Zorgverzekering 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 16:39

Richard

Kuru Kuru Kururin

iFlames schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:50:
[...]

[...]

Lijkt me duidelijk. Niet 2017 dus op de Studentengoedverzekerd website zelf...
Als je dus naar https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/PremieBerekenen/ gaat.

---> Vul je geboortedatum in...
--> Klikt op "Premie Berekenen"
--> Dan staat er bovenaan de pagina "Bereken uw premie Stel uw zorgverzekering voor 2017 samen"
--> Dan kies je voor ISO/LSVb collectiviteit; en dan kom je toch echt op die E866.66 per jaar.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:03
Richard schreef op zondag 20 november 2016 @ 06:47:
[...]

Als je dus naar https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/PremieBerekenen/ gaat.

---> Vul je geboortedatum in...
--> Klikt op "Premie Berekenen"
--> Dan staat er bovenaan de pagina "Bereken uw premie Stel uw zorgverzekering voor 2017 samen"
--> Dan kies je voor ISO/LSVb collectiviteit; en dan kom je toch echt op die E866.66 per jaar.
Ja, maar op de site studentverzekerd komt een andere premie uit. Daar ging het over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 08:17
FBTO basisverzekering met eigen risico €385,--

2016
Natura €94,25
Restitutie €99,95

2017
Natura €103,50
Restitutie €108,50

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Soldaatje schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:12:
[...]

De zorgkosten gaan toch wel omhoog door de vergrijzing en het langer leven.
200 euro over 10 jaar, het zou best kunnen.
10 euro per jaar verhoging.
De verzekeraars eten nu hun winst al op door de premie niet te hard te laten stijgen, anders was het nog veel meer stijging geweest.
Geloof je dit zelf?

Laatst nog een leuk praatje van VGZ gehad. "Zonder winstoogmerk" betekent slechts dat ze niet de intentie hebben om winst te maken, maar toch doen ze dat al enkele jaren op rij, en de laatste tijd niet zo'n klein beetje ook. "Maar dat is niet de bedoeling hoor"...

Ga toch weg. Het is gewoon een failliete marktwerking. Er zijn wat, 3 of 4 partijen die daaronder tig dochterbedrijven hebben? Dat is geen concurrentie te noemen, zeker als je als bedrijf altijd verzekerd bent van klanten, omdat mensen je product wel moeten aanschaffen.

Dan ga je niet zomaar 10 euro onder de prijs van je concurrenten zitten, maar dan stijg je lekker mee. De meeste klanten blijven toch lekker plakken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Wat zijn we weer belazerd: eigen risico niet verhoogd maar dubbel en dwars het vel over de oren gehaald met de premieverhoging. Dat wisten ze in Den Haag!

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Obelink schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:57:
Wat zijn we weer belazerd: eigen risico niet verhoogd maar dubbel en dwars het vel over de oren gehaald met de premieverhoging. Dat wisten ze in Den Haag!
In tegendeel, de meeste verzekeraars maken verlies op (en leggen uit hun reserves geld bij) de basisverzekering.
Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de premies eigenlijk nog 145 euro hoger zijn.
Bron 1, bron 2

Het is makkelijk klagen over de zorgverzekering, maar mensen beseffen gewoon niet wat een enorme kostenpost dit is.
De jaarlijkse stijging van de kosten is geloof ik al meer dan alle uitkeringen* bij elkaar (als ik het me goed herinner). * Ik bedoel bijstand, etc. niet de uitkeringen van de zorgverzekering :P

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 20-11-2016 10:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:37:
[...]

Geloof je dit zelf?

Laatst nog een leuk praatje van VGZ gehad. "Zonder winstoogmerk" betekent slechts dat ze niet de intentie hebben om winst te maken, maar toch doen ze dat al enkele jaren op rij, en de laatste tijd niet zo'n klein beetje ook. "Maar dat is niet de bedoeling hoor"...
Zover mij bekend mogen ze die winst toch niet uitbetalen ofzo ergens aan, oftewel het is gewoon buffer die op hun rekening staat. En ze moeten sowieso ook meer buffer hebben vanwege nieuwe regelgeving, al geloof ik niet zoveel als er nu staat.
Edit: Zie nu anandus zijn post, oftewel het lijkt wel mee te vallen met die winsten.

Nu vraag ik me wel af: Heb jij de goedkoopste zorgverzekering? Misschien ook wel hoor, en ik zit zelf bij de goedkoopste en had liever ook niet een stijging van €100 ofzo dit jaar, maar het verbaast mij hoe vaak ik mensen hoor klagen over dat de verzekering te duur is, en dan blijken ze verre van de goedkoopste te hebben.

Offtopic, maar ik ben ook skeptisch of het huidige systeem erg handig is. Tegelijk ben ik ook skeptisch erover dat het alternatief om alles via de overheid te laten gaan een significant verschil gaat maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 20-11-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
anandus schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:18:
[...]
In tegendeel, de meeste verzekeraars maken verlies op (en leggen uit hun reserves geld bij) de basisverzekering.
Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de premies eigenlijk nog 145 euro hoger zijn.
Bron 1, bron 2

Het is makkelijk klagen over de zorgverzekering, maar mensen beseffen gewoon niet wat een enorme kostenpost dit is.
De jaarlijkse stijging van de kosten is geloof ik al meer dan alle uitkeringen* bij elkaar (als ik het me goed herinner). * Ik bedoel bijstand, etc. niet de uitkeringen van de zorgverzekering :P
Je moet de Haagse propagandamachine niet blindelings geloven.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Obelink schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:25:
[...]
Je moet de Haagse propagandamachine niet blindelings geloven.
Dat is toch geen argument 8)7 Kom dan met bronnen en cijfers (en nee, anekdotisch bewijs als "ik heb op een verjaardag gehoord dat", telt niet :P )

Zorg is gewoon heel duur. Héél duur.
En ondanks de stijging van de premies en het eigen risico is ~130 euro in de maand echt nog steeds behoorlijk goedkoop voor een zorgverzekering.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 20-11-2016 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Obelink schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:57:
Minister schippers heeft met de verzekeraars gesproken en verwachtte een stijging van 3,5%.
Maar in de praktijk is dat dus veel hoger. Sowieso een raar systeem omdat het eigen risico direct invloed heeft op de winst van de verzekeraars maar ze die niet zelf bepalen.

Zelf zie ik sowieso liever het oude systeem terug. Zeker niet perfect, maar naar mijn mening eerlijker geregeld dan nu....

Sowieso weer overstappen trouwens.... Heb nauwelijks zorg nodig, en als ik hier in de omgeving terecht kan is prima. Zelfs met vrije keuze kan je gewoon geweigerd worden als het afegsproken budget met de zorgverzekeraar op is zoals in Drachten dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Soldaatje schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:12:
[...]

De zorgkosten gaan toch wel omhoog door de vergrijzing en het langer leven.
200 euro over 10 jaar, het zou best kunnen.
10 euro per jaar verhoging.
De verzekeraars eten nu hun winst al op door de premie niet te hard te laten stijgen, anders was het nog veel meer stijging geweest.
Moest erg lachen om de verzekeraars die dat beweren. Kreeg ook even de neiging om een collecte te organiseren voor die zielige verzekeraars: "help uw zorgverzekeraar de winter door" of iets dergelijks. Moet een leuke tv- marathon voor te maken zijn.

Ondertussen hebben de verzekeraars de afgelopen jaren MILJARDEN opgepot. Geld, wat door jou en mij bij elkaar gebracht is met de verzekeringspremies. En nu gaan ze doen alsof ze ons tegemoet komen door eens wat in te teren op hun winsten? Dus niet eens interen op die enorme reserves, maar op hun winsten?

Het toont de walgelijke mentaliteit aan van de verzekeringswereld, als je het mij vraagt...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:45:
[...] Dus niet eens interen op die enorme reserves, maar op hun winsten?
Hmm?
Alle 9 zorgverzekeringsconcerns hielden in 2015 gezamenlijk 2,3 miljard euro over aan de basisverzekering. Dat is 6,1 procent van de totale omzet. Bij de vaststelling van de premie voor de zorgverzekering in 2016 is van dit bedrijfsresultaat 84 procent (aan reserves) ingeboekt om de premies te verlagen.

In euro’s gaat het om ruim 2 miljard aan reserves. Dat komt neer op 145 euro per volwassenen verzekerde wat zorgverzekeraars hebben bijgelegd om de premie dit jaar minder hard te laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik heb dat soort bedragen ook gehoord. En geloof er eerlijk gezegd geen f*ck van.
Kijk maar eens: er wordt nu doodleuk beweerd, dat er PER VERZEKERDE 145 euro bijgelegd wordt door die arme verzekeraars.
Het is ze in een aantal jaren gelukt om 3 miljard euro op te potten, met lagere premies dan ze nu ontvangen. Dus heel geloofwaardig zijn die claims niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Pietervs op 20-11-2016 12:03 . Reden: Aanpassing nav fact-check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb dat soort bedragen ook gehoord. En geloof er eerlijk gezegd geen f*ck van.
Kijk maar eens: er wordt nu doodleuk beweerd, dat er PER VERZEKERDE 145 euro bijgelegd wordt door die arme verzekeraars. Dat zou dus betekenen, dat als zij dat niet zouden doen, de gemiddelde premie PER VERZEKERDE volgend jaar rond de 250 euro uit zo komen. Geloof jij dat?
Het is ze in een aantal jaten gelukt om 3 miljard euro op te potten, met lagere premies dan ze nu ontvangen. Dus heel geloofwaardig zijn die claims niet.
145 euro per jaar bijgelegd, niet per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

kunnen schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:03:
[...]

145 euro per jaar bijgelegd, niet per maand.
Zag het te laat 8)7

Neemt niet weg: de verzekeraars weten miljarden op te potten, maar kunnen nu "vanuit de goedheid van hun hart" (kuch kuch, oh nee want dan moeten we naar de dokter) nu geld aan ons geven? Echt waar?

Ik ben er ERG sceptisch over, om niet te zeggen: cynisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:06:
[...]

Zag het te laat 8)7

Neemt niet weg: de verzekeraars weten miljarden op te potten, maar kunnen nu "vanuit de goedheid van hun hart" (kuch kuch, oh nee want dan moeten we naar de dokter) nu geld aan ons geven? Echt waar?

Ik ben er ERG sceptisch over, om niet te zeggen: cynisch.
Waarom denk je dat het uit de goedheid van hun hart is?
Wat dacht je van concurrentiepositie? Kijk naar dit topic, mensen shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12
Zenix schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:50:
Ik ga 1.538,37 per jaar oftewel 128,10 per maand betalen voor Zilveren Kruis Budget, 3 steren aanvullend(24 fysio) en 2 steren tand(500) met collectiviteitkorting 7% basis, 20% aanvullende en 20% tand. Heb nog geen verzekering gezien die gunstiger is, dat komt voornamelijk door de collectiviteit. Eigen risico kan ik meestal al in januari of februari geheel overmaken als chronische zieke, dus eigen risico verhogen zit er niet in ;)

Ik ga waarschijnlijk ster omlaag met aanvullend(12 fysio) en dan kom ik nog wat lager uit. De premie is met zo'n 110 euro omhoog gegaan. Als iemand wat gunstigers heeft hoor ik het graag. De beperkte ziekenhuis keuze is wel beetje jammer, maar het ziekenhuis waar ik altijd kom is wel aangesloten.
Welke collectiviteit is dat als ik vragen mag?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik vind het belachelijk dat de premie nu al een aantal jaar stijgt met als argument: er zit meer in het basispakket, de medicatie wordt duurder etc. Ik ga er gemiddeld 10 euro voor extra betalen maar ik vraag mij serieus af of ik dit wel wil, het in in ieder geval beter dan bij Menzis, mijn moeder betaalt nu voor de gezamenlijke (zij en mijn jongste broertje) 145 en dat word vanaf 2017 168 euro! Echt van de zotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 22:39

RgR

Aggressor schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:13:
[...]

Ja klopt.. nu is het maar tot 150 euro.
Totaal niet meer interessant.... nu moet ik kiezen 80% of 100% vergoed, en tot 250 of 500 euro....

Heb jij al iets gevonden?
Ik vind de 'ongelimiteerde' verzekering bij DSW te duur; ik moet dan wel heel veel tandarts-pech hebben voordat ik daarmee goedkoper uit ben. Nu toch maar gekozen voor Anderzorg + budget AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:21
RgR schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:54:
[...]

Ik vind de 'ongelimiteerde' verzekering bij DSW te duur; ik moet dan wel heel veel tandarts-pech hebben voordat ik daarmee goedkoper uit ben. Nu toch maar gekozen voor Anderzorg + budget AV.
Welke tandverzerkering zit daar dan bij?
Dat is toch 80proc tot 250 euro?

Maar dan heb je geen brilvergoeding als ik het goed heb...?

[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 20-11-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:23

sjaool

Every life should have 9 cats

anandus schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:26:
[...]

Dat is toch geen argument 8)7 Kom dan met bronnen en cijfers (en nee, anekdotisch bewijs als "ik heb op een verjaardag gehoord dat", telt niet :P )

Zorg is gewoon veel te duur. Héél veel te duur.
En ondanks de stijging van de premies en het eigen risico is ~130 euro in de maand echt nog steeds behoorlijk goedkoop voor een zorgverzekering.
ftfy

De zorg kan op nog heel veel manieren kosten besparen door op de plekken te snijden waar kosten heen gaan die niks toevoegen aan de echte zorg. Er worden veel te veel kosten gemaakt voor zaken die niks maar dan ook niks met de zorgverlening van doen hebben. Met andere woorden dit zorgstelsel was bij het opzetten ervan al doodziek.

Bedrijven met winstoogmerk inzetten om iets te regelen voor zaken als gezondheid is in mijn ogen sowieso al fout. Onze gezondheid is geen handjeklap of koehandel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33

Zenix

BOE!

Radeoxx schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:38:
[...]

Welke collectiviteit is dat als ik vragen mag?
Relaties van Klap. Is voor iedereen https://www.klap.com/direct-zorgpremies-berekenen.php

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 20-11-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 11:28
[...]

Zorgverzekering wordt niet alleen betaald uit de premie. Er is ook nog een inkomensafhankelijke werkgeversbijdage (waarover wel belasting betaald moet worden!). Deze stond vroeger vermeld op de loonstrook, maar is nu zorgvuldig door de politiek verstopt. Alleen ZZP'ers en gepensioneerden weten wel beter. Voor 2017 daalt het percentage zelfs. Geeft toch een andere kijk op de blijkbaar noodzakelijke stijgingen van de nominale premie.

http://oversalaris.nl/201...-bijdrage-zvw-daalt-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

anandus schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:12:
[...]
Waarom denk je dat het uit de goedheid van hun hart is?
Wat dacht je van concurrentiepositie? Kijk naar dit topic, mensen shoppen.
Ik zette het al tussen quotes. Want de verzekeraars doen alsof ze ons een enorme dienst bewijzen, terwijl ze feitelijk gewoon minder van ons stelen. Al dan niet gedwongen door de concurrentie.
Maar gezien hoe weinig er werkelijk terugvloeit naar ons, denk ik dat die concurrentie dus te weinig voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
Aggressor schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:56:
[...]
Maar dan heb je geen brilvergoeding als ik het goed heb...?
zou eerst eens kijken of het uberhaupt aantrekkelijk is om een aanvullende verzekering te nemen voor een bril. vergoeding van €100 per 2 (of zelfs 3) jaar vind ik persoonlijk wat karig gezien de prijs van de aanvullende verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik kreeg gisteren de brief binnen van Interpolis over mijn premieverhoging, ik ga van 98 euro naar 104,25 per maand voor mijn basisverzekering. Alleen stond er ook in de brief dat ik verzekerd kan zijn voor maar 84,25 per maand voor een eigen risico van 500 euro, Dat is toch wel een heel groot verschil per maand, voor een eigen risico verhoging van 'maar' 115 euro. Ik zou wel gek wezen om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:23
Mn vrouw (en ik) proberen zwanger te worden dit jaar/volgend jaar. Wordt er dan aangeraden om een extra aanvullende verzekering te nemen?

Heb al een beetje zitten googlen maar meeste valt onder basisverzekering, dus denk sowieso laag eigen risico. Heb het idee dat een aanvullende verzekering niet zoveel toevoegd. Sowieso is ze nog niet zwanger dus niet eens zeker dat het volgend jaar gaat gebeuren.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 15-05 16:39

Richard

Kuru Kuru Kururin

CokeZero schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:52:
Ik kreeg gisteren de brief binnen van Interpolis over mijn premieverhoging, ik ga van 98 euro naar 104,25 per maand voor mijn basisverzekering. Alleen stond er ook in de brief dat ik verzekerd kan zijn voor maar 84,25 per maand voor een eigen risico van 500 euro, Dat is toch wel een heel groot verschil per maand, voor een eigen risico verhoging van 'maar' 115 euro. Ik zou wel gek wezen om dat niet te doen.
Ze bedoelen een vrijwillig eigen risico van E500. Dat komt dus bovenop je verplichte eigen risico van E385. E885 totaal dus.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54
Achter de verzekeraars die melden "geen winstoogmerk te hebben" zitten commerciële bedrijven waar de voornoemde verzekeraar faciliteiten tegen grof geld "inkoopt". Dus ja, de zorgverzekeraar zelf maakt weliswaar geen winst maar de hele santenkraam erachter wel hoor. En gek genoeg hoor je daar helemaal niets over.

Ook ik ben groot voorstander van het terugkeren naar de oude situatie waarbij de zogenaamde marktwerking niet van toepassing is. Is eerlijker maar vooral socialer dan de huidige "ik zet dat uit want ik gebruik het niet" (laat de rest van de wereld maar de t*f^s krijgen mentaliteit).

Helemaal mee eens dat zorg veel geld kost en dat daar zeer kritisch naar de uitgaven gekeken wordt maar tegelijkertijd zijn er meer zaken waarbij vrijlaten en marktwerking totaal geen positieve effecten hebben opgeleverd. Denk bijvoorbeeld ook aan openbaar vervoer.

edit: typo

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Carfanatic schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:48:
[...]

zou eerst eens kijken of het uberhaupt aantrekkelijk is om een aanvullende verzekering te nemen voor een bril. vergoeding van €100 per 2 (of zelfs 3) jaar vind ik persoonlijk wat karig gezien de prijs van de aanvullende verzekering.
Daarom stap ik eigenlijk elk jaar over. Heb je elk jaar vergoeding. Kijk wel of het "uit" kan... Maar vaak heb je dan voor een paar tientjes per jaar ook fysio en andere extras.
evleerdam schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:58:
Mn vrouw (en ik) proberen zwanger te worden dit jaar/volgend jaar. Wordt er dan aangeraden om een extra aanvullende verzekering te nemen?

Heb al een beetje zitten googlen maar meeste valt onder basisverzekering, dus denk sowieso laag eigen risico. Heb het idee dat een aanvullende verzekering niet zoveel toevoegd. Sowieso is ze nog niet zwanger dus niet eens zeker dat het volgend jaar gaat gebeuren.
Veel is vergoed vanuit de basisverzekering ja. het gaat vaak om de kosten als je zelf naar het ziekenhuis wil, en voor kraamzorg. Maar heel veel levert dat vaak niet op..... Zelf ben ik voor FBTO gegaan voor mijn vriendin dit jaar. Februari was ze zwanger, en in augustus aangevraagd. Scheelt 6 maanden premie. :+
Alle kosten van de aanvullende verzekering zijn toch voor tijdens/na de bevalling. Zonde om dan voor de hele looptijd verzekerd te zijn.

Of het goedkoper is hangt natuurlijk af van de rest van je verzekeringswens. :+

[ Voor 49% gewijzigd door Waah op 20-11-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 13:21

Wij moesten verplicht bevallen in het ziekenhuis en waren blij dat er voor aanvullende gekozen was ivm gecompliceerde bevalling en thuiszorg. Die rekening werd nu, wegens goed uitgebreid verzekerd bevalling/kraamzorg, volledig betaald. Dat een rekening die meer als €10.000,- betrof. Als je probeert om uitbreiding op de wereld te zetten, verzeker je daar dan goed mee is daarom mijn advies.

In ons geval: wij hadden na lang proberen hulp nodig via het ziekenhuis. En het traject wat je fan ingaat kun je al zeer snel wegstrepen op de aanvullende verzekering. Informeer maar goed rond wat er wel en niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:10

Ligt er denk ik een beetje aan wat je van plan bent. Mijn vrouw is dit jaar zwanger geworden en is eind januari 2017 uitgerekend. Voor dit jaar heeft ze geen extra kosten gemaakt, want alle onderzoeken worden gedekt door de basisverzekering. Ze heeft dus ook geen eigen risico hoeven te betalen.
Ze wil graag in het ziekenhuis bevallen en dat is, zoals het er nu voorstaat, zonder medische noodzaak. Dat zou ons (als ik het goed begrijp) ongeveer 330 euro kosten. We zijn dus ook aan het kijken naar een aanvullende verzekering hiervoor, want dat bedrag heb je er nogal snel uit. Voordeel is dat je dan ook vaak de eigen bijdrage voor de kraamzorg vergoed krijgt.

Wat ik verder lees is dat een kind gratis bijgeschreven kan worden bij een verzekering; dat wordt dus degene die het best verzekerd is. En een kind valt blijkbaar niet onder het eigen risico van de verzekering, waardoor je niet per se voor het laagste eigen risico hoeft te gaan (al is dat voor een zwangere vrouw misschien niet onverstandig).
Noord27 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:28:
[...]
Wij moesten verplicht bevallen in het ziekenhuis en waren blij dat er voor aanvullende gekozen was ivm gecompliceerde bevalling en thuiszorg. Die rekening werd nu, wegens goed uitgebreid verzekerd bevalling/kraamzorg, volledig betaald. Dat een rekening die meer als €10.000,- betrof. Als je probeert om uitbreiding op de wereld te zetten, verzeker je daar dan goed mee is daarom mijn advies.

In ons geval: wij hadden na lang proberen hulp nodig via het ziekenhuis. En het traject wat je fan ingaat kun je al zeer snel wegstrepen op de aanvullende verzekering. Informeer maar goed rond wat er wel en niet bij zit.
Ik dacht dat een ziekenhuisbevalling met medische noodzaak gewoon gedekt wordt door de basisverzekering? Zijn die kosten er vanwege het traject dat je ervoor (en wellicht erna) hebt gehad of heb ik de informatie van de verzekeraars verkeerd begrepen?

[ Voor 24% gewijzigd door shdx op 20-11-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Noord27 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:28:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat van die 10.000 euro normaal niet vergoed zu worden. Als je namelijk naar het ziekenhuis moet wordt dat gewoon uit de basisverzekering betaald. En met kraamzorg kom je never op dat bedrag. En ook dat is vaak gemaximaliseerd op een X aantal uur of X aantal euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 19:23
Bevallen zonder medisch noodzaak in het ziekenhuis/geboortecentrum kost geld.

Maar kun je dekken met een aanvullende verzekering. Ga je voor de thuisbevalling dan was alles gedekt afgelopen jaar vanuit de basisverzekering.

Voor kraamzorg kun je ook extra verzekeren zodat je eigen bijdrage minimaal word. Maar dat was in mijn geval financieel niet aantrekkelijk omdat ik voor het minimum aantal uren ging.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Waah schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:40:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat van die 10.000 euro normaal niet vergoed zu worden. Als je namelijk naar het ziekenhuis moet wordt dat gewoon uit de basisverzekering betaald. En met kraamzorg kom je never op dat bedrag. En ook dat is vaak gemaximaliseerd op een X aantal uur of X aantal euro.
Bij basisverzekering wordt de tijd voor kraamzorg afgehaald van de tijd die je in het ziekenhuis spendeert. Lees de kleine lettertjes maar eens door. Er zit geen limiet op medische noodzaak in het ziekenhuis. Maar kraamzorg heb je dan niet meer, omdat je die tijd al vol hebt gemaakt in het ziekenhuis. En daar de kraamzorg al genoten hebt.

Medische noodzaak is je vrouw en de kleine. Jij moet gewoon thuis gaan slapen hoor. Maar dat wil en doet geen enkele vader die net voor het eerst vader is geworden. Enig idee wat normaal een overnachting kost in het ziekenhuis zonder medische noodzaak? Doe dat maar maal 21 (in ons geval). Drinken, eten, vergoeding parkeren, etc, etc..

En zo zijn er nog vele andere zaken. Als je je vrouw opeens anderhalve liter bloed ziet verliezen en de kleine met de navelstreng om de nek vast zit: geloof mij, dan heb je meteen al profijt van de aanvullende verzekering.

De grens van medische noodzaak ligt tegenwoordig behoorlijk ver wat een klant denkt en wat er exact uiteindelijk aangemerkt wordt in de voorwaarden. Lees ze maar eens goed door.

En dan heb ik het nog niet gehad over het traject van zwanger worden via het ziekenhuis/fertiliteits kliniek. Dat moet via HA en aantoonbaar 2 jaar niet gelukt zijn. Dat is zeer ingrijpend. Bevallen met complicaties is dan een eitje.

Lees maar goed de kleine lettertjes door. Wat over het algemeen als medische noodzaak wordt aangemerkt is dat in veel gevallen niet, al denkt men dat van wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Noord27 op 20-11-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Noord27 schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:51:
[...]

Bij basisverzekering wordt de tijd voor kraamzorg afgehaald van de tijd die je in het ziekenhuis spendeert. Lees de kleine lettertjes maar eens door. Er zit geen limiet op medische noodzaak in het ziekenhuis. Maar kraamzorg heb je dan niet meer, omdat je die tijd al vol hebt gemaakt in het ziekenhuis. En daar de kraamzorg al genoten hebt.

Medische noodzaak is je vrouw en de kleine. Jij moet gewoon thuis gaan slapen hoor. Maar dat wil en doet geen enkele vader die net voor het eerst vader is geworden. Enig idee wat normaal een overnachting kost in het ziekenhuis zonder medische noodzaak? Doe dat maar maal 21 (in ons geval). Drinken, eten, vergoeding parkeren, etc, etc..

En zo zijn er nog vele andere zaken. Als je je vrouw opeens anderhalve liter bloed ziet verliezen en de kleine met de navelstreng om de nek vast zit: geloof mij, dan heb je meteen al profijt van de aanvullende verzekering.

De grens van medische noodzaak ligt tegenwoordig behoorlijk ver wat een klant denkt en wat er exact uiteindelijk aangemerkt wordt in de voorwaarden. Lees ze maar eens goed door.

En dan heb ik het nog niet gehad over het traject van zwanger worden via het ziekenhuis/fertiliteits kliniek. Dat moet via HA en aantoonbaar 2 jaar niet gelukt zijn. Dat is zeer ingrijpend. Bevallen met complicaties is dan een eitje.

Lees maar goed de kleine lettertjes door. Wat over het algemeen als medische noodzaak wordt aangemerkt is dat in veel gevallen niet, al denkt men dat van wel.
Hmm misschien verschil in ziekenhuis? Wil er op een openbaar forum niet te diep op ingaan... Maar ik kon gewoon in het ziekenhuis overnachten, heb ik niks voor hoeven betalen en ging gewoon via de basisverzekering.

Fertilliteit ed is natuurlijk een heel ander verhaal. Dat kan je meer plannen en is niet een acuut verhaal. Dat staat dus los van een "normale" bevalling en zwangerschap.

Voor de aanvullende verzekeringen staat precies wat vergoed wordt. En daar staat alles wat jij noemt niet in de voorwaarden voor vergoeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 20-11-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Aanvullende voorwaarden veranderen ook elk jaar.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
[...]

Je snapt het niet hè. Er is maatschappelijke onrust over het eigen risico. Dus het volk moet gesust worden. Dan geen verhoging eigen risico. Maar dat pakken ze wel terug via de premieverhoging. Immers, de grote jongens moeten hun bonussen wel blijven krijgen. Dus in plaats van een eigen risico verhoging van 10, 15, 25 euro, gewoon de premie omhoog met 10 euro per maand. Bingo! 120 per jaar extra gevangen! Dat hebben ze gewoon zo met mekaar uitgemaakt. Waar gaat dat geld naar toe? Naar de grote jongens, de managers, de directeuren, de farmaindustrie. En het domme hollandse volk slikt het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:29:
[...]

Ik zette het al tussen quotes. Want de verzekeraars doen alsof ze ons een enorme dienst bewijzen, terwijl ze feitelijk gewoon minder van ons stelen. Al dan niet gedwongen door de concurrentie.
Maar gezien hoe weinig er werkelijk terugvloeit naar ons, denk ik dat die concurrentie dus te weinig voorstelt.
Stelen.... zucht.... het zorgstelsel is zo ingericht dat we voor elkaars zorgrisico betalen. En zorg is duur. Maar de meesten hier kijken alleen naar de eigen portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

De geest is uit de fles geloof ik hè.

Allemaal brullen dat het duurder wordt door de graaiers aan de top, maar vergeten dat Ome Henk en Tante Ingrid een leeftijd hebben bereikt om een chronische ziekte te hebben die te behandelen valt.

Jaarlijks qua zorgkosten het zelfde kosten aan zorgkosten als die ene topman aan salaris.

Vroeger was het " helaas je hebt kanker" en dan had je nog 6 maanden. Nu slik je een pilletje 20 jaar lang (van 5000 euro per maand) met ieder half jaar een MRI en een bezoekje aan de oncoloog.

En daar betalen we nu allemaal de kosten voor, voor deze vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Sbakker1982 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:52:
[...]
Stelen.... zucht.... het zorgstelsel is zo ingericht dat we voor elkaars zorgrisico betalen. En zorg is duur. Maar de meesten hier kijken alleen naar de eigen portemonnee.
Zorg is duur, maar het zorgstelsel is ook duur. En dat is voor het grootste gedeelte gewoon zonde van het geld.

Die twee dingen kun je los van elkaar trekken en mogen (en moeten) ook los benoemd worden. Ieder salaris dat naar een marketingpersoon gaat, is namelijk nadrukkelijk een salaris dat niet naar een verpleegkundige gaat. Ieder uur dat een arts bezig is met formulieren invullen in verschillende formats vanwege de eisen van verschillende verzekeraars is een uur dat niet besteed wordt aan patienten. En er zijn nu dus hele functies uitgevonden (het fenomeen 'zorginkoper') die niets doen aan het daadwerkelijk verbeteren van zorg, maar alleen gaan over dealtjes maken die eventueel weer zouden moeten leiden tot het verbeteren van zorg (zonder dat we eigenlijk weten of dat zo is.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Barrycade schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:16:
De geest is uit de fles geloof ik hè.

Allemaal brullen dat het duurder wordt door de graaiers aan de top, maar vergeten dat Ome Henk en Tante Ingrid een leeftijd hebben bereikt om een chronische ziekte te hebben die te behandelen valt.

Jaarlijks qua zorgkosten het zelfde kosten aan zorgkosten als die ene topman aan salaris.

Vroeger was het " helaas je hebt kanker" en dan had je nog 6 maanden. Nu slik je een pilletje 20 jaar lang (van 5000 euro per maand) met ieder half jaar een MRI en een bezoekje aan de oncoloog.

En daar betalen we nu allemaal de kosten voor, voor deze vooruitgang.
Dat is knap...welk pilletje is dat dat je 20 jaar moet slikken van 5000 euro per maand. Naar mijn weten heb je even de overdrijfmodus gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 21-11-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sbakker1982 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:52:
[...]

Te gemakkelijk commentaar. Ten eerste: wijs eens aan waar ik zeg dat ik tegen het principe van verzekeringen ben? Dat kun je niet, omdat ik absoluut een groot voorstander ben van het verzekeringsprincipe, en al helemaal als het om gezondheid gaat want we zijn niet allemaal gezegend met een gezond gestel.

Ten tweede: ik noem het stelen als de verzekeringsmaatschappijen in slechts enkele jaren buffers van miljarden op hebben weten te bouwen, over de ruggen van de mensen die er hard voor gewerkt hebben.
Heb je daar een probleem mee? Prima, kom dan met argumenten en ga niet zitten brallen over "eigen portemonnee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 13:49

dbzfan

Nee.

Promovendum ben ik zeer tevreden over! Premie 97 euro erg goede ervaringen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Blijkbaar is Ditzo ("Al jaren de goedkoopste met vrije zorgkeuze") sinds dit jaar een combinatiepolis geworden waarvan ik het nogal onduidelijk vind waar je precies terecht kan tegen volledige vergoeding. Ook enkele apotheken vallen niet meer onder de vrije zorgkeuze.

Mijn oog is nu gevallen op Zilveren Kruis ZieZo, dat lijkt in vrijwel ieder opzicht de goedkoopste te zijn nu, ook goedkoper dan Anderzorg. Helemaal met de 25 euro CashbackXL vergoeding.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zit even te kijken naar Zilveren Kruis i.v.m collectiviteit; jammer dat bij de meeste gecontracteerde ziekenhuizen in mijn omgeving een ? staat.

dat schiet natuurlijk niet op als je mensen wil laten overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Richard schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:01:
[...]

Ze bedoelen een vrijwillig eigen risico van E500. Dat komt dus bovenop je verplichte eigen risico van E385. E885 totaal dus.
Oei, ik las die brief even iets te snel dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Vandaag hoort bij de Consumentenbond de Zorgverzekering vergelijker uit te komen, dat zal vast en zeker handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Richh schreef op maandag 21 november 2016 @ 02:12:
Blijkbaar is Ditzo ("Al jaren de goedkoopste met vrije zorgkeuze") sinds dit jaar een combinatiepolis geworden waarvan ik het nogal onduidelijk vind waar je precies terecht kan tegen volledige vergoeding. Ook enkele apotheken vallen niet meer onder de vrije zorgkeuze.

Mijn oog is nu gevallen op Zilveren Kruis ZieZo, dat lijkt in vrijwel ieder opzicht de goedkoopste te zijn nu, ook goedkoper dan Anderzorg. Helemaal met de 25 euro CashbackXL vergoeding.
837,50 per jaar is niet verkeerd! (Max eigen risico). Scheelt toch bijna 80 euro met anderzorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Tonkey schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:58:
[...]

837,50 per jaar is niet verkeerd! (Max eigen risico). Scheelt toch bijna 80 euro met anderzorg
Eens :) gaat nog 25 euro vanaf als je gebruik maakt van CashbackXL, dan betaal je eigenlijk omgerekend €68/maand!

Wel is de zorgkeuze bij die goedkoopste ZieZo heel erg beperkt... Mocht er iets mis gaan, dan is je ziekenhuiskeuze redelijk beperkt. Ik vind het pakket met een wat bredere zorgkeuze voor 907 euro nog wat interessanter daarom.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Richh schreef op maandag 21 november 2016 @ 02:12:
Volgens mij waren er een aantal "vrije zorgkeuze" bedrijfjes die toch niet volledig vrije zorgkeuze bleken te zijn....
Die mogen dus die slogan niet meer voeren dit jaar van Madam Schippers. :+ Dus zou mij niet verbazen dat Ditzo een van deze bedrijven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
Waah schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:24:
[...]

Volgens mij waren er een aantal "vrije zorgkeuze" bedrijfjes die toch niet volledig vrije zorgkeuze bleken te zijn....
Die mogen dus die slogan niet meer voeren dit jaar van Madam Schippers. :+ Dus zou mij niet verbazen dat Ditzo een van deze bedrijven is.
Klopt, DSW is ook zo'n bedrijf. Mooi dat dit is aangepakt, maakt het weer wat transparanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Richh schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:04:
[...]

Eens :) gaat nog 25 euro vanaf als je gebruik maakt van CashbackXL, dan betaal je eigenlijk omgerekend €68/maand!

Wel is de zorgkeuze bij die goedkoopste ZieZo heel erg beperkt... Mocht er iets mis gaan, dan is je ziekenhuiskeuze redelijk beperkt. Ik vind het pakket met een wat bredere zorgkeuze voor 907 euro nog wat interessanter daarom.
Heb slechte ervaringen met cashback sites. Is me de frustratie niet waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 17:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn jaarpremie voor FBTO is €1242 (€103.50 p/m)
Als je per jaar betaald krijg je €51.33 korting, waardoor het maandbedrag terugloopt naar €99.23.

Over de tandmodule twijfel ik nog.
Afgelopen jaar heb ik een kroon laten zetten, waardoor ik de premie er dit jaar wel uitgehaald heb.

Komend jaar is de maximale tandvergoeding €750 tegen een kostprijs van €469.08.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05 14:37
Ik heb een vraag over de aanvullende tandartsverzekeringen. Bestaat het type verzekering waar ik naar op zoek ben? Mijn vriendin en ik hebben allebei niet echt problemen met onze tanden, we hebben geen aanvullende tandartsverzekering etc.

Voor de standaard jaren heb ik dan ook helemaal geen aanvullende tandartsverzekering nodig.
Nu zijn de meeste verzekeringen welke ik vind als volgt opgebouwd. Je betaald €120 per jaar, en daarmee wordt €250 vergoed. Daarna mag je alles zelf betalen, het maximale risico wat je verzekerd is dus €130. Dit kun je verhogen naar €500 door €180 per jaar te betalen (dus de maximale winst bij verzekering is €320).

Dit is helemaal geen risico waar ik me tegen wil verzekeren dat draag ik zelf wel. Het enige waar ik bang voor ben zijn rekeningen van >€1000 voor kronen / wortelkanaalbehandelingen en weet ik veel wat er allemaal veel geld kan kosten. Is er een verzekering die bijvoorbeeld 0% tot €750 vergoed en 75% boven de €750 (zonder plafond).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bisti schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:39:
Dit is helemaal geen risico waar ik me tegen wil verzekeren dat draag ik zelf wel.
Dat is het hele idee van verzekeren. Iedereen betaald een stukje premie van waaruit alle kosten betaald moeten worden (inclusief kantoor personeel e.d.). Als je nu weinig tot geen kosten hebt dan kun je beter elke maand geld op een spaarrekening zetten voor het geval dat.

Dat is ook de reden waarom ik mijn eigen risico dit jaar ga afkopen. Als ik nu een jaar geen kosten maak (hoop ik) dan ben ik elk volgend jaar voordeliger uit omdat ik bijna 300 euro extra korting krijg voor 500 extra eigen risico. Dan gok ik nu dat ik onder de 685 (385 plus die 300) euro blijf en neem dat risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

jongetje schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:59:
[...]

Dat is het hele idee van verzekeren. Iedereen betaald een stukje premie van waaruit alle kosten betaald moeten worden (inclusief kantoor personeel e.d.). Als je nu weinig tot geen kosten hebt dan kun je beter elke maand geld op een spaarrekening zetten voor het geval dat.

Dat is ook de reden waarom ik mijn eigen risico dit jaar ga afkopen. Als ik nu een jaar geen kosten maak (hoop ik) dan ben ik elk volgend jaar voordeliger uit omdat ik bijna 300 euro extra korting krijg voor 500 extra eigen risico. Dan gok ik nu dat ik onder de 685 (385 plus die 300) euro blijf en neem dat risico.
Probeer ff begrijpend te lezen: Bisti (en ik herken de vraag) wil zich niet verzekeren voor de paar honderd € die een controle/vulling kost, maar wel voor de echte klappers die duizenden € kosten. Dat dat niet kan, is vreemd.
Een beetje alsof je de huisarts wel vergoed krijgt, maar een operatie plus revalidatie zelf mag gaan betalen.
Andersom is logischer: kleine kosten zelf opvangen, maar grote bedragen vergoed krijgen. Dit gaat voor tandzorg meestal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 23:18
Anderzorg had dit jaar met hun aanvullend pakket Jong dit wel verzekerd, zaten ook nog andere aanvullende dekkingen bij. Alle tandzorg voor 80% vergoed. Maar dit jaar hebben ze het veranderd naar max 150 euro. Maar in dit topic hebben paar mensen DSW daarvoor gevonden, alleen was het in verhoudingsgewijs niet echt lonend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05 14:37
Anoniem: 677216 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:11:
[...]

Probeer ff begrijpend te lezen: Biste (en ik herken de vraag) wil zich niet verzekeren voor de paar honderd € die een controle/vulling kost, maar wel voor de echte klappers die duizenden € kosten. Dat dat niet kan, is vreemd.
Een beetje alsof je de huisarts wel vergoed krijgt, maar een operatie plus revalidatie zelf mag gaan betalen.
Andersom is logischer: kleine kosten zelf opvangen, maar grote bedragen vergoed krijgen. Dit gaat voor tandzorg meestal niet op.
Goed verwoord, dat is inderdaad waar ik naar opzoek ben.
Xepos schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:15:
Anderzorg had dit jaar met hun aanvullend pakket Jong dit wel verzekerd, zaten ook nog andere aanvullende dekkingen bij. Alle tandzorg voor 80% vergoed. Maar dit jaar hebben ze het veranderd naar max 150 euro. Maar in dit topic hebben paar mensen DSW daarvoor gevonden, alleen was het in verhoudingsgewijs niet echt lonend.
Hmm dat is jammer (bedankt voor de tip want ik had hem zelf nog niet gevonden). Wanneer je je tegen de echte klappers wilt verzekeren zit je vast aan het allerzwaarste pakket. Dit is inderdaad niet lonend voor mij (en voor veel gelukkig gezonde Nederlanders).
Het is jammer dat een dergelijke verzekering niet bestaat want ik denk dat er echt wel behoefte aan is.

[ Voor 38% gewijzigd door Bisti op 21-11-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bisti schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:16:
[...]

Goed verwoord, dat is inderdaad waar ik naar opzoek ben.
Dan zou ik hier kijken: https://www.tandartsverzekering.com/
Als ik snel even scan dan zie je dat het aardig in de papieren gaat lopen, vandaar ook mijn opmerking dat je het beter zelf opzij kunt zetten als je komende 1 a 2 jaar nog geen groot onderhoud verwacht.

Dit is totaal niet te vergelijken met de basis verzekering die niet alleen vanuit de premie betaald wordt zoals wel het geval is met een aanvullende verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 677216 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:11:
[...]

Probeer ff begrijpend te lezen: Bisti (en ik herken de vraag) wil zich niet verzekeren voor de paar honderd € die een controle/vulling kost, maar wel voor de echte klappers die duizenden € kosten. Dat dat niet kan, is vreemd.
Kijk het ook andersom, hoe wil je dit wegzetten in het collectief? Het collectief is alles tot een X bedrag, dan zou je aparte groep willen opzetten voor alles vanaf X bedrag, dan zit je met een premie waar je niet echt blij van gaat worden. Of in ander perspectief, het vergoeden van al dat basis spul zorgt ook dat mensen daadwerkelijk naar de tandarts gaan, preventief onderhoud verlaagt risico op hoge kosten (waarom bv huisarts ook vergoed is), nu jij dat risico wegneemt door zelf kosten te dragen, verhoogt dat het risico voor de verzekeraars.

Goed, het zou een optie moeten zijn om bij kosten dan te kunnen bepalen wat je hiermee wil doen, zoals bij een autoverzekering (WA casco) je bij eigen schade zelf de keuze hebt of je wel/niet te laten vergoeden/herstellen, of dit op eigen kosten te doen. Hiermee blijft je totaal vergoeding 'leeg', en die pas inroepen bij groot onderhoud.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

SinergyX schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:42:
[...]

Kijk het ook andersom, hoe wil je dit wegzetten in het collectief? Het collectief is alles tot een X bedrag, dan zou je aparte groep willen opzetten voor alles vanaf X bedrag, dan zit je met een premie waar je niet echt blij van gaat worden. Of in ander perspectief, het vergoeden van al dat basis spul zorgt ook dat mensen daadwerkelijk naar de tandarts gaan, preventief onderhoud verlaagt risico op hoge kosten (waarom bv huisarts ook vergoed is), nu jij dat risico wegneemt door zelf kosten te dragen, verhoogt dat het risico voor de verzekeraars.

Goed, het zou een optie moeten zijn om bij kosten dan te kunnen bepalen wat je hiermee wil doen, zoals bij een autoverzekering (WA casco) je bij eigen schade zelf de keuze hebt of je wel/niet te laten vergoeden/herstellen, of dit op eigen kosten te doen. Hiermee blijft je totaal vergoeding 'leeg', en die pas inroepen bij groot onderhoud.
Daarom, en omdat tandzorg w.m.b. bij basis gezondheidszorg hoort, lijkt het me logischer tandzorg in het basispakket te trekken:
- controles vergoed en vrij van eigen risico (zoals consult huisarts)
- behandelingen met medische noodzaak (van gaatje vullen tot renovatie na ongeval) vergoed maar binnen eigen risico (zoals meeste zorg)
- behandelingen met puur cosmetische redenen (tanden witten bijv) op eigen kosten (zoals een botox-kuurtje tegen de rimpels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 677216 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:50:
[...]

Daarom, en omdat tandzorg w.m.b. bij basis gezondheidszorg hoort, lijkt het me logischer tandzorg in het basispakket te trekken:
- controles vergoed en vrij van eigen risico (zoals consult huisarts)
- behandelingen met medische noodzaak (van gaatje vullen tot renovatie na ongeval) vergoed maar binnen eigen risico (zoals meeste zorg)
- behandelingen met puur cosmetische redenen (tanden witten bijv) op eigen kosten (zoals een botox-kuurtje tegen de rimpels)
Dat kan natuurlijk. Gaat de premie van de basisverzekering volgend jaar wel weer minimaal 20 euro per maand van omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 11:17
Ben ik de enige die het zo raar vind dat geen enkele verzekeraar moeite doet om je te houden? Ik zit nu bij anderzorg (enkel basisverzekering + 885 eigen risico). Qua premie zijn ze zeker competitief. Echter als ik nu overstap via bijv CashbackXL levert me dat een extraatje op van € 32,50.toch ongeveer een extra "korting" van 3%.

Waarom bieden zorgverzekeraars dan, naar mijn weten, niks aan voor hun bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 15-05 11:55

Bergie

Lekker belangrijk...

One-eye864 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:24:
Ben ik de enige die het zo raar vind dat geen enkele verzekeraar moeite doet om je te houden? Ik zit nu bij anderzorg (enkel basisverzekering + 885 eigen risico). Qua premie zijn ze zeker competitief. Echter als ik nu overstap via bijv CashbackXL levert me dat een extraatje op van € 32,50.toch ongeveer een extra "korting" van 3%.

Waarom bieden zorgverzekeraars dan, naar mijn weten, niks aan voor hun bestaande klanten.
Omdat het grootste gedeelte van de klanten toch wel blijft hangen als je ze eenmaal binnen hebt gehaald.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 11:17
Bergie schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:26:
[...]

Omdat het grootste gedeelte van de klanten toch wel blijft hangen als je ze eenmaal binnen hebt gehaald.
Tja dat vraag ik me af. Ik denk dat zeker de laatste jaren overstappers behoorlijk gemeengoed geworden zijn. Kijk maar naar energieleveranciers. Daar is overstappen ook steeds gewoner en dus bieden zorgverzekeraars zittenblijvers meer om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50
RodeStabilo schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:08:
Zit even te kijken naar Zilveren Kruis i.v.m collectiviteit; jammer dat bij de meeste gecontracteerde ziekenhuizen in mijn omgeving een ? staat.

dat schiet natuurlijk niet op als je mensen wil laten overstappen.
Het is nog vroeg... de onderhandelingen zijn overal nog in volle gang.

Het is natuurlijk veel duurder om dat aan al je verzekerden te gaan uitkeren. Dan maar een paar overstappers en/of mensen die zich opnieuw verzekeren via een collectief.

[ Voor 47% gewijzigd door Montaner op 21-11-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 15-05 11:55

Bergie

Lekker belangrijk...

One-eye864 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:27:
[...]
Tja dat vraag ik me af. Ik denk dat zeker de laatste jaren overstappers behoorlijk gemeengoed geworden zijn. Kijk maar naar energieleveranciers. Daar is overstappen ook steeds gewoner en dus bieden zorgverzekeraars zittenblijvers meer om te blijven.
Zie ook: http://www.nu.nl/weekend/...niet-van-verzekering.html

66% is sinds 2006 nog nooit overgestapt :o

[ Voor 4% gewijzigd door Bergie op 21-11-2016 15:34 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Dit jaar geeft slechts 6,5% aan om over te stappen. Men is "tevreden" over de huidige zorgverzekering... niet wetende dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde doen in grote lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
hetzelfde zie je bij energieleveranciers
Sinds de liberalisering van de energiemarkt in 2004 is bijna de helft van alle Nederlanders (49%) minimaal één keer overgestapt van energieleverancier.
verandering is eng.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:58 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 19:49
Is het misschien een idee dat topic starter de goedkoopste deals in de topicstart wegzet?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waah schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:41:
Dit jaar geeft slechts 6,5% aan om over te stappen. Men is "tevreden" over de huidige zorgverzekering... niet wetende dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde doen in grote lijnen.
Tja, het heeft voor mij totaal geen nut heb ik al gezien, ik betaal misschien iets van twee euro minder per maand, en ik zit gewoon goed waar ik nu zit.

Daarom zit ik ook alweer 4 jaar bij dezelfde, ik heb er geen klachten over, en overstappen levert niet tot nauwelijks wat op.

Enige keer dat ik "overstapte" was toen ik 18 werd, toen ging ik van de zorgverzekering van mijn ouders naar de FBTO, scheelde gewoon iets van 20 euro per maand voor mij, nou, dat is wel interessant :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:04
Hier hetzelfde is weer leuk 10euro per maand omhoog gegaan. Als ik overal kijk ben ik voor dezelfde voorwaarden hetzelfde kwijt of meer. Als het ergens goedkoper is ga ik graag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 19:49
RobinHood schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:04:
[...]

Tja, het heeft voor mij totaal geen nut heb ik al gezien, ik betaal misschien iets van twee euro minder per maand, en ik zit gewoon goed waar ik nu zit.

Daarom zit ik ook alweer 4 jaar bij dezelfde, ik heb er geen klachten over, en overstappen levert niet tot nauwelijks wat op.

Enige keer dat ik "overstapte" was toen ik 18 werd, toen ging ik van de zorgverzekering van mijn ouders naar de FBTO, scheelde gewoon iets van 20 euro per maand voor mij, nou, dat is wel interessant :P
Heb je een chronische aandoening of ziekte? Ik vraag het want als je gewoon niets mankeert kun je namelijk erg veel besparen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Cobb schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:04:
[...]

Heb je een chronische aandoening of ziekte? Ik vraag het want als je gewoon niets mankeert kun je namelijk erg veel besparen.
Jep, ik stook mijn eigen risico in een maand op, en dankzij een historie van nekklachten wil ik ook een fysio houden.

En tja, dan zit er nog maar weinig verschil tussen de prijzen heb ik gemerkt.

Dus dan blijf ik lekker waar ik zit, het bevalt mij wel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 23:18
RobinHood schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:13:
[...]

Jep, ik stook mijn eigen risico in een maand op, en dankzij een historie van nekklachten wil ik ook een fysio houden.

En tja, dan zit er nog maar weinig verschil tussen de prijzen heb ik gemerkt.

Dus dan blijf ik lekker waar ik zit, het bevalt mij wel.
Als je overstapt krijg je meestal wel een leuke cashback bonus a 30-40 euro afhankelijk van de aanbieder. Op een jaarlijks bedrag van 1440 euro is het niet veel maar toch wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Yeah... de jaarlijkse puzzeltocht kan weer beginnen...

Ik weet al dat ik volgend jaar zorg nodig heb. Iig 20 behandelingen fysiotherapie, en daarnaast de nodige GGZ. Ik vind het echt gewoon kl*te dat ik dit jaarlijks moet uitzoeken...

Kijk, als het nu gaat om een paar tientjes per jaar, zou ik zeggen "dat is me de moeite niet waard". Maar de nota kan oplopen tot veel en veel meer. Dus ik móet wel...

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:51
Stel je gaat voor een budgetverzekering die heeft (nog) geen contract met de apotheek in het dorp.
Heeft uw apotheek nog geen contract met ons? Dan vergoeden wij uw farmaceutische zorg conform polisvoorwaarden.
Dat zou dan in dit geval 75% vergoeding zijn, van het gemiddelde tarief...

Maar in principe is het nog steeds toch dat alle kosten voor jezelf zijn totdat je ER (max) gehaald is? Zou je dan in dit geval, na de ER grens nog steeds 25% zelf moeten betalen bijvoorbeeld?

[ Voor 35% gewijzigd door DutX op 21-11-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Waah schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:24:
[...]

Als ik het op de site lees is het vrije zorgkeuze. Echter inderdaad alleen ziekenhuizen en huisartsen. Dus andere instellingen kunnen dus anders zijn. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:35
Def1ant schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:42:
Stel je gaat voor een budgetverzekering die heeft (nog) geen contract met de apotheek in het dorp.

[...]

Dat zou dan in dit geval 75% vergoeding zijn, van het gemiddelde tarief...

Maar in principe is het nog steeds toch dat alle kosten voor jezelf zijn totdat je ER (max) gehaald is? Zou je dan in dit geval, na de ER grens nog steeds 25% zelf moeten betalen bijvoorbeeld?
Ja. Vandaar opletten met de budgetverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ja, wat betreft de GGZ, is iemand die daar een overzicht van heeft? Want dat staat niet op Independer genoemd (vermoedelijk oa omdat het niet iets is waar mensen onder elkaar over praten?) maar juist daar is de afgelopen jaren echt behoorlijk wat misgegaan, met lange wachtlijsten en budgetplafonds. Juist daar kan het heel nuttig zijn om niet bij de gigantisch logge, bureaucratische grote instellingen te komen, maar bij een vrijgevestigde psych - maar hoe staat het met de vergoeding daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

jongetje schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:59:
[...]

Had ik 3 jaar geleden ook gedaan. Prompt komt vrouw lief in ziekenhuis. Joepie! :'(

Ik heb alleen al jaren geen aanvullende en tandarts verzekering en de besparing gaat al jaren op een spaarrekening. Ben voor die zaken mijn eigen verzekeraar.

Eigen risico houd ik gewoon standaard.

Edit: sorry niet helemaal waar. Toen dochter beugel had ben ik ieder jaar vrolijk overgehupt met aanvullende verzekering. Ruim €4000,- geclaimd. >:)

Tip: Kiemer. Vrije keuze, gespreid betalen Eigen Risico, nette premie en goede service bij vragen/problemen. Kiemer is onderdeel van de Friesland.

[ Voor 13% gewijzigd door 445033 op 21-11-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

incaz schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:27:
Ja, wat betreft de GGZ, is iemand die daar een overzicht van heeft? Want dat staat niet op Independer genoemd (vermoedelijk oa omdat het niet iets is waar mensen onder elkaar over praten?) maar juist daar is de afgelopen jaren echt behoorlijk wat misgegaan, met lange wachtlijsten en budgetplafonds. Juist daar kan het heel nuttig zijn om niet bij de gigantisch logge, bureaucratische grote instellingen te komen, maar bij een vrijgevestigde psych - maar hoe staat het met de vergoeding daarvan?
Daar ben ik nog een keer mee op m'n muil gegaan. 100% restitutiepolis met vrije zorgkeuze van Menzis - maar klaarblijkelijk niet mbt GGZ.

Je moet écht vooraf weten wat je nodig hebt, en bij wie je dat wil "afnemen" om goed uit te kunnen zoeken óf het wel 100% vergoed wordt.

Enige zekere manier die ik gevonden heb: vooraf via mail/chat/whatsapp (iig een vorm van schriftelijk dus) navragen bij de beoogde verzekeraar...

Overigens er vandaag ook achter gekomen (terwijl ik deze diagnose al ruim een jaar heb) dat je bij chronische gewrichtsklachten (lijst Borst) niet ieder jaar de eerste 20 fysiotherapiesessies zelf moet betalen, maar slechts eenmalig per aandoening... Dus dit jaar geen aanvullende verzekering nodig...

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 21-11-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ardana schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:08:
[...]

Daar ben ik nog een keer mee op m'n muil gegaan. 100% restitutiepolis met vrije zorgkeuze van Menzis - maar klaarblijkelijk niet mbt GGZ.

Je moet écht vooraf weten wat je nodig hebt, en bij wie je dat wil "afnemen" om goed uit te kunnen zoeken óf het wel 100% vergoed wordt.

Enige zekere manier die ik gevonden heb: vooraf via mail/chat/whatsapp (iig een vorm van schriftelijk dus) navragen bij de beoogde verzekeraar...

Overigens er vandaag ook achter gekomen (terwijl ik deze diagnose al ruim een jaar heb) dat je bij chronische gewrichtsklachten (lijst Borst) niet ieder jaar de eerste 20 fysiotherapiesessies zelf moet betalen, maar slechts eenmalig per aandoening... Dus dit jaar geen aanvullende verzekering nodig...
Kiemer is ook geen probleem met GGZ. (NB: ik werk er niet. 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Kiemer is wel duurder dan bijv. Ditzo, Ohra, UMC of Promovendum (die nu op m'n lijstje staan om na te vragen).

Ik lees trouwens op de site van UMC dit:
Lange wachttijden voor GGZ-zorg? Wij kunnen je helpen
Toegestane wachttijden:
Tot aan de intake: 4 weken.
Tussen intake en diagnose: 4 weken.
Tussen diagnose en behandeling: 6/7 weken.
Klinkt goed... Ik sta zelf nu al 6 maanden op een wachtlijst, en met een beetje geluk kan ik in april beginnen.... 1 jaar wachtlijst dus...

[ Voor 73% gewijzigd door Ardana op 21-11-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-05 19:41
Wellicht overbodig voor dit topic, maar gelukkig had ik geen budgetpolis. Wel max eigen risico en geen aanvulling.
Afgelopen 10 jaar nooit wat gehad. Echter door ongeluk operatie nodig en fysio (uit chronische zorg)

Ik heb gelukkig de beste chirurg kunnen uitkiezen. Bij Een budget polis had ik dat ziekenhuis biivoorbeeld niet kunnen kiezen. Kortom max eigen risico etc prima, maar denk na over beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Als ze een 1/2 uurtje in iedere klant steken ieder jaar om je te houden zouden ze geen cent verdienen?

Marketingwise kunnen ze beter tijd steken in een collectieve deal met een grote consultants firma. Hoge inkomens, geen gedoe met betalingen en meteen veel nieuwe klanten.

Je bent een magere klant met alleen de basis en maximaal eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik ben op zoek naar de goedkoopste aanbieder waarbij ik een eigen risico van €885,- heb, inclusief een tandpakket met 100% vergoeding tot €250,- en de betaling doe ik per jaar. Een ruime of volledige keuze uit ziekenhuizen is wel gewenst.

De voorgaande jaren ben ik altijd tevreden geweest over PNOzorg maar die vergoeden de tandkosten vanaf 2017 nog maar tot 80% en zijn ook niet meer de goedkoopste.

Wat ik zelf heb uitgezocht aan de hand van mijn wensen:
Anderzorg
Ruime vrije keuze - Tandarts 100% vergoed tot 250 euro
€1069,57 per jaar
€20,00 retour Cashback XL (afsluiten via Pricewise)
€1049,57 per jaar na aftrek cashback
€87,46 omgerekend maandbedrag incl. cashback

Ditzo
Volledige vrije keuze - Tandarts 100% vergoed tot 250 euro
€1104,24 per jaar
€20,00 retour Cashback XL (afsluiten via Zorgkiezer)
€1084,24 per jaar na aftrek cashback
€90,35 omgerekend maandbedrag incl. cashback

Heeft er iemand toevallig dezelfde wensen als ik en hiervoor een betere deal of cashback gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:10
Bigf00t schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 02:54:
Heeft er iemand toevallig dezelfde wensen als ik en hiervoor een betere deal of cashback gevonden?
Ik ben ook naar een soortgelijke verzekering op zoek. Heb je al eens bij ZieZo van Zilveren Kruis gekeken? Het lijkt ook te voldoen aan jouw eisen en ze zijn nog wat goedkoper, ook al je ZieZo Basis neemt in plaats van Select (dus ruimere keuze): € 1032,47 (premie berekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Bigf00t schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 02:54:
Ik ben op zoek naar de goedkoopste aanbieder waarbij ik een eigen risico van €885,- heb, inclusief een tandpakket met 100% vergoeding tot €250,- en de betaling doe ik per jaar. Een ruime of volledige keuze uit ziekenhuizen is wel gewenst.

De voorgaande jaren ben ik altijd tevreden geweest over PNOzorg maar die vergoeden de tandkosten vanaf 2017 nog maar tot 80% en zijn ook niet meer de goedkoopste.

Wat ik zelf heb uitgezocht aan de hand van mijn wensen:
Anderzorg
Ruime vrije keuze - Tandarts 100% vergoed tot 250 euro
€1069,57 per jaar
€20,00 retour Cashback XL (afsluiten via Pricewise)
€1049,57 per jaar na aftrek cashback
€87,46 omgerekend maandbedrag incl. cashback

Ditzo
Volledige vrije keuze - Tandarts 100% vergoed tot 250 euro
€1104,24 per jaar
€20,00 retour Cashback XL (afsluiten via Zorgkiezer)
€1084,24 per jaar na aftrek cashback
€90,35 omgerekend maandbedrag incl. cashback

Waarom wil je persee 100%, max €250,- voor tandarts? 75 of 80% (Menzis) is in de praktijk vrijwel net zo duur ivm de lagere extra kosten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 15:50

Griffin

Is mythical

RgR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:06:
Ik had dit jaar Anderzorg met de "Jong"-aanvulling. Ik was erg blij met de 80% vergoeding van tandartskosten zonder maximumbedrag en mij viel het inderdaad ook op dat er dit jaar een maximum van 150 euro is; totaal niet meer interessant omdat je voor de aanvulling 189 euro betaalt.
Zijn er nog tandartsverzekeringen zonder maximumbedrag?

Edit: Zo te zien heeft DSW met de AV-Standaard en AV-Top geen limiet als het gaat om bijvoorbeeld vullingen. Andere behandelingen hebben soms wel een maximum.
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat jong pakket niet meer interessant is omdat deze 189 kost en je maar max 150 voor tand vergoed krijgt, er zit nog meer in zoals fysio en extra vergoeding in het buitenland.

Ik zit al een aantal jaar bij Anderzorg +Jong en had in 2015 mijn eigenrisico op Max gezet en niets gebruikt. Dit jaar naar 385 eigen risico gezet ivm tand issues.
Ik zit eraan te denken om toch weer naar max eigen risico te gaan, scheelt toch 24EUR per maand (even snel uitgerekend dat ik voor ongeveer 400 euro eigen risico kan gebruiken en alsnog goedkoper zijn dan 385 eigen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Griffin schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:16:
[...]

Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat jong pakket niet meer interessant is omdat deze 189 kost en je maar max 150 voor tand vergoed krijgt, er zit nog meer in zoals fysio en extra vergoeding in het buitenland.

Ik zit al een aantal jaar bij Anderzorg +Jong en had in 2015 mijn eigenrisico op Max gezet en niets gebruikt. Dit jaar naar 385 eigen risico gezet ivm tand issues.
Ik zit eraan te denken om toch weer naar max eigen risico te gaan, scheelt toch 24EUR per maand (even snel uitgerekend dat ik voor ongeveer 400 euro eigen risico kan gebruiken en alsnog goedkoper zijn dan 385 eigen risico).
Waarom had je je eigen risico verlaagd ivm tand issues? Kwamen die uit de basisverzekering?
Want aanvullende pakketten gaan niet van je ER af.

heb nu al denk ik 5 jaar maximaal eigen risico, en nog nooit boven de drempel gekomen (385 nu dus). Sterker nog: meer dan 30 euro komt al niet voor. Als ik dan zie wat ik heb bespaard met al die jaren hoger ER kan dat heel goed uit. (scheelt vaak ~250 euro per jaar, dus toch 1250 euro bespaard).

Zal binnenkort weer kijken. Nu een kleine erbij, al denk ik niet dat dat nu invloed gaat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
Nu ook op de NOS: http://nos.nl/artikel/214...den-zorgverzekeraars.html
Echt bizar: "Als een fysiotherapeut vindt dat voor het oplossen van de klacht bij een individuele patiënt twintig behandelingen nodig zijn, dan mag hij die extra behandelingen niet in rekening brengen. Dat de patiënt wel degelijk verzekerd is voor het nodig geachte aantal behandelingen verandert daar niets aan. "

Niet alleen gaat de verzekeraar op de stoel van de behandelaar zitten door (zelfs zonder zich maar te informeren over de situatie van de patient) te zeggen dat er niet meer dan x behandeld mag worden... ze dwingen de zorgverleners om verzekeraar te worden. Want de risico's en variatie in patienten worden nu niet meer door de verzekeraar gedragen maar door de zorgverleners.

:?

Is het niet tijd voor een kleine revolutie rond de zorg? En is er nog een echte restitutiepolis zonder combinatie (want zelfs DSW is inmiddels zover dat ze niet meer de volledige rekening van niet-gecontracteerde zorgverleners vergoeden, maar slechts 98% van het laagste tarief - oftewel, race to the bottom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-12-2024
Welke zorgverzekering met vrije keuze en maximale eigen risico vinden jullie het beste? Ik ben de afgelopen 5 jaar maar 1 keer naar de huisarts geweest en heb verder een gezond gebit. De tandarts betaal ik liever uit eigen zak.

Voor mijn huidige verzekering betaal ik volgend jaar 77 euro en ik heb een beperkte keuze uit ziekenhuizen.

Na even zoeken kom ik uit bij De Friesland. Zij bieden voor 78 euro p/m, 500 euro eigen risico + keuze voor mijn lokale ziekenhuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Arsene schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:46:
Welke zorgverzekering met vrije keuze en maximale eigen risico vinden jullie het beste? Ik ben de afgelopen 5 jaar maar 1 keer naar de huisarts geweest en heb verder een gezond gebit. De tandarts betaal ik liever uit eigen zak.

Voor mijn huidige verzekering betaal ik volgend jaar 77 euro en ik heb een beperkte keuze uit ziekenhuizen.

Na even zoeken kom ik uit bij De Friesland. Zij bieden voor 78 euro p/m, 500 euro eigen risico + keuze voor mijn lokale ziekenhuis..
Je geeft jezelf nu antwoord. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Waah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:37:
[...]

Waarom had je je eigen risico verlaagd ivm tand issues? Kwamen die uit de basisverzekering?
Want aanvullende pakketten gaan niet van je ER af.
Omdat mijn tandarts vrolijk zei dat als ik naar een chirurg moest dat mn eigen risico zou kosten. Maar blijkt dus niet zo te zijn.

Gelukkig toch maar op 385 gezet want ivm wat huidonderzoekjes en weghalen moedervlekken heb ik toch nog wat behoorlijk kosten gemaakt (want tja ik dacht dat mn eigen risico er toch al doorheen was :F )
bvbal79 schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:02:
[...]

Dat is knap...welk pilletje is dat dat je 20 jaar moet slikken van 5000 euro per maand. Naar mijn weten heb je even de overdrijfmodus gebruikt.
5000 per maand is wellicht wat overdreven, maar kanker medicijnen zijn echt gruwelijk duur.
Na het overlijden van mijn vader (aan kanker) zijn medicijn kastje leeg gehaald en daar lag zo aan 10k aan medicijnen in (waar hij ongeveer 3 maanden mee zou doen).
En dan heb ik het nog niet over de chemo's en de routine schoonmaak operaties + spoed operaties die langs komen... dan ben je blij dat je verzekerd bent.

[ Voor 35% gewijzigd door Griffin op 22-11-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Griffin schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:27:
[...]

Omdat mijn tandarts vrolijk zei dat als ik naar een chirurg moest dat mn eigen risico zou kosten. Maar blijkt dus niet zo te zijn.

Gelukkig toch maar op 385 gezet want ivm wat huidonderzoekjes en weghalen moedervlekken heb ik toch nog wat behoorlijk kosten gemaakt (want tja ik dacht dat mn eigen risico er toch al doorheen was :F )
Even een nuance :P
Als dat via de chirurg iets is wat uit de basisverzekering is gaat het inderdaad van je eigen risico af.
Als je het zelf had moeten betalen, dan gaat het niet van je eigen risico af.

Dat maakt het ook altijd een lastig verhaal :+ Maar zoals ik al eerder aangaf, vaak bespaar je 250 euro.

De eerste 385 ben je toch al kwijt, dus zolang je onder dat bedrag blijft heb je dus 250 euro "winst"
Als je 635 euro kwijt bent aan ER speel je dus kiet. 250 meer kwijt dan zonder hoger ER, maar dat streep je weg tegen die 250 euro korting.
Maximaal ben je dus 250 euro duurder uit als je het volledig ER kwijt bent.

Dus als je 2 jaar maximaal ER hebt, en het ene jaar gebruik je 385 euro ER en het andere al je ER kwijt bent (885+) dan nog speel je kiet eigenlijk.

Je moet alleen wel dat bedrag kunnen missen, en je korting moet dus 250 euro per jaar zijn. Bij lager kan de "terugverdientijd " dus lager zijn.

Voor mij kan het makkelijk uit, voor anderen misschien niet. Afhankelijk van je fysieke gesteldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 17:33
Die ZieZo Selectief basis verzekering klinkt voor mij toch wel interessant.
De 2 ziekenhuizen in de buurt zijn voor 100% vergoed en de 2 grotere specialistische ziekenhuizen zijn ook inclusief. (Gaat om Gelre Apeldoorn en Deventer Ziekenhuis, en Arnhem en Zwolle zitten er ook bij)

De addertjes die ik gevonden heb;
- Mocht het echt uit de hand lopen, dan heb je een probleem. Geen enkele UMC staan in de lijst.
quote: gezondheidsnet
Overigens kunnen die ziekenhuizen patiënten altijd doorverwijzen naar een academisch ziekenhuis als dat medisch noodzakelijk is. De zorg daar is met zo'n doorverwijzing ook bij een budgetpolis verzekerd.
quote: UMC-Utrecht
..........Dit geldt overigens niet voor spoedeisende hulp, een verwijzing vanuit een ander ziekenhuis (tertiaire verwijzing) en verloskundige zorg, daarvoor kun je wel in elk ziekenhuis terecht......
Of dat je toch een kanker-expertise-centrum nodig hebt
quote: Antonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis
...... Alleen als een oncoloog in een van de 44 ziekenhuizen de behandeling van de patiënt te ingewikkeld vindt, kan híj die alsnog naar het Antonie van Leeuwenhoek of een academisch ziekenhuis verwijzen. Dan vergoedt de budgetpolis de doktersrekening van zo’n expertisecentrum wel. ....
Eenvoudig gezegd houd dat in dat je niet gelijk het UMC kunt binnenwandelen, maar als je eigen streekziekenhuis het niet meer ziet zitten en je het echt specialistische zorg nodig, kun je wel naar een UMC of een ander specialistisch ziekenhuis.

Verder kan ik (nog) niet bij de apotheek bij mij om de hoek mijn pilletjes ophalen, maar aangezien ik op dit moment niets gebruik vind ik dat helemaal prima. Voor uiteindelijk €67,50* per maand klinkt dat goed toch?

*bij jaarbetaling en cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Waah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:46:
[...]

Even een nuance :P
Als dat via de chirurg iets is wat uit de basisverzekering is gaat het inderdaad van je eigen risico af.
Als je het zelf had moeten betalen, dan gaat het niet van je eigen risico af.

Dat maakt het ook altijd een lastig verhaal :+ Maar zoals ik al eerder aangaf, vaak bespaar je 250 euro.

De eerste 385 ben je toch al kwijt, dus zolang je onder dat bedrag blijft heb je dus 250 euro "winst"
Als je 635 euro kwijt bent aan ER speel je dus kiet. 250 meer kwijt dan zonder hoger ER, maar dat streep je weg tegen die 250 euro korting.
Maximaal ben je dus 250 euro duurder uit als je het volledig ER kwijt bent.

Dus als je 2 jaar maximaal ER hebt, en het ene jaar gebruik je 385 euro ER en het andere al je ER kwijt bent (885+) dan nog speel je kiet eigenlijk.

Je moet alleen wel dat bedrag kunnen missen, en je korting moet dus 250 euro per jaar zijn. Bij lager kan de "terugverdientijd " dus lager zijn.

Voor mij kan het makkelijk uit, voor anderen misschien niet. Afhankelijk van je fysieke gesteldheid.
Mn verstandskies lag helemaal verkeerd en moest er uit gehaald/gehakt worden

Verder heb ik jouw berekening ook gedaan en toegepast op Anderzorg basis + jong (maandelijkse betaling), ik kom op een maximale winst van 288 uit en maximale verlies van 212 uit. Je kan tot ongeveer 650EUR kosten hebben en dan nog heb je een 'winst' van 12EUR.
Gezien mijn verleden ga ik iig wel weer naar max eigen risico, het risico van 212 euro kan ik opvangen.

Wilde mijn vrouw ook naar max eigen risico zetten, maar realiseerde me dat dat dit jaar niet handig is ivm zwangerschap (medische indicatie dus bevallen in het ziekenhuis).
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste