elinx schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:27:
[...]
Voor zover ik weet is nummerbehoud bij dezelfde provider niet mogelijk en volgens mij ook achteraf het nummer omzetten niet.
De oplossing zou in dat geval mi zijn om je abonnement af te laten lopen, of beter even daarvoor al en nummer bv naar een prepaid kaart van een andere provider over laten zetten. Daarna als nieuwe klant voor Lebara aanmelden met nummerbehoud van die prepaid.
Niet bij elke provider is dat mogelijk, maar bij sommige anderen wel. Heb gepoogd van Hollandsnieuwe een nummer (abonnement) om te zetten naar een andere sim met vers abonnement van Hollandsnieuwe. Bij Hollandsnieuwe ging het niet

Daar moest ie eerst geporteerd worden naar bijv een lebara simkaart en daarna zou ie wel naar HollandsNieuwe kunnen.
Lebara-lebara kan volgens mij wel, maar heb nu besloten om het abonnement maar niet aan te vragen. Ik zeg het abonnement wel op, dan wordt het automatisch een prepaid. En volgens mij is dat prepaid van Lebara altijd wel om te zetten naar een Lebara abonnement.
Aanbieding loopt over een kwartiertje af. Dezelfde aanbieding komt ergens komende maanden vast wel weer opnieuw voorbij. Dan heb ik alle tijd om het nog na te gaan. Ik weet namelijk ook niet 100% zeker hoe het zit met de cashback betaling als je het abonnement pas over 3 maanden laat ingaan.