Tja,ReBr schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:09:
Ben nu overgezet op een nieuwe simkaart van Lebara...
Je kan je de moeite hiervan (bestellen, simwissel activeren, fysieke sims wisselen) wel besparen, want het maakt helemaal niets uit.
Bellen over 4g blijft onmogelijk...bellen over 2g wordt nu al lastig (weinig capaciteit)
Het is dat Lebara prima geprijsd is, en dankzij KPN werkt het ook behoorlijk goed (in Nederland iig), maar deze manier van communiceren (oa op website, waarop duidelijk 4g bellen wordt gecommuniceerd) valt mij behoorlijk verkeerd. (Haal maar een nieuwe simkaart, dat lost alles wel op.....onzin...)
Heel die overgang naar 4g, 5g is waardeloos, als de basis van goede telefonie wordt verwaarloosd (terwijl je wel de juiste telefoons gebruikt)
En ga je de grens over, zoek het maar uit...
Wat dat betreft is zelfs Vodafone al een verademing, meer capaciteit op het 2g netwerk, roaming prima in orde, betere ondersteuning VoLTE, en VoWIFI.
Tot zover het negatieve, gebruik Lebara alleen maar prive, en dat voor maar 7 euro per maand, dat maakt weer een hoop goed.
bij mij ook, nieuwe simkaart in mijn Galaxy S10E, valt gelijk weg bij het uitbellen.. waarschijnlijk kan ik ook niet gebeld worden....(mijn zakelijke KPN kaartje werkt prima in dit toestel!)
Maar stop ik (zowel de oude als de nieuwe simkaart..) in een Galaxy A71.. werkt alles naar behoren..
Ik heb nog contact gehad met de Lebara helpdesk, hieronder (geanonimiseerd ons gesprek:)
Storing dus bij Lebara. heb daarna ook gevraagd om mij op de hoogte te houden van de storing, dit gaan ze doen via SMS (tot heden geen SMS ontvangen nog)Customer:
Ik heb via de portal vanmorgen de simkaart om laten zetten
maar voordat ik dat deed merkte ik al dat ik al moeite had met het bellen naar nummer 1244 (activatie simkaart)
dus ik heb nu een nieuwe simkaart, waar als het goed is mijn abbonement op is gezet..
Helpdesk:
Dat klopt en heb jij je telefoon ook al opnieuwe aan en uit gedaan?
Customer:
ja, na het omzetten 😊
zal ik nu nog een keer doen, kan geen kwaad
Helpdesk:
Graag, zou je het nog een keer aan en uit willen zetten?
Customer:
zojuist gedaan 😊 geen verschil
wat opvalt is dat ik een 4G+ icoontje heb, en tijdens bellen valt dit weg, en is er geen data icoon
en na bellen komt deze terug als E, daarna H+ en dan 4g+
alsof er tijdens bellen geen data is.
als ik mijn zakelijke sim (KPN) in mijn telefoon stop. gaat wel alles naar behoren
Helpdesk:
Dit klopt inderdaad en het probleem ligt bij ons. Tijdens het bellen hebben klanten geen internet omdat wij onze netwerk hebben veranderd. Bij het bellen kampen er dan nog storingen. Wij werken er nu momenteel aan en onze excuses hiervoor.
Customer:
ok 😊 bedankt voor je eerlijkheid
heeft dit te maken met het 4G bellen omzetting bij KPN?
Helpdesk:
Nee het ligt aan onze kant.
Edit: alsnog vind ik het nog vreemd dat ik op mijn Samsung A71 geen problemen ervaar.. kan gewoon bellen (al valt internet wel weg tijdens het bellen)
[ Voor 36% gewijzigd door makkie88 op 12-04-2022 12:14 ]