Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:34
Deze verhoging heeft natuurlijk maar 1 doel, klanten duwen naar een abbonement die ze eigenlijk helemaal niet nodig hebben.

Echt zonde Lebara One was al jaren 1 cent per mb en nu data eigenlijk goedkoper hoort te worden maken ze het flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 23:13
knakworst schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:39:
Overigens vraagt Lebara een klacht om die kenbaar te maken als volgt:

19 Klachten; geschillencommissie; rechter en toepasselijk recht
19.1 Bent u consument? Dan kunt een klacht over hoe de overeenkomst tot stand komt of uitgevoerd wordt
indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. Dat kunt u alleen doen binnen 12 maanden
nadat het meningsverschil is ontstaan.
19.2 Voordat u naar de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten gaat, moet u eerst uw klacht bij ons
indienen op het volgende adres:
Lebara Mobile
Ter attentie van de afdeling Customer Care
Postbus 267
1110 AG Diemen
Wij zullen binnen dertig dagen na ontvangst van uw klachtbrief schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat
redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zullen wij dat schriftelijk kenbaar maken. Binnen dertig dagen na
ontvangst van de inhoudelijke reactie van ons dan wel binnen dertig dagen na het verstrijken van de datum
waarop had moeten worden gereageerd, kan u het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie.

[Afbeelding]
En? Al een reactie gehad van lebara op je brief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:13

knakworst

Get more sats!

xxaixx schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:59:
[...]

En? Al een reactie gehad van lebara op je brief?
Nee nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
Bijna 2 weken terug ook een brief gestuurd naar Lebara, ook nog geen reactie :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:26
Lebara zal waarschijnlijk de volle 30 dagen wachten. Maar ik denk dat ze pas echt zullen reageren als ze door de geschillencommissie worden benaderd. Je kunt nl. wel schrijven dat je een melding gedaan hebt, maar dat wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk is gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 28-08-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinnemans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:31
Update:
Hoewel mijn abonnement middels schriftelijke bevestiging per 1/8 is beeindigd (ik had het plafond actief) door Lebara, presteerde men het wél om nog EUR 1,50 af te schrijven middels een automatische incasso.

Als al eerder door een andere gebruiker hier gemeld, kan ik de factuur niet inzien via mijn account omdat er geen abbonement meer is gekoppeld. Overigens is die EUR 1,50 mijn inziens compleet misplaatst want we hebben immers geen overeenkomst meer en sinds 1-8 ook geen gebruik meer gemaakt van de diensten van Lebara.

TLDR:
Ik heb de automatische incasso van Lebara terugedraaid via de bank en vervolgens de incasso's geblokkeerd. Nog geen 3 dagen later een reminder dat ik nog een openstaande factuur heb (die ik dus niet in kan zien).

Stel boeven.

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 23:13
Kan het zo zijn dat de kosten van het dataplafond achteraf in rekening worden gebracht? Dus de 1,50 zou dan betrekking op de maand juli.

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:24
xxaixx schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:39:
Kan het zo zijn dat de kosten van het dataplafond achteraf in rekening worden gebracht? Dus de 1,50 zou dan betrekking op de maand juli.
Daar lijkt het inderdaad heel sterk op. ik heb eind juni mijn dataplafond uitgezet omdat ik de prijsstijging te hoog vond. In juli had ik geen dataplafond meer, maar nog wel een factuur die even hoog was als voor de eerdere maanden.

Deze maand geen nieuwe kosten ontvangen (per 1-8 uiteindelijk mijn contract beeindigd).

Wel bijzonder dat de in rekening gebrachtte kosten al 1,50 euro zijn, de verhoging zou pas vanaf 1-8 gelden...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
yinnemans schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

TLDR:
Ik heb de automatische incasso van Lebara teruggedraaid via de bank en vervolgens de incasso's geblokkeerd. Nog geen 3 dagen later een reminder dat ik nog een openstaande factuur heb (die ik dus niet in kan zien).
Het is duidelijk dat dit allemaal een automatisch proces is. Ik heb inderdaad ook de betaling geblokkeerd (ik had de incasso al eerder geblokkeerd, aangezien ik geen zaken meer met ze doe). De bal ligt nu bij hun. Ik verwacht er niks van.
Stel boeven.
Dit maakt ze natuurlijk geen boeven. Tenzij je 'boefjes' op een schattige manier bedoelt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:31
da_Mastah schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:49:
Ik heb nogmaals aangegeven met de nodige verwijzing naar voorwaarden etc dat ik meen het contract te mogen ontbinden, en anders naar de geschillencommissie te gaan.

Heb nu volgende terugontvangen:

[...]

Mijn vraag hier voor andere tweakers op het forum, heeft iemand misschien nog een screenshotje/foto van de opzeg-website van 1 juli of de ochtend van 2 juli, voordat ze de tekst daar hebben aangepast dat het dataplafond aan zou moeten staan?
Heb jij die nog gevonden? De screenshot op radar is gecropped, dus geen goed bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Rogers schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

Heb jij die nog gevonden? De screenshot op radar is gecropped, dus geen goed bewijs.
Nee, helaas alleen die gecropped versie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Heeft iemand hier een alternatief voor Lebara One? Gaat om een aansluiting waarop misschien 10 belminuten en 20 mb in een drukke maand op wordt verbruikt, er moet wel zekerheid zijn dat het nummer behouden blijft bij een maand of drie zonder verbruik.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
timmie1 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:41:
Heeft iemand hier een alternatief voor Lebara One?....
Als een tweede simkaart in de smartphone past, kun je overwegen om een 2e kaart naast je Lebara kaart te gebruiken.

Ik heb op dit moment nog Lebara ONE als 2e simkaart voor alleen data, vanwege het weinige gebruik en prijs/Mb. Voor het bellen zelf heb ik Simyo prepaid.
Zodra het tegoed op is ga ik het Lebara kaartje vervangen voor een prepaid data only kaart van Always Connected. Deze werkt met Jaarbundels van 1GB/5GB/10GB/25GB/50GB.
De 1GB data jaarbundel kost (momenteel) € 6,95, terwijl dit met Lebara One nog € 10,- is, maar € 100 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
elinx schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:53:
[...]
Als je een tweede simkaart in de smartphone past, kun je overwegen om een 2e kaart naast je Lebara kaart te gebruiken.

Ik heb op dit moment nog Lebara ONE als 2e simkaart voor alleen data, vanwege het weinige gebruik en prijs/Mb. Voor het bellen zelf heb ik Simyo prepaid.
Zodra het tegoed op is ga ik het Lebara kaartje vervangen voor een prepaid data only kaart van Always Connected. Deze werkt met Jaarbundels van 1GB/5GB/10GB/25GB/50GB.
De 1GB data jaarbundel kost (momenteel) € 6,95, terwijl dit met Lebara One nog € 10,- is, maar € 100 wordt.
Is die jaarbundel 1GB per maand of totaal voor een heel.jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
zx9r_mario schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:16:
...
Is die jaarbundel 1GB per maand of totaal voor een heel.jaar?
Het betreft een jaarbundel, dus het is 1GB die een jaar geldig is.
Zo een kleine bundel is bv handig in GPS trackers, die niet zoveel data nodig hebben.
Wil je meer, dan zal je een grotere bundel moeten nemen of opwaarderen binnen het jaar.

De bundel van Lebara One blijft "eeuwig" geldig, zolang je de simkaart gebruikt, waarbij "eeuwig" in dat geval natuurlijk zeer relatief is. Zeker na 12 september as.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 30-08-2025 19:46 ]

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rogers schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:19:
Niemand rechtsbijstand ingeschakeld?
De meeste rechtsbijstandverzekeringen hanteren een drempelbedrag (franchise). Ligt de schade onder dat bedrag, dan kun je geen beroep doen op je rechtsbijstandverzekering. Een bedrag van 1 euro per maand, zelfs over 2 jaar, zal onder vrijwel alle drempelbedragen vallen. Als er geen franchise van toepassing is, kiezen verzekeraars bij zeer kleine belangen vaak voor afkoop: zij maken het ‘schadebedrag’ direct aan je over, omdat procederen duurder is dan bijvoorbeeld 24 euro uitkeren. Dat voelt soms wrang als je vooral gerechtigheid wilt, maar in de praktijk draait het om euro’s.
xxaixx schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:04:
Volgens mij doet de geschillencommissie alleen bindende uitspraken tussen de partijen in het geschil. De ACM kan Lebara wel dwingen om alsnog actie te ondernemen naar alle abonnees ivm de prijsverhoging. Klacht indienen bij de ACM Consuwijzer is dus raadzaam (en gratis).
Ik verwacht niet dat de ACM hier iets mee gaat doen. Dit soort zeer kleine bedragen heeft weinig prioriteit; de ACM focust op structurele overtredingen en zaken met brede impact.
yinnemans schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:39:
Edit. Ik zie nu net in de laatste reacties dat er blijkbaar meerdere gebruikers zijn die nog een restant bedrag gefactureerd krijgen; mogelijk van dezelfde strekking. Excuus daarvoor.

Ben dan beniewd wat jullie doen in deze; betalen of negeren (aangezien contract officieel per 1-8 is afgelopen en Lebara nauwelijks bereikbaar is)
Ook hier is (onterecht) nog 1 euro geïncasseerd. Dat mag niet en ze staan niet in hun recht, maar als het bij die ene euro blijft, laat ik het erbij (pick your battles). Mocht er nog eens 1 euro worden afgeschreven, dan boek ik alles terug en zie ik de boze mails wel tegemoet.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:02:
[...]

Ik negeer hem. Had de automatisch incasso al stopgezet (geblokkeerd bij de bank), dus ze kunnen het niet meer afschrijven. Ik kan de factuur niet meer zien, dus dan kan ik hem ook niet betalen.
Update: Gisteren kreeg ik een SMS en mail dat mijn simkaart nu geblokkeerd is. Oh no, the horror. Ik was al geen klant meer, dus dat is geen probleem. Ik verwacht niet dat ik er nu voor die 2 euro nog wat van ga horen, en ik neem eigenlijk aan dat ze bij de administratie door gaan hebben dat het een foutje was.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Room42
  • Niet online
Je kunt de incasso toch gewoon blokkeren? Sowieso zou ik geen incassanten open laten staat waar je geen zaken (meer) mee doet. :? Ik loop daar in ieder geval regelmatig even doorheen. Ik stel ook een maximum bedrag in per incassant, zodat er geen fout/misbruik gemaakt kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 04-09-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:24
Ik denk dat de 1 euro verhoging van het dataplafond ze meer heeft gekost dan ze ooit zullen terugverdienen.

Vooral in de klantengroep waar ze zitten zijn er veel mensen die direct overstappen zodra ze kunnen om weer ergens een welkomstbonus op te vangen. ik weet niet of er cijfers worden gepubliceerd, maar het kan zomaar zijn dat ze 1/3e van hun klanten kwijt zijn. Waarvan ze er veel hebben gekocht met dure welkomstbonussen.

Dit jaar geen bonus voor het management en de bedenker van het plan kan een andere baan gaan zoeken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogers
Freekers schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:39:
[...]
De meeste rechtsbijstandverzekeringen hanteren een drempelbedrag (franchise). Ligt de schade onder dat bedrag, dan kun je geen beroep doen op je rechtsbijstandverzekering. Een bedrag van 1 euro per maand, zelfs over 2 jaar, zal onder vrijwel alle drempelbedragen vallen. Als er geen franchise van toepassing is, kiezen verzekeraars bij zeer kleine belangen vaak voor afkoop: zij maken het ‘schadebedrag’ direct aan je over, omdat procederen duurder is dan bijvoorbeeld 24 euro uitkeren. Dat voelt soms wrang als je vooral gerechtigheid wilt, maar in de praktijk draait het om euro’s.
Ik heb het ondertussen aangemeld bij rechtsbijstand. Ik zie het niet als 2x24x€1 schade maar als 2 abbonement die onterecht niet opgezegd mogen worden a €450 schade.
Benieuwd wat rechtsbijstand gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinnemans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:31
Inmiddels contact gehad met de klantenservice en situatie uitgelegd. Nadat ik de automatishce incasso geblokkeerd had begon men mij te bestoken met e-mails met daarin mogelijke escalatie via een incassobureau incl. bijkomende kosten. Daar had ik allemaal geen zin in.

Is mij toegezegd dat de situatie intern rechtgezet zal worden en de zogenaamde betalingsachterstand zou worden verwijderd uit het systeem.

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
In het mom van je laat alleen iets achter als het fout gaat:
Familielid ging voor langere tijd naar het buitenland maar wilde nummer wel behouden. Huidig nummer geport naar Lebara, sim-only abbo afgenomen en er is 1 cent afgeschreven voor automatische incasso. Telefoon ging alleen aan als ik voor familielid eea moest regelen met DigID. Net na het porten nog getest en telefoon was te bereiken. Dit was rond april.

Vandaag telefoon even checken en helemaal geen verbinding meer. Kon niet meer in Lebara inloggen, afschriften gecheckt en er was geen afschrijvingen behalve de 1 eurocent.

Lebara gebeld en volgens hen in juli 1 sms gekregen om op te waarderen anders werd het nummerm verwijderd. (sms heb ik inderdaad gekregen). Verder konden ze niks meer in het systeem zien.

Is dit normale gang van zaken? We hebben juist een abonnement afgesloten zodat we niet om de zoveel maanden moesten opwaarderen maar gewoon een nummer soort van konden parkeren. Om het geld ging het niet want er was niks afgeschreven en de abbo was 1 van de goedkoopste. Het is alleen zeer vervelend dat we het nummer kwijt zijn en alle accounts moetenm aanpassen naar het nieuwe nummer (dit keer zeker géén Lebara).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

mr.hypocrite schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:21:
In het mom van je laat alleen iets achter als het fout gaat:
Familielid ging voor langere tijd naar het buitenland maar wilde nummer wel behouden. Huidig nummer geport naar Lebara, sim-only abbo afgenomen en er is 1 cent afgeschreven voor automatische incasso. Telefoon ging alleen aan als ik voor familielid eea moest regelen met DigID. Net na het porten nog getest en telefoon was te bereiken. Dit was rond april.

Vandaag telefoon even checken en helemaal geen verbinding meer. Kon niet meer in Lebara inloggen, afschriften gecheckt en er was geen afschrijvingen behalve de 1 eurocent.

Lebara gebeld en volgens hen in juli 1 sms gekregen om op te waarderen anders werd het nummerm verwijderd. (sms heb ik inderdaad gekregen). Verder konden ze niks meer in het systeem zien.

Is dit normale gang van zaken? We hebben juist een abonnement afgesloten zodat we niet om de zoveel maanden moesten opwaarderen maar gewoon een nummer soort van konden parkeren. Om het geld ging het niet want er was niks afgeschreven en de abbo was 1 van de goedkoopste. Het is alleen zeer vervelend dat we het nummer kwijt zijn en alle accounts moetenm aanpassen naar het nieuwe nummer (dit keer zeker géén Lebara).
Wat was het abonnement dat je had afgesloten en hoe duur was het?

Klinkt meer als een prepaid met bundel waarvan het tegoed niet kon worden afgeschreven, dan een sim-only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:19:
[...]

Wat was het abonnement dat je had afgesloten en hoe duur was het?

Klinkt meer als een prepaid met bundel waarvan het tegoed niet kon worden afgeschreven, dan een sim-only abonnement.
Heel raar maar ik kan helemaal geen emails meer terug vinden van Lebera. Wel van porteren.nl dat het is geport naar Lebara. SMS van Lebara dat het porten wordt verwerkt en dat ik een sms zou ontvangen als dat is gelukt (nooit gekregen maar nieuwe simkaart kon wel worden gebeld op het oude nummer), 1 sms ontvangen ondertussen dat ik krediet erop moest zetten, moest bellen, sms'en of data moest gebruiken binnen 7 dagen of de simkaart werd geblokkeerd. Maarja, abbo was afgesloten om te parkeren dus sms gemist omdat de telefoon uit stond.

Ik kan het nergens terugvinden maar vanuitgaande dat we het nummer wilde behouden was het het goedkoopste abonnement en er rinkelt wel een belletje als we kijken naar de huidige actie van 2 jarig 4 euro per maand waarvan de eerste 12 maanden 2 euro. (hoeveelheid data was misschien minder dan de actuele 1 gig).

Op de rekening stond ook 100% zeker genoeg geld om af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

mr.hypocrite schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 01:15:
[...]

Heel raar maar ik kan helemaal geen emails meer terug vinden van Lebera. Wel van porteren.nl dat het is geport naar Lebara. SMS van Lebara dat het porten wordt verwerkt en dat ik een sms zou ontvangen als dat is gelukt (nooit gekregen maar nieuwe simkaart kon wel worden gebeld op het oude nummer), 1 sms ontvangen ondertussen dat ik krediet erop moest zetten, moest bellen, sms'en of data moest gebruiken binnen 7 dagen of de simkaart werd geblokkeerd. Maarja, abbo was afgesloten om te parkeren dus sms gemist omdat de telefoon uit stond.

Ik kan het nergens terugvinden maar vanuitgaande dat we het nummer wilde behouden was het het goedkoopste abonnement en er rinkelt wel een belletje als we kijken naar de huidige actie van 2 jarig 4 euro per maand waarvan de eerste 12 maanden 2 euro. (hoeveelheid data was misschien minder dan de actuele 1 gig).

Op de rekening stond ook 100% zeker genoeg geld om af te schrijven.
Raar, die 1 cent IDIN betaling doet vermoeden een abonnement.

Ik heb dat ook gedaan toen ik een abonnement moest afsluiten. Maar heb ook PDF gekregen met contract etc. van Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dat is ook wat hij wou, van Prepaid naar een abbo zodat ie niet steeds hoeft op te waarderen.

Alleen denk ik dat hij niet weet dat je ook helemaal niet hoeft op te waarderen om je nummer te behouden.

Je moet 1 keer per 90 dagen iets van je beltegoed gebruiken, 1 smsje sturen of 1 pagina op internet openen is genoeg om je nummer steeds met 90 dagen te verlengen.

Met 10 euro beltegoed zou je dus jaren lang je nummer kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
fl2001 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:13:
Dat is ook wat hij wou, van Prepaid naar een abbo zodat ie niet steeds hoeft op te waarderen.

Alleen denk ik dat hij niet weet dat je ook helemaal niet hoeft op te waarderen om je nummer te behouden.

Je moet 1 keer per 90 dagen iets van je beltegoed gebruiken, 1 smsje sturen of 1 pagina op internet openen is genoeg om je nummer steeds met 90 dagen te verlengen.

Met 10 euro beltegoed zou je dus jaren lang je nummer kunnen behouden.
Dat wist ik inderdaad niet. Weet niet of dat bij alle providers zo is maar volgende keer telefoon denk toch aan laten en wifi uit óf een schedule instellen dat die elke dag even aan is oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
mr.hypocrite schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:42:
[...]

Dat wist ik inderdaad niet. Weet niet of dat bij alle providers zo is maar volgende keer telefoon denk toch aan laten en wifi uit óf een schedule instellen dat die elke dag even aan is oid.
Bij andere providers als vodafone, odido en kpn heb je nog veel langer de tijd.

Dan moet je maar 1 keer per 6 maanden een beetje van je beltegoed opmaken.

• Lemur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:25

Lemur

Jaap van Wingerde

Ik heb via belsimpel.nl een Lebara 10 GB abonnement besteld. Dit abonnement komt maar niet tot stand.
Op 1 september kreeg ik van Belsimpel bericht dat ze alle gegevens onvingen. De zelfde dag nog een verzoek om het nummer van mijn simkaart.
Op 3 september kreeg ik het volgende bericht: "We hebben geprobeerd je Lebara-abonnementsaanvraag met ordernummer [..] te verwerken. De provider heeft hier echter iets meer tijd voor nodig om zeker te weten dat alles goed komt. Dit duurt in de meeste gevallen 1 à 2 werkdagen."
Op 3 september onving ik de volgende SMS: "Hoi! Beantwoord deze SMS met code 96941 om nummerbehoud aan te vragen. Please reply to this SMS with code 96941 to confirm number porting. Groet van Lebara"
Ik beanwoorde met "96941".
Di leverde de volgende SMS op: "We hebben niet de juiste code ontvangen. Beantwoord deze SMS met code 96941. The code we received is incorrect. Pls reply this SMS with code 96941. Lebara" Dit herhaalde zich.
Op 4 september: "Wat is je klantnummer van je huidige provider?"
Op 5, 8 en 10 september: "Wij hebben je abonnementsaanvraag met ordernummer [...] geprobeerd te verwerken bij Lebara. Dit is nog niet gelukt, omdat de provider aangeeft dat je e-mailadres al bij hen bekend is. Dit kan gebeuren wanneer je bijvoorbeeld al eerder klant bent geweest bij Lebara.
Geef een ander e-mailadres door in reactie op deze e-mail
Het is bij Lebara niet mogelijk om meerdere abonnementen op hetzelfde e-mailadres te bestellen. We hebben daarom een alternatief e-mailadres nodig om je abonnementsaanvraag te verwerken.
"
Ik gaf in inmiddels drie alternatieve adressen op, de laatste maakte ik speciaal aan en begint met lebara@. Ik heb nooit een abonnement bij Lebara gehad. Misschien heb ik in een zeer grijs verleden eens een gratis simkaart geactiveerd.

De administratieve lasten van deze gang van zaken kunnen bij alle partijen niet de bedoeling zijn. Wat zou er aan de hand zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Lemur op 11-09-2025 21:21 . Reden: cursieven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Rogers schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:24:
[...]

Ik heb het ondertussen aangemeld bij rechtsbijstand. Ik zie het niet als 2x24x€1 schade maar als 2 abbonement die onterecht niet opgezegd mogen worden a €450 schade.
Benieuwd wat rechtsbijstand gaat zeggen.
Rare conclusie van rechtsbijstand: ik gebruikte het dataplatfond niet en wordt dus niet voldoende benadeeld om het contract op te zeggen.
En zeggen dat ik zelf maar mijn data verbruik in de gaten moet houden.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rogers schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:57:
[...]

Rare conclusie van rechtsbijstand: ik gebruikte het dataplatfond niet en wordt dus niet voldoende benadeeld om het contract op te zeggen.
En zeggen dat ik zelf maar mijn data verbruik in de gaten moet houden.
Bijzondere conclusie. Je zou bijna zeggen dat ze voor Lebara werken. Voor mij genoeg reden om een andere rechtsbijstandverzekering te zoeken.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• elinx
Freekers schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:51:
.....
Bijzondere conclusie. Je zou bijna zeggen dat ze voor Lebara werken. .....
Ik vermoed dat de desbetreffende rechtsbijstandverzekering anders tegen deze vorm van verhoging aankijkt dan wij. Feitelijk hebben zij dezelfde redenatie als Lebara. "Gebruik je het niet, dan heb je het kennelijk niet nodig en heb je geen financieel nadeel"

Wat echter mi ook meespeelt is dat ze de kans op een succesvolle interventie inschatten zonder dat kosten/baten uit het oog verloren raakt. Schijnbaar achten ze die niet zo hoog in. Want hoever zouden ze moeten gaan?
Wat anders zou het zijn als officiële instanties zich al eerder hadden uitgesproken en dat jij persoonlijk slachtoffer was, maar mi is dit niet het geval.
Ik vraag me dan ook af of een andere rechtsbijstandverzekering hier wel in zou stappen.

• Rogers
Freekers schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:51:
[...]

Bijzondere conclusie. Je zou bijna zeggen dat ze voor Lebara werken. Voor mij genoeg reden om een andere rechtsbijstandverzekering te zoeken.
Misschien dat ze geen zin hebben om moeite te doen. Heb al eerder gehad bij een webwinkel faillissement dat ze initieel niks wilde doen en pas na aandringen iets deden. En hun hulp bij een ontslagprocedure was ook dramatisch. Maar volgensmij eindig je al vlug bij Arag via verzekeringen. Ik zit sowieso nog een tijdje aan ze vast helaas.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:30
Welke rbv is dit? Toevallig moet in er nog een uitzoeken.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste