Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
ASW1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:19:
Wanneer het je alleen om data gaat ben je denk ik met lebara one beter af.
Voor een tientje heb je 1000mb, op te maken hoe je wilt binnen de 6 maanden.
Dat is een iets hogere prijs per mb, maar je hebt niet dat zenuwen gedoe elke dag met die minibundels en je betaalt alleen wat je verbruikt.
Leek me wel interessant maar er is op hun site niets te vinden over die termijn van 6 maanden of hoe je überhaupt zo'n 'one' bundel activeert als je in een winkel een SIM koopt. Vrij waardeloze veel te weinig informatieve site zoals veel te veel sites. :(

En dan bel ik de klantenservice en die weten ook echt helemaal niets. Ik krijg het advies om mijn vraag maar in Google in te typen en dan krijg ik het antwoord wel. :F ;w |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 10:34
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:18:
[...]

Leek me wel interessant maar er is op hun site niets te vinden over die termijn van 6 maanden of hoe je überhaupt zo'n 'one' bundel activeert als je in een winkel een SIM koopt. Vrij waardeloze veel te weinig informatieve site zoals veel te veel sites. :(

En dan bel ik de klantenservice en die weten ook echt helemaal niets. Ik krijg het advies om mijn vraag maar in Google in te typen en dan krijg ik het antwoord wel. :F ;w |:(
Nou, op de Lebara site vind je de 'One' optie redelijk snel, maar er staat geen data bij. Iets verder op (bij tarieven) zie je dat het 1 cent per MB is... maar dat zit niet in die 10 euro die je eerst betaald hebt. En bovendien: het is maar 30 dagen geldig.

Dus waar die 6 maand vandaan komt... geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Die One vind ik wel maar geen echt zinvolle informatie over dat datagebruik. Wat er over data elders staat is voor andere bundels zo te zien. Als je 6 maanden mag doen met 10 euro waarmee je tegen 1 eurocent per MB dus 1GB kunt gebruiken die nou eens niet na 30 dagen verloopt dan is het zeer interessant. Maar dat kan ik dus nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:25
pa2ra schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:11:
Nou, op de Lebara site vind je de 'One' optie redelijk snel, maar er staat geen data bij. Iets verder op (bij tarieven) zie je dat het 1 cent per MB is... maar dat zit niet in die 10 euro die je eerst betaald hebt. En bovendien: het is maar 30 dagen geldig.
Hoe kom je erbij dat dat niet uit je tegoed komt? Waar zou het dan vandaan moeten komen? En hoe kom je bij die 30 dagen?
pa2ra schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:11:
Dus waar die 6 maand vandaan komt... geen idee...
Omdat het nergens duidelijk te vinden is op hun site heb ik het ze via twitter gevraagd. 6 maanden was het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Er staat hier wel iets over bundels: http://www.lebara.nl/mobiel-internet

Als je het omrekent, is het 1ct per MB. Dus gewoon hetzelfde als Lebara One gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja, maar het grote verschil is dat "One" dus geen (maand-)bundel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb de reactie van Lebara er nog even bijgepakt maar hun antwoord op mijn vraag hoe lang One tegoed geldig blijft was dat het 9 maanden geldig blijft, maar dat er minimaal iedere 6 maanden opgewaarderd dient te worden (daarna wordt het beltoegoed geblokkeerd totdat het vervalt of gedeblokkeerd wordt d.m.v. opladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Maar als dat nergens op hun site 'zwart op wit' staat kan dat zo weer veranderen en dan betaal je plotseling weer 9ec/MB of zo. Dat flikte Bliep ook. Je koopt/betaalt voor product A en dat veranderen ze eenzijdig maar even nadat ze je geld hebben en ze leveren inferieur product B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Uit de algemene voorwaarden artikel 3 lid 6:
"Het beltegoed op de sim-kaart is onbeperkt houdbaar, indien de klant na de initiële opwaardering minimaal één keer per 180 dagen opwaardeert. Indien de klant het beltegoed niet binnen 180 dagen opwaardeert, wordt het bevroren, waardoor de klant alleen nog gebeld kan worden. Indien de klant binnen 90 dagen daarna het beltegoed niet opwaardeert, verliest het dan resterende beltegoed zijn geldigheid en kan de klant geen gebruik meer maken van de aansluiting. Het beltegoed en het telefoonnummer komen automatisch te vervallen, de simkaart is niet meer te gebruiken en de overeenkomst is dan beëindigd en de klant heeft geen aanspraak op enige vorm van compensatie."
Wat eventueel wel veranderd zou kunnen worden is het tarief van 1c/Mb.
Maar goed, dat tarief is al heel lang hetzelfde en het is maar een tientje om eens te proberen, wat ik binnenkort zeker een keer ga doen.

Voor bellen zijn ze niet heel goedkoop, naar mobiel is 9 c/m + 9 cent per gesprek.
Maar ik heb altijd een 2e sim alleen voor data in mijn dual sim toestel dus ik bel er sowieso niet mee.
Voor onregelmatig gebruik is 1 c/Mb en alleen afrekenen wat je gebruikt + 180 dagen houdbaarheid van tegoed een hele mooie deal.
10x handiger en flexibeler dan die minibundels van bliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die Lebara One databundel lijkt gewoon 30 dagen geldig? Zes maanden zou super zijn, maar ik zie dat nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dreamvoid schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:15:
Die Lebara One databundel lijkt gewoon 30 dagen geldig?
Waar haal jij die 30 dagen vandaan?
"One" is tegoed; het is geen bundel.

[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik denk dat ik verwarring heb veroorzaakt met mijn databundel link. Lebara One lijkt mij een goed alternatief voor *bliep. Gewoon data verbruik van je telefoon uitzetten als je het niet nodig hebt. Het bellen (naar mobiel) is wel duurder (9ct/min) dan bij *bliep (5ct/min).

Het lijkt er wel op dat de prijs voor de data een tijdelijke aanbieding is, als ik kijk naar de homepage van Lebara. http://www.lebara.nl/nlshop

[ Voor 3% gewijzigd door LongBowNL op 21-11-2015 14:24 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
LongBowNL schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:23:
Het lijkt er wel op dat de prijs voor de data een tijdelijke aanbieding is
Die "aanbieding" loopt al een maand of 6 dacht ik tegen die prijs. Maar dat zou eventueel kunnen veranderen ja, dat is een gok.
LongBowNL schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:23:
Het bellen (naar mobiel) is wel duurder (9ct/min) dan bij *bliep (5ct/min).
Vergeet de 9 cent startkosten niet die er nog bovenop komen.
Bellen naar mobiel is dus redelijk prijzig, dit is echt voor mensen die weinig of niet bellen en alleen data willen tegen minimale kosten.
Een ander voordeel is dat het prepaid is en je dus nooit extra kosten krijgt, je raakt hooguit je tegoed kwijt.

[ Voor 46% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:29:
[...]

Hoe kom je erbij dat dat niet uit je tegoed komt? Waar zou het dan vandaan moeten komen? En hoe kom je bij die 30 dagen?

[...]
Omdat het nergens duidelijk te vinden is op hun site heb ik het ze via twitter gevraagd. 6 maanden was het antwoord.
Bij Lebara koop je 'One' voor 10 Euro. Dan krijg je de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief te bellen. Daar moet je dus ook nog beltegoed voor hebben!

Hoe ik aan die 30 dagen kom? Ik zat bij Lebara One te zoeken naar dataverbruik. Dat staat nergens op
http://www.lebara.nl/one

Dus ik ging naar 'mobiel internet'. Daar staat Lebara One weliswaar niet bij, maar bij de bundels die je daar kunt kopen, staat '30 dagen geldig'

Dus waar staat nu dat je bij Lebara voor 10 EUR 1000 MB krijgt? Jij bedoelt waarschijnlijk:

1. Je betaalt 10 euro voor het tariefplan 'Lebara One'.
2. Je betaalt 10 euro voor 1000 MB (1ct per MB)

Je betaalt dus 20 EUR voor 1000 MB als je niet belt. En let op: ze ronden af per sessie van 100 kB. Dus dat kan betekenen dat je minder dan 1000 MB kunt downloaden. Weliswaar krijg je 100 kB per dag gratis, maar toch.

20 EUR voor 1000 MB... dat moet goedkoper kunnen. Bij *Bliep bijvoorbeeld :-)

Daar krijg je 67 MB per dag voor 50 cent. Dus 2000 MB voor 15 euro. En je mag daar gerust een half jaar over doen. Je kunt de bundel elke dag uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door pa2ra op 21-11-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
pa2ra schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:20:
Bij Lebara koop je 'One' voor 10 Euro. Dan krijg je de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief te bellen. Daar moet je dus ook nog beltegoed voor hebben!
Dat is niet de indruk die ik heb, waar baseer je dat op?
Volgens mij verzin je het zelf, maar corrigeer me maar als ik het fout heb.

Lebara one voorwaarden: "Met een Lebara One opwaardering belt en SMS’t u altijd tegen de lage Lebara One tarieven. Lebara One beltegoed wordt niet verdubbeld wanneer u opwaardeert."
Het gaat dus om een specifiek "one beltegoed", dat anders is dan het standaard beltegoed of bundels. Ik lees nergens dat je 10 euro entreegeld moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Om de simkaart te bestellen wordt 10 euro gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
LongBowNL schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:57:
Om de simkaart te bestellen wordt 10 euro gevraagd.
Huh, waar zie je dat dan?
Ik zie alleen maar dat het gratis is: https://www.lebara.nl/gratis
Bij belwinkels etc. liggen ze ook gratis om op te halen.

Ik zal wel te optimistisch zijn want het lijkt haast te mooi om waar te zijn (afgezien van dat dure bellen dan)
Zover ik het kan zien hoef je alleen een gratis simkaartje op te halen of thuis te laten sturen, zet je er online 10 euro "One" tegoed op en vervolgens heb je 180 dagen om dat tegoed tegen 1 ct/Mb te verbruiken. (tenminste zo lang als dat 1ct/Mb tarief gehandhaafd blijft, maar dat blijft denk ik wel aangezien dat tarief er al vrij lang is)

[ Voor 41% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Op externe site https://www.opwaarderen.nl/lebara/one
De voordelen van Lebara One
[Lebara One]

Lebara One is nieuw beltegoed, maar is met je huidige Lebara simkaart op te waarderen. Het grote voordeel met Lebara One is dat je profiteert van de goedkoopste tarieven.

Hieronder even een opsomming van de voordelen:

* 1 cent per minuut binnen Nederland (vaste lijnen);
* 1 cent per minuut naar 61 landen (vaste lijnen);
* GRATIS bellen en SMS’en van Lebara naar Lebara;
* 9 cent per minuut naar mobiele nummers in Nederland;
* Mobiel internet, slechts 9 cent per MB;
* Zeer lage tarieven naar alle internationale bestemmingen.
Als ik het niet dacht. Normaal 9ec/MB. Is dus maar helemaal de vraag hoe lang dat op 1ec/MB blijft. Ik belde net nog even om te vragen hoe lang die 'aanbieding' hier nog zou gaan duren. Ik wil weten dat het niet over een week weer op 9ec/MB zit. Volgens mij had ik hetzelfde kind weer dat ik gisteren sprak. Knap dat ik haar weer tref terwijl ik op de achtergrond geroezemoes van vele anderen hoor. Ze wist er nog steeds even weinig over en begon weer dingen te vertellen die niet van toepassing zijn maar die ze wel weet. Ik heb het gesprek maar snel beëindigd voordat ik me kwaad ga maken. :')

Ik ben gisteren even langs een winkeltje hier geweest. Daar kun je SIM kaarten kopen voor €4,99.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/t2Ftvb8RhWdQj0q7hsjqBPhd/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Die 9 cent is het oude tarief, dat heeft het lang geleden wel ooit gekost maar nu dus niet meer.
Die 9 cent is ook geen standaardtarief van "One" dat ergens in de voorwaarden is terug te vinden.
Maar er is geen garantie dat het tarief nooit meer veranderd nee, nou ja dan ben je je tientje kwijt en dan zoek ik wel weer een andere oplossing.
Volgens het internetarchief "waybackmachine" was het in april van dit jaar ook al 1 cent/Mb (en ook tussentijds gebleven): https://web.archive.org/w...49/https://www.lebara.nl/
(Edit: december vorig jaar was het nog wel 9 cent.)

Simkaart voor 4,99 zal wel inclusief een of ander beltegoed zijn, want hier kan ik ze overal gratis krijgen zonder tegoed maar alleen het kaartje.
Die van 4,99 moet je dus niet hebben want daar zit ongetwijfeld geen "One" tegoed op.

[ Voor 11% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Zou hier op één van die SIMs €10 tegoed staan? :+

Gezien de 'van' prijs zou dat het geval moeten zijn. Werkt dat 'morgen in huis' ook voor zondag? :P Vast niet. ;) Dichtstbijzijnde filiaal bij mij heeft ze blijkbaar niet. Bij wie zit er eentje in de buurt? :*)

[ Voor 86% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-11-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:09:
[...]

Huh, waar zie je dat dan?
Ik zie alleen maar dat het gratis is: https://www.lebara.nl/gratis
Bij belwinkels etc. liggen ze ook gratis om op te halen.

Ik zal wel te optimistisch zijn want het lijkt haast te mooi om waar te zijn (afgezien van dat dure bellen dan)
Zover ik het kan zien hoef je alleen een gratis simkaartje op te halen of thuis te laten sturen, zet je er online 10 euro "One" tegoed op en vervolgens heb je 180 dagen om dat tegoed tegen 1 ct/Mb te verbruiken. (tenminste zo lang als dat 1ct/Mb tarief gehandhaafd blijft, maar dat blijft denk ik wel aangezien dat tarief er al vrij lang is)
Hier vind ik die 10 euro: http://www.lebara.nl/one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:32:
Die van 4,99 moet je dus niet hebben want daar zit ongetwijfeld geen "One" tegoed op.
Zijn er dan verschillende SIMs? One SIMs en 'gewone'? Ik zou eerder denken dat je met een bepaalde code "One" tegoed koopt en met andere codes andere (data) bundels.

Het is allemaal zo vreselijk ondoorzichtig. Hoogstwaarschijnlijk expres om het de klant zo moeilijk mogelijk te maken om de kosten goed onder controle te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Nu zie ik het. Je moet op Opwaarderen klikken en je Lebara nummer invullen en dan kun je blijkbaar met een tegoedcode die je gekocht hebt daar kiezen wat voor product je wilt 'kopen'. Dat werkt min of meer als je al een SIM hebt maar als je van tevoren gewoon even wilt lezen 'hoe het allemaal werkt' dan kan dat niet. Dat moet je blijkbaar niet meer willen. Dan doe je veel te moeilijk. Je moet gewoon een SIM halen/aanvragen, beltegoed kopen en gewoon maar klant worden. Vooraf vragen stellen is veels te ingewikkeld. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:35:
[...]

Dat is niet de indruk die ik heb, waar baseer je dat op?
Volgens mij verzin je het zelf, maar corrigeer me maar als ik het fout heb.

Lebara one voorwaarden: "Met een Lebara One opwaardering belt en SMS’t u altijd tegen de lage Lebara One tarieven. Lebara One beltegoed wordt niet verdubbeld wanneer u opwaardeert."
Het gaat dus om een specifiek "one beltegoed", dat anders is dan het standaard beltegoed of bundels. Ik lees nergens dat je 10 euro entreegeld moet betalen.
Laten we even opnieuw beginnen. Waarvoor denk jij dat die 10 euro is voor Lebara One?

(die 10 euro staat op http://www.lebara.nl/one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik denk dat het niet uit maakt hoe tegoed op die SIM komt. Of het er bij aankoop op staat of dat je het bijstort met een code die je koopt. Dat kun je neem ik aan op de telefoon zelf doen.

Blijkbaar verbruik je dat tegoed dat aan een nummer gekoppeld is door via de website (of een appje?) te kiezen waar je dat tegoed aan besteedt. Daar kun je voor 'One' kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-11-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik denk ook niet dat het uitmaakt hoe je aan die sim komt, en ik geloof niet dat Lebara verschillende simsoorten heeft.
Ik zou nooit betalen voor een simkaart, want hoogstwaarschijnlijk "krijg" je er voor dat geld dan beltegoed bij dat NIET voor "One" te gebruiken is maar gewoon beltegoed is.
Als je geduld hebt dus gratis thuis laten sturen. Als je er direct eentje wilt gewoon gratis halen bij een belwinkeltje o.i.d.
Bij de meeste winkeltjes waar gratis kaarten van lycamobile liggen hebben ze ook wel gratis simkaartjes van lebara. Deze website kun je dus als hulp gebruiken: http://www.lycamobile.nl/nl/resellers

Vervolgens koop je online op de website van Lebara voor 10 euro "One tegoed", en je bent klaar.

Dus geen ander soort tegoed kopen, geen 10=20 etc, geen bundel.
Ook geen tegoedbonnen in de winkel kopen want die zijn ook niet voor One.
pa2ra schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:22:

Laten we even opnieuw beginnen. Waarvoor denk jij dat die 10 euro is voor Lebara One?
Dat is het "one beltegoed", zie de voorwaarden voor One die ik hierboven al ergens een keer geciteerd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:26:
Ik denk dat het niet uit maakt hoe tegoed op die SIM komt. Of het er bij aankoop op staat of dat je het bijstort met een code die je koopt.
Ik denk wel dat dat uitmaakt.
Tenminste; "one" beltegoed kun je niet via resellers kopen maar alleen via hun eigen website aanschaffen.
Er is dus maar 1 manier om dat One tegoed op je sim te krijgen.

"One" tegoed is nadrukkelijk iets anders dan "gewoon" Lebara beltegoed, waarvoor andere tarieven gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Als je hier naar beneden scrollt zie je greyed out alle beschikbare producten staan waarvan One er slechts eentje is. Met tegoed dat je eerst aan je SIM hebt gekoppeld kun je daar dan kiezen waar je dat tegoed aan besteedt en welk product je koopt. Er is dus volgens mij geen specifiek 'One' tegoed.

Pas als je daar een geldig nummer hebt ingevuld (en bent ingelogd met je e-mailadres) zul je die grijze tekst pas goed te zien krijgen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:02:
Met tegoed dat je eerst aan je SIM hebt gekoppeld kun je daar dan kiezen waar je dat tegoed aan besteedt en welk product je koopt.
Nee dat geloof ik dus niet.
Algemene Voorwaarden Lebara One
Met een Lebara One opwaardering belt en SMS’t u altijd tegen de lage Lebara One tarieven. Lebara One beltegoed wordt niet verdubbeld wanneer u opwaardeert.
De enige betaling die je voor One kunt doen is 10 euro, dus dat moet dan wel "One beltegoed" zijn.
One beltegoed is dus ook nadrukkelijk een ander soort beltegoed dan gewoon beltegoed.
Al bij het opwaarderen kies je of voor "One" of voor "gewoon" beltegoed, je kunt dat dan niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Stel je hebt €50 tegoed op je SIM gezet. Dan kun je voor 10 euro 10 euro One tegoed kopen/activeren of je kunt voor die 10 euro 20 euro 10=20 tegoed kopen/activeren. Het zijn volgens mij gewoon 'bundels' die je uit je tegoed kunt kopen. In beide gevallen hou je 40 euro over voor volgende bundels. Ik denk dat het zo werkt.

Maar het is echt dieptriest hoe incompetent ze daar zijn m.b.t. adequate communicatie met hun (potentiële) klanten. Als er een goed geschreven site zou staan geformuleerd door iemand die dat kán dan konden ze de helft of meer van hun helpdeskmedewerkers afschaffen wat ze een hoop geld zou besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik begin nu toch weer te twijfelen.
Heb net een lebara kaartje dat ik nog had liggen geprobeerd op die opwaarpagina om te kijken wat er gebeurt als je "One" kiest en doorgaat naar betaling.
Daar staat vervolgens"Not recurring - Remember to renew Lebara One next month"

Dan zou One dus toch een (maandelijkse terugkerende!) fee zijn die je slechts toegang geeft tot lagere tarieven?
Als dat zo is dan zat ik er dus helemaal naast en is het echt totaal oninteressant.

[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 21-11-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:29:
Dan zou One dus toch een (maandelijkse terugkerende!) fee zijn die je slechts toegang geeft tot lagere tarieven?
Als dat zo is dan zat ik er dus helemaal naast en is het echt totaal oninteressant.
Onduidelijk. Heb je langer dan 6 maanden niet opgewaardeerd. Er is een historie beschikbaar zag ik. Kun je daar zinvolle informatie uithalen? Ga anders even een chat aan en stel wat vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-11-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat lebara kaartje heb ik wel geregistreerd, maar nog nooit gebruikt/opgewaardeerd.
Het doet het wel; als ik hem in een telefoon stop kan ik gebeld worden.

Als ik inlog krijg ik een menuutje te zien maar welke optie ik ook klik wordt ik er dan direct weer uitgegooid.
Geen idee waarom, misschien omdat er (nog) geen verbruik/opwaardeerhistorie aanwezig is.

Chat: " System: You are next in queue... Estimated wait time is 0 hours 0 minutes 2 seconds"
Dat staat er al 10 minuten nu. 8)7

Twitter duurde de vorige keer een week voordat er een antwoord kwam na de tweet herhaald te hebben. ;(

Denk dat er weinig anders op zit dan er een keer een tientje aan op te offeren en danmaar zien wat er gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Naar aanleiding van een (te lang wordende) discussie in het "Bliep" topic over een alternatief voor Bliep internet, heb ik een vraag over en wil direct een topic openen over Lebara one.

Aangezien de klantenservice van lebara waardeloos is en het uit de website simpelweg niet duidelijk wordt hier de vraag of er mensen zijn die Lebara One gebruiken en daar hier iets over kunnen vertellen.

Belangrijkste vraag: Wat is "Lebara One" nu eigenlijk? Is het beltegoed? Of is het een dienst die je koopt waarmee je toegang krijgt tot voordelige tarieven?

Concretere vraag: stel ik haal een gratis simkaartje van Lebara, ga naar hun website en koop voor 10 euro "One". Heb ik dan 10 euro one beltegoed, of moet ik er ook nog beltegoed bijkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Ik denk dat je voor 10 euro een goedkoper tariefplan 'koopt' maar dat je de belminuten, smskosten nog uit een extra beltegoed moet afrekenen.

Er zit niks anders op dan het te proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik denk het toch niet en dat die 10 euro wel degelijk beltegoed is.

Afbeeldingslocatie: http://www.goedkoopbeltegoed.nl/uploads/1414953290-lebara%20one.jpg

Maar is er hier echt helemaal niemand met ervaring met Lebara One ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Gezien de 'Van' prijs die men claimt zou je eigenlijk mogen verwachten dat je hier

http://www.kijkshop.nl/pr...mpakket-met-2-simkaarten/

één SIM krijgt waar €10 saldo op staat zonder dat je eerst hoeft op te waarderen. Als iemand even langs een Kijkshop gaat en voor 3 euri zo'n setje haalt kan die e.e.a. even uitproberen.

Hou ons op de hoogte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CaptJackSparrow schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:42:
Gezien de 'Van' prijs die men claimt zou je eigenlijk mogen verwachten dat je hier

http://www.kijkshop.nl/pr...mpakket-met-2-simkaarten/

één SIM krijgt waar €10 saldo op staat zonder dat je eerst hoeft op te waarderen. Als iemand even langs een Kijkshop gaat en voor 3 euri zo'n setje haalt kan die e.e.a. even uitproberen.
Zonde van je 3 euro
Dan krijg je "gewoon" lebara beltegoed en dat is qua tarieven niet interessant.

Je moet echt specifiek dat "one" tegoed hebben, tenminste als het zo werkt als ik hoop dat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Volgens mij werkt het dus anders, nl. dat er geen specifiek 'One' tegoed is, maar daar kun je nou precies achter komen met zo'n kaartje als daar inderdaad 10 euri saldo op staat. Volgens mij kun je met dat saldo dat One 'tegoed' kopen. Drie euri om daar achter te komen is schappelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 16:35
Heren ik heb de proef op de som genomen.

Leeg Lebara simkaartje gehaald bij een lokaal tankstation.
Sim kaartje naar nano geknipt (ja dat ging goed :), maar welke grapjas bedacht heeft dat die kaartjes alleen creditcard, minisim en microsim moeten bevatten.....)
Simkaartje in mobiel.
Lebara one tegoed bij verkooppunt gehaald, duidelijk aangeven dat je "lebara one" wilt anders krijg je alsnog "lebara 10=20".
Lebara one tegoed opgewaardeerd met opwaardeer code.
Saldo checken via *100# levert nu op dat het saldo 10,00euro is.

Heb nog geen niet wifi data verbruikt, dus nog geen verbuikscijfers.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
nsa1984 schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:42:
Lebara one tegoed bij verkooppunt gehaald, duidelijk aangeven dat je "lebara one" wilt anders krijg je alsnog "lebara 10=20".
Lebara one tegoed opgewaardeerd met opwaardeer code.
Saldo checken via *100# levert nu op dat het saldo 10,00euro is.

Heb nog geen niet wifi data verbruikt, dus nog geen verbuikscijfers.
Kijk uit dat je niet toch eerst nog echt een One bundel moet kopen/activeren. Anders loop je het risico dat je buiten bundel gaat verbruiken wat duur is en waardoor je niet meer genoeg saldo hebt om dan alsnog een bundel te kopen zodat je nog een keer saldo moet bijkopen.

Check dus eerst dat er op dit moment een 'One' status aan dat kaartje hangt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CaptJackSparrow schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:22:
[...]

Check dus eerst dat er op dit moment een 'One' status aan dat kaartje hangt. :)
Dat kan haast niet anders omdat dat al bepaald is door de keuze bij aankoop.

Kom op, jaag er eens 10Mb doorheen en kijk of dat i.d.d. 10 cent kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
ASW1 schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:30:
[...]

Dat kan haast niet anders omdat dat al bepaald is door de keuze bij aankoop.
Dat vraag ik me dus af. Was dat op de een of andere manier te zien dat het One tegoed was? Het is natuurlijk mogelijk om een code te maken die gelijk 10 euro saldo op de kaart stort en die tegelijk verbruikt door een One 'bundel' te activeren.

Maar voor hetzelfde geld dacht die verkoper toen ie om One saldo vroeg: 'Die is gek', haalt zijn schouders op en draait gewoon een bonnetje uit met een code voor 10 euro Lebara saldo. ;) (omdat dat het enige is dat hij heeft!/?)

Dan moet je die alsnog verbruiken door hier
https://www.lebara.nl/topup-options-rs
een of ander product te kopen/activeren omdat je anders buiten bundel gaat bellen/data gaat verbruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Heren,

zojuist een 10mb testbestand van het internet getrokken via de lebara verbinding (ja was zelf ook wel nieuwsgierig). Er gaat inderdaad keurig 10cent van het tegoed af, dus wat dat betreft lijkt het helemaal goed te zitten. Kan er alleen nog een kleine adder onder het gras zitten, dat "lebara one" maar een maand geldig zou zijn. Ik verwacht het niet, maar meen ergens iets te hebben zien staan, dus dat zou nog kunnen.

Het aangekochte tegoed is echt "lebara one" tegoed, staat ook zo vermeld op de kassabon. Maar inderdaad bij een minder oplettende verkoper/koper zou dit een makkelijke valkuil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Werkt dus inderdaad zoals ik verwachtte, anders zou er € 4,90 van je tegoed afgeschreven zijn.
Met die 180 dagen houdbaarheid van het tegoed zal het ook wel goed zitten, heb meermaals gevraagd aan lebara en daar kwam hetzelfde antwoord uit. Tenslotte is het ook geen bundel maar tegoed, en de houdbaarheid van 6 maanden (eigenlijk 9, na 6 maanden wordt het bevroren en komt weer vrij na opnieuw opladen) staat in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Klopt zo heb ik het ook gelezen, maar herinner me dat ik ergens (een van de opwaardeer sites) gelezen heb dat de one bundel een maand geldig zou zijn. Ik vermoed gezien alles wat ik verder gelezen heb dat dit een foutje was, maar dat zou de enige valkuil nog kunnen zijn aan deze constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik ben wel even benieuwd naar een update. Zijn de kosten van het dataverbruik tot op heden netjes 1 eurocent per MB gebleven? Geen signalen dat het straks na 30 dagen verloopt? En natuurlijk benieuwd wat er zal gebeuren als die 30 dagen straks ook echt voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Tot op heden blijven de tarrieven inderdaad zoals eerder opgesomd:
bellen naar mobiel: 0,09e
bellen naar vast: 0,01e
sms: 0,09e
starttik gesprek: 0,09e
data 0,01e per MB, de beloofde 100kB free per dag heb ik nog niet kunnen vaststellen, maar vind ik persoonlijk niet belangrijk.

PS ik had inderdaad al even zitten kijken of ik al een maand verder was in verband met de mogelijke "bunderl", maar ik moet nog een paar dagen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
En werkt het nog nu de maand ruimschoots voorbij is? En kun je ergens een maximale 'houdbaarheidstermijn' zien? Als je bijv. inlogt op een account dat met het nummer aangemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Nog even een kickje. Ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik gebruik Lebara One al een tijd, en kan bevestigen dat het geen abonnement maar gewoon prepaid is. Beltegoed is een jaar geldig, geldigheidstermijn is te zien na het inloggen op de website van Lebara. Wel na max. 9 maanden een keer opwaarderen anders wordt het nummer afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ideaal dus, dat prepaid tarief van 1 ct/MB komt geen enkele andere provider ook maar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Yes. Gratis sim aanvragen (evt. nummerbehoud regelen), daarna One beltegoed kopen en gaan met die banaan. Je hoeft verder niets te activeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Superbaddd op 07-01-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
ASW1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:32:
Dat lebara kaartje heb ik wel geregistreerd, maar nog nooit gebruikt/opgewaardeerd.
Het doet het wel; als ik hem in een telefoon stop kan ik gebeld worden.

Als ik inlog krijg ik een menuutje te zien maar welke optie ik ook klik wordt ik er dan direct weer uitgegooid.
Geen idee waarom, misschien omdat er (nog) geen verbruik/opwaardeerhistorie aanwezig is.

Chat: " System: You are next in queue... Estimated wait time is 0 hours 0 minutes 2 seconds"
Dat staat er al 10 minuten nu. 8)7

Twitter duurde de vorige keer een week voordat er een antwoord kwam na de tweet herhaald te hebben. ;(

Denk dat er weinig anders op zit dan er een keer een tientje aan op te offeren en danmaar zien wat er gebeurt...
Het lukt mij ook niet om in te loggen bij lebara, wordt er ook telkens uitgegooid.
Lukt het jou inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd.
Nu dan wel : nee, lukt nog steeds niet.
Denk dat je beter gewoon USSD codes kunt gebruiken voor opvragen tegoed e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist via de website een Lebara SIM aangevraagd :) Moest verplicht overstappen van Choozze Zero.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Seroczynski schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:37:
Ik heb zojuist via de website een Lebara SIM aangevraagd :) Moest verplicht overstappen van Choozze Zero.
ik ook :)

ben alleen benieuwd hoe dit dan gaat met de vakantie, lebara one heeft geen data roaming.
zou je dan in de vakantie alleen eenmalig 10=20 tegoed hiervoor kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een tijdelijke mobiel internet optie en wellicht is lebara hiervoor de meest handige keuze (data tegoed ipv maandelijks verlopend en niet iedere maand verplicht een nieuwe bundel)

Kunnen jullie me adviseren of lebara(one) inderdaad de beste oplossing is:

Gedurende 4 maanden in de zomer zijn mijn ouders aan boord van hun motorboot. Ze zullen dit jaar vrijwel zeker alleen in Nederland blijven. Voor hun internet toegang had ik bedacht om een 3/4G modem/router aan te schaffen en hier een simkaart in te stoppen voor internettoegang. Deze router geeft dan via WiFi verbinding aan de telefoons/tablet en laptop die ze aan boord hebben.
Ze gebruiken niet veel data. Een paar 100 MB per maand (500MB max?) is waarschijnlijk voldoende voor hen. Voorgaande jaren hadden ze een USB dongle van Vodafone, maar dat beviel niet echt. Er was alleen internet voor de laptop en soms was de dekking gewoon slecht, zelfs in het midden van een stad.

Nog een vraagje: wat voor verschil is er tussen lebara one en een databundel die ook op de website van lebara wordt aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Nog een vraagje: wat voor verschil is er tussen lebara one en een databundel die ook op de website van lebara wordt aangeboden?
geen idee, maar je bent de bundel niet nodig met "one" tegoed. zeker niet als je 100mb per maand verbruikt. (zolang het 1cent/mb blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Die bundels zijn volgens mij allemaal maar 30 dagen geldig. De grotere zijn wat voordeliger per MB. One is ideaal voor weinigverbruikers. Het tegoed is een jaar geldig maar je moet na maximaal 6 maanden tegoed bijstorten om het werkend te houden.

Ik heb het nu 5 weken en heb €0,55 verbruikt. Heb er op maar 6 dagen gebruik van gemaakt. Kan vaak met WiFiSpots toe. Als het weer warmer wordt zal ik meer gaan verbruiken maar ik krijg nu ook even 6 maanden gratis 1GB/maand van XS4All wat voor al hun klanten verkrijgbaar is, dus mocht dat toevallig een optie zijn dan is dat ook aantrekkelijk.

• ASW1
Lycamobile hanteert voor het "saver plan" (gratis aanmelden) exact dezelfde tarieven als lebara one.
Enige verschil dat ik kan ontdekken is dat bij geen gebruik het tegoed al na 3 maanden bevroren wordt, bij lebara na 6 maanden. Maar minimaa opwaardeerbedrag is bij lebara 10 euro en bij lyca 5.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Tenzij Lyca de prijzen veranderd heeft is alleen de bundelprijs hetzelfde per MB nl. 1 eurocent per MB bij 500MB voor €5. Maar die bundels zijn ook maar 30 dagen geldig. Buiten de bundel is 1MB iets van €0,09 geloof ik.

• ASW1
Nee, het gaat nadrukkelijk om het saver plan.
Geen bundel maar afrekenen uit het tegoed.
1 ct per Mb, gesprekken 9 ct starttarief en 1 ct naar vast, 9 ct naar mobiel, ofwel identiek aan lebara one.

Zie hier: http://www.lycamobile.nl/nl/saver-plan-tarieven

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Bij Lycamobile blijft je nummer ook actief bij gebruik (officieel 3 maanden, maar in praktijk vaak langer) en hoef je dus niet perse op te waarderen.

http://www.lycamobile.nl/nl/faq (zie Geldigheidsduur)

[ Voor 16% gewijzigd door Windstorm op 18-02-2016 16:34 ]

• ASW1
Maar volgens de A.V. vervalt wel het beltegoed na 90 dagen:
4.5
Met ingang van 5 augustus 2014 is elke nieuwe beltegoed opwaardering negentig (90) dagen geldig vanaf de datum van opwaardering. Dit geldt niet voor het beltegoed dat voor 5 augustus 2014 al op uw Account stond.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
ASW1 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:37:
Nee, het gaat nadrukkelijk om het saver plan.
Geen bundel maar afrekenen uit het tegoed.
1 ct per Mb, gesprekken 9 ct starttarief en 1 ct naar vast, 9 ct naar mobiel, ofwel identiek aan lebara one.

Zie hier: http://www.lycamobile.nl/nl/saver-plan-tarieven
Daar heb ik het ook over. Dat heb ik ook in gebruik op een sim. Half jaar geleden of zo ging er bij mij toen een databundel afgelopen was en ik data niet uitgezet had toch echt die 9 eurocent per MB vanaf. Ik zie dat het nu inderdaad veranderd lijkt als ik die tarievenpagina zie. Wellicht door de concurrentie van Lebara One.

Wil iedereen wel duidelijk maken over welke provider het gaat als ie iets bijdraagt nu we het over meerdere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Wil iedereen wel duidelijk maken over welke provider het gaat als ie iets bijdraagt nu we het over meerdere hebben.
Niet om te azijnzijken, maar ik meende dat dit "het lebara" topic was of moet de titel aangepast worden naar het "prepaid sim" topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dit is ook het Lebara topic, Lebara is wel een budgetprovider waarbij het de klant veelal om de prijs te doen zal zijn.
Vooral het prepaid datatarief van 1ct/Mb is voor veel mensen interessant (die voorheen b.v. met bliep dagpakketjes zaten te klooien)

Wanneer een andere provider, in dit geval Lycamobile de prijzen van Lebara matched dan is dat de moeite waard om te melden in dit topic, en de overige randvoorwaarden zoals geldigheid beltegoed, minimum opwaardeerbedrag etc. onderling te vergelijken. Een 1 op 1 vergelijking met een andere provider vind ik kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe bevalt Lyca of Lebara nu. Het lijkt mij voor mij ideaal. Vooral de 1 cent per Mb. Toch lees ik veel horror verhalen over beide providers. Zijn er ook positieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Van de service zou ik niet teveel verwachten. Maar als het werkt, dan werkt het en aangezien het prepaid is kun je nooit voor veel geld het schip in gaan, zoals dat bij abonnementen wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik maak nu zondagavond vanaf donderdagavond gebruik van Lyca saver plan. Ik merk dat er per dag een paar cent verdwijnen, zonder dat ik bewust gebruik maak van de verbinding. Het lijkt erop dat dit gebeurt door van de verbinding op wifi over te gaan. Alleen donderdag avond heb ik bewust gebruik gemaakt van 3g. Ben nu 36 cent kwijt. Als het zo blijft, blijft het voordeliger dan een abonnement, maar wel met een bijsmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Weet je zeker dat je telefoon niet toch op de achtergrond wat data snoept, heb je dat gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Als je mobiele data constant hebt aanstaan dan zal er op de momenten dat er geen WiFi gebruikt wordt/kan worden/beschikbaar is mobiele data gebruikt worden. Op de achtergrond willen vele zaken contact met het internet. Installeer maar eens een firewall. Dan zie je dat pas goed. WiFi instellingen zijn meestal zo dat bij scherm uit er niet constant contact met je WiFi netwerk gehouden wordt om energie te sparen. Als je buiten bereik van WiFi gaat kan dat sowieso niet en zal het toestel op mobiele data overschakelen. Je telefoon moet wel constant contact met het mobiele netwerk houden om gebeld te kunnen worden. De dataverbinding blijft dan ook beschikbaar. Wil je dat niet dan moet je mobiele data bewust aan en uitzetten wanneer je het wilt gebruiken en wanneer niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Heren, bedankt voor jullie reactie. Ik test nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Nu een week Lyca gebruikt. Ben € 0.84 kwijt. Twee telefoontjes van een minuut. Dat kost dus €0.20. Dat zou betekenen dat er 64 Mb doorheen gegaan is. Volgens mijn telefoon zou dit 36.7 Mb zijn. Ik ben er dus van overtuigd dat Lyca het verbruik op de een of andere manier ruim berekent. Op zich heb ik de telefoon redelijk gebruikt zoals ik hem normaal gebruik. Dus een flinke besparing op een abonnement. Bereik is verder prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
Ik heb nu 3 weken ervaring met Lyca 1ct/MB tarief (Saver plan). Pak nu Wifi waar het kan en zet alleen mobiel internet aan als er geen Wifi voorhanden is.
Nu 31MB verbruikt, heeft me 41 cent beltegoed gekost over 3 weken.

Als ik mobiel (3G) wil internetten zet ik enkel dat aan en wifi uit, om te voorkomen dat ik meerdere internet sessies maak door wifi (Ziggo of KPN hotspots) Om zo al te veel afrondingen te voorkomen, want Lyca lijkt elke sessie per MB af te ronden.

Als ik bijv. thuis het mobiele internet niet uitzet, zullen er telkens 1 of 2 cent tikken van me tegoed afgaan, als Wifi even wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Volgens de website van Lebara zou er per 100 kb worden afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Mogelijk een verschil tussen Lyca en Lebara? Interessant om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Kan iemand bevestigen dat Lebara daadwerkelijk met 100kb wordt afgerond.

Dat zou Lebara aanzienlijk goedkoper maken dan Lyca aangezien zij per 1 Mb lijken af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Auke schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:44:
Kan iemand bevestigen dat Lebara daadwerkelijk met 100kb wordt afgerond.

Dat zou Lebara aanzienlijk goedkoper maken dan Lyca aangezien zij per 1 Mb lijken af te ronden.
Dat staat toch gewoon op de website van Lebara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Haha, ja het staat er, maar laten we maar zeggen dat ik het graag bevestigd zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Maar dat Lyca af zou ronden op hele MB's is wel erg royaal in hun voordeel.
Ik zie het nergens op hun website of voorwaarden staan, maar dat is dus een schatting?
Wanneer je 1x data aanzet en weer uit kost dat je 1 cent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Nu ook Lebara sim kaartje gehaald en met one beltegoed opgewaardeerd. Ik heb nu €10.01 beltegoed. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 12% gewijzigd door Auke op 16-03-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Tussenstand: Eerste 24 uur. 6 cent verbruikt. De eerste 3 cent gisteravond al na een 10 minuut gebruik. Op mijn werk continu mobiel internet aan gehad. Minimaal gebruik gemaakt hiervan. Whatsapp, teletekst. Beetje surfen. Thuis wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik denk dat het voor je medetweakers interessant is wanneer je het verbuik volgens je teefoon vermeldt; zoals je het nu opschrijft kunnen wij geen inschatting maken of het verbruik realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Komt goed. Dat heb ik vanaf vandaag zo ingesteld. Komt tot nu toe exact goed uit. 1 mb, 1 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Probeer je dan ook Lyca nog een keer om te zien of dat echt zo absurd wordt afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Vandaag 3.3Mb volgens de telefoon verbruikt. 3 cent afgerekend. Dit terwijl ik wifi en mobiel internet had aanstaan, dus diverse keren wisselingen. Keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
Dan lijkt Lebara dus netjes af te rekenen per 100kb,
Lyca vermeldt niet hoe ze afrekenen, maar er zit een afronding op, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je zou dezelfde test moeten herhalen met lyca.
Of zoals ik al schreef, verbinding maken en verbreken en kijken of dat 1 cent kost. Zo nee, herhalen tot dat wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
En ook vandaag komt verbruik volgens telefoon overeen met wat afgerekend wordt.

Het lyca simkaartje heb ik uitgeleend. Deze ga ik dus niet opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
@ASW1 zie mijn post:
Windstorm schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:51:
Ik heb nu 3 weken ervaring met Lyca 1ct/MB tarief (Saver plan). Pak nu Wifi waar het kan en zet alleen mobiel internet aan als er geen Wifi voorhanden is.
Nu 31MB verbruikt, heeft me 41 cent beltegoed gekost over 3 weken.

Als ik mobiel (3G) wil internetten zet ik enkel dat aan en wifi uit, om te voorkomen dat ik meerdere internet sessies maak door wifi (Ziggo of KPN hotspots) Om zo al te veel afrondingen te voorkomen, want Lyca lijkt elke sessie per MB af te ronden.

Als ik bijv. thuis het mobiele internet niet uitzet, zullen er telkens 1 of 2 cent tikken van me tegoed afgaan, als Wifi even wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Maar hoeveel is de afronding bij Lyca dan volgens jou, per 1 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
Ik denk dat ze bij Lyca naar boven afronden per MB.
Verschillen t.o.v. Lebara:
- Beltegoed echt onbeperkt geldig, minimaal eens in de 3 maanden gebruik maken van je aansluiting.
Bij Lebara eens in de 9 maanden opwaarderen
- 3G internet snelheid bij Lyca max. 7,2 Mbps (in praktijk zelfs 14,4 Mbps)
3G internet snelheid bij Lebara max. 786 kbps (minstens 10 x langzamer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Lebara getest met Ookla speedtest

Download 9 Mbps
Upload 1.47 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kan je gebruik maken van het 4G netwerk met 'Lebara One'?
Of is het gelimiteerd tot 2/3G netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
De databundels op de website van Lebara zijn duurder voor 4G dan voor 3G. De 3G bundels komen overeen met 1ct/MB. Ik gok dat Lebara One dus niet op 4G zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Geen 4g voor Lebara one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gisteren de Kazam Life B1 besteld inclusief 15 euro beltegoed, als noodtelefoon voor ons aankomende zomerkamp bij de Scouting.

Vond het geen slechte deal, aangezien de telefoon los 18 euro kost: pricewatch: Kazam Life B1 Zwart

Vandaag al binnen gekregen en ben positief verrast. Telefoon heeft dual sim, microSD en FM-Radio. Het is alleen jammer dat van de bijgeleverde 15 euro beltegoed maar 5 euro meteen beschikbaar is. Bij de eerste keer opwaarderen komt de volgende 5 euro vrij en bij de 2e keer opwaarderen komt de rest bij. Dit had Lebara best wel even bij het bestellen erbij kunnen vertellen.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 05-04-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie dat hier een tijdje niet gereageerd is, maar dit leek mij dus interessant prepaid simkaart voor als een 2e backup sim om mee te internetten.

Ik weet niet of er ondertussen al meer ervaringen zijn met de Lebara One simkaart/tegoed, maar ik heb de topic even doorgenomen en kom samengevat op de volgende info:

- Je moet een gratis lege simkaart bestellen en via de website van Lebara voor 10 euro "One tegoed" kopen.
- 10 euro staat gelijk aan 1000 MB (dus € 0,01 per MB).
- Tegoed blijft 9 maanden geldig, maar wordt na 6 maanden bevroren en komt weer vrij als je opwaardeerd.
- Opwaarderen kan vanaf minimaal 10 euro.
- Er moet binnen 9 maanden opgewaardeerd worden, anders wordt je nummer afgesloten en ben je dus ook al je tegoed kwijt.

Dus als je wilt dat je tegoed niet verloopt en hier regelmatig gebruik van maakt, kost het je nog geen 2 tientjes per jaar.

Klopt dit een beetje? Of mis ik nog iets belangrijks?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste