Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Xan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 04-04 22:47
[quote]iinnc. schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:19:
Vanochtend: bunq goes zakelijk :)

[...]

Vanochtend om 09:00 gelijk aangevraagd en om 09:30 verwerkt :)
Moest alleen, buiten de normale procedure om, nog een foto van een kvk uittreksel via de support geven maar die werd snel goedgekeurd.

Alleen beetje vreemd dat de total running costs op 2 euro staat, zal nog wel aangepast worden ;)
Edit: Nadat ik er geld op heb gezet is de running costs goed gezet: 1.05 euro (1 euro abbo + 5ct transactie).

[Voor 11% gewijzigd door Xan op 15-03-2016 13:20]

629110

Ik moet nog even kijken met de andere bestuurders of we de zakelijke rekening onder brengen bij bunq. Maar hier lijkt het wel op. Als je maar geld kan ontvangen en versturen, zijn wij als stichting tevreden.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
iinnc. schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:55:
Zodra ik hem binnen heb ga ik de twee passen vergelijken. Wat ik wel echt te gek vind is dat de oude pas het blijft dus. Zo heb ik dus straks 2 passen voor mijn bunq account. Wellicht dat ik nog eentje dan maar ga koppelen aan een nieuwe IBAN. Want dat kan ook nog :)
Qua uiterlijk zijn ze identiek. Enige verschil is de vervaldatum. Nog niet geprobeerd of NFC het met deze wel doet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bareeh
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2016
Ik begrijp niet dat er berichten zijn van mensen die 4 cent veel geld vinden. Really? Hoe vaak moet je pinnen om het veel geld te vinden? In retrospect ookal zou je 10 keer per dag pinnen dan heb je waarschijnlijk al genoeg geld uitgegeven dat die 40 cent geen deuk ik in financiën kan maken. als je 1.30 per liter benzine kan betalen of 10 euro voor een trein rit die toch al te laat is of een bios kaartje die tegenwoordig 11 euro kost, is het echt bizar dat we nog over 4 cent miepen.

80 cent om geld te pinnen. Ik ken niemand die nog contant ooit bij zich heeft. Helemaal met contactloos pinnen.

En dat je geen rente krijgt bij bunq? Voor die 0'6% kun je me echt niet overtuigen om bij mijn huidige bank te blijven.

Maar, maar, maar. wat ik het meest rare vind is dat iedereen blijkbaar is vergeten hoe smerig, krom en corrupt banken zijn met hun veel te hoge, totaal onverdiende bonussen en hoe ze om gaan met geld dat simpelweg niet van hun is. En als het fout gaat. Oh wel, de overheid en de belastingbetaler red ons wel. En ik heb het nog niet eens over waar banken ons geld in investeren kuch, kuch, wapens, kuch. Mensen roepen al jaren dat banken criminelen zijn die er gewoon mee weg komen. Volgens mij zij dit dezelfde mensen die het over 4 cent hebben.

Ik ben zelf ook IT'er bij een klein start up (niet bij bunq) en kan alleen maar waarderen dat een klein groep mensen hun tijd en geld in een idee stoppen omdat ze denken dat het anders kan. Misschien zelf beter en eerlijker. Alleen daarvoor mogen ze van mij die 4 en die 80 cent hebben. Weet je wat. Ik koop ook wel een pinpas voor 9 euro voor 4 jaar, er speelt toch niets in de bios dat ik wil zien deze week.

Uiteindelijk is de vergelijking tussen wat je nu bij je huidige grote bank betaald met wat je bij bunq zou betalen in euro's niet echt relevant meer als je naar de big picture kijkt.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
bareeh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 01:13:
Uiteindelijk is de vergelijking tussen wat je nu bij je huidige grote bank betaald met wat je bij bunq zou betalen in euro's niet echt relevant meer als je naar de big picture kijkt.
Ik zit zelf bij Knab voor de rente, en bij ING voor een goedkoop betaalpakket (€ 1,45 per maand). Sinds 9 februari gebruik ik alleen nog de bunq pas. In die maand heb ik maar liefst 44 cent aan kosten gemaakt. Extrapoleer je dat over de eerste 8 dagen van die maand, dan wordt het 64 cent. Voor mij is bunq dus goedkoper dan ING, maar dat vind ik slechts een leuk extraatje.

Ik vind vooral prettig dat ik van elke transactie een push notification krijg, en dat elke incasso door mij moet worden goedgekeurd. Een bank zonder deze features kan daar niet tegenop, zelfs niet bij een gratis betaalpakket.

[Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 22-03-2016 07:52]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• Firefly III
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:32. Reden: Leeg ivm privacy]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bareeh
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2016
quote:
JCE schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Vind je dit niet een beetje offtopic? :')
Het was misschien iets van een random rant :P maar wel helemaal on topic want het is een van de missies van bunq om niet in bedrijven te investeren die in een onethische handel zijn en bunq wil ook geen geld verdienen van geld want mijn bank wel doet.

Ik moest ook reageren op wat ik had gelezen in deze thread. Het is al jaren crisis door de banken en wij hebben het over dat de website van bunq niet mooi is 8)7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-03 15:58
Ik had dit weekend een hele fijne bunq ervaring in Parijs:
Ik probeerde te pinnen ergens, werkte niet, even in de app kijken, bleek dat mijn pasje alleen op Nederland staat. Frankrijk aangezet met 3 dagen als verloop datum. (mocht je geskimmed worden in het buitenland kunnen ze er weinig mee). Top.
Een dag later, na enkele geslaagde betalingen hier en daar, pin ik na lunch in een toko, de pinautomaat doet moeilijk en ik probeer het nogmaals, de gehaaste Franse mevrouw is pissig aan het doen en zegt dat de betaling weer niet gelukt is, dus mijn vriendin trekt haar pas en pint succesvol de rekening. Wij lopen naar buiten en ik krijg een push-notification van bunq (lees ik direct op Apple Watch) dat ik wel degelijk net betaald heb. Dus ik terug die drukke toko in, flink zeuren en zij zoeken naar hun chaos pinbonnetjes, ik de app laten zien van bunq met de afschrijving, duurde een paar minuten maar ik kreeg netjes mijn geld terug.

Ik heb dus TOTAAL geen probleem met de relatief hoge kosten voor pinnen en pintransacties van bunq, wat ik ervoor terug krijg: super fijne app, makkelijk switchen van rekening met 1 pasje, rekeningen delen, automatische incasso eerst toestaan (geen verrassingen en fouten), instant push-notifications, vlotte en makkelijker iDeal transacties (geen irritante rabo-reader) en meer.
Top! _/-\o_

629110

Ik krijg nu bij aankopen op ebay een vraag of ik een sepa machtiging voor paypal wil instellen op bunq. Vervolgens mislukt deze, dit kreeg ik eerst niet.

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:02
quote:
Impstoker schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:18:
Een dag later, na enkele geslaagde betalingen hier en daar, pin ik na lunch in een toko, de pinautomaat doet moeilijk en ik probeer het nogmaals, de gehaaste Franse mevrouw is pissig aan het doen en zegt dat de betaling weer niet gelukt is, dus mijn vriendin trekt haar pas en pint succesvol de rekening. Wij lopen naar buiten en ik krijg een push-notification van bunq (lees ik direct op Apple Watch) dat ik wel degelijk net betaald heb. Dus ik terug die drukke toko in, flink zeuren en zij zoeken naar hun chaos pinbonnetjes, ik de app laten zien van bunq met de afschrijving, duurde een paar minuten maar ik kreeg netjes mijn geld terug.
Maar kon ze nou het bonnetje vinden dat het wel gelukt was? Of heeft ze je geld gegeven obv je push notificatie?
Als dat laatste het geval is, gefeliciteerd met je gratis lunch ;)

• Xan
Inmiddels al een paar weken gebruik aan het maken van de zakelijke Bunq rekening.
Alles werkt zoals je mag verwachten bij de prive rekeningen.. super handig.

In de komende dagen worden de eerste machtigingen ingepland dus ben benieuwd hoe dat vergaat, ik kreeg al wel te horen van Bunq dat sommige administratie systemen bij bedrijven moeite hebben met het Bunq IBAN. Tot dus ver nog niets tegen gekomen gelukkig.

Tot nu toe: super positieve ervaring, snelle service via de support chat en ideal overboekingen naar de zakelijke rekening (voor een starter als ik: geweldig! scheelt me dagen doorlooptijd), limieten omhoog/omlaag zetten dmv de face recognition.. nice :D

[Voor 5% gewijzigd door Xan op 01-04-2016 09:23]

629110

Een ander voordeel van bunq zakelijk is, dat het ook voor stichtingen geschikt is. Knab kan je geen rekening openen voor een stichting.

Paypal update:
Op de computer krijg ik nu als ik via ebay iets wil kopen en via paypal wil betalen de volgende melding:
quote:
Voordat u betaalt, moet u eenmalig goedkeuring verlenen
Dit is verplicht conform nieuwe voorschriften van de Europese Unie en helpt banken om uw betalingen sneller en efficiënter te verwerken.

Ik accepteer de voor Bunq B.v. x-xxxx en autoriseer ( A ) PayPal om instructies naar mijn bank te sturen en ( B ) mijn bank om het bedrag van mijn rekening af te schrijven overeenkomstig de instructies van PayPal. Ik heb recht op een terugbetaling van mijn bank onder de voorwaarden van mijn bankovereenkomst. Er moet binnen acht weken na de datum waarop het bedrag is afgeschreven een terugbetaling van mijn rekening worden geclaimd.
Daarna als ik op doorgaan klik krijg ik een melding dat er een technische fout is ontstaan. Wie weet dat dit binnenkort wordt opgelost.

[Voor 78% gewijzigd door 629110 op 02-04-2016 14:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sinds vandaag ook eindelijk m'n account weten te activeren (ben een Windows Phone gebruiker en moest en oude android phone op de kop tikken). Ik ben razend enthousiast! Als dit bevalt dan gooi ik de Rabobank wel overboord privé. Wel hoop ik dat de vacature voor Windows Phone developer snel gevuld wordt..

Zakelijk heb ik net een Knab account geopend. Daar zaten toch nog wat voordeeltjes aan. Maar ben ook erg benieuwd wat ze bij bunq gaan doen op zakelijk gebied..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xan
Toch nog tegen wat hordes aangelopen.
Veel bedrijven richten de acceptatie procedure in, van nieuwe klanten, als volgt:
- SEPA machtigings formulier laten ondertekenen
- Opsturen naar de bank.
- Bevestiging afwachten.
- Inplannen incasso.
- Big succes.

Bij de BunQ bank houden ze niet zo van die papier molen (en terecht):
- Plan de machtiging/incasso in
- Zend een push bericht naar de gebruiker voor acceptatie
- Big succes.

Dus veel bedrijven die snappen niet dat het SEPA-formulier wat ik invul geen betekenis heeft voor Bunq :) Heb nu al twee bedrijven die de Bunq bank gebeld hebben haha....
Nu hopen dat ze hun werkproces op orde krijgen :D

629110

Zojuist een bericht gekregen van bunq via de app. Paypal ondersteund nu ook bunq !

• Tammesp
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 04-04 12:53

Tammesp

Next is now

Kun je met Bunq draadloos betalen bij winkels? Ik kan dat nergens vinden, en dat puntje houd me nog tegen om Bunq te gebruiken.

Voor de rest ziet het er gelikt uit zegt een Rabobank gebruiker ;)

[Voor 1% gewijzigd door Tammesp op 08-04-2016 14:10. Reden: Wijziging]

Samsung Galaxy S9 - Samsung Tab S2 - LG Urbane - Lenovo Yoga 710

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Tammesp schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:09:
Kun je met Bunq draadloos betalen bij winkels?
Contactloos bedoel je? Ja, de pas ondersteunt dat. En de bug met Atos pinautomaten is op nieuwe passen inmiddels ook opgelost.

[Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 08-04-2016 14:10]

• Tammesp
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 04-04 12:53

Tammesp

Next is now

quote:
Zr40 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:10:
[...]

Contactloos bedoel je? Ja, de pas ondersteunt dat. En de bug met Atos pinautomaten is op nieuwe passen inmiddels ook opgelost.
Nee ik bedoel de pas niet. Bedoel met de mobiel contactloos betalen.

En de pas ga ik eerst niet aanschaffen, kost me iets teveel geld denk ik.

Samsung Galaxy S9 - Samsung Tab S2 - LG Urbane - Lenovo Yoga 710

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, contactloos met de mobiel ondersteunen ze nog niet. Misschien in de toekomst?

Kosten van de pas vind ik best wel meevallen hoor. Voor maart heb ik maar liefst 68 cent betaald. En de eenmalige 9 euro... dat vind ik het gewoon waard. Beetje betaalpakket bij andere banken is al snel duurder.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 22:30
Sinds gisteren Bunq geïnstalleerd en een gezamenlijke rekening aangemaakt. Is er een makkelijke manier om geld tussen rekening te schuiven zonder het hele IBAN nummer uit je hoofd te kennen?

• Whatson
  • Niet online
quote:
Neyluzz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:17:
Sinds gisteren Bunq geïnstalleerd en een gezamenlijke rekening aangemaakt. Is er een makkelijke manier om geld tussen rekening te schuiven zonder het hele IBAN nummer uit je hoofd te kennen?
Met bunq kun je ook een email adres of telefoonnummer koppelen. Als iemand anders dan deze gegevens in zijn adresboek heeft kan hij geld naar je overmaken zonder iban.

Protip: typ alleen een punt (.) een @ of '06' in het zoekvak en je ziet al je contacten met bunq.

Geld van je eigen bank naar bunq doe je het snelst en makkelijkst met iDeal:

[Voor 6% gewijzigd door Whatson op 09-04-2016 17:33]

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-03 15:58
quote:
iinnc. schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:35:
Zojuist een bericht gekregen van bunq via de app. Paypal ondersteund nu ook bunq !
Mooizo!
Ik zie alleen nog niet hoe en wat in Paypal ik had bunq al als rekening maar ik kan er vervolgens niets mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik doe nu bijna alles met bunq. Ik wacht nog op periodieke (geplande) betalingen en dan gooi ik Rabobank er helemaal uit.

Een API gaan ze mogelijk ook maken, dan kan ik die zakelijk in m'n software integreren. Realtime facturen verwerken lijkt me wel wat.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

629110

quote:
Impstoker schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:20:
[...]
Mooizo!
Ik zie alleen nog niet hoe en wat in Paypal ik had bunq al als rekening maar ik kan er vervolgens niets mee.
Hier werkt het dus ook nog niet. Contact opgenomen met bunq via de support chat in de app. Ze gaan het melden aan Paypal.

• Xan
Het ziet er naar uit dat MultiTankCard niet om kan gaan met Bunq, ze zijn (volgens mij) met elkaar in gesprek maar ik kreeg maandag te horen dat ze al twee keer geprobeerd hebben te incasseren zonder succes.

Ik moet overigens nog de eerste incasso zien op mijn zakelijke Bunq... als dit maar goed gaat :X

• thijsengel
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-03 14:51
Paypal werkt nog steeds niet.... erg jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 04-04 17:26
Ik ben sinds enkele weken ook erg tevreden gebruiker van Bunq! Zeker omdat enkele vrienden dit ook zijn gaan doen en dat is érg handig. iDeal betalingen gaan supersmooth vergeleken met Rabobank. Het enige probleem zoals hierboven beschreven is dat PayPal er wat problemen mee lijkt te hebben.

Ik zou alleen nog graag een webapp zien, ik heb graag een overzicht op groter formaat. Qua opties, gebruiksvriendelijkheid: geweldig. Hier kunnen grote banken heel wat van leren.

• Mrkaoz
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12-02-2017
Same. Ook ik heb sinds kort bunq en ben er enorm tevreden mee. Meteen pinpas besteld. Nu kan ik samen met mijn vriendin een rekening (gratis) openen terwijl zij bij een andere bank zit. Alvast een potje sparen voor later. Ook super fijn dat het allemaal realtime is. En niet te vergeten dat ze enorm klantgericht zijn, supportchat werkt goed en reageren snel op je vragen. Een webapp lijkt me trouwens ook erg fijn.

629110

Sinds kort is vrouwlief helemaal over van ING naar bunq, ervaring tot nu toe is heel erg positief. Ze is wel een echte alles pinner dus het is even afwachten of het niet nog duurder wordt dan bij de ING. Maar dat verwacht ik niet. Geld uit de muur halen gaan we toch niet meer doen omdat dan de kosten wat hoger zijn.

Haar ING rekening hebben we (nog) niet opgezegd, om nog even te kijken hoe het gaat. Het is ook erg fijn dat je via connect meerdere gebruikers aan 1 IBAN rekening kan koppelen. En meerdere IBAN rekeningen kunt aan maken onder 1 account.

Zo hebben we nu o.a. allebei een eigen 'spaarrekening' die niet gekoppeld is een een bank pas. En een gezamenlijke rekening wat dan een rekening wordt voor een kind.

Zelf durf ik nog niet helemaal over te gaan, bij de ING heb ik nog wat andere producten zoals een creditcard. Die kan ik echt niet missen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
iinnc. schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:12:
Zelf durf ik nog niet helemaal over te gaan, bij de ING heb ik nog wat andere producten zoals een creditcard. Die kan ik echt niet missen.
Voor creditcards hoef je niet per sé bij dezelfde bank te zitten als waar je je betaalrekening aanhoudt. Zie ook het topic Ervaringen met creditcards.

Al zou ik persoonlijk mijn huidige creditcard meteen opzeggen als bunq met een eigen Visa/MasterCard kaart zou komen!

[Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 25-04-2016 12:11]

• jona
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 14:41
Als bunq met een een eigen Mastercard zou komen zou het waarschijnlijk een debit card worden. Ze hebben namelijk al verklaard niet aan lenen of rood stand te gaan doen. Niet echt een alternatief voor een volwaardige creditcard dus. Maar het zou geen probleem moeten zijn om bij een derde partij, zoals ICS, een kaart te nemen en die aan je bunq rekening te koppelen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
jona schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:11:
Als bunq met een een eigen Mastercard zou komen zou het waarschijnlijk een debit card worden.
Is dit een nadeel als je credit cards enkel als betaalmiddel gebruikt?
quote:
Maar het zou geen probleem moeten zijn om bij een derde partij, zoals ICS, een kaart te nemen en die aan je bunq rekening te koppelen.
Dit werkt prima :)

[Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 25-04-2016 15:06]

629110

quote:
Zr40 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:04:
[...]
Is dit een nadeel als je credit cards enkel als betaalmiddel gebruikt?
Ja meestal kan je dan geen auto huren of ergens in verwegistan je hotel betalen. Sommige betaal diensten accepteren het ook niet.

• thijsengel
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-03 14:51
Medewerker van bunq gaf via de chat met mij aan dat het handig is om via PayPal een klacht in te dienen zodat PayPal meer gepusht wordt het probleem op te lossen omdat er duidelijk wordt dat meer mensen er last van hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankGNL
  • Laatst online: 04-04 23:51
Bij mij doet PayPal het nu met Bunq

Acties:
  • +1Henk 'm!

629110

Kan je uitleggen hoe het is gelukt en wat je het exact hebt gedaan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankGNL
Niet veel, maand geleden toegevoegd en toen werkte het niet en sinds eergisteren werkte het opeens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

629110

Hier werkt het niet, blijkbaar is het compleet random.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jona
Bij mij werkt Paypal ook nog steeds niet. Maar hopelijk is dit een teken dat ze ermee bezig zijn.

Trouwens, bunq is momenteel bezig met een grote update en volgens twitter wordt deze vanavond bekend gemaakt op een event! Ben benieuwd waar ze mee gaan komen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bunq komt met http://bunq.me betaal verzoeken sturen naar iedereen ongeacht bank. Bunq's social media is nogal een rommeltje en veel is er nog niet bekend maar je kunt v2.0.1 nu al downloaden in de appstore.

Morgen zal er wel meer info te vinden zijn op:
https://www.bunq.com/nl/nieuws/

[Voor 16% gewijzigd door Whatson op 02-05-2016 23:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:14
Net even een accountje geopend om e.e.a. te testen.
Registreren gaat prima en ook geld storten vanaf ING naar Bunq.

Terugstorten tot nu toe niet gelukt.
Storting van 1 cent een uur geleden en van 2.50 euro half uur geleden zijn wel afgeschreven bij Bunq maar (nog) niet aangekomen bij ING.
Ik had gehoopt dat betalingen realtime worden verwerkt :(

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • +1Henk 'm!

629110

Nee dat duurt een paar uur van Bunq naar ING. Dit komt helaas door het oudere bank systeem waar ze zelf niet veel aan kunnen veranderen.

In het weekend ligt het overigens compleet eruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jona
Real time betalen is gewoon nog niet mogelijk door het huidige betalingssysteem. Wat bunq doet is een truc toepassen door het via iDeal te laten lopen, waardoor het toch real-time verloopt. Maar dit kan natuurlijk alleen maar een kant op, namelijk richting je bunq account. Een overboeking van je bunq naar je ING rekening zal dus gewoon op de ouderwetse manier gebeuren.

Het nadeel van iDeal is alleen dat het een relatief dure betaalmethode is, omdat er meteen zekerheid bestaat dat het geld is overgemaakt. Daarom rekent bunq ook 50 cent per betalingsrequest. Ik vind dat nog beste wel veel voor een overboeking. In het filmpje suggereerden ze dat je het zo als pinautomaat kan gebruiken, maar lieten toen ook iemand zien die een sapje zo afrekende. Als daar dan 50 cent bovenop komt is het nogal prijzig. Toch is het wel een ideale betaalmogelijkheid als je iets via marktplaats verkoopt en zo de koper direct kan laten betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
jona schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:10:
Real time betalen is gewoon nog niet mogelijk door het huidige betalingssysteem. Wat bunq doet is een truc toepassen door het via iDeal te laten lopen, waardoor het toch real-time verloopt. Maar dit kan natuurlijk alleen maar een kant op, namelijk richting je bunq account. Een overboeking van je bunq naar je ING rekening zal dus gewoon op de ouderwetse manier gebeuren.

Het nadeel van iDeal is alleen dat het een relatief dure betaalmethode is, omdat er meteen zekerheid bestaat dat het geld is overgemaakt. Daarom rekent bunq ook 50 cent per betalingsrequest. Ik vind dat nog beste wel veel voor een overboeking. In het filmpje suggereerden ze dat je het zo als pinautomaat kan gebruiken, maar lieten toen ook iemand zien die een sapje zo afrekende. Als daar dan 50 cent bovenop komt is het nogal prijzig. Toch is het wel een ideale betaalmogelijkheid als je iets via marktplaats verkoopt en zo de koper direct kan laten betalen.
Als pin terminal is het ook gewoon veel te langzaam, kijk eens hoeveel stappen je moet doorlopen i.t.t. een normale pin terminal waar je het bedrag intoetst en een betaalpas ertegen houdt.

1. bunq app starten (gaat nu wel sneller dan bij V1)
2. betaalverzoek maken, telefoonnummer vragen
3. sms openen
4. link openen
5. op ideal drukken
6. op openen in bankieren app drukken
7. ideal betaling accepteren, eventueel opnieuw sms code/ random reader / e-identifier
8. terug naar ideal webpagina.

Hadden het zoveel simpeler kunnen maken door gewoon een iDeal QR code te genereren die je met de nieuwe ideal app kunt scannen...
quote:
Whatson schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:21:
[...]

Morgen zal er wel meer info te vinden zijn op:
https://www.bunq.com/nl/nieuws/
De blogpost is inmiddels online:
https://www.bunq.com/nl/nieuws/V2-vet-snel-hoe-dan/

[Voor 22% gewijzigd door Whatson op 03-05-2016 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:14
Voor de volledigheid nog wel even opgemerkt dat beide bedragen inmiddels inderdaad binnen zijn op de ING rekening ;)

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:47
Hier ook -sinds een week- een tevreden Bunq gebruiker. Ik heb eigenlijk maar één rekekening, waar zo'n 10 man elke maand wat eurootjes op storten. Van het geld gaan we elk jaar een weekend weg. Voor dit soort doeleinden is Bunq prima lijkt me.

Omdat ik niet eens een pas nodig heb, kost het me dus helemaal niets! Of zie ik iets over het hoofd?

[Voor 17% gewijzigd door smeerbartje op 04-05-2016 13:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

629110

Ik zou wel een pas aanvragen voor de veiligheid, iemand anders kan dus anders voor jou een pas aanvragen op zijn adres ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
iinnc. schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:35:
Ik zou wel een pas aanvragen voor de veiligheid, iemand anders kan dus anders voor jou een pas aanvragen op zijn adres ...
Onzin, je adres geef je op bij je aanmelding. En al zou dat zo zijn, je kunt een onbeperkt aantal passen aanvragen (á 9€ per stuk).

[Voor 5% gewijzigd door Whatson op 04-05-2016 16:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

En zelfs al ontvangt diegene jouw nieuwe pas, je moet hem nog steeds zelf activeren in de app. Zonder activatie werkt de pas niet.

[Voor 38% gewijzigd door Zr40 op 04-05-2016 18:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:58
quote:
Whatson schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:21:

Hadden het zoveel simpeler kunnen maken door gewoon een iDeal QR code te genereren die je met de nieuwe ideal app kunt scannen...
Dat zou gaaf zijn. Het probleem is alleen dat er volgens mij nog veel onduidelijk bestaat bij mensen waar en waarmee ze de iDEAL-QR code moeten scannen. Vooral omdat ook een aantal banken een QR-code scanner in hun app heeft, maar die is dan weer bedoeld om de IBAN en bedrag van degene in te vullen bij een normale overboeking om dat makkelijker te maken.

Bij de iDEAL-app zit het hele iDEAL-protocol ertussen natuurlijk, maar ik denk (of hoop) dat zodra iDEAL-app helemaal gereleased is en de kinderziektes eruit verdwenen zijn bunq het als een van de eerste gaat aanbieden. Ze kunnen dan de iDEAL-QR code als optie geven in de bunq app als alternatief i.p.v. sms/email — dat zou het inderdaad een stuk sneller maken wat je aangeeft — ik weet alleen niet of het veiligheidshalve kan worden toegestaan? Omdat je nu ook zag dat het telefoonnummer nog een extra keer moet worden ingevuld. Wellicht kan dat eruit als je de iDEAL QR-code aan de gebruiker kan laten zien, dat is immers niet via een sms of URL die zomaar bij iemand aan kan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
Intercity schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:02:
[...]

Dat zou gaaf zijn. Het probleem is alleen dat er volgens mij nog veel onduidelijk bestaat bij mensen waar en waarmee ze de iDEAL-QR code moeten scannen. Vooral omdat ook een aantal banken een QR-code scanner in hun app heeft, maar die is dan weer bedoeld om de IBAN en bedrag van degene in te vullen bij een normale overboeking om dat makkelijker te maken.

Bij de iDEAL-app zit het hele iDEAL-protocol ertussen natuurlijk, maar ik denk (of hoop) dat zodra iDEAL-app helemaal gereleased is en de kinderziektes eruit verdwenen zijn bunq het als een van de eerste gaat aanbieden. Ze kunnen dan de iDEAL-QR code als optie geven in de bunq app als alternatief i.p.v. sms/email — dat zou het inderdaad een stuk sneller maken wat je aangeeft — ik weet alleen niet of het veiligheidshalve kan worden toegestaan? Omdat je nu ook zag dat het telefoonnummer nog een extra keer moet worden ingevuld. Wellicht kan dat eruit als je de iDEAL QR-code aan de gebruiker kan laten zien, dat is immers niet via een sms of URL die zomaar bij iemand aan kan komen.
iDeal zit er nu ook al tussen als men geen bunq heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:29
Zelf ook een rekening geopend vorige week. Ging vrij snel en vlekkeloos. App is ook lekker bruikbaar en uitgebreid. Alles kan je instellen. iDeal storten is inderdaad ook handig. Pasje werkt ook goed. Vergeleken met die waardeloze Rabobank app een hele vooruitgang.

Het enige wat me stoort is dat je in allerlei hoofdmenu's met 1 missclick een extra rekening opent, al zou het zo maar kunnen dat ie nog om 1+ bevestigingen daarna zou vragen. Wellicht dat iemand dat weet, durf het haast niet te proberen. :o

Succesvol uitgeprobeerd:
  • iDeal storten
  • Pas aanvragen
  • Geld pinnen en opnemen
  • Pincode wijzigen
  • App opnieuw activeren wegens OS wijziging
    (de app begrijpt dan ook dat de oude dan vervalt)
Ik had wel eenmaal dat ie mijn contactpersonen driemaal had gedupliceerd (als bunqers only), ook omdat ik backup had teruggezet. Een herinstallatie van de app verhielp dit wel direct zonder aanvullende acties.

[Voor 15% gewijzigd door rr7r op 08-05-2016 17:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jona
Het is niet zo dat je met een klik meteen een nieuwe rekening opent, want er zit nog een scherm achter waar je de rekening een naam kan geven en een icoontje. Maar het gaat wel heel erg makkelijk ja, net zoals alles eigenlijk bij bunq ;). Een per ongeluk geopende rekening kun je ook net zo makkelijk weer sluiten, dus een echt probleem is het niet.
Ik zou bunq alleen niet gebruiken om geld op te nemen bij een automaat. Dat is nogal duur en is ook niet de bedoeling van bunq. Het is juist bedoeld om compleet cashless te gaan, zelfs bij betalingen met vrienden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
jona schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:14:
Ik zou bunq alleen niet gebruiken om geld op te nemen bij een automaat. Dat is nogal duur en is ook niet de bedoeling van bunq. Het is juist bedoeld om compleet cashless te gaan, zelfs bij betalingen met vrienden.
Ik kan de laatste keer dat ik geld opgenomen heb mij niet eens meer herinneren. Ik heb wel een kleine hoeveelheid contant geld voor noodgevallen, maar dat heb ik nog nooit hoeven gebruiken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jona
Same here. Geld opnemen staat ook uit op mijn pas en bij andere banken op een minimaal niveau. Ik werk in een winkel en de meeste mensen die aan cash vasthouden doen dit om 'controle' te houden over hun uitgaven. Nou, ik heb de beste controle die er is over mijn uitgaven met de bunq app ;)

• FrankGNL
Ik was toch iets te vroeg met juichen met Bunq en PayPal. Ik kan hem gebruiken, maar er kan geen geld worden afgeschreven. Omdat ik de SEPA machtigen niet kan accepteren, krijg de melding:
"Uw verzoek kan helaas niet worden verwerkt. Probeer het later opnieuw."

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:28

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

face recognition lijkt niet te werken (3miljoen keer geprobeert) en ik wil ook geen ideal betaling doen eerlijk gezegd, passphrase kan ik mij niet herinneren ingesteld te hebben en een nieuwe account kan je niet meer aanmaken op het telefoonnummer.. (of password recovery op het nummer)
weet iemand nog een manier om in te loggen? of kan ik het nu wel shaken met bunq :P

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
CT schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:18:
face recognition lijkt niet te werken (3miljoen keer geprobeert) en ik wil ook geen ideal betaling doen eerlijk gezegd, passphrase kan ik mij niet herinneren ingesteld te hebben en een nieuwe account kan je niet meer aanmaken op het telefoonnummer.. (of password recovery op het nummer)
weet iemand nog een manier om in te loggen? of kan ik het nu wel shaken met bunq :P
Waarom wil je geen iDeal betaling doen eigenlijk? Dat is de makkelijkste oplossing, daarmee kan je zelf zowel face recognition als je passphrase resetten.

• jona
quote:
McGreenNL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:07:
Ik was toch iets te vroeg met juichen met Bunq en PayPal. Ik kan hem gebruiken, maar er kan geen geld worden afgeschreven. Omdat ik de SEPA machtigen niet kan accepteren, krijg de melding:
"Uw verzoek kan helaas niet worden verwerkt. Probeer het later opnieuw."
Die melding krijgen we allemaal inderdaad als we bunq proberen te selecteren. Ik ga denk ik ook maar een melding doen bij de klantenservice, want echte vooruitgang zit er niet in schijnbaar.

629110

Tijdje terug een creditcard aangevraagd via ICS cards. Deze had ik een machtiging gegeven op mijn bunq rekening. Vanochtend stond er ineens een berichtje bij bunq of ik de transactie wil goedkeuren. Dit is echt super, er was toevallig geen geld op mijn bunq rekening. Ik heb dus eerst via iDeal geld toegevoegd op bunq en vervolgens de transactie goedgekeurd.

Dit is echt geniaal ! Normaal kwam het wel eens voor dat er geen geld meer stond op de rekening en dat er dan een transactie mislukt met een heel gedoe om het weer recht te trekken. Nu heb je dus zelf het beheer in handen.

Update over Paypal: Helaas werkt Paypal nog steeds niet op deze manier ... 8)7 :? :X

[Voor 7% gewijzigd door 629110 op 25-05-2016 15:03]

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:28

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

quote:
Zr40 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Waarom wil je geen iDeal betaling doen eigenlijk? Dat is de makkelijkste oplossing, daarmee kan je zelf zowel face recognition als je passphrase resetten.
Ik was bezig met de App/Bunq te bekijken/bestuderen wat het allemaal kan en hoe het werkt, nog niet bezig met het daadwerkelijk gebruiken en dus akkoord gaan met alle voorwaarden+persoonsgegevens/ideal koppeling etc..etc.. maar ik vrees dat ik er nu niks meer mee kan, support zit ook in de app namelijk, helaas niet er buiten.

629110

bunq heeft prima support hoor je moet het alleen even goed uitzoeken... gekopieerd vanaf hun eigen site. Het zit in de FAQ verstopt onder 'hoe kan ik bunq bereiken'

bunq
Postbus 56657
1040 AR Amsterdam
Nederland

KvK nummer: 54992060
Belastingdienst: NL851519945B01
BIC code: BUNQNL2A
Bank-code: BUNQ

Pers: press@bunq.com
E-mailadres: support@bunq.com
Telefoonnummer: +31 (0) 20 205 13 37 (op werkdagen tussen 9.30 en 17.30 uur)

Vragen die gaan over jouw account, rekening of betalingen behandelen we niet telefonisch of per mail omdat we via deze kanalen jouw identiteit niet kunnen verifiëren.

• jona
Ze reageren ook heel snel op vragen op hun twitter account, dus dat zou je ook kunnen proberen.
Volgens mij was een iDeal betaling trouwens in het begin verplicht als je een bunq rekening opende, maar hebben ze dat sindskort met Fast Registration in een aparte stap gezet, zodat je heel snel een account kan openen en pas later de registratie compleet maakt. Misschien dat ze via support je gegevens kunnen resetten, hoewel ik het betwijfel.

Maar ik zou gewoon die iDeal betaling doen. Je hebt ze toch al je persoonsgegevens gegeven met je telefoonnummer en email en je zit ook nog nergens aan vast na de registratie. Een account kun je ook weer heel makkelijk sluiten met de app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:12
Zelf gebruik ik Bunq nu een aantal weken (vrij intensief voor zover dat kan).

Kwam eigenlijk per ongeluk op de site van Bunq terecht en had net die middag besloten dat ik eigenlijk wel een beetje klaar was met Rabobank. Een rekening was bij Bunq zo aangemaakt en het met IDEAL geld storten werkte als een trein. Maar als snel liep ik tegen kleine dingen aan.

Zo kon ik zo gauw niet vinden hoe je een boeking zo instelt dat deze bijvoorbeeld 1 x per maand een bebaald bedrag overmaakt naar een rekening van jezelf of iemand anders. Ik zag een knopje met support en heb daar eens op gedrukt en m'n vraag voorgelegd. Binnen een paar minuten kreeg ik een push melding met dat dit nog niet mogelijk was en dat ze het op de wish list gingen zetten. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met me opgenomen. Uiteindelijke monde dit uit in een leuk gesprek via de Bunq app met een medewerker. Hier heb ik een aantal punten aangegeven wat beter of anders zou kunnen. Twee dagen later vond ik een pakketje van Bunq in de brievenbus; een handgeschreven kaartje met dat ze aan mijn lijstje gingen werken en dat ze het leuk vonden dat ik zo had meegedacht. In dit zelfde pakketje zat een chocoladereep.

Precies dit heeft mij overgehaald om volledig over te gaan op Bunq. Eindelijk een bank die het compleet anders doet en vernieuwend is. Ik heb nu meerdere rekeningen die ik gebruik als potjes. Het (tijdelijk) koppelen van een rekening met iemand anders werkt ideaal. Net als het sturen van een Request naar iemand waarvan je nog geld tegoed hebt. Ook het kunnen wisselen van rekening bij het pasje dat in je portemonnee (of in mijn geval telefoonhoesje) zit werkt handig.

Er zijn nog zeker een aantal puntjes die de app/bank zou kunnen verbeteren. Maar ik ben er nu al meer tevreden mee als met bijvoorbeeld de apps die ik heb gebruikt van ABN RABO of ING.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iGrasmat
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-04 21:20
Ook een tijdje geleden een Bunq account aangemaakt. Alles werkt prima tot nu toe (storten, opnemen, etc.). Aan de pinpas ben ik nog niet begonnen aangezien ik de transactieprijzen nogal prijzig vind. Ook wil ik niet betalen voor mislukte transacties.

De belangrijkste reden dat ik dit account heb aangemaakt is zodat ik eindelijk PayPal kan gebruiken (ik wil PayPal niet aan mijn huidige bank linken want dit is al eens fout gegaan). Echter lukt dit tot nu toe niet omdat als ik de machtigingsinstructie wil accepteren ik de volgende error krijg: "Uw verzoek kan helaas niet worden verwerkt. Probeer het later opnieuw." Dankjewel PayPal, lekker informatief.

Momenteel support requests verstuurd naar zowel PayPal als Bunq in de hoop dat er een oplossing bestaat. Als het ooit lukt, waar ik niet van uitga als ik dit topic lees, zal ik het natuurlijk posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tricto
Transactiekosten voor een pinbetaling zijn 4 cent. Dat houd in dat als ik elke dag 1 x pin ik +- 1,20 per maand betaal. Dit is goedkoper als de 1,80 die ik nu bij Rabobank betaal. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat als er iets mis gaat met bijvoorbeeld gezichtsherkenning je een ideal betaling kunt doen. Ik wil het liefst helemaal overstappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gezichtsherkenning of ideal zijn niet de enige opties, je kan ook een passphrase instellen. Als gezichtsherkenning niet werkt kan je de passphrase gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tricto
Ik heb er zojuist contact over gehad met bunq. Wat nou als ik die wachtwoordzin vergeet. Dan is er nog een laatste mogelijkheid om het weer te kunnen gebruiken. Een videochat met een medewerker. Op m'n huidige hypotheek na staat me nu niets meer in de weg om volledig over te stappen. Dit is wel iets wat ik ga doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
Tricto schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:25:
Ik heb er zojuist contact over gehad met bunq. Wat nou als ik die wachtwoordzin vergeet. Dan is er nog een laatste mogelijkheid om het weer te kunnen gebruiken. Een videochat met een medewerker. Op m'n huidige hypotheek na staat me nu niets meer in de weg om volledig over te stappen. Dit is wel iets wat ik ga doen.
Wat had je dan verwacht? ;) Dat je je geld kwijt was wanneer je die wacht zin vergat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tricto
quote:
Whatson schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:47:
[...]

Wat had je dan verwacht? ;) Dat je je geld kwijt was wanneer je die wacht zin vergat?
Haha nee dat niet,
Maar om normaal te heractiveren moest je een ideal betaling doen vanaf een andere bankrekening welke op jouw naam staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
Tricto schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Haha nee dat niet,
Maar om normaal te heractiveren moest je een ideal betaling doen vanaf een andere bankrekening welke op jouw naam staat.
... en dat gaat niet als je geen andere bankrekening meer hebt.

Ik zelf zou mijn andere bankrekening niet opzeggen maar houden als backup voor bunq. Komt soms nog voor dat sommige webshop of diensten nog geen bunq ondersteunen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Whatson schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Ik zelf zou mijn andere bankrekening niet opzeggen maar houden als backup voor bunq. Komt soms nog voor dat sommige webshop of diensten nog geen bunq ondersteunen.
Goede reden om bij een andere webshop te bestellen :D

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tricto
quote:
Whatson schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Mijn huidige bank is Rabobank.
En daar ben ik gewoon niet zo over te spreken. Een totale overstap zou ik top vinden.
Ik verwacht dat binnen een jaar Bunq ook zeker volwassen genoeg is om die stap te maken.

Oh dat is mij nog niet voorgekomen. Je kunt daar wel melding van maken bij Bunq. Dan regelen zij dat het alsnog gaat worden toegevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
Tricto schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Mijn huidige bank is Rabobank.
En daar ben ik gewoon niet zo over te spreken. Een totale overstap zou ik top vinden.
Ik verwacht dat binnen een jaar Bunq ook zeker volwassen genoeg is om die stap te maken
Same hier, na navraag blijkt dat je ook gewoon de hypotheek bij de Rabo kan aanhouden en laten incasseren van een andere rekening. Dus dat is op zich ook geen showstopper meer om volledig over te gaan naar bunq. Nu nog even kijken hoe dat zit met Interpolis en pakketkortingen etc.

bluewalk.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tricto
quote:
cyberde schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Same hier, na navraag blijkt dat je ook gewoon de hypotheek bij de Rabo kan aanhouden en laten incasseren van een andere rekening. Dus dat is op zich ook geen showstopper meer om volledig over te gaan naar bunq. Nu nog even kijken hoe dat zit met Interpolis en pakketkortingen etc.
Klopt. Maar mijn rente zit er geloof ik aan vast. Dat die wordt verhoogt met 0,1% als ik geen rabobank meer heb. Althans zoiets dacht ik dat er in m'n contract stond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
cyberde schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Same hier, na navraag blijkt dat je ook gewoon de hypotheek bij de Rabo kan aanhouden en laten incasseren van een andere rekening.
Dat heb ik al bijna 10 jaar omdat ik er niet mee akkoord ging dat ik naar de Rabo over zou moeten stappen alleen omdat ik daar een hypotheek wilde :)

Overigens met dezelfde rente: dus geen opslag ondat ik geen Rabo rekening heb

[Voor 9% gewijzigd door Leipo op 03-06-2016 19:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Nu komt de aap uit de mouw: De reden dat Number26 volledig gratis is, is omdat ze de kosten uit eigen zak betalen. Maar nu blijkt dat sommige klanten tot wel 15 keer per maand geld opnemen, wat number26 1.50€-2€ per keer kost. Die hebben ze nu geblokkeerd:
https://number26.eu/wp-co...lations_FairUsePolicy.pdf

En ze komen met een Fair Use Policy.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 02-04 19:18
Dat zegt me niets, number 26. Even gegoogled, maar het is een Duitse bank vergelijkbaar met Bunq?
Verschil is dan dat Bunq wel wat dingen in rekening brengt.
Kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die veel contant doen en dat ook blijven doen als het opnemen gratis is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
Stond vandaag in de Albert Heijn waar ik vaker per week kom. Betaal ik met mijn bunq pas, doe ik sinds en maand altijd daar. "Geen verbinding, pas geweigerd", ook bij een tweede poging (met en zonder contact). Pak ik mijn ING betaalpas, geen probleem. Meer mensen last van (gehad)?

[Voor 5% gewijzigd door rr7r op 05-06-2016 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nog geen last van gehad, maar ik ga zometeen ook naar mijn vaste Albert Heijn. Weet ik in ieder geval wat er aan de hand is als ik die melding krijg :) Had je dit al doorgegeven aan de support?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
rr7r schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:45:
Stond vandaag in de Albert Heijn waar ik vaker per week kom. Betaal ik met mijn bunq pas, doe ik sinds en maand altijd daar. "Geen verbinding, pas geweigerd", ook bij een tweede poging (met en zonder contact). Pak ik mijn ING betaalpas, geen probleem. Meer mensen last van (gehad)?
Lijkt alsof de bunq betaalservers even niet bereikbaar waren?

Edit: https://forum.snsbank.nl/...oet-moeilijk-kassas-7895/
Vroeg de terminal om de magneetstrip, of gaf hij meteen aan om anders te betalen?

[Voor 15% gewijzigd door Whatson op 05-06-2016 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
quote:
Whatson schreef op zondag 05 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Vroeg de terminal om de magneetstrip, of gaf hij meteen aan om anders te betalen?
Nee, simpelweg alleen "Geen verbinding. Pas geweigerd." bij het met contact betalen. Contactloos loop ik altijd meteen weg dus geen idee daarmee. Gelukkig had ik mijn stoffige ING pas nog bij.

[Voor 6% gewijzigd door rr7r op 05-06-2016 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik kreeg het inderdaad ook, maar met een andere bewoording: "Geen verbinding. Betaal anders"

Oorzaak is een data center failover:
Update2: our supplier (FIS) acknowledged problems after a datacenter failover.. Time to fix is yet unknown :(

[Voor 56% gewijzigd door Zr40 op 05-06-2016 15:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haas1234
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06-06-2016
Hebben jullie dan ook echt jullie bankrekening veranderd bij jullie werkgever/DUO/UWV/belastingen/verhuurder/etcetc?

Met andere woorden komt jullie inkomen ook direct op jullie BUNQ?

Overigens... rente zou mij echt niks kunnen schelen. Ik heb nu een paar tientjes aan rente opgebouwd. Maar kosten van 2 betaalrekeningen is al zo'n 30 euro per jaar.

Misschien als de economie weer omhoog gaat. :P

[Voor 37% gewijzigd door haas1234 op 05-06-2016 16:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik laat inderdaad alles op mijn bunq rekening binnenkomen en daar betaal ik ook alles mee. Af en toe maak ik wat over van en naar mijn spaarrekening (bij Knab) zodat het saldo bij bunq voldoende is om alles te kunnen betalen tot de volgende salarisbetaling.

Een betaalpakket bij een andere bank biedt mij niets nuttigs meer :)

Totale kosten per maand: gemiddeld € 0,68 (per jaar zou dat € 8,16 zijn)

[Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 05-06-2016 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haas1234
Nog een vraag: hoe zit het met bunq en buitenland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je kan per pas instellen in welke landen deze bruikbaar is. Standaard alleen Nederland. Het zou overal moeten werken waar Maestro geaccepteerd wordt, net als met andere Nederlandse pinpassen.

Overboeken naar het buitenland in euro's gaat probleemloos als je de IBAN van de ontvanger hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 15:51:
Ik kreeg het inderdaad ook, maar met een andere bewoording: "Geen verbinding. Betaal anders"

Oorzaak is een data center failover:

[...]
#publicbeta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Wat bedoel je daarmee? Oorzaak ligt duidelijk buiten de macht van bunq. Andere banken hebben ook wel eens een pinstoring :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jona
quote:
Whatson schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:10:
Nu komt de aap uit de mouw: De reden dat Number26 volledig gratis is, is omdat ze de kosten uit eigen zak betalen. Maar nu blijkt dat sommige klanten tot wel 15 keer per maand geld opnemen, wat number26 1.50€-2€ per keer kost. Die hebben ze nu geblokkeerd:
https://number26.eu/wp-co...lations_FairUsePolicy.pdf

En ze komen met een Fair Use Policy.
Ze hebben klaarblijkelijk enkele 'zware' gebruikers afgesloten, omdat ze teveel geld opnamen bij geldautomaten. Dat is wel vreemd, omdat er nooit regels voor zijn gemaakt en gecommuniceerd. Ze zijn ook niet de enigen die tegen dit probleem aan lopen. Revolut heeft ook onlangs een fair use policy ingevoerd om overmatige geldopnames te ontmoedigen.

Het probleem is waarschijnlijk dat het allemaal nieuwe fin-tech banken zijn die bedoeld zijn voor een nieuwe vorm van bankieren, puur electronisch. Alleen hadden ze niet voorzien dat veel mensen de rekening nog op een 'ouderwetse' manier zouden blijven gebruiken met veel geldopnames. Bunq heeft het wat dat betreft beter zien aankomen door meteen al 0,80 Euro per opname te vragen. Zo wist iedereen meteen dat dat niet de bedoeling was van de rekening. En ze moesten ook wel, want waar andere banken zoals Number26 hun inkomsten uit de Mastercard betalingen konden halen, leveren Maestro betalingen bijna niets op. Niet voor niets kosten die 0,04 Euro per betaling. Zo levert het tenminste nog iets op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
quote:
haas1234 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:12:
Nog een vraag: hoe zit het met bunq en buitenland?
Zojuist een betaling naar de UK er uitgegooid, ben benieuwd of ie aankomt. Lijkt me wel overigens.
quote:
haas1234 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 15:54:
Hebben jullie dan ook echt jullie bankrekening veranderd bij jullie werkgever/DUO/UWV/belastingen/verhuurder/etcetc?

Met andere woorden komt jullie inkomen ook direct op jullie BUNQ?
Ikzelf niet, het is voor mij een secundaire rekening. Ik gebruik m wel met Pinnen nu altijd. Helemaal overstappen durf ik eerlijk gezegd niet aan, maar afhankelijkheid van 1 bank/betaalsysteem vind ik nooit prettig. De grootbanken hebben ook regelmatig haar storingen gekend.
quote:
jona schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:21:
[...]
En ze moesten ook wel, want waar andere banken zoals Number26 hun inkomsten uit de Mastercard betalingen konden halen, leveren Maestro betalingen bijna niets op. Niet voor niets kosten die 0,04 Euro per betaling. Zo levert het tenminste nog iets op.
Zijn die vier centen wel kostendekkend dan? De teller van afgelopen maand staat nl. al op 40 PIN transacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jona
quote:
rr7r schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:27:
Zijn die vier centen wel kostendekkend dan? De teller van afgelopen maand staat nl. al op 40 PIN transacties.
Ik vermoed dat bunq daar zelfs wat aan overhoudt. Bedenk dat de kosten voor een betalingstransactie normaal gesproken bij de verkoper liggen. Of bunq daar wat van krijgt en hoeveel zou ik niet weten. Maar in dat geval is die vier cent gewoon een bron van inkomsten voor hen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
jona schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:48:
[...]

Ik vermoed dat bunq daar zelfs wat aan overhoudt. Bedenk dat de kosten voor een betalingstransactie normaal gesproken bij de verkoper liggen. Of bunq daar wat van krijgt en hoeveel zou ik niet weten. Maar in dat geval is die vier cent gewoon een bron van inkomsten voor hen.
Inderdaad pin transacties kosten in principe niks voor de bank, maar ik denk dat ze van die 4ct hun kant van de infrastructuur omhoog moeten houden (incl. betalen voor de diensten van FIS Global)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Zojuist een betaling naar de UK er uitgegooid, ben benieuwd of ie aankomt. Lijkt me wel overigens.
Dit heb ik ook een aantal keer gedaan. Om 8:44 betaald, zelfde dag om 20:00 ontvangen. Dat is nog eens snel :)
quote:
quote:
Whatson schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:36:
Inderdaad pin transacties kosten in principe niks voor de bank, maar ik denk dat ze van die 4ct hun kant van de infrastructuur omhoog moeten houden (incl. betalen voor de diensten van FIS Global)
Het lijkt mij niet eens onwaarschijnlijk dat ook bij de bank kosten per transactie in rekening gebracht wordt. Volgens bunq is dit ook zo:
@pascaldevink elke keer dat Maestro een 'authorisatie-verzoek' doet kost dat geld... of de pincode juist is doet er voor hen niet toe 😞
Kostendekkend zal die 4 cent vast wel zijn. Bedenk dat andere banken hogere kosten hebben (filialen en medewerkers) en toch winst kunnen maken op een pakket dat niet veel duurder is dan het tarief van bunq als je relatief veel pint.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haas1234
quote:
[...]

Hoe gaat dit? Zet bunq dit automatisch om in ponden? Wat zijn de kosten hiervan? (valutakosten)

Sorry dat ik zo veel vragen stel maar als ik overweeg over te stappen moet wel alles mogelijk zijn natuurlijk. (behalve rente innen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
quote:
haas1234 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Hoe gaat dit? Zet bunq dit automatisch om in ponden? Wat zijn de kosten hiervan? (valutakosten)

Sorry dat ik zo veel vragen stel maar als ik overweeg over te stappen moet wel alles mogelijk zijn natuurlijk. (behalve rente innen)
Weliswaar was het een UK rekening, maar wel met de euro als valuta. Dus ik kan je vraag niet beantwoorden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Is Bunq nu echt alleen via een app op je telefoon of ook via hun eigen site te beheren?

Ik vind het concept wat ik er over lees heel interessant maar ik weiger pertinent elke bankierapp op m'n telefoon.

Ik zat er ook aan te denken om een Bunq rekening als extra laag tussen PayPal en m'n normale rekening te zetten, puur als extra beveiliging.

[Voor 25% gewijzigd door sambalbaj op 05-06-2016 23:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haas1234
quote:
sambalbaj schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:09:
Is Bunq nu echt alleen via een app op je telefoon of ook via hun eigen site te beheren?

Ik vind het concept wat ik er over lees heel interessant maar ik weiger pertinent elke bankierapp op m'n telefoon.

Ik zat er ook aan te denken om een Bunq rekening als extra laag tussen PayPal en m'n normale rekening te zetten, puur als extra beveiliging.
Ja, alleen app. Dat is op zich wel een bezwaar ja. Rabobank biedt bijvoorbeeld ook budgetfunctie via hun website. Dat is iets wat bunq niet doet.
Pagina: 1 2 3 ... 61 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True