Ik heb via
belsimpel.nl een
Lebara 10 GB abonnement besteld. Dit abonnement komt maar niet tot stand.
Op 1 september kreeg ik van
Belsimpel bericht dat ze alle gegevens onvingen. De zelfde dag nog een verzoek om het nummer van mijn simkaart.
Op 3 september kreeg ik het volgende bericht: "
We hebben geprobeerd je Lebara-abonnementsaanvraag met ordernummer [..] te verwerken. De provider heeft hier echter iets meer tijd voor nodig om zeker te weten dat alles goed komt. Dit duurt in de meeste gevallen 1 à 2 werkdagen."
Op 3 september onving ik de volgende SMS: "
Hoi! Beantwoord deze SMS met code 96941 om nummerbehoud aan te vragen. Please reply to this SMS with code 96941 to confirm number porting. Groet van Lebara"
Ik beanwoorde met "96941".
Di leverde de volgende SMS op: "
We hebben niet de juiste code ontvangen. Beantwoord deze SMS met code 96941. The code we received is incorrect. Pls reply this SMS with code 96941. Lebara" Dit herhaalde zich.
Op 4 september: "
Wat is je klantnummer van je huidige provider?"
Op 5, 8 en 10 september: "
Wij hebben je abonnementsaanvraag met ordernummer [...] geprobeerd te verwerken bij Lebara. Dit is nog niet gelukt, omdat de provider aangeeft dat je e-mailadres al bij hen bekend is. Dit kan gebeuren wanneer je bijvoorbeeld al eerder klant bent geweest bij Lebara.
Geef een ander e-mailadres door in reactie op deze e-mail
Het is bij Lebara niet mogelijk om meerdere abonnementen op hetzelfde e-mailadres te bestellen. We hebben daarom een alternatief e-mailadres nodig om je abonnementsaanvraag te verwerken."
Ik gaf in inmiddels drie alternatieve adressen op, de laatste maakte ik speciaal aan en begint met
lebara@. Ik heb nooit een abonnement bij
Lebara gehad. Misschien heb ik in een zeer grijs verleden eens een gratis simkaart geactiveerd.
De administratieve lasten van deze gang van zaken kunnen bij alle partijen niet de bedoeling zijn. Wat zou er aan de hand zijn?
[
Voor 12% gewijzigd door
Lemur op 11-09-2025 21:21
. Reden: cursieven ]