Ik ben ook aan het kijken om over te stappen.
Zit op dit moment bij Anderzorg Basis (+ aanvullend pakket "jong")
Dit kost me in 2017 €1384 p/j (€115 p/m)
Alleen, voor dit jaar heb ik mijn bril vergoeding gebruikt, dus allicht is het interessant om over te stappen zodat ik die vergoeding kan claimen. Maarja is dat nou de beste reden om over te stappen?
Wanneer ik een beetje rondkijk bij Independer naar "goedkope" verzekeringen kom ik vaak toch zo rond het bedrag uit wat ik bij Anderzorg kwijt ben, alleen dan zit er vaak geen tandarts bij!
Ik moet zeggen: ik zit te twijfelen of het nuttig is om een aanvullende verzekering te nemen maar toen ik vorig jaar naar Anderzorg ging dacht ik van €15 p/m = €180 per jaar maar ik krijg €100 terug ivm lenzen sowieso dus als ik puur naar de maandprijs kijk valt het dan wel mee. En ook nog eens eea aan tandarts kosten vergoed, ja dit jaar heb ik dat geld er wel uitgehaald.
Maar: die vergoeding is eens in de 2 jaar, dus dit jaar kost het wel gewoon de volle mep

Nou zat ik ook te kijken naar ixorg, "sparen" voor je tandartskosten, lijkt me prima, vooral omdat er ongevallen dekking bij zit, wel zo prettig.
Ziekenhuis keuze: tja liefst zo "vrij" mogelijk, ja bij Anderzorg is het niet vrij maar alle grote ziekenhuizen hier in de buurt hebben netjes een contract, wat bijvoorbeeld bij Zilveren Kruis ZieZo niet het geval is (dus die valt af)!
Om maar even een vergelijking te maken:
Ditzo, €100,95 p/m, (nee ik doe geen eigen risico) zonder aanvullende verzekeringen
ixorg, vaste kosten €5p/m (en dan ~€10 per maand "sparen")
Stel, ik ga nu 2x per jaar voor controle naar de tandarts, dat kost toch al snel €40 per keer geloof ik, dus €80. Dus effectief is dat €7 p/m "sparen" bij ixorg.
Met andere woorden, €100 + €5 + €7 = €112 per maand.
En bij Anderzorg betaal ik €115, met aanvullend pakket! (100% buitenland, €150 tandarts, 9 fysio, en nog een zooitje). Wat zie ik dan over het hoofd, is Anderzorg dan gewoon zo goedkoop of kijk ik naar de verkeerde verzekeringen?