Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• T_E_O
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23-06 16:45
Is dit al een keer voorbij gekomen? (Bunq-pas tegen het licht gehouden)
Bunq-pas

Het lijkt erop dat het IC'je in de kaart verbonden is met de magneetstrip. Bij mijn ASN-pas bijvoorbeeld is dat niet het geval en zit er slechts een RFID-antenne aan het IC'je vast. Iemand een idee wat Bunq hier precies uitspookt? Is het alleen om het programmeren van de bankpas door Bunq zelf (de initialisatie) zo eenvoudig mogelijk te maken? Of is er meer aan de hand?

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:08

Zr40

wil native IPv6

Ik denk dat de IC alleen toevallig op dezelfde plek zit als de magneetstrip, dus zonder daarmee verbonden te zijn.

Ik heb inmiddels een hele stapel NFC-passen van diverse banken, die hebben allemaal een ander intern ontwerp als ze tegen een sterke lamp houdt :P

Zr40 wijzigde deze reactie 03-12-2016 12:10 (3%)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:18:
Wat doet Bunq precies met het geld op onze rekeningen?
Van de grote banken is bekend dat er een substantieel deel naar wapenhandel gaat. Een reden om bijv Triodos of ASN te overwegen.

Van Bunq begrijp ik dat het een startup is (die geen korte termijn verdienmodel hoeft te hebben) die zo eerlijk mogelijke tarieven wil hanteren. Daarom berekenen ze gewoon kosten voor betalen met je pinpas en geld opnemen. Maar als ik dat omreken, ¤0.04 per pinactie, ben je ik bij ING goedkoper uit voor ¤4.35 per kwartaal. Sure, dan heb je niet het gemak van de app met al zn rekeningen etc. Maar het doel wordt gedient en is goedkoper.
Ik geloof ook best dat die 0.04 cent niet het verdienmodel is maar exact de kosten die Mastercard in rekening brengt voor gebruik van Maestro betalen. En logisch dat Bunq dan precies die kosten doorgeeft, zonder toeslag.

Maar om te overwegen of ik echt overstap (ik ben al Bunqer maar gebruik het nog maar sporadisch naast ING) ben ik benieuwd of de (uiteindelijk) hogere kosten het waard zijn. Bij ASN & Triodos ben je ook duurder uit, maar dat is omdat je niet een struisvogel wil zijn en niet wil dat anderen dingen doen met je geld die je zelf nieteens zou doen ermee.

Dus ben erg benieuwd wat Bunq doet, ik kan zo gauw niet vinden dat ze in het rijtje van ASN en Triodos horen.
Een pin transactie kost een bank als ING ¤0.0001 per transactie heb ik mij laten vertellen. Dus dat zijn de kosten niet. Van die 4ct worden ook andere kosten betaald die er voor zorgen dat jij kunt pinnen zoals servers.

Verder stalt bunq al het geld bij DNB, want geen geld maken met geld

• Whatson
  • Niet online
Time's up voor bunq:
Whatson in "Discussie over & Ervaringen met N26"

N26 bied vanaf vandaag hetzelfde maar dan gratis in Nederland en 16 andere landen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Whatson schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:19:
Time's up voor bunq:

N26 bied vanaf vandaag hetzelfde maar dan gratis in Nederland en 16 andere landen.
Dan zal Bunq wel snel volgen gok ik

Is het al bijna vrijdag?

• Whatson
  • Niet online
quote:
DennusB schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:25:
[...]

Dan zal Bunq wel snel volgen gok ik
Nah het zit iets anders: als je na 1 Februari 2017 een account neemt dan moet je 2,90e per maand betalen voor MasterCard (optioneel). Kunt in Nederland wel een gratis Maestro card krijgen (minimaal 100¤ op je account hebben staan)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
Time's up voor bunq:

Als je met 'hetzelfde' 'iets anders' bedoelt dan heb je helemaal gelijk :P

N26 heeft features die bunq niet heeft, en bunq heeft features die N26 niet heeft. Het deel dat ze gemeen hebben heeft letterlijk elke andere Nederlandse bank ook.

En ja, N26 zou inderdaad goedkoper zijn als je uitsluitend naar pinkosten kijkt. Maar dan moet je wel zonder de mogelijkheid tot het switchen van je pas tussen rekeningen kunnen. En alles waar je geldzaken mee doet moet overweg kunnen met je niet-Nederlandse IBAN.

Ik zie in ieder geval geen nieuw gevaar voor bunq :)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 18:09
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:01:
[...]

Als je met 'hetzelfde' 'iets anders' bedoelt dan heb je helemaal gelijk :P

N26 heeft features die bunq niet heeft, en bunq heeft features die N26 niet heeft. Het deel dat ze gemeen hebben heeft letterlijk elke andere Nederlandse bank ook.

En ja, N26 zou inderdaad goedkoper zijn als je uitsluitend naar pinkosten kijkt. Maar dan moet je wel zonder de mogelijkheid tot het switchen van je pas tussen rekeningen kunnen. En alles waar je geldzaken mee doet moet overweg kunnen met je niet-Nederlandse IBAN.

Ik zie in ieder geval geen nieuw gevaar voor bunq :)
Het enige wat Bunq heeft dat N26 niet heeft is dat wisselen van je pas volgens mij? Verder heeft N26 hetzelfde en bieden ze meer producten aan. Als je voor 1feb aanmeld is het sowieso goedkoper. Maar welke nou beter is... nog geen idee. Ook bij N26 moet je automatische incasso's goedkeuren, geen idee of je al kan whitelisten. Ook geen idee over en/of rekeningen..

En bij N26 kan je volgens mij wel rood staan, dit betekent dat zij dus wel handelen met je geld volgens mij. Wat ze er precies mee doen is mij nog niet duidelijk. Daar heeft Bunq wat mij betreft een streepje voor.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:36:
[...]

En bij N26 kan je volgens mij wel rood staan, dit betekent dat zij dus wel handelen met je geld volgens mij. Wat ze er precies mee doen is mij nog niet duidelijk. Daar heeft Bunq wat mij betreft een streepje voor.
Hier ben ik ook nog steeds niet achter. Heb de app inmiddels geïnstalleerd maar ga geen rekening openen voordat ik zeker weet dat mijn geld niet misbruikt wordt voor zaken waar ik niet achter sta. Het feit dat er weinig over te vinden is voorspelt helaas niet veel goeds.

Overigens, N26 ondersteunt geen iDeal dus dat kan als Nederlandse gebruiker wel lastig zijn. Ook voor betaalverzoeken.

zcflevo.nl

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-06 08:49
quote:
[...]
...
Volgens mij klopt die beredenering niet. Als je rente zou krijgen zou ik wel denken dat ze handelen met je geld. Dat je rood kan staan betekend alleen maar dat ze jou een kleine korte, waarschijnlijk dure lening kunnen geven, dat is ook wel "handelen met geld" natuurlijk, maar zelfs bij Triodos of ASN kunnen schurken en milieuvervuilers eventjes rood staan, dat is toch wel van een andere orde dan "investeren in".

---edit---
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet handelen met je geld, alleen dat "rood staan" geen goede indicatie is dat ze dat wel doen.

MaffeMaarten wijzigde deze reactie 07-12-2016 13:26 (10%)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
[...]
En bij N26 kan je volgens mij wel rood staan, dit betekent dat zij dus wel handelen met je geld volgens mij.
Alleen als je in Duitsland woont. Voor Nederlanders is roodstand niet beschikbaar bij N26.

• BartB.
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 13:32
Hoe worden de transactiekosten voor pintransacties eigenlijk in rekening gebracht bij Bunq? Wordt er bij elke betaling simpelweg ¤0,04 meer afgeschreven, of worden de totale transactiekosten maandelijks(?) in één keer afgeschreven?

Tevens: heeft iemand van jullie die vorige week met de QR-code een bankpas heeft aangevraagd, deze inmiddels al ontvangen? Het lijkt me wat lang duren namelijk (en de verwachte bezorgdatum volgens de app is ook al verstreken), maar ik weet natuurlijk niet wat gebruikelijk is bij Bunq.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

De pinkosten worden maandelijks op de eerste kalenderdag om 12:00 afgeschreven. De kosten van deze maand tot nu toe kan je ook zien.

De pas kwam bij mij voor de verwachte bezorgdatum. Vraag het aan support zou ik zeggen!

• BartB.
quote:
Zr40 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:53:
De pinkosten worden maandelijks op de eerste kalenderdag om 12:00 afgeschreven. De kosten van deze maand tot nu toe kan je ook zien.
Top, thanks!

Zal over de pas idd support even contacten, maar ik dacht ik check eerst hier even of niet iedereen hetzelfde probleem heeft. (Kan me voorstellen dat ze na zo'n actie met gratis passen misschien wat vertraging oplopen namelijk).

• Fuff
  • Laatst online: 23-06 11:31
quote:
Time's up voor bunq:

Interessant, zijn er addertjes onder het gras voor het afsluiten van een rekening? Ik wil er gewoon een afsluiten vóór 1 februari 2017, om ontwikkelingen te volgen.

Switchen van de pas lijkt me wel een groot voordeel voor bunq overigens.

Fuff_Puffy

• jpelgrom
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19:40
quote:
Zr40 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:53:
De pinkosten worden maandelijks op de eerste kalenderdag om 12:00 afgeschreven.
Hoeft niet per se op de eerste kalenderdag van de maand, kan ook op een andere dag. Uit de FAQ:
quote:
De maandelijkse factuur vindt plaats op één van de volgende data: 1, 8, 16, of de 24e van de maand. Jouw standaard facturatie datum is de eerst volgende factuurdatum vanaf de dag dat je jouw account geregistreerd hebt. (...)

jpelgrom wijzigde deze reactie 08-12-2016 18:26 (10%)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Ah, dat wist ik niet. Bedankt :)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Laten we hier niet opnieuw een referral topic van maken aub. Zie ook de modbreak van een pagina terug :)

• mcDavid
  • Nu online
Als ik het goed lees moet je dus om een gratis boek te krijgen:

1) bunq-gebruiker zijn
2) een nieuwe bunq-gebruiker aandragen
3) jouw qr-code laten scannen door die nieuwe gebruiker

Meh, laat maar. Te veel moeite. Heb dat boek al een keer geleend om te lezen, zo heel boeiend vond ik het niet.

zcflevo.nl

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Modbreak:
Ik heb even alle referrals weggehaald. Leuk dat bunq dit doet, maar referrals zijn niet toegestaan op GoT.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-02 21:30
*knip* Nee, ook dat is negeren van de modbreak.

Krisp wijzigde deze reactie 12-12-2016 13:14 (87%)

• BartB.
quote:
mcDavid schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:48:
Als ik het goed lees moet je dus om een gratis boek te krijgen:

1) bunq-gebruiker zijn
2) een nieuwe bunq-gebruiker aandragen
3) jouw qr-code laten scannen door die nieuwe gebruiker

Meh, laat maar. Te veel moeite. Heb dat boek al een keer geleend om te lezen, zo heel boeiend vond ik het niet.
Klopt. Bij het verstrekken van de gratis passen kon je als Bunq-gebruikers onderling elkaar nog helpen, maar Bunq zal ook wel door hebben gehad dat dat (o.a. hier op GoT) iets te enthousiast gedaan werd. Bij de passen is het dan ook nog zo dat Bunq daar op termijn wel weer aan verdient doordat je transactiekosten gaat maken met je gratis verkregen pas, maar voor het uitdelen van een gratis boek zien ze natuurlijk liever een nieuwe klant in de plaats. Dan hebben ze er zelf ook nog iets aan en dat lijkt me wel een eerlijke deal. :)

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Als iemand mij het boek wil lenen houd ik mij aanbevolen.

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-06 08:50
Even een vraag van tijdens de lunch: hoeveel medewerkers heeft Bunq nu (ongeveer)?

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:19
Volgens Linkedin 69 medewerkers..

In het weekend is mijn iPhone kapot gegaan, leuk dan koop ik toch de 7. Besteld via t-mobile webshop, een mail ontvangen met bevestiging en of ik nog 300 euro kan betalen. Ja natuurlijk, creditcard van ICS werkt niet omdat je een code van de telefoon moet over typen. Grijpt naar de bunq app... oh wacht mijn telefoon doet het niet. De 'back-up' telefoon iPhone 3GS ondersteund geen bunq.

Plaatje van ideal via facebook messenger maar doorgestuurd naar vrouw of ze die even snel kan betalen. Maar anders wist ik het ook niet. Gelukkig heb ik ook nog alle vaste lasten en inkomen bij de ING. Anders zou het nu best lastig kunnen worden.

Via twitter reageert bunq dat je echt met een telefoon moet inloggen om iets te kunnen doen met je geld, of pinnen natuurlijk.

inc wijzigde deze reactie 14-12-2016 14:19 (92%)

Flickr: incyi Canon 100D

• Jazco2nd
Bunq kan je op heleboel telefoons en smartphones zetten. Dus ook op een tablet. Dat zou het iets makkelijker moeten maken.

Maar ook bij ING moet je een code overtypen die je via sms ontvangt..

Ik heb geen ICS Card en heb nog nooit een sms gehad om betalingen goed te keuren. Een non-ICS creditcard kan dus ook een goede backup zijn. En PayPal natuurlijk.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Wat iinnc. bedoelt is dat bij de meeste online betalingen je de ICS app moet starten om een code op te vragen, die je invoert in je browser om de betaling te bevestigen. En dat gaat natuurlijk niet als je telefoon stuk is.

Zr40 wijzigde deze reactie 15-12-2016 22:28 (27%)

• mcDavid
  • Nu online
Ik heb Bunq op mijn Nexus 7 geprobeerd. Was wel ff gedoe, ik kreeg mijn hand alleen gescanned door met een zaklamp bij te lichten (tablet heeft geen flitser), maargoed het kan. Daarnaast heb ik nog 2 oude telefoons waar ik bunq op kan zetten en je kunt natuurlijk altijd even inloggen op de telefoon van een ander. Toegegeven het maakt het wat omslachtig maar dat is altijd het gevolg van "wat je hebt" verificatie. Ben bij triodos wel eens die digipas kwijt geweest, dan kun je helemáál niets meer tot je via de post een nieuwe aangevraagd hebt (wat bijna 2 weken duurde).

zcflevo.nl

• Jazco2nd
quote:
mcDavid schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:21:
Ik heb Bunq op mijn Nexus 7 geprobeerd. Was wel ff gedoe, ik kreeg mijn hand alleen gescanned door met een zaklamp bij te lichten (tablet heeft geen flitser), maargoed het kan. Daarnaast heb ik nog 2 oude telefoons waar ik bunq op kan zetten en je kunt natuurlijk altijd even inloggen op de telefoon van een ander. Toegegeven het maakt het wat omslachtig maar dat is altijd het gevolg van "wat je hebt" verificatie. Ben bij triodos wel eens die digipas kwijt geweest, dan kun je helemáál niets meer tot je via de post een nieuwe aangevraagd hebt (wat bijna 2 weken duurde).
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Hand recognition is een keuze die je zelf maakt. Heb hier Bunq op een Nvidia Shield tablet gezet, even inloggen en klaar.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:27:
[...]
Hand recognition is een keuze die je zelf maakt.
Kan je nog terug naar face recognition als je hand recognition al geactiveerd hebt?

• Jazco2nd
Geen idee, ik heb hand recognition nooit gebruikt.. het idee staat me niet aan.. alleen mijn handpalm en stukje vinger past op me scherm. Lijkt me meer iets voor de Aziaten die allemaal minimaal 5.5" willen.

• mcDavid
  • Nu online
Handpalm? Scherm? Watvoor idee heb jij uberhaupt van de handscan? Het idee is dat je een foto maakt van je vingers. En t schijnt voorlopig zo'n beetje de meest betrouwbare vorm van biometrische authenticatie te zijn die momenteel mogelijk is.

Daarnaast zul je je toch echt eerst een keer moeten authenticeren als je je aanmeldt op een nieuw device dus 'optioneel' is het zeker niet. Maar het werkt iig beter dan de gezichtscan, die deed het helemaal niet op mijn tablet.

@zr40: nee als je eenmaal de handscan hebt ingesteld kun je niet meer terug.

zcflevo.nl

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:32
Sinds gister een privé rekening en zakelijke rekening geopend. Volgens de voorwaarden mag je een privé rekening niet zakelijk gebruiken.

Maar als ik als zzper wel een privé rekening gebruik? Hoe erg zal dit zijn? Voor grotere bedrijven snap ik het, maar ik verstuur max zo'n 5 facturen per maand.

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 13 '14 256GB

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Voor zover ik weet is dat een voorwaarde bij elke bank. Maar volgens mij is het voornamelijk voor jezelf handig om het 'goed' te doen. Anders heb je je zakelijke vermogen en handelingen gemengd met die van je privé, en dat is op zijn minst gezegd een beetje lastig voor je boekhouding en de belastingaangifte.

• sweebee
Dat snap ik. Bij Rabobank deed ik het gewooon op en extra privé rekening. Bij bunq zou ik dan ook gewoon een extra rekening kunnen gebruiken.

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 13 '14 256GB

• mcDavid
  • Nu online
Volgens mij maakt dat echt geen reet uit. Je kunt als ZZP'er toch gewoon kiezen je financiën op persoonlijke titel te regelen? Als je nou dagelijks gebruikt maakt van geavanceerde features zou het naar mijn idee anders liggen. Maarja dat is gevoelsmatig. Uiteindelijk zal die ene euro per maand ook niet echt het probleem zijn.

zcflevo.nl

• MaffeMaarten
Ik denk dat daar sowieso wel een beetje een grijs gebied ligt, maar bunq zal intern wel wat richtlijnen hanteren wanneer ze iemand aanspreken op oneigenlijk zakelijk gebruik.

Bijvoorbeeld een "bierrekening" van een studentenhuis, waarbij je elke maand je schuld kan voldoen via iDeal gesponsord door bunq, lijkt me niet zakelijk, maar als je het elke week laat voldoen, of elk biertje? En als je regelmatig huisfeesten geeft?

• sweebee
Ik heb alle voorwaarden na gekeken maar kan hier ook niets over terug vinden. Iemand die dit wel gevonden heeft?

• mcDavid
  • Nu online
Je zou het ze gewoon ff kunnen vragen natuurlijk in de support chat.

zcflevo.nl

• sweebee
quote:
mcDavid schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:47:
Je zou het ze gewoon ff kunnen vragen natuurlijk in de support chat.
quote:
Bij eenmanszaken is het geen probleem
:>

• mcDavid
  • Nu online
Haha cool. Had ergens verwacht dat ze al snel naar een zakelijke rekening zouden pushen gezien ze het daarop moeten verdienen, maar valt mee dus.

zcflevo.nl

• Pajaras
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-06 11:16
Vandaag toch wel een vreemde ervaring met bunq. Regelmatig ga ik bij de ABN Amro langs om daar al mijn muntgeld te storten bij de muntstortautomaat van G4S (gratis ongeacht bij welke bank je zit). Bankpasje ingevoerd om het IBAN van de magneetstrip te lezen en het geld gestort.

Maar op de transactiebon stond een vreemd IBAN van bunq, de klantenservice kent dit nummer niet en het is niet eens een geldig nummer. Het wordt nu uitgezocht door zowel G4S als bunq maar ik vind het vooral gek dat er schijnbaar een vreemd rekeningnummer op de magneetstrip staat.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
Pajaras schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:47:
Regelmatig ga ik bij de ABN Amro langs om daar al mijn muntgeld te storten bij de muntstortautomaat van G4S (gratis ongeacht bij welke bank je zit). Bankpasje ingevoerd om het IBAN van de magneetstrip te lezen en het geld gestort.
Ooh, dat moet ik ook eens gaan doen. Kom ik nog eens van die groeiende stapel muntgeld af :)
quote:
Maar op de transactiebon stond een vreemd IBAN van bunq, de klantenservice kent dit nummer niet en het is niet eens een geldig nummer. Het wordt nu uitgezocht door zowel G4S als bunq maar ik vind het vooral gek dat er schijnbaar een vreemd rekeningnummer op de magneetstrip staat.
Is dit de eerste keer dat je het met bunq geprobeerd hebt of ging het eerder wel goed?

• Pajaras
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-06 11:16
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:07:
[...]

Ooh, dat moet ik ook eens gaan doen. Kom ik nog eens van die groeiende stapel muntgeld af :)
Kan tot 50 euro per rekening / per dag gratis anders kost het een paar euro. :)
quote:
[...]

Is dit de eerste keer dat je het met bunq geprobeerd hebt of ging het eerder wel goed?
Niet de eerste keer met bunq maar wel met het pasje. Hiervoor voerde ik mijn rekeningnummer handmatig in. Dat ging altijd prima.

Edit: Ze hebben de oorzaak gevonden, de machine heeft niet rekeningnummer gebruikt maar de laatste 10 cijfers van het kaartnummer, als ik de pas namelijk scan op m'n telefoon komt hetzelfde nummer tevoorschijn. Ze gaan er aan werken! :D

Pajaras wijzigde deze reactie 27-12-2016 15:34 (18%)

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Hier een paar keer geld over geboekt naar Revolut waarbij het in augustus en oktober binnen een dag bijgeschreven was. Nu ik op vakantie ben snel nog wat overgeboekt echter na een week nog niets bijgeschreven.

Contact opgenomen met Revolut en zij gaven aan dat ze a.d.h.v. het IBAN nummer zagen dat de betaling er al was alleen zonder referentie nummer, terwijl ik dit daadwerkelijk had opgegeven bij de overschrijving. Hoe dan ook, zij hebben het bij mijn account bijgeschreven.

Contact gehad met bunq en zij geven aan hier niets in gewijzigd te hebben, ik heb aangegeven nogmaals een overschrijving te proberen en ze de uitkomst laten weten. De volgende dag Revolut gecontact en zij gaven aan de overschrijving al ontvangen te hebben maar weer zonder referentienummer. Overboeken gaat dus wel lekker snel :)
Weer contact gehad met bunq en zij gaan nu op zoek of er iets veranderd is (dat was gisteren). Want als het richting Barclays niet lukt, wie weet ontbreekt de omschrijving bij meer overboekingen...

Wordt vervolgd.

bluewalk.net

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Het zou goed kunnen dat dat niet aan bunq ligt. Recent is dit probleem ook gemeld in het algemene creditcards topic, bij iemand die vanuit ING naar revolut probeerde over te boeken verdween de omschrijving ook.

• cyberde
  • Niet online
Hmm. Goed om te weten, misschien toch Revolut nog maar eens contacten om dit aan te geven :)

bluewalk.net

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Ik word een beetje triest van alle NFC-pinapparaten die de PIN-poging afbreken als je verplicht wordt om je pin in te vullen. Bij bunq kost je dat dus 4 cent. :/

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Dat heb ik met de bunq pas nog nooit meegemaakt. Gaat het om bedragen boven 25 euro?

• mcDavid
  • Nu online
Heb het ook nog nooit meegemaakt. Er staat me ook iets bij dat bunq ergens gepost had dat dat juist met een bunq-pas niet zou moeten gebeuren. Kan het alleen niet terugvinden.

zcflevo.nl

• Fuff
quote:
Krisp schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:50:
Ik word een beetje triest van alle NFC-pinapparaten die de PIN-poging afbreken als je verplicht wordt om je pin in te vullen. Bij bunq kost je dat dus 4 cent. :/
Toevallig heb ik donderdag, mijn 2e pin transactie met Bunq (dus de eerste contactloze) van een bedrag van ¤70 ofzo. Ging prima, gewoon pin invullen en gaan :)

Ben erg blij met bunq, vriendin ook overgehaald, heb al meerdere rekeningen geconnect met vrienden/groepen. Werkt prima. Het enige punt is dat als iedereen wil pinnen, je een pas moet hebben, en die kost dan nog geld. Ik zou blij zijn wanneer we gewoon zonder fysieke pas kunnen betalen.

Fuff_Puffy

• cyberde
  • Niet online
quote:
Krisp schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:50:
Dat gebeurt volgens mij alleen als het bedrag onder jiu contactloos limiet is en je huidige verbruik + te pinnen bedrag hoger is dan je contactloos limiet.
bunq zegt dat ze er mee bezig zijn om het afbreken te voorkomen. Ik heb het nu meerdere malen gehad maar het kost mij niet de 4 cent omdat het geen "gebruikersfout" (zoals verkeerde pin) is :)

bluewalk.net

• mcDavid
  • Nu online
misschien ook wel leuk voor hier: bunq-pas onder het licht

zcflevo.nl

• Whatson
  • Niet online
Bunq komt met nieuw prijsmodel naast huidige:

Kaart voor 1¤ per maand met onbeperkt transacties

Dit is voordeliger als je meer dan 243 transacties per jaar doet
(¤2.25+¤0.04x=¤12) en je je kaart 4 jaar blijft gebruiken.

https://www.bunq.com/en/news/A-grand-experiment/

Daarmee zijn ze goedkoper dan
ING: 1,45¤ / maand
ABN AMRO: 1,40¤ / maand
Rabobank: 1,20¤ / maand
Triodos: 2,35¤ / maand
SNS: 2,50¤ / maand
N26: 2,90¤ / maand (als je registreert na 1 feb 2017)

Whatson wijzigde deze reactie 23-01-2017 11:59 (36%)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:02
quote:
Whatson schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:50:
Bunq komt met nieuw prijsmodel naast huidige:

Kaart voor 1¤ per maand met onbeperkt transacties

Dit is voordeliger als je meer dan 243 transacties per jaar doet
(¤2.25+¤0.04x=¤12) en je je kaart 4 jaar blijft gebruiken.

https://www.bunq.com/en/news/A-grand-experiment/
En deze screenshot suggereert dat het aanvragen van je eerste pinpas gratis is!?

• Whatson
  • Niet online
quote:
oohh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:55:
[...]

En deze screenshot suggereert dat het aanvragen van je eerste pinpas gratis is!?
[afbeelding]
Ja gratis kaart, maar wel ¤1 per maand

• mcDavid
  • Nu online
Ik ging het gelijk testen, zat er toch al over te denken een 2e pas aan te vragen. Maar de 2e pas is gewoon 9 euro en nu dus ook 1 euro per maand. Laat dan maar zitten. Hoop dat ze het terugdraaien want 1 euro per pas per maand betalen lijkt me nou niet bepaald een topdeal.

zcflevo.nl

• Whatson
  • Niet online
quote:
mcDavid schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:59:
Ik ging het gelijk testen, zat er toch al over te denken een 2e pas aan te vragen. Maar de 2e pas is gewoon 9 euro en nu dus ook 1 euro per maand. Laat dan maar zitten. Hoop dat ze het terugdraaien want 1 euro per pas per maand betalen lijkt me nou niet bepaald een topdeal.
Wellicht willen ze je die 9¤ terug geven? Aangezien je al langer klant was en je voorheen niet kon kiezen. Zou even contact opnemen met ze.

Als je het vergelijkt met de rest van de NL banken en N26 is het wel een topdeal wanneer je veel pint. Alleen wanneer je veel contant geld opneemt ben je bij die anderen nog steeds goedkoper uit.

Whatson wijzigde deze reactie 23-01-2017 12:03 (18%)

• mcDavid
  • Nu online
Ik vind het trouwens raar dat je niet gewoon (per pas) kan kiezen welke betaalvorm je wilt gebruiken, dat hoeft toch niet hardcoded aan een pasje te hangen?
Ik zie bijv. wel voor me dat mensen één "hoofd" pas per maand zouden willen betalen en eventuele extra passen per transactie...

zcflevo.nl

• GrazydonNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-06 11:26
Inderdaad vreemd dat ze het communiceren als een "wetenschappelijk" experiment, wat is het experiment als er niets te kiezen valt? Het aanvragen van een eerste pas is nu gratis en daarnaast is er nu de kans om 250 euro te winnen. Hierdoor wordt het voor veel (nieuwe) gebruikers interessant om een pas aan te vragen, dit lijkt me geen goede graadmeter t.o.v. de vorige passen.

• MaffeMaarten
Ik hoop ook wel heel erg dat het een optie wordt, het liefst per pas, maar op z'n minst per gebruiker. Als ik het nieuwsbericht zo lees willen ze tijdje experimenten, en daarna een keuze vastleggen. Zou ik wel erg jammer vinden, zeker voor mensen zoals ikzelf die de rekening vooral als "extra voor de handig"-rekening gebruiken.

• cyberde
  • Niet online
Jammer dat je een reeds bestaande pas niet kan wijzigen, het zou voor mij vele malen goedkoper zijn om een euro per maand te betalen ipv per transactie. Eens even aan support vragen :)

[edit]
En antwoord :) Ze nemen de vraag mee in de feedback van het experiment en komen er op terug.

Wat je wel kan doen als de 1 euro per maand voordeliger is, is een nieuwe pas bestellen a.d.h.v. die 1 euro per maand voorwaarden en deze blijft dan ook 4 jaar actief ook al wordt er uiteindelijk na het experiment niet voor maandelijkse kosten gekozen.

[edit2]
Zojuist geprobeerd nieuwe kaart te bestellen voor 1 euro per maand, kost een nieuwe kaart alsnog 9 euro, waarschijnlijk omdat ik al een kaart heb... Jammer, dan is de 1 euro per maand opeens onvoordeliger dan per transactie te betalen.

cyberde wijzigde deze reactie 23-01-2017 14:03 (67%)

bluewalk.net

• Zak aarde
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Ik wilde een dezer dagen een pas gaan bestellen om goedkoop een gedeelde rekening te kunnen doen waar weinig transacties mee gebeuren. Nu is de nieuwe prijsstelling ongunstiger geworden daarvoor. Op de Support geeft Bunq aan: 'we verzamelen momenteel feedback van alle gebruikers, nog niks is zeker. Zodra er een keuze is gemaakt, laten we dat weten.'

Je kan je afvragen of dit niet ook met een poll had gekund.

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:56
Waarom niet beide opties aanbieden. Mensen met veel transacties kunnen dan voor 1 euro per maand gaan en de mensen met weinig transacties voor een opslag per transactie.

Ik twijfel ook nog, met dagelijks aan de koffieautomaat enkele transacties van 0,20 is voor mij een vast bedrag per maand een betere optie

• g0blin
  • Laatst online: 25-04 14:08
quote:
NRG-81 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:42:
Waarom niet beide opties aanbieden. Mensen met veel transacties kunnen dan voor 1 euro per maand gaan en de mensen met weinig transacties voor een opslag per transactie.
Da's exact waar ik in de support chat ook om geschooid heb. :P

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-06 19:40
Ik ben wel geinteresseerd in een zakelijke Bunq rekening voor onze Vereniging van Eigenaren. Ik kan veel informatie lezen maar mis ook veel informatie. Iemand die mijn vragen kan beantwoorden?
Ik zit nu bij ING met een 'gewone' zakelijke rekening voor zo'n 100 euro per jaar denk ik.

- Je krijgt bij Bunq een IBAN-rekening voor 1 euro per maand.
- Kunnen andere bedrijven automatisch incasseren van deze rekening?
- Hoe zien de overzichten eruit? Ik moet maandelijks in de administratie een afschrift kunnen laten zien.
- Wat te doen met het spaargeld (de reserve groot onderhoud)?
- Hoe makkelijk kan de rekening overgedragen aan een ander, besluit ik te verhuizen?

• Whatson
  • Niet online
quote:
iAmRenzo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:57:
Ik ben wel geinteresseerd in een zakelijke Bunq rekening voor onze Vereniging van Eigenaren. Ik kan veel informatie lezen maar mis ook veel informatie. Iemand die mijn vragen kan beantwoorden?
Ik zit nu bij ING met een 'gewone' zakelijke rekening voor zo'n 100 euro per jaar denk ik.

- Je krijgt bij Bunq een IBAN-rekening voor 1 euro per maand.
Ja, dit is zonder bankpas voor zakelijk
quote:
- Kunnen andere bedrijven automatisch incasseren van deze rekening?
Ja, maar je moet deze incasso's wel nog zelf goedkeuren met de app
quote:
- Hoe zien de overzichten eruit? Ik moet maandelijks in de administratie een afschrift kunnen laten zien.
Je kunt een datum range selecteren en vervolgens op export to PDF klikken.
quote:
- Wat te doen met het spaargeld (de reserve groot onderhoud)?
bunq heeft geen spaarrekeningen
quote:
- Hoe makkelijk kan de rekening overgedragen aan een ander, besluit ik te verhuizen?
Rekening staat op naam van de VVE maar je hebt wel eerst een persoonlijk bunq account (gratis) nodig om het aan te maken. Waarschijnlijk via bunq support met KvK afschrift dat de nieuwe beheerder gemachtigde is.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-06 19:40
quote:
Whatson schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:27:Ja, dit is zonder bankpas voor zakelijk
Ja, maar je moet deze incasso's wel nog zelf goedkeuren met de app
bunq heeft geen spaarrekeningen
Rekening staat op naam van de VVE maar je hebt wel eerst een persoonlijk bunq account (gratis) nodig om het aan te maken. Waarschijnlijk via bunq support met KvK afschrift dat de nieuwe beheerder gemachtigde is.
Dank, helder. Voor een VVE is een bankpas ook niet nodig, vandaar.
Een spaarrekening is niet nodig, de rente bij ING is nog geen 50 euro per maand bij ING, Bunq is dan alsnog goedkoper. Maar een 2e rekening bijvoorbeeld (die krijgt dan natuurlijk ook weer een IBAN).
Moet ik ze elke maand goedkeuren? Krijg ik een notificatie via de app?

• mcDavid
  • Nu online
quote:
Whatson schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:27:

Dat zou de bunq support haarfijn moeten kunnen uitleggen lijkt me. De andere vragen overigens ook :)

Spaargeld kun je natuurlijk prima op een bunq rekening zetten, maar als je rente wilt kun je het beter bij een Triodos of ASN neerzetten. Spaarrekeningen zijn normaliter gratis, al weet ik niet of dat ook geldt als je ze zakelijk afsluit.
quote:
iAmRenzo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Moet ik ze elke maand goedkeuren? Krijg ik een notificatie via de app?
Je krijgt idd een push-notificatie als je een incassoverzoek ontvangt. Je hebt dan 5 dagen de tijd om deze te accepteren/afwijzen.
Voordeel daarvan is dat je altijd op de hoogte bent van wat er afgeschreven wordt, en dat je niet het risico loopt dat een incasso ongemerkt mislukt ivm te weinig saldo o.i.d. Nadeel is natuurlijk dat er een handmatige actie vereist is, wat ook mis kan gaan.

mcDavid wijzigde deze reactie 26-01-2017 13:45 (30%)

zcflevo.nl

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
Whatson schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:27:

Toevoeging: je kan ook MT940 exporteren en importeren in je boekhoudprogramma :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• jvhaarst
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-06 08:53

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

quote:
mcDavid schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:40:
Je krijgt idd een push-notificatie als je een incassoverzoek ontvangt. Je hebt dan 5 dagen de tijd om deze te accepteren/afwijzen.
Voordeel daarvan is dat je altijd op de hoogte bent van wat er afgeschreven wordt, en dat je niet het risico loopt dat een incasso ongemerkt mislukt ivm te weinig saldo o.i.d. Nadeel is natuurlijk dat er een handmatige actie vereist is, wat ook mis kan gaan.
Ik heb vandaag gevraagd wanneer ze de mogelijkheid gaan bieden om incasso's te whitelisten (dus dat bepaalde bedrijven altijd mogen incasseren), en de mededeling was dat het hoog op de lijst staat, dus hopelijk binnenkort.

Voor mij is het een showstopper om de rekening echt te gebruiken, ik wil niet dat bijvoorbeeld de incasso van de NS voor mijn OV niet doorkomt omdat ik even geen internet heb.

Ik zie het probleem ook eigenlijk niet, je kunt foute incasso's toch altijd storneren ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• mcDavid
  • Nu online
Het gaat niet zozeer om het goedkeuren, maar meer om dat je altijd weet wat er met je geld gebeurt. Vroeger had ik nog wel eens dat ik in de supermarkt stond en niet kon pinnen omdat net de huur geïncasseerd was. Of andersom dat ik de huur incasso miste omdat er net die dag een paar euro te weinig op mijn rekening stond.
Als je zelf de kans krijgt de incasso te zien en uit te voeren als het je zelf schikt, heb je daar nooit meer last van.

Overigens zou ik whitelisten ook wel prettig vinden, die paar euro voor mijn OV chipkaart of telefoonrekening hoef ik idd niet zo nodig te zien.

mcDavid wijzigde deze reactie 27-01-2017 20:45 (14%)

zcflevo.nl

• Whatson
  • Niet online
bunq is op zoek naar een native German speaker. Dus wellicht binnenkort uitbreiding.

https://www.bunq.com/en/j...ternational-support-dach/

URL verklapt dat het om Deutschland, Austria and Switzerland gaat.

Whatson wijzigde deze reactie 27-01-2017 21:12 (46%)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

De URL verklapt niks, want het staat letterlijk in de vacature:
quote:
As part of our German Guides team, you will contribute to the roll-out of a new International Guides department for the DACH region.
:)

Een vacature betekent overigens nog niet dat er zeker iets nieuws gaat komen. Zo was er een jaar geleden een vacature voor een Windows Phone developer, maar dat ligt volgens mij redelijk stil op het moment.

Zr40 wijzigde deze reactie 27-01-2017 21:34 (33%)

• Whatson
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:28:
De URL verklapt niks, want het staat letterlijk in de vacature:

[...]

:)

Een vacature betekent overigens nog niet dat er zeker iets nieuws gaat komen. Zo was er een jaar geleden een vacature voor een Windows Phone developer, maar dat ligt volgens mij redelijk stil op het moment.
Ja was vooral omdat er maar een paar Windows Phone developers zijn/waren in Nederland en ze mensen vast in dienst wilden nemen.

• Fuff
quote:
GrazydonNL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:28:
Inderdaad vreemd dat ze het communiceren als een "wetenschappelijk" experiment, wat is het experiment als er niets te kiezen valt? Het aanvragen van een eerste pas is nu gratis en daarnaast is er nu de kans om 250 euro te winnen. Hierdoor wordt het voor veel (nieuwe) gebruikers interessant om een pas aan te vragen, dit lijkt me geen goede graadmeter t.o.v. de vorige passen.
Nou een wetenschappelijk experiment waarbij de proefpersonen zelf kunnen kiezen is meestal niet echt hoogwaardig kwalitatief ;) Dus van het wetenschappelijk verwacht ik niet veel.

Vriend van me is wel in 1 klap over, die vond de ¤1 per maand chill. Ik ben inmiddels helemaal over, dus die ¤1 p/m is voor mij ook zeker goedkoper.
quote:
mcDavid schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:41:
Het gaat niet zozeer om het goedkeuren, maar meer om dat je altijd weet wat er met je geld gebeurt. Vroeger had ik nog wel eens dat ik in de supermarkt stond en niet kon pinnen omdat net de huur geïncasseerd was. Of andersom dat ik de huur incasso miste omdat er net die dag een paar euro te weinig op mijn rekening stond.
Als je zelf de kans krijgt de incasso te zien en uit te voeren als het je zelf schikt, heb je daar nooit meer last van.

Overigens zou ik whitelisten ook wel prettig vinden, die paar euro voor mijn OV chipkaart of telefoonrekening hoef ik idd niet zo nodig te zien.
Ah ja, erg fijn! Heb laatst incasso gehad, scheelde weer even geld schuiven in de app, omdat ik hem later kon accepteren :o Was toen nog niet helemaal over, maar had al wel alle rekeningnummers gewijzigd :+

Dat whitelisten zie ik ook wel zitten, al request gedaan?

Fuff_Puffy

• mcDavid
  • Nu online
quote:
Fuff schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:05:
[...]

Vriend van me is wel in 1 klap over, die vond de ¤1 per maand chill. Ik ben inmiddels helemaal over, dus die ¤1 p/m is voor mij ook zeker goedkoper.
Voor mij niet, blijf eigenlijk altijd onder de 1 euro en mijn vriendin ook. Zit wel te denken over een extra pas maar dan gaat het aantal transacties per pas natuurlijk nóg verder naar beneden. Vond die oude tarieven dus beter. En sowieso transparanter.
quote:
[...]

Dat whitelisten zie ik ook wel zitten, al request gedaan?
Nee, maar verschillende mensen in dit topic wel. Je zou het zelf ook ff kunnen vragen, misschien helpt dat om het prioriteit te geven.

zcflevo.nl

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Dat whitelisten lijkt mij een gevaarlijke optie. kennissen van mij hebben bijvoorbeeld weleens gehad dat een achtersand in de wegenbelasting zomaar werd geincasseerd op een totala onverwacht moemnt en terwil automatische incasso van de belastingdienst nooit was goedgekeurd. Ik weet bijna zeker dat overheidsinstanties een automatische whitelisting gaan eisen zodra whitelisting mogelijk wordt. Nu is het voordeel van Bunq dat niemand whitelisting an eisen, omdat de functie simpelweg bij bunq niet bestaat.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
dicksterk schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:28:
Ik weet bijna zeker dat overheidsinstanties een automatische whitelisting gaan eisen zodra whitelisting mogelijk wordt.
Zolang je bij andere banken incasso's van deze instanties mag storneren zal een automatische whitelisting niet verplicht zijn. Het huidige systeem van bunq werkt feitelijk als een automatische stornering na 5 dagen inactiviteit.

Daarnaast zal het whitelisten ook niet verplicht worden zolang de mogelijkheid nog bestaat om zonder incasso te betalen.

Zr40 wijzigde deze reactie 03-02-2017 12:55 (27%)

• mcDavid
  • Nu online
quote:
dicksterk schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:28:
Dat whitelisten lijkt mij een gevaarlijke optie. kennissen van mij hebben bijvoorbeeld weleens gehad dat een achtersand in de wegenbelasting zomaar werd geincasseerd op een totala onverwacht moemnt en terwil automatische incasso van de belastingdienst nooit was goedgekeurd. Ik weet bijna zeker dat overheidsinstanties een automatische whitelisting gaan eisen zodra whitelisting mogelijk wordt. Nu is het voordeel van Bunq dat niemand whitelisting an eisen, omdat de functie simpelweg bij bunq niet bestaat.
Dat lijkt me onzin, automatische incasso is een SEPA-wide systeem, dat kan de Nederlandse overheid niet zomaar op eigen houtje slopen. Daarnaast, zelfs zou dat gebeuren, dan geef je toch gewoon een IBAN nummer op waar je geen geld op hebt staan?

zcflevo.nl

• dicksterk
Het betrof hir afschrijvingen die niet teruggeboekt konden worden, de rabobank gaf aan dit niet te mogen. Het gign niet om een normaal incasso, maar om een overheidsvordering(die als eenmalige machtigign wrd gezien). Bij bunq bestaat dit onderscheid nu niet en dat lijtk me een stuk veiliger. De enige maneir waarop het dus zou kunnen is dat de whitelist-functie enkel voor gebruikers toegankelijk is en niet voor bunq, zodat technisch gezein alleen de gebruiker iets kan whitelisten maar bunq niet.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Oh, het ging niet om een normale incasso maar om een overheidsvordering? Zou mij niets verbazen als bunq daar nu al verplicht uitvoering aan moet geven.
Eind 2009 is in Nederland door de overheid de Overheidsvordering geïntroduceerd. Banken dienen op grond van de Invorderingswet medewerking te verlenen aan de Overheidsvordering.

Zoals de naam al aangeeft is de Overheidsvordering een instrument van de overheid en geen betaalproduct. Deze regeling kan door verschillende overheden gebruikt worden om vorderingen (zoals belastingschulden) te innen, wanneer de schuldenaar ondanks aanmaningen en dwangbevelen, zijn of haar schuld niet voldoet.

Kenmerken van de Overheidsvordering:
  • Het is een vereenvoudigd elektronisch derdenbeslag op de tegoeden van een betaalrekening die een belastingbetaler bij een bank heeft, zelfs op de kredietruimte
  • Het beslag heeft geen betrekking op spaarrekeningen of tegoeden op creditcards en wordt niet uitgevoerd wanneer de betrokkene in de schuldsanering zit of in staat van faillissement verkeert
  • De Overheidsvordering is ontwikkeld voor invorderingen van bedragen tot maximaal ¤ 1.000
  • Er is een bezwaarprocedure bij eventuele onterechte vorderingen

Zr40 wijzigde deze reactie 03-02-2017 15:47 (158%)

• dicksterk
Ik heb het ooti nagevraagd bij bunq mar het systeem van bunq kent maar 1 vorm van incasso en dat is de methode die we nu gebruiken, dus met bevestiging van de gebruiker. Bunq heeft in hun ssyteem geen andere mogelijkehid om geld af te schrivjen van een betaalrekening. Daarom geef ik dus ook aan dat als het verozek tot het inbowuen van een whitelist-functie wordt gehonoreerd de duer automatisch openstaat voor deze overheidsvorderingen, dat is dan zelfs verplicht. Nu akn bunq nog aangeven dat hun systeem de mogelijkheid niet heeft om dit uit te voeren.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Dat het systeem het (nog) niet automatisch kan betekent niet dat ze het zelf niet kunnen. Ze zijn wettelijk verplicht om mee te werken. Daarnaast staat al sinds het begin in de voorwaarden dat wanneer er sprake is van een beslaglegging op een tegoed, je niet meer kan beschikken over dat tegoed.

Zr40 wijzigde deze reactie 03-02-2017 16:54 (39%)

• mcDavid
  • Nu online
kun je alsjeblieft gewoon een spellingscontrole gebruiken dicksterk, hier valt echt niet tegenop te ontcijferen.

zcflevo.nl

• inVision
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 20:08

inVision

Marcel

Ik heb vandaag ook een account aangemaakt en meteen een PINpas aangevraagd (¤ 1,- per maand). Hoop de pas volgende week zondag te hebben.

Ik ben gewezen op deze bank door Impstoker in het nieuwsbericht over contant geld.

Ben benieuwd... het idee staat me wel aan, en door die 100k garantie voel ik me dan toch wel relatief veilig.

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

• mcDavid
  • Nu online
ook zonder die 100.000 euro depositogarantie heb ik véél meer vertrouwen in het businessplan van bunq dan van welke andere bank dan ook.

zcflevo.nl

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:02
quote:
mcDavid schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:53:
kun je alsjeblieft gewoon een spellingscontrole gebruiken dicksterk, hier valt echt niet tegenop te ontcijferen.
Ben met je eens dat zijn proza niet perfect is. Maar hij is blind en moet dus op een andere manier typen ;)

• cyberde
  • Niet online
Jaa mensen het is er!
quote:
Hey bunqers,

We’re proud to announce that we have a brand new feature for you!

You can now automatically accept direct debits with your bunq account. And it’s super easy.
https://www.bunq.com/nl/nieuws/new-feature-alert/

Typisch bunq om het toch wat uitgebreider te doen, automatisch accepteren is nice. Maar dat je een verwacht bedrag kan opgeven en wanneer een incasso boven dat bedrag is dat je het weer moet goedkeuren is geweldig :)

cyberde wijzigde deze reactie 08-02-2017 10:52 (28%)

bluewalk.net

• mcDavid
  • Nu online
Cool, dat ging eigenlijk sneller dan ik had verwacht :D
Gelijk even mijn telefoonrekening en automatisch-opladen van de ov-chipkaart toegevoegd.

zcflevo.nl

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-06 17:03
Ik heb een Android tablet maar geen Android telefoon. Kan ik dan toch via de tablet alles met Bunq doen (account openen en bedienen, iDeal etc)? Tablet heeft natuurlijk een camera voor de vingerscan. Via de telefoon kan ik natuurlijk SMS codes doorgeven. Dank!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• mcDavid
  • Nu online
Het is mij wel gelukt, alleen moest ik mijn hand met een zaklamp bijlichten bij gebrek aan een flitser op mijn tablet (Nexus 7).

zcflevo.nl

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:12
Nu Revolut ook met een IBAN rekening + MasterCard komt wordt het wel tijd dat Bunq ook MasterCard of Visa gaat toevoegen.
Support bij Bunq in super goed, maar meer dan dat MasterCard op de wishlist staat willen ze helaas niet zeggen.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
MichielFRL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:20:
Nu Revolut ook met een IBAN rekening + MasterCard komt wordt het wel tijd dat Bunq ook MasterCard of Visa gaat toevoegen.
Wat maakt deze nog niet beschikbare functie van Revolut zo speciaal dat bunq het als reactie zou moeten toevoegen?

Bunq is bunq omdat ze het juist anders doen, en niet domweg de feature checklist van anderen willen kopiëren.

Zr40 wijzigde deze reactie 23-02-2017 21:35 (14%)

• inVision

inVision

Marcel

quote:
inVision schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:59:
Ik heb vandaag ook een account aangemaakt en meteen een PINpas aangevraagd (¤ 1,- per maand). Hoop de pas volgende week zondag te hebben.

Ik ben gewezen op deze bank door Impstoker in het nieuwsbericht over contant geld.

Ben benieuwd... het idee staat me wel aan, en door die 100k garantie voel ik me dan toch wel relatief veilig.
Inmiddels paar weken verder en heb samen (ieder eigen account) met 't vrouwtje verschillende bankrekeningen. Waaronder een stuk of 8 gedeelde voor verschillende huishoudelijke boodschappen (potjes). We hebben beide een pas die we on the fly koppelen aan de rekening waarvan we willen betalen.

Tot nu toe erg tevreden! Heb wel een paar feature requests, maar heb nog niet echt een plek gevonden waar ik die kan droppen.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
inVision schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:39:
[...]
Tot nu toe erg tevreden! Heb wel een paar feature requests, maar heb nog niet echt een plek gevonden waar ik die kan droppen.
Support is de plek, maar op Twitter luisteren ze ook :)

Zr40 wijzigde deze reactie 23-02-2017 21:42 (5%)

• Fuff
Hier volledig over, vriendin ook tevreden. Werkt lekker snel, koppelen van rekeningen is top. Connects voor potjes met vrienden, studiegenoten. Automatisch accepteren van incasso's werkt ook goed! Heb inmiddels Rabo volledig opgezegd en heb 5 vrienden ook bunqers gemaakt :)

Fuff_Puffy

• inVision

inVision

Marcel

quote:
Zr40 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Support is de plek, maar op Twitter luisteren ze ook :)
Je bedoeld de support optie in de app of ergens anders?

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
inVision schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Je bedoeld de support optie in de app of ergens anders?
Ja, de support optie in de app.

• Twizzlerz
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-06 19:18
Iemand die toevallig ook GNUCash gebruikt? De bunq MT940 bestanden worden namelijk niet goed ingelezen. Ik moet handmatig in de eerste regel "940" vervangen door ":940:". Volgens dit documentje van de Rabobank is dat in ieder geval mandatory https://www.rabobank.com/...t-mt940-structured-en.pdf (pag 5)
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*