Zorgverzekering 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 13:40
JPtjeeNL schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:23:
Daar zijn we weer. Nieuw jaar, nieuwe zorgverzekering, nieuwe deal. :)

Vorig jaar overgestapt van DSW naar FBTO (Max eigen risico + Tand 250 100 % en later in het jaar de module Reis met werelddekking). Inmiddels ondervonden dat Anderzorg dit jaar een betere deal heeft met:

Anderzorg Basis + Tand 100 % 250 EUR, eigen risico 885 EUR:
1.069,56 per jaar via Independer
+ Gratis tandongevallen-verzekering
+ 1850 punten cashback actie van CashbackXL
Je krijgt max 250 euro terug en je betaald daarvoor 14,95 per maand. Dat is 180 euro dus.
Als je zeker weet dat je het gaat gebruiken spaar je dus 70 euro.

De 75% variant is helemaal merkwaardig. Je betaald 10,95 per maand, dat is dus 131 euro. Daarmee mag je 75% van je tandarts terugvragen tot een max van 250 euro.
Uiteraard kan je dan 119 euro verdienen maar dat zal heel wat moeite kosten met gewone controles en vullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:05:
[...]

Je krijgt max 250 euro terug en je betaald daarvoor 14,95 per maand. Dat is 180 euro dus.

De 75% variant is helemaal merkwaardig. Je betaald 10,95 per maand, dat is dus 131 euro. Daarmee mag je 75% van je tandarts terugvragen tot een max van 250 euro.
Uiteraard kan je dan 119 euro verdienen maar dat zal heel wat moeite kosten met gewone controles en vullingen.
Kan het zijn dat prijzen bij tandartsen anders zijn voor verzekerden/per verzekering/voor niet verzekerden?
Of zat er een verschil tussen tandartsprijzen in 2015/2016..?

Eind 2015 had ik namelijk een prijsopgave gekregen. Ik heb nooit een tandartsverzekering gehad, maar na even rekenen bleek een tandartsverzekering net zoveel te kosten als die ene prijsopgave, en dan had ik nog dekking 'over' voor het geval ik het nodig had.

Eind van het liedje, voor 2016 een tandartsverzekering genomen, de behandeling naar januari verschoven en de rekening bleek uiteindelijk een aardig stukje lager :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 13:40
dragon2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:34:
[...]

Kan het zijn dat prijzen bij tandartsen anders zijn voor verzekerden/per verzekering/voor niet verzekerden?
Of zat er een verschil tussen tandartsprijzen in 2015/2016..?

Eind 2015 had ik namelijk een prijsopgave gekregen. Ik heb nooit een tandartsverzekering gehad, maar na even rekenen bleek een tandartsverzekering net zoveel te kosten als die ene prijsopgave, en dan had ik nog dekking 'over' voor het geval ik het nodig had.

Eind van het liedje, voor 2016 een tandartsverzekering genomen, de behandeling naar januari verschoven en de rekening bleek uiteindelijk een aardig stukje lager :?
Volgens mij is de prijs per behandeling gelijk.
Dit zijn die codes die de tandartsen op de factuur zetten. En de prijs per code is overal gelijkt volgens mij.
Enigste is dat er wel tandartsen zijn (?) die rommelen met de codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anderzorg vond ik niet interessant qua aanvullende tandartsmodules. De 100% 500 euro kan bij mij wel uit, maar bij Anderzorg zijn alleen de controles 100% gedekt, niet echt interessant omdat een controle maar twee tientjes kost. De rest van de behandelingen is maar voor 75-80% gedekt. Ik zat in 2016 bij FBTO en blijf daar nu ook gewoon, omdat daar 100% wel echt 100% is.

Wat misschien wel interessant is: bij FBTO kun je collectiviteitskorting via de VEH krijgen. Scheelt iets meer dan 13 euro op de jaarpremie van FBTO. Ik wilde eigenlijk sowieso al lid worden van de VEH omdat we binnenkort een koophuis betrekken. Via de ING rentepuntenwinkel kost een lidmaatschap maar €14,45 (€12,50 + €1,95 administratiekosten). De korting voor de zorgverzekering heb ik er dus sowieso al uit en voor de kleine meerprijs (verschil korting vs lidmaatschap VEH) is de rest wat de VEH mij kan bieden alleen maar mooi meegenomen d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Ik heb alleen de basisverzekering gezocht en gekozen voor Ditzo. Deze aanbieder heeft voor 100,95 per maand een vrije zorgaanbiederskeuze en is in die categorie de goedkoopste (standaard eigen risico) voor wat ik op de vergelijkingssites zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Ik heb zelf Interpolis al jaren.
Denk ook niet dat ik ga veranderen .
Heb 1ste uitbreidingen pakket (zonder zorgen)
Vrije keuze aan zorg en 6 fysiotherapeut behandelingen per jaar
Met tandarts verzekering. Tot 500 per jaar mag ik gebruiken
100% vergoeding voor:
controles
mondhygiëne
vulling
tanden en kiezen trekken

Voor 125 euro per maand. is voor mij voldoende.
Als iemand een andere verzekering weet die goedkoper is hoor ik het graag

[ Voor 8% gewijzigd door coolbvrobin op 18-12-2016 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 426952 schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:25:
Ditzo <snip> vrije zorgaanbiederskeuze
Denk er wel aan dat zoals eerder in dit draadje aangegeven de vrije keuze bij Ditzo alleen geldt voor artsen en ziekenhuizen. Dat je er niet in verkijkt met bv fysio en ggz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Daar kan ik verder prima mee leven. Voor mij is dat het belangrijkste aspect, met ggz en fysio heb ik op dit moment nog geen ervaringen. Bedankt voor de waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:05:
[...]

Dus uiteindelijk begrijp ik dat als je 250 euro verwacht volledig te gaan verbruiken je beter de 250 100 % kan nemen en met die 250 euro 75 % kun je meer 'terugverdienen', maar dat is wel lastiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:16:
Anderzorg vond ik niet interessant qua aanvullende tandartsmodules. De 100% 500 euro kan bij mij wel uit, maar bij Anderzorg zijn alleen de controles 100% gedekt, niet echt interessant omdat een controle maar twee tientjes kost. De rest van de behandelingen is maar voor 75-80% gedekt. Ik zat in 2016 bij FBTO en blijf daar nu ook gewoon, omdat daar 100% wel echt 100% is.

Wat misschien wel interessant is: bij FBTO kun je collectiviteitskorting via de VEH krijgen. Scheelt iets meer dan 13 euro op de jaarpremie van FBTO. Ik wilde eigenlijk sowieso al lid worden van de VEH omdat we binnenkort een koophuis betrekken. Via de ING rentepuntenwinkel kost een lidmaatschap maar €14,45 (€12,50 + €1,95 administratiekosten). De korting voor de zorgverzekering heb ik er dus sowieso al uit en voor de kleine meerprijs (verschil korting vs lidmaatschap VEH) is de rest wat de VEH mij kan bieden alleen maar mooi meegenomen d:)b
Aha, daar zit dus het addertje. Hmm. Zit zelf nu ook bij de FBTO en vond Anderzorg wel interessant. maar nu ik dit lees en ook check op de site van Anderzorg (wat een wazige site qua info btw) is FBTO zo slecht nog niet. Volgend weekend maar eens even de kosten van FBTO vs Anderzorg naast elkaar zetten.

Als ik FBTO opnieuw afsluit, zijn er dan wellicht nog ergens aanbiedingen te scoren? Loont het wellicht om FBTO op te bellen voor een korting voor volgend jaar, of doen ze daar niets aan? *Note to self, niet vergeten om de reisverzekering module wer uit te schakelen* :)

M'n tandarts zei dit jaar dat ik eigenlijk een beugel moet hebben. Lekker dan. Ben je net die beugelbekkie periode voorbij, moet je opnieuw slotjes. Zie op TV dat verzekeraars hier een stokje voor willen gaan steken, dus wellicht is het slim om dit nog dit jaar vast te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door JPtjeeNL op 18-12-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:36:
[...]
Als ik FBTO opnieuw afsluit, zijn er dan wellicht nog ergens aanbiedingen te scoren? Loont het wellicht om FBTO op te bellen voor een korting voor volgend jaar, of doen ze daar niets aan?
[...]
Als je daar meer over weet dan hoor ik het graag. Zal ze zelf ook even een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Hier de iso/lsvb studenten goed verzekerd Zilveren Kruis budget met max eigen risico (ook voor niet-studenten). Voordeel boven Ziezo is dat je dan de tand basis kan afsluiten (6,08 pm, dus 80,54 samen).
Dit is volgens mij de goedkoopste basis-tand combinatie (als je een redelijk gebit hebt).

Daarnaast los bij UMC een aanvullende verzekering.
(Geen max per behandeling of per dag voor veel dingen zoals alternatief en beweegzorg. Kan je gewoon individueel afsluiten: je hoeft niet bij een UMC te werken, zoals al eerder gemeld)

Én een 365 dagen doorlopende reisverzekering bij Centraal Beheer. Die betalen het eigen risico (ook de vrijwillige!) als je zorgkosten hebt in het buitenland. (Je krijgt ook nog korting als klant van ZK)
Ideaal voor mensen die veel reizen zoals ik.

Beste van alle werelden wat mij betreft.
(Who beats this?)

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 18-12-2016 22:01 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 16:30
Kogel is door de kerk, ik blijf dit jaar bij Ditzo. Ik heb (naar verwachting O-) ) weinig zorg nodig, dus maximaal eigen risico en een zo laag mogelijke premie zijn voor mij belangrijk.

Daar komen uiteindelijk 3 aanbieders uit:
- Zilveren Kruis ZieZo (veruit de goedkoopste, maar ook erg beperkt in vergoedingen en ziekenhuizen)
- Anderzorg (iets goedkoper dat Ditzo, mede door cashback)
- Ditzo (zat ik vorig jaar ook)
De rest is al snel duurder of heeft minder goede voorwaarden.

Anderzorg is 40 euro goedkoper, door de cashback. Daar staat tegenover dat je iets minder vrije zorgkeuze hebt. Waarschijnlijk zal ik die €40 gewoon in m'n zak kunnen houden, maar toch gekozen voor een klein beetje extra zekerheid.
Mocht me volgend jaar iets serieus overkomen, dan ben ik er zo goed als zeker van dat ik overal terecht kan en dat het voor €885 klaar ben (mede met die pechvogelhulp... vind het ergens een beetje een gek systeem, maar ergens geeft het me wel het gevoel dat wanneer er iets mis gaat, dat het nooit echt uit de hand gaat lopen).

Vriendin blijft volgend jaar waarschijnlijk bij Interpolis. Als je structureel voor meer dan €240 medicijnen gebruikt is het bijna een no-brainer om daar te zitten imho. Als Rabobank-klant betaal je daar voor een basis + grootste aanvullende verzekering (ZonderZorgen) €122,19 per maand. Interessant is ze voor die €20 euro extra premie per maand, tot 1000 euro aan eigen bijdrage vergoeden. Reisvaccinatie is een leuke bonus voor volgend jaar.
birdibird schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:38:Voordeel boven Ziezo is dat je dan de tand basis kan afsluiten (6,08 pm, dus 80,54 samen).
Dit is volgens mij de goedkoopste basis-tand combinatie (als je een redelijk gebit hebt).
Als je een redelijk gebit hebt, waarom dan een tandartsverzekering?

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 18-12-2016 22:14 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Richh schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:07:
Als je een redelijk gebit hebt, waarom dan een tandartsverzekering?
Voor die 73,- heb ik 2 controles + gebitsreiniging + eventueel vullen/trekken/verdoven.
controle + gebitsreiniging is al duurder dan dat :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 07:59

Malarky

Wils voor wat ieder

Aangezien ik vorig jaar bij Zilveren Kruis Studenten Goed Verzekerd zat, dit jaar bij Zilveren Kruis Werkgeverscollectiviteit (toch nog sterker doordat die 50% van aanvullende verzekeringen betaald), kon ik voor komend jaar geen ZK Cashback krijgen.

Opgelost met route via Cashbacktotaal.nl (€27,50 cashback) -> Independer.nl (Gratis tandongevallenverzekering + Gratis letselschade hulp) -> Zilveren Kruis ZieZo Selectief €69,79 per maand (bij jaarbetaling). Is goedgekeurd en bevestigd nu. Toch nog leuke extra's om klant te blijven.

Ook met tandarts en/of aanvullende verzekeringen zijn zij dit jaar veelal de goedkoopste, tenzij je meer ziekenhuis keuze wil of erg beperkte tandarts vergoeding (dan Studenten Goed Verzekerd).

Zilveren Kruis heeft haar reisverzekeringen overgedaan aan Centraal Beheer. Zeker niet de goedkoopste maar met 20% StudentenGoedVerzekerd korting voor oude klanten (5% Collectiviteit voor alle nieuwe klanten) is het voor mij wel een erg goede deal. Niet te vergeten je reisverzekering altijd op Europa dekking te zetten en pas naar Werelddekking mits je Europa verlaat. Dat kan altijd kosteloos. En Medische Kosten op Reis (Europa of Wereld) is bij een reisverzekering veel goedkoper dan puur daarvoor een aanvullende zorgverzekering nemen. Hoewel kosten tot Nederlands tarief sowieso al gedekt zijn, maar veel Nederlanders zullen toch de Wintersportdekking nodig hebben.
coolbvrobin schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:38:
Ik heb zelf Interpolis al jaren.
Denk ook niet dat ik ga veranderen .
Heb 1ste uitbreidingen pakket (zonder zorgen)
Vrije keuze aan zorg en 6 fysiotherapeut behandelingen per jaar
Met tandarts verzekering. Tot 500 per jaar mag ik gebruiken

Voor 125 euro per maand. is voor mij voldoende.
Als iemand een andere verzekering weet die goedkoper is hoor ik het graag
Dat is dus Interpolis ZorgActief ZorgActief + ZonderZorgen + GebitActief voor €124,10 per maand in 2017 met €885 ER? Met 95% vrije ziekenhuis keuze trouwens.

Dan is DWS Zorgpolis + AV Standaard voor €105,75 per maand en 100% vrije ziekenhuis keuze al stukje goedkoper. Maar weet je zeker dat je elk jaar €500 aan tandarts nodig hebt, dat is namelijk wel erg veel.

Anders is AnderZorg Basis + Fysiotherapie 9 + Tand 100% ook een optie met 100% ziekenhuizen en €250 aan tandarts voor €93,20 per maand
Richh schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:20:
[...]

Zilveren Kruis ZieZo Basis is het goedkoopste, gaat daar nog een eindje onder. Via CashbackXL kan je nog een paar euro's extra scoren. Als je in 1 jaar betaald krijg je nog eens 2% korting over je jaarbedrag.

Echter, dan heb je wel erg beperkte zorgkeuze.
Zie mijn verzekeringsroute van hierboven. Dat is meer Cashback en meer Verzekering voor hetzelfde geld.

[ Voor 66% gewijzigd door Malarky op 19-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhetveld
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
Een paar jaar geleden had de Friesland nog extra kortingen de laatste dagen van het jaar. Zou dat ooit weer komen?
Een voordeel van op 31-12 overstappen kan zijn dat je nog 14 dagen hebt om te switchen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30477

Ik zit nog steeds vast met mijn keuze.

Ik wil graag een beugel en ben 21+, mijn oog valt nu op united consumers(goede keuze) met tand "best" verzekering zonder extra aanvulling. (dus eigenlijk bij VGZ)

Dus op het eerste oogopslag zou dan 1500,-- vergoed worden door de zorgverzekeraar. Maar nu heb ik even wat dieper in de polis gekeken en zie ik dit bij artikel 31 dit staan:
Bijzondere tandheelkunde is tandheelkundige zorg voor mensen met een bijzondere aandoening. Deze tandheelkundige zorg kost meer tijd en moeite. U hebt alleen recht op bijzondere tandheelkunde als u hiermee een tandheelkundige functie kunt behouden of krijgen, die gelijkwaardig is aan de tandheelkundige functie die u zou hebben als u de aandoening niet zou hebben gehad.

31.1.
Tandheelkundige en orthodontische zorg in bijzondere gevallen
Omschrijving
U hebt recht op deze zorg zoals tandartsen en orthodontisten die plegen te bieden, die noodzakelijk is:
1. als u een ernstige ontwikkelingsstoornis, groeistoornis of verworven afwijking van het tand-kaak-mondstelsel hebt;
2. als u een niet-tandheelkundige lichamelijke of geestelijke aandoening hebt;
3. als u een medische behandeling moet ondergaan en deze behandeling zonder bijzondere tandheelkunde aantoonbaar onvoldoende resultaat zal hebben. Het gaat over het algemeen om het ontstekingsvrij maken van de mond. Voorbeelden van het ontstekingsvrij maken zijn behandeling van het tandvlees, het trekken van tanden en kiezen of toedienen van antibiotica.

U hebt alleen recht op orthodontie als u een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van de mond of het gebit hebt, waarbij medediagnostiek of medebehandeling van andere disciplines dan de tandheelkundige noodzakelijk is.

Let op
Het ontbreken van enkele blijvende tanden of kiezen door een aanlegstoornis komt regelmatig voor. U hebt recht
op bijzondere tandheelkunde als bij u ten minste 6 tanden en kiezen in aanleg ontbreken (verstandskiezen tellen
niet mee).

Eigen bijdrage:
U bent een wettelijke eigen bijdrage verschuldigd als u 18 jaar of ouder bent als het gaat om zorg die niet recht streeks in verband staat met de indicatie voor bijzondere tandheelkundige hulp. De eigen bijdrage is gelijk aan het bedrag dat in rekening mag worden gebracht als er geen sprake is van tandheelkundige zorg in bijzondere gevallen.

Eigen risico
Voor deze zorg geldt het eigen risico. Kijk voor meer informatie in artikel 7 en 8 van deze verzekeringsvoor
waarden.
Ik heb mijn eigen risico juist verhoogd(naar maximaal) omdat ik in de veronderstelling was dat zorg uit je aanvullende bundels, niet van je eigen risico af gaan.

Maar nu lees ik dus dat je en een deel eigen risico betaald en nog eens een eigen bijdrage :?

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:50:
Zie mijn verzekeringsroute van hierboven. Dat is meer Cashback en meer Verzekering voor hetzelfde geld.
Het aantal ziekenhuizen waar je terecht kan is veel beperkter, daarnaast is het bedrag dat wordt uitbetaald mocht je ergens anders zitten ook een heel stuk lager. Dat laatste geldt ook voor Ziezo Basis. Het is zeker niet 'meer verzekering'.
ZieZo Selectief is wel dik 100 euro goedkoper dan de rest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:50:
Aangezien ik vorig jaar bij Zilveren Kruis Studenten Goed Verzekerd zat, dit jaar bij Zilveren Kruis Werkgeverscollectiviteit (toch nog sterker doordat die 50% van aanvullende verzekeringen betaald), kon ik voor komend jaar geen ZK Cashback krijgen.

Opgelost met route via Cashbacktotaal.nl (€27,50 cashback) -> Independer.nl (Gratis tandongevallenverzekering + Gratis letselschade hulp) -> Zilveren Kruis ZieZo Selectief €69,79 per maand (bij jaarbetaling). Is goedgekeurd en bevestigd nu. Toch nog leuke extra's om klant te blijven.

Ook met tandarts en/of aanvullende verzekeringen zijn zij dit jaar veelal de goedkoopste, tenzij je meer ziekenhuis keuze wil of erg beperkte tandarts vergoeding (dan Studenten Goed Verzekerd).

Zilveren Kruis heeft haar reisverzekeringen overgedaan aan Centraal Beheer. Zeker niet de goedkoopste maar met 20% StudentenGoedVerzekerd korting voor oude klanten (5% Collectiviteit voor alle nieuwe klanten) is het voor mij wel een erg goede deal. Niet te vergeten je reisverzekering altijd op Europa dekking te zetten en pas naar Werelddekking mits je Europa verlaat. Dat kan altijd kosteloos. En Medische Kosten op Reis (Europa of Wereld) is bij een reisverzekering veel goedkoper dan puur daarvoor een aanvullende zorgverzekering nemen. Hoewel kosten tot Nederlands tarief sowieso al gedekt zijn, maar veel Nederlanders zullen toch de Wintersportdekking nodig hebben.

[...]

Dat is dus Interpolis ZorgActief ZorgActief + ZonderZorgen + GebitActief voor €124,10 per maand in 2017 met €885 ER? Met 95% vrije ziekenhuis keuze trouwens.

Dan is DWS Zorgpolis + AV Standaard voor €105,75 per maand en 100% vrije ziekenhuis keuze al stukje goedkoper. Maar weet je zeker dat je elk jaar €500 aan tandarts nodig hebt, dat is namelijk wel erg veel.

Anders is AnderZorg Basis + Fysiotherapie 9 + Tand 100% ook een optie met 100% ziekenhuizen en €250 aan tandarts voor €93,20 per maand

[...]

Dat bedrag van 500 euro gebruik ik bijna compleet ja.
Ik ga iedere 3 maanden naar de tandarts voor een gebitsreiniging.
Voor de rest ziet DSW er wel goed uit.
Maar dan mag ik helaas maar 2x per jaar zoon gebitsreiniging
Maar aan de andere kant wel 3 physio behandelingen meer.
Trouwens Je zal wel DSW bedoelen in plaats van DWS.
En het starters premie is niet 105.75 maar 108 euro per maand met 385 eigen risico
En als ik met tandarts verzekering wil nemen moet ik DSW + AV standaard.
Dat is 108+ 20.57 = 128.75. Dus 4,65 duurder per maand.
Wel een goede suggestie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Richh schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:28:
[...]

Dat laatste geldt ook voor Ziezo Basis. Het is zeker niet 'meer verzekering'.
ZieZo Selectief is wel dik 100 euro goedkoper dan de rest ;)
Excuses, ik bedoelde route via Cashbacktotaal en Independer wat betreft minder geld en meer verzekering ;). Deze route geldt uiteraard voor alle mogelijke ZieZo verzekeringen.

coolbvrobin schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:30:

[...]

Dat bedrag van 500 euro gebruik ik bijna compleet ja.
Ik ga iedere 3 maanden naar de tandarts voor een gebitsreiniging.
Voor de rest ziet DSW er wel goed uit.
Maar dan mag ik helaas maar 2x per jaar zoon gebitsreiniging
Maar aan de andere kant wel 3 physio behandelingen meer.
Trouwens Je zal wel DSW bedoelen in plaats van DWS.
En het starters premie is niet 105.75 maar 108 euro per maand met 385 eigen risico
En als ik met tandarts verzekering wil nemen moet ik DSW + AV standaard.
Dat is 108+ 20.57 = 128.75. Dus 4,65 duurder per maand.
Wel een goede suggestie hoor!
Ik had ook gekeken naar een ER van €885 Want anders:

- Interpolis ZorgActief + ZonderMeer + GebitActief (500 euro) met €385 ER = €128,82 per maand (Geen Rabo klant)
- Interpolis ZorgActief + ZonderMeer + GebitActief (500 euro) met €385 ER = €125,14 per maand (Wel Rabo klant)
- DSW Zorgpolis + AV Standaard met €385 ER = €128,75 per maand (maar ook genoeg Collectiviteitskeuze)

Maar ook:
- Zilveren Kruis ZieZo Basis + ZieZo Aanvullend 1 + ZieZo Tand 2 met €385 ER = €121,95 per maand (even de fysio's checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:50:
Excuses, ik bedoelde route via Cashbacktotaal en Independer wat betreft minder geld en meer verzekering ;). Deze route geldt uiteraard voor alle mogelijke ZieZo verzekeringen.
Klopt (en overigens, nog veel meer verzekeringen). Bij iedere 'abonnementsdienst' loont het eigenlijk altijd wel om een cashback te scoren.

De door jou genoemde optie is hoe dan ook de meest goedkope mogelijkheid voor een zorgverzekering in 2017 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:50:
[...]

[...]

Ik had ook gekeken naar een ER van €885 Want anders:

- Interpolis ZorgActief + ZonderMeer + GebitActief (500 euro) met €385 ER = €128,82 per maand (Geen Rabo klant)
- Interpolis ZorgActief + ZonderMeer + GebitActief (500 euro) met €385 ER = €125,14 per maand (Wel Rabo klant)
- DSW Zorgpolis + AV Standaard met €385 ER = €128,75 per maand (maar ook genoeg Collectiviteitskeuze)

Maar ook:
- Zilveren Kruis ZieZo Basis + ZieZo Aanvullend 1 + ZieZo Tand 2 met €385 ER = €121,95 per maand (even de fysio's checken)
Zilveren kruis is een goed voorstel.
Met fysio 129.75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

coolbvrobin schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:01:
[...]

Zilveren kruis is een goed voorstel.
Met fysio 129.75
Waar kijk jij? Zilveren Kruis ZieZo Basis + ZieZo Aanvullend 1 + ZieZo Tand 2 met €385 ER = €121,95 per maand. Daar zit Fysio en Tandarts bij in.
Joostje123 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:55:
Ik zit nu bij Anderzorg, met hoogste eigen risico simpelste pakket.
Maar wil eigenlijk naar laagste eigen risico + tandartsverzekering.
Iemand tips?
Ja, maar ligt eraan wat je verder wil:
- Gewoon ZEKUR Polis + Aanvullend ZEKUR Tand met €385 ER = €103,95 per maand, maar 39% van ziekenhuizen en 75% vergoeding van €250 p/j tandarts
- Zilveren Kruis ZieZo Selectief + ZieZo Tand 1 met €385 ER = €104,70 per maand met 63% van ziekenhuizen en 100% vergoeding van €250 p/j tandarts

[ Voor 47% gewijzigd door Malarky op 19-12-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:09:
[...]

Waar kijk jij? Zilveren Kruis ZieZo Basis + ZieZo Aanvullend 1 + ZieZo Tand 2 met €385 ER = €121,95 per maand. Daar zit Fysio en Tandarts bij in.

[...]

Ja, maar ligt eraan wat je verder wil:
- Gewoon ZEKUR Polis + Aanvullend ZEKUR Tand met €385 ER = €103,95 per maand, maar 39% van ziekenhuizen en 75% vergoeding van €250 p/j tandarts
- Zilveren Kruis ZieZo Selectief + ZieZo Tand 1 met €385 ER = €104,70 per maand met 63% van ziekenhuizen en 100% vergoeding van €250 p/j tandarts
Op hun website
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7vquUME.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Dat is Zilveren Kruis en niet Zilveren Kruis Ziezo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
Anoniem: 30477 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:10:
Ik zit nog steeds vast met mijn keuze.

Ik wil graag een beugel en ben 21+, mijn oog valt nu op united consumers(goede keuze) met tand "best" verzekering zonder extra aanvulling. (dus eigenlijk bij VGZ)

Dus op het eerste oogopslag zou dan 1500,-- vergoed worden door de zorgverzekeraar. Maar nu heb ik even wat dieper in de polis gekeken en zie ik dit bij artikel 31 dit staan:

[...]

Ik heb mijn eigen risico juist verhoogd(naar maximaal) omdat ik in de veronderstelling was dat zorg uit je aanvullende bundels, niet van je eigen risico af gaan.

Maar nu lees ik dus dat je en een deel eigen risico betaald en nog eens een eigen bijdrage :?

Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb ook dezelfde vraag en heb me al bij diverse zorgverzekeraars ingelezen. Volgens de orthodontist heb ik een beugel nodig met daarna een chirurgische ingreep om de stand te behouden, blijkbaar zonder die ingreep gaan mijn tanden weer scheefstaan. Heeft iemand ervaring hiermee en advise welke verzekering je het beste kunt pakken? CZ zorg ging niet akkoord met de aanvraag mbt. de beugel en chirurgie. Kosten voor deze ingreep is enorm en te duur om zo te betalen.

Een optie is om alleen een beugel te nemen, wat ik ook ga doen als de zorgverzekeringen niet meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

pvink schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:25:
[...]

Heeft iemand ervaring hiermee en advise welke verzekering je het beste kunt pakken? CZ zorg ging niet akkoord met de aanvraag mbt. de beugel en chirurgie. Kosten voor deze ingreep is enorm en te duur om zo te betalen.

Een optie is om alleen een beugel te nemen, wat ik ook ga doen als de zorgverzekeringen niet meehelpen.
Independer heeft een lijstje met alle pakketten van alle verzekeraars die aan acceptatie doen voor 2017. Selecteer op bijvoorbeeld Independer of poliswijzer.nl de dekking die je wil, sorteer op prijs en dan kijken welke als eerste in de rij niet in de medische selectie lijst van Independer staat.

Die nemen jouw dus sowieso als klant. Of je doet een verzekeraar uit de lijst met een iets minder dekkend pakket (pakket wat niet in de lijst staat).

Als het echt om veel geld gaat is al snel vrijwel elke verzekeraar die geen acceptatie test doet goedkoper dan zelf betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Malarky op 19-12-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ah zoooo
Dank je wel voor de tip ga eens goed vergelijken ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Even vlug op Independer gekeken en volgens mij moet ik maar overstappen naar Ditzo.

Ik moet gewoon een basisverzekering hebben met max eigen risico. Ik heb echt praktisch nooit wat en dat verwacht ik ook voor komend jaar niet.

Met de Ditzo Basisverzekering zit ik dan goed. Volgens Independer de beste prijs/kwaliteitsverhouding en met het max eigen risico kom ik dan op €78,45 per maand.

Zilveren Kruis (zit ik nu) kan nog iets goedkoper met €71,95, maar dan kan ik niet naar het ziekenhuis in mijn woonplaats en daar betaal ik dan wel een paar euro extra voor.

Nog meer mensen die dezelfde omstandigheden als mij en tips hebben qua rechttoe/rechtaan verzekering zonder veel bijzonders?

Nu zie ik hier af en toe nog wat opmerkingen voorbij komen qua cashback/overstap korting etc. Loont dat nog echt de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Laatst online: 08:46
Ja ik heb vergelijkbare wensen, hoge eigen risico en heb nooit wat. Ik ga nu naar ziezo Basis jaar betaling €907 (niet naar budget omdat ik dan niet naar alle ziekenhuizen kan) en via cashbackxxl voor de €27,50 extra cashbackxxl.

Ik vraag me toch af, hebben we zoveel ongezonden mensen hier op Tweakers dat iedereen fysio wil hebben? ;) Als ik eens ga betaal ik gewoon een keertje Cash €30,- gebeurd hooguit 2x in het jaar maar eigenlijk nooit.

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

B-Real schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:36:
Zilveren Kruis (zit ik nu) kan nog iets goedkoper met €71,95, maar dan kan ik niet naar het ziekenhuis in mijn woonplaats en daar betaal ik dan wel een paar euro extra voor.

Nog meer mensen die dezelfde omstandigheden als mij en tips hebben qua rechttoe/rechtaan verzekering zonder veel bijzonders?
- Zilveren Kruis ZieZo Basis (100% ziekenhuizen) = €77,95 p/m
- Friesland Zelf Bewust Polis (92% ziekenhuizen) = 77,95 p/m
- Anderzorg Basis (100% ziekenhuizen) = €78,00 p/m.

Niet geheel toevallig de 3 merken/labels die al jaren op Tweakers het meest genoemd worden in deze topics.
B-Real schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:36:
Nu zie ik hier af en toe nog wat opmerkingen voorbij komen qua cashback/overstap korting etc. Loont dat nog echt de moeite?
Dit loonde mij:
Via Cashbacktotaal.nl (€27,50 cashback) -> Independer.nl (Gratis tandongevallenverzekering + Gratis letselschade hulp) -> Zilveren Kruis ZieZo Selectief voor €69,79 per maand (bij jaarbetaling)

Dus 2 extra's en een paar euro. Meer is het niet nee ;)

PNO geeft bijvoorbeeld tot €55 cashback voor een zorgverzekering, maarjah moet je net die willen. Heb er nog niemand over gehoord.
CyberFR schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:47:
Ja ik heb vergelijkbare wensen, hoge eigen risico en heb nooit wat. Ik ga nu naar ziezo Basis jaar betaling €907 (niet naar budget omdat ik dan niet naar alle ziekenhuizen kan) en via cashbackxxl voor de €27,50 extra cashbackxxl.
Kan dus nog slimmer via Independer. Pak je nog wat extra's en dezelfde cashback :). Bovendien hebben veel mensen hier, waaronder ik, de Independer route überhaupt nodig, want voor bestaande klanten deelt Zilveren Kruis geen cashback uit. Maar Independer doet dat ongeacht waar je al klant was. Zo kun je jaren klant zijn en toch opnieuw meedoen elk jaar :)

[ Voor 68% gewijzigd door Malarky op 19-12-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyberFR schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:47:

Ik vraag me toch af, hebben we zoveel ongezonden mensen hier op Tweakers dat iedereen fysio wil hebben? ;) Als ik eens ga betaal ik gewoon een keertje Cash €30,- gebeurd hooguit 2x in het jaar maar eigenlijk nooit.
Is € 30 een normale prijs voor een fysio? Ik ben er zelf nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:50
Goedkope gasten hoor die fysio's. 2 jaar geleden betaalde ik ca 25 euro per consult van een half uur. Kom daar maar eens om bij de kapper of in een garage. Allebei toch laag geschoolde arbeiders.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom zijn verzekeraars dan zo zuinig met vergoedingen voor fysio? Of gaat half Nederland naar de fysio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

downtime schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:41:
Waarom zijn verzekeraars dan zo zuinig met vergoedingen voor fysio? Of gaat half Nederland naar de fysio?
Half Nederland heeft ook een tandartsverzekering en haalt het er nooit uit. Betaald omgerekend €150 per jaar voor dat ding en gaat dan 1x op controlle en heeft al jaren geen gaatjes.

Gezien de verhalen over rijke tandartsen denken veel mensen blijkbaar dat die zonder verzekering anders vragen wat ze willen aan je.

Een Erasmus onderzoeker had vorig jaar nog uitgerekend dat 90% van de mensen onnodig en te laag eigen risico had.

Zelfde geldt voor de geheel vrije ziekenhuiskeuze. Spoed, verwijzingen en specialistische behandelingen mogen waar je maar wil. Hoe groot is nu de kans dat je een planbare operatie hebt als je jong en gezond bent en je weet, nu december 2016, dat je geen pijntjes of kwaaltjes hebt.

En wat ik zelf heel veel tegenkom (kennissen, verjaardagen) is dat mensen al goedkoop uit zijn want ze zitten bij de collectiviteit van hun werkgever of vereniging. Volgens mij laden verzekeraars als Zilveren Kruis ongeveer het complete KvK hun database in, maar met die 5% korting ga je het niet maken. Toevallig zit ik bij een erg grote werkgever in Nederland die ook elk jaar hard onderhandeld bij alle verzekeraars, maar zelfs dan is het zonder aanvullend nog goedkoper voor mij om bij een non-collectief als ZieZo te gaan.

Bijvoorbeeld Shell (grote werkgever die snapt wat onderhandelen is) heeft wel een aardig collectief bij Zilveren Kruis:
- 10% korting op basis, 30% korting op aanvullende verzekering, 30% korting op tandarts en gratis extra aanvullend pakket. Dat gaat nog ergens over.

Zal mij niet verbazen als je niet gecontroleerd werd als je je er gewoon op aanmeld. Doen ze bij StudentenGoedVerzekerd collectief ook niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Malarky op 19-12-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
Thnx for the tip. Moet nog voor me vrouw en zoontje kijken.

Ja fysio is niet zo duur. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat mensen zich er voor verzekeren en het liefst zo veel mogelijk want stel je voor..... Daarbij komt dat verzekeraars nog geheime afspraken hebben om ons niet teveel laten gaan. Vooral liefst niet meer dan 10 a12x.

Mijn tip: Verzeker nou echt waarvan je het risico niet kan of wil dragen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CyberFR op 19-12-2016 19:04 ]

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyberFR schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:00:
Thnx for the tip. Moet nog voor me vrouw en zoontje kijken.

Ja fysio is niet zo duur. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat mensen zich er voor verzekeren en het liefst zo veel mogelijk want stel je voor..... Daarbij komt dat verzekeraars nog geheime afspraken hebben om ons niet teveel laten gaan. Vooral liefst niet meer dan 10 a12x.

Mijn tip: Verzeker nou echt waarvan je het risico niet kan of wil dragen. ;)
Gezien alle klachten over die fysio dacht ik dat het wel stervensduur zou zijn. Niet dus.

Ik heb overigens al jaren alleen basisverzekering. Ik zie in de aanvullende pakketten alleen zaken die ik niet wil (kwakzalverij), niet nodig heb (zwangerschapsgedoe), of zelf wel betaal als het een keer nodig is. Alleen over die fysio twijfelde ik maar dat valt dus ook onder zaken die ik dan zelf wel betaal.

Overigens wel met minimaal eigen risico. Voor allerlei dingen onverzekerd zijn en ook nog een hoog eigen risico vind ik dan weer wat teveel van het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFR
Ik begrijp je denk wijze en had het zelfde paar jaar geleden tot ik het eens uitrekende. Ik gebruikte nooit mijn eigen risico. Ik zoou zeggen maak is een rekensommetjes voor jezelf.

Als je bijna nooit je eigen risico verbruikt is dat ook goedkoper om die op Max te zetten. Had het eens berekend dat als ik onder de €600,- eigen risico betalen zat per jaar dat het nog goedkoper was om eigenrisico op Max te zetten.
Mocht je ooit echt wat gaat mankeren bijvoorbeeld je krijgt een chronische ziekte dan heb je 1 jaar pech en het jaar daarop verlaag je hem. Maar na hoeveel jaar is dat? 2 jaar? 20jaar? Als het 20jaar is heb je al die tijd de korting mis gelopen. Dus kan je het risico dragen?

Heb er zelf trouwens een potje bij moneyou gemaakt afgelopen jaren om het Max eigen risico te kunnen betalen. Gewoon het verschil in premie van mij en mijn vrouw maandelijks overmaken.

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 858587

Ik ben het met jou eens CyberFR. Het loont eigenlijk voor bijna iedereen die bijna geen zorg nodig heeft om het eigen risico te verhogen. Als je chronisch ziek bent of volgend jaar een operatie op de planning hebt staan is het niet verstandig. Maar heb je normaal gesproken weinig zorg nodig (onder de 385 euro verplicht eigen risico) dan loont het eigenlijk altijd. En zoals je zegt, gewoon wat geld achter de hand houden voor het geval dat... Het is een simpel rekensommetje:

Stel je hebt een verhoogd eigen risico van 885 euro (maximale in 2017) en je hebt plotseling zorg nodig. Dan betaal je 885 euro. 385 euro had je sowieso al moeten betalen aan het verplicht eigen risico. 885-385 = 500 euro betaal je extra. Maar je hebt een korting gekregen op je premie van ongeveer 300 euro. Dan is je extra risico dus 'slechts' 200 euro. Heb je dus twee jaar het maximale eigen risico waarvan er één jaar is zonder grote medische kosten, 'verdien' je er al op.

*knip* eigen website spammen hoeft niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 21-12-2016 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* ook dit niet.

[ Voor 96% gewijzigd door Krisp op 22-12-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 11:24
Heb de vrouw en kinderen bij besured ondergebracht. Hun meest uitgebreide pakket verzekert best veel waaronder een lenzen/bril voor 115 euro (vanaf -/+3) en er zit een bats fysio en alternatief in wat ik allemaal zocht. Geen hoger ER mogelijk, maar dat wordt deels gecompenseerd door de lage basispremie. (En alle ziekenhuizen zitten erin). Nu zelf nog kijken wat ik zelf ga doen (altijd max ER, soms iets aanvullends)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keko12 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:14:
Heb de vrouw en kinderen bij besured ondergebracht. Hun meest uitgebreide pakket verzekert best veel waaronder een lenzen/bril voor 115 euro (vanaf -/+3) en er zit een bats fysio en alternatief in wat ik allemaal zocht. Geen hoger ER mogelijk, maar dat wordt deels gecompenseerd door de lage basispremie. (En alle ziekenhuizen zitten erin). Nu zelf nog kijken wat ik zelf ga doen (altijd max ER, soms iets aanvullends)
Dan wordt het waarschijnlijk Anderzorg, Friesland of Ditzo. Succes! Zelf alleen ervaring met Anderzorg + jong pakket met enkele aanvullende zaken inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 16:59

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik ben ook aan het kijken om over te stappen.

Zit op dit moment bij Anderzorg Basis (+ aanvullend pakket "jong")

Dit kost me in 2017 €1384 p/j (€115 p/m)

Alleen, voor dit jaar heb ik mijn bril vergoeding gebruikt, dus allicht is het interessant om over te stappen zodat ik die vergoeding kan claimen. Maarja is dat nou de beste reden om over te stappen?

Wanneer ik een beetje rondkijk bij Independer naar "goedkope" verzekeringen kom ik vaak toch zo rond het bedrag uit wat ik bij Anderzorg kwijt ben, alleen dan zit er vaak geen tandarts bij!

Ik moet zeggen: ik zit te twijfelen of het nuttig is om een aanvullende verzekering te nemen maar toen ik vorig jaar naar Anderzorg ging dacht ik van €15 p/m = €180 per jaar maar ik krijg €100 terug ivm lenzen sowieso dus als ik puur naar de maandprijs kijk valt het dan wel mee. En ook nog eens eea aan tandarts kosten vergoed, ja dit jaar heb ik dat geld er wel uitgehaald.

Maar: die vergoeding is eens in de 2 jaar, dus dit jaar kost het wel gewoon de volle mep :p Nou zat ik ook te kijken naar ixorg, "sparen" voor je tandartskosten, lijkt me prima, vooral omdat er ongevallen dekking bij zit, wel zo prettig.

Ziekenhuis keuze: tja liefst zo "vrij" mogelijk, ja bij Anderzorg is het niet vrij maar alle grote ziekenhuizen hier in de buurt hebben netjes een contract, wat bijvoorbeeld bij Zilveren Kruis ZieZo niet het geval is (dus die valt af)!

Om maar even een vergelijking te maken:
Ditzo, €100,95 p/m, (nee ik doe geen eigen risico) zonder aanvullende verzekeringen
ixorg, vaste kosten €5p/m (en dan ~€10 per maand "sparen")

Stel, ik ga nu 2x per jaar voor controle naar de tandarts, dat kost toch al snel €40 per keer geloof ik, dus €80. Dus effectief is dat €7 p/m "sparen" bij ixorg.

Met andere woorden, €100 + €5 + €7 = €112 per maand.

En bij Anderzorg betaal ik €115, met aanvullend pakket! (100% buitenland, €150 tandarts, 9 fysio, en nog een zooitje). Wat zie ik dan over het hoofd, is Anderzorg dan gewoon zo goedkoop of kijk ik naar de verkeerde verzekeringen?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 21-05 20:01
Mattie112 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:10:
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen.

Zit op dit moment bij Anderzorg Basis (+ aanvullend pakket "jong")

Dit kost me in 2017 €1384 p/j (€115 p/m)

Alleen, voor dit jaar heb ik mijn bril vergoeding gebruikt, dus allicht is het interessant om over te stappen zodat ik die vergoeding kan claimen. Maarja is dat nou de beste reden om over te stappen?

Wanneer ik een beetje rondkijk bij Independer naar "goedkope" verzekeringen kom ik vaak toch zo rond het bedrag uit wat ik bij Anderzorg kwijt ben, alleen dan zit er vaak geen tandarts bij!

Ik moet zeggen: ik zit te twijfelen of het nuttig is om een aanvullende verzekering te nemen maar toen ik vorig jaar naar Anderzorg ging dacht ik van €15 p/m = €180 per jaar maar ik krijg €100 terug ivm lenzen sowieso dus als ik puur naar de maandprijs kijk valt het dan wel mee. En ook nog eens eea aan tandarts kosten vergoed, ja dit jaar heb ik dat geld er wel uitgehaald.

Maar: die vergoeding is eens in de 2 jaar, dus dit jaar kost het wel gewoon de volle mep :p Nou zat ik ook te kijken naar ixorg, "sparen" voor je tandartskosten, lijkt me prima, vooral omdat er ongevallen dekking bij zit, wel zo prettig.

Ziekenhuis keuze: tja liefst zo "vrij" mogelijk, ja bij Anderzorg is het niet vrij maar alle grote ziekenhuizen hier in de buurt hebben netjes een contract, wat bijvoorbeeld bij Zilveren Kruis ZieZo niet het geval is (dus die valt af)!

Om maar even een vergelijking te maken:
Ditzo, €100,95 p/m, (nee ik doe geen eigen risico) zonder aanvullende verzekeringen
ixorg, vaste kosten €5p/m (en dan ~€10 per maand "sparen")

Stel, ik ga nu 2x per jaar voor controle naar de tandarts, dat kost toch al snel €40 per keer geloof ik, dus €80. Dus effectief is dat €7 p/m "sparen" bij ixorg.

Met andere woorden, €100 + €5 + €7 = €112 per maand.

En bij Anderzorg betaal ik €115, met aanvullend pakket! (100% buitenland, €150 tandarts, 9 fysio, en nog een zooitje). Wat zie ik dan over het hoofd, is Anderzorg dan gewoon zo goedkoop of kijk ik naar de verkeerde verzekeringen?
Waarom geen verhoogde eigen risico, verwacht je extra kosten?
Als je 200 euro kan dragen, kun je dat "risico" makkelijk nemen, scheelt je aanzienlijk per maand!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

martinusz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:21:
[...]

Waarom geen verhoogde eigen risico, verwacht je extra kosten?
Als je 200 euro kan dragen, kun je dat "risico" makkelijk nemen, scheelt je aanzienlijk per maand!
Nee, ik verwacht geen kosten, ER is inderdaad iets waar ik al wat langer over zit te twijfelen. Aan de ene kant ja het is goedkoper maar aan de andere kant als ik eens shit heb dan is dat al driedubbel k*t want dat komt toch nooit goed uit. En zit ik waars toch al met extra kosten. Wil ik dan ook nog éxtra geld kwijt zijn? Hm

Maar aan de andere kant, als ik nu €885 even op een aparte rekening stort en daar gewoon vanaf blijf, tja dat scheelt toch wel mooi €228 per jaar (4 jaar niks = winst). Hm ik houd die optie nog even open :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 21-05 20:01
Mattie112 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:26:
[...]

Nee, ik verwacht geen kosten, ER is inderdaad iets waar ik al wat langer over zit te twijfelen. Aan de ene kant ja het is goedkoper maar aan de andere kant als ik eens shit heb dan is dat al driedubbel k*t want dat komt toch nooit goed uit. En zit ik waars toch al met extra kosten. Wil ik dan ook nog éxtra geld kwijt zijn? Hm

Maar aan de andere kant, als ik nu €885 even op een aparte rekening stort en daar gewoon vanaf blijf, tja dat scheelt toch wel mooi €228 per jaar (4 jaar niks = winst). Hm ik houd die optie nog even open :)
Je berekening klopt niet, je vergeet dat je altijd al 385 euro eigen risico hebt, dus die moet je er nog afhalen in je vergelijking. Elk jaar dat je niks hebt bespaar je grofweg 200 euro op je premie, voor elke 2 jaar niks hebben, kun je dus een jaar wel wat hebben (max eigen risico).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

martinusz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:38:
[...]

Je berekening klopt niet, je vergeet dat je altijd al 385 euro eigen risico hebt, dus die moet je er nog afhalen in je vergelijking. Elk jaar dat je niks hebt bespaar je grofweg 200 euro op je premie, voor elke 2 jaar niks hebben, kun je dus een jaar wel wat hebben (max eigen risico).
Oe dat is wel een stomme ja, zo dat scheelt wel wat. Dan is het imo toch een stuk interessanter geworden! Ga deze optie zeker overwegen! Thx :)

Deze ruimte is te huur!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dit jaar ook maar weer even kijken, betaal nu 90 bij Menzis van het topic van vorig jaar. Zit wel gebonden aan laag eigen risico (wettelijk minimum).

Ik dacht dat je veel aanvullende verzekeringen wettelijk ook bij een andere verzekeraar kon/mocht doen, maar ik zit even rond te kijken voor een tandartsverzekering en overal waar ik hem invul willen ze dat ik daar dan ook de basisverzekering afsluit.

Vond de tandartsverzekering van de HEMA niet gek namelijk. 12,50 per maand, voor 100% vergoeding tot 250 euro. Ik verwacht komend jaar namelijk redelijk wat tandartskosten. Helaas is dat aanbod flink versoberd, een paar jaar geleden heb ik hem ook eens genomen en was het overal 100% vergoeding. Nu betaal je bij velen bij wijze van maandelijks net zoveel als dat je maximaal vergoed zou kunnen krijgen. De "winstmarge" voor de consument is uiterst laag. Bij de HEMA is die nog 50%. Maar lijkt alsof ik daar dan ook verplicht de basisverzekering moet afsluiten, dan houdt het een beetje op.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De Hema is een brand van Menzis dus precies dezelfde verzekering. waarom stap je dan niet over naar de Hema zorgverzekering (of PMA, is ook Menzis) dan krijg je ook nog eens een jaar langs 10%korting bij de Hema.

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik moet eerst even kijken wat er hier een beetje uitrolt als goedkoopste optie. Stel je betaalt 20 euro meer bij de HEMA ipv de goedkoopste, dan is een goede tandartsverzekering natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Het gaat mij uiteindelijk om het totaalplaatje. Daarnaast moet ik nog even de tandartskosten inschatten. Want zit ik qua kosten onder de 150 dan is de verzekering een beetje zonde geweest. Ik zit namelijk bij de tandheelkunde-faculteit tandarts van de UMCG die sowieso al 25% goedkoper is. Dus dan zit je ook minder snel aan de minimumdrempel voor wanneer de tandartsverzekering rendabel is.

Ik zie ook heel af en toe tandartsverzekeringen die per maand zelfs duurder zijn dan het max. dekkingsbedrag. Dat is hopelijk een foutje :-P. Heb het idee dat maar weinigen hun tandartsverzekering narekenen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb het dus wel nagerekend. De tandverzekering van Anderzorg is dan best een wassen neus, het lijkt alsof ze 100% vergoeden, maar dat zijn alleen de controles :F De behandelingen zijn maar voor 75-80% gedekt. Ik blijf bij FBTO, daar is de 100% wel 100% (net zo lang tot het potje van de module leeg is).

Maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doorrekenen ja, zo moeilijk is het niet. Gewoon kijken wat de module kost en hoeveel je vergoed krijgt. Met wat Excel magic rolt daar dan vanzelf je 'winst' uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07
Je kan een vergoedingen overzicht bij independer makkelijk onder elkaar zetten; kies de goedkoopste zou ik zeggen!

Te verduidelijking; je kan een aanvullende verzekering bij een andere aanbieder afnemen dan je basisverzekering.

https://www.independer.nl...ergoedingen/tandarts.aspx

Je moet nog wel even op 'op prijs gesorteerd' klikken
MsG schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:39:
Ik moet eerst even kijken wat er hier een beetje uitrolt als goedkoopste optie. Stel je betaalt 20 euro meer bij de HEMA ipv de goedkoopste, dan is een goede tandartsverzekering natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Het gaat mij uiteindelijk om het totaalplaatje. Daarnaast moet ik nog even de tandartskosten inschatten. Want zit ik qua kosten onder de 150 dan is de verzekering een beetje zonde geweest. Ik zit namelijk bij de tandheelkunde-faculteit tandarts van de UMCG die sowieso al 25% goedkoper is. Dus dan zit je ook minder snel aan de minimumdrempel voor wanneer de tandartsverzekering rendabel is.

Ik zie ook heel af en toe tandartsverzekeringen die per maand zelfs duurder zijn dan het max. dekkingsbedrag. Dat is hopelijk een foutje :-P. Heb het idee dat maar weinigen hun tandartsverzekering narekenen.
Dan zie je dat voor een vergelijkbare verzekering (100% vergoed tot 250 euro) je bij de Zilverenkruis ZieZo 10.75 betaald

[ Voor 67% gewijzigd door wmeester op 22-12-2016 15:48 ]

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

wmeester schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:45:
Te verduidelijking; je kan een aanvullende verzekering bij een andere aanbieder afnemen dan je basisverzekering.
Dat is de theorie, maar ik lijk dat op 9 van de 10 websites technisch niet af te kunnen sluiten los van een basisverzekering.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

ThinkPadd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:58:
Maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doorrekenen ja, zo moeilijk is het niet. Gewoon kijken wat de module kost en hoeveel je vergoed krijgt. Met wat Excel magic rolt daar dan vanzelf je 'winst' uit.
Maar hoe weet je dan hoeveel zorg je exact nodig hebt? De controles en gebitsreiniging kosten kun je inderdaad goed inschatten, de codes zijn bekend en je beslist zelf hoe vaak je dit gaat doen in 2017.

De overige, onvoorziene/onverwachte, kosten moet je dan nog voor 25% zelf betalen bij vrijwel alle zorgverzekeraars. 25% van bijvoorbeeld €150 voor redelijk gebitsonderhoud is ook maar €37,50. Daar gaat het relatieve dure FBTO niet opeens de goedkoopste mee zijn in veel gevallen.

- Zilveren Kruis ZieZo Selectief + ZieZo Tand 1 = €82,70 p/m bij €885ER
- FBTO Zorgverzekering (Natura) + Module Tand 250 = €96,22 p/m bij €885ER

Dan is FBTO €162,24 duurder dan ZieZo op jaarbasis. Dat zou beteken dat je €648,96 aan onverwachtse tandartskosten moet maken. Fictief uiteraard, want het gaat hier om een €250 tandartsdekking.

Ik weet wel dat FBTO bijvoorbeeld ook meer ziekenhuizen dekt, aan de andere kant FBTO dekt ook geen tanden bleken (E97/E98) en wellicht geen facings (R78/R79). Twee zeer populaire behandelingen die door een select aantal verzekeraars wel weer (gedeeltelijk) worden vergoed. Dus je moet echt veel kosten maken in die 25% eigen bijdrage voor tandheelkundige behandelingen.
wmeester schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:45:
Heb je een website bij welke verzekeringen dat kan? Ook bij Independer moet je bij de klik ook altijd de basis zorgverzekering erbij nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 22-12-2016 17:51 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
Ziezo dekt wel heel weinig ziekenhuizen. Ik heb niets tegen wat beperkingen in ziekenhuizen, maar Ziezo spant wel de kroon. Dus als Ziezo afvalt, dan is het verschil al een heel stuk minder (omdat ziezo best veel scheelt met de rest).

• ThinkPad
  • Nu online
Malarky schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:43:
[...]

Maar hoe weet je dan hoeveel zorg je exact nodig hebt?
[....]
Omdat ik vorige week nog bij de tandarts ben geweest en die ook wel even mee wilde denken en mij offertes meegaf van de behandelingen die ik moet ondergaan ;) Je kunt inderdaad niet alles voorspellen, maar ik weet nu dat ik sowieso één gaatje moet laten vullen in 2017, dat ik 2x controle heb en 2x naar de mondhygiënist zou moeten.

Ik kan je dan helaas vertellen dat je dan al over de €250 aan kosten zit en dus was de 100% 500 euro tandmodule een logische keuze, die kost namelijk iets van 277 euro aan premie. Alles wat ik dus nog extra aan kosten heb is dan 'gratis'.

De ZieZo heeft een erg beperkte ziekenhuiskeuze, dat trekt mij niet zo.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 22-12-2016 18:21 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:30

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Besured vergoedt €350 100%, voor €12,90/mnd. Basis verzekering is €96,90 met eigen risico van €385.

[ Voor 39% gewijzigd door Lolhozer op 22-12-2016 20:18 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-05 22:24
Ik had eigenlijk een vraag, ik zit te twijfelen om naar anderzorg te gaan maar lees het volgende over de tandarts vergoeding
In 2017 kan je bij iedere tandarts, mondhygiënist, tandprotheticus of orthodontist in Nederland terecht. De nota die je ontvangt, betaal je rechtstreeks of, afhankelijk van je verzekering, stuur je door naar Anderzorg. Je krijgt dan de gehele of een gedeelte van de kosten vergoed.
Betekent dit dat ik de nota zelf altijd zal moeten doorsturen naar hun. Of mag de tandarts dit zelf doen (uiteraard mits ze gecontracteerd zijn)

You and I have memories longer than the road ahead

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:17
Captain Planet schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:04:
Ik had eigenlijk een vraag, ik zit te twijfelen om naar anderzorg te gaan maar lees het volgende over de tandarts vergoeding

[...]

Betekent dit dat ik de nota zelf altijd zal moeten doorsturen naar hun. Of mag de tandarts dit zelf doen (uiteraard mits ze gecontracteerd zijn)
Ik ben zelf ook bij Anderzorg verzekerd en bij mij gaat t eerst automatisch naar de verzekering en dan eventueel als t niet verzekerd is naar mij. Dus je hoeft het zelf niet te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waah schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:07:
[...]

Ziezo dekt wel heel weinig ziekenhuizen. Ik heb niets tegen wat beperkingen in ziekenhuizen, maar Ziezo spant wel de kroon. Dus als Ziezo afvalt, dan is het verschil al een heel stuk minder (omdat ziezo best veel scheelt met de rest).
Het is wel even goed om aan te geven dat je '2 soorten' ZieZo hebt. ZieZo selectief vergoedt inderdaad een zeer beperkt aantal ziekenhuizen. Maar je hebt ook ZieZo Basis, hierbij heb je wel recht op een vergoeding in alle ziekenhuizen in NL (volgens hun website -> "Bij ZieZo Basis krijgt u 100% vergoed bij alle ziekenhuizen in Nederland. Dat zijn er ongeveer 100 in totaal"). Wellicht mee te nemen in je overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200498

Reken even uit hoeveel je verwacht aan kosten......
Eigen risico op 885 zetten is bij zorgkosten totaan de 650 euro even duur als de 385 eigen risico.
Als je verwacht b.v. 400 euro zorgkosten te hebben, zeker je eigen risico op 885 zetten.
Maximaal verlies: ongeveer 235 euro

Rekenvoorbeeld ZieZo:
93.95*12 = 1127.40
71.95*12 = 863.40
264 euro goedkoper, dus tot 385 + 264 = 649 euro even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 01:40
Beste tweakers,

Even een vraagje. Als student is het echt zo ongelooflijk moeilijk wat voor verzekering nou het beste is. Ik weet niet waar ik wel of niet op moet letten, dus wellicht kunnen jullie mij duidelijkheid bieden. Ik ben nu verzekerd bij IZZ voor €98 in de maand, alleen nog zonder aanvullende verzekering voor de tandjes. Dit moet wel gaan gebeuren. Alleen is er een dingetje: ik heb 4 jaar geleden een botsing met voetbal gehad waardoor er 4 tanden gesloopt zijn en toendertijd gemaakt zijn met protheses etc. Verder begonnen de verstandskiezen vorig jaar te kloten (2 er al uit) waardoor mijn kies nu nog vrij broos aanvoelt. Dit is dus een vrij groot risico op kosten voor volgend jaar. Mijn vraag is, wat raden jullie mij aan qua verzekeraar? Ik gebruik jaarlijks wat fysiobeurten, misschien een keer of 2 naar de huisarts, en er moet dus een echt maar dan ook echt goed dekkende tandverzekering bij zitten. Alvast bedankt voor jullie input. Eigen risico gewoon minimaal trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:58
Hoe zit het nu als je bij dezelfde verzekeraar opzegt voor 31 12 en je je daarna weer aanmeldt? Kan dat? Ik twijfel wat ik mort doen omdat ik waarschijnlijk weer wat fysio nodig zal hebben voor mn voetbalblessure en zit nu bij DSW met de jongeren AV, mrr die gaat dit jaar van 20 naar 12 behandelingen. Ze hebben een standaard AV met 20 behandelingen, dus denk eraan om die te nemen. En de andere verzekeraars ziin of even duur of duurder mrt zoveel behandelingen.
Iemand anders die ook veel fysio gebruikt? Zo ja, welke verzekeraar hebben jullie gekozen

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Natuurlijk kun je opzeggen en opnieuw aanmelden. Houd er wel rekening mee dat je voor sommige aanvullende pakketten door een acceptatie heen moet als nieuwe klant of dat je de eerst x maanden/jaar bepaalde dingen niet kunt declareren (zoals met een bril of tandartskosten soms gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reeker schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:36:
Beste tweakers,

Even een vraagje. Als student is het echt zo ongelooflijk moeilijk wat voor verzekering nou het beste is. Ik weet niet waar ik wel of niet op moet letten, dus wellicht kunnen jullie mij duidelijkheid bieden. Ik ben nu verzekerd bij IZZ voor €98 in de maand, alleen nog zonder aanvullende verzekering voor de tandjes. Dit moet wel gaan gebeuren. Alleen is er een dingetje: ik heb 4 jaar geleden een botsing met voetbal gehad waardoor er 4 tanden gesloopt zijn en toendertijd gemaakt zijn met protheses etc. Verder begonnen de verstandskiezen vorig jaar te kloten (2 er al uit) waardoor mijn kies nu nog vrij broos aanvoelt. Dit is dus een vrij groot risico op kosten voor volgend jaar. Mijn vraag is, wat raden jullie mij aan qua verzekeraar? Ik gebruik jaarlijks wat fysiobeurten, misschien een keer of 2 naar de huisarts, en er moet dus een echt maar dan ook echt goed dekkende tandverzekering bij zitten. Alvast bedankt voor jullie input. Eigen risico gewoon minimaal trouwens!
Klopt het dat je dus denkt dat je volgend jaar 2 verstandkiezen moet laten trekken? Met de protheses hoeft verder in principe niks te gebeuren (toch)? Verstandkiezen trekken wordt meestal gedaan door de kaakchirurg. Dat valt gewoon onder de basisdekking, je hebt dan dus geen aanvullende tandartsverzekering nodig. Wel geldt er dan het eigen risico (waardoor je de ingreep waarschijnlijk dus alsnog (voor een groot deel) zelf betaalt. Trekt jou tandarts de kiezen zelf, dan valt dit niet onder de basisdekking en moet je het sowieso zelf betalen óf je moet hiervoor een tandartsverzekering afsluiten. Dan geldt uiteraard geen eigen risico. Je moet er dus achter komen of je kiezen door de tandarts getrokken kunnen worden (dan doet ie het zelf) of dat hij/zij een verwijzing geeft naar kaakchirurg.

Huisarts valt gewoon onder basisdekking en is een uitzondering qua eigen risico betreft. Je betaald voor huisarts GEEN eigen risico. Fysio kun je je aanvullend voor verzekeren. Maar als dit slechts enkele keer per jaar is kun je het beter zelf betalen. Maak zelf even dat rekensommetje.

Als je daarna weet wat je wilt, kun je pas zorgverzekering gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Nee, ik verwacht van niet (dat ze getrokken moeten worden). Het gaat mij dus meer om die kies die waarschijnlijk schade op gaat leveren aankomend jaar (dus niet een verstandskies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reeker schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:00:
Nee, ik verwacht van niet (dat ze getrokken moeten worden). Het gaat mij dus meer om die kies die waarschijnlijk schade op gaat leveren aankomend jaar (dus niet een verstandskies).
Ok. Ook dan geldt: is "die schade" te behandelen door de tandarts of moet dit door iemand in zkh?
Bij dat eerste kan een aanvullende tandartsverzekering lonen, als de ingreep idd dusdanig veel kost dat je je er beter voor kan verzekeren ipv zelf te betalen. Dat kan ik vanaf hier lastig beoordelen.
Daarnaast moet je dan een aanvullende tandartsverzekering nemen die je zonder keuring/aanvullende vragen accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Ik verwacht tandarts. Helaas ben ik niet bekwaam om hier uitspraak over te doen. En je laatste punt is ook wel iets inderdaad, ben benieuwd hoe zwaar ze het meewegen. Het is gewoon veels te moeilijk voor iemand in mijn situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07
MsG schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:56:
[...]

Dat is de theorie, maar ik lijk dat op 9 van de 10 websites technisch niet af te kunnen sluiten los van een basisverzekering.
Klopt. Veelal helpt het dan om de maatschappij te bellen waar de verzekering is ondergebracht. Kost inderdaad wat mee werk. Ik heb zo enkel de aanvullende verzekering van Studentengoedverzekerd bij het Zilverenkruis afgesloten. Voor dezelfde aanvullende verzekering betaal je bij ZK 16 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Merk dat ik echt totaal niet op de hoogte ben van alle verzekeraars 'en de reden om over te stappen'. Is prijs nu het allerbelangrijkste eigenlijk om over te stappen? Zit nu bij VGZ (ben nog nooit geswitched) en verwacht aankomend jaar wel kosten te moeten maken voor de tandarts, heb nu gewoon nog oude variant geloof ik van VGZ maar wil naar ruime keuze (eigen dokter etc)/aanvullend goed (ivm fysio)/tand beter- of best.

Loont het zich om over te stappen? Zie ook echt door de bomen het bos niet meer, wil mogelijk mijn overige verzekeringen ook elders onder brengen maar ik zie 200 namen en lees het door maar snap het niet.

Bijvoorbeeld wat de invloed is als ik naar Provomendum of FBTO ga, ben ik dan nog steeds bij VGZ verzekerd omdat dit zogenaamd een moederconcern is (en krijg ik hier mijn eigen voorwaarden) of hoe zit dit? En krijg ik dan dezelfde service als van VGZ? Vind het plaatje voor mij wel érg duur (ook als ik tandverzekering omlaag schroef):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W8hWQH2.png

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 23-12-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Als je bij VGZ wilt blijven kan je dan beter bij een ander merk van VGZ terecht: UMC.
Daar is de restitutiepolis 104,95 (prijs voor niet-UMC medewerkers), dus nog goedkoper dan de 'ruime keuze' van VGZ!
Én de aanvullende pakketten hebben een betere dekking.

Service is hetzelfde. Ik ben indertijd van VGZ naar UMC geswitcht ivm het uitkleden van de aanvullende pakketten bij VGZ (dag/behandelmaxima, wat ze niet bij UMC hebben).

Klantenservice, zorgzoeker etc is allemaal hetzelfde

Promovendum is ook mogelijk: 97,50, geen restitutiepolis, dus pas op met de lagere vergoeding van niet- gecontracteerde behandelaars/klinieken. Aanvullende verzekeringen zijn weer wat minder dan bij UMC.

Wat betreft tandartsverzekeringen: UMC heeft er een met dekking die tussen die van VGZ in zit: 750,- voor 24,25 pm. Promovendum is wat duurder met tandarts, maar dekt wel als een van de weinigen vrijwel alles 100%.

Het is ook mogelijk bij diverse maatschappijen om die los (telefonisch) af te sluiten. Dat zou in sommige situaties een uitkomst/goedkoper kunnen zijn, maar je moet het maar willen uitzoeken.
Dit is een goede start om prijs/dekkingen te zien:
https://www.independer.nl...gen/tandarts.aspx#t-prijs
En hier staat of het überhaupt los afgesloten kan worden:
http://www.tandartsverzek...-tandartsverzekering.html

Meestal is het makkelijker basis, aanvullend en tand in 1 te doen.
(of basis en tand samen en dan aanvullend los bij bv UMC)

probeer verder eens wat vergelijkingsites:
Independer, Zorgkiezer, Prisewise, Consumentenbond.
Dan kan je een gevoel krijgen wat in jouw situatie aanbevolen wordt.

[ Voor 79% gewijzigd door birdibird op 24-12-2016 01:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:58:
Ik heb het dus wel nagerekend. De tandverzekering van Anderzorg is dan best een wassen neus, het lijkt alsof ze 100% vergoeden, maar dat zijn alleen de controles :F De behandelingen zijn maar voor 75-80% gedekt. Ik blijf bij FBTO, daar is de 100% wel 100% (net zo lang tot het potje van de module leeg is).

Hmm, via Independer lijkt dat anders te zijn en vrij gelijk te lopen met FBTO. Heb toch het idee dat Independer Anderzorg een beetje voortrekt, of zie ik dat verkeerd? Want ik zie inderdaad dat Anderzorg niet alles 100 % dekt: https://www.anderzorg.nl/.../naar-de-tandarts-in-2017

FBTO dekt het volgende niet (wat volgens mij logisch is):

Ook de kosten van de volgende behandelingen vergoeden wij niet:
- keuringsrapporten en tandheelkundige verklaringen (C70, C75 en C76);
- afspraken die u niet nakomt (C90);
- het uitwendig bleken van tanden en kiezen (E97, E98);
- orthodontie;
- de kosten voor een mandibulair repositieapparaat (MRA, een zogenoemde snurkbeugel) en
voor de diagnostiek en nazorg hiervoor (G71, G72 en G73);
- abonnementen (Z-codes);
- prestatiecode A20 (volledige narcose);
- prestatiecode M05 (beslijpen en/of behandelen melkelement).

Helaas is Anderzorg weer interessant vanwege de cashback en de tandongevallenverzekering. Ditzo knaagt ook een beetje door die pechvogelhulp en zit voor mijn gevoel een beetje tussen de FBTO en Anderzorg in. Ook doen ook zij helaas sommige tandartsbehandelingen op 75 %.

Voorlopige conclusie is ook hier: ik blijf bij FBTO voor die 7-tientjes op jaarbasis meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
Vraagje: ik ben ouder dan 22 en voornemens een beugel te laten aanmeten. Geen medische indicatie, maar mijn gebit belemmert me in mijn privéleven en werk (onzekerheid).
Nu heb ik het een en ander vergeleken en komt VGZ naar voren als meest interessante optie. € 141,14 voor een polis inclusief Tand Best die orthodontie eenmalig tot € 1.500,- vergoedt. Uiteraard is hierbij een acceptatie van toepassing, waarvoor ik een formulier moet invullen. Als ik hierop aangeef dat ik voornemens ben een beugel te nemen, dan wijzen ze mij natuurlijk af.
Nu heb ik begin januari een afspraak bij de tandarts. Hier is eerder al eens opgemerkt dat een beugel geen onoverkomelijke luxe zou zijn, dus wellicht dat zij mij kunnen doorverwijzen? Dan vul ik op het acceptatieformulier gewoon overal 'nee' in, dus dan krijg ik de polis. Toch?
Vraag is natuurlijk of wat ik opper kan, en of jullie wellicht nog (heel) andere ideeën hebben. Beugel kost al met al gauw € 2.000,- dus dan betaal ik liever een goede dertig euro meer per maand aan m'n verzekering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Poeh, vorig jaar was de keuze vrij makkelijk en ben ik van Besured overgestapt naar AnderZorg. De komende dagen mag ik me zeker nog eens gaan verdiepen in wat verstandig is. Ik moet begin volgend jaar naar de tandarts en het zou me niets verbazen als ik een gaatje blijk te hebben.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 20-05 20:54
ach daar ga je niet gelijk failliet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je zoekt dus de manier om zo goedkoop (en dus op de kosten van de samenleving) mogelijk een beugel te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
Napo schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:54:
Je zoekt dus de manier om zo goedkoop (en dus op de kosten van de samenleving) mogelijk een beugel te krijgen?
Klopt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
Napo schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:54:
Net als de rest van NL :Y)
Dat krijg je nu eenmaal als de verzekering los af te sluiten is, en zo schreeuwend duur is tov wat je krijgt. (250 euro dekking voor 200 euro aan premie... :X )

Ik zie ook liever dat er gewoon 1 verzekering is waar de dekking veel groter is, en iedereen hetzelfde betaald (wat je naar inkomen kan aanpassen met zorgtoeslag, zoals al gebeurd). Maar stel je voor dat je een paar weken op een wachtrij moet, en dat je ergens voor betaald wat je op dit moment niet afneemt....

Zolang het systeem zo is, maak ik daar gewoon "gebruik" van.

Moet zelf nog uitpluizen... dus van de week toch maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-05 19:36
Carfanatic schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:42:
Inderdaad, mijn laatste foto's, twee verdovingsspuitjes en vulling was ik +\- 89 euro kwijt :-) valt wel mee.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

birdibird schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:23:

Meestal is het makkelijker basis, aanvullend en tand in 1 te doen.
(of basis en tand samen en dan aanvullend los bij bv UMC)
Heb wat vergelijkingssites gedaan en kom steeds op Univé uit als zorgverzekeraar voor een naturapolis en een pakket voor fysio (voor 9 behandelingen etc). Univé is ook wel een goede toch? Vergelijkbaar met VGZ?

Tevens de vraag hoe ik dan via UMC die extra tant 2- of 3 kan afsluiten want dit zie ik niet zo snel - alleen in combinatie met een zorgverzekering.

Via CashbackXXL > PriceWise > Univé is het best aantrekkelijk geloof ik om af te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Carfanatic schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:42:
Nee zeker niet, verder heb ik eigenlijk nooit zorgkosten, dus ik vind het ook wel best zo.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Goed ik ben ook weer even gaan kijken maar ik blijft het lastig vinden,

Anderzorg, max ER + Jong pakket - €93,75 p/m
nadeel: geen tand-ongevallen verzekering, vergoeding lenzen 1x in de 2 jaar en die heb ik dit jaar gebruikt
voordeel: 9 fysio, buitenlnad dekking, en €200 alternatief + voetzorg

FBTO:
Restitutie (scheelt €5 in de maand), max ER
geen tand (dat doe ik dan via ixorg)
modules aanzetten wanneer nodig (alles behalve fysio en tand)
Zonder modules dus €87,67 p/m of met fysio €93,65

Tja dan ben ik dus even duur als Anderzorg, (of iets goedkoper met natura polis) alleen: bij anderzorg heb ik toch echt wel meer dekking. Allicht maar eens kijken naar een losse tandongeval verzekering.

Edit:
Hm Zilverenkruis ZieZo ziet het ook wel goed uit, met Basis polis natuurlijk (alle ziekenhuizen)
met max ER, en aanvullend pakket voor maar 87.41 per maand (incl jaar betalings korting)

Dan tandarts of €10 p/m (max 250, 100% of 75%) of dat overbrengen bij ixorg)

Goede kanshebber lijkt me!

[ Voor 17% gewijzigd door Mattie112 op 25-12-2016 17:17 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Als je via independer afsluit krijg je van hun een tand ongevallen verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Anoniem: 286128 schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:47:
[...]

Tevens de vraag hoe ik dan via UMC die extra tant 2- of 3 kan afsluiten want dit zie ik niet zo snel - alleen in combinatie met een zorgverzekering.
Losse aanvullende of tandverzekering moet je over bellen met UMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Goed, ik heb besloten, ik blijf bij Anderzorg.

Althans, ik switch wel naar max ER maar ik blijf wel op het Jong pakket, voor die €15 is dat best goedkoop met wat ik er voor terug krijg.

Ga het wel via Independer regelen ivm de tandongevallen verzekering :) Hoop dat dat goed gaat aangezien ik al klant ben bij Anderzorg :p

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Begrijp dat meer mensen met dit bijltje hakken en er geen pasklaar antwoord komt. Sowieso behoorlijk wassen neus die vragenlijst.. Wie neemt er nou een aanvullende verzekering van + € 30,- per maand, terwijl hij/zij dit niet doet vanwege verwachte kosten voor zaken die juist dat verzekeringsdeel dekt :+

[ Voor 20% gewijzigd door mefjoew op 02-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

mefjoew schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:10:
Zijn er wellicht wel mensen die ervaring hebben met het 'vals' invullen van een vragenlijst bij aanvullende verzekering? Dus dat ik aangeef geen speciale dingen te gaan doen, terwijl ik dus voornemens ben een beugel te nemen..?

Sowieso behoorlijk wassen neus die vragenlijst.. Wie neemt er nou een aanvullende verzekering van + € 30,- per maand, terwijl hij/zij dit niet doet vanwege verwachte kosten voor zaken die juist dat verzekeringsdeel dekt :+
Ik heb gewoon aanvullende tandartsverzekeringen voor het hele gezin, net als veel anderer mensen.

Wat betreft het vals invullen: gewoon doen joh. Heel verstandig. :')
Staat wel mooi hoor, een registratie in het CIS. Zal je goed helpen de rest van je leven om verzekeringen af te sluiten. Succes als je een auto gaat kopen of een partner krijgt en een eigen huis koopt. Je zal nog lang genieten van je keuze.

Mooie vraag zo ook van je op 2e kerstdag.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-12-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:19
mefjoew schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:10:
[...]

Begrijp dat meer mensen met dit bijltje hakken en er geen pasklaar antwoord komt. Zijn er wellicht wel mensen die ervaring hebben met het 'vals' invullen van een vragenlijst bij aanvullende verzekering? Dus dat ik aangeef geen speciale dingen te gaan doen, terwijl ik dus voornemens ben een beugel te nemen..?

Sowieso behoorlijk wassen neus die vragenlijst.. Wie neemt er nou een aanvullende verzekering van + € 30,- per maand, terwijl hij/zij dit niet doet vanwege verwachte kosten voor zaken die juist dat verzekeringsdeel dekt :+
Als je hebt aangegeven dat je niet van plan bent om een beugel te nemen maar je doet dit later alsnog dan zullen ze het niet vergoeden.

Verder vind ik het wel heel raar... Ze bieden het pakket aan maar zodra je er gebruik van wilt maken wijzen ze je direct af. Bied het dan niet aan? Ik zie het puur als misleiding... Jammer dat ze niet worden aangepakt.

Overigens heb ik bij zilveren kruis wel een pakket met ortho.

Basisverzekering
Basis Exclusief € 109,58
Eigen risico € 385
Aanvullende verzekering
Aanvullend Amsterdam met 3 sterren € 26,03
Tandartsverzekering
Aanvullend Tand met 3 sterren € 26,31
Totale premie € 161,92

Ik denk dat ik de aanvullende verzekering laat zitten aangezien ik daar geen gebruik van maak. Eerst even bellen of de ortho onder de tandverzekering of aanvullende verzekering valt.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ik zie dat m'n polis voor 2017 bij AnderZorg al klaar staat. Zometeen maar eens even chatten of er nu sprake tandongevallenverzekering of dat ik daarvoor op moet zeggen en via Independer opnieuw een verzekering af moet sluiten.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Hamza schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:23:
[...]

Verder vind ik het wel heel raar... Ze bieden het pakket aan maar zodra je er gebruik van wilt maken wijzen ze je direct af. Bied het dan niet aan? Ik zie het puur als misleiding... Jammer dat ze niet worden aangepakt.
Het gaat erom dat je het pakket moet nemen omdat je er misschien ooit gebruik van gaat maken. Als iedereen alleen een verzekering gaat afsluiten alleen als hij het daadwerkelijk nodig heeft dan zullen de premies zo hoog worden dat het duurder wordt dan het verzekerde bedrag.

Daarnaast ken ik genoeg mensen die maar een duur pakket nemen want "Dan ben ik goed verzekert mocht er iets gebeuren" zeggen ze dan. En als ik dan doorvraag krijg ik allemaal redenen die nergens op slaan. Ikzelf ben van mening dat een duur aanvullend pakket zonde van je geld is, zeker als je nooit bij de dokter of fysio komt. Kun je dat geld beter opzij zetten elke maand (maar dat is blijkbaar lastig omdat er dan andere dingen van gedaan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:27

TMC

Ik ben van plan om over te stappen naar Zilveren Kruis ZieZo basis. Heb dan voor €88,70 en €885 eigen risico zorg bij alle ziekenhuizen en een vergoeding voor de tandarts van 100% tot €250. Voor zover ik kan zien is er geen goedkoper alternatief als dit je wensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 19:20
Man man, wat is het eigenlijk toch vreselijk onduidelijk allemaal :P
Dus ik mijn verzekering voor 2017 aanpassen; fysio wat naar beneden gesteld want toch niet allemaal nodig. En dan krijg je dit;

Basisverzekering:
IAK Eigen Keuze - €107,05 (VGZ)
Aanvullende verzekering:
IAK Compleet pakket - € 11,31
Tandartskostenverzekering:
IAK Tandartskostenverzekering € 1.816,00 - € 27,50
Totaal: € 145,86

Verder nette prijs, maar met een staartje. Omdat het IAK het verder prima vond dat ik na het 18 worden nog steeds bij de collectiviteit van mijn vader stond ingeschreven zonder aanpassing (en dus ook de bijbehorende kortingen mocht hebben) heb ik het verder altijd daar gehouden. Vooral de tandartsdekking krijg je haast niet voor die prijs p/m. Ondertussen ben ik net afgestudeerd dus fatsoenlijk oriënteren hoort erbij, en kan het moreel niet meer verantwoorden dat ik van die kortingen geniet :P

Ik ben er altijd van uit gegaan dat ik een eventuele beugel zelf moest betalen want zat 'niet' in het pakket en had daardoor het budget er al lang voor opzij gezet. (puur toevallig een trend als ik hier de reacties hiervoor zie :+ ). Nu lijkt het er wel onder mijn huidige pakket te kunnen vallen, maar dan weer waarschijnlijk niet onder mijn pakket want collectiviteit.

Dat heeft me zeker een uur gekost om dat uit te vogelen, want je zit drie keer met een nét verschillende dekking terwijl er de zelfde zorgverzekeraar achter zit (VGZ). Man man..Waarom zo onduidelijk. Dat wordt toch even IAK bellen of ze het goed kunnen overzetten want ik betaal er eigenlijk wel voor, maar krijg het zo eigenlijk niet volledig.

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 26-12-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Hamza schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:23:
[...]

Als je hebt aangegeven dat je niet van plan bent om een beugel te nemen maar je doet dit later alsnog dan zullen ze het niet vergoeden.
Dat is toch raar? Waar ben je dan precies voor verzekerd?

Overigens heb ik bij zilveren kruis wel een pakket met ortho.

Basisverzekering
Basis Exclusief € 109,58
Eigen risico € 385
Aanvullende verzekering
Aanvullend Amsterdam met 3 sterren € 26,03
Tandartsverzekering
Aanvullend Tand met 3 sterren € 26,31
Totale premie € 161,92

Ik denk dat ik de aanvullende verzekering laat zitten aangezien ik daar geen gebruik van maak. Eerst even bellen of de ortho onder de tandverzekering of aanvullende verzekering valt.
Zit zelf al jaren bij Zilveren Kruis, maar kan geen orthopedische dekking vinden. Is dat iets dat ze alleen bij regio Amsterdam aanbieden soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 08:33
TMC schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:42:
Ik ben van plan om over te stappen naar Zilveren Kruis ZieZo basis. Heb dan voor €88,70 en €885 eigen risico zorg bij alle ziekenhuizen en een vergoeding voor de tandarts van 100% tot €250. Voor zover ik kan zien is er geen goedkoper alternatief als dit je wensen zijn.
Jawel hoor....

Optie 1
Afsluiten via CashbackXL (-€27,50), Jaarbetaling (-€31,93)
Totale besparing: €59,43

Optie 2
Afsluiten via CashbackXL (via Independer) (-€18,50), Jaarbetaling (-31,93)
Totale besparing: €50,43 Hierbij krijg je extra tandenongevallenverzekering (3x woordwaarde)

Lijkt me toch een redelijke besparing weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
mefjoew schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:59:
[...]

Dat is toch raar? Waar ben je dan precies voor verzekerd?

[...]

Zit zelf al jaren bij Zilveren Kruis, maar kan geen orthopedische dekking vinden. Is dat iets dat ze alleen bij regio Amsterdam aanbieden soms?
Ik woon idd in Amsterdam en m'n vaeer is in dienst bij de gemeente Amsterdam dus ik maak gebruik van de collectiviteit.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
SavageBrother schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:17:
Ik zie dat m'n polis voor 2017 bij AnderZorg al klaar staat. Zometeen maar eens even chatten of er nu sprake tandongevallenverzekering of dat ik daarvoor op moet zeggen en via Independer opnieuw een verzekering af moet sluiten.
Top, zojuist bericht gehad van AnderZorg dat ik via hun ook gewoon gratis een tandongevallenverzekering krijg en ik dus niets hoef stop te zetten en weer opnieuw aan te vragen.

Goed geholpen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Hamza schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:33:
[...]

Ik woon idd in Amsterdam en m'n vaeer is in dienst bij de gemeente Amsterdam dus ik maak gebruik van de collectiviteit.
En in dat deel valt de ortho-dekking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zat al bij anderzorg, maar heb nu verlengt via independer, toch even die tandverzekering gratis er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
mefjoew schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:39:
[...]

En in dat deel valt de ortho-dekking?
Dat weet ik dus niet zeker. Ik moet ze even bellen.

https://gyazo.com/f157fb7112de4f6f3a87edbf224d49b5 hmm raar ik krijg hem maar niet werkend in een img tag

[ Voor 52% gewijzigd door Amsterdamn op 27-12-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:27

TMC

DJustin schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:16:
[...]

Jawel hoor....

Optie 1
Afsluiten via CashbackXL (-€27,50), Jaarbetaling (-€31,93)
Totale besparing: €59,43

Optie 2
Afsluiten via CashbackXL (via Independer) (-€18,50), Jaarbetaling (-31,93)
Totale besparing: €50,43 Hierbij krijg je extra tandenongevallenverzekering (3x woordwaarde)

Lijkt me toch een redelijke besparing weer!
Goed punt. Jaarbetaling zie ik niet zitten voor die 30 euro, maar 18,50 cashback + gratis tandongevallen verzekering vind ik een leuke extra. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste