Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:46
NielsTn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:53:
[...]Het is inmiddels gelukt om pivpn en openvpn draaiende te krijgen. In eerste instantie wat probleempjes gehad die ik niet echt kon plaatsen maar na een compleet nieuwe start from scratch is het gelukt. Draai een Pi 2 op Stretch met pihole en openvpn. Er is alleen nog een probleempje waar in nog naar moet kijken en dat is dat openvpn niet goed werkt vanaf mijn android mobieltje (OP3). Krijg wel netjes connectie en kan via Putty bij mijn Pi maar internetten met de een browser wilt niet werken...

Hou ons op de hoogte, pivpn wordt tm Jessie geadviseerd. Met stretch nog niet aan de gang gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TechNoobs schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:42:
Het is inmiddels gelukt om pivpn en openvpn draaiende te krijgen. In eerste instantie wat probleempjes gehad die ik niet echt kon plaatsen maar na een compleet nieuwe start from scratch is het gelukt. Draai een Pi 2 op Stretch met pihole en openvpn. Er is alleen nog een probleempje waar in nog naar moet kijken en dat is dat openvpn niet goed werkt vanaf mijn android mobieltje (OP3). Krijg wel netjes connectie en kan via Putty bij mijn Pi maar internetten met de een browser wilt niet werken...
offtopic:
Je moet jouw antwoord natuurlijk wel buiten de [quote]-tags plaatsen ;)

Dat ik geen internet kreeg is mij ook overkomen. Ik ben te lui geweest om echt te debuggen maar het loste zich bij mij op door, nadat ik dus een vast IP-adres en zo ingesteld heb, even PiVPN opnieuw te installeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Room42 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:32:
[...]

Nogal afhankelijk van wat je draait. Ik neem aan gewoon Raspbian, dus dan kom ik door [google=raspberry pi 3 disable screensaver] uit op deze sticky thread van her forum van Raspberry Pi zelf: STICKY: Howto: Disable Screen Saver In Raspbian. Hoe je die hebt kunnen missen, is me een raadsel :P
Ik was gisteren druk met andere zaken en had even geen tijd /zin* om te zoeken :$

Maar ik denk dat ik wat codes vergeten ben te noteren in het bestand :P

* doorhalen wat van toepassing is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 20-03-2018 16:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:51:
had even geen tijd /zin om te zoeken :$
:(

[ Voor 58% gewijzigd door Room42 op 20-03-2018 16:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
offtopic:
per abuis verkeerd gereageerd

[ Voor 186% gewijzigd door MdO82 op 20-03-2018 16:08 . Reden: foutje ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Dat gedoe met de screensaver had ik eerst ook.
Tegenwoordig installeer ik juist een screensaver, dat werkt veel sneller.
code:
1
2
sudo apt update
sudo apt install xscreensaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
PE4000 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:28:
Dat gedoe met de screensaver had ik eerst ook.
Tegenwoordig installeer ik juist een screensaver, dat werkt veel sneller.
code:
1
2
sudo apt update
sudo apt install xscreensaver
Bedoel je dat je die dan achteraf makkelijker kan disable-en ?
Ik had de boel van de week even getest, maar kreeg dus om de zoveel minuten dat we de muis even moesten tikken om weer beeld te hebben :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ja, bij de instellingen van de xscreensaver zet je gewoon de screensaver uit.
Het heeft hier altijd gewerkt.
De Pi3 B functioneert hier als een zgn workstation.
Alleen draai ik nu 24/7 drie Spy Servers en mijn Samsung 24" monitor stoort behoorlijk op het HF signaal, dat ik nu die monitor uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Is er iemand die de Pi als workstation gebruikt (algemeen internet gedoe, surfen enzo) waarbij het nog een beetje performed? Met name Youtube is bij mij niet vooruit te branden. Is er een manier om dat een beetje aan de gang te krijgen?
Ik wil nl een Pi achterop een monitor plakken en die gebruiken als workstation zodat ik niet voor elke scheet mijn laptop hoeft uit te pakken. Een hoop kan op de iPad of foon, maar gewoon zitten aan een groot scherm met een echt toetsenbord is 10x fijner imho.

Of is er zelfs een goede distro voor een Pi Workstation met de juiste setup?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

Arjan A

Cenosillicafoob

mphilipp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:18:
Is er iemand die de Pi als workstation gebruikt (algemeen internet gedoe, surfen enzo) waarbij het nog een beetje performed? Met name Youtube is bij mij niet vooruit te branden. Is er een manier om dat een beetje aan de gang te krijgen?
Ik wil nl een Pi achterop een monitor plakken en die gebruiken als workstation zodat ik niet voor elke scheet mijn laptop hoeft uit te pakken. Een hoop kan op de iPad of foon, maar gewoon zitten aan een groot scherm met een echt toetsenbord is 10x fijner imho.

Of is er zelfs een goede distro voor een Pi Workstation met de juiste setup?
Op de Pi3 met de juiste tweaks (GPU-memory voornamelijk) moet Youtube het in Chromium redelijk kunnen doen.
Let er wel op dat je voldoende voeding hebt, streamen van Youtube op 1080p is een redelijk intensief werkje voor je Pi.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Arjan A schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:23:
[...]
Op de Pi3 met de juiste tweaks (GPU-memory voornamelijk) moet Youtube het in Chromium redelijk kunnen doen.
En dan gewoon Raspbian met de Pixel desktop? Geen fancy uitgeklede distro?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@mphilipp Ik zou een Intel NUC overwegen voor zoiets :)

Desnoods tweedehands : V&A aangeboden: Intel NUC
Vond ik wel een redelijke aanbieding. Spit eens door V&A heen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nero355 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 02:19:
@mphilipp Ik zou een Intel NUC overwegen voor zoiets :)
Nah...kind of defeats the purpose... Het idee was dat ik die Pi lekker aan kon laten staan en dan alleen de monitor aandrukken als ik even iets wil doen. Het zou leuk/handig zijn als het met die Pi lekker zou werken. Maar wat ik tot nu toe gezien heb, was ik niet echt van onder de indruk. Ik ga nog wel eens rommelen met de instellingen enzo. Kijken wat er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:14
Hallo, ik heb ook wat problemen met mijn Pi units gehad.

Nu werkt de Pi prima met WD Pidrive. (Pi3B, WD 250 GB PIdrive, 3 AMP voeding en Raspberrian)

Deze week geprobeerd de DS18B20 water bestendige sensoren werkend te krijgen.

De 1e versie waren van AliExpress voor rond de 1 euro per stuk.
Kreeg de krengen niet werkend. Zijn veel sites over te vinden en echt moeilijk leek het ook niet.

Toen maar in NL een 7 euro versie besteld, en ook niet werken :(

Na veel zoeken en proberen toch het aan werk gekregen..,

Enable 1 Wire interface met raspi-config : https://www.raspberrypi-s...e-interface-raspberry-pi/

Pullup commando voor de gpiopin=4 : https://pinout.xyz/pinout/1_wire#

Deze 2 tips maakte het werkend voor me, en alle standard oplossing verder doen het dan ook netjes uiteraard.

Werkt zowel voor de 1 euro Aliexpress versie als de 5 euro nl versie nu.

Wellicht zijn die 2 tips bruikbaar voor iemand.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mphilipp schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:55:
Nah...kind of defeats the purpose... Het idee was dat ik die Pi lekker aan kon laten staan en dan alleen de monitor aandrukken als ik even iets wil doen.
Dat kan met een NUC ook :?

Verbruikt bijna niks en hoor je ook niet!

/EDIT :
OK :$

Klinkt als een opgelopen "NUC trauma" dus ik hou al op :+

[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 22-03-2018 16:32 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45

Pierre

Van nature lui!

nero355 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Trust me he know's that :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nero355 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:57:
[...]
Ik heb al een NUC staan als HTPC met LibreElec erop. Maar dat is a)overkill voor het idee dat ik ervoor heb en b)verbruikt beslist meer dan die 5W van een Pi. Daar was het me een beetje om te doen. Een ding dat nauwelijks wat verbruikt.

Vanmiddag nog wat aan het rommelen geweest. 480p YT filmpjes gaat op zich wel. 720p lukte, maar niet heel vloeiend. Ik heb genoeg gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:45

GEi

Gisteravond op een RPi 3 Stretch geïnstalleerd en vervolgens via een bash script pivpn geïnstalleerd. Ging bijna als vanzelf.
Het ging zo makkelijk dat de lol er ook al weer af is (heb nog een openvpn-server op mijn pfsense draaien), dat ik al weer een nieuwe bestemming zoek voor de RPi. Blijft leuk speelgoed!
NielsTn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:53:
[...]

Hou ons op de hoogte, pivpn wordt tm Jessie geadviseerd. Met stretch nog niet aan de gang gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:02
GEi schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:18:
Gisteravond op een RPi 3 Stretch geïnstalleerd en vervolgens via een bash script pivpn geïnstalleerd. Ging bijna als vanzelf.
Het ging zo makkelijk dat de lol er ook al weer af is (heb nog een openvpn-server op mijn pfsense draaien), dat ik al weer een nieuwe bestemming zoek voor de RPi. Blijft leuk speelgoed!

[...]
dank voor de terugkoppelingen, misschien toch nog een poging wagen (heb hier stuk of 4 Rpi 3b's liggen en 1 3b+ ) :)

update 20:30: nu ook hier pivpn draaien op de rpi3b+, en op de mac mini en iphone nu VPN actief

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 23-03-2018 20:33 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:49
Vandaag voor het eerst een Raspberry gekocht. Ik wou het eind 2014 al, maar toen dacht ik mwah hoeft niet persee. Toen af en toe eens aangedacht en vandaag gekocht. Werkt echt leuk. Ben wat met distro's aan het stoeien. Liefst een die vlot loopt en wat niet te omslachtig is (makkelijk te updaten etc) maar waar ik mee worstel is hoe ik hem aan en uit zet. Ik trek nu de stekker eruit als ik hem uit wil hebben. Nu is dat natuurlijk niet bevordelijk, kans op datacorruptie van de SD kaart. Nu lees ik op internet dat je wat commando's kan gebruiken. Wat is jullie advies? En is dit dan weer per distro afhankelijk? Ik test nu wat met Flint OS, Ubuntu Mate. Ben nu bezig met Lubuntu en Xubuntu. Want zelfs met Flint OS ging het stroperig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:28:
[...] maar waar ik mee worstel is hoe ik hem aan en uit zet. [...].
Inschakelen: Stop de stekker erin :P
Uitschakelen: Via de GUI Linux afsluiten of via de command line: 'sudo halt' om Linux te stoppen en de partities te unmounten. Als de SD activity LED vervolgens een paar keer (ik dacht 10x) met vaste regelmaat geknipperd heeft, kun je de stekker eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:38:
[...]

Inschakelen: Stop de stekker erin :P
Uitschakelen: Via de GUI Linux afsluiten of via de command line: 'sudo halt' om Linux te stoppen en de partities te unmounten. Als de SD activity LED vervolgens een paar keer (ik dacht 10x) met vaste regelmaat geknipperd heeft, kun je de stekker eruit trekken.
Thanks? En als je het device elke dag aan wil zetten dan elke dag de stekker er in? Of gewoon aanlaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@dennis_rsb Ja, er zit geen schakelmechanisme op de Pi zelf, dus als je de voeding wilt schakelen moet je daar zelf een oplossing voor vinden. Er zijn er verschillende maar voor normaal gebruik is de stekker eruit en erin de meest gebruikelijke :) En of je hem 24/7 aan laat staan hangt van de toepassing af. Het kan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:00:
@dennis_rsb Ja, er zit geen schakelmechanisme op de Pi zelf, dus als je de voeding wilt schakelen moet je daar zelf een oplossing voor vinden. Er zijn er verschillende maar voor normaal gebruik is de stekker eruit en erin de meest gebruikelijke :) En of je hem 24/7 aan laat staan hangt van de toepassing af. Het kan zonder problemen.
Thanks wederom. Ik wil hem gebruiken als mediacentertje. Maar dan niet met librelec e.d. had die getest maar die doet niet alles wat ik wil. Ik wil bv ook Ziggo Go en dergelijke bekijken. Ik heb bijv. Ubuntu Gnome en Flint OS getest maar gaat allemaal vrij stroperig, valt me enerzijds toch wat tegen. Ook de WIFI instellen snap ik nog niet echt goed, gaat niet echt out-of-the-box zegmaar. Ik heb de Pi 3B. (3B + wou ik maar de winkel had geen behuizing van die 3b+ op voorraad) als je nog tips heb voor een soepele distro, die updates krijgt dan kan ik altijd tips gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:04:
[...]

Thanks wederom. Ik wil hem gebruiken als mediacentertje. Maar dan niet met librelec e.d. had die getest maar die doet niet alles wat ik wil. Ik wil bv ook Ziggo Go en dergelijke bekijken. Ik heb bijv. Ubuntu Gnome en Flint OS getest maar gaat allemaal vrij stroperig, valt me enerzijds toch wat tegen. Ook de WIFI instellen snap ik nog niet echt goed, gaat niet echt out-of-the-box zegmaar. Ik heb de Pi 3B. (3B + wou ik maar de winkel had geen behuizing van die 3b+ op voorraad) als je nog tips heb voor een soepele distro, die updates krijgt dan kan ik altijd tips gebruiken :)
De 3b plus past gewoon in dezelfde behuizing van een 3b...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@dennis_rsb De behuizing voor de 3B+ is exact gelijk aan de Pi 2B en 3B :o 8)7

Je moet niet vergeten dat de Pi nu al jaren megapopulair is. Alles dat je wilt weten is eigenlijk wel te vinden door in google 'raspberry pi <en dan wat je wilt>' te typen. Zo ook raspberry pi wifi instellen (of nog beter in het Engels, natuurlijk). Het komt erop neer dat je in /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf je SSID en PSK (password in de volksmond) opgeeft. Soms is dit ook via een GUI te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
NielsTn schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:09:
[...]

De 3b plus past gewoon in dezelfde behuizing van een 3b...
Nee, want dat hebben we vanmiddag bij CD-ROM-LAND geprobeerd. Hij heeft het ook nog nagevraagd. Anyhow, ik heb nu Raspbian gedownload. De wifi kan daar in elk geval simpel geconnected worden. Op internet zag ik dat je kan updaten met sudo apt-get update etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:10:
@dennis_rsb De behuizing voor de 3B+ is exact gelijk aan de Pi 2B en 3B :o 8)7

Je moet niet vergeten dat de Pi nu al jaren megapopulair is. Alles dat je wilt weten is eigenlijk wel te vinden door in google 'raspberry pi <en dan wat je wilt>' te typen. Zo ook raspberry pi wifi instellen (of nog beter in het Engels, natuurlijk). Het komt erop neer dat je in /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf je SSID en PSK (password in de volksmond) opgeeft. Soms is dit ook via een GUI te regelen.
Past niet, zie reactie op Niels :P Ja ze bestaan al heel lang inderdaad. Heb nu Rasbpian en daar kan je de wifi wel via de GUI interface instellen. Lijkt ook soepeler te lopen. Maar ben nog wat aan het testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:11:
[...]

Nee, want dat hebben we vanmiddag bij CD-ROM-LAND geprobeerd. [...]
Dan heb je één heel specifieke behuizing getest want alle connectors zitten 100% op dezelfde plaats. Er is alleen een PoE-jumper en een shield voor de wifi-adapter bij gekomen maar die laatste is 1,5mm hoog. Dus ik zeg: Bullshit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:11:
[...]

Nee, want dat hebben we vanmiddag bij CD-ROM-LAND geprobeerd. Hij heeft het ook nog nagevraagd. Anyhow, ik heb nu Raspbian gedownload. De wifi kan daar in elk geval simpel geconnected worden. Op internet zag ik dat je kan updaten met sudo apt-get update etc.
Zelfde formfactor, zelfde mounting holes... hier fysiek beiden uitwisselbaar in de rood/witte rpi behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
NielsTn schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:19:
[...]

Zelfde formfactor, zelfde mounting holes... hier fysiek beiden uitwisselbaar in de rood/witte rpi behuizing.
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Dan heb je één heel specifieke behuizing getest want alle connectors zitten 100% op dezelfde plaats. Er is alleen een PoE-jumper en een shield voor de wifi-adapter bij gekomen maar die laatste is 1,5mm hoog. Dus ik zeg: Bullshit :)
Aan beide: Deze behuizing ging het om https://www.cdromland.nl/...3-Model-B-Behuizing-Zwart ik heb deze behuizing nu thuis, maar dan mét de pi 3B (dus niet de plus) Exacte details weet ik neit, maar ik stond er bij en zag inderdaad dat je hem niet in elkaar kreeg zonder de boel te slopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:22:
Aan beide: Deze behuizing ging het om https://www.cdromland.nl/...3-Model-B-Behuizing-Zwart ik heb deze behuizing nu thuis, maar dan mét de pi 3B (dus niet de plus) Exacte details weet ik neit, maar ik stond er bij en zag inderdaad dat je hem niet in elkaar kreeg zonder de boel te slopen.
Uitgerekend die gaat inderdaad niet zondermeer passen, omdat die inderdaad de PoE-connector in de weg zit. In de rode cirkel, ongeveer: https://i.imgur.com/AU7H7Ub.png

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 23-03-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:24:
[...]

Uitgerekend die gaat inderdaad niet zondermeer passen, omdat die inderdaad de PoE-connector in de weg zit.
Damn dus als ik een willekeurige andere behuizing van hun voorraad had geprobeerd was de kans groot dattie pastte? Lullig dat ie dat niet zei, waarschijnlijk wist ie t zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:25:
Damn dus als ik een willekeurige andere behuizing van hun voorraad had geprobeerd was de kans groot dattie pastte? Lullig dat ie dat niet zei, waarschijnlijk wist ie t zelf niet.
Yep. Deze goedkoopste zelfs: https://www.cdromland.nl/...r-Raspberry-Pi-B-2b-En-3b

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 23-03-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Maakt verder niet heel veel uit, want had me van te voren al ingelezen. Alleen 5GHZ is het enige echte verschil in grote lijnen. Morgen verder. Dat raspbian os bevalt me wel redelijk. Maar met filmpjes op 1080p in Youtube zie je dat t niet echt vloeiend loopt. Ik vermoed de gpu. In taakbeheer zie je namelijk dat de cpu en het ram niet te hoog zit.

Edit: misschiens eens bekabeld aansluiten ipv wifi, misschien dat dat scheelt.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 23-03-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ja bij die dacht ie ook dat ie pastte. Maar die was dus niet op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:28:
[...]

Maakt verder niet heel veel uit, want had me van te voren al ingelezen. Alleen 5GHZ is het enige echte verschil in grote lijnen. Morgen verder. Dat raspbian os bevalt me wel redelijk. Maar met filmpjes op 1080p in Youtube zie je dat t niet echt vloeiend loopt. Ik vermoed de gpu. In taakbeheer zie je namelijk dat de cpu en het ram niet te hoog zit.

Edit: misschiens eens bekabeld aansluiten ipv wifi, misschien dat dat scheelt.
Ik merk ook de 1.4Ghz wel degelijk, bij compileren vaak vlotter klaar tov de 3b. De verbeteringen zijn de 3b plus wel degelijk waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
NielsTn schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:07:
[...]

Ik merk ook de 1.4Ghz wel degelijk, bij compileren vaak vlotter klaar tov de 3b. De verbeteringen zijn de 3b plus wel degelijk waard
Zéker als je nu een keuze moet maken tussen de 3B en de 3B+, is het een no-brainer. (Nouja, op de toegenomen power consumtion na, dan!)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 24-03-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Room42 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:10:
[...]

Zéker als je nu een keuze moet maken tussen de 3B en de 3B+, is het een no-brainer. (Nouja, op de toegenomen power consumtion na, dan!)
Haha extra verbruik, mwah is nog pineauts denk ik. Vraag me eigenlijk wel af of het wel realistisch is wat ik wil. Youtube, ziggo Go, fox sports afspelen in de hoogtste kwaliteit die je kan krijgen (1080p max) jammer dat je in kodi/libreelec geen ziggo go app hebt. Want dat zal waarschijnlijk soepeler lopen dan in een volwaardig desktop os met GUI
NielsTn schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:07:
[...]

Hmm toch een stukje ongeduld van mij dan. Dacht niet dat het veel maaktte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

dennis_rsb schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:15:
Haha extra verbruik, mwah is nog pineauts denk ik. Vraag me eigenlijk wel af of het wel realistisch is wat ik wil. Youtube, ziggo Go, fox sports afspelen in de hoogtste kwaliteit die je kan krijgen (1080p max) jammer dat je in kodi/libreelec geen ziggo go app hebt. Want dat zal waarschijnlijk soepeler lopen dan in een volwaardig desktop os met GUI
Daar zou ik eens NVIDIA Shield Console voor doorlezen :)

Omdat Intel met hun nieuwe NUC's aan het prutsen is (na mijn geweldige 2820FYKH is het downhill gegaan...) lijkt de Shield mijn enige juiste upgrade optie dus ben ik dat topic nu aan het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
nero355 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 02:34:
[...]

Daar zou ik eens NVIDIA Shield Console voor doorlezen :)

Omdat Intel met hun nieuwe NUC's aan het prutsen is (na mijn geweldige 2820FYKH is het downhill gegaan...) lijkt de Shield mijn enige juiste upgrade optie dus ben ik dat topic nu aan het volgen.
Thanks zal ik ook nog eens naar kijken. Ik heb zoals reeds gezegd nu een Chromecast en daar kan ik alles mee (plex voor mijn videocollectie) maar het werkt niet altijd even stabiel, en dat ligt niet aan mijn wifi verbinding zover ik weet. Het is per app wisselvallig of de castfunctie wel of niet goed werkt.

Ik heb zelfs een volwaardige oude (wel eens waar degelijke en stille) pc nu naast de tv beneden. Maar dit is te gek voor worden, overkill natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
Weet iemand toevallig hoe je aan een veilige adapter voor je Pi kan komen? SOS Solutions (waar ik mijn Pi gekocht heb) levert een eigen merk adapter, maar toen ik ze een tijd terug mailde over de brandveiligheid daarvan konden ze me eigenlijk niets vertellen (en waren ook akelig laconiek :X ). De lijst van de NVWA met geteste adapters is intussen zo oud dat veel modellen niet meer verkrijgbaar zijn, helaas...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 12:24
Bananenplant schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:52:
Weet iemand toevallig hoe je aan een veilige adapter voor je Pi kan komen? SOS Solutions (waar ik mijn Pi gekocht heb) levert een eigen merk adapter, maar toen ik ze een tijd terug mailde over de brandveiligheid daarvan konden ze me eigenlijk niets vertellen (en waren ook akelig laconiek :X ). De lijst van de NVWA met geteste adapters is intussen zo oud dat veel modellen niet meer verkrijgbaar zijn, helaas...
Hoe veilig wil je t hebben? Ik mag aannemen dat wanneer een adapter in Nederland door een Nederlandse webshop verkocht wordt deze aan de keurmerken moet voldoen die hier gelden?

Ik zou me er persoonlijk niet te veel zorgen om maken. Dit zou ik wel doen bij goedkope adaptertjes uit China zonder enige keurmerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@gastje01 Actionladers waren volgens mij ook niet best en dat is ook een Nederlandse shop ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Bananenplant Voor 7,50 heb je een 3A adapter van WD https://www.wdc.com/nl-nl...idrive-power-kit-3a.html# (20% korting wordt hier verrekend in het winkelwagentje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Die ik gisteren gekocht heb is gewoon van Raspberry zelf. 2.5 A lader, kost wel 20 euro maar dan weet je wel zeker dat je goed zit. Had thuis ook nog wel een Belkin 2.1 A lader liggen, maar ik denk niet dat dat toereikend is voor de Pi (met name onder full load)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 20:20
dennis_rsb schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:27:
[...]

Die ik gisteren gekocht heb is gewoon van Raspberry zelf. 2.5 A lader, kost wel 20 euro maar dan weet je wel zeker dat je goed zit. Had thuis ook nog wel een Belkin 2.1 A lader liggen, maar ik denk niet dat dat toereikend is voor de Pi (met name onder full load)
20 euro is vrij prijzig... Bij SOS solutions is hij 13 euro en bij Kiwi is hij een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
mkroes schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:30:
[...]

20 euro is vrij prijzig... Bij SOS solutions is hij 13 euro en bij Kiwi is hij een tientje.
Cdromland is meestal wel aan de prijzige kant dat wel. Maar ik had nooit een Pie gekocht dus wou wel even precies weten hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Geen onterechte vraag, want ik heb er al een op zien blazen. Het betreft ongetwijfeld toeval maar ik zat aan de telefoon en zag en hoorde opeens schuin voor me de adapter ploppen, terwijl er geen ballast aan hing op dat moment. Ik was helaas niet helder genoeg om hem te onderzoeken maar heb 'm direct weggegooid. Achteraf jammer.

Ik heb het idee dat de 'eigen merk'-producten van SOS het goedkoopste van het goedkoopste China-rommel is. Die SD-kaartjes ook, werkelijk troep en zonde van je geld. Ik zou bij hun absoluut alleen maar merk-spul kopen maar dan ben je vaak elders goedkoper uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 24-03-2018 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ikea heeft ook goede adapters

Edit link:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

[ Voor 6% gewijzigd door Hulliee op 24-03-2018 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik koop idd alleen nog maar de Ikea Koppla voedingen. Geweldig spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Al sinds de stroomstoring hier in de omgeving vorige week al wat problemen gehad met mijn pi B waar Domoticz / Pihole op draait. Pagina's steeds onbereikbaar, domoticz reageerde niet meer (onhandig als je verlichting erdoor aangestuurd wordt). SD kaart gecontroleerd, die deed het nog goed. Daarna getwijfeld of het misschien Domoticz was (draai de beta) die misschien de CPU zodanig belast dat alles crashte of het geheugen vol trok. Dat was het ook niet. Net even de voeding gecontroleerd, en..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qIOtO8L.png

:X Die zit niet bepaald vast. Volgens het merk van een of ander cheapo chinese producent, dus het zou me niet verbazen als hij bij de laatste stroomstoring de definitieve tik heeft gehad waardoor de Pi raar deed.
Waarom heb ik dat soort rotzooiopladers uberhaupt? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 24-03-2018 11:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heeft er iemand de Pi 3B+ al aan de praat met een WDlabs Pidrive?

Ik probeer het met de sd kaart die bij de pidrive is geleverd, maar die versie van raspbian is te oud en de nieuwe pi reageert daar niet op met opstarten. (gekleurd scherm, verder niets) (oude pi 3B, geen probleem)

Een nieuwe image van stretch light, wekt de pi 3B+ wel tot leven, maar dan werkt de pidrive weer niet meteen...

Iemand een idee, hoe op te lossen. (heb eigenlijk een nieuwe stretch nodig met pidrive ondersteuning)

Edit: nevermind, met berryboot al een werkbare oplossing gevonden

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-03-2018 12:46 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mijn laatste adapter aankoop was via https://www.amazon.de/Off...spberry-Pi/dp/B01CO1HZJ6/ :)

De vorige kwam via SOS Solutions geloof ik, zoals al eerder genoemd door anderen.

Vroeger had Banggood.com het gekke ding ook, maar daar zie ik nu alleen maar meuk die ik niet vertrouw :/
Zie dat die in de Pricewatch ook niet echt ruim verkrijgbaar is :
pricewatch: Raspberry Pi Official Universal Power Supply
Wel goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Daar moet ik wel uit kunnen komen zo, dank, allen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
Uit ervaring weet ik dat Ikea ook slechte adapters heeft.Dus waarom zou dit dan een goede zijn ?

Toch niet alleen omdat er Ikea op staat, want dat stond ook op mijn adapter welke na 2 jaar kapot ging en waarvoor Ikea geen vervanger had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Raolte schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Uit ervaring weet ik dat Ikea ook slechte adapters heeft.Dus waarom zou dit dan een goede zijn ?

Toch niet alleen omdat er Ikea op staat, want dat stond ook op mijn adapter welke na 2 jaar kapot ging en waarvoor Ikea geen vervanger had.
Die van Ikea is goed mits Ikea geen 'bait and switch' heeft gedaan, zie dit filmpje: YouTube: Teardown of an IKEA Koppla USB power supply.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 24-03-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GlowMouse schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Die van Ikea is goed mits Ikea geen 'bait and switch' heeft gedaan, zie dit filmpje: YouTube: Teardown of an IKEA Koppla USB power supply.
Ja, aan deze video van bigclivedotcom moest ik ook denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-04 08:38
Ik gebruik die van Raspberry zelf. Zijn goed, maar pakken veel plaats in (in mijn stekkerdozen krijg ik er geen 2 naast elkaar).

Heb ook goede ervaringen met iPad laders :) (opletten wanneer je die online bestelt, zit veel namaak tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 17:47
Iemand ervaring met Pi 3B+ en de juiste USB kabel? Kan iemand een goede USB kabel aanraden die gewoon meer dan 2A kan leveren? Hij (Pi) ligt nu een beetje zielig zijn powerled in een soort van SOS te laten knipperen. Wat ik lees is dat dat de kabel of de voeding is. 2.5A lijkt me toch een nette voeding (wellicht ook te weinig) maar ik vertrouw mijn cheapass USB kabels niet. (Werkt overigens prima op een 2B.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ierlandfan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:06:
Iemand ervaring met Pi 3B+ en de juiste USB kabel? Kan iemand een goede USB kabel aanraden die gewoon meer dan 2A kan leveren? Hij (Pi) ligt nu een beetje zielig zijn powerled in een soort van SOS te laten knipperen. Wat ik lees is dat dat de kabel of de voeding is. 2.5A lijkt me toch een nette voeding (wellicht ook te weinig) maar ik vertrouw mijn cheapass USB kabels niet. (Werkt overigens prima op een 2B.)
In het China shopping topic heeft een user een testlijst. Misschien daar even zoeken.
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Zie de veelgestelde vragen in de TS.
Edit2: oh wacht, die gaan maar tot 2A.. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 26-03-2018 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ierlandfan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:06:
Koop gewoon de officiële voeding/adapter en klaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Ikzelf heb de adapter en kabel van western digital a 3A. Deze heb ik met de pidrive 1TB mee laten komen. Werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Laatst online: 09-05 13:09
Ik wil mijn eerst Raspberry bestellen om een Bitcoin node op te gaan draaien en om als internetpunt te gebruiken voor mijn vaste PC. Mijn oog is gevallen op het nieuwste model, de 3B+.

Welke OS ik wil gaan draaien weet ik nog niet, waarschijnlijk Windows, Linux of Raspbarian. Hoe groot dient mijn SD kaart te zijn?

Verder lees ik dat mensen problemen hebben met de standaard voeding. Welke voeding raden jullie mij aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:34:
Ik wil mijn eerst Raspberry bestellen om een Bitcoin node op te gaan draaien en om als internetpunt te gebruiken voor mijn vaste PC. Mijn oog is gevallen op het nieuwste model, de 3B+.

Welke OS ik wil gaan draaien weet ik nog niet, waarschijnlijk Windows, Linux of Raspbarian. Hoe groot dient mijn SD kaart te zijn?
Raspbian zelf doet het al prima vanaf 8GB. Dus voor de rest is het afhankelijk van hoeveel data je wilt opslaan.
Verder lees ik dat mensen problemen hebben met de standaard voeding. Welke voeding raden jullie mij aan?
Lees even de discussie precies voor jouw post 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
We hebben op tweakers iemand die een heleboel USB-kabels uitgebreid getest heeft: DodgeReviews

absoluut de moeite waard.

Zelf voedt ik mijn pi's gewoon via de GPIO, veel betrouwbaarder dan die crappy USB connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Arunia schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:48:
Ikzelf heb de adapter en kabel van western digital a 3A. Deze heb ik met de pidrive 1TB mee laten komen. Werken prima.
En ze hebben weer 20% korting deze week..

Geniet deze week van 20% korting op uw aankoop
Voer de unieke couponcode:
twbat48db

https://www.wdc.com/nl-nl/search-results.html?q=pidrive

3A power kit :€ 9,68 https://www.wdc.com/nl-nl...er-kit-3a.html#WDLB029RNE

Pidrive foundation edition 250 GB: € 20,73 https://www.wdc.com/nl-nl...e-foundation-edition.html

Pidrive enclosure 6x6: € 7,68 https://www.wdc.com/nl-nl...ive-enclosure-square.html

Zo heb ik 2 keer voeding, pidrive en behuizing gekocht voor:
7,45 + 25,52 + 5,91 = 38,88
8,00 (Pidrive kabel kit + 3A PSU) + 22,33 + 5,91 = 36,24

Ze hebben vrij vaak een kortingsactie. Die 2 bestellingen van mij waren in November en December en gratis verzending was er toen ook nog :)

[ Voor 48% gewijzigd door jacovn op 28-03-2018 12:02 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

jacovn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:47:
[...]

Zo heb ik 2 keer voeding, pidrive en behuizing gekocht voor:
7,45 + 25,52 + 5,91 = 38,88
8,00 (Pidrive kabel kit + 3A PSU) + 22,33 + 5,91 = 36,24

Ze hebben vrij vaak een kortingsactie. Die 2 bestellingen van mij waren in November en December en gratis verzending was er toen ook nog :)
Goede tip!

Best goedkoop idd. Draait de RPi ook sneller vanaf de harddisk? Voelt het sneller aan?

[ Voor 71% gewijzigd door Mr_gadget op 28-03-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Mr_gadget schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Goede tip!

Best goedkoop idd. Draait de RPi ook sneller vanaf de harddisk? Voelt het sneller aan?
Geen ervaring met snelheid. Ging mij meer om de hdd die vrij zuinig is en tegen de write operations kan als je x maal per minuut wat logged in een database.
Te veel verhalen over corrupte kaartjes.
Met een pidrive boot je alleen van de sd kaart, en start door vanaf de hdd.

Als je deze 20% korting prijzen hebt (en gratis verzending die ik had), en er alleen een PI zelf bij hoeft te kopen dan vond ik de meerprijs niet al te hoog vergeleken met de prijzen voor power adapter, behuizing en sd kaartje bij de meeste web winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
@jacovn Je hoeft niet van de SD of USB op te starten. Volgens mij als je hem zelfs niet omzet dat hij van usb start (wat eenmalig kan op de 3B), kun je hem zonder SD kaart daar vandaan op laten starten.
Ik heb die van mij wel omgezet en kan toch nog van SD opstarten als ik dat wil.
Wilde toen namelijk vanaf de pidrive op laten starten, maar in de auto als de voeding uit valt ook al gebruik je een UPS, dan loopt hij meteen vast omdat die de pidrive niet kan voeden. Logisch ook.
Dus ondertussen hem zo geinstalleerd dat de SD wel gebruikt wordt en de pidrive als media opslag.

https://www.raspberrypi.o...pberrypi/bootmodes/msd.md

LET OP! Dit is eenmalig om te zetten. Maar nogmaals, achteraf als je je pidrive of usb stick of externe schijf niet bootable maakt, dan start hij toch op vanaf de SD kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 28-03-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik wil met een Pi3 een webcam maken en naar Youtube streamen, maar met stereo geluid, microfoon links en een microfoon rechts zodat je het geluid uit de speakers van bv. een langsrijdende ziekenauto ook het geluid van links naar rechts hoort gaan. Beetje zoals de Koningsplein webcam was (die is er helaas niet meer)
Geen idee hoe het moet, maar met veel zoekwerk kan ik er denk ik wel uit komen.
Alleen: Ik kan niet echt stereo INPUT vinden voor redelijk (als in: tussen de microfoons en het Pi bordje niet meer dan €30,- uitgeven) geld vinden.

Wat ik wel heb gevonden is https://griffintechnology.com/intl/imic , maar die zit echt aan de bovenkant van de prijs. En een https://www.reichelt.nl/?...CH=Wolfson%20Audio%20Card is niet geschikt voor de Pi3 die ik al heb. (en ook wat te duur)
https://www.kiwi-electronics.nl/respeaker-2-mics-pi-hat is ook wat te uitgebreid (ik hoef geen Alexa, ik wil 2 kanalen audio en losse microfoons die ik aan de buitenkant kan hangen) https://www.ebay.com/itm/...-DAC-Audio-For-PC-Laptop/ zou misschien wel kunnen, maar het moet in een vogelhuisje passen :+

Ik kan verder alleen maar flauwe dingetjes vinden waarmee je ledjes kan laten knipperen, maar ik zoek iets eenvoudigs wat bij de V2 camera past qua geluidskwaliteit.
Heeft er nog iemand een hint waar ik naar kan zoeken? betaalbare USB audio adapters zijn voor zover ik kan zien allemaal mono input - stereo output, maar output zoek ik niet.

Zeer weinig te vinden, maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben, https://www.element14.com...pi?displayFullThread=true wil volgens mij het zelfde (maar ook geen antwoord)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:31
Resistor schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:19:
Ik wil met een Pi3 een webcam maken en naar Youtube streamen, maar met stereo geluid, microfoon links en een microfoon rechts zodat je het geluid uit de speakers van bv. een langsrijdende ziekenauto ook het geluid van links naar rechts hoort gaan. Beetje zoals de Koningsplein webcam was (die is er helaas niet meer)
Alleen: Ik kan niet echt stereo INPUT vinden voor redelijk (als in: tussen de microfoons en het Pi bordje niet meer dan €30,- uitgeven) geld vinden.

Wat ik wel heb gevonden is https://griffintechnology.com/intl/imic , maar die zit echt aan de bovenkant van de prijs. En een https://www.reichelt.nl/?...CH=Wolfson%20Audio%20Card is niet geschikt voor de Pi3 die ik al heb. (en ook wat te duur)
https://www.kiwi-electronics.nl/respeaker-2-mics-pi-hat is ook wat te uitgebreid (ik hoef geen Alexa, ik wil 2 kanalen audio en losse microfoons die ik aan de buitenkant kan hangen) https://www.ebay.com/itm/...-DAC-Audio-For-PC-Laptop/ zou misschien wel kunnen, maar het moet in een vogelhuisje passen :+

Ik kan verder alleen maar flauwe dingetjes vinden waarmee je ledjes kan laten knipperen, maar ik zoek iets eenvoudigs wat bij de V2 camera past qua geluidskwaliteit.
Heeft er nog iemand een hint waar ik naar kan zoeken? betaalbare USB audio adapters zijn voor zover ik kan zien allemaal mono input - stereo output, maar output zoek ik niet.

Zeer weinig te vinden, maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben, https://www.element14.com...pi?displayFullThread=true wil volgens mij het zelfde (maar ook geen antwoord)
Misschien met een USB grabber zoals deze? Ik heb er zelf niet mee gestoeid, maar volgens mij moet je kiezen voor de UTV007 en niet voor de STK1160. Mogelijk kan jij de rode/witte RCA pluggen gebruiken voor links/rechts microfoon.

Ter info: bij de Hyperion DIY ambilight (is ook een topic op Tweakers) maken ze gebruik van een USB grabber om het signaal van een externe videobron in te voeren in de pi, waarna deze de led lampjes goed aanstuurt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Resistor
Zoiets : pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card :?

En anders heb ik nog wel een Logitech USB geluidskaartje van een oude headset die je mag hebben : http://www.ohgizmo.com/20...tech-gaming-headset-g330/

Als je die dan met zoiets combineert dan komt het wel goed : https://www.ebay.com/itm/...ro-Hero4-3-3/122642863366

En wil je het goed doen dan moet je deze hebben : pricewatch: Røde VideoMic Pro _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Laatst online: 00:18
Ik gebruik al 5j de oude versie van deze anker 5-port lader zonder problemen, alhoewel hij nu precies een beetje begint te slijten/een recente upgrade naar rpi 3b te zwaar is. De nieuwere varianten (2016 en ouder) leveren meer vermogen, dus zou volgens mij vlot moeten werken. Als ik zelf kies koop ik enkel Anker laders en kabels, heel goede ervaringen mee, ook een drietal van deze deze 2-port variant gaan al enkele jaren mee (al gebruik ik die niet vaak voor raspberry pi's, gezien die 5-port charger bij mijn pi's ligt). Zetten hun x aantal beveiligingsmechanismen steeds in de verf, en komen ook steeds goed uit alle tests, zoals de eerder vermelde Deense website, maar ook USB-C specificatie tests en dergelijke. PowerLine kabels zijn extra dik (voel je ook wel, zijn stugger dan de goedkope Chinese exemplaren die ik heb), ik vindt bijvoorbeeld de hier afgebeelde USB kabel maar dun/goedkoop uitzien:

[ Voor 29% gewijzigd door bertware op 29-03-2018 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@bertware, alleen zegt de dikte van de kabels nog niet alles over het vermogen wat er overheen kan. Zo heb ik wel eens een "dikke" micro-usb kabel uit elkaar gehaald, bleek het vooral veel plastic van de buitenmantel te en een paar strengen koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Laatst online: 00:18
alesandro_46 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 01:00:
@bertware, alleen zegt de dikte van de kabels nog niet alles over het vermogen wat er overheen kan. Zo heb ik wel eens een "dikke" micro-usb kabel uit elkaar gehaald, bleek het vooral veel plastic van de buitenmantel te en een paar strengen koper.
Goed punt, al geloof ik anker er wel op, gezien ik alle problemen met slechte kabels heb kunnen oplossen door naar PowerLine over te schakelen.
Misschien ook relevant: https://thewirecutter.com/reviews/best-micro-usb-cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

alesandro_46 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:30:
[...]

Misschien met een USB grabber zoals deze? Ik heb er zelf niet mee gestoeid, maar volgens mij moet je kiezen voor de UTV007 en niet voor de STK1160. Mogelijk kan jij de rode/witte RCA pluggen gebruiken voor links/rechts microfoon.

Ter info: bij de Hyperion DIY ambilight (is ook een topic op Tweakers) maken ze gebruik van een USB grabber om het signaal van een externe videobron in te voeren in de pi, waarna deze de led lampjes goed aanstuurt.
Is een optie. Video is niet nodig, maar het formaat is wel mooi. Vogelhuisje waar het in zou moeten komen is niet al te groot. In ieder geval wel stereo.
nero355 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:35:
@Resistor
Zoiets : pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card :?

En anders heb ik nog wel een Logitech USB geluidskaartje van een oude headset die je mag hebben : http://www.ohgizmo.com/20...tech-gaming-headset-g330/

Als je die dan met zoiets combineert dan komt het wel goed : https://www.ebay.com/itm/...ro-Hero4-3-3/122642863366

En wil je het goed doen dan moet je deze hebben : pricewatch: Røde VideoMic Pro _O_
Die Sweex is wel erg groot (maar met een schroevendraaier is alles uit elkaar te halen).

En die headset: Leuk, maar ik wil een stereo input. Line-in, maar dan voor microfoon, maar dat is een stuk lastiger te vinden dan ik had verwacht. Vandaar ook mijn vraag.

Laat ik zeggen dat die Røde microfoon iets buiten budget is. En het komt semi-buiten (wel onder een afdak/half uit een nog te boren gaatje stekend) te hangen, ook iets te opvallend.

Die GoPro microfoon is wel mooi en een goed formaat (en prijs), maar nu nog het deel wat er voor zorgt dat het signaal vanaf de microfoon gedigitaliseerd wordt, het echte probleem. En ik wil de microfoons een beetje directioneel hebben, gericht op waar het beeld vandaan komt (en eventueel pratende buren een stuk minder te verstaan zijn mocht ik vergeten de microfoons uit te zetten)

Mijn inspiratie was dit (ook vanaf mijn balkon gefilmd) maar dan de hele avond. Of een mooi onweer met beeld en geluid kunnen streamen.

Ik had verwacht dat er wel een hat zou zijn met 2 microfoon-inputs, maar dat valt best wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 12:28

GeeBee

Oddball

Deze? https://www.seeedstudio.c...2-Mics-Pi-HAT-p-2874.html

Wel met onboard mics en geen jack-input.

Deze http://www.audioinjector.net/rpi-hat heeft 2 audio tulp-ingangen, ik weet niet of die geschikt zijn voor mics.

En anders zijn hats meestal wel stapelbaar, kun je er 2 aparte op aansluiten?

[ Voor 72% gewijzigd door GeeBee op 29-03-2018 10:10 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

GeeBee schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:58:
Deze? https://www.seeedstudio.c...2-Mics-Pi-HAT-p-2874.html

Wel met onboard mics en geen jack-input.

Deze http://www.audioinjector.net/rpi-hat heeft 2 audio tulp-ingangen, ik weet niet of die geschikt zijn voor mics.

En anders zijn hats meestal wel stapelbaar, kun je er 2 aparte op aansluiten?
Probleem is dat daar de microfoons al op vastgesoldeerd zitten, http://wiki.seeedstudio.com/ReSpeaker_2_Mics_Pi_HAT/ , en ik wil juist 2 losse microfoons gebruiken. En ik weet niet of die echt stereo is.

En:
ReSpeaker 2-Mics Pi HAT is a dual-microphone expansion board for Raspberry Pi designed for AI and voice applications. This means that you can build a more powerful and flexible voice product that integrates Amazon Alexa Voice Service, Google Assistant, and so on.
Ik wil geen intelligentie, ik wil gewoon 2 domme microfoons die stereo geluid voor een linker- en voor een rechterkanaal op kunnen nemen.

Die Pi soundcard komt wel in de buurt, maar nog steeds te uitgebreid.

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 29-03-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Resistor schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:53:
Die Sweex is wel erg groot (maar met een schroevendraaier is alles uit elkaar te halen).
Valt wel mee hoor, maar ik vind het vooral lelijk dat de prijs verdubbeld is ondertussen : Die van mij was € 17,50 of zo :|
En die headset: Leuk, maar ik wil een stereo input. Line-in, maar dan voor microfoon, maar dat is een stuk lastiger te vinden dan ik had verwacht. Vandaar ook mijn vraag.
Uiteraard, maar dat kan ik makkelijk testen, want als het goed is heb ik de juiste splitters ervoor liggen ergens :*)
Laat ik zeggen dat die Røde microfoon iets buiten budget is. En het komt semi-buiten (wel onder een afdak/half uit een nog te boren gaatje stekend) te hangen, ook iets te opvallend.
Duidelijk, maar dacht noem het effe ;)
Die GoPro microfoon is wel mooi en een goed formaat (en prijs), maar nu nog het deel wat er voor zorgt dat het signaal vanaf de microfoon gedigitaliseerd wordt, het echte probleem. En ik wil de microfoons een beetje directioneel hebben, gericht op waar het beeld vandaan komt (en eventueel pratende buren een stuk minder te verstaan zijn mocht ik vergeten de microfoons uit te zetten)

Mijn inspiratie was dit (ook vanaf mijn balkon gefilmd) maar dan de hele avond. Of een mooi onweer met beeld en geluid kunnen streamen.

Ik had verwacht dat er wel een hat zou zijn met 2 microfoon-inputs, maar dat valt best wel tegen.
Effe voor de goede orde : Elke microfoon neemt één kant op van het stereo signaal ?

Dus niet dat beiden stereo zijn en dat je dan tussen ze wisselt of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Nou mijn RPi 3b+ is binnen. IK heb er een doorzichtige case bij besteld. Maar past deze RPi nu niet in deze behuizing? Ik krijg de behuizing niet dicht, of ik doe iets fout.

Het is de RPi: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

En deze case: https://www.megekko.nl/pr...Raspberry-Pi-B---2b-En-3b

Het zou moeten passen. Ik krijg de case niet dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:58:
Nou mijn RPi 3b+ is binnen. IK heb er een doorzichtige case bij besteld. Maar past deze RPi nu niet in deze behuizing? Ik krijg de behuizing niet dicht, of ik doe iets fout.

Het is de RPi: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

En deze case: https://www.megekko.nl/pr...Raspberry-Pi-B---2b-En-3b

Zie onderstaande reactie van @Evanescent .
Het kan zijn dat je net een hele specifiek behuizing hebt die nét niet past.
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:58:
[...] En deze case: https://www.megekko.nl/pr...Raspberry-Pi-B---2b-En-3b

Die case zit een beetje krap bij de USB-poorten (ik heb 'm zelluf ook :P). Met iets meer doortastendheid kun je hem daar wel dicht krijgen, zeker als je aan de kant van de USB-poorten begint, door te scharnieren, zeg maar.

Dit is overigens nog altijd mijn favoriet (banggood). Supergoedkoop en past erg goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 29-03-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Room42 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Die case zit een beetje krap bij de USB-poorten (ik heb 'm zelluf ook :P). Met iets meer doortastendheid kun je hem daar wel dicht krijgen, zeker als je aan de kant van de USB-poorten begint, door te scharnieren, zeg maar.

Dit is overigens nog altijd mijn favoriet (banggood). Supergoedkoop en past erg goed.
Nja dat vind ik wel heel bijzonder. Ik koop toch specifiek een case die bij deze RPi hoort en moet ik 'm geforceerd door drukken? Dan gaan de scharniertjes geheid kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Nja dat vind ik wel heel bijzonder. Ik koop toch specifiek een case die bij deze RPi hoort en moet ik 'm geforceerd door drukken? Dan gaan de scharniertjes geheid kapot..
Dat is een nadeel van dit specifieke design van deze case. :P
En ja, die 'scharniertjes' zijn het kwetsbare punt, als je hem vaak open en dicht gaat maken. Daar moet je wel rekening mee houden. Daarom is die goedkope zo bijzonder, die werkt beter dan die van jou die 3x duurder is.

Is het met de Pi 3B(+) trouwens ook nog zo dat ie gevoelig is voor felle flitsen, zoals de Raspberry Pi 2 had?

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 29-03-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Room42 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:31:
[...]

Dat is een nadeel van dit specifieke design van deze case. :P
En ja, die 'scharniertjes' zijn het kwetsbare punt, als je hem vaak open en dicht gaat maken. Daar moet je wel rekening mee houden. Daarom is die goedkope zo bijzonder, die werkt beter dan die van jou die 3x duurder is.

Is het met de Pi 3B(+) trouwens ook nog zo dat ie gevoelig is voor felle flitsen, zoals de Raspberry Pi 2 had?
Wauw, dat van felle flitsen... Geen idee, niet geprobeerd en ga ik ook niet doen haha.

Het enkele scharnierpuntje aan de zijde van de SD kaart is al afgebroken, helaas pindakaas. Ik heb de RPi er inmiddels wel goed inzitten. Het dingetje stijgt aardig in temperatuur, maar niet extreem.

En ik had een case voor €5,95. Zijn er nog goedkopere die beter zijn?

Kan ik de RPi trouwens aan het stroom houden aan mijn PC via USB? Of is dat te zwak?
Room42 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:56:
[...]
Say what now :? Zie de link in Room42 in "Raspberry Pi - deel 2".

[...]

Nee, gewoon USB van de PC levert maar 500mAh, terwijl de Pi 2500mAh nodig heeft. Lees echter even de afgelopen pagina's door, want dit is inmiddels uitvoerig besproken ;)
Ah das maar 4 euro verschil. Daar ga ik geen probleem van maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door GrazendeKoe op 29-03-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:51:
[...] En ik had een case voor €5,95. Zijn er nog goedkopere die beter zijn?
Say what now :? Zie de link in Room42 in "Raspberry Pi - deel 2".
Kan ik de RPi trouwens aan het stroom houden aan mijn PC via USB? Of is dat te zwak?
Nee, gewoon USB van de PC levert maar 500mAh, terwijl de Pi 2500mAh nodig heeft. Lees echter even de afgelopen pagina's door, want dit is inmiddels uitvoerig besproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
GrazendeKoe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:51:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je gaat doen. Als je er geen energiehongerige randapparatuur aan hangt gaat het over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik heb thuis nog een oude raspberry pi 1 liggen, en zou deze graag willen gebruiken om muziek af te spelen vanaf een externe harde schijf of een usb stick met daarbij een user interface welke getoond dient te worden op de monitor. Nu heb ik zitten kijken naar volumio, maar krijg het zo 1 2 3 nog niet aan de praat, heb alleen volumio geflashed naar een SD-kaart maar dan moet ik inloggen en krijg ik daarna gewoon het linux filesysteem te zien, waarbij ik niet kan vinden hoe ik de applicatie kan starten.

Weet niet of iemand hier weet hoe je het wel kunt starten (zonder een browser te gebruiken en puur alleen de Raspberry Pi) of dat er een beter alternatief is voor mijn doel?

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 29-03-2018 23:06 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Resistor schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:19:

Na wat zoeken ben ik op https://learn.adafruit.co...pberry-pi-wiring-and-test met https://www.adafruit.com/product/3421 terecht gekomen, en daar staat in ieder geval 90% op van wat ik wil _/-\o_

Een hele andere aanpak dan wat ik dacht dus, ik dacht simpel 'ik zet er een hat op of plug er iets met USB in waar je 2 microfoons op aan kan sluiten voor stereo geluid', maar 2 microfoons aan een draadje zijn blijkbaar toch wat te lastig. Ik moet dus met de I²S aan de gang en mijn eigen soldeerbout afstoffen. En leren programmeren, want dat kan ik niet :+ (ik ben meer van hardwarematig storingen zoeken)

Leuk projectje voor de zomer dus. (de wat langere baan :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 23:48
Gynnad schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:06:
Ik heb thuis nog een oude raspberry pi 1 liggen, en zou deze graag willen gebruiken om muziek af te spelen vanaf een externe harde schijf of een usb stick met daarbij een user interface welke getoond dient te worden op de monitor. Nu heb ik zitten kijken naar volumio, maar krijg het zo 1 2 3 nog niet aan de praat, heb alleen volumio geflashed naar een SD-kaart maar dan moet ik inloggen en krijg ik daarna gewoon het linux filesysteem te zien, waarbij ik niet kan vinden hoe ik de applicatie kan starten.

Weet niet of iemand hier weet hoe je het wel kunt starten (zonder een browser te gebruiken en puur alleen de Raspberry Pi) of dat er een beter alternatief is voor mijn doel?
Volgens mij is deze installatie van Squeezebox helemaal plug and max2play. Zou wel een USB DAC of geluidskaart aan je pi hangen voor een verbeterde luister ervaring 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nu heb ik in een impuls aankoop een 250GB pendrive gekocht voor mijn raspberry pi.
Daar wil ik natuurlijk iets mee doen. Doel was om mijn huidige raspberry 3 die op een SD kaartje heeft te vervangen door de pendrive.

maar kan ik op 1 of andere manier de image van mijn huidige SD kaartje overzetten naar die 250 GB drive? Dat zou makkelijk zijn omdat daar alles op werkt. En dat binnen een docker, of vraag ik nu echt het onmogelijk?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gynnad schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:06:
Nu heb ik zitten kijken naar volumio, maar krijg het zo 1 2 3 nog niet aan de praat, heb alleen volumio geflashed naar een SD-kaart maar dan moet ik inloggen en krijg ik daarna gewoon het linux filesysteem te zien, waarbij ik niet kan vinden hoe ik de applicatie kan starten.
Misschien moet je de documentatie lezen :+
Je hoeft niets te starten. Het ding start en dan is ie al klaar voor gebruik. Je moet even het ip adres uitvogelen en er heen surfen met een browserd. Daar vul je van alles in en kun je muziek gaan luisteren.

Musicbox is overigens ook een tip. Die heeft ook Spotify Connect, mocht je dat interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cyberpope schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:56:
maar kan ik op 1 of andere manier de image van mijn huidige SD kaartje overzetten naar die 250 GB drive? Dat zou makkelijk zijn omdat daar alles op werkt. En dat binnen een docker, of vraag ik nu echt het onmogelijk?
Overzetten weet ik niet, maar je kunt de gedownloade image ook flashen naar een ander ding (usb disk oid). Als je 'm dan voor het eerst start, vergroot ie de hoofdpartitie naar de max size van het medium waar ie op staat.

Misschien moet je zoeken naar een tool om van die sd kaart een img bestand te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mphilipp schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Overzetten weet ik niet, maar je kunt de gedownloade image ook flashen naar een ander ding (usb disk oid). Als je 'm dan voor het eerst start, vergroot ie de hoofdpartitie naar de max size van het medium waar ie op staat.

Misschien moet je zoeken naar een tool om van die sd kaart een img bestand te maken.
Die tools heb ik al en ook al een image. Ik maak nu regelmatig backup's van mijn kaartje.

Maar ik heb dus de WD variant met een SD kaartje. Daar staat een aparte versie van noobs op. Hij boot dus vanaf het SD kaartje en gaat dan naar de pendrive van WD.

Ik kan geen documentatie vinden wat hij dan exact doet en hoe ik dan wel die image op de HDD kan krijgen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Cyberpope schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:56:
Nu heb ik in een impuls aankoop een 250GB pendrive gekocht voor mijn raspberry pi.
Daar wil ik natuurlijk iets mee doen. Doel was om mijn huidige raspberry 3 die op een SD kaartje heeft te vervangen door de pendrive.

Ik denk dat je hier wel mee vooruit kunt:
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=44177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
[Raspberry Pi Music Players]

Voor diegene die met Volumio Audio Player werken: met de laatste update kan het zijn dat je NAS niet meer gemount wil worden.
De oplossing is: Show Settings >> My Music >> Network Drives en edit je NAS settings bij elk Alias.

Vul in bij Options: vers=1.0

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bg5fQpql.pngzie onder bij Options

[ Voor 8% gewijzigd door PE4000 op 30-03-2018 20:32 . Reden: txt + afbeelding toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
SMB 1.0 ? Yuck!

Stop using SMB1

[ Voor 75% gewijzigd door Sine op 30-03-2018 21:05 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Pagina: 1 ... 32 ... 84 Laatste

Let op:
Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in Raspberry Pi: aankoop&levering
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: [GPIO] Raspberry Pi.

Lijstje met geteste USB WLAN stickjes
Lijstje met geteste USB hubs