• krvermeulen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-02 18:55
Ik gebruik Lebara prepaid. Er wordt bijna dagelijks beltegoed verbruikt voor 0,0MB data. Klantenservice kan niks doen behalve aangeven dat achtergronddata uit moet staan. Mobiel internet voor deze simkaart staat altijd uit. Android geeft zelf ook aan dat er geen data verbruikt is met deze simkaart. Samsung met Android 16.

Is er iemand bekend hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyIzS7hiSUYP04knhEOpxs2MR2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ecMZD3zIJwTVTFtc2WWobtCV.png?f=fotoalbum_large

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-01 21:01
Na jaren tevreden klant te zijn geweest over Lebara overweeg ik nu over te stappen naar een andere aanbieder. De irritatie is begonnen toen ik de afgelopen weken een aantal keren een 'aanbod' gehad om mijn simonly maandcontract om te zetten in een contract voor een jaar of langer. In die emails werd zogenaamd mijn huidige contract vergeleken met een veel gunstiger contract voor langer contract. Het probleem echter was dat het contract waarmee deze 'aanbieding' werd vergeleken qua voorwaarden niet het contract was waarmee werd vergeleken. Inmiddels een factuur gehad voor de huidige maand en gezien dat zonder hierover geinformeerd de prijs van het abonnement is verhoogd. Dit na enkele jaren hetzelfde bedrag voor abonnementskosten te hebben betaald. Dit terwijl nieuwe klanten gewoon nog gebruik kunnen maken van het 'oude' tarief. Dit komt allemaal op mij over als een vorm van zachte dwang om bestaande klanten in een contract van een jaar of langer te duwen.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:40

knakworst

Get more sats!

krvermeulen schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:26:
Ik gebruik Lebara prepaid. Er wordt bijna dagelijks beltegoed verbruikt voor 0,0MB data. Klantenservice kan niks doen behalve aangeven dat achtergronddata uit moet staan. Mobiel internet voor deze simkaart staat altijd uit. Android geeft zelf ook aan dat er geen data verbruikt is met deze simkaart. Samsung met Android 16.

[Afbeelding]
Dit is inherent aan 4g en is aan Lebara te wijten dat ze er geld voor berekenen. Je kan je telefoon op 3G/2G max zetten, nadeel is wel de slechtere gesprekskwaliteit.

• krvermeulen
knakworst schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:
[...]

Dit is inherent aan 4g en is aan Lebara te wijten dat ze er geld voor berekenen. Je kan je telefoon op 3G/2G max zetten, nadeel is wel de slechtere gesprekskwaliteit.
Bedankt voor je reactie. Wat moet ik nu instellen?

Ik heb "Bellen via 4G" uitgezet bij de netwerkinstellingen. Daarbij valt op dat bij de Statusgegevens de waarde van Netwerktype mobiele spraak op "4G" blijft staan. Ook na vliegtuigstand aan/uit.

Als ik Netwerkmodus instel op "Voorkeur voor 3G" maakt de simkaart überhaupt geen verbinding meer. Dus die staat gewoon op 5G.

Bellen via WiFi staat aan, maar lijkt me dat dat er los van staat?

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:23
krvermeulen schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 05:11:
Als ik Netwerkmodus instel op "Voorkeur voor 3G" maakt de simkaart überhaupt geen verbinding meer.
Het door Lebara gebruikte KPN netwerk heeft geen 3G. Dus stel 2G in en zet alle achtergrond-data uit: https://www.google.com/se...ng+wifi+toch+dataverbruik

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 14-01-2026 08:09 ]

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
N.a.v. de ervaringen hier ook een geschillen commissie zaak aangespannen, maar dat loopt nog niet van harte.

Nu krijg ik een dergelijke mededelingen, daar klopt niks van, ik heb netjes alles betaald. Hebben anderen ook deze ervaring?

Uit de beoordeling van de zaak is gebleken dat (een deel van) het factuurbedrag niet aan de andere partij is betaald. Wij vragen u daarom dit bedrag bij ons in depot te storten.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Nachtapotheker schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:10:
N.a.v. de ervaringen hier ook een geschillen commissie zaak aangespannen, maar dat loopt nog niet van harte.

Nu krijg ik een dergelijke mededelingen, daar klopt niks van, ik heb netjes alles betaald. Hebben anderen ook deze ervaring?

Uit de beoordeling van de zaak is gebleken dat (een deel van) het factuurbedrag niet aan de andere partij is betaald. Wij vragen u daarom dit bedrag bij ons in depot te storten.
Nee (nog) geen last van. Het is jammer dat je niet in de app van Lebara ziet staan of de factuur betaald is. Anders had je daar een screenshot van kunnen delen.

Ik zelf ben nu zover dat de zaak door de GC is geaccepteerd en doorgezet naar Lebara. Volgens mij duurt het dan nog ongeveer 1 maand voordat je een schikkingsvoorstel krijgt. Daar wacht ik nu op.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:40

knakworst

Get more sats!

krvermeulen schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 05:11:
[...]

Bedankt voor je reactie. Wat moet ik nu instellen?

Ik heb "Bellen via 4G" uitgezet bij de netwerkinstellingen. Daarbij valt op dat bij de Statusgegevens de waarde van Netwerktype mobiele spraak op "4G" blijft staan. Ook na vliegtuigstand aan/uit.

Als ik Netwerkmodus instel op "Voorkeur voor 3G" maakt de simkaart überhaupt geen verbinding meer. Dus die staat gewoon op 5G.

Bellen via WiFi staat aan, maar lijkt me dat dat er los van staat?
Dan moet je op 2G only. Maar maak je dan niet het probleem groter, om een klein probleem op te lossen.

Hier nog wat achtergrond info:
review: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:55
Als je met die simkaart helemaal geen data wilt verbruiken, dan kan de klantenservice van Lebara mobiel internet volledig uitschakelen, je kan het dan wel niet zelf meer aan doen, daarvoor moet je wel weer contact opnemen met de klantenservice.

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-01 21:01
Nachtapotheker schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:10:Nu krijg ik een dergelijke mededelingen, daar klopt niks van, ik heb netjes alles betaald. Hebben anderen ook deze ervaring?

Als het niet onderbouwd is waar het resterende bedrag betrekking op heeft, eerst hierover een nadere onderbouwing of specificatie over vragen. Als blijkt dat de betreffende vordering is voldaan: het desbetreffende incassobureau hiervan op de hoogte stellen (bij voorkeur met bewijsstukken zoals een afschrift van de bank waarop de betreffende betaling staat vermeld).

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
Wim1147 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:37:
[...]

Als het niet onderbouwd is waar het resterende bedrag betrekking op heeft, eerst hierover een nadere onderbouwing of specificatie over vragen. Als blijkt dat de betreffende vordering is voldaan: het desbetreffende incassobureau hiervan op de hoogte stellen (bij voorkeur met bewijsstukken zoals een afschrift van de bank waarop de betreffende betaling staat vermeld).
Zo’n vaart hoeft het gelukkig niet te lopen, ik had zelf een foutje gemaakt bij het invullen van het intake formulier |:( dat is nu hersteld, dus hopelijk komt er snel een uitspraak/schikking :)

• krvermeulen
krvermeulen schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:26:

[Afbeelding]
Bedankt voor alle tips en het meedenken! Uitschakelen van "Bellen via 4G" lijkt geholpen te hebben.

• 84dasilva
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-01 22:30
Kom toevallig dit topic tegen.

Gebruikte sinds 2017 naar tevredenheid Lebara one voor trackers.
Echter sinds begin dit jaar op willekeurige momenten problemen met spook data en sinds oktober helemaal.

Mijn conclusie is; berekening verbruik gaat mis, dus bytes afrekenen als mb etc.
De klantenservice hoef je niks van te verwachten, wat een niveau daar...

Jammer, tijd voor verandering. Ben benieuwd naar always connected

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Na mijn zaak doorgezet te zien worden naar Lebara heb ik ook een voorstel gekregen. Vergelijkbaar met de rest dus terugbetaling van de 50 euro kosten voor de geschillencommissie, overzetten naar prepaid en vergoeding abonnementskosten. Voor mij volstaat dat inderdaad, tevreden en opgelost.

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 19:00
Sinds een paar maanden ben ik ook bij lebera . Zie nu in de app dat als ik mijn bundel wil verhogen mijn korting komt te vervallen . Als ik na een maand weer terug ga krijg ik dan mijn korting ook weer terug ? Kan er niets van vinden op een site

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
pa3fap schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:30:
Sinds een paar maanden ben ik ook bij lebera . Zie nu in de app dat als ik mijn bundel wil verhogen mijn korting komt te vervallen . Als ik na een maand weer terug ga krijg ik dan mijn korting ook weer terug ? Kan er niets van vinden op een site
Heb je lebara zelf deze vraag al gesteld?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:16
pa3fap schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:30:
.... als ik mijn bundel wil verhogen mijn korting komt te vervallen . Als ik na een maand weer terug ga krijg ik dan mijn korting ook weer terug ? ....
Zoiets zou in de kortings/actie voorwaarden moeten staan, maar het zou mij ten zeerste verbazen als je de korting dan weer terugkrijgt.

Waarschijnlijk ging het om een tijdelijke kortingsactie op bepaalde bundels.
Als de kortingsactie voorbij is gelden weer de gewone prijzen zonder korting.
Ik vermoed dat dit bij jou het geval is. Omdat je de bundel nu wilt wijzigen en later nogmaals gelden weer de gewone prijzen.

• boyette
  • Nu online
Heb hele topic niet gelden maar is er iets bekend van dns problemen op Lebara al langere tijd?

• Pilovali
  • Laatst online: 15:00
boyette schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:52:
Heb hele topic niet gelden maar is er iets bekend van dns problemen op Lebara al langere tijd?
Gebruiken ze niet gewoon KPN netwerk zoals Simyo? Alles is KPN.
Of hebben ze hun eigen DNS servers?

• boyette
  • Nu online
Pilovali schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 16:51:
[...]

Gebruiken ze niet gewoon KPN netwerk zoals Simyo? Alles is KPN.
Of hebben ze hun eigen DNS servers?
Dat is de vraag dus

• Pilovali
Kun je https://dnscheck.tools/ eens draaien via mobiel internet? Ik heb zelf Simyo, maar alles is KPN wat ik zie.

• boyette
  • Nu online
Pilovali schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:14:
[...]

Kun je https://dnscheck.tools/ eens draaien via mobiel internet? Ik heb zelf Simyo, maar alles is KPN wat ik zie.
Kpn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twY4Z8LIK_PtlZP5BEW3maZTG8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yyMfTz8cNbAAPFWAWHSwmvMu.png?f=fotoalbum_large

Maar het probleem lost zich wel op als ik hem op quad9 zet

• Pilovali
boyette schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:49:
[...]

Kpn
[Afbeelding]

Maar het probleem lost zich wel op als ik hem op quad9 zet
Ongeveer zelfde wat ik zie. Wilde net zeggen op Android is een alternatief DNS server zo ingesteld.
Weet je zeker dat het DNS is? In het KPN topic hebben sommige mensen last van random timeouts. Kun je oplossen door IPv6 uit te schakelen in de APN, advancedinternet APN te gebruiken of een VPN.

• boyette
  • Nu online
Pilovali schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:53:
[...]

Ongeveer zelfde wat ik zie. Wilde net zeggen op Android is een alternatief DNS server zo ingesteld.
Weet je zeker dat het DNS is? In het KPN topic hebben sommige mensen last van random timeouts. Kun je oplossen door IPv6 uit te schakelen in de APN, advancedinternet APN te gebruiken of een VPN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiBJDSf25Dm-GCaMnHrpFuGZD6Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/foLHhUYh9vuNRPCrL4XUbQhz.png?f=fotoalbum_large

Dit krijg ik continu op die kpn dns
Heb een dual sim met odido
Het probleem is alleen op Lebara op de eigen dns

Met alternatieve ook niet

Ik zie eigenlijk niet wat dit anders kan veroorzaken
Maar.. ook niet hoe dit alleen mij kan treffen

• Pilovali
boyette schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:00:
[...]

[Afbeelding]

Dit krijg ik continu op die kpn dns
Heb een dual sim met odido
Het probleem is alleen op Lebara op de eigen dns

Met alternatieve ook niet

Ik zie eigenlijk niet wat dit anders kan veroorzaken
Maar.. ook niet hoe dit alleen mij kan treffen
Wellicht één van de andere redenen die ik zei.
Kun je eens proberen om de APN op IPv4 te zetten ipv IPv4+IPv6?

• boyette
  • Nu online
Pilovali schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:10:
[...]

Wellicht één van de andere redenen die ik zei.
Kun je eens proberen om de APN op IPv4 te zetten ipv IPv4+IPv6?
Ga ik nu testen.. nou ja random timeouts zo zou je het ook kunnen noemen

Maar ik laat me leiden door die dns errors

Ja als de time out optreedt op het moment van het resolven van de dns denkt je browser natuurlijk aan een dns probleem
Dus that makes sense

Zo had ik het nog niet bekeken

Update:
Met origineel dns
En forced ipv4

Komt het probleem weer terug

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 29-01-2026 23:05 ]

• Pilovali
boyette schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:26:
[...]

Ga ik nu testen.. nou ja random timeouts zo zou je het ook kunnen noemen

Maar ik laat me leiden door die dns errors

Ja als de time out optreedt op het moment van het resolven van de dns denkt je browser natuurlijk aan een dns probleem
Dus that makes sense

Zo had ik het nog niet bekeken

Update:
Met origineel dns
En forced ipv4

Komt het probleem weer terug
Kun je eens tijdelijk je 2de simkaart uitzetten? Als ik dual-sim activeer, heb ik soms dat m'n primaire simkaart de verbinding verliest.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:31
Ik kan mn abonnement verlengen. Over een kleine 3 maanden loopt ie af.
Momenteel loopt er via belsimpel.nl weer een aanbieding met 150 euro cashback waar ik wel oren naar heb maar die geldt alleen voor nieuwe klanten dus niet voor verlenging. Aanvragen met een nieuw emailadres dus, schijnt de oplossing te zijn.

Weet iemand hoe het zit met nummerbehoud. Kan ik dat nieuwe abonnement met nummerbehoud afsluiten. En dus dat nummer direct van het huidige abonnement aan het einde contract naar het nieuw af te sluiten abonnement zetten?

Of moet ik het anders doen: abonnement opzeggen, nieuw abonnement laten starten op einddatum zonder nummerbehoud en pas na ontvangst van de nieuwe simkaart nummerbehoud aanvragen?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:16
koektrommeltje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:56:
....
abonnement opzeggen, nieuw abonnement laten starten op einddatum zonder nummerbehoud en pas na ontvangst van de nieuwe simkaart nummerbehoud aanvragen?
Voor zover ik weet is nummerbehoud bij dezelfde provider niet mogelijk en volgens mij ook achteraf het nummer omzetten niet.
De oplossing zou in dat geval mi zijn om je abonnement af te laten lopen, of beter even daarvoor al en nummer bv naar een prepaid kaart van een andere provider over laten zetten. Daarna als nieuwe klant voor Lebara aanmelden met nummerbehoud van die prepaid.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:31
elinx schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:27:
[...]

Voor zover ik weet is nummerbehoud bij dezelfde provider niet mogelijk en volgens mij ook achteraf het nummer omzetten niet.
De oplossing zou in dat geval mi zijn om je abonnement af te laten lopen, of beter even daarvoor al en nummer bv naar een prepaid kaart van een andere provider over laten zetten. Daarna als nieuwe klant voor Lebara aanmelden met nummerbehoud van die prepaid.
Niet bij elke provider is dat mogelijk, maar bij sommige anderen wel. Heb gepoogd van Hollandsnieuwe een nummer (abonnement) om te zetten naar een andere sim met vers abonnement van Hollandsnieuwe. Bij Hollandsnieuwe ging het niet :( Daar moest ie eerst geporteerd worden naar bijv een lebara simkaart en daarna zou ie wel naar HollandsNieuwe kunnen.

Lebara-lebara kan volgens mij wel, maar heb nu besloten om het abonnement maar niet aan te vragen. Ik zeg het abonnement wel op, dan wordt het automatisch een prepaid. En volgens mij is dat prepaid van Lebara altijd wel om te zetten naar een Lebara abonnement.

Aanbieding loopt over een kwartiertje af. Dezelfde aanbieding komt ergens komende maanden vast wel weer opnieuw voorbij. Dan heb ik alle tijd om het nog na te gaan. Ik weet namelijk ook niet 100% zeker hoe het zit met de cashback betaling als je het abonnement pas over 3 maanden laat ingaan.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste