Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:55
prepaidsmurf schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:49:
[...]

Je bent een knappe jongen als je zelfs maar de 2 GB haalt. Ik heb het geprobeerd en het is me niet gelukt.

Voor sommige sites is er op deze masochistische snelheid ook echt geen doorkomen aan. Ik denk b.v. aan het megabytes vretende, vijandige, van weet ik niet hoeveel trackers en andere rotzooi voorziene, potsierlijke, onpraktische, paarse broeken gedrocht van Vodafone.

Positief aan het Lebara aanbod is dat je daar nog wel 2 GB voor 5 euro kunt krijgen, vergeleken met Lyca/Vectone. Schandalig, als je ziet wat deze Ceylon thee drinkers in andere landen wel kunnen aanbieden.
Ik begrijp dat je dat niet zomaar gaat halen, maar er staat in de voorwaarden gewoon een harde limiet van 3GB en dan vervolgens reclame maken met onbeperkt.

Behalve dat, vind ik het sowieso al bizar dat je op zo een lage snelheden beperkingen gaat opleggen....

Wel raar idd, want in andere landen waar Lebara actief is bieden ze veel betere bundels/prijzen aan, zelfs in landen waar data nou niet bepaald goedkoop is.

Momenteel wint Lyca en Vectone echt flink van Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
fl2001 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:03:
[Momenteel wint Lyca en Vectone echt flink van Lebara.
Als je alleen naar de grote data bundels kijkt won Lyca de laatste jaren altijd al van Lebara, is toch mijn stellige indruk.

Als je naar de kleine bundels kijkt (b.v. All in NL, 2 GB voor 5 euro) wint Lebara nu. Wel lijkt Lebara het eerder op te geven (ik denk aan midden vorig jaar toen het nog enigszins Lyca probeerde te volgen), waarna het aanbod terug valt op laat maar zitten.

Zo ben ik benieuwd hoe lang de huidige kortingsactie nog doorloopt.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Anoniem: 612265 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:15:
Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van Lebara One in Europa?
Tarieven zijn hetzelfde als binnen Nederland, maar waar ik benieuwd naar ben is het internet.
In Nederland vaak erg traag, maar voor mij voldoende om een whatsappje te sturen of buienradar te openen.
Werkt prima in heel Europa !

[ Voor 5% gewijzigd door itsmeallright op 23-03-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Ik gebruik naar volle tevredenheid Lebara One als 2e data simkaart in m'n OnePlus 3
Ik ben begonnen met 20 euro in oktober 2017 en heb nu nog 17,81 euro over :)
Kwestie van slim instellen van je telefoon en uiteraard zoveel mogelijk op wifi.
Als ik extrapoleer is het tegoed nog steeds ongeveer 15 euro in oktober 2018 :P
Weet misschien iemand wat er dan met dat tegoed gebeurt, vervalt dat ?

[ Voor 20% gewijzigd door itsmeallright op 23-03-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
fl2001 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:50:
Bij de chat & app bundel staat nu dat het onbeperkt is, terwijl in de voorwaarden gewoon duidelijk staat dat het een limiet betreft van 3 GB.

Nou moet je wel knap je best doen om met zo een langzame verbinding 3GB te halen. Maar wel een beetje raar dat er maanden gewoon 3GB heeft gestaan en opeens veranderen naar Onbeperkt terwijl het niet eens zo is.
Lebara is kennelijk zo geschrokken van deze kritiek dat ze de bundel inmiddels uit het aanbod verwijderd hebben.

Of ze vervangen het binnenkort (hopelijk) door een sneller alternatief, gepositioneerd tussen KPN Onbeperkt Online en Tibbaa Social Media.

Wat extra wedijver zou geen kwaad kunnen.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
prepaidsmurf schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:36:
[...]

Lebara is kennelijk zo geschrokken van deze kritiek dat ze de bundel inmiddels uit het aanbod verwijderd hebben.

Of ze vervangen het binnenkort (hopelijk) door een sneller alternatief, gepositioneerd tussen KPN Onbeperkt Online en Tibbaa Social Media.

Wat extra wedijver zou geen kwaad kunnen.
Geschrokken zal wel meevallen denk ik ;)

Ik denk dat gewoon niemand betaalde voor die bundel. 64kpbs is wel heeeel langzaam en daarnaast ook nog een datalimiet op hebben...

Ik geloof zeker wel dat er een markt is voor langzame verbindingen, genoeg mensen die alleen wat appen, mailen surfen en een muziek streampje opzetten en geen zin hebben om steeds te moeten controleren hoeveel mb er nog verbruikt kan worden.

Ik denk serieus als je een onbeperkte bundel op 256kpbs zou aanbieden voor 10 e paar maand dat er genoeg mensen zijn die die bundel zouden nemen. Zeker voor prepaid waar het aanbod zeer beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
itsmeallright schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:27:
Ik gebruik naar volle tevredenheid Lebara One als 2e data simkaart in m'n OnePlus 3
Ik ben begonnen met 20 euro in oktober 2017 en heb nu nog 17,81 euro over :)
Kwestie van slim instellen van je telefoon en uiteraard zoveel mogelijk op wifi.
Als ik extrapoleer is het tegoed nog steeds ongeveer 15 euro in oktober 2018 :P
Weet misschien iemand wat er dan met dat tegoed gebeurt, vervalt dat ?
In de Algemene Voorwaarden is er een deel dat lijkt te ontbreken, maar dat is pas na de definities, en er is geen definitie van beltegoed, laat staan een beperking tot 10=20 beltegoed.

Dus mogen we er vanuit gaan dat Lebara One beltegoed onder de 90 dagen regel valt, die misschien voor het eerst wordt toegepast NA dat jaar.

Maar ik neem aan dat er geen periode van 90 dagen is geweest waarbinnen je het tegoed niet gebruikt hebt. Dan had je kunnen zien of die periode van een jaar er nog toe doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
prepaidsmurf schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:57:
[...]

In de Algemene Voorwaarden is er een deel dat lijkt te ontbreken, maar dat is pas na de definities, en er is geen definitie van beltegoed, laat staan een beperking tot 10=20 beltegoed.

Dus mogen we er vanuit gaan dat Lebara One beltegoed onder de 90 dagen regel valt, die misschien voor het eerst wordt toegepast NA dat jaar.

Maar ik neem aan dat er geen periode van 90 dagen is geweest waarbinnen je het tegoed niet gebruikt hebt. Dan had je kunnen zien of die periode van een jaar er nog toe doet of niet.
Dank voor je antwoord. Ik ben maar een simpele sukkel dus ik begrijp je niet helemaal.
Ik heb geen 10=20 maar One tegoed. Als ik ben ingelogd staat er dat dit tegoed geldig is tot 6 oktober 2018 (1 jaar dus), ik heb tussentijds niet opgewaardeerd en we zijn nu bijna 6 maanden verder dus dat klopt... Het zou inderdaad kunnen dat die 90 dagen regel pas NA het jaar ingaat. In dat geval ga ik het restbedrag "cashen" en een nieuw jaar starten, maar dan met maar €10... Trouwens, om het NOG ingewikkelder te maken; ik heb volgens de Lebara app nog €5 "free credit" die pas verloopt op 1-1-2037. Betekent dat dat ik zelfs na 6 oktober ook die nog eerst op kan maken..? Erg onduidelijk allemaal, maar ben desalniettemin super content met Lebara (y)

[ Voor 11% gewijzigd door itsmeallright op 31-03-2018 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Heeft iemand de 4g snelheden van Lebare kunnen achterhalen, op de site kan ik ze niet vinden? Of ik kijk er flink overheen.
De sim only voor 5GB, onbeperkt bellen en maandelijks opzegbaar voor €10 lijkt mij verder een hele interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Snelheden weet ik eerlijk gezegd niet. Hou er wel rekening mee dat Lebara in het buitenland alleen 3G aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janheldens
  • Laatst online: 20:16
schaduw schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:25:
Heeft iemand de 4g snelheden van Lebare kunnen achterhalen, op de site kan ik ze niet vinden? Of ik kijk er flink overheen.
De sim only voor 5GB, onbeperkt bellen en maandelijks opzegbaar voor €10 lijkt mij verder een hele interessante optie.
Een paar dagen geleden heb ik ook hele tijd naar de snelheden van 4G liggen zoeken. Deze kan ik echt nergens terugvinden.
Onbeperkt bellen+smsen met 5GB maandelijks opzegbaar is idd een leuke optie aangezien ik gebonden ben aan het KPN-netwerk. Heb tot op heden nog geen andere (goedkopere) optie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Overigens, als je bij Lebara een contract gaat nemen. Dan is het maar te hopen dat alles goed gaat en dat je nooit de klantenservice nodig gaat hebben.

Als je al vind dat bv een simpel/youfone slechte klantenservice heeft dan ken je Lebara nog niet.

Die gasten hebben amper een klantenservice, ik heb ze een keer moeten bellen, nederlands spreken ze niet, en engels maar zeer matig.

Zelf zou ik bij Lebara echt nooit een contract nemen, of het zou echt met een hele hele goed aanbieding moeten komen.

Wat Lebara nu aanbied kan ik ook gewoon nemen, bij Lycamobile en gewoon met een prepaid simkaartje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bedankt voor de reacties. Vreemd dat er nergens snelheden te vinden zijn, dat belooft weinig goeds. Ik heb de klantenservice maar een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
janheldens schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:53:
[...]

Een paar dagen geleden heb ik ook hele tijd naar de snelheden van 4G liggen zoeken. Deze kan ik echt nergens terugvinden.
Onbeperkt bellen+smsen met 5GB maandelijks opzegbaar is idd een leuke optie aangezien ik gebonden ben aan het KPN-netwerk. Heb tot op heden nog geen andere (goedkopere) optie kunnen vinden.
Inmiddels heb ik er wat over gepost op de Simpel draad.

Goedkopere optie is, zoals fl2001 aangeeft, Lyca.

Meer data voor dezelfde prijs is sinds vorig jaar zomer (!) Vectone, of zonder belminuten dit jaar Youfone.

Ik zie evenmin in waarom men hier voor warm loopt, of het moet zijn dat het met de cashback een maand gratis uit is te proberen.

Ik had liever een alternatief voor KPN Onbeperkt Traag gezien dan kartelvorming met Simpel.

Toch ben ik wel benieuwd of iemand hier boven de 1 MB per seconde kan downloaden. Wellicht is mijn antieke hardware aan een upgrade toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34
prepaidsmurf schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:34:
[...]

Toch ben ik wel benieuwd of iemand hier boven de 1 MB per seconde kan downloaden. Wellicht is mijn antieke hardware aan een upgrade toe.
Ik kom niet verder dan 3.31Mb/s, dus ongeveer 0.4 MB/s. Ik heb ook echt zelden 4G bereik staan. Toestel: Mi A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:37
De nieuwe Sim only aanbieding besteld voor een familielid en ik kan bevestigen dat op 4g+ ik gemiddeld 30m bit down zie en 10 up in omgeving rotterdam. 3g zit op zo een 10mbit down.

Kortom je krijgt volgens mij de ''originele'' KPN snelheid. Voor 10 euro onbeperkt bellen/sms en 5gb data en geen vast contract is dit volgens mij een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@brusuro

Dat is interessant. Heb je nog een speciale APN daar voor gekregen? Ik zit zelf nog op 4G en mijn APN werd laatst tot mijn verrassing geheel buiten mij om gewijzigd van multimedia.lebara.nl in fastinternet. Daarnaast heb je nog internet, portalmmm.nl of basicinternet.

Theoretisch kunnen ze natuurlijk ook nog prepaid afknijpen ten gunste van abonnementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Het leek mij ook zo'n goede deal, maar man wat een waardeloze service.

Ik kom van kpn, mijn 2 jarig contract is daar afgelopen. Ik had lebara One aangevraagd en tijdens het bestellen nummerbehoud erbij.

Het eind van mijn abonnement is aangebroken, maar wacht. Ik kan nog steeds kpn gebruiken. Daar is dus iets mis gegaan. Na contact met lebara geven ze aan dat je nummerbehoud moet aanvragen via de website. Niet bij het bestellen want daar wordt niets mee gedaan.

Vervolgens direct nummerbehoud via de website aangevraagd. Helaas werkt dat ook niet. Wanneer je op volgende drukt krijg je verder geen bevestiging of iets.

Toen vernomen van kpn dat mijn abonnement niet duurder werd dus blijf ik voorlopig nog maar even bij hen. Ik zit nog ruim binnen de 14 dagen opzegtermijn en besluit dus te annuleren. Ik had natuurlijk geen zin om dubbel te betalen. Telefonisch heb ik tweemaal opgezegd, maar tot op heden geen bevestiging. 13 dagen na het bestellen heb ik maar een mail gestuurd waarin ik aangeef binnen de 14 dagen opzegtermijn te zitten en dat ik het abonnement (nogmaals) wil annuleren. Tot op heden geen reactie.

Vandaag, zo'n 16 dagen na aanvraag maar gebeld met de vraag wat de update was mbt mijn nummerbehoud. Gewoon om eens reactie te peilen. Er wordt gezegd dat er inderdaad nummerbehoud is aangevraagd, maar hier is iets fout gegaan. Er staat dus niets in het systeem over het annuleren van mijn abonnement.

Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren... Ik hoop mijn geld terug te krijgen, maar bovendien hoop ik dat het nummerbehoud niet alsnog doorgaat en ik mijn huidige nummer, die ik al jaaaren heb, verlies.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
@prepaidsmurf Geen speciale APN gekregen, na activatie krijg je een welkomstsms ivm 4g(+) en na een herstart van de sim verbindt het toestel meteen met 4g(+). Na een paar speedtests gedaan te hebben kwam ik op deze snelheden. Ik heb de APN geinspecteerd en het is als volgt:
APN: KPN4G.nl
backup APN: portalmmm.nl Beide APN keuzes geven dezelfde snelheden. Waarschijnlijk geven ze de sim only klanten volledige toegang en knijpen ze de prepaid klanten. Op zich logisch gezien je geen vaste kosten maandelijks hebt met prepaid.

@Heilige Kaas Vervelend dat het misging met het nummbehoud. Ik moet zeggen dat ik wel een betere ervaring heb qua porteren, vooralsnog. In de bevestigingsmail na het bestellen van de sim only kreeg ik een link om online via de website mijn nummer te porteren. Nadat ik de simkaart binnen kreeg en had geactiveerd heb ik meteen nummerbehoud aangevraagd via die link in de mail. Nadat ik alle gegevens had ingevoerd, zoals de simnummers, telnummers enz. kreeg ik wel een bevestiging. Binnen 5 minuten na de aanvraag bij Lebara online kreeg ik van de huidige provider ( Tele2) een sms met bevestiging van opzegging.

Dat is vrij snel en mijn vermoeden is dat het online aanvragen een geautomatiseerd systeem is, daar ik buiten kantoortijden om het formulier van Lebara heb ingevuld en er kort daarna al een sms volgde van Tele2. Ook de mededeling dat ik een andere sms binnenkort zou ontvangen ivm de porteerdatum.

Deze sms volgde de volgende dag al ( dinsdag10-4) en ivm 1 maand opzegtermijn die Tele2 aanhoudt is de porteerdatum 11-5.

Aangezien ik de Sim al heb geactiveerd moet deze maand tot 11-5 gewoon wel doorbetaald worden. Lebara geeft aan dat de simkaart eerst geactiveerd moet worden voordat men tot aanvraag van nummerbehoud over kan gaan. In theorie zou je de sim kunnen activeren op 5-5 oid zodat je niet de hele maand ervoor moet doorbetalen. Echter als je dit vergeet en de simkaart niet activeert kan Lebara geen portering laten plaatsvinden. Dus al met al logisch dat zij hun klanten instrueren eerst de simkaart te activeren en daarna nummerbehoud aanvragen, om potentieel gezeur te voorkomen.

Maar al met al is die maand geen ramp en aangezien dit niet van mijzelf is, wil je onnodig gezeur voorkomen ivm nummerporteringen die fout lopen omwille van een tientje besparen. Bovendien kun je via CashbackXL 25 euro terug claimen ivm de bestelling.

Al met al ziet dit er voorlopig goed uit, gezien ik tot nu toe goed op de hoogte ben gehouden ivm de portering. De KS heb ik vanwege het geautomatiseerde online porteringsysteem nog niet nodig gehad, en hoop ik ook niet nodig te hebben

Een lang verhaal maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
brusuro schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:49:
@prepaidsmurf Waarschijnlijk geven ze de sim only klanten volledige toegang en knijpen ze de prepaid klanten. Op zich logisch gezien je geen vaste kosten maandelijks hebt met prepaid.
Zo logisch vind ik dat anders niet. Met een maandelijks opzegbare simonly heb je ook geen vaste kosten, daar kan je ook gewoon met stoppen wanneer je maar wilt, net als met prepaid.

Ik zie maar weinig verschil in een maandelijks opzegbare simonly en prepaid.

In sommige landen maken sommige providers daar geen eens meer verschil in. Check voor de grap maar is de spaanse Simyo variant.

De maandelijk opzegbare simonly's hebben precies de zelfde tarieven/bundels als voor prepaid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
@fl2001 Het klopt dat je altijd kunt overstappen bij deze sim only maar het feit blijft dat de sim only vaste maandelijkse kosten geeft totdat je opzegt of overstapt. Bij prepaid heb je op geen enkel ogenblik vaste maandelijkse afschrijvingen en maak je het op wanneer je het gebruikt.

Ik weet dat dit in buitenland anders is, maar we hebben het over hier in Nederland. Bij een simonly ga je een maandelijkse incasso als verplichting aan en bij prepaid opwaarderen kun je de volgende maand afzien van opwaarderen als je dit niet wil.

Kortom, vind ik dat dit niet precies hetzelfde is. Ik kan mij voorstellen dat low budget providers mensen die een maandelijkse incasso aangaan iets meer voordelen bieden t.o.v. prepaid gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
brusuro schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:18:
@fl2001 Het klopt dat je altijd kunt overstappen bij deze sim only maar het feit blijft dat de sim only vaste maandelijkse kosten geeft totdat je opzegt of overstapt. Bij prepaid heb je op geen enkel ogenblik vaste maandelijkse afschrijvingen en maak je het op wanneer je het gebruikt.

Ik weet dat dit in buitenland anders is, maar we hebben het over hier in Nederland. Bij een simonly ga je een maandelijkse incasso als verplichting aan en bij prepaid opwaarderen kun je de volgende maand afzien van opwaarderen als je dit niet wil.

Kortom, vind ik dat dit niet precies hetzelfde is. Ik kan mij voorstellen dat low budget providers mensen die een maandelijkse incasso aangaan iets meer voordelen bieden t.o.v. prepaid gebruikers.
Dat kan ook bij een maandelijks opzegbare simonly.... Als ik het volgende maand niet meer wil, zeg ik het op en zitten er ook geen kosten meer aan.

Ik zie daar het verschil niet in, bij prepaid waardeer je dan gewoon niet meer op, bij maandelijks opzeg
bare simonly moet je alleen even aangeven dat je het niet meer wilt. Komt toch echt op hetzelfde neer.

ik heb het natuurlijk wel over prepaid gebruikers, die actief data/bel bundels nemen. Niet over prepaid gebruikers die 1 keer in halfjaar bellen/smsen. Maar dat lijkt me duidelijk ;-)

Maar goed maakt verder ook niet uit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 11-04-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@brusuro

Die APN maakt geen verschil voor mij.

Ik zou het wel gek vinden dat een prepaid bundel met dezelfde inhoud en dezelfde prijs (na korting) als die van een abonnement zou resulteren in een lagere snelheid.

Maar ik ga het niet uittesten want je zult altijd zien dat bij mij de cashback mislukt en ik achteraf dus de fictieve aansluitkosten heb zitten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
@brusuro fijn dat het bij jou goed ging.
Bij mij ging het al mis met bestellen dus. Ging er simpelweg vanuit dat dit gewoon was geregeld. Helaas is het dus niet zo simpel, meer een waarschuwing.
En inderdaad dat je eerst je sim moet activeren is ook wel een beetje gek. In principe betaal je dus €10 voor nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zojuist heb antwoord gekregen van de klantenservice:

"Bedankt voor het contacteren. Onze 4G snelheid is 25mb/s. Wij maken gebruik van het KPN netwerk. In het buitenland wordt inderdaad alleen 3G aangeboden."

Voor valt Lebara dan af, vanwege de internetsnelheid maar ook en de reactiesnelheid van de klantenservice en de minder enthousiaste medetweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janheldens
schaduw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:16:
Onze 4G snelheid is 25mb/s. Wij maken gebruik van het KPN netwerk. In het buitenland wordt inderdaad alleen 3G aangeboden."
Ik ga er vanuit dat dit de maximum snelheid is. Welke snelheden worden ongeveer in de praktijk gehaald?

Weet iemand welke snelheid je nodig hebt om een filmpje van Youtube te kijken of Spotify te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 29-10-2021
janheldens schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:01:
[...]

Ik ga er vanuit dat dit de maximum snelheid is. Welke snelheden worden ongeveer in de praktijk gehaald?

Weet iemand welke snelheid je nodig hebt om een filmpje van Youtube te kijken of Spotify te luisteren?
Sinds gisteren heb ik de sim only, thuis (Rdam) tikte ik 29 Mb/s. Hoger zelfs dan mijn T-mobile aansluiting (18 Mb/s). Voor Youtube is 20 Mb/s voldoende. Minder zelfs als de kwaliteit niet hoog hoeft te zijn. Spotify <1 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
En we hebben er een roodharig stiefkind bij: de 4G databundel van 15 euro met 4,5 GB.

De All in NL bundel van 15 euro heeft, naast "onbeperkt" bellen, nu 5 GB i.p.v. 3,5 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janheldens
prepaidsmurf schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:05:
En we hebben er een roodharig stiefkind bij: de 4G databundel van 15 euro met 4,5 GB.

De All in NL bundel van 15 euro heeft, naast "onbeperkt" bellen, nu 5 GB i.p.v. 3,5 GB.
Wat is het voordeel van deze bundel t.o.v. de maandelijkse opzegbare simonly Nationaal (onbep.bellen+sms en 5GB data) voor 10 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
janheldens schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:26:
Wat is het voordeel van deze bundel t.o.v. de maandelijkse opzegbare simonly Nationaal (onbep.bellen+sms en 5GB data) voor 10 euro?
Je kunt korting krijgen, dus 7,50 voor deze bundel, of 10 euro voor 7 GB kan ook. Tank een SIM of twee vol en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janheldens
prepaidsmurf schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:22:
[...]

Je kunt korting krijgen, dus 7,50 voor deze bundel, of 10 euro voor 7 GB kan ook. Tank een SIM of twee vol en gaan met die banaan.
Hoe kom ik dan in aanmerking voor die 'extra' korting?
Op de website zie ik alleen de volgende tarieven staan https://mobile.lebara.com/nl/nl/all-in/c/prepaid-all-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Op

https://mobile.lebara.com...aid-beltegoed-opwaarderen

kies je bijvoorbeeld 50=110 beltegoed. Dan kom je uiteindelijk op een scherm waar je een kortingscode (KORTING) kunt invullen. Voordat je betaalt krijg je al te zien of die nog werkt of niet. Momenteel betaal je dus 25 euro voor 110 euro aan 10=20 beltegoed.

Vervolgens koop je er nog 10 euro aan 10=20 beltegoed bij voor 5 euro zonder korting. Dus je hebt in totaal 120 euro aan 10=20 beltegoed gekocht voor 30 euro. Daarmee koop je bijvoorbeeld zes maanden een 2 GB bundel, vier maanden een 5 GB bundel of drie maanden een 7 GB bundel via de desbetreffende code die te vinden is op

https://mobile.lebara.com/nl/nl/bundel

MITS alle omstandigheden hetzelfde blijven. Verlengen van de bundel staat standaard aan, zodat je na de eerste SMS niets meer hoeft te doen, maar je kan dat uitzetten, ook via een SMS.

[ Voor 97% gewijzigd door prepaidsmurf op 21-04-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janheldens
@prepaidsmurf bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
prepaidsmurf schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:00:
Op

https://mobile.lebara.com...aid-beltegoed-opwaarderen

kies je bijvoorbeeld 50=110 beltegoed. Dan kom je uiteindelijk op een scherm waar je een kortingscode (KORTING) kunt invullen. Voordat je betaalt krijg je al te zien of die nog werkt of niet. Momenteel betaal je dus 25 euro voor 110 euro aan 10=20 beltegoed.

Vervolgens koop je er nog 10 euro aan 10=20 beltegoed bij voor 5 euro zonder korting. Dus je hebt in totaal 120 euro aan 10=20 beltegoed gekocht voor 30 euro. Daarmee koop je bijvoorbeeld zes maanden een 2 GB bundel, vier maanden een 5 GB bundel of drie maanden een 7 GB bundel via de desbetreffende code die te vinden is op

https://mobile.lebara.com/nl/nl/bundel

MITS alle omstandigheden hetzelfde blijven. Verlengen van de bundel staat standaard aan, zodat je na de eerste SMS niets meer hoeft te doen, maar je kan dat uitzetten, ook via een SMS.
Weet je toevallig tot wanneer KORTING geldig is? En waar heb je hem van, vind hem nergens online verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
iPersia schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:17:
Weet je toevallig tot wanneer KORTING geldig is? En waar heb je hem van, vind hem nergens online verder.
Geen idee hoelang geldig, laatst gebruikt eind vorige maand.

Stond afgelopen november in de brief die krijgt als je een SIM laat opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Nog steeds te ingewikkeld totdat Lebara het stupide 10=20 tegoed uitfaseert. Of het mogelijk maakt om in 1x 60 euro aan Lebara One tegoed te kunnen kopen i.p.v. maximaal 30.

En waarom, i.p.v. een lange lijst voorgeprogrammeerde paarse broeken keuzes, geen variabel bedrag tussen 5 en 60 euro toelaten? Het zal vaak genoeg voorkomen dat je per ongeluk net over je bundel heengaat.

[ Voor 10% gewijzigd door prepaidsmurf op 25-04-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 21:32

FXX

Sta op het punt om de Lebara Sim only te bestellen. Voor ik dit ga doen, heb ik nog wat vragen:

-Afronding dataverbruik: volgens enkele posts hier op GOT gaat dit bij Lebara per Mb's ipv 1(00)Kb wat bij andere providers gebruikelijk is. Lebara is hier (mbt abonnementen) ook niet zo duidelijk over op haar site. Weet iemand wat het echt is?
-Is de Lebara App ook in staat om verbruik en evt. meerkosten tijdens de lopende abonnementsmaand inzichtelijk te maken? Dit om evt. meerkosten snel te kunnen declareren bij een werkgever..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
FXX schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:41:
-Afronding dataverbruik: volgens enkele posts hier op GOT gaat dit bij Lebara per Mb's ipv 1(00)Kb wat bij andere providers gebruikelijk is. Lebara is hier (mbt abonnementen) ook niet zo duidelijk over op haar site. Weet iemand wat het echt is?
10 KB (via Twitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
sim only abbo:
Zojuist na een aantal weken en voor de 5e keer bellen eindelijk een geschreven bevestiging van mijn annulering. Er was (weer) geen rekening gehouden met de 14 dagen opzegtermijn en zo loopt mijn abonnement dus door tot mei. Er is (weer) een melding gedaan naar 'boven' dat ik het volledige bedrag terug wil van de eerste maand.

Komende afschrijvingen ga ik sowieso laten storneren, maar ben erg benieuwd of ik ooit die 25 euro die je aan het begin betaald ga terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik overweeg ook over te stappen op de sim only 5gig + onbeperkt voor 10,-.
Heb nu Telfort 1 gig + 500min voor 15,58. Telfort wilde geen lagere prijs aanbieden. Internet in het buitenland gebruik ik niet veel. Klantenservice verwacht ik niet veel nodig te hebben. Beide KPN netwerk, dus verder weinig verschil verwacht ik. Of mis ik nog iets?

Als ik het goed zie enkel een risico bij overstappen. Maar als dat goed gaat (net als bij brusuro) scheelt het weer wat in de kosten per maand. Zijn er meer goede ervaringen met Lebara sim-only ?

[ Voor 15% gewijzigd door Mickz op 08-05-2018 11:18 . Reden: gramatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Mickz schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:15:
Ik overweeg ook over te stappen op de sim only 5gig + onbeperkt voor 10,-.
Heb nu Telfort 1 gig + 500min voor 15,58. Telfort wilde geen lagere prijs aanbieden. Internet in het buitenland gebruik ik niet veel. Klantenservice verwacht ik niet veel nodig te hebben. Beide KPN netwerk, dus verder weinig verschil verwacht ik. Of mis ik nog iets?

Als ik het goed zie enkel een risico bij overstappen. Maar als dat goed gaat (net als bij brusuro) scheelt het weer wat in de kosten per maand. Zijn er meer goede ervaringen met Lebara sim-only ?
Zit er ook aan te twijfelen. Zit nu bij KPN voor 19 euro voor 100 bel, onbeperkt sms en 2 GB. Dan is de Lebara van 10 pm een prima deal en ook nog KPN netwerk.

Bij @brusuro lijkt het wel goed te zijn verlopen al gaat het bij hem vanaf de 11de in ik ben benieuwd als alles prima is ook kwa / betreft dekking.

Heb op internet gezocht naar Lebara en KPN het staat VOL met klachten van alle best gek met KPN nooit problemen. Ik weet wel als je bij een groot bedrijf ellende hebt duurt het even voor het is opgelost.

[ Voor 0% gewijzigd door RobbyTown op 10-05-2018 10:06 . Reden: Kwam > kwa (lang leven autocorrectie) ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@RobbyTown

Waarom probeer je het niet gewoon uit met, zeg, 2 GB prepaid (totale kosten: 5 euro) voordat je in het diepe springt met een abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

prepaidsmurf schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:56:
@RobbyTown

Waarom probeer je het niet gewoon uit met, zeg, 2 GB prepaid (totale kosten: 5 euro) voordat je in het diepe springt met een abo?
Prepaid en sim only 2 verschillende producten.

Ik heb in verleden prepaid gehad niks mis mee. Het zit hem vooral in het verhuizen/porteren. Gaat dit vaak fout? Als je kunt lezen dan gaat het dus goed fout als het fout gaat aantal posts terug. Maar lees ook dat het goed kan gaan. Gaan de incassos maandelijks wel goed? Met prepaid allemaal geen last van ;).

In verleden gelukkig nooit problemen gehad met porteren als administratief van hi naar vf naar Simyo naar hi (opgeheven is nu kpn). VF is enige slechtse ervaring betreft internet toen dr tijd. Maar als je zoekt naar de providers hoe mensen ervaring hebben lijken alle providers een grote hel kwa ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik probeer altijd begrijpend te lezen maar misschien kun je beter uitleggen wat "kwam dekking" in hemelsnaam betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
[quote]RobbyTown schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:32:
[...]

Bij @brusuro lijkt het wel goed te zijn verlopen al gaat het bij hem vanaf de 11de in ik ben benieuwd als alles prima is ook kwa / betreft dekking.

Portering is goed gegaan en je wordt met sms goed op de hoogte gehouden, niks te klagen dus. Download is 30 mbit en de ping is erg laag, alles loopt prima. Iemand opperde eerder in dit forum dat die naar niet genoeg aan zou hebben op zijn tel qua snelheid.

Geen idee waarom je meer nodig zou hebben op je tel voor youtube, mail, whatsapp, viber etc heb je zelfs genoeg aan 10 mbit nodig voor goede werking. Zelfs 4k streamen in theorie lukt met 25 mbit snelheid, maar op je tel met 5gb data slaat dit natuurlijk nergens op, just saying.

Kortom een goede deal voor 10 euro onbeperkt bel/sms en 5gb data.

Volgens mij kan er weinig mis gaan met een portering als alle gegevens juist zijn ingevuld, het is een geautomatiseerd proces.

Just my two cents, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb hem vandaag ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
brusuro schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:50:
[quote]RobbyTown schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:32:
[...]

Volgens mij kan er weinig mis gaan met een portering als alle gegevens juist zijn ingevuld, het is een geautomatiseerd proces.

Just my two cents, :)
Fijn dat het bij jou ook goed is gedaan. Helaas was het voor mij minder duidelijk. Er werd namelijk niet bij vermeld dat ik na de aanvraag opnieuw portering moest aanvragen. Wellicht stond het wel in de Poolse welkomstbrief, maar die kon ik niet lezen.

Ik denk dat ik het uiteindelijk opnieuw ga proberen hoor. Heb nu 10 gb 400min bij kpn met 80-130mbs maar zoals je zegt is dat onnodig snel. Ik kan dan iig van 20 euro maar 10 euro dus het is wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kaart ontvangen. Zojuist geactiveerd. Nummerbehoud aangevraagd. Gekozen wanneer 23 mei mooie datum. Krijg zo juist een sms 16 juni word die omgezet.Je betaald dus voor 1 maand voor nope/dubbel :/

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
RobbyTown schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:48:
Kaart ontvangen. Zojuist geactiveerd. Nummerbehoud aangevraagd. Gekozen wanneer 23 mei mooie datum. Krijg zo juist een sms 16 juni word die omgezet.Je betaald dus voor 1 maand voor nope/dubbel :/
Dit heb ik inderdaad beschreven in een eerdere post. Je huidige provider houdt een maand opzegtermijn aan. Theoretisch had je nummerbehoud kunnen aanvragen zonder activatie van sim op dit moment, maar dan rond 20 mei de kaart wel activeren. Dat zou je die maand schelen, maar als je het vergeet te activeren kan er geen portering plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

brusuro schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Dit heb ik inderdaad beschreven in een eerdere post. Je huidige provider houdt een maand opzegtermijn aan. Theoretisch had je nummerbehoud kunnen aanvragen zonder activatie van sim op dit moment, maar dan rond 20 mei de kaart wel activeren. Dat zou je die maand schelen, maar als je het vergeet te activeren kan er geen portering plaatsvinden.
Klopt zo las ik je bericht maar in de tekst van Lebara staat dat het actief MOET zijn. Plus je kan een datum kiezen over 2 dagen al. Maar van de andere kant na 2 maand al terug verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryandakillah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Iemand al ervaring met de 4g snelheid van Lebara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

bryandakillah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:49:
Iemand al ervaring met de 4g snelheid van Lebara?
Zie hier Fenomeno24 in "\[Lebara/Lebara One] Ervaringen & Discussie"

Maar dat is in Rotterdam. Geen idee waar jij woont.

Lebera zit in elk geval op KPN netwerk. Standaard al trager dan T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryandakillah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Den Haag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je een databundel hebt zou die toch eerst aangesproken moeten worden, en dan pas het Lebara One beltegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb nu sinds een halve maand de simonly (5 GB, 10 euro pm) met mijn eigen nummer actief in gebruik.

Nummerportering is goed verlopen.

Via de app kun je het verbruik zien.

Wat mij wel opvalt in de app heb ik nog 4.2 GB over van de 5GB. Als keer info over data wil kun je dat in de app opvragen. Als ik alles optel kom ik ongeveer op 300 MB uit. Ik zou dan nog 4.7 GB over hebben.

Dit viel mij de eerste week al op. Het lijkt erop data enkele bytes gewoon naar 100MB worden afgerond.

Voor mij een reden om na halve maand al weg te gaan. Afgelopen week bij T Mobile de GoGoGo deal gepakt (sim only) gelukkig geen aansluitkosten. Dan maar iets meer pm betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 21:34
Ik heb sinds een paar weken bijna altijd 4G bereik waar ik dit eerst bijna nooit had. Kan ook aan mijn toestel liggen die een update heeft gehad (Mi A1), weet niet of die alle banden goed ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:53
Lebara biedt inmiddels ook een onbeperkt* sim only pakket aan voor 25 euro, maandelijks opzegbaar.
Er geldt in de EU wel een FUP (minimaal 6,8 GB verbruik afhankelijk van het pakket).

* Er geldt een maandelijks limiet van 75 GB, daarna aan te vullen met 1GB via de klantenservice.

Ik heb over de 4G snelheid in NL niets kunnen vinden. Ook over de afronding niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
WiseDise schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:59:
Lebara biedt inmiddels ook een onbeperkt* sim only pakket aan voor 25 euro, maandelijks opzegbaar.
Er geldt in de EU wel een FUP (minimaal 6,8 GB verbruik afhankelijk van het pakket).

* Er geldt een maandelijks limiet van 75 GB, daarna aan te vullen met 1GB via de klantenservice.

Ik heb over de 4G snelheid in NL niets kunnen vinden. Ook over de afronding niet.
Slim van Lebara, soms kan je de klantenservice dagen niet bereiken, dus dat aanvullen kan nog een probleem worden.

Neemt niet weg dat 25 euro voor 75 GB en maandelijks opzegbaar geen slechte deal is.

Valt mij wel op dat je het alleen kan nemen als maandelijks opzegbaar en dat je het niet kan vast leggen voor 2 jaar.

Waarschijnlijk dus puur met de intentie om mensen naar Lebara te lokken en het onbeperkte internet na een tijdje te verwijderen, en dan maar hopen dat mensen voor een andere keuze bij lebera gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Had een maand prepaid van Lebara met 4G. Sinds vandaag overgegaan naar onbeperkt sim only, maar sinds dat ik over ben is mijn signaal van 4G naar H+ gegaan.. iemand anders dit ook ervaren? Zo ja, hoe heb je het opgelost dat het weer 4G werd? Sim only staat wel staat wel op de site als 4G sim only..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
In de mail antwoorden ze dat ze per 100KB afronden bij sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:53
Caros schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:14:
[...]

Ik heb ook begrepen dat ze per 100 KB afronden. Dit wordt ook zo gecommuniceerd. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Anoniem: 532727 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:04:
Had een maand prepaid van Lebara met 4G. Sinds vandaag overgegaan naar onbeperkt sim only, maar sinds dat ik over ben is mijn signaal van 4G naar H+ gegaan.. iemand anders dit ook ervaren? Zo ja, hoe heb je het opgelost dat het weer 4G werd? Sim only staat wel staat wel op de site als 4G sim only..
Inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes inmiddels is dit opgelost. Bleek een storing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Yes inmiddels is dit opgelost. Bleek een storing te zijn.
Zou je eens een speedtest willen doen met lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Zou je eens een speedtest willen doen met lebara.
Heb een paar speedtesten gedaan sinds dat ik de sim only heb, maar hij lijkt gecapped rond de 25. Speedtest springt eerst naar hoge snelheden maar daalt altijd terug naar rond de 25 terwijl ik met prepaid er vaak boven kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Heb een paar speedtesten gedaan sinds dat ik de sim only heb, maar hij lijkt gecapped rond de 25. Speedtest springt eerst naar hoge snelheden maar daalt altijd terug naar rond de 25 terwijl ik met prepaid er vaak boven kwam.
Wel snel genoeg voor alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Caros schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:14:
[...]

Ik zie als ik inlog twee cijfers achter de komma in het overzicht, b.v. 663.77 MB. Dus het lijkt 10 KB te zijn, tenminste bij een prepaid bundel.

Waar ik meer mee zit is dat ik af en toe op loop tegen een bug/feature van het accounting systeem aan het einde van een bundel. Dan krijg je tegenwoordig een SMS dat je opeens data uit je beltegoed zit te betalen. De grap is dat ik daarna nog steeds de beschikking had over 50 MB data binnen de bundel. Dan moet je weer de klantenservice bellen om je beltegoed te laten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor prima te doen. YouTube op 1080p gaat prima, Netflix op 1080p gaat prima. Niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik heb in mijn auto een android radio. En om online te kunnen gaan heb ik een Lebara simonly genomen.
Sim kaart heb ik in een oude 4g telefoon gestopt en hiermee maak ik een hotspot.

Ben nu op vakantie en tot en met Kroatië had ik gewoon verbinding maar sindsdien is het alleen maar bagger.

Zit nu in Kroatië en 9 van de 10 geen geen verbinding ,terwijl ik gewoon genoeg balkjes heb en H+ in beeld.
Heb al aangegeven op.mn telefoon dat ik max 3g wil, maar nog is het echt om te huilen.

T.mobile sim in mijn oneplus geeft wel goede verbinding ,zoals het hoort..
Beide telefoon gaan via zelfde Kroatiësche provider.

Heb zojuist een speedtest gedaan:

Oneplus (T-Mobile): tussen 11 en 20 Mbps
Lebara : 0.30 Mbps (als het überhaupt lukt om te testen)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/je0gelrsfmt.jpg

Vraag me echt af waar dit aan ligt

[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 06-08-2018 19:46 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 11:53
@seninha Daar durf ik zo geen antwoord op te geven, lebara zelf niet rechtstreeks te bereiken voor een fatsoenlijk antwoord?

Zelf kreeg ik vrijdag 03-08-2018 een sms bericht dat de tarieven van lebara (one) gaan wijzigen per 04-09-2018. De wijzigingen zijn vindbaar op www.lebara.nl//tarieven, maar daar lijken ze in het geheel niks te doen met mobiele data voor lebara one.
Via www.lebara.nl en dan onderin de site "lebara one" aanklikken, kom ik op de actuele prijslijst welke al lijkt te zijn bijgewerkt naar de situatie na 04-09-2018 https://mobile.lebara.com...ationale-bel-tarieven-one waarbij de data ongemoeid lijkt gelaten te zijn en nog steed 1euro cent per mb gerekend te worden, afgerond per 100kb per 24uur.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
Sim-only met onbeperkt (75gb) data besteld en sim binnen. Nummerbehoud aangevraagd en binnen paar minuten mailtjes van oude provider en van Lebara. Nice. Sim meteen geprobeerd, activatie moest ik voor bellen naar automatisch systeem. Done. 4g-icoontje verscheen, maar nog geen internet. Komt dat pas nadat nummer overgezet is of doe ik iets verkeerd?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06
seninha schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:42:

Zit nu in Kroatië en 9 van de 10 geen geen verbinding ,terwijl ik gewoon genoeg balkjes heb en H+ in beeld.
Heb al aangegeven op.mn telefoon dat ik max 3g wil, maar nog is het echt om te huilen.
Verschillende landen hebben verschillende versies op verschillende frequenties. Herinner je dual-band, tri-band, quad-band nog? Dat doet er dus toe + dat je je 2/3/4G versie op elk van die banden moet werken. Dan hebben landen verschillende snelheden met in-/uitvoeren van G versies: bijvoorbeeld Frankrijk heeft weinig 3G, sommige landen hebben ook allang geen 3G meer of zelfs nooit gehad. 2G+ is bijna overal beschikbaar (maar check wel even op welke frequentie!), en dan is .3mbps geen vreemd resultaat.

Kortom: check even welke banden je telefoon doet. Voor buitenland is meer altijd beter. (Maar ook in NL heb je soms toevallig net een toestel dat niet 4G doet op de band van een provider hier.) Daarnaast versie niet beperken tot 3G, dat zal op veel plaatsen je tot 2G beperken (of stel je daar op in, als het om MB's besparen gaat).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Lebera heeft in het buitenland alleen maar 3G. Dat staat ook gewoon duidelijk op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
fl2001 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:47:
Lebera heeft in het buitenland alleen maar 3G. Dat staat ook gewoon duidelijk op de site.
En dat betekent dus op sommige plaatsen 2G omdat er gewoon geen 3G antennes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 11:53
fl2001 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:47:
Dat wist ik niet, maar staat er inderdaad (niet heel duidelijk, je moet ernaar opzoek).
Erger vind ik dat ze lebara One niet als standaard beltegoed behandelen en daarmee buiten de nationale grenzen als "afwezig" beschouwen. Het komt bij mij niet vaak voor, maar kan knap hinderlijk zijn als je een keer de grens over wipt en buiten het nationale dekkingsgebied raakt.

[ Voor 14% gewijzigd door nsa1984 op 13-08-2018 16:10 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

mijn OPO met T-mobiel had dus wel 4g.
Telefoon die ik in de auto gebruik voor mijn android radio is een Nexus 5, en daar had ik dus die lage snelheid.
Erg irritant

[ Voor 19% gewijzigd door seninha op 13-08-2018 16:44 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
seninha schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:38:
mijn OPO met T-mobiel had dus wel 4g.
Telefoon die ik in de auto gebruik voor mijn android radio is een Nexus 5, en daar had ik dus die lage snelheid.
Erg irritant
Mits je dit in hetzelfde gebied deed, kan het dus liggen aan de frequenties die je telefoon support en op welke frequenties je aanbieder (ter plaatse) 4G aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Lebara heeft nu ook met Prepaid een hele grote nieuwe data bundel.
50 GB voor 30 euro.

https://mobile.lebara.com/nl/nl/all-in/c/prepaid-all-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Dat is leuk (met korting 15 euro), maar er is nog geen SMS code voor bedacht.

Overigens blijkt weer eens dat je dus bij andere bundels flink wordt opgelicht als je per euro niet minstens 3 GB krijgt: je laat dan de maatpakken in een deuk naar de bank lopen, breed grijnzend over hun woekerwinsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fl2001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:38:
Lebara heeft nu ook met Prepaid een hele grote nieuwe data bundel.
50 GB voor 30 euro.

https://mobile.lebara.com/nl/nl/all-in/c/prepaid-all-in
Concurrentie dus voor tele2 enz. Hoe snel is de maximum 4G verbinding bij Lebara prepaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Anoniem: 1036995 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Concurrentie dus voor tele2 enz. Hoe snel is de maximum 4G verbinding bij Lebara prepaid?
snelheid is rond de 20mbps, wat opzich niet supersnel is.. maar waarmee je eigenlijk alles gewoon mee kunt. Surfen, netflix, youtube, allemaal geen probleem.

@prepaidsmurf
Er is inderdaad nog geen sms code voor deze bundel, maar als je bv via facebook lebara een berichtje stuurt, activeren ze de bundel gewoon voor jou en word de bundel vanuit je beschikbare beltegoed betaalt.

Wel echt super handig zo een Prepaid bundel, geen gedoe met maandelijks opzegbare simonly's. veel simpeler zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 12-06 08:48
Weet iemand of Lebara VoLTE (4G bellen) ondersteunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Inmiddels staat de sms code om de prepaid 50GB bundel te activeren op de site: https://mobile.lebara.com/nl/nl/bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:47
Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met het Unlimited SIM only aanbod van Lebara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Raar... de Prepaid bundels van lebara zijn al enkele dagen van de site verwijderd.

Dat was laatst ook zo bij VectoneMobile en even later stopten ze er mee.

Dat zal vast niet bij Lebara zo zijn, maar toch raar dat de bundels al bijna een paar dagen niet op de site zijn terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat zijn nou precies de regels over de geldigheidsduur van Lebara One?

Ik dacht nl. dat het was: geldig tot 90 dagen na laatste opwaardering of niet-gratis gebruik.

Maar ik zie op de webpagina van mijn telefoonnummer:
geldig tot: 2 december 2018;
laatste opwaardering: 7 oktober 2018;
laatste niet-gratis gebruik: 28 oktober 2018 (data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog meer mensen een foutieve factuur ontvangen van Lebara?
Ik heb een abonnement met 5GB data. Afgelopen maand heb ik ongeveer 2.6GB aan data verbruikt, maar moet toch € 4,30 betalen voor 'internet gebruik buiten de bundel binnen Nederland'.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n7zvILj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1onhOu.png

Webcare bevestigd dat de factuur niet klopt maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Ze beraden zich momenteel op een 'passende oplossing'....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Heeft u inmiddels een reactie ontvangen? Ben benieuwd of ze dit netjes oplossen en herhaling voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 12:12
Freekers schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:50:
Nog meer mensen een foutieve factuur ontvangen van Lebara?
Ik heb een abonnement met 5GB data. Afgelopen maand heb ik ongeveer 2.6GB aan data verbruikt, maar moet toch € 4,30 betalen voor 'internet gebruik buiten de bundel binnen Nederland'.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Webcare bevestigd dat de factuur niet klopt maar ze weten nog niet hoe ze het gaan oplossen. Ze beraden zich momenteel op een 'passende oplossing'....
en?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 563525 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:35:
Heeft u inmiddels een reactie ontvangen? Ben benieuwd of ze dit netjes oplossen en herhaling voorkomen.
Sorry voor de verlate reactie. Zonder mijn bericht te quoten of mij te taggen, krijg ik geen bericht dat er een reactie is.
Ik heb contact opgenomen met hun webcare afdeling via Twitter. Uiteindelijk, na wat over en weer mailen, is het netjes aangepast en is het juiste bedrag afgeschreven
Thanks voor het porren O-)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Bedankt voor de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poffin
  • Laatst online: 03-06 20:28
Iemand ervaring met het onbeperkt internationaal pakket van Lebara?
Op dit moment wel heel gunstig om dit te nemen + 5gb data voor €15 per maand. En maandelijks opzegbaar!

Je kan dus met dit pakket ook naar landen buiten de EU onbeperkt bellen, zoals Canada. Maar is het dan niet zo dat degene in Canada die gebeld wordt betaalt voor mijn belletje uit Nederland?

Ik meen me iets te herinneren dat de ontvanger vaak ook moet betalen (bij internationaal bellen), maar weet niet of dit iets uit het verleden is en of dit van toepassing is bij Lebara.

Mocht iemand het weten, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
poffin schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 04:35:
Iemand ervaring met het onbeperkt internationaal pakket van Lebara?
Op dit moment wel heel gunstig om dit te nemen + 5gb data voor €15 per maand. En maandelijks opzegbaar!

Je kan dus met dit pakket ook naar landen buiten de EU onbeperkt bellen, zoals Canada. Maar is het dan niet zo dat degene in Canada die gebeld wordt betaalt voor mijn belletje uit Nederland?

Ik meen me iets te herinneren dat de ontvanger vaak ook moet betalen (bij internationaal bellen), maar weet niet of dit iets uit het verleden is en of dit van toepassing is bij Lebara.

Mocht iemand het weten, hoor ik het graag!
Normaal gesproken betaalt de ontvanger niet de binnenkomende oproep:

Jij belt vanuit NL naar NL: Kosten zijn voor de beller, niet de ontvanger.
JIj belt vanuit NL naar USA/Canada: Kosten voor de beller, ook al zit de ontvanger in het buitenland met een buitenlands telefoonnummer.

De enige uitzonderingen hierop:

- Je bent zelf in het buitenland met je Nederlandse 06 nummer. Dan betaal je wél een x bedrag per minuut als je wordt gebeld. Maakt in dit geval niet uit door wie je wordt gebeld.

- Je belt via Collect Call. (dat doet bijna niemand meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Laatst online: 03-06 20:28
krakendmodem schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Normaal gesproken betaalt de ontvanger niet de binnenkomende oproep:

Jij belt vanuit NL naar NL: Kosten zijn voor de beller, niet de ontvanger.
JIj belt vanuit NL naar USA/Canada: Kosten voor de beller, ook al zit de ontvanger in het buitenland met een buitenlands telefoonnummer.

De enige uitzonderingen hierop:

- Je bent zelf in het buitenland met je Nederlandse 06 nummer. Dan betaal je wél een x bedrag per minuut als je wordt gebeld. Maakt in dit geval niet uit door wie je wordt gebeld.

- Je belt via Collect Call. (dat doet bijna niemand meer)
Helemaal top, erg bedankt voor je hulp!

Die uitzonderingsregel wist ik inderdaad nog niet, normaal gesproken krijg ik altijd een sms als ik in heb buitenland ben met de tarieven voor bellen EN gebeld worden (in het buitenland). Dus vandaar mijn vraag, maar nu weet ik iig dat het met die regel te maken heeft. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvolkering
  • Laatst online: 05-06 16:14
Weet iemand of Lebara ook automatisch het contract bij de oude provider opzegt wanneer je met nummerbehoud overstap van een andere provider naar Lebara?
Ik neem aan van wel, maar ik kan dit nergens bevestigt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-06 07:12
johnvolkering schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:59:
Weet iemand of Lebara ook automatisch het contract bij de oude provider opzegt wanneer je met nummerbehoud overstap van een andere provider naar Lebara?
Ik neem aan van wel, maar ik kan dit nergens bevestigt krijgen.
https://mobile.lebara.com/nl/nl/aanvraagnummerbehoud

Onder het subkopje Nummerbehoud:
https://simonly.lebara.com/nl/nl?internetLimit=unlimited

Dus ja, Lebara zegt je abbo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik zie dat #Lebara telecom een wereldspeler is in verschillende landen actief. Zo ook al enige tijd in Nederland met het bekende prepaid kaartje. Over deze optie lees ik niet veel goeds in reviews op diverse sites.

Maar daar wil ik het hier niet over hebben!

Ik wil het alleen hebben over de sim-only abonnementsvormen van Libara die sinds enige tijd op de markt zijn in Nederland. Over deze abonnementen lees ik bijna niets.

Hoe is het gesteld met de sim-only abonnementen?
Hoe werkt de app en kloppen de gegevens in de app?
Hoe staat het met bereikbaarheid en service?
Hoe snel ontvang je je simkaart?
Hoe soepel gaat nummerbehoud door hen geregeld
Hoelang neemt het voor je je eigen nummer weer kan gebruiken?
Enz.

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01

talin

ES-MA

*knip*. Dit mag de volgende keer via een TR.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 07-03-2019 17:01 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
*knip*. Niet meer relevant.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 07-03-2019 17:02 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste