Zorgverzekering 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
Ik heb de knoop ook maar doorgehakt. Ik heb uiteindelijk niet eens heel veel research gedaan.
Via dit topic en Independer kwam ik uit op Zilveren Kruis ZieZo Basis.
Ik zit nu gewoon bij Zilveren Kruis en dat bevalt prima, in 2015 a.g.v. een ongeluk voor het laatst zorgkosten gemaakt en ook aanvragen/aanpassen van een reisverzekering gaat altijd ontzettend makkelijk. ZieZo is Zilveren Kruis, dus ook dat zal dan wel prima.

Verder verwacht ik voor komend jaar geen zorgkosten en wil ik dus gewoon een goedkope basisverzekering met dekking van alle ziekenhuizen. Veel beter/goedkoper dan ZieZo Basis wordt het dan niet volgens mij.

€77,95 (met max eigen risico)
+ tandongevallenverzekering (afgesloten via Independer)
+ €27,50 retour via Cashbacktotaal.nl (na een tip van hier, ken het verder niet maar is snel verdiend natuurlijk)

Nu wachten op de energieafrekening volgende maand en dan opzoek of dat ook nog weer iets goedkoper kan. Allemaal noodzakelijk kwaad, maar wel makkelijk "verdienen" (besparen eigenlijk) elke maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 11:24
Overgestapt van AZ naar Ditzo. Premie (maar ook het pakket) scheelt vrijwel niets en die pechvogel-actie is een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:35

muhda

Time & Space traveler

Vorig jaar al zitten kijken voor een over stap maar toen niet aangedurft en bij Zilveren Kruis gebleven.
(Volle eigen risico en basis.)

Voor 2017 toch maar overgestapt naar FBTO. Prijs is gelijk gebleven, alleen wel veel beter verzekerd.
Eigen ricico + 400, Spier module, Alternatieve geneeswijzen module) Jaarbetaling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:01
CashbackXL, collectiviteits--kortingen, aanmeldbonussen. DSW weet het weer prima te verwoorden op Twitter.

"Eerst de premie te hoog vaststellen en dan mensen blij maken met een korting? Onzin! #Collectiviteitskorting"

[ Voor 78% gewijzigd door kdeboois op 27-12-2016 15:58 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
TMC schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:26:
[...]
Goed punt. Jaarbetaling zie ik niet zitten voor die 30 euro, maar 18,50 cashback + gratis tandongevallen verzekering vind ik een leuke extra. :)
Bij een verzekering van €100,- per maand is het toch 2,5%

Ook goed te bedenken dat als je per maand betaalt je gemiddeld het geld ook een half jaar kwijt bent, je zou dit dus kunnen zien als 5% op jaarbasis (of het rendement waar je anders mee rekent nog delen door 2).

Tenzij je echt allemaal heel krap komt zou ik bij dergelijke bonus voor jaarbetaling deze dus juist wel altijd doen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

mefjoew schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:10:
[...]

Begrijp dat meer mensen met dit bijltje hakken en er geen pasklaar antwoord komt. Zijn er wellicht wel mensen die ervaring hebben met het 'vals' invullen van een vragenlijst bij aanvullende verzekering? Dus dat ik aangeef geen speciale dingen te gaan doen, terwijl ik dus voornemens ben een beugel te nemen..?

Sowieso behoorlijk wassen neus die vragenlijst.. Wie neemt er nou een aanvullende verzekering van + € 30,- per maand, terwijl hij/zij dit niet doet vanwege verwachte kosten voor zaken die juist dat verzekeringsdeel dekt :+
https://www.doorneweerd.n...51-wetboek-van-koophandel

Had het hier al eens eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
kdeboois schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:56:
CashbackXL, collectiviteits--kortingen, aanmeldbonussen. DSW weet het weer prima te verwoorden op Twitter.

"Eerst de premie te hoog vaststellen en dan mensen blij maken met een korting? Onzin! #Collectiviteitskorting"
en toch is DSW duurder... voor wat dan? :+
ook DSW is een merk, dat zich op een bepaalde manier profileert....

zelf ook maar op zoek naar een andere verzekering. Zal hier vrij simpel zijn verwacht ik... allebei max ER en geen extra verzekeringen nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 27-12-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Waah schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:29:
[...]

en toch is DSW duurder... voor wat dan? :+
ook DSW is een merk, dat zich op een bepaalde manier profileert....

zelf ook maar op zoek naar een andere verzekering. Zal hier vrij simpel zijn verwacht ik... allebei max ER en geen extra verzekeringen nodig.
Ken de financiële huishouding niet daar. Wellicht niet zulke grote buffers opgebouwd en wat minder noodzaak om te groeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
kdeboois schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:14:
[...]

Ken de financiële huishouding niet daar. Wellicht niet zulke grote buffers opgebouwd en wat minder noodzaak om te groeien ;)
Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding, en dat is geld verdienen. Bij alle bedrijven.
De ene verzekering richt zich op jongeren/marketing (en dus cashbacks oa).
DSW richt zich op mensen die zich afzetten van "de grote jongens".

Allemaal marketingstrategieën. Maar uiteindelijk hetzelfde doel. 8)

Net hier Zilveren Kruis ZieZo basis afgesloten. De goedkoopste optie kon ik niet naar het ziekenhuis hier in de stad. En heb geen zin om naar een ander ziekenhuis te moeten voor planbare zorg voor 6 euro per maand. Gemak is ook wat waard IMHO.

Verder via cashbacktotaal voor mezelf 30 euro terug (2,50 aanmeldkorting + 27,50 cashback via Independer) en gratis tandverzekering voor bij ongelukken. Daarna 10 euro aanmeldkorting van cashbacktotaal voor het aanmelden van mijn vriendin, en de cashback herhaalt voor haar + kind.

Totaal dus 70 euro cashbacks voor 2 personen.

Belachelijk dat het zo werkt, maar zolang het zo werkt ben ik geen dief van eigen portemonnee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Waah schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:30:
[...]

Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding, en dat is geld verdienen. Bij alle bedrijven.
De ene verzekering richt zich op jongeren/marketing (en dus cashbacks oa).
DSW richt zich op mensen die zich afzetten van "de grote jongens".

Allemaal marketingstrategieën. Maar uiteindelijk hetzelfde doel. 8)

Net hier Zilveren Kruis ZieZo basis afgesloten. De goedkoopste optie kon ik niet naar het ziekenhuis hier in de stad. En heb geen zin om naar een ander ziekenhuis te moeten voor planbare zorg voor 6 euro per maand. Gemak is ook wat waard IMHO.

Verder via cashbacktotaal voor mezelf 30 euro terug (2,50 aanmeldkorting + 27,50 cashback via Independer) en gratis tandverzekering voor bij ongelukken. Daarna 10 euro aanmeldkorting van cashbacktotaal voor het aanmelden van mijn vriendin, en de cashback herhaalt voor haar + kind.

Totaal dus 70 euro cashbacks voor 2 personen.

Belachelijk dat het zo werkt, maar zolang het zo werkt ben ik geen dief van eigen portemonnee O-)
Er aan mee blijven doen houdt het echter wel in stand... maar ik snap het.

Wie weet wint de SP de verkiezingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
Is dan een aanvullende verzekering met een jaar wachttijd eigenlijk hetzelfde als de variant zonder wachttijd..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
kdeboois schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:51:
[...]

Er aan mee blijven doen houdt het echter wel in stand... maar ik snap het.

Wie weet wint de SP de verkiezingen ;)
Het zou eens wat anders zijn dan centrum/rechts regeringen sinds WO II.
Mijn stem hebben ze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Momenteel zit ik bij Zilveren Kruis en mijn vriendin met de twee kinderen bij CZ. Misschien dit ook maar eens samenvoegen.

Kijk ik net bij verzekering wijzigen binnen Zilveren Kruis, daar kan ik ZieZo Zilveren Kruis niet eens kiezen, daar begint het al met ondoorzichtig aanbieden. Daarbij kan ik bij mijn verzekering niet eens kiezen voor jaarlijkse betaling, als ik een nieuwe 'wizard' start kan dit wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 27-12-2016 18:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

mefjoew schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:01:
[...]

Is dan een aanvullende verzekering met een jaar wachttijd eigenlijk hetzelfde als de variant zonder wachttijd..?
Meestal zijn de goedkopere aanvullende verzekeringen zonder vragenlijsten en wordt je gewoon geaccepteerd. De riante en dure hebben dit wel. Maar een verzekeraar heeft altijd het recht bij je tandarts na te vragen of je wist dat je in het nieuwe jaar een behandeling nodig zou hebben en kan je dan alsnog uit de verzekering gooien, ook uit de goedkopere aanvullende pakketten.

In essentie pleeg je gewoon fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Vrouwlief zit bij Besured met kind bijgeschreven.. Zelf nu aan het zoeken naar opties, aangezien ik al jaren geen zorgkosten heb wil ik naar maximaal eigen risico.

Anderzorg komt uit op 78 per maand, zorg en zekerheid op 79,35 en Menzis op 83 per maand uit.

Die laatste is bekend, de andere verzekeraars ken ik niet. Allen hebben ze contracten met ziekenhuis in mijn woonplaats. Andere zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-05 14:34
mefjoew schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:39:
[...]

En in dat deel valt de ortho-dekking?
Vanmiddag naar ze gebeld. Ze vertelden me dat de ortho in de collectiviteit gedeelte zat. Enige voorwaarde is dat ik een aanvullende verzekering moet hebben. Ze vergoeden 90% tot maximaal 1650 euro gedurende verzekering. Ik ga daar toch wel gebruik van maken.

Verder ga ik de goedkoopste aanvullende verzekering nemen aangezien ik er toch geen gebruik van maak. Scheelt al weer 30 euro per maand.

Kijk of je ook in aanmerking komt voor een collectiviteit verzekering. Werkgever, woonplaats, lid van clubs? Niet geschoten is altijd mis.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:32
tweakerdennis schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:50:
Vrouwlief zit bij Besured met kind bijgeschreven.. Zelf nu aan het zoeken naar opties, aangezien ik al jaren geen zorgkosten heb wil ik naar maximaal eigen risico.

Anderzorg komt uit op 78 per maand, zorg en zekerheid op 79,35 en Menzis op 83 per maand uit.

Die laatste is bekend, de andere verzekeraars ken ik niet. Allen hebben ze contracten met ziekenhuis in mijn woonplaats. Andere zaken waar ik op moet letten?
Zorg en zekerheid ken ik niet, is een hele kleine speler. Anderzorg is van menzis, focust meer op online en ''hip'', maar gewoon hetzelfde alleen goedkoper.

Let een beetje op of naast je ziekenhuis eventueel een apotheek waar je zit vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Zat al ruim 25 jaar bij DSW :/

De jaarpremie inclusief AV-standaard (en 500 euro extra eigen risico) is in 2 jaar tijd gestegen met zo'n 200 euro. Ook hebben ze de korting op jaarbetaling telkens afgebouwd. Reden om toch eindelijk eens te vergelijken.

Nu overgestapt naar AnderZorg met Budget aanvullend. Hierdoor zit ik op dezelfde premie als 2 jaar geleden bij DSW :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 27-12-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:44
Gaat natuurlijk veel verder dan of ze een contract hebben met je ziekenhuis in de buurt. Wat dacht je van logopedie voor je kinderen, fysiotherapie, psychologische hulp, apotheken zoals hierboven wordt genoemd etc. Allemaal zaken waar je op moet letten met een (uitgeklede) natura polis. Dat is de reden (naast dat ik een goede korting krijg) bij onvz zit. 100 procent restitutie en daarom geen gedoe met aanbieders waar je niet terecht kan of contractuele uren tussen de verzekering een aanrader die halverwege het jaar op zijn en je daardoor net terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
tweakerdennis schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:50:

Heb ook vrouw en kinderen bij besured afgesloten. Wilde zelf max eigen ER, geen aanvulling en wel alle ZH. Zorg en zekerheid heeft (nog) geen contract met het Antoni van Leeuwenhoek. Nu hoop ik geen kanker te krijgen, maar wil ik er toch heen kunnen als het zou moeten...
anderzorg en ditzo doen dit beide wel en zitten bij elkaar qua premie, door de pechvogelhulp naar ditzo gegaan. (Het is overigens een slimme marketingtruc van ze, volgens mij hebben veel mensen daarom voor ditzo gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 11:48

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

SavageBrother schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:17:
Ik zie dat m'n polis voor 2017 bij AnderZorg al klaar staat. Zometeen maar eens even chatten of er nu sprake tandongevallenverzekering of dat ik daarvoor op moet zeggen en via Independer opnieuw een verzekering af moet sluiten.
Wat heb je voor antwoord hier op gehad? Zelfde geld voor mij namelijk :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

bladebla

<Piéééép>

Het valt mij op in de Zorgzoeker van Zilveren Kruis met ZieZo Selectief, dat als je een groene vink ziet staan bij een ziekenhuis dat het wel gecontracteerd is maar mogelijk met 'beperkte toegang': Als de hoeveelheid ingekochte zorg op is, kan het ziekenhuis je wellicht dit jaar niet meer behandelen.

Ik moet wel heel goed kijken om zo'n gegeven niet te missen. Dat zie je pas als je met de muis over de vink heen gaat.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Mattie112 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:48:
[...]

Wat heb je voor antwoord hier op gehad? Zelfde geld voor mij namelijk :)
SavageBrother schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:38:
[...]

Top, zojuist bericht gehad van AnderZorg dat ik via hun ook gewoon gratis een tandongevallenverzekering krijg en ik dus niets hoef stop te zetten en weer opnieuw aan te vragen.

Goed geholpen.
Even contact opnemen dus :), kan gewoon via Facebook chat.

It's dogged that does it

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 05:25
Mijn derde jaar op rij bij anderzorg, maar dit jaar ga ik voor het eerst voor de jaarbetaling. Iemand enig idee wanneer zij deze uitvoeren? Mijn voorkeur gaat uit naar december, maar het zal me niet verbazen als het in januari gebeurt. Wel iets om rekening mee te houden volgend jaar dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshnub op 29-12-2016 09:47 ]

• keko12
Freshnub schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:47:
Mijn derde jaar op rij bij anderzorg, maar dit jaar ga ik voor het eerst voor de jaarbetaling. Iemand enig idee wanneer zij deze uitvoeren? Mijn voorkeur gaat uit naar december, maar het zal me niet verbazen als het in januari gebeurt. Wel iets om rekening mee te houden volgend jaar dan.
Verschilt per person, maar waarschijnlijk 6/7/8 Januari. Je kunt het echter nu al zelf overmaken.

• SavageBrother
Freshnub schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:47:
Ik heb heb het zelf overgemaakt vorig jaar, maar vervolgens werd het alsnog een keer afgeschreven. Heeft best een tijdje geduurd voordat ik dat terug had.

It's dogged that does it

• Freshnub
SavageBrother schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:26:
[...]

Ik heb heb het zelf overgemaakt vorig jaar, maar vervolgens werd het alsnog een keer afgeschreven. Heeft best een tijdje geduurd voordat ik dat terug had.
Ja daar was ik al bang voor. Administratief zijn ze niet de sterkste en het feit dat je dan met een 0900 nummer moet gaan bellen schept ook geen vertrouwen.

Ach ja dit jaar kom ik niet boven de grens van de belastingdienst uit, dus is het niet zo een probleem. Volgend jaar maar kijken waar we staan. Bedankt voor de informatie.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik zit met een zelfde idee als Djustin:

Een maandje onverzekerd zijn (opzeggen bij m'n huidige zorgverzekeraar en pas een maand later weer aanmelden bij een andere) kan dus blijkbaar. Ik zit overigens even in het buitenland waar ik gewoon een reisverzekering voor heb lopen, dus als er iets aan de hand is dan wordt dat gewoon vergoed.

Mensen nog op/aanmerkingen over? Ik ben er niet zo in thuis, maar het lijkt een bespaaring van één maand zorg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
majic schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:38:
Ik zit met een zelfde idee als Djustin:

Een maandje onverzekerd zijn (opzeggen bij m'n huidige zorgverzekeraar en pas een maand later weer aanmelden bij een andere) kan dus blijkbaar. Ik zit overigens even in het buitenland waar ik gewoon een reisverzekering voor heb lopen, dus als er iets aan de hand is dan wordt dat gewoon vergoed.

Mensen nog op/aanmerkingen over? Ik ben er niet zo in thuis, maar het lijkt een bespaaring van één maand zorg?
Leuk bedacht :) maar werkt niet:
De nieuwe verzekering gaat dan met terugwerkende kracht in per 1 januari.
Je betaald dus gewoon nog voor maand januari.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• majic
Tales schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:14:
Het valt me jaar in en uit op dat Delta Lloyd eigenlijk nooit genoemd wordt in dit topic (en voorgaande edities). Voor mijn gevoel zijn ze redelijk goed geprijsd met collectief, en zijn ze altijd heel erg makkelijk qua service, maar ook de online dashboard. Is dat omdat jullie CZ als één pot nat zien? of is het uiteindelijk toch niet zo'n goede deal?
Hier een tevreden gebruiker van Delta Lloyd in ieder geval. Zeer zorgeloze zorgverzekering, vriendelijke support en alles online afhandelen en inzien is echt een verademing. Zeer "2020" zeg maar in hun opzet. Verder gewoon altijd alles vergoed gekregen, ook bij buitenlandverblijf en zelfs niet-spoedeisende hulp buitenland doen ze niet zo moeilijk. Ik ga wel overstappen maar dat is omdat ik dit jaar minder zorg verwacht nodig te hebben en dan elders goedkoper uit ben!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 07:59

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

SavageBrother schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:26:
[...]

Precies hetzelfde gehad bij Anderzorg, hun afboeking meteen gestorneerd en Anderzorg hiervan op de hoogte gebracht, was prima gaven ze aan en zag dat het enkele dagen later ook aangepast was binnen Mijn Anderzorg.

Dus komende Januari gewoon in de gaten houden als zij een afschrijving gaan doen en deze terugroepen.

[specs]

• SavageBrother
@allen; bij AnderZorg moet je gewoon ff contact opnemen via Facebook, dat werkt 't snelste is mijn ervaring.

It's dogged that does it

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:04
Ik zit bij Promovendum en blijf daar ook zitten, met maximaal eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Ik heb wel zitten kijken of het goedkoper zou kunnen, maar ik ben gewoon tevreden met waar ik zit en kan overal terecht, en die paar euro die het misschien scheelt vind ik de moeite niet, ook omdat ik dan niet overal terecht zou kunnen. Nu is dat op zich niet zo een probleem, ik verwacht niets nodig te hebben en in mijn omgeving zijn diverse ziekenhuizen redelijk dichtbij, maar toch, gemak dient de mens.

445033

Transportman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:20:
Ik zit bij Promovendum en blijf daar ook zitten, met maximaal eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Ik heb wel zitten kijken of het goedkoper zou kunnen, maar ik ben gewoon tevreden met waar ik zit en kan overal terecht, en die paar euro die het misschien scheelt vind ik de moeite niet, ook omdat ik dan niet overal terecht zou kunnen. Nu is dat op zich niet zo een probleem, ik verwacht niets nodig te hebben en in mijn omgeving zijn diverse ziekenhuizen redelijk dichtbij, maar toch, gemak dient de mens.
Je kunt bij Promovendum helemaal niet overal terecht. Mijn behandelaar wordt bij hen NIET vergoedt. ;)

• Transportman
445033 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:30:
[...]

Je kunt bij Promovendum helemaal niet overal terecht. Mijn behandelaar wordt bij hen NIET vergoedt. ;)
Is dat een behandelaar voor een specifiek iets? Want Promovendum zegt dat ik bij ieder ziekenhuis terecht kan.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 11:48

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

SavageBrother schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:11:
[...]

[...]

Even contact opnemen dus :), kan gewoon via Facebook chat.
Via whatsapp geregeld was idd geen probleem, top :)

(althans het is doorgegeven aan de afdeling polis dus ik ga er vanuit dat het goed komt :p)

Deze ruimte is te huur!

445033

Transportman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:09:
[...]

Is dat een behandelaar voor een specifiek iets? Want Promovendum zegt dat ik bij ieder ziekenhuis terecht kan.
Er zijn meer behandelaren dan ziekenhuizen. Ik ga hier niet aan de grote klok hangen wat ik mankeer.

Te goedkoop is meestal duurkoop als je wat gaat mankeren. En ook jij bent niet van staal. ;)

Maar dat is ieder voor zich, maar je bent gewaarschuwd.

• Transportman
445033 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:59:
[...]

Er zijn meer behandelaren dan ziekenhuizen. Ik ga hier niet aan de grote klok hangen wat ik mankeer.

Te goedkoop is meestal duurkoop als je wat gaat mankeren. En ook jij bent niet van staal. ;)

Maar dat is ieder voor zich, maar je bent gewaarschuwd.
Daar heb je gelijk in, het is inderdaad een risico, dat als ik daadwerkelijk iets ga mankeren ik een behandelaar nodig ga hebben die niet vergoed wordt. Het maakt het er in ieder geval niet simpeler op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 23:52
Zit momenteel bij Menzis, maar mijn huidige polis heeft geen tand-ongevallenverzekering. Nu zie ik dat je die bij Independer gratis ontvangt.

Als ik dus mijn huidige verzekering precies overneem bij independer, blijven de kosten hetzelfde, maar kan ik wel gebruik maken van die extra tandverzekering. Ik snap niet helemaal waar het addertje zit, hoe kan independer als vergelijkingssite (worst case) die 10k ophoesten voor iedereen die het zo afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

co2301 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:45:
Zit momenteel bij Menzis, maar mijn huidige polis heeft geen tand-ongevallenverzekering. Nu zie ik dat je die bij Independer gratis ontvangt.

Als ik dus mijn huidige verzekering precies overneem bij independer, blijven de kosten hetzelfde, maar kan ik wel gebruik maken van die extra tandverzekering. Ik snap niet helemaal waar het addertje zit, hoe kan independer als vergelijkingssite (worst case) die 10k ophoesten voor iedereen die het zo afsluit?
Het is een tandongevallenverzekering. Maar een marginaal deel zal hem dus gebruiken uiteindelijk. Blijkbaar kan het genoeg uit voor Independer om dit als selling point in te zetten. Daarnaast gaat lang niet iedereen zo moeilijk doen om zijn of haar bestaande verzekering op deze manier te verlengen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
MsG schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:02:
[...]

Het is een tandongevallenverzekering. Maar een marginaal deel zal hem dus gebruiken uiteindelijk. Blijkbaar kan het genoeg uit voor Independer om dit als selling point in te zetten. Daarnaast gaat lang niet iedereen zo moeilijk doen om zijn of haar bestaande verzekering op deze manier te verlengen.
Ja ik snap dat het geen reguliere tandverzekering is, ik was wat lui met voluit typen in m'n 2e alinea.

De voorwaarden zien er gewoon goed uit, kan iemand in dit topic er meer over vertellen? Ik heb dit topic doorgespit, en de voorwaarden gelezen, maar ik mis toch echt 'het addertje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik snap niet welk addertje je op doelt. Independer krijgt dik geld van de zorgverzekeraars als men via Independer een zorgverzekering afsluit. Om nog meer mensen via Independer af te laten sluiten en zichzelf relevant te laten blijven hebben ze al diverse jaren dit soort modules er bij. Het addertje is vooral dat maar een kleine minderheid die een ongeluk krijgt hem kan gebruiken. Of je moet je elk jaar vrijwillig laten aanrijden voor een nieuw gebit a 10.000.

Zoals je hier in de topics ook kan lezen sluiten veel mensen de zorgverzekering ook af via Independer.

Mijn route is altijd: Cashbacksite die het hoogste bedrag geeft -> independer.nl -> uiteindelijke zorgverzekeraar

[ Voor 19% gewijzigd door MsG op 30-12-2016 13:18 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
MsG schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:17:
Ik snap niet welk addertje je op doelt. Independer krijgt dik geld van de zorgverzekeraars als men via Independer een zorgverzekering afsluit. Om nog meer mensen via Independer af te laten sluiten en zichzelf relevant te laten blijven hebben ze al diverse jaren dit soort modules er bij. Het addertje is vooral dat maar een kleine minderheid die een ongeluk krijgt hem kan gebruiken. Of je moet je elk jaar vrijwillig laten aanrijden voor een nieuw gebit a 10.000.
Ik was wel bekend met Independer, maar niet dat ze dit soort acties vaker doen. Dacht ook dat independer (zoals de naam doet vermoeden) onafhankelijk was, maar ze krijgen dus ook wel dik betaald.

Ik weet voldoende, thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Elke vergelijker krijgt betaald, niet zozeer direct vanuit de zorgverzekeraar per se, maar via een commissie-systeem. Heel gebruikelijk in de affiliatemarketing. Alle andere vergelijkers, op welk gebied dan ook, krijgen ook betaald op deze manier. Want niemand gaat voor de lol een hele website opzetten met vergelijken zonder dat je er iets aan kan verdienen.

Zie het als een eten-bestel-site. Jij als consument wil het liefst eten bestellen op geefmijnueten.nl en je wil niet 100'en bezorg-sites bij langs hoeven gaan. De restauranthouders kost dit echter meer geld via de website, dus die willen het liefst wèl de lusten maar niet de kosten. Zo ook met de vergelijkers. Men sluit toch wel af via de vergelijker, dus daarom reiken de zorgverzekers geld uit aan dit soort partijen, omdat het blijkbaar netto nog genoeg uit kan. En sinds enkele jaren heb je dan de cashback sites, die volgens precies hetzelfde principe werken, maar in plaats van het bedrag helemaal zelf te houden, ze een deel nog weer teruggeven aan de klant.

[ Voor 48% gewijzigd door MsG op 30-12-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
co2301 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:19:
[...]

Ik was wel bekend met Independer, maar niet dat ze dit soort acties vaker doen. Dacht ook dat independer (zoals de naam doet vermoeden) onafhankelijk was, maar ze krijgen dus ook wel dik betaald.

Ik weet voldoende, thanks.
Independer is sinds 2011 deels in handen van Achmea en sinds dit jaar is volledig in handen van Achmea ;)
Alle sites die een linkje hebben dat je direct naar de pagina van de verzekeraar om af te sluiten krijgen (een beetje zoals wanneer jij via een cashbacksite afsluit) een vergoeding voor een aanmelding.

Dat independer niet volledig onafhankelijk is, kun je ook wel merken aan het feit dat niet alle aanbieders aanwezig zijn (bijv besured of umc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dat BeSured ziet er niet zo gek uit trouwens. Wil nu ook even wat afsluiten.

De basisverzekering is daar 96,90 met dekking voor alle ziekenhuizen en andere toko's. De goedkoopste basisdekking die ik tegenkom is via Independer bij Zekur voor 90 euro. Maar daar is het ziekenhuisaanbod veel beperkter.

Daarnaast is de tandartsverzekering van BeSured 12,90 per maand voor 100% vergoeding tot 350 euro. Die is een stuk gunstiger dan de modules die ik via Independer zie staan. Dan betaal je soms 17 euro en heb je alsnog maar 80% dekking op een max. bedrag van 250, wat dus maar max. 75 euro is als je de premie meerekent.

Zie ik dingen over het hoofd? Anders is Besured voor mij niet zo'n gekke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
MsG schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:32:
Dat BeSured ziet er niet zo gek uit trouwens. Wil nu ook even wat afsluiten.

De basisverzekering is daar 96,90 met dekking voor alle ziekenhuizen en andere toko's. De goedkoopste basisdekking die ik tegenkom is via Independer bij Zekur voor 90 euro. Maar daar is het ziekenhuisaanbod veel beperkter.

Daarnaast is de tandartsverzekering van BeSured 12,90 per maand voor 100% vergoeding tot 350 euro. Die is een stuk gunstiger dan de modules die ik via Independer zie staan. Dan betaal je soms 17 euro en heb je alsnog maar 80% dekking op een max. bedrag van 250, wat dus maar max. 75 euro is als je de premie meerekent.

Zie ik dingen over het hoofd? Anders is Besured voor mij niet zo'n gekke optie.
Ik checkte het voor alle ziekenhuizen in mijn regio, alle kinderziekenhuizen in NL, het Antoni van Leeuwenhoek en onze fysio/HA/apo. Die zijn allemaal gecontracteerd (behalve voor een vervangende heup, die mag ik bij een van de vier ZH hier in de buurt niet laten doen, maar dat zien we dan over een jaar of 30 wel, en anders nog steeds een keuze uit drie ZH in de stad).
Ik heb het voor mijn vrouw en kinderen afgesloten (met aanvullend). De prijzen zijn heel netjes en het aanvullende pakket is niet megagroot, maar past voor mij (of mijn eigenlijk mijn vrouw) perfect. Het nadeel is dat je je ER niet kunt verhogen (om die reden zit ik nu zelf bij ditzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Iemand hier die zijn cashback Anderzorg via shopkorting al goedgekeurd heeft gekregen? Heb deze gedaan op 1/12 en is nog niet goed gekeurd. Heb dezelfde cashback gedaan via cashbackxl voor mijn vriendin en die is wel goedgekeurd. Ik heb wel vaker dat bij shopkorting de cashback acties na maanden van wachten opeens worden geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Volgens mij zie je enige goedkeuring pas als jij als klant daadwerkelijk hebt betaald. Want er kan vanuit de zorgverzekeraar gedacht nog alles gebeuren voordat je klant bent. Meestal krijg je de zorgcashback pas heel laat komend jaar. Bij CashBackXL was het bij mij elk jaar weer een kwestie van een claim indienen, omdat op een of andere magische wijze de zorgverzekering nooit wordt geregistreerd, terwijl de andere cashbacks altijd goed gaan. Ga deze keer maar even op een kale Linux Live CD zitten om het af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:58:
Ik heb het dus wel nagerekend. De tandverzekering van Anderzorg is dan best een wassen neus, het lijkt alsof ze 100% vergoeden, maar dat zijn alleen de controles :F De behandelingen zijn maar voor 75-80% gedekt. Ik blijf bij FBTO, daar is de 100% wel 100% (net zo lang tot het potje van de module leeg is).

Maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doorrekenen ja, zo moeilijk is het niet. Gewoon kijken wat de module kost en hoeveel je vergoed krijgt. Met wat Excel magic rolt daar dan vanzelf je 'winst' uit.
Heb je je toevallig al eens verdiept in IXORG? Zie daar in dit topic een tweetal verwijzingen naar. Wellicht krijg je een geheel andere uitkomst als je je tandartsverzekering weg laat vallen bij Independer?

Ben vandaag nog even teruggekomen in dit topic en heb te weinig aandacht aan ZieZo besteed. Denk er toch sterk over om over te stappen via deze route:
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:50:
Opgelost met route via Cashbacktotaal.nl (€27,50 cashback) -> Independer.nl (Gratis tandongevallenverzekering + Gratis letselschade hulp) -> Zilveren Kruis ZieZo Selectief €69,79 per maand (bij jaarbetaling). Is goedgekeurd en bevestigd nu. Toch nog leuke extra's om klant te blijven.
Twijfel alleen nog of het zinvol is om die Tand module erbij te nemen. Verwacht volgend jaar het volgende te krijgen:
- 2x controle (of misschien doe ik dit maar 1x)?
- Foto's laten maken
- Misschien 1 gaatje

Wat denken jullie?

[ Voor 32% gewijzigd door JPtjeeNL op 30-12-2016 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:10
JPtjeeNL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:32:
[...]

Heb je je toevallig al eens verdiept in IXORG? Zie daar in dit topic een tweetal verwijzingen naar. Wellicht krijg je een geheel andere uitkomst als je je tandartsverzekering weg laat vallen bij Independer?
Volgend jaar maar even naar kijken, heb nu alles al klaar staan bij FBTO.
Twijfel alleen nog of het zinvol is om die Tand module erbij te nemen. Verwacht volgend jaar het volgende te krijgen:
- Foto's laten maken
- Misschien 1 gaatje

Wat denken jullie?
Tandartsmodule moet je gewoon even aan rekenen wat je aan kosten verwacht, hoeveel premie je kwijt bent voor een tandartsmodule en hoeveel je dat oplevert aan 'winst'.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

[...]

Ben vandaag nog even teruggekomen in dit topic en heb te weinig aandacht aan ZieZo besteed. Denk er toch sterk over om over te stappen via deze route:

[...]

- Foto's laten maken
- Misschien 1 gaatje

Wat denken jullie?
Ik vind het een beetje een gek fenomeen. Het lijkt meer een soort spaarpot, waarnaast je ook nog gewoon kosten kwijt bent aan het platform zelf. Het lijkt ook niet alsof de factuur van de tandarts deels door henzelf wordt betaald.

Terwijl als je bijvoorbeeld een tandartsverzekering hebt tot 350 euro voor 12,99 per maand voor volledige dekking je maximaal 155,88 kwijt bent tot 350 euro. Dus je schept eigenlijk geld als je tandartskosten meer zijn dan 155,88 en minder dan 350. Dat mis ik compleet bij IXORG. Maar wellicht mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

Wij hebben ook eens de bezem door de verzekeringen gehaald.

Onze ogen zijn geopend door o.a. dit topic maar ook een goede blik naar de dekkingen van de aanvullende verzekeringen (die vallen tegen t.o. de kosten)

Dus eigen risico naar max, stap naar beneden met aanvullende verzekeringen.

Uiteindelijk met het gezin 900 per jaar goedkoper uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:02
Als ik het goed zie is de goedkoopste optie ZieZo via independer met 71,95 per maand (volledig eigen risico + geen aanvulling) -3% voor een jaarlijkse betaling? Of is er nog een verzekeraar die ik over het hoofd zie?

Als ik vandaag nog afsluit, verloopt dan het opzeggen bij mij oude verzekering (Anderzorg) nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Dat Besured klinkt best aardig, echter het volgende valt mij op

Website:
"Zorg nodig? Jij mag bij Besured zelf je ziekenhuis, apotheek en tandarts kiezen."

Bij zorgvergelijkers : Blijkt toch gewoon een naturapolis te zijn met beperkte contracten

Verder kom ik via google ook weer op hun eigen pagina uit waarin ze duidelijk maken slechts beperkte zorg aan te bieden. Wat is het nou jongens, zelf kiezen of niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
majic schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:53:
Dat Besured klinkt best aardig, echter het volgende valt mij op

Website:
"Zorg nodig? Jij mag bij Besured zelf je ziekenhuis, apotheek en tandarts kiezen."

Bij zorgvergelijkers : Blijkt toch gewoon een naturapolis te zijn met beperkte contracten

Verder kom ik via google ook weer op hun eigen pagina uit waarin ze duidelijk maken slechts beperkte zorg aan te bieden. Wat is het nou jongens, zelf kiezen of niet ?
Zelf kiezen voor ziekenhuis, apotheek en tandarts. De rest dus niet (lees anders mijn vorige posts even, anders blijf ik zo in herhaling vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Goed, voor FBTO gegaan. Gewoon restitutiepolis, die paar euro verschil (3-4) ga ik mij mij in de toekomst geen zorgen voor op de hals halen. Aangezien ik ook veel in het buitenland ben was de buitenlandmodule belangrijk. Overigens hebben ze bij FBTO zowel voor de reguliere klantenservice als de specialistische afdelingen (Vergoedingen etc) ook whatsapp nummers. Telefonische support had 15-20 minuten wachttijd, maar bij de whatsapp chat werd ik binnen een minuutje (vriendelijk) geholpen! Dat belooft wat goeds.

Overigens : Via Cashbacktotaal.nl geprobeerd ---> independer --> afsluiten te doen. Netjes alles in een kale IE gedaan zonder open tabs of plugins. Uiteindelijk niks....geen "in de wacht" tegoeden oid. Duurt het een tijdje voor het afgesloten wordt? Heb zo'n vermoeden dat dit niks gaat worden iig. (geduld is een schone zaak majic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:30:
[...]

Ik vind het een beetje een gek fenomeen. Het lijkt meer een soort spaarpot, waarnaast je ook nog gewoon kosten kwijt bent aan het platform zelf. Het lijkt ook niet alsof de factuur van de tandarts deels door henzelf wordt betaald.

Terwijl als je bijvoorbeeld een tandartsverzekering hebt tot 350 euro voor 12,99 per maand voor volledige dekking je maximaal 155,88 kwijt bent tot 350 euro. Dus je schept eigenlijk geld als je tandartskosten meer zijn dan 155,88 en minder dan 350. Dat mis ik compleet bij IXORG. Maar wellicht mis ik iets?
Dat snapte ik dus ook al niet. Alleen heb je daar dan wel een ongevallenverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Op de valreep de knoop doorgehakt. Ben voor ZieZo Selectief zonder aanvullende tandartsverzekering gegaan. Op jaarbasis scheelt dat bijna 300 euro met m'n oude verzekering, FBTO. Ik verwacht nauwelijks kosten te gaan maken. M'n gebit zag er goed uit tijdens de laatste controle en heb merkbaar vooruitgang geboekt met een nieuwe (krachtigere) elektrische tandenborstel. Ik gok erop dat ik in 2017 geen gaatje krijg.

Nu wachten op de update van Cashbacktotaal.

Creds voor het delen van deze route, Malarky: _/-\o_
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:50:
Opgelost met route via Cashbacktotaal.nl (€27,50 cashback) -> Independer.nl (Gratis tandongevallenverzekering + Gratis letselschade hulp) -> Zilveren Kruis ZieZo Selectief €69,79 per maand (bij jaarbetaling). Is goedgekeurd en bevestigd nu. Toch nog leuke extra's om klant te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13
Op de valreep nog aan het kijken naar een eventueel andere zorgverzekering.

Mijn vriendin en ik hebben een kinderwens. Nu zoek ik daar al een beetje naar een geschikte verzekering.
Ze heeft nu de basisverzekering bij Anderzorg met maximaal eigen risico.

Ik kwam uit op FBTO met de module gezinsplanning. Deze module kan je het hele jaar door aanzetten en hoeft niet direct vanaf januari te starten. Ik haal er alleen niet echt uit wanneer je de module wel moet starten. In het forum las ik het berich van Waah: Waah in "Zorgverzekering 2017" Zijn vriendin was in februari zwanger en in augustus pas de module aangevraagd. Mijn vriendin is 26 jaar, bij FBTO betaal je vanaf je 27e €4,95 meer premie.

De premie zou nu €111,09 zijn maar vanaf september/oktober dus €116,04 euro. Ze mankeert verder nooit iets, maar mocht ze in verwachting raken dan kan dit natuurlijk heel ander worden. Via cashbackxl krijgen we nog zo'n €55,- terug.

Bij jaar betaling krijgt ze 3% korting en betaald ze alleen voor de basis verzekering incl cashbackxl omgerekend €95,81 per maand.

Zijn er betere alternatieven of weet iemand wanneer je zo'n module uiterlijk aan moet zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 31-12-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Binnetie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:18:
Op de valreep nog aan het kijken naar een eventueel andere zorgverzekering.

Mijn vriendin en ik hebben een kinderwens. Nu zoek ik daar al een beetje naar een geschikte verzekering.
Ze heeft nu de basisverzekering bij Anderzorg met maximaal eigen risico.

Ik kwam uit op FBTO met de module gezinsplanning. Deze module kan je het hele jaar door aanzetten en hoeft niet direct vanaf januari te starten. Ik haal er alleen niet echt uit wanneer je de module wel moet starten. In het forum las ik het berich van Waah: Waah in "Zorgverzekering 2017" Zijn vriendin was in februari zwanger en in augustus pas de module aangevraagd. Mijn vriendin is 26 jaar, bij FBTO betaal je vanaf je 27e €4,95 meer premie.

De premie zou nu €111,09 zijn maar vanaf september/oktober dus €116,04 euro. Ze mankeert verder nooit iets, maar mocht ze in verwachting raken dan kan dit natuurlijk heel ander worden. Via cashbackxl krijgen we nog zo'n €55,- terug.

Zijn er betere alternatieven of weet iemand wanneer je zo'n module uiterlijk aan moet zetten?
De kosten die verzekerd zijn en niet onder de basisverzekering gelden (dus de aanvullende verzekering) beginnen pas bij de bevalling. Dus je kan de module heel laat aanzetten. Vanaf een week of 24 heb ik het gedaan, zodat ik op tijd het kraampakket binnen had.

Ik zou gewoon kijken hoeveel euro je vergoed krijgt met de aanvullende verzekering en dat afzetten tegen de kosten van de verzekering.
Vaak is het een vergoeding voor bevallen in het ziekenhuis (zonder medische grond) en de kraamhulp (kost normaal iets van 4,5 euro per uur dacht ik).

Alle kosten voor zwangerschap en bevalling uit de basisverzekering gaan niét van je eigen risico af. Maar mochten er complicaties zijn dan zouden die er wel af kunnen gaan. Dat is dus een "gok" die je zelf moet afwegen. Hier niks gebruikt overigens.bij max ER: In het meest gunstige geval heb je 220 euro bespaard(tot 365 ER gebruikt), meest ongunstige geval betaal je 280 euro meer (boven 865 aan kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37
een gekke vraag misschien:

kan ik een verzekering via independer afsluiten bij dezelfde verzekeraar die ik al heb? In 2016 heb ik verzekering van anderzorg, dat wil ik ook wel in 2017. Maar independer.nl heeft mooie tandongevallenverzekering en cashback.

Kan ik via independer de verzekering afsluiten of moet ik dan eerst zelf verzekering opzeggen bij Anderzorg?

edit: Dit kan gewoon via independer.nl , heb ze gebeld en kreeg te horen dat dit geen probleem was. Mogelijk nuttige info voor anderen..

[ Voor 15% gewijzigd door Fr33z op 31-12-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Waah schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:44:
[...]

De kosten die verzekerd zijn en niet onder de basisverzekering gelden (dus de aanvullende verzekering) beginnen pas bij de bevalling. Dus je kan de module heel laat aanzetten. Vanaf een week of 24 heb ik het gedaan, zodat ik op tijd het kraampakket binnen had.

Ik zou gewoon kijken hoeveel euro je vergoed krijgt met de aanvullende verzekering en dat afzetten tegen de kosten van de verzekering.
Vaak is het een vergoeding voor bevallen in het ziekenhuis (zonder medische grond) en de kraamhulp (kost normaal iets van 4,5 euro per uur dacht ik).

Alle kosten voor zwangerschap en bevalling uit de basisverzekering gaan niét van je eigen risico af. Maar mochten er complicaties zijn dan zouden die er wel af kunnen gaan. Dat is dus een "gok" die je zelf moet afwegen. Hier niks gebruikt overigens.bij max ER: In het meest gunstige geval heb je 220 euro bespaard(tot 365 ER gebruikt), meest ongunstige geval betaal je 280 euro meer (boven 865 aan kosten)
Bedankt voor de informatie. De gok met maximaal eigen risico zat ik ook nog aan te denken.
Ik denk dat het wel interessant om de module aan te zetten rond de 26 weken. Ik ben lid van de Icare Ledenvereniging en daar zag ik dat je 12 uur extra kraamzorg kunt krijgen voor €15,- per uur in plaats van €45,- (dus extra uren buiten de reguliere uren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25
[...]

- Foto's laten maken
- Misschien 1 gaatje

Wat denken jullie?
Dan kan je beter ipv Ziezo de Student goed verzekerd (ook ZK) via de route cashbacktotaal - > zorgkiezer (30,- + 2,50 cashback) -> Student goed verzekerd.
En dan als de verzekering actief is, bij ZK inloggen en tand basis aanzetten. Tand basis dekt 2 controles, tandsteen verwijderen, en gaatje/trekken/verdoven voor 6,08 per maand.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Binnetie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor de informatie. De gok met maximaal eigen risico zat ik ook nog aan te denken.
Ik denk dat het wel interessant om de module aan te zetten rond de 26 weken. Ik ben lid van de Icare Ledenvereniging en daar zag ik dat je 12 uur extra kraamzorg kunt krijgen voor €15,- per uur in plaats van €45,- (dus extra uren buiten de reguliere uren).
Zover ik weet valt niets wat te maken heeft met verloskunde onder eigen risico, ook niet complicaties. Vraag het na bij de verzekeraar.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
birdibird schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:40:
[...]

Dan kan je beter ipv Ziezo de Student goed verzekerd (ook ZK) via de route cashbacktotaal - > zorgkiezer (30,- + 2,50 cashback) -> Student goed verzekerd.
En dan als de verzekering actief is, bij ZK inloggen en tand basis aanzetten. Tand basis dekt 2 controles, tandsteen verwijderen, en gaatje/trekken/verdoven voor 6,08 per maand.
Thanks maar ben helaas geen student meer. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 13:29

Malarky

Wils voor wat ieder

Fr33z schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:02:
een gekke vraag misschien:
edit: Dit kan gewoon via independer.nl , heb ze gebeld en kreeg te horen dat dit geen probleem was. Mogelijk nuttige info voor anderen..
Independer.nl
De Tandongevallen-verzekering krijg je automatisch gratis erbij als je een zorgverzekering bij Independer afsluit. Heb je op dit moment nog een lopende zorgverzekering die je na 2012 bij Independer hebt afgesloten? Dan heb je van ons een email ontvangen waarin je kunt aangeven dat je graag de Tandongevallen-verzekering wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
JPtjeeNL schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:09:
[...]

Thanks maar ben helaas geen student meer. 😄
Ik ook niet, studentgoedverzekerd accepteert iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
birdibird schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:37:
[...]

Ik ook niet, studentgoedverzekerd accepteert iedereen
Aha, whats in a name?! 😄 Maar dan heb je niet de ongevallenverzekering van Independer? Die tandartsverzekering is niet gek. Bij Ziezo 10 euro p/m een tikkie teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
JPtjeeNL schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:46:
[...]

Aha, whats in a name?! 😄 Maar dan heb je niet de ongevallenverzekering van Independer? Die tandartsverzekering is niet gek. Bij Ziezo 10 euro p/m een tikkie teveel.
Nop, die heb je dan niet. Echter heb ik zelf een klein aanvullend pakketje waar dat al bij in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:09
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag:

Ik zal in 2017 mijn verstandskiezen laten trekken door de kaakchirurg en daarnaast moet er extra onderzoek worden verricht vanwege een verstandskies. Ik zou dus een verzekering moeten nemen met de laagste eigen risico aangezien een bezoek bij de kaakchirurg via je basisverzekering verloopt. Ik overweeg daarnaast om een klein aanvullend tand verzekering te nemen puur voor controle, gaatje en misschien wel foto.

Wat ik mij afvraag is kan het zo zijn dat ik na mijn onderzoek en/of verstandskiezen eruit getrokken te hebben een bericht van mijn zorgverzekering krijg waarbij mij verteld wordt, dat ik ondanks mijn eigen risico op heb gemaakt en normaal gesproken de verzekering de rest betaalt toch zelf moet betalen, omdat mijn verzekering geen ''contract'' heeft met in mijn geval de AMC?

Volgens mij bestaan er wel zulke situaties maar ook voor het bezoeken van kaakchirurg?
Zoja, moet ik dan pdf met voorwaarden doorspitten om te checken of de AMC een contract heeft met mijn zorgverzekeraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pakhtun schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:03:

Wat ik mij afvraag is kan het zo zijn dat ik na mijn onderzoek en/of verstandskiezen eruit getrokken te hebben een bericht van mijn zorgverzekering krijg waarbij mij verteld wordt, dat ik ondanks mijn eigen risico op heb gemaakt en normaal gesproken de verzekering de rest betaalt toch zelf moet betalen, omdat mijn verzekering geen ''contract'' heeft met in mijn geval de AMC?

Volgens mij bestaan er wel zulke situaties maar ook voor het bezoeken van kaakchirurg?
Zoja, moet ik dan pdf met voorwaarden doorspitten om te checken of de AMC een contract heeft met mijn zorgverzekeraar?
Ja dat kan, als je verzekeraar geen contract heeft dan kun je een klein tot een groot percentage moeten bijbetalen. Kies daarom een verzekeraar die een contract heeft met je ziekenhuis of een restitutieverzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:09
jongetje schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:21:
[...]

Ja dat kan, als je verzekeraar geen contract heeft dan kun je een klein tot een groot percentage moeten bijbetalen. Kies daarom een verzekeraar die een contract heeft met je ziekenhuis of een restitutieverzekeraar.
Inmiddels percentages gevonden wat De Friesland betreft (niet-gecontracteerde kaakchirurg) indien ik de Zelf Bewust verzekering kies.

Vergoeding
De kosten worden volledig vergoed, met uitzondering van een eventueel verschuldigde
eigen bijdrage. In afwijking hiervan geldt voor zorg verleend door een niet-gecontracteerde kaakchirurg een vergoeding van maximaal 70% van het wettelijke maximumtarief.

Wat gecontracteerde ziekenhuizen betreft: Op hun site staat er het volgende:

Wij wijzen u de weg in de zorg

Welk ziekenhuis is het dichtste bij? Ik sta op een wachtlijst, kan ik ook sneller worden geholpen? Ik twijfel aan mijn diagnose, wat kan ik doen? Wij helpen u graag om deze vragen te beantwoorden óf om u naar het juiste loket de weg te wijzen. Alle ziekenhuizen zijn gecontracteerd.

https://www.defriesland.n...n/zorgwijzer/default.aspx

Ik kan dus hier van uitgaan dat de AMC gecontracteerd is en dus los van eigen risico niks moet bijbetalen?

[ Voor 18% gewijzigd door Pakhtun op 31-12-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Momenteel zit ik bij Zilveren Kruis met collectiviteitskorting, kan je dan ook via CashbackXL afsluiten, dus met cashback en collectiviteitskorting bij dezelfde verzekeringsmaatschappij?

Edit: Dat kan dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 31-12-2016 20:47 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Iedereen hopelijk op tijd een verstandige keuze gemaakt en hoop voor iedereen dat ze geen gebruik hoeven te maken van hun verzekering in het nieuwe jaar! Niets zo fijn als betalen voor deze verzekering en er geen gebruik van hoeven maken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 13:29

Malarky

Wils voor wat ieder

De vastlegging van de cashback gebeurd automatisch en zie je inderdaad binnen een paar minuten/dagen verschijnen in je Cashback account. De daadwerkelijke goedkeuring gaat vaker (deels) manueel en wordt waarschijnlijk afgewezen omdat je al klant bent. Dat zal in een paar weken gebeuren, mogelijk pas in februari als alle verzekeringen definitief vast liggen.

De voorwaarden zeggen overal duidelijk "Je ontvangt geen punten als je al klant bent bij Zilveren Kruis."

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 03-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Nu ieder de basisverzekering heeft vastgelegd (of opgezegd per 31/12) hebben we nog tot eind van de maand om aanvullende verzekeringen te wijzigen / af te sluiten (de opzeggers kunnen nog ook een basisverzekering afsluiten).

Interessant is de mogelijkheid of aanvullende verzekeringen nog LOS afgesloten kunnen worden, dus bij een andere maatschappij dan je basisverzekering. Bij sommige verzekeringen kan dat helemaal niet, bij andere tot 1 januari en bij weer andere tot 1 februari (en sommigen berekenen een toeslag). Wie heeft hier ervaring mee? (aanvullend en/of tand)

zie ook de consumentenbond (iemand nog andere links?)

Mijn ervaring: UMC is mogelijk tot 1 februari, geen toeslag

[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 05-01-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vraag je over vergoeding van medicijnen.
Ik ben 14 december geopereerd aan mijn knie i.c.m. trombose. Dit was in september vastgesteld. Mijn eigen risico vloog er doorheen door de heparine spuitjes die ik op moest halen.
Nu ben ik sinds 10 december weer aan de heparine spuitjes (2x per dag) en mag ik telkens niet stoppen van de trombose dienst omdat mijn INR-waarde niet goed is (die moet 2x achter elkaar goed zijn voor je mag stoppen). Dus ik blijf spuitjes halen.

Afgelopen week dus ook en ik vroeg me af of deze weer van mijn eigen risico gaan of niet? Datzelfde vraag ik me af voor de bloedverdunners. Gelukkig heb ik deze nog voor een paar maand in voorraad.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 08-01-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Binnetie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:15:
Vraag je over vergoeding van medicijnen.
Ik ben 14 december geopereerd aan mijn knie i.c.m. trombose. Dit was in september vastgesteld. Mijn eigen risico vloog er doorheen door de heparine spuitjes die ik op moest halen.
Nu ben ik sinds 10 december weer aan de heparine spuitjes (2x per dag) en mag ik telkens niet stoppen van de trombose dienst omdat mijn INR-waarde niet goed is (die moet 2x achter elkaar goed zijn voor je mag stoppen). Dus ik blijf spuitjes halen.

Afgelopen week dus ook en ik vroeg me af of deze weer van mijn eigen risico gaan of niet? Datzelfde vraag ik me af voor de bloedverdunners. Gelukkig heb ik deze nog voor een paar maand in voorraad.
De uitgiftedatum van de apotheker telt voor je eigen risico. Dit gaat dus meetellen voor het eigen risico van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 10:47
Uiteindelijk maar besloten om het bij Cz direct te houden. Al is dat vergelijken ook niet echt heel makkelijk of heb ik het verkeerd... gevoelsmatig moet je alles tot in detail helemaal uitzoeken wil je appels met appels kunnen vergelijken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ojjorz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:29:
[...]
De uitgiftedatum van de apotheker telt voor je eigen risico. Dit gaat dus meetellen voor het eigen risico van 2017.
Dat is het hele idee van het eigen risico dat je het eerste deel van je zorgkosten (muv bevallingen en huisarts) zelf betaald.

Zie ook: http://www.zorgwijzer.nl/...co-van-de-zorgverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dus ook wanneer de behandeling van trombose eerder gestart is en doorloopt in 2017? Dacht dat dat dan niet van het eigen risico afging, behalve medicijnen. Maar dan zal dus ook de 2x per week bloed prikken eerst van mijn eigen risico afgaan. Dat wordt dus even rustig aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
Binnetie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:26:
Dus ook wanneer de behandeling van trombose eerder gestart is en doorloopt in 2017? Dacht dat dat dan niet van het eigen risico afging, behalve medicijnen. Maar dan zal dus ook de 2x per week bloed prikken eerst van mijn eigen risico afgaan. Dat wordt dus even rustig aan doen :)
In theorie, als het dezelfde behandeling is, gaat het niet nog een keer van je eigen risico af.

Daarom als je een behandeling hebt gehad, duurt het soms maanden voor de je rekening krijgt. Want als je nog iets nodig hebt kan het onder dezelfde behandeling vallen en hoef je niet nog een keer te betalen.

Let op, dit is theorie. Meerdere keren bloed prikken valt bijvoorbeeld meestal niet onder dezelfde behandeling en zo zijn er nog wat dingetjes.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Binnetie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:15:
Reken er op dat je eenmaal ok dan toch zeker een half jaar tot een jaar aan de verdunners zal zitten. :(
Twee keer per dag met heparine spuiten is trouwens wel veel.

Ga daar ajb niet mee klooien, ik kreeg na een soortgelijk incident, nadat ik conform advies met de verdunners was gestopt, alsnog een dubbele longembolie die ik maar krap aan heb overleefd.
Heeft mij een hevig weekje intensive care gekost. :X

Check meteen of je niet comfy kunt meedoen aan het "zelfmeten", dat spaart je de eindeloze ritjes naar de prikpost en het standaard oeverloze gezeur van de trombosedienst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 639074 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 04:00:
[...]

Reken er op dat je eenmaal ok dan toch zeker een half jaar tot een jaar aan de verdunners zal zitten. :(
Twee keer per dag met heparine spuiten is trouwens wel veel.

Ga daar ajb niet mee klooien, ik kreeg na een soortgelijk incident, nadat ik conform advies met de verdunners was gestopt, alsnog een dubbele longembolie die ik maar krap aan heb overleefd.
Heeft mij een hevig weekje intensive care gekost. :X

Check meteen of je niet comfy kunt meedoen aan het "zelfmeten", dat spaart je de eindeloze ritjes naar de prikpost en het standaard oeverloze gezeur van de trombosedienst. ;)
Heel herkenbaar. Toen ik belde met de trombosedienst dat ik 14 dec geopereerd zou worden en zo'n bridging therapie met spuitjes moet doen, kreeg ik te horen: 'Maar wist is het nog niet? U mag stoppen met de bloedverdunners, maar moet wel de steunkous blijven dragen'. Ik vroeg op basis van wat is dit besluit genomen was. Dit was door de internist genomen. Toen ik vroeg hoe hij hier bij kwam zeiden ze dat dit uit verschillende onderzoeken kwam... maar ik heb die beste internist nooit gezien :(
In het andere ziekenhuis wilden ze toch dat ik die bridging therapie zou doen i.v.m. mijn operatie.

Heel gedoe, zelfs nog tot in de operatiekamer (had een ruggenprik). Na de operatie ben ik toch weer opgestart met de spuitjes en de bloedverdunners. Dit voor nog weer eens 3 maand, door het herhaal receptie van de spuitjes, hebben ze me ook iedere keer bloedverdunners meegegeven.
De spuitjes zijn nog nodig omdat mijn INR op vrijdagmiddag tussen de 2,0 en 3,0 is, maar op dinsdagavond prikken zorgt ervoor dat mijn INR telkens onder de 2,0 is wat ervoor zorgt dat ik er mee door moet gaan.

Ik wil daarom ook dat de internist goed gaat onderbouwen wanneer ik zou mogen stoppen met de bloedverdunners. Dat zelfprikken heb ik van gehoord, de wachttijd voor training was bijna 3 maand en dan zou ik al bijna weer mogen stoppen. Nu met de verlenging had het gekund. Want het is vervoerstechnisch een uitdaging, ondanks de 2,5KM naar het ziekenhuis. Ik kan niet lopen momenteel en op krukken is het niet te doen. De zorgverzekering vergoed geen taxi omdat het te dichtbij is. Als ik mij laat prikken in het UMCG, 75KM verderop dan was dit geen probleem 8)7. Over kapitaalvernietiging gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Welke datum wordt aangehouden voor een declaratie? Ik heb lenzen via de opticien. Nu staat er leuk op de factuur datum december, terwijl ik de lenzen heb gekocht op januri wat ook op de pinbon staat. Nu keurt mijn nieuwe verzekeraar mijn declaratie af, omdat de factuurdatum verkeerd is. Wanneer ik heb betaald maakt volgens hen niet uit.

Wat heb ik nu aan een factuurdatum, dat is toch puur voor de opticien zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hammy87 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:36:
Welke datum wordt aangehouden voor een declaratie? Ik heb lenzen via de opticien. Nu staat er leuk op de factuur datum 24-12, terwijl ik de lenzen heb gekocht op 3-1 wat ook op de pinbon staat. Nu keurt mijn nieuwe verzekeraar mijn declaratie af, omdat de factuurdatum verkeerd is. Wanneer ik heb betaald maakt volgens hen niet uit.

Wat heb ik nu aan een factuurdatum, dat is toch puur voor de opticien zelf?
De factuurdatum geldt. Anders zou je het ook bij je oude en nieuwe verzekeraar kunnen indienen. Je hebt het vorig jaar gekocht dus geld die datum (ook voor de boekhouding van je opticien). Dus bij je vorige verzekeraar declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
jongetje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:07:
[...]

De factuurdatum geldt. Anders zou je het ook bij je oude en nieuwe verzekeraar kunnen indienen. Je hebt het vorig jaar gekocht dus geld die datum (ook voor de boekhouding van je opticien). Dus bij je vorige verzekeraar declareren.
Nee, ik heb het dit jaar gekocht. Dat de opticien de lenzen van te voren besteld, nog voordat mijn ogen gecontroleerd worden is toch niet mijn probleem? Ik heb ook geen regeling oid met de opticien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
Tja, daar had je dan even op moeten letten bij ontvangst van de factuur. Waarschijnlijk kwam het de opticien iets beter uit om de factuur in het vorige jaar te boeken ;)

Dat de factuurdatum leidend is voor de zorgverzekeraar lijkt me logisch en ik snap ook dat de zorgverzekeraar, gezien het bedrag, jouw onderbouwing met pinbonnen etc niet in behandeling neemt.

Wat je nog zou kunnen proberen is om terug te gaan naar je opticien, het verhaal uitleggen en vertellen dat je er niet van gediend bent. Laat hem maar een creditnota maken en een nieuwe nota met een datum in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:58
hammy87 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:13:
[...]

Nee, ik heb het dit jaar gekocht. Dat de opticien de lenzen van te voren besteld, nog voordat mijn ogen gecontroleerd worden is toch niet mijn probleem? Ik heb ook geen regeling oid met de opticien.
Het lijkt mij dan ook dat het een issue betreft met je opticien en niet met je Zorgverzekering.

Je zorgverzekering gaat geen rekening houden met je controle moment en/of betaalmoment. Die kijkt alleen naar de factuurdatum, en als deze op 28-12 staat dan is het ook terecht dat de kosten niet worden vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zal wel een abonnementsvorm zijn die lenzen. Gepland inkoopmoment is afboekmoment voor opticien. Die moet ze dan ook betalen. Voorraad is het ook niet want gereserveerd voor 1 klant. Lastig, maar qua factuurdatum zou het niet jouw probleem moeten zijn.

Ook zo'n moeite moeten doen om daar een fatsoenlijk jaaroverzicht van te krijgen ipv een raar gebroken boekjaar waardoor net niet je hele vergoeding in 1 declaratie viel. Nu is dat ook lager geworden en speelt dat niet meer, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Eh, heb ik nou een loophole in het afsluiten van zorgverzekeringen ontdekt? :+

31 december oude verzekering opgezegd, 31 januari nieuwe verzekering afgesloten, 13 februari vlak voor 24u gebruik gemaakt van bedenktijd en nieuwe verzekering afgesloten met ingangsdatum 14 februari. Nu hoef ik geen premie over januari te betalen en is bovendien mijn maximaal eigen risico voor de rest van het jaar slechts 778,59, máár gemaakte zorgkosten t/m 13 februari moet ik zelf dragen. In werkelijkheid ben ik die periode echter gewoon verzekerd geweest; als ik toen zorgkosten zou hebben gemaakt, had ik natuurlijk géén gebruik gemaakt van mijn bedenktijd.

Dit zou eigenlijk toch niet moeten kunnen? :X Een boete krijg ik ook niet, want als je niet verzekerd bent na 31 januari krijg je eerst een herinnering dat een zorgverzekering aanvragen verplicht is :/

Let op: "Als u of uw eventuele toeslagpartner onterecht geen zorgverzekering heeft, dan hebt u geen recht op zorgtoeslag. Ontvangt u zorgtoeslag? Dan zetten wij deze stop. Te veel ontvangen toeslag moet u terugbetalen." In de praktijk betekend dat in bovenstaand geval geen zorgtoeslag over de maand januari en februari, ook niet voor een toeslagparter als die wel een zorgverzekering in die maanden had.

[ Voor 19% gewijzigd door bllb op 13-06-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit met een vreemd iets.
In september 2016 is bij mij trombose geconstateerd (weg eigen risico). De behandeling gaat door in 2017. Dan hoef ik toch niet eerst weer mijn eigen risico op te maken als de behandeling nog voor dezelfde trombose is?
Ik krijg nu namelijk een factuur van 385 euro voor medicijnen (bloedverdunners) en fysiotherapie. De fysiotherapie zou op basis zijn van mijn lopende machtiging (in 2014 eigen risico opgemaakt en 2015 geen kosten meer gehad voor fysio). Machtiging loopt tot 6 januari 2018 i.v.m. een chronische spieraandoening. Waarom moet ik dan nu ineens de behandelingen weer zelf betalen?
Lekker is dat met zo'n zorgverzekeraar. Dit is 28 december kortgesloten, anders kon ik nog overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Binnetie: volgens mij komt dat gewoon voor eigen rekening. Je hoeft niet 2 jaar ER te betalen als het een DBC is die in twee kalenderjaren valt, maar medicijnen die je buiten het ziekenhuis gebruikt en fysio vallen voor zover ik weet niet onder de DBC.
Overstappen had hiervoor niet uitgemaakt.

En ja, het Eigen Risico zit vol met dergelijke flauwigheden waardoor je makkelijk meerdere keren moet betalen / hoge kosten hebt als je chronisch ziek bent, de kosten lastig te voorspellen zijn en overstappen ontmoedigd wordt.
Laat het meewegen bij de verkiezingen, dat is een moment waarbij je een klein zetje richting verandering kunt geven.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
incaz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:03:
Binnetie: volgens mij komt dat gewoon voor eigen rekening. Je hoeft niet 2 jaar ER te betalen als het een DBC is die in twee kalenderjaren valt, maar medicijnen die je buiten het ziekenhuis gebruikt en fysio vallen voor zover ik weet niet onder de DBC.
Overstappen had hiervoor niet uitgemaakt.

En ja, het Eigen Risico zit vol met dergelijke flauwigheden waardoor je makkelijk meerdere keren moet betalen / hoge kosten hebt als je chronisch ziek bent, de kosten lastig te voorspellen zijn en overstappen ontmoedigd wordt.
Laat het meewegen bij de verkiezingen, dat is een moment waarbij je een klein zetje richting verandering kunt geven.
Dankje.
Hier vond ik nuttig info: http://www.zorgwijzer.nl/...co-van-de-zorgverzekering
Na 120 dagen wordt de rekening opgemaakt. De 121e dag viel op 6 januari in een nieuw verzekeringsjaar. Daarom moet ik dan eerst weer mijn eigen risico opmaken (staat bij uitzonderingen). Best wel zuur. maar goed mijn eigen risico is weer op voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Hebben jullie de cashback voor Zilveren Kruis Ziezo wel ontvangen van cashbackxl?
Ik heb niets ontvangen en lange tijd geleden een claim aangemaakt. Maar het blijft verdacht stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Leolinedance schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:44:
Hebben jullie de cashback voor Zilveren Kruis Ziezo wel ontvangen van cashbackxl?
Ik heb niets ontvangen en lange tijd geleden een claim aangemaakt. Maar het blijft verdacht stil.
Is de aankoop wel geregistreerd bij transacties? Als je bijvoorbeeld ads blokkeert of sites blokkeert via je hostfile of cookies niet accepteert kan het zijn dat de aankoop niet goed wordt geregistreerd, handmatig kan je dan een claim doen, maar het is maar de vraag of de zorgverzekeraar die commissie gaat uitbetalen aan CashbackXL op basis van goodwill. Ik kreeg in het verleden wat coulance-euro's toen het misging. Dit keer ging het eindelijk eens goed en werd hij officieel geregistreerd. Die heb ik ook al lange tijd binnen.

De handmatige claims gaan heel traag, dat kan wel een half jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
MsG schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:03:
[...]

Is de aankoop wel geregistreerd bij transacties? Als je bijvoorbeeld ads blokkeert of sites blokkeert via je hostfile of cookies niet accepteert kan het zijn dat de aankoop niet goed wordt geregistreerd, handmatig kan je dan een claim doen, maar het is maar de vraag of de zorgverzekeraar die commissie gaat uitbetalen aan CashbackXL op basis van goodwill. Ik kreeg in het verleden wat coulance-euro's toen het misging. Dit keer ging het eindelijk eens goed en werd hij officieel geregistreerd. Die heb ik ook al lange tijd binnen.

De handmatige claims gaan heel traag, dat kan wel een half jaar duren.
Dat weet ik, heb al vaker gebruikgemaakt van cashback acties van cashbackxl. Bij Simyo werkte het perfect. Heb ze een mail gestuurd over wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mefjoew schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:31:
Vraagje: ik ben ouder dan 22 en voornemens een beugel te laten aanmeten. Geen medische indicatie, maar mijn gebit belemmert me in mijn privéleven en werk (onzekerheid).
Nu heb ik het een en ander vergeleken en komt VGZ naar voren als meest interessante optie. € 141,14 voor een polis inclusief Tand Best die orthodontie eenmalig tot € 1.500,- vergoedt. Uiteraard is hierbij een acceptatie van toepassing, waarvoor ik een formulier moet invullen. Als ik hierop aangeef dat ik voornemens ben een beugel te nemen, dan wijzen ze mij natuurlijk af.
Nu heb ik begin januari een afspraak bij de tandarts. Hier is eerder al eens opgemerkt dat een beugel geen onoverkomelijke luxe zou zijn, dus wellicht dat zij mij kunnen doorverwijzen? Dan vul ik op het acceptatieformulier gewoon overal 'nee' in, dus dan krijg ik de polis. Toch?
Vraag is natuurlijk of wat ik opper kan, en of jullie wellicht nog (heel) andere ideeën hebben. Beugel kost al met al gauw € 2.000,- dus dan betaal ik liever een goede dertig euro meer per maand aan m'n verzekering..
Hoe is dit afgelopen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
De goede raad van hier aangenomen en mijn 'idee' niet doorgezet
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste