Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Gisteren heb k gekeken toen ze hun premie net bekend hadden gemaakt en ik ben er behoorlijk zeker van dat er toen stond 'de laagste premie'. Misschien is er inmiddels een kleine prijsvechter toch onder gedoken?Rudedadude schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:02:
Ik word wat achterdochtig wanneer er bij Anderzorg staat:
"Ook in 2016 één van de laagste premies van NL"
Afgelopen jaren was dat altijd ronduit: de laagste premie. Maar in een rondgang kan ik overigens geen betere prijs vinden.Ik heb al jaren max eigen risico en jaarbetaling en kom dus dit jaar uit op omgerekend de 67,62 per maand. Wanneer je overstapt komt dat met de 40 euro van een tip-een-vriend actie uit op 64,29 per maand.
Overigens zijn er mogelijkheden via bijvoorbeeld PMA om er nog iets onder te komen, maar die voorwaarden zijn ruk.
Nogmaals, de huisarts geeft medisch advies, geen financieel. Ik snap echt niet hoe je dat kan verwachten van een huisarts? Het is gewoon je verantwoordelijkheid afwimpelen.thewizard2006 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:57:
[...]
Het is ook op te delen in meerdere delen. Tuurlijk kan je dat ff googelen. En ik zeg ook nergens dat ik niet de hand in eigen boezem steek. Echter is er voor een hoop mensen een hoop nog onduidelijk.
In mijn geval:
- heb ik nooit echt te maken gehad met eigen risico
- dacht ik te begrijpen wat het precies in hield
- dacht ik dat nog steeds na het (verkeerd) interpreteren van de info mbt basisverzekering
- zat de periode waarin ik pech had aan het einde van het jaar waardoor ik dus geen head up had gekregen voor het nieuwe jaar en dus dezelfde fout heb gemaakt.
- ben ik hier nooit op gewezen door de huisarts (en imo zou hij dat wel moeten doen of zelfs zien in jou dossier etc)
Het stelsel is niet onduidelijk, tenzij je je er gewoon niet in verdiept en desondanks toch een keuze hebt gemaakt gebaseerd op de laagste prijs. Dat geldt voor alles.
alles kan off-topic
De keuze voor de basisverzekering vind ik daarom niet interessant. De dekking is nagenoeg overal gelijk op een paar inheemse zorginstellingen na, waar je mijn inziens toch al niet dood gevonden wil worden. Met een max kosten van 385€ niet interessant.
Bij mij persoonlijk draait het juist om de tandarts en die fysio mocht ik indicenteel wat hebben. En dan niet voor die ene controle per jaar, of het kwikkende knietje, nee voor een wortelkanaalbehandeling à 700€ en die verstuikte enkel a 12x fysio (500€). Hoewel de kans op gebeuren klein is, leg ik graag zegge een 15€ per maand bij om dat vergoed te krijgen. En aangezien Anderzorg als een van de weinigen in het jong pakket geen max op die tandartskosten heeft, is de keuze snel gemaakt...
Die 75% tot 250€ tandartsnonsense ben ik met hierboven eens, dat is geen verzekering, dat is gokken wat je denkt te krijgen!
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Ik zit serieus te overwegen om maar gewoon een andere verzekeraar te nemen. Niet omdat ik direct ontevreden ben, maar zodat ik volgend jaar terug kan wisselen. Net als dat je energie elk jaar moet wisselen, moet ik dat straks ook met zorgverzekering gaan doen.Deveon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:00:
[...]
Helaas geld dat niet voor bestaande klanten.
Dat kan wel zo zijn. Maar het scheelt voor je vrouw natuurlijk wel dat ze niet al die troep hoeft te slikken. Of een hele zwakke pil kan nemen voor puur hormoon regulatie i.p.v. Anticonceptie. Mijn vrouw heeft een collega welke een bloedprop had wat ze gelinkt hadden aan haar pil gebruik. Mijn vrouw is er hoe dan ook erg blij mee. Hoeft ze er niet meer over na te denken (oops vergeten/ziek geweest enz. Maakt dan niet meer uit)jongetje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:49:
[...]
Mijn vrouw betaald iets van 30 euro per jaar voor de pil. Dus daar kun je 20 jaar de pil voor slikken ;-)
[/url].
Wij willen overigens beide geen kinderen. Dus dat maakt voor ons de keuze wellicht wat makkelijker.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Omdat de wereld niet zwart wit is. Zal vast als een shock komen maar niet iedereen weet altijd alles of heeft de capaciteit hiervoor. Fijn dat jij vanuit je ivoren toren alles kan overzien. Lekker oordelen.Aikon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:07:
[...]
Nogmaals, de huisarts geeft medisch advies, geen financieel. Ik snap echt niet hoe je dat kan verwachten van een huisarts? Het is gewoon je verantwoordelijkheid afwimpelen.
Er is niet elke keer weer zo'n discussie wat nu het beste is omdat het allemaal zo makkelijk en duidelijk is. Anders had iedereen wel altijd het goedkoopste genomen. Juist een huisarts zou (ben ik van mening!!) hier als extra controle/waarschuwing tussen kunnen zitten. Vaak heeft het medische advies namelijk financiële gevolgen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Dit is voor ons ook wel interessant.Neodymium schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:59:
En aangezien Anderzorg als een van de weinigen in het jong pakket geen max op die tandartskosten heeft, is de keuze snel gemaakt..
Hoe zit dat eigenlijk met die cashback? Dan moet ik iemand anders weer bij hun aanmelden?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Als Anderzorg dit jaar weer de goedkoopste is betekent dat je niet eens 20 euro per jaar bespaard...Sissors schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:00:
[...]
Ik zit serieus te overwegen om maar gewoon een andere verzekeraar te nemen. Niet omdat ik direct ontevreden ben, maar zodat ik volgend jaar terug kan wisselen. Net als dat je energie elk jaar moet wisselen, moet ik dat straks ook met zorgverzekering gaan doen.
Helemaal met je eens! Ging mij meer om het stukje kosten baaten (en dat je geen aanvullende verzekering voor de pil zou moeten nemen) dan om deze bijkomende voordelen.Thalaron schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:01:
[...]
Dat kan wel zo zijn. Maar het scheelt voor je vrouw natuurlijk wel dat ze niet al die troep hoeft te slikken. Of een hele zwakke pil kan nemen voor puur hormoon regulatie i.p.v. Anticonceptie. Mijn vrouw heeft een collega welke een bloedprop had wat ze gelinkt hadden aan haar pil gebruik. Mijn vrouw is er hoe dan ook erg blij mee. Hoeft ze er niet meer over na te denken (oops vergeten/ziek geweest enz. Maakt dan niet meer uit)
Wij willen overigens beide geen kinderen. Dus dat maakt voor ons de keuze wellicht wat makkelijker.
komop man, zit je nou te trollen of probeer je je stommiteit nog steeds te verdedigen?thewizard2006 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:07:
[...]
Omdat de wereld niet zwart wit is. Zal vast als een shock komen maar niet iedereen weet altijd alles of heeft de capaciteit hiervoor. Fijn dat jij vanuit je ivoren toren alles kan overzien. Lekker oordelen.
Er is niet elke keer weer zo'n discussie wat nu het beste is omdat het allemaal zo makkelijk en duidelijk is. Anders had iedereen wel altijd het goedkoopste genomen. Juist een huisarts zou (ben ik van mening!!) hier als extra controle/waarschuwing tussen kunnen zitten. Vaak heeft het medische advies namelijk financiële gevolgen.
Je hebt zelf een keuze gemaakt zonder de impact daarvan te onderzoeken. Hoe dom kun je zijn? Jij denkt gratis korting te kunnen pakken en gaat nu lopen janken dat dat deel van het systeem niet klopt. Wie je daarop wijst krijgt een sneer omdat jij niet wil accepteren dat je fout zit.
alles kan off-topic
M.a.w., een verhoging van 100 euro eigen risico levert een korting op van 120 euro... wie snapt het nog?
Ik zeg niet dat alles zo makkelijk is, maar dat je blijkbaar een keuze hebt gemaakt terwijl je niet weet waar je voor gekozen hebt. Vervolgens probeer je (deels) de schuld in de schoenen van je huisarts te duwen Kan je wel denken dat een medisch opgeleid persoon jou daarmee kan helpen, maar dat slaat gewoon nergens op.thewizard2006 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:07:
[...]
Omdat de wereld niet zwart wit is. Zal vast als een shock komen maar niet iedereen weet altijd alles of heeft de capaciteit hiervoor. Fijn dat jij vanuit je ivoren toren alles kan overzien. Lekker oordelen.
Vrijwel alles wat je doet heeft financiële gevolgen, moet je dan bij vrijwel alles financieel advies krijgen?
De discussie hier gaat overigens helemaal niet over het feit dat je je ER elk jaar moet betalen indien van toepassing. Gewoon over de zorgverzekeringen in het algemeen, en die hanteren allemaal exact dezelfde regels waar jij tegenaan bent gelopen.
Wat is daar vreemd aan? Of beter, hoe had jij het anders verwacht?Sdreeg schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:33:
Grappig, als je een eigen risico wilt van 785 euro, betaal je bij Anderzorg 79 euro per maand voor de basisverzekering. Bij een eigen risico van 885 euro kost dit 69 per maand.
M.a.w., een verhoging van 100 euro eigen risico levert een korting op van 120 euro... wie snapt het nog?
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Wat er vreemd aan is; voor het geval je kosten maakt die boven de 785 euro liggen, kunnen zij die tot een maximum van 100 euro bij je incasseren (immers tot een totaalmaximum van 885 euro). Voor die gestelde zekerheid van 100 euro betalen ze je gegarandeerd 120 euro (in de vorm van korting), ongeacht of de geschetste situatie zich voordoet.TRON schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:05:
[...]
Wat is daar vreemd aan? Of beter, hoe had jij het anders verwacht?
Lijkt me een merkwaardig verdienmodel.
Logisch zou andersom geweest zijn. Nu heb je sowieso 20€ korting.TRON schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:05:
[...]
Wat is daar vreemd aan? Of beter, hoe had jij het anders verwacht?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Misschien wel een fout? Zo wil ik ook wel een hoger eigen risico van 1000 als ik daardoor 2000 euro minder premie hoef te betalen.WhiteDragon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:21:
Aan de andere kant, je krijgt (extra) korting omdat je een stuk risico op je neemt. Het duurt langer voor je door je eigen risico heen bent, dus uiteindelijk zal op deze manier (in een normaal geval) de verzekering minder hoeven uit te keren.
alles kan off-topic
Premie per jaar | Eigen Risico | Premie per jaar + eigen risico |
€ 1.116 | € 385 | € 1.501 |
€ 1.068 | € 485 | € 1.553 |
€ 1.032 | € 585 | € 1.617 |
€ 984 | € 658 | € 1.642 |
€ 948 | € 758 | € 1.706 |
€ 828 | € 858 | € 1.686 |
Gebruik je méér dan € 385 eigen risico per jaar? Dan lijk je voordeliger uit te zijn met de premie van € 1.116 per jaar (€ 93 per maand)
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Of ze nemen gewoon dat stukje verlies en hopen zo meer mensen binnen te halen of over te laten stappen van een basis naar hoogste ER.
Immers als mensen ipv 93 + 385 die 69 + 885 nemen, maken ze winst als mensen over die 385 gaat.
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2015 14:48 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Scheelt natuurlijk wel, krijg je alleen de gezondste mensen (althans de mensen die verwachten dat ze weinig zorgkosten gaan maken komend jaar) in je verzekering.
Als je meer dan 385 eigen risico per jaar gebruikt ben je niet voordeliger uit met de premie die je hebt bij 385 eigen risico.TRON schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:46:
Zie hier tabulair:
Premie per jaar Eigen Risico Premie per jaar + eigen risico € 1.116 € 385 € 1.501 € 1.068 € 485 € 1.553 € 1.032 € 585 € 1.617 € 984 € 658 € 1.642 € 948 € 758 € 1.706 € 828 € 858 € 1.686
Gebruik je méér dan € 385 eigen risico per jaar? Dan lijk je voordeliger uit te zijn met de premie van € 1.116 per jaar (€ 93 per maand)
Namelijk als jij 1501euro kwijt bent (premie + 385), dan ben je bij max eigen risico maar 1213 totaal kwijt. Dus als je die 1501euro pakt, kan je voor dat zelfde geld tot 650euro kosten hebben (eigen risico) bij max eigen risico (828 + 650 = 1478).
Weet niet hoe private de private storage van Tweakers is, maar hier een excel gebaseerd op anderzorg: klik
[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 20-11-2015 15:45 ]
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/zorgplicht
Dit kan betekenen dat je halverwege het jaar plots niet meer bij je ziekenhuis naar keuze terecht kan, en/of op een wachtlijst komt tot het nieuwe jaar. Je kunt er nog wel zelf heen (restitutie), maar het ziekenhuis zal je vermoedelijk weigeren omdat hun contract met Ditzo zegt dat ze je behandeling dan zelf moeten betalen.
Anderzorg meldt bijvoorbeeld dat daar geen sprake van is in hun contracten:
https://www.anderzorg.nl/...en-over-maximumzorgbedrag
Maar die hebben vooralsnog geen contract gesloten met mijn lokale UMC. Nog maar even afwachten dan maar; ze zeggen dat ze dat wel nog gaan doen.
Dat betekent dat je met een goedkopere naturapolis blijkbaar beter af kunt zijn dan met een restitutiepolis.
[ Voor 22% gewijzigd door kunnen op 20-11-2015 16:12 ]
Je praat echt onzin en haalt er van alles bij wat ik totaal niet heb gezegd. Misschien moet je de posts eens terug lezen voordat je domme dingen zegt. Ik heb het nergens over gratis korting gehad. Heb het nergens over een systeem gehad dat niet klopt (wel dat het bijv niet voor iedereen even duidelijk is). Ik heb al lang gezegd dat ik de hand in eigen boezem steek en dat het een wijze les is geweest omdat ik dacht het te begrijpen maar het anders was dan ik dacht.Ankona schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:12:
[...]
komop man, zit je nou te trollen of probeer je je stommiteit nog steeds te verdedigen?
Je hebt zelf een keuze gemaakt zonder de impact daarvan te onderzoeken. Hoe dom kun je zijn? Jij denkt gratis korting te kunnen pakken en gaat nu lopen janken dat dat deel van het systeem niet klopt. Wie je daarop wijst krijgt een sneer omdat jij niet wil accepteren dat je fout zit.
Het enige punt waarvan ik vind dat de huisarts iets kan toevoegen (nergens gezegd dat ik het hem kwalijk neem maar wel dat ik denk dat het handig zou zijn) is om duidelijk te maken wat voor impact bepaalde zaken kunnen hebben. Hij heeft die kennis bij de hand en kan dat makkelijker uitzoeken dan de patiënt. En dan zeker mbt zaken aan het einde van het jaar die geen spoed hebben maar wel een grote impact kunnen hebben op je verzekering. Zodat je bijv dit kan uitstellen tot volgend jaar waarop je dan je verzekering kan aanpassen indien nodig en mogelijk. Je handelt toch al snel naar het advies van een huisarts vanwege zijn positie
zucht, nogmaals...Ik probeer nergens de schuld neer te leggen anders dan bij mijzelf. Ik dacht dat ik op de hoogte was van de werking van het systeem. Dit was blijkbaar niet zo. Dat is mijn verantwoordelijkheid en eigen schuld. Maar dat heb ik al gezegd. Ik zeg alleen dat een huisarts in bepaalde situaties hierin kan assisteren door bepaald advies. Dit heeft niets met medisch opgeleid persoon te maken maar het de positie van bijv de huisarts. Hij kan bepaalde zaken wel/goed overzien en dealt hier dagelijks mee. Hij kan dus zeker wat toevoegen op dat gebied.Aikon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:53:
Ik zeg niet dat alles zo makkelijk is, maar dat je blijkbaar een keuze hebt gemaakt terwijl je niet weet waar je voor gekozen hebt. Vervolgens probeer je (deels) de schuld in de schoenen van je huisarts te duwen Kan je wel denken dat een medisch opgeleid persoon jou daarmee kan helpen, maar dat slaat gewoon nergens op.
Nee. Heb ik ook nergens beweert. Wat ik wel zeg is dat de wereld niet zwart/wit is. Als jij bijv een nieuwe videokaart wilt kopen en je komt bij de winkel kan de verkoper jou een nieuwe zware videokaart verkopen. Hij kan ook je erop attenderen dat je bijv een nieuwe voeding nodig hebt of bepaalde aansluiting. Hoeft hij niet te doen maar heeft wel meerwaarde. Ben je ook zo iemand die voor zijn werk alleen doet wat hem gevraagd wordt en er niet over nadenkt om out of the box te denken om misschien iets beters/meer te leveren.Vrijwel alles wat je doet heeft financiële gevolgen, moet je dan bij vrijwel alles financieel advies krijgen?
Hier heb ik ook niets over gezegd.De discussie hier gaat overigens helemaal niet over het feit dat je je ER elk jaar moet betalen indien van toepassing. Gewoon over de zorgverzekeringen in het algemeen, en die hanteren allemaal exact dezelfde regels waar jij tegenaan bent gelopen.
[ Voor 40% gewijzigd door thewizard2006 op 20-11-2015 17:02 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Nee, je moet je aanmelden via een 'tip-een-vriend' pagina van iemand (voorheen socialshop). Degene die zo'n pagina optuigt kan daarbij instellen hoe een bedrag van 40 euro verdeeld wordt. Er zijn verschillende pagina's waar je als aanmelder de volledige 40 euro krijgt. De reden dat hier geen links in dit topic geplaatst mogen worden naar deze pagina's is omdat de houder van de pagina voor elke drie overstappers ook een beloning krijgt uitgekeerd.JSchut schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:28:
[...]
Dit is voor ons ook wel interessant.
Hoe zit dat eigenlijk met die cashback? Dan moet ik iemand anders weer bij hun aanmelden?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
https://www.independer.nl...-risico/wanneer-niet.aspx
Een heel aantal verzekeraars rekent geen eigen risico als je medicijnen neemt die onder hun lijst van 'voorkeursgeneesmiddelen' vallen, en dat zijn er best veel, zie hier:
https://www.zekur.nl/d850...t-farmaceutische-zorg.pdf
[ Voor 17% gewijzigd door blu-fox op 20-11-2015 17:38 ]
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Restitutiepolissen zijn ook echt niet zaligmakend, in tegenstelling tot veel consumentenprogramma's nog wel eens willen doen geloven. Sowieso heeft het grootste deel van de naturapolissen ook gewoon contracten met bijna) alle ziekenhuizen van nederland. Geloof me, de kans dat Anderzorg (= Menzis) geen contract sluit met jouw lokale UMC lijkt mij erg klein. Veel contracten worden pas erg laat afgesloten, al beginnen de onderhandelingen tegenwoordig wel vroeger dus over een paar weken is daar echt wel meer duidelijkheid overkunnen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:57:
Ik dacht dat ik eruit was, en dit jaar ging voor de restitutiepolis van Ditzo met maximaal eigen risico. Hiermee kan ik terecht bij oa. mijn lokale UMC. Maar nu heb ik sterk het vermoeden dat er ook voor restitutiepolissen sprake is van omzetplafonds, terwijl ik dacht dat dat niet zo was. Zie het kopje hieronder (dat relevant is voor restitutiepolissen, aangezien ze bij Ditzo niets anders hebben):
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/zorgplicht
Dit kan betekenen dat je halverwege het jaar plots niet meer bij je ziekenhuis naar keuze terecht kan, en/of op een wachtlijst komt tot het nieuwe jaar. Je kunt er nog wel zelf heen (restitutie), maar het ziekenhuis zal je vermoedelijk weigeren omdat hun contract met Ditzo zegt dat ze je behandeling dan zelf moeten betalen.
Anderzorg meldt bijvoorbeeld dat daar geen sprake van is in hun contracten:
https://www.anderzorg.nl/...en-over-maximumzorgbedrag
Maar die hebben vooralsnog geen contract gesloten met mijn lokale UMC. Nog maar even afwachten dan maar; ze zeggen dat ze dat wel nog gaan doen.
Dat betekent dat je met een goedkopere naturapolis blijkbaar beter af kunt zijn dan met een restitutiepolis.
Bij ZBC's (Zelfstandige Behandelcentra) wil het nog wel eens vaker voorkomen dat er geen contract is met de zorgverzekeraar. In dat geval wordt vaak een maximum percentage (in de regel 75%) vergoed bij naturapolissen. In het geval van een restitutieverzekering wordt 100% van het marktconforme tarief vergoed, wat meestal wel voldoet. Met omzetplafonds kan je ook in het geval van een restititutiepolis mee te maken krijgen, al komt dat in de regel niet vaak voor (en sowieso niet voor spoedeisende hulp).
Verder zie ik veel te vaak verhalen dat bij een restitutiepolis je altijd moet voorschieten en declareren bij de zorgverzekeraar en bij een naturapolis niet, maar in praktijk zal je in het geval dat de zorgaanbieder een contract heeft met de zorgverzekeraar dat sowieso niet hoeven, dus echt verschil zie ik hier niet in. Restitutieverzekeraars sluiten namelijk ook gewoon contracten af met de meeste zorgverleners.
Al met al: de kans dat je met je naturapolis veel meer moet bijbetalen dan met een restitutiepolis is in de praktijk voor de meeste mensen erg klein. Tuurlijk zijn er een aantal budgetpolissen waar je voor bepaalde behandelingen slechts bij een beperkt aantal ziekenhuizen terecht kan, maar bij mijn weten geldt dat vooral voor Zilveren Kruis (Basis Budget) en Zekur (Gewoon Zekur). VGZ vergoed bij goedkope polissen slechts gedeeltelijk bij ongecontracteerde apotheken.
Interessant.blu-fox schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:36:
Wat wellicht ook wel interessant is om mee te nemen bij het vergelijken van zorgverzekeraars:
Een heel aantal verzekeraars rekent geen eigen risico als je medicijnen neemt die onder hun lijst van 'voorkeursgeneesmiddelen' vallen, en dat zijn er best veel, zie hier:
Ik heb 3 middeltjes (bloeddruk) die in die pdf voorkomen. En ik verbrand elk jaar het volledige eigen risico aan dit. (zit nu bij FBTO)
Maar hoe regel je dat precies?
We stappen over naar b.v. Zekur uit jouw eerste link. Maar hoe zorgen we dan dat we van de Apotheek juist dat merk voorkeurmedicijn krijgen? Het zou me dus 385 euro schelen als dit te realiseren valt, begrijp ik dat goed?
http://www.consumentenbon...ragen_voorkeursbeleid.pdf
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Alle verzekeraars van de VGZ groep (Unive, VGZ, Zekur, Bewuzt, IZZ, IZA) hebben ditzelfde beleid. Bij voorkeursmedicijnen hoef je geen eigen risico te betalen. Let wel op dat je naar een gecontracteerde apotheek gaat, anders krijg je niet alle kosten volledig vergoed. Voor de terhandstellingskosten betaal je nog steeds wel je eigen risico. En het voorkeursmedicijn zal je (gecontracteerde) apotheek als het goed is jouw altijd aanbieden, dat is bij een gecontracteerde aanbieder zo vastgelegd (tenzij door medische noodzaak door de arts iets anders wordt voorgeschreven)Bart2005 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:09:
[...]
Interessant.
Ik heb 3 middeltjes (bloeddruk) die in die pdf voorkomen. En ik verbrand elk jaar het volledige eigen risico aan dit. (zit nu bij FBTO)
Maar hoe regel je dat precies?
We stappen over naar b.v. Zekur uit jouw eerste link. Maar hoe zorgen we dan dat we van de Apotheek juist dat merk voorkeurmedicijn krijgen? Het zou me dus 385 euro schelen als dit te realiseren valt, begrijp ik dat goed?
[ Voor 3% gewijzigd door MadBear op 20-11-2015 19:46 ]
Aan de andere kant zie ik dit als een enigszins verwerpelijke praktijk: bepaalde fabrikanten worden voorgetrokken omdat ze blijkbaar betalen aan de verzekeraar voor deze "voorkeur".
En sommige verzekeraars geven dat voordeel blijkbaar (deels) weer door aan de klant, wat netjes is.
Toch stuit me al dat soort schimmige handel met onze gezondheid tegen de borst.
Dat is gevoelsmatig geef ik toe.
[ Voor 56% gewijzigd door Bart2005 op 20-11-2015 20:09 ]
Die 'gezonde' mensen betalen verplicht mee voor jouw behandelingen zonder iets voor terug te krijgen. Zo werkt het natuurlijk ook.Zenix schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:27:
Iemand goedkope verzekering voor chronisch zieken? Mijn eigen risico is er al doorheen in januari. Zit nu bij Zilveren Kruis met de studentenverzekering, omdat ik nog student ben. Heb twee sterren tand en drie sterren aanvullend.
De premie gaat met zo'n 250 omhoog, Ben in totaal bijna 158 euro per maand kwijt (inclusief eigen risico en met jaarbetaling voor 4% korting) Wel een groot verschil als je ziet dat de 'gezonde' mensen de helft betalen of minder. Daarnaast worden diverse hulpmiddelen die ik gebruik steeds verder uitgekleed.... Als de zorg nou beter werd dan zou ik een hogere premie niet erg vinden, maar we betalen steeds meer voor minder.
Als ik geen gebruik maak van de zorg (en dat gebeurt nogal wat jaren) dan krijg ik er niets voor terug maar moet wel +/- 100 euro per maand af tikken.
Is allemaal niet erg, maar ik wil wel even de andere kant belichten.
Daarom is het ook zo krom om risico's en voorspelbare kosten samen op een hoop te gooien onder de mom van verzekering.PolarBear schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:17:
[...]
Die 'gezonde' mensen betalen verplicht mee voor jouw behandelingen zonder iets voor terug te krijgen. Zo werkt het natuurlijk ook.
Als ik geen gebruik maak van de zorg (en dat gebeurt nogal wat jaren) dan krijg ik er niets voor terug maar moet wel +/- 100 euro per maand af tikken.
Verzekeringen zijn er om risico's af te dekken. De kosten voor chronische ziektes, handicaps, hulpmiddelen etc zouden uit solidariteits principe omgeslagen moeten worden buiten de verzekeringen om door de overheid. En hiervoor vind ik (persoonlijke mening) een eigen risico ongepast.
alles kan off-topic
Goede post.Ankona schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:27:
[...]
Daarom is het ook zo krom om risico's en voorspelbare kosten samen op een hoop te gooien onder de mom van verzekering.
Verzekeringen zijn er om risico's af te dekken. De kosten voor chronische ziektes, handicaps, hulpmiddelen etc zouden uit solidariteits principe omgeslagen moeten worden buiten de verzekeringen om door de overheid. En hiervoor vind ik (persoonlijke mening) een eigen risico ongepast.
Veel zorgverzekeraars stimuleren je om óf geen vrijwillig eigen risico te nemen óf de €500 vrijwillig eigen risico d.m.v. relatief veel korting als je deze €500 neemt ipv €100/€200/€300/€400. Dit kan ik bevestigen.Sdreeg schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:52:
Hmm, zo te zien willen ze alleen verzekeringen met het hoogste ER verkopen. De premie zonder verhoogd ER is lang zo scherp niet (t.o.v. de concurrentie) als die met het hoogste ER.
Scheelt natuurlijk wel, krijg je alleen de gezondste mensen (althans de mensen die verwachten dat ze weinig zorgkosten gaan maken komend jaar) in je verzekering.
Let op! Bij de medicijnen komen altijd de terhandstellingskosten kijken, wat ongeveer neerkomt op €6,45 per medicijn (gewone uitgifte, geen bereiding, werkdag). Die zullen dan wel gewoon meetellen voor je eigen risico.blu-fox schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:36:
Wat wellicht ook wel interessant is om mee te nemen bij het vergelijken van zorgverzekeraars:
(Groetjes van een mdw van een zorgverzekeraar
Natuurlijk is dat zo, dat is bij elke verzekering hetzelfde.PolarBear schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:17:
[...]
Die 'gezonde' mensen betalen verplicht mee voor jouw behandelingen zonder iets voor terug te krijgen. Zo werkt het natuurlijk ook.
Maar aan de andere kant kunnen die gezonde mensen meestal het ook beter betalen, want als je gezond bent kan je over het algemeen ook meer werken of überhaupt werken? De kosten worden sowieso elk jaar hoger als je chronisch ziek bent of gehandicapt en daarnaast zijn enkele tegemoetkomingen afgeschaft.
https://www.rijksoverheid...h-zieken-en-gehandicapten
https://www.hetcak.nl/por...-compensatie-eigen-risico
Dan hebben we het over paar honderd euro, komt hard aan als je bijvoorbeeld afgekeurd bent en 75% van minimum loon krijgt. Vaak zitten deze mensen ook in sociale huurwoningen waarvan de prijzen ook elke jaar hoger worden. Dan snap ik wel dat mensen hun zorgverzekering niet meer kunnen betalen, omdat ze opeens minder krijgen en meer moeten betalen, daar kan die groep vaak niet mee omgaan. Gelukkig is het afgelopen jaar wel de zorgtoeslag omhoog gegaan voor die groep.
Maar over het algemeen hebben chronisch zieken niet veel te klagen hoor als je kijkt naar andere landen natuurlijk, gelukkig zijn wij hier behoorlijk sociaal
Ik denk overigens dat ik bij Zilveren Kruis blijf want heb niet iets kunnen vinden wat goedkoper is in combinatie met de studenten collectiviteit.
Hierin kan ik mij ook vinden. Het is ook de vraag wanneer wordt er gestopt met het verhogen van het eigen risico, waar ligt de grens?Ankona schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:27:
[...]
Daarom is het ook zo krom om risico's en voorspelbare kosten samen op een hoop te gooien onder de mom van verzekering.
[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 20-11-2015 21:34 ]
Die toeslagen zijn een crime en samen met het eigen risico een veel te groot financieel risico voor de zwakkeren en de kosten maar stijgen. En dan wil ik zogenaamde marktwerking op basis van publiek geld nog niet eens aanwijzen. Van mij mogen overigens ook alle zorgverzekeraars weg.
Wilde het even kwijt, maar hier wel een beetje offtopic.
Het zou denk ik beter zijn als mensen zelf de rekeningen moesten betalen en dan eventueel wat terug kregen op een later moment van de zorgverzekering. Zo is het in Belgie, tandartsen zitten gewoon in een oud gebouw en maken flink overuren maar het is wel erg goedkoop en je krijgt nog een flink deel terug van de basisverzekering die minder per jaar kost als in NL per maand.sambalbaj schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:46:
Tsja, ik blijf er bij dat het hele zorgstelsel terminaal ziek is.
Die toeslagen zijn een crime en samen met het eigen risico een veel te groot financieel risico voor de zwakkeren en de kosten maar stijgen. En dan wil ik zogenaamde marktwerking op basis van publiek geld nog niet eens aanwijzen. Van mij mogen overigens ook alle zorgverzekeraars weg.
Wilde het even kwijt, maar hier wel een beetje offtopic.
[ Voor 66% gewijzigd door Marzman op 20-11-2015 21:59 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is er dan geen catch? Want wat houd mij als chronisch zieke dan tegen om bij VGZ en co de verzekering naar keuze te nemen, max ER kiezen, preferente medicijnen halen bij de gecontracteerde apotheek? En dan met alle liefde telkens terhandstellingskosten betalen. Dan ga je toch veel minder snel door je ER heen, betaal liever 5/6 euro per keer dat ik medicijnen afhaal dan direct de volle pond tot die 385 wettelijk ER door mezelf is betaald aan de verzekeraar. Bespaar je in premie per maand want 885 ER, maar door die preferente medicijnen en alleen dat halen bij de voorgeschreven apotheek en je ER blijft onaangeroerd. Waar is dat addertje van formaat? Ja, de catch is dat je niet perse het voorgeschreven soort meekrijgt die jouw arts neerkrabbelt maar de goedkope, met zelfde werkzame stof bij voorkeur want mooi goedkoop.Awoodentree schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:05:
[...]
Veel zorgverzekeraars stimuleren je om óf geen vrijwillig eigen risico te nemen óf de €500 vrijwillig eigen risico d.m.v. relatief veel korting als je deze €500 neemt ipv €100/€200/€300/€400. Dit kan ik bevestigen.
[...]
Let op! Bij de medicijnen komen altijd de terhandstellingskosten kijken, wat ongeveer neerkomt op €6,45 per medicijn (gewone uitgifte, geen bereiding, werkdag). Die zullen dan wel gewoon meetellen voor je eigen risico.
(Groetjes van een mdw van een zorgverzekeraar)
Haal al jaren enkel voorkeursgeneesmiddelen, maar mijn 375 ER is er snel doorheen gegaan dit jaar. Idem voor volgend jaar met 385 ER. Maar als ik eentje uit dat rijtje kies zou ik theoretisch toch 885 ER kunnen kiezen, puur terhandstellingskosten kwijt zijn en het premievoordeel in de maand als winst overhouden? Klinkt te goed om waar te zijn, dus wie heeft hier al ervaring mee?
Ligt eraan of je alleen de medicijnen nodig hebt of ook andere kosten zoals elk jaar controle bij de specialist, andere therapieën en zo. Ik zou iig vóórdat je max eigen risico doet, eerst goed kijken welke zorg je dit jaar hebt gebruikt en wat is gedeclareerd bij je verzekeraar.Joosie200 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:09:
[...]
Is er dan geen catch? Want wat houd mij als chronisch zieke dan tegen om bij VGZ en co de verzekering naar keuze te nemen, max ER kiezen, preferente medicijnen halen bij de gecontracteerde apotheek? En dan met alle liefde telkens terhandstellingskosten betalen. Dan ga je toch veel minder snel door je ER heen, betaal liever 5/6 euro per keer dat ik medicijnen afhaal dan direct de volle pond tot die 385 wettelijk ER door mezelf is betaald aan de verzekeraar. Bespaar je in premie per maand want 885 ER, maar door die preferente medicijnen en alleen dat halen bij de voorgeschreven apotheek en je ER blijft onaangeroerd. Waar is dat addertje van formaat? Ja, de catch is dat je niet perse het voorgeschreven soort meekrijgt die jouw arts neerkrabbelt maar de goedkope, met zelfde werkzame stof bij voorkeur want mooi goedkoop.
Haal al jaren enkel voorkeursgeneesmiddelen, maar mijn 375 ER is er snel doorheen gegaan dit jaar. Idem voor volgend jaar met 385 ER. Maar als ik eentje uit dat rijtje kies zou ik theoretisch toch 885 ER kunnen kiezen, puur terhandstellingskosten kwijt zijn en het premievoordeel in de maand als winst overhouden? Klinkt te goed om waar te zijn, dus wie heeft hier al ervaring mee?
Dik gedrukte klopt niet. Ik heb het gisteren nog uitgerekend. Met de cashback actie en een jaar vooruitbetalen is het break-even punt €667,24. Dus als je meer dan €667,24 aan kosten gaat maken dan kan je beter voor alleen het wettelijke eigen risico gaan bij Anderzorg.TRON schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:46:
Zie hier tabulair:
Premie per jaar Eigen Risico Premie per jaar + eigen risico € 1.116 € 385 € 1.501 € 1.068 € 485 € 1.553 € 1.032 € 585 € 1.617 € 984 € 658 € 1.642 € 948 € 758 € 1.706 € 828 € 858 € 1.686

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben0s op 21-11-2015 14:54 ]
Probleem is dat ziekenhuizen weigeren inzage te geven in de kosten die gemoeid zijn met een controle afspraak, röntgenfoto maken of bloed prikken. Heb die vraag al eens gesteld en werd toen van het kastje naar de muur gestuurd (ziekenhuis verwees naar de verzekeraar en andersom )alwinuzz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:06:
[...]
Ligt eraan of je alleen de medicijnen nodig hebt of ook andere kosten zoals elk jaar controle bij de specialist, andere therapieën en zo. Ik zou iig vóórdat je max eigen risico doet, eerst goed kijken welke zorg je dit jaar hebt gebruikt en wat is gedeclareerd bij je verzekeraar.
Als het inhoudt dat twee controles per jaar + driemaal bloedprikken en een enkele röntgenfoto ook ervoor zorgt dat ik direct mijn ER verbruik, dan maakt het allemaal niet uit. Of je nu door de kat of hond gebeten word, je moet toch betalen. Kan me moeilijk bewust zijn van de kosten als ziekenhuizen geen inzage willen of kunnen geven voor gebruikelijke handelingen. Terwijl ik bij de apotheek, fysiotherapeut, tandarts en andere zorgaanbieders meteen weet waar ik aan toe ben.
De manier van declareren met allerhande DBC codes maakt het er in ieder geval niet makkelijker laat staan duidelijker op. Zelfs al heb je een nota van de verzekeraar voor je neus liggen. Allerhande handelingen worden onder 1 noemer gedeclareerd, je kunt het niet herleiden naar individuele handelingen. De overheid wil dat de burger stil staat bij de kosten die gemoeid zijn bij de zorg, maar krijgt de kans niet om daadwerkelijk bewust te zijn hoeveel iets nu echt kost.
[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 21-11-2015 14:51 ]
Misschien lees ik niet goed, maar ik kan niets vinden van een cash back actie dit jaar bij een zorgverzekering?Ruben0s schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:35:
[...]
Dik gedrukte klopt niet. Ik heb het gisteren nog uitgerekend. Met de cashback actie en een jaar vooruitbetalen is het break-even punt €667,24. Dus als je meer dan €667,24 aan kosten gaat maken dan kan je beter voor alleen het wettelijke eigen risico gaan bij Anderzorg.
[afbeelding]
[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2015 23:12 ]
Premie is als volgt opgebouwd:
Basispremie: €1163,40
Collectiviteit: - € 116,34
Eigen Risico €885: - € 222
Jaarbetaling: - € 24,75
Eindpremie: €800,31
Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de laagste premie, voorwaarden of wat dan ook kan me niet schelen, ik ben kerngezond en heb nooit wat, ga nooit naar de huisarts en nooit naar de tandarts.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, dat weet ik ook, maar dat risico wil ik nemen.
Hoogste eigen risico: 69,00 x 12 maanden = 828,00
Jaarbetaling 2% premiekorting: -16,56
Cashback bij overstappen: -40,00
Eindpremie: 771,44
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Via welke partij stap je over dan?haribold schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:37:
Anderzorg:
Hoogste eigen risico: 69,00 x 12 maanden = 828,00
Jaarbetaling 2% premiekorting: -16,56
Cashback bij overstappen: -40,00
Eindpremie: 771,44
Vasectomie komt niet boven je ER uit, huisartsen doen het hier voor €500! En zkh voor iets van €250,-Cobb schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:
Voor mij dit jaar niet de goedkoopste. Wil namelijk een vasectomie laten doen in 2016. Wordt weer een hoop polissen door zoeken.
diskeltische lurker
Anoniem: 401404
Overstappen doe ik via Independer (€25 cashback), weliswaar een iets lagere cashback dan via Anderzorg zelf, maar bij Independer krijg je er wel gratis dekking bij voor tandartskosten na een ongeluk (twv €10.000). Ondanks dat ik hartstikke gezond ben zit een ongeluk in een klein hoekje (wat ik dus graag afdek met een verschil van €15 in cashback).
ER is niet van toepassing aangezien vasectomie niet onder de basisverzekering valt.technopeuter schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:05:
[...]
Vasectomie komt niet boven je ER uit, huisartsen doen het hier voor €500! En zkh voor iets van €250,-
Dit kan bijvoorbeeld via https://www.cashbackxl.nl...ekeringen/zorgverzekering. Zelf geen ervaring mee overigens.
Edit: ik zie nu dat Anderzorg hier niet bij staat. Friesland overigens wel, en die zitten in de buurt van Anderzorg qua premie.
[ Voor 18% gewijzigd door kunnen op 22-11-2015 13:12 ]
Dan kom ik uit (met 885 ER) bij CZ Direct met CZ extra, maandpremie 90,50. Ik heb nog niet kunnen vinden of ik korting krijg bij een jaarbetaling (heeft mijn voorkeur).
O wacht toch Per jaar: € 1.053,42 (U bespaart € 2,72 p/m) 87,78 ipv 90,50
[ Voor 22% gewijzigd door Cobb op 22-11-2015 17:09 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Terecht dat consumenten dat doen, het gaat om efficient je eigen geld uitgeven. Maar het heeft niets meer met verzekeren te maken als je je keuzes aan kunt passen aan de kosten die je verwacht. Geen wonder dat het systeem niet te betalen is....
alles kan off-topic
Tja de overheid schijt in zijn eigen nest, we moeten tegenwoordig overal rekening mee houdenAnkona schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:05:
Het bewuste kiezen zoals we in dit topic ook al zien bewijst het falen van het systeem.
Terecht dat consumenten dat doen, het gaat om efficient je eigen geld uitgeven. Maar het heeft niets meer met verzekeren te maken als je je keuzes aan kunt passen aan de kosten die je verwacht. Geen wonder dat het systeem niet te betalen is....
-daling woningwaarde
-zelf sparen voor pensioen
-even een nieuwe auto kopen als de Min Pres dat van ons vraagt als het weer eens secht gaat met de economie, lees dus een flinke spaarbuffer!
-385 eigen risico
-flinke naheffing door nieuwe belastingregels
-eigen gasmasker en antistof ivm dreiging gifgas..
Geld moet ergens vandaan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cobb op 22-11-2015 17:13 ]
Univé Zorg geregeld, geen aanvullende pakketten voor € 96,30 ER op € 385,- gelaten. Door mijn overige verzekeringen ook weer terug maar Univé te doen krijg ik nog 7,5% extra ledencollectief korting op mijn zorgverzekering (blijvend). Die € 96,30 is inclusief 10% korting alleen in het eerste jaar voor nieuwe zorgverzekerden.
De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out
Mijn dochter is in Juli geboren en wij hadden ook de keuze vorig jaar. Het meeste zit in het basispakket... Wij hebben niet voor aanvulling gekozen en hebben alleen de eigen bijdrage kraamhulp hoeven betalen van iets meer dan 100€. Mijn vriendin is in het ziekenhuis bevallen (wel medische indicatie).ybos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:15:
Zit bij zilveren kruis en mijn vrouw is zwanger. Nu roept iedereen maximaal verzekeren die vrouw van je, iemand recent met dit bijltje gehakt?
Onze dochter is in augustus bevallen, wij hadden gekozen voor delta lloyd met aanvullend pakket start. Alles wordt vergoed, we hebben combinatietest (160 euro) gedaan en een zwangerschapscursus (200 euro) en kraamzorg volledig vergoed. Koste geloof ik iets van 118 p/m (incl tandarts) met eigen risico op 385 ( stom hadden we op max moeten zetten, niks van verbruikt)ybos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:15:
Zit bij zilveren kruis en mijn vrouw is zwanger. Nu roept iedereen maximaal verzekeren die vrouw van je, iemand recent met dit bijltje gehakt?
[ Voor 7% gewijzigd door koekkoek op 22-11-2015 19:50 ]
Max eigen risico, jaarbetaling en aanvullende verzekering (9x fysio en 75% van tandarts tot Eur 250).
Geeft een premie van Eur 926,04 per jaar, oftwel Eur 77,17 per maand.
Aanvullende verzekering is de meeste jaren wel gunstig vanwege enkele issues met gebit en enkele fysio behandelingen.
Voor mezelf ben ik overgeleverd aan m'n werk, die 100% van m'n zorgverzekering betalen. Maar dan wel degene die zij voor me kiezen
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Weet je dat zeker? heb je daar berekeningen op losgelaten?evleerdam schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:25:
Aanvullende verzekering is de meeste jaren wel gunstig
Een tandartsverzekering is veelal niet echt heel gunstig en wellicht alleen een klein beetje interessant voor als je het geld niet hebt liggen. En aangezien je zelf vrijwillig kiest voor een maximaal eigen risico lijkt me dat in jouw geval niet zo.
Ik heb sinds dit jaar geen tandartsverzekering meer en dat bijgehouden in excel. vooralsnog ben ik goedkoper uit. Het begon me op te vallen dat je toch maar een beperkte vergoeding hebt en alsnog 25% zelf staat te betalen.
Ongeveer 20 euro per maand (dus 240 euro per jaar) voor een dekking van 500 euro en dan alsnog een bijdrage van 25%.... dat zou toch meer mensen aan het denken moeten zetten lijkt me?
[ Voor 29% gewijzigd door RodeStabilo op 23-11-2015 08:08 ]
Hij geeft aan wat issues te hebben met gebit. Tandarts "verzekering" is in feite korting inkopen.Friespeuk schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:06:
[...]
Weet je dat zeker? heb je daar berekeningen op losgelaten?
Een tandartsverzekering is veelal niet echt heel gunstig en wellicht alleen een klein beetje interessant voor als je het geld niet hebt liggen.
alles kan off-topic
Ja, maar dan nog hoeft het niet zinvol te zijn. Als je echt issues hebt moet je alles boven het verzekerde bedrag alsnog zelf betalen en ga je toch al snel boven dat bedrag komen.Ankona schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:29:
[...]
Hij geeft aan wat issues te hebben met gebit. Tandarts "verzekering" is in feite korting inkopen.
(ben het wel met je eens dat het in zijn algemeenheid twijfelachtig is of het verstandig is een tandartsverzekering te nemen. Premie is hoog en dekking zeer beperkt, echte klappers vallen buiten de dekking en voorspelbare controles er binnen)
[ Voor 54% gewijzigd door Ankona op 23-11-2015 08:37 ]
alles kan off-topic
Het is vooral bij mensen zoals ik voordelig, niet echt een probleemgebit maar wel altijd een dingetje of twee. Dit jaar is een spalkje volledig vervangen, kosten waren ruim 160 euro. Dan is een verzekering voor 250 euro met 100% dekking een interessante optie als de premie maar 120 euro per jaar is.Friespeuk schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:32:
[...]
Ja, maar dan nog hoeft het niet zinvol te zijn. Als je echt issues hebt moet je alles boven het verzekerde bedrag alsnog zelf betalen en ga je toch al snel boven dat bedrag komen.
Ik weet dat ik elk jaar wel iets aan mijn spalk moet laten doen (vaak een stukje vastlijmen) en dan is aanvullend vaak wel voordeliger dan volledig zelf betalen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat is inderdaad mijn punt. Heb het daarom dit jaar uitgeprobeerd en het valt voor mij en m'n vrouw tot nu toe voordeliger uit en ik vind niet echt dat ik een geweldig gebit hebAnkona schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:35:
(ben het wel met je eens dat het in zijn algemeenheid twijfelachtig is of het verstandig is een tandartsverzekering te nemen. Premie is hoog en dekking zeer beperkt, echte klappers vallen buiten de dekking en voorspelbare controles er binnen)
Dat is uitzoekwerk waar ik ook wat aan heb. DankCobb schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:04:
Vasectomie, nieuwe bril dan toch maar 75% tandarts (maakte niets meer uit in de premie) en 18 fysio (had 9 gekozen, met Powerliften kan fysio weleens handig zijn..)
Dan kom ik uit (met 885 ER) bij CZ Direct met CZ extra, maandpremie 90,50. Ik heb nog niet kunnen vinden of ik korting krijg bij een jaarbetaling (heeft mijn voorkeur).
O wacht toch Per jaar: € 1.053,42 (U bespaart € 2,72 p/m) 87,78 ipv 90,50
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Maar een aantal keuzes maken het wel iets gemakkelijker:
wel-geen bril
9-18 fysiobehandelingen
tandarts xx% vergoeding...
vrije keuze of aangewezen behandeldcentrum..
Vooralsnog kom ik uit op premies van rond de 100 euro (geen aanpassing eigen risico en maandelijkse betaling) overweeg wel een jaarlijkse betaling om toch die extra 40-50 euro te besparen.
...
Bij anderzorg krijg je bij deze aanvullende verzekering ook maximaal 9 fysio behandelingen. Alleen tandarts kan het net niet uit maar met fysio zeker wel.Friespeuk schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:06:
[...]
Weet je dat zeker? heb je daar berekeningen op losgelaten?
Een tandartsverzekering is veelal niet echt heel gunstig en wellicht alleen een klein beetje interessant voor als je het geld niet hebt liggen. En aangezien je zelf vrijwillig kiest voor een maximaal eigen risico lijkt me dat in jouw geval niet zo.
Ik heb sinds dit jaar geen tandartsverzekering meer en dat bijgehouden in excel. vooralsnog ben ik goedkoper uit. Het begon me op te vallen dat je toch maar een beperkte vergoeding hebt en alsnog 25% zelf staat te betalen.
Ongeveer 20 euro per maand (dus 240 euro per jaar) voor een dekking van 500 euro en dan alsnog een bijdrage van 25%.... dat zou toch meer mensen aan het denken moeten zetten lijkt me?
Je hebt helemaal gelijk dat meestal de tandarts alleen niet voordelig is en daar heb ik inderdaad berekeningen op los gelaten. Maar fysio is iets van eur 40 per keer dus dat gaat vaak hard.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
625164
Dit is het resultaat

In het rood betalingen, in het zwart vergoedingen.
Verschil is €45 per jaar bij 885 en 10 euro per jaar bij 385.
Maak ik ergens een denkfout? Een nieuwe bril heb ik nodig, dus die komt sowieso. Fysio niet perse 20 behandelingen nodig, maar 9 toch wel.
edit: dit is ongeveer €15 duurder per maand dan dezelfde dekking in 2015. Dank u overheid.
[ Voor 8% gewijzigd door 625164 op 23-11-2015 11:11 ]
Als je een beetje rondshopt kan je die voor onder de € 400 laten doen. Kan je uitrekenen of het goedkoper is om die mee te verzekeren.Cobb schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:
Voor mij dit jaar niet de goedkoopste. Wil namelijk een vasectomie laten doen in 2016. Wordt weer een hoop polissen door zoeken.
Ja, ik wil graag naar Reinier de Graaf, daar is het ongeveer 400.timag schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:22:
[...]
Als je een beetje rondshopt kan je die voor onder de € 400 laten doen. Kan je uitrekenen of het goedkoper is om die mee te verzekeren.
Maar als ik voor CZ Extra kies, heb ik ook nog een brilvergoeding (en ik moet een nieuwe binnenkort), 75% tandarts (niet veel meestal een controle..) en ieder jaar gebruik ik wel een 4/6 fysio beurten. Dan heb ik die CZ Extra er wel uit.
Overstappen naar Anderzorg kan via de tip-een-vriend-actie. Zoek bijvoorbeeld op twitter naar "Anderzorg 40" en je krijgt wel links van "vrienden" waarbij je 40 euro krijgt voor het overstappen.
Klopt, zat ik later ook al aan te denken toen ik op de terugweg naar huis wasRuben0s schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:35:
[...]
Dik gedrukte klopt niet. Ik heb het gisteren nog uitgerekend. Met de cashback actie en een jaar vooruitbetalen is het break-even punt €667,24. Dus als je meer dan €667,24 aan kosten gaat maken dan kan je beter voor alleen het wettelijke eigen risico gaan bij Anderzorg.
[afbeelding]
Doe dit ook al wat jaren, dus dit jaar gewoon weer. Neem alleen standaard fysio op (sporten/klussen dus kans op blessures) en reken gewoon dat ik al die jaren 800+ euro per jaar in de zak heb gehouden, dus ga niet zeuren als ik toch iets krijg en dat bedrag moet dokken. Blijf er op hameren: apart zetten dat geld of zorgen dat je het in ieder geval hebt liggen: genoeg gejammer gehoord van vrienden die balen dat ze het eigen risico moet betalen omdat ze ineens iets ernstigs krijgen: lullig, maar je moet het wel goed regelenRonaldDesigns schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:03:
Ook volgend jaar weer max eigen risico. Ik ga nog wel even vergelijken, vorig jaar scheelde het weinig dus geen moeite gedaan, misschien dit jaar meer verschil.
Zit al paar jaar bij CZ Direct, en van wat er dan ingediend is voor mij ooit ging dat goed
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 23-11-2015 12:44 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb mij vorige jaar aangemeld bij Icare Ledenvereniging (kost je 20 euro per jaar en heeft wat leuke voordeeltjes). Ik gebruik het alleen voor de 10% korting bij Unive: http://www.icare.nl/ledenvereniging.aspx De kortingsregeling vind je hier: https://zorgpremiekorting.ledenvereniging.nl/JSchut schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:41:
[...]
[...]
Sorry. Jullie hebben helemaal gelijk.
Ik twijfel heel erg waar ik heen moet gaan. Durf het eigen risico niet zo goed op te hogen. We zitten nu bij Interpolis.
Unive lijkt een goede optie als we het eigen risico op 385 houden. Enige wat ik er voor mijn vrouw bij wil is fysio. Voor mij zou een bril vergoeding leuk zijn. Echter betaal je in de regel dan meer verzekering dan dat de bril kost.
Edit: ik zie dat je ook korting krijgt bij Zilverenkruis, Avero en Menzis voor de mensen die dit interessant vinden. Bij Unive krijg je de kosten van de ledenvereniging a €20,50 vergoedt als je een aanvullende verzekering erbij afsluitn
[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 24-11-2015 09:07 ]
Vorig jaar. Heb niet maximaal verzekerd, gewoon de meest gunstige gepakt met de maximale vergoeding voor kraamzorg en ziekenhuis (leek erop dat wij een ziekenhuisbevalling zouden doen zonder medische indicatie).ybos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:15:
De kraamzorgers indiceerde extra uren kraamzorg en de eigen bijdrage rekening van de kraamzorg viel daardoor al flink hoger uit dan de extra kosten van de aanvullende zorgverzekering. Daarmee had ik de aanvullende zorg er al uit.
Voor het kraampakket e.d. hoef je het niet te doen trouwens, meeste is voor een paar tientjes wel te krijgen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Het ie eerder andersom. Geneuzel wordt wel gedekt, maar zodra het geld gaat kosten zit er een maximum aan.icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:47:
Wat ik mis is een tandartsverzekering welke het geneuzel (gaatjes, controle) niet dekt maar wel de kosten in het geval van noodgevallen. Dat lijkt echter niet mogelijk.
Ik heb mijn tandartsverzekering ook gewoon laten vallen. In de praktijk is die verzekering zo duur dat je iedere 2-3 jaar voor een kroon betaalt. En zit er een maximum op van 1500-2000 euro
Mocht je bv door een ongeluk hele dure zorg nodig hebben dan valt dat vaak onder andere verzekeringen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Bij Independer maken ze reclame dat je er zo'n tandongevallenverzekering bij krijgt als je hun site een verzekering afsluit. Zou dan alleen gaan om als je zelf ergens vanaf dondert, als iemand je van de fiets rijdt mag diegene sowieso jouw tandartskosten betalen lijkt meicecreamfarmer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:47:
Wat ik mis is een tandartsverzekering welke het geneuzel (gaatjes, controle) niet dekt maar wel de kosten in het geval van noodgevallen. Dat lijkt echter niet mogelijk.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Na ja zoiets zoek ik dus.2Dutch schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:03:
[...]
Bij Independer maken ze reclame dat je er zo'n tandongevallenverzekering bij krijgt als je hun site een verzekering afsluit. Zou dan alleen gaan om als je zelf ergens vanaf dondert, als iemand je van de fiets rijdt mag diegene sowieso jouw tandartskosten betalen lijkt me
Nu kun je beter frauderen door te zeggen dat het in het buitenland gebeurd is. Dan dekt je reisverzekering het.
alles kan off-topic
Momenteel zit ik bij de Zilveren Kruis.
Basisverzekering:
- BasisZeker Naturapolis
Aanvullende verzekering:
- Compactpolis
- Tandverzekering
Tand Compleet (tot 500 euro alles vergoed, behalve veel dingen niet.. tot 75%)
Nu heb ik via een verzekering site gekeken voor iets anders. En dan kom ik uit op de Frieslander zorgverzekering. Hierbij kom ik op 111,25. per maand.
Basis: Zelf Bewust Polis
Aanvullend: AV Tand Extra (tot 500 euro 100% vergoed, behalve op bruggen en kronen.. deze vergoed wel meer dan Zilveren kruis Achmea)
Eigen risico: € 385,-
Maar zie ik dan nog iets over het hoofd?
Want momenteel heb ik de middelste verzekering bij de Zilveren Kruis Achma, namelijk de ""BASIS ZEKER".
En als ik bv overstap naar de Friesland, dan neem ik de ZELF BEWUST.
Zit er bv nog grote verschillen in tussen de Basis Budget en de Basis Zeker?
Ik zie door de bomen het bos niet meer..... heeft iemand tips?
Daarom zou het denk ik ook goed zijn om de controles in de basisverzekering te stoppen. Net als de huisarts moet dit laagdrempelig zijn vind ik. Een beginnend gaatje vullen kost een stuk minder dan wanneer het al zover is dat er een wortelkanaalbehandeling nodig is.Ankona schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:29:
Ik denk dat bij tandartskosten wel een beetje meespeelt dat veel grote klappers het gevolg zijn van nalatigheid bij controles.
Yamaha MT-09
klopt. Sowieso is die hele tandarts-verzekering een kostenreductie. Als je een goed gebit hebt, dus (halfjaarlijkse) controle met misschien 1 a 2 gaatjes.. dan kan het makkelijk uit geen verzekering te nemen.icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:47:
Ik ga jaarlijks in november, ff controle, tandsteen weghalen en voor 50 euro ben ik klaar. Tandartsverzekering is al snel 200+ per jaar.
Ik heb opgezegd nadat ik -wederom- niks had en de verzekering doodleuk zei: Ja.. een controle mag maximaal 23,49 kosten hoor, jij hebt 24,36 moeten betalen, dus het verschil mag je zelf bij leggen.
Sta je dan.. met je 300 euro per jaar verzekering.
diskeltische lurker
Mee eens. Wat mij betreft mag er veel meer preventief spul worden gestimuleerd ook: voorkom je erger en haal je ook dat fabeltje weg dat als je nergens last van hebt er niks aan de hand is. Nu zijn gaatjes een herkenbaar voorbeeld, maar wat dacht je van hoog cholesterol of hoge bloeddruk? Hoeft geen klachten te geven maar je bent wel een tikkende tijdbomBergie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:01:
[...]
Daarom zou het denk ik ook goed zijn om de controles in de basisverzekering te stoppen. Net als de huisarts moet dit laagdrempelig zijn vind ik. Een beginnend gaatje vullen kost een stuk minder dan wanneer het al zover is dat er een wortelkanaalbehandeling nodig is.
Dat niet-onderbouwd napraten voegt ook niks toe. De Budget aanvullende verzekering van Anderzorg is een prima investering, ook als je hem enkel voor de tandarts kiest.technopeuter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:14:
klopt Tandartsverzekerining niet doen! Alleen verzekeren wat je zelf niet kunt dragen, overige is weggooien van geld (tenzij je zeker weet dat je wat hebt aan kosten)
Praktijkvoorbeeld van mijzelf:
Periodieke controle C11 €20,01
Gebitsreiniging M03 €47,20
Totaal: €67,21
Totaal per jaar obv 2x: €134,42
Anderzorg dekt daarvan in de aanvullende Budgetpolis 75%, wat neerkomt op €100,81.
12*9,75 minus bovengenoemde dekking houd je €16,19 over wat je "te veel" hebt betaald. Heb je nog 150 euro declaratietegoed over voor nieuwe foto's of een eventueel gaatje. Gaatje vullen kost bij mijn tandarts €44,41 (incl verdoving, ben een poes). Daarvan wordt dus ook €33,30 vergoedt, et voila: zonder poespas €17 verdiend. En dan kan je je nog 9x door je fysio laten aaien...
Jouw voorbeeld laat dus precies zien dat het niet werkt.internetinfo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:58:
[...]
Dat niet-onderbouwd napraten voegt ook niks toe. De Budget aanvullende verzekering van Anderzorg is een prima investering, ook als je hem enkel voor de tandarts kiest.
Praktijkvoorbeeld van mijzelf:
Periodieke controle C11 €20,01
Gebitsreiniging M03 €47,20
Totaal: €67,21
Totaal per jaar obv 2x: €134,42
Anderzorg dekt daarvan in de aanvullende Budgetpolis 75%, wat neerkomt op €100,81.
12*9,75 minus bovengenoemde dekking houd je €16,19 over wat je "te veel" hebt betaald. Heb je nog 150 euro declaratietegoed over voor nieuwe foto's of een eventueel gaatje. Gaatje vullen kost bij mijn tandarts €44,41 (incl verdoving, ben een poes). Daarvan wordt dus ook €33,30 vergoedt, et voila: zonder poespas €17 verdiend. En dan kan je je nog 9x door je fysio laten aaien...
Bij Basis Budget zijn maar een beperkt aantal ziekenhuizen gecontracteerd. Zie hier voor een overzicht.Aggressor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:56:
Zit er bv nog grote verschillen in tussen de Basis Budget en de Basis Zeker?
Ok dankjewel.MadBear schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:44:
[...]
Bij Basis Budget zijn maar een beperkt aantal ziekenhuizen gecontracteerd. Zie hier voor een overzicht.
In principe is dit genoeg toch?
Of raad je meer aan?
Volgens mij enkel Hema en FBTO (750)Viavia28 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:48:
Weet iemand waar ik een tandartsverzekering kan afsluiten voor meer dan 500 euro vergoeding, waarbij ik geen verklaring hoef af te geven?
Geen referrals voor eigen gewin!