Zorgverzekering 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 08:41
In navolging van het topic voor 2015 bij deze een topic om de zorgverzekeringen voor 2016 te bespreken. Traditioneel worden één dezer dagen de premies bekend gemaakt.

Het gebruik van maximaal vrijwillige eigen risico van 500 euro is een hot topic, met name door het hoge verplichte eigen risico van 385 euro in 2016.

Collectiviteitskorting:
www.zorgpremiekorting.nl

Vergelijkingssites:
www.independer.nl
www.zorgkiezer.nl
www.zorgwatch.nl

Zorgverzekering rijksoverheid:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering
www.kiesbeter.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Geen12 op 19-11-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Ik ben benieuwd naar de nieuwe premies.

Voor zover ik nu weet is een zorgverzekering de indicatie voor chronische ziekte (fysiotherapie) verplicht over te nemen van de oude zorgverzekering. Dat hoorde ik van Unive, toen ik van CZ Direct naar Unive overstapte vorig jaar.

Dat heeft CZ Direct destijds niet verteld en ik wist het ook niet, toen ik van Zilveren Kruis naar hun overstapte. Hierdoor moest ik de eerste 20 fysiotherapiebehandelingen + het eigen risico zelf betalen.

Dat is voor mij een belangrijk punt. Voor mij zal het dan een zorgverzekeraar worden (indien ik overstap) waar ik bij de ziekenhuizen bij mij in de buurt terecht kan en niet meer op de fysio hoef te letten (los van het eigen risico).
Qua tandartsverzekering een lichte twijfel, dit jaar voor 250 eu (75%) dekking. Heb 2 controles gehad en moet 16 december terugkomen om 2 gaatjes te vullen. Als dat zo blijft dan is het maar net om het even of ik een verzekering afsluit of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 17-11-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:03
Zit bij zilveren kruis en mijn vrouw is zwanger. Nu roept iedereen maximaal verzekeren die vrouw van je, iemand recent met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Uhm, alle premies zijn al bekend toch? Vandaag anders flink in het nieuws.... verhogingen van 3 tot 7 euro, maar flinke verdamping van de eigen vermogens enzo...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05 20:18
Volgens mij hebben ze tot morgen om het bekend te maken.
Ik heb dit jaar bij Ditzo gezeten, die zijn nog niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:39
ybos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:15:
Zit bij zilveren kruis en mijn vrouw is zwanger. Nu roept iedereen maximaal verzekeren die vrouw van je, iemand recent met dit bijltje gehakt?
Wij hebben voor 1 verzekeringsjaar extra verzekerd voor zwangerschap voor extra kraamhulp. Of je goedkoper uit bent met extra premie tegen over zelf extra uren bijkopen weet ik niet. Dit is wel iets om uit te zoeken (en of je extra uren wilt hebben).

Indien je thuis wil bevallen en toch naar het ziekenhuis moet kan de verloskundige dat omzetten naar medische noodzaak O-) Dat is dan uit de basis verzekering verzekerd.

Zelf kiezen voor bevallen in het ziekenhuis/kraamhotel weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
nieuwe premie bij cz gisteren in de mailbox gekregen. 104 euro voor het basis pakket.
Afgelopen jaren eigenlijk trouw gebleven aan de zorgverzekeraar maar gezien de stijgende kosten en mijn vriendin bij menzis zit gaan we toch maar eens kijken waar we samen beter uit zijn.

Blijft alleen elk jaar weer een spel. Proberen te vergelijken, al is dat erg lastig. De een heeft wel een contract met zorgverlener A de ander weer met B. En dan nog de vraag wat heb je wel/niet nodig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hangt erg af van wat je zelf wil, maar bij ons woog de extra premie niet op tegen het gebodene. De kraamzorg bijdrage die niet in het basispakket zit, is bijvoorbeeld bij lange na niet zo hoog als het verschil in premie.

Bedenk van te voren gewoon goed wat voor zorg je wilt gaan gebruiken of denkt nodig te hebben en ga dan rekenen of het uit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik had afgelopen jaar een aanvullende verzekering bij Z&Z, alternatieve zorg vergoed, en psychologische zorg vergoed. De alternatieve therapeut (Tuina-therapie, soort drukpuntenmassage) had gezegd dat de behandelingen door ZZ vergoed zouden worden. Van de psychologische hulp (relatietherapie) wist ik in het begin niet dat ik daar gebruik van zou maken, maar ook zij zei dat de kosten vergoed zouden worden.

Blijken ze beiden niet vergoed te worden, "want dat staat in de kleine lettertjes": ZZ vergoed enkel een zeer klein aantal specifieke alternatieve en psychologische therapieën. De fuck! Je kan toch niet van iedere therapie eerst lezen wat wel en wat niet vergoed wordt?

Als er staat: "alternatieve therapieën tot € 300" en "psychologische zorg tot € 500" dan mag je daar toch van uit gaan?

Al met al ruim € 1.000 down the drain.

Dit keer ga ik echt alleen voor (bijna) onbeperkte fysio - en als ik ga kijken naar de prijsverschillen... € 114 tot € 160... Dat wordt weer spitten in de voorwaarden, en voor de zoveelste keer op een rij op m'n bek gaan...

Echt, dat hele stelsel mag afgeschaft worden... Het is ziekmakend.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 18-11-2015 11:07 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:05:
Ik had afgelopen jaar een aanvullende verzekering bij Z&Z, alternatieve zorg vergoed, en psychologische zorg vergoed. De alternatieve therapeut (Tuina-therapie, soort drukpuntenmassage) had gezegd dat de behandelingen door ZZ vergoed zouden worden. Van de psychologische hulp (relatietherapie) wist ik in het begin niet dat ik daar gebruik van zou maken, maar ook zij zei dat de kosten vergoed zouden worden.

Blijken ze beiden niet vergoed te worden, "want dat staat in de kleine lettertjes": ZZ vergoed enkel een zeer klein aantal specifieke alternatieve en psychologische therapieën. De fuck! Je kan toch niet van iedere therapie eerst lezen wat wel en wat niet vergoed wordt?

Als er staat: "alternatieve therapieën tot € 300" en "psychologische zorg tot € 500" dan mag je daar toch van uit gaan?
Ik mag me ook alternatieve therapeut noemen. En jij ook: het is geen beschermde titel, dus dan is het logisch dat niet elke rekening die door een "alternatieve therapeut" verstuurd wordt ook automatisch wordt vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:12
Dit keer ga ik echt alleen voor (bijna) onbeperkte fysio - en als ik ga kijken naar de prijsverschillen... € 114 tot € 160... Dat wordt weer spitten in de voorwaarden, en voor de zoveelste keer op een rij op m'n bek gaan...
Met name voor de fysio zit ik al een aantal jaren trouw bij Zilveren Kruis. Premie van 125 euro (basis + aanvullend 3*) heeft 27 behandelingen fysiotherapie en je kan vrijwel overal terecht. Heb het een paar jaar terug allemaal uitgebreid vergeleken maar kon toen niets vinden dat voordeliger/makkelijker werkte dus zolang het niet veel duurder wordt blijf ik daar lekker zitten.
Premie is wel incl collectiviteitskorting via de sportbond (volleybal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:39
Door dit topic heb ik geen haar meer op mijn hoofd.
  • Basis verzekering met maximaal eigen risico (gedekt op spaarrekening) > Ander zorg?
  • Tandarts(nog uit te rekenen) > 75% 250 euro.
  • Sterilisatie > Zo goedkoop mogelijke polis (ziekenhuis maakt me niet uit). Mag ook een losse aanvullende polis zijn.
Als ik alles in 1 zoek komen er verschillende tarieven. Bij de zorgkiezer.nl kan ik niets online afsluiten. ;w en als ik door klik krijg ik allen de premie van de basisverzekering.

Een losse aanvullende verzekering afsluiten voor sterilisatie lijkt wel onmogelijk. Die paar waar het wel een losse aanvullende verzekering aanbieden komen extra kosten tot 50% extra opslag! Of je moet het duurste pakket nemen. :X Misschien dan maar gewoon zelf betalen en hopen dat er geen complicaties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Let op dat er een hoop tarieven (zoals Anderzorg) nog niet bekend zijn. Ze hebben nog t/m morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Als die behandelaars dat zo stellen moet je er hun probleen van maken. Kortom, zeg tegen je verzekering dat ze de declaratie dan maar terug moeten halen of zelf accepteren maar dat jij niet gaat betalen.
Probleem zal alleen zijn om aan te tonen dat die behandelaars dit zo gesteld hebben. (Die zullen ook niet gek zijn, zijn gewoon verkopers die jou over de streep moeten trekken. Die harde waarheid komt later wel)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor mij is het precies andersom, ik heb al jaren amper zorgkosten/vergoedingen buiten basic zut (tandarts, maar dat is ook ~7 euro per keer EB, 1x huisarts), maar mijn ER ben ik elk jaar kwijt aan medicijnen, kost dus dit jaar al 32/maand.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
Wij doen altijd Basispakket en volledig eigen risico+ alles in 1x betalen. dit is het goedkoopst.

Medicijnen van mijn dochter betalen we zelf (250/jaar) en therapieen (alternatief) betalen we ook zelf

tip: heb je jonge kinderen neem dan beide een andere verzekeraar, je kunt 1/2wege het jaar je kinderen laten overschrijven van de ene polis op de ander. Dit kan veel geld schelen!

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Het zieke van het stelsel is dat men niet begrijpt wat verzekeringen zijn. Verzekeringen zijn er om de risico's van ONVERWACHTE uitgaven te beperken.
Helaas worden juist te verwachten uitgaven in verzekeringen ondergebracht (chronisch zieken, gehandicapten) en vervolgens deze groep helemaal uitgekleed.

Chronisch zieken en gehandicapten moeten voor hun periodieke zorg en hulpmiddelen buiten de verzekeringen om vergoedingen krijgen. En daar moet niet te zuinig mee gedaan worden, mensen kiezen echt niet voor hun aandoening en hebben daar zelf al genoeg last van (vaak ook in de vorm van opleiding en loopbaan perspectief)

En daarnaast, alle zorg moet standaard obv restitutie geleverd worden. Verzekeringen zouden de zorg niet financieel moeten mogen sturen, dat is iets waar artsen medisch voor opgeleid zijn. De arts bepaalt, de verzekering betaalt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Linkje naar topic van vorig jaar:
Zorgverzekering 2015

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:44
Ik ga van 59 euro p.m. naar 67 euro p.m. Dit jaar maar eens goed gaan vergelijken. Zit te twijfelen of ik maximaal eigen risico ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 22:20

Malarky

Wils voor wat ieder

Vorige jaren was Studenten Goed Verzekerd, een collectief van studentenorganisaties ISO en LSVb bij Zilveren Kruis Achmea, erg populair.

Zojuist de premieberekening per e-mail ontvangen van Achmea. €875 ER, Basis Budget (naturapolis met geselecteerde contractering) + Basis Plus Module (vooral vergoeding zorg buitenland) + Extra Aanvullend Studenten (vooral zorg in buitenland tot kostprijs) voor €839,39 per jaar. €69,95 per maand dus.

2016 is wel weer het jaar van de tandartsverzekering voor mij. Ga dan gewoonlijk in januari en december naar de tandarts en kom dan qua benodigde vergoeding rond het maximum bedrag van €250. Daarna weer een jaartje geen tandartsverzekering.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 18-11-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:31
Vanaf morgenmiddag zullen alle premies wel bekend zijn en kunnen we goed gaan vergelijken.
Ben even vooral nog benieuwd wat de 'prijsvechter'-labels gaan doen (Anderzorg,Bewuzt, Zekur, Ditzo)
Ik zit nu bij Anderzorg (basisverzekering + €875 ER + jaarbetaling), was geloof ik omgerekend 60 euro per maand.
Gezien ik al jarenlang bijzonder weinig zorgkosten heb (afgelopen 10 jaar totaal 1x SEH en 1x verstandskies laten trekken) ga ik weer voor een dergelijke constructie. Tandartskosten betaal ik zelf, AV is voor mij ook niet interessant. Ik let ook altijd wel enigzins op de contractering: ik ga niet voor 2 euro per maand minder een zorgverzekering nemen die alleen een contract heeft met een ziekenhuis 50km verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zit nu bij Menzis, maar ga zoals het lijkt straks over naar Besured. Kost geen drol, topverzekering voor jongeren, en ze zijn retesnel met uitbetalen van declaraties.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Ankona schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:10:
alle zorg moet standaard obv restitutie geleverd worden
QFT

Helaas zie ik al heel veel bewegingen in dit topic naar ranzige naturapolissen van het zorgkartel met al hun merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Blijkbaar gaat mijn huidige verzekering (Avero Achmea Keuzo Royaal) veranderen, op independer krijg ik deze niet meer als hit. Nu 135E met minimaal eigen risico. Iemand een suggestie voor een verzekering met ~300-500E vergoeding op medicatie (Concerta)? Wel graag vrije zorg keuze.

Edit0.5: Reden voor medicatie vergoeding dit jaar was dat eigen bijdrage ca 28 euro per maand was. Bijna precies de kosten van het aanvullende pakket. Een slimme keuze dus.

edit: tevens graag met vergoeding podologische zorg en (sport)fysio. Tandarts is niet nodig, retegoed gebit, en noodzorg is verzekerd in de meeste aanvullende verzekeringen (bijvoorbeeld als je op je smoel tieft).

[ Voor 41% gewijzigd door 625164 op 18-11-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:47
Tjeerdtq schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:47:Een losse aanvullende verzekering afsluiten voor sterilisatie lijkt wel onmogelijk. Die paar waar het wel een losse aanvullende verzekering aanbieden komen extra kosten tot 50% extra opslag! Of je moet het duurste pakket nemen. :X Misschien dan maar gewoon zelf betalen en hopen dat er geen complicaties komen.
Gewoon zelf betalen die sterilisatie.. Is niet zo duur...
Complicaties vallen waarschijnlijk gewoon weer onder je basis zorgverzekering. Als je een "gewone" ontsteking of infectie oploopt is dat immers ook gedekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
625164 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:08:
Blijkbaar gaat mijn huidige verzekering (Avero Achmea Keuzo Royaal) veranderen, op independer krijg ik deze niet meer als hit. Nu 135E met minimaal eigen risico. Iemand een suggestie voor een verzekering met ~300-500E vergoeding op medicatie (Concerta)? Wel graag vrije zorg keuze.

[..]
Nog niet alle premies zijn bekend. Een paar dagen geduld!

[ Voor 31% gewijzigd door kunnen op 18-11-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:21
Ik heb 2 jaar geprobeerd een afgewogen keus te maken in de beste verzekeraar:
- analyseren welke zorgkosten mijn gezin heeft gemaakt, wat is vergoed? En op basis van welke verzekering: obv basisverzekering (ten laste van eigen risico) of aanvullende verzekering?. De verzekeraar kon/wilde het mij niet vertellen, dus ik kan niet 100% beoordelen of de aanvullende verzekering rendabel is. Ik had wel de indruk dat er kosten ten onrechte ten laste van mijn aanvullende verzekering waren vergoed. Dat is gunstig geweest, want anders was het ten koste van mijn eigen risico gegaan.

- selectie van drie verzekeringen die voor wat betreft mijn voorkeursvoorwaarden het meest gunstig zijn.
- van deze verzekeringen bekijk ik de verschillen in vergoedingen. Door vervolgens te voorspellen van welke onderdelen ik gebruik maak, kan ik beoordelen of het verschil in premie de moeite waard is. Dat doe ik zo: stel dat verzekeraar 1 maar 75% van de kosten voor fysiobehandelingen vergoedt, en verzekeraar 2 alles. Op basis van mijn medische geschiedenis, weet ik dat ik fysio om de drie jaar wel nodig heb. Met 12 behandelingen à € 150 per keer, een keer per 3 jaar, zijn mijn verwachte fysiokosten 12 x 150 x 33% = € 600. Verzekeraar 1 moet dus € 600 voordeliger zijn dan verzekeraar 2.

Sommige verschillen tussen de verzekeraars zijn voor mij niet relevant. Stel: verz 1 vergoedt 100% van aromatherapie en verz 2 maar 10%. Niet boeiend, want de kans dat ik aromatherapie ga volgen is exact 0,003%.

Uitkomst van de analyse:
- de verschillen zijn erg klein. Mijn uiteindelijke keuze is duurder, maar heeft gunstigere uitkeringsvoorwaarden, waardoor deze op basis van mijn verwachte ziektekosten toch gunstiger is.
- ik kan niet beoordelen hoe soepel of streng een andere verzekeraar omgaat met declaraties
- de gekozen verzekeraar lijkt soepeler om te gaan met het vergoeden van kosten op basis van de aanvullende verzekering in plaats van op basis van de basisverzekering (wat mij dus eigen risico scheelt). Ik weet niet hoe een andere verzekeraar daar mee om gaat.
- Kortom: al twee keer was de keus dat ik blijf waar ik zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05 15:13
Eigen bijdrage van 4,15 voor kraamzorg x 49 uur. Dat is al 200 euro.
Wellicht wil je ook een combinatietest. Bijvoorbeeld hora vergoedt dit (rond de 150 euro).
Daarnaast is het wellicht fijn, maar dat hangt van je voorkeuren af, wanneer je klinisch of in een geboortehuis kunt bevallen (circa 350 euro).
Verder gaat je vrouw waarschijnlijk op cursus, dit wordt ook vergoed door allerlei aanvullende verzekeringen.
Mocht jullie aan de borstvoeding gaan en ontstaan er problemen of ontstekingen (gebeurt vaak bij de eerste) dan wil je wellicht een lactatiekindige inschakelen.

Het hoeft allemaal niet, maar een deel ga je zeker gebruiken. En als je alleen al de Kraamzorg + bijvoorbeeld iets als een brilvergoeding (om maar iets te noemen dat niets met de zwangerschap te maken heeft) gebruikt, heb je de kosten er snel uit...

[ Voor 23% gewijzigd door keko12 op 18-11-2015 23:28 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:37:
[...]

QFT

Helaas zie ik al heel veel bewegingen in dit topic naar ranzige naturapolissen van het zorgkartel met al hun merken.
Dan kies je toch voor eentje met restitutiepolis? Betekend niet dat andere mensen niet mogen kiezen om zo'n 'ranzige naturapolis' te nemen. Met maximaal eigen risico is het nauwelijks duurder, met minimaal eigen risico heb ik het niet vergeleken, maar ik geloof dat het verschil daar wel groter is.

En tuurlijk in een ideale wereld hoeft het niet financieel gestuurd te worden, maar we leven niet in een ideale wereld. Echter volgens mij is dat ook een ander topic...

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Toevallig in hetzelfde schuitje en heb veel antwoorden gevonden op onderstaande website; https://www.zilverenkruis...Paginas/geboortezorg.aspx.

Heb daarna nog even contact gehad met ZK over eigen bijdragen en keurig antwoord gekregen voor 2016.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn vrouw heeft de 2 sterrenpolis en hiermee is/was alles afgedekt op gebied van zwangerschap.

Overigens dien je wel je kind op de beste verzekering in te schrijven. Ze zijn gratis meeverzekerd en zonder eigen risico, maar ze delen wel polisvoorwaarde met de ouder! Daarom heb ik zelf een minimale verzekering en mijn vrouw een uitgebreide met ons zoontje erbij. Fysio voor de kleine heeft ons al heel veel nachtrust opgeleverd. :)

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

In december 2013 wisten wij dat we in 2014 graag een kindje zouden krijgen. Bij CZ konden we er toen voor kiezen om in eerste instantie CZ Direct af te sluiten en, in geval van zwangerschap, later overstappen naar CZ Gezinnen. Eén maand voor de uitgerekende datum de verzekering omgezet: supergunstig.
Ik begrijp dat jouw situatie niet volledig vergelijkbaar is, maar misschien is het alsnog het overwegen waard. Wij haalden de kosten er in ieder geval ruimschoots uit.

Stam + t

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ook volgend jaar weer max eigen risico. Ik ga nog wel even vergelijken, vorig jaar scheelde het weinig dus geen moeite gedaan, misschien dit jaar meer verschil.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024

Ik deel mee in je verdriet :'(
Normaliter heb ik echt nooit iets. Vorig jaar dus besloten om mijn eigen risico op max te zetten (850 euro ofzo?). Einde van het jaar eens bloed laten prikken ivm vermoeidheid (al paar jaar) om te controleren op bijv pfeiffer. Ze konden echter niets vinden. Dus doorverwezen naar het ziekenhuis voor een slaaponderzoek etc. Dit jaar in januari en februari ook nog wat onderzoeken etc (kwam uit dat ik een slaapapneu heb). Ik denk, naja ziekenhuis bezoek zal wel vergoed worden etc. Niet dus. Kreeg ik van december dus een rekening van al mijn eigen risico. En het leuke is dat ik dit dus niet wist en dit jaar waarschijnlijk ook de volle mep betaal van de onderzoeken in jan/feb. 1700euro totaal dus. En bedankt.
Maarja, wat moest ik dan? Aan het begin van het jaar wist ik dit niet en had er ook niet bij stil gestaan dat dit zo duur zou zijn of niet onder de verzekering zou vallen. Ook de dokter had imo wel even kunnen zeggen van, joh misschien is het beter als je nog even 2 maandjes wacht en het in het nieuwe jaar doet.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ziekenhuisbezoek wordt wel vergoed, echter heb je je hoge eigen risico moeten betalen.

Dat vrijwillige eigen risico is trouwens ook een crime... Alleen nuttig als je én vermogend genoeg bent, én gezond genoeg bent. Ontzettend pervers dus.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:20
Ook ik ben weer begonnen met het zoeken naar een naald in een hooiberg..

Eisen: alle ziekenhuizen in Limburg gecontracteerd, maximaal eigen risico, en hulp buitenland meeverzekerd.

Waar ik vorig jaar via studentengoedverzekerd bij zilverenkruis zat (63,48 p/m) zie ik dit jaar dat er hier in Limburg maar 2 ziekenhuizen gecontracteerd zijn. Maar niet Maastricht, en buiten limburg ook geen eindhoven. Daar zit hier hier de meeste gespecialiseerde zorg.

Dus die valt voor mij af.

Daarnaast wil ik wel buitenland dekking, voor het geval op een van de vakantie's oid iets gebeurt.

Ik betaalde dus vorig jaar ~64 euro, nu zit ik op 76,95 als goedkoopste op CZdirect. Via Menzis kan het wel goedkoper, maar daar kan ik de aanvullende verzekeringen weer niet apart selecteren, vaag..

Dus ik zoek nog even door, nog niet alle premie's zijn bekend natuurlijk. had mezelf voorgenomen om max 70 euro te gaan betalen per maand hier..

Wellicht dat rudedadude weer een socialshop heeft?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Hier net een mailtje gehad met Zilveren Kruis. Naar hun zeggen verandert er vrij weinig in het stelsel, maar toch stijgt de premie bijna 9% voor mij en mijn vrouw... Dus we gaan weer de mallemolen in om 1.000 verzekeringen te vergelijken. Yay.... :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ankona
thewizard2006 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:30:
[...]

Normaliter heb ik echt nooit iets. Vorig jaar dus besloten om mijn eigen risico op max te zetten (850 euro ofzo?). Einde van het jaar eens bloed laten prikken ivm vermoeidheid (al paar jaar) om te controleren op bijv pfeiffer. Ze konden echter niets vinden. Dus doorverwezen naar het ziekenhuis voor een slaaponderzoek etc. Dit jaar in januari en februari ook nog wat onderzoeken etc (kwam uit dat ik een slaapapneu heb). Ik denk, naja ziekenhuis bezoek zal wel vergoed worden etc. Niet dus. Kreeg ik van december dus een rekening van al mijn eigen risico. En het leuke is dat ik dit dus niet wist en dit jaar waarschijnlijk ook de volle mep betaal van de onderzoeken in jan/feb. 1700euro totaal dus. En bedankt.
Maarja, wat moest ik dan? Aan het begin van het jaar wist ik dit niet en had er ook niet bij stil gestaan dat dit zo duur zou zijn of niet onder de verzekering zou vallen. Ook de dokter had imo wel even kunnen zeggen van, joh misschien is het beter als je nog even 2 maandjes wacht en het in het nieuwe jaar doet.
Sorry, ondanks dat ik zelf mijn twijfels heb hij het huidige systeem volg ik jouw punt eigenlijk niet. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik lees alleen dat je zelf een verkeerde inschatting gemaakt hebt bij het kiezen van een eigenrisico. (ca 300 euro korting pakken en dan 500 euro extra kosten - per saldo dus 200 euro verlies door verkeerd te gokken)

alles kan off-topic

• Highland
Je moet het eigen risico ook zien als een investering (dus een uitgave die je op het moment van kiezen al doet), die je in maximaal 3 jaar terug moet verdienen door lagere premies. En niet als een besparing, want dan voelt een beslag op het eigen risico als een tegenvaller.
Het risico dat je investering niet rendeert, moet je wel kunnen dragen. Het geld moet je dus opzij zetten.

En wat je niet wil is dat je ziekenhuisonderzoek 2 maanden gaat uitstellen omdat het dan voordeliger is. Ik heb een collega die (om andere redenen) zo enkele maanden later achter zijn kanker is gekomen. En dan maakt een tegenvallend eigen risico niet meer zo veel uit...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Dit is toch gewoon waar je voor gekozen hebt? Wat verwachtte je dan toen je je eigen risico zo hoog had gezet, dat je het nooit hoefde te betalen? Een soort fictief bedrag waardoor je korting kreeg? 8)7
Wat je ook had gehad, je eigen risico moet je gewoon betalen of het nou wel of niet onder de verzekering was gevallen. Dus dat geld (850) heb je minimaal nodig als buffer als je deze keuze maakt. Een dokter geeft medisch advies, geen financieel advies, kom nou.

Anyway, ik weet niet exact hoe e.e.a. zit, maar wellicht is het een doorlopende behandeling en hoef je maar één keer eigen risico te betalen? Kan je even naar kijken. En je kan het meestal gespreid betalen mocht dat helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Aikon op 19-11-2015 09:52 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 22:11

arie_papa

Running on Ubuntu

"Grappig", gisteren had ik een journalist van RtlZ in mijn Twitter die reageerde op een bericht van eind 2014 van mij. Zelfde verhaal. Aanvullend pakket, restitutieverzekering ook nog. Mijn vrouw doet een behandeling bij een alternatieve zorgaanbieder en wordt gewoon doodleuk niet vergoed. Waarvoor neem ik dan een restitutiepolis af vraag ik me dan af?

Verder heb ik mijn keuze al gemaakt voor 2016. Weer DSW. Of dat voor anderen een goede keuze is, moet iedereen natuurlijk zelf bepalen, maar dat is naar mijn idee de enige maatschappij die er echt voor de verzekerde is ipv dat we als een product behandeld worden waar maximale winst uitgehaald moet worden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
[...]

Dat lijkt me echt typisch eigen schuld, en het niks met het stelsel zelf te maken. De zorgverzekering is een verzekering, en die loopt al (tientallen?) jaren per kalenderjaar.
Had je even gewacht voor bloed prikken tot het nieuwe jaar + nieuwe verzekering, had je mooi alles samen kunnen gooien in 1 jaar voor minimaal eigen risico.

Zo heb ik dit jaar ook minimaal eigen risico gekozen. Gepland dat ik er gebruik van ging laten maken (plekje wegsnijden bij de huisarts en dat soort geintjes). Komend jaar ga ik weer voor maximaal eigen risico, en zelfs als ik er dan onverhoopt ervan gebruik moet maken kost het me nu onder de streep 'minder'.

edit: blijf hier bij ZilverenKruis net als dit jaar. In verband met korting werkgever (10-15%) zijn die goedkoper dan alles wat er nu op independer staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 19-11-2015 10:17 ]

• Ankona
arie_papa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:59:

"Grappig", gisteren had ik een journalist van RtlZ in mijn Twitter die reageerde op een bericht van eind 2014 van mij. Zelfde verhaal. Aanvullend pakket, restitutieverzekering ook nog. Mijn vrouw doet een behandeling bij een alternatieve zorgaanbieder en wordt gewoon doodleuk niet vergoed. Waarvoor neem ik dan een restitutiepolis af vraag ik me dan af?
Volgens mij begrijp jij het verschil tussen natura en restitutie niet helemaal. Het gaat niet om wat er gedekt wordt, maar hoe de zorg ingekocht wordt. (Simpel gezegd, bij natura polis koopt de verzekering zorg in en krijg jij die door de verzekering geleverd, bij restitutie koop je zelf je zorg in en gaat de rekening naar de verzekering)

Of alternatieve zorg wel of niet gedekt wordt staat hier dus los van. Dat had je in je polisvoorwaarden na kunnen kijken. (vaak alleen in de duurste extra pakketten)

alles kan off-topic

Anoniem: 696959

ErgoStijn schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:39:
Ook ik ben weer begonnen met het zoeken naar een naald in een hooiberg..

Eisen: alle ziekenhuizen in Limburg gecontracteerd, maximaal eigen risico, en hulp buitenland meeverzekerd.

Waar ik vorig jaar via studentengoedverzekerd bij zilverenkruis zat (63,48 p/m) zie ik dit jaar dat er hier in Limburg maar 2 ziekenhuizen gecontracteerd zijn. Maar niet Maastricht, en buiten limburg ook geen eindhoven. Daar zit hier hier de meeste gespecialiseerde zorg.

Dus die valt voor mij af.

Daarnaast wil ik wel buitenland dekking, voor het geval op een van de vakantie's oid iets gebeurt.

Ik betaalde dus vorig jaar ~64 euro, nu zit ik op 76,95 als goedkoopste op CZdirect. Via Menzis kan het wel goedkoper, maar daar kan ik de aanvullende verzekeringen weer niet apart selecteren, vaag..

Dus ik zoek nog even door, nog niet alle premie's zijn bekend natuurlijk. had mezelf voorgenomen om max 70 euro te gaan betalen per maand hier..

Wellicht dat rudedadude weer een socialshop heeft?
Dsw is goedkoper

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CZ boekt meer winst en gebruikt dat geld om de premies te verlagen

Toch een premieverhoging van 4,5%. In hun brief zeggen ze dat anders de premie nog hoger was geweest.... tsjah.... dat is iets wat wij niet kunnen controleren helaas.

• thewizard2006
Ankona schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:45:
Sorry, ondanks dat ik zelf mijn twijfels heb hij het huidige systeem volg ik jouw punt eigenlijk niet. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik lees alleen dat je zelf een verkeerde inschatting gemaakt hebt bij het kiezen van een eigenrisico. (ca 300 euro korting pakken en dan 500 euro extra kosten - per saldo dus 200 euro verlies door verkeerd te gokken)
Het is ook een verwarrend verhaal dus fijn dat je dat kan bevestigen :)

- Ik had een hoog eigen risico afgesloten omdat ik nooit wat heb
- In november voor een normaal bloedprik dingetje bij de dokter langs geweest.
- Bleek toch wat meer te zijn en hij verwees mij door naar het ziekenhuis voor een (niet spoed) onderzoek in december
- Verder nooit wat met eigen risico gedaan en had gelezen in de voorwaardes dat ziekenhuis bezoek verzekerd is (maar niet begrepen dat ze dus eerst uit je eigen risico putten en het wat anders is dan een doktersbezoek dat niet uit je eigen risico gaat)
- In januari en februari dit jaar nog meerdere vervolg onderzoeken gehad
- ergens in mei de rekening gekregen van vorig jaar (eigenlijk van dat ene bezoek in december) waardoor heel mijn eigen risico weg was
- de huisarts had bijv dit ook kunnen plannen in januari of mij hierop attent kunnen maken
- omdat ik niet wist dat dit zo zou lopen had ik voor dit jaar ook alweer mijn max eigen risico afgesloten omdat ik in de veronderstelling was totdat ik de rekening kreeg dat dit gedekt zou zijn.
- Als ik dit eerder had geweten had ik én de afspraak pas in januari gepland én mijn eigen risico hierop aangepast.

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Let er wel op dat wat voor jou duidelijk en vanzelfsprekend is dat dit voor de ander niet zo is. Tuurlijk hadden we het, achteraf gezien, allemaal kunnen weten en begrijpen. Maar dan had de wereld er heel anders uitgezien :)

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2015 11:27 ]

Anoniem: 36835

Kwestie van zelf snappen wat het precies inhoudt met het kiezen van maximaal eigen risico.

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Ik ben vorig jaar overgestapt wat mij meer dan 50 euro per maand scheelde :o. Dat maakte zelfs als ik compleet door m'n eigen risico heen zou gaan dat ik nog steeds goedkoper uit zou zijn. Nou zit ik meestal aan een paar tientjes per jaar

Helaas zie ik nu op independer dat zelfs de goedkoopste 8,35 duurder is, wat dus meer dan 10% duurder is :( (ik betaal nu 62,40).

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

thewizard2006 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:24:
[...]

Het is ook een verwarrend verhaal dus fijn dat je dat kan bevestigen :)
Het is te hopen voor jou dat dat hele onderzoek 1 DBC code is die op begin behandeling word gedekt, dan krijg je de rekening niet nog een keer.

Overigens noem je doktersbezoek, echter is het alleen huisartsbezoek. Als die iets voorschrijft gaat het al van je eigen risico af. De uitzondering is dus behoorlijk beperkt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
Premies van Anderzorg zijn ook bekendgemaakt op hun website, 69 per maand met het hoogste eigen risico.

Staat alleen nog niet op independer.

Ben benieuwd of er nog prijsvechters onder gaan duiken, of dat Anderzorg weer de goedkoopste wordt (met hoog eigen risico).

[ Voor 46% gewijzigd door Sdreeg op 19-11-2015 11:36 ]

Anoniem: 36835

Het nemen van maximaal eigen risico is een gok van maximaal 257,- euro.

Stel je gaat voor Menzis, basis zorg. Deze is 90,75 per maand met maximaal eigen risico van 385 euro.
Mocht je kiezen voor maximaal eigen risico van 885 dan is de prijs 70,75.

Optie 1:
1092 per jaar, bij geen zorgkosten die betrekking hebben op het eigen risico.
1477 bij worst case scenario, maximaal verbruik eigen risico.

Optie 2:
849 per jaar, bij geen zorgkosten die betrekking hebben op het eigen risico.
1734 per jaar bij worst case scenario, maximaal verbruik eigen risico.

1734 - 1477 = 257 euro. 257 euro verlies die je maakt bij worst case scenario. Of 243 euro winst bij best case scenario.

Daarbij komt nog dat huisartsbezoeken niet van het eigen risico afgaan. En het feit dat je misschien 1 of 2 consulten bij een specialist in het ziekenhuis nooit 885,- gaat kosten. Is het dus max. eigen risico dus een serieuze aanrader voor mensen die over het algemeen gezond zijn, gezond leven, en de 885,- kunnen missen in het geval dat het moet.

• Señor Sjon
Ligt aan de verzekeraar. FBTO gaf altijd 50 euro korting per 100 euro ER, Zilveren Kruis 44 euro/100 euro. Er is helaas ook een heel stelsel van eigen bijdragen opgetuigd die onafhankelijk zijn van je eigen risico. Dus dan kan je alsnog betalen zonder dat je ER opgesoupeerd wordt.

• Geen12
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:46:

Optie 1:
1092 per jaar, bij geen zorgkosten die betrekking hebben op het eigen risico.
1477 bij worst case scenario, maximaal verbruik eigen risico.
Het is trouwens 1089 (12 x 90,75). Verschil is dus 260 euro verlies of 240 euro winst.

Je had het ook simpeler kunnen uitrekenen: 500 extra risico - 12 x 20 euro premiekorting = 260 euro risico.

[ Voor 3% gewijzigd door Geen12 op 19-11-2015 11:52 ]

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08
Zelf al 3-4 ( zo snel gaat de tijd weet niet eens precies ) jaar aan het shoppen naar de goedkoopste. Ben een gezonde *klopt af* jongeman van inmiddels 24. Heb de huisarts in geen 10 jaar nog gezien ( schijnt dat er een nieuwe is zei mijn moeder laatst :x) en ga netjes twee keer per jaar naar de tandarts ( gemiddeld 100€ ). vorig jaar bij Zilveren Kruis gezeten en ook dit jaar kom ik met collectieve korting weer uit op zilveren kruis. Beperkte behandelingen is voor mij geen issue aangezien er gewoon een contract is met het MCA Alkmaar waar ik ongeveer 200meter vanaf woon :D

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 22:35
Ik zit momenteel in een medisch traject van 6 maanden. Momenteel heb ik een eigen risico van 850euro oid. Volgend jaar wil ik dat het liefst weer verlagen. Ik heb momenteel nog geen rekening gehad voor dit traject, ik verwacht eigenlijk dat de rekening aan het einde van het traject komt. Betaal ik dan nog het eigen risico van 2015 of 2016?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:10:
Ik zit momenteel in een medisch traject van 6 maanden. Momenteel heb ik een eigen risico van 850euro oid. Volgend jaar wil ik dat het liefst weer verlagen. Ik heb momenteel nog geen rekening gehad voor dit traject, ik verwacht eigenlijk dat de rekening aan het einde van het traject komt. Betaal ik dan nog het eigen risico van 2015 of 2016?
2015, eerste behandeldatum is leidend voor het factureren van een dbc.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 22:35
Hooglander1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:11:
[...]

2015, eerste behandeldatum is leidend voor het factureren van een dbc.
Bedankt voor je antwoord. Weet je ook of ik meerdere DBC kan verwachten voor een traject van 6 maanden? In dat geval kan het zowel mijn eigen risico van 2015 als 2016 kosten als ik het goed begrijp.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Weet je ook of ik meerdere DBC kan verwachten voor een traject van 6 maanden? In dat geval kan het zowel mijn eigen risico van 2015 als 2016 kosten als ik het goed begrijp.
Ik heb geen flauw idee, dat zou je de secretaresse van je behandelaar moeten vragen. Dat is echt per geval anders.

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Sdreeg schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:34:
Premies van Anderzorg zijn ook bekendgemaakt op hun website, 69 per maand met het hoogste eigen risico.

Staat alleen nog niet op independer.

Ben benieuwd of er nog prijsvechters onder gaan duiken, of dat Anderzorg weer de goedkoopste wordt (met hoog eigen risico).
Mijn offerte van Kiemer komt neer op € 67,77 per maand, want € 813,24 per jaar bij vooruitbetaling bij maximaal eigen risico. Ik heb vorig jaar de verzekering afgesloten via Independer en sta nu nog onder die collectiviteit ingeschreven.

Stam + t

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:13:
[...]

De DBC systematiek is per 1/1/15 gewijzigd met de 120-dagenregeling. DBC's staan maximaal 120 dagen open, dus zo'n plm 4 maanden. Zit je in een traject van 6(+) maanden, lopen er sowieso 2 DBC's. Althans, ik ken de ziekenhuissystematiek hierover. Mogelijk is het anders in de 1e lijn of paramedische zorg.

Verder wordt het eigen risico gesoupeerd in het schadelastjaar. Dus opent de DBC zich in 2015, maar loopt door in 2016, betreft het eigen risico 2015. Opent het vervolgtraject in 2016, gaat daar je eigen risico ook aan. Mocht je eigen risico al verbruikt zijn, zou het dus gunstig zijn als álle DBC's zich nog in 2015 bevinden.

• Señor Sjon
Lijkt me weer een trucje om zoveel mogelijk DBC te verkopen en ook om zoveel mogelijk ER bij de consument in rekening te brengen?

• thewizard2006
Hooglander1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:31:
[...]

Het is te hopen voor jou dat dat hele onderzoek 1 DBC code is die op begin behandeling word gedekt, dan krijg je de rekening niet nog een keer.

Overigens noem je doktersbezoek, echter is het alleen huisartsbezoek. Als die iets voorschrijft gaat het al van je eigen risico af. De uitzondering is dus behoorlijk beperkt.
Nou ik had bijv gezocht op wat wordt verzekerd bij een basisverzekering. Daar zit oa dit in: -Geneeskundige zorg, door huisartsen, medisch specialisten en verloskundigen
-Ziekenhuisverblijf

Hierdoor was ik dus in de veronderstelling dat dit gedekt zou worden door mijn verzekering. Echter is dit pas nadat je eigen risico hiervoor op is gebruikt. Dit stukje had ik gemist en is uiteindelijk dus een dure les gebleken. Er zijn maar een klein aantal medische zaken waar geen aanspraak wordt gemaakt op eigen risico:
• Kosten van de huisarts
• Verloskundige zorg
• Kraamzorg
• Zorg voor chronische aandoeningen
• Nacontroles bij orgaandonatie
• Wijkverpleging

Maar ondanks dat hier staat kosten van de huisarts moet je bijv vaak wel zelf weer voor medicijnen en onderzoeken betalen. Lekker onduidelijk dus allemaal. Naja, nu is het duidelijk, maar dat is te laat :)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

thewizard2006 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:33:
[...]

Nou ik had bijv gezocht op wat wordt verzekerd bij een basisverzekering. Daar zit oa dit in: -Geneeskundige zorg, door huisartsen, medisch specialisten en verloskundigen
-Ziekenhuisverblijf

Hierdoor was ik dus in de veronderstelling dat dit gedekt zou worden door mijn verzekering. Echter is dit pas nadat je eigen risico hiervoor op is gebruikt.
Tjah, welk deel van eigen risico snap je niet :P Het eigen risico is niet voor aanvullende verzekeringen, dus wanneer zou je wel je eigen risico gebruiken dan volgens jouw denkwijze? :D
Maar ondanks dat hier staat kosten van de huisarts moet je bijv vaak wel zelf weer voor medicijnen en onderzoeken betalen. Lekker onduidelijk dus allemaal. Naja, nu is het duidelijk, maar dat is te laat :)
Het is puur het consult en de kwartaalbijdrages die je niet betaald van de huisarts, dit om te voorkomen dat je niet naar de huisarts gaat met een kwaal waar je wel hulp voor nodig hebt. Alle rest betaal je uiteraard wel.

• thewizard2006
Hooglander1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:12:
Tjah, welk deel van eigen risico snap je niet :P Het eigen risico is niet voor aanvullende verzekeringen, dus wanneer zou je wel je eigen risico gebruiken dan volgens jouw denkwijze? :D
Omdat ik er dus nooit mee te maken heb gehad (en mijzelf blijkbaar niet voldoende heb geïnformeerd) meen ik begrepen te hebben dat je basis altijd alles vergoedde wat daarin zat en dat je eigen risico betrekking had op de rest.
Het is puur het consult en de kwartaalbijdrages die je niet betaald van de huisarts, dit om te voorkomen dat je niet naar de huisarts gaat met een kwaal waar je wel hulp voor nodig hebt. Alle rest betaal je uiteraard wel.
Naja, of dat uiteraard is..... Dit is niet altijd zo geweest en is vaak nog steeds onduidelijk. Een hoop medicijnen worden namelijk wel weer deels vergoed. Er is gewoon erg veel verwarring. Wellicht niet voor jou maar wel voor een hoop anderen.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

thewizard2006 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:23:
[...]

Naja, of dat uiteraard is..... Dit is niet altijd zo geweest en is vaak nog steeds onduidelijk. Een hoop medicijnen worden namelijk wel weer deels vergoed. Er is gewoon erg veel verwarring. Wellicht niet voor jou maar wel voor een hoop anderen.
Ik bedoel uit het eigen risico he :)

Er zijn geen medicijnen die wel vergoed worden en niet uit het eigen risico komen.

En ik heb mij simpelweg geinformeerd, je gaat een eigen risico aan van een kleine duizend euro zonder jezelf goed te informeren waar dat precies voor op gaat. Een simpele google query geeft mij direct meerdere pagina's waarin de informatie duidelijk en precies vermeld is :)

• thewizard2006
Hooglander1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:41:
[...]

Ik bedoel uit het eigen risico he :)

Er zijn geen medicijnen die wel vergoed worden en niet uit het eigen risico komen.

En ik heb mij simpelweg geinformeerd, je gaat een eigen risico aan van een kleine duizend euro zonder jezelf goed te informeren waar dat precies voor op gaat. Een simpele google query geeft mij direct meerdere pagina's waarin de informatie duidelijk en precies vermeld is :)
Het is ook op te delen in meerdere delen. Tuurlijk kan je dat ff googelen. En ik zeg ook nergens dat ik niet de hand in eigen boezem steek. Echter is er voor een hoop mensen een hoop nog onduidelijk.
In mijn geval:
- heb ik nooit echt te maken gehad met eigen risico
- dacht ik te begrijpen wat het precies in hield
- dacht ik dat nog steeds na het (verkeerd) interpreteren van de info mbt basisverzekering
- zat de periode waarin ik pech had aan het einde van het jaar waardoor ik dus geen head up had gekregen voor het nieuwe jaar en dus dezelfde fout heb gemaakt.
- ben ik hier nooit op gewezen door de huisarts (en imo zou hij dat wel moeten doen of zelfs zien in jou dossier etc)

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2015 13:59 ]

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 11:53

BTU_Natas

Superior dutchie

Je hebt geen heads-up gehad dat er na december weer een nieuwe januari kwam? hahahaha.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 15:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Zojuist van Anderzorg ook een nieuwe polis gekregen (met maximaal eigen risico)

Premie Basisverzekering € 1.116,00
Korting eigen risico € 288,00 -
Korting jaarbetaling € 16,56 -

Totaal per jaar € 811,44

Per maand is dat dus € 67,62

[ Voor 7% gewijzigd door Bergie op 19-11-2015 14:16 ]

Yamaha MT-09

• Highland
@Thewizard2006: het zorgstelsel kent voor enkelen hier blijkbaar geen geheimen meer, waardoor het lijkt alsof jij zo naief was. Ik heb me er behoorlijk in verdiept en durf daarom te beweren dat je ook als 'deskundige' voor verrassingen kan komen te staan.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
Bergie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:15:
Zojuist van Anderzorg ook een nieuwe polis gekregen (met maximaal eigen risico)

Premie Basisverzekering € 1.116,00
Korting eigen risico € 288,00 -
Korting jaarbetaling € 16,56 -

Totaal per jaar € 811,44

Per maand is dat dus € 67,62
Misschien word het tijd dat ik ook maar eens ga overstappen. Zit nu bij het Zilveren Kruis, basis premie met maximaal eigen risico. Premie gaat van 67 naar 78 euro :+

Bespaart me toch mooi weer 120 euro per jaar wanneer ik over stap :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zit al m'n hele leven bij CZ en dat wordt het komend jaar ook weer want nooit gedoe mee gehad. Ouders een schoonfamilie ook overigens, volgens mij iets regionaals van vroeger. Wel geregeld een collectief aan gehangen en naar Direct geweest, puur voor de prijs. Nu weer via Fincover.

Alleen nog even aan m'n vriendin vragen of we volgend jaar een kind willen voor het juiste pakket.

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

sambalbaj schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:16:
Alleen nog even aan m'n vriendin vragen of we volgend jaar een kind willen voor het juiste pakket.
_O-

Stam + t

• keko12
Als ik het zo zie blijf ik bij anderzorg. Geen cashback dan maar helaas, maar wel de beste prijs/voorwaarden.
Eens kijken of ik nog wat vrienden kan overhalen door ze die 40 euro te geven met tip een vriend :p

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik zie op dit moment eigenlijk helemaal geen cashback. Andere jaren deden verschillende verzekeraars en independer via shopkorting, cashbackxl enz. nog wel een cashback oplopend tot zo'n 40 euro. Misschien dat het nog komt komende weken. Vorig jaar kwamen er de laatste weken van december ook nog extra kortingen met bijv. een collectief via independer.

• keko12
ik gebruik zelf cashbackdeals en spaarcentje en daar is wel al het een en ander te vinden.

• tvdoc
Inmiddels zijn zowel bij shopkorting als bij cashbackxl de zorgverzekeringen toegevoegd.

[ Voor 44% gewijzigd door tvdoc op 19-11-2015 17:44 . Reden: url's toegevoegd ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18

Zenix

BOE!

Iemand goedkope verzekering voor chronisch zieken? Mijn eigen risico is er al doorheen in januari. Zit nu bij Zilveren Kruis met de studentenverzekering, omdat ik nog student ben. Heb twee sterren tand en drie sterren aanvullend.

De premie gaat met zo'n 250 omhoog, Ben in totaal bijna 158 euro per maand kwijt (inclusief eigen risico en met jaarbetaling voor 4% korting) Wel een groot verschil als je ziet dat de 'gezonde' mensen de helft betalen of minder. Daarnaast worden diverse hulpmiddelen die ik gebruik steeds verder uitgekleed.... Als de zorg nou beter werd dan zou ik een hogere premie niet erg vinden, maar we betalen steeds meer voor minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 19-11-2015 18:27 ]

• Deveon
  • Niet online
Aanbod van Anderzorg is 811,44 voor nog een jaar. Is er inmiddels goedkoper?

@hierboven: definier gezonde mensen. Ik betaal ongeveer 50 euro per maand vanwege medisch oorzaken wat niet "rendabel" te verzekeren is en dan heb sla ik periodieken bezoeken aan het ziekenhuis maar over aangezien dat anders mijn eigen risico volledig zou kosten.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nieuwe polis binnen. Van 91,96 euro naar 99,97 euro via studentengoedverzekerd collectief. Voor 385ER, basis + aanvullend 2 sterren (9x fysio, 150 euro brilvergoeding en meer) Dat wordt overstappen as usual. Heb tig sites van verzekeraars al open staan, maar over de gehele linie stijgt het vrolijk net niet met 8/9% :X

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Highland schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:46:
En wat je niet wil is dat je ziekenhuisonderzoek 2 maanden gaat uitstellen omdat het dan voordeliger is. Ik heb een collega die (om andere redenen) zo enkele maanden later achter zijn kanker is gekomen. En dan maakt een tegenvallend eigen risico niet meer zo veel uit...
En alleen al hierom blijkt dat dit zorgstelsel ziek en misselijkmakend is. De zorg wordt behandeld als koehandel. Zelfs ziekenhuizen mogen winst maken. Echt niet meer normaal. Ik mag toch hopen dat het hele zorgstelsel binnen nu en een paar jaar weer flink op de schop gaat en uit handen wordt gehaald van de grote zorgverzekeraars... :-(

"When you grow up your heart dies"

• Geen12
Besured heeft ook de zorgpremie bekend gemaakt: 91,90 euro p/m. Een prijsverhoging van 6 euro.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18

Zenix

BOE!

Deveon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:11:

@hierboven: definier gezonde mensen. Ik betaal ongeveer 50 euro per maand vanwege medisch oorzaken wat niet "rendabel" te verzekeren is en dan heb sla ik periodieken bezoeken aan het ziekenhuis maar over aangezien dat anders mijn eigen risico volledig zou kosten.
Daarom 'gezonde' mensen want je weet nooit wat er gebeurd, dat weet ik helaas al geen ander. Ik heb naast mijn vaste kosten ook nog extra kosten op gebied van voeding, medicijnen en hulpmiddelen die niet of deels worden of vergoed, maar omdat dit topic over de verzekering gaat is dat niet relevant.

Ik heb zelf bij Anderzorg gekeken, maar kost mij meer dan Zilveren Kruis. Daarnaast was CZdirect een goedkopere optie, maar één van mijn vaste zorgverleners heeft daarmee geen contract, dus die valt ook af.

Als chronisch zieke heb ik wel één voordeel, over de eigen risico hoef ik mij geen zorgen te maken, want die moet ik toch betalen. Daardoor hoef ik ook nooit zorg uit te stellen of rekening te houden met het eigen risico de rest van het jaar, geeft toch een bepaald soort rust :P

[ Voor 24% gewijzigd door Zenix op 19-11-2015 20:16 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als de behandelingen van dit jaar bij dezelfde aandoening horen als die van vorig jaar, dan zouden ze in principe (maar ik ken de exacte regels niet) onder je verzekering / eigen risico van vorig jaar vallen.

• Anasazi
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ben zojuist overgestapt van ZK naar Anderzorg. Zelfs met de 7,5% korting via mijn werk bij ZK was Anderzorg nog net iets goedkoper! Ik heb overigens basis + maximaal eigen risico dus dat is ook makkelijk vergelijken.

*knip* uitnodiging tot cashback met extragratis ban

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 29-11-2015 20:07 ]

Anoniem: 224360

Zenix schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:09:
[...]

Daarom 'gezonde' mensen want je weet nooit wat er gebeurd, dat weet ik helaas al geen ander. Ik heb naast mijn vaste kosten ook nog extra kosten op gebied van voeding, medicijnen en hulpmiddelen die niet of deels worden of vergoed, maar omdat dit topic over de verzekering gaat is dat niet relevant.

Ik heb zelf bij Anderzorg gekeken, maar kost mij meer dan Zilveren Kruis. Daarnaast was CZdirect een goedkopere optie, maar één van mijn vaste zorgverleners heeft daarmee geen contract, dus die valt ook af.

Als chronisch zieke heb ik wel één voordeel, over de eigen risico hoef ik mij geen zorgen te maken, want die moet ik toch betalen. Daardoor hoef ik ook nooit zorg uit te stellen of rekening te houden met het eigen risico de rest van het jaar, geeft toch een bepaald soort rust :P
Lastige situatie. Als je chronisch ziek bent, mag je best wat meer betalen. Je bent immers 'grootverbruiker'. Echter ik betaal een heel jaar en maak geen gebruik van zorg. Dan moet van dat geld jouw rekening toch weer omlaag kunnen. Lijkt me het principe achter een maatschappelijk sociaal stelsel.

Het huidige zorgstelsel brengt in ieder geval helemaal niets op voor de klanten die er verplicht aan vastzitten.

Eens kijken wat ditzo dit jaar gaat brengen, ben daar al 2 jaar best tevreden met het gebodene voor het gezin.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:47
Tjeerdtq schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:47:
• Sterilisatie > Zo goedkoop mogelijke polis (ziekenhuis maakt me niet uit). Mag ook een losse aanvullende polis zijn.
Zo'n 6/7 weken geleden laten doen.
Ziekenhuis gaf aan dat het ong. 600 euro zou kosten incl. controle na 3 maanden.
Exacte bedrag zou dan volgen indien het niet vergoed zou worden. Had het nagekeken maar voordat het zou worden vergoed via het ziekenfonds moest ik iets van 1000 euro per jaar meer betalen.

Anyways... 600 euro is natuurlijk voor een 1 malige ingreep wel te overzien ;)
En de vrouw kan evt. anticonceptie laten vallen zodra alles gecontroleerd is, wat ook weer centjes scheelt :)

Ik heb overigens de rekening nog altijd niet ontvangen.. dus het exacte bedrag zal nog moeten blijken. Al zal het 100% zeker goedkoper zijn dan per ongeluk zwanger worden :+

*neem even aan dat je het hebt over zaadleiders knippen*

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 19-11-2015 22:50 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 10-05 07:09

Griffin

Is mythical

Thalaron schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:49:
[...]

Anyways... 600 euro is natuurlijk voor een 1 malige ingreep wel te overzien ;)
En de vrouw kan evt. anticonceptie laten vallen zodra alles gecontroleerd is, wat ook weer centjes scheelt :)
Anticonceptie in de vorm van de pil is niet extreem duur volgens mij. Voor 600 euro kan je behoorlijk wat jaar de pil slikken ;).

Ontopic:
Ik heb gister een berekening gemaakt dat 885 eigen risico zeker loont. Voor het zelfde geld als je totaal per jaar kwijt bent bij 385 eigen risico (dus premie per jaar + eigen risico) kan je bij 885 eigen risico tot 650 euro declareren en dan nog heb je ongeveer 25 euro totaal 'winst'.

Vorig jaar de vrouw naar menzis gegaan ivm betere zwangerschapsdekking (eigen bijdrage van bevallen + kraamzorg etc). Maar dit jaar heeft ze dat niet nodig dus gaat ze weer terug naar Anderzorg (waar ik ook zit en zijzelf ook in 2014).

Alleen nog even dekking bekijken aangezien ik in 2016 30 word en je dan geen gebruik meer mag maken van het jong aanvullend pakket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Alleen nog even dekking bekijken aangezien ik in 2016 30 word en je dan geen gebruik meer mag maken van het jong aanvullend pakket :(
Waar zie dat staan dan je na je 30e geen Jong meer af kan sluiten ? Ik kan het niet vinden en heb twee jaar geleden eens geïnformeerd daarover (aangezien ik ook niet echt 'jong' meer ben) en toen werd mij verteld dat in principe iedereen die aanvullende verzekering 'jong' af kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Rannasha

Does not compute.

sambalbaj schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:16:
Sommige verzekeringen staan het toe dat je midden in het jaar overstapt naar een uitgebreidere polis in geval van zwangerschap. Heeft mijn vrouw destijds ook gedaan, van enkel de basisverzekering bij OHRA naar een polis met basis + aanvullend zodat er wat meer kosten gedekt werden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30

Theo

moederbord

Deveon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:11:

Anderzorg heeft via de socialshops ook acties lopen om 40 euro korting te krijgen. Helemaal aan het eind van het jaar zijn ze volop aanwezig. Met jaarbetaling (2% korting) kom je uit op 771 euro per jaar.

De periode na kerst is vaak ook erg voordelig; dan proberen de verzekeraars ook met extra aanbiedingen en acties de laatste 'twijfelaars' over te halen. Vorig jaar (of twee jaar geleden) had ik niet enkel de 40 euro korting, mar ook een 25 euro BOL bon.

Ik ben zelf ook op zoek naar het goedkoopste qua verzekering.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Nou, situatie per 2016 bij FBTO: 5 euro duurder voor ons samen. van 155 naar 160. Wel aan de hand van naturapolis.

Het blijft een risico dat verhogen, maar aan de andere kant, in de 30 jaar dat ik rondloop heb ik 1x echt wat serieus gehad, toen ik een gebroken teen had opgelopen.

Daarnaast 2x ofzo geweest ivm zeer hardnekking griepvirus, 1x schouderblessure, 1x slijmbeursonsteking(lichte) en bij alles was het antwoord hetzelfde: uitrusten. En ik ben daarnaast ook echt nooit ziek.

Mijn tanden zijn eigenlijk het enige waar ik op let. 15 jaar terug 3 kiezen weg omdat het schots en scheef zat, gaatjes of andere problemen heb ik in de tussentijd niet meer gehad, hoogstens tandsteen, maar de mogelijkheid bestaat wel dat die nog komen(tandarts zag althans op een foto dat er wat plekjes waren waar die zouden kunnen komen) . So be it. Die 70-90 euro is nog niks bij wortelkanaalbehandelingen en weet ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 15:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Vergeet niet dat veel van die tandartsverzekeringen meestal ook maar een bepaald percentage van een behandeling vergoeden en daarnaast een maximum bedrag per jaar hebben.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06

JSchut

.....

Lees hier meerdere male Anderzorg. Maar is Unive niet nog goedkoper? Of zie ik wat over het hoofd.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
JSchut schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:30:
Lees hier meerdere male Anderzorg. Maar is Unive niet nog goedkoper? Of zie ik wat over het hoofd.
Het gaat om de premie bij een maximaal eigen risico. Bij Anderzorg is de premiekorting 288 euro in dat geval, bij Unive maar 180 zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Bergie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:30:
Vergeet niet dat veel van die tandartsverzekeringen meestal ook maar een bepaald percentage van een behandeling vergoeden en daarnaast een maximum bedrag per jaar hebben.
Op dit moment zit ik op 75% van 200 euro per jaar wat vergoedt wordt (per jaar kost het nu 80 euro op dit moment voor 2x gewone controle/reininging zonder extra behandelingen). En de rest betaal ik uit eigen zak, uiteindelijk scheelt het ook weinig hoor. Je betaalt er gewoon voor, als extra premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30

Theo

moederbord

Bergie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:30:
Tandartsverzekering is echt een wassen neus. OVer het algemeen vergoeden ze nooit meer dan tweemaal je jaarbetalingen. Dus als je 10 euro per maand betaald (120 euro per jaar) zullen ze nooit meer dan 250 euro vergoeden.

Tandartsverzekering is dus enkel nuttig als je op voorhand weet welke kosten je gaat maken, en vervolgens daar een passende verzekering op afsluit.
JSchut schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:30:
Bij Unive kom ik uit op 890 euro per jaar.Dat significant meer dan bij Anderzorg.

[ Voor 12% gewijzigd door Theo op 20-11-2015 09:41 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06

JSchut

.....

Sdreeg schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:34:
[...]

Het gaat om de premie bij een maximaal eigen risico. Bij Anderzorg is de premiekorting 288 euro in dat geval, bij Unive maar 180 zo te zien?
Theo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:40:
Bij Unive kom ik uit op 890 euro per jaar.Dat significant meer dan bij Anderzorg.
Sorry. Jullie hebben helemaal gelijk.

Ik twijfel heel erg waar ik heen moet gaan. Durf het eigen risico niet zo goed op te hogen. We zitten nu bij Interpolis.

Unive lijkt een goede optie als we het eigen risico op 385 houden. Enige wat ik er voor mijn vrouw bij wil is fysio. Voor mij zou een bril vergoeding leuk zijn. Echter betaal je in de regel dan meer verzekering dan dat de bril kost.

[ Voor 13% gewijzigd door JSchut op 20-11-2015 09:42 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Griffin schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:29:
[...]

Anticonceptie in de vorm van de pil is niet extreem duur volgens mij. Voor 600 euro kan je behoorlijk wat jaar de pil slikken ;).
Mijn vrouw betaald iets van 30 euro per jaar voor de pil. Dus daar kun je 20 jaar de pil voor slikken :-)

Zelf ben ik niet zo voor dure aanvullende verzekeringen. Mensen die dan 200 euro per jaar meer gaan betalen omdat ze dan eens in de 2 jaar voor 150 euro nieuwe bril mogen uitzoeken en de pil mogen declareren. Mijn tandarts en opticien/optometrist raden het af om een (dure) aanvullende verzekering te nemen.

Uiteindelijk is een verzekering toch iets sociaals en betaal je met z'n allen en als iemand iets krijgt deel je dus de kosten. Lopen roepen dat je nooit iets krijgt en daarom niet wilt verzekeren is natuurlijk onzin. Iedereen kan iets overkomen en dan is het fijn dat het geregeld is (mijn moeder is ernstig ziek geweest (en overleden) maar een aantal van de injecties die ze moest waren al 5000euro per stuk en dan heb ik het nog niet eens over scans, chemo's e.d.)

Zelf ben ik daarom verzekerd bij ONVZ met werkgeverskorting. Wel iets duurder maar dan kunnen ik en mijn kinderen wel overal terecht. Kijk de forums en uitzendingen van kassa en radar er maar op terug. Als je naturapolis hebt koopt de verzekeraar uren zorg in bij de aanbieders (ALS ze er al een afspraak mee hebben) en als dat op is mag je naar een andere toe. Ik heb er het geld wel voor (en voor over) om overal terecht te kunnen.

Morgen trouwens een uitzending in Kassa over de Zorgverzekeringen in 2016.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 20-11-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 10-05 07:09

Griffin

Is mythical

tvdoc schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:06:
[...]

Waar zie dat staan dan je na je 30e geen Jong meer af kan sluiten ? Ik kan het niet vinden en heb twee jaar geleden eens geïnformeerd daarover (aangezien ik ook niet echt 'jong' meer ben) en toen werd mij verteld dat in principe iedereen die aanvullende verzekering 'jong' af kan sluiten.
Kreeg net ook een mail erover.
Ik ga eens kijken wat beter is, zelf samen stellen of jong pakken (ik denk jong pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Theo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:16:
[...]

Anderzorg heeft via de socialshops ook acties lopen om 40 euro korting te krijgen. Helemaal aan het eind van het jaar zijn ze volop aanwezig. Met jaarbetaling (2% korting) kom je uit op 771 euro per jaar..
Helaas geld dat niet voor bestaande klanten.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Geen referrals voor eigen gewin!