Zorgverzekering 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Xanaroth schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:33:
[...]

Als je het geld hebt liggen en niet nodig hebt:

[totale jaarpremie verzekering] x [1,2% - rente bank] = winst.

Dus stel 1200 jaarpremie en een rente van 0,8%:

1200 x 0,4% = 4,80 euro bespaard. Toch 1 menu bij de MacDonalds.
Haha, dank voor de rekensom. Dit kost je dus mogelijk meer geld om te regelen (belkosten) dan het je oplevert :-).

Toch nog ff een vraag klopt de rekensom wel? Als ik betaal op 31-12 ipv 1-1 dan scheelt me dat volgens mij slechts 1 dag aan rente en bespaar ik 1200*1,2%= ongeveer €15 ?

[ Voor 15% gewijzigd door Unito op 09-12-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43
Unito schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:36:
[...]

Haha, dank voor de rekensom. Dit kost je dus mogelijk meer geld om te regelen (belkosten) dan het je oplevert :-).
Nee... het is meer. Die formule gaat uit van VRH (die 1,2%). Die €4,80 zou je al moeten betalen dus. Daarbij krijg je nog ca. 2 a 3% korting op je premie. Bij 1000€ jaarpremie is dat dus 20 tot 30€.

Zet nog steeds geen zoden aan de dijk, maar makkelijk verdiend lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
miicker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:14:
Hier kun je nu je zorgverzekering afsluiten en kiezen voor een cadeau:
https://www.unitedconsume...KyasAN4Ym3Ged8aAgJy8P8HAQ

Je kunt kiezen uit ASUS T100 Convertible Netbook (pricewatch: pricewatch: Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B Zwart )
Xbox One Pakket
HP Notebook met windows 10

Iemand ervaring er mee?
Nog even hier op inhaken... je krijgt 10% korting op je polis... Je kan kiezen voor die korting (totaal ~110 euro). Je kan ook kiezen om die korting in te zetten. Maar dan kom je na een jaar dus 250-110=140 euro tekort. Dus moet je OF nog een jaar wachten, of bijbetalen.

aanbieding van niks dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik moet volgend jaar mijn verstandskies laten trekken / uitsnijden, al een tijdje afgebroken en het is nu zonde om nog dit jaar van mijn eigen risico gebruik te maken.. ( en ik ben ook een beetje bang :'( ) Valt dit onder de tandartskosten als je naar de kaakchirurg moet om de verstandskies te laten verwijderen?

Ik zit nu zelf bij CZdirect, ben al over de 30 jaar maar was altijd toch erg goedkoop.. Ik denk eraan om me voor 500 euro aanvullend te verzekeren voor tandartskosten (zou dit genoeg zijn?), voor dit jaar maar 250 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Def1ant schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:44:
[...]

Nee... het is meer. Die formule gaat uit van VRH (die 1,2%). Die €4,80 zou je al moeten betalen dus. Daarbij krijg je nog ca. 2 a 3% korting op je premie. Bij 1000€ jaarpremie is dat dus 20 tot 30€.

Zet nog steeds geen zoden aan de dijk, maar makkelijk verdiend lijkt me zo.
Ok dank! Je hebt dus 2 effecten:
- korting van de verzekeraar omdat je in 1x betaalt (varieert tussen 1-3% van de jaarpremie).
- je hoeft minder belasting te betalen als je voor 1-1 betaalt omdat je vermogen op de peildatum van de belastingdienst (1-1) dan lager ligt. Dit vergeleken met de situatie dat je in januari de premie zou betalen. Dit laatste effect treedt alleen op als je uberhaupt vermogensrendementsheffing (VRH) betaalt :-).

Ik geloof dat ik het langzaam begin te snappen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Unito op 09-12-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:23
Berekening klopt dus niet. Het gaat dus om het betalen van de jaarpremie een paar dagen eerder ofwel in december ipv januari. Maw het voordeel van rente ontvangen (in het voorbeeld 0,8%) op de premie is nihil. De besparing is dus 1,2% van de premie: 1,2% x 1200 = € 14,40. Hierbij komt dus ook de 2 of 3 procent jaarkorting; totaal € 38,40 à € 50,40. Of dit veel of weinig is, is een hele andere vraag.
[...]

Dus stel 1200 jaarpremie en een rente van 0,8%: 1200 x 0,4% = 4,80 euro bespaard.
Toch 1 menu bij de MacDonalds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Unito schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:50:
[...]
Ok dank! Je hebt dus 2 effecten:
- korting van de verzekeraar omdat je in 1x betaalt (varieert tussen 1-3% van de jaarpremie).
- je hoeft minder belasting te betalen als je voor 1-1 betaalt omdat je vermogen op de peildatum van de belastingdienst (1-1) dan lager ligt. Dit vergeleken met de situatie dat je in januari de premie zou betalen.
Juist; alleen met een nieuwe polis incasseren ze vaak wel in het nieuwe jaar. Wellicht niet als je tijdig hebt aangemeld, maar dit zal je zeker moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Laatst online: 13:23
Def1ant schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:51:
[...]

Juist; alleen met een nieuwe polis incasseren ze vaak wel in het nieuwe jaar. Wellicht niet als je tijdig hebt aangemeld, maar dit zal je zeker moeten regelen.
Nieuwe aanmeldingen worden, zoals je aangeeft, via automatische incasso veelal pas in januari verwerkt. Wil je nog in december betalen dan is even contact opnemen voor het polisnummer en rekeningnummer de snelste weg. Als je deze gegevens hebt, heb je tijd genoeg om te betalen want het gaat er om dat het is afgeschreven in 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53
Arsenius schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:49:

Ik zit nu zelf bij CZdirect, ben al over de 30 jaar maar was altijd toch erg goedkoop.. Ik denk eraan om me voor 500 euro aanvullend te verzekeren voor tandartskosten (zou dit genoeg zijn?), voor dit jaar maar 250 euro. 8)7
Check eerst even OF je wel een aanvullende tandarts verzekering mag afsluiten als je al weet dat je kosten gaat maken. Niet elke verzekeraar zal dit toestaan als je al kosten verwacht te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 12:51

Asteroid9

General Failure

En als de tandarts doorverwijst naar de kaakchirurg kost het je je eigen risico! Tandartsdekking zit alleen in de aanvullende tandartsverzekering en kost je geen eigen risico, de kaakchirurg dus wel.

Daar heb ik helaas ervaring mee, toen had ik zeer uitgebreide tandartsdekking en toch kostte het trekken van 1 verstandskies me een paar honderd euro.... :(

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

orejas schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:01:
Het afgelopen jaar waren zowel mijn vriendin als ik minimaal verzekerd, met maximaal eigen risico. Volgend jaar wille we graag kijken of onze kids baat hebben bij alternatieve zorg. Denk bijvoorbeeld aan een behandeling van een osteopaat. Zo'n behandeling kost per keer ca. EUR 100. Nu merk ik dat de meeste verzekeraars, naast een maximum vergoeding per jaar, een maximum per behandeldag hebben vastgesteld. Dat maximum ligt tussen de EUR 25 en EUR 40. Daar heb ik dus helemaal niks aan. Kan dan net zo goed geen aanvullende verzekering afsluiten. Ik ken slechts een verzekeraar die het anders doet. Menzis vergoed 80% van de behandelkosten, ook tot een jaarlijks maximum. Kent iemand nog andere verzekeraars die geen maximumtarief per behandeldag hanteren?
Even een schaamteloze selfquote om de volgende link te delen. Hoyhoy lijkt mijn vraag wel gelezen te hebben en een overzicht gemaakt van de vergoedingen, inclusief maximum per dag.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Asteroid9 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:22:
En als de tandarts doorverwijst naar de kaakchirurg kost het je je eigen risico! Tandartsdekking zit alleen in de aanvullende tandartsverzekering en kost je geen eigen risico, de kaakchirurg dus wel.

Daar heb ik helaas ervaring mee, toen had ik zeer uitgebreide tandartsdekking en toch kostte het trekken van 1 verstandskies me een paar honderd euro.... :(
Ja maar goed ik ben nog niet bij de tandarts geweest dit afgelopen half jaar.. Maak wel een afspraak voor januari en wordt dan hoogstwaarschijnlijk doorverwezen. De verstandskies die afgebroken is zit volgens mij haast in het kaakbot vergroeid. En misschien dan gelijk ook de andere verstandskies preventief verwijderen, die zit ingegroeid in het tandvlees.

Dus een kwestie van gewoon "trekken" is het niet. Heb ook het idee dat ze erg vlakbij zenuwen zitten van mijn lip/wang. Als ze zomaar gaan prutsen heb je zo kans dat ze straks door een zenuw gaan en ik een deel van mijn gezicht niet meer voel.. :X

[ Voor 28% gewijzigd door Arsenius op 09-12-2015 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Arsenius schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:30:
[...]

Ja maar goed ik ben nog niet bij de tandarts geweest dit afgelopen half jaar.. Maak wel een afspraak voor januari en wordt dan hoogstwaarschijnlijk doorverwezen. De verstandskies die afgebroken is zit volgens mij haast in het kaakbot vergroeid. En misschien dan gelijk ook de andere verstandskies preventief verwijderen, die zit ingegroeid in het tandvlees.

Dus een kwestie van gewoon "trekken" is het niet. Heb ook het idee dat ze erg vlakbij zenuwen zitten van mijn lip/wang. Als ze zomaar gaan prutsen heb je zo kans dat ze straks door een zenuw gaan en ik een deel van mijn gezicht niet meer voel.. :X
Dat ze bij dergelijke moeilijke zaken doorverwijzen is alleen maar prima! En dat gaan ze dus zeker ook doen!

Dan kun je je alleen wel afvragen wat voor verzekering je wil. Controle en doorverwijzing kost je aan tandartskosten bijna niks, dat hoef je niet aanvullend te verzekeren.
Je eigen risico qua basisverzekering is dan wel een rekensom waard.

Even een voorbeeldje, ook voor anderen. Voor de eenvoud uitgaan van minimaal eigen risico (385) of maximaal eigen risico (885)
Het verschil in jaarpremie voor de extra 500 vrijwillig eigen risico is ongeveer 250.

Verwachte zorgkosten.
Minder dan 385 Euro = Maximaal eigen risco van 885 nemen (Vrijwillig eigen risico spreek je dus niet aan, pak de 250 euro korting op je premie dit jaar!

Meer dan 885 Euro = Minimaal eigen risico nemen (Ongeveer 250 extra premie om 500 eigen risico niet te hoeven betalen)

Het omslagpunt ligt grofweg bij 635 Euro aan zorgkosten. Dan betaal je zowel bij minimaal eigen risico of bij maximaal eigen risico uiteindelijk hetzelfde.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
RonaldABC schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:51:
Berekening klopt dus niet. Het gaat dus om het betalen van de jaarpremie een paar dagen eerder ofwel in december ipv januari. Maw het voordeel van rente ontvangen (in het voorbeeld 0,8%) op de premie is nihil. De besparing is dus 1,2% van de premie: 1,2% x 1200 = € 14,40. Hierbij komt dus ook de 2 of 3 procent jaarkorting; totaal € 38,40 à € 50,40. Of dit veel of weinig is, is een hele andere vraag.
[...]
Je hebt 2 opties:

- Je hebt je volledige premie op de bank. Die laat je lekker staan en je betaald maandelijks de rekening. Je vangt dus de rente en betaald daar VRH over (indien je boven de VRH grens zit).

- Je betaald de volledige premie in 1x, dus mis je die rente en ook dat deel VRH heffing.

Technisch gezien zou je dan kunnen zeggen dat je in het 2e geval het gemiddelde aan rente in de balans mee kunt nemen (doen alsof je 0,4% hebt ipv 0,8%), alleen dan ga je misschien naar 2 McDonald menu's ipv 1 over een heel jaar praten als 'winst'.

Punt is vooral is die 5-10 euro voor zoveel moeite, als je kennelijk genoeg inkomen hebt dat je >25k cash hebt opgebouwd? Of wil je het risico nemen om geld te moeten lenen (a 7-9%, gaat vaak hard dan) bij onverwachte uitgaven als je onder de VRH grens zit?

De risico/winst verhouding ligt heel erg krom. Misschien dat als je een gezin hebt van meerdere personen bij dezelfde verzekeraar, dat het interessant kan worden dit allemaal uit te werken. In de andere gevallen kan je beter de tijd die dit je kost gewoon extra overwerken en dat laten uitbetalen - levert meer op met minder hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kom op het volgende uit als meest voordelig voor mijzelf:

Basis Budget+ € 1.047,06
Eigen risico € 885,00- € 222,00
Geen aanvullend+ € 0,00
Aanvullend Tand 1 ster+ € 132,30
-------------------------------------------------------------
Premie per jaar€ 957,36
Premie inclusief termijnkorting€ 928,64

Icm collectiviteit van de lsvb. Wel voor tandarts gekozen ivm tandartskosten die elk jaar wel tussen de 130 en 250 euro uit komen. Nu kan het nog iets voordeliger bij Anderzorg maar dan moet ik afsluiten via iemand die mij de volledige 40 euro gunt en dan scheelt het mij uiteindelijk tien euro. En aangezien ik nu al bij Zilveren Kruis zit is een tientje mij het gedoe van overstappen niet waard.

Enkel als ik tandartskosten erbuiten laat is Anderzorg wel voordeliger. Dat scheelt dan 157 euro. Nu heb ik dit jaar ruim 300 euro aan tandartskosten gehad (nieuwe spalk moeten laten plaatsen) maar vorig jaar zat ik ook rond de 140 euro. Tis even een gokje wat het dit jaar wordt maar controle is altijd wel 90 euro op jaarbasis. Dus dan is het in feite 60 euro uitgeven om een risico van 160 euro af te dekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 09-12-2015 18:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:26:
Is alleen vrij lastig zoeken, via www.independer.nl lijkt het allemaal rooskleurig, maar ga je dan de voorwaarden van die tandartsverzekeringen bekijken, dan hebben ze wel 100% dekking maar alleen voor de controles bijv. De behandelingen wordt dan maar 80% / 75% vergoed (FBTO, OHRA meen ik).... pfff. Of ik moet eerst een intake doen (Delta Lloyd).
FBTO ook? Ik dacht dat deze 100% vergoed.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52
Binnetie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:49:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe premies.

Voor zover ik nu weet is een zorgverzekering de indicatie voor chronische ziekte (fysiotherapie) verplicht over te nemen van de oude zorgverzekering. Dat hoorde ik van Unive, toen ik van CZ Direct naar Unive overstapte vorig jaar.

Dat heeft CZ Direct destijds niet verteld en ik wist het ook niet, toen ik van Zilveren Kruis naar hun overstapte. Hierdoor moest ik de eerste 20 fysiotherapiebehandelingen + het eigen risico zelf betalen.
Late reactie, maar misschien heb je er nog iets aan. Maar het is correct dat een zorgverkeraar de chronische indicatie voor fysiotherapie over zou moeten nemen.
Je betaald alleen de eerste 21 behandelingen voor een bepaalde chronische indicatie, daarna komt alles uit de basisverzekering (wel eigen risico dan dus inderdaad). Dat blijft staan, is dus niet eerste 21 per jaar of eerste 21 per zorgverzekering.

Ik heb reeds 10 jaar fysiotherapie en wel eens gewisseld van zorgverzekeraar, nooit extra moeten betalen. Weet even niet sinds wanneer deze regeling bestaat en of het al die jaren van toepassing is.
Dit jaar toevallig wel verkeerd gegaan, door omstandigheden een tijd geen fysiotherapie gehad, iets verkeerd gegaan met de declaratiecode maar dat is recent ook gecorrigeerd.
Gelukkig declareerd deze fysiotherapeut wel iedere week i.p.v. een paar keer per jaar dus zag het snel.

Heb je geprobeerd om alsnog de betaalde kosten terug te vragen bij CZ Direct?

Ik zit zelf nu overigens bij Zilveren Kruis, zal nog wel vergelijken of de prijzen veel van elkaar ontlopen. Merk wel dat ik de klantenservice een aantal keer nodig heb gehad en merkte echt dat de medewerk(st)er echt zijn best deed, duurde soms op door het na te moeten vragen. Ik vermoed zo dat dat niet overal zo is.
Ankona schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:55:
Van de week nog een gesprek gehad met een relatief kleine zorgverlener. Eerlijk wat over de verzekeringswereld gesproken vanuit zijn visie.
Hij heeft voor komend jaar geen contract met VGZ. Bewuste keuze, de contracten dwingen hem voor een fooi te werken. Hij kan daar niet mee uit en moet of concessies doen aan de kwaliteit of uit eigen middelen zorg verlenen.
Hij kiest ervoor om dan maar geen VGZ patienten meer aan te nemen. Gezien zijn goede naam in de regio en bij de artsen/ziekenhuizen heeft hij nog wel een goed gevulde agenda. Maar, hij vreest wel de contracten van CZ en Menzis. Als hij die patienten ook moet gaan weigeren wordt het onmogelijk zijn praktijk voort te zetten.

Misschien toch iets om over na te denken als je een paar tientjes per jaar wil besparen op je premie. De kleine praktijken worden uitgeknepen en zullen verdwijnen. Terwijl die meestal juist de beste zorg verlenen (die moeten het niet hebben van grote naamsbekendheid maar van mond tot mond reclame)
Klopt dat soort dingen gebeuren steeds meer en volgens mij worden ze steeds strikter. Ook bv. in het aantal behandelingen die aan mogen worden gebieden, dat weet ik van fysiotherapeuten en psychologen.
Per zorgverzekeraar is er een bepaald budget beschikbaar. Ben je dus verzekerd bij een verzekeraar waar al veel patiënten geweest zijn kun je wachten tot volgend jaar.
In de declaraties is het ook te zien. Mijn fysiotherapeut rekent eigenlijk €32,50 per sessie, het gedeclareerde bedrag is iets van €27.
Er zijn inderdaad zorgverleners die ervoor kiezen om geen contracten af te sluiten met (alle) zorgverzekeraars, dan vraag ik me alleen af hoeveel patiënten ze nog over houden. Bij een niet-gecontracteerde zorgverlener krijg je flink minder vergoed met budget/natura polis.

[ Voor 43% gewijzigd door Myliobatis op 09-12-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
kraades schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:48:
[...]

Ze noemen een specifiek lijstje waar bijv. een wortelkanaalbehandeling niet bij staat. Ik vermoed dus dat als je behandeling niet in dat lijstje staat (waar aan de achterkant behandelcodes aan gekoppeld zijn waarschijnlijk) dat je alsnog zelf moet lappen. Niet helemaal wat ik zoek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:34:
[...]

Ze noemen een specifiek lijstje waar bijv. een wortelkanaalbehandeling niet bij staat. Ik vermoed dus dat als je behandeling niet in dat lijstje staat (waar aan de achterkant behandelcodes aan gekoppeld zijn) dat je alsnog zelf moet lappen. Niet helemaal wat ik zoek dus.
Dit lijst is volgens mij wel wat langer hoor...

In de polisvoorwaarden staat:
https://www.fbto.nl/docum...n_Aanvullende_Modules.pdf

Artikel 12 Welke rechten heeft u bij de module Tand?
Lid 1 Tandheelkundige hulp
Welke kosten wij vergoeden
Wij vergoeden de kosten per verzekerde als deze ouder is dan 18 jaar en als de module Tand is ingegaan. U heeft dan recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige zorg zoals genoemd in de beleidsregel Tandheelkundige zorg van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) voor het huidige jaar van de verzekering, met uizondering van de uitsluitingen.

Zie https://www.fbto.nl/docum...andheelkundige%20zorg.pdf.

Edit:
Ik vond ook nog een lijstje uit 2014:
https://www.fbto.nl/docum...enlijst_Mondzorg_2014.pdf
Ik neem aan (...) dat dit nu in dezlefde richting zit...

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 09-12-2015 21:08 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
kraades schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:01:
[...]

Dit lijst is volgens mij wel wat langer hoor...
[...]
Thanks, dat ziet er wel gunstig uit. Volgens mij is dan alles gewoon vergoed, tenzij je orthodontie of kunstgebit moet, maar het eerste heb ik al gehad, het tweede hoeft nog lang niet O-)

Dan is FBTO uiteindelijk ook wel een interessante keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:20:
[...]

Thanks, dat ziet er wel gunstig uit. Volgens mij is dan alles gewoon vergoed, tenzij je orthodontie of kunstgebit moet, maar het eerste heb ik al gehad, het tweede hoeft nog lang niet O-)

Dan is FBTO uiteindelijk ook wel een interessante keuze.
Ik weet het bijna zeker. Maar als je het 100% wilt weten kun je even contact met fbto opnemen. Je kunt makkelijk met ze chatten heb ik ook eerder gedaan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
kraades schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:48:
[...]

Hema vergoed zo te zien ook 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
FBTO heeft (nog?) geen overeenkomst met het universitaire ziekenhuis bij mij in de buurt (UMCG). Ook heb je via Independer bij FBTO niet de gratis tandongevallenverzekering. Denk toch dat het dan Anderzorg gaat worden in mijn geval.

Bij een zorgverzekering zoals HEMA heb ik niet zo'n fijn gevoel, persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:50:
FBTO heeft (nog?) geen overeenkomst met het universitaire ziekenhuis bij mij in de buurt (UMCG). Ook heb je via Independer bij FBTO niet de gratis tandongevallenverzekering. Denk toch dat het dan Anderzorg gaat worden in mijn geval.

Bij een zorgverzekering zoals HEMA heb ik niet zo'n fijn gevoel, persoonlijke voorkeur.
Hema is gewoon Menzis hoor, alleen ander verkooplabeltje.

Dat gezegd hebbende, ik krijg er ook geen warm gevoel van.

[ Voor 5% gewijzigd door DutX op 09-12-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hmm vreemd dit, ik log eens in bij mijn huidige zorgverzekering, en zie dat ik voor totaal 94,60 ingediend heb, waarvan 45,96 mijn jaarlijkse tandarts controle is. Maar ik zie dus verder een aantal keer huisarts er bij staan:

01-10-2015 Huisartsen € 14,75
01-07-2015 Huisartsen € 14,75
01-04-2015 Huisartsen € 2,19
01-04-2015 Huisartsen € 14,75
01-01-2015 Huisartsen € 2,19

terwijl ik dus geen enkele keer bij de huisarts geweest ben, Het maakt me in principe niet uit, het wordt toch vergoed, maar dat is toch vreemd, of ligt dat aan mij?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
miicker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:31:
Hmm vreemd dit, ik log eens in bij mijn huidige zorgverzekering, en zie dat ik voor totaal 94,60 ingediend heb, waarvan 45,96 mijn jaarlijkse tandarts controle is. Maar ik zie dus verder een aantal keer huisarts er bij staan:

01-10-2015 Huisartsen € 14,75
01-07-2015 Huisartsen € 14,75
01-04-2015 Huisartsen € 2,19
01-04-2015 Huisartsen € 14,75
01-01-2015 Huisartsen € 2,19

terwijl ik dus geen enkele keer bij de huisarts geweest ben, Het maakt me in principe niet uit, het wordt toch vergoed, maar dat is toch vreemd, of ligt dat aan mij?
Dat is het zogenaamde inschrijfgeld, zit een maximaal tarief aan en mogen ze per kwartaal incasseren geloof ik. Dit wordt gewoon vergoed though, zou niet van je eigen risico af moeten gaan.

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Die €14,75 is het kwartaaltarief voor je huisarts. De € 2,19 staat waarschijnlijk voor de opslag op kwartaaltarief huisartsenzorg. Een quote van een random huisartsenpraktijk (bron: https://meijervanluijn.pr...-kosten-huisartsenzorg/):
Opslag op kwartaaltarief huisartsenzorg: dit zijn diverse vergoedingen voor speciale afspraken die uw verzekering met uw huisarts heeft gemaakt, bijvoorbeeld kwaliteitsverbetering van zorg in het algemeen of voor speciale programma's voor diabeteszorg.
Zelf heb ik nu voor Anderzorg met het Jong pakket gekozen. Ik ga me nog verdiepen in de zorgverzekering van mijn grootouders. Ik kreeg te horen dat ze door deze actie (http://www.zorgvisie.nl/K...-Zilveren-Kruis-2709202W/) met hun huidige polis geen zorg meer kunnen krijgen door de mensen waar ze nu vertrouwd mee zijn.

Als ik dat artikel zo lees, dan gaat het volgens mij om de wijkverpleging. Die valt toch onder de basisverzekering (https://www.rijksoverheid...et-van-de-zorgverzekering)?

Ik zal eens informeren of ze door het wisselen van basisverzekering de zorg van deze zorginstelling nog kunnen behouden. Veranderen van aanvullende verzekering is zeer hoogstwaarschijnlijk geen optie voor ze.

Edit: Hoewel Achmea hier (http://www.nu.nl/geldzake...ilveren-kruis-achmea.html) aangeeft dat er zo goed als niks veranderd voor de meeste mensen, zijn er mijns inziens wel veel mensen die daar last van ondervinden. Ze geven aan dat de klanten nog gewoon de vergoeding blijven ontvangen, maar dat de korting voor rekening is van de thuiszorgaanbieder die niet de voorkeur geniet. De thuiszorgaanbieder van mijn grootouders heeft in ieder geval al aangegeven dit niet voor 75% van het bedrag te kunnen doen, waardoor ze op zoek moeten naar een andere thuiszorgaanbieder.

[ Voor 17% gewijzigd door Pazzie op 10-12-2015 00:39 ]

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Nou vandaag naar de tandarts geweest voor controle en er blijkt dat er veel gedaan moet worden aan mijn gebit. Ik heb sowieso een kroon nodig en ik blijk diverse minuscule gaatjes te hebben die gevuld dienen te worden (gelukkig nog geen last van gehad). Gelukkig dacht mijn tandarts goed met mij mee en maakte ze een begroting, geschatte kosten zijn maar liefst 1400 euro. Auw... :(

Op dit moment ben ik verzekerd bij Zilveren Kruis en heb ik een 1 ster tandverzekering (€250). Gelukkig kan ik volgende week gelijk gebruik kan maken van mijn resterende 200 euro vergoeding en kan ik mij extra verzekeren. Maar ik heb me ingelezen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ideaal zou zijn de 3 ster tandverzerkering (€1000), maar nu las ik dat ik dan een vragenlijst moet invullen en dan is er een reeële kans dat ik dan geweigerd word. Eerlijk gezegd absurd, aangezien ik niet zou weten waarom je een dergelijke verzekering zou afsluiten met een gezond gebit. :?

Nu zag ik dat Menzis gelukkig geen "nieuwe klanten" afwijst, enige wat daar jammer aan is dat zij maximaal 750 euro vergoeden. Maar nu bedacht ik mij, ik ben al klant bij Zilveren Kruis en heb een aanvullende 1 ster tandverzekering. Nu vraag ik mij af of ik dan zonder problemen kan overstappen naar de 3 ster tandverzekering of moet ik dan alsnog de vragenlijst invullen? Iemand hier ervaring mee of tips om hiermee om te gaan. Ik zal morgen ook even chatten met Zilveren Kruis, al wil ik voor nu geen slapende honden wakker maken. Eigenlijk heb ik normaal nooit kosten en zoek ik de goedkoopste zorgverzekering uit, maar nu merk ik dat het erg lastig is om jezelf aanvullend te verzekeren als het echt nodig lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je moet de vragenlijst invullen, ook als je al een aanvullende 1 ster tandpolis hebt. Mensen verzekeren zich dus exact hierom, wat jou nu gebeurt. Onverwachte hoge kosten. Je kan een 2 sterren polis nemen zonder dat ze vragen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Nostordici schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:54:
Nou vandaag naar de tandarts geweest voor controle en er blijkt dat er veel gedaan moet worden aan mijn gebit. Ik heb sowieso een kroon nodig en ik blijk diverse minuscule gaatjes te hebben die gevuld dienen te worden (gelukkig nog geen last van gehad). Gelukkig dacht mijn tandarts goed met mij mee en maakte ze een begroting, geschatte kosten zijn maar liefst 1400 euro. Auw... :(

Op dit moment ben ik verzekerd bij Zilveren Kruis en heb ik een 1 ster tandverzekering (€250). Gelukkig kan ik volgende week gelijk gebruik kan maken van mijn resterende 200 euro vergoeding en kan ik mij extra verzekeren. Maar ik heb me ingelezen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ideaal zou zijn de 3 ster tandverzerkering (€1000), maar nu las ik dat ik dan een vragenlijst moet invullen en dan is er een reeële kans dat ik dan geweigerd word. Eerlijk gezegd absurd, aangezien ik niet zou weten waarom je een dergelijke verzekering zou afsluiten met een gezond gebit. :?

Nu zag ik dat Menzis gelukkig geen "nieuwe klanten" afwijst, enige wat daar jammer aan is dat zij maximaal 750 euro vergoeden. Maar nu bedacht ik mij, ik ben al klant bij Zilveren Kruis en heb een aanvullende 1 ster tandverzekering. Nu vraag ik mij af of ik dan zonder problemen kan overstappen naar de 3 ster tandverzekering of moet ik dan alsnog de vragenlijst invullen? Iemand hier ervaring mee of tips om hiermee om te gaan. Ik zal morgen ook even chatten met Zilveren Kruis, al wil ik voor nu geen slapende honden wakker maken. Eigenlijk heb ik normaal nooit kosten en zoek ik de goedkoopste zorgverzekering uit, maar nu merk ik dat het erg lastig is om jezelf aanvullend te verzekeren als het echt nodig lijkt te zijn.
Gewoon online je pakket wijzigen, dan zie je meteen of dat geaccepteerd wordt of dat je nog een hele vragenlijst door moet. Komen ze daar toch mee kan je altijd nog overstappen naar een verzekeraar die dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Zo zie je, tandartsverzekeringen passen niet echt bij een verzekeringebehoefte (afdekken van onverwachte hoge kosten). Zelfs met een dure polis betaal je een aanzienlijk stuk van de kosten zelf. Het hoogste wat je zo'n beetje kan afdekken is 600 euro ofzo (vergoeding - premie). Dat is 50 in de maand, bij mij valt dat soort bedragen onder sparen i.p.v. verzekeren.

Ik mis nog altijd die polis die juist bóven de eerste 500 uitbetaalt. Flink eigen risico om de premie te drukken maar wel verzekerd als er een keer wat aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Ik moet nog kijken of het goedkoper kan.

Ik zit bij de hema voor de winkelkorting. Maak geen gebruik van de zorg; tenzij onverwacht.
Extra tandarts module voor 250 per jaar. Dat dekt de mondhygiënist en eventuele vullingen die hersteld moeten worden.

Vriendin zit bij CZ met een collectiviteitskorting (maar of dat zoden aan de dijk zet is mij onbekend). Ook een aanvullende tandartsverzekering; ondanks dat ze 38 is en geen gaatjes/vullingen heeft. Maakt ook geen gebruik van zorg; tenzij onverwacht.

Denk dat onze beide eigen risico's wel flink omhoog kunnen. En die tandarts verzekering aan haar kant kan er wel af, maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:27
t_captain schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:27:
Zo zie je, tandartsverzekeringen passen niet echt bij een verzekeringebehoefte (afdekken van onverwachte hoge kosten). Zelfs met een dure polis betaal je een aanzienlijk stuk van de kosten zelf. Het hoogste wat je zo'n beetje kan afdekken is 600 euro ofzo (vergoeding - premie). Dat is 50 in de maand, bij mij valt dat soort bedragen onder sparen i.p.v. verzekeren.

Ik mis nog altijd die polis die juist bóven de eerste 500 uitbetaalt. Flink eigen risico om de premie te drukken maar wel verzekerd als er een keer wat aan de hand is.
Heb een keer bij Menzis gezeten. Die hadden "oneindig" kwa kosten voor tandverzekering. Was ook niet duurder dan bij andere verzekeraars, maar natuurlijk werden kronen ed. niet vergoed. Tandvleesbehandelingen dan weer wel, en esthetische behandelingen blijkbaar ook (mis een voortand, nu zie je daar niets meer van). Werd toen allemaal vergoed (slordige 1400 euro).

Jaar later natuurlijk aangepast door de verzekeraar.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Wat is het nut van een verzekeraar als ze je niet willen verzekeren?

Ik voorzie een nieuw product: "Opstalverzekering basic": maximale uitkering 10.000 euro als je huis afbrandt. Nu voor slechts 3.95 per maand :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
t_captain schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:17:

Ik voorzie een nieuw product: "Opstalverzekering basic": maximale uitkering 10.000 euro als je huis afbrandt. Nu voor slechts 3.95 per maand :7
Gebeurt al vrij veel. Zeer gebruikelijk is de telecom verzekering. Tot 200 minuten per maand gedekt voor 10 euro/maand.

Is maar net hoe je het noemt. Ik zou het eerder inkopen noemen dan verzekeren alleen bij zorg zit er een finanicieringspartner tussen die zich verzekeraar noemt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eigenlijk wel een treffende gelijkenis. Zorgverzekeraars gedragen zich inderdaad zoals telecombedrijven etc. Met verzekeren heeft het weinig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:24
t_captain schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:49:
Eigenlijk wel een treffende gelijkenis. Zorgverzekeraars gedragen zich inderdaad zoals telecombedrijven etc. Met verzekeren heeft het weinig te maken.
Zorgverzekeringen zijn sowieso een beetje apart. Net als wat er nu op het forum gebeurt zijn er veel mensen die 'shoppen'. Ze weten dat er kosten aankomen en proberen daar een zo gunstig mogelijke polis voor te krijgen.

Als vergelijking: Je gaat opzoek naar een gunstige verzekering voor je tablet o.i.d. waarvan je al zeker weet dat die gestolen wordt of kapot gaat 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
t_captain schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:17:

Als iedereen zich pas gaat verzekeren als hij weet dat hij kosten gaat krijgen, dan gaan de kosten omhoog. Een verzekeraar mag (wil en kan) namelijk geen verlies lijden. Als iedereen zich pas gaat verzekeren tegen tandarts kosten als hij weet dat hij meer kosten gaat maken dan premie betalen en de verzekeraar moet die personen accepteren dan gaat vanzelf de premie omhoog totdat het rendabel is.

Het hele idee van verzekeren is dat je met een grote groep mensen geld inlegt, en als dan iemand iets overkomt dat je dit uit die pot betaald. Vervolgens willen nu mensen pas meedoen met die pot omdat ze dan voor 20euro in de maand hun 500 euro kosten kunnen dekken.

Ik merk hier een beetje dat de verzekeraars vreemd worden aangekeken als de verzekeraar hun niet accepteert terwijl ze pas de verzekering willen afsluiten als ze zeker weten dat het rendabel is. Alleen dat geld komt uit de premie pot voor aanvullende verzekeringen (Het is namelijk een extra particuliere verzekering die je afsluit bovenop de wettelijke verzekering, het basis pakket) en die verzekering moet ook voor de verzekeraar rendabel zijn. Als je verzekerd wilt zijn tegen hoge tandartskosten zul je dus met een (redelijk) goed gebit deze verzekering moeten aangaan en dan kun je idd gewoon claimen als je kosten krijgt na verloop van tijd. Dan heb je daar ook gewoon netjes premie voor ingelegd in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
s_schimmel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:18:
[...]

Gewoon online je pakket wijzigen, dan zie je meteen of dat geaccepteerd wordt of dat je nog een hele vragenlijst door moet. Komen ze daar toch mee kan je altijd nog overstappen naar een verzekeraar die dat niet doet.
Zojuist mijn verzekering aangepast van tand 1 ster naar tand 3 ster. Dit kon ik gelijk doen, zonder vragenlijst, maar de verwerking duurt maximaal tien werkdagen. Al ben ik bang dat ze de vragenlijst nog gaan mailen, maar we zullen zien. Anders is Menzis de beste keus. Vraagje: mocht ik geaccepteerd worden voor tand 3 ster, zonder vragenlijst en het nieuwe jaar begint is het dan definitief? Of kunnen ze dan alsnog afwijzen? Zou wel vervelend zijn, aangezien je dan niet meer mag overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

Het zou wel fijn zijn als ik me voor 1000 euro kan verzekeren, dit zou veel kosten schelen. De verzekering kost namelijk 400 euro. Het blijft krom om je hiervoor te verzekeren als je echt geen kosten verwacht, behalve controle. Zo lees je ook verhalen van mensen die om deze reden niet kunnen overstappen, omdat ze bij een andere verzekeraar niet geaccepteerd zullen worden. Hierdoor blijven ze de hoofdprijs betalen, terwijl een andere verzekeraar bijvoorbeeld goedkoper is of betere voorwaarden heeft. Het leven is niet eerlijk, maar zorgverzekeraars doen net alsof ze iedereen accepteren, zie de reclameblokken maar eens ;) Dit creëert goodwill, maar ondertussen komen mensen pas achter de echte waarheid als ze echt kosten gaan/moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Nu online
Al eens bij DSW gekeken?

Die hebben de aanvullende verzekering AV-top. Dat is een complete aanvullende verzekering die ook een hoop tandartskosten volledig of gedeeltelijk vergoed. Geen maximum totaalbedrag per jaar, wel maximale vergoeding op een aantal behandelingen. Kost 32,75 per maand, maar dan heb je dus ook gelijk veel meer dingen aanvullend verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
tvdoc schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:49:
Al eens bij DSW gekeken?

Die hebben de aanvullende verzekering AV-top. Dat is een complete aanvullende verzekering die ook een hoop tandartskosten volledig of gedeeltelijk vergoed. Geen maximum totaalbedrag per jaar, wel maximale vergoeding op een aantal behandelingen. Kost 32,75 per maand, maar dan heb je dus ook gelijk veel meer dingen aanvullend verzekerd.
Heel erg bedankt voor deze tip, deze verzekering is zeer gunstig voor mijn specifieke situatie. Aangezien er geen limiet op vullingen zit. Kroon wordt maximaal 250 euro vergoed, maar dat is geen probleem. Als ik het goed begrijp hanteert DSW geen acceptatieplicht voor de AV-Top? Bijkomend voordeel is dat ik er dan ook fysio bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
.

[ Voor 130% gewijzigd door xminator op 17-12-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Nu online
Nostordici schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:41:

Heel erg bedankt voor deze tip, deze verzekering is zeer gunstig voor mijn specifieke situatie. Aangezien er geen limiet op vullingen zit. Kroon wordt maximaal 250 euro vergoed, maar dat is geen probleem. Als ik het goed begrijp hanteert DSW geen acceptatieplicht voor de AV-Top? Bijkomend voordeel is dat ik er dan ook fysio bij heb.
Nee, DSW accepteert iedereen voor de aanvullende verzekeringen , zie ook DSW FAQ

Bovendien is DSW een restitutie polis, dus geen gezeur met zorgverleners die geen contract hebben of ziekenhuizen waar je niet terecht kan. De basisverzekering is niet de allergoedkoopste, maar met max. eigen risico scheelt het maar een paar euro per maand ( 75,75 per maand met 500 E.R) t.o.v een natura verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
vdiermen schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:39:
[...]

Zorgverzekeringen zijn sowieso een beetje apart. Net als wat er nu op het forum gebeurt zijn er veel mensen die 'shoppen'. Ze weten dat er kosten aankomen en proberen daar een zo gunstig mogelijke polis voor te krijgen.

Als vergelijking: Je gaat opzoek naar een gunstige verzekering voor je tablet o.i.d. waarvan je al zeker weet dat die gestolen wordt of kapot gaat 8)7 .
Dat is ook de reden waarom tandartsverzekeringen 'niet werken' en je zoveel verzekeringen hebt waar je 180 euro per jaar aan premie betaalt om eventueel 250 vergoed te krijgen.
Ik heb gelukkig zelden wat, maar betaal graag de premie om zorg betaalbaar te houden voor iedereen, maar vooral ook voor het geval ik echt iets ernstigs krijg en dan niet een rekening van een ton krijg... ;)
Vandaar dat ik op max ER zit. Als ik pech heb betaal ik dus een keer 885 ER, dat kan ik ophoesten, maar die ton niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zit even te kijken en wil toch voor safe gaan door voor restitutie / volledige keuze te gaan. Verwachtte dat ik dan flink meer moest gaan betalen, maar nee :P
2015 czdirect basis EUR 68,20 + budget EUR 7,45 = EUR 75,65, eigen risico EUR 875 en jaarbetaling
2016 czdirect basis EUR 75,00 + budget EUR 7,10 = EUR 82,10, eigen risico EUR 875 en jaarbetaling

Alleen voor basis + 9x fysio, restitutie:
Ditzo EUR 76,85 p/m (doen niet aan korting bij jaarbetaling), aka EUR 922,20 per jaar
Verwaarloosbaar meer dan wat ik nu betaal, en de rust dat het niet boeit waar ik mijn zorg ga halen mocht het nodig zijn. Mijn wederhelft had zoiets van: als we allebei bij idem zorgverzekeraar zitten scheelt dat vast wel iets, maar haar zorgbehoefte is compleet anders..dus we gaan daar van 't weekend eens samen voor zitten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit ook bij ditzo, per jaar betalen is inderdaad een misgeslagen plank. Als je bij independer jaarpremie selecteert staat ditzo er dan ook niet bij.

Menzis was volgens mij nog iets goedkoper voor ook vrije zorg, echter ga ik niet elk jaar overstappen voor 2 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 19:43
Nostordici schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:04:
[...]

Zojuist mijn verzekering aangepast van tand 1 ster naar tand 3 ster. Dit kon ik gelijk doen, zonder vragenlijst, maar de verwerking duurt maximaal tien werkdagen. Al ben ik bang dat ze de vragenlijst nog gaan mailen, maar we zullen zien. Anders is Menzis de beste keus. Vraagje: mocht ik geaccepteerd worden voor tand 3 ster, zonder vragenlijst en het nieuwe jaar begint is het dan definitief? Of kunnen ze dan alsnog afwijzen? Zou wel vervelend zijn, aangezien je dan niet meer mag overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

Het zou wel fijn zijn als ik me voor 1000 euro kan verzekeren, dit zou veel kosten schelen. De verzekering kost namelijk 400 euro. Het blijft krom om je hiervoor te verzekeren als je echt geen kosten verwacht, behalve controle. Zo lees je ook verhalen van mensen die om deze reden niet kunnen overstappen, omdat ze bij een andere verzekeraar niet geaccepteerd zullen worden. Hierdoor blijven ze de hoofdprijs betalen, terwijl een andere verzekeraar bijvoorbeeld goedkoper is of betere voorwaarden heeft. Het leven is niet eerlijk, maar zorgverzekeraars doen net alsof ze iedereen accepteren, zie de reclameblokken maar eens ;) Dit creëert goodwill, maar ondertussen komen mensen pas achter de echte waarheid als ze echt kosten gaan/moeten maken.
Je krijgt geen vragenlijst maar een wachttijd van een jaar voor kronen, bruggen en andere dure renovaties.

Dus er kan een streep door je plannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 12-09 21:45
[...]

Dus stel 1200 jaarpremie en een rente van 0,8%: 1200 x 0,4% = 4,80 euro bespaard.
Toch 1 menu bij de MacDonalds.
En daarover heen nog 2% (vorig jaar zelfs nog 3%) korting op je totale premie, bij Anderzorg en bij een aantal andere ook.

Dat kan je te weinig vinden, maar als je standaard bij alles op dit soort dingen let, heb je over een heel jaar echt wel wat meer dan 1 happy meal verdiend. Zelfs meerdere gezonde maaltijden, scheelt ook weer zorgkosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
t_captain schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:59:
Interessant leesvoer: http://www.zorgvisie.nl/F...s-kiezersbedrog-1666234W/

Meteen een vraag: als je verzekeraar bij je behandelaar aan een omzetplafond zit, kun je toch altijd declareren? Je behandelaar heeft geen grond om nee te verkopen, want hij factureert jou. En je verzekeraar moet gewoon vergoeden, want dat plafond is voor jou niet transparant genoeg (consumententecht) en de redelijke verwachting wordt gezet door de marketingslogan "vrije zorgkeuze". Ik snap het probleem dus niet zo goed.
Ik was er wel een beetje uit met FBTO maar nu blijkt dat ze bij de restitutiepolis ook een zorgplafond hanteren. :-(
FBTO kan mij dan toch op een wachtlijst zetten dus wat je hierboven schrijft klopt toch niet?

Bij nader inzien klopt dit niet. Zie post hieronder.

Edit:
Volgens mij is een omzetplafond eerder regel dan uitzondering. Welke verzekeraar werken bijvoorbeeld nog zonder omzetplafond?

Uit de polisvoorwaarden van FBTO:
Omzetplafonds
1. Wij spreken omzetplafonds af met gecontracteerde zorgverleners. Dit houdt in dat zorgverleners in een kalenderjaar slechts een vooraf vastgesteld maximumbedrag voor de door hen te leveren zorg krijgen uitbetaald. De reden dat wij dit doen is om de zorgkosten te beperken. Dit is noodzakelijk om een grote stijging van de zorgpremies te voorkomen.
2. Wij doen er alles aan om de gevolgen van omzetplafonds voor u te beperken. Toch kunt u gevolgen ondervinden van omzetplafonds. Zo kan het zijn dat een zorgverlener pas een afspraak met u maakt in het nieuwe kalenderjaar. Ook kan het voorkomen dat wij u samen met de zorgverlener verzoeken om, wanneer u toch nog hetzelfde kalenderjaar geholpen wilt worden, naar een andere gecontracteerde zorgverlener te gaan. U moet met een dergelijk verzoek van ons instemmen.
3. Via de Zorgzoeker op zorgzoeker.fbto.nl kunt u terugvinden met welke zorgverleners wij een omzetplafond hebben afgesproken.
4. Wij behouden ons het recht voor om gedurende het kalenderjaar zorgverleners (tijdelijk) van de lijst met gecontracteerde zorgverleners van de Zorgzoeker te verwijderen op
het moment dat hun omzetplafond bereikt is. Dit betekent dat de gecontracteerde zorgverleners per 1 januari 2016, niet dezelfde hoeven te zijn als de gecontracteerde zorgverleners per (bijvoorbeeld) 1 december 2016. Houdt u hier rekening mee

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 13-12-2015 12:26 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Met een restitutiepolis mag je daar schijt aan hebben. Alleen loop je het risico dat je zelf moet voorschieten. Je kunt voor eigen kosten de behandeling doen en dan declareren, gewoon zeggen dat je niet verzekerd bent of onjuiste gegevens opgeven als ze moeilijk doen.

Vervolgens betaal je de factuur en declareer je deze. Jij bent niet gebonden aan het omzetplafond want jouw handtekening staat nietbop die contracten. Dit is te essentieel om in algemene voorwaarden te kunnen afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
t_captain schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:09:
Met een restitutiepolis mag je daar schijt aan hebben.
Ja, klopt wel denk ik. Ik heb het niet volledig gelezen. Eronder staat namelijk in de FBTO voorwaarden:

Let op! Heeft u een restitutiepolis? Dan hebben omzetplafonds geen gevolgen voor uw recht op vergoeding. Wel kan het bijvoorbeeld zo zijn dat u nota's in het vervolg zelf moet indienen.

Alleen bovengenoemde vind ik ook niet heel eenduidig. Ik hoop dat hier staat dat omzetplafonds niet gelden voor een restitutiepolis.

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 13-12-2015 12:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
In lijn met wat ik vanmorgen schreef: de zorgverlener kan aan zijn plafond zitten, maar op restitutiebasis kun jij er nog steeds naartoe. Je betaalt de rekening en declareert deze bij je verzekering. Omdat jij geen partij bent in de contracten mbt de omzetplafonds, blijft deze route open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Ankona schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:10:
Het zieke van het stelsel is dat men niet begrijpt wat verzekeringen zijn. Verzekeringen zijn er om de risico's van ONVERWACHTE uitgaven te beperken.
Helaas worden juist te verwachten uitgaven in verzekeringen ondergebracht (chronisch zieken, gehandicapten) en vervolgens deze groep helemaal uitgekleed.

Chronisch zieken en gehandicapten moeten voor hun periodieke zorg en hulpmiddelen buiten de verzekeringen om vergoedingen krijgen. En daar moet niet te zuinig mee gedaan worden, mensen kiezen echt niet voor hun aandoening en hebben daar zelf al genoeg last van (vaak ook in de vorm van opleiding en loopbaan perspectief)

En daarnaast, alle zorg moet standaard obv restitutie geleverd worden. Verzekeringen zouden de zorg niet financieel moeten mogen sturen, dat is iets waar artsen medisch voor opgeleid zijn. De arts bepaalt, de verzekering betaalt.
Het is een sociaal stelsel. Die onverwachte uitgaven dekt de overheid (langdurige behandelingen kosten tonnen). Die geven elk jaar meer dan 70 miljard uit aan de "zorg". Het dubbele van bijvoorbeeld onderwijs.

Als je wilt weten waar dat allemaal heen gaat dan moet je hier kijken: http://www.rijksbegroting...groting,kst199401_25.html

Als jij echt een "eerlijke" verzekering wil, zoals bij een auto oid, dan moet de premie dus minimaal gemiddeld 4375 per inwoner omhoog. Ouderen en zieken zouden dan een veelvoud daarvan moeten betalen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is het halve verhaal. Je houdt namelijk ook 3k in je zak aan inkomensafhankelijke bijdrage zvw en de belasting gaat fors omlaag omdat de awbz premie verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ga denk ik naar Anderzorg, ik heb tot nu toe altijd de voordeligste genomen, ik zit nu bij Zilverenkruis, maar die heeft maar een zeer beperkt aantal ziekenhuizen.

Ik stel mijn zorgverzekering in als volgt:
885 euro eigen risico (doe ik nu al 4 jaar lang, nog nooit iets hoeven te betalen)
250 euro 100% vergoeding tandarts (ik twijfel hier nog erg over, ik ga 1 keer per jaar op controle en heb nog nooit een gaatje of ergens last van gehad)
Ik kies de basisverzekering (dus geen vrije zorgkeuze)

Ik ben student en ben 22 jaar. Ik woon in Eindhoven op kamers en ben in het weekend vaak in Den Haag of Maastricht.

Ik zie dat voor mij de goedkoopste optie zou zijn "http://www.studentengoedverzekerd.nl/": €79,79 of met basis plus module (tandartskosten na een ongeval, hulp aan huis na ziekenhuisopname en spoedeisende zorg in het buitenland vanaf Nederlands tarief): €83,15
Echter kan ik dan alleen terecht bij 56 ziekenhuizen waarvan geen in Eindhoven en geen in Maastricht.

Bij anderzorg ben ik het volgende kwijt: €81,50 of €82,25 inclusief "werelddekking". Anderzorg vergoed wel een ziekenhuis in EIndhoven en Maastricht en ook Den Haag.

Wat zouden jullie me aanraden:
- De gok nemen dat ik ook dit jaar, net zoals bijna elk jaar, alleen op controle hoef bij de tandarts, en daar dus op besparen? Of toch wat extra neerleggen, zodat als er wat gebeurd ik niet ineens een hele smak geld kwijt ben?
- Kiezen voor meer zekerheid, dus iets meer betalen bij anderzorg die wel behandelingen vergoed bij een ziekenhuis bij mij in de buurt? Of kiezen voor juist minderziekenhuizen met de wetenschap dat spoedeisende hulp overal vergoed wordt (als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
miicker schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:58:
- De gok nemen dat ik ook dit jaar, net zoals bijna elk jaar, alleen op controle hoef bij de tandarts, en daar dus op besparen? Of toch wat extra neerleggen, zodat als er wat gebeurd ik niet ineens een hele smak geld kwijt ben?
- Kiezen voor meer zekerheid, dus iets meer betalen bij anderzorg die wel behandelingen vergoed bij een ziekenhuis bij mij in de buurt? Of kiezen voor juist minderziekenhuizen met de wetenschap dat spoedeisende hulp overal vergoed wordt (als ik het goed heb)
Ik heb nooit iets en wel een max ER, maar vind het wel fijn dat ik naar elk ziekenhuis kan, mocht er wel wat zijn. Om die reden zou ik nooit voor een budget-polis kiezen met dus een zeer beperkte keuze.
Als je voor AZ kiest is wellicht het jong-pakket nog wel iets voor je. Daar zitten tandartskosten (deels) in, maar ook een bril fysio etc, mocht dat een goede combi zijn, dan is het ideaal. Zo niet, zou ik, als ik het zo lees geen tandartsverzekering afsluiten.

Let op de werelddekkkng bij de zorgverzekeringen. Loop de polis even na, want bij veel ziekenhuizen is dat werelddekkkng tegen het in Nederland gangbare tarief. Daar heb je in de VS of een privaat-ziekenhuis in Thailand vaak genoeg lang niet genoeg aan, een losse (doorlopende) reisverzekering is dan beter

[ Voor 2% gewijzigd door keko12 op 13-12-2015 20:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik dacht dat de standaard dekking van de (meeste) verzekeringen al tegen Nederlands gangbaar tarief is. Dus als je naar Frankrijk op vakantie gaat hoef je je nergens zorgen over te maken, ga je naar Zwitserland dan wel. Nakijken kan geen kwaad, maar ik neem aan dat dan de echte kosten vergoedt worden. Zelf heb ik overigens wel een doorlopend reisverzekering die ook 3x niks kost, primair voor mijn ziektekosten.

Zelf zou ik nooit verzekering nemen waarbij ziekenhuizen in de buurt niet eronder vallen. Stel dat je wel wat hebt, dan kan je niet bij je familie bijvoorbeeld in de buurt geholpen worden, dan moeten andere je altijd gaan halen en brengen van grote afstand omdat je net 1 euro per maand wilde besparen.

Tandarts heb ik zelf niet, vooral omdat ze duur zijn en weinig dekken. Maar goed, het blijft je eigen keuze om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:58
Sissors schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:59:
Ik dacht dat de standaard dekking van de (meeste) verzekeringen al tegen Nederlands gangbaar tarief is. Dus als je naar Frankrijk op vakantie gaat hoef je je nergens zorgen over te maken, ga je naar Zwitserland dan wel.
Als je in Frankrijk een staatsziekenhuis binnenstapt, hoef je je geen zorgen te maken. Net als staatsziekenhuizen in Spanje of Portugal. Maar daar is de zorg dusdanig minder dat je er niet wilt liggen. Op dat moment wil je naar een privé kliniek, en dat wordt op een standaard basis verzekering niet vergoed. Goed opletten dus! Ik zit in deze wereld en heb mensen failliet zien gaan omdat ze het niet nodig vonden om een reisverzekering (of aanvullende zorgverzekering ) af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Jouw profiel lijkt op die van mij. Zelf zit ik bij Ditzo, max ER, restitutiepolis (zegt helaas ook niet alles overigens).

Ik betaal 71,85 per maand volgend jaar en afgelopen jaar 69,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Heb zojuist verzekering bij anderzorg afgesloten, *knip* Feedback op ons beleid kan in het feedback topic, ook over refferals.

[ Voor 56% gewijzigd door Krisp op 15-12-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
miicker schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:58:
- Ik zou op de tandarts besparen. Zoals je zelf al aangeeft kun je beter het geld van de tandartsverzekering sparen en gebruiken de keer dat er iets moet gebeuren. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent.
- Die paar euro bezuinigen op een hoop ongemak als je zorg nodig hebt zou ik niet doen. Waarschijnlijk ben je al meer kwijt aan reiskosten naar een gecontracteerd ziekenhuis mocht het ooit nodig zijn.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe zorgverzekering. Ik wil opzich wel bij Anderzorg blijven maar ben huiverig m.b.t. de gecontracteerde zorg. Ik snap er ook niet zoveel van. Anderzorg geeft op de website aan dat ze afspraken maken met ziekenhuizen e.d. (het is een naturapolis toch?). Ga ik dan zoeken op bijvoorbeeld de tandarts of een ziekenhuis om te kijken waar ik dan wel en niet terecht kan dan krijg ik deze meldingen:
Voor de vergoedingsmogelijkheden maakt dat voor jou geen verschil. Je kunt naar elke tandarts, tandprotheticus of orthodontist van jouw keuze. Kijk op anderzorg.nl welke vergoeding je krijgt.
Anderzorg vergoedt ook in 2016 de zorg bij elk ziekenhuis in Nederland. Of je er nu komt voor specialistische zorg of spoedeisende hulp, je kunt in elk ziekenhuis in Nederland terecht. Ook het ziekenhuis bij jou in de buurt. Het kan voorkomen dat een ziekenhuis nog niet is gecontracteerd, we zijn dan nog in gesprek. Voor jou heeft dit geen gevolgen: Anderzorg vergoedt ook in dat ziekenhuis de zorg.
Anderzorg spreekt met de zelfstandige behandelcentra (ZBC's) een maximumbedrag af dat deze aanbieders in een bepaald kalenderjaar mogen declareren.
Je kunt dus overal terecht maar er is wel een maximum bedrag. Oftewel: ik heb geen idee waar ik volgend jaar November terecht kan met aandoening X. Als ik dan bijvoorbeeld zoek op Fysiotherapie krijg ik wel te zien waar ik terecht kan ...

Mag ik er gewoon vanuit gaan dat ik bij elk ziekenhuis en elke tandarts de volledige vergoeding krijg? Een naturapolis vergoed geloof ik 75% van de kosten als je naar een ziekenhuis gaat waar geen afspraken mee gemaakt zijn. Dat is nog steeds een vergoeding. De zin "Anderzorg vergoedt ook in 2016 de zorg bij elk ziekenhuis in Nederland" is dus niet echt duidelijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
IceM schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:22:
Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe zorgverzekering. Ik wil opzich wel bij Anderzorg blijven maar ben huiverig m.b.t. de gecontracteerde zorg. Ik snap er ook niet zoveel van. Anderzorg geeft op de website aan dat ze afspraken maken met ziekenhuizen e.d. (het is een naturapolis toch?). Ga ik dan zoeken op bijvoorbeeld de tandarts of een ziekenhuis om te kijken waar ik dan wel en niet terecht kan dan krijg ik deze meldingen:

[...]

[...]

[...]

Je kunt dus overal terecht maar er is wel een maximum bedrag. Oftewel: ik heb geen idee waar ik volgend jaar November terecht kan met aandoening X. Als ik dan bijvoorbeeld zoek op Fysiotherapie krijg ik wel te zien waar ik terecht kan ...

Mag ik er gewoon vanuit gaan dat ik bij elk ziekenhuis en elke tandarts de volledige vergoeding krijg? Een naturapolis vergoed geloof ik 75% van de kosten als je naar een ziekenhuis gaat waar geen afspraken mee gemaakt zijn. Dat is nog steeds een vergoeding. De zin "Anderzorg vergoedt ook in 2016 de zorg bij elk ziekenhuis in Nederland" is dus niet echt duidelijk.
Wat zegt de helpdesk dan? Vooral je laatste quote stuit mij tegen de borst. Zij bepalen dus hoeveel kosten er gemaakt mogen worden om jou gezond te houden 8)7
De maand December is leuk, tot je je bezig gaat houden met je zorgverzekering :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:12
IceM schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:22:

[...]

[...]

[...]

Ik heb ondertussen op anderzorg nog geen praktijk niet kunnen vinden die niet gecontracteerd is.
Alleen ik ga binnenkort verhuizen, dus daar nog niet op de hoogte waar alles goed is en ideaal is.

Zit nu bij Zilveren kruis, maar daar toch beperkt keuze of te prijzig, qua zorgverlener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben van een basisverzekering bij Zilveren Kruis naar een budgetverzekering gegaan. In tegenstelling tot vorig jaar zijn er nu één of twee ziekenhuizen in mijn omgeving toegevoegd aan de lijst, waardoor het voor mij heel gemakkelijk is om over te stappen.

Bij acute hulpverlening of doorverwijzingen naar een specialist krijg je ook 100% vergoed bij een ziekenhuis wat niet op de lijst staat.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:12
Maar even rekensommetje, qua eigen risico kijken of ik daar niet iets doms doe.
Het risico dat ik eigen risico volledig er door heen haal niet heel hoog de komende jaren, maar heb altijd laag eigen risico gehad. Maar ben benieuwd qua je voordeel, of als er toevallig toch niet iets gebeurt wat je dan meer betaalt.

Bij Anderzorg:
Eigen risico 885 euro = 69 euro per maand
Eigen risico 385 euro = 93 euro per maand

Dus qua kosten scheelt het 288 euro.
Dus als je onder de min eigen risico 385 + 288 = 673 euro qua eigen risico blijft, heb je dat jaar winst gemaakt.

En als je alles er door heen jaagt, heb je hoogste eigen risico - min eigen risico - voordeel per jaar = meer kosten:
885 - 385 - 288 = 212

Klopt dit toch?

Dus als je gewoon niet in het ziekenhuis terecht komt en misschien wat bepaalde medicijnen kuurtjes nodig heb volgend jaar. Maak je er winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:12:
[...]

Wat zegt de helpdesk dan? Vooral je laatste quote stuit mij tegen de borst. Zij bepalen dus hoeveel kosten er gemaakt mogen worden om jou gezond te houden 8)7
Nee! Ze bepalen hoeveel kosten dat behandelcentrum mag maken per jaar, en daarna vergoeden ze het niet meer. Dus als dat het geval is, zou het kunnen in theorie dat je in December er niet meer kan worden opgenomen. Maar het is zeker niet dat ze bepalen hoeveel ze jou mogen behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:18:
[...]

Nee! Ze bepalen hoeveel kosten dat behandelcentrum mag maken per jaar, en daarna vergoeden ze het niet meer. Dus als dat het geval is, zou het kunnen in theorie dat je in December er niet meer kan worden opgenomen. Maar het is zeker niet dat ze bepalen hoeveel ze jou mogen behandelen.
Door alle regels en polisvoorwaarden en verzekeringen zie ik het ook niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja ik vind basisverzekering iig wel redelijk simpel. Ja er zijn wat verschillen, maar weinig spannends. De aanvullende kunnen lastiger zijn, maar dat is voornamelijk omdat ze allemaal weinig dekken, omdat de meeste ze alleen afsluiten wanneer ze weten dat ze er een beroep op gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Nee. Je gaat van de situatie dat je bij Anderzorg zit. Je moet de laagste premie (verzekeraar) met maximaal eigen risico vergelijken met de laagste premie (verzekeraar) met minimaal eigen risico, tegen een voor jou acceptabele polisvariant. Houd ook rekening met collectiviteitskortingen en gebruik evt. een zorgvergelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Let ook even op met fysio, vaak koop je 9 behandelingen in. Maar als je voor een bepaalde klacht naar de fysio gaat brengt hij/zij voor 1 consult 2 behandelingen in rekeningen (intake/diagnose en behandeling). Volgens Anderzorg zou je dit kunnen voorkomen door je door te laten verwijzen via je huisarts.
Zo had ik 2 weken geleden nekklachten, ben echt letterlijk 10 minuten binnen geweest, 2 krakjes en meneer snoept twee behandelingen af. Dag later weer dezelfde klachten, blijkt (door een andere fysio) dat er veel meer vastzit dan waar hij heeft staan te rommelen. Volgens fysio nummer 2 zouden ze in principe hun papierwerk ook nog eens buiten het consult om moeten doen.

Ik moet hier een beetje denken aan de tandarts, vroeger (80/90 jaren) had je een controle en als je een gaatje had werd deze gelijk gevuld. Nu moet je standaard terugkomen en betaal je een tweede consult.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 16-12-2015 09:19 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Cobb schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:17:
Let ook even op met fysio, vaak koop je 9 behandelingen in. Maar als je voor een bepaalde klacht naar de fysio gaat brengt hij/zij voor 1 consult 2 behandelingen in rekeningen (intake/diagnose en behandeling). Volgens Anderzorg zou je dit kunnen voorkomen door je door te laten verwijzen via je huisarts.
Zo had ik 2 weken geleden nekklachten, ben echt letterlijk 10 minuten binnen geweest, 2 krakjes en meneer snoept twee behandelingen af. Dag later weer dezelfde klachten, blijkt (door een andere fysio) dat er veel meer vastzit dan waar hij heeft staan te rommelen. Volgens fysio nummer 2 zouden ze in principe hun papierwerk ook nog eens buiten het consult om moeten doen.

Ik moet hier een beetje denken aan de tandarts, vroeger (80/90 jaren) had je een controle en als je een gaatje had werd deze gelijk gevuld. Nu moet je standaard terugkomen en betaal je een tweede consult.
Aha dat is goed om te weten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik ben overgestapt naar AnderZorg (aanvullend Jong) met maximaal Eigen Risico. Op het moment zit ik nog bij CZ (aanvullend Jongeren en maximaal Eigen Risico) met een collectiviteitskorting van mijn werk. Het verschil in premie is dermate hoog dat ik toch maar overgestapt ben naar AnderZorg. Daarnaast is de vergoeding van Sport Medisch Advies bij AnderZorg (Jong) meer dan het dubbelde (€ 115 bij CZ vs € 250). Dit komt goed uit want ik was al van plan om een uitgebreid sportmedisch onderzoek te laten uitvoeren. Mijn huidige tandarts en de ziekenhuizen bij mij in de buurt zijn al gecontracteerd voor 2016.

• Dutch Lion
  • Laatst online: 31-08 18:45
Aangezien ik volgend jaar een stapel vaccinaties moet halen (waarschijnlijk i.v.m. verre reis) en toch al van plan was om 9x fysio en tandarts mee te verzekeren, worden de jongerenpakketten opeens interessant. Nu kan ik via mijn werk collectiviteitskorting krijgen bij een aantal verzekeraars.

Waar ik nu op uitkom is dat CZ Zorgbewust + Aanvullend Jong mij 109.22 per maand gaat kosten. Als ik CZ-Direct + Basic + Tand 1 neem heb ik volgens mij hetzelfde alleen dan voor 107.70.

Kan iemand mij uitleggen waar het verschil tussen CZ Zorgbewust en CZ-Direct zit?
Of heeft iemand toevallig nog andere goede aanbevelingen. Ik kan collectief via CZ, Menzis en ONVZ.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:28
I
Volgens mij is dat dus niet helemaal waar een eerste gesprek/intake mogen ze dus wel anders rekenen.
Daarbij moeten ze dingen noteren tijdens een eerste afspraak ze kunnen moeilijk alles onthouden kwa klachten en verzekering nummers ed.
Voorheen was het zo dat ze intake en behandeling niet in een keer mochten maar dat mag tegenwoordig weer wel.
Bij mijn fysio hangt een lijstje met de kosten maar helaas weet ik dat niet uit mijn hoofd.

[ Voor 15% gewijzigd door Roos79 op 17-12-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Roos79 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:26:
I
[...]

Volgens mij is dat dus niet helemaal waar een eerste gesprek/intake mogen ze dus wel anders rekenen.
Daarbij moeten ze dingen noteren tijdens een eerste afspraak ze kunnen moeilijk alles onthouden kwa klachten en verzekering nummers ed.
Voorheen was het zo dat ze intake en behandeling niet in een keer mochten maar dat mag tegenwoordig weer wel.
Bij mijn fysio hangt een lijstje met de kosten maar helaas weet ik dat niet uit mijn hoofd.
De meeste verzekeraars brengen voor een eerste fysio een dubbel consult in rekening als je niet bent door verwezen door de huisarts. Dit om te voorkomen dat mensen zonder goede reden naar de fysio gaan (vinden ze). Als je je laat door verwijzen via de huisarts krijg je dus de meeste fysio behandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:47

P_Tingen

omdat het KAN

Vorig jaar ben ik van DeFriesland overgestapt naar Kiemer, het online merk van DeFriesland zelf. Die was toen iets goedkoper en omdat het toch ook van DeFriesland was had ik daar wel vertrouwen in. Nu zie ik dat DeFriesland weer iets goedkoper is dan Kiemer

Wat ik vorig jaar niet doorhad - maar nu wel - is dat Kiemer een restitutiepolis is en DeFriesland een naturapolis. Het verschil is eigenlijk klein:

DeFrieslandNatura91,75 + 11,50 = 103,25tandarts 80%
KiemerRestitutie95,95 + 9,50 = 105,45tandarts 75%

Moet ik nou voor €2 minder premie en 5% meer tandarts overstappen van restitutie naar natura?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nee, restitutie - natura moet een aanzienlijk groter prijsverschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Dutch Lion schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:23:
Aangezien ik volgend jaar een stapel vaccinaties moet halen (waarschijnlijk i.v.m. verre reis) en toch al van plan was om 9x fysio en tandarts mee te verzekeren, worden de jongerenpakketten opeens interessant. Nu kan ik via mijn werk collectiviteitskorting krijgen bij een aantal verzekeraars.

Waar ik nu op uitkom is dat CZ Zorgbewust + Aanvullend Jong mij 109.22 per maand gaat kosten. Als ik CZ-Direct + Basic + Tand 1 neem heb ik volgens mij hetzelfde alleen dan voor 107.70.

Kan iemand mij uitleggen waar het verschil tussen CZ Zorgbewust en CZ-Direct zit?
Of heeft iemand toevallig nog andere goede aanbevelingen. Ik kan collectief via CZ, Menzis en ONVZ.
CZ-direct is meer gericht op jongeren, maar als oudere kan je daar ook prima terecht (30+). Alle communicatie met hun gaat via e-mail of op een andere digitale manier. Ook veel hulpmiddelen bij verschillende aandoeningen moet je online bestellen bij een gecontracteerd bedrijf.

Bij de gewone CZ kun je ook communiceren met post en telefoon. Hulpmiddelen kun je soms ook offline verkrijgen maar hier willen ze ook graag dat je gebruik maakt van online bedrijven die een contract met CZ hebben.

The point is, CZ-Direct heeft in essentie gewoon minder overheadkosten en kan jou daarom een iets goedkopere polis aanbieden.. :)

Ik blijf zelf ook gewoon bij CZ-direct, de prijs/kwaliteit verhouding is prima en deze goede verhouding vind ik niet terug bij andere verzekeraars.

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 18-12-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:48
Ik ben ook aan het twijfelen om voor anderzorg te gaan met max eigenrisico, maar zit er bij hun geen addertje onder het gras aangezien ze de goedkoopste zijn?

offtopic:
En hoe kwam je ook alweer aan die €40 korting >:)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Wil je nou gewoon die referral hebben of weet je echt niet dat de basisverzekeringen overal gelijk zijn? Wat basisverzekering betreft kan je alleen vergelijken op prijs en waar je al dan niet terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vooral dat laatste is een grote factor.

Een naturaverzekering met een beperkt aantal gecontracteerde zorgverleners en een omzetplafond waardoor je bij een deel daarvan ook niet aan de beurt komt, is het papier van de polis nauwelijks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leuk dat er volledige keuze wordt aangegeven op o.a. independer, maar als ik bij Ditzo zelf op de site kijk zijn ze net als vele anderen nog aan het onderhandelen. Neig hard om gewoon te blijven hangen bij CZDirect, die wel al alles rond heeft qua contracten en "onze" voorkeursziekenhuizen en klinieken in de buurt onder contract heeft.

Hoop echt dat er regelgeving komt dat er bv in oktober van een jaar al duidelijk moet zijn hoe het zit met de contracten, zodat je met een gerust hart kunt kiezen. Wat een systeem :N

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Je kan eventueel nu alvast opzeggen en in januari een nieuwe verzekering afsluiten als e.e.a. duidelijk(-er) is. Geef je groot gelijk dat dit gewoon duidelijk moet zijn eind v/h jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
die situatie met contracten is dit jaar grote ellende. 20-12 en de helft van de verzekeraars heeft z'n contracten nog niet rond. Is het geen mogelijkheid om een polis te tekenen onder voorwaarde van bepaalde zorgverleners? Als die contracten niet doorkomen, zeg je alsnog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Omdat die vergelijkingssites nog steeds niet goed kunnen verwerken wat je wel en niet nodig hebt maak ik altijd mijn eigen vergelijking in een spreadsheet. Het is immers geen verzekeren meer maar winstmaximalisatie geworden pj.

Zorg 2016

Doe er je voordeel mee (of niet).
Je ziet dan overigens dat die IZZ pakketten echt 0 meerwaarde bieden. Zelfs niet wanneer je een nieuwe bril nodig hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-12-2015 09:36 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
t_captain schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:42:
die situatie met contracten is dit jaar grote ellende. 20-12 en de helft van de verzekeraars heeft z'n contracten nog niet rond. Is het geen mogelijkheid om een polis te tekenen onder voorwaarde van bepaalde zorgverleners? Als die contracten niet doorkomen, zeg je alsnog op.
Bij de ziekenhuizen is de contractering inmiddels wel zo goed als rond hoor. VGZ en Achmea hebben alle ziekenhuizen inmiddels gecontracteerd, Menzis & CZ nog niet volledig maar die hebben beloofd eventuele niet gecontracteerde ziekenhuizen voor de client te behandelen als gecontracteerd.

Voor andere zorgverleners is nog niet alles rond, maar ik zou gewoon nu op basis van wat wel gecontracteerd is een keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Vorig jaar had De Friesland nog een cashback actie voor mensen die bleven (van 70 euro). Ik heb nagevraagd of deze actie er dit jaar weer is en ze hebben aangegeven dat er dit jaar niet een dergelijke actie zal zijn. Dit ter info aan anderen die er wellicht nog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@MadBear: het hele systeem is gericht om de macht uit de handen van consumenten en zorgverleners en in handen van verzekeraars te drijven. Veel te laat beginnen met onderhandelen is gewoon een stukje power play. Dat zie je nu 4 partijen >90% van de markt in handen hebben en sinds ze steeds meer mogelijkheden hebben gekregen om de contractpartijen onder druk te zetten (mn de budgetpolis). De regering staat erbij en kijkt ernaar; zij heeft de taak om de kosten te beheersen gemakzuchtig uit handen gegeven aan de verzekeraars, in ruil voor een bijzondere kartelpositie.

Naturapolis is evil, budgetpolis is double evil. Ik ga daar principiëel niet in mee, omdat het gewoon elk jaar erger gaat worden. Bovendien moet je in december maar net beschikbaar zijn om een polis uit te zoeken (hoewel januari nog wel kan, je moet echter wel de keuze tegen je huidige verzekeraar in december maken). Ik ben dit jaar niet meer beschikbaar daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik probeerde zojuist via Independer een Ohra verzekering af te sluiten. Helaas blijk je via Independer automatisch de collectiviteit "Online gemak" te krijgen. Hierdoor is het niet mogelijk een jaarbetaling te doen. Dit is mij ook telefonisch bevestigd. De premie wordt hierdoor ineens een stuk onaantrekkelijker. Mochten mensen alsnog een jaarlijkse betaling bij Ohra willen bewerkstelligen, dan kunnen ze dit het best via de Donorpolis collectiviteit doen. Het voordeel is dan meteen dat de "Ohra gezond" module aangezet wordt, waardoor je je gratis kan laten doorlichten bij een sportarts en begeleiding krijgt bij het (starten) bij sporten.

Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor Kiemer. Tot vorige week nog nooit van gehoord. Ditzo is ongeveer 3 euro per jaar goedkoper, maar laat het niet toe een jaarbetaling te doen. Bij Kiemer is dit wel mogelijk, zelfs voor 31 december (telefonisch toegezegd).

Heeft iemand een suggestie via welke tussenpartij Kiemer het best afgesloten kan worden? Zelf denk ik aan CashbackXXL (25 euro cashback) in combinatie met Independer (gratis tandongevallen).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:09:
[...]

Via independer krijg je nu bij sommige verzekeringen een 10k ongevallen verzekering voor je gebit bij. Misschien daar eens naar kijken ;)
Hoe kun je die bonus van independer krijgen èn die 40 euro welkomstbonus bij een Social shop fixen voor Anderzorg? Voordeel van CZdirect is dat je 35 euro cashbackbonus hebt èn er sowieso een 10k verzekering al in begrepen zit. En op jaarbasis 12,60 euro scheelt dus 47,50 euro cashback in feite. Wel mis je 80% vergoeding tov 75% bij tandarts, geen 100% voor consult e.d.

Las hier in het topic dat je die 10k verzekering via Independer ook kunt regelen zonder over te stappen. Maar hoe stap je over en pak je een Independer bonus naar cashbacksite mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 12-09 11:03
Ik zit bij Kiemer voor €73,95 pm

Vrije zorg keuze, €500 eigen risico, geen aanvullingen.

Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, altijd met 10 min weer buiten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 18:29
Joosie200 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:17:
[...]

Las hier in het topic dat je die 10k verzekering via Independer ook kunt regelen zonder over te stappen. Maar hoe stap je over en pak je een Independer bonus naar cashbacksite mee O-)
Niet, daar verdient Independer juist mee, dubbel op gaat niet werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Joosie200 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:17:
[...]

Hoe kun je die bonus van independer krijgen èn die 40 euro welkomstbonus bij een Social shop fixen voor Anderzorg? Voordeel van CZdirect is dat je 35 euro cashbackbonus hebt èn er sowieso een 10k verzekering al in begrepen zit. En op jaarbasis 12,60 euro scheelt dus 47,50 euro cashback in feite. Wel mis je 80% vergoeding tov 75% bij tandarts, geen 100% voor consult e.d.

Beide kan niet. Of gebruik iemand AZ-link voor 40 euro of gebruik de link van Independer voor de '10k-verzekering'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
remcoboy1479 schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:23:
[...]
Niet, daar verdient Independer juist mee, dubbel op gaat niet werken helaas.
keko12 schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:29:
[...]

Beide kan niet. Of gebruik iemand AZ-link voor 40 euro of gebruik de link van Independer voor de '10k-verzekering'
Was er al bang voor. Ahja, heb toch maar voor AnderZorg Jong gekozen t.o.v. CZ Direct + tand 1 + aanvullend basic. Dan maar geen 10k ongevallending, die heb ik trouwens al in mijn studentenverzekering zitten qua inboedel, WA en ongevallen. Geen idee of je daar ook 10k aan tandartsenkosten kunt claimen, maar enfin. Scheelt me iig consult bij de tandarts en verder is het aardig lood om oud ijzer. Zelfde soort dekking, daarbij is Anderzorg een natura-polis, CZ direct een budget meende ik?

[ Voor 14% gewijzigd door Joosie200 op 21-12-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 18:29
Joosie200 schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:30:
[...]
[...]
Was er al bang voor. Ahja, heb toch maar voor AnderZorg Jong gekozen t.o.v. CZ Direct + tand 1 + aanvullend basic. Dan maar geen 10k ongevallending, die heb ik trouwens al in mijn studentenverzekering zitten qua inboedel, WA en ongevallen.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een basisverzekering via de gemeente plaatsnaam (haal als student de inkomensgrens niet) waar ER ook in verzekerd zit (gaat bij mij standaard op). Deze kost t.o.v. een losse basisverzekering amper meer, en biedt 100% 350 tandarts.

Daarnaast vind ik SamenGezond van Menzis een leuk concept, bijvoorbeeld punten sparen door RunKeeper te gebruiken. Alleen al door even kort aan te geven dat je brood hebt gegeten en een push-up hebt gedaan, krijg je elke maand €15 teruggestort :)

En daarnaast is de losse AV bij Zilveren Kruis (2*, Studenten Goed Verzekerd collectief) goedgekeurd, waarbij je voor €152 per jaar een brilvergoeding van €150 hebt, nog meer fysio, preventiecursussen en de 10k tandarts bij ongeval.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2024 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droogmand
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:03
wcduck schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:24:
Ik probeerde zojuist via Independer een Ohra verzekering af te sluiten. Helaas blijk je via Independer automatisch de collectiviteit "Online gemak" te krijgen. Hierdoor is het niet mogelijk een jaarbetaling te doen. Dit is mij ook telefonisch bevestigd. De premie wordt hierdoor ineens een stuk onaantrekkelijker. Mochten mensen alsnog een jaarlijkse betaling bij Ohra willen bewerkstelligen, dan kunnen ze dit het best via de Donorpolis collectiviteit doen. Het voordeel is dan meteen dat de "Ohra gezond" module aangezet wordt, waardoor je je gratis kan laten doorlichten bij een sportarts en begeleiding krijgt bij het (starten) bij sporten.

Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor Kiemer. Tot vorige week nog nooit van gehoord. Ditzo is ongeveer 3 euro per jaar goedkoper, maar laat het niet toe een jaarbetaling te doen. Bij Kiemer is dit wel mogelijk, zelfs voor 31 december (telefonisch toegezegd).

Heeft iemand een suggestie via welke tussenpartij Kiemer het best afgesloten kan worden? Zelf denk ik aan CashbackXXL (25 euro cashback) in combinatie met Independer (gratis tandongevallen).
Weet iemand of dit probleem - dat je bij afsluiting via Independer geen gebruik kan maken van de kortingsregeling voor betaling van het gehele jaarbedrag in 1x - voor alle verzekeringen via Independer geldt?

Ik was zelf aan het kijken naar een verzekering via Delta Lloyd via independer, en kon die informatie niet terugvinden. Zonder die korting zou die aanbieding een stuk minder interessant zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik ben ook maar weer eens aan het kijken. De huidige situatie is als volgt

Besured
Eigen risico €385,-
Tandartsverzekering
€97,80 per maand

Nu heb ik de volgende verzekering op het oog:

AnderZorg
Eigen risico van €885,-
Gratis tandongevallenverzekering als ik via Independer afsluit
€69,- per maand
€811,44 per jaar (€67,62 per maand)

Per maand betalen = €345,60 goedkoper
Per jaar betalen = €362,16 goedkoper

Dit lijkt me toch wel een verstandige keuze, wat jullie?

Wellicht interessant om in acht te nemen;
- 1x per jaar tandarts, eigenlijk nooit bijzonderheden, ik zorg goed voor m'n gebit
- vooralsnog geen medische klachten
- verder geen bijzonderheden
- dit jaar geen plannen om langere tijd naar het buitenland te gaan

Zie ik zaken over het hoofd, of kan ik echt met een paar keer klikken €362,16 per jaar gaan besparen? Verschil komt natuurlijk deels door het verhoogde eigen risico (€500,- extra ER scheelt per maand €21,- = €252,-).

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

[ Voor 0% gewijzigd door SavageBrother op 22-12-2015 10:38 . Reden: notering uniform gemaakt ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:03
SavageBrother schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:18:
[...]

AnderZorg
Eigen risico van €885,-
Gratis tandartsverzekering als ik via Independer afsluit
[...]
Je krijgt een tandongevallen-verzekering als je via Independer afsluit. ;) Maar goed, zolang je amper naar de tandarts gaat (geen vullingen etc.), kun je die het beste zelf betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Safaci op 22-12-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Safaci schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:33:
[...]

Je krijgt een tandongevallen-verzekering als je via Independer afsluit. ;) Maar goed, zolang je amper naar de tandarts gaat (geen vullingen etc.), kun je die het beste zelf betalen.
Dank, overheen gekeken. Ik heb nu in mijn 24 levensjaren één keer gaatjes gehad en dat had ik echt puur aan slecht onderhoud te danken, waar ik mijn les dan ook uit heb getrokken. Voorderest geen problemen.

Verder nog op/aanmerkingen of tips?

It's dogged that does it

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Geen referrals voor eigen gewin!