Zorgverzekering 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Griffin schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:23:
[...]
Wilde mijn vrouw ook naar max eigen risico zetten, maar realiseerde me dat dat dit jaar niet handig is ivm zwangerschap (medische indicatie dus bevallen in het ziekenhuis).
Volgens mij valt dat onder de basis verzekering. Alleen als je geen medische indicatie hebt en in het ziekenhuis wilt bevallen betaal je een eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
jongetje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:28:
[...]

Volgens mij valt dat onder de basis verzekering. Alleen als je geen medische indicatie hebt en in het ziekenhuis wilt bevallen betaal je een eigen bijdrage.
Bij de basisverzekering op de uitzonderingen zoals huisarts etc na, maak je eerst je eigen risico op en wat er bovenop komt krijg je vergoed. Dus als je het standaard laat betaal 385 euro, maar voor een korting op je premie kun je het eigen risico verhogen naar 885 als je verwacht dat er niks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:55
jongetje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:28:
[...]

Dus gaat het van je eigen risico af en is het wellicht handiger je ER niet te verhogen.
Verloskundigenhulp gaat overigens niet af van je ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
[...]

Mn verstandskies lag helemaal verkeerd en moest er uit gehaald/gehakt worden

Verder heb ik jouw berekening ook gedaan en toegepast op Anderzorg basis + jong (maandelijkse betaling), ik kom op een maximale winst van 288 uit en maximale verlies van 212 uit. Je kan tot ongeveer 650EUR kosten hebben en dan nog heb je een 'winst' van 12EUR.
Gezien mijn verleden ga ik iig wel weer naar max eigen risico, het risico van 212 euro kan ik opvangen.

Wilde mijn vrouw ook naar max eigen risico zetten, maar realiseerde me dat dat dit jaar niet handig is ivm zwangerschap (medische indicatie dus bevallen in het ziekenhuis).
Alles mbt bevalling gaat niet van je ER.
Weet er alles van, vriendin vorig jaar bevallen in het ziekenhuis. had ER ook verhoogd maar was achteraf voor niets.

maar bij complicaties gaat het wel van je ER af. Dus het is wel een gok. Dus zou ER niet verhogen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hey, ik kom ook even in dit topic kijken. Ik zit momenteel via een collectief, samen met mijn vriendin, bij ZilverenKruis. Daar heb ik afgelopen jaar Basis Budget + Basis Plus Module + AV Tandarts ** voor mijzelf gehad. In 2017 komt hier €10 per maand bovenop en wordt het €114,17. Hierbij heb ik trouwens de minimale ER.

Ik ben redelijk tevreden met mijn verzekering maar wil misschien van de Basis Budget overstappen op het Basis Zeker pakket (vrije keuze). Los daarvan heb ik één ding wat ik graag even wil navragen aan iemand:

Voorkennis: de afgelopen jaren bij de tandarts het e.e.a. ondernomen. Daarbij heb ik gemiddeld telkens 25% van de kosten van de behandeling moeten betalen omdat deze niet vergoed werden. ER staat voor 2016 op nog geen €30 en dat was voor een medicijn dat eenmalig is.

ER wordt niet aangesproken bij AV, dus als ik zeg dat ik nog nooit mijn ER volledig heb opgebruikt, is het voor mij toch veel voordeliger om de ER op het maximale te zetten?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Waah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:35:
[...]

Alles mbt bevalling gaat niet van je ER.
Weet er alles van, vriendin vorig jaar bevallen in het ziekenhuis. had ER ook verhoogd maar was achteraf voor niets.

maar bij complicaties gaat het wel van je ER af. Dus het is wel een gok. Dus zou ER niet verhogen in dat geval.
Dit klopt dus niet. Zoals je zelf al aangeeft gaat het met complicaties wel van je ER af. Daarnaast moet je wel
Opletten dat bijvoorbeeld kosten zoals ren nekplooimeting (onder de 35) ook niet vergoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
keko12 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:22:
[...]

Dit klopt dus niet. Zoals je zelf al aangeeft gaat het met complicaties wel van je ER af. Daarnaast moet je wel
Opletten dat bijvoorbeeld kosten zoals ren nekplooimeting (onder de 35) ook niet vergoed worden.
Nekplooimeting wordt nooit vergoed? :+ ook niet met pakket (nooit gezien iig) dus dat lijkt me sowieso los van de verzekering te staan.

het klopt dus wel, met uitzondering van complicaties NA het bevallen zoals ik vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:31
Sjoerd_87 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:15:
Ik ben ook naar een soortgelijke verzekering op zoek. Heb je al eens bij ZieZo van Zilveren Kruis gekeken? Het lijkt ook te voldoen aan jouw eisen en ze zijn nog wat goedkoper, ook al je ZieZo Basis neemt in plaats van Select (dus ruimere keuze): € 1032,47 (premie berekenen).
Die stond in eerste instantie ook op mijn lijstje, totdat ik zag dat ze bijvoorbeeld foto's en verdovingen maar voor 75% vergoeden: https://www.zilverenkruis...ienist-vanaf-18-jaar.aspx
Noord27 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:34:
Waarom wil je persee 100%, max €250,- voor tandarts? 75 of 80% (Menzis) is in de praktijk vrijwel net zo duur ivm de lagere extra kosten per maand.
Aan de hand van de tandartskosten van de afgelopen jaren zou ik misschien een paar tientjes kunnen besparen als ik alleen een basisverzekering neem. Maarja dan zul je net zien dat het een duur jaar wordt ;) Ik vind dat het verschil qua besparing in mijn geval te klein is om het risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38
Het verschil tussen tot €250,- vergoed, 80 of 100% is niet zo groot. In premie ook niet zo. Maar doordat je 100% wilt vallen er wel serieus interessante kandidaten als verzekeraar af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja tandarts verzekering is pure oplichting.
Als ik mij verzeker voor 75% tot 250 euro betaal ik per jaar 162 euro aan premie.

De winst is dus maximaal 88 euro, maar dan moet ik het wel maximaal gebruiken..

2 controles en een gaatje is altijd nog voordeliger..

Pas als je echt problemen hebt met je gebit en richting de 500 euro aan tandartskosten gaat word het rendabeler om je ervoor te verzekeren..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb de afgelopen jaren meestal wel rond de 500 euro gezeten, maar dit jaar amper gebruik van gemaakt, nu twijfel ik wel erover om het te verlagen. Ik mis al vier tanden, er kan dus minder kapotgaan. Het volledig reviseren van mijn gebit gaat minimaal 7500 kosten, wat ik niet ga doen, misschien keer naar Turkije voor tandarts, want anders is het niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:20:
Tja tandarts verzekering is pure oplichting.
Als ik mij verzeker voor 75% tot 250 euro betaal ik per jaar 162 euro aan premie.

De winst is dus maximaal 88 euro, maar dan moet ik het wel maximaal gebruiken..

2 controles en een gaatje is altijd nog voordeliger..

Pas als je echt problemen hebt met je gebit en richting de 500 euro aan tandartskosten gaat word het rendabeler om je ervoor te verzekeren..
Dus...waarom is het oplichterij? Wat voor jou niet geld kan voor een ander wel zo zijn toch. Je geeft het NB zelf aan

Zelfs als je je voor verzekerd zal je je bij 500 euro toch achter de oren krappen waarom je niet het duurdere pakket had genomen (zie bv https://www.umczorgverzek...jker#/c1:6/c2:7/c3:8/c4:7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Waah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:57:
[...]

Nekplooimeting wordt nooit vergoed? :+ ook niet met pakket (nooit gezien iig) dus dat lijkt me sowieso los van de verzekering te staan.

het klopt dus wel, met uitzondering van complicaties NA het bevallen zoals ik vermeld.
O jawel. Ohra vergoedt de combinatietest en salland direct (bestaat volgens mij niet meer?) vergoedde dat ook. Dat was juist mede een reden om voor die verzekeraars te kiezen de 2 keer dat dat voor mij relevant was. :)
Scheelt je toch weer 150 euro.
Geen idee of anderen dat nu ook doen, 'aar wellicht iets om uit te zoeken als je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Noord27 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:09:
Maar doordat je 100% wilt vallen er wel serieus interessante kandidaten als verzekeraar af?
Ik hoef niet per se 100% vergoeding maar ik probeer gewoon de beste deal in mijn situatie te vinden.

Als ik een berekening maak met 75% vergoeding tot 250 euro dan scheelt me dat ongeveer 40 euro op jaarbasis bij Anderzorg. Maar als je vervolgens richting de 150 euro aan kosten gaat dan ben je dit voordeel alweer kwijt door de 25% die je mag bijleggen en zou je ongeveer quitte spelen.

Ik verwacht aankomend jaar weer richting de 150 euro te gaan omdat er bijvoorbeeld ook foto's gemaakt moeten worden. Naar mijn idee kan ik dan beter voor de 100% vergoeding kiezen en dan ben ik ook meteen ingedekt mocht het totaalbedrag nog iets hoger uitvallen.

Mocht er nu ergens een goede aanbieding of cashback verschijnen dan zal ik het uiteraard weer opnieuw berekenen/overwegen. Maar op dit moment zie ik er weinig voordeel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:48:
[...]

Dus...waarom is het oplichterij? Wat voor jou niet geld kan voor een ander wel zo zijn toch. Je geeft het NB zelf aan

Zelfs als je je voor verzekerd zal je je bij 500 euro toch achter de oren krappen waarom je niet het duurdere pakket had genomen (zie bv https://www.umczorgverzek...jker#/c1:6/c2:7/c3:8/c4:7)
Voor een "schade" van 88 euro verzekeren?
Ik snap de verzekeraars wel, 90% die deze verzekering nemen, nemen het voor de zekerheid, stel dat je toch 1 of 2 duurdere behandelingen nodig hebt dan hebben ze hun "inleg" weer terug verdiend.
Maar in werkelijkheid zal maar 20-30% boven de 162 euro uit komen, omdat de meeste alleen maar 2x een controle hebben en dan 120 euro teveel betaald hebben.. Deze winst wordt weer hergebruikt om de duurdere pakketten te dekken.

Mensen met een slecht gebit kiezen toch wel voor een duurder pakket = meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:34:
[...]

Ik snap de verzekeraars wel, 90% die deze verzekering nemen, nemen het voor de zekerheid, stel dat je toch 1 of 2 duurdere behandelingen nodig hebt dan hebben ze hun "inleg" weer terug verdiend.
Maar in werkelijkheid zal maar 20-30% boven de 162 euro uit komen, omdat de meeste alleen maar 2x een controle hebben en dan 120 euro teveel betaald hebben.. Deze winst wordt weer hergebruikt om de duurdere pakketten te dekken.

Mensen met een slecht gebit kiezen toch wel voor een duurder pakket = meer zekerheid.
Misschien denkt hij dat hij per rekening tot €250,- verzekerd is in plaats van per kalenderjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:34:
[...]

Waarom leest hier iedereen iets zoals hij het wil lezen. Voor JOU is de schade 88 euro. Die 20-30% is de groep die voordeel heeft. De rest wordt niet het mes op de keel gelegd dat ze verzekerd moeten worden. Ze kunnen kiezen. Dus wat mij betreft is dat geen oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

bvbal79 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:48:
[...]

Ik heb vorig jaar een paar grote behandelingen laten doen bij de tandarts. Met opzet geen verzekering genomen (al een jaar of tien niet meer). Bij elkaar kostte het traject zo'n 1500 euro. Dat was boven de drempel voor aftrek van zorgkosten, zodat ik een vrij groot deel weer terug kreeg in de vorm van belastingkorting. Tandartsverzekeringspremie kun je nooit aftrekken, dus rechtstreeks aan de tandarts betalen kan voordeliger zijn.

Nu is het drempelbedrag niet voor iedereen te halen maar in combinatie met andere grote aftrekposten (zelfstandigenaftrek, startersaftrek, mkb-winstvrijstelling) bij mij dus een keer wel.

Ik ben de afgelopen jaren telkens geswitcht van verzekeraar maar dat ga ik niet meer doen. Het voelt gewoon krenterig om elk jaar bij de apotheek te melden dat ik weer een nieuwe verzekering heb. Als ze nu stoppen met welkomstbonussen en kickbacks en dat budget besteden aan kosteloze upgrades voor arme gezinnen worden we landelijk gezien weer wat gezonder.

M'n maximale eigen risico laat ik staan. Met het geld ik daardoor aan premie bespaar doe ik graag zelf iets voor mensen die het hard nodig hebben. Ook om mijn gemengde gevoel over de financiering van de zorg weer wat in evenwicht te brengen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Griffin schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:27:
[...]

Omdat mijn tandarts vrolijk zei dat als ik naar een chirurg moest dat mn eigen risico zou kosten. Maar blijkt dus niet zo te zijn.

Gelukkig toch maar op 385 gezet want ivm wat huidonderzoekjes en weghalen moedervlekken heb ik toch nog wat behoorlijk kosten gemaakt (want tja ik dacht dat mn eigen risico er toch al doorheen was :F )
Mag ik vragen wat het kostte om een moedervlek te laten weghalen en te laten onderzoeken? Ik wil er ook eentje laten checken namelijk

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
500 ben je zo kwijt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 22:28
[...]

Mn verstandskies lag helemaal verkeerd en moest er uit gehaald/gehakt worden

Verder heb ik jouw berekening ook gedaan en toegepast op Anderzorg basis + jong (maandelijkse betaling), ik kom op een maximale winst van 288 uit en maximale verlies van 212 uit. Je kan tot ongeveer 650EUR kosten hebben en dan nog heb je een 'winst' van 12EUR.
Gezien mijn verleden ga ik iig wel weer naar max eigen risico, het risico van 212 euro kan ik opvangen.

mijn vrouw is 2 keer met medische indicatie bevallen en geen van beide keren iets van een rekening voor ER gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Cobb schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:08:
[...]

Mag ik vragen wat het kostte om een moedervlek te laten weghalen en te laten onderzoeken? Ik wil er ook eentje laten checken namelijk
Kost niets. Op doorverwijzing van de HA er 3 laten weg halen in het ziekenhuis met onderzoek. Wordt vergoed vanuit basisverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Noord27 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:38:
[...]

Kost niets. Op doorverwijzing van de HA er 3 laten weg halen in het ziekenhuis met onderzoek. Wordt vergoed vanuit basisverzekering.
Wel eigen risico natuurlijk. Dus kost altijd wat.

Verder vallen daar nauwelijks standaard prijzen aan te verbinden. Is maar net wat jouw zorgverzekering exact met die zorgleverancier gecontracteerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
downtime schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:48:
[...]

Verder vallen daar nauwelijks standaard prijzen aan te verbinden. Is maar net wat jouw zorgverzekering exact met die zorgleverancier gecontracteerd heeft.
Kost ook geen ER. Medische noodzaak op aangeven van HA, mogelijk huidkanker. HA valt volledig onder basis. Medicijnen die voorgeschreven worden vallen wel onder ER, maar daar was geen sprake van.

[ Voor 12% gewijzigd door Noord27 op 23-11-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ga voor een basisverzekering, restitutie (100% vrije zorgkeuze) met minimaal eigen risico en geen aanvullende verzekering. Maar die 100% vrije zorgkeuze is nogal lastig...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ardana schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:55:
Ik ga voor een basisverzekering, restitutie (100% vrije zorgkeuze) met minimaal eigen risico en geen aanvullende verzekering. Maar die 100% vrije zorgkeuze is nogal lastig...
Je kunt er dit jaar in ieder geval van op aan dat als een verzekering 100% zorgkeuze garandeert, dat dit dan ook zo is i.t.t. vorig jaar. Maar je hebt inderdaad niet heel veel keuze.

En als je dan hoort dat verzekeraars nog geheime afspraken maken met behandelaars.... Dan weet je meteen waarom dit systeem zo fucked is.
Canaria schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:03:
[...]

Ik ben de afgelopen jaren telkens geswitcht van verzekeraar maar dat ga ik niet meer doen. Het voelt gewoon krenterig om elk jaar bij de apotheek te melden dat ik weer een nieuwe verzekering heb. Als ze nu stoppen met welkomstbonussen en kickbacks en dat budget besteden aan kosteloze upgrades voor arme gezinnen worden we landelijk gezien weer wat gezonder.
Denk maar niet dat verzekeringen het extra geld gaan besteden aan "upgrades" voor arme gezinnen. Dat is toch iets waar het rijk zich mee bezig moet houden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Cobb schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:08:
[...]

Noord27 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:38:
[...]

Noord27 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:50:
[...]

Kost ook geen ER. Medische noodzaak op aangeven van HA, mogelijk huidkanker. HA valt volledig onder basis. Medicijnen die voorgeschreven worden vallen wel onder ER, maar daar was geen sprake van.
downtime schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:48:
[...]

Bij mij kosten het weghalen van de moedervlek op mijn hoofd niets, gedaan bij de HA. Echter het lab onderzoek koste mij 114 euro (wilde weten of het kwaadaardig was aangezien ding wat groeide (in 8 jaar tijd toch redelijk groot geworden) en ik er meer krijg/heb op mijn hoofd).
One-eye864 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:18:
[...]
mijn vrouw is 2 keer met medische indicatie bevallen en geen van beide keren iets van een rekening voor ER gezien.
Maar wat als er complicaties oid optreden, dat gaat dan wel uit je ER toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Griffin schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:51:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bij mij kosten het weghalen van de moedervlek op mijn hoofd niets, gedaan bij de HA. Echter het lab onderzoek koste mij 114 euro (wilde weten of het kwaadaardig was aangezien ding wat groeide (in 8 jaar tijd toch redelijk groot geworden) en ik er meer krijg/heb op mijn hoofd).

[...]

Maar wat als er complicaties oid optreden, dat gaat dan wel uit je ER toch?
Wellicht dat het opgeven van de opdracht door een HA of klant verschilt? HA stelde dit zelf voor als vervolg onderzoek.

Of wacht, misschien was mijn ER al wel op gebruikt toen dit onderzoek kwam. :|

On-topic: in feite kun je altijd €40m- besparen bij AnderZorg als gezin? Als ik mijzelf verzeker en daarna mijn partner en kind via mij opgeef krijg je €40,- terug? Ipv allemaal tegelijk aanmelden?

[ Voor 12% gewijzigd door Noord27 op 23-11-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Noord27 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:00:

On-topic: in feite kun je altijd €40m- besparen bij AnderZorg als gezin? Als ik mijzelf verzeker en daarna mijn partner en kind via mij opgeef krijg je €40,- terug? Ipv allemaal tegelijk aanmelden?
Ik weet niet of ik dit nog steeds kan, maar ik heb zo wel destijds mijn vriendin bij anderzorg aangemeld (ik was al klant). Volgens mij zou dit nog steeds moeten kunnen, dit omdat acties gelijk moeten zijn voor iedereen (mag niet gediscrimineerd worden etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 22:28
Griffin schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:04:
[...]

Ik weet niet of ik dit nog steeds kan, maar ik heb zo wel destijds mijn vriendin bij anderzorg aangemeld (ik was al klant). Volgens mij zou dit nog steeds moeten kunnen, dit omdat acties gelijk moeten zijn voor iedereen (mag niet gediscrimineerd worden etc)
Klopt dit kan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Noord27 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:50:
[...]

Ok, dat is nieuw voor mij. Dat is goed om te weten. Bedankt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Cobb schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:16:
[...]

Ok, dat is nieuw voor mij. Dat is goed om te weten. Bedankt.
Even later bedacht ik mijzelf dat mijn ER al weer eens verbruikt zou kunnen zijn op dat moment. Dus ik kan dat niet meer met zekerheid zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ok, dan ga ik uit van de 115 euro die Griffin hierboven noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cobb schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:21:
Ok, dan ga ik uit van de 115 euro die Griffin hierboven noemt.
Pas op: Niet elk lab zal met elke zorgverzekeraar dezelfde prijs afspreken. Er zijn al zoveel topics geweest waar mensen bij een andere behandelaar/verzekeraar hele andere bedragen moesten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ja, het is allemaal wel heel erg transparant zo. Maar goed ik moet ergens vanuit gaan wil ik een geode keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waah schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:49:
[...]

Denk maar niet dat verzekeringen het extra geld gaan besteden aan "upgrades" voor arme gezinnen. Dat is toch iets waar het rijk zich mee bezig moet houden. :9
Bij de verzekeraar die de jaarlijkse marketingactie op zo'n manier insteekt, word ik direct klant.

Wat mij betreft houdt de overheid zich bezig met het reguleren van een standaardniveau van zorg voor iedereen. En verder zorgen we als samenleving voor elkaar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Canaria schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:52:
[...]

Bij de verzekeraar die de jaarlijkse marketingactie op zo'n manier insteekt, word ik direct klant.

Wat mij betreft houdt de overheid zich bezig met het reguleren van een standaardniveau van zorg voor iedereen. En verder zorgen we als samenleving voor elkaar.
Mee eens, maar ja... mensen stemmen toch echt VVD uit eigen belang, niet om daarna samen zorgen voor een leefbare samenleving :+

Anyway, zal ook maar eens gaan kijk wat de goedkoopste optie is voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Griffin schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:51:

Zo ging het bij mij een paar jaar geleden ook. Weghalen bij de HA wordt gewoon vergoed; alleen het labonderzoek moet je zelf betalen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Richard schreef op zondag 20 november 2016 @ 06:47:
[...]

Als je dus naar https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/PremieBerekenen/ gaat.

---> Vul je geboortedatum in...
--> Klikt op "Premie Berekenen"
--> Dan staat er bovenaan de pagina "Bereken uw premie Stel uw zorgverzekering voor 2017 samen"
--> Dan kies je voor ISO/LSVb collectiviteit; en dan kom je toch echt op die E866.66 per jaar.
Volgens mij is de website nu bijgewerkt. Ik kom nu namelijk uit op 930,68 euro voor Basis Budget met 885 ER :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

oohh schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is de website nu bijgewerkt. Ik kom nu namelijk uit op 930,68 euro voor Basis Budget met 885 ER :)
Hier nog E866.66

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
Ik zie het al, had per ongeluk een aanvullende verzekering geselecteerd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier niemand over de cashback actie van Anderzorg. *knip* Referrals zijn niet toegestaan, zelfs al doe je het fout. :P

[ Voor 58% gewijzigd door Krisp op 24-11-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:39:
Ik hoor hier niemand over de cashback actie van Anderzorg. *knip*
Noord27 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:00:
[...]

Op dezelfde pagina lees je zelfs al over Ander Zorg.. ;)

Zo krijg jij 40 euro terug. Duidelijk een tweakers account om dit even kenbaar te maken? :F

[ Voor 68% gewijzigd door Krisp op 24-11-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:25
Refferals zijn ze hier niet zo blij mee volgensmij.

Ik heb nog een vraagje waar iemand misschien antwoord op kan geven.
Kan ik mijn verzekering bij Anderzorg (zelf) opzeggen en op 29 januari mijn volgende verzekering afsluiten?
quote: Independer
Normaal gesproken kun je voor je zorgverzekering maar 1 keer per jaar overstappen: per 1 januari. Je kunt namelijk per 1 januari je zorgverzekering opzeggen. Als je je oude verzekering hebt opgezegd, mag je nog wel tot 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten.
- Wat als je op 15 januari iets overkomt, kun je je ER toch al afdekken naar €385?
- Afspraak bij de tandarts op 7 januari. Blijkt je gebit naar de zak te zijn, doe je uitgebreid pakket?

Waarom kan dit/of kan dit niet? Iemand die hier toelichting op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
DJustin schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:53:
Refferals zijn ze hier niet zo blij mee volgensmij.

Ik heb nog een vraagje waar iemand misschien antwoord op kan geven.
Kan ik mijn verzekering bij Anderzorg (zelf) opzeggen en op 29 januari mijn volgende verzekering afsluiten?

[...]

- Wat als je op 15 januari iets overkomt, kun je je ER toch al afdekken naar €385?
- Afspraak bij de tandarts op 7 januari. Blijkt je gebit naar de zak te zijn, doe je uitgebreid pakket?

Waarom kan dit/of kan dit niet? Iemand die hier toelichting op kan geven?
Vraag 2: ik zou daar niet op gokken. Voor de aanvullende modules geldt geen acceptatieplicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik dacht dat ze, als het aanvullend pakket bij de vorige ongeveer gelijk is, ze je niet mogen weigeren bij aanvullende pakketten. Was op TV. Of je dat moet gokken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
https://www.rijksoverheid...tieplicht-zorgverzekering

Weigeren kan, maar komt schijnbaar weinig voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:25
Plan: "Morgen Anderzorg opzeggen per 01-01-2017"

"onverzekerd zijn tot 29-01-2017"

- 7 januari naar de tandarts voor controle, uitslag hiervan kies ik mijn tandpakket.

29-01-2017: Basisverzekering afsluiten met hoogste ER, als ik geen ongeval heb gehad.

Dit klinkt allemaal super illegaal, maar blijkbaar kan/mag het allemaal.

https://www.zilverenkruis...igen-zorgverzekering.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:37:
Kiemer is wel duurder dan bijv. Ditzo, Ohra, UMC of Promovendum (die nu op m'n lijstje staan om na te vragen).

Ik lees trouwens op de site van UMC dit:

[...]

Toegestane wachttijden:

[...]

Klinkt goed... Ik sta zelf nu al 6 maanden op een wachtlijst, en met een beetje geluk kan ik in april beginnen.... 1 jaar wachtlijst dus...
Iets duurder klopt, maar wel vrij keuze zorg. Hang net op met Promovendum. Dekken NIET mijn behandelaar. Goedkoop=duurkoop! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:31:
Promovendum ben ik zeer tevreden over! Premie 97 euro erg goede ervaringen mee!
En dekken NIET alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn bovenstaande reacties: Kiemer wordt het weer met een basisverzekering van €106,25 per maand. Uitstekende dekking met ruime zorgkeuze en enorme goede en fijne Friese service voor deze relatie hier in het Zuiden. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:05:
Plan: "Morgen Anderzorg opzeggen per 01-01-2017"

"onverzekerd zijn tot 29-01-2017"

- 7 januari naar de tandarts voor controle, uitslag hiervan kies ik mijn tandpakket.

29-01-2017: Basisverzekering afsluiten met hoogste ER, als ik geen ongeval heb gehad.

Dit klinkt allemaal super illegaal, maar blijkbaar kan/mag het allemaal.

https://www.zilverenkruis...igen-zorgverzekering.aspx
Totdat ze je weigeren voor de tandartsdekking of eruit knikkeren op basis van Art.251 verzwijging. Al weten dat je schade hebt, voor dat je de verzekering sluit.

http://www.nysingh.nl/pub...last-bij-verzwijging.html

Ik heb ooit een Assurantie B diploma behaald en wist me dat artikel nog te herinneren.

Verwijderd

Weet iemand de allergoedkoopste zorgverzekering. Kom zelf op Anderzorg uit met maximaal eigen risico en betaalkorting kom ik op 76.50 per maand. Lukt iemand goedkoper?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:15:
Weet iemand de allergoedkoopste zorgverzekering. Kom zelf op Anderzorg uit met maximaal eigen risico en betaalkorting kom ik op 76.50 per maand. Lukt iemand goedkoper?
Zilveren Kruis ZieZo Basis is het goedkoopste, gaat daar nog een eindje onder. Via CashbackXL kan je nog een paar euro's extra scoren. Als je in 1 jaar betaald krijg je nog eens 2% korting over je jaarbedrag.

Echter, dan heb je wel erg beperkte zorgkeuze.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:20:
[...]

Zilveren Kruis ZieZo Basis is het goedkoopste, gaat daar nog een eindje onder. Via CashbackXL kan je nog een paar euro's extra scoren. Als je in 1 jaar betaald krijg je nog eens 2% korting over je jaarbedrag.

Echter, dan heb je wel erg beperkte zorgkeuze.
Heb hem inderdaad gevonden... Maar dit is echt te beperkt, zelfs mijn apotheek zit er niet bij. Dus als je echt wat hebt wordt het echt puzzelen dus dat is een stap te ver.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:25:
[...]
Heb hem inderdaad gevonden... Maar dit is echt te beperkt, zelfs mijn apotheek zit er niet bij. Dus als je echt wat hebt wordt het echt puzzelen dus dat is een stap te ver.
Zoals gezegd: Goedkoop = duurkoop. Niemand, maar dan ook niemand weet wat hij gaat mankeren aankomend jaar. Zelfs als je nu jong en gezond bent. Ongeluk zit bijvoorbeeld al in een klein hoekje. Verzekeren is het afdekken van een onzeker voorval waarbij je moet verzekeren wat je zelf niet kan betalen. Les 1: Assurantie B destijds. ;)

Overigens was Promovendum wel heel eerlijk naar mij. U kan zich beter niet bij ons verzekeren. Kijk dat zie je niet veel meer. Eerlijk advies.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 11:01 ]

• Noord27
Zo, wij zijn met 3'en aangemeld bij AnderZorg. ;)

Verwijderd

Ik denk dat ik dit jaar eens voor ultra goedkoop ga. Anderzorg +885 voor E963.72 per jaar.

Moet nog wel het een en ander berekenen. Eigenlijk wil ik een nieuwe bril (E200) en heb ik medicatie (ca 15E per maand).

Dat zou mijn jaar bedrag op 963+200+180 = 1343 brengen. Ik heb echter nog niets gevonden dat inclusief die extra kosten vergoed goedkoper zou zijn.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Ik zit nu nog bij Zilveren Kruis. Gewoon basis, alles kan in het voor mij dichtsbijzijnde ziekenhuis en max eigen risico.
Ik ga straks van 85eu naar 91eu, die stijging is wel te overzien. Procentueel is het wel weer stevig natuurlijk.

Enige "probleem" is dat dit nog incl collectiviteitskorting is van mijn vorige werkgever (begin dit jaar aan een nieuwe baan begonnen). Ik kan het er op gokken om dit te laten lopen, maar dat voelt niet lekker toch.

Binnenkort toch maar eens vergelijken op een regenachtige zondag. Kan ik gelijk ook de energiemaatschappijen gaan vergelijken. Leuk klusje.....

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14

dbzfan

Nee.

Wat mis je bijvoorbeeld?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:58:
[...]

Overigens was Promovendum wel heel eerlijk naar mij. U kan zich beter niet bij ons verzekeren. Kijk dat zie je niet veel meer. Eerlijk advies.
Omdat jij hun geld gaat kosten?

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:56:
[...]

Omdat jij hun geld gaat kosten?
Nee. Omdat de behandeling die ik nodig heb en en nu al heb niet bij hen gecontracteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet erg vindt ga ik hier niet aan de grote klok hangen wat ik medisch gebruik. Privacy etc. ;)

Mijn advies is in ieder geval niet alleen naar premie te kijken. Vrije zorgkeuze vind ik en mijn vrouw een groot goed. Ik wil niet uitgesloten worden van een behandeling omdat een verzekeraar er geen contract mee heeft. Ik en mijn huisarts bepalen wel wat goed voor me is, niet een verzekeraar.

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
DJustin schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:53:
[...]

Verder kan ik (nog) niet bij de apotheek bij mij om de hoek mijn pilletjes ophalen, maar aangezien ik op dit moment niets gebruik vind ik dat helemaal prima. Voor uiteindelijk €67,50* per maand klinkt dat goed toch?
Klinkt inderdaad goed, al ben ik de cashback vergeten in te zetten. Zou het nog de moeite zijn om opnieuw aan te melden via CashbackXL?

Een goedkopere basisverzekering dan 837,50 EUR per jaar met 885 EUR ER (-256,08 EUR) en alles van 1 jaar betalen (-2%) heb ik nog niet gevonden.

• Cobb
Jansenn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:14:
[...]
Een goedkopere basisverzekering dan 837,50 EUR per jaar met 885 EUR ER (-256,08 EUR) en alles van 1 jaar betalen (-2%) heb ik nog niet gevonden.
Zet er dan ook even bij welke dat is?
sambalbaj schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:01:
Het is weer premieseizoen dus hoog tijd voor een topic over de zorgpremie 2017.
TS laat zich ook niet meer zien. Zou TS de beste deals op een rijtje kunnen zetten dit jaar in de eerste post?

[ Voor 35% gewijzigd door Cobb op 24-11-2016 19:36 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Cobb schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:33:
[...]

Zet er dan ook even bij welke dat is?
ZieZo Selectief denk ik dat hij bedoeld.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansenn
Cobb schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:33:
[...] Zet er dan ook even bij welke dat is?
De goedkoopste basisverzekering 2017: ZieZo Selectief (info).

885 EUR eigen risico (256,08 EUR korting)

837,50 EUR betaling 1 jaar (25,90 EUR korting)

+ eventuele korting via CashbackXL.

Dekking voor geselecteerde Ziekenhuizen en Zorgverleners (o.a. apothekers).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Antwoord van Promovendum:
Geestelijke gezondheidszorg

Geestelijke gezondheidszorg kan vanuit de basisverzekering vergoed worden, wanneer er sprake is van een doorverwijzing van bijvoorbeeld een huisarts. Wanneer u naar een gecontracteerde zorgverlener gaat, zal alleen het eigen risico bij u in rekening worden gebracht. Wanneer u een niet gecontracteerde zorgverlener bezoekt, dan dient u er rekening mee te houden dat de vergoeding lager zal zijn. Gecontracteerde zorgverleners vindt u terug in onze zorgzoeker. Uw behandelaar in Den Haag was in het jaar 2016 gecontracteerd. Vooralsnog is het contract voor 2017 nog niet rond, maar naar verwachting zullen we in 2017 weer een contract met hen sluiten. U kunt daarvoor onze zorgzoeker in de gaten houden; deze wordt dagelijks bijgewerkt.
Oftewel, gok maar...

Antwoord van Ohra:
GGZ bij uw behandelaar

Om uw vraag (wordt deze behandeling volledig vergoed) te kunnen beantwoorden hebben wij meer informatie nodig. Stuurt u ons daarom de volgende informatie:

- Wie wordt uw behandelaar?

- Om welke behandeling gaat het?

Stuurt u ons deze informatie? Dan helpen wij u graag verder.
Oftwel: vertelt u ons maar even wat u niet weet (ik sta op de wachtlijst, en heb geen idee wat voor behandeling ik ga krijgen - ik ben geen psycholoog), dan helpen wij u verder. Oftwel: gok maar...

Antwoord van UMC:
Wij verwerken je e-mail binnen twee werkdagen. Stel je vraag via het e-mailformulier.
2 werkdagen zijn verstreken...

Geweldig weer...

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 25-11-2016 02:29 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Mooi he, marktwerking, maar dan op zo'n manier dat je niet over voldoende informatie beschikt om werkelijk te kiezen?

De zorgroulette, place your bets now!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Lijkt dit jaar wel erger dan andere jaren. Naast het voorbeeld van Ardana bijv.

Mijn zus heeft orthodontie voor haar kinderen in het pakket zitten, nu wordt dat er uit gesloopt. Krijgt ze netjes bericht over, maar ergens anders kan ze niet naar toe i.v.m. een wachtijd voor de vergoeding Orthodontie.

Ze moeten de overstap termijnen mijn inziens dan ook verleggen naar een maand wanneer alle afspraken wél rond zijn. Of niet ieder jaar zoveel morrelen aan van alles.

En de nieuwe uitbreiding voor het basispakket:
Onder de nieuwe toevoegingen aan het basispakket vallen bepaalde plastische chirurgie en een vergoeding voor fysiotherapie bij etalagebenen. Ook voor het gebit komen er een aantal nieuwe vergoedingen bij in 2017. Zo komt er een vergoeding voor het vervangen van voortanden (tot 22 jaar ipv nu 18jr) en zal de eigen bijdrage bij gebitsprotheses die op zijn plaats worden gehouden door implantaten naar beneden worden bijgesteld.

Ik kan mij niet voorstellen dat deze uitbreidingen een tientje premiestijging nodig hebben. En al helemaal niet als ze over de hele linie allerlei vergoedingen schrappen uit de aanvullende verzekeringen.

[ Voor 64% gewijzigd door Cobb op 25-11-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Jansenn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:34:
[...]

De goedkoopste basisverzekering 2017: ZieZo Selectief (info).

885 EUR eigen risico (256,08 EUR korting)

837,50 EUR betaling 1 jaar (25,90 EUR korting)

+ eventuele korting via CashbackXL.

Dekking voor geselecteerde Ziekenhuizen en Zorgverleners (o.a. apothekers).
Wel een drama daar de klantenservice. Je kunt geen buitenlands adres aangeven bij de aanvraag. Nu bieden ze me een "goedkoop" alternatief van 104 euro per maand...

Ze moeten mensen buiten nl accepteren naar mijn idee. Doe dat dan ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
@Cobb / Tonkey: wat denk ik het punt is: al die chaos is geen bug maar een feature, gezien vanuit de verzekeraars.
Ik denk dat het belangrijk is om te bedenken dat verzekeraars (en zeker de budgetpolissen) niet alle mensen als klant willen hebben, maar alleen de mensen die gemiddeld genomen iets opleveren voor hen: gezonde mensen en wellicht een paar die via het risicovereveningssysteem positief uitpakken. Ze hoeven dus ook helemaal niet zorgvuldig of meewerkend te zijn richting iedereen, maar alleen richting degene die ze als klant willen hebben.
En ze weten inmiddels allang dat andere mensen zich nauwelijks door dit soort ervaringen zullen laten beinvloeden (helaas).

Mensen die zich druk maken om het gebrek aan transparantie, zijn vermoedelijk mensen die verwachten zorg nodig te hebben. Die wil men dus eigenlijk liever niet en zeker niet in goedkope polissen. Dat mogen ze wettelijk niet openlijk zo zeggen, maar ze kunnen het wel 'toevallig' ontmoedigen door veel onduidelijkheid te laten bestaan, zodat mensen afhaken. (Die eerlijkheid van Promovendum? Is wat dat betreft ook nogal in hun eigen voordeel.)

Ik snap vanuit de verzekeraar ook waarom ze moeilijk doen over een buitenlands adres: dan moeten ze namelijk basisvergoedingen gaan geven aan zorgverleners die niet met een (wurg)contract zijn afgedekt. Ze hebben nu afspraken gemaakt met zorgaanbieders, daarvan staan de tarieven ook min of meer vast, dus dat is helder en overzichtelijk. Kom je in het buitenland, dan is dat ineens niet meer zo af te dekken. Dan hebben ze ineens geen grip meer met budgetplafonds en doorleververplichtingen enzo: oftewel, ongecontroleerde extra kosten.
Hun wettelijke verplichting om iedereen zorg te bieden vinden ze iets minder belangrijk want daar wordt toch zo goed als niet op gehandhaafd, en als je dan afhaakt wegens slechte service... zullen zij niet rouwig om zijn. Jij bent niet degene die ze willen hebben.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
incaz schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:50:
@Cobb / Tonkey: wat denk ik het punt is: al die chaos is geen bug maar een feature, gezien vanuit de verzekeraars.
Ik denk dat het belangrijk is om te bedenken dat verzekeraars (en zeker de budgetpolissen) niet alle mensen als klant willen hebben, maar alleen de mensen die gemiddeld genomen iets opleveren voor hen: gezonde mensen en wellicht een paar die via het risicovereveningssysteem positief uitpakken. Ze hoeven dus ook helemaal niet zorgvuldig of meewerkend te zijn richting iedereen, maar alleen richting degene die ze als klant willen hebben.
En ze weten inmiddels allang dat andere mensen zich nauwelijks door dit soort ervaringen zullen laten beinvloeden (helaas).

Mensen die zich druk maken om het gebrek aan transparantie, zijn vermoedelijk mensen die verwachten zorg nodig te hebben. Die wil men dus eigenlijk liever niet en zeker niet in goedkope polissen. Dat mogen ze wettelijk niet openlijk zo zeggen, maar ze kunnen het wel 'toevallig' ontmoedigen door veel onduidelijkheid te laten bestaan, zodat mensen afhaken. (Die eerlijkheid van Promovendum? Is wat dat betreft ook nogal in hun eigen voordeel.)

Ik snap vanuit de verzekeraar ook waarom ze moeilijk doen over een buitenlands adres: dan moeten ze namelijk basisvergoedingen gaan geven aan zorgverleners die niet met een (wurg)contract zijn afgedekt. Ze hebben nu afspraken gemaakt met zorgaanbieders, daarvan staan de tarieven ook min of meer vast, dus dat is helder en overzichtelijk. Kom je in het buitenland, dan is dat ineens niet meer zo af te dekken. Dan hebben ze ineens geen grip meer met budgetplafonds en doorleververplichtingen enzo: oftewel, ongecontroleerde extra kosten.
Hun wettelijke verplichting om iedereen zorg te bieden vinden ze iets minder belangrijk want daar wordt toch zo goed als niet op gehandhaafd, en als je dan afhaakt wegens slechte service... zullen zij niet rouwig om zijn. Jij bent niet degene die ze willen hebben.
Ze weten hoeveel ze aan mij verdienen, dat is de gehele premie. Ik ben dubbel verzekerd, dat moet nu eenmaal. Stom als je mensen woonachtig in het buitenland uit sluit. Ik zal gewoon niks claimen, dat doe ik in België.

Je verhaal gaat dus niet helemaal op ;) zou ik wel in Nederland gebruik maken van zorg dan kunnen ze me echt wel verplichten naar een bepaald ziekenhuis te gaan bij planbare zorg. Dus gewoon dat zelfde wurgcontract bij een ziekenhuis wat ze zelf kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Zo bij CZdirect aangesloten. 115 euro per maand (zit 2% korting bij door in 1x alles te betalen) en ook nog cashback van 30 euro.
Basis + aanvullend pakket (voor bril en werelddekking) + tand 75% tot 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik ga overstappen naar ZieZo. Ze zijn dit jaar ruim de goedkoopste. De keuze uit zorgaanbieders is erg beperkt maar de ziekenhuizen en apotheek hier in de buurt zijn aangesloten.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb IZZ nog niet voorbij horen komen in dit topic.

(Alleen bestemd voor "zorgmedewerkers" (uiteraard mogen ze niemand weigeren voor de basisverzekering; maar dan gelden andere prijzen))

Even een rekenvoorbeeldje; Basis met E385 ER voor iemand die "overal" terecht wil kunnen:

IZZ = E98,95
Goedkoopste via Independer = Ditzo E100,95 en AnderZorg E102.

Verder kunnen aanvullende pakketten interessant zijn wegens "Werkgeversbijdrage" afhankelijk van je CAO:
https://www.izz.nl/zorgve...e-zorg/werkgeversbijdrage

Een ander rekenvoorbeeldje; Basis met E885 ER voor iemand die "overal" terecht wil kunnen:

IZZ = E83,95
Goedkoopste via Independer = Ditzo E78,45 en AnderZorg E78.

Indien je een budget/selectief polis zoekt; is het helemaal geen interessante verzekeraar meer; maar die Basis E385 ER is dus echt de goedkoopste.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:08:
[...]

Daar ben ik nog een keer mee op m'n muil gegaan. 100% restitutiepolis met vrije zorgkeuze van Menzis - maar klaarblijkelijk niet mbt GGZ.
Hier nog 1, maar dan met Ditzo. Wordt een nep-restitutiepolis genoemd, en bedankt.

Nu naar ONVZ is het plan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jansenn
Voor de volledigheid hierbij een overzicht met de inhoud van het basispakket zorgverzekering 2017. Dit is een samenvatting van vergoeding voor de belangrijkste zorg. Volledige informatie over vergoedingen voor zorg zie:Hoogte verplichte eigen risico 2017 = 385 EUR.

SoortToelichtingEigen risicoWettelijke Bijdrage
HuisartsBezoek huisartsNeeNee
TandartsKinderen tot 18 jaar: controle en behandeling; en fluoridebehandeling voor kinderen tot 6 jaar die 'blijvende' tanden en kiezen krijgenNeeNee
Vanaf 18 jaar: chirurgische tandheelkundige hulp en röntgenonderzoek. Lees meer over tandartskostenJaNee
Medisch specialistBezoek medisch specialist, zoals een kaakchirurg, internist of allergoloogJaNee
ZiekenhuistZiekenhuisverblijf, operaties en spoedeisende hulp in het ziekenhuisJaNee
ZiekenvervoerAmbulancevervoerJaNee
Ziekenvervoer met auto of openbaar vervoerJaJa
MedicijnenDe meeste medicijnenJaNee, tenzij u zelf een duurder medicijn kiest.
BloedonderzoekBloed prikken via huisarts en medisch specialistJaNee
Geestelijke gezondheidszorg (ggz)
  • Basis ggz, dus zorg voor mensen met lichte tot matige psychische aandoeningen; bijvoorbeeld gesprekken met een psycholoog of een internetbehandeling (e-health).
  • Specialistische ggz, dus zorg voor mensen met zware, ingewikkelde psychische aandoeningen.
  • Eerste 3 jaar verblijf in ggz-instelling.
JaNee
FysiotherapieKinderen tot 18 jaar: krijgen maximaal 18 behandelingen (2x9) voor fysiotherapie vergoedNeeNee
Vanaf 18 jaar: (beperkte) fysiotherapie en oefentherapie van de 21e behandeling bij aandoeningen die op de chronische lijst staan. De eerste 20 behandelingen betaalt u meestal zelfJaNee
Bekkenfysiotherapie bij urine-incontinentie tot en met de 9e behandelingJaNee
LogopedieDe behandeling moet een geneeskundig doel hebbenJaNee
ErgotherapieMaximaal 10 behandeluren per kalenderjaarJaNee
DieetadviesMaximaal 3 behandeluren per kalenderjaarJaNee
Zwangerschaps- en geboortezorgVerloskundige zorgNeeNee
KraamzorgNeeJa, bijdrage per uur
WijkverplegingWijkverpleging inclusief persoonsgebonden budget voor wijkverplegingNeeNee
HulpmiddelenHulpmiddelen voor behandeling, verpleging, revalidatie, verzorging of een specifieke beperking. Zoals een gehoorapparaat of een orthopedische schoenen. Let op: géén rollators en andere eenvoudige loophulpmiddelenNeeBijbetaling afhankelijk van het middel.
GehandicaptenzorgZorg voor gehandicapten die niet goed horen of zien of een taalontwikkelingsstoornis hebbenJaNee
OuderenzorgRevalidatiezorg voor ouderenJaNee

Nieuwe medicijnen die recent zijn opgenomen in het basispakket:
  • Sinds 1 juni 2016 het cholesterolverlagende middel alirocumab (Praluent).
  • Sinds 1 april 2016 het cholesterolverlagende middel evolocumab (Repatha).
  • Sinds 1 maart 2016 het longkankermedicijn nivolumab.
Vanaf 1 januari 2017 wordt het basispakket uitgebreid met vergoedingen voor:
  • operatie van het bovenooglid (als u door een slap of verlamd bovenooglid nauwelijks nog kunt zien);
  • plaatsen van een borstprothese bij vrouwen en transvrouwen die geen borstgroei hebben;
  • medisch noodzakelijke besnijdenis;
  • fysiotherapie / oefentherapie voor patiënten met etalagebenen (pijn door vernauwde bloedvaten in de benen). De vergoeding is maximaal 37 behandelingen, inclusief de eerste 20 behandelingen.
  • een implantaat voor jongeren die blijvende snij- en hoektanden missen. Zij kunnen daarvoor tot hun 23e (dat was tot hun 18e) een implantaat krijgen. Als voorwaarde geldt dat de tanden door een afwijking ontbreken of door een ongeval verloren zijn gegaan;
  • opvang en zorg als u om medische redenen tijdelijk nog niet thuis kunt wonen. Dit heet eerstelijnsverblijf. Bijvoorbeeld na een behandeling in het ziekenhuis.
NIPT-test
quote: Rijksoverheid
(...) Vanaf april 2017 kan iedere zwangere die dat wil meteen kiezen voor de NIPT. In 2017 wordt de NIPT gedeeltelijk vergoed via een subsidieregeling. Van de zwangere vrouw wordt een eigen betaling van €175 gevraagd. Dit bedrag is ongeveer gelijk aan de kosten van de combinatietest die nu ook voor rekening van de zwangere vrouw komt.
Eigen bijdrage voor kunstgebit op implantaten
(...)Voor een kunstgebit voor de onderkaak betaalt u in 2017 een eigen bijdrage van 10% van de kosten. Voor de bovenkaak een eigen bijdrage van 8%. Tot 2017 geldt een vaste eigen bijdrage van €125.
Eigen bijdrage voor gewone kunstgebitten
De eigen bijdrage voor gewone kunstgebitten bedraagt 25% van de kosten.
Reparatie van kunstgebitten
Voor reparatie van een kunstgebit geldt in 2017 een eigen bijdrage van 10%.(...)
Kwaliteitseisen voor ggz-zorg
Zorgaanbieders in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) moeten vanaf 1 januari 2017 een ‘kwaliteitsstatuut’ hebben. Het kwaliteitsstatuut bepaalt hoe ggz-instellingen en zorgverleners hun zorg regelen. Zodat duidelijk is dat u de juiste hulp, op de juiste plaats en van de juiste zorgverlener ontvangt.
Let op: vanaf 1 januari 2017 vergoedt uw zorgverzekeraar alleen de zorg van ggz-zorgaanbieders met een kwaliteitsstatuut. Raadpleeg hiervoor uw verzekering of zorgverzekeraar.
Disclaimer - Check altijd de bron: Rijksoverheid.nl!

[ Voor 19% gewijzigd door Jansenn op 26-11-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Richard schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:07:

(Alleen bestemd voor "zorgmedewerkers" (uiteraard mogen ze niemand weigeren voor de basisverzekering; maar dan gelden andere prijzen))

Even een rekenvoorbeeldje; Basis met E385 ER voor iemand die "overal" terecht wil kunnen:

IZZ = E98,95
Goedkoopste via Independer = Ditzo E100,95 en AnderZorg E102.

Verder kunnen aanvullende pakketten interessant zijn wegens "Werkgeversbijdrage" afhankelijk van je CAO:
https://www.izz.nl/zorgve...e-zorg/werkgeversbijdrage

Een ander rekenvoorbeeldje; Basis met E885 ER voor iemand die "overal" terecht wil kunnen:

IZZ = E83,95
Goedkoopste via Independer = Ditzo E78,45 en AnderZorg E78.

Indien je een budget/selectief polis zoekt; is het helemaal geen interessante verzekeraar meer; maar die Basis E385 ER is dus echt de goedkoopste.
IZZ kost alleen 98,95 als je link hebt met de zorg (werknemer, zzp'er of student). Zo niet, betaal je circa een tientje meer. Bovendien kost het restitutiepakket nog een euro of drie meer.
Als je het aanbod van IZZ natura voldoende vindt, zou ik besured pakken voor 96,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 21:39
Het blijft een puzzel, elk jaar weer. Mijn vrouw en ik hebben eigenlijk nooit wat. We hebben de afgelopen jaren altijd het maximale eigen risico gehad, waarvan we niets gebruikt hebben.

Mijn vrouw gaat begin februari bevallen van onze eerste. Een thuisbevalling of ziekenhuisbevalling bij medische indicatie zit allemaal in het basispakket, dus die dekking is bij alle verzekeraars gelijk. We twijfelen dus nog of we de eigen bijdrage van 4,30 euro per uur (max 40) kraamzorg willen verzekeren voor een premietoeslag van ongeveer 170 euro. Dat is dus eigenlijk om het even. Helaas kan deze 'module' niet bij de goedkopere polissen (ZieZo, Anderzorg) aangezet worden, waardoor de totale premie dan wel weer een stuk hoger wordt.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is: Hebben alle zorgverzekeraars hun polissen nu beschikbaar, of komt er tot eind december nog meer keuze?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:20:
Enige "probleem" is dat dit nog incl collectiviteitskorting is van mijn vorige werkgever (begin dit jaar aan een nieuwe baan begonnen). Ik kan het er op gokken om dit te laten lopen, maar dat voelt niet lekker toch.

Binnenkort toch maar eens vergelijken op een regenachtige zondag. Kan ik gelijk ook de energiemaatschappijen gaan vergelijken. Leuk klusje.....
Ben hier ook benieuwd naar, is er zoiets als collectiviteitsfraude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Napsju schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:42:
We twijfelen dus nog of we de eigen bijdrage van 4,30 euro per uur (max 40) kraamzorg willen verzekeren voor een premietoeslag van ongeveer 170 euro. Dat is dus eigenlijk om het even. Helaas kan deze 'module' niet bij de goedkopere polissen (ZieZo, Anderzorg) aangezet worden, waardoor de totale premie dan wel weer een stuk hoger wordt.
Dan zoek je een aanvullende polis die nog een beetje fysio vergoed en misschien een bril samen met de kraamzorg. Na/voor een bevalling is een beetje fysio ook echt wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

keko12 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:10:
[...]

IZZ kost alleen 98,95 als je link hebt met de zorg (werknemer, zzp'er of student).
Was ik hier niet duidelijk in dan :?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Vond ik niet. Je vergelijkt de prijs voor een selecte groep met de andere verzekeraars. Geef dan de niet-zorgmedewerkersprijs tenminste ook aan. Vandaar mijn post waarin ik aangeef dat je er nog ruim 10 euro bij moet tellen, je nog steeds geen natura-polis hebt en je dan, om jou vergelijking van goedkoopste mee te nemen beter naar besured kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Cobb schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:18:
[...]

Dan zoek je een aanvullende polis die nog een beetje fysio vergoed en misschien een bril samen met de kraamzorg. Na/voor een bevalling is een beetje fysio ook echt wel handig.
Dit. En 40 uur Kraamzorg lijkt van te voren veel, maar je bent er echt blij mee (wissel den verzorgster wel meteen als je er geen klik mee hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
hoe komen jullie aan die cashback deals voor de friesland? ik kan namelijk niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
dragon2 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:08:
[...]

Hier nog 1, maar dan met Ditzo. Wordt een nep-restitutiepolis genoemd, en bedankt.

Nu naar ONVZ is het plan.
Wij zitten nu bij Ditzo en ik ben wel nieuwsgierig naar je slecht ervaring met Ditzo.

Volgens de vergoedingsoverzicht 2016 van Ditzo wordt GGZ wel gewoon vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Yoicaa schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:08:
[...]

Wij zitten nu bij Ditzo en ik ben wel nieuwsgierig naar je slecht ervaring met Ditzo.

Volgens de vergoedingsoverzicht 2016 van Ditzo wordt GGZ wel gewoon vergoed.
Ditzo heeft geen vrije keuze voor GGZ. Ik dacht toch echt dat ik een restitutiepolis had afgesloten -O- , maar dat geldt dus bij Ditzo niet voor GGZ! De term hiervoor is 'combinatiepolis', of 'nep-restitutiepolis'..

Zie ook
https://www.skipr.nl/actu...der-zorgverzekeraars.html
en vooral ook
http://contractvrijepsych...GGZ-2016-Contractvrij.pdf

De eerste keus van mijn arts wordt tot max 90% vergoed :(
Je moet dus (zelf) op zoek naar een GGZ die wel 100% gedekt wordt door Ditzo, en heb je die zorgzoeker op hun site weleens geprobeerd? Draak van een ding.
Exit Ditzo voor mij dus ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Arsene schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:54:
hoe komen jullie aan die cashback deals voor de friesland? ik kan namelijk niks vinden.
https://www.cashbackxl.nl...esland-zorgverzekeraar-nl
3.250 pnt. dus €32,50 cashback.

Hier staat een overzicht van alle zorgverzekeringen bij Cashback XL: https://www.cashbackxl.nl/zorgverzekering

[ Voor 15% gewijzigd door Bigf00t op 28-11-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
dragon2 schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:58:
[...]

Ditzo heeft geen vrije keuze voor GGZ. Ik dacht toch echt dat ik een restitutiepolis had afgesloten -O- , maar dat geldt dus bij Ditzo niet voor GGZ! De term hiervoor is 'combinatiepolis', of 'nep-restitutiepolis'..

Zie ook
https://www.skipr.nl/actu...der-zorgverzekeraars.html
en vooral ook
http://contractvrijepsych...GGZ-2016-Contractvrij.pdf

De eerste keus van mijn arts wordt tot max 90% vergoed :(
Je moet dus (zelf) op zoek naar een GGZ die wel 100% gedekt wordt door Ditzo, en heb je die zorgzoeker op hun site weleens geprobeerd? Draak van een ding.
Exit Ditzo voor mij dus ;w
Bah, wij dachten ook echt een resitutiepolis te hebben, maar nu ik het beter lees staat er de site van Ditzo 'Vrije zorgkeuze voor huisartsen en ziekenhuizen' en niet perse andere zorgaanbieders.

Ik schrik me nu rot aangezien mijn vrouw loopt al jaren bij het GGZ (afspraak elke 3-6 weken). Het is me op de zorgzoeker niet helemaal duidelijk of haar behandeling gecontracteerd is omdat er meerdere GGZ opties staan bij hetzelfde adres :( waarbij de ene wel gecontracteerd is en de andere niet.

Even snel gekeken gaat het ons een extra ~€400 kosten als ze niet gecontracteerde. Gelukkig komt dit overgeveer over een met het 'bespaarde' premie omdat we Ditzo kozen.

Weer een wijze les, met gelukkig beperkte gevolgen, maar ik toch opzoek naar een echt resitutiepolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 21:39
Mocht je al op 'aanvragen' hebben geklikt, dan kun je er altijd nog binnen 14 dagen van af.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Ik geloof dat zowel mijn vrouw als ik dit jaar bij de huidige zorgverzekering blijven, voor mij is dat anderzorg en mijn vrouw CZ Direct, blijft voor beide het voordeligst :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij zitten al 2 jaar bij Besured en blijven hier ook nog wel even denk ik. Service is goed, declaraties worden supersnel afgehandeld, en bovenal; het is gewoon verdomd duidelijk waar precies je voor verzekerd bent. Geen ellenlange ingewikkelde termen waar je nou precies wel en niet voor verzekerd bent. Heerlijke verzekeraar, en niet duur (Y)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
Napsju schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:26:
Mocht je al op 'aanvragen' hebben geklikt, dan kun je er altijd nog binnen 14 dagen van af.
We waren voor 2016 overgestapt naar Ditzo en we waren van plan om gewoon te blijven totdat ik hier las dat ditzo een nep-resitutie is.

Voor 2017 gaan we zeker overstappen naar een volwaardige resitutiepolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Richard schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:07:

Mag dit eigenlijk? een andere prijs voor de basisverzekering rekenen? Lijkt mij discriminatie? of doen ze het met een collectiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Waah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:56:
[...]

Mag dit eigenlijk? een andere prijs voor de basisverzekering rekenen? Lijkt mij discriminatie? of doen ze het met een collectiviteit?
Dat doen ze middels een collectiviteit; en ze regelen het zelfs met Salarisadministratie dat het "gewoon" van je salaris in wordt gehouden. Dus ook geen mogelijkheden tot jaarbetaling en bijbehorende betaalkorting.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002

JSchut

.....

Wij zitten met z'n allen al bij Anderzorg en we blijven daar.

Vorig jaar aangemeld via een Tweaker en zo 40 euro terug gehad. Dit jaar kan dat dus helaas niet.

[ Voor 20% gewijzigd door JSchut op 29-11-2016 12:12 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zit een paar jaar bij CZdirect, basisverzekering + CZdirect Basic (9x fysio gaat het me om), max eigen risico.

2016 :
Basisverzekering € 94,95 korting € 19,95 totaal € 75,00
CZdirect Basic € 7,10
Totaal: € 82,10

2017
Basisverzekering € 102,35 korting € 19,50 totaal € 82,85
CZdirect Basic € 6
Totaal: € 88,85

Ruime 8% duurder, maar ja goedkoper dan dit wordt erg lastig: ze vergoeden alles qua ziekenhuizen/specialisten die in mijn buurt zitten, verder ook kosten in EU/verdragslanden, repatriëring vanuit die landen bij ziekte of ongeval, Anderzorg niet bij een vergelijkbaar pakket. Dan laat ik het maar zo denk ik. 2% korting op jaarbetaling ipv 3 is ook weer zo'n sneu iets: imho zou je jaarbetaling harder moeten stimuleren. Als je ziet wat wanbetalers de verzekeraars kosten, snap ik niet waarom ze niet veel meer korting bieden aan mensen die bereid zijn een volledig jaar vooraf te betalen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Richard schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:00:
[...]

Dat doen ze middels een collectiviteit; en ze regelen het zelfs met Salarisadministratie dat het "gewoon" van je salaris in wordt gehouden. Dus ook geen mogelijkheden tot jaarbetaling en bijbehorende betaalkorting.
Mijn vriendin werkt in de zorg (ggz) maar heeft via haar werk geen collectiviteit meer. Kan iedereen zich zomaar aanmelden dan? of is het echt via het werk geregeld? want als haar werk geen collectiviteit meer heeft lijkt het mij sterk dat ze het direct van haar salaris gaan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Waah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:41:
[...]

Mijn vriendin werkt in de zorg (ggz) maar heeft via haar werk geen collectiviteit meer. Kan iedereen zich zomaar aanmelden dan? of is het echt via het werk geregeld? want als haar werk geen collectiviteit meer heeft lijkt het mij sterk dat ze het direct van haar salaris gaan afhalen.
Uit dienst? Nog 2 jaar korting!

Bent u collectief verzekerd bij IZZ, maar gaat u uit dienst? Dan hebt u nog minimaal 2 jaar recht op 10% collectiviteitskorting.
Voorbeeld:

U treedt per 1 maart 2017 uit dienst. De 10% collectiviteitskorting op de IZZ Zorgverzekering loopt door tot en met 31 december 2019.

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste