Klopt helemaal. Uiteraard alleen als je binnen .nl blijft, want roaming is still a bitch....
Thanks, dan is het idd interessant. Maar je tegoed blijft dus 9 maanden vanaf aankoop houdbaar toch? Want bij andere prepaids is het na 6 maanden "geen gebruik" verlopen.
Dat zou dan wel iets nadeliger zijn, maar een simpele agendapunt om elke 9 maanden op te waarderen is al een idee.
Dat zou dan wel iets nadeliger zijn, maar een simpele agendapunt om elke 9 maanden op te waarderen is al een idee.
Ja, maar na zes maanden wordt het bevroren (dwz, je kunt het niet gebruiken) totdat je het tegoed weer aanvult.
Als het puur gaat om een SIM die zo weinig mogelijk kost om hem actief te houden dan moet je naar KPN kijken, dan hoef je maar eens in de zes maanden gebruik te maken van de SIM.
Als het puur gaat om een SIM die zo weinig mogelijk kost om hem actief te houden dan moet je naar KPN kijken, dan hoef je maar eens in de zes maanden gebruik te maken van de SIM.
[ Voor 45% gewijzigd door hcQd op 25-07-2016 20:14 ]
Je hebt gelijk, na 6 maanden zal het idd niet meer bruikbaar zijn. Maar tegoed is dan wel nog houdbaar, dus als sim vaker gebruikt zal worden zal het per 6 maanden opgewaardeerd moeten worden. Dus 2 tientjes per jaar.
Nee het ging eigenlijk niet om een sim actief te houden, maar om zo goedkoop mogelijk nog te kunnen inetten met sim2 als sim1 geen data meer over heeft.
Simyo prepaid is wel een goede optie voor wat jij bedoelt en je krijgt ook een herinnering per mail als je sim bijna verloopt.
Ik heb ook even zitten te rekenen wat internet ongeveer gaat kosten met een Simyo prepaid simkaart. De standaard inet tarieven zijn helemaal niet gunstig: https://www.simyo.nl/klan...agen/prepaid-internet-120
Maar icm met een cashback wordt het gelijk al wel interessant. Voor € 6,25 al meer dan 1 gb te verbruiken!
Dit is dus ook nog een optie.
Nee het ging eigenlijk niet om een sim actief te houden, maar om zo goedkoop mogelijk nog te kunnen inetten met sim2 als sim1 geen data meer over heeft.
Simyo prepaid is wel een goede optie voor wat jij bedoelt en je krijgt ook een herinnering per mail als je sim bijna verloopt.
Ik heb ook even zitten te rekenen wat internet ongeveer gaat kosten met een Simyo prepaid simkaart. De standaard inet tarieven zijn helemaal niet gunstig: https://www.simyo.nl/klan...agen/prepaid-internet-120
Maar icm met een cashback wordt het gelijk al wel interessant. Voor € 6,25 al meer dan 1 gb te verbruiken!
Dit is dus ook nog een optie.
Ik ben nog steeds zeer tevreden. Ik heb nu in bijna 3 maanden nog geen €4.50 verbruikt. Bijna altijd 3g. Prima dus. Bij porteren van mijn nummer kreeg ik €20 extra beltegoed. Ik kan dus voorlopig wel vooruit.
@Auke,
controleer wel even jouw gekregen tegoed vanwege je portatie "one" tegoed is. Ik meen namelijk te hebben onthouden dat je voor het porteren van je nummer 10=20e tegoed kreeg. Opzich niks mee mis, maar internet is daarmee wel een stukje duurder.
controleer wel even jouw gekregen tegoed vanwege je portatie "one" tegoed is. Ik meen namelijk te hebben onthouden dat je voor het porteren van je nummer 10=20e tegoed kreeg. Opzich niks mee mis, maar internet is daarmee wel een stukje duurder.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Goede tip, hoe zou ik dat moeten controleren?
nsa1984 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:38:
@Auke,
Wanneer je zo weinig mogelijk wil uitgeven, is Vodafone prepaid ook een optie, je moet 1 x per jaar opwaarderen, kan al vanaf € 10, dus actief houden kost een tientje per jaar.
Maar 't hangt er natuurlijk ook vanaf, hoe vaak en hoe veel je wil internetten. Vodafone heeft een internet dagbundel van 100MB voor € 1,-, dat is dus ook 1 cent per MB, maar dat moet dan wel op die dag, dwz voor 23.59 uur, opgemaakt worden. Wanneer je na middernacht weer gebruik maakt van internet, gaat er opnieuw € 1 voor 100MB van je beltegoed af.
Maar 't hangt er natuurlijk ook vanaf, hoe vaak en hoe veel je wil internetten. Vodafone heeft een internet dagbundel van 100MB voor € 1,-, dat is dus ook 1 cent per MB, maar dat moet dan wel op die dag, dwz voor 23.59 uur, opgemaakt worden. Wanneer je na middernacht weer gebruik maakt van internet, gaat er opnieuw € 1 voor 100MB van je beltegoed af.
26779
Als je _iets_ meer dan helemaal niets verbruikt (en met name data), dan is volgens mij Lebara One de enige zinnige optie. Alle andere opties zijn misschien qua opwaarderen gelijkwaardig (op jaarbasis) maar vervolgens de prijs per MB is bij alle andere aanbieders niet mogelijk met dezelfde voorwaarden (6 maanden geldig)
Waar ik alleen nog tegen aan loop zijn de roaming kosten. Zodra die binnen de EU er niet meer zijn dan hoop ik dat Lebara One nog met dezelfde voorwaarden beschikbaar is. (ik zit zelf in .be maar ben heel vaak in .nl)
Waar ik alleen nog tegen aan loop zijn de roaming kosten. Zodra die binnen de EU er niet meer zijn dan hoop ik dat Lebara One nog met dezelfde voorwaarden beschikbaar is. (ik zit zelf in .be maar ben heel vaak in .nl)
Voor de volledigheid nog even een T-Mobile tip:
Natuurlijk is dat weinig en heeft Lebara weer andere voordelen, maarja dat is voor sommigen mss ook een goede optie.
Geldt ook voor T-Mobile, bovendien is TM met 5ct/MB goedkoper dan KPN (voor zover ik weet) en gratis 4G.hcQd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:12:
Lebare One kost minimaal €20/jaar. Voor dat geld krijg je bij T-Mobile 400MB. Dus als je minder dan 400MB/jaar gebruikt (of beter gezegd, minder dan €20/jaar), is TM goedkoper.26779 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:03:
Als je _iets_ meer dan helemaal niets verbruikt (en met name data), dan is volgens mij Lebara One de enige zinnige optie. Alle andere opties zijn misschien qua opwaarderen gelijkwaardig (op jaarbasis) maar vervolgens de prijs per MB is bij alle andere aanbieders niet mogelijk met dezelfde voorwaarden (6 maanden geldig)
Natuurlijk is dat weinig en heeft Lebara weer andere voordelen, maarja dat is voor sommigen mss ook een goede optie.
Met dit verschil, dat bij KPN zes maanden ook echt zes maanden zijn, terwijl 't er bij T-Mobile ook slechts drie of vier kunnen zijn. Bij weinig bellende, bejaarde familieleden afgelopen jaren al drie keer meegemaakt, dat een T-Mobile prepaid simkaart, die absoluut zeker drie of vier maanden eerder nog was gebruikt, niet meer geldig was. Dus nummer en beltegoed weg, en nog erger: een bejaarde, die erop vertrouwt, dat de aansluiting nog geldig is, en die dus 's avonds op het station staat en niemand kan bellen, om haar op te halen.N8w8 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:21:
Voor de volledigheid nog even een T-Mobile tip:
[...]
Geldt ook voor T-Mobile, bovendien is TM met 5ct/MB goedkoper dan KPN (voor zover ik weet) en gratis 4G.
Dat is idd wel heel erg treurig. Maar dan is de truuk de kalender op de muur te gebruiken om elke maand minstens 1 x te bellen. Bellen naar beltegoed opvragen of helpdesk telt ook?Marly schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:50:
Dus nummer en beltegoed weg, en nog erger: een bejaarde, die erop vertrouwt, dat de aansluiting nog geldig is, en die dus 's avonds op het station staat en niemand kan bellen, om haar op te halen.
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Tja, bellen om beltegoed op te vragen, telt niet meer, geloof ik, 1 x per maand bellen kan natuurlijk wel, maar zou niet nodig moeten zijn, wanneer T-Mobile belooft, dat de aansluiting geldig blijft, indien men eens per zes maanden belt en de betreffende bejaarde bij de vorige treinreis, drie maanden daarvoor, ook gebeld heeft, om opgehaald te worden.
Nadat dit binnen enkele jaren bij ouderen in de familiekring nu drie keer gebeurd is, heb ik ze nu allemaal naar KPN of Vodafone omgepraat, bij KPN kan je tenminste op die zes maanden vertrouwen en eenmaal per jaar een tientje opwaarderen bij Vodafone is ook nog te overleven, voor een aansluiting waar dergelijke belangrijke telefoontjes mee gepleegd worden. Bovendien stuurt Vodafone twee weken voor afloop van dat jaar ook nog een échte, papieren brief
Nadat dit binnen enkele jaren bij ouderen in de familiekring nu drie keer gebeurd is, heb ik ze nu allemaal naar KPN of Vodafone omgepraat, bij KPN kan je tenminste op die zes maanden vertrouwen en eenmaal per jaar een tientje opwaarderen bij Vodafone is ook nog te overleven, voor een aansluiting waar dergelijke belangrijke telefoontjes mee gepleegd worden. Bovendien stuurt Vodafone twee weken voor afloop van dat jaar ook nog een échte, papieren brief
Anoniem: 840159
Ik heb dit topic doorgenomen en het volgende blijft onduidelijk 
ik heb een simlockvrije telefoon gekocht die geleverd is met een gratis Lebara simkaart (LEBARA Max. € 15,- beltegoed + 50 MB). Deze simkaart heb ik moeten activeren om te kunnen gebruiken. Bij het activeren heeft Lebara (ongevraagd) automatisch gratis €5 beltegoed + 50mb data erop gezet. Er staat nergens vermeld wat voor soort tegoed dit is, maar ik vermoed 'verdubbel beltegoed' (10=20 etc.) en dus geen Lebara One tegoed.
1) Nu heb ik Lebara One beltegoed gekocht bij een supermarkt (een soort kassabon met daarop een 14cijferige code, te activeren via *101* of bellen naar 1244).
Kan ik dit Lebara One beltegoed op deze manier op bovenstaande simkaart plaatsen?
2) Gerelateerd aan vraag 1: kan je daadwerkelijk 2 soorten beltegoed op 1 simkaart kan plaatsen? Zo ja, hoe wissel je tussen beltegoed van Lebara One, en de reeds ontvangen €5 / 50mb? Hoe geef je aan ten laste van welk beltegoed / datategoed het verbruik afgeschreven wordt?
3) Of kan op deze simkaart geen Lebare One gezet worden, omdat Lebara die €5 + 50mb al erop heeft gezet en je NIET hiernaast ook nog Lebara One beltegoed op dezelfde simkaart kan plaatsen? Welke simkaart moet ik dan kopen, want elke simkaart wordt bij opwaarderen automatisch opgewaardeerd. Ook de simkaart die je los in de winkels kan kopen voor €4,99.
Alvast bedankt!
ik heb een simlockvrije telefoon gekocht die geleverd is met een gratis Lebara simkaart (LEBARA Max. € 15,- beltegoed + 50 MB). Deze simkaart heb ik moeten activeren om te kunnen gebruiken. Bij het activeren heeft Lebara (ongevraagd) automatisch gratis €5 beltegoed + 50mb data erop gezet. Er staat nergens vermeld wat voor soort tegoed dit is, maar ik vermoed 'verdubbel beltegoed' (10=20 etc.) en dus geen Lebara One tegoed.
1) Nu heb ik Lebara One beltegoed gekocht bij een supermarkt (een soort kassabon met daarop een 14cijferige code, te activeren via *101* of bellen naar 1244).
Kan ik dit Lebara One beltegoed op deze manier op bovenstaande simkaart plaatsen?
2) Gerelateerd aan vraag 1: kan je daadwerkelijk 2 soorten beltegoed op 1 simkaart kan plaatsen? Zo ja, hoe wissel je tussen beltegoed van Lebara One, en de reeds ontvangen €5 / 50mb? Hoe geef je aan ten laste van welk beltegoed / datategoed het verbruik afgeschreven wordt?
3) Of kan op deze simkaart geen Lebare One gezet worden, omdat Lebara die €5 + 50mb al erop heeft gezet en je NIET hiernaast ook nog Lebara One beltegoed op dezelfde simkaart kan plaatsen? Welke simkaart moet ik dan kopen, want elke simkaart wordt bij opwaarderen automatisch opgewaardeerd. Ook de simkaart die je los in de winkels kan kopen voor €4,99.
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 840159 op 16-11-2016 14:56 ]
Je kunt een gratis SIMkaart aanvragen via de website van Lebara, duurt ongeveer een weekje voor je hem binnen hebt. Dat werkt iig prima met One. Wat er gebeurt als je beltegoed gaat mengen moet iemand anders maar beantwoorden.Anoniem: 840159 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:25:
want elke simkaart wordt bij opwaarderen automatisch opgewaardeerd. Ook de simkaart die je los in de winkels kan kopen voor €4,99.
Anoniem: 840159
Als ik het topic goed begrijp kan Lebara One op elke Lebara simkaart, dus ook op de simkaart die ik bij de aanschaf van de telefoon heb gekregen (LEBARA Max. € 15,- beltegoed + 50 MB)? Of is dit nu net de uitzondering?
@hcQD: bedankt voor je tip maar waarschijnlijk zet Lebara bij activeren van deze simkaart ook gratis beltegoed. Dan houd ik het potentiële probleem van 2 soorten beltegoed op 1 simkaart.
Hoop dat iemand anders het antwoord op mijn eerdere vragen weet
, zie 2 post omhoog.
@hcQD: bedankt voor je tip maar waarschijnlijk zet Lebara bij activeren van deze simkaart ook gratis beltegoed. Dan houd ik het potentiële probleem van 2 soorten beltegoed op 1 simkaart.
Hoop dat iemand anders het antwoord op mijn eerdere vragen weet
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 840159 op 17-11-2016 09:21 ]
Je kan gewoon lebara one beltegoed opwaarderen op deze sim. Tijdens gebruik kiest Lebara automatisch de goedkoopste optie voor jou. Lebara one is vrijwel altijd goedkoper dan 10=20. Dus deze wordt dan ook eerst gebruikt. Als deze op is dan wordt 10=20 aangesproken. Zo werkt het al jaren bij mij.
Ik kreeg van 't weekend een sms:

Dus zou de SMS alleen gelden voor het normale tegoed (wat dus al €0 was)? Ik heb altijd Lebara ONE tegoed gebruikt.
Nu staat er bij mijn account het volgende:waardeer binnen 7 dagen op, anders wordt uw beltegoed bevroren

Dus zou de SMS alleen gelden voor het normale tegoed (wat dus al €0 was)? Ik heb altijd Lebara ONE tegoed gebruikt.
Gisteren voor het eerst lebara one beltegoed gekocht, alleen om te gebruiken voor mobiel internet.
Even naar nos.nl gesurft om te kijken of het allemaal goed gaat. Ongeveer 7,7 mb gebruikt, dus verwacht dat er 8 cent van het beltegoed afgaat.
Dus niet, blijkt 3,62 euro van het beltegoed afgeschreven te zijn.
Iemand een idee of dit nog aan bepaalde instellingen ligt oid? Gebruik nu de door lebara verzonden instellingen voor mobile internet
edit:
schijnbaar wordt er nu gerekend met de tarieven voor buiten de 3g bundel, wat neerkomt op 39 cent/MB.
gaat lekker dit
Even naar nos.nl gesurft om te kijken of het allemaal goed gaat. Ongeveer 7,7 mb gebruikt, dus verwacht dat er 8 cent van het beltegoed afgaat.
Dus niet, blijkt 3,62 euro van het beltegoed afgeschreven te zijn.
Iemand een idee of dit nog aan bepaalde instellingen ligt oid? Gebruik nu de door lebara verzonden instellingen voor mobile internet
edit:
schijnbaar wordt er nu gerekend met de tarieven voor buiten de 3g bundel, wat neerkomt op 39 cent/MB.
gaat lekker dit
[ Voor 12% gewijzigd door Brannigan op 18-12-2016 13:57 ]
Huh hoe zit dat dan? Wat staat er onder 'Uw verbruik'? https://www.lebara.nl/view/content/pl_LI_Dashboard
Mijn wifi viel laatst ongemerkt uit toen ik Youtube keek, en zo 150MB aan data verbruikt, maar de schade bleek 'maar' 2 euro.
Mijn wifi viel laatst ongemerkt uit toen ik Youtube keek, en zo 150MB aan data verbruikt, maar de schade bleek 'maar' 2 euro.
8,6 mb en inmiddels is er 5 euro afgeschreven (met nog een kort telefoontje gepleegd)
Heb een ticket aangemaakt bij lebara. Ben benieuwd of er een zinvol antwoord komt.
Heb een ticket aangemaakt bij lebara. Ben benieuwd of er een zinvol antwoord komt.
Even een update.
Contact gehad via het ticket systeem via de website. Dan kom je ergens in India terecht en dat heeft weinig zin. We kunnen je niet helpen en succes ermee
Daarna nog via twitter @lebaranl geprobeerd. Binnen een uur reactie en gaven toe dat het niet goed gekoppeld was. Inmiddels omgezet naar lebara one en 10 euro beltegoed is ook weer toegevoegd. Al met al toch goed geholpen
Contact gehad via het ticket systeem via de website. Dan kom je ergens in India terecht en dat heeft weinig zin. We kunnen je niet helpen en succes ermee

Daarna nog via twitter @lebaranl geprobeerd. Binnen een uur reactie en gaven toe dat het niet goed gekoppeld was. Inmiddels omgezet naar lebara one en 10 euro beltegoed is ook weer toegevoegd. Al met al toch goed geholpen
Mijn Lebara One tegoed is bijna op.
Nu zie ik onderaan mijn prive pagina (dashboard), dat ik Eur20 cadeau heb gekregen vanwege een nummerportering.
Wordt die porteringscadeau automatisch ingezet wanneer mijn tegoed op is, of moet ik bij het kopen van nieuw tegoed die porteringscadeau kiezen?
Nu zie ik onderaan mijn prive pagina (dashboard), dat ik Eur20 cadeau heb gekregen vanwege een nummerportering.
Wordt die porteringscadeau automatisch ingezet wanneer mijn tegoed op is, of moet ik bij het kopen van nieuw tegoed die porteringscadeau kiezen?
Volgens mij wordt het automatisch ingezet wanneer je bundel op is, en kun je met dat cadeautegoed sowieso geen bundels kopen. Je hebt er dus eigenlijk niets aan.
Ik had kort geleden nog in het T-Mobile topic gezet. Waarom er geen onbeperkte prepaid bundel is waar je de meest praktische zaken kan doen als, twitteren, mailen en appen.
Nu heeft Lebara wel zo iets:http://www.lebara.nl/chatapp
Alleen, helaas hebben ze het niet helemaal goed gedaan.
Het is veel beter als je eerst 1 GB snel hebt en daarna langzamere snelheid. En dat mag dan wel iets duurder kosten dan 5 euro.
Het is veel beter als je eerst 1 GB snel hebt en daarna langzamere snelheid. En dat mag dan wel iets duurder kosten dan 5 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door fl2001 op 01-05-2017 15:26 ]
Als je zo'n zelfde idee wilt als wat T-Mobile nu aanbied, dat gaat niet gebeuren of voor een absurd hoge prijs. De reden waarom T-Mobile dit nu kan aanbieden is omdat ze weten dat ze bij elke klant minimaal 24 * 30 euro krijgen en ook weten dat niet elke klant elke maand maximaal data staat te verstoken. Ze hebben dus ruimte en marge om dit aan te kunnen bieden.fl2001 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:24:
Ik had kort geleden nog in het T-Mobile topic gezet. Waarom er geen onbeperkte prepaid bundel is waar je de meest praktische zaken kan doen als, twitteren, mailen en appen.
In het geval van prepaid zul je genoeg mensen hebben die een maand of twee zo'n abonnement afsluiten, handig voor op vakantie / tijdelijk internet thuis e.d. en gewoon die maand maximaal data verbruiken. Ze moeten dan wel een extreem hoge prijs vragen (of heel veel klanten hebben die maand) om al die data te kunnen vergoeden.
Ik lees in de kleine letters: Onbeperkt == 3GB. Daarna 39cent/MB.fl2001 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:24:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat begrijp ik, dat zie ik idd ook niet zo snel voor prepaid gebeuren , en als het al gebeurd zal dat inderdaad met een hoge prijs zijn.rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:55:
[...]
Als je zo'n zelfde idee wilt als wat T-Mobile nu aanbied, dat gaat niet gebeuren of voor een absurd hoge prijs. De reden waarom T-Mobile dit nu kan aanbieden is omdat ze weten dat ze bij elke klant minimaal 24 * 30 euro krijgen en ook weten dat niet elke klant elke maand maximaal data staat te verstoken. Ze hebben dus ruimte en marge om dit aan te kunnen bieden.
In het geval van prepaid zul je genoeg mensen hebben die een maand of twee zo'n abonnement afsluiten, handig voor op vakantie / tijdelijk internet thuis e.d. en gewoon die maand maximaal data verbruiken. Ze moeten dan wel een extreem hoge prijs vragen (of heel veel klanten hebben die maand) om al die data te kunnen vergoeden.
Al kan je het natuurlijk nooit uitsluiten. Bliep had tijdje terug wel redelijk betaalbaar internet, niet snel, maar je kon er aardig wat mee. Dus in aangepaste vorm, zijn er denk ik wel wat mogelijkheden, uiteraard niet zo als T-Mobile Unlimited op het moment is.
Maar eigenlijk bedoelde ik dat niet.
Ik bedoel meer zo iets van 2 GB snel en daarna de rest van de maand een langzamere snelheid, waar je nog wel wat apps, mail en zo kan gebruiken. :-)
Ik kom redelijk vaak in andere landen, en dat heb je bv al in spanje, duitsland en nog meer landen.
@Brent Ik zie het inderdaad staan in de kleine letters dat het helemaal niet echt onbeperkt is maar 3GB, nou moet je op die snelheid wel fink je best doen, maar toch is het wel weer misleiding door het gewoon Onbeperkt te noemen, word echt is tijd dat dat is een keer gewoon word aangepakt.
@fl2001 Als het 64kbit/s is, zou je op volle snelheid ~20GB/maand binnen kunnen trekken. Als het 64byte/s is (lijkt me eigenlijk wel?) dan zou onbeperkt op 158GB/maand neerkomen. Best interessant als vervanging van een vaste verbinding. Maar nee dus...
Heb tijd in Frankrijk gewoond, waar ik voor 2 euro/maand 2h bellen, 1000 sms en 50MB/maand had. Was voor mij perfect, zoiets heb je hier helaas gewoon niet.
Heb tijd in Frankrijk gewoond, waar ik voor 2 euro/maand 2h bellen, 1000 sms en 50MB/maand had. Was voor mij perfect, zoiets heb je hier helaas gewoon niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Brent op 01-05-2017 16:31 ]
Moet Lebara One het nog steeds zonder 4G stellen?
Nee. Lebara biedt verschillende maandbundels. Voor 10 echte euro's of 20 van hun zogenaamd verdubbelde beltegoedunitseuroeenheden heb je 1 gig 3g en voor 15 e of 30 van hun units heb je 1 gig 4g.
Je kan dus tegen bijbetaling 4g krijgen al is het niet heel erg scherp geprijst.
Recent liep er voor hele grote bundels een actie dat je paar gig meer kreeg, maar dat liep in de tientjes.
Edit: https://www.lebara.nl/4g
Je kan dus tegen bijbetaling 4g krijgen al is het niet heel erg scherp geprijst.
Recent liep er voor hele grote bundels een actie dat je paar gig meer kreeg, maar dat liep in de tientjes.
[ Voor 32% gewijzigd door Schrudde op 22-05-2017 23:58 ]
Dank je voor het antwoord. Die 4G bundels had ik ook gevonden. Er bestaat echter ook een product genaamd "Lebera One" en daarbij betaal je per MB (1 cent /MB). Nu vraag ik me af of ze dit via 3G of 4G afwikkelen, omdat 4G natuurlijk wel meer kwaliteit is, maar daarmee stromen de centen ook sneller binnen voor Lebara.Schrudde schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:53:
Nee. Lebara biedt verschillende maandbundels. Voor 10 echte euro's of 20 van hun zogenaamd verdubbelde beltegoedunitseuroeenheden heb je 1 gig 3g en voor 15 e of 30 van hun units heb je 1 gig 4g.
Als je voor de mid-hogere bundels afgaat, dan ben je dus tegenwoordig goedkoper uit bij een Vodafone You Prepaid, waar je voor 20 e per maand, 3GB, Onbeperkt smsen en 30 belminuten krijgt.
Nu omdat er een tijdelijke actie is bij lebara, anders is vodafone prepaid op het moment gewoon beter.
Tijd voor lebara om die hogere data bundels is een boost te geven.
35 Euro voor 5GB, is nou niet bepaald veel.
Nu omdat er een tijdelijke actie is bij lebara, anders is vodafone prepaid op het moment gewoon beter.
Tijd voor lebara om die hogere data bundels is een boost te geven.
35 Euro voor 5GB, is nou niet bepaald veel.
Bij Lyca 2gb (4G) voor 10 euro.
@cnsmr Dat is maar 30 dagen geldig. Ik gebruik One voor een reservetoestel, 10 euro per half jaar waarvan je bijna de helft terug kunt throonen.
Anoniem: 753867
Bij Tele2 heb je voor 15 euro, 5GB en 100 bel/sms minuten! En het is nog maandelijks opzegbaar ook, dus een soort vorm van Prepaid.
Weinig nut meer om nu nog eigenlijk bij dit soort providers te blijven...
Weinig nut meer om nu nog eigenlijk bij dit soort providers te blijven...
Anoniem: 612265
Als je weinig internet is Lebara One juist heel goedkoop, kan geen abonnement tegenop.
Bellen naar vast lijnen 1ct/minuut (starttarief 9ct) internetten voor 1ct/mb
Het internet is wel heel erg traag en gaat over 3G!
Anoniem: 753867
Klopt maar ik maakte meer de vergelijking voor mensen die wel internet bundels afsluiten bij Lebara.Anoniem: 612265 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:51:
Als je weinig internet is Lebara One juist heel goedkoop, kan geen abonnement tegenop.
In dat geval is de SO van Tele2 die ik hier eerder heb genoemd echt veel en veel beter en maandelijks opzegbaar, echt een abbonement is het niet, of ja van 30 dagen, maar dat is ook zo met een Prepaid bundel bij Lebara.
Nou weet ik ook wel dat je bij SO's altijd wel meer krijgt, maar nu is het verschil wel erg groot.
Veel klanten zullen toch bij Lebara zitten voor gunstig bellen naar landen in Noord-Afrika of het Nabije Oosten.
Buitenland algemeen denk ik zo, dat is relatief duur in NL. Maar begrijp ik het nou goed dat als ik naar een ander EU (zone 1) nummer bel, ik 13+9 cent kwijt ben voor de eerste minuut?
Klein kickje, is er een Lebara gebruiker die dit kan bevestigen/ophelderen?Brent schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:22:
Buitenland algemeen denk ik zo, dat is relatief duur in NL. Maar begrijp ik het nou goed dat als ik naar een ander EU (zone 1) nummer bel, ik 13+9 cent kwijt ben voor de eerste minuut (en de eerste seconde dus ook)?
hoe zit het met Lebara prepaid internet in het buitenland?
ik vind het heel warrig staat dat je genoeg betltegod 10=20 moet hebben?
kan iemand dat verhelderen?
Volgens https://mobile.lebara.com/nl/nl/roamingRubke schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:17:
hoe zit het met Lebara prepaid internet in het buitenland?
Lebara klanten kunnen vanaf 17 mei 2017 hun bel- en datategoed gebruiken op reis binnen EU landen, zónder extra kosten. Vanaf die datum worden de zogenaamde ‘Europese roamingkosten’ niet meer in rekening gebracht.
Onbezorgd internetten, bellen en sms’en kan vanaf 17 mei dus net zo voordelig op uw vakantieadres in EU landen als in Nederland. Belminuten, sms’jes en eventuele MB’s die binnen de bundel vallen, zijn dus zonder extra kosten te gebruiken in alle EU landen. U hoeft hier verder niets voor te doen, wij regelen dit voor u.
Er geldt soms wel een zogenaamde ‘Fair Use Policy’ (FUP) om misbruik van verbruik in het buitenland te voorkomen. Bent u heel vaak of heel lang in andere EU landen, dan kan deze FUP-regeling in werking treden.
De tarieven voor bellen en sms’en vanuit Nederland naar buitenlandse nummers blijven gelijk, die zijn niet aangepast.
Klopt dit wel? Volgens die pagina geldt voor bellen/smsen vanuit het buitenland het nationale tarief, en niet het (voordeliger) EU maximum tarief.
Zoals ik het begrijp voldoen ze daarmee precies aan de EU-regels zoals die gister zijn ingegaan. Voor bellen en sms'en vanuit een ander EU land betaal je niks extra -bovenop het nationale tarief.Brent schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:49:
[...]
Klopt dit wel? Volgens die pagina geldt voor bellen/smsen vanuit het buitenland het nationale tarief, en niet het (voordeliger) EU maximum tarief.
Het EU-maximum tarief gold vóór 15 juni, toen was door het maximumtarief bij veel prepaid-aanbieders sms of bellen uit de EU goedkoper dan in Nederland.
Data roaming -with Lebara 10=20 only
If you need to use data outside of the Netherlands, you cannot use a 3G or 4G bundle, as they are only valid within the Netherlands. Please buy Lebara 10=20 call credit, which will allow you to use data while roaming.
je hebt voor prepaid toch iets van 10=20 budget nodig??
iemand ervaring mee?
If you need to use data outside of the Netherlands, you cannot use a 3G or 4G bundle, as they are only valid within the Netherlands. Please buy Lebara 10=20 call credit, which will allow you to use data while roaming.
iemand ervaring mee?
Hmm, toen ik dit een tijd terug checkte, dacht ik te hebben gelezen dat die buitenland-tarieven zouden handhaven/blijven verlagen. Kan er nu niets meer van terugvinden dus zal wel een fata morgana zijnantidote schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:32:
[...]
Zoals ik het begrijp voldoen ze daarmee precies aan de EU-regels zoals die gister zijn ingegaan. Voor bellen en sms'en vanuit een ander EU land betaal je niks extra -bovenop het nationale tarief.
Het EU-maximum tarief gold vóór 15 juni, toen was door het maximumtarief bij veel prepaid-aanbieders sms of bellen uit de EU goedkoper dan in Nederland.
Bij de databundels van 2 GB t/m 10 GB (€ 15 - € 35) en hoger staat:Rubke schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:24:
Data roaming -with Lebara 10=20 only
iemand ervaring mee?
"Let op: data roaming is uitsluitend mogelijk met voldoende standaard 10=20 beltegoed."
Dit kan doordat bij deze bundels 1 GB data minder dan € 7,70 kost, wat het grensbedrag is waaronder een provider roaming mag beperken.
Bij de bundels van 500 MB en 1 GB van € 5 en € 10 staat deze tekst niet, en die zouden dan wel in de EU kunnen worden gebruikt.
Voor de Chat & App bundel (3 GB voor € 5) geldt dat ook. Die is dus ook minder dan 7,70 per GB, maar omdat dit 2G data is kan dit wellicht goedkoop worden ingekocht en past de provider hier de mogelijkheid uit de EU-regels niet toe.
Gewoon lebara one tegoed nemen. Betaal je (als het goed is, moet het nog gaan ervaren) 1ct per MB. De meeste 10=20 bundels zijn even duur en met een goed gefirewallde telefoon gebruik je niet teveel.
MedeTweakers,
Ik heb een GPSbird gekocht voor gebruik in Frankrijk. heb de Lebara sim ook al binnen en twijfel welke pre-paid erop te gooien.Lebara One lijkt me het beste aangezien de GPSBird en SMS en data gebruikt. Tijdens uitzoeken viel me op dat als je alleen naar DATA kijkt de One met 1ct/mb net zo duur is als de losse 3G data (500mb voor € 5,00) of zie ik iets over het hoofd en zit ik inderdaad goed met mijn Lebara One voor de GPSBird ?
Ik heb een GPSbird gekocht voor gebruik in Frankrijk. heb de Lebara sim ook al binnen en twijfel welke pre-paid erop te gooien.Lebara One lijkt me het beste aangezien de GPSBird en SMS en data gebruikt. Tijdens uitzoeken viel me op dat als je alleen naar DATA kijkt de One met 1ct/mb net zo duur is als de losse 3G data (500mb voor € 5,00) of zie ik iets over het hoofd en zit ik inderdaad goed met mijn Lebara One voor de GPSBird ?
Klopt echter is die 500 MB bundel geen half jaar geldig en werkt die niet voor sms
Lebara one werkt gewoon 180 dagen en dan kost 1sms 9 cent, 1 min bellen naar vast/1mb 1 cent, tot je 10 euro tegoed op is natuurlijk maar indien nodig waardeer je dan gewoon op)
Let dus alleen goed op bij opwaarderen dat je altijd voor Lebara one tegoed kiest anders zit je in het andere (veel duurdere) tarief plan. Dus ja die 10=20 enz. Lijkt goedkoop maar is duurkoop
Lebara one werkt gewoon 180 dagen en dan kost 1sms 9 cent, 1 min bellen naar vast/1mb 1 cent, tot je 10 euro tegoed op is natuurlijk maar indien nodig waardeer je dan gewoon op)
Let dus alleen goed op bij opwaarderen dat je altijd voor Lebara one tegoed kiest anders zit je in het andere (veel duurdere) tarief plan. Dus ja die 10=20 enz. Lijkt goedkoop maar is duurkoop
[ Voor 3% gewijzigd door VVV-007 op 06-07-2017 07:08 ]
Klopt je betaald 1 cent/ MB in elk geval binnen NL en het is 180 dagen geldig dus als je niet veel data gebruikt zeker aantrekkelijk. Helaas geen 4g alleen 3g maar je kan niet alles hebben. Volgens de site zou dit nu binnen hel Europa moeten werken voor dit tarief.. kan ik nog bevestigen ben nog niet buiten NL geweest sinds de aanpassing.difdiffer schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:37:
Gewoon lebara one tegoed nemen. Betaal je (als het goed is, moet het nog gaan ervaren) 1ct per MB. De meeste 10=20 bundels zijn even duur en met een goed gefirewallde telefoon gebruik je niet teveel.
PS excuses voor de dubbele post
Ik heb een Lebara-kaartje gekocht voor internet op vakantie via de MIFI.
Thuis werkt het prima, maar op vakantie deed hij niets meer.
Daarna het kaartje maar in mijn telefoon gestopt. Werkte wel goed.
Voor €20 had ik 3Gb internettegoed besteld (voor 30 dagen), dat gratis werd verdubbeld.
Maar na 2,4 Gb kreeg ik een SMS dat bij roaming een fair use policy geldt van 3,5 Gb.
De laatste dagen dus maar wat zuiniger aan gedaan...
Wel vreemd dat voor ons vertrek (begin juli) dit nog niet duidelijk op de website stond.
(en weer thuis doet hij het weer prima in de MIFI, kunnen we het restant nog opmaken...)
Thuis werkt het prima, maar op vakantie deed hij niets meer.
Daarna het kaartje maar in mijn telefoon gestopt. Werkte wel goed.
Voor €20 had ik 3Gb internettegoed besteld (voor 30 dagen), dat gratis werd verdubbeld.
Maar na 2,4 Gb kreeg ik een SMS dat bij roaming een fair use policy geldt van 3,5 Gb.
De laatste dagen dus maar wat zuiniger aan gedaan...
Wel vreemd dat voor ons vertrek (begin juli) dit nog niet duidelijk op de website stond.
(en weer thuis doet hij het weer prima in de MIFI, kunnen we het restant nog opmaken...)
Ik wou Lebera is testen. Ik heb dus een paar tientjes opgewaardeerd en nu wou ik dus een Data Bundel gaan kopen.... Ik dacht, het is ene Prepaid provider dus ik kan dat wel betalen vanuit mijn beltegoed.... Maar ik kan het helemaal nergens vinden hoe, ook niet via de app.
Klopt het dat je bij Lebara geen databundels kan kopen vanuit je beltegoed?
Zou wel raar zijn voor een Prepaid provider ....
Het lijkt erop van niet. Ik heb het net op de website geprobeerd, en je krijgt, ook al ben je ingelogd, alleen maar betaalopties via bank, creditcard etc, maar niet uit je beltegoed. Je kunt het voor de zekerheid nog navragen bij de klantenservice natuurlijk.fl2001 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:34:
Ik wou Lebera is testen. Ik heb dus een paar tientjes opgewaardeerd en nu wou ik dus een Data Bundel gaan kopen.... Ik dacht, het is ene Prepaid provider dus ik kan dat wel betalen vanuit mijn beltegoed.... Maar ik kan het helemaal nergens vinden hoe, ook niet via de app.
Hun databundels zijn nou ook niet echt goedkoop. Als je niet teveel verbruikt, wat neem ik aan het geval is wanneer je een prepaid wilt, ben je met Lebara One nog steeds het beste af. Alleen moet je bij opwaarderen ook specifiek kiezen voor Lebara One tegoed.
De prijzen voor hun "normale" prepaidverbruik zijn zo absurd hoog dat het grenst aan oplichting. (49ct/Mb, bellen 23ct starttarief + 26/12ct vast/mobiel)
Al dat "gratis" tegoed dat je krijgt heb je dus ook geen bal aan. Tientje opwaarderen, gratis tientje erbij, 20 euro tegoed, dan heb je dus 40 Mb.
als je niest is het weg...
Mijn advies; tenzij je One tegoed wilt gebruiken ver weg blijven van Lebara.
De prijzen voor hun "normale" prepaidverbruik zijn zo absurd hoog dat het grenst aan oplichting. (49ct/Mb, bellen 23ct starttarief + 26/12ct vast/mobiel)
Al dat "gratis" tegoed dat je krijgt heb je dus ook geen bal aan. Tientje opwaarderen, gratis tientje erbij, 20 euro tegoed, dan heb je dus 40 Mb.

Mijn advies; tenzij je One tegoed wilt gebruiken ver weg blijven van Lebara.
Voor de zekerheid even nagevraagd via facebook en is niet mogelijk om vanuit je beltegoed bundels te kopen bij LebaraHallonRubus schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:22:
[...]
Het lijkt erop van niet. Ik heb het net op de website geprobeerd, en je krijgt, ook al ben je ingelogd, alleen maar betaalopties via bank, creditcard etc, maar niet uit je beltegoed. Je kunt het voor de zekerheid nog navragen bij de klantenservice natuurlijk.
Beetje raar dat dat niet kan vanuit je beltegoed bij een prepaid provider. Geen Lebara dan maar
Is het zo slecht ja? Van de week een simkaartje besteld puur voor tijdelijk, omdat mijn nummer is geblokkeerd. Als het goed is, komt ie vandaag binnen. Er komt geen beltegoed op. Het is puur om weer bereikbaar te zijn en nummer te verifiëren voor bepaalde apps. Internet zal voornamelijk via Wi-Fi gebeuren.
Mijn zoontje heeft een Lebara sim in zijn toestel. Ik heb deze 2 maanden geleden opgewaardeerd met Lebara One 10 Euro, en dit toestel hebben we vervolgens in Kroatië veel gebruikt voor internetten, omdat 1 ct/MB veel gunstiger is dan mijn eigen KPN prepaid databundel (4 Euro voor 100 MB, 1 maand geldig). En Lebara One is dus geen databundel die na 1 maand afloopt! Ik was vooraf sceptisch, n.a.v. slechte reviews over Lebara, maar ik heb geen problemen gehad ermee. Ik denk er sterk over om ook over te stappen. Voor de €50 per jaar die ik nu aan mijn prepaid besteed, kan ik bij Lebara ruim 400 MB per maand verbruiken. Ruimschoots voldoende voor mij. En als ik minder verbruik betaal ik dus ook minder bij Lebara One.
[ Voor 24% gewijzigd door Eagle Eye Eric op 25-08-2017 13:33 ]
Maar als je gem. 100 MB per maand gebruikt verlies je per half jaar 400 MB (4 euro), dat nadeel heb je niet met Lyca Saverplan. De afronding per sessie is daar aan de andere kant weer minder gunstig, dus het is moeilijk te zeggen wat het beste is. Misschien dit: als je (heel veel) geluk hebt kun je de registratie bonus gebruiken om effectief 1ct/2MB te betalen.Eagle Eye Eric schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:19:
Mijn zoontje heeft een Lebara sim in zijn toestel. Ik heb deze 2 maanden geleden opgewaardeerd met Lebara One 10 Euro, en dit toestel hebben we vervolgens in Kroatië veel gebruikt voor internetten, omdat 1 ct/MB veel gunstiger is dan mijn eigen KPN prepaid databundel (4 Euro voor 100 MB, 1 maand geldig). En Lebara One is dus geen databundel die na 1 maand afloopt! Ik was vooraf sceptisch, n.a.v. slechte reviews over Lebara, maar ik heb geen problemen gehad ermee. Ik denk er sterk over om ook over te stappen. Voor de €50 per jaar die ik nu aan mijn prepaid besteed, kan ik bij Lebara ruim 400 MB per maand verbruiken. Ruimschoots voldoende voor mij. En als ik minder verbruik betaal ik dus ook minder bij Lebara One.
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Sinds begin van de maand gelden er nieuwe voorwaarden. In plaats van eens in de 180 dagen opwaarderen is het nu eens in de 90 dagen opwaarderen of tegoed verbruiken.prepaidsmurf schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:55:
Maar als je gem. 100 MB per maand gebruikt verlies je per half jaar 400 MB (4 euro)
OK, misschien dan nog dit: als je je nummer meeneemt zou je 20 euro tegoed moeten krijgen. Misschien blijft dat overeind onder Saver plan. Staat op mijn lijstje om nog eens te proberen.hcQd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Sinds begin van de maand gelden er nieuwe voorwaarden. In plaats van eens in de 180 dagen opwaarderen is het nu eens in de 90 dagen opwaarderen of tegoed verbruiken.
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
OK, even feedback op mijn eigen reactie eerder.
Lebara 1ct per mb werkt uit de kunst, ook in het buitenland. Voip werkt ook goed over de verbinding. Op deze wijze kan ik toe met €20 per jaar (2 x €10 lebara one tegoed).
De afronding per sessie is mooi klein, en dat merk je ook als je je gebruik dat je telefoon meldt vergelijkt met dat van Lebara, het scheelt niet veel. (voldoende weinig dat ik me er niet druk over maak)
Wat hcQd hierboven zegt over houdbaarheid van het tegoed, zonder bronvermelding overigens, kan ik niet vinden op hun site, wel dat het gewoon 180 dagen is:
https://mobile.lebara.com...s-and-conditions#section3
Lebara 1ct per mb werkt uit de kunst, ook in het buitenland. Voip werkt ook goed over de verbinding. Op deze wijze kan ik toe met €20 per jaar (2 x €10 lebara one tegoed).
De afronding per sessie is mooi klein, en dat merk je ook als je je gebruik dat je telefoon meldt vergelijkt met dat van Lebara, het scheelt niet veel. (voldoende weinig dat ik me er niet druk over maak)
Wat hcQd hierboven zegt over houdbaarheid van het tegoed, zonder bronvermelding overigens, kan ik niet vinden op hun site, wel dat het gewoon 180 dagen is:
https://mobile.lebara.com...s-and-conditions#section3
@difdiffer Ik zie dat het pas per 31 augustus is: zie artikel 3.6 van de nieuwe voorwaarden. Ik heb hierover een SMS gehad, dus ik dacht dat bij de gebruikers wel algemeen bekend was.
Dank voor de informatie hcQd. Ik onderschrijf je conclusie dat het vreemd genoemd kan worden, maar ik heb nog geen sms gezien en wist ergo van niets.
Deze nieuwe voorwaarden zijn nog gunstiger in mijn geval. Ik gebruik elke dag wel 1mb ongeveer, maar meestal niet veel meer.
Deze nieuwe voorwaarden zijn nog gunstiger in mijn geval. Ik gebruik elke dag wel 1mb ongeveer, maar meestal niet veel meer.
Hierin staat: "Het beltegoed op de sim-kaart is onbeperkt houdbaar, indien de klant na de initiële opwaardering minimaal één keer per 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt." Je hoeft dus niet elke 90 dagen op te waarderen om je beltegoed te behouden; je beltegoed gebruiken is al voldoende.hcQd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:15:
@difdiffer Ik zie dat het pas per 31 augustus is: zie artikel 3.6 van de nieuwe voorwaarden. Ik heb hierover een SMS gehad, dus ik dacht dat bij de gebruikers wel algemeen bekend was.
[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Eye Eric op 29-08-2017 14:17 ]
Lijkt er op dat Lebara toch heeft geluisterd. Vanaf nu is het ook gewoon mogelijk om vanuit je beltegoed bundels te kopen. :-)fl2001 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:06:
[...]
Voor de zekerheid even nagevraagd via facebook en is niet mogelijk om vanuit je beltegoed bundels te kopen bij Lebara
Beetje raar dat dat niet kan vanuit je beltegoed bij een prepaid provider. Geen Lebara dan maar
Bron?fl2001 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:31:
[...]
Lijkt er op dat Lebara toch heeft geluisterd. Vanaf nu is het ook gewoon mogelijk om vanuit je beltegoed bundels te kopen. :-)
Ik heb het niet kunnen terugvinden op de Lebara-site
Beetje raar inderdaad dat het niet duidelijk bij alle bundels de sms codes zijn bijgezet.PH Yaris schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:13:
[...]
Bron?
Ik heb het niet kunnen terugvinden op de Lebara-site
Ik kreeg via een facebook berichtje de volgende link: https://mobile.lebara.com/nl/nl/bundel
Daar staan alle sms codes van de bundels in die je dan vanuit je beltegoed saldo betaalt, zoals ook logisch is bij prepaid providers.
Omdat ik hier in het verleden regelmatig meegelezen heb:
Sinds het EU roamen moet ik zeggen dat Lebara one een uitstekende optie is geworden. Na twee weken Italië met regelmatig bellen en dagelijks internet toegang hebben we niet meer dan 7 euro op kunnen maken.... Dat was in het verleden wel eens anders. Maar ook in Nederland, in onze beleving, een zeer voordelige optie voor gering bellers en gering data verbruikers.
Sinds het EU roamen moet ik zeggen dat Lebara one een uitstekende optie is geworden. Na twee weken Italië met regelmatig bellen en dagelijks internet toegang hebben we niet meer dan 7 euro op kunnen maken.... Dat was in het verleden wel eens anders. Maar ook in Nederland, in onze beleving, een zeer voordelige optie voor gering bellers en gering data verbruikers.
Er is nu een aanbod van 50% korting op de eerste opwaardering bij een nieuwe sim als je via de site bestelt.
Iemand enig idee op welke manier je die 50% krijgt?
Heb namelijk geen zin om er een te bestellen, haal er liever een bij een belwinkel en vroeg me af of je dan ook op één of andere manier die korting kunt krijgen.
Heb namelijk geen zin om er een te bestellen, haal er liever een bij een belwinkel en vroeg me af of je dan ook op één of andere manier die korting kunt krijgen.
Probeer KORTING uit als code. Dat werkt op dit moment met een toegestuurde SIM.ASW1 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:01:
Er is nu een aanbod van 50% korting op de eerste opwaardering bij een nieuwe sim als je via de site bestelt.
Merci. Dat zal vast wel op alle accounts 1x werken.prepaidsmurf schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:50:
[...]
Probeer KORTING uit als code. Dat werkt op dit moment met een toegestuurde SIM.
Bedankt voor de tip!
Wilde vrijdag met €30 opwaarderen maar (gelukkig) had IDEAL storing.
Scheelt me €15 als bestaande klant...
Wilde vrijdag met €30 opwaarderen maar (gelukkig) had IDEAL storing.
Scheelt me €15 als bestaande klant...
Kan inderdaad bevestigen dat de korting ook werkt met een sim die je ergens anders vandaan haalt.
En blijkbaar zelfs bij bestaande klanten!
En blijkbaar zelfs bij bestaande klanten!
Zou de actie nog lang duren? Twijfel om nog een keer €30 erop te zetten.
De tarieven van Lebara zijn al langere tijd hetzelfde, terwijl abonnementen met onbeperkt bellen steeds goedkoper worden, databundels worden ook ruimer. Dat is toch concurrentie voor ze.
De tarieven van Lebara zijn al langere tijd hetzelfde, terwijl abonnementen met onbeperkt bellen steeds goedkoper worden, databundels worden ook ruimer. Dat is toch concurrentie voor ze.
Ik denk dat de code maar 1x werkt per SIM (bij mij lukte het in ieder geval niet meer).Anoniem: 612265 schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:57:
Zou de actie nog lang duren? Twijfel om nog een keer €30 erop te zetten.
Ik heb het net geprobeerd en bij mij (bestaande klant) doet ie het geen tweede keer.
Een opmerking over het beltarief van Lebara one: Lebara beweert dat het bellen naar een vast nummer 1 ct per minuut kost en naar een mobiel nummer 9 ct. Mijn ervaring is dat ik met bellen naar beide nummers minstens 20 ct per minuut kwijt ben. Tarieven voor datagebruik en sms kloppen wel.
[ Voor 0% gewijzigd door jspooren op 07-12-2017 19:14 . Reden: spelfout ]
Starttarief voor bellen naar vast en mobiel (zowel nationaal als internationaal gesprek) 12 ct/gesprekjspooren schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:03:
En opmerking over het beltarief van Lebara one: Lebara beweert dat het bellen naar een vast nummer 1 ct per minuut kost en naar een mobiel nummer 9 ct. Mijn ervaring is dat ik met bellen naar beide nummers minstens 20 ct per minuut kwijt ben. Tarieven voor datagebruik en sms kloppen wel.
Die is jammer idd. Ik bel niet lang, en dan is het opeens praktisch even duur als prepaid. Als dat starttarief zou verdwijnen zou het een nobrainer zijn.
Eh, het is toch prepaid?Brent schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:16:Ik bel niet lang, en dan is het opeens praktisch even duur als prepaid.
OK, maar waar de euro/GB prijs competitief is met voordelige abbos, is de belminuut/sms prijs dat zeker niet. Wat jammer is
Ook het internet is bij Lebara niet echt heel best hoor. Bij Vectone en LycaMobile krijg je veel meer internet voor hetzelfde geld :-)Brent schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:53:
OK, maar waar de euro/GB prijs competitief is met voordelige abbos, is de belminuut/sms prijs dat zeker niet. Wat jammer is
Tenminste als je meerdere GB's per maand wilt.
Konden we bellen naar een mobiel nummer maar reduceren tot bellen naar een vast nummer....Brent schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:16:
Als dat starttarief zou verdwijnen zou het een nobrainer zijn.
Of nog beter: konden we bellen naar een willekeurig nummer maar reduceren tot gebeld te worden....
Zie http://hanstel.nl voor een vast inbelnummer of phone-2-phone.
Daar heb je nu-dual sim toestellen voor, dan prik je er een sim bij waarmeee je goedkoop kunt bellen.
Maar dat hele prepaid gebeuren is eigenlijk best oninteressant geworden qua prijsstelling. Het zal echt heel zelden interessanter zijn dan een abonnementje. Misschien als je incidenteel op vakantie een keer veel data wilt verstoken ofzo.
Maar dat hele prepaid gebeuren is eigenlijk best oninteressant geworden qua prijsstelling. Het zal echt heel zelden interessanter zijn dan een abonnementje. Misschien als je incidenteel op vakantie een keer veel data wilt verstoken ofzo.
Dat maakt het er niet echt handiger opprepaidsmurf schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:59:
[...]
Konden we bellen naar een mobiel nummer maar reduceren tot bellen naar een vast nummer....
Of nog beter: konden we bellen naar een willekeurig nummer maar reduceren tot gebeld te worden....
Zie http://hanstel.nl voor een vast inbelnummer of phone-2-phone.
Klopt prepaid is de laatste jaren qua tarieven eigenlijk niet echt voor uit gekomen en gewoon super duur bij de meeste providers.ASW1 schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:08:
Daar heb je nu-dual sim toestellen voor, dan prik je er een sim bij waarmeee je goedkoop kunt bellen.
Al heb je nu bij LycaMobile al een behoorlijke tijdje, voor 15 euro. Onbeperkt bellen en smsen +5GB per maand. Wat natuurlijk best een prima deal is.
Vraag mij wel af waarom het verschil in tarieven tussen maandelijks opzegbare abbonementen en Prepaid zo groot is.
Terwijl het eigenlijk hele vergelijkbare producten zijn :-)
Ik snap niet hoe zo veel mensen elke maand meerdere GB aan mobiele data verstoken, als je je een beetje inhoudt en geen videos kijkt buitenshuis heb je niet veel data nodig. Thuis/werk/school is meestal prima wifi, dus ik gebruik vaak niet meer dan 100 MB per maand.ASW1 schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:08:
Hier precies hetzelfde. Gebruik gemiddeld 200MB denk ik.
Bellen doe ik weinig, naar mobiel via whatsapp over wifi.
Af en toe bel ik m'n ouders of bijv. een klantenservice en dan is goedkoop bellen naar vast (1ct/minuut) erg prettig. Geen hoge rekening als het gesprek uitloopt..
Bellen doe ik weinig, naar mobiel via whatsapp over wifi.
Af en toe bel ik m'n ouders of bijv. een klantenservice en dan is goedkoop bellen naar vast (1ct/minuut) erg prettig. Geen hoge rekening als het gesprek uitloopt..
Ik moet inderdaad hier schuld bekennen. De tweede helft van dit jaar heb ik gemiddeld 8 euro per maand betaald door me te laten verleiden tot het aanschaffen van grote data bundels. De eerste helft zat ik nog op 5 euro. Ter verdediging voer ik aan dat Lyca stopte met het geven van korting op saver plan tegoed. Ook had iemand me wel eens eerder mogen vertellen dat Lebara juist begonnen was korting te geven op Lebara One.HallonRubus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:29:
[...]
Ik snap niet hoe zo veel mensen elke maand meerdere GB aan mobiele data verstoken, als je je een beetje inhoudt en geen videos kijkt buitenshuis heb je niet veel data nodig. Thuis/werk/school is meestal prima wifi, dus ik gebruik vaak niet meer dan 100 MB per maand.
Dit bericht kreeg ik ook vorige week en vandaag een bericht dat het nummer komt te vervallen als ik niet binnen 30 opwaardeer. Ik heb dit nummer als tijdelijk genomen om bereikbaar te zijn, maar voor de rest doe ik alles via wifi. Het staat in de voorwaarden en dat je beltegoed komt te vervallen, kan ik nog in komen, maar dat ook gelijk je nummer komt te vervallen, vind ik wel erg drastisch. Maar goed, ik ga wel opwaarderen anders moet ik weer een nieuw nummer aanvragen.HallonRubus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:55:
Ik kreeg van 't weekend een sms:
[...]
Nu staat er bij mijn account het volgende:
[afbeelding]
Deze opmerking maakte ik, niet vanwege de hoogte van het starttatief, maar omdat mijn ervaring is, dat ik na 5 minuten bellen, naar vast of mobiel, ongeveer 2,50 euro kwijt ben. Met het starttarief van 12 cent valt wel te leven.jspooren schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:03:
Een opmerking over het beltarief van Lebara one: Lebara beweert dat het bellen naar een vast nummer 1 ct per minuut kost en naar een mobiel nummer 9 ct. Mijn ervaring is dat ik met bellen naar beide nummers minstens 20 ct per minuut kwijt ben. Tarieven voor datagebruik en sms kloppen wel.
Naar vast wordt er bij mij bijna niks afgeschreven, weet je zeker dat je One tegoed gebruikt en niet 10=20 tegoed?jspooren schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:20:
[...]
Deze opmerking maakte ik, niet vanwege de hoogte van het starttatief, maar omdat mijn ervaring is, dat ik na 5 minuten bellen, naar vast of mobiel, ongeveer 2,50 euro kwijt ben. Met het starttarief van 12 cent valt wel te leven.
Ja, ik heb lebara one. Maar als ik de enige ben met zulke hoge belkosten, zal ik eens aan de bel trekken bij lebara.
Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van Lebara One in Europa?
Tarieven zijn hetzelfde als binnen Nederland, maar waar ik benieuwd naar ben is het internet.
In Nederland vaak erg traag, maar voor mij voldoende om een whatsappje te sturen of buienradar te openen.
Tarieven zijn hetzelfde als binnen Nederland, maar waar ik benieuwd naar ben is het internet.
In Nederland vaak erg traag, maar voor mij voldoende om een whatsappje te sturen of buienradar te openen.
Bij de chat & app bundel staat nu dat het onbeperkt is, terwijl in de voorwaarden gewoon duidelijk staat dat het een limiet betreft van 3 GB.
Nou moet je wel knap je best doen om met zo een langzame verbinding 3GB te halen. Maar wel een beetje raar dat er maanden gewoon 3GB heeft gestaan en opeens veranderen naar Onbeperkt terwijl het niet eens zo is.
Daarnaast is Lebara met de nieuwe bundels ook best duur, als je vergelijk met directe concurrenten als LycaMobile en Vectone.
Nou moet je wel knap je best doen om met zo een langzame verbinding 3GB te halen. Maar wel een beetje raar dat er maanden gewoon 3GB heeft gestaan en opeens veranderen naar Onbeperkt terwijl het niet eens zo is.
Daarnaast is Lebara met de nieuwe bundels ook best duur, als je vergelijk met directe concurrenten als LycaMobile en Vectone.
Je bent een knappe jongen als je zelfs maar de 2 GB haalt. Ik heb het geprobeerd en het is me niet gelukt.fl2001 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:50:
Bij de chat & app bundel staat nu dat het onbeperkt is, terwijl in de voorwaarden gewoon duidelijk staat dat het een limiet betreft van 3 GB.
Voor sommige sites is er op deze masochistische snelheid ook echt geen doorkomen aan. Ik denk b.v. aan het megabytes vretende, vijandige, van weet ik niet hoeveel trackers en andere rotzooi voorziene, potsierlijke, onpraktische, paarse broeken gedrocht van Vodafone.
Positief aan het Lebara aanbod is dat je daar nog wel 2 GB voor 5 euro kunt krijgen, vergeleken met Lyca/Vectone. Schandalig, als je ziet wat deze Ceylon thee drinkers in andere landen wel kunnen aanbieden.