@
prepaidsmurf Geen speciale APN gekregen, na activatie krijg je een welkomstsms ivm 4g(+) en na een herstart van de sim verbindt het toestel meteen met 4g(+). Na een paar speedtests gedaan te hebben kwam ik op deze snelheden. Ik heb de APN geinspecteerd en het is als volgt:
APN: KPN4G.nl
backup APN: portalmmm.nl Beide APN keuzes geven dezelfde snelheden. Waarschijnlijk geven ze de sim only klanten volledige toegang en knijpen ze de prepaid klanten. Op zich logisch gezien je geen vaste kosten maandelijks hebt met prepaid.
@
Heilige Kaas Vervelend dat het misging met het nummbehoud. Ik moet zeggen dat ik wel een betere ervaring heb qua porteren, vooralsnog. In de bevestigingsmail na het bestellen van de sim only kreeg ik een link om online via de website mijn nummer te porteren. Nadat ik de simkaart binnen kreeg en had geactiveerd heb ik meteen nummerbehoud aangevraagd via die link in de mail. Nadat ik alle gegevens had ingevoerd, zoals de simnummers, telnummers enz. kreeg ik wel een bevestiging. Binnen 5 minuten na de aanvraag bij Lebara online kreeg ik van de huidige provider ( Tele2) een sms met bevestiging van opzegging.
Dat is vrij snel en mijn vermoeden is dat het online aanvragen een geautomatiseerd systeem is, daar ik buiten kantoortijden om het formulier van Lebara heb ingevuld en er kort daarna al een sms volgde van Tele2. Ook de mededeling dat ik een andere sms binnenkort zou ontvangen ivm de porteerdatum.
Deze sms volgde de volgende dag al ( dinsdag10-4) en ivm 1 maand opzegtermijn die Tele2 aanhoudt is de porteerdatum 11-5.
Aangezien ik de Sim al heb geactiveerd moet deze maand tot 11-5 gewoon wel doorbetaald worden. Lebara geeft aan dat de simkaart eerst geactiveerd moet worden voordat men tot aanvraag van nummerbehoud over kan gaan. In theorie zou je de sim kunnen activeren op 5-5 oid zodat je niet de hele maand ervoor moet doorbetalen. Echter als je dit vergeet en de simkaart niet activeert kan Lebara geen portering laten plaatsvinden. Dus al met al logisch dat zij hun klanten instrueren eerst de simkaart te activeren en daarna nummerbehoud aanvragen, om potentieel gezeur te voorkomen.
Maar al met al is die maand geen ramp en aangezien dit niet van mijzelf is, wil je onnodig gezeur voorkomen ivm nummerporteringen die fout lopen omwille van een tientje besparen. Bovendien kun je via CashbackXL 25 euro terug claimen ivm de bestelling.
Al met al ziet dit er voorlopig goed uit, gezien ik tot nu toe goed op de hoogte ben gehouden ivm de portering. De KS heb ik vanwege het geautomatiseerde online porteringsysteem nog niet nodig gehad, en hoop ik ook niet nodig te hebben
Een lang verhaal maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben