Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
dicksterk schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:24:
Weet iemand bij welke pinautomaat/atm je met de bunqpas meet dan 250 euro per dag kan pinnen?
Voor zover ik weet kan je overal tot 500 euro opnemen met bunq.

Staat niet toevallig je daglimiet voor je rekening zelf nog op 250? bunq heeft aparte limieten voor je pas en je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Bartvw schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Iets off-topic, maar bij KNAB ben je zakelijk voor 5 euro in de maand klaar, inclusief pas en de 1e 1000 transacties.
Overigens twijfel ik zelf nog wel om van KNAB over te stappen naar bunq omdat er zakelijk zo weinig transacties zijn dat bunq nog wel eens goedkoper zou kunnen zijn. Plus dat dan de pinapparaat minder gebruikt hoeft te worden in verband met de betaalverzoeken.

Ik zou alleen zo graag wat rekenvoorbeelden zien, om uit te rekenen wat een transactie kost. Met name als een betaalverzoek gestuurd wordt, betaal je dan alleen het verzoek of komt daar ook nog de kosten voor een transactie bij?
Ik heb zelf geen zakelijke rekening maar het lijkt me niet dat je dubbel betaalt. Volgens mij zijn die transactiekosten alleen voor reguliere SEPA-transacties. Anders misschien even vragen op together.bunq.com?

En wat KNAB betreft, ik zal er geen uitgebreide rant van maken maar ik zou daar nevernooit mijn geld neerzetten gezien Aegon het dan beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
N26 is goedkoper dan knab of bunq, namelijk graits voor zakelijke rekeningne, ook transacties zijn graits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Gebruiksgemak en service kunnen ook belangrijke factoren zijn naast de prijs. Daarom zeg ik: maak een goede vergelijking en houd je eigen wensen goed in de gaten :)

offtopic:
En bij N26 krijg je een Duitse IBAN. Voor een Nederlands bedrijf geeft dat mogelijk de verkeerde impressie aan Nederlandse klanten.
Maar laten we het hier in dit topic vooral over bunq hebben. Knab en N26 hebben al eigen topics :)

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 03-07-2017 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
Zo te zien wordt er binnen twee weken een grote update gelanceerd: https://together.bunq.com/topic/bunq-update-5

Ben benieuwd waar ze nu mee komen.. eindelijk de creditcards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
neonite schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:37:
Zo te zien wordt er binnen twee weken een grote update gelanceerd: https://together.bunq.com/topic/bunq-update-5

Ben benieuwd waar ze nu mee komen.. eindelijk de creditcards?
Hoop het heel erg. Of een webbased versie!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Dittum.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
CC is de enige reden waarom ik ook nog een ABN rekening heb.
Overigens deed de nfc van mijn redelijk nieuwe bunq pas het niet meer. Snelle hulp via de chat, gelijk een refund op mijn nieuwe pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

frietsje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:42:
CC is de enige reden waarom ik ook nog een ABN rekening heb.
Je kan natuurlijk ook gewoon een ICS creditcard aanvragen met je bunq rekening als tegenrekening. Zelfde bedrijf achter de kaart als je huidige ABN creditcard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
Zr40 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon een ICS creditcard aanvragen met je bunq rekening als tegenrekening. Zelfde bedrijf achter de kaart als je huidige ABN creditcard :)
Hmm goeie, thnx voor de tip, zelf nog niet bij nagedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Zr40 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:48:
[...]

frietsje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Hmm goeie, thnx voor de tip, zelf nog niet bij nagedacht 8)7
Het gekke is, tis goedkoper om bij de ING een betaalrekening + losse ING CC te nemen, dan om bij ICS een CC te nemen. Ik sta op punt om ING op te zeggen maar voor werk is een CC die maandelijks wordt afgeschreven ipv direct (N26, Revolut) dus wil ik toch een ouderwetse CC (zonder krediet). Dan wordt de CC afgeschreven op het moment dat ik mijn declaraties ontvang :)

Maar ontdek nu dus dat er geen goedkopere alternatieven zijn :(

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 20-07-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:01
Jazco2nd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:59:
[...]

[...]

Het gekke is, tis goedkoper om bij de ING een betaalrekening + losse ING CC te nemen, dan om bij ICS een CC te nemen. Ik sta op punt om ING op te zeggen maar voor werk is een CC die maandelijks wordt afgeschreven ipv direct (N26, Revolut) dus wil ik toch een ouderwetse CC (zonder krediet). Dan wordt de CC afgeschreven op het moment dat ik mijn declaraties ontvang :)

Maar ontdek nu dus dat er geen goedkopere alternatieven zijn :(
ANWB Visa of NN Visa?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ja stom ik zie ook de Visa Flex voor €12.95 :)
http://www.creditcard-ver...reditcard/?sorteren=prijs

Heeft ICS überhaupt bestaansrecht, behalve dan dat het onderdeel van ABN is en hun kaarten verstrekt? Waarom zou iemand daar een CC nemen. Misschien betere vraag voor het Creditcard topic :)

Ontopic, over 14 dagen dus een major update van Bunq. Ik hoop op gezamenlijke rekening maar eigenlijk vind ik dit nog veel belangrijker:
https://together.bunq.com...-up-vanuit-bunq-account_1

En hoop dat ze dit ook zeker aanpakken ben het helemaal eens dat de flow voor betalingen beter kan:
https://together.bunq.com/topic/select-from-account-first

[ Voor 50% gewijzigd door Jazco2nd op 20-07-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Dat is geen ICS kaart maar van Qander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
MichielFRL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:11:
[...]

Dat is geen ICS kaart maar van Qander
Thanks, dat is het voormalige Laser, daar blijf ik heel ver vandaan.

EDIT: het aanbod valt behoorlijk tegen als je 5000 limiet wil en geen ANWB lid bent. Dan kom je al gauw boven de €35 per jaar en is een ING rekening (€1,45 per maand) met creditcard (€17.55) goedkoper. Misschien toch maar hopen dat Bunq met een scherp aanbod komt in de nabije toekomst.

[ Voor 38% gewijzigd door Jazco2nd op 20-07-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jazco2nd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:59:
[...]
Het gekke is, tis goedkoper om bij de ING een betaalrekening + losse ING CC te nemen, dan om bij ICS een CC te nemen.
Weet je dat zeker? Mijn ICS credit card (via EuroClix) kost € 15 per jaar. De goedkoopste ING betaalrekening-creditcard combinatie die ik kan vinden kost € 34,80 per jaar... (berekening)

bunq+ICS komt dan uit op € 27 per jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 20-07-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Zr40 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Weet je dat zeker? Mijn ICS credit card (via EuroClix) kost € 15 per jaar. De goedkoopste ING betaalrekening-creditcard combinatie die ik kan vinden kost € 34,80 per jaar... (berekening)

bunq+ICS komt dan uit op € 27 per jaar.
Thanks die had ik niet gevonden! Sowieso op ICS zelf vind je heleboel CC's van hun klanten niet. Nationale Nederlanden leek met €20 het goedkoopst. Maar Euroclix is goedkoper en heeft 0.25% korting op alle aankopen. Nooit eerder van gehoord.
Ik zou eigenlijk wel weer een Visa willen omdat ik met N26 en Revolut al Mastercard heb, maar het maakt tegenwoordig weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
DennusB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Die is er al, zij het van een third party: https://github.com/OGKevin/ComBunqWebApp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Onlinebank Bunq boekte in 2016 een verlies van ruim €5 mln.

Wellicht niet gek voor 'n eerste jaar, vooral als je het even kunt bijstorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Afgelopen weekend een rekening geopend. De procedure is heel makkelijk en was snel afgerond. Een aantal betalingen gedaan voor de rest tevreden.
DennusB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Zonder webbased, kun je geen zakelijke klanten bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
MrJames schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:25:Zonder webbased, kun je geen zakelijke klanten bedienen.
Hoezo niet?
Bunq werkt zonder webbased omgeving prima voor de zakelijke markt, zie http://www.onlineondernem...ieuwe-bunq-bankkoppeling/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:05
Ook interessant:
Waarom is de Bunq app zo waanzinnig groot? De Triodos app is nog geen 5 MB terwijl de Bunq app meer dan 80 MB is. Op mijn tablet is het zelfs 8,8 MB tegen 131MB
Bron: https://together.bunq.com/topic/bunq-app-versus-triodos-app

[ Voor 75% gewijzigd door U123456 op 30-07-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07 15:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Deel deze eens hier dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Of wacht gewoon even tot overmorgen... :P

iOS apps kan je trouwens ook uitpakken om te snuffelen in de resources. Ik zie inderdaad wat interessante dingen... ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Zr40 op 30-07-2017 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Whatson schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Deel deze eens hier dan :)
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Strunkie op 30-07-2017 13:42 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Pffft dit haalt de verrassing er idd wel een beetje af voor dinsdag :(

Anyway je weet natuurlijk nog niet of alles ook direct gereleased wordt. En ook niet watvoor sausje bunq eroverheen gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

mcDavid schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:06:

Anyway je weet natuurlijk nog niet of alles ook direct gereleased wordt. En ook niet watvoor sausje bunq eroverheen gooit.
Die verassing hebben ze zelf er wel een beetje afgehaald door hun API te updaten: https://doc.bunq.com/api/...r-card-action/method/list

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12

TheVMaster

Moderator WOS
Enneh..dat NFC stukje kwam je ook tegen? Ben benieuwd of dat er dinsdag ook gelijk in zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat het een debit card word en geen prepaid. Dan zou ik Bunq weer graag gaan gebruiken in NL als primaire bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:59:
Hoop dat het een debit card word en geen prepaid. Dan zou ik Bunq weer graag gaan gebruiken in NL als primaire bank.
Ik heb net even snel door de iOS assets gesnuffeld en ik kan alleen plaatjes van debit credit cards vinden.
Wat bedoel je met prepaid dan? Het lijkt mij logisch dat je gewoon je geld op je Bunq-rekening kan gebruiken voor de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zie deze prachtige plaatjes:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90urDVNTqeq903iSOZig1eQi/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vs9fPLIT9vO3UVmeYsaG4Ufk/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MCNSFDiubQJgi5lxBicNgaYm/full.png

Die laatste is vreemd, aan de symbolen te zien lijkt het wel op een nfc Maestro pas die zelf nfc kan lezen? :?
Strunkie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Die verassing hebben ze zelf er wel een beetje afgehaald door hun API te updaten: https://doc.bunq.com/api/...r-card-action/method/list
De "MasterCardAction"? Dat werd ook al gebruikt voor de Maestro kaart. Of bedoel je iets anders?
mcDavid schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:06:

Ik zie een (voor mij in ieder geval) heel interessant sausje in de strings. Laat ik het om het interessant te houden zo zeggen: ze doen het op de bunq manier :)

[ Voor 54% gewijzigd door Zr40 op 30-07-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaCookie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:34:
[...]

Ik heb net even snel door de iOS assets gesnuffeld en ik kan alleen plaatjes van debit credit cards vinden.
Wat bedoel je met prepaid dan? Het lijkt mij logisch dat je gewoon je geld op je Bunq-rekening kan gebruiken voor de kaart.
Bij Prepaid moet je opwaarderen en deze heeft wat beperkingen (zoals Uber, in vliegtuigen iets betalen).

Terwijl Debit wel volledig te februiken is op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:59:
[...]

Bij Prepaid moet je opwaarderen en deze heeft wat beperkingen (zoals Uber, in vliegtuigen iets betalen).

Terwijl Debit wel volledig te februiken is op alles.
Technisch gezien is er voor een betaalterminal geen verschil tussen prepaid en debit. In beide gevallen moet er contact gelegd worden met de uitgevende bank om te bepalen of er genoeg saldo is.

Het probleem met het betalen in vliegtuigen is dat er geen verbinding is en dan zou je zo fraude kunnen plegen door een kaart zonder saldo te gebruiken.

Bij een credit card is er geen saldo maar een bestedingslimiet. Ook die kan volledig gebruikt zijn, maar de merchant waar je zo'n offline betaling doet kan er van uit gaan dat er een overeenkomst is tussen de kaarthouder en de uitgevende bank dat betalingen uiteindelijk ook afgelost worden.

Wat betreft Uber: het probleem daarmee is waarschijnlijk dat ze vooraf een bepaald bedrag willen reserveren om het risico te voorkomen dat het uiteindelijke bedrag hoger is dan het saldo. Als je saldo hoog genoeg is (of bestedingsruimte bij credit card) zal die reservering ook slagen met debit of prepaid. Bij selfservice tankstations gebeurt trouwens precies hetzelfde, ook met gewone pinpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Zr40 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:11:
Het probleem met het betalen in vliegtuigen is dat er geen verbinding is en dan zou je zo fraude kunnen plegen door een kaart zonder saldo te gebruiken.
De N26 debit MasterKarte doet het gewoon op 10km hoogte bij Transavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MichielFRL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:44:
[...]

De N26 debit MasterKarte doet het gewoon op 10km hoogte bij Transavia.
Dan zullen die toch wel een online terminal hebben, via een satelliet verbinding bijvoorbeeld. In principe zou je dan ook met je bunq maestro kaart moeten kunnen betalen, mits die terminal Maestro ondersteunt.

Anyway een debit MasterCard zou idd well een uitkomst zijn, vooral voor online betalen. Nu moet je daarvoor ofwel een paar tientjes per jaar extra betalen, ofwel (wat veel mensen doen) het risico nemen om een rekening bij N26 te openen. Zelf durf ik daar iig niet aan, heb nu gewoon geen MasterCard. Maar het zou wel een leuke extra zijn, misschien kan PayPal dan ook eens de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:43:

spoiler:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Die laatste is vreemd, aan de symbolen te zien lijkt het wel op een nfc Maestro pas die zelf nfc kan lezen? :?

[...]

De "MasterCardAction"? Dat werd ook al gebruikt voor de Maestro kaart. Of bedoel je iets anders?

[...]

Ik zie een (voor mij in ieder geval) heel interessant sausje in de strings. Laat ik het om het interessant te houden zo zeggen: ze doen het op de bunq manier :)
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 30-07-2017 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50
Zr40 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:43:

spoiler:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Misschien is het wel geen pas.. zou het een NFC sticker kunnen zijn voor iOS-apparaten? Aangezien Apple Pay hier nog ver weg lijkt en ze geen NFC access hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Hemmik schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Misschien is het wel geen pas.. zou het een NFC sticker kunnen zijn voor iOS-apparaten? Aangezien Apple Pay hier nog ver weg lijkt en ze geen NFC access hebben..
Daar dacht ik ook aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.eftm.com.au/wp-content/uploads/2013/10/CommBank-PayTag-12-600x400.jpgAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BmE2ixLIIAADFrf.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 31-07-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:59:
Dat zou ik niet doen. Bunq zit namelijk een beetje in dubio met zichzelf wat ze hun klanten kunnen waarborgen. Zie hier de vreemde 'algemene voorwaarden' die ik niet echt algemene voorwaarden kan noemen. Het leest eerder als reclameflyer van Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Stoelpoot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Dat zou ik niet doen. Bunq zit namelijk een beetje in dubio met zichzelf wat ze hun klanten kunnen waarborgen. Zie hier de vreemde 'algemene voorwaarden' die ik niet echt algemene voorwaarden kan noemen. Het leest eerder als reclameflyer van Coolblue.
Een nieuwsartikel over Google zijn echt geen algemene voorwaarden van bunq ;)

edit: je linkt naar een specifieke comment van je op dat artikel. Je voornaamste kritiek lijkt hem te zitten in artikel 24 van de voorwaarden van bunq basic (https://www.bunq.com/file...ms_bunq_basic_NL_v4_2.pdf). 'bunq basic' is wat je hebt als je het identificatieproces niet hebt afgerond. Je rekening telt dan als een 'elektronisch geld' rekening en heeft geen IBAN en geen dekking onder het DGS.

Rond je het identificatieproces wél af, dan heb je een 'bunq more' rekening. Dat geldt wel als een echte bankrekening, heeft wel een IBAN, valt wel onder het depositogarantiestelsel, en heeft eigen voorwaarden: https://www.bunq.com/nl/voorwaarden-more

[ Voor 40% gewijzigd door Zr40 op 01-08-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Een nieuwsartikel over Google zijn echt geen algemene voorwaarden van bunq ;)

edit: je linkt naar een specifieke comment van je op dat artikel. Je voornaamste kritiek lijkt hem te zitten in artikel 24 van de voorwaarden van bunq basic (https://www.bunq.com/file...ms_bunq_basic_NL_v4_2.pdf). 'bunq basic' is wat je hebt als je het identificatieproces niet hebt afgerond. Je rekening telt dan als een 'elektronisch geld' rekening en heeft geen IBAN en geen dekking onder het DGS.

Rond je het identificatieproces wél af, dan heb je een 'bunq more' rekening. Dat geldt wel als een echte bankrekening, heeft wel een IBAN, valt wel onder het depositogarantiestelsel, en heeft eigen voorwaarden: https://www.bunq.com/nl/voorwaarden-more
Ik heb direct support even aangesproken via de chat en gevraagd om opheldering. Zodra ik die heb (ze reageren altijd mega snel) zal ik het hier ook even posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Mysterie opgelost. Wel een echte bank met vergunning en verplichte deelname aan dgs. Ook een Belg die bij bunq een rekening opent valt onder de dgs.

Je tweede punt dat het een reclame folder lijkt, dat is dan ook de hele aanpak van de nieuwe banken. Open en eerlijk in begrijpbare taal en gemak voor de klant. (in hoeverre dat goed is is niet de discussie maar het is wel hun bedoeling zo over te komen)
Literatuur
Normaal gesproken zijn juridische documenten saaie kost. Wij zijn er echter van overtuigd dat
dit niet het geval hoeft te zijn, daarom hadden we J.K. Rowling gevraagd om die van ons te
schrijven. Helaas, was zij te druk, dus heeft ons juridische team de uitdaging op zich genomen.
Veel leesplezier!
De algemene voorwaarden bunq more (“algemenen voorwaarden”) zijn onderdeel van deze
overeenkomst. In de algemene voorwaarden staat alles uitgelegd dat je moet weten over bunq more
accounts. Op onze website onder Together kun je meer lezen over bankieren bij bunq.
De laatste versie van de algemene voorwaarden kun je vinden op www.bunq.com. Tijdens het
registratieproces zullen wij je deze overeenkomst en de algemene voorwaarden ook via e-mail
toezenden.
Uiteraard schrikt dat een bepaald type klant juist af, maar dat type. Klant is dan de doelgroep ook niet.

Waar mijn zorgen meer naar uit gaan is de afhandeling van fraude etc in vergelijking met een grootbank.

[ Voor 56% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-08-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Je voornaamste kritiek lijkt hem te zitten in artikel 24 van de voorwaarden van bunq basic (https://www.bunq.com/file...ms_bunq_basic_NL_v4_2.pdf). 'bunq basic' is wat je hebt als je het identificatieproces niet hebt afgerond. Je rekening telt dan als een 'elektronisch geld' rekening en heeft geen IBAN. Dit is niet het geval bij een 'bunq more' rekening.
Dat zie ik niet echt duidelijk aangegeven op de pagina van Bunq die gelinked is. Ik vind het er (net als die algemene voorwaarden in het algemeen) wat misleidend uit zien. Het is echt een marketing dingetje. Als financiele instelling vind ik dat je echt meer vertrouwen moet proberen te scheppen. Ik vind het ook wat slechter te lezen dan 'echte' saaie algemene voorwaarden die echt puur beschrijven wat je rechten en plichten zijn.

Ik weet in elk geval dat ik weinig vertrouwen heb in dit bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Stoelpoot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Dat zie ik niet echt duidelijk aangegeven op de pagina van Bunq die gelinked is. Ik vind het er (net als die algemene voorwaarden in het algemeen) wat misleidend uit zien. Het is echt een marketing dingetje. Als financiele instelling vind ik dat je echt meer vertrouwen moet proberen te scheppen. Ik vind het ook wat slechter te lezen dan 'echte' saaie algemene voorwaarden die echt puur beschrijven wat je rechten en plichten zijn.
Het staat anders heel duidelijk aangegeven. Zie hoofdstuk 3 van de bunq basic voorwaarden.
We bieden twee verschillende type accounts voor consumenten aan: bunq basic accounts en bunq more accounts. Wanneer je onze initiële registratie voltooit, openen we een bunq basic account en rekening voor je. Deze rekening is een elektronisch geld (e-geld) rekening waaraan enkele restricties zijn verbonden. Indien je vervolgens onze volledige registratie voltooit, zetten wij je bunq basic account en rekening om in een bunq more account en rekening. Een bunq more rekening is een bankrekening.
Ik heb in ieder geval nog geen misleidende teksten gezien in de voorwaarden. Misschien heb je een paar specifieke voorbeelden die je wil delen?

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 01-08-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Het staat anders heel duidelijk aangegeven. Zie hoofdstuk 3 van de bunq basic voorwaarden.

[...]
Die zie ik ja. Ik heb het over deze pagina waar staat dat je geld verzekerd is zonder er bij te zeggen dat dat alleen is met de Bunq More dienst.
Ik heb in ieder geval nog geen misleidende teksten gezien in de voorwaarden. Misschien heb je een paar specifieke voorbeelden die je wil delen?
Ik zie niet zo gauw misleidende teksten, maar het taalgebruik in het algemeen vind ik erg misleidend. Veel van de 'algemene voorwaarden' zijn marketingteksten die niets beschrijven over wat je wel en niet mag doen. Of die beschrijven dat je op dat moment uit een raam moet kijken. Hebben ze niks over te zeggen volgens mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Stoelpoot op 01-08-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dan heb je gelukkig nog de keuze uit vele anderen, vertrouwen uitstralen is een persoonlijke beleving overigens. Een bank die jij door hun doen laten en manier van communiceren als betrouwbaar ziet kan voor een ander juist weer een red flag zijn 'weer zo'n witte boorden bank waar ze je alleen maar proberen te naaien'.

Persoonlijk heb ik behoefte aan meerdere types bank voor verschillende doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Stoelpoot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Die zie ik ja. Ik heb het over deze pagina waar staat dat je geld verzekerd is zonder er bij te zeggen dat dat alleen is met de Bunq More dienst.
Met bunq basic kan je dan ook niks dus valt er weinig te verzekeren. Maar uit je zorgen eens aan bunq, dat je het jammer vind dat het niet duidelijker is aangegeven, desnoods met een sterretje en grote kleine lettertjes 'Alleen bij bunq more' en wellicht dat ze er boodschap aan hebben en je hartelijk bedanken voor het helpen transparanter te worden. ABN hoort je niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb bij support net aangegeven dat het onduidelijk is. Ze geven aan dat het inderdaad op 2 verschillende soorten accounts gaat. Als je de gehele registratie (met uploaden ID etc) afrond val je dus wel onder DGS. Ik heb gevraagd of ze het kunnen verduidelijken en ga er dan ook vanuit dat ze dat wel zullen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Stoelpoot schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Dat heeft te maken met wetgeving. Als jij je niet hebt geïdentificeerd bij de bank dan mag de bank geen bankrekening aan jou verstrekken, en alleen bankrekeningen vallen onder de DGS.

Je zou kunnen stellen dat het niet duidelijk is dat je zonder identificatie geen bankrekening kan krijgen. Maar dat geldt bij elke bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een bunq basic account hoef je bij de Belastingdienst dus niet op te geven als bankrekening maar als overig (digitaal) vermogen?

Ben benieuwd of de Belastingdienst dat ook zo ziet bij de automatische vooraf ingevulde aangifte.

[ Voor 28% gewijzigd door sambalbaj op 01-08-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja. Het heeft dan dezelfde status als bijvoorbeeld geld op een Paypal account. Maar voor de hoogte van de belasting maakt dat geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
bunq basic kun je toch sowieso max 250 euro of zo opzetten? Voor die 3 cent belasting die dat zou schelen zou ik niet eens de moeite nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 18:57
Keynote van Bunq begint over enkele minuten. Via Twitter of Facebook kun je deze volgen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FQZLQ0a.jpg

bunq update #5 overview!
Dear bunqers!

We’re proud to have presented you bunq update #5 tonight! In this topic we’ll highlight all the novelties 😄.

The new great stuff!

1) bunq SDKs

To jumpstart your API experience we’ve launched 4 SDKs in Java, C#, Python and PHP!

2) Premium skin

A premium new look and some app rearrangements!

3) Together revamp

A complete overhaul of the Together tab!

4) Shared Requests through WhatsApp, Facebook Messenger, etc!

Share requests in any way your phone allows! You’re no longer limited to sms/email 😎!

5) Worldwide MasterCard

We’ve also launched a Worldwide MasterCard—which also allows online payments—with a great security feature!

6) Android NFC

Another super highly demanded feature: Android NFC!

Of course! To facilitate all of this we’re now also part of the Dutch Switch Service! Becoming a full bunqer has never been this easy 👍

How do I get all this goodness?

Everything is included in our new bunq Premium subscription!

We started with a per transaction fee structure. But you—our users—made it very clear you prefer fixed fees. That’s why bunq Premium has a very easy fixed fee of just E7.99/month.

Enjoy the full bunq Premium experience which includes 2 worldwide MasterCards, 1 Maestro card, and all of the bunq goodies such as realtime push-notifications, instant payments, instant requests, multiple bank accounts, group bank accounts, Android Mobile NFC payments and free cash withdrawals!

Let us know what you think! Are you as excited as we are?

Best,

bunq
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dXgRyXl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvUs0Of.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QgdWqIr.gif

[ Voor 138% gewijzigd door oohh op 01-08-2017 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tweets van bunq over de MasterCard:
The bunq worldwide Mastercard lets you pay online and off line all over the world! https://twitter.com/bunq/status/892457379249496064/photo/1
Beautiful bunq colours on the front, and premium black on the back. It looks absolutely amazing!!
You have instant push, and you can change the card’s PIN code and the account the card is linked to in real time!
We took it one step further, because this worldwide Mastercard will also be used online a lot and we take your security very seriously!
That’s why we didn’t print the CVC code on the back, instead you get a different randomly generated CVC code from the app for every purchase
So that if you ever lose your card, no one can do online purchases!!!
The bunq worldwide Mastercard, the last piece of the puzzle so that you can be financially free from traditional banks, as of tonight!

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 01-08-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hopelijk gaat de Maestro pas van bunq nu ook offline werken. Zo nu en dan wel handig voor op het terras.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pricing wordt veranderd:
We totally revamped our pricing scheme, and boiled it down to one simple price, as the bunq Premium membership
The new app, 2 bunq Mastercards, a Maestro card and all the other goodies, care free for a fixed price of just €7,99/M!
This includes 10 free cash withdrawals, also in other currencies, no hidden fees and a flexible contract that you can switch on and off
Crystal clear, fixed pricing.

[ Voor 50% gewijzigd door Zr40 op 01-08-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:57:
Pricing wordt veranderd:

[...]
"Just" 8 euro per maand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
Ja vind ik ook wel prijzig. Trouwens, de standaard 404-error stuurt je door naar bunq.com/nl/login
Waarschijnlijk komt er ook zo een webinterface

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Update van de app staat online in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waarschijnlijk gaat die nieuwe pricing wel opt-in zijn, net als bij de overstap naar de 1 euro per maand Maestro pas. En ik hoop dat die Mastercard ook zonder het 8 euro per maand pakket te krijgen is. Anders houd ik mijn ICS Mastercard gewoon :)

Wat heb ik aan twee bunq Mastercards? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 01-08-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Haha wat een grap. N26 bied een MC World Elite kaart voor 5.90€ incl. Airport lounge toegang en verzekeringen. ;w

bunq premium: (7,99€)
2 worldwide(?) MasterCards
1 Maestro kaart

N26 Black: (5,90€)
Mobile phone theft protection, travel insurance, ATM theft protection, Extended Warranty
Maestro card
MasterCard
Black MasterCard (World Elite)
5 free withdrawals / month
Mastercard ATM withdrawals in foreign currency: Free

Je kunt niet 7.99 vragen voor twee stukjes plastic extra, je moet daar wel iets tegenover stellen 8)7

linkjes op de site verwijzen naar dit:
https://craft-admin-dev.bunq.net

gaat daar iets niet helemaal goed.

[ Voor 51% gewijzigd door Whatson op 01-08-2017 21:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Lijkt erop dat je geen extra pas meer kunt bestellen zonder over te gaan naar bunq premium.

;w bunq. Revolut doet het nagenoeg gratis...

[ Voor 21% gewijzigd door Rub147 op 01-08-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rub147 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:03:
Lijkt erop dat je geen extra pas meer kunt bestellen zonder over te gaan naar bunq premium.

;w bunq. Revolut doet het nagenoeg gratis...
Idd jammer. Maar revolut is toch helemaal geen fatsoenlijk alternatief? Geen iDeal, geen Maestro, geen incasso, overboekingen zijn een crime... Allemaal basisbenodigdheden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Zr40 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Idd jammer. Maar revolut is toch helemaal geen fatsoenlijk alternatief? Geen iDeal, geen Maestro, geen incasso, overboekingen zijn een crime... Allemaal basisbenodigdheden in Nederland.
Doelde op de creditcard

Info staat inmiddels op de website. Ook nieuw zakelijk abo.

[ Voor 8% gewijzigd door Rub147 op 01-08-2017 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Als ik naar de tarieven van de traditionele banken kijk, bv abn, dan heb ik voor €3,15 een bankrekening met pas en credit card.
Zelfs als ik mijn vrouw ook over zou zetten zijn 2 betaalpakketten bij de traditionele bank goedkoper dan 1 bunq pakket.

Dan mis je een stukje vrijheid omtrent wisselen van bankrekeningen met passen, maar verder snap ik de prijsstelling niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 18:57
Beetje teleurstellend, die 7.99. Voor bestaande accounts zullen de oude prijzen wel gehandhaafd blijven. Nu maar hopen dat N26 snel met shared accounts komt (staat op de planning), dan kan ik met mijn vriendin daar de boodschappen mee doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
Ik vind bunq erg handig als student, met gezamenlijke rekeningen met huisgenoten etc, maar dat premium is niet echt een alternatief voor de gratis studentenrekeningen van de 'huidige' banken.

Daarnaast zie ik net dat ze een gemene move hebben gemaakt door de huidige 'free'-accounts maar 1 rekening te geven. Het is zelfs in de oude app al niet meer mogelijk om nieuwe rekeningen aan te maken.
Jammer, want mijn doelgroep zal hierdoor nooit echt bunq als volwaardig alternatief zien, waardoor ze niet echt nieuwe studenten aan zich binden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Er is ook geen stap meer tussen bunq Free en bunq Premium. Dat betekent dat het aanvragen van een nieuwe pas, of het nu een Mastercard is of een Meastro card, gewoon niet meer kan zonder bunq Premium. :/

Toch maar eens naar een andere bank kijken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Haha zakelijk gaat 10 euro per maand kosten? Ik heb net alles overgezet naar bunq omdat het maar 1 euro per maand was... ;(

Ik begrijp het premium verhaal ook niet helemaal. Ik betaal bij de Rabo 4,50 voor hetzelfde, ok 1 pas minder. Mis ik iets of willen ze zsm de verliezen goedmaken?

Zal het nog even goed bekijken maar ik ben bang dat ik nog een keer alle automatische incasso's moet gaan wijzigen binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Beekforel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:18:
Haha zakelijk gaat 10 euro per maand kosten? Ik heb net alles overgezet naar bunq omdat het maar 1 euro per maand was... ;(
Ik was hier juist aan het overwegen alles naar bunq over te zetten, maar voor 10 in de maand kan het elders goedkoper, zeker bij beperkt aantal transacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Pfff...wij hebben alles net overgezet naar bunq, maken ze deze move :( Naast de 2 (debit) Mastercards en de Maestro card krijg je ook 10x geld pinnen per maand (dat kost normaal 80ct)...maar dat gebruiken wij nooit :(

Wat moet ik overigens met 2 mastercards..? 1 is meer dan genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op basis van wat zouden ze dit bedacht hebben? Heb niks meegekregen van een pilot ofzo?

2 Maestrokaarten en een abonnement wat je met z'n tweeën kunt delen, dat zou wel prima zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beekforel schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:27:
Op basis van wat zouden ze dit bedacht hebben? Heb niks meegekregen van een pilot ofzo?

2 Maestrokaarten en een abonnement wat je met z'n tweeën kunt delen, dat zou wel prima zijn.
Mag oprecht hopen dat dat mogelijk is, want waarom zou ik 7,99 per maand betalen (dat is 6,99 per maand meer dan ik nu betaal en ik krijg er niet direct wat voor terug. Je kunt nu niet eens meer een 'normale maestro' site aanschaffen.....WTF!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Beekforel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:27:

Ach ze draaien wel bij, als ze zien dat hier niemand op zit te wachten/ er voor wil betalen.

Moeten toch ergens een verdienmodel uit halen, maar dit is niet de manier.

Je kunt niet 7.99€ vragen voor 2 stuks plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik had graag een Apple Watch app gezien..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik was enthousiast toen ik zag dat ze eindelijk MasterCards gingen aanbieden. Toen ik de prijzen echter zag en wat je ervoor krijgt, werd ik eigenlijk heel teleurgesteld..

Doodzonde. Bunq overtrof alle verwachtingen maar nu stellen ze denk ik toch menig klant teleur..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Whatson schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:30:
[...]

Ach ze draaien wel bij, als ze zien dat hier niemand op zit te wachten/ er voor wil betalen.

En op zich vind ik een euro of 3 per maan dnog wel acceptabel, voor premium met 1x Mastercard Debit en 1x Maestro Debit (en alle andere premium features). Maar 7,99 gaat me voor mijn gevoel wat te ver...dan is een 'ouderwetse' bank goedkoper....of geef je klant in ieder geval de mogelijkheid om gewoon 1 pas te bestellen. Nu is het ALLES of NIETS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Whatson schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Ben bang dat er weinig bijgedraaid wordt. Was met de vorige aanpassing ook niet. Ik zit nog steeds op het oude tarief en betaal dus per transactie. Gebruik het als primaire rekening, m'n vriendin ook. Samen nog steeds onder de 2 euro per maand aan kosten. Dat zal vast nog wel even blijven maar als ik dus een CC erbij wil (dan kan ik bij de Rabo weg) moet ik fors bijbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beekforel schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:36:
[...]

Ben bang dat er weinig bijgedraaid wordt. Was met de vorige aanpassing ook niet. Ik zit nog steeds op het oude tarief en betaal dus per transactie. Gebruik het als primaire rekening, m'n vriendin ook. Samen nog steeds onder de 2 euro per maand aan kosten. Dat zal vast nog wel even blijven maar als ik dus een CC erbij wil (dan kan ik bij de Rabo weg) moet ik fors bijbetalen.
Nou, de grap is dus dat je bij bunq geen creditcard krijgt, maar een Debit kaart van Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Hier een gebruiker die nog een 0 euro abonnement met pas waar je per transactie moet betalen.

Ik ben echt niet te spreken over de huidige plannen van Bunq en denk dat het gedoemd is te mislukken. Waarom zou je zoveel meer gaan betalen terwijl je bij de traditionele banken goedkoper uit bent. Wat moet ik met 2 master cards? En dan ook nog eens maximaal 10 geld opnames per maand? Echt te zot voor woorden dit prijsplan

Bij draaien zullen ze niet doen, het enige wat ze doen is nog slechtere prijzen bedenken.

Binnenkort adios bunq voor mij als ze zo door gaan! Als ik mijn pas kwijt ben/defect gaat moet ik in eens 8 euro per maand gaan betalen

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 01-08-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Master(card... :D ) troll zou zijn als dit één grote prijsfout zou zijn. Natuurlijk niet, maar ja, dromen blijft altijd goed.

Ik snap het eerlijk waar totaal niet. Ze hebben een forum waar ze altijd erg goede feedback krijgen, ze doen normaal veel met feedback en ze weten ook dat de andere banken niet in hun 'positie' zitten maar ze sluiten nu vrolijk aan bij al de traditionele banken. Of wacht, eigenlijk zetten ze zichzelf gewoon echt enorm buiten spel. What went wrong?

Investeer dan maar lekker in die nare bedrijven, als de kosten dan omlaag gaan. :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Pff wat een grap dit. BUNQ blijft een onvolledige bank met een pinpas die niet offline werkt. Geen spaarproducten en rood staan is geen optie. Toch vragen ze de hoofdprijs. Erg jammer had net alles overgezet :(

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

En op zich vind ik een euro of 3 per maan dnog wel acceptabel, voor premium met 1x Mastercard Debit en 1x Maestro Debit (en alle andere premium features). Maar 7,99 gaat me voor mijn gevoel wat te ver...dan is een 'ouderwetse' bank goedkoper....of geef je klant in ieder geval de mogelijkheid om gewoon 1 pas te bestellen. Nu is het ALLES of NIETS...
Onverzekerd is het geen 3 euro per maand waard:
https://www.yourmastercard.nl/creditcards/
20€ per jaar

Zeker omdat het geen World Elite kaart is:
https://www.mastercard.nl...it-cards/world-elite.html
https://n26.com/eu/black/

Buiten het feit dat de Mastercard via ICS dienst doet als echte creditcard (of charge card wat het eigenlijk is in NL, want maandelijks alles terug betalen)
Is er een 180 dagen aankoopverzekering en Standaard Aanvullende Reisverzekering inbegrepen. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 01-08-2017 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Strunkie schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:39:
Pff wat een grap dit. BUNQ blijft een onvolledige bank met een pinpas die niet offline werkt. Geen spaarproducten en rood staan is geen optie. Toch vragen ze de hoofdprijs. Erg jammer had net alles overgezet :(
Spaarproducten...? Krijg je ergens anders nog rente dan? :+ En rood staan, tja gewoon zorgen dat je voldoende saldo hebt dan heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Overigens is het mooi dat het met Premium ook werkt met Android pay, maar in Nederland wordt dat niet ondersteund...op mijn S7 Edge kan ik het in ieder geval niet configureren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

Ik was net bezig met de transitie naar bunq. Zit op ongeveer 30%, maar ik ga even stoppen met rekeningnummers doorgeven.

Ben nu 4,50 kwijt bij de rabo, maar die maakt ook wel stapjes in de goede richting met de app.
Bunq zet nu net even een paar passen terug met de agressieve prijsstelling.

Die 8 euro is echt over de top. Kan me niet voorstellen dat veel mensen hier gebruik van gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Nicap schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:52:
Ik was net bezig met de transitie naar bunq. Zit op ongeveer 30%, maar ik ga even stoppen met rekeningnummers doorgeven.

Ben nu 4,50 kwijt bij de rabo, maar die maakt ook wel stapjes in de goede richting met de app.
Bunq zet nu net even een paar passen terug met de agressieve prijsstelling.

Die 8 euro is echt over de top. Kan me niet voorstellen dat veel mensen hier gebruik van gaan maken.
Wij zijn dus net twee maanden geleden overgestapt naar bunq, zitten in het 1-euro-per-maand-per-pas prijsplan en moet zeggen dat ik niet blij ben met deze 'Premium' optie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ikzelf ga, zoals het er nu voor staat, niet upgraden naar het premium prijsplan. Maar ik ga ook zeker niet weg enkel door de introductie daarvan. Alles waar ik nu gebruik van maak blijft werken en blijft hetzelfde kosten.

Mocht ik ooit wél weg willen, bunq ondersteunt nu de overstapservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Wij hebben vandaag het pasje binnen gekregen
Dit zou 1 euro per maand gaan kosten en dan nu deze stap.
Geld dit voor iedereen of alleen voor de klanten die vanaf nu een pasje willen.
Voor 8 euro zeg ik direct de pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je moet expliciet instemmen met de upgrade. Als je dat niet doet dan blijft gewoon het oude tarief gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:58:
Ikzelf ga, zoals het er nu voor staat, niet upgraden naar het premium prijsplan. Maar ik ga ook zeker niet weg enkel door de introductie daarvan. Alles waar ik nu gebruik van maak blijft werken en blijft hetzelfde kosten.

Mocht ik ooit wél weg willen, bunq ondersteunt nu de overstapservice.
Ik vind alleen de prijs te hoog, voor de rest is het allemaal niet verkeerd. De prijs moet door 2en :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 21:59:
Je moet expliciet instemmen met de upgrade. Als je dat niet doet dan blijft gewoon het oude tarief gelden.
Totdat je over een paar jaar een nieuwe pas moet bestellen (verwacht ik). Maar waarom geen 'tussenvorm'....voor 3 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Niet online
rjn27 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:59:
Wij hebben vandaag het pasje binnen gekregen
Dit zou 1 euro per maand gaan kosten en dan nu deze stap.
Geld dit voor iedereen of alleen voor de klanten die vanaf nu een pasje willen.
Voor 8 euro zeg ik direct de pas op.
Nee, je kan je oude pasjes blijven gebruiken. Zelfs als je even bunq-premium uitprobeert en daarna opzegt kan je gebruik blijven maken van je oude pasjes. Je zou alleen moeten switchen naar premium na die 4 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JackSparrow schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Ik vind alleen de prijs te hoog, voor de rest is het allemaal niet verkeerd. De prijs moet door 2en :+
Op Together heb ik ook een 'half Premium' prijsplan voorgesteld. Een MasterCard ipv twee, en geen gratis geldopname (wat voorheen altijd de grote kostenpost zou moeten zijn). Moet toch wel lukken voor de helft?

Het liefst had ik gewild dat die MasterCard gewoon te bestellen was zonder de premium upgrade. 2 euro per maand erbij? Duurder dan mijn huidige ICS kaart maar dat zou ik er wel voor over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Dus over 4 jaar word dit door je strot geduwd.
Dan ben je gewend en heb je alles overgezet.
Heb echt me bedenkingen.
MegaCookie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Nee, je kan je oude pasjes blijven gebruiken. Zelfs als je even bunq-premium uitprobeert en daarna opzegt kan je gebruik blijven maken van je oude pasjes. Je zou alleen moeten switchen naar premium na die 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 22:04:
[...]

Op Together heb ik ook een 'half Premium' prijsplan voorgesteld. Een MasterCard ipv twee, en geen gratis geldopname (wat voorheen altijd de grote kostenpost zou moeten zijn). Moet toch wel lukken voor de helft?

Het liefst had ik gewild dat die MasterCard gewoon te bestellen was zonder de premium upgrade. 2 euro per maand erbij? Duurder dan mijn huidige ICS kaart maar dat zou ik er wel voor over hebben.
Inderdaad hier hetzelfde. Heb ook niet de behoefte aan 25 rekeningen...10 is meer dan genoeg. Wil alleen graag een Mastercard Debit kaart en NFC :+
rjn27 schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 22:05:
Dus over 4 jaar word dit door je strot geduwd.
Dan ben je gewend en heb je alles overgezet.
Heb echt me bedenkingen.

[...]
Dan hop ik net zo makkelijk weer over. Het switchen van bank is mij 100% meegevallen, was in 1 een paar belletjes geregeld :+

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2017 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
JackSparrow schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Totdat je over een paar jaar een nieuwe pas moet bestellen (verwacht ik). Maar waarom geen 'tussenvorm'....voor 3 euro?
Kan niet anders dat er een nieuw, goedkoper, abonnement zal gaan komen. Want even serieus: als je nu meer dan 1 betaalrekening wil hebben, moet je meteen 8 euro per maand gaan dokken zodat je beschikking hebt tot 25 (!!!!) rekeningen. Ik weet niet wie hier die geniale beslissing heeft genomen maar de stap tussen 1 rekening en 25 slaat natuurlijk compleet nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Strunkie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:39:
De nieuwe pas werkt wel offline hoor :)

Wel vrij net nieuw design van de app, nieuwe fancy functies (Android NFC, niceeee). Tja, de 8 euro per maand is fors, maar je krijgt er wel fancy nieuwe shit voor terug (bijvoorbeeld de CSC code die niet op de kaart staat maar random in de app gegenereerd word). Tja, wie voorop wil lopen moet ook een beetje meer betalen. Ze innoveren tenminste, kan je van andere banken nauwelijks meer zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door DennusB op 01-08-2017 22:11 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"