Haar werk heeft geen collectiviteit, maar ze werkt nog wel bij hetzelfde bedrijf...quote:
maar kijk zelf wel even op de site, had ik ook meteen kunnen doen

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Haar werk heeft geen collectiviteit, maar ze werkt nog wel bij hetzelfde bedrijf...quote:
Cobb wijzigde deze reactie 29-11-2016 17:13 (38%)
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Gri77ie wijzigde deze reactie 29-11-2016 17:10 (30%)
Asus Extreme 4, I7 3930K, 16GB, R9 380X 4gb
PSN: lekkerboeie86 I Tweakers Eredivisie Poule https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/aanmelden
https://www.cjib.nl/Onder...verzekering/Onverzekerde/quote:GioStyle schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:39:
Als je nooit ziek bent moet je je niet gaan verzekeren. 👍
quote:Als u in Nederland woont of werkt, dan bent u verplicht een zorgverzekering af te sluiten bij een Nederlandse zorgverzekeraar. Doet u dit niet, of niet op tijd, dan ontvangt u boetes en wordt u ambtshalve verzekerd.
Lekker!
Dit is nog steeds een beeindiging van het huidige collectief. Je krijgt alleen op dat moment een nieuw collectief van je verzekeraar ter overbrugging wat heel fideel is. Deze korting kan lager zijn dan wat je via de werkgever kreeg.quote:
Het domste wat je kan doen. Zoals de persoon onder je al aangeeft heb je hier geen keuze in en doe je het toch, uiteindelijk komen ze er achter en mag je met terugwerkende kracht alles terug betalen + een boete en misschien een bestuursrechtelijke premie (130%)).quote:GioStyle schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:39:
RoamingZombie wijzigde deze reactie 01-12-2016 23:36 (46%)
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas
Naar Cashback XL en dan afsluiten via Pricewise of Zorgkiezer voor 20 euro cashback.quote:Cobb schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:06:
Is er nog een manier om korting te krijgen bij Anderzorg? Ik zie geen cashback namelijk.
Het kan nog ietsjes goedkoper via Shopkorting + Pricewise: https://www.shopkorting.nl/anderzorg je krijgt dan ¤16,25 terug.quote:Cobb schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:06:
Ik ben het bos door alle bomen weer een beetje bijster....
Anderzorg is volgens mij de goedkoopste met een 'volledige' keuze uit ziekenhuizen.
Met 78 euro p/m of 917 p/j
Voor 47,40 p/j kun je ook 9 fysio 'bij verzekeren' iets wat wel prettig is met mijn sport en bijbehorende klachtjes.
Is er nog een manier om korting te krijgen bij Anderzorg? Ik zie geen cashback namelijk.
Werkt dit ook als je al lid bent van Anderzorg? Of moet ik dit jaar naar een ander om volgend jaar weer te kunnen profiteren van dit soort kortingen?quote:Binnetie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:26:
[...]
Het kan nog ietsjes goedkoper via Shopkorting + Pricewise: https://www.shopkorting.nl/anderzorg je krijgt dan ¤16,25 terug.
Of via CashbackXL en independer zorg: https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/independer-zorg je krijgt dan ¤18,50 terug en hebt dan nog een gratis tandarts ongevallenverzekering.
Denk niet dat het lukt als je al bestaande klant bent. Je zou het bij Anderzorg kunnen navragen.quote:Freshnub schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:31:
[...]
Werkt dit ook als je al lid bent van Anderzorg? Of moet ik dit jaar naar een ander om volgend jaar weer te kunnen profiteren van dit soort kortingen?
Dit werkt ook als je al lid bent van Anderzorg.quote:Freshnub schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:31:
[...]
Werkt dit ook als je al lid bent van Anderzorg? Of moet ik dit jaar naar een ander om volgend jaar weer te kunnen profiteren van dit soort kortingen?
Ik ben een van die klantenquote:MikeyMan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:58:
Kreeg gisteren een bericht van czdirect: op veler verzoek van onze klanten schrijven we de jaarpremie niet op de eerste werkdag van 2017, maar in de laatste week van 2016. Kan me niet voorstellen dat er ook maar één klant om gevraagd heeft. M.i. een vieze truc om klanten binnen te houden.
Ik denk dat ik maar over ga naar ziezo van zilveren kruis via Independer. 907e p.p.p.j.
Toch wel, stel dat de premie 1000 euro is en je het geld anders op die datum op de spaarrekening hebt staan, is het verschil 12 euro vermogensbelasting, dus in zekere zin een makkelijk verdiende euro "korting" per maand.quote:MikeyMan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:58:
Kreeg gisteren een bericht van czdirect: op veler verzoek van onze klanten schrijven we de jaarpremie niet op de eerste werkdag van 2017, maar in de laatste week van 2016. Kan me niet voorstellen dat er ook maar één klant om gevraagd heeft. M.i. een vieze truc om klanten binnen te houden.
Dat was ik.quote:RoamingZombie schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:23:
Wat ook niet duidelijk is voor sommigen, spoedeisende zorg (ongeluk op straat) valt hier niet onder. Dan ga je namelijk gewoon naar het dichtstbijzijnde zkh en word het vergoed. Iemand anders die aangaf dat zijn huisarts hem met spoed doorstuurde, dat is geen spoedeisende zorg, dat is planbare zorg. Zolang de huisarts je nog de afspraak laat maken kan je het blijkbaar in plannen. Het is een ander verhaal als de huisarts op het moment een ambulance laat aanrukken.
Tja, als het ziekenhuis er letterlijk naast ligt, dan verandert dat het verhaal wellichtquote:Gravenimage schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:30:
[...]
Dat was ik.
De huisarts zit vlak naast het ziekenhuis, dus een ambulance is overkill.Wel moest ik direct naar de spoedeisende hulp. Er werd meteen onderzoek gedaan en ik werd meteen behandeld daar op de spoed. Vervolgens mocht ik niet naar huis van het ziekenhuis.
Valt dit dan alsnog onder planbare zorg en niet onder spoed?
Dit is inderdaad een veel gedaan verzoek onder jaar betalers. Fijn dat die mogelijkheid word gegeven want ik heb daar regelmatig nee tegen moeten zeggen bij het Zilveren Kruis. Zij hadden deze mogelijkheid niet officieel maar daar viel soms wel een mouw aan te passen want als de kant op tijd zijn premie wist dan kon hij het zelfstandig eerder over maken.quote:MikeyMan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:58:
Ik denk dat ik maar over ga naar ziezo van zilveren kruis via Independer. 907e p.p.p.j.
RoamingZombie wijzigde deze reactie 01-12-2016 13:49 (29%)
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas
Dankje voor je hulp.quote:
Zo ongeveer de meest stupide post die ik ooit op Tweakers heb gelezen.quote:GioStyle schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:39:
Musicmasters wijzigde deze reactie 02-12-2016 15:58 (4%)
Ik en mijn vrouw zijn ondertussen als 5 jaar de klos met ieder jaar volle mep betalen van Eigen Risico. Ik snap het principe van Eigen Risico dus niet, want wij worden gestraft voor iets waar wij niets aan kunnen doen en jij beloont.quote:Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:15:
Blijf denk ik ook bij Anderzorg. Allemaal prima verlopen. Max eigen risico + Jong pakket. Helaas nu wel aan max aan tandarts kosten en de premie 10.- duurder! Ergens vind ik het belachelijk duur wat de zorg tegenwoordig moet kosten. Ben al 30 jaar niet in een ziekenhuis geweest en al 18 jaar niet bij een huisarts. Maar uiteraard snap ik het principe van een verzekering.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook wat gemengde gevoelens heb bij het eigen risico.quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:02:
[...]
Ik en mijn vrouw zijn ondertussen als 5 jaar de klos met ieder jaar volle mep betalen van Eigen Risico. Ik snap het principe van Eigen Risico dus niet, want wij worden gestraft voor iets waar wij niets aan kunnen doen en jij beloont.
Wij zijn jouw en alle andere gezonde mensen dankbaar want anders was het voor ons onbetaalbaar ons te verzekeren. Misschien een troost voor je dat het collectief dus wel werkt.
Je wordt niet gestraft, je draagt meer bij (aan je eigen zorgkosten) en mensen die geen zorgkosten maken en dus geen eigen risico verbruiken worden niet beloond, ze betalen nog steeds mee, alleen iets minder (wat ze ook niet verbruiken).quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:02:
[...]
Ik en mijn vrouw zijn ondertussen als 5 jaar de klos met ieder jaar volle mep betalen van Eigen Risico. Ik snap het principe van Eigen Risico dus niet, want wij worden gestraft voor iets waar wij niets aan kunnen doen en jij beloont.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat moet je eens aan iemand vertellen met bijstand of alleen AOW. Die mensen ontwijken zorg die ze nodig hebben omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen. En dat noem jij niet gestraft? Ik heb gelukkig nog steeds voldoende inkomen maar NL moet zich schamen dat dit bestaat. En nee, ik ben geen linkse rakker (al weet ik me God niet wat ik nog zou moeten stemmen.)quote:martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:36:
[...]
Je wordt niet gestraft, je draagt meer bij (aan je eigen zorgkosten) en mensen die geen zorgkosten maken en dus geen eigen risico verbruiken worden niet beloond, ze betalen nog steeds mee, alleen iets minder (wat ze ook niet verbruiken).
Dat ouderen vrijwel allemaal de volle eigen risico verbruiken is logisch gevolg van het verbruik van de zorg, de grote groep jongeren die dus minder eigen risico verbruiken hebben over het algemeen ook minder zorg nodig.
Dit alles staat overigens helemaal los van wat ik er zelf over denk hoor, waar is de goede oude ziekenfonds gebleven.
Precies ¤150,-. Ik ben er nu bijna ¤800,- met zijn 2-en kwijt. Ik weet niet wat jouw inkomen is maar met 2 opgroeiende kinderen is dat een bak geld. Gelukkig kan ik het (nog) betalen.quote:MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:26:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik ook wat gemengde gevoelens heb bij het eigen risico.
Enerzijds vind ik het goed om een mechanisme te hebben om dekosten van zorgen inzichtelijk te maken. En als we geen eigen risico zouden hebben zou de premie waarschijnlijk gewoon 150 euro per jaar hoger uitvallen.
Aan de andere kant; als je toch al weet dat je elk jaar het haasje bent, wat schiet het dan nog op. Er zijn overigens wel aanbieders waar je je eigen risico gespreid kunt betalen.
Wij hebben al jaren maximaal eigen risico, en gebruiken nooit iets. Dat scheelt me 500 euro per jaar aan premie. Als ik dan een keertje pech heb, vind ik het wel prima.
Ik zeg dus; iedereen. Is dat dan fair?quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:51:
[...]
Precies ¤150,-. Ik ben er nu bijna ¤800,- met zijn 2-en kwijt. Ik weet niet wat jouw inkomen is maar met 2 opgroeiende kinderen is dat een bak geld. Gelukkig kan ik het (nog) betalen.
Ik heb gespreide betaling maar dat is niet in nette partjes van 12 maanden. Daar heb je dus ook niets aan.
MikeyMan wijzigde deze reactie 02-12-2016 16:58 (12%)
Ik maak altijd een afweging. Het eigen risico gedeeld door 12 is ongeveer 30 per maand. Als dat het enige is van een ziekenhuis rekening wat ik moet betalen, dan ben ik blij dat deze verzekering bestaat. Want wat je moet betalen valt nog steeds in het niets vergeleken met wat je vergoed krijgt. Overigens zijn er verzekeraars die het noclaim principe weer in leven hebben geroepen. Je betaalt per maand meer en dan krijg je het Q3 van het volgende jaar terug voor de mensen die dat liever hebben.quote:MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:53:
[...]
Ik zeg dus; iedereen. Is dat dan fair?
Lullig gezegd; waarom moet ik 30 jaar lang 150 euro per jaar extra betalen omdat anderen ziek zijn?
Let wel; die 300 euro eigen risico is waarschijnlijk een schijntje van de daadwerkelijke kosten.
Ik zeg niet dat ik er perse voor of tegen ben overigens, maar het is wel iets om over na te denken.
Moeten wij ons echt schamen? Heb je de kosten wel eens naast je vergoedingingen gelegd? Hoeveel zou je kwijt zijn zonder een verzekering? Natuurlijk snap ik dat het pijnlijk is als je moet betalen maar het is niet dat je er niets voor terug krijgt. En er is helaas geen geldboom waar we oneindig van kunnen plukken. Tevens zijn er dingen zoals zorgtoeslag die kunnen bijdragen voor de mensen die minder hebben. Dit valt nog steeds te preferen boven het alternatief. En als jij, god verhoedde het, ooit in het ziekenhuis beland zal je ook maar al te blij zijn dat je 'maar' 385 euro moet betalen.quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:46:
[...]
Dat moet je eens aan iemand vertellen met bijstand of alleen AOW. Die mensen ontwijken zorg die ze nodig hebben omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen. En dat noem jij niet gestraft? Ik heb gelukkig nog steeds voldoende inkomen maar NL moet zich schamen dat dit bestaat. En nee, ik ben geen linkse rakker (al weet ik me God niet wat ik nog zou moeten stemmen.)
Nope, 385. Ik denk dat hij dat bedoelde want x 2 kom je aardig in de buurt van 800 euro.quote:MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:53:
[...]
Btw; hoezo betaal je bijna 800 euro met z'n tweeen? Eigen risico is 285 p.p. Toch?
RoamingZombie wijzigde deze reactie 02-12-2016 17:26 (91%)
Als jij op jaarbasis geen 385 euro kan betalen (met alle toeslagen etc), hoe zie je het dan voor je als eigen risico wordt afgeschaft en de standaard premie net zoveel omhoog gaat?? Kunnen ze het dan ineens wel betalen?quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:46:
[...]
Dat moet je eens aan iemand vertellen met bijstand of alleen AOW. Die mensen ontwijken zorg die ze nodig hebben omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen. En dat noem jij niet gestraft? Ik heb gelukkig nog steeds voldoende inkomen maar NL moet zich schamen dat dit bestaat. En nee, ik ben geen linkse rakker (al weet ik me God niet wat ik nog zou moeten stemmen.)
Als het eigen risico wordt afgeschaft, hoeft de premie níet met hetzelfde bedrag omhoog. Niet iedereen verbruikt nl. z'n volledige eigen risico, bakken mensen verbruiken zelfs ¤ 0 hiervan.quote:martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:49:
[...]
Als jij op jaarbasis geen 385 euro kan betalen (met alle toeslagen etc), hoe zie je het dan voor je als eigen risico wordt afgeschaft en de standaard premie net zoveel omhoog gaat?? Kunnen ze het dan ineens wel betalen?
Nederland zich schamen? Ga je eerst eens verdiepen in zorgstelsel over de hele wereld en kom dan nog eens terug en meldt dan nog maar een keer of Nederland zich moet schamen.
Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m ¤ 750 all in
Nee nee, net als dat privatisering van de zorg goedkoper zou worden voor iedereenquote:ardana schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:02:
[...]
Als het eigen risico wordt afgeschaft, hoeft de premie níet met hetzelfde bedrag omhoog. Niet iedereen verbruikt nl. z'n volledige eigen risico, bakken mensen verbruiken zelfs ¤ 0 hiervan.
Natuurlijk moet de premie dan wel omhoog. Het eigen risico is er omdat we moeten bijdragen aan de pot. Haal je het eigen risico weg, dan zit er minder in de pot en kan er minder vergoed worden. De huidige premies alleen zijn bij lange na niet genoeg om alle kosten te dekken.quote:ardana schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:02:
[...]
Als het eigen risico wordt afgeschaft, hoeft de premie níet met hetzelfde bedrag omhoog. Niet iedereen verbruikt nl. z'n volledige eigen risico, bakken mensen verbruiken zelfs ¤ 0 hiervan.
RoamingZombie wijzigde deze reactie 02-12-2016 18:14 (8%)
Oh, okay... Iemand is hier goed gefrustreerd en iemand dom noemen zonder zelf met sterke argumenten te komen, komt niet echt intelligent over. Beetje kinderachtig gedoe van 'ik vind jou stom, dus alles wat je zegt is ook stom.'quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:56:
[...]
Zo ongeveer de meest stupide post die ik ooit op Tweakers heb gelezen.![]()
![]()
Knap dat jij nu al weet dat je volgend jaar niet ziek wordt of een ongeluk krijgt. Verzekeren is het afdekken van kosten van een onzeker voorval. Les 1 Assurantie B. Je weet ook al zeker dat je huis volgend jaar niet afbrand etc etc?![]()
Verder ben je verplicht een Basisverzekering af te sluiten.
Verdiep je aub eerst in materie voordat je domme reacties plaatst.
NB: lees nu dat het zogenaamd sarcasme is. Lach me dood.
Ik denk dat het wel mee valtquote:GioStyle schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:16:
[...]
Oh, okay... Iemand is hier goed gefrustreerd en iemand dom noemen zonder zelf met sterke argumenten te komen, komt niet echt intelligent over. Beetje kinderachtig gedoe van 'ik vind jou stom, dus alles wat je zegt is ook stom.'
Om even inhoudelijk op in te gaan:
Je verzekert jezelf ergens tegen waarvan je de de kosten van een gebeurtenis niet kan of wil dragen. Dus in het geval van een zorgverzekering dek je kosten van de medicatie om je weer beter te maken. Bij een autoverzekering dek je de kosten als je een ongeluk veroorzaakt.
In mijn ogen zou je vrij moeten zijn om te kunnen kiezen tegen welke gebeurtenissen jezelf wil verzekeren. Volgens mij hoef je niet te verzekeren tegen brand in huis. Dus als je huis in de fik staat en je bent niet verzekerd, dan heb je pech.
Ik kondig juist aan dat het hypocriet is om jezelf te verzekeren en vervolgens na jarenlang verzekerd te zijn klagen over het feit dat je jarenlang hebt betaald, maar geen aanspraak heb hoeven te maken op de verzekering. Dan had jezelf niet moeten verzekeren.
Ik heb sinds mijn 18e al een auto en ik ben altijd all risk verzekerd geweest inclusief bonusgarantie. Waarom? Simpel, omdat ik de kosten van een ongeval niet op me wil dragen. Ik verzeker me zodat ik zekerheid heb tegen onvoorziene gebeurtenissen.
Het is nu 10 jaar later. Heb ik schade/ongelukken veroorzaakt? Nee. Ga ik klagen dat ik al die jaren veel premie heb betaald, maar niets van gemerkt hebt? Nee. Want, ik weet wat jezelf verzekeren inhoudt.
Overigens bedenk wel dat Nederland het land is waar ziek zijn je (ruim) het minst kost van alle Europese landen (https://www.nrc.nl/nieuws...-te-vroeg-1221359-a456318). Dus we hoeven niet te doen alsof het zo verschrikkelijk hier is wat maar snel aangepast moet worden.quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:46:
[...]
¤285,-? Je hebt je lekker ingelezen. ¤385,- !!!!quote:MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:53:
[...]
Ik zeg dus; iedereen. Is dat dan fair?
Lullig gezegd; waarom moet ik 30 jaar lang 150 euro per jaar extra betalen omdat anderen ziek zijn?
Let wel; die 300 euro eigen risico is waarschijnlijk een schijntje van de daadwerkelijke kosten.
Ik zeg niet dat ik er perse voor of tegen ben overigens, maar het is wel iets om over na te denken.
Btw; hoezo betaal je bijna 800 euro met z'n tweeen? Eigen risico is 285 p.p. Toch?
Chill man... Zoals hierboven al aangegeven, je komt redelijk gefrustreerd over. Ik kijk niet naar het minimum eigen risico, aangezien ik ervoor kies om de max aan te houden.quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:27:
[...]
¤285,-? Je hebt je lekker ingelezen. ¤385,- !!!!![]()
Waarom jij zou moeten meebetalen. Net als bij verzekeringen. Het collectief draagvlak. Maar nee, NL is ikke ikke ikke geworden. Totdat mensen zelf iets gaan mankeren, dan worden ze ineens sociaal.
MikeyMan wijzigde deze reactie 02-12-2016 18:32 (14%)
Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik heb het ziekenfonds nog meegemaakt. Dit zijn allemaal uitwassen van de zogenaamde marktwerking (die er niet is). In een stinkend rijk land als NL is eigen risico voor chronisch zieken gewoon asociaal. Niets anders.quote:martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:49:
[...]
Als jij op jaarbasis geen 385 euro kan betalen (met alle toeslagen etc), hoe zie je het dan voor je als eigen risico wordt afgeschaft en de standaard premie net zoveel omhoog gaat?? Kunnen ze het dan ineens wel betalen?
Nederland zich schamen? Ga je eerst eens verdiepen in zorgstelsel over de hele wereld en kom dan nog eens terug en meldt dan nog maar een keer of Nederland zich moet schamen.
Gelukkig zijn de zorgkosten sindsdien een veelvoud gegroeid. Dus dat ziekenfonds zou nu alsnog een fortuin kosten. Kom jij overigens ook niet in aanmerking voor zorgtoeslag?quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:31:
[...]
Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik heb het ziekenfonds nog meegemaakt. Dit zijn allemaal uitwassen van de zogenaamde marktwerking (die er niet is). In een stinkend rijk land als NL is eigen risico voor chronisch zieken gewoon asociaal. Niets anders.
Nope. Dat is de ellende als je net teveel inkomen hebt.quote:MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:33:
[...]
Gelukkig zijn de zorgkosten sindsdien een veelvoud gegroeid. Dus dat ziekenfonds zou nu alsnog een fortuin kosten. Kom jij overigens ook niet in aanmerking voor zorgtoeslag?
Dat deed ik ook toen ik nog gezond was. Maar dat wilde niet zeggen dat ik toen voor Eigen Risico was.quote:MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:30:
[...]
Chill man... Zoals hierboven al aangegeven, je komt redelijk gefrustreerd over. Ik kijk niet naar het minimum eigen risico, aangezien ik ervoor kies om de max aan te houden.
En als ik ziek word, kan ik 885 euro aftikken, dus dan kan ik vanzelf meebetalen. Ja, ik bevind me in de gelukkige positie dat ik die afweging kan maken. Maar als de keuze gegeven wordt is dat logisch toch?
Als jij niet elk jaar voor twee dat eigen risico had moeten aftikken, had je wellicht dezelfde overweging gemaakt lijkt me.
Jaja meegemaakt, wat was het ook alweer 84 gulden ofzo per maand?quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:31:
[...]
Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik heb het ziekenfonds nog meegemaakt. Dit zijn allemaal uitwassen van de zogenaamde marktwerking (die er niet is). In een stinkend rijk land als NL is eigen risico voor chronisch zieken gewoon asociaal. Niets anders.
Je leest niet .... in een stinkend rijk land als NL. Ik heb het niet over Afrika, Azie. Er zijn zelfs landen waar het nog beter geregeld is bijvoorbeeld Noorwegen. Komt ook omdat bij ons de kosten niet beheersbaar worden gehouden. Heb daar zelf lezingen over gehad door een ex directeur van ziekenhuis en mensen van Verbond van Verzekeraars.quote:martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:04:
[...]
Jaja meegemaakt, wat was het ook alweer 84 gulden ofzo per maand?
Asociaal? Dus iemand die chronisch ziek is, betaald per jaar iets van 1700 euro per jaar aan zorgverzekeraar, maar krijgt zorgt voor wellicht tonnen per jaar (ligt eraan wat voor chronische ziekte we hebben natuurlijk). Daar zouden heel veel chronisch zieken over de wereld heel erg jaloers op zijn, dus asociaal zou ik het niet willen noemen.
En nee die mensen vragen er niet om, maar krijgen wel dure zorg voor relatief weinig geld. Nogmaals voordat je NL gaat neerzetten als asociaal etc. Verdiep je eens in de zorg over de hele wereld en wees blij dat je hier woont en je druk kunt maken over 385 euro...
Het grafiekje is niet heel duidelijk, maar ik gok zo'n 3x hoger percentage kosten wat niet vergoed wordt door de verzekering in Noorwegen dan in Nederland (https://www.nrc.nl/nieuws...-te-vroeg-1221359-a456318), en dat is ondanks hun olie inkomsten. Dus lijkt wel mee te vallen met hoeveel beter het is.quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:48:
[...]
Je leest niet .... in een stinkend rijk land als NL. Ik heb het niet over Afrika, Azie. Er zijn zelfs landen waar het nog beter geregeld is bijvoorbeeld Noorwegen.
En één van de dingen die ze juist hebben om die kosten beheersbaar te houden is eigen risico en geen ziekenfonds meer.quote:Komt ook omdat bij ons de kosten niet beheersbaar worden gehouden.
Ik vind het nogal een erg happy verhaaltje, dat vooral focust op de situatie die het een paar jaar geleden was, maar zich niet richt op hoe bepaalde dingen zich vrij snel in hele rare richtingen ontwikkelen.quote:Sissors schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:56:
[Overigens interessant leesvoer: mux' blog: Verkiezingen 2017: De zorg
TL;DR: Er is absoluut nog genoeg te verbeteren in Nederland, maar je moet erg goed zoeken naar landen waar het over de linie beter is dan in Nederland.
Maar UMC verzekeringen is alleen voor mensen die bij een UMC werken. De meeste mensen hebben daar weinig aan. ('Vrije' keuze - maar niet voor iedereen.)quote:birdibird schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:26:
FYI
Je kan bij UMC de aanvullende verzekeringen los afsluiten zonder basisverzekering.
Je kan dus bv ZK ziezo nemen met max ER en daarbij los UMC aanvullend.
UMC heeft budgetten, dus als je bv fysio, orthomanuele therapie en chiropractie wilt is er geen max per behandeling maar een totaal max. Idem bij alternatief.
What could possibly go wrong
Nee hoor, iedereen wordt geaccepteerd. Het is alleen zo dat als je in een UMC werkt er een collectief met korting is.quote:incaz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:35:
Maar UMC verzekeringen is alleen voor mensen die bij een UMC werken. De meeste mensen hebben daar weinig aan. ('Vrije' keuze - maar niet voor iedereen.)
Dat systeem zou ik voor zorg niet aan mezelf kunnen verkopen, jij wel? Ik betaal graag mijn zorgverzekering zodat mensen met bijvoorbeeld kanker een gelijke kans hebben, dus niet de rijkere die chemo wel kan betalen en een armer iemand niet. Vergis je ook niet in zorgkosten. Onze zoon heeft een allergie en moet dieetvoeding hebben: ruim ¤ 200 per maand. Je kan niet verwachten dat iedereen dat kan betalen, in ons geval lijkt het er ook op dat de tweede dezelfde kant op gaat, dat is dus al ¤ 400 per maand. Even een ziekenhuisopname van een week? 10.000 euro. Complicaties bij zwangerschap? Meer dan 25.000. Ik ben blij met ons zorgstelsel, omdat ik weet dat er mensen zijn die het niet kunnen betalen. En wij hadden die enorme kosten voor opname ook niet kunnen betalen.quote:tweakerdennis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:33:
Ik ben ook meer voor een systeem waarbij de eerste ¤ 300,- vergoed wordt, maar waarbij je van ¤ 300,- tot ¤ 1.000,- zelf moet betalen. Dan bijvoorbeeld van ¤ 1.000,- tot ¤ 50.000,- weer vergoeding en daarboven worden het eigen kosten. Kan je dat niet betalen dan heb je pech. Wel met een aantekening, namelijk dat als je bijvoorbeeld door iemand wordt aangereden en daaruit zorgkosten ontstaan de aanrijder daarvoor (via verzekering) opdraait. En bijvoorbeeld gewoon dat een dokterbezoek standaard ¤ 10,- kost, dat voorkomt het platlopen bij de dokter voor niks.
Ook dit vind ik veel te ver gaan. Chronisch zieken zijn overal al de lul, minder inkomen en standaard hoge zorgkosten en dus altijd het eigen risico volle bak. Die leveren al genoeg in.quote:tweakerdennis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:33:
Al met al vind ik dat er een limiet moet komen aan de uitgaven. En mensen die chronisch ziek zijn: balen, maar dat wordt dan wel elk jaar bijvoorbeeld ¤ 700,- bij lappen. Kan je dat niet? Dan moet je maar je gsm, ziggo of iets anders opzeggen. Is het je keuze om ziek te zijn? Nee. Dat is pech en daar zul je mee moeten leren leven.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Eerste week van januari schrijft de OHRA bij mij de jaarpremie voor mijn gezin afquote:RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:02:
Ik zit nog een beetje rond te kijken naar wat de goedkoopste optie is. Een van de dingen die ik interessant vind, is om de gehele premie voor het jaar direct te betalen. Weet iemand of je die premie bij het afsluiten (dus voor het einde van het jaar) moet betalen. Of hoe werkt zoiets?
Jammer, geen manier om voor het einde van het jaar te betalen dus?quote:We Are Borg schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:21:
[...]
Eerste week van januari schrijft de OHRA bij mij de jaarpremie voor mijn gezin af
Onbekend wijzigde deze reactie 03-12-2016 19:40 (59%)
Binance | Sudoku oplosser | Nieuw!!! De moeilijke puzzel!. Probeer hem eens uit!
Jazeker wel, maar het ligt aan de zorgverzekeraar en je moet ook zorgen dat je zeer tijdig al bekend bent als klant.quote:RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:26:
[...]
Jammer, geen manier om voor het einde van het jaar te betalen dus?
Uiteindelijk is de basisverzekering grotendeels identiek, dus is grote verschillen in de prijs ook niet logisch. Dat ze hetzelfde basispakket hebben heeft niet te maken met een gebrek aan concurrentie, maar dat dat door de overheid wordt bepaald. Dat gezegd is er uiteindelijk nog best een flinke range hoe duur het kan zijn.quote:Onbekend schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:29:
Bij FBTO kan ik in de laatste week van december het bedrag zelf overschrijven i.p.v. incasso in het jaar daarna. Maar ik weet niet of ze dat ook doen bij nieuwe klanten.
Edit:
Ik heb trouwens ook een beetje de verzekeraars met elkaar vergeleken, maar volgens mij is er nauwelijks concurrentie. Ze hebben allemaal ongeveer de zelfde basisprijs en het zelfde basispakket.
Ook de extra af te sluiten verzekeringen lijken zeer sterk op elkaar. Hoewel ik nog geen tandartsverzekering heb, zoek ik er wel eentje want het gebit begint slechter te worden. Maar bijna alle verzekeraars bieden vrijwel de zelfde type verzekeringen aan met de zelfde vergoeding.
Dekking is helemaal niet identiek. De goedkope jongens werken alleen met door hun geselecteerde leveranciers van zorg. Als ik zou kiezen voor een goedkopere verzekeraar kan ik niet meer terecht bij mijn zorgaanbieder waar ik onder behandeling ben. Zolang je gezond bent loopt het allemaal niet zo'n vaart en ben je blij met je lagere premie totdat je in dat jaar iets gaat mankeren en graag naar een voor jouw geschikte behandelaar wil en ..... tataaa daar mag je dan niet naartoe.quote:Sissors schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:01:
[...]
Uiteindelijk is de basisverzekering grotendeels identiek, dus is grote verschillen in de prijs ook niet logisch. Dat ze hetzelfde basispakket hebben heeft niet te maken met een gebrek aan concurrentie, maar dat dat door de overheid wordt bepaald. Dat gezegd is er uiteindelijk nog best een flinke range hoe duur het kan zijn.
En van de tandartsverzekering: Tja wat je doet heeft weinig met verzekeren te maken. En omdat iedereen dat doet bieden alle standaards tandverzekering een belabberde dekking.
RoD wijzigde deze reactie 04-12-2016 17:19 (88%)
RoD wijzigde deze reactie 04-12-2016 17:19 (96%)
Antwoord Independerquote:Ik heb mijn zorgverzekering opgezegd per 01-01-2017. Dit houd ik dat ik tot 01-02-2017 een verzekering kan kiezen. Dit lees ik overal in de voorwaarden. Nu lijkt mij dat een beetje krom, want dit kan het volgende in de hand werken.
1. Tandarts afspraak begin januari, uit deze conclusie kun je je aanvullende verzekering aanpassen.
2. Op 26 januari heb je zorg nodig, door bijvoorbeeld een ongeval. Je hebt nog geen verzekering, maar je wilde een budget verzekering aanschaffen, met hoogste ER. Echter dit heb je nog niet gedaan, zodat je op 27 januari een goede verzekering (laat) afsluit(en) met de laagste ER.
Wat is de juridische status van bovenstaande? Wet-technisch lijkt dit legaal te zijn, maar ik kan mij voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen zich hiervoor indekken, door je niet meer te accepteren (voor de aanvullende). Echter voor de basisverzekering gaat dit niet op. Hierdoor loop je een maand minder risico.
Conclusiequote: IndependerDit lijkt inderdaad wat krom maar deze creativiteit is wel (deels) ingedekt, dit werkt namelijk als volgt:
In de situatie van de tandarts: Aangezien een tandarts verzekering een aanvullende verzekering betreft hoeft de verzekeraar de controle die u in januari onverzekerd gehad heeft niet te vergoeden. Verder heeft de verzekeraar sowieso het recht om een aanvullende verzekering te weigeren. Stel uw tandarts vertelt u in januari dat u dat jaar voor ¤2000,- aan kosten moet maken dan is de kans aanzienlijk dat de verzekeraar u hier niet voor gaat verzekeren.
In het geval van het eigen risico:
Voor de aanvullende verzekering geldt dan inderdaad dat ze u mogelijk niet aannemen (overigens zijn ongevallen altijd onderdeel van door de basisverzekering vergoede zorg). Wat betreft het een maand minder risico lopen, dit is juist. Echter, ja kan in het vervelendste geval wel tijdelijk met een rekening van het ziekenhuis komen te zitten die je in eerste instantie zelf moet betalen.
Ook moet je met terugwerkende kracht je maandpremie van januari betalen.
Is niet legaal, is zelfs strafbaar. Is verzwijging.quote:DJustin schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:10:
[...]
Antwoord Independer
[...]
Conclusie
Je gaat naar de tandarts, betaald zelf het consult (¤20) en berekend daarna of het daarna handig is om te verzekeren. Ik heb nog nooit de vraag eerder gehad of ik verwachte kosten ging maken. Dit jaar maar is op letten.
Lekker wachten tot 31 januari, dan pas de knoop doorhakken.
Ongelooflijk dat dit ook nog juridisch legaal is. Ik denk dat ik het toch maar niet ga doen. Ik moet ook nog met mijzelf kunnen leven.
Ik pas ook de aloude tandarts truc van Tweakers toe. Nu heb ik al heel mijn leven zeer regelmatig een (aantal) gaatjes maar tot nu toe nooit acute pijn of problemen, waardoor dit voor mij uitstekend werkt.quote:DJustin schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:10:
[...]
Lekker wachten tot 31 januari, dan pas de knoop doorhakken.
Ongelooflijk dat dit ook nog juridisch legaal is. Ik denk dat ik het toch maar niet ga doen. Ik moet ook nog met mijzelf kunnen leven.
Ja, ik denk dat als je een chronische ziekte hebt, dat je best een zorgverzekering voor 2017 mag afsluiten, ONDANKS dat je WEET dat je volgend jaar weer zorg nodig gaat hebben.quote:Musicmasters schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:35:
[...]
Is niet legaal, is zelfs strafbaar. Is verzwijging.
Of dacht je ook een uitvaartverzekering af te kunnen sluiten als je terminaal ziek bent? Of een AOV als je al rugklachten hebt. Kan wel, maar als ze er achter komen kan je alles terugbetalen en ben je strafbaar.
Het is geen risico, het is de kennis dat je als chronisch zieke dit nodig gaat hebben. Ik weet op 31 januari dat ik wel/geen tandzorg nodig ga hebben.quote: wikipediaEen verzekering of assurantie is een overeenkomst tussen een verzekeringsmaatschappij en een verzekeringnemer. Met een verzekering poogt de verzekeringnemer de financiële gevolgen van een risico af te dekken die hij zelf niet kan of wil dragen.
quote:tweakerdennis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:33:
Al met al vind ik dat er een limiet moet komen aan de uitgaven. En mensen die chronisch ziek zijn: balen, maar dat wordt dan wel elk jaar bijvoorbeeld ¤ 700,- bij lappen. Kan je dat niet? Dan moet je maar je gsm, ziggo of iets anders opzeggen. Is het je keuze om ziek te zijn? Nee. Dat is pech en daar zul je mee moeten leren leven.
Inderdaad, ik weet vrijwel zeker dat je nergens word geweigerd als je een chronische aandoening hebt. Tenminste, ik heb het nog nooit mee gemaakt. Chronisch is ook een aparte categorie wat dat betreft, het is namelijk voor de rest van je leven. Dat kan je simpelweg niet weigeren.quote:DJustin schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:09:
[...]
Ja, ik denk dat als je een chronische ziekte hebt, dat je best een zorgverzekering voor 2017 mag afsluiten, ONDANKS dat je WEET dat je volgend jaar weer zorg nodig gaat hebben.
Hier is een hele goede reden voor. Zou jij 2e hands medicatie van de apotheek willen krijgen? Afgezien van dat het geen fijn idee is worden medicijnen zwaar gecontroleerd in Nederland en bestaat hier (nog) geen systeem voor.quote:Musicmasters schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:48:
[...]
Vrouw krijgt medicijnen mee en gebruikt ze niet omdat arts belt dat ze kan stoppen. Alles is ongeopend in originele verpakking en brengt het netjes terug na 2 dagen naar apotheek. Die gooien het doodleuk weg.
Ampulen in ziekenhuizen met dure medicijnen die half leeg worden weggegooid.
Rest my case.
Gewoon even bellen met je verzekeraar!quote:RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:26:
[...]
What he said! ^quote:Musicmasters schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:35:
[...]
Is niet legaal, is zelfs strafbaar. Is verzwijging.
Of dacht je ook een uitvaartverzekering af te kunnen sluiten als je terminaal ziek bent? Of een AOV als je al rugklachten hebt. Kan wel, maar als ze er achter komen kan je alles terugbetalen en ben je strafbaar.
quote:Malarky schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:38:
[...]
Ik pas ook de aloude tandarts truc van Tweakers toe. Nu heb ik al heel mijn leven zeer regelmatig een (aantal) gaatjes maar tot nu toe nooit acute pijn of problemen, waardoor dit voor mij uitstekend werkt.
Dit jaar ben ik in januari bij de tandarts geweest en van de week ga ik weer (de december controle). Vorig jaar was ik niet verzekerd voor de tandarts en volgend jaar waarschijnlijk ook niet. En dan ga ik ook niet naar de tandarts, dat komt in januari 2018 weer.
In het verzekerde jaar zit ik eigenlijk altijd rond de 250 euro tandarts declaraties aan de zvz. Dat is ook de maximum uitkering voor basis tandarts zorg. Kosten voor basis tandarts zijn 100 euro per jaar. Dus dat is snel 'verdiend' tot nu toe.
Vulling kost je al 80 euro. En dan hoop ik dat je ook nooit per ongeluk een kies breekt want de kosten voor een kroon zitten rond de 600 euro. Ongeluk zit in een klein hoekjequote:martinusz schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:28:
Je verzekeren voor een klein gaatje? Dat is sowieso al zonde van je geld, klein gaatje kost nauwelijks iets namelijk.
RoamingZombie wijzigde deze reactie 05-12-2016 23:50 (9%)
Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m ¤ 750 all in
Wat het aantal verzekeraars betreft, deze zijn vaak zelfstandig begonnen en uiteindelijk onder de paraplu van een grote verzekeraar beland of het zijn specifieke polissen voor specifieke groepen.quote:Gravenimage schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:16:
Op dit moment ben ik erg geneigd om bij Ditzo een zorgverzekering af te sluiten. Eerst dacht ik aan Univé en Bewuzt, tot ik erachter kwam dat het allebei gewoon hetzelfde zijn en bij VGZ zit. Ik moet teveel zoeken om te zien met wie ze een contract hebben.
Waarom heeft één verzekeraar (zoals VGZ) zoveel kleinere verzekeraars?
Is het trouwens verstandig om naar een verzekeraar te bellen om m'n huidige situatie te vertellen en te vragen wat ze daarvan vergoeden?
Volgens mij maakt het voor mij niet veel uit, omdat elke basisverzekering ongeveer hetzelfde is.
De Friesland en/of Kiemer eens bellen. Daar ben je nog klant, krijg je goede service en nette premies. (Ik werk er niet). Ik ben nu van Kiemer naar de Friesland toch maar geswitcht en betaal nu ¤ 97,95 per maand op basis van jaarbetaling.quote:ardana schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:10:
Pfff...
UMC heeft in het geheel niet gereageerd op m'n vragen per web-formulier.
OHRA wil eerst mijn diagnoses en behandelplan weten voordat ze kunnen aangeven of de behandeling voor vergoeding in aanmerking komt (maar geven wel aan dat ze eigenlijk niet mogen vragen naar mijn diagnoses)
Promovendum geeft aan dat ze nog geen contract hebben gesloten met mijn hulpverlener, maar dat vermoedelijk wel gaan doen. Maar dat kan ook pas in 2017 zijn...
Mijn hulpverlener geeft aan dat ze met íedere zorgverzekeraar een contract hebben (?) maar weigert dat zwart op wit te geven. Ik twijfel er aan, omdat Promovendum zélf al aangeeft geen contract voor 2017 met hen te hebben.
Hoe de f*ck moet ik een zorgverzekeraar kiezen??? Wat 'n klote mis-informatie!
Wat ook meespeelt is dat sommige verzekeraars behandelplafonds opleggen als onderdeel van het contract met de zorgverlener. In de loop van het verzekeringsjaar krijg je dan zulke berichten (via Google gevonden):quote:ardana schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:10:
Mijn hulpverlener geeft aan dat ze met íedere zorgverzekeraar een contract hebben (?) maar weigert dat zwart op wit te geven. Ik twijfel er aan, omdat Promovendum zélf al aangeeft geen contract voor 2017 met hen te hebben.
CZ is ook OHRA, Delta Lloyd en CZ Direct. Menzis is ook HEMA Zorgverzekering, PMA en Anderzorg.quote:De praktijk heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Alleen aan verzekerden van CZ en Menzis kan ik in 2016, vanwege een ingesteld behandelplafond, geen behandeling meer aanbieden tenzij u schriftelijke toestemming hebt voor behandeling van de betreffende verzekeraar.
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik me kan herinneren zijn veel labels pas ontstaan na de verandering in het zorgverzekeringsstelsel, met name de budgetlabels, als marketingstrategie.quote:RoamingZombie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:55:
[...]
Wat het aantal verzekeraars betreft, deze zijn vaak zelfstandig begonnen en uiteindelijk onder de paraplu van een grote verzekeraar beland of het zijn specifieke polissen voor specifieke groepen.
Bij (volgens mij) Ditzo mag je kiezen: zelf betalen vóór het jaareinde óf laten incasseren in januari. Ze zijn er dus wel waar je voor het einde v/h jaar kan betalen. En dan krijg je nog 1% korting ook :-)quote:RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:26:
[...]
Ja en nee.quote:RoamingZombie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:55:
[...]
Wat het aantal verzekeraars betreft, deze zijn vaak zelfstandig begonnen en uiteindelijk onder de paraplu van een grote verzekeraar beland of het zijn specifieke polissen voor specifieke groepen.
Nu willen ze het aantal labels onder die grote paraplu wel verminderen maar wat doe je voor de mensen die daar al verzekerd zijn? Pech gehad, jullie moeten op zoek naar een nieuwe? Afgezien dat het kwaad bloed zet is het risico groot dat de consument linea recta naar de concurrent gaat...
Sorry, ik kan geen volledige bron voor je vinden http://www.kenniscentrumh...verzekeraars.nl/index.php en ik spreek uit eigen ervaring (8 jaar bij verschillende verzekeraars gewerkt). Maar deze verzekeraars zijn bijna allemaal ver in het verleden ontstaan:quote:incaz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:33:
[...]
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik me kan herinneren zijn veel labels pas ontstaan na de verandering in het zorgverzekeringsstelsel, met name de budgetlabels, als marketingstrategie.
Specifieke polissen voor specifieke groepen is meestal risicoselectie (dat je goedkopere polissen vooral aanbiedt aan mensen die ofwel niet teveel beroep op je verzekering doen, ofwel gunstig scoren op het risicovereveningssysteem.)
Dergelijke chaos is, voor de aanbieders, niet een onvermijdelijk gevolg dat ze liever anders zouden zien maar ook iets waar ze werkelijk belang bij hebben. Bv omdat het dan moeilijker maakt voor zoekenden om ongunstige voorwaarden te spotten.
Anderzorg: 1999 (Daarvoor Ziekenfonds het Anker (1921)). Ik zal zeker niet ontkennen dat er geen labels zijn bijgekomen maar het grootste deel bestond al lang voor het nieuwe zorgstelsel. Overigens is het natuurlijk niet vreemd dat als één verzekeraar met een budgetpolis komt dat de rest dat ook gaat proberen. Ze zijn niet gekquote:keko12 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:04:
[...]
Ja en nee.
Achmea heeft heel veel opgekocht en daarom zit er bij hen veel onder 1 pet. Echter hebben ze ook verzekeraars opgeheven, bijvoorbeeld Agis. Klanten van agis stroomden destijds door naar zilveren kruis.
Er zijn volgens mij vooral budgetverzekeraars bijgekomen. Anderzorg was er vroeg en bijvoorbeeld vgz richtte (denk ik) als antwoord bewuzt op (opgericht in 2013) of ziezo van Achmea.
RoamingZombie wijzigde deze reactie 07-12-2016 16:17 (15%)
Goede ervaring met Garantverzorgd 2 bij Menzis. Vanwege eigen risico dat direct op is goede deal. Heb het niet goedkoper gevonden tot nu toe.quote:maratropa schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:37:
Iemand ervaring met een collectieve zorgverzekering via de gemeente? Ik ben voor mijn moeder (alleen aow inkomen ) even aan het rondneuzen..
Via haar gemeente krijg je bij Menzis voor 162 euro; basisverzekering, eigen risico ook verzekerd, eigen bijdragen (van bijv. medicijnen) ook, 350 euro tandartsverzekering en op het oog verder redelijk prima aanvullende dekkingen..
Ik acht het waarschijnlijk dat ze wel weer het eigen risico opmaakt en kosten aan eigen bijdragen heeft; dan lijkt me dit wel een redelijk zorgeloze oplossing zonder tussendoor nog veel rekeningen te moeten betalen?
remcoboy1479 wijzigde deze reactie 08-12-2016 12:24 (4%)
De voorwaarden kunnen verschillen per gemeente maar in het algemeen zijn deze polissen voor mensen met een laag inkomen en die kunnen daar zeker een voordeel bij hebben. Basisverzekering is natuurlijk het zelfde, het belangrijkste is om te kijken of ze voldoende heeft aan de aanvullende polis. En de tandartsdekking is inderdaad niet verkeerd. Je kan even kijken wat voor kosten je moeder in het verleden maakte om te zien of het voldoende is.quote:maratropa schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:37:
Iemand ervaring met een collectieve zorgverzekering via de gemeente? Ik ben voor mijn moeder (alleen aow inkomen ) even aan het rondneuzen..
Via haar gemeente krijg je bij Menzis voor 162 euro; basisverzekering, eigen risico ook verzekerd, eigen bijdragen (van bijv. medicijnen) ook, 350 euro tandartsverzekering en op het oog verder redelijk prima aanvullende dekkingen..
Ik acht het waarschijnlijk dat ze wel weer het eigen risico opmaakt en kosten aan eigen bijdragen heeft; dan lijkt me dit wel een redelijk zorgeloze oplossing zonder tussendoor nog veel rekeningen te moeten betalen?
Eigen risico verzekerd houd in dat je het helemaal niet hoeft te betalen. Ze hebben dan in feite ¤ 0,00 eigen risico. Dat is dus wat anders dan gespreid betalen. En aangezien deze polissen voor minima zijn is het zowat een gegeven dat ze goedkoper zijn.quote:incaz schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:10:
Maratropa: het kan een optie zijn, maar reken het wel na. Veel verzekeraars bieden al de mogelijkheid om je eigen risico gespreid te betalen, en gemeenteverzekeringen zijn lang niet altijd goedkoper ook al doen ze alsof.
Eigen risico per maand is iets meer dan 35 euro, dus dat moet je dan bij de premie optellen die je in bv independer vindt.
(Ik kom dan eerder uit op een maandpremie van rond de 115 - 120 euro, + 35 euro eigen risico = 150 - 155 en niet 162.)
Eigen bijdrage van medicijnen hangt er vanaf. Maar het kan best de moeite lonen om het even na te lopen.
RoamingZombie wijzigde deze reactie 08-12-2016 15:08 (18%)
Dat kan, maar narekenen van een aantal polissen bleek dat ze afgelopen jaren lang niet altijd voordeliger waren.quote:RoamingZombie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:06:
[...]
De voorwaarden kunnen verschillen per gemeente maar in het algemeen zijn deze polissen voor mensen met een laag inkomen en die kunnen daar zeker een voordeel bij hebben.
Het komt uiteindelijk natuurlijk op hetzelfde neer. Als je enerzijds 100 euro aan premie moet betalen, en maandelijks 35 euro voor je eigen risico, betaal je effectief 135 euro per maand.quote:Eigen risico verzekerd houd in dat je het helemaal niet hoeft te betalen. Ze hebben dan in feite ¤ 0,00 eigen risico. Dat is dus wat anders dan gespreid betalen. En aangezien deze polissen voor minima zijn is het zowat een gegeven dat ze goedkoper zijn.
Als je met minima te maken hebt dan tellen twee zaken: Lage kosten en voorspelbaarheid. Minima hebben vaak minder moeite met een tientje per maand extra ophoesten dan om zomaar ¤ 385 voo een behandeling te vinden. Je moet daarom niet alleen op het goedkoopste pakket focussen.quote:incaz schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:37:
[...]
Het verleden heeft aangetoond dat de collectieve zorgverzekeringen voor mensen met lage inkomens niet in alle gevallen voordeliger zijn. Er zijn grote verschillen tussen het aanbod per gemeente, maar in een aantal gevallen waren de verzekeringen aantoonbaar duurder dan vergelijkbare pakketten bij andere verzekeraars. Ik zou daarom iedereen aanraden: bekijk het. Wellicht is het voordeliger, maar ga daar niet automatisch vanuit.
Vandaar dat ik expliciet noemde dat het bij veel verzekeringen al mogelijk is om dit gespreid te betalen. Wellicht had ik daar nog bij moeten vermelden dat het ook mogelijk is om dit standaard vanaf het begin te doen. Mocht je het eigen risico niet opgebruiken, dan krijg je dat weer terug.quote:downtime schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:36:
[...]
Als je met minima te maken hebt dan tellen twee zaken: Lage kosten en voorspelbaarheid. Minima hebben vaak minder moeite met een tientje per maand extra ophoesten dan om zomaar ¤ 385 voo een behandeling te vinden.
Jup, arm zijn is duur.quote:Per 12 maanden afrekenen is ook goedkoper maar ik denk dat een groot deel van de minima zo'n groot bedrag ineens gewoon niet kan ophoesten. Een iets hoger bedrag verdeeld over 12 maanden zal dan weer minder een probleem zijn.
Die gratis tandongevallen-verzekering dekt niet de standaard tandartskosten zoals de standaardcontrole en gaatjes vullen.quote:JPtjeeNL schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:23:
Daar zijn we weer. Nieuw jaar, nieuwe zorgverzekering, nieuwe deal.
Vorig jaar overgestapt van DSW naar FBTO (Max eigen risico + Tand 250 100 % en later in het jaar de module Reis met werelddekking). Inmiddels ondervonden dat Anderzorg dit jaar een betere deal heeft met:
Anderzorg Basis + Tand 100 % 250 EUR, eigen risico 885 EUR:
1.069,56 per jaar via Independer
+ Gratis tandongevallen-verzekering
+ 1850 punten cashback actie van CashbackXL
Verwacht dit jaar wat foto's tijdens tandartscontrole en wellicht een gaatje.
Binance | Sudoku oplosser | Nieuw!!! De moeilijke puzzel!. Probeer hem eens uit!
Zit er ook bij via united insurance. Veel zorg tijdelijk nodig. Maar puur als 'kale' aanbieder zijn ze duurder dan veel anderenquote:Tales schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:14:
Het valt me jaar in en uit op dat Delta Lloyd eigenlijk nooit genoemd wordt in dit topic (en voorgaande edities). Voor mijn gevoel zijn ze redelijk goed geprijsd met collectief, en zijn ze altijd heel erg makkelijk qua service, maar ook de online dashboard. Is dat omdat jullie CZ als één pot nat zien? of is het uiteindelijk toch niet zo'n goede deal?
Nee dat weet ik. Daarom neem ik er ook een extra tandverzekering bij. Tandongevallenverzekering is een extraatje. 😄quote:Onbekend schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:18:
[...]
Die gratis tandongevallen-verzekering dekt niet de standaard tandartskosten zoals de standaardcontrole en gaatjes vullen.
Ze dekken het alleen als je een ongeval hebt gehad en de tanden daardoor hersteld moeten worden.
Smartphone & Gadget specialist
Het is net wat je nodig hebt. Ik zit ook via United Insurance, al drie jaar, bij Delta Lloyd. Goede verzekeraar en goed betaalbaar. Elk jaar vergelijk ik, en kom ik elke keer weer uit bij Delta Lloyd.quote:meermarco schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:41:
[...]
Zit er ook bij via united insurance. Veel zorg tijdelijk nodig. Maar puur als 'kale' aanbieder zijn ze duurder dan veel anderen
Jamesbond007uk
Krisp wijzigde deze reactie 16-12-2016 19:27 (12%)
Reden: Referrals zijn niet toegestaan
Die Anderzorg-links mogen niet geplaatst worden.quote:Fonkelore schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:07:
Ik heb mijn keuze voor volgend jaar helemaal rond. Ik kies voor Anderzorg basis met aanvullende Tandverzekering (80% tot max ¤500 + controles) en maximaal eigen risico. Ik betaal dan in één keer ¤1.116,60.
Daarbovenop krijg ik dan ¤40 cashback via deze link. En dan komt mijn maandbedrag dus uit op: ¤89,72. Dan kan ik gelukkig nog wel bij alle ziekenhuizen terecht. Lijkt mij toch wel de beste en goedkoopste optie voor deze mogelijkheden. Ben er echt heel erg blij mee
Krisp wijzigde deze reactie 16-12-2016 19:23 (12%)
Reden: Dank voor de tip, een TR is nog beter. :)
Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018• Hosting door True