Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mirabis schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Als je erop klikt wat staat er dan bij verwachte aankomsttijd? Bunq heeft nogal de neiging overboekingen met een 24u (of 48u) delay te verwerken als ze het verdacht vinden.
Geld naar de belastingdienst overmaken is natuurlijk erg verdacht B)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58

Als je erop klikt wat staat er dan bij verwachte aankomsttijd? Bunq heeft nogal de neiging overboekingen met een 24u (of 48u) delay te verwerken als ze het verdacht vinden.
Het kan zo maar zijn dat die verdenkingen jegens de belastingdienst wederzijds zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:11
[...]

Dat is dus gek, er staat niks bij. Deze overboeking was al anderhalve maand geleden, kwam er nu pas achter toen ik de boete binnenkreeg. :'(

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Wellicht kun je via bunq support erachter komen wat er aan de hand is voor deze overboeking en de resultaten daarvan en hoe het in de app eruit ziet nadat je overboeking ingepland? En dit dan doorgeven aan Belastingdienst om de boete niet te hoeven betalen? Ik denk dat de "due diligence" wel voldoende zou moeten zijn als je in de bank app ziet dat het overgemaakt is. Je hoeft zoiets toch niet te dubbelchecken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
jorikc schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:30:
Wellicht kun je via bunq support erachter komen wat er aan de hand is voor deze overboeking en de resultaten daarvan en hoe het in de app eruit ziet nadat je overboeking ingepland? En dit dan doorgeven aan Belastingdienst om de boete niet te hoeven betalen? Ik denk dat de "due diligence" wel voldoende zou moeten zijn als je in de bank app ziet dat het overgemaakt is. Je hoeft zoiets toch niet te dubbelchecken?
Ik had support geprobeerd te bereiken maar ze hebben mijn ticket gesloten en gezegd dat ik het op een andere manier moet openen. Morgen meer. Wat een klucht. :+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Bunq heeft pro actief gereageerd en een goede reactie gegeven. Was inderdaad onduidelijk in de app en ze hebben toegezegd te fixen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 00:24

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ecological schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:14:
Bunq heeft pro actief gereageerd en een goede reactie gegeven. Was inderdaad onduidelijk in de app en ze hebben toegezegd te fixen!
Fixen betekent dat bunq je boete gaat vergoeden?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:51
Voor @Jerie en @Hippe Lip: een AVG-verzoek is niet meer nodig. Ik heb goed nieuws: bunq haat me nog steeds en ik mag nooit meer klant worden. Maar ik sta NIET in registers en hoef NIET bij banken aan te geven dat ik ooit geweigerd ben. Het is iets tussen mij en bunq, geven ze zelf aan. Dat is fijn, want op deze manier heeft hun beslissing voor mij geen gevolgen in mijn verdere leven.
Dear Dennis,

Thank you for your message. We understand you have some questions regarding your former bunq account, and we’d like to provide you with the necessary information.

A few years ago, you made the decision to close your bunq account and discontinue using our services. Additionally, the way your account was used before closure did not align with our risk acceptance policy, as we communicated at the time. Once an account is closed and falls outside our acceptance policy, we cannot restore or reactivate it.

This decision is not related to any external registers or third parties. Your information remains confidential, and there is no impact on your standing as a bank account holder. This matter stays strictly between you and bunq.
We trust this resolves any questions you may have. If you have any other questions, feel free to reach out.
Enerzijds jammer dat ik ergens de toegang geweigerd word en dat men nog steeds denkt dat ik me bezig houd met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Ik weet ook niet helemaal of dat conform de wet mag. Er zijn tegenstrijdige berichten. De één zegt: het is een bedrijf en ze mogen zelf weten met wie ze zakendoen. De ander zegt: een bank mag je niet zomaar weigeren.

Maar het heeft verder geen gevolgen voor me en dus is het wat mij betreft prima. bunq is een paar jaar geleden al vervangen door Revolut waar ik erg blij mee ben. Bankieren zelf doe ik nog steeds bij ING en daar komt ook mijn salaris op binnen. Ik zou nooit zo snel overstappen naar een fintech als bunq of Revolut en volgens mij zijn er meer Tweakers die er zo over denken.

Denk dat ik hier wel mee kan leven. In ieder geval is duidelijk dat bunq me niet meer moet. Maar of ik daar met hun torenhoge kosten rouwig om moet zijn...? ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik hoop vooral dat er nu niet meer over gepost hoeft te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

roy.jacobs schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:40:
Ik begin bijna weer te verlangen naar de verhalen over het rad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
roy.jacobs schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:40:
Ik weet dat jij en @mwa een hekel aan me hebben, maar helaas blijf ik gewoon posten. Negatieve ervaringen met bunq zijn ook ervaringen.

Ondertussen hebben mensen boetes van de Belastingdienst door het gepruts van bunq, maar jullie vinden ‘t allemaal geweldig. Mij jaag je niet weg. Of je ‘t nou leuk vindt of niet, ik blijf gewoon aanwezig in welk topic dan ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisweb op 14-03-2025 15:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa

mwa

Dennisweb schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Ik weet dat jij en @mwa een hekel aan me hebben, maar helaas blijf ik gewoon posten. Negatieve ervaringen met bunq zijn ook ervaringen. Jammer is dat, he? ;)
Tenzij jij in het geheim Donald Trump bent, heb ik zeker geen hekel aan je. Maar het is wel vermoeiend om elke 6 maanden hetzelfde gedoe in dit topic te hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
mwa schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Tenzij jij in het geheim Donald Trump bent, heb ik zeker geen hekel aan je. Maar het is wel vermoeiend om elke 6 maanden hetzelfde gedoe in dit topic te hebben.
Het is niet elke zes maanden, dat is schromelijk overdreven. Ik ben hier heel lang niet geweest. Maar als je het niet wil lezen, lees je er maar overheen. Een ban bij bunq betekent gelukkig niet een ban op Tweakers of een ban van welk topic dan ook.

Er zijn ook mensen in dit topic die het wel interessant vonden, of een ban voor eeuwig echt een ban voor eeuwig is en wat er gebeurt als je eruit gegooid wordt. Daar hebben ze nu ook antwoord op. Prima relevant voor dit topic. In het Revolut-topic komen toch ook gewoon posts over bevroren accounts voorbij? Waarom zou je dat in het bunq-topic niet mogen bespreken? Snap dat het niet leuk is voor mensen die het bunq-evangelie aanhangen, maar ik kan het niet iedereen altijd naar de zin maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Dennisweb schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Ik weet dat jij en @mwa een hekel aan me hebben, maar helaas blijf ik gewoon posten. Negatieve ervaringen met bunq zijn ook ervaringen.

Ondertussen hebben mensen boetes van de Belastingdienst door het gepruts van bunq, maar jullie vinden ‘t allemaal geweldig. Mij jaag je niet weg. Of je ‘t nou leuk vindt of niet, ik blijf gewoon aanwezig in welk topic dan ook.
Bunq heeft het prima opgelost wat mij betreft en ik kreeg een goed bericht van support.

Waar gewerkt wordt vallen spaanders en ik heb best wel een hoge tolerantie voor nieuwe technologie want ik snap dat de enige manier om vooruitgang te maken is door dingen te doen.

Uiteindelijk denk ik ook wel dat het goed is om te reflecteren dat de soep niet zo heet is gegeten als die is opgediend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Ecological schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:20:
[...]

Bunq heeft het prima opgelost wat mij betreft en ik kreeg een goed bericht van support.

Waar gewerkt wordt vallen spaanders en ik heb best wel een hoge tolerantie voor nieuwe technologie want ik snap dat de enige manier om vooruitgang te maken is door dingen te doen.

Uiteindelijk denk ik ook wel dat het goed is om te reflecteren dat de soep niet zo heet is gegeten als die is opgediend :)
Krijg je de boete die je bij de BD moet betalen ook terug van bunq, dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29

dbzfan

Nee.

Krijg net een mailtje van bunq dat de rente weer verlaagd.. nu hetzelfde als de Rabobank.. jammer. Ik ga iets anders zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 20:47
dbzfan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:09:
Krijg net een mailtje van bunq dat de rente weer verlaagd.. nu hetzelfde als de Rabobank.. jammer. Ik ga iets anders zoeken.
Ja, leuk nieuws he.. Vooral nadat je gisteren nog dit las: https://www.nu.nl/economi...heekrente-in-25-jaar.html

Hogere rentes door onrust in de wereld geldt alleen voor rentes waar de banken aan verdienen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dbzfan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:09:
Krijg net een mailtje van bunq dat de rente weer verlaagt.. nu hetzelfde als de Rabobank.. jammer. Ik ga iets anders zoeken.
De genoemde redenen:
recente veranderingen op de markt
renteverlaging door ECB

Vanaf 25 maart:
basis zakt naar 1,76% (van 2,01%)
bonus zakt naar 2,51% (van 2,67%)
verschil tussen basis en bonus wordt dus groter

Met het verlagen van de bonusrente had ik dus niet gerekend, anders dan anderen hier.
Gelukkig zit ik nu in mijn "geld staat even elders halfjaar" periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-05 14:47
W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:40:
[...]

De genoemde redenen:
renteverlaging door ECB

Vanaf 25 maart:

Met dat laatste had ik dus niet gerekend, anders dan anderen hier.
Bunq Bonusrente van 2,67 naar 2,51%, dus niet 6 maanden 2.67% vast, maar variabele bonusrente die ook kan veranderen binnen die 6 maanden, wat ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:31:

Bunq Bonusrente van 2,67 naar 2,51%, dus niet 6 maanden 2.67% vast, maar variabele bonusrente die ook kan veranderen binnen die 6 maanden, wat ik al zei.
Waarvan dus akte met "anders dan anderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Rentes zakken overal toch? Ik zie dat de alom gelouterde Trade Republic ook op 2.5% zit (tot 50k). Ja, dat is wel wat meer dan Bunq, maar zet toch geen zode aan de dijk, zeker omdat het maar tot 50k gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
mwa schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:10:
Rentes zakken overal toch? Ik zie dat de alom gelouterde Trade Republic ook op 2.5% zit (tot 50k). Ja, dat is wel wat meer dan Bunq, maar zet toch geen zode aan de dijk, zeker omdat het maar tot 50k gaat.
TR is interessant i.c.m. hun beleggingsplatform, betaalkaart en de cashback die daarop van toepassing is.
Maar Bunq kun je dan weer gebruiken als 'huisbank' en geven dan vergeleken met de traditionele 'huisbanken' (Abn, ING, Rabo, Sns...) een hoge rente.
Uiteindelijk gaat het allemaal om kleingeld relatief gezien naar je totale vermogen aan spaargeld, maar alle kleine beetjes tellen :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29

dbzfan

Nee.

JohanNL schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:32:
[...]

TR is interessant i.c.m. hun beleggingsplatform, betaalkaart en de cashback die daarop van toepassing is.
Maar Bunq kun je dan weer gebruiken als 'huisbank' en geven dan vergeleken met de traditionele 'huisbanken' (Abn, ING, Rabo, Sns...) een hoge rente.
Uiteindelijk gaat het allemaal om kleingeld relatief gezien naar je totale vermogen aan spaargeld, maar alle kleine beetjes tellen :)
Rabo en bunq geven evenveel rente...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Meer al een nieuwe versie gezien van de bunq app (iOS)?
Vanmiddag was het profiel tabje verplaatst en een activiteiten overzicht. Nu weer terug naar de oude indeling..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnE34Y4kd_SKuOX-NETk7VtkB1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tfra6g4DhwbrOBICRNDDJDhc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ur_76ypajSmJ_6ifAWhxidIfhf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgSq4VH28ZRRToC8SZZt3STD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ecological schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:14:
Wat was het probleem nou dan…? Als betalingen mogelijk geen doorgang hebben gevonden terwijl de app zegt van wel, dan wil ik wel graag weten hoe ik dat kan zien en sommige betalingen voor de zekerheid ff kan checken :P Ook een beetje raar verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 19-03-2025 23:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mmichael1991 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:03:
Meer al een nieuwe versie gezien van de bunq app (iOS)?
Vanmiddag was het profiel tabje verplaatst en een activiteiten overzicht. Nu weer terug naar de oude indeling..
Ik zag het net ook en nu is het ook hier weer weg. Vaag.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

WhatsappHack schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:06:
[...]

Ik zag het net ook en nu is het ook hier weer weg. Vaag.
Jep, hier ook. Wellicht wat A/B testen de app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 16:50

Louw Post

Cerenas

Had het eergister ook heel kort, maar nu wel een update gekregen waarin het permanent lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-05 10:37
Geen e-mail ontvangen mbt de rente verlaging. Kwam er vandaag toevallig achter toen ik bunq opende. Vind de transparantie / communicatie van bunq zeer matig wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Sandernochill schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:50:
Geen e-mail ontvangen mbt de rente verlaging. Kwam er vandaag toevallig achter toen ik bunq opende. Vind de transparantie / communicatie van bunq zeer matig wel
Ik heb in ieder geval vorige week wel een mail van bunq over de renteverlaging ontvangen, en ik ben niet de enige. Misschien heb je een relevante optie uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:40:
[...]

De genoemde redenen:
renteverlaging door ECB

Vanaf 25 maart:

Met het verlagen van de bonusrente had ik dus niet gerekend, anders dan anderen hier.
Het zal platte kosten/baten zijn. De rentetarieven zijn een investering in het uitbreiden van het klantenbestand en daarmee het beheerde portfolio. Dat heeft diminishing returns, dus dan gaat de rente weer naar beneden. Niet te vergeten, renteinkomsten zijn voor banken niet de melkkoe meer, het gaat om fees. Dat is het moderne verdienmodel. Meer klanten, meer fees.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
FirePuma142 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:59:

Het zal platte kosten/baten zijn. ...
Omdat ik niet werk bij bunq heb ik geen info op basis waarvan ik hun melding niet zou geloven.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 26-03-2025 15:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

W1ck1e schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:04:
[...]

Omdat ik niet werk bij bunq heb ik geen info op basis waarvan ik hun melding niet zou geloven.
Het is een goed idee om verantwoording van commerciële bedrijven niet ter kennisgeving aan te nemen. Je leest altijd reclame.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-05 10:37
Weet iemand hoe de totale rente wordt weergegeven in de app?
Ik zie bijvoorbeeld nu een bedrag staan, wat omgerekend neer zou komen op 1.40%
Zit er een delay in wanneer dit wordt bijgewerkt in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Sandernochill schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:34:
Weet iemand hoe de totale rente wordt weergegeven in de app?
Ik zie bijvoorbeeld nu een bedrag staan, wat omgerekend neer zou komen op 1.40%
Zit er een delay in wanneer dit wordt bijgewerkt in de app?
bunq geeft elke dag rente over het laagste saldo van die dag. Dat is sowieso iets om mee te nemen in de berekening. Dus een storting geeft pas een dag later extra rente, en een opname zorgt op dezelfde dag al voor een lagere rentetoename. Ik heb te weinig saldo om te kunnen controleren welke vertraging er in de app zit.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 28-03-2025 11:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zie net dat ze in het ontwerp van de app de optie om meteen de limieten te kunnen beheren voor een verkoper opeens weggehaald is. Er staat enkel nog een optie "Vraag chargeback aan". Dat is heel omslachtig, want in plaats van op de transactie te tikken om de limiet in te zien en/of te wijzigen moet je nu navigeren naar Profielfoto -> Tandwieltje -> Beveiliging -> Incasso's. En in de lijst die daar staat moet je dan eerst nog zien uit te vogelen om welke het gaat, want je kan meerdere incasso's van één verkoper hebben met verschillende limieten en doelen; wat niet heel erg helder wordt in die lijst.

Ik hoop dat ze dit snel weer terugplaatsen. Dat kunnen opgeven van limieten per incasso (of ze vooraf al kunnen weigeren), per maand en/of per betaling, vind ik een heel erg fijne functie. Maar het beheer ervan wordt door het weghalen van deze controls onder de transactie heel erg moeilijk gemaakt. Ik hoop niet dat dit een opmaat is naar het volledig verwijderen van deze functie en alles goedkeuren met het idee "je kan hem toch storneren", het is juist zo fijn dat het werkt zoals het altijd heeft gewerkt met incasso's; ten opzichte van andere banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

WhatsappHack schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:49:
Zie net dat ze in het ontwerp van de app de optie om meteen de limieten te kunnen beheren voor een verkoper opeens weggehaald is. Er staat enkel nog een optie "Vraag chargeback aan".
Wat is dát nu weer voor gedonder! Ik ben juist bijzonder blij dat je die limieten per betaling en per maand in kan stellen. Dat is echt een unieke functie waardoor incasso’s bij bunq erg safe zijn.

Ik kreeg net een incasso ter accordering en werd de bekende vraag gesteld of de goedkeuring voor alleen deze keer of voor altijd is. Als je dan ‘voor altijd’ koos, kon je invullen tot welke max per keer en per maand dat mocht, maar die vraag kreeg ik nu ook niet meer! |:(

Ze zullen dat er toch niet uitgehaald hebben, hoop ik? Want dan ben je een hoop veiligheid kwijt… :?

EDIT
Het blijkt dat alle limieten dan op onbeperkt staan! Grrrrr… |:( |:( |:(
Dit moet toch echt een bug, een fout zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POxVatOg8C60peMboap6owmfbt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRNSnPBmpp6KmRpIpxwOxWLh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Hippe Lip op 03-04-2025 00:23 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheebe24
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 17:27
Ik vind die nieuwe supportoptie bij bunq best vreemd. Gisteren had ik een vraag gesteld over een terugbetaling. Vanochtend wilde ik een nieuwe vraag stellen over mijn pas, maar binnen één seconde na het versturen kreeg ik een reactie die weer inging op mijn vraag van gisteren. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat het om een ander probleem gaat, waarna mij werd verteld dat het betreffende team is geïnformeerd.

Nu vraag ik me af of ik met een AI of een echt persoon praat, aangezien ze steeds een andere naam gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa

mwa

Pheebe24 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:19:

Nu vraag ik me af of ik met een AI of een echt persoon praat, aangezien ze steeds een andere naam gebruiken.
https://www.reddit.com/r/bunq/s/CzEs9J7EvX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 17:57
Bij de gemiddelde organisatie doet AI het voorwerk, zoals informatie delen op basis van keywords. Dat is heel effectief. Pas na verloop van tijd kom je door dit filter heen bij menselijke support agents. Deze staan je te woord via tooling die zaken regelt als hun echte naam verbergen, informatie over jouw account verzamelen en tonen, lopende storingen weergeven die op jou van toepassing zijn, na afloop van het gesprek om feedback vragen, enz.

Twee vragen door elkaar laten lopen is moeilijk voor een organisatie. Je maakt het makkelijker voor jezelf als je een onderwerp tegelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Een paar dagen geleden heb ik ook hulp gehad van support. Aan het eind vroeg ik ook of het een AI-agent was of een echt persoon. Ik kreeg een antwoord waarop je zou uitmaken dat het om een echt levend persoon ging, maar dat stond er niet letterlijk.

Daarom nog eens expliciet gevraagd: “Ben je een persoon van vlees en bloed (no hard feelings)?”, waarop ik het eerlijke antwoord kreeg dat dit niet het geval was.
Das dus duidelijk. En zolang je verder geholpen wordt (in dit geval over het instellen van limieten van incasso’s; dat is sinds kort dramatisch gewijzigd, verslechterd) is daar nix mis mee.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:31:
[...]

Een paar dagen geleden heb ik ook hulp gehad van support. Aan het eind vroeg ik ook of het een AI-agent was of een echt persoon. Ik kreeg een antwoord waarop je zou uitmaken dat het om een echt levend persoon ging, maar dat stond er niet letterlijk.

Daarom nog eens expliciet gevraagd: “Ben je een persoon van vlees en bloed (no hard feelings)?”, waarop ik het eerlijke antwoord kreeg dat dit niet het geval was.
Das dus duidelijk. En zolang je verder geholpen wordt (in dit geval over het instellen van limieten van incasso’s; dat is sinds kort dramatisch gewijzigd, verslechterd) is daar nix mis mee.
Je bent bijna van dit sneue gedoe af. Vanaf augustus 2026 moeten bedrijven verplicht aangeven of je met een chatbot praat.

https://www.digitaleoverh...voor-algemene-doeleinden/

Ik kan niet wachten totdat het een feit is. Benieuwd hoe veel bunq overlaat aan AI. Ik denk dat het meer is dan jullie denken. Daar betaal je dan twee tientjes per maand voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:31:
[...]

...
Das dus duidelijk. ...
Hoe weet je zeker dat het niet toch een persoon was ? Liegen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Dennisweb schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:48:
[...]

Je bent bijna van dit sneue gedoe af. Vanaf augustus 2026 moeten bedrijven verplicht aangeven of je met een chatbot praat.

https://www.digitaleoverh...voor-algemene-doeleinden/

Ik kan niet wachten totdat het een feit is. Benieuwd hoe veel bunq overlaat aan AI. Ik denk dat het meer is dan jullie denken. Daar betaal je dan twee tientjes per maand voor.
Ben hier ook wel blij mee. Dan weet ik tenminste of ik goed geholpen wordt door een AI of dat ik de frustratie weer moet doorstaan om aan een menselijke Klantenservice medewerker uit te leggen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewClassic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:14
Hippe Lip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:57:
[...]

Wat is dát nu weer voor gedonder! Ik ben juist bijzonder blij dat je die limieten per betaling en per maand in kan stellen. Dat is echt een unieke functie waardoor incasso’s bij bunq erg safe zijn.

Ik kreeg net een incasso ter accordering en werd de bekende vraag gesteld of de goedkeuring voor alleen deze keer of voor altijd is. Als je dan ‘voor altijd’ koos, kon je invullen tot welke max per keer en per maand dat mocht, maar die vraag kreeg ik nu ook niet meer! |:(

Ze zullen dat er toch niet uitgehaald hebben, hoop ik? Want dan ben je een hoop veiligheid kwijt… :?

EDIT
Het blijkt dat alle limieten dan op onbeperkt staan! Grrrrr… |:( |:( |:(
Dit moet toch echt een bug, een fout zijn!

[Afbeelding]
Ik heb het net bij mij even getest, maar als ik op "Onbeperkt >" druk, dan kan ik daar gewoon een limiet invullen. Of het dan daadwerkelijk werkt moet ik nog achterkomen...

@tommy.the.spotter
Canon R6 - EF 100-400L ii - RF 24-105 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

NewClassic schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:16:
[...]

Ik heb het net bij mij even getest, maar als ik op "Onbeperkt >" druk, dan kan ik daar gewoon een limiet invullen. Of het dan daadwerkelijk werkt moet ik nog achterkomen...
@NewClassic Ja, je kunt het wel wijzigen, maar …

1) Als je een nieuwe incasso binnenkrijgt en zegt dat je die voortaan goed vindt, dan kreeg je voorheen de vraag welke limieten je in wilde stellen. Nu niet meer; nu staan die limieten op ‘onbeperkt’ en moet je apart die op gaan zoeken bij de instellingen en ze gaan wijzigen. Dat is heel veel extra werk.

2) Ik kreeg een incasso binnen die al veel vaker geïncasseerd was (bunnen de gestelde limieten), maar die nu opeens nét te vroeg kwam: net vóór het einde van de maand, waardoor die 2 keer in dezelfde maand werd geïncasseerd en daarmee over de limiet ging. Ik keurde deze goed en kreeg (opvallend!) de vraag of ik die de volgende keren ook goed zou vinden. Ikke ‘ja’ zeggen en voor de zekerheid controleren bij de instellingen. Blijken de limieten die ik ingesteld had gewijzigd in ‘onbeperkt’!

Beide zijn dus niet in orde.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Ik vind de limieten ook prettig, maar om eerlijk te zijn, er wordt niet vaak onterecht iets afgeschreven. Hoe vaak heb jij gehad dat een gemachtigde teveel probeert af te schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Delay schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:25:
[...]

Ik vind de limieten ook prettig, maar om eerlijk te zijn, er wordt niet vaak onterecht iets afgeschreven. Hoe vaak heb jij gehad dat een gemachtigde teveel probeert af te schrijven?
Nog niet zo lang geleden bij de overstap van zorgverzekeraar. De oude verzekeraar wilde de premie voor januari incasseren. De limiet had ik naar 1 euro verzet; ik wilde die nog niet meteen verwijderen, maar door het verlagen van de drempel kwam het incassoverzoek binnen en kon ik daar handmatig wat mee doen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Laatst online: 19:15
Hippe Lip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:01:
[...]

Nog niet zo lang geleden bij de overstap van zorgverzekeraar. De oude verzekeraar wilde de premie voor januari incasseren. De limiet had ik naar 1 euro verzet; ik wilde die nog niet meteen verwijderen, maar door het verlagen van de drempel kwam het incassoverzoek binnen en kon ik daar handmatig wat mee doen.
Jaren terug had ik de zorgverzekering van jaarlijks naar maandelijks geswitcht. Ik was rond nieuwjaar op vakantie in de middle of nowhere, met nog 150 euro contant geld over. Je kon nog niet met de mobiel betalen. Ik had juist vanwege skimmen, alleen een goede duizend euro op de betaalrekening en de rest op de spaar. Goed. Zorgverzekeraar boekt het jaarlijks tarief af, foutje bedankt. Volgende dagen weekend/feestdagen. Nergens geen computer en rabo random reader om bij mijn spaargeld te komen. Rood staan geblokkeerd en nog maar een paar tientjes op de bank. Dus de laatste paar dagen op 200 euro overleeft in plaats van lekker vakantie gevierd. Nooit excuus voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Morwen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:46:

Jaren terug had ik de zorgverzekering van jaarlijks naar maandelijks geswitcht. Ik was rond nieuwjaar op vakantie in de middle of nowhere, met nog 150 euro contant geld over. Je kon nog niet met de mobiel betalen. Ik had juist vanwege skimmen, alleen een goede duizend euro op de betaalrekening en de rest op de spaar. Goed. Zorgverzekeraar boekt het jaarlijks tarief af, foutje bedankt. Volgende dagen weekend/feestdagen. Nergens geen computer en rabo random reader om bij mijn spaargeld te komen. Rood staan geblokkeerd en nog maar een paar tientjes op de bank. Dus de laatste paar dagen op 200 euro overleeft in plaats van lekker vakantie gevierd. Nooit excuus voor gekregen.
Ik neem even aan dat je een excuus van de zorgverzekeraar had willen hebben ?
Wel een goedkope vakantie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:07
Morwen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:46:
[...]

Excuses, van bunq (dat ze de incasso hebben laten doorgaan) of van de zorgverzekeraar?

Ik zie het anders:

Je zou deze partijen juist beiden een enorme bos bloemen moeten sturen met een kaartje “bedankt!” omdat het je een van de grootste levenslessen heeft gegeven: zelfs als het tegenzit, als je niet bij je eigen noodfonds kunt, als je ver weg bent van familie en vrienden, misschien wel alleen op een afgelegen deel van de wereld, als je helemaal op jezelf bent aangewezen met beperkte middelen, zelfs dan red je jezelf en kun je zelfs nog vakantie vieren ook! ;)

Het leert je overigens ook nog een andere, wat meer praktische les: nooit bij een (lees: 1) bank bankieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
Aand i'm out.

Ze blijven rare dingen doen (zie dit topic) en het rente voordeel is inmiddels verwaarloosbaar. Ik heb alles teruggeboekt naar mn grootbank, alleen de rekening nog een keer echt sluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door Charly op 11-04-2025 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:25:
[...]

Ik vind het niet alleen prettig om onterechte afschrijvingen tegen te gaan, maar ook om wijzigingen in prijzen op te merken/te bevestigen en om dubbele afschrijvingen in een maand te zien (vaak om verklaarbare redenen hoor, maar toch wil ik het meteen weten zonder dat ik handmatig de afschriften na moet lopen :) (Mede, doch niet hoofdzakelijk, omdat terug in de tijd kijken bij bunq best dramatisch ongebruiksvriendelijk is en je eigenlijk gedwongen bent om met PDFjes of Excel te werken (exports) om fatsoenlijk terug te kunnen scrollen. De app laadt veel te weinig transacties en meer laden/verder terug in de tijd is heel erg traag - onbruikbaar als je wat verder terug moet dan een week (moet je met die filters gaan kutten).))

Ik hoop dus dat het een bug is die in de volgende update hersteld is. De manier waarop incasso’s altijd gewerkt hebben met limieten per transactie/per maand, makkelijk instelbaar, moet blijven. (Of in dit geval: moet terugkomen. :P)

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 12-04-2025 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:47
Ik blijf het irritant vinden dat Bunq de rente niet per rekening uitkeert (twee accounts, 1 gezamenlijk). Die rente wordt verdeeld, is dat nog steeds zo? Vind het lastig dit te vinden op de site van Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 11:55

Bergie

Lekker belangrijk...

jaspov schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:43:
Ik blijf het irritant vinden dat Bunq de rente niet per rekening uitkeert (twee accounts, 1 gezamenlijk). Die rente wordt verdeeld, is dat nog steeds zo? Vind het lastig dit te vinden op de site van Bunq.
Ja dat vind ik ook onzinnig. Maar mijn spaargeld staat onder tussen ergens anders dus ik heb geen idee of het nog steeds zo is.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat is gewoon omdat de regelgeving dat zo voorschrijft volgens mij? Het geld is 50/50 van jullie, dus de rente idem.

Ik heb een rule gemaakt op die betalingen zodat het automatisch op de juiste plek uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:35
Bunq dient aanvraag in voor broker-dealervergunning in VS, ‘versnelt coulanceregeling fraudeslachtoffers’

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 11:55

Bergie

Lekker belangrijk...

Beekforel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:04:
Dat is gewoon omdat de regelgeving dat zo voorschrijft volgens mij? Het geld is 50/50 van jullie, dus de rente idem.

Ik heb een rule gemaakt op die betalingen zodat het automatisch op de juiste plek uitkomt.
Lijkt me niet echt met wetgeving te maken te hebben.
Het is toch veel logischer om de rente op een spaarrekening op diezelfde rekening uit te keren? Als je bv ook een aparte spaarrekening voor elk van je kinderen of voor een bepaald spaardoel hebt wil je die rente toch ook gewoon op elk van die rekeningen terecht laten komen en niet samen op een willekeurige andere rekening?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:04:

Dat klopt niet (altijd). Bunq houdt wel degelijk bij hoeveel ieder op de rekening heeft bijgeschreven. Ik heb de Bunq rente betaling op maandag en mijn vriendin de betaling op vrijdag. Zij krijgt rente over al het geld dat zij bij Bunq heeft en voor mij idem ditto.

Als je dan op de betaling van bijv. vrijdag klikt zie je staan "Rente op EUR spaargeld [bedrag] pijltje". Druk je op het pijltje krigj je een scherm met hoeveel rente je per dag hebt opgebouwd. 13 april Basisrente X, Bonusrente X. Dat neemt enkel het saldo van jou (en dus niet je partner) mee.

Wel met je eens dat het erg vervelend kan zijn dat ze rente over alle rekeningen die je hebt berekenen en dat maar op een door jou gekozen rekening uitbetalen. Uiteindelijk hebben wij een spaarrekening genaamd "Rente spaargeld" gemaakt en betaald Bunq het voor ons beide daarop uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Mirabis op 16-04-2025 17:40 ]

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 16:43
Kan iemand mij helpen? Ik ben de voorwaarden afgestruind, maar wordt geen wijs: de kaart bij bunq Core, is dat een ("echte") credit card of een Mastercard Debit? Of moet je die later omzetten?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Brent schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:59:
Kan iemand mij helpen? Ik ben de voorwaarden afgestruind, maar wordt geen wijs: de kaart bij bunq Core, is dat een ("echte") credit card of een Mastercard Debit? Of moet je die later omzetten?
Bij Core zit één kaart inbegrepen. Je mag zelf kiezen tussen een Debit Mastercard of een Credit Card. Bij mijn weten leent bunq nooit geld uit. Een betaling op de credit card gaat meteen van je saldo af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Brent schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:59:
Definieer 'echte' creditcard :P

Vziw heeft Bunq alleen prepaid creditcards, dus dat is geen van beiden ;)
Het bunq Core abonnement bevat 1 virtuele creditcard en 1 fysieke pas. Haal hem in huis, zet er geld op en begin direct met online betalingen
Klinkt als prepaid inderdaad.

[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 22-04-2025 16:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
YakuzA schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:13:
[...]

Een waarmee je auto's kunt huren :+

Aha, een prepaid is daarvoor niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 18:56
YakuzA schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:13:
[...]

[...]

Klinkt als prepaid inderdaad.
dat is een prepaid chargecard
dat is geen creditcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:14:
[...]

Een waarmee je auto's kunt huren :+

Aha, een prepaid is daarvoor niet genoeg.
Autoverhuur mag geen debit MasterCard weigeren, dat is tegen de MasterCard regels. Als een bedrijf daar moeilijk over doet: gewoon melden. Bunq biedt overigens wel een creditcard, dat is een debitcard met identiteitscrisis. (Hij werkt als debitcard, maar registreert als creditcard. Prepaid is overigens niet bepaald de juiste term, die bestaan wel en die moet je specifiek opladen. In dit geval zijn ze gewoon gekoppeld aan je bankrekeningsaldo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
WhatsappHack schreef op woensdag 30 april 2025 @ 02:24:
[...]

Autoverhuur mag geen debit MasterCard weigeren, dat is tegen de MasterCard regels. Als een bedrijf daar moeilijk over doet: gewoon melden.
Heb je niet veel aan op het moment supreme. Heb even specifiek met de verhuurder gesproken: het hangt gewoon van het land af. In VK, Noorwegen, Brazilie; doen ze het gewoon niet. Niet EU dus, misschien dat je erbinnen iets meer hebt om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe zijn tegenwoordig de ervaringen met een bunq credit (debit) card en autoverhuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 21:07
Beekforel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:08:
Hoe zijn tegenwoordig de ervaringen met een bunq credit (debit) card en autoverhuur?
Vorig jaar in Italië ging het prima, er werden twee andere stellen met een prepaid creditcard geweigerd. Wel ervoor zorgen dat je minimaal de volledige borg in cash op je rekening hebt staan.

Ik begin het wat irritant te vinden dat mijn overboekingen van mijn knab rekening twee dagen duren om aan te komen... Alles zou tegenwoordig toch binnen een seconde op je rekening moeten staan in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 16:50

Louw Post

Cerenas

Zinloos1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:54:
Ik begin het wat irritant te vinden dat mijn overboekingen van mijn knab rekening twee dagen duren om aan te komen... Alles zou tegenwoordig toch binnen een seconde op je rekening moeten staan in Nederland?
Heeft waarschijnlijk hier mee te maken:
https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/
Ze ondersteunen beide een verschillende transactieverwerker (waarom het dan niet via TIPS gaat, geen idee).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Zinloos1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:54:
Dat lijkt helaas vooral aan Knab te liggen, aldus https://together.bunq.com...-support-instant-payments onder "Which banks can I make instant payments to and from?": "TIPS (Important - Knab is part of TIPS, however, currently they have only enabled the receiving of instant payments)".

Er zijn blijkbaar drie verschillende instant payment netwerken: equensWorldline, EBA Clearing RT1 en TIPS. In het overzicht van de Betaalvereniging Nederland is te zien dat de meeste Nederlandse banken incl. Knab bij equensWorldline+TIPS zijn aangesloten, en veel internationale banken incl. Bunq bij EBA Clearing RT1+TIPS.

Als Knab inderdaad geen uitgaande betalingen via TIPS verricht (ik heb geen andere bron gevonden behalve het artikel op Bunq together) dan klopt het inderdaad dat Knab wel instant payments stuurt naar de meeste Nederlandse banken via equensWorldline, maar niet naar Bunq of veel internationale banken omdat ze niet zijn aangesloten bij EBA Clearing RT1 en geen betalingen sturen via TIPS.

[ Voor 0% gewijzigd door praseodymium op 01-05-2025 11:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
Beekforel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:08:
Ik kreeg vorig jaar een via Booking gereserveerde auto niet mee met de bunq creditcard in Italie. Voor mij genoeg reden om er gewoon een ICS card los bij te hebben just in case. Wil niet dat me dat nog een keer overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Luqq schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:57:
[...]

Ik kreeg vorig jaar een via Booking gereserveerde auto niet mee met de bunq creditcard in Italie. Voor mij genoeg reden om er gewoon een ICS card los bij te hebben just in case. Wil niet dat me dat nog een keer overkomt.
Ik zal te lezen op de site van de verhuurder en zag daar ook dit staan:
Kan ik mijn prepaid creditcard gebruiken voor de waarborg van de huurauto?
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Een debitcard of prepaid creditcard wordt door de lokale verhuurpartner niet geaccepteerd om de waarborg mee te voldoen. Dat komt omdat een debitcard of prepaid creditcard eerst opgeladen moet worden met een zelfgekozen bedrag. Vervolgens kun je met de kaart betalen tot dat bedrag. Rood staan kan niet. Bovendien is het niet mogelijk voor de lokale verhuurpartner om de borg terug te storten op de debitcard.

Bij een creditcard is het wél mogelijk om rood te staan op de kaart. Ook kan de verhuurder zowel afschrijven als terugboeken op een creditcard. Een echte creditcard biedt de lokale verhuurpartner dus veel meer gemak en zekerheid.
Toch maar even op zoek naar een extra CC dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
Beekforel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:02:
[...]

Ik zal te lezen op de site van de verhuurder en zag daar ook dit staan:

[...]

Toch maar even op zoek naar een extra CC dan.
Bij mij stond er ruim voldoende op de creditcard-gekoppelde rekening en de limiet was ook hoog genoeg, maar het lukte toch niet. Gelukkig waren er nog andere verhuurders die nog een auto hadden maar dat was weel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Het probleem is bovendien dat sommige verhuurder, in sommige landen, actief alles-behalve-CC weigeren, en niet eens de betaling willen testen. Daarnaast Bunq staat bijv. ook maar max 250 EUR offline toe. Het hele idee van die CC borg is natuurlijk dat ze a) die daadwerkelijk kunnen afboeken en b) evt kunnen opschalen als ER hoger dan dat is en jij met schade terug komt. Met een (echte) CC kan dat, zonder dat jij er wat aan kunt doen (enkel charge back), met een debit of prepaid kun je gewoon je rekening leeg (genoeg) laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Offline is sowieso maar heel beperkt, MasterCard/VISA gaan ook het risico niet nemen om ff €5K offline te verwerken zullen we maar zeggen. ;) Dat verhaal dat de reservering niet teruggeboekt zou kunnen worden is al gelul voor een prepaid debitcard, dat kan prima, laat staan een reguliere debitcard. (Je kan zelfs retourpinnen. :+) Maar bunq geeft ook een Creditcard uit die op de terminal ook zo wordt aangezien. (Daarom kan je die bijvoorbeeld ook niet bij de Albert Heijn gebruiken). Als daar voldoende saldo opstaat voor de huur + borg, dan moet die transactie gewoon doorgang vinden.

Ik snap dat als een partij het in het verleden geweigerd hebt dat je geen risico's wil nemen, maar de uitleg waarom het een probleem zou zijn slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
WhatsappHack schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:42:
Offline is sowieso maar heel beperkt, MasterCard/VISA gaan ook het risico niet nemen om ff €5K offline te verwerken zullen we maar zeggen. ;)
Vandaar dat je bij een CC ook door een credit check gaat, en die gratis Debit Mastercards niet. Dat doen ze dus wel. Dat is de credit in credit card ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ga het uiteraard proberen met mijn bunq card maar ik heb voor de zekerheid ook even een alternatief aangevraagd. :)

Ik moet zeggen dat ik wel erg gewend ben geraakt aan Google Pay. Ik had laatst een lege telefoon en moest toch betalen, dus even de pas gepakt. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit, was nog nieuw. :P Kaart werd geweigerd. Toen dacht ik nog, dat is dat Mastercard/Maestro verhaal ofzo. Kon gelukkig anders betalen. Later kaart gewisseld met de andere (ik heb wel beide) maar hetzelfde issue.

Pas een dag later bedacht ik mij: nieuwe kaart werkt niet contactloos eerste keer. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Vandaar dat je bij een CC ook door een credit check gaat, en die gratis Debit Mastercards niet. Dat doen ze dus wel. Dat is de credit in credit card ;)
No shit, maar dat is niet relevant in de context van offline betalingen. Betalingen bij een offline terminal zijn altijd sterk beperkt. De beperking van bunq op offline transacties is niet eens een van de laagste; en dan vergelijk ik met kaarten met krediet incl. charge cards. Limieten van €100 zijn niet vreemd.

Wat dacht je? Dat als je €5K limiet hebt en je geeft €4999 uit dat je daarna bij een offline terminal nog eens ff €5K uit kan geven? :+ Juist omdat er op dat moment niet gecheckt kan worden wat je resterende limiet is, gaat het systeem uit van het offline limiet dat je bank instelt. Dat ligt over het algemeen tussen de €100 en €500 met daarnaast (whichever comes first) vaak een beperking op het aantal cumulatieve transacties. Het risico van de bank is daarmee beperkt, zodat jij nooit meer dan een paar honderd euro (at best) over je limiet heen kan gaan, maar nog wel beperkt zaken kunt afrekenen. (Meest gebruikte voorbeeld is denk ik in vliegtuig en trein :)) Uiteraard vervelend als je nog maar €0 had uitgegeven en dus €5000 krediet/saldo beschikbaar hebt, maar je huidige bestedingsruimte wordt nou eenmaal niet op de kaart opgeslagen - deal with it. ;)

Dat er een kredietwaardigheidcontrole heeft plaatsgevonden zorgt er dus niet voor dat je zonder verbinding met de bank opeens duizenden euro’s kan uitgeven. Dat werkt niet bij debit, dat werkt niet bij credit (welke variant dan ook). Bunq’s limiet van €250 is daarmee niet anders dan andere banken en zelfs meer dan sommige anderen.

Tenzij je misschien dacht dat offline “niet op een website of in een app” betekende, maar dan heb je niet goed gelezen - dat is niet waar dat limiet van €250 op van toepassing is. Als jij €20.000 saldo hebt op je bankrekening bij bunq en het dagelijks limiet van je kaart op €20.000 zet, dan kan je naar hartelust die €20.000 “offline” uitgeven zolang de terminal maar online is en dus met bunq kan communiceren. Dat is echt geen enkel probleem. Zou wat zijn als je te allen tijde maar €250 kan spenderen met je debit/creditcard, dan kan je al niet afrekenen na een gemiddeld avondje tafelen met vrienden of met een groot gezin je boodschappen afrekenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 00:19:
[...]

Wat dacht je? Dat als je €5K limiet hebt en je geeft €4999 uit dat je daarna bij een offline terminal nog eens ff €5K uit kan geven? :+
Dat hangt dus af van je kreditwaardigheidbeoordeling (je moet een loonstrook oid laten zien), welke bestedingsruimte je hebt aangevraagd, hoelang je klant bent ("gold member" betekende ooit iets anders dan alleen het kleurtje ;)), etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Dat hangt dus af van je kreditwaardigheidbeoordeling (je moet een loonstrook oid laten zien), welke bestedingsruimte je hebt aangevraagd, hoelang je klant bent ("gold member" betekende ooit iets anders dan alleen het kleurtje ;)), etc.
Nee, daar hangt het niet van af. Sowieso niet in de context van deze discussie. Misschien dat er een kaart is voor een groepje miljardairs waar geen of een heel hoog offline limiet op zit, maar daar gaat het hier niet over. En zelfs dat betwijfel ik, omdat het gebruiken van een gestolen kaart dan extreem veel risico draagt voor de uitgevende bank - immers kan de terminal dan niet zien dat de kaart geblokkeerd is.

Laat ik het zo stellen: zelfs een Amex Centurion, de zogenaamde “unlimited credit”-kaart waar je minstens 500K per jaar mee moet uitgeven, heeft een beperking van “slechts” een paar duizend euro op een offline terminal (-edit- na aangescherpte regels lijkt het er op dat zelfs deze kaart tegenwoordig een paar honderd euro als (cumulatief) limiet heeft op offline transacties.) En de mensen die die kaart kunnen krijgen hebben een hele positieve creditscore en een heel erg mooi loonstrookje, maar toch echt nog altijd een offline beperking. :+

Dit is gewoon hoe het werkt met consumentenkaarten. Geen idee hoe je erbij komt dat bunq iets geks doet met een beperking van €250 op offline terminals. Dat is heel normaal en totaal niet anders dan bij andere kaarten met of zonder krediet waar het in dit topic om zal gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 03-05-2025 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hebben meer mensen last van enorm vertraagde pushmeldingen? Nu al een week of 2 hier dat het op onze accounts vertraagd is, op alle netwerken. Zegmaar: om 3 uur ‘s middags afrekenen bij de appie en dan om tien uur ‘s avonds pas een melding krijgen dat er gepind is. Iets kopen bij Bol.com en uren later komt er eens een melding van de transactie. Dat vind ik niet zo prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
WhatsappHack schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:50:
Hebben meer mensen last van enorm vertraagde pushmeldingen? Nu al een week of 2 hier dat het op onze accounts vertraagd is, op alle netwerken. Zegmaar: om 3 uur ‘s middags afrekenen bij de appie en dan om tien uur ‘s avonds pas een melding krijgen dat er gepind is. Iets kopen bij Bol.com en uren later komt er eens een melding van de transactie. Dat vind ik niet zo prettig.
Vandaag ook meegemaakt inderdaad dat er tussen transactie en melding meerdere uren zat. Op alle transacties van de dag volgens mij.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Ja bij mij ook al een tijdje uren ertussen… Finn gaf een zinloze suggestie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9twEEq9tc3JGZ-zLvsUeVIQk4LA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkPbOmzelkxhyh8NNK7bTiLf.jpg?f=fotoalbum_large
Toen ik vroeg wat het evenementenoverzicht was, kreeg ik suggesties voor 3 evenementen terreinen: Fort Events, Utrecht; Centraal Museum Evenementen en Tivoli Vredenburg 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 19:07

d0s

sssst

Meer mensen last van een irritante banner om punten te verdienen op het hoofdscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

d0s schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:05:
Meer mensen last van een irritante banner om punten te verdienen op het hoofdscherm?
Ik doe niet aan die lamme punten. Het levert meer ergernis dan iets positiefs. Uitgezet dus. Wel zo rustig.
We hebben het hier over een bank, dacht ik. Niet over iets waarbij je zegeltjes gaat sparen, toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:17
Hippe Lip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:34:
[...]

Ik doe niet aan die lamme punten. Het levert meer ergernis dan iets positiefs. Uitgezet dus.
..
Waar heb je dat kunnen doen? Of bedoel je dat je het hebt weg geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Wegklikken lukt niet, dat is het punt een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

ratzz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Waar heb je dat kunnen doen? Of bedoel je dat je het hebt weg geklikt?
@ratzz
  1. Klik linksboven op je eigen rondje = profiel,
  2. dan rechtsboven op het tandwiel = instellingen,
  3. kies beloningen en
  4. daarna schuifje bij ‘Verdien bunq punten’ uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGZck-zTzP12pvEumOo06tRX3GQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcGLDhpXLKMMh8M4duYq5x67.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hippe Lip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:30:
[...]

@ratzz
  1. Klik linksboven op je eigen rondje = profiel,
  2. dan rechtsboven op het tandwiel = instellingen,
  3. kies beloningen en
  4. daarna schuifje bij ‘Verdien bunq punten’ uitzetten.
[Afbeelding]
Bij Android zit dat onder "payday" (lekker logisch) maar het schuifje daar uitzetten brengt geen verandering helaas.

Finn maar even inschakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:17
d0s schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:03:
[...]

Bij Android zit dat onder "payday" (lekker logisch) maar het schuifje daar uitzetten brengt geen verandering helaas.

Finn maar even inschakelen :+
Finn kon me er niet bij helpen maar deze post gelukkig wel. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen omdat ik het niet vond. Ik kon de melding overigens op het beginscherm wel gewoon wegklikken.

[ Voor 8% gewijzigd door ratzz op 15-05-2025 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
ratzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:31:
[...]

Finn kon me er niet bij helpen maar deze post gelukkig wel. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen omdat ik het niet vond. Ik kon de melding overigens op het beginscherm wel gewoon wegklikken.
Ik, ook android, had het daar al uit staan, maar ik kreeg toch die "verdien punten" melding. Wel toen kunnen wegklikken.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 15-05-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
d0s schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:07:
Wegklikken lukt niet, dat is het punt een beetje.
Er zit een X rechtsboven waarmee ik de melding kan wegklikken. Helaas lijkt hij na een paar dagen weer terug te komen.

Ook wel vreemd dat ik de melding krijg terwijl "bunq rewards" uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb die (irritant knipperende) melding 1 keer weggetikt en sindsdien nog niet weer gezien.

Die punten had ik nog niet uitstaan, nu wel. Scheelt weer meer meldingen, ook echt geen idee waarom je die punten zou gaan sparen.
Pagina: 1 ... 157 158 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"