Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
[Lebara/Lebara One] Ervaringen & Discussie

Bestaat al een topic over waar je wat meer info kan vinden en vragen stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Eldijomo zoals andere ook al aangaven hebben we al een Lebara ervaringen topic, ik heb je topic dus even samengevoegd met: [Lebara/Lebara One] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldijomo schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:36:
Ik zie dat #Lebara telecom een wereldspeler is in verschillende landen actief. Zo ook al enige tijd in Nederland met het bekende prepaid kaartje. Over deze optie lees ik niet veel goeds in reviews op diverse sites.

Maar daar wil ik het hier niet over hebben!

Ik wil het alleen hebben over de sim-only abonnementsvormen van Libara die sinds enige tijd op de markt zijn in Nederland. Over deze abonnementen lees ik bijna niets.

Hoe is het gesteld met de sim-only abonnementen?
Hoe werkt de app en kloppen de gegevens in de app?
Hoe staat het met bereikbaarheid en service?
Hoe snel ontvang je je simkaart?
Hoe soepel gaat nummerbehoud door hen geregeld
Hoelang neemt het voor je je eigen nummer weer kan gebruiken?
Enz.
Had een Vodafone abonnement en toen overgestapt op Lebara Sim-Only.

Ik zelf had alles onbeperkt voor 25 euro en dat beviel op zich wel prima. Ze zitten op het netwerk van KPN en dat was qua bereik prima. Nadeel vond ik dat de downloadsnelheid gelimiteerd wordt tot 25Mbps. Geregeld wat speedtesten gedaan en je zag dan de snelheid eerst boven de 25 uitkomen maar kwam altijd uiteindelijk terug op 25.
Verder leek het er ook op dat ze voor 0900 nummers enz nog geld rekende want had af en toe rekeningen boven de €25,-.
De klantenservice hoef je niet heel veel van te verwachten als je de klantenservice van Vodafone of nu in mijn geval T-Mobile gewend bent.
De app stelt ook niet heel erg veel voor. Geen duidelijke weergaven wat betreft je gebruik. Verder lijkt het er in de app op alsof je gewoon nog een prepaid van hun hebt.

Aangezien we bij ons thuis alles T-Mobile hebben ben ik op een Unlimited Sim-Only overgestapt. Hierdoor ben ik hetzelfde kwijt als dat ik bij Lebara betaalde. Met betere klantenservice en veel hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
rens-br schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:00:
[mbr]@Eldijomo zoals andere ook al aangaven hebben we al een Lebara ervaringen topic, ik heb je topic dus even samengevoegd met: [Lebara/Lebara One] Ervaringen & Discussie.[/]
Jammer want ik wil juist niet een discussie over prepaid kaatjes maar alleen over de nieuwe abonnementsvormen. Nu verzanden we weer in de verkeerde discussie.

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:35
Eldijomo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Jammer want ik wil juist niet een discussie over prepaid kaatjes maar alleen over de nieuwe abonnementsvormen. Nu verzanden we weer in de verkeerde discussie.
Dat kan toch uitstekend hier?

Ik heb sinds 6 maanden een abonnement bij Lebara, 5GB en onbeperkt bellen/smsen voor 10 euro. Ik ben er erg tevreden mee. Dat de snelheid beperkt is tot 25 Mbit/s merk ik niet, misschien alleen die enkele keer dat ik een app download. In het dagelijks gebruik ervaar ik geen enkele hapering.

Ik heb nog geen ervaring met het gebruik in het buitenland, maar dat vind ik minder belangrijk. Ik heb mijn zakelijke telefoon met KPN toch mee, dus internet heb ik altijd wel.

Qua prijs/kwaliteit zit je bij Lebara wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
Tja Jasper,

als ik kijk naar wat Ben (t-mobile) beloofd 100 mbps, en wat ik meet met Ookla 10 mbps zit daar ook een wereld van verschil.

KPN\Lebara geeft aan G4 75mbps maar werkelijk gemiddeld 25mbps is dan al beter toch. Is misschien ook de plek waar je bent op het meet moment.

Wat belangrijker is, is de betrouwbaarheid van het netwerk en mijn eerder genoemde punten.

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 05:41
Zit ook te kijken voor de mooie aanbieding sim-only 5Gb onbeperkt bellen.
Wat gebeurt er als je door de data bundel heen bent, wordt hij dan afgeknepen, kan je geen data meer gebruiken, of gaat het verder tegen extra betaling?
En kan je dat instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

pinojo123 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:35:
Wat gebeurt er als je door de data bundel heen bent, wordt hij dan afgeknepen, kan je geen data meer gebruiken, of gaat het verder tegen extra betaling?
En kan je dat instellen?
Zie https://simonly.lebara.com/nl/nl/rates en zo te zien is het niet mogelijk om een plafond in te stellen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Helaas ik een wat mindere ervaring.
28 april sim only afgesloten op de website en dat moet je direct met IDeal betalen.
Netjes direct betaalbevestiging in de mail met daarin de melding, binnen 3 werkdagen is uw sim bezorgd, dit doen wij met PostNL.

Inmiddels zijn we 7 werkdagen verder, heeft de postbode zijn rondje gedaan en heb ik nog steeds niets ontvangen. Klantenservice is zo goed als onbereikbaar en ALS je ze dan aan de telefoon krijgt (na 45!!!! minuten wachten) kunnen ze niks.
Niet vertellen wat er mis is gegaan, en als je dan aangeeft nou zeg dan de boel maar op is dat ook nog eens moeilijk (terwijl dit gewoon netjes binnen de 14 dagen bedenktijd valt waar ze zelf mee adverteren).

Anyway opzeggen bleek geen sinecure, want ook het contact formulier op de website werkt alleen als je al een werkend Lebara nummer hebt (en ik zit nog op de simkaart te wachten waar dat op staat).

Al met al niet echt een aanrader, ik ga er maar een aangetelende brief aan wijden want ik heb hier echt 0,0 vertrouwen in.
Jammer maar helaas bleek goedkoop bij Lebara dus duurkoop.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:36
pinojo123 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:35:
En kan je dat instellen?
Je kunt een app installeren daar kan je data bijkopen als je door je bundel heen bent.
500MB = 2,5 Euro
1GB = 5,- Euro
3GB= 10 Euro

of het automatisch stopt dat weet ik niet..heb ik nog niet getest

maar volgens de FAQ:

Als mijn GB’s in EU landen op zijn, krijg ik dan hogere kosten?

Heb je al je GB’s verbruikt die je mag gebruiken binnen de bundel in EU landen en je koopt geen aanvullende databundel dan kan je nog voor €10,- data verbruiken buiten je bundel. Deze kosten worden op de volgende factuur bij je in rekening gebracht. Wanneer je deze €10,- ook verbruikt hebt dan stopt automatisch de internetverbinding.

[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 08-05-2019 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jaspersvensk schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:04:
[...]

Dat kan toch uitstekend hier?

Ik heb sinds 6 maanden een abonnement bij Lebara, 5GB en onbeperkt bellen/smsen voor 10 euro. Ik ben er erg tevreden mee. Dat de snelheid beperkt is tot 25 Mbit/s merk ik niet, misschien alleen die enkele keer dat ik een app download. In het dagelijks gebruik ervaar ik geen enkele hapering.

Ik heb nog geen ervaring met het gebruik in het buitenland, maar dat vind ik minder belangrijk. Ik heb mijn zakelijke telefoon met KPN toch mee, dus internet heb ik altijd wel.

Qua prijs/kwaliteit zit je bij Lebara wel goed denk ik.
Ik heb het zelfde abonnement.
Ik ben ook erg tevreden.

Ook aantal keren klantenservice gebeld en die zijn vriendelijk en goed bereikbaar.
Ook is er een app waar in je ook vragen kan stellen die worden vervolgens per mail beantwoord.

Met pasen een aantal dagen in belgie geweest. Ook dat ging perfect. Schakelde automatisch naar Base wat geloof ik het belgische netwerk van KPN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 05:41
cyclone schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:08:
Helaas ik een wat mindere ervaring.
28 april sim only afgesloten op de website en dat moet je direct met IDeal betalen.
Netjes direct betaalbevestiging in de mail met daarin de melding, binnen 3 werkdagen is uw sim bezorgd, dit doen wij met PostNL.

Inmiddels zijn we 7 werkdagen verder, heeft de postbode zijn rondje gedaan en heb ik nog steeds niets ontvangen. Klantenservice is zo goed als onbereikbaar en ALS je ze dan aan de telefoon krijgt (na 45!!!! minuten wachten) kunnen ze niks.
Niet vertellen wat er mis is gegaan, en als je dan aangeeft nou zeg dan de boel maar op is dat ook nog eens moeilijk (terwijl dit gewoon netjes binnen de 14 dagen bedenktijd valt waar ze zelf mee adverteren).

Anyway opzeggen bleek geen sinecure, want ook het contact formulier op de website werkt alleen als je al een werkend Lebara nummer hebt (en ik zit nog op de simkaart te wachten waar dat op staat).

Al met al niet echt een aanrader, ik ga er maar een aangetelende brief aan wijden want ik heb hier echt 0,0 vertrouwen in.
Jammer maar helaas bleek goedkoop bij Lebara dus duurkoop.
Mmm.., dit klinkt niet best. Dank voor alle antwoorden, ik ga voor BEN. Die hebben op het moment ook goede aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
pinojo123 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:43:
[...]

Mmm.., dit klinkt niet best. Dank voor alle antwoorden, ik ga voor BEN. Die hebben op het moment ook goede aanbiedingen.
Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen.. maar dit probleem zit volgens mij bij POSTNL.
Die simkaarten worden vanuit het buitenland verstuurd.. en helaas heeft POSTNL in NL vaak grote vertraging bij de postverwerking uit het buitenland.

Ik heb zelf ook het 5gb unlimited abo.. en ben toch zeer tevreden.
Lebara is zeer veel verbeterd sinds het in handen is van de zwitsers en niet te verwarren met het oude Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:02
boyette schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:49:
[...]

Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen.. maar dit probleem zit volgens mij bij POSTNL.
Die simkaarten worden vanuit het buitenland verstuurd.. en helaas heeft POSTNL in NL vaak grote vertraging bij de postverwerking uit het buitenland.

Lebara is zeer veel verbeterd sinds het in handen is van de zwitsers en niet te verwarren met het oude Lebara.
In wat zijn ze dan volgens jou zoveel verbeterd?

Ik zie eigenlijk namelijk weinig verschil en zeer veel klanten van mensen die de klantenservice niet goed kunnen bereiken.

Daarnaast is het maandelijks opzegbaar abbo heel tricky in elkaar gezet. Een nieuwe klant zit er namelijk sowieso 2 maanden aan vast en niet 1.

Daarnaast zijn er ook veel mensen waarbij het opzeggen allemaal niet zo soepel verloopt als het zou moeten en daar door een maandje extra moeten betalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

[...]
Bij mij duurde het ook iets langer dan 2 werkdagen..
Ik snap je opmerking niet, men geeft 3 werkdagen aan niet 2 zoals jij noemt.
En behalve dat "iets langer" ? Gezien klantenservice niet bereikbaar is en aangeeft via mail verwacht 2 dagen nodig te hebben moet je ervoor zorgen dat je OP TIJD gebruikt maakt van de optie om gebruik te maken van de 2 weken bedenktijd.
Ik zit inmiddels op dag 10 hiervan en hoop morgen bevestiging te krijgen.

Ik geloof trouwens graag hoor dat het prima loopt als je geen problemen hebt en bij toeval de verzending van de simkaart op tijd krijgt maar in mijn geval zijn we 10 dagen verder en had ook de simkaart ookal komt hij uit china al bij me in de bus moeten liggen.
I kid you not ik heb bestellingen van AliExpresse sneller in huis gehad dan dat, dus dat verzenden uit het buitenland / PostNL excuus gaat in mijn ervaring niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fl2001 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
[...]

In wat zijn ze dan volgens jou zoveel verbeterd?

Ik zie eigenlijk namelijk weinig verschil en zeer veel klanten van mensen die de klantenservice niet goed kunnen bereiken.

Daarnaast is het maandelijks opzegbaar abbo heel tricky in elkaar gezet. Een nieuwe klant zit er namelijk sowieso 2 maanden aan vast en niet 1.

Daarnaast zijn er ook veel mensen waarbij het opzeggen allemaal niet zo soepel verloopt als het zou moeten en daar door een maandje extra moeten betalen ;-)
Dat is altijd zo met maandelijks opzeggen. Binnen 14 dagen kan je er altijd onderuit dus dan zit je er niet aan vast langer dan 1 maand.

Ook wordt achteraf altijd een correctie uitgevoerd voor onterechte facturatie.

Ook het niet goed kunnen bereiken is in mijn ogen niet aan de orde. De wachttijd is soms wat langer maar dat is bij veel providers en zeker bij de providers met de laagste tarieven.

Tevens zijn ze per mail bereikbaar en via de nieuwe app en daar is de responsetijd met 48 uur normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
boyette schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Dat is altijd zo met maandelijks opzeggen. Binnen 14 dagen kan je er altijd onderuit dus dan zit je er niet aan vast langer dan 1 maand.

Ook wordt achteraf altijd een correctie uitgevoerd voor onterechte facturatie.

Ook het niet goed kunnen bereiken is in mijn ogen niet aan de orde. De wachttijd is soms wat langer maar dat is bij veel providers en zeker bij de providers met de laagste tarieven.

Tevens zijn ze per mail bereikbaar en via de nieuwe app en daar is de responsetijd met 48 uur normaal.
Lees even de voorwaarden wat betreft hoe het opzeggen bij Lebara werkt ;-)

Ik heb het niet over de 14 dagen bedenk tijd na het bestellen van een abonnement.

De klantenservice is 1 grote grap bij Lebara.

Als je de chat in gaat, werken ze gewoon met een vertaal programma omdat ze geen nederlands sprekende mensen in dienst hebben, vaak is het zelfs amper te begrijpen wat ze in de chat hebben geschreven.

Per mail? dan kan je helemaal lang wachten.

De tarieven van Lebara zijn goed, daar niet van, maar alles er om heen, nee daar valt nog heel veel te verbeteren.

Dat ontkennen heft ook geen nut, want Lebara staat hierom bekend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fl2001 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Lees even de voorwaarden wat betreft hoe het opzeggen bij Lebara werkt ;-)

Ik heb het niet over de 14 dagen bedenk tijd na het bestellen van een abonnement.

De klantenservice is 1 grote grap bij Lebara.

Als je de chat in gaat, werken ze gewoon met een vertaal programma omdat ze geen nederlands sprekende mensen in dienst hebben, vaak is het zelfs amper te begrijpen wat ze in de chat hebben geschreven.

Per mail? dan kan je helemaal lang wachten.

De tarieven van Lebara zijn goed, daar niet van, maar alles er om heen, nee daar valt nog heel veel te verbeteren.

Dat ontkennen heft ook geen nut, want Lebara staat hierom bekend ;-)
Heb verschillende malen gebeld en contact via de app opgenomen.

Er komen gewoon NL sprekende medewerkers aan de lijn en NL reacties en de ondersteuning is prima.

Wat bekend is is uit het verleden. Sinds de overname en de komst van de abonnementen is er veel veranderd.

Hoeveel abonnementen heb je er lopen?
Uit wat voor ervaring spreek je?

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 09-05-2019 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
boyette schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 01:48:
[...]

Heb verschillende malen gebeld en contact via de app opgenomen.

Er komen gewoon NL sprekende medewerkers aan de lijn en NL reacties en de ondersteuning is prima.

Wat bekend is is uit het verleden. Sinds de overname en de komst van de abonnementen is er veel veranderd.

Hoeveel abonnementen heb je er lopen?
Uit wat voor ervaring spreek je?
Ik heb genoeg ervaring met Lebara om te weten hoe het daar werkt.

Zowel met SimOnly als met Prepaid simkaarten.

Iedereen kan hier even de chat ingaan en met eigen ogen zien wat ik bedoel.

Nog beter als je de chat in gaat, staat er zelfs bij dat het gesprek vertaald word, dit is gewoon een feit geen mening.

Als je de klantenservice belt kan het soms zo maar zijn dat je een halfuur in de wacht staat en dat daarna zomaar de verbinding word verbroken.

Contact opnemen via twitter? Dat kan houd wel rekening met een wacht tijd van enkele dagen, en de antwoorden die je dan vaak krijgt zijn ook niet van een bepaalde kwaliteit waar je vrolijk van word.

Maar ik begrijp ook de discussie niet, want dit is eigenlijk algemeen bekend en niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tegenwoordig ben ik ook een gebruiker van Lebara, en het werkt (technisch) prima, als zijn er wel een paar zaken, net als hierboven waar je op moet letten.

Ten eerste, begin gewoon met een gratis simkaart uit bv tankstation, ipv bestellen via post.
Waardeer alleen maar op, kies absoluut niet voor automatische verlengingen / opwaarderingen (gek he, dan gaat het gelijk al mis, automatische verlengingen kunnen makkelijk via sms codes geactiveerd worden, maar opzeggen via de zelfde codes...fout na fout..)

Koop gewoon per maand wat je nodig heb, bv een All-in NL bundel, 1x afrekenen, en een (bijna, sneaky 30 dagen bundel..) maand geen omkijken meer na.

Iets duurder dan een simonly 24 mnd, maar verder prima geprijst voor wat je krijgt, en geen geplunder op je bankrekening... zelf neem ik regelmatig de 15 euro bundel, onbeperk bellen nationaal, en 5 gb data, werkt prima (ook in het buitenland..geen 4g maar dat is prima te overzien)

contact met klantenservice moet je zien te voorkomen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe SIM only. Ik zie dat de maandelijks opzegbare tarieven net zo hoog zijn als de 24 maand tarieven. Kan iemand me vertellen waarom dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Nou inmiddels een maand verder na het aanvraag debacle en ondanks de bevestiging dat ik op tijd heb opgezegd binnen de bedenktijd en de vele vele e-mails daarna nog steeds niet mijn geld terug gestort gekregen.

Ik heb inmiddels maar aangifte gedaan van oplichting, wat een onbetrouwbare partij is dit zeg.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Lebara had op de website ook een soort van onbeperkt minuten en mb's abonnement voor prepaid staan. Ik geloof dat de bundel 30 of 35 euro kostte. Echter, ik kan hem nu niet zo snel meer vinden op hun website. Zijn ze daarmee al gestopt?

Tevens, toen ik een tijdje terug contact opnam met de Lebara klantenservice, toen kreeg ik te horen dat het porteren van je nummer bij prepaid 5 euro gaat kosten. M.a.w je moet eerst minimaal 5 euro beltegoed hebben voordat je je nummer mag laten porteren. Is dat nog ingevoerd?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:24:
Lebara had op de website ook een soort van onbeperkt minuten en mb's abonnement voor prepaid staan. Ik geloof dat de bundel 30 of 35 euro kostte. Echter, ik kan hem nu niet zo snel meer vinden op hun website. Zijn ze daarmee al gestopt?

Tevens, toen ik een tijdje terug contact opnam met de Lebara klantenservice, toen kreeg ik te horen dat het porteren van je nummer bij prepaid 5 euro gaat kosten. M.a.w je moet eerst minimaal 5 euro beltegoed hebben voordat je je nummer mag laten porteren. Is dat nog ingevoerd?
Nee nummer porteren is gewoon gratis, dat zou wat zijn zeg, dat je daarvoor moet gaan betalen, dat zou heel vreemd zijn.

Lebara had idd voor prepaid een onbeperkte bundel, maar dat was/is gewijzigd naar 15GB helaas.

Lycamobile heeft trouwens nog wel de zelfde onbeperkte bundel (50GB voor 30 euro), die lebara destijds had voor prepaid.

[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 29-05-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Het blijkt dat Lebara ook met de onbeperkte simonly's is gestopt... Grootste data bundel met simonly is nu maar 10GB voor 20 euro, niet echt interresant als je het mij vraagt.

Ik had al wel gelezen dat Lebara financiele problemen had en dat Palmarium zelfs al hun aandelen zijn kwijtgeraakt.

En volgens mij lukt het op de simonly markt ook niet echt helemaal, qua aantal klanten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:19
Zit het nummerbehoud proces eens te lezen maar kan nergens vinden binnen hoeveel tijd je nummerbehoud moet initiëren nadat je een SIM-Only abo bent aangegaan. Is er een tijdslimiet of kan dit ook nog na een maand of 2?

Ik zit er over te denken een abo (maandelijks opzegbaar) te nemen zodat ik het rustig kan testen, wat extra Mb's heb tijdens de vakantie (heb dual SIM, en ja, ik weet het, 3G) en pas daarna te bekijken of ik mijn oude kaart opzeg en het nummer meeneem of met Lebara ga stoppen.

Van de chat krijg ik geen erg duidelijk antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 21:00
tyson69 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:59:
Zit het nummerbehoud proces eens te lezen maar kan nergens vinden binnen hoeveel tijd je nummerbehoud moet initiëren nadat je een SIM-Only abo bent aangegaan. Is er een tijdslimiet of kan dit ook nog na een maand of 2?

Ik zit er over te denken een abo (maandelijks opzegbaar) te nemen zodat ik het rustig kan testen, wat extra Mb's heb tijdens de vakantie (heb dual SIM, en ja, ik weet het, 3G) en pas daarna te bekijken of ik mijn oude kaart opzeg en het nummer meeneem of met Lebara ga stoppen.

Van de chat krijg ik geen erg duidelijk antwoord
Volgens mij kan je altijd nummerbehoud aanvragen zolang beide simkaarten nog actief zijn.Als het goed is werkt het bij elke provider hetzelfde, bij Simyo zeggen ze iig dat het altijd kan https://www.simyo.nl/blog/nummerbehoud-zo-zit-dat/

Er staat verder ook niets over een termijn bij Lebara
https://mobile.lebara.com/nl/nl/aanvraagnummerbehoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbert_nl
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04-2021
[...]

Zondag Gratis Prepaid SIM besteld op https://mobile.lebara.com/nl/nl/prepaid-gratis-simkaart, dinsdag in huis. Wordt verstuurd vanuit 1114 AA, Entrada 111 (Diemen), met PostNL frankering betaald, zo staat op envelop.

SIM kan meteen geactiveerd worden als prepaid sim (met 50% korting op eerste opwaardering) of als Sim Only abonnement, bijv. 5 GB + onbeperkt bellen voor 10 euro/maand, en nummerbehoud is ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Gumball schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:07:
Ik ben op zoek naar een nieuwe SIM only. Ik zie dat de maandelijks opzegbare tarieven net zo hoog zijn als de 24 maand tarieven. Kan iemand me vertellen waarom dat zo is?
Inmiddels is dit niet meer zo. De maandelijks opzegbare variant is 1 euro per maand duurder gemaakt, dan de 24 maanden variant.

Dus nu betaal je 11 euro voor 5GB , onbeperkt bellen en sms, voor de maandelijks opzegbare simonly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is jammer, wou het eigenlijk proberen. Maar de mogelijkheid van 10 euro buiten de bundel kosten hebben mij tot nu toe tegengehouden. Als het 0 euro zou zijn is dat beter. Hou niet van een kans op spookrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:39:
Dat is jammer, wou het eigenlijk proberen. Maar de mogelijkheid van 10 euro buiten de bundel kosten hebben mij tot nu toe tegengehouden. Als het 0 euro zou zijn is dat beter. Hou niet van een kans op spookrekeningen.
Het is niet alleen de kans op spook rekeningen, maar het feit dat als je een maandelijks opzegbaar simonly neemt bij Lebara en je wilt hem opzeggen, dat ze dat gewoon niet doen, ze blijven gewoon soms maanden nadat je hebt opgezegd gewoon geld van je rekening afschrijven.

Ik heb daarover echt al heel veel berichten op internet over gelezen.

https://www.klacht.nl/lebara-mobile/ Hier bv zie je daar al heel veel klachten over, maar ook op hun facebook pagina daar zeer veel klachten over.

Ik weet niet in hoeverre welke instantie's mobiele providers in de gaten houd, als alles wel goed gaat. Maar bij Lebara gaat er bij de Simonly's echt heel veel mis.

Verbaasd ook dat geen enkele telecom nieuws sites hierover iets heeft geschreven.

Lijkt mij niet echt normaal dat je een abbo opzegt en dat er maanden later nog steeds geld van je rekening word geschreven.

Mischien moeten ze wat minder geld aan die absurde, lachwekkende reclames besteden, en de administratie wat beter op orde krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Vraag: hoe werkt de eerste maand bij Lebara One Sim Only. Krijg ik een bundel naar rato (bijv 2,5gb bij aanschaf van 5gb bundel halverwege de maand) en dan de volle 5 vanaf de 1e van de nieuwe maand? En ik meen te lezen uit de FAQ dat de reguliere factuurperiode per hele kalendermaand gaat, kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 2% gewijzigd door tyson69 op 22-07-2019 23:13 . Reden: oeps, foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:39
tyson69 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:05:
Vraag: hoe werkt de eerste maand bij Lebara One. Krijg ik een bundel naar rato (bijv 2,5gb bij aanschaf van 5gb bundel halverwege de maand) en dan de volle 5 vanaf de 1e van de nieuwe maand? En ik meen te lezen uit de FAQ dat de reguliere factuurperiode per hele kalendermaand gaat, kan iemand dat bevestigen?
Lebara one is prepaid dat werkt met crediet, niet met maandbundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
ASW1 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:09:
[...]

Lebara one is prepaid dat werkt met crediet, niet met maandbundels.
Excuus, ik bedoel Sim Only, pas m'n post wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

fl2001 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Nee nummer porteren is gewoon gratis, dat zou wat zijn zeg, dat je daarvoor moet gaan betalen, dat zou heel vreemd zijn.
Toch niet zo gek? Klant worden kost ook geld (andere partijen doen dit ook, dit was vroeger gratis tot er 1 begon...)

Zo heb je nog tal andere gekke situaties. Je gooit je tank vol en vervolgens mag je nog eens betalen om je banden op te pompen (beter voor het milieu). Goeie service! 8)7

Nummer porteren geld vragen wie weet zal dat nog ooit volgen.... |:(

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

RobbyTown schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Toch niet zo gek? Klant worden kost ook geld (andere partijen doen dit ook, dit was vroeger gratis tot er 1 begon...)

Zo heb je nog tal andere gekke situaties. Je gooit je tank vol en vervolgens mag je nog eens betalen om je banden op te pompen (beter voor het milieu). Goeie service! 8)7

Nummer porteren geld vragen wie weet zal dat nog ooit volgen.... |:(
Ze mogen hiervoor gewoon geld vragen hè!
Als u uw oude nummer mee wilt nemen naar een nieuwe aanbieder, kost dat maximaal 10 euro. Dit bedrag betaalt u aan de nieuwe telefoonaanbieder. Sluit u een nieuw abonnement af bij uw oude aanbieder en wilt u uw oude nummer blijven gebruiken? Dan kost dat niets.
Bron: https://www.consuwijzer.n...m/telefoonnummer-meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ik heb dus een tijdje geleden zo'n maandelijks opzegbare bundel aangezet. Gewoon via de website 3 klikken en het was geregeld. Nu wil ik daar weer vanaf en is er natuurlijk nergens een knop te vinden om dit te doen. Ik dacht altijd dat het volgens de wet verplicht was dat je op dezelfde manier op kan zeggen als dat je iets aanvraagt. Blijkbaar niet dus. Nu ik dit topic zo lees vermoed ik dat dit standaarpraktijk is.

Ik heb eigenlijk weinig zin om hiervoor weer ellenlang voor aan de telefoon te hangen. Dus heb ik de incasso stopgezet. Nu een mailtje gehad dat ze mn sim gaan blokkeren. Ook prima. Ben wel benieuwd of er dan nog een incasso-bureautje wordt ingezet. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Niltag schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:56:
Ik heb dus een tijdje geleden zo'n maandelijks opzegbare bundel aangezet. Gewoon via de website 3 klikken en het was geregeld. Nu wil ik daar weer vanaf en is er natuurlijk nergens een knop te vinden om dit te doen. Ik dacht altijd dat het volgens de wet verplicht was dat je op dezelfde manier op kan zeggen als dat je iets aanvraagt. Blijkbaar niet dus. Nu ik dit topic zo lees vermoed ik dat dit standaarpraktijk is.

Ik heb eigenlijk weinig zin om hiervoor weer ellenlang voor aan de telefoon te hangen. Dus heb ik de incasso stopgezet. Nu een mailtje gehad dat ze mn sim gaan blokkeren. Ook prima. Ben wel benieuwd of er dan nog een incasso-bureautje wordt ingezet. Even afwachten.
Zo vraag je wel om problemen! Kun je niet opzeggen nadat je ingelogd bent?
Want wat je nu doet geeft ze het recht om gewoon abonnementskosten te blijven vragen zolang jij niet opzegt.
Stuur ze desnoods een schriftelijke opzegging, dan heb je in ieder geval de moeite genomen om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tyson69 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:05:
Vraag: hoe werkt de eerste maand bij Lebara One Sim Only. Krijg ik een bundel naar rato (bijv 2,5gb bij aanschaf van 5gb bundel halverwege de maand) en dan de volle 5 vanaf de 1e van de nieuwe maand? En ik meen te lezen uit de FAQ dat de reguliere factuurperiode per hele kalendermaand gaat, kan iemand dat bevestigen?
men factureert in eerste instantie de volledige maand
en corrigeert dat op de volgende factuur automatisch naar ratio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Ondanks de twijfelachtige ervaringen toch ook maar een overstap gewaagd van Simpel naar Lebara toe inclusief nummerportering.
Op 15 juni via CashbackXL het 5GB en onbeperkt bellen en smsen bij Lebara aangevraagd.
Enkele dagen daarna nummerportering aangevraagd en vrij snel bericht dat mijn nummer vandaag overgezet zou worden.

Op dezelfde dag van het abonnement aanvragen kreeg ik ook een linkje van Lebara waarmee je zelf je abonnement moet activeren. De informatie daarover is tegenstrijdig, want op de site staat dat het abonnement actief moet zijn op het moment dat het nummer geporteerd wordt en in het mailtje zelf staat dat je op de dag van portering het abonnement kan activeren.

Om te voorkomen dat mijn nummerportering mis zou lopen heb ik begin augustus het linkje geopend, de gevraagde nummers ingevuld en kreeg een melding "Er ging iets mis, probeer het later alstublieft nog eens."

Lebara gebeld en na ruim 10 minuten krijg je iemand aan de lijn die zegt: "oww geen probleem, dan moeten wij het handmatig activeren, dat is binnen 2-3 dagen gebeurd. Je ontvangt een sms zodra het geactiveerd is"

Het simkaartje heb ik in mijn dualsim telefoon gestopt en had wel gewoon bereik met het tijdelijke nummer.

Helaas geen sms en paar dagen later weer gebeld, wederom na ruim 10 minuten iemand aan de lijn.
"Backoffice zou erg veel verzoeken krijgen om handmatig te activeren, dus het kon nog wel even duren. Ter compensatie zet ik een NL all-in bundel op het simkaartje. Zodat u kan bellen, smsen en internetten."

Half augustus weer gebeld, na ruim 15 minuten iemand aan de lijn. "Het abonnement kan nog niet geactiveerd worden ivm nummerportering. Het wordt vanzelf geactiveerd zodra uw nummer is geporteerd. Ter compensatie zet ik nogmaals een NL all-in bundel op uw simkaart."

Gisteravond kreeg ik een sms dat mijn nummer vandaag geporteerd zou worden. Vanochtend was Simpel offline en van Lebara nog geen sms dat portering succesvol verlopen zou zijn.
Even getest met een andere telefoon en gelukkig was de portering gelukt!

Maar nog steeds gaf de website van Lebara aan dat mijn abonnement niet actief was. Dus weer gebeld, nu na ruim 25 minuten iemand aan de lijn. "Helaas kan ik het zelf niet activeren, misschien mijn leidinggevende wel. Probeert u nog eens via het linkje wat u gekregen heeft per e-mail. Ow u krijgt nog steeds de foutmelding. Met mijn leidinggevende is het ook niet gelukt, dus ik ga nu de technische mensen vragen om het handmatig te activeren en dat is binnen 2-3 dagen klaar. U ontvangt daarvan een sms zodra het gelukt is."

Benieuwd of het daadwerkelijk binnen 2-3 dagen gaat lukken!

Maar met zoveel verschillende antwoorden en dat ze handmatig abonnementen moeten activeren geeft geen professionele indruk. Benieuwd hoe het straks met de facturen gaat verlopen, hopelijk gaat dat beter, anders wordt het toch weer overstappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@slaay Lijkt er op dat je wat vroeg bent, als je zegt dat het vandaag de dag van omzetten is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Hackus schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:04:
@slaay Lijkt er op dat je wat vroeg bent, als je zegt dat het vandaag de dag van omzetten is.
Het nummer is vanochtend succesvol geporteerd (gelukkig)! Maar het activeren van mijn abonnement moeten ze dus handmatig verrichten in tegenstelling tot wat een medewerker van Lebara eerder beweerde dat het automatisch zou gebeuren na een succesvolle portering.

Update 6-9-2019: Lebara is nog steeds bezig om mijn abonnement te activeren. Werd er maandag nog gezegd dat het woensdag of donderdag geregeld zou zijn. Wordt nu geen datum meer genoemd...

Update 9-9-2019: Vanmiddag sms gekregen dat mijn abonnement geactiveerd is. En de app en website bevestigen dit.

[ Voor 24% gewijzigd door slaay op 09-09-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:28
Wat een trieste 4G snelheden bij Lebara zeg :P
Is er wel 4G buiten Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tamerciaga schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:17:
Wat een trieste 4G snelheden bij Lebara zeg :P
Is er wel 4G buiten Nederland?
Nee, Lebara bied alleen 3G aan in het buitenland.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:34

marapuru

db.

Ben zelf aan het kijken om over te stappen naar Lebara. Moet toch toegeven dat de ervaringen die ik hier hoor niet heel geweldig zijn. Lage 4G snelheden, spookfacturen, slecht bereikbare klantenservice.

Ik ben benieuwd wat actuele ervaringen nu zijn met de provider en de klantenservice. Iemand die daar iets over wil delen?

Verwijderd

Heb Lebara prepaid zou geen abonnement nemen bij die provider omdat ik teveel klachten lees.

Prepaid bevalt me overigens goed, is de goedkoopste aanbieder voor mij (Lebara One)
Als je veel gebruikt dan zijn er ook All-in bundels bijv. onbep bellen en 2GB internet voor €10 of onbep bellen+5GB voor €15.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hi,

Wij zijn blij dat je klant bent bij ons! Al een paar maanden heb jij het Sim Only abonnement met unlimited data, bellen & sms'en. Helaas gaan wij stoppen met het aanbieden van dit unlimited abonnement. Wel gaan wij door met het aanbieden van onze voordelige 5GB, 7GB en 10GB abonnementen in combinatie met unlimited bellen.

Dit betekent dat je abonnement wordt aangepast naar Sim Only 10GB National met unlimited bellen & sms'en voor 21 euro per maand en gaat per 1 januari in.

Je kunt dus nog steeds heel veel data blijven gebruiken!

Groet,
Het team van Lebara
Meer informatie
Dit stond vandaag in mijn mailbox. Ik heb op dit moment een abonnement voor 20 euro per maand met onbeperkt dataverkeer (75 GB volgens de factuur) en onbeperkt bellen. Ik ga dus meer betalen, voor een stuk minder dataverkeer.

• Fenomeno24
  • Laatst online: 08-10 13:48
HielkeJ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:53:
[...]

Meer informatie
Dit stond vandaag in mijn mailbox. Ik heb op dit moment een abonnement voor 20 euro per maand met onbeperkt dataverkeer (75 GB volgens de factuur) en onbeperkt bellen. Ik ga dus meer betalen, voor een stuk minder dataverkeer.
Ik heb het bericht (nog) niet ontvangen. Heb hetzelfde abo voor 1,5 jaar gehad. Dit zou betekenen dat ik ga overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

marapuru schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:03:
Ben zelf aan het kijken om over te stappen naar Lebara. Moet toch toegeven dat de ervaringen die ik hier hoor niet heel geweldig zijn. Lage 4G snelheden, spookfacturen, slecht bereikbare klantenservice.

Ik ben benieuwd wat actuele ervaringen nu zijn met de provider en de klantenservice. Iemand die daar iets over wil delen?
Het klopt inderdaad dat de klantenservice pas vaak na 10-20 minuten bereikbaar is.
Soms moet je een papieren brief er aan besteden om problemen opgelost te krijgen, maar dan zijn de problemen ook snel opgelost met een goede compensatie.

Gezien mijn ervaring met nummerbehoud zou ik mensen het niet aanraden. Want de informatie die je krijgt is erg tegenstrijdig. Gelukkig gaat het uiteindelijk goed, maar als je telefoonnummer je heilig is, dan zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipso
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-07-2020
[...]

Meer informatie
Hmm, ik heb ook dit abonnement (maandelijks opzegbaar), maar dan voor 25 euro per maand. Ik heb zelf niets vernomen van Lebara over de aanpassing, maar als ik af ga op de informatie in de link gaat dit voor iedereen gelden.

Met 10 GB kom ik de maand niet door, ik heb daarom gisteren (2 dec) opgezegd en een unlimited simonly bij kpn afgesloten met nummerbehoud. Bij Lebara heb ik de onderstaande stappen gevolgd om op te zeggen:

SMS SIMSTOP naar 8800 en doorloop alle stappen.
Zeg je op, dan gaat dit in vanaf de eerste dag van de volgende maand.

Dit leek allemaal prima, maar nu komt het, mijn nummerbehoud (en dus de dag waarop mijn contract bij Lebara afloopt) staat ingepland op 31-01-2020. Dit zou betekenen dat ik in januari nog aan het uitgeklede Lebara abbo vastzit. Nu weet ik dat bij Lebara maandelijks opzegbaar de opzegging niet de eerstvolgende maand, maar de daarop volgende maand in gaat. Beetje vaag, maar verder prima als het zo in de voorwaarden staat. Maar dit gaat hier niet op lijkt mij, aangezien de aanpassing die zij doorvoeren meer weg heeft van een compleet nieuw abonnement, wat totaal niet te vergelijken is met het voormalige unlimited abonnement.

Iemand enig idee of Lebara hier iets te verwijten is? Naar mijn idee zou ik per 1 januari zonder reden op moeten kunnen zeggen aangezien de wijziging in mijn nadeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuxl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-10-2022

Fuxl

Fok! :o

[...]

Meer informatie
Ik heb deze vandaag ook gehad. Lijkt wel of ze standaard na een jaar de abonnementen om willen zetten dus.

Wie een vraag vraagt voor een ander valle er zelf in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Afgelopen najaar heb ik voor het laatst gebruik gemaakt van de korting, maar inmiddels is de reclame daarover verdwenen van de "gratis simkaart" pagina.

Is de oude kortingscode nog geldig, is er een nieuwe, zijn ze gestopt?

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
fl2001 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:37:
[...]

Nee, Lebara bied alleen 3G aan in het buitenland.
Afgelopen weekend heb ik in Duitsland gewerkt, en nu wel volledig 4G aanwezig.

Tevens sinds begin februari overgestapt van Lebara Prepaid, naar Sim only (10 euro), dit ging probleemloos, en werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
ReBr schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Tevens sinds begin februari overgestapt van Lebara Prepaid, naar Sim only (10 euro), dit ging probleemloos, en werkt nu prima.
Phew heb je geluk had dat alles goed is gegaan, gaat zo vaak mis bij lebara.

Alleen je had net zo goed Lyca Prepaid kunnen nemen, had je precies de zelfde bundel en zelfde kosten per maand, maar zonder een 2 jarig contract te hoeven afsluiten en zonder aansluit kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:50:
Afgelopen najaar heb ik voor het laatst gebruik gemaakt van de korting, maar inmiddels is de reclame daarover verdwenen van de "gratis simkaart" pagina.

Is de oude kortingscode nog geldig, is er een nieuwe, zijn ze gestopt?
Eerst je telefoonnummer invoeren B-|

Zou het dan ook niet ergens in de algemene voorwaarden moeten staan? Een commercieel bedrijf dat zwijgt over zijn voordelen...

Maar los daarvan, ben ik al niet zonder korting en als ultralight consument van vooral data op jaarbasis met €10 Lebara one tegoed veel voordeliger uit dan L-mobi omdat ik daar op zijn minst €15 moet neerleggen?

[ Voor 17% gewijzigd door druipgrot op 09-03-2020 13:19 ]

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@druipgrot De aktie loopt al vanaf 2017 (RTFM) maar het invoerveld voor de kortingscode is er nog.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:49:
@druipgrot De aktie loopt al vanaf 2017 (RTFM) maar het invoerveld voor de kortingscode is er nog.
RTFM Read the fucking manual? Erg veel geduld met noobs heb je niet he. Enfin, ik denk dankzij je reactie een kortingscode te hebben gevonden 'promo'... nog 21d de tijd om te beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@druipgrot Read the fine messages, uiteraard, waar ik al eerder naar heb verwezen en waar je de antwoorden uit had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

prepaidsmurf schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:54:
@druipgrot Read the fine messages, uiteraard, waar ik al eerder naar heb verwezen en waar je de antwoorden uit had kunnen halen.
Waarom communiceren in geheimtaal? Je kunt toch niet verwachten dat ik een draad met 350 reacties door ga lezen? Jemig prepaidnakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Kan er iemand via voice over wifi bellen. Tot op heden krijg ik dat niet werkend🤔

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee hoe data afgerond wordt bij Lebara?
Deze site gaf geen uitsluitsel.
https://www.simonlycheck.nl/afronden-dataverbruik-sim-only/

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:22:
Iemand enig idee hoe data afgerond wordt bij Lebara?
Deze site gaf geen uitsluitsel.
https://www.simonlycheck.nl/afronden-dataverbruik-sim-only/
Per 100KB: https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only/rates

Ik weet niet welke simonly je van Lebara wou. Maar als het om de 5Gb bundel gaat. De zelfde bundel kan je nemen met een Lycamobile simkaartje, prepaid dus geen aansluit kosten en je kan niet over je bundel heen gaan, wat wel kan bij lebara (10 euro elke maand).

Of Youfone. Tijdelijk geen aansluitkosten. 10 euro per maand voor 6GB en 200/bel/sms.

[ Voor 7% gewijzigd door fl2001 op 25-03-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Nu (meer) extra beltegoed bij Lebara prepaid als je opwaardeert: https://mobile.lebara.com/nl/nl/10-is-20/c/10is20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@fl2001 Het extra tegoed kan niet worden gebruikt bij het kopen van een bundel via sms, dus foptegoed. Maar wat kun je verwachten als al op de hoofd pagina de prepaid klant vernederd wordt met het zogenaamde "beste aanbod" dat 3 GB onder dat van een abonnement ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:13:
@fl2001 Het extra tegoed kan niet worden gebruikt bij het kopen van een bundel via sms, dus foptegoed. Maar wat kun je verwachten als al op de hoofd pagina de prepaid klant vernederd wordt met het zogenaamde "beste aanbod" dat 3 GB onder dat van een abonnement ligt.
Dat iemand die een 2 jarig simonly afsluit meer data krijgt begrijp ik wel.

Maar waarom is de maandelijks opzegbare simonly maar 1 euro duurder met alsnog 5GB per maand en dan is het bij Prepaid 10 euro voor 2GB?

Dat klopt dan toch niet, dat verschil is toch te groot? of zou het dan toch zitten in de oplichterij van de aansluitkosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik begrijp dat er iets tegenover moet staan om een abonnement te nemen (er is een zeker risico dat je bankrekening leegloopt als er iets aan jouw kant op hol slaat) maar het verschil ten nadele van prepaid (-60%) loopt werkelijk alle spuigaten uit.

Waarom trouwens nog zo'n waardeloze Vectonesque actie (een halfslachtige versie van de al jaren lopende foptegoed _verdubbeling_ van Lyca) verzinnen als je al een tijd met je reclame campagne je prepaid klanten aan het wegjagen bent?

Lopen de abonnementen soms ook niet zo goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:26:
Ik begrijp dat er iets tegenover moet staan om een abonnement te nemen (er is een zeker risico dat je bankrekening leegloopt als er iets aan jouw kant op hol slaat) maar het verschil ten nadele van prepaid (-60%) loopt werkelijk alle spuigaten uit.

Waarom trouwens nog zo'n waardeloze Vectonesque actie (een halfslachtige versie van de al jaren lopende foptegoed _verdubbeling_ van Lyca) verzinnen als je al een tijd met je reclame campagne je prepaid klanten aan het wegjagen bent?

Lopen de abonnementen soms ook niet zo goed meer?
Jep helemaal mee eens, verschil prima, maar overdrijven kan ook, en ik vraag mij af of op de langere termijn ook wel slim is van Lebara, gaat niet makkelijk worden om een belangrijke speler te worden op de simonly markt.

Ze hadden beter kunnen den wat het spaanse SIMYO doet, die geeft dezelfde tarieven en bundels aan de prepaid klanten als voor de maandelijks opzegbare abbo's.

En de tarieven zijn zeer schappelijk: https://www.simyo.es/ofertas-prepago.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
€10 = €25 extra beltegoed, ook extra duur tarief per min bellen kosten binnen NL
ationale prepaid tarieven Nederland 10=20 beltegoed

Mobiel 26ct/min (netto 13 cent)
Vaste lijn 15ct/min (netto 7,50 cent)
Gesprekken van Lebara naar Lebara* GRATIS*
SMS 26ct/bericht
Mobiel internet (afgerekend per 100kB) 49ct/MB (Netto 0.24 cent per MB
Start tarief voor bellen naar vast en mobiel (zowel nationaal als internationaal gesprek) ** 23ct/gesprek
Voicemail (1233), kosten per gesprek 20ct/gesprek

Bij Lmobi is 2 cent per 20 seconden, Lmobi is goedkoopste prepaid van Nederland.
fl2001 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:35:
Nu (meer) extra beltegoed bij Lebara prepaid als je opwaardeert: https://mobile.lebara.com/nl/nl/10-is-20/c/10is20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fl2001 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Per 100KB: https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only/rates

Ik weet niet welke simonly je van Lebara wou. Maar als het om de 5Gb bundel gaat. De zelfde bundel kan je nemen met een Lycamobile simkaartje, prepaid dus geen aansluit kosten en je kan niet over je bundel heen gaan, wat wel kan bij lebara (10 euro elke maand).

Of Youfone. Tijdelijk geen aansluitkosten. 10 euro per maand voor 6GB en 200/bel/sms.
voor de 5gb bundel is bij een contract van 24 maanden nu ook nog een leuke actie waarbij je 50 euro cashback ontvangt:

let wel
minus de aansluitkosten + de kosten van vakantieveiling

maar een 25-30 euro hou je wel over dan

https://www.vakantieveili...iosk/lebara_sim-only.html

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 07-05-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
boyette schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:13:
[...]

voor de 5gb bundel is bij een contract van 24 maanden nu ook nog een leuke actie waarbij je 50 euro cashback ontvangt:

let wel
minus de aansluitkosten + de kosten van vakantieveiling

maar een 25-30 euro hou je wel over dan

https://www.vakantieveili...iosk/lebara_sim-only.html
En waarvoor zou je al die moeite moeten nemen als je bij Lyca het ook gewoon hebt voor een tientje zonder contract?

Die 25 euro verspreid over 2 jaar, maakt het bij lebara (met die cashback)ongeveer 1 euro per maand goedkoper, maar dan zit je er dus wel 2 jaar aanvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
fl2001 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:05:
[...]

En waarvoor zou je al die moeten moeten nemen als je bij Lyca het ook gewoon hebt voor een tientje zonder contract?

Die 25 euro verspreid over 2 jaar, maakt het bij lebara (met die cashback)ongeveer 1 euro per maand goedkoper, maar dan zit je er dus wel 2 jaar aanvast.
ik weet niet waar die reactie op slaat maar dit topic gaat over lebara en niet over dat andere geval.. dus je zit in het verkeerde forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbomol
  • Laatst online: 19-03 19:28
Heb eergister via belsimpel een nieuw abo afgesloten bij Lebara..onbeperkt telefoon/sms met 5 gig per maand..contractduur 2 jaar. Kosten 10 euro per maand. Aansluitkosten werden betaald door belsimpel. Gaat in per 1 september as, dan loopt mijn huidig abo bij Youfone af nl. Nummer kan meegenomen worden..alles was ok. Wordt er vandaag dus doodleuk 25 euro afgeboekt van mijn rekening door Lebara..!! Hallo..gelijk terug laten boeken. Dit is een NO-GO..!

edit:

Belsimpel betaalt je aansluitkosten
Je profiteert van de tijdelijke actie waarbij Belsimpel je aansluitkosten betaalt! Lebara incasseert deze kosten wel, samen met de abonnementskosten voor de eerste maand, maar wij storten dit bedrag een maand na de besteldatum terug op je rekening!

OK dan..ik lees dit nu pas.

[ Voor 26% gewijzigd door Limbomol op 27-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Limbomol schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
Belsimpel betaalt je aansluitkosten
Je profiteert van de tijdelijke actie waarbij Belsimpel je aansluitkosten betaalt! Lebara incasseert deze kosten wel, samen met de abonnementskosten voor de eerste maand, maar wij storten dit bedrag een maand na de besteldatum terug op je rekening!

OK dan..ik lees dit nu pas.
Naast dat je inderdaad beter had moeten lezen voordat je het hier plaatste had je ook beter via een cashback site dit abonnement kunnen afsluiten. Nu strijkt Belsimpel de premie op en geeft jou daar 15 euro van terug (vandaar ook het later betalen). Via sites als CashbackXL krijg je bijvoorbeeld 27 euro gestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Laatst online: 18-03-2021
bij l-mobi wordt cashback gelijk afgerekend bij aankoop. ,https://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/simkaart-aanbieding
tyson69 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:11:
[...]Naast dat je inderdaad beter had moeten lezen voordat je het hier plaatste had je ook beter via een cashback site dit abonnement kunnen afsluiten. Nu strijkt Belsimpel de premie op en geeft jou daar 15 euro van terug (vandaar ook het later betalen). Via sites als CashbackXL krijg je bijvoorbeeld 27 euro gestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr dragon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 14:11
ReBr schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Ah dat hebben ze dan aangepast sinds dit jaar denk ik. Voorheen was dat nog niet zo.

website lebara zegt t volgende:
In welke landen kan ik 4G gebruiken? (Sim Only)
In de EU en Zwitserland maak je gebruik van het 4G-netwerk. Verder van huis? Dan schakel je over op 3G. De daadwerkelijke snelheid hangt af van je toestel, sim, lokale provider en drukte op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 20:33
Ik ben sinds vorige maand klant bij Lebara,en kreeg net een smsje van lebara
Je extra tegoed is toegevoegd aan je account. Dit tegoed is geldig t/m 5 februari 2021. We wensen jou een gelukkig 2021!
Ik heb 5Gb extra Data gekregen op mijn account!
Meer mensen dit smsje/tegoed gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
makkie88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:18:
Ik ben sinds vorige maand klant bij Lebara,en kreeg net een smsje van lebara

[...]

Ik heb 5Gb extra Data gekregen op mijn account!
Meer mensen dit smsje/tegoed gekregen?
Ben je Prepaid klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Nee, Sim only, met databundel van 5GB

Edit, nu ook een emailtje:
Hoi Mark,

Omdat we superblij zijn met jou als klant, krijg je van ons 5GB data cadeau. Want 2 + 0 + 2 + 1 = 5. Zo begin je het nieuwe jaar meteen met genoeg data, bijvoorbeeld om te videobellen met mensen die je dierbaar zijn.

Deze 5GB is geldig t/m 5 februari 2021 en gaat automatisch in zodra je normale databundel van die maand op is. Dit tegoed is alleen geldig in Nederland. Check je verbruik en extra tegoed via MyLebara of de app.

Veel plezier met je gratis databundel!

[ Voor 59% gewijzigd door makkie88 op 07-01-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Lebara-website maakte stelen van telefoonnummers andere klanten mogelijk - https://nos.nl/l/2364385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
tyson69 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:45:
Lebara-website maakte stelen van telefoonnummers andere klanten mogelijk - https://nos.nl/l/2364385
Staat ook al op de Frontpage: nieuws: Aanvaller kon door fout op website ieder Lebara-telefoonnummer overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

makkie88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Nee, Sim only, met databundel van 5GB

Edit, nu ook een emailtje:

[...]
Grappige aan die actie is dat je dan wel 1 dag zonder internet bundel zit namelijk 31 januari.

Je moet eerst je maandelijkse bundel opmaken voor je die gratis 5GB kan gebruiken. Maar die gratis bundel is maar 30 dagen geldig. Kortom dan zit je 31 januari zonder bundel.
Als je dat niet door hebt wordt het een duur grapje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19
Nieuwe tarieven voor Lebara Prepaid per 3 augustus:
https://mobile.lebara.com/nl/nl/prepaid-tarief-wijzigingen

Lebara One

Bellen naar mobiele nummers in Nederland daalt van €0,12 naar €0,09 per minuut.

Bellen naar mobiele nummers in Bulgarije en Letland daalt van €0,02 naar €0,01 per minuut.

Bellen naar vaste en mobiele nummers in Polen, Roemenië en Litouwen blijft hetzelfde (€0,01 per minuut).

Bellen naar mobiele nummers in de Europese Unie (inclusief Zwitserland en IJsland) blijft hetzelfde of wordt aangepast naar €0,09 per minuut. Tarieven voor Cyprus, Tsjechië, Estland, Luxemburg, Noorwegen en Denemarken gaan iets omhoog. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.

Het starttarief voor bellen naar mobiele en vaste nummers in de Europese Unie blijft gelijk aan of wordt verhoogd naar €0,12. Voor de landen waar de verhoging van toepassing is, geldt ook een verlaging van het tarief per minuut. Hierdoor dalen de totale kosten. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.

Bellen naar vaste en mobiele nummers buiten de Europese Unie wijzigt voor een aantal landen. Tarieven voor Marokko en Syrië gaan omhoog. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.

Lebara 10 = 20

Bellen naar vaste nummers in Nederland daalt van €0,15 naar €0,12 per minuut

Mobiel internet wordt aangepast naar €0,15 per MB. Voor klanten die hun prepaid simkaart vanaf juli 2017 hebben gekocht gaat het om een verhoging van €0,05 per MB. Voor klanten die hun prepaid simkaart voor juli 2017 hebben gekocht gaat het om een verlaging van €0,34 per MB.

Bellen naar vaste en mobiele nummers buiten de Europese Unie wijzigt voor een aantal landen. Tarieven voor Syrië, Sint Maarten, Ethiopië en Tunesië gaan omhoog. Zie hiervoor het overzicht van alle wijzigingen.

All in International bundels: Fair Use Policy

De Fair Use Policy binnen de All in International Bundels wordt aangepast van 3000 naar 1250 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-10 14:01
Verwijdert.

[ Voor 96% gewijzigd door J.E. Weinor op 22-06-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:31
Bij Belsimpel nu een actie wanneer je een abonnement voor 2 jaar van Lebara afsluit.
Je krijgt dan 'gratis' : pricewatch: LG Tone Free FN4 (Zwart)

Zit nu bij KPN (ook thuis) en betaal voor onbeperkt bellen en 4GB data (in combinatie met voordeel thuis) €15,- p/m. Bij Lebara betaal je €10,- p/m voor onbeperkt bellen en 5GB data en maakt bovendien gebruik van het KPN netwerk.

Zijn hier mensen die hun recente ervaringen met Lebara willen delen? Evt ook het contact met klantenservice?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:48
Het is te hopen dat je de klanten(niet)service van Lebara nooit nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
10 euro voor 5GB data, 2 jarig contract? Ja dan begrijp ik wel dat je iets "gratis" er bij krijgt, neem een goedkoper abbo bij een ander provider en op termijn ben je goedkoper uit, zelfs met dat zogenaamde gratis kadotje.

Bij lycamobile heb je precies de zelfde bundel, prepaid en zonder contractverplichten.

Bundel kan je naast via je beltegoed saldo, ook maandelijks automatisch via je bank betalen.

Of mischien zelfs de prepaid jaarbundel van lyca.

Voor 96 euro, 1 jaar lang elke maand 5GB en Onbeperkt bellen, dus gemiddeld voor 8 euro per maand.

Dit is toch al gewoon een flut aanbieding van Lebara?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Laatst online: 05-10 21:18

Tahref

God bless you

Bij het rondkijken naar nieuwe prepaid mogelijkheden zag ik een nieuwe optie beschikbaar bij Lebara.

Bij ''All in NL'' prepaid bundels kan je nu voor 3 maanden betalen en de 4e gratis krijgen. Komt neer op een prijs van 7,5 euro voor 4gb en 500minuten per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EbD1Ku-9vMc-xV-PaU7L77rCHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwRzaUr5umm1aGVOZD6CbRNT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tahref schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:51:
Bij het rondkijken naar nieuwe prepaid mogelijkheden zag ik een nieuwe optie beschikbaar bij Lebara.

Bij ''All in NL'' prepaid bundels kan je nu voor 3 maanden betalen en de 4e gratis krijgen. Komt neer op een prijs van 7,5 euro voor 4gb en 500minuten per maand.

[Afbeelding]
Dus je kan ze al wel kopen.

Wat vreemd dat het op de prepaid all in pagina niet duidelijker word aangeven.

Iemand die even rondkijkt, kan er zo overheen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Tahref schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:51:

[Afbeelding]
Er staat wel bij:
3+1 bundel

Bij de 3+1 bundel wordt het bedrag dat gelijk is aan 3 losse maandbundels in één keer vooruit betaald. Na 3 maanden ontvang je de 4e bundel gratis!

De 3+1 bundel is niet geldig in combinatie met Lebara prepaid promoties, zoals extra data of bij andere bundel producten. Of campagnes waarbij je extra tegoed ontvangt na het sturen van een sms.

Zie lebara.nl/voorwaarden voor een compleet overzicht van de prepaid voorwaarden
Je krijgt dan dus geen 2GB+2GB data.. jammer genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
Lebara heeft een nieuwe aanbieding lopen. De eerste 6 maanden 50% korting op je abonnement (bij een 2 jarig abonnement). Er staat niet bij hoe lang deze aanbieding nog loopt. Ze zijn nu iets duurder dan Youfone, maar bij Lebara kan je maandelijks je bundel aanpassen.
https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 07:31
LongBowNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:22:
Lebara heeft een nieuwe aanbieding lopen. De eerste 6 maanden 50% korting op je abonnement (bij een 2 jarig abonnement). Er staat niet bij hoe lang deze aanbieding nog loopt. Ze zijn nu iets duurder dan Youfone, maar bij Lebara kan je maandelijks je bundel aanpassen.
https://mobile.lebara.com/nl/nl/sim-only
Als ik 1 gb en onbeperkt bellen wil is Lebara goedkoper. Ik had nog goedkoper uit kunnen komen als ik aan het einde van mijn bestelling geen error kreeg van Lebara want dan zou mijn cashback (t.w.v. €34) zijn geregistreerd (bij CashbackXL), maar ik heb het vermoeden dat die helaas niet is geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
@jor177 Het is vaak zo dat je aanbiedingen niet kan combineren. Misschien werkte je cashback daarom niet. Je kan altijd proberen bij Lebara support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-10 19:00

Rzaan

Altijd zoekende

Doe hier ook nog effe een poging omdat er enige urgentie bij is.

Als je vanuit Nederland met een Nederlandse Lebara simcard naar iemand in Oekraine belt en die persoon heeft een Oekrainse simcard, moet die persoon in Oekraine dan kosten betalen?
Mij lijkt van niet, maar op Facebook bestaat een hardnekkig gerucht dat dit wel zo is.

Welke techneut kan uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Naar aanleiding van de geleidelijke uitschakeling van 3g bij KPN.

Zijn er al Lebara gebruikers waarbij bellen over 4g werkt?
Op hun eigen support pagina's melden ze wel mooi dat ze gebruik maken van het 4g netwerk van KPN, en zijn er zelfs handleidingen te vinden, waarin staat hoe je 4g bellen moet instellen, maar tot nu toe lijkt het (bij mij iig) niet te werken.

Er wordt nu direct terug geschakeld naar 2g (terwijl 3g nog wel beschikbaar is..indien je dit handmatig forceer) waarbij bellen en internet niet gelijktijdig mogelijk is.

Belkwaliteit over 2g is trouwens wel prima in orde ;-)
Data over 4g werkt verder ook prima.

Alleen bellen over 4g wil nog niet..

Met mijn KPN sim in dezelfde telefoon werkt het 4g bellen wel prima.
Lebara sim is 3 jaar oud, lijkt mij stug dat deze nu al vervangen dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
@ReBr Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met Lebara hiervoor. Volgens mij schakel ik hier ook terug naar 2G met mijn Pixel 4a.

Was bellen over 3G hier überhaupt mogelijk? Ik dacht je altijd terug ging naar 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Bij mij werkt sinds een aantal dagen (2 of 3 dagen..) het bellen via Lebara op mijn Samsung Galaxy S10e niet meer naar behoren..
Ik ben niet bereikbaar, en kan ook bijna niet uitbellen (1 op de 15 telefoontjes werkt) Internet werkt nog wel.

tijdens het bellen zie ik direct 4g data icoontje verdwijnen, en komt terug als een E (edge icoon)..
BIj de tweede simkaart (KPN One) werkt alles prima, gaat goed over, niks aan de hand.
Ik heb mijn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, maar dit bied geen uitkomst..

Nu heb ik een andere telefoon geprobeerd Samsung Galaxy A71.. en daar werken beide simkaarten zonder problemen....

Nu is het natuurlijk wel opvallend dat dit gebeurt sinds KPN 3g aan het uitschakelen is..
Lebara adviseert mij een nieuwe simkaart.. deze dan maar besteld.. (mijn oude simkaart is net een jaar oud)
Of zou mijn telefoon kapot zijn? of niet geschikt..
ik kan mijn vinger er niet echt op leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Sinds enkele dagen wordt je idd direct terug gezet naar 2g, zodra je gaat bellen.

Maar momenteel is 3g nog wel in de lucht.

Momenteel staat mijn telefoon ingesteld op, alleen 3g netwerk, en werkt bellen, en internet nog prima, ook gelijktijdig.

Heb nu wel een nieuwe simkaart bij Lebara besteld, want 4g bellen moet uiteraard wel gaan functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Ben nu overgezet op een nieuwe simkaart van Lebara...

Je kan je de moeite hiervan (bestellen, simwissel activeren, fysieke sims wisselen) wel besparen, want het maakt helemaal niets uit.

Bellen over 4g blijft onmogelijk...bellen over 2g wordt nu al lastig (weinig capaciteit)

Het is dat Lebara prima geprijsd is, en dankzij KPN werkt het ook behoorlijk goed (in Nederland iig), maar deze manier van communiceren (oa op website, waarop duidelijk 4g bellen wordt gecommuniceerd) valt mij behoorlijk verkeerd. (Haal maar een nieuwe simkaart, dat lost alles wel op.....onzin...)

Heel die overgang naar 4g, 5g is waardeloos, als de basis van goede telefonie wordt verwaarloosd (terwijl je wel de juiste telefoons gebruikt)
En ga je de grens over, zoek het maar uit...

Wat dat betreft is zelfs Vodafone al een verademing, meer capaciteit op het 2g netwerk, roaming prima in orde, betere ondersteuning VoLTE, en VoWIFI.

Tot zover het negatieve, gebruik Lebara alleen maar prive, en dat voor maar 7 euro per maand, dat maakt weer een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
ReBr schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:09:
Ben nu overgezet op een nieuwe simkaart van Lebara...

Je kan je de moeite hiervan (bestellen, simwissel activeren, fysieke sims wisselen) wel besparen, want het maakt helemaal niets uit.

Bellen over 4g blijft onmogelijk...bellen over 2g wordt nu al lastig (weinig capaciteit)

Het is dat Lebara prima geprijsd is, en dankzij KPN werkt het ook behoorlijk goed (in Nederland iig), maar deze manier van communiceren (oa op website, waarop duidelijk 4g bellen wordt gecommuniceerd) valt mij behoorlijk verkeerd. (Haal maar een nieuwe simkaart, dat lost alles wel op.....onzin...)
Is dat zo? volgens mij heeft simpel veel betere aanbiedingen dan Lebara... Die nog steeds voor de simonly vn 10 euro per maand slechts 5 GB per maand geeft, wat tegenwoordig toch al wel echt karig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:56
Kan Simpel hier aan tippen? Lebara 5 GB + onbeperkt bellen/sms'en (100 euro cashback + 3 mnd 50% korting) voor 5,21 euro per maand @Lidl-lebara Zie voor meer info https://lidl.lebarashop.nl/

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste