[Lebara/Lebara One] Ervaringen & Discussie
Bestaat al een topic over waar je wat meer info kan vinden en vragen stellen.
Bestaat al een topic over waar je wat meer info kan vinden en vragen stellen.
Verwijderd
Had een Vodafone abonnement en toen overgestapt op Lebara Sim-Only.Eldijomo schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:36:
Ik zie dat #Lebara telecom een wereldspeler is in verschillende landen actief. Zo ook al enige tijd in Nederland met het bekende prepaid kaartje. Over deze optie lees ik niet veel goeds in reviews op diverse sites.
Maar daar wil ik het hier niet over hebben!
Ik wil het alleen hebben over de sim-only abonnementsvormen van Libara die sinds enige tijd op de markt zijn in Nederland. Over deze abonnementen lees ik bijna niets.
Hoe is het gesteld met de sim-only abonnementen?
Hoe werkt de app en kloppen de gegevens in de app?
Hoe staat het met bereikbaarheid en service?
Hoe snel ontvang je je simkaart?
Hoe soepel gaat nummerbehoud door hen geregeld
Hoelang neemt het voor je je eigen nummer weer kan gebruiken?
Enz.
Jammer want ik wil juist niet een discussie over prepaid kaatjes maar alleen over de nieuwe abonnementsvormen. Nu verzanden we weer in de verkeerde discussie.rens-br schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:00:
[mbr]@Eldijomo zoals andere ook al aangaven hebben we al een Lebara ervaringen topic, ik heb je topic dus even samengevoegd met: [Lebara/Lebara One] Ervaringen & Discussie.[/]
https://mastodon.nl/@NiemPseu
Dat kan toch uitstekend hier?Eldijomo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:15:
[...]
Jammer want ik wil juist niet een discussie over prepaid kaatjes maar alleen over de nieuwe abonnementsvormen. Nu verzanden we weer in de verkeerde discussie.
https://mastodon.nl/@NiemPseu
Zie https://simonly.lebara.com/nl/nl/rates en zo te zien is het niet mogelijk om een plafond in te stellen.pinojo123 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:35:
Zit ook te kijken voor de mooie aanbieding sim-only 5Gb onbeperkt bellen.
Wat gebeurt er als je door de data bundel heen bent, wordt hij dan afgeknepen, kan je geen data meer gebruiken, of gaat het verder tegen extra betaling?
En kan je dat instellen?
Dich bis echt unne foëzen haas
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Je kunt een app installeren daar kan je data bijkopen als je door je bundel heen bent.pinojo123 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:35:
Zit ook te kijken voor de mooie aanbieding sim-only 5Gb onbeperkt bellen.
Wat gebeurt er als je door de data bundel heen bent, wordt hij dan afgeknepen, kan je geen data meer gebruiken, of gaat het verder tegen extra betaling?
En kan je dat instellen?
[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 08-05-2019 05:50 ]
Ik heb het zelfde abonnement.jaspersvensk schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:04:
[...]
Dat kan toch uitstekend hier?
Ik heb sinds 6 maanden een abonnement bij Lebara, 5GB en onbeperkt bellen/smsen voor 10 euro. Ik ben er erg tevreden mee. Dat de snelheid beperkt is tot 25 Mbit/s merk ik niet, misschien alleen die enkele keer dat ik een app download. In het dagelijks gebruik ervaar ik geen enkele hapering.
Ik heb nog geen ervaring met het gebruik in het buitenland, maar dat vind ik minder belangrijk. Ik heb mijn zakelijke telefoon met KPN toch mee, dus internet heb ik altijd wel.
Qua prijs/kwaliteit zit je bij Lebara wel goed denk ik.
Mmm.., dit klinkt niet best. Dank voor alle antwoorden, ik ga voor BEN. Die hebben op het moment ook goede aanbiedingen.cyclone schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:08:
Helaas ik een wat mindere ervaring.
28 april sim only afgesloten op de website en dat moet je direct met IDeal betalen.
Netjes direct betaalbevestiging in de mail met daarin de melding, binnen 3 werkdagen is uw sim bezorgd, dit doen wij met PostNL.
Inmiddels zijn we 7 werkdagen verder, heeft de postbode zijn rondje gedaan en heb ik nog steeds niets ontvangen. Klantenservice is zo goed als onbereikbaar en ALS je ze dan aan de telefoon krijgt (na 45!!!! minuten wachten) kunnen ze niks.
Niet vertellen wat er mis is gegaan, en als je dan aangeeft nou zeg dan de boel maar op is dat ook nog eens moeilijk (terwijl dit gewoon netjes binnen de 14 dagen bedenktijd valt waar ze zelf mee adverteren).
Anyway opzeggen bleek geen sinecure, want ook het contact formulier op de website werkt alleen als je al een werkend Lebara nummer hebt (en ik zit nog op de simkaart te wachten waar dat op staat).
Al met al niet echt een aanrader, ik ga er maar een aangetelende brief aan wijden want ik heb hier echt 0,0 vertrouwen in.
Jammer maar helaas bleek goedkoop bij Lebara dus duurkoop.
Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen.. maar dit probleem zit volgens mij bij POSTNL.pinojo123 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:43:
[...]
Mmm.., dit klinkt niet best. Dank voor alle antwoorden, ik ga voor BEN. Die hebben op het moment ook goede aanbiedingen.
In wat zijn ze dan volgens jou zoveel verbeterd?boyette schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:49:
[...]
Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen.. maar dit probleem zit volgens mij bij POSTNL.
Die simkaarten worden vanuit het buitenland verstuurd.. en helaas heeft POSTNL in NL vaak grote vertraging bij de postverwerking uit het buitenland.
Ik heb zelf ook het 5gb unlimited abo.. en ben toch zeer tevreden.
Lebara is zeer veel verbeterd sinds het in handen is van de zwitsers en niet te verwarren met het oude Lebara.
Ik snap je opmerking niet, men geeft 3 werkdagen aan niet 2 zoals jij noemt.boyette schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:49:
[...]
Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen..
Dat is altijd zo met maandelijks opzeggen. Binnen 14 dagen kan je er altijd onderuit dus dan zit je er niet aan vast langer dan 1 maand.fl2001 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
[...]
In wat zijn ze dan volgens jou zoveel verbeterd?
Ik zie eigenlijk namelijk weinig verschil en zeer veel klanten van mensen die de klantenservice niet goed kunnen bereiken.
Daarnaast is het maandelijks opzegbaar abbo heel tricky in elkaar gezet. Een nieuwe klant zit er namelijk sowieso 2 maanden aan vast en niet 1.
Daarnaast zijn er ook veel mensen waarbij het opzeggen allemaal niet zo soepel verloopt als het zou moeten en daar door een maandje extra moeten betalen ;-)
Lees even de voorwaarden wat betreft hoe het opzeggen bij Lebara werkt ;-)boyette schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:18:
[...]
Dat is altijd zo met maandelijks opzeggen. Binnen 14 dagen kan je er altijd onderuit dus dan zit je er niet aan vast langer dan 1 maand.
Ook wordt achteraf altijd een correctie uitgevoerd voor onterechte facturatie.
Ook het niet goed kunnen bereiken is in mijn ogen niet aan de orde. De wachttijd is soms wat langer maar dat is bij veel providers en zeker bij de providers met de laagste tarieven.
Tevens zijn ze per mail bereikbaar en via de nieuwe app en daar is de responsetijd met 48 uur normaal.
Heb verschillende malen gebeld en contact via de app opgenomen.fl2001 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:21:
[...]
Lees even de voorwaarden wat betreft hoe het opzeggen bij Lebara werkt ;-)
Ik heb het niet over de 14 dagen bedenk tijd na het bestellen van een abonnement.
De klantenservice is 1 grote grap bij Lebara.
Als je de chat in gaat, werken ze gewoon met een vertaal programma omdat ze geen nederlands sprekende mensen in dienst hebben, vaak is het zelfs amper te begrijpen wat ze in de chat hebben geschreven.
Per mail? dan kan je helemaal lang wachten.
De tarieven van Lebara zijn goed, daar niet van, maar alles er om heen, nee daar valt nog heel veel te verbeteren.
Dat ontkennen heft ook geen nut, want Lebara staat hierom bekend ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 09-05-2019 01:49 ]
Ik heb genoeg ervaring met Lebara om te weten hoe het daar werkt.boyette schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 01:48:
[...]
Heb verschillende malen gebeld en contact via de app opgenomen.
Er komen gewoon NL sprekende medewerkers aan de lijn en NL reacties en de ondersteuning is prima.
Wat bekend is is uit het verleden. Sinds de overname en de komst van de abonnementen is er veel veranderd.
Hoeveel abonnementen heb je er lopen?
Uit wat voor ervaring spreek je?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Nee nummer porteren is gewoon gratis, dat zou wat zijn zeg, dat je daarvoor moet gaan betalen, dat zou heel vreemd zijn.timmie1 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:24:
Lebara had op de website ook een soort van onbeperkt minuten en mb's abonnement voor prepaid staan. Ik geloof dat de bundel 30 of 35 euro kostte. Echter, ik kan hem nu niet zo snel meer vinden op hun website. Zijn ze daarmee al gestopt?
Tevens, toen ik een tijdje terug contact opnam met de Lebara klantenservice, toen kreeg ik te horen dat het porteren van je nummer bij prepaid 5 euro gaat kosten. M.a.w je moet eerst minimaal 5 euro beltegoed hebben voordat je je nummer mag laten porteren. Is dat nog ingevoerd?
[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 29-05-2019 12:19 ]
Volgens mij kan je altijd nummerbehoud aanvragen zolang beide simkaarten nog actief zijn.Als het goed is werkt het bij elke provider hetzelfde, bij Simyo zeggen ze iig dat het altijd kan https://www.simyo.nl/blog/nummerbehoud-zo-zit-dat/tyson69 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:59:
Zit het nummerbehoud proces eens te lezen maar kan nergens vinden binnen hoeveel tijd je nummerbehoud moet initiëren nadat je een SIM-Only abo bent aangegaan. Is er een tijdslimiet of kan dit ook nog na een maand of 2?
Ik zit er over te denken een abo (maandelijks opzegbaar) te nemen zodat ik het rustig kan testen, wat extra Mb's heb tijdens de vakantie (heb dual SIM, en ja, ik weet het, 3G) en pas daarna te bekijken of ik mijn oude kaart opzeg en het nummer meeneem of met Lebara ga stoppen.
Van de chat krijg ik geen erg duidelijk antwoord
Zondag Gratis Prepaid SIM besteld op https://mobile.lebara.com/nl/nl/prepaid-gratis-simkaart, dinsdag in huis. Wordt verstuurd vanuit 1114 AA, Entrada 111 (Diemen), met PostNL frankering betaald, zo staat op envelop.boyette schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:49:
[...]
Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen.. maar dit probleem zit volgens mij bij POSTNL.
Die simkaarten worden vanuit het buitenland verstuurd.. en helaas heeft POSTNL in NL vaak grote vertraging bij de postverwerking uit het buitenland.
Ik heb zelf ook het 5gb unlimited abo.. en ben toch zeer tevreden.
Lebara is zeer veel verbeterd sinds het in handen is van de zwitsers en niet te verwarren met het oude Lebara.
Inmiddels is dit niet meer zo. De maandelijks opzegbare variant is 1 euro per maand duurder gemaakt, dan de 24 maanden variant.Gumball schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:07:
Ik ben op zoek naar een nieuwe SIM only. Ik zie dat de maandelijks opzegbare tarieven net zo hoog zijn als de 24 maand tarieven. Kan iemand me vertellen waarom dat zo is?
Verwijderd
Het is niet alleen de kans op spook rekeningen, maar het feit dat als je een maandelijks opzegbaar simonly neemt bij Lebara en je wilt hem opzeggen, dat ze dat gewoon niet doen, ze blijven gewoon soms maanden nadat je hebt opgezegd gewoon geld van je rekening afschrijven.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:39:
Dat is jammer, wou het eigenlijk proberen. Maar de mogelijkheid van 10 euro buiten de bundel kosten hebben mij tot nu toe tegengehouden. Als het 0 euro zou zijn is dat beter. Hou niet van een kans op spookrekeningen.
[ Voor 2% gewijzigd door tyson69 op 22-07-2019 23:13 . Reden: oeps, foutje ]
Lebara one is prepaid dat werkt met crediet, niet met maandbundels.tyson69 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:05:
Vraag: hoe werkt de eerste maand bij Lebara One. Krijg ik een bundel naar rato (bijv 2,5gb bij aanschaf van 5gb bundel halverwege de maand) en dan de volle 5 vanaf de 1e van de nieuwe maand? En ik meen te lezen uit de FAQ dat de reguliere factuurperiode per hele kalendermaand gaat, kan iemand dat bevestigen?
Excuus, ik bedoel Sim Only, pas m'n post wel aanASW1 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:09:
[...]
Lebara one is prepaid dat werkt met crediet, niet met maandbundels.
Toch niet zo gek? Klant worden kost ook geld (andere partijen doen dit ook, dit was vroeger gratis tot er 1 begon...)fl2001 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:14:
[...]
Nee nummer porteren is gewoon gratis, dat zou wat zijn zeg, dat je daarvoor moet gaan betalen, dat zou heel vreemd zijn.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ze mogen hiervoor gewoon geld vragen hè!RobbyTown schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:01:
[...]
Toch niet zo gek? Klant worden kost ook geld (andere partijen doen dit ook, dit was vroeger gratis tot er 1 begon...)
Zo heb je nog tal andere gekke situaties. Je gooit je tank vol en vervolgens mag je nog eens betalen om je banden op te pompen (beter voor het milieu). Goeie service!![]()
Nummer porteren geld vragen wie weet zal dat nog ooit volgen....
Bron: https://www.consuwijzer.n...m/telefoonnummer-meenemenAls u uw oude nummer mee wilt nemen naar een nieuwe aanbieder, kost dat maximaal 10 euro. Dit bedrag betaalt u aan de nieuwe telefoonaanbieder. Sluit u een nieuw abonnement af bij uw oude aanbieder en wilt u uw oude nummer blijven gebruiken? Dan kost dat niets.
Zo vraag je wel om problemen! Kun je niet opzeggen nadat je ingelogd bent?Niltag schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:56:
Ik heb dus een tijdje geleden zo'n maandelijks opzegbare bundel aangezet. Gewoon via de website 3 klikken en het was geregeld. Nu wil ik daar weer vanaf en is er natuurlijk nergens een knop te vinden om dit te doen. Ik dacht altijd dat het volgens de wet verplicht was dat je op dezelfde manier op kan zeggen als dat je iets aanvraagt. Blijkbaar niet dus. Nu ik dit topic zo lees vermoed ik dat dit standaarpraktijk is.
Ik heb eigenlijk weinig zin om hiervoor weer ellenlang voor aan de telefoon te hangen. Dus heb ik de incasso stopgezet. Nu een mailtje gehad dat ze mn sim gaan blokkeren. Ook prima. Ben wel benieuwd of er dan nog een incasso-bureautje wordt ingezet. Even afwachten.
men factureert in eerste instantie de volledige maandtyson69 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:05:
Vraag: hoe werkt de eerste maand bij Lebara One Sim Only. Krijg ik een bundel naar rato (bijv 2,5gb bij aanschaf van 5gb bundel halverwege de maand) en dan de volle 5 vanaf de 1e van de nieuwe maand? En ik meen te lezen uit de FAQ dat de reguliere factuurperiode per hele kalendermaand gaat, kan iemand dat bevestigen?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het nummer is vanochtend succesvol geporteerd (gelukkig)! Maar het activeren van mijn abonnement moeten ze dus handmatig verrichten in tegenstelling tot wat een medewerker van Lebara eerder beweerde dat het automatisch zou gebeuren na een succesvolle portering.Hackus schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:04:
@slaay Lijkt er op dat je wat vroeg bent, als je zegt dat het vandaag de dag van omzetten is.
[ Voor 24% gewijzigd door slaay op 09-09-2019 20:28 ]
Nee, Lebara bied alleen 3G aan in het buitenland.Tamerciaga schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:17:
Wat een trieste 4G snelheden bij Lebara zeg
Is er wel 4G buiten Nederland?
Verwijderd
Meer informatieHi,
Wij zijn blij dat je klant bent bij ons! Al een paar maanden heb jij het Sim Only abonnement met unlimited data, bellen & sms'en. Helaas gaan wij stoppen met het aanbieden van dit unlimited abonnement. Wel gaan wij door met het aanbieden van onze voordelige 5GB, 7GB en 10GB abonnementen in combinatie met unlimited bellen.
Dit betekent dat je abonnement wordt aangepast naar Sim Only 10GB National met unlimited bellen & sms'en voor 21 euro per maand en gaat per 1 januari in.
Je kunt dus nog steeds heel veel data blijven gebruiken!
Groet,
Het team van Lebara
Ik heb het bericht (nog) niet ontvangen. Heb hetzelfde abo voor 1,5 jaar gehad. Dit zou betekenen dat ik ga overstappen.HielkeJ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:53:
[...]
Meer informatie
Dit stond vandaag in mijn mailbox. Ik heb op dit moment een abonnement voor 20 euro per maand met onbeperkt dataverkeer (75 GB volgens de factuur) en onbeperkt bellen. Ik ga dus meer betalen, voor een stuk minder dataverkeer.
Het klopt inderdaad dat de klantenservice pas vaak na 10-20 minuten bereikbaar is.marapuru schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:03:
Ben zelf aan het kijken om over te stappen naar Lebara. Moet toch toegeven dat de ervaringen die ik hier hoor niet heel geweldig zijn. Lage 4G snelheden, spookfacturen, slecht bereikbare klantenservice.
Ik ben benieuwd wat actuele ervaringen nu zijn met de provider en de klantenservice. Iemand die daar iets over wil delen?
Hmm, ik heb ook dit abonnement (maandelijks opzegbaar), maar dan voor 25 euro per maand. Ik heb zelf niets vernomen van Lebara over de aanpassing, maar als ik af ga op de informatie in de link gaat dit voor iedereen gelden.HielkeJ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:53:
[...]
Meer informatie
Dit stond vandaag in mijn mailbox. Ik heb op dit moment een abonnement voor 20 euro per maand met onbeperkt dataverkeer (75 GB volgens de factuur) en onbeperkt bellen. Ik ga dus meer betalen, voor een stuk minder dataverkeer.
Ik heb deze vandaag ook gehad. Lijkt wel of ze standaard na een jaar de abonnementen om willen zetten dus.HielkeJ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:53:
[...]
Meer informatie
Wie een vraag vraagt voor een ander valle er zelf in!
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Afgelopen weekend heb ik in Duitsland gewerkt, en nu wel volledig 4G aanwezig.fl2001 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:37:
[...]
Nee, Lebara bied alleen 3G aan in het buitenland.
Phew heb je geluk had dat alles goed is gegaan, gaat zo vaak mis bij lebara.ReBr schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:19:
[...]
Afgelopen weekend heb ik in Duitsland gewerkt, en nu wel volledig 4G aanwezig.
Tevens sinds begin februari overgestapt van Lebara Prepaid, naar Sim only (10 euro), dit ging probleemloos, en werkt nu prima.
Eerst je telefoonnummer invoeren B-|prepaidsmurf schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:50:
Afgelopen najaar heb ik voor het laatst gebruik gemaakt van de korting, maar inmiddels is de reclame daarover verdwenen van de "gratis simkaart" pagina.
Is de oude kortingscode nog geldig, is er een nieuwe, zijn ze gestopt?
[ Voor 17% gewijzigd door druipgrot op 09-03-2020 13:19 ]
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
RTFM Read the fucking manual? Erg veel geduld met noobs heb je niet he. Enfin, ik denk dankzij je reactie een kortingscode te hebben gevonden 'promo'... nog 21d de tijd om te beslissen...prepaidsmurf schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:49:
@druipgrot De aktie loopt al vanaf 2017 (RTFM) maar het invoerveld voor de kortingscode is er nog.
Waarom communiceren in geheimtaal? Je kunt toch niet verwachten dat ik een draad met 350 reacties door ga lezen? Jemig prepaidnakker!prepaidsmurf schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:54:
@druipgrot Read the fine messages, uiteraard, waar ik al eerder naar heb verwezen en waar je de antwoorden uit had kunnen halen.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Per 100KB: https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only/ratesicecreamfarmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:22:
Iemand enig idee hoe data afgerond wordt bij Lebara?
Deze site gaf geen uitsluitsel.
https://www.simonlycheck.nl/afronden-dataverbruik-sim-only/
[ Voor 7% gewijzigd door fl2001 op 25-03-2020 16:20 ]
Dat iemand die een 2 jarig simonly afsluit meer data krijgt begrijp ik wel.prepaidsmurf schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:13:
@fl2001 Het extra tegoed kan niet worden gebruikt bij het kopen van een bundel via sms, dus foptegoed. Maar wat kun je verwachten als al op de hoofd pagina de prepaid klant vernederd wordt met het zogenaamde "beste aanbod" dat 3 GB onder dat van een abonnement ligt.
Jep helemaal mee eens, verschil prima, maar overdrijven kan ook, en ik vraag mij af of op de langere termijn ook wel slim is van Lebara, gaat niet makkelijk worden om een belangrijke speler te worden op de simonly markt.prepaidsmurf schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:26:
Ik begrijp dat er iets tegenover moet staan om een abonnement te nemen (er is een zeker risico dat je bankrekening leegloopt als er iets aan jouw kant op hol slaat) maar het verschil ten nadele van prepaid (-60%) loopt werkelijk alle spuigaten uit.
Waarom trouwens nog zo'n waardeloze Vectonesque actie (een halfslachtige versie van de al jaren lopende foptegoed _verdubbeling_ van Lyca) verzinnen als je al een tijd met je reclame campagne je prepaid klanten aan het wegjagen bent?
Lopen de abonnementen soms ook niet zo goed meer?
fl2001 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:35:
Nu (meer) extra beltegoed bij Lebara prepaid als je opwaardeert: https://mobile.lebara.com/nl/nl/10-is-20/c/10is20
voor de 5gb bundel is bij een contract van 24 maanden nu ook nog een leuke actie waarbij je 50 euro cashback ontvangt:fl2001 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:18:
[...]
Per 100KB: https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only/rates
Ik weet niet welke simonly je van Lebara wou. Maar als het om de 5Gb bundel gaat. De zelfde bundel kan je nemen met een Lycamobile simkaartje, prepaid dus geen aansluit kosten en je kan niet over je bundel heen gaan, wat wel kan bij lebara (10 euro elke maand).
Of Youfone. Tijdelijk geen aansluitkosten. 10 euro per maand voor 6GB en 200/bel/sms.
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 07-05-2020 00:13 ]
En waarvoor zou je al die moeite moeten nemen als je bij Lyca het ook gewoon hebt voor een tientje zonder contract?boyette schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:13:
[...]
voor de 5gb bundel is bij een contract van 24 maanden nu ook nog een leuke actie waarbij je 50 euro cashback ontvangt:
let wel
minus de aansluitkosten + de kosten van vakantieveiling
maar een 25-30 euro hou je wel over dan
https://www.vakantieveili...iosk/lebara_sim-only.html
ik weet niet waar die reactie op slaat maar dit topic gaat over lebara en niet over dat andere geval.. dus je zit in het verkeerde forumfl2001 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:05:
[...]
En waarvoor zou je al die moeten moeten nemen als je bij Lyca het ook gewoon hebt voor een tientje zonder contract?
Die 25 euro verspreid over 2 jaar, maakt het bij lebara (met die cashback)ongeveer 1 euro per maand goedkoper, maar dan zit je er dus wel 2 jaar aanvast.
[ Voor 26% gewijzigd door Limbomol op 27-05-2020 11:36 ]
Naast dat je inderdaad beter had moeten lezen voordat je het hier plaatste had je ook beter via een cashback site dit abonnement kunnen afsluiten. Nu strijkt Belsimpel de premie op en geeft jou daar 15 euro van terug (vandaar ook het later betalen). Via sites als CashbackXL krijg je bijvoorbeeld 27 euro gestortLimbomol schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
Belsimpel betaalt je aansluitkosten
Je profiteert van de tijdelijke actie waarbij Belsimpel je aansluitkosten betaalt! Lebara incasseert deze kosten wel, samen met de abonnementskosten voor de eerste maand, maar wij storten dit bedrag een maand na de besteldatum terug op je rekening!
OK dan..ik lees dit nu pas.
tyson69 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:11:
[...]Naast dat je inderdaad beter had moeten lezen voordat je het hier plaatste had je ook beter via een cashback site dit abonnement kunnen afsluiten. Nu strijkt Belsimpel de premie op en geeft jou daar 15 euro van terug (vandaar ook het later betalen). Via sites als CashbackXL krijg je bijvoorbeeld 27 euro gestort
Ah dat hebben ze dan aangepast sinds dit jaar denk ik. Voorheen was dat nog niet zo.ReBr schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:19:
[...]
Afgelopen weekend heb ik in Duitsland gewerkt, en nu wel volledig 4G aanwezig.
Tevens sinds begin februari overgestapt van Lebara Prepaid, naar Sim only (10 euro), dit ging probleemloos, en werkt nu prima.
In welke landen kan ik 4G gebruiken? (Sim Only)
In de EU en Zwitserland maak je gebruik van het 4G-netwerk. Verder van huis? Dan schakel je over op 3G. De daadwerkelijke snelheid hangt af van je toestel, sim, lokale provider en drukte op het netwerk.
Ik heb 5Gb extra Data gekregen op mijn account!Je extra tegoed is toegevoegd aan je account. Dit tegoed is geldig t/m 5 februari 2021. We wensen jou een gelukkig 2021!
Ben je Prepaid klant?makkie88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:18:
Ik ben sinds vorige maand klant bij Lebara,en kreeg net een smsje van lebara
[...]
Ik heb 5Gb extra Data gekregen op mijn account!
Meer mensen dit smsje/tegoed gekregen?
Nee, Sim only, met databundel van 5GB
Hoi Mark,
Omdat we superblij zijn met jou als klant, krijg je van ons 5GB data cadeau. Want 2 + 0 + 2 + 1 = 5. Zo begin je het nieuwe jaar meteen met genoeg data, bijvoorbeeld om te videobellen met mensen die je dierbaar zijn.
Deze 5GB is geldig t/m 5 februari 2021 en gaat automatisch in zodra je normale databundel van die maand op is. Dit tegoed is alleen geldig in Nederland. Check je verbruik en extra tegoed via MyLebara of de app.
Veel plezier met je gratis databundel!
[ Voor 59% gewijzigd door makkie88 op 07-01-2021 11:43 ]
Staat ook al op de Frontpage: nieuws: Aanvaller kon door fout op website ieder Lebara-telefoonnummer overnementyson69 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:45:
Lebara-website maakte stelen van telefoonnummers andere klanten mogelijk - https://nos.nl/l/2364385
Grappige aan die actie is dat je dan wel 1 dag zonder internet bundel zit namelijk 31 januari.makkie88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:28:
[...]
Nee, Sim only, met databundel van 5GB
Edit, nu ook een emailtje:
[...]
Lebara One
Bellen naar mobiele nummers in Nederland daalt van €0,12 naar €0,09 per minuut.
Bellen naar mobiele nummers in Bulgarije en Letland daalt van €0,02 naar €0,01 per minuut.
Bellen naar vaste en mobiele nummers in Polen, Roemenië en Litouwen blijft hetzelfde (€0,01 per minuut).
Bellen naar mobiele nummers in de Europese Unie (inclusief Zwitserland en IJsland) blijft hetzelfde of wordt aangepast naar €0,09 per minuut. Tarieven voor Cyprus, Tsjechië, Estland, Luxemburg, Noorwegen en Denemarken gaan iets omhoog. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.
Het starttarief voor bellen naar mobiele en vaste nummers in de Europese Unie blijft gelijk aan of wordt verhoogd naar €0,12. Voor de landen waar de verhoging van toepassing is, geldt ook een verlaging van het tarief per minuut. Hierdoor dalen de totale kosten. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.
Bellen naar vaste en mobiele nummers buiten de Europese Unie wijzigt voor een aantal landen. Tarieven voor Marokko en Syrië gaan omhoog. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.Lebara 10 = 20
Bellen naar vaste nummers in Nederland daalt van €0,15 naar €0,12 per minuut
Mobiel internet wordt aangepast naar €0,15 per MB. Voor klanten die hun prepaid simkaart vanaf juli 2017 hebben gekocht gaat het om een verhoging van €0,05 per MB. Voor klanten die hun prepaid simkaart voor juli 2017 hebben gekocht gaat het om een verlaging van €0,34 per MB.
Bellen naar vaste en mobiele nummers buiten de Europese Unie wijzigt voor een aantal landen. Tarieven voor Syrië, Sint Maarten, Ethiopië en Tunesië gaan omhoog. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.All in International bundels: Fair Use Policy
De Fair Use Policy binnen de All in International Bundels wordt aangepast van 3000 naar 1250 minuten.
[ Voor 96% gewijzigd door J.E. Weinor op 22-06-2021 14:01 ]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Dus je kan ze al wel kopen.Tahref schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:51:
Bij het rondkijken naar nieuwe prepaid mogelijkheden zag ik een nieuwe optie beschikbaar bij Lebara.
Bij ''All in NL'' prepaid bundels kan je nu voor 3 maanden betalen en de 4e gratis krijgen. Komt neer op een prijs van 7,5 euro voor 4gb en 500minuten per maand.
[Afbeelding]
Er staat wel bij:Tahref schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:51:
Bij het rondkijken naar nieuwe prepaid mogelijkheden zag ik een nieuwe optie beschikbaar bij Lebara.
Bij ''All in NL'' prepaid bundels kan je nu voor 3 maanden betalen en de 4e gratis krijgen. Komt neer op een prijs van 7,5 euro voor 4gb en 500minuten per maand.
[Afbeelding]
Je krijgt dan dus geen 2GB+2GB data.. jammer genoeg.3+1 bundel
Bij de 3+1 bundel wordt het bedrag dat gelijk is aan 3 losse maandbundels in één keer vooruit betaald. Na 3 maanden ontvang je de 4e bundel gratis!
De 3+1 bundel is niet geldig in combinatie met Lebara prepaid promoties, zoals extra data of bij andere bundel producten. Of campagnes waarbij je extra tegoed ontvangt na het sturen van een sms.
Zie lebara.nl/voorwaarden voor een compleet overzicht van de prepaid voorwaarden
Als ik 1 gb en onbeperkt bellen wil is Lebara goedkoper. Ik had nog goedkoper uit kunnen komen als ik aan het einde van mijn bestelling geen error kreeg van Lebara want dan zou mijn cashback (t.w.v. €34) zijn geregistreerd (bij CashbackXL), maar ik heb het vermoeden dat die helaas niet is geregistreerd.LongBowNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:22:
Lebara heeft een nieuwe aanbieding lopen. De eerste 6 maanden 50% korting op je abonnement (bij een 2 jarig abonnement). Er staat niet bij hoe lang deze aanbieding nog loopt. Ze zijn nu iets duurder dan Youfone, maar bij Lebara kan je maandelijks je bundel aanpassen.
https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only
Is dat zo? volgens mij heeft simpel veel betere aanbiedingen dan Lebara... Die nog steeds voor de simonly vn 10 euro per maand slechts 5 GB per maand geeft, wat tegenwoordig toch al wel echt karig is.ReBr schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:09:
Ben nu overgezet op een nieuwe simkaart van Lebara...
Je kan je de moeite hiervan (bestellen, simwissel activeren, fysieke sims wisselen) wel besparen, want het maakt helemaal niets uit.
Bellen over 4g blijft onmogelijk...bellen over 2g wordt nu al lastig (weinig capaciteit)
Het is dat Lebara prima geprijsd is, en dankzij KPN werkt het ook behoorlijk goed (in Nederland iig), maar deze manier van communiceren (oa op website, waarop duidelijk 4g bellen wordt gecommuniceerd) valt mij behoorlijk verkeerd. (Haal maar een nieuwe simkaart, dat lost alles wel op.....onzin...)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq