Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:37
De sim ontvangt nu ook 5G signaal inderdaad.

Interessant, aangezien ik m’n iPhone liever op 4G heb staan ivm batterij.

Even een testje gedaan. Er is wel verschil.

4G
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSZqY-Wv1L2nCs6lMaGpUeQLyi0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jPCgvV3JL5bMvluY1vBMoMk9.png?f=fotoalbum_large

5G
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5pLajG1Y4kExIkbZ9K8ORLKj-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xuQd6bUPWnAm2VGc26wWoWZF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 214% gewijzigd door flipjevandejam op 01-08-2024 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:06
Recent een Lebara simkaart aangevraagd, nu lees ik hier veel negatieve berichten dus ik zal mijn ervaring hier binnenkort ook posten. Ik zocht een maandelijks opzegbaar en goedkope 5G oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:06
Het is nog geen feest. Twee maal een abonnement met nummerbehoud aangevraagd, beide keren komt het nummerbehoud niet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52
Iemand hier ervaringen met doorschakelen bij Lebara?

Als ik probeer door te schakelen (met willekeurig welke voorwaarden) krijg ik de melding "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Ik lees op een aantal fora dat meer mensen hier problemen mee hebben, het schijnt dat Lebara het voor prepaid zelfs niet ondersteunt, en voor sim-only het in principe wel zou ondersteunen, maar dat het netwerk dan ook vaak niet juist geconfigureerd is. Helaas is de klantenservice op dit moment niet bereikbaar.

Zijn er nog meer mensen hier die dit probleem (hebben) ervaren? Ik gebruikte het Lebara-abonnement tot op heden meestal als goedkoop data-abonnement, had er niet op gerekend dat een dergelijk basale voice dienst problemen zou geven.

Verder valt me op dat dit een relatief rustig topic is, betekent dit dat er weinig mensen zijn die problemen ervaren met Lebara, of dat echte Tweakers geen Lebara abo nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13
fl2001 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:16:
[...]

Lebara One is nog steeds hetzelfde als toen.

Met 10 euro beltegoed kan je 1 GB data verbruiken, op te maken wanneer jij wilt.
Ondertussen is de 6 maanden geldig veranderd naar 30 dagen, of kijk ik verkeerd?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Batilan schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:14:
Iemand hier ervaringen met doorschakelen bij Lebara?

Als ik probeer door te schakelen (met willekeurig welke voorwaarden) krijg ik de melding "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Ik lees op een aantal fora dat meer mensen hier problemen mee hebben, het schijnt dat Lebara het voor prepaid zelfs niet ondersteunt, en voor sim-only het in principe wel zou ondersteunen, maar dat het netwerk dan ook vaak niet juist geconfigureerd is. Helaas is de klantenservice op dit moment niet bereikbaar.

Zijn er nog meer mensen hier die dit probleem (hebben) ervaren? Ik gebruikte het Lebara-abonnement tot op heden meestal als goedkoop data-abonnement, had er niet op gerekend dat een dergelijk basale voice dienst problemen zou geven.

Verder valt me op dat dit een relatief rustig topic is, betekent dit dat er weinig mensen zijn die problemen ervaren met Lebara, of dat echte Tweakers geen Lebara abo nemen ;).
Herkenbaar. Ik gebruik KPN met eSIM voor mijn prive nummer en Lebara SIM voor zakelijke gebruik in een Google Pixel 9 Pro XL.

KPN werkt alles prima.

Met Lebara kan ik geen nummers doorschakelen. Dit zou ik wel graag willen doen, aangezien bij een gesprek de andere sim geen gehoor geeft bij bellers.

Ook heb ik geen data tijdens het bellen. Bij mijn weten werkte dit eerder wel. De optie voor bellen via 4G staat aan, maar is greyed out. Ik kan deze dus niet in of uitschakelen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:01
mhr-zip schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:14:
...
Ondertussen is de 6 maanden geldig veranderd naar 30 dagen, of kijk ik verkeerd?
Ik weet natuurlijk niet waar je gekeken hebt,
Volgens mij is Lebara One 90 dagen houdbaar als je er geen gebruik van maakt of opwaardeert.
Zodra je er weer gebruik van maakt gaat er weer een nieuwe 90 dagen in.
Na 90 dagen geen gebruik wordt,je nummer geblokkeerden heb je 30 dagen om op te waarderen en de blokkade op te heffen. Doe je dit om één of andere reden niet dan vervaltt het nummer.

Bron pag.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatkruid
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04 14:15
Iemand heeft geprobeerd fraude te plegen met mijn bankaccount.
Het begon met een 0,01 eur transactie naar Lebara om een abonnement en de automatische incasso te starten.

Moesten jullie ook 0,01 eur betalen om het abonnement te activeren? Hoe ging dat? Zelf weet ik zeker dat ik op het moment van de transactie niet online was.

(Edit: ik heb hierover contact gehad met mijn bank en Lebara maar het bovenstaande is me nog niet duidelijk. Tegenstrijdige informatie.)

Edit2: er staat bij de transactie "euro-incasso". Er is daarna ook meer geld afgeschreven (maandelijkse abonnementskosten. De 0,01 transactie is om de incasso te activeren. Maar dan blijft nog de vraag hoe die 0,01 transactie tot stand kwam. Het kan bijv. dat Lebara aan de persoon vroeg om een 0,01 transactie te signeren in zijn of haar bankomgeving.

Graag dus ervaringen gezocht met Lebara zodat ik een beter beeld kan krijgen van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@vatkruid Zojuist een abonnement afgesloten en 0,01 cent laten betalen door het familielid. Dit kon enkel via iDeal. Vervolgens een email ontvangen met het contract.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:08
Gisteren een e-mail ontvangen, waarschijnlijk omdat deze limiet bij mij staat ingeschakeld:
Per 1 augustus gaat de prijs van het dataplafond omhoog van €0,50 naar €1,50. Niet eens met de wijziging? Vul het formulier binnen 30 dagen in om kosteloos je Sim Only abonnement op te zeggen

Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor Lebara Sim Only klanten die hun abonnement willen opzeggen na de aangekondigde prijswijziging van het dataplafond.

Wat gebeurt er na het versturen van het formulier?
Formulier ingevuld? Dan stopt je contract automatisch op 1 augustus. Je nummer wordt automatisch overgezet naar Prepaid. Vanaf dat moment kan je hem overzetten naar een andere provider.
https://opzeggen.lebaraactie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flipjevandejam
Voor de duidelijkheid, Lebara verandert dus tarieven voor iedereen met een abonnement. Hierdoor heeft iedereen het recht om op te zeggen. Of je nou gebruik maakte van deze functie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Het formulier werkt niet. Daarom maar even contact gehad met de chat klantenservice:
Het is bij ons bekend dat de link nog niet naar behoren werkt. Hier zijn we op het moment mee bezig.
Nog even geduld dus ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 16:53
Formulier werkt voor mij wel nu. Vind het maar rare prijswijziging, jaag je iedereen weg voor iets wat normale optie is bij 100 andere aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
Ik sluit mij daarbij volledig aan, ik vind een prijsverhoging van 200% voor zo'n dienst echt buitensporig. Mijn moeder zit nog bij Lebara omdat zij regelmatig met familie in de EU belt. Ik ga haar helpen met een overstap naar KPN in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

Deze opzegmogelijkheid komt als geroepen.Twee maanden geleden Lebara genomen in combinatie met een mooie headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wojoto
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:15
In oktober een 2-jarig abonnement afgesloten met 150 euro cashback. Dit betekent dat ik dus kosteloos nu kan opzeggen en kan switchen? Bedankt dataplafond die al in m'n Android stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

wojoto schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:31:
In oktober een 2-jarig abonnement afgesloten met 150 euro cashback. Dit betekent dat ik dus kosteloos nu kan opzeggen en kan switchen? Bedankt dataplafond die al in m'n Android stond.
Ja en nee. Je moet via het speciale formulier opzeggen. Niet zelf dus nummerbehoud regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
knakworst schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:41:
.... Niet zelf dus nummerbehoud regelen.
Citaat:

"Formulier ingevuld? Dan stopt je contract automatisch op 1 augustus. Je nummer wordt automatisch overgezet naar Prepaid. Vanaf dat moment kan je hem overzetten naar een andere provider."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
flipjevandejam schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:11:
Voor de duidelijkheid, Lebara verandert dus tarieven voor iedereen met een abonnement. Hierdoor heeft iedereen het recht om op te zeggen. Of je nou gebruik maakte van deze functie of niet.
Ik ben het met je eens, dat dit op deze manier zo toegepast zou moeten worden, gezien de functie iedere maand in of uit te schakelen is, en die functie adverteren ze bovendien ook zelf actief.
Hoogstens zou beargumenteerd kunnen worden dat je wellicht *ooit* de functie gebruikt zou moeten hebben, maar zelfs dan...
Zo zou je eigenlijk nu nog moeten kunnen opzeggen, zelfs als je abonnement nog wacht op oplevering ivm bijvoorbeeld nummerportering. Dan zou je de functie uberhaupt niet aangezet kunnen hebben.

Echter vermelden ze nu zelf op de website dat je de functie aan zou hebben moeten staan ten tijde van de aankondiging... ben benieuwd wat ze gaan doen met de opzeggingen van degenen die de functie niet aan hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
De tekst bij het formulier is inderdaad in de loop van dinsdag 1 juli 2025 veranderd. Dit staat er nu:
Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor Lebara Sim Only klanten die hun abonnement willen opzeggen na de aangekondigde prijswijziging van het dataplafond. Je komt alleen in aanmerking om het contract op te zeggen als het dataplafond was ingeschakeld op het moment dat de prijswijziging werd aangekondigd.
Waarschijnlijk met de gedachte dat je alleen nadeel van de wijziging ondervindt wanneer je het dataplafond AAN had staan. Maar ook huidige abonnees die in de toekomst hun dataplafond willen aanzetten worden hiermee getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felidaelynx
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-10 18:20
da_Mastah schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 00:41:
[...]

Echter vermelden ze nu zelf op de website dat je de functie aan zou hebben moeten staan ten tijde van de aankondiging... ben benieuwd wat ze gaan doen met de opzeggingen van degenen die de functie niet aan hadden staan.
Gisteren stond die hele passage over dat het dataplafond aan moest staan ten tijde van de aankondiging ook nog niet op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:54
Misschien hebben ze te veel opzeggingen gehad door het artikel van Tweakers. Nu proberen ze de "schade" voor hun te beperken door de tekst aan te passen. Of deze tekst juridische houdbaar is, is maar de vraag omdat je bij toekomstige activering als klant ook geconfronteerd wordt met hogere kosten (dan afgesproken in je contract). Maar het zal klanten waarschijnlijk afschrikken om op te zeggen (en dat is misschien hun doel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:45
@xxaixx Die tekst moet je uitklappen anders is die niet zichtbaar. Ook een punt van discussie

Ik had gisterochtend dataplafond aangezet. Kreeg een sms dat dataplafond aangezet is. En dat per 1 augustus de prijs van 0,50 naar 1,50 gaat. Via een link kon je kosteloos opzeggen als je er niet mee eens was.

Heb vanochtend opgezegd, kreeg daarna de melding dat contract binnen 30 dagen wordt beëindigd. Maar geen mail ontvangen (misschien dat dit niet ook komt), iemand wel?

[ Voor 40% gewijzigd door zx9r_mario op 02-07-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat een puinhoop heeft lebara er van gemaakt. Ik denk dat die hele tariefstijging geannuleerd gaat worden, dan is de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 10:21
Ze zullen inderdaad wel geschrokken zijn van de regen aan opzeggingen en deze uitweg als doekje voor het bloeden hebben bedacht. Hier hebben ze in strijd met wettelijke verplichtingen zelfs nog helemaal niets laten weten over deze tariefwijziging, maar in de app staat uiteraard wel gewoon dat de prijs per 1/8 verhoogd gaat worden. Maar goed, liegen en bedriegen zijn we van lebara gewend.

In het verleden met een andere provider ook al eens gehad dat ze meenden dat ik aantoonbaar financieel nadeel moest hebben op basis van mijn gebruiksgeschiedenis, nadat ze wat landen ergens in afrika in een duurdere tariefzone hadden gemikt: "volgens onze verkeersgegevens heeft u geen van die landen bezocht", "we willen uw vliegticket zien", enz, enz. Maar het enige wat hier telt is of een wijziging leidt tot (mogelijk) nadeel voor de consument, en dat is bij een tariefsverhoging praktisch altijd het geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

xxaixx schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:35:
Misschien hebben ze te veel opzeggingen gehad door het artikel van Tweakers. Nu proberen ze de "schade" voor hun te beperken door de tekst aan te passen. Of deze tekst juridische houdbaar is, is maar de vraag omdat je bij toekomstige activering als klant ook geconfronteerd wordt met hogere kosten (dan afgesproken in je contract). Maar het zal klanten waarschijnlijk afschrikken om op te zeggen (en dat is misschien hun doel?)
Die tekst is juridisch niet houdbaar.

https://www.lebara.nl/nl/tarieven.html

Hier staat het tarief van dataplafond.

In het contract staat in artikel 12. De tarieven vindt u op de website.

Dataplafond staat tussen de tarieven zoals hierboven vermeld en maakt dus onderdeel uit van het contract, zelfs als je er geen gebruik van maakt. Bellen naar Nigeria tarief staat er ook. Ga je bellen naar Nigeria mag je dat tarief betalen...

In de algemene voorwaarden, artikel 1.1 staat:

1. Lebara kan de Algemene en Aanvullende Voorwaarden en de tarieven eenzijdig

wijzigen. Voor de klant negatieve wijzigingen zullen tenminste 4 weken vooraf
bekend worden gemaakt. Als de klant een wettelijk recht heeft om de overeenkomst
te beëindigen als gevolg van zo’n voorgenomen wijziging, mag de klant de
overeenkomst zonder kosten beëindigen voordat deze wijziging ingaat.

Betogen dat je geen nadeel hebt omdat je op 1 juli het dataplafond niet aan had staan, snijdt geen hout, want ook als je het later aanzet, betaal je meer. De wijziging is dus negatief voor de klant, en dus altijd een geldige reden om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
knakworst schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:36:
....

Betogen dat je geen nadeel hebt omdat je op 1 juli het dataplafond niet aan had staan, snijdt geen hout, want ook als je het later aanzet, betaal je meer. De wijziging is dus negatief voor de klant, en dus altijd een geldige reden om op te zeggen.
Je zal vast gelijk hebben, maar zoals zo vaak is er een verschil in gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ik vermoed dat er niet zoveel zullen zijn die individueel hun gelijk zullen proberen te krijgen als het dataplafond niet aan stond. Zeker niet als Lebara stelselmatig verwijst naar de formuliervoorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

elinx schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:27:
[...]
Je zal vast gelijk hebben, maar zoal zo vaak is er een verschil in gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ik vermoed dat er niet zoveel zullen zijn die individueel hun gelijk zullen proberen te krijgen als het dataplafond niet aan stond. Zeker niet als Lebara stelselmatig verwijst naar de formuliervoorwaarden.
Gelukkig zijn ze lid van de Geschilencommissie Telecommunicatie.

https://www.degeschillenc...gistranten-ledenlijst.pdf

Dus: opzeggen
Bij afwijzing, klacht indienen dat je wel nadeel hebt
Bij vervolgafwijzing: door naar geschillencommissie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:30:
...
Gelukkig zijn ze lid van de Geschilencommissie Telecommunicatie.....

.....Bij afwijzing, klacht indienen dat je wel nadeel hebt
Bij vervolgafwijzing: door naar geschillencommissie
Mee eens.
Als je principieel bent en niet opziet tegen wat extra kosten en tijd, zeker doen.

Ik vermoed echter dat Lebara inzet op het feit dat waarschijnlijk de meesten dit niet zullen doen en pas bij heel veel opzeggingen of negatieve impact eea zullen aanpassen.

[ Voor 35% gewijzigd door elinx op 03-07-2025 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
Ik heb zo'n vermoeden dat ze in eerste instantie inderdaad de opzegging zullen weigeren. Daarna inderdaad een eenvoudige klacht email sturen dat je contract nadeliger is geworden en daarin verwijzen dat je bij een afwijzing de zaak doorzet naar de geschillencommissie. Denk dat ze dan alsnog je verzoek tot opzegging zullen verwerken aangezien ze geen uitspraak willen hebben van de geschillencommissie die negatief voor hun zal zijn en waarop andere klanten een beroep kunnen doen. (Geen uitspraak=geen informatie voor anderen om te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
xxaixx schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:
.... daarin verwijzen dat je bij een afwijzing de zaak doorzet naar de geschillencommissie. Denk dat ze dan alsnog je verzoek tot opzegging zullen verwerken....
Ik weet niet hoe de geschillencommissie exact met een zaak start, maar als dat eerst om hoor en wederhoor gaat, voor er formeel een geschil met bindende uitspraak wordt gestart is de kans groot dat ze ook die tweede mail afwijzen en afwachten of je er €50 voor over hebt en er een wederhoor vraag van de geschillencommissie komt.

Als ze dan pas een schikking treffen ipv een formeel geschil, ben je alweer meer dan 4 weken (de opzegtermijn) verder, zonder formele uitspraak ook geen ruchtbaarheid of negatieve publiciteit.

Dus klagen zal wel zin hebben, maar je moet je wel bewust zijn van dat je dan moet doorzetten bij de geschillencommissie.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 03-07-2025 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gULbXVIccH9QJ-BLaotngOA890=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FzNItROICfaDkDfQbif84y4n.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar ontvang je ook geen bevestiging per mail dat je hebt opgezegd en moet je 1 augustus maar kijken of je bent overgezet naar prepaid....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
Ik denk dat ze heel bewust zo min mogelijk communiceren om geen slapende honden wakker te maken. Iedere klant die van niets weet is er weer eentje die niet heeft opgezegd.

(Al kan je naar mijn idee nog steeds ook na 1 augustus opzeggen als je geen email met de wijziging hebt ontvangen aangezien je toekomstig nadeel (kan) krijgen. Lebara heeft bij deze klanten haar eigen algemene voorwaarden genegeerd en de prijswijziging niet 4 weken voorafgaand gecommuniceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:07
hjder schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:47:
[Afbeelding]

Blijkbaar ontvang je ook geen bevestiging per mail dat je hebt opgezegd en moet je 1 augustus maar kijken of je bent overgezet naar prepaid....
Deze melding kreeg ik ook, dus via de klantenservice een schriftelijke bevestiging of afwijzing gevraagd van het verzoek tot kosteloze opzegging. Via de chat geven ze aan dat ze geen bevestiging kunnen sturen, omdat ze geen inzicht hebben in de ingevulde formulieren.
Vervolgens gemaild met het verzoek om mijn contract kosteloos op te zeggen. Hierop een mail teruggekregen dat de opzegging alleen kan via de link die ik eerder zou hebben ontvangen. Echter heb ik nooit een link van Lebara zelf ontvangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-10 10:17
Iemand last van storing in omgeving Eindhoven? Ik zit 200m van de KPN mast maar heb 0 ontvangst en soms 1 streepje.
Volgens de website is er niks aan de hand.

Zit pas 2 weken bij Lebara dus hoop niet dat dit normaal is.

[ Voor 16% gewijzigd door Rogers op 07-07-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Rogers schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:08:
... KPN mast maar heb 0 ontvangst en soms 1 streepje.

Zit pas 2 weken bij Lebara dus hoop niet dat dit normaal is.
probeer eens een andere kpn apn via de instellingen. KPN heeft er nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Vaak is het een simkaart die niet goed contact maakt. Die schoonmaken en eruit/erin doet nog wel eens wonderen.

Anders, check het ook even met een andere telefoon op dezelfde plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
Inmiddels weer vol ontvangst (zonder iets te doen).
Toch bedankt voor de tips.

[ Voor 51% gewijzigd door Rogers op 07-07-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:13
Rogers schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:23:
Inmiddels weer vol ontvangst (zonder iets te doen).
Toch bedankt voor de tips.
Misschien werkzaamheden?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

migros

Nooit meer een Samsung

Gelijk op 1 juli 2 abonnementen opgezegd. Tot op heden nog geen reactie via de mail of de app gezien. Blijft een mysterie dit.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
migros schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:50:.....opgezegd. Tot op heden nog geen reactie...
Volgens mij krijg je die ook niet...

"Formulier ingevuld? Dan stopt je contract automatisch op 1 augustus. Je nummer wordt automatisch overgezet naar Prepaid. Vanaf dat moment kan je hem overzetten naar een andere provider."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsnah
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:10
Ben door hun zelf gebeld door het behoudteam, ze deden een aanbod voor een verlenging en dan zou ik 6 maanden gratis krijgen, heb niet eens echt goed geluisterd en heb het aanbod afgewimpeld.

Wel kon hij vertellen dat de opzegging op 31 juli bevestigd zal worden dmv email door hun financiële afdeling, mja aangezien ze mij nu net belde voor een verlenging weet ik in ieder geval wel zeker dat de opzegging mijnerzijds goed is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
@Vsnah heb jij het dataplafond aan staan en de email gehad inzake de prijsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsnah
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:10
xxaixx schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:27:
@Vsnah heb jij het dataplafond aan staan en de email gehad inzake de prijsverhoging?
Ik ben vergeten erbij te zetten dat deze reactie op pepper.com stond, zelf heb ik hem ook opgezegd maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ik ben vandaag gebeld door een callcenter namens Lebara om de opzegging naar aanleiding van de prijsverhoging dataplafond te bespreken en een aanbod te doen om mij toch als klant te behouden. In de komende twee weken krijg ik een e-mail ter bevestiging. Pas vanaf dat moment kan ik nummerbehoud aanvragen naar andere provider.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:00
U123456 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:59:
Ik ben vandaag gebeld door een callcenter namens Lebara om de opzegging naar aanleiding van de prijsverhoging dataplafond te bespreken en een aanbod te doen om mij toch als klant te behouden. In de komende twee weken krijg ik een e-mail ter bevestiging. Pas vanaf dat moment kan ik nummerbehoud aanvragen naar andere provider.

***members only***
waar ga je naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Nergens heen. Gebruik Lebara alleen (nog) als backup. Daar ga ik nu mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
U123456 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:09:
[...]
Nergens heen. Gebruik Lebara alleen als backup. Daar ga ik nu mee stoppen.
dan heb je geen backup meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

U123456 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:59:

***members only***
Hier nog steeds niks gehoord van Lebara. ik had mijn plafond ook aan op het moment van aankondiging prijsverhoging. In de app is ook nog niks te zien. Ze hebben wel de factuur voor deze maand gestuurd :+

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Ik heb 2 abbonementen lopen via hun, 1 van Mei en 1 van April dit jaar. Geen mail ontvangen over de tarief wijziging, data plafond niet aanstaan.
Toevallig door iemand op Pepper hierop gewezen.

Staat ook dat de prijs 1,50 wordt ongeacht je huidige prijs. Zou dat betekenen dat de 50% korting ook vervalt dan? Plafond kost nu €0,25 voor mij.

Aangezien ik problemen heb met ontvangst proberen of het lukt om op te zeggen.

Edit: ik krijg geen sms binnen van het opzeg formulier nog reactie op "OPZEGGEN" smsen.

[ Voor 53% gewijzigd door Rogers op 16-07-2025 19:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flipjevandejam
Lebara klantenservice is waardeloos, dus aangegeven dat Lebara sales me wel kon bellen mbt aanbod. Deze kerel begreep de situatie, gaf aan dat:
- Er deze week gecorrespondeerd zou gaan worden mbt omzetting naar prepaid
- Het toch echt alleen voor gebruikers van de functie blablabla

Consuwijzer vervolgens gesproken, welke bevestigd dat dit een wijziging van contract is ongeacht of je de functie gebruikte of niet. Er kan dus door iedereen worden opgezegd.
Als ze dit niet accepteren, dan even naar GCT stappen, de kosten ervoor krijg je weer terug.

ACM zou dit graag aanpakken, maar heeft hiervoor meer meldingen nodig zodat het prio krijgt.
Oproep: bel ze even en maak melding van deze wanpraktijken: 0880707070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Rogers schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:02:
...
Edit: ik krijg geen sms binnen van het opzeg formulier nog reactie op "OPZEGGEN" smsen.
Klantenservice zegt dat ik over een paar uur moet terugbellen omdat ze tijd nodig hebben om het op te lossen. En ze kunnen niet telefonisch opzeggen en niet zelf terug bellen.
Geloof er eerlijk gezegd niets veel van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier doet https://opzeggen.lebaraactie.nl/ het ook niet, ik krijg direct een SMS terug als ik CONTRACT stuur, maar niets als ik OPZEGGEN sms naar 8800.

Gezien anderen ook al deze ervaringen hebben, overweeg ik dit goed te documenteren en maar gewoon het nummerbehoud via een andere provider te regelen en dan de 'boete' van Lebara maar af te wachten, deze weigeren met de melding dat opzeggen via hun website niet werkte. Hoe groot is de kans dat dit echt problemen oplevert?

Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit anders wel goed gaat komen, voor de 31e.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Update: Vandaag werkte de site wel: Je moet dus wel CONTRACT sturen en de code die ik terugkreeg werkte vandaag wel.

Ik heb nu als enige statusindicatie:
Opzegging ontvangen

Bedankt voor je aanvraag. Als je in aanmerking komt voor opzegging, verwerken we deze per 1 augustus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caYS9h9pIG8iQcbiuUOvNKtJJLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gh1T2b8MR3n9xqFRvfcoTYRa.png?f=fotoalbum_large

Dus ik neem aan dat ik nu gewoon een nummerportatie aan kan vragen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Update: Ik heb net Youfone aangevraagd met nummerbehoud. Dat is afgewezen:
Beste Youfone klant,

Bij de aanvraag van het Sim Only abonnement heb je aangegeven het huidige mobiele telefoonnummer 06xxxxxxxx te willen behouden. Hiervoor heeft Youfone een verzoek ingediend bij je huidige provider. Helaas is het verzoek niet geaccepteerd omdat de ein ddatum van je contract nog te ver in de toekomst ligt.

Wij hebben van je provider vernomen dat 06xxxxxxxx een overeenkomst heeft tot 15-02-2026. Een verzoek vanuit onze kant voor een eerdere datum is op dit moment helaas niet mogelijk.

Ligt de einddatum van je overeenkomst (15-02-2026) binnen 6 maanden vanaf vandaag? Dan blijft je aanvraag bij ons in de wacht staan. Youfone zal 4 maanden voor de einddatum van het huidige contract opnieuw een verzoek voor nummerbehoud indienen.

Is de genoemde datum later dan 6 maanden na vandaag? Dan ontvang je van Youfone binnenkort automatisch een Simkaart met een nieuw telefoonnummer.

Heb je nog vragen? Op youfone.nl/klantenservice vind je antwoord op de meest gestelde vragen!

Vriendelijke groet,

Youfone
Waardeloos dus, ze mogen het van mij gewoon brute-forcen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
Room42 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:27:
Update: Vandaag werkte de site wel: Je moet dus wel CONTRACT sturen en de code die ik terugkreeg werkte vandaag wel.

Ik heb nu als enige statusindicatie:

[...]

[Afbeelding]

Dus ik neem aan dat ik nu gewoon een nummerportatie aan kan vragen.
Bedankt nu werkt het idd via CONTRACT smsen.
Beide abbonement opgezegd hoop ik, er komt geen email.
Ze zullen vast moeilijk gaan doen omdat ik het dataplatond niet aan had staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 18-07-2025 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Room42 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:55:
Update: Ik heb net Youfone aangevraagd met nummerbehoud. Dat is afgewezen:
....
Blijkbaar is er een verschil met opzeggen van een lopend abonnement en aflopend abonnement.
Lebara heeft aangegeven dat op 1 augustus je abo wordt omgezet naar prepaid en dat je pas daarna over kan gaan met nummerbehoud.

Lebara

Formulier ingevuld? Dan stopt je contract automatisch op 1 augustus. Je nummer wordt automatisch overgezet naar Prepaid. Vanaf dat moment kan je hem overzetten naar een andere provider.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 18-07-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
elinx schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:21:
[...]
Blijkbaar is er een verschil met opzeggen van een lopend abonnement en aflopend abonnement.
Lebara heeft aangegeven dat op 1 augustus je abo wordt omgezet naar prepaid en dat je pas daarna over kan gaan met nummerbehoud.

Lebara

Hmm, dat klinkt als dat ik dan aardig wat downtime heb. Ik ga het toch maar even zo proberen. Ik heb Youfone gevraagd het nummerbehoud toch door te zetten. Effectief is mijn einde contract nu 1-8-2025, dus ruim binnen de 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ander vraagje. Is het klantnummer inderdaad het 19 cijfer lange ICCID dat in Android te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Room42 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:41:
....Is het klantnummer inderdaad het 19 cijfer lange ICCID ....
Dat is het nummer van de Simkaart zelf, die feitelijk niks te maken met de klant, want je kunt meerdere simkaarten hebben als klant.
Je klantnummer kun je meestal vinden op de factuur, mijnLebara.of de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
elinx schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:53:
[...]

Dat is het nummer van de Simkaart zelf, die feitelijk niks te maken met de klant, want je kan meerdere simkaarten hebben.
Je klantnummer kun je meestal vinden op de factuur, mijnLebara, of de app.
Daar staat alleen een Contract ID. Hebben ze dat nummer nodig bij nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
elinx schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:53:
[...]

Dat is het nummer van de Simkaart zelf, die feitelijk niks te maken met de klant, want je kunt meerdere simkaarten hebben als klant.
Je klantnummer kun je meestal vinden op de factuur, mijnLebara.of de app.
Toch even gecheckt bij de klantenservice: Het simkaartnummer is je klantnummer bij Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

We hebben voor mijn oude moeder een valalarm armband gekocht. Als ze valt of op de noodknop drukt, belt die armband 1 van de ingestelde telefoonnummers. Die armband werd geleverd met een Lebara prepaid simkaartje. Daar stond iets van €10 tegoed op. De eerste weken had ze per ongeluk een paar keer op de noodknop gedrukt, dus tegoed was snel op. Voor opwaarderen moest ik een Lebara account aanmaken. Daarvoor word er een beveiligingscode naar de simkaart gestuurd. Het vervelende is dat je niks kunt uitlezen op die armband. Dus die simkaart moest eerst in een telefoon, account activeren, dan simkaart weer in armband en door.
Ik had in het account mijn eigen E-mailadres ingesteld. Dus tot nu toe ging het steeds opwaarderen soepel. Nu heb ik recent een nieuw E-mailadres gekregen, dus dat moest ik ook aanpassen in dat Lebara account. Dat kun je “allemaal simpel zelf online” volgens de website van Lebara. Alleen werkt die procedure niet. Als je jouw E-mailadres wilt wijzigen stuurt hij een verificatiecode naar je oude E-mailadres, die je op de site eerst in moet vullen, voordat je een nieuw e-mailadres kunt instellen. En daar gaat het dus mis. Op het moment dat je dat doet op de website, versturen ze de code, en die krijg je pas na 5 minuten binnen. In de E-mail staat “ deze code is 2 minuten geldig”. En die 2 minuten gaan kennelijk al in op moment dat je hem aanvraagt. Dus je bent ALTIJD te laat om die in te vullen, en krijgt vervolgens de melding “ongeldige code”.

Dan moet je toch ingenieur zijn om zoiets idioots te bedenken? Kan ik de klantenservice weer gaan bellen….

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-10 23:42
wvexeltweakers schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:18:
We hebben voor mijn oude moeder een valalarm armband gekocht. Als ze valt of op de noodknop drukt, belt die armband 1 van de ingestelde telefoonnummers. Die armband werd geleverd met een Lebara prepaid simkaartje. Daar stond iets van €10 tegoed op. De eerste weken had ze per ongeluk een paar keer op de noodknop gedrukt, dus tegoed was snel op. Voor opwaarderen moest ik een Lebara account aanmaken. Daarvoor word er een beveiligingscode naar de simkaart gestuurd. Het vervelende is dat je niks kunt uitlezen op die armband. Dus die simkaart moest eerst in een telefoon, account activeren, dan simkaart weer in armband en door.
Ik had in het account mijn eigen E-mailadres ingesteld. Dus tot nu toe ging het steeds opwaarderen soepel. Nu heb ik recent een nieuw E-mailadres gekregen, dus dat moest ik ook aanpassen in dat Lebara account. Dat kun je “allemaal simpel zelf online” volgens de website van Lebara. Alleen werkt die procedure niet. Als je jouw E-mailadres wilt wijzigen stuurt hij een verificatiecode naar je oude E-mailadres, die je op de site eerst in moet vullen, voordat je een nieuw e-mailadres kunt instellen. En daar gaat het dus mis. Op het moment dat je dat doet op de website, versturen ze de code, en die krijg je pas na 5 minuten binnen. In de E-mail staat “ deze code is 2 minuten geldig”. En die 2 minuten gaan kennelijk al in op moment dat je hem aanvraagt. Dus je bent ALTIJD te laat om die in te vullen, en krijgt vervolgens de melding “ongeldige code”.

Dan moet je toch ingenieur zijn om zoiets idioots te bedenken? Kan ik de klantenservice weer gaan bellen….
Dus gewoon beltegoed kopen, moet online? Dan is dat verandert sinds kort, ik kon altijd beltegoed kopen bij Albert heijn bijvoorbeeld, dan krijg je een opwaardeer code. Dit is niet meer mogelijk volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58
Hier sinds vrijdag ook met 2 abonnementen klant maar beide hebben hetzelfde probleem.
Internet werkt voor een paar minuten en dan klapt die eruit, dan moeten we weer 1/2 minuten wachten en dan gebeurd hetzelfde weer opnieuw., Apps willen ook niet openen alsof er gewoon geen connectie tot stand kan komen (3/4/5G) staat gewoon wel in beeld en Roaming staat aan.

2 verschilende abonnementen op 2 verschilelnde telefoons.
Apn instellingen nagekeken en simkaarten al in andere telefoons gedaan zonder succes.
iemand hier nog een idee wat dit kan zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nog een update: Youfone heeft de nummerbehoudaanvraag opnieuw ingediend en nu is de datum 1-8-2025 geworden. Blijkbaar is de annulering bij Lebara nu verwerkt, dus dan zal het wel goedkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:02
wvexeltweakers schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:18: Daar stond iets van €10 tegoed op. De eerste weken had ze per ongeluk een paar keer op de noodknop gedrukt, dus tegoed was snel op.
Als ik je een tip mag geven.

Als je gaat opwaarderen koop Lebara ONE beltegoed, dan zijn de tarieven voor internet veel goedkoper.

1 cent per MB.

Met 10 euro kan je dan echt een flink tijd vooruit als je het in zo een noodknop gebruikt.

Als je voor de standaard beltegoed kies bv 10=20 euro beltegoed dan zijn de tarieven veel duurder.

Dus altijd kiezen voor LEBARA ONE beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
fl2001 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:55:
... Lebara ONE beltegoed, dan zijn de tarieven voor internet veel goedkoper.
Mee eens, maar let er wel op dat het tegoed ook af en toe wordt aangesproken. Bij geen gebruik binnen 90 dagen vervalt het tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:02
elinx schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:44:
[...]
Mee eens, maar let er wel op dat het tegoed ook af en toe wordt aangesproken. Bij geen gebruik binnen 90 dagen vervalt het tegoed.
Klopt!

Maar aangezien hij de simkaart in zo een noodknop wilt doen is dat geen probleem, aangezien er dan altijd wel minimale hoeveelheid aan data en beltegoed gebruikt zal worden.

Ik heb het zelf ook voor mijn ouders en met 10 euro Lebara One beltegoed kan je zo een jaar mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
De einddatum van mijn Lebara abonnement is nu aangepasti in de app.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Opzegging lijkt dus verwerkt.

[ Voor 22% gewijzigd door U123456 op 22-07-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjder
Hier ook 31 juli 2025 einde contract in de app, lijkt dus goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55
Hadden jullie wel of niet de dataplofond aanstaan? ik heb/had hem niet aan staan en zie helaas nog steeds als datum ergens januari 2027....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
laredo schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:33:
Hadden jullie wel of niet de dataplofond aanstaan? ik heb/had hem niet aan staan en zie helaas nog steeds als datum ergens januari 2027....
Ik wel en ik heb de mail gehad. Mijn einddatum staat ook gewoon op 2026, maar ik heb dus de mail gehad dat ik om de reden van de prijsverhoging kon opzeggen via die website.

Als jij ook wilt opzeggen, kun je sowieso natuurlijk proberen dat via die website te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjder
laredo schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:33:
Ik heb het dataplafond aanstaan. Ik heb ook nog steeds geen email ontvangen van de prijsverhoging . Ik zag het nieuws op Tweakers en heb meteen opgezegd. Ik zou anders nog een jaar aan het contract vast gezeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier ook geen dataplafond aanstaan, heb het wel een dag na de "aankondiging" aangezet, maar had zelf persoonlijk geen aankondiging gehad. Nog steeds niet. Heb wel via het formulier opgezegd. Als ik niets hoor op 31 juli ga ik een klacht indienen via het contactformulier. Daarna de geschillencommissie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrycade82
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:56
knakworst schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:13:
Hier ook geen dataplafond aanstaan, heb het wel een dag na de "aankondiging" aangezet, maar had zelf persoonlijk geen aankondiging gehad. Nog steeds niet. Heb wel via het formulier opgezegd. Als ik niets hoor op 31 juli ga ik een klacht indienen via het contactformulier. Daarna de geschillencommissie.
Mijn Lebara abonnement staat ook nog op 2027. Ik kreeg via de chat een afwijzing omdat ik het plafond niet had aanstaan. Inmiddels klacht gestuurd naar SIMOnly@lebara.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
Ik heb ook een afwijzing gehad via de chat en daarna een gemotiveerde officiële klacht ingediend. Op deze klacht hetzelfde blabla argument als reactie terug gehad en klacht / opzegging is afgewezen. Wacht nu tot 1 augustus om te zien wat Lebara doet. Als mijn contract dan alsnog niet is omgezet naar Prepaid, gaat dezelfde dag een klacht naar de geschillencommissie telecommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mocht iemand nog een voorbeeld klachtbrief zoeken:

https://www.consuwijzer.n...ment-telefoon-internet-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
barrycade82 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:26:
[...]

Mijn Lebara abonnement staat ook nog op 2027. Ik kreeg via de chat een afwijzing omdat ik het plafond niet had aanstaan. Inmiddels klacht gestuurd naar SIMOnly@lebara.com
wat is in jouw geval nu eigenlijk het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
xxaixx schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:57:
Ik heb ook een afwijzing gehad via de chat en daarna een gemotiveerde officiële klacht ingediend. Op deze klacht hetzelfde blabla argument als reactie terug gehad en klacht / opzegging is afgewezen. Wacht nu tot 1 augustus om te zien wat Lebara doet. Als mijn contract dan alsnog niet is omgezet naar Prepaid, gaat dezelfde dag een klacht naar de geschillencommissie telecommunicatie.
Ik heb via de chat (met Britt O+ ) hezelfde gevraagd. Kwam in eerste instantie ook niet in aanmerking voor de opzegging en of de datacap op 1 juli was aangezet na de aankondiging. Ik gaf aan dat ik een sms kreeg na aanzetting. Daarin stond ook in dat het tarief omhoog ging en kosteloos per 1-8 kan opzeggen als je er niet mee eens was.

Heb aangegeven dat ik met de prijsverhoging niet mee eens ben en dat ik wil dat het contract per 1-8 opgezegd wordt. De opzegging zal dan nog alsnog verwerkt worden en de einddatum van contract zou ik dan terugzien in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Cute dat dat werkt. Je weet dat dat nicknames zijn, he? Maar tegen lieve meisjesnamen zijn mensen aardiger. De mens is een simpel dier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ze hebben bij mij de 2 abonnementen allebei per 31-7 contractvrij gemaakt. opgezegd en krijg ik een afkoopsom van een paar honderd euro. Ook even wachten tot 1-8 om weer op te zeggen. De chatbot is een drama.

Leuk man gatheren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
migros schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:42:
Ze hebben bij mij de 2 abonnementen allebei per 31-7 contractvrij gemaakt. opgezegd en krijg ik een afkoopsom van een paar honderd euro. Ook even wachten tot 1-8 om weer op te zeggen. De chatbot is een drama.
Opgezegd of verhuist? En heb je https://opzeggen.lebaraactie.nl/ gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Opgezegd via de link. Mijn plafond stond wel aan trouwens.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zx9r_mario schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:31:
[...]

Ik heb via de chat (met Britt O+ ) hezelfde gevraagd. Kwam in eerste instantie ook niet in aanmerking voor de opzegging en of de datacap op 1 juli was aangezet na de aankondiging. Ik gaf aan dat ik een sms kreeg na aanzetting. Daarin stond ook in dat het tarief omhoog ging en kosteloos per 1-8 kan opzeggen als je er niet mee eens was.

Heb aangegeven dat ik met de prijsverhoging niet mee eens ben en dat ik wil dat het contract per 1-8 opgezegd wordt. De opzegging zal dan nog alsnog verwerkt worden en de einddatum van contract zou ik dan terugzien in de app.
Formulier op lebaraactie wel ingevuld?

Anders zal Lebara wel betogen dat Britt hallucineerde :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
knakworst schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Formulier op lebaraactie wel ingevuld?

Anders zal Lebara wel betogen dat Britt hallucineerde :z
Yes, via https://opzeggen.lebaraactie.nl/ zoals in de SMS stond. Ook zo aangegeven in de chat. Na de chat sessie gelijk de transcriptie gedownload.

[ Voor 6% gewijzigd door zx9r_mario op 25-07-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Twee abonnementjes opgezegd. De ene kleine 1,5 week terug. Keurig verwerkt en einddatum staat op 1 aug 2025. Het dataplafond op die simkaart stond al even aan.

Vandaag het abonnement van mn vader opgezegd. Dataplafond staat niet aan. Wel even aangezet, dat kon gewoon nog voor een halve euro. Benieuwd of die ook goedgekeurd wordt. Zal wel moeten.. maar lees hierboven toch andere berichten.

Tot slot nog een vraag. Wordt het nu prepaid, of loopt et abonnement toch door zoals op Pepper gemeld wordt. Maar dus wel de mogelijkheid om direct op te zeggen?

En de vraag: verwachten jullie problemen als je op zeer korte termijn weer een Lebara abonnementje afsluit via bijv Belsimpel met een cashback. Niet dat de cashback opeens geweigerd wordt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-10 23:42
koektrommeltje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:48:
Twee abonnementjes opgezegd. De ene kleine 1,5 week terug. Keurig verwerkt en einddatum staat op 1 aug 2025. Het dataplafond op die simkaart stond al even aan.

Vandaag het abonnement van mn vader opgezegd. Dataplafond staat niet aan. Wel even aangezet, dat kon gewoon nog voor een halve euro. Benieuwd of die ook goedgekeurd wordt. Zal wel moeten.. maar lees hierboven toch andere berichten.

Tot slot nog een vraag. Wordt het nu prepaid, of loopt et abonnement toch door zoals op Pepper gemeld wordt. Maar dus wel de mogelijkheid om direct op te zeggen?

En de vraag: verwachten jullie problemen als je op zeer korte termijn weer een Lebara abonnementje afsluit via bijv Belsimpel met een cashback. Niet dat de cashback opeens geweigerd wordt ofzo.
Ja die aanbiedingen op belsimpel zijn echt super, ik heb al meerdere lebara abonnementen op mijn naam, elke 2 jaar mooie aanbieding, maar je moet wel elke keer nieuw telefoonnummer nemen, anders kan het niet.

Ik denk niet dat ze je zullen weigeren als je weer een nieuwe abonnement afneemt, die aanbieding is zo goed dat ik me afvraag hoe ze er winst op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
itsfrigged schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 01:11:
[...]

Ja die aanbiedingen op belsimpel zijn echt super, ik heb al meerdere lebara abonnementen op mijn naam, elke 2 jaar mooie aanbieding, maar je moet wel elke keer nieuw telefoonnummer nemen, anders kan het niet.

Ik denk niet dat ze je zullen weigeren als je weer een nieuwe abonnement afneemt, die aanbieding is zo goed dat ik me afvraag hoe ze er winst op maken.
De winst voor Lebara zit 'm denk ik in klanten die blijven hangen. Niet in het eerste jaar. Bij mij kostte het klant zijn hen sowieso geld. Ik downgrade het naar het goedkoopste abonnement namelijk dus het leverde me geld op. Gebruikte het als backup simkaartje en in de gps tracker.

Voor mn vader voor het bellen, die wil zn vaste lijn niet kwijt dus daar moet wel een nieuw abonnementje voor terugkomen. Maar weet dus niet of Lebara dat weigert als je dat weet direct na opzeggen afsluit bij een partij als BelSimpel of Mobiel.nl. En, of je het tel.nr dan dan meenemen. Anders zet ik dat telnr wel even op een prepay simkaart tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Hier nog helemaal niks gehoord van beide opzeggingen, datum is ook niet aangepast.
Vervelend dat ze wss voor de moeilijke weg kiezen

[ Voor 23% gewijzigd door Rogers op 26-07-2025 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Rogers schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 23:38:
Hier nog helemaal niks gehoord van beide opzeggingen, datum is ook niet aangepast.
Vervelend dat ze wss voor de moeilijke weg kiezen
Ik heb van Lebara ook niks gehoord, anders dan de bevestiging op de opzegwebsite, en via Youfone dat de nummerportering doorgaat. Wel is er weer 11 euro afgeschreven, die heb ik voor nu even gestorneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 13:17

Radjesh

hoi

Ik heb ook een Lebara abonnement afgenomen, maar deze gaat pas later in (meen september?). Als ik mijn telefoonnummer wil invullen bij het formulier wordt er gezegd dat dit geen Lebara nummer is. Wel staat er in de bevestiging een tijdelijk nummer, maar daar heb ik geen simkaart van oid. Weet iemand hoe ik dit kan fixen, of moet ik gewoon mailen met ze?

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Radjesh schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:53:
....Lebara abonnement afgenomen, maar deze gaat pas later in (meen september?).......

....hoe ik dit kan fixen.....
Formeel heb jij momenteel geen abonnement, dus valt er weinig te fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:51
Room42 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:37:
[...]

Ik heb van Lebara ook niks gehoord, anders dan de bevestiging op de opzegwebsite, en via Youfone dat de nummerportering doorgaat. Wel is er weer 11 euro afgeschreven, die heb ik voor nu even gestorneerd.
Bij mij wordt rond de 24ste de lopende maand (dus niet de komende maand) afgeschreven door Lebara, let dus even op dat je niet je juli abonnement hebt gestorneerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Radjesh schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:53:
Ik heb ook een Lebara abonnement afgenomen, maar deze gaat pas later in (meen september?). Als ik mijn telefoonnummer wil invullen bij het formulier wordt er gezegd dat dit geen Lebara nummer is. Wel staat er in de bevestiging een tijdelijk nummer, maar daar heb ik geen simkaart van oid. Weet iemand hoe ik dit kan fixen, of moet ik gewoon mailen met ze?
Heb je het tijdelijk nummer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

itsfrigged schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 01:11:

De cashback wordt uitgekeerd door BelSimpel, niet door Lebara. Indirect betaalt Lebara dit natuurlijk wel, maar het is in feite gewoon commissie/een bonus die ze aan BelSimpel betalen. BelSimpel kiest er op zijn beurt voor om een gedeelte van deze bonus uit te keren als cashback, onder het motto van een actie.

Lebara moedigt retailers aan om hun abonnementen te verkopen door middel van interne competities. De telefoonwinkel hier om de hoek eindigde op de derde plek qua meest verkochte abonnementen dit kwartaal in deze regio en kreeg een bonus van 500 euro. De waardebon hebben ze nu trots tentoongesteld in de winkel.

Het laat zich raden hoeveel BelSimpel binnenharkt als ze bovenaan eindigen als grootste verkoper van Nederland. Ze hebben er waarschijnlijk aan gerekend dat het rendabel is om een gedeelte alsnog uit te keren als cashback, om zo die toppositie te bereiken.
elinx schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Formeel heb jij momenteel geen abonnement, dus valt er weinig te fixen.
Maar wel een contract waarin de oude plafondprijs van 50 cent in staat vermeld gok ik. Is het proberen waard :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Beetje laat maar het is mij nog gelukt om via de chat het abonnement te ontbinden. Einddatum zou dan uiterlijk 31 juli aangepast zijn.
Echter, weet iemand of het gaat lukken nu al een abonnement elders aan te vragen met nummerbehoud per 1 augustus. Zal me niks verbazen als dat allemaal niet meer lukt op zo korte termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
peter13579 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:53:
[...]

Bij mij wordt rond de 24ste de lopende maand (dus niet de komende maand) afgeschreven door Lebara, let dus even op dat je niet je juli abonnement hebt gestorneerd....
Het was inderdaad het abonnementsgeld tot 31-7, dus dat heb ik even opnieuw betaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:02:
Beetje laat maar het is mij nog gelukt om via de chat het abonnement te ontbinden. Einddatum zou dan uiterlijk 31 juli aangepast zijn.
Echter, weet iemand of het gaat lukken nu al een abonnement elders aan te vragen met nummerbehoud per 1 augustus. Zal me niks verbazen als dat allemaal niet meer lukt op zo korte termijn.
Ik heb via Youfone nummerportatie vanaf 1-8. Geef Lebara echter een dag tijd om de administratie bij te werken, anders wordt de nummerportatie initieel geblokkeerd. Via de chat me Youfone is het wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Ik heb via Youfone nummerportatie vanaf 1-8. Geef Lebara echter een dag tijd om de administratie bij te werken, anders wordt de nummerportatie initieel geblokkeerd. Via de chat me Youfone is het wel opgelost.
Dus eventueel vanaf morgen gewoon aan abonnement bij youfone afsluiten met nummerbehoud per 1-8 ?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste