Zorgverzekering 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is weer premieseizoen dus hoog tijd voor een topic over de zorgpremie 2017.

Het eigen risico blijft €385.

Collectiviteitskorting:
www.zorgpremiekorting.nl

Vergelijkingssites:
www.independer.nl
www.zorgkiezer.nl
www.zorgwatch.nl
http://www.zorgwijzer.nl/
https://www.poliswijzer.nl/

Zorgverzekering rijksoverheid:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering
www.kiesbeter.nl

Welk merk hoort bij welke verzekeraar?
Afbeeldingslocatie: http://www.zorgwijzer.nl/wp-content/uploads/2017-infographic-alle-zorgverzekeraars.jpg

Cashback
Voor verschillende verzekeraars, maar ook voor vergelijkingssites zijn er cashbacks via diverse aanbieders. Voor een vergelijking:
http://www.cashbacksvergelijken.nl/

[ Voor 35% gewijzigd door sambalbaj op 07-12-2016 14:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:55
Als het goed is worden dit weekend alle premies voor 2017 bekend gemaakt.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
dit topic eens in de gaten houden. Vind de stijging van de premies wel erg hoog. Was voorheen al jaren klant bij CZ maar gezien de kosten en de dekking van het pakket dit jaar toch maar eens goed het e.e.a. uitzoeken.

...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05
Ik heb vanochtend al even wat vergelijkingen gedaan en ben nog steeds het goedkoopste uit bij mijn huidige verzekering. Al drie jaar lang. Dat doen ze goed. Ik heb alleen basis met max. eigen risico. Tandarts betaal ik zelf.

Zelfs collectief via mijn werk loont niet, omdat het duurder is dan wat ik nu heb. Ik heb een soort internet polis bij De Friesland en doordat je daarbij veel online zelf regelt is deze in de basis al niet duur. Ze geven er daardoor ook geen collectiviteitskorting op.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Sinds dit jaar zat ik bij DSW met een AV-Student. Kwam er achter dat aankomend jaar de premie stijgt en dat de vergoeding voor fysio en tandarts (eigenlijk de enige twee die ik gebruik nu) flink omlaag gaat. Fysio van 20 naar 12 behandelingen en tandarts naar €150 vergoeding max per jaar.

Toch maar eens kijken naar wat anders voor volgend jaar

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:10
Vandaag mailtje van Menzis gekregen met premies. Heb mij ook aangemeld om als eerste de premies via Independer te krijgen, daar nog niks van vernomen.

Menzis 2017:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BxK22kedoOdHgyFuWiOXYrLl/full.png
https://www.menzis.nl/premie-berekenen-en-aanvragen

Afgelopen jaar zit/zat ik bij FBTO. Dit jaar veel tandartskosten gehad en heb de aanvullende tandmodule (€500) ook volledig moeten opgebruiken. Voor aankomend jaar verwacht ik weinig problemen.

Ik ga gewoon afwachten tot er op Independer prijzen beschikbaar zijn. Dan een hoog eigen risico en in één keer voor het hele jaar vooruit betalen en dan nog CashbackXL korting proberen te regelen. Op die manier ben ik het meest voordelig uit. Aanvullende tandmodule nog even aan rekenen. Snel even gespiekt in dat aanbod van Menzis, voor de goedkoopste aanvullende module betaal je €155,40 en dat dekt dan €200. Je 'winst' is €44,60 als je verwacht veel kosten te hebben.

Als je weinig problemen hebt/verwacht dan is het vrij simpel: de goedkoopste kiezen die een contract heeft met zorgverleners bij je in de buurt.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2016 12:15 ]

• Murrays
Zo dat is een flinke verhoging. Ik zit nu bij Menzis Basis voordelig dat komt uit op €90.75. Volgend jaar dus naar €103 euro per maand.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De overheidscollectieven hebben het dit jaar via Aon geregeld, nog steeds bij CZ.
https://www.aonverzekeringen.nl/cvez/zorg/

Problematisch vind ik alleen altijd wel dat wie er wel of niet gecontracteerd is van de zorgverleners nog lang niet bekend is en dat zelfs vaak voor 1 januari niet duidelijk is.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik hou de premies in de gaten. Bij FBTO zaten we redelijk goed qua premies, we zijn allebei nooit ziek. We hebben wel zorg nodig bij onze zoon, dit is tot nu toe volledig gedekt (o.a. fysio), als er iets goedkopers komt met goede dekking ga ik zeker weer overstappen...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
sambalbaj schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:22:
De overheidscollectieven hebben het dit jaar via Aon geregeld, nog steeds bij CZ.
https://www.aonverzekeringen.nl/cvez/zorg/

Problematisch vind ik alleen altijd wel dat wie er wel of niet gecontracteerd is van de zorgverleners nog lang niet bekend is en dat zelfs vaak voor 1 januari niet duidelijk is.
net even een vergelijking gedaan maar krijg dan 2x CZ met exact dezelfde polis maar 2 verschillende maandbedragen. Klopt volgens mij ook niet helemaal....

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit nog te wachten op VGZ, ze hadden wel wat info al gegeven over wat er wijzigt, maar nog geen actuele tarieven. Ben wel tevreden bij VGZ, geen gehannes met indienen of dergelijke, alles gaat direct naar VGZ en zij handelen dit af.

Denk alleen 1 stap omlaag te gaan, heb nu Ruime keuze, maar enige verschil is wel/niet contract partijen waar je zorg mag afnemen binnen 50km, wat voor mij allemaal het geval is, scheelt toch weer tientje in de maand en afkoop eigen risico direct opnemen in de maandpremie (zit elk jaar aan de max eigen risico).

En nog eens inlezen over zelf medicijnen kopen, geen idee wat nu wel/niet mag, blijft van de zotte dat ik elke keer 6,50 betaal per medicijn per keer aan administratiekosten*

Terhandstellingskosten van een geneesmiddel
Gewone vervolguitgifte, geen bereiding, werkdag

8)7

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 17-11-2016 12:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik zou tot minimaal volgende week wachten met vergelijken. Op dit moment zijn nog niet alle premies bekend dus je hebt nog geen compleet beeld.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:28
Ik heb de pech dat een zorgvezekering switchen voor mij zo goed als onmogelijk gaat zijn ivm chronische ziekte etc. Maar goed zit bij het VGZ zonder gezeik etc over waar ik naar binnen loop word allemaal vergoed.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:10:
Afgelopen jaar zit/zat ik bij FBTO. Dit jaar veel tandartskosten gehad en heb de aanvullende tandmodule (€500) ook volledig moeten opgebruiken. Voor aankomend jaar verwacht ik weinig problemen.
Persoonlijk vind ik een tandartsverzekering echt geldtrekkerij Veel wat je zelf moet betalen tegen een hoge premie. Nee, zelfs met af en toe een gaatje vullen kan het niet echt uit.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:03:
[...]

Persoonlijk vind ik een tandartsverzekering echt geldtrekkerij Veel wat je zelf moet betalen tegen een hoge premie. Nee, zelfs met af en toe een gaatje vullen kan het niet echt uit.
In de meeste gevallen is dat ook zo, maar het gaat uiteindelijk om een rekensom met de verwachte kosten. En dan kan het soms wel lonen.

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

[...]

Grappig genoeg is dit bij mij dus helemaal andersom. Ik weet met 100% zekerheid dat ik 250€ zal gaan uitgeven aan tandarts en mondhygienist. En dit zijn allemaal codes die gewoon vergoed worden.
Dus ik betaal ongeveer € 120 per jaar aan aanvullende 'verzekering' om € 250 uit gekeerd/vergoed te krijgen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Freakster86 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:24:
[...]

In de meeste gevallen is dat ook zo, maar het gaat uiteindelijk om een rekensom met de verwachte kosten. En dan kan het soms wel lonen.
Gemiddelde tandartspremie per maand 20 euro (240 euro per jaar) met een max vergoeding tot 500 euro. Alleen controle heeft 100% vergoeding, van de rest van de rekeningen betaal je 25% zelf.

Heb het jaren gehad hoor en vorig jaar ben ik ermee gestopt en toen had ik ongeveer break even (2 personen). Maar dit jaar maak ik er winst op :)

[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 17-11-2016 13:31 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mijn partner en ik krijgen dit jaar voor het eerst een zorgverzekering van de werkgever. Wij gaan naar CZ dus. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Afgelopen jaar met maximaal eigen risico bij Ditzo. €71,34/maand was voor mij het goedkoopste waarbij ik terecht kan bij alle ziekenhuizen. Momenteel nog altijd €0 van mijn eigen risico opgemaakt... Zolang het onder de €400 blijft de komende 1,5 maand heb ik een goede beslissing genomen :)

Ik vind het belangrijk dat ik goed verzekerd ben mocht er toch iets gebeuren; ik wil niet dat ik bij sommige ziekenhuizen niet terecht kan. Ik weet van mezelf dat ik voldoende buffer heb mocht mijn eigen risico in 1x opbranden, maar ga er vanuit dat mij niks overkomt. Wat dat betreft gok ik met een paar honderd euro, maar ik denk wel dat dat voor mij de beste keuze is.

Ik denk dat ik volgend jaar bij Ditzo ga blijven, mochten ze opnieuw een van de laagste prijzen hebben bij een vrije zorgkeuze. Anders ga ik overstappen (natuurlijk goed letten op CashbackXL in dat geval :) ). Je kan voor nog 1% extra korting volgend jaar de jaarpremie in 1x aflossen; daar zie ik eigenlijk ook wel wat in. Met als bonus dat hij niet meer in je maandlasten terugkomt :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• ByteMe_
  • Niet online
[...]

Ik zie er ook niet echt het voordeel meer in. Zonder problemen (enkel controle dus) heb ik ongeveer 90 euro aan rekeningen per jaar. De module kost qua extra premie 120 per jaar. Enkel als ik gaatjes krijg zou ik er wat aan hebben om gelijk te spelen. Volgens mij zat ik op een dekking van 75% van 250 euro. Maar problemen heb ik al veel jaren niet meer.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:10
DarkKnight schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:27:
[...]

Grappig genoeg is dit bij mij dus helemaal andersom. Ik weet met 100% zekerheid dat ik 250€ zal gaan uitgeven aan tandarts en mondhygienist. En dit zijn allemaal codes die gewoon vergoed worden.
Dus ik betaal ongeveer € 120 per jaar aan aanvullende 'verzekering' om € 250 uit gekeerd/vergoed te krijgen.
Ik had precies hetzelfde afgelopen jaar. Ik wist november/december vorig jaar al dat er flink wat kosten aan zaten te komen en het was via de aanvullende module inderdaad geld 'krijgen'.

Gewoon even doorrekenen met je persoonlijke situatie ernaast. Zo ingewikkeld is het niet :)

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04
Richh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:41:
Afgelopen jaar met maximaal eigen risico bij Ditzo. €71,34/maand was voor mij het goedkoopste waarbij ik terecht kan bij alle ziekenhuizen. Momenteel nog altijd €0 van mijn eigen risico opgemaakt... Zolang het onder de €400 blijft de komende 1,5 maand heb ik een goede beslissing genomen :)
Herstel zolang je onder de +/- 600 euro blijft. je hebt immers ook korting op je maandbedrag gekregen :)

• Richh
One-eye864 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:44:
[...]
Herstel zolang je onder de +/- 600 euro blijft. je hebt immers ook korting op je maandbedrag gekregen :)
Yup klopt :) Ik had het verkeerd onthouden, had het even moeten uitrekenen. Sterker nog, het verschilbedrag is nog groter!
Stel dat ik morgen een traumaheli nodig heb en in 1x mijn eigen risico moet betalen:

Bij dezelfde zorgverzekeraar (om het simpel te houden) kost een minimaal eigen risico €93,85 * 12 = €1126. Als daar een eigen risico van €385 overheen komt zit ik op €1511.
Nu betaal ik €71,34 * 12 = €856. Pas als meer dan €655 aan eigen risico opmaak, zit ik op een even hoog bedrag.

In het gunstigste geval bespaar ik €270 op mijn zorgkosten dit jaar. Mocht er iets goed mis gaan, dan kost me dat €230 meer.

• One-eye864
Ja klopt het is inderdaad wat hoger maar zonder de exacte premies te kennen rond ik het altijd af op (ruim) 600+ bij de vele gesprekken die ik ieder jaar weer voer om mensen/jongeren in te laten zien dat een maximaal eigen risico vaak goedkoper is.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik verbaas mij eigenlijk wel weer over de prijsstijgingen.
Wij gaan ook weer € 20 per maand meer betalen.
Hoeveel winst wordt er komend jaar gemaakt ? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Richh
One-eye864 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:01:
Ja klopt het is inderdaad wat hoger maar zonder de exacte premies te kennen rond ik het altijd af op (ruim) 600+ bij de vele gesprekken die ik ieder jaar weer voer om mensen/jongeren in te laten zien dat een maximaal eigen risico vaak goedkoper is.
Als je geen vaste medicijnen/behandelingen en dergelijke nodig hebt (of deze kosten iig onder de €385 liggen) is een maximaal eigen risico het goedkoopste.

Het enige waar je je bewust van moet zijn, is dat je een rekening van €885 moet kunnen verdragen mocht er iets gebeuren. En dat je in dat geval, naast dat je waarschijnlijk flink in de kreukels ligt, je ook nog meer geld kwijt was geweest dan bij een minimaal eigen risico :P
Als je dat beide kan verdragen, zou ik niet weten waarom je zou kiezen voor een minimaal eigen risico.

• One-eye864
Richh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:05:
[...]

Als je geen vaste medicijnen/behandelingen en dergelijke nodig hebt (of deze kosten iig onder de €385 liggen) is een maximaal eigen risico het goedkoopste.

Het enige waar je je bewust van moet zijn, is dat je een rekening van €885 moet kunnen verdragen mocht er iets gebeuren. En dat je in dat geval, naast dat je waarschijnlijk flink in de kreukels ligt, je ook nog meer geld kwijt was geweest dan bij een minimaal eigen risico :P
Als je dat beide kan verdragen, zou ik niet weten waarom je zou kiezen voor een minimaal eigen risico.
Klopt je moet die kleine 900 euro inderdaad wel kunnen betalen (al bieden zorgverzekeraars hier dan bijna altijd wel betalingsregelingen voor waar nodig).

Maar goed ik ga volgend jaar mooi weer voor maximaal eigen risico. Op die manier de afgelopen 5 jaar al ruim 2500 euro bespaard samen met mijn vrouw en beide nog nooit meer dan 100 euro per jaar (per persoon) aan eigen risico gebruikt.

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:00
rimave schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:09:
Ik heb vanochtend al even wat vergelijkingen gedaan en ben nog steeds het goedkoopste uit bij mijn huidige verzekering. Al drie jaar lang. Dat doen ze goed. Ik heb alleen basis met max. eigen risico. Tandarts betaal ik zelf.

Zelfs collectief via mijn werk loont niet, omdat het duurder is dan wat ik nu heb. Ik heb een soort internet polis bij De Friesland en doordat je daarbij veel online zelf regelt is deze in de basis al niet duur. Ze geven er daardoor ook geen collectiviteitskorting op.
Anderzorg heeft nog geen premie bekend gemaakt :+ die zitten dit jaar met 69pm zover ik weet het goedkoopste.

Collectiviteit bij zorgverzekering slaat nergens op, je kunt je ook bij elke collectiviteit aanmelden. Of je er daadwerkelijk werkt maakt ze niets uit

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MdO82 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:02:
Ik verbaas mij eigenlijk wel weer over de prijsstijgingen.
Wij gaan ook weer € 20 per maand meer betalen.
Hoeveel winst wordt er komend jaar gemaakt ? ;)
Winst wordt niet gemaakt met premies. Winst wordt gemaakt van investeringen die zij maken met jouw geld (min hun uitgaven natuurlijk).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tonkey schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:29:
[...]

Anderzorg heeft nog geen premie bekend gemaakt :+ die zitten dit jaar met 69pm zover ik weet het goedkoopste.

Collectiviteit bij zorgverzekering slaat nergens op, je kunt je ook bij elke collectiviteit aanmelden. Of je er daadwerkelijk werkt maakt ze niets uit
Klopt - bij Menzis kan je een PMA Collectieve verzekering afsluiten als consument;

https://pmazorgverzekering.nl/

Krijg je 7% korting op de verzekeringen die Menzis via haar eigen site aanbiedt; scheelt toch weer een paar euro per maand voor exact hetzelfde "product".

MENZIS DIRECT

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RmOxVpL.png

MENSIZ PMA

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mF0uFqF.png

[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-11-2016 14:41 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dan ga ik vanaf zaterdag wel rekenen wat voordeliger is. Als elke verzekeraar over de gehele linie voor de basisverzekering tien euro erbovenop gooit moet ik maar kijken of een aanvullend pakket nog de moeite waard is. Die gaan ook vast in prijs omhoog

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 11:40

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

Hiero E811,44 (jaarbetaling) en dan -E40 welkomstpremie = E771.44 / 12 = E64.29 per maand.

20*350ZO45°

• Tonkey
Richard schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:02:
[...]

Hiero E811,44 (jaarbetaling) en dan -E40 welkomstpremie = E771.44 / 12 = E64.29 per maand.
Dat is anderzorg toch? Ik had het over de vergelijking met Friesland zorg.

• Richh
Richard schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:02:
[...]

Dat klinkt goed :) Heb je bij Anderzorg ook vrije zorgkeuze?

• Murrays
Richh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:19:
[...]

Dat klinkt goed :) Heb je bij Anderzorg ook vrije zorgkeuze?
Voor zover ik weet heeft Anderzorg geen vrije zorgkeuze helaas.

• jongetje
lordgandalf schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:01:
Ik heb de pech dat een zorgvezekering switchen voor mij zo goed als onmogelijk gaat zijn ivm chronische ziekte etc. Maar goed zit bij het VGZ zonder gezeik etc over waar ik naar binnen loop word allemaal vergoed.
Dat is niet helemaal waar. Je moet bij elke verzekeraar geaccepteerd worden voor de basis verzekering. Voor aanvullende verzekeringen kunnen aanvullende eisen gelden maar dat is niet bij elke aanvullende verzekering zo.
[...]

Dat is niet helemaal waar. Die van mijn vorige werkgever gaf erg veel korting en daar werd echt gecontroleerd of je er werkte. Na mijn ontslag (op eigen initiatief ;) ) kreeg ik een brief dat mijn werkgever me had afgemeld en ik daarom niet meer van de collectiviteit gebruik kan maken.

• Tonkey
jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:26:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Je moet bij elke verzekeraar geaccepteerd worden voor de basis verzekering. Voor aanvullende verzekeringen kunnen aanvullende eisen gelden maar dat is niet bij elke aanvullende verzekering zo.

[...]

Dat is niet helemaal waar. Die van mijn vorige werkgever gaf erg veel korting en daar werd echt gecontroleerd of je er werkte. Na mijn ontslag (op eigen initiatief ;) ) kreeg ik een brief dat mijn werkgever me had afgemeld en ik daarom niet meer van de collectiviteit gebruik kan maken.
Dan kun je wel ergens dezelfde collectiviteit krijgen hoor. Percentages korting is gewoon aan een maximum gebonden (10% op basis geloof ik)

• jongetje
Tonkey schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:28:
[...]

Dan kun je wel ergens dezelfde collectiviteit krijgen hoor. Percentages korting is gewoon aan een maximum gebonden (10% op basis geloof ik)
Niet bij die verzekering. Deze werkgever (en ik heb geen zin om namen te noemen) had vanwege afspraken hele hoge korting op de basis en aanvullende verzekering van 10procent op de basis en 24procent op de aanvullende verzekering. Die kun je nergens anders krijgen (heb zelfs begrepen dat medewerkers van die verzekeraar zelf niet zulke korting kregen) ook zonder keuring/acceptatie op de hogere aanvullende pakketten.

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:30
Betaal al jaaaaren rond die 100 euro per maand, en (gelukkig) nog nooit wat gehad. Geen tandarts(wat ik kon claimen),doktersbezoek,medicijnen etc etc.

Hoop alleen maar dat ze "mijn" geld goed besteden in onderzoek waar ik later wel wat aan heb, want tot nu toe was het zonde geld.

• Murrays
Sniffels schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:36:
Betaal al jaaaaren rond die 100 euro per maand, en (gelukkig) nog nooit wat gehad. Geen tandarts(wat ik kon claimen),doktersbezoek,medicijnen etc etc.

Hoop alleen maar dat ze "mijn" geld goed besteden in onderzoek waar ik later wel wat aan heb, want tot nu toe was het zonde geld.
Waarom ga je dan niet voor volledig eigen risico?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
Sniffels schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:36:
want tot nu toe was het zonde geld.
Dat is het hele idee van verzekeren dat je samen geld in een pot doet en de mensen die het nodig hebben het kunnen gebruiken (met bepaalde regels en restricties). Als jij morgen een een ernstige ziekte blijkt te hebben en een hele reeks behandelingen moet ondergaan dan is je premie maar een fractie van de werkelijke kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:49:
[...]

Dat is het hele idee van verzekeren dat je samen geld in een pot doet en de mensen die het nodig hebben het kunnen gebruiken (met bepaalde regels en restricties). Als jij morgen een een ernstige ziekte blijkt te hebben en een hele reeks behandelingen moet ondergaan dan is je premie maar een fractie van de werkelijke kosten.
Precies. Het is een zorgverzekering, geen zorginvesteringsfonds :P

Ik kan ook niet wachten tot de premies bekend zijn. Even kijken of ik dit jaar (weer) ga switchen.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 17-11-2016 15:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:28
jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:26:
[...]

[...]

Ieder zorgverzekeraar moet je inderdaad aan nemen maar voor de aanvullende verzekering moet ik dan gaan checken of ik gekeurd moet worden etc wat bij het aanvragen van deze verzekering nog geen probleem was maar nu mogelijk wel is. Mijn eigen risco is meer een gegarandeerd weg risico.
En weet mijn huidige zorgverzekering dat ze met hun tengels van mijn soort medicijnen af moeten blijven.
Dat moet ik bij de volgende verzekeraar maar weer eens regelen etc.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:49
jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:32:
[...]

Niet bij die verzekering. Deze werkgever (en ik heb geen zin om namen te noemen) had vanwege afspraken hele hoge korting op de basis en aanvullende verzekering van 10procent op de basis en 24procent op de aanvullende verzekering. Die kun je nergens anders krijgen (heb zelfs begrepen dat medewerkers van die verzekeraar zelf niet zulke korting kregen) ook zonder keuring/acceptatie op de hogere aanvullende pakketten.
Maximum voor basis is inderdaad 10% en er zijn genoeg collectieven te vinden die dat ook bieden zonder bij een bepaalde werkgever te werken. Zorgverzekeraars zijn niet dom hoor, deze kortingen worden vrijwel uitsluitend aangeboden bij de 'dure' labels (Zilveren Kruis, Menzis, OHRA, Unive, VGZ enz.) en niet bij budgetlabels als bijv. Anderzorg, Ditzo, Bewuzt. Je bent vooral een dief van je portemonnee als je bij een 'duur' label zit zonder collectiviteitskorting. Het voordeel zit m vooral in een mogelijke aanvullende verzekering die voor jou een aantrekkelijke kosten / baten verhouding heeft.

• Tonkey
MadBear schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:39:
[...]

Maximum voor basis is inderdaad 10% en er zijn genoeg collectieven te vinden die dat ook bieden zonder bij een bepaalde werkgever te werken. Zorgverzekeraars zijn niet dom hoor, deze kortingen worden vrijwel uitsluitend aangeboden bij de 'dure' labels (Zilveren Kruis, Menzis, OHRA, Unive, VGZ enz.) en niet bij budgetlabels als bijv. Anderzorg, Ditzo, Bewuzt. Je bent vooral een dief van je portemonnee als je bij een 'duur' label zit zonder collectiviteitskorting. Het voordeel zit m vooral in een mogelijke aanvullende verzekering die voor jou een aantrekkelijke kosten / baten verhouding heeft.
Een basis en aanvullende verzekering hoeft niet bij dezelfde maatschappij te lopen dus kunt genoeg shoppen

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Zijn er nog mensen die in hun beslissing meenemen hoe de verzekering het afgelopen jaar heeft gehandeld? Zoals bijvoorbeeld dat het Medisch Spectrum Twente geen patienten meer aanneemt van zorgcollectief VGZ? ( https://www.mst.nl/p/over...er%20wachten%20bij%20mst/ )

Dit is overigens een voorbeeld - maar het lijkt me wel nuttige informatie om mee te nemen, want het is toch echt heel vervelend als je als patient lang moet wachten of ver moet reizen voor iets waar dat helemaal niet nodig voor is.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• anandus
  • Niet online
Tonkey schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:45:
[...]

Een basis en aanvullende verzekering hoeft niet bij dezelfde maatschappij te lopen dus kunt genoeg shoppen
Goh. Daar heb ik nooit bij stil gestaan.

Is dat makkelijk om te doen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tonkey
anandus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:52:
[...]

Goh. Daar heb ik nooit bij stil gestaan.

Is dat makkelijk om te doen?
Jawel, hou bij een aanvraag rekening met het vinkje (anders zegt de nieuwe maatschappij alles op bij de oude). Dit is eenvoudig aan te geven.

Edit: vinkje waarin je aangeeft dat ze niet alles bij de vorige maatschappij moeten opzeggen

[ Voor 13% gewijzigd door Tonkey op 17-11-2016 16:58 ]

• jongetje
Tonkey schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:45:
[...]

Dat klopt, alleen zijn die aanvullende verzekeringen (meestal) een stuk duurder als je geen basisverzekering bij die verzekeraar hebt lopen. Administratief wordt het ook ingewikkelder, zeker als eerst een deel vanuit de basisverzekering komt en een deel uit de aanvullende verzekering van een andere maatschappij.

686932

Momenteel heb ik een DSW basisverzekering met 385 euro eigen risico voor 98.75 euro per maand. Dat wordt 108 euro per maand. Ik gebruik medicijnen die van mijn eigen risico af gaan en komend half jaar word ik nog behandeld door het ziekenhuis. Dus het eigen risico blijft zo laag mogelijk.
Als ik de prijzen van andere verzekeringen kijk, denk ik dat overstappen het beste is...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een Menzis restitutiepolis en ik ga er voor zorgen dat die behouden blijft.

Ik zie het voordeel niet zo van een natuurlijke polis. Stel de ambulance brengt je toevallig naar het verkeerde ziekenhuis, dan kunnen de kosten enorm hoog oplopen. Een weekje ziekenhuis met wat operaties kan zo maar een ton kosten.

Ik ben eigenlijk tegen een verplichte zorgverzekering, maar als ik er dan toch voor betaal, dan wil ik wel dat ik verzekerd ben van betaalbare zorg.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Trommelrem schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:52:
[...]
Ik zie het voordeel niet zo van een natuurlijke polis. Stel de ambulance brengt je toevallig naar het verkeerde ziekenhuis, dan kunnen de kosten enorm hoog oplopen.
Je verzekeraar vergoedt spoedeisende hulp wel gewoon.
Bron: Independer

Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat je dan vervoerd moet worden naar een ander ziekenhuis, en het lijkt me dat je je daar al helemaal niet mee wil bezig houden...

Kom je net bij uit je coma "Kunt u mij ook vertellen of dit vergoed wordt, of dat ik zsm overplaatsing naar een ander ziekenhuis moet regelen?" "Sorry meneer, dat moet u zelf uitzoeken" (Het standaard antwoord als je vraagt naar kosten en vergoeding bij een zorgverlener).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Murrays schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:22:
[...]

Voor zover ik weet heeft Anderzorg geen vrije zorgkeuze helaas.
Moet wel gezegd worden dat ze wel gewoon alles waar Menzis contracten mee heeft ook hebben. Het is niet zo'n budget verzekering waar je slechts bij een paar ziekenhuizen ook terecht kan (voor niet spoedeisende zaken), je kan het op hun site bekijken, maar in principe kan je nagenoeg overal terecht. Kan natuurlijk nooit kwaad om het te controleren voor jou situatie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben erg benieuwd, zit al een aantal jaar bij zilveren kruis, maak mijn eigen risico altijd op en heb ivm wel echt fysio dekking nodig. Ben echt benieuwd wat zij gaan doen met de premie.

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 14:08
Ik zit al jaren bij menzis en ga dus straks anders 130 euro p/m betalen.
Maar ik ben gek dat ik niet ga switchen, ik hou dit topic dan ook zeker in de gaten en wacht de premies af.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
Wij willen eigenlijk overstappen van CZ Jongeren wat 2x130,- per maand zou worden volgend jaar naar Zekur Vrij omdat hun nu nog meer vergoeden qua steunzolen en fysio maar is nog afwachten wat het gaat worden daar..

Belachelijke prijsstijgingen wordt alleen maar duurder elk jaar bahbah, daarnaast ook nog zoveel keus wordt je gewoon gek van..

[ Voor 23% gewijzigd door DM89 op 17-11-2016 21:40 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De vergelijkssite www.poliswijzer.nl staat niet in de startpost. Heeft dat een speciale reden?

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:52
Sowieso ben ik wantrouwig voor vergelijkingssites. Dus kleine disclaimer ergens of deze betrouwbaar zijn is misschien wel handig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47

JaQ

incaz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:46:
Zijn er nog mensen die in hun beslissing meenemen hoe de verzekering het afgelopen jaar heeft gehandeld? Zoals bijvoorbeeld dat het Medisch Spectrum Twente geen patienten meer aanneemt van zorgcollectief VGZ? ( https://www.mst.nl/p/over...er%20wachten%20bij%20mst/ )

Dit is overigens een voorbeeld - maar het lijkt me wel nuttige informatie om mee te nemen, want het is toch echt heel vervelend als je als patient lang moet wachten of ver moet reizen voor iets waar dat helemaal niet nodig voor is.
Ik gun al jaren geen cent aan zorgverzekeraars met een omzetplafond. Uit directe kring weet ik dat dit probleem met VGZ bij ten minste nog 2 ziekenhuizen speelt en dat het ieder jaar feest is. Er worden meer verzekeraars genoemd doe hetzelfde doen.

Daarom ben ik (en mijn gezin) verzekerd bij een club op een polis met vrije keuze van behandelaar en max bedrag per behandeling vergoed aan het ziekenhuis. Interesseert me geen klap dat ik daar iets meer voor betaal, ik betaal wel vaker meer voor eigenschappen aan een product die ik een andere waarde toe ken dan iemand anders dat doet.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Murrays
Sissors schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:18:
[...]

Moet wel gezegd worden dat ze wel gewoon alles waar Menzis contracten mee heeft ook hebben. Het is niet zo'n budget verzekering waar je slechts bij een paar ziekenhuizen ook terecht kan (voor niet spoedeisende zaken), je kan het op hun site bekijken, maar in principe kan je nagenoeg overal terecht. Kan natuurlijk nooit kwaad om het te controleren voor jou situatie :).
Klopt inderdaad wat je zegt. Helaas was het zo dat anderzorg helaas niet de juiste contracten had in mijn situatie de dichtstbijzijnde ziekenhuizen waren uitgesloten. Dus zoals je vermeld let daar goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Murrays schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:44:
[...]

Klopt inderdaad wat je zegt. Helaas was het zo dat anderzorg helaas niet de juiste contracten had in mijn situatie de dichtstbijzijnde ziekenhuizen waren uitgesloten. Dus zoals je vermeld let daar goed op!
Dat is dus precies het verschil tussen en natura en een restitutie verzekering. Die natura polis is goedkoper maar dat heeft wel als consequentie dat je bij geplande opnames (of bepaalde (fysio)therapeuten, logopedisten, orthodontisten etc.) niet terecht kunt (of bij moet betalen). Ik zit daarom bij ONVZ, is pure restitutie verzekeraar zonder natura gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:56
Mijn zorgverzekering wordt € 8 duurder. Binnenkort maar eens even gaan vergelijken en rekenen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aM2uP92IKhR48ybXNrVhZwEO/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 21:33
Mrjraider schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:23:
Ben erg benieuwd, zit al een aantal jaar bij zilveren kruis, maak mijn eigen risico altijd op en heb ivm wel echt fysio dekking nodig. Ben echt benieuwd wat zij gaan doen met de premie.
Premie is zojuist bekend gemaakt. Bij mij komt het neer op 6% meer volgend jaar. Valt me nog enigszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 12:58
Wat vinden jullie van Zekur? Ik heb persoonlijk nooit iets, hou mijn eigen risico dus denk ik op maximaal, en Zekur heeft de laagste premie. Jeroen Bosch Ziekenhuis is echter (nog) niet gecontracteerd (dichtste bij), maar spoedeisende hulp is in alle ziekenhuizen gedekt toch?

Ik zit momenteel bij de Friesland Zorgverzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Spoedeisend mag je overal terecht. Maar als je bijvoorbeeld een geplande behandeling/operatie moet ondergaan dan kun je daar niet terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik haal hier zojuist "directmail" uit de brievenbus van Promovendum; mij een raadsel hoe die aan mijn gegevens zijn gekomen (op een zeer zeer tijdelijk adres nog wel). En ik ben nieteens "hoger opgeleid" (wel een poging toe gedaan); terwijl ze zelf altijd wel aangeven zich daar op te richten :P

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:21
Sinds dit jaar bij ONVZ en denk dat ik niet meer overstap. Zeer goede klantenservice en echte vrije keuze. Nu wachten op de nieuwe premies aangezien ze die morgen bekend maken. De polisvoorwaarden zijn al wel te vinden via: https://www.onvz.nl/ONVZ/...polisvoorwaarden-2017.pdf . Officieel nog niet bekendgemaakt maar de link van 2016 aangepast en dan vind je ze.

Ps. nu ook geplande zorg vergoed in België en Duitsland: http://www.onvz.nl/zorgverzekeringen/wereldfit

Betalingskorting omlaag:
Jaarbetaling = 2% ( 2016 = 3%)
Halfjaarbetaling = 1% (2016 = 2%)
Kwartaalbetaling = 0,5% (2016 = 1%)

[ Voor 23% gewijzigd door menalert op 18-11-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ga 9 euro pm meer betalen. Nu 136,65 en dat wordt dan 145,65. Ik zit er ook om te denken om die eigen risico al af te betalen in 10 termijnen zodat ik voorkom elke twee maanden 140 extra te moeten betalen voor mijn astma medicatie of zalf :/ het is weer allemaal veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mrjraider schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:17:
Ik ga 9 euro pm meer betalen. Nu 136,65 en dat wordt dan 145,65. Ik zit er ook om te denken om die eigen risico al af te betalen in 10 termijnen zodat ik voorkom elke twee maanden 140 extra te moeten betalen voor mijn astma medicatie of zalf :/ het is weer allemaal veel te duur
Dat ga ik nu ook doen, dit jaar zat ik ook alweer doorheen (medicatie voor astma wordt ook elk jaar duurder, terwijl ik stuk minder gebruik ben ik op jaarbasis nog steeds net zoveel kwijt).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

jongetje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:43:
Spoedeisend mag je overal terecht. Maar als je bijvoorbeeld een geplande behandeling/operatie moet ondergaan dan kun je daar niet terecht.
Afgelopen maand werd ik door de huisarts naar de spoed gestuurd en mocht toen niet naar huis van het ziekenhuis.
Stel dat het geen gecontracteerde ziekenhuis was geweest, mocht dan de opname en verdere behandeling bij hetzelfde ziekenhuis? Of moet je zelf vervoer regelen en met verwijzing naar een ander ziekenhuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

686932 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:24:
[...]

Afgelopen maand werd ik door de huisarts naar de spoed gestuurd en mocht toen niet naar huis van het ziekenhuis.
Stel dat het geen gecontracteerde ziekenhuis was geweest, mocht dan de opname en verdere behandeling bij hetzelfde ziekenhuis? Of moet je zelf vervoer regelen en met verwijzing naar een ander ziekenhuis?
Dat valt afaik onder 'niet planbare zorg', wat nog steeds in basispakket zit (wel eigen risico).

Het is pas wanneer na jouw bezoek/verblijf er een vervolgonderzoek moet komen op een later tijdstip, dat valt onder planbare zorg en zit je wel met contract van ziekenhuis/verzekeraar. In dat geval dacht ik dat zelfs ziekenhuis dit jou moet melden, mocht de verzekeraar geen contract met dat ziekenhuis hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mijn 1ster Aanvullende verzekering van ZilverenKruis is gelijk gebleven met 2016

ZilverenKruis Basis Budget met ISO/LSVb collectiviteit met 885 ER en jaarbetaling kom je op E866.66 / 12 = E72.22 p/m

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 00:37
Anderzorg is bekend voor 2017:
€385: €102p/m €1224p/j
€885: € 78p/m € 936p/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zijn er hier mensen die het medicijn dexamfetamine gebruiken? Afgelopen jaar is er wat veranderd mbt de vergoeding. Maar kan nog weinig vinden over de vergoedingen voor komend jaar. Alleen dat DSW ook de medicatie van De Regenboog apotheek vergoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 00:37
Tot nu toe heb ik het volgende in gedachten:
- Overstappen naar De Friesland verzekeringen
- Afsluiten via Cashback XL (€32,50) retour
- Betaling per jaar (-2% = €18,71)

Totale kosten worden dan: €884,19 per jaar.
Gemiddeld zou dat uitkomen op €73,68 per maand.

Iemand die hier nog onder kan duiken? en waar je ook naar elk ziekenhuis kan.

[ Voor 7% gewijzigd door DJustin op 19-11-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
KappuhH schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:34:
Zijn er hier mensen die het medicijn dexamfetamine gebruiken? Afgelopen jaar is er wat veranderd mbt de vergoeding. Maar kan nog weinig vinden over de vergoedingen voor komend jaar. Alleen dat DSW ook de medicatie van De Regenboog apotheek vergoedt.
Alleen de 2,5 mg wordt compleet vergoed, andere doseringen niet blijkbaar, haha:
https://www.medicijnkoste...&kop=2&zoek=dexamfetamine

Het goedkoopste is natuurlijk niet ziek worden en een hoog eigen risico, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
DJustin schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:25:
Anderzorg is bekend voor 2017:
€385: €102p/m €1224p/j
€885: € 78p/m € 936p/j
13% meer, dat is nogal...
Toch maar overstappen dan, Friesland zover nog de goedkoopste. Gebruik geen zorg dus het aanbod van ziekenhuizen maakt me niet uit (liefste geen als dat korting geeft xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37

tomtom901

Moderator General Chat
DJustin schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:40:

Die heb ik ook zo afgesloten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
CZ is voor mij 100 euro duurder geworden op jaarbasis. De premie is omhoog gegaan en de premiekorting voor jaarlijkse betaling is van 3% naar 2% gegaan.
We gaan maar weer overstappen dus.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is de hoogte v/d premie de reden voor de meesten om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 18:16
Ik heb het net even bekeken voor mijn eigen situatie.

Zat dit jaar bij Anderzorg, met 385 euro eigen risico een aanvulling voor tanden 75% tot 250 euro en 9x fysiotherapie. Geen problemen mee gehad, goed geholpen en dus tevreden over de dienstverlening.

Voor dit jaar heb ik gekozen om gewoon bij Anderzorg te blijven. Ook weer het eigen risico van 385 euro, de 9x fysio en daarnaast nu 100% tot 250 euro tandartskosten omdat er meteen in januari nog wat gesleuteld moet worden.
*snip* Nee, geen affiliatelinkjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 19-11-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
ik zit ook bij anderzorg.
Afgelopen jaar heb ik anderzorg + jong,

Volgens mij was het onbeperkt veelvoorkomende behandelingen bij de tandarts (80% vergoed)
maar nu is het maar 150 euro?

of zie ik wat verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 22:39

RgR

Ik had dit jaar Anderzorg met de "Jong"-aanvulling. Ik was erg blij met de 80% vergoeding van tandartskosten zonder maximumbedrag en mij viel het inderdaad ook op dat er dit jaar een maximum van 150 euro is; totaal niet meer interessant omdat je voor de aanvulling 189 euro betaalt.
Zijn er nog tandartsverzekeringen zonder maximumbedrag?

Edit: Zo te zien heeft DSW met de AV-Standaard en AV-Top geen limiet als het gaat om bijvoorbeeld vullingen. Andere behandelingen hebben soms wel een maximum.

[ Voor 18% gewijzigd door RgR op 19-11-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DJustin schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:40:

Bij De Friesland kan je niet naar elk ziekenhuis.

Nog even afwachten, prijsvechters zoals Ditzo hebben nog geen prijzen bekend gemaakt. Momenteel is De Friesland volgens mij wel het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Laatst online: 31-05 13:43
Op Studentgoedverzekerd kan je een zorgverzekering (Zilveren Kruis) afsluiten voor € 866,66 p/j. (op basis van jaarbetaling en € 885,- eigen risico ). Deze had ik 2 jaar geleden ook (ook toen was ik al geen student meer).

Deze is iets goedkoper dan De Friesland verzekering.
Iemand nog een beter tarief gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
Unkie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:35:
Op Studentgoedverzekerd kan je een zorgverzekering (Zilveren Kruis) afsluiten voor € 866,66 p/j. (op basis van jaarbetaling en € 885,- eigen risico ). Deze had ik 2 jaar geleden ook (ook toen was ik al geen student meer).

Is dat het tarief van 2016 of 2017? Staat niet duidelijk aangegeven, bij de Friesland is nu de premie van 2017 bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

iFlames schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:49:
[...]

Is dat het tarief van 2016 of 2017? Staat niet duidelijk aangegeven, bij de Friesland is nu de premie van 2017 bekend.
Richard in "Zorgverzekering 2017"
Bereken uw premie

Stel uw zorgverzekering voor 2017 samen
Lijkt me duidelijk. 2017 dus...

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
Unkie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:35:

Als ik het daar invul kom ik op 68,76 per maand uit. Vervolgens verwijzen ze je naar de site van zilveren kruis en is het 74,46 per maand.. Ik vermoed dus toch dat het de premies van 2016 zijn op de site

Peer jaar alsnog gunstig met 866,66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Laatst online: 19:19
Ik zit nu collectief bij CZ via mijn werkgever. Het enige wat me tegenhoud om te switchen is de werkgeversbijdrage van 25 euro netto per maand.

Totale kosten met een eigen risico van € 385 komen uit op: €924,-- voor alleen de basis verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55

muhda

Time & Space traveler

Bij (Achmea) zilveren kruis, gaat mijn premie naar 120 euro en dat is met 2* en volle eigen risico.
en dan mis ik nog zut veel dingen, de vergoedingen die erbij komen gebruik ik niet.

Wat ik belangrijk vind is wereldwijde dekking (voor als ik op reis ben), massage en fysio. Ik denk dat ik overstap naar FBTO, ben ik voor 90 euro klaar. Misschien nog paar handige modules (tot 100 euro) erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door muhda op 19-11-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
Tonkey schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:17:
[...]

Als ik het daar invul kom ik op 68,76 per maand uit. Vervolgens verwijzen ze je naar de site van zilveren kruis en is het 74,46 per maand.. Ik vermoed dus toch dat het de premies van 2016 zijn op de site

Peer jaar alsnog gunstig met 866,66
Lijkt me duidelijk. Niet 2017 dus op de Studentengoedverzekerd website zelf...

[ Voor 3% gewijzigd door iFlames op 19-11-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
muhda schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:45:

Wat ik belangrijk vind is wereldwijde dekking (voor als ik op reis ben)
Dat kun je ook afdekken met een reisverzekering. Dan ben je meteen ook voor andere zaken op reis verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 22:51

Zenix

BOE!

Ik ga 1.538,37 per jaar oftewel 128,10 per maand betalen voor Zilveren Kruis Budget, 3 steren aanvullend(24 fysio) en 2 steren tand(500) met collectiviteitkorting 7% basis, 20% aanvullende en 20% tand. Heb nog geen verzekering gezien die gunstiger is, dat komt voornamelijk door de collectiviteit. Eigen risico kan ik meestal al in januari of februari geheel overmaken als chronische zieke, dus eigen risico verhogen zit er niet in ;)

Ik ga waarschijnlijk ster omlaag met aanvullend(12 fysio) en dan kom ik nog wat lager uit. De premie is met zo'n 110 euro omhoog gegaan. Als iemand wat gunstigers heeft hoor ik het graag. De beperkte ziekenhuis keuze is wel beetje jammer, maar het ziekenhuis waar ik altijd kom is wel aangesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 19-11-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
De verzekeraars hebben tot 12 uur om de premies bekend te maken, dus wachten en morgen even vergelijken is wel verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Is een reden voor het steeds maar weer verhogen van de premie niet ook een gevolg van het feit dat mensen hun eigen risico ieder jaar maar weer verhogen om de premie weer omlaag te krijgen? Met andere woorden is het niet verstandiger om het eigen risico af te schaffen en zo de verdeling van de lasten weer gelijkmatiger over elke zorgverzekerde te verdelen?

Het kan toch niet zo zijn dat wij over een jaar of tien op een premie van €200,- per maand zitten?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:06:
Is een reden voor het steeds maar weer verhogen van de premie niet ook een gevolg van het feit dat mensen hun eigen risico ieder jaar maar weer verhogen om de premie weer omlaag te krijgen? Met andere woorden is het niet verstandiger om het eigen risico af te schaffen en zo de verdeling van de lasten weer gelijkmatiger over elke zorgverzekerde te verdelen?

Het kan toch niet zo zijn dat wij over een jaar of tien op een premie van €200,- per maand zitten?
De zorgkosten gaan toch wel omhoog door de vergrijzing en het langer leven.
200 euro over 10 jaar, het zou best kunnen.
10 euro per jaar verhoging.
De verzekeraars eten nu hun winst al op door de premie niet te hard te laten stijgen, anders was het nog veel meer stijging geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 01:26
sjaool schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:06:
Is een reden voor het steeds maar weer verhogen van de premie niet ook een gevolg van het feit dat mensen hun eigen risico ieder jaar maar weer verhogen om de premie weer omlaag te krijgen?
Of misschien vanwege het feit dat een kwart van de zorgbestuurders nog steeds boven de Balkenende-norm verdient. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Bij het vergelijken staat FBTO, waar ik nu zit, op nummer 2, Anderzorg komt met 4 euro verschil op 1. Ik vind de modules wel handig dus, als dat echt het best haalbare is blijf ik wel hier... Nieuwe premie wordt 82,67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 22:40
Ik zit nu bij Anderzorg en ga daar denk ik blijven (is de goedkoopste met mijn aanvullende wensen bovenop de basisverzekering en beviel afgelopen jaar goed), zou ik dan wel of geen gebruik kunnen maken van de cashback via cashbackxl en Independer of de Tip een vriend actie? De pagina met actievoorwaarden is leeg via mijn mobiel dus daarop kan ik niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 20:38
RgR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:06:
Ik had dit jaar Anderzorg met de "Jong"-aanvulling. Ik was erg blij met de 80% vergoeding van tandartskosten zonder maximumbedrag en mij viel het inderdaad ook op dat er dit jaar een maximum van 150 euro is; totaal niet meer interessant omdat je voor de aanvulling 189 euro betaalt.
Zijn er nog tandartsverzekeringen zonder maximumbedrag?

Edit: Zo te zien heeft DSW met de AV-Standaard en AV-Top geen limiet als het gaat om bijvoorbeeld vullingen. Andere behandelingen hebben soms wel een maximum.
Ja klopt.. nu is het maar tot 150 euro.
Totaal niet meer interessant.... nu moet ik kiezen 80% of 100% vergoed, en tot 250 of 500 euro....

Heb jij al iets gevonden?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste