Zorgverzekering 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:55
evleerdam schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:25:

Max eigen risico, jaarbetaling en aanvullende verzekering (9x fysio en 75% van tandarts tot Eur 250).

Geeft een premie van Eur 926,04 per jaar, oftwel Eur 77,17 per maand.

Aanvullende verzekering is de meeste jaren wel gunstig vanwege enkele issues met gebit en enkele fysio behandelingen.
Ik zit ook al jaren op maximaal eigen risco bij anderzorg, alleen iets meer aanvullend verzekerd ivm lenzen, podotherapie en fysio. 84,75 per maand.
Maximaliseren van eigen risisco levert 288 euro per jaar op. Mocht ik een keer iets hebben in het ziekenhuis, dan is dat te overzien qua extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Aggressor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:20:
[...]
Ok dankjewel.
In principe is dit genoeg toch?
Of raad je meer aan?
Dat hangt van jezelf af. Als ik snel kijk zijn (de/een aantal?) universitaire ziekenhuizen uitgesloten zoals het AMC in Amsterdam en het LUMC in Leiden of een ander ziekenhuis van jouw keuze. Als je daar dus terecht wilt voor onderzoek / een ingreep zul je moeten bijbetalen.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 25-11-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:33:
[...]

Jouw voorbeeld laat dus precies zien dat het niet werkt.
Ik neem om het jaar de Jong-aanvulling bij AnderZorg. Met de brilvergoeding en mijn tandartsbezoek speel ik dan precies quitte. Mocht ik dan naar de fysio willen, vaccinaties of foto's bij de tandarts, dan kost me dat dus niks extra. In de jaren zonder nieuwe bril heb ik geen aanvulling. De tandartskosten zijn dan sowieso lager dan de premie.

Losse tandartsverzekeringen snap ik verder ook nooit zo. Hetgeen waar je je voor wil verzkeren (dus hoge kosten zoals bijvoorbeeld meerdere bruggen en een kostenplaatje van > 1000 euro) krijg je maar zelden vergoed door de maxima van 250, 500 of soms 750 euro.

En mensen die 15 euro per maand betalen om misschien maximaal 250 euro vergoed te krijgen snap ik al helemaal niet (je betaalt dus 180 euro om misschien 250 vergoed te krijgen). Ik snap dat je het doet wanneer je weet dat je behandelingen voor het komende jaar rond dat bedrag uitkomen en je dus op die manier geld bespaart (maar wanneer is dat zo (en moet je dan ook niet naar een hoger bedrag), maar als je alleen een consult verwacht met het idee 'wie weet jenb ik ooit een gaatje en dan wordt het betaald', snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik ken wel mensen die elke maand wel 15 euro voor een tandartsverzekering betalen. Als ze zonder die verzekering opeens een rekening krijgen van de tandarts van bv 100 euro, dan hebben ze geen geld om dat te kunnen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:10:
Ik ken wel mensen die elke maand wel 15 euro voor een tandartsverzekering betalen. Als ze zonder die verzekering opeens een rekening krijgen van de tandarts van bv 100 euro, dan hebben ze geen geld om dat te kunnen betalen.
Dit is typisch een voorbeeld van "Mensen met geld houden meer geld over dan mensen met minder geld".

Terry Pratchet had dit mooi verwoord in zijn Discworld serie:

“The reason that the rich were so rich, Vimes reasoned, was because they managed to spend less money.

Take boots, for example. He earned thirty-eight dollars a month plus allowances. A really good pair of leather boots cost fifty dollars. But an affordable pair of boots, which were sort of OK for a season or two and then leaked like hell when the cardboard gave out, cost about ten dollars. Those were the kind of boots Vimes always bought, and wore until the soles were so thin that he could tell where he was in Ankh-Morpork on a foggy night by the feel of the cobbles.

But the thing was that good boots lasted for years and years. A man who could afford fifty dollars had a pair of boots that'd still be keeping his feet dry in ten years' time, while the poor man who could only afford cheap boots would have spent a hundred dollars on boots in the same time and would still have wet feet.

This was the Captain Samuel Vimes 'Boots' theory of socioeconomic unfairness.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Lees al een tijdje mee en nu moet ik er ook aan geloven >:)
internetinfo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:58:
[...]

Dat niet-onderbouwd napraten voegt ook niks toe. De Budget aanvullende verzekering van Anderzorg is een prima investering, ook als je hem enkel voor de tandarts kiest.
Praktijkvoorbeeld van mijzelf:

Periodieke controle C11 €20,01
Gebitsreiniging M03 €47,20
Totaal: €67,21
Totaal per jaar obv 2x: €134,42

Anderzorg dekt daarvan in de aanvullende Budgetpolis 75%, wat neerkomt op €100,81.
12*9,75 minus bovengenoemde dekking houd je €16,19 over wat je "te veel" hebt betaald. Heb je nog 150 euro declaratietegoed over voor nieuwe foto's of een eventueel gaatje. Gaatje vullen kost bij mijn tandarts €44,41 (incl verdoving, ben een poes). Daarvan wordt dus ook €33,30 vergoedt, et voila: zonder poespas €17 verdiend. En dan kan je je nog 9x door je fysio laten aaien...
4x M03 per keer? Dat is normaal maar 2x (dus 10 min) en dus 'maar' €23,60. Verder is de redenering prima. Als vaste kosten al de premie van een aanvullend pakket dekken, dan krijg je de rest in principe gratis.
technopeuter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:14:
klopt Tandartsverzekerining niet doen! Alleen verzekeren wat je zelf niet kunt dragen, overige is weggooien van geld (tenzij je zeker weet dat je wat hebt aan kosten)
Een losse tandarts verzekering misschien niet (hangt er ook maar net vanaf of je nu al zeker weet of je kosten gaat krijgen), maar wanneer het onderdeel is van een aanvullend pakket en dat pakket dan ook nog eens dingen vergoed die je normaal ook aan vaste kosten hebt (lenzen bijvoorbeeld) dan dekken die vergoedingen dus in feite de extra premie.
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:04:
Ik heb eens zitten rekenen tussen wat voor mij volgens independer de beste optie is, en wat de goedkoopste zou moeten zijn (Anderzorg met €4,70 aan extras)

Dit is het resultaat

[afbeelding]

In het rood betalingen, in het zwart vergoedingen.

Verschil is €45 per jaar bij 885 en 10 euro per jaar bij 385.

Maak ik ergens een denkfout? Een nieuwe bril heb ik nodig, dus die komt sowieso. Fysio niet perse 20 behandelingen nodig, maar 9 toch wel.

edit: dit is ongeveer €15 duurder per maand dan dezelfde dekking in 2015. Dank u overheid.
Ìk snap de 4,70 extra van AZ niet? Daarnaast heb je dus geen vaste tandartskosten? Als je sowieso een nieuwe bril nodig hebt, dan moet je eerder kijken naar het pakket jong of extra van AZ. Je vergelijkt nu de verkeerde pakketten volgens mij.
Trichoglossus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:16:
[...]

Ik zit ook al jaren op maximaal eigen risco bij anderzorg, alleen iets meer aanvullend verzekerd ivm lenzen, podotherapie en fysio. 84,75 per maand.
Maximaliseren van eigen risisco levert 288 euro per jaar op. Mocht ik een keer iets hebben in het ziekenhuis, dan is dat te overzien qua extra kosten.
Je rekent je iets te rijk denk ik. Die 288 euro per jaar besparing is alleen als je kijkt naar AZ zelf. Wanneer jij enkel het verplicht eigen risico had gewild, dan was je (denk ik) niet bij AZ uitgekomen. Het bespaart je (kijkend naar de laagste premies) tussen de 204 en 288 euro per jaar ;) Als je het zeker wilt weten, zou je de 385 euro optie moeten uitzoeken.
Trichoglossus schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:10:
Nooit gesnapt hoe men wel per maand een abonnement of verzekering kan ophoesten, maar niet datzelfde bedrag gewoon opzij kan zetten op een spaarrekening. Die 100 euro wordt in de meeste gevallen ook niet 100% vergoed, dus voordat je een premie van 15 euro eruit hebt...

Je ziet dat steeds meer verzekeraars de tandvergoeding uit het aanvullend pakket slopen en het los gaan aanbieden. CZdirect bijvoorbeeld. De prijs van Basic 2015 is eigenlijk hetzelfde als Basic 2016 + Tand 1. In zoverre niets raars. Maar Tand 1 op zich (75% tot 250 euro) kost je maar liefst 7,65 euro. 91,80 euro per jaar aan premie. Je moet dus meer dan 122,40 euro aan tandartskosten hebben om zo'n module te verantwoorden. Maar goed, risico's verzekeren willen we ook en sommige mensen vinden het gewoon een prettig gevoel om iets extra's te betalen voor het geval dat. Vaak niet wetende dat die gebeurtenis die zich eens in de zoveel jaar voordoet, dan in feite uit eigen zak komt.

Ikzelf reken met kosten die ik sowieso al ga hebben. Lenzen (~100) en tandarts (~90). AZ + jong of extra is dan het voordeligst met max eigen risico. Jong is zover ik nu kan zien interessanter, omdat daarmee tandarts ook is afgedekt tegen een heel klein bedrag extra. Ook als je die 50 euro extra brilvergoeding bij jong zou meetellen en uitgaat van 2 tandartscontroles + schoonmaak is het stuivertje wisselen tussen die twee pakketten. Jong verzekerd dan nog alle veelvoorkomende tandarts voor 80% en het risico dat op dat gebied extra kosten komen, dek ik graag af dan. Kost in feite helemaal niets.

Zat voorheen bij CZdirect, maar daar laten ze mijn premie met 10% stijgen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Argh, hoe moet je nou weten wat wel en wat niet vergoed wordt als al die termen door elkaar gebruikt worden?
Fysiotherapie, sport-fysio, physiosport, beweegcursussen, sporttraining, medische - en preventieve training.

De ene helft van die termen wordt wel vergoed, de andere helft niet.

Zo kún je toch niet eens van te voren weten of iets vergoed wordt? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 25-11-2015 11:28 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:39:

Ìk snap de 4,70 extra van AZ niet? Daarnaast heb je dus geen vaste tandartskosten? Als je sowieso een nieuwe bril nodig hebt, dan moet je eerder kijken naar het pakket jong of extra van AZ. Je vergelijkt nu de verkeerde pakketten volgens mij.
De 4,70 is aanvullend op maat. 9x Fysio + Werelddekking

Net even AZ + Jong gedaan. Maandkosten met de extra vergoedingen/betalingen/etc,

385: 147.08/Maand (Duurste in verhouding tot CZ en AZ+aanvullend op maat)
885: 123.8/maand (Duurder dan AZ+op maat, 1 euro/maand goedkoper dan CZ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En de prijslijst is ook zo lekker duidelijk: prijslijst voor niet-fysio-verzekerde patienten, en:
Beweegprogramma’s op aanvraag €–
Hoe de f*ck moet ik dan weten wat en hoeveel er gedekt is? Als niet eens de prijzen voor verzekerden te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Freakster86 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:39:

Je rekent je iets te rijk denk ik. Die 288 euro per jaar besparing is alleen als je kijkt naar AZ zelf. Wanneer jij enkel het verplicht eigen risico had gewild, dan was je (denk ik) niet bij AZ uitgekomen. Het bespaart je (kijkend naar de laagste premies) tussen de 204 en 288 euro per jaar ;) Als je het zeker wilt weten, zou je de 385 euro optie moeten uitzoeken.
Als ik geen maximaal eigen risico had gewild, en geen aanvullende verzekeringen zou ik bij een andere verzekering zijn uitgekomen.
Met normaal eigen risico + aanvullende verzekering, of met maximaal eigen risico en aanvullende verzekering kom ik weer uit bij AZ.
AZ geeft een aardige korting per maand als je het eigen risico maximaliseert. Bij andere maatschappijen is dat een stuk minder de laatste keer dat ik dat bekeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Het afgelopen jaar waren zowel mijn vriendin als ik minimaal verzekerd, met maximaal eigen risico. Volgend jaar wille we graag kijken of onze kids baat hebben bij alternatieve zorg. Denk bijvoorbeeld aan een behandeling van een osteopaat. Zo'n behandeling kost per keer ca. EUR 100. Nu merk ik dat de meeste verzekeraars, naast een maximum vergoeding per jaar, een maximum per behandeldag hebben vastgesteld. Dat maximum ligt tussen de EUR 25 en EUR 40. Daar heb ik dus helemaal niks aan. Kan dan net zo goed geen aanvullende verzekering afsluiten. Ik ken slechts een verzekeraar die het anders doet. Menzis vergoed 80% van de behandelkosten, ook tot een jaarlijks maximum. Kent iemand nog andere verzekeraars die geen maximumtarief per behandeldag hanteren?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
orejas schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:01:
Het afgelopen jaar waren zowel mijn vriendin als ik minimaal verzekerd, met maximaal eigen risico. Volgend jaar wille we graag kijken of onze kids baat hebben bij alternatieve zorg. Denk bijvoorbeeld aan een behandeling van een osteopaat. Zo'n behandeling kost per keer ca. EUR 100. Nu merk ik dat de meeste verzekeraars, naast een maximum vergoeding per jaar, een maximum per behandeldag hebben vastgesteld. Dat maximum ligt tussen de EUR 25 en EUR 40. Daar heb ik dus helemaal niks aan. Kan dan net zo goed geen aanvullende verzekering afsluiten. Ik ken slechts een verzekeraar die het anders doet. Menzis vergoed 80% van de behandelkosten, ook tot een jaarlijks maximum. Kent iemand nog andere verzekeraars die geen maximumtarief per behandeldag hanteren?
Zover ik dit kan terugvinden hebben vrijwel alle verzekeraars een maximum vergoeding per behandeldag bij een AV voor alternatieve geneeswijzen. Menzis (en bijbehorende labels) zijn inderdaad een uitzondering, maar hanteert ook gewoon een maximum vergoeding per jaar. PNO heeft bijvoorbeeld 100% met een maximum van 600 euro en geen maximum per dag, maar dat is een AV van maar liefst 63,55 per maand. Lijkt handiger om de osteopaat los te betalen en je niet speciaal hiervoor apart te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bij ONVZ is er een mx. per persoon per jaar: http://onvz.nl/zorg.htm?c...org-therapie-houding-2016

Als het medisch noodzakelijk zit, dan zit het in de basis verzekering zie ik: http://onvz.nl/zorg.htm?c...weegzorg-fysio-oefen-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

jongetje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:57:
Als het medisch noodzakelijk zit, dan zit het in de basis verzekering zie ik: http://onvz.nl/zorg.htm?c...weegzorg-fysio-oefen-2016
Daar moet je je niet te veel bij voorstellen: er zijn slechts heel weinig chronische / medisch noodzakelijke aandoeningen waarvoor de basisverzekering dekking biedt. Bij gewoon een chronische slechte knie (bijv. na een auto-ongeluk) kun je naar vergoeding fluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 25-11-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
jongetje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:57:
Bij ONVZ is er een mx. per persoon per jaar: http://onvz.nl/zorg.htm?c...org-therapie-houding-2016

Dit betreft allemaal alternatieve behandel methodes.

Behandelingen waarvan de werking wel aantoonbaar is staan onder andere kopjes vermeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Anderzorg vergoed 80% met het extra-pakket, maar wel maar 400 euro per jaar.
Uit ervaring weet ik dat sommige aanbieders van alt geneeswijzen soms hun rekeningen opsplitsen naar 2 data, maar dat weet je nu natuurlijk nog niet.
Let overigens op wat de verzekeraar vergoedt. Vaak staat er alternatieve geneeswijzen, maar vergoeden ze bepaalde vormen niet.
Daarnaast kun je je natuurlijk blauw betalen met aanvullende pakketten van 40-60 euro per maand om de behandelingen volledig vergoed te krijgen, maar misschien is een gedeeltelijke of geen vergoeding dan uiteindelijk zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

keko12 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:15:
Let overigens op wat de verzekeraar vergoedt. Vaak staat er alternatieve geneeswijzen, maar vergoeden ze bepaalde vormen niet.
Hier ben ik vorig jaar mee de bietenbrug op gegaan: ze geven aan alternatieve geneeswijzen te vergoeden, maar in hun kleine lettertjes staan maar 3 vormen van alternatieve geneeswijzen die ze vergoeden...

Zelf lijk ik dit jaar bij FBTO uit te komen: voor € 119,x restitutiepolis en voor € 1.000 fysiotherapie. Ik heb nog geen goedkopere verzekering met zulke ruime fysiodekking gevonden.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• keko12
muhda schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:33:
Members only:
Tja, wat voor advies wil je. De enige concrete wensen die ik tegen kom is dat je het fijn vindt om 100 euro trilvergoeding te krijgen en bij agis/ZK wil blijven. Dan moet je dat denk ik doen. :?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook al heb je maar twee eisen, het zijn wel erg lastige om te combineren. Als je bij Agis wilt blijven kan je het beste bij Agis blijven denk ik. Maar je wilt ook veranderen geef je aan... Misschien dat je kan opzeggen en in januari dan toch weer aanmelden bij Agis?

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:41

muhda

Time & Space traveler

Ik zal nog voor de zekerheid, nog een keer bij andere verzekeringen kijken. Kwa prijs kom ik namelijk rond/op het zelfde bedrag uit.
Als het goed is wordt ik al voor het jaar 2016 overgezet naar "Basis Zeker" ik ga even contact met ze opnemen om te kijken of ik volledig eigen risico en de plus module erbij kan krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door muhda op 26-11-2015 13:15 ]

• Ankona
Ik ben al jaren verzekerd bij ONVZ (en daarvoor bij de organisaties die erin opgegaan zijn...)

Maar wat mij opvalt is dat veel zorgverleners mij toch steeds weer adviseren vooral bij ONVZ te blijven. Waarom??? Met al die vage gecontractueerde zorg ga ik toch wel denken dat er misschien een eigenbelang is.
Zijn er ook overzichten van de vergoedingen die zorgverleners per verzekering mogen declareren? (de verzekering legt hun een tarief op, en dat is per verzekering verschillend)

alles kan off-topic

Verwijderd

Is het niet zo dat er pas vergoeding is bij alternatieve geneeswijzen als er "evidence based" werking bewezen is? Osteopathie valt hier niet onder en wordt veelal onder de kwakzalverij gecategoriseerd.

• jongetje
De zorgverleners willen graag met ONVZ in zee omdat die altijd vergoeden. De hebben (zo is mij verteld) geen vast aantal uren ingekocht maar alleen een uurtarief afgesproken. En bij veel andere verzekeraars is na verloop van tijd het aantal uren op en kunnen die verzekerden dus niet meer terecht bij die zorgverlener (of de zorgverlener kan je niet accepteren omdat die al aan het max uren zit qua planning voor verzekerden van die verzekeraar).

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:40:
[...]

Is het niet zo dat er pas vergoeding is bij alternatieve geneeswijzen als er "evidence based" werking bewezen is? Osteopathie valt hier niet onder en wordt veelal onder de kwakzalverij gecategoriseerd.
Ik dacht juist dat het idee achter alternatieve geneeskunde was dat er geen bewijs voor was, anders heette het wel geneeskunde...

(Hoe krijg je met 1 uitspraak alle voorstanders van alternatieve geneeskunde over je heen :P )

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door blu-fox op 26-11-2015 21:36 . Reden: linkje toegevoegd ]

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• keko12
blu-fox schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:34:
Members only:
Interssant. Je mag je niet verzekeren bij meerdere partijen om daar gewin uit te kunnen halen. Dus als die behandeling 800 euro kost, om dan bij beide toch de maximale 500 te claimen. Maar als je doel is om het geheel vergoed te krijgen is dat al anders. Verwacht desalniettemin dat het lastig wordt als je wilt claimen...

• blu-fox
Ja dat leek mij dus wellicht wel een optie. Behandeling kost al snel zo'n 2500 euro, dus als ik 750 bij verzekeraar A kan claimen en 500 bij verzekeraar B is het al mooi :)

Overigens heb ik nog een mooi collectief gevonden voor 7% korting op de basis- en maar liefst 20% korting op de aanvullende verzekering van Zilveren Kruis: https://www.unitedinsurance.nl/zorgverzekering.php

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Weet iemand nog een goedkope optie voor (semi) onbeperkt fysio?

Zelf kom ik uit bij FBTO, maar ik hoor ook goede verhalen over ONVZ.

[ Voor 36% gewijzigd door Ardana op 26-11-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ik ben wel benieuwd hoe erg de verzekeraars vragen gaan stellen als je de duurdere aanvullende pakketten wilt nemen. Ik heb zelf willen over stappen naar een hoger aanvullend pakket maar kreeg toen meteen een vragenlijst en als je aangeeft het te doen omdat je een behandeling verwacht wordt je niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

blu-fox schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:34:
Members only:
Spreid het uit over 2 jaar.
Volgend jaar op 31-12 oog 1
Jaar erop op 1-1 oog 2.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:51
blu-fox schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:37:
Overigens heb ik nog een mooi collectief gevonden voor 7% korting op de basis- en maar liefst 20% korting op de aanvullende verzekering van Zilveren Kruis: https://www.unitedinsurance.nl/zorgverzekering.php
Zijn daar nog enige voorwaarden aan verbonden? Ik zit nu momenteel bij het collectief Stichting voor Zorg Koopkracht (zorgpremiekorting.nl). Dat is een openbare collectief. Geldt dat ook voor bovenstaande? Als dat zo is heb jij me een kleine 60 euro bespaard. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Volgens hun FAQ niet:
Moet ik lid worden voor de collectieve korting?
Nee, u hoeft nergens lid van te worden. United Insurance is een open collectiviteit. Dat wil zeggen voor iedereen zonder voorwaarden toegankelijk. U ontvangt dus altijd de collectieve korting.
Ik vraag me af in hoeverre sowieso wordt gecontroleerd of je wel werknemer/lid/klant bent van zo'n collectiviteit. Anders kun je net zo goed bij de collectiviteit van Shell gaan: http://collectief.zilverenkruis.nl/shell/207081980
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Stom dat ik daar niet heb gekeken. Ik had net contact met een medewerker en die gaf daar niet echt direct een duidelijk antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja dat leek mij dus wellicht wel een optie. Behandeling kost al snel zo'n 2500 euro, dus als ik 750 bij verzekeraar A kan claimen en 500 bij verzekeraar B is het al mooi :)

Thanks voor het delen!
Ik zou bij ZieZo gaan maar via jouw link worden mijn vaak hoge tandarts kosten makkelijker gedekt; ik kies voor het duurste pakket (Tand 4) en via jouw link krijg ik een leuke korting.

Ga het direct aanvragen, thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:42
Ik ben nu 45 jaar en altijd "goed" verzekerd geweest maar ik moet nu €180 per maand gaan betalen. Dat is toch niet normaal meer.

Avero Achmea Keuze Zorg Plan €104,76 (eigen risico €385,00)
Optimaal €35,55
T Excellent €39,60

Ik zie overigens via de link hierboven dat ik nog wel een tientje korting kan krijgen. Ik zit natuurlijk weer via een vage tussenpersoon dus zal wel lastig worden.

Ik denk dat ik maar helemaal iets anders ga nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 27-11-2015 15:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Ik kwam dit tegen in de voorwaarden van de aanvullende verzekeringen van Zilveren Kruis (volgens mij bij alle andere Achmea takken hetzelfde).
Dit betekent dus dat ze je de aanvullende verzekering weigeren als je kosten verwacht te gaan maken die onder de dekking vallen? Maar in zorgverzekeringsland is dat is toch juist de reden dat je zo'n verzekering afsluit :?
1.2 Soms kunnen wij u niet aanvullend verzekeren
In een aantal gevallen sluiten wij geen aanvullende verzekering
voor u af. Wij weigeren uw aanvraag als:
• ....
• u al zorg nodig heeft op het moment dat u zich aanmeldt. Of als
er zorg te verwachten is, die qua aard en omvang valt onder de
verstrekkingen vanuit de aanvullende verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Dat is het verdienmodel van verzekeringsmaatschappijen: zoveel mogelijk geld innnen, zo weinig mogelijk uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:55

Zenix

BOE!

Handig die collectiviteit. Bij studentencollectiviteit kreeg je geen extra korting bij drie sterren, met deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@blu-fox: als mensen zich alleen verzekeren als ze acuut zorg nodig hebben, dan is het evident dat de premies omhoog schieten en verzekeringen duurder zijn dan de behandelingen zelf. De reden om je te verzekeren is om risico te spreiden; een "zuivere" reden om een aanvullende verzekering te nemen zou zijn als je verwacht dat je mogelijk hogere kosten zult hebben omdat je in een bepaalde risicogroep zit, en/of je geen financiele klappers kunt verwerken.

Gevolg is natuurlijk wel, naarmate er meer paketten worden aangeboden en mensen vaker (kunnen) switchen, dat bovenstaande alsnog gebeurt, en mensen puur rationeel met voorkennis verzekeringen gaan afsluiten.

Maar een verzekeraar zal liefst een klant weigeren waarvan vooraf bekend is dat hij er verlies op zal maken. Dat is dan ook weer rationeel: het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

[ Voor 21% gewijzigd door kunnen op 27-11-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Bij Independer raden ze juist aan om je extra te verzekeren, juist als je kosten verwacht:

"Als je kosten verwacht die buiten de basisverzekering vallen, is het slim om een aanvullende zorgverzekering af te sluiten. Check van tevoren even of de vergoedingen opwegen tegen de extra premie die je betaalt voor een aanvullende verzekering."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ardana schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:44:
Weet iemand nog een goedkope optie voor (semi) onbeperkt fysio?

Zelf kom ik uit bij FBTO, maar ik hoor ook goede verhalen over ONVZ.
Ik ben nu ook naar FBTO aan het kijken. Ik vind het daar ook wel recht toe recht aan dat je kunt kiezen uit een aantal duidelijke aanvullende modules Spieren & Gewrichten, Zorg & Herstel etc. waarvan je er een groot aantal het hele jaar door aan kunt zetten.

Nu is er ook een module Gezinsplanning die je het hele jaar door aan kunt zetten. Hieronder valt o.a. Sterilisatie. Betekent dit dat als je hiervan gebruik wilt maken deze ergens achterin het jaar aan kunt zetten, dan het laat uitvoeren :X en per 1 januari weer uit zet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
blu-fox schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:09:
Bij Independer raden ze juist aan om je extra te verzekeren, juist als je kosten verwacht:

"Als je kosten verwacht die buiten de basisverzekering vallen, is het slim om een aanvullende zorgverzekering af te sluiten. Check van tevoren even of de vergoedingen opwegen tegen de extra premie die je betaalt voor een aanvullende verzekering."
Natuurlijk, dat is rationeel om te doen, aangezien het je geld bespaart. Maar het is even rationeel en logisch voor verzekeraars om je te weigeren, aangezien elke euro die het jou bespaart, hen een euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
kunnen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:07:
@blu-fox: als mensen zich alleen verzekeren als ze acuut zorg nodig hebben, dan is het evident dat de premies omhoog schieten en verzekeringen duurder zijn dan de behandelingen zelf. De reden om je te verzekeren is om risico te spreiden; een "zuivere" reden om een aanvullende verzekering te nemen zou zijn als je verwacht dat je mogelijk hogere kosten zult hebben omdat je in een bepaalde risicogroep zit, en/of je geen financiele klappers kunt verwerken.

Gevolg is natuurlijk wel, naarmate er meer paketten worden aangeboden en mensen vaker (kunnen) switchen, dat bovenstaande alsnog gebeurt, en mensen puur rationeel met voorkennis verzekeringen gaan afsluiten.

Maar een verzekeraar zal liefst een klant weigeren waarvan vooraf bekend is dat hij er verlies op zal maken. Dat is dan ook weer rationeel: het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Vroeger had je altijd te maken met acceptatie criteria. Viel je in een risicogroep, dan was het afsluiten van een nieuwe verzekering onmogelijk. Daarom had je als je gezond was wel een reden om je relatief duur te verzekeren. (als je het nodig hebt in de toekomst kom je er anders niet meer in)

Nu is het gewoon inkopen geworden waarbij je een jaartje vooruit kijkt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
blu-fox schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:47:
Ik kwam dit tegen in de voorwaarden van de aanvullende verzekeringen van Zilveren Kruis (volgens mij bij alle andere Achmea takken hetzelfde).
Dit betekent dus dat ze je de aanvullende verzekering weigeren als je kosten verwacht te gaan maken die onder de dekking vallen? Maar in zorgverzekeringsland is dat is toch juist de reden dat je zo'n verzekering afsluit :?

[...]
Als iedereen 200 euro aan extra kosten verwacht (en inpland) en dat kost 100 euro extra premie per jaar, dan moet dat geld toch ergens vandaan komen... Voor de basis verzekering is acceptatie plicht, maar aan de aanvullende verzekering mag een verzekeraar zelf acceptatie criteria stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ankona schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:03:
[...]

Vroeger had je altijd te maken met acceptatie criteria. Viel je in een risicogroep, dan was het afsluiten van een nieuwe verzekering onmogelijk. Daarom had je als je gezond was wel een reden om je relatief duur te verzekeren. (als je het nodig hebt in de toekomst kom je er anders niet meer in)

Nu is het gewoon inkopen geworden waarbij je een jaartje vooruit kijkt.
Let op dat dit alleen geldt voor de basisverzekering. Voor de aanvullende verzekeringen geldt geen acceptatieplicht. Tip: Als je ziek bent of bent geweest vraag dan altijd het recht op eerste kennisneming. Dan kun je altijd nog je aanvraag intrekken en hoef je in het vervolg niet aan te geven dat je eerder bent geweigerd (de bekende vraag).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 09:42
blu-fox schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:48:
Volgens hun FAQ niet:

[...]

Ik vraag me af in hoeverre sowieso wordt gecontroleerd of je wel werknemer/lid/klant bent van zo'n collectiviteit. Anders kun je net zo goed bij de collectiviteit van Shell gaan: http://collectief.zilverenkruis.nl/shell/207081980
Goeie..die collectiviteit ziet er erg goed uit...het lukt me alleen niet om dit te wijzigen. Iemand dit wel gelukt?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
kraades schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:46:
[...]

Let op dat dit alleen geldt voor de basisverzekering. Voor de aanvullende verzekeringen geldt geen acceptatieplicht.
Klopt, maar in de praktijk stellen ze tegenwoordig amper voorwaarden aan toetreding tot aanvullende pakketten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Volgens hun FAQ niet:

[...]

Misschien dat ze dit bij het aanmelden nog wel controleren. Vaak wordt er daarna niet meer gecontroleerd en kan je bijvoorbeeld na het veranderen van werkgever nog steeds gebruik maken van de collectiviteitskorting, hoewel er in de voorwaarden staat dat dit niet mag.

De vraag is of dit wel verstandig is. Zelf heb ik recent wel doorgegeven dat ik eigenlijk niet meer aan de voorwaarden van de collectiviteitskorting voldoe. Ze (CZ) hebben toen ook aangegeven dat ik geen gebruik meer mag maken van de korting en mijn polis wordt aangepast.

Het klinkt misschien stom dat ik dit zelf heb aangegeven, maar wat nou als ik volgend jaar invalide raak en ze erachter komen dat ik eigenlijk helemaal niet aan de voorwaarden voor de verzekering voldoe. Waarschijnlijk loop je niet al te veel risico dat ze dat gaan onderzoeken, maar ik heb zo'n idee dat verzekeringen alles doen om maar niet uit hoeven te keren.Ik wilde dat risico in ieder geval niet nemen.

Ik ga nu waarschijnlijk overstappen naar Anderzorg. Die doen volgens mij ook niet aan collectiviteitskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik overweeg nu naar Ditzo over te stappen. Bij een ER van 385 een premie van 93,85 euro met vrije keuze. Waar je bij anderen niet voordelig een brilvergoeding kunt verwachten is dat bij Ditzo nog wel een optie. Het brillen/contactlenzenpakket kost je 3 euro premie, 36 euro op jaarbasis en geeft recht op 170 euro vergoeding voor een enkelvoudige bril (of 230 euro multifocaal) bij Eyewish. Ben ik klaar voor 96,85 euro ipv 97,98 euro als bij ZK. Ik mis dan wel 9xfysio, maar ik heb mijn brilvergoeding bij ZK opgemaakt dit jaar (prolongeren heeft weinig nut).

Aangezien ik afgelopen jaar maar 1x bij de fysio geweest ben verwacht ik niet zo snel in 2016 weer bij de fysio te komen. Maar een nieuwe bril elk jaar kunnen shoppen is altijd meegenomen. Zeker als je acties afwacht waarbij je 1+1 kunt combineren of op korting krijgt op de glazen en je vergoeding op kan aan het gekozen montuur.

Bijkomend voordeel: ik ben niet gebonden aan het select aantal ziekenhuizen, maar kan elk ziekenhuis uitkiezen. Niet dat ik dat nu daadwerkelijk ga benutten maar mochten ze elders verder zijn met bepaalde behandelingen zou ik het in ieder geval kunnen overwegen voor planbare zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
@Ardana, ook ik kom bij FBTO uit € 119 p.m. met fysio € 1000 p.j. Kan het bijna niet geloven..
Wat me opviel: alles moet daar via DigID?

Ik zit nu noodgedwongen bij Promovendum (VGZ), hoewel naturispolis, werd veel vergoed, redelijk vrije zorgkeuze. €129,85 voor 2016 met max 20 behandelingen...

Dan lijkt FBTO een stuk beter. Maar ja als chronisch invalide, worden die ergens nog geaccpeteerd aanvullend?

Overigens kom ik op diverse sites uit op FBTO en DSW?

En dan dit nog bij vele verzekeraars:
"Nog niet alle contractinformatie van 2016 bekend

Met een aantal zorgaanbieders zijn wij nog in gesprek over het contract voor 2016. Er kunnen daarom nog gecontracteerde zorgaanbieders bij komen. We passen de contractinformatie wekelijks aan".

Het is toch bijna onmogelijk om tijdig 'goede keuze' maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Joosie200 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:02:
Ik overweeg nu naar Ditzo over te stappen. Bij een ER van 385 een premie van 93,85 euro met vrije keuze. Waar je bij anderen niet voordelig een brilvergoeding kunt verwachten is dat bij Ditzo nog wel een optie. Het brillen/contactlenzenpakket kost je 3 euro premie, 36 euro op jaarbasis en geeft recht op 170 euro vergoeding voor een enkelvoudige bril (of 230 euro multifocaal) bij Eyewish. Ben ik klaar voor 96,85 euro ipv 97,98 euro als bij ZK. Ik mis dan wel 9xfysio, maar ik heb mijn brilvergoeding bij ZK opgemaakt dit jaar (prolongeren heeft weinig nut).

Aangezien ik afgelopen jaar maar 1x bij de fysio geweest ben verwacht ik niet zo snel in 2016 weer bij de fysio te komen. Maar een nieuwe bril elk jaar kunnen shoppen is altijd meegenomen. Zeker als je acties afwacht waarbij je 1+1 kunt combineren of op korting krijgt op de glazen en je vergoeding op kan aan het gekozen montuur.

Bijkomend voordeel: ik ben niet gebonden aan het select aantal ziekenhuizen, maar kan elk ziekenhuis uitkiezen. Niet dat ik dat nu daadwerkelijk ga benutten maar mochten ze elders verder zijn met bepaalde behandelingen zou ik het in ieder geval kunnen overwegen voor planbare zorg.
Die brillenkorting bij ditzo lijkt mooi, maar hij is het niet (per se) wanneer je het vergelijkt met andere verzekeraars.
Ja, je krijgt 170 euro korting, MAAR, de actie is niet te combineren met andere acties of kortingen van Eyewish. Op zich heeft eyewish eigenlijk altijd wel een actie dat je rond de 100 euro korting krijgt (dan wel op de glazen, dan wel op het montuur oid). Zo kreeg ik 2 weken geleden uiteindelijk 200 euro 'korting' (100 euro glazenactiekorting + 100 euro vergoeding van mijn aanvullende pakket dat dan dus ook bijvoorbeeld tandartskorsten vergoedt).
Kort gezegd dus:
Het hangt natuurlijk helemaal de omstandigheden af, maar de brilvergoeding is geen 170-eurovergoeding die je kunt vergelijken met een 100-eurovergoeding van een andere verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15

Trackerfire

BTC HODLER

Thanks, zojuist voor beide (vrouw en ik) verzekering afgesloten bij Zilveren Kruis Achmea met in totaal € 23,18 korting p/m. Topcollectief _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als stel hebben we gekozen voor De Friesland. Het komende jaar komt er hopelijk een zwangerschap met aansluitend een bevalling ;-) (in het kalenderjaar 2016) Toch kies ik in eerste instantie voor een "Zelf bewust Polis", welke de basisverzekering is. Deze is het goedkoopst, €91,75/mnd. Door het ER op €500 te zetten krijg je €22 per maand korting waardoor de maandprijs €69,75 wordt.

De tandarts betalen we zelf, tot nu toe goedkoper gebleken dan een aanvullende verzekering.

Ik heb het idee dat ik niet veel minder dan dit zou kunnen betalen, overstappen zal voor mij niet zo veel zin hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
keko12 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:49:
[...]

Die brillenkorting bij ditzo lijkt mooi, maar hij is het niet (per se) wanneer je het vergelijkt met andere verzekeraars.
Ja, je krijgt 170 euro korting, MAAR, de actie is niet te combineren met andere acties of kortingen van Eyewish. Op zich heeft eyewish eigenlijk altijd wel een actie dat je rond de 100 euro korting krijgt (dan wel op de glazen, dan wel op het montuur oid). Zo kreeg ik 2 weken geleden uiteindelijk 200 euro 'korting' (100 euro glazenactiekorting + 100 euro vergoeding van mijn aanvullende pakket dat dan dus ook bijvoorbeeld tandartskorsten vergoedt).
Kort gezegd dus:
Het hangt natuurlijk helemaal de omstandigheden af, maar de brilvergoeding is geen 170-eurovergoeding die je kunt vergelijken met een 100-eurovergoeding van een andere verzekeraar.
Als ik de site van Eyewish bekijk kan die 100 euro kortingactie wèl gecombineerd worden met een vergoeding vanuit de verzekeraar. (dus die 170 euro)
De aanbieding geldt wel in combinatie met de brilvergoeding van de zorgverzekeraar.
Zo pak je 270 euro korting mee, glazen kosten 100, montuurtje voor 170-200 euro en je hebt voor 30 euro + 36 euro premie een leuk compleet merkbrilletje te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:02:
[...]

Als ik de site van Eyewish bekijk kan die 100 euro kortingactie wèl gecombineerd worden met een vergoeding vanuit de verzekeraar. (dus die 170 euro)

[...]

Zo pak je 270 euro korting mee, glazen kosten 100, montuurtje voor 170-200 euro en je hebt voor 30 euro + 36 euro premie een leuk compleet merkbrilletje te pakken
Nee, denk dat je nu twee dingen door elkaar haalt, namelijk: korting vs vergoeding.

Met de Ditzo module krijg je:
Met de Eye Wish bril en lenzen module van Ditzo krijg je exclusief bij Eye Wish Opticiens korting. Met onze bril en lenzen module betaal je € 3 per maand en ontvang je de volgende kortingen op de aanschaf van een jaarpakket lenzen of een complete bril:

etc.
Jouw quote van Eyewish gaat over "vergoedingen". Je krijgt echter niks vergoed. Je krijgt enkel korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:48
kraades schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:57:
[...]

Ik ben nu ook naar FBTO aan het kijken. Ik vind het daar ook wel recht toe recht aan dat je kunt kiezen uit een aantal duidelijke aanvullende modules Spieren & Gewrichten, Zorg & Herstel etc. waarvan je er een groot aantal het hele jaar door aan kunt zetten.

Nu is er ook een module Gezinsplanning die je het hele jaar door aan kunt zetten. Hieronder valt o.a. Sterilisatie. Betekent dit dat als je hiervan gebruik wilt maken deze ergens achterin het jaar aan kunt zetten, dan het laat uitvoeren :X en per 1 januari weer uit zet?
De modules gaan (tot nu tie) altijd per 1e vd volgende maand aan. Dus 29 nov aanzetten is per 1 dec die module aan. En wat jij zegt klopt. Behalve dus voor therapieën en tandzorg. Je kunt nog even navragen via twitter aan hun. Ze reageren altijd snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
meermarco schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:48:
De modules gaan (tot nu tie) altijd per 1e vd volgende maand aan. Dus 29 nov aanzetten is per 1 dec die module aan.
Bedankt, ik heb de polisvoorwaarde er nog eens op nageslagen maar ik heb dit niet kunnen vinden, alleen:

De modules Alternatieve geneeswijzen, Conditie & Fitheid, Gezichtszorg & Orthodontie, Gezinsplanning, Ongevallen, Tand ongeval, Voetzorg, Zorg in het buitenland en Zorg & Herstel kunt ook later in het jaar aanzetten.
Na het aanzetten lopen de door u afgesloten modules door tot en met 31 december van het lopende kalenderjaar. Tussentijds uitzetten van de modules en/of een andere vergoeding kiezen is niet mogelijk.

Ik zal het eens navragen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Na een half uurtje met een kop koffie wat vergelijkingen gemaakt te hebben in excel, lijkt anderzorg de meest interessante optie door de 'jong' polis. Dat is een soort combinatie van tandarts + bril + wat randzaken. Er worden bovendien geen voorwaarden aan gesteld wat betreft leeftijd. ('Voor iedereen die zich jong voelt')

Daar speel ik ongeveer quitte mee vanwege tandartskosten en lenzen en dan heb ik die randvoorwaarden zoals 9x fysio en maximaal € 100 per kalenderjaar aan vaccinaties voor het buitenland er nog bij als bonus.

Ik verwacht dit jaar trouwens wel naar het ziekenhuis te moeten maar beide ziekenhuizen in de stad zijn gecontracteerd. Wat dit bezoek gaat kosten weet ik nog niet want er zit een intakegesprek bij met specialist + een poliklinische chirurgische ingreep. Ik denk dat ik ze maar even bel wat zo'n dbc kost maar ik ga er alvast vanuit dat ik het best alleen het standaard ER van 385 kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bi-zonder schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:52:
@Ardana, ook ik kom bij FBTO uit € 119 p.m. met fysio € 1000 p.j. Kan het bijna niet geloven..

Ik zit nu noodgedwongen bij Promovendum (VGZ), hoewel naturispolis, werd veel vergoed, redelijk vrije zorgkeuze. €129,85 voor 2016 met max 20 behandelingen...

Dan lijkt FBTO een stuk beter. Maar ja als chronisch invalide, worden die ergens nog geaccpeteerd aanvullend?

Met een aantal zorgaanbieders zijn wij nog in gesprek over het contract voor 2016. Er kunnen daarom nog gecontracteerde zorgaanbieders bij komen. We passen de contractinformatie wekelijks aan".

Delta Lloyd heeft geen medische acceptatie, via een collectief is die nog best interessant, ben er nu zelf ook naar aan het kijken. Zilveren Kruis heeft me inmiddels bij het aanbod 2 sterren teruggezet en geweigerd voor een hogere polis dus die kan ik je niet aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Frieda, wat gaf Zilveren Kruis voor reden bij de weigering? Stelden ze bepaalde vragen over je gezondheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
Ik ben op zoek naar een betrouwbare verzekeraar, tegen een scherp tarief.

Enige voorwaarde is een echte restitutiepolis (vrije keuze met 100% marktconforme vergoeding). Geen aanvullende verzekeringen.

Voor maximaal eigen risico kom ik dan uit bij Ditzo voor 71.35 per maand, de goedkoopste volgens Pricewise en Independer. Ik zie geen opties wat betreft collectiviteitskorting.

De Friesland zou volgens de laatste nog iets goedkoper zijn met 69.75 per maand, maar in tegenstelling tot wat die site beweert is dit geen echte restitutiepolis (max 80% bij niet gecontracteerde aanbieders).

Zie ik nog wat over het hoofd? Zijn er addertjes onder het gras wat betreft de voorwaarden van Ditzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zolang je alleen een basisverzekering nodig hebt zijn alle voorwaarden in principe gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Terpen Tijn schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:22:
Ik ben op zoek naar een betrouwbare verzekeraar, tegen een scherp tarief.

Enige voorwaarde is een echte restitutiepolis (vrije keuze met 100% marktconforme vergoeding). Geen aanvullende verzekeringen.

Voor maximaal eigen risico kom ik dan uit bij Ditzo voor 71.35 per maand, de goedkoopste volgens Pricewise en Independer. Ik zie geen opties wat betreft collectiviteitskorting.

De Friesland zou volgens de laatste nog iets goedkoper zijn met 69.75 per maand, maar in tegenstelling tot wat die site beweert is dit geen echte restitutiepolis (max 80% bij niet gecontracteerde aanbieders).

Zie ik nog wat over het hoofd? Zijn er addertjes onder het gras wat betreft de voorwaarden van Ditzo?
Kijk bij de budget verzekeraars even naar welke ziekenhuizen je kan! Ik kon met Zekur bijvoorbeeld niet naar het hagelnieuwe Meander MC in Amersfoort (10 km bij mij vandaan), alleen wel voor spoedeisende hulp..

Ik ben weer terug naar Unive, ik wil gewoon als er iets ingepland moet worden zo dicht mogelijk bij opgenomen kunnen worden (nooit van mijn leven voorgekomen, maar het zal maar nodig zijn)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bi-zonder schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:52:
Dat vind ik op zich enkel maar een voordeel: DigiD is redelijk beveiligd, en zorgverzekeraars kunnen toch al bij zeer veel informatie (zoals GBA).
Waarom noodgedwongen?
Hier kun je kijken welke verzekeraars medische acceptatie hebben voor aanvullende verzekeringen. De meesten zijn hier trouwens vanaf gestapt.
Ik ook. Kennelijk zijn dat de beste verzekeraars als het gaat om fysiotherapie. Overigens kwam ik ook bij UMC

Nee. Als je wil kun je nog tot 01-02-2016 een zorgverzekering afsluiten, mits je uiterlijk 31-12-2015 hebt opgezegd. Je hebt dus nog even om een goede verzekering uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Via m'n werkgever zit ik bij ONVZ. Dit jaar was de totale premie €1826.
Dit was met €375 ER. De basisverzekering was voor mij €1124 per jaar. Dan had ik nog een tandartspakket (€94) die 75% per behandeling vergoedde tot een max van €250 per jaar en €2500 ongevallenverzekering.
Tandarts heb ik voor volgend jaar geschrapt omdat ik dan goedkoper uit kom als ik alleen voor controle ga.
En aanvullend was ik Topfit verzekerd, dat is het een na hoogste aanvullende pakket (€607).
De aanvullende verzekering heb ik wel echt gebruikt dit jaar, onder andere voor sportarts, fysio, osteopaat, steunzolen. Er wordt echt veel vergoed en zonder gedoe als je zelf declareert.
ONVZ heeft ook een app waar je zelf makkelijk via de telefoon kan declareren en gewoon een foto maakt van de rekening zonder eerst moeilijk te moeten doen met het scanapparaat.

De premie voor volgend jaar is iets verhoogd maar niet echt schokkend vind ik zelf. Het schilt voor mij dat ik via de werkgever ben verzekerd, zij vergoeden €80 per maand netto van de verzekering en er is collectiviteitskorting van 8-10%. Basisverzekering wordt nu €1177 per jaar. Aanvullend wordt €639. Alleen de tandarts wordt flink duurder, van €94 naar €128.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:25
MadBear schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:13:
Vanaf morgenmiddag zullen alle premies wel bekend zijn en kunnen we goed gaan vergelijken.
Ben even vooral nog benieuwd wat de 'prijsvechter'-labels gaan doen (Anderzorg,Bewuzt, Zekur, Ditzo)
Ik zit nu bij Anderzorg (basisverzekering + €875 ER + jaarbetaling), was geloof ik omgerekend 60 euro per maand.
Gezien ik al jarenlang bijzonder weinig zorgkosten heb (afgelopen 10 jaar totaal 1x SEH en 1x verstandskies laten trekken) ga ik weer voor een dergelijke constructie. Tandartskosten betaal ik zelf, AV is voor mij ook niet interessant. Ik let ook altijd wel enigzins op de contractering: ik ga niet voor 2 euro per maand minder een zorgverzekering nemen die alleen een contract heeft met een ziekenhuis 50km verderop.
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Collega's verklaren me soms voor gek, dan leg ik uit dat besparing van zo'n 250 a 300 euro per jaar aan premie (t.o.v. bij het laagste ER) betekent dat je maximale 'verlies' als er toch iets heftigs gebeurt dus hooguit 250 euro meer is dan bij hun premie, en dat je dus na twee jaar zonder zorgkosten boven de 385 euro al 'uit de kosten' bent. Meestal kijken ze dan alsnog wat glazig...

PNO Zorg, waar ik nu zit, is volgens mij één van de goedkoopste aanbieders bij max ER + jaarbetaling. Misschien blijf ik daar dus wel. Heb jij al gekozen, en toevallig nog leuke "extra's" tegengekomen op je zoektocht? Ik zag bijvoorbeeld dat:
- Je bij afsluiten via Independer een gratis "Tand ongevallen verzekering" krijgt
- Je bij OHRA gratis een "Module gezond" krijgt met daarbij een kostenloze sportmedische keuring (maar wel zo'n 80 euro extra aan premie betaald)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
PM_Petrol schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:03:
Dit was met €375 ER. De basisverzekering was voor mij €1124 per jaar. Dan had ik nog een tandartspakket (€94) die 75% per behandeling vergoedde tot een max van €250 per jaar en €2500 ongevallenverzekering.
Tandarts heb ik voor volgend jaar geschrapt omdat ik dan goedkoper uit kom als ik alleen voor controle ga.
En aanvullend was ik Topfit verzekerd, dat is het een na hoogste aanvullende pakket (€607).
De aanvullende verzekering heb ik wel echt gebruikt dit jaar, onder andere voor sportarts, fysio, osteopaat, steunzolen. Er wordt echt veel vergoed en zonder gedoe als je zelf declareert.
ONVZ heeft ook een app waar je zelf makkelijk via de telefoon kan declareren en gewoon een foto maakt van de rekening zonder eerst moeilijk te moeten doen met het scanapparaat.

De premie voor volgend jaar is iets verhoogd maar niet echt schokkend vind ik zelf. Het schilt voor mij dat ik via de werkgever ben verzekerd, zij vergoeden €80 per maand netto van de verzekering en er is collectiviteitskorting van 8-10%. Basisverzekering wordt nu €1177 per jaar. Aanvullend wordt €639. Alleen de tandarts wordt flink duurder, van €94 naar €128.
ONVZ springt er vaak uit als kwalitatief hoogwaardig. Heb je wel eens gekeken of het niet goedkoper is om naar PNO Zorg te gaan? Dat is een label van hen, specificaties / dekking is voor zover bij mij bekend exact gelijk maar premie net wat lager.

EDIT: Sorry, niet goed gelezen, zie nu dat je een zodanige vergoeding van werk krijgt via collectief dat overstappen naar een andere verzekeraar zeker niet gaat lonen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 29-11-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Valorian schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:13:
[...]

ONVZ springt er vaak uit als kwalitatief hoogwaardig. Heb je wel eens gekeken of het niet goedkoper is om naar PNO Zorg te gaan? Dat is een label van hen, specificaties / dekking is voor zover bij mij bekend exact gelijk maar premie net wat lager.
Via werkgever kan ik alleen via ONVZ. En als ik mezelf niet via de werkgever laat verzekeren loop ik €80 per maand mis. Dus veel goedkoper kan het voor mij niet ;).
De basisverzekering wordt voor mij €93.6/maand. Als ik geen aanvullende pakketten zou hebben kost een zorgverzekering in principe €13 per maand voor mij.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
blu-fox schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:47:
Frieda, wat gaf Zilveren Kruis voor reden bij de weigering? Stelden ze bepaalde vragen over je gezondheid?
Het is mijn huidige verzekeraar, dus ze kennen mijn medische geschiedenis. Ik heb deze opgeschroefd naar 3 sterren ipv de 2 uit het aanbod (zit nu ook op 3) en kreeg prompt een formulier met medische vragen. Op grond van de antwoorden ben ik uitgesloten voor deelname aan de 3 sterren verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
PM_Petrol schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:03:

Ik zit ook al lang bij ONVZ en ik heb eigenlijk weinig te klagen tot nu toe. Idd nooit gedoe gehad. In 2016 heb ik nu:
- Basis verzekering inc. 875 eigen risico
- tandarts 75% tot 750 max
- aanvullend startfit voor fysio
(Met een zzp collectiviteitskorting van 10% op alles, korting van het verhoogde ER en korting door jaarbetaling)

Voor 2016 wordt mijn jaarpremie 1237,29, dat is 103 euro per maand
Ik heb wat zitten vergelijken maar ik vind niet echt een veel betere deal bij een andere restitutieverzekeraar en ik heb een goed gevoel bij onvz..

Ik verwacht wat zorg in 2016 die ik uit mijn ER zal moeten betalen, maar als ik mijn ER verlaag kost met dat weer zo veel premie dat ik verwacht onder de streep weinig voordeel te halen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
GerardVanAfoort schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:47:
[...]

Kijk bij de budget verzekeraars even naar welke ziekenhuizen je kan! Ik kon met Zekur bijvoorbeeld niet naar het hagelnieuwe Meander MC in Amersfoort (10 km bij mij vandaan), alleen wel voor spoedeisende hulp..

Ik ben weer terug naar Unive, ik wil gewoon als er iets ingepland moet worden zo dicht mogelijk bij opgenomen kunnen worden (nooit van mijn leven voorgekomen, maar het zal maar nodig zijn)
Staat Ditzo echt bekend als budgetverzekeraar dan? Ik zit toevallig ook al jaar en dag bij Unive, maar die vragen 86 euro per maand (voor 885 euro ER per jaar), dus dat is 15 euro pp duurder, zonder dat daar kennelijk iets tegenover staat-- de voorwaarden van de basisverzekering zijn gelijk (zoals hierboven ook bevestigd).

Maar ik wil sowieso een restitutiepolis, dus dat betekent juist dat ik overal terecht kan en de factuur kan indienen bij de verzekeraar (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Frieda schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:43:
[...]

Het is mijn huidige verzekeraar, dus ze kennen mijn medische geschiedenis. Ik heb deze opgeschroefd naar 3 sterren ipv de 2 uit het aanbod (zit nu ook op 3) en kreeg prompt een formulier met medische vragen. Op grond van de antwoorden ben ik uitgesloten voor deelname aan de 3 sterren verzekering.
Dan gaat het om de tandartsverzekering? Volgens hun website is er alleen een medische acceptatie bij de 3 en 4 sterren tandartsdekking en niet bij de andere aanvullende verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
GerardVanAfoort schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:47:
[...]

"Zekur" lijkt me ook een vrij waardeloze verzekeraar eerlijk gezegd. Vergoed 53 van de 270 ziekenhuizen, en 85 van de bijna 700 klinieken.

Ik weet niet of "Budget" een officiële term is geworden, bij Independer zijn er slechts twee "Budget" verzekeraars opgenomen in de vergelijking, rest is gewoon natura of restitutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Mij lijkt Anderzorg de beste keuze als je een budgetverzekeraar zoekt. Je kunt terecht bij alle ziekenhuizen, bij 885 eigen risico kost het je 69 euro per maand en je kunt nog 40 euro cashback krijgen met die actie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
blu-fox schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:12:
[...]

Dan gaat het om de tandartsverzekering? Volgens hun website is er alleen een medische acceptatie bij de 3 en 4 sterren tandartsdekking en niet bij de andere aanvullende verzekeringen.
Nee, dit betreft de aanvullende, niet de tandartsverzekering. Ze beroepen zich op het feit dat te verwachten zorg niet verzekerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik post iets over Anderzorg en meteen krijg ik DM's met een referral link. :'( Je kan het natuurlijk proberen maar hou maar op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Users spammen met referrallinkjes per DM resulteert ook in een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
blu-fox schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:28:
Mij lijkt Anderzorg de beste keuze als je een budgetverzekeraar zoekt. Je kunt terecht bij alle ziekenhuizen, bij 885 eigen risico kost het je 69 euro per maand en je kunt nog 40 euro cashback krijgen met die actie ook.
Bij 269 van de 270 ziekenhuizen...

Maar zonder gekheid, Anderzorg biedt alleen een naturapolis aan, geen restitutiepolis. Persoonlijk vind ik dat de 1 euro voordeel eigenlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Terpen Tijn schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:12:
[...]

Maar zonder gekheid, Anderzorg biedt alleen een naturapolis aan, geen restitutiepolis. Persoonlijk vind ik dat de 1 euro voordeel eigenlijk niet waard.
Wat is nu precies het nadeel van een naturapolis op het moment dat je wel bij alle (op 1 na) ziekenhuizen terecht kan? Of kan een zorgverzekeraar jou nog steeds dwingen om naar ziekenhuis A te gaan terwijl je naar B wilt omdat ze een (voor hun) beter contract hebben met A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Valorian schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:22:
[...]

Wat is nu precies het nadeel van een naturapolis op het moment dat je wel bij alle (op 1 na) ziekenhuizen terecht kan? Of kan een zorgverzekeraar jou nog steeds dwingen om naar ziekenhuis A te gaan terwijl je naar B wilt omdat ze een (voor hun) beter contract hebben met A?
Weinig echt nadeel wat dat betreft, voor zover ik weet. Het is wel zo dat er duidelijk minder contracten met andere zorgverleners zijn gesloten; AZ heeft bijvoorbeeld slechts ongeveer de helft van alle klinieken gecontracteerd. Fysio is ook slechts 3/4e. Je moet daarom wel alert zijn of je alles wel kan doen zoals je zou willen; moet je bijvoorbeeld niet opeens naar een online apotheek?

Het andere 'probleem' dat ik met naturapolissen heb is dat het duidelijk het idee is om zorgaanbod te ruilen voor kostprijs (en winst). Dus misschien zijn er dit jaar voldoende contracten gesloten, maar hoe is dat volgend jaar? Ik heb zelf niet erg veel zin om steeds als een havik die contracten in de gaten te houden en dan weer te switchen.

Met een restitutiepolis heb je dat gedoe niet. Je kan overal terecht, punt. Als dat wat extra kost qua premie, dan is dat tenminste ook gewoon vrij transparant. En momenteel is de meerprijs om van een echt budget-budget polis van zekur naar een volwaardige restitutiepolis te upgraden slechts 1.35 per persoon per maand.

Het enige wat bij mijn weten met een restitutiepolis nog roet in het eten zou kunnen gooien is als de verzekeraar met zorgverleners wel een maximum aan restitutie per jaar gaat afspreken, zodat je daardoor op een wachtlijst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Terpen Tijn schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:32:
[...]

Weinig echt nadeel wat dat betreft, voor zover ik weet. Het is wel zo dat er duidelijk minder contracten met andere zorgverleners zijn gesloten; AZ heeft bijvoorbeeld slechts ongeveer de helft van alle klinieken gecontracteerd. Fysio is ook slechts 3/4e. Je moet daarom wel alert zijn of je alles wel kan doen zoals je zou willen; moet je bijvoorbeeld niet opeens naar een online apotheek?

Het andere 'probleem' dat ik met naturapolissen heb is dat het duidelijk het idee is om zorgaanbod te ruilen voor kostprijs (en winst). Dus misschien zijn er dit jaar voldoende contracten gesloten, maar hoe is dat volgend jaar? Ik heb zelf niet erg veel zin om steeds als een havik die contracten in de gaten te houden en dan weer te switchen.

Met een restitutiepolis heb je dat gedoe niet. Je kan overal terecht, punt. Als dat wat extra kost qua premie, dan is dat tenminste ook gewoon vrij transparant. En momenteel is de meerprijs om van een echt budget-budget polis van zekur naar een volwaardige restitutiepolis te upgraden slechts 1.35 per persoon per maand.

Het enige wat bij mijn weten met een restitutiepolis nog roet in het eten zou kunnen gooien is als de verzekeraar met zorgverleners wel een maximum aan restitutie per jaar gaat afspreken, zodat je daardoor op een wachtlijst komt.
Ah, voor mij zijn de minimale meerkosten ook een no-brainer, wordt gewoon weer restitutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Terpen Tijn schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:32:
[...]

Let alsjeblieft op! Niet alle "restitutiepolissen" zijn ook daadwerkelijk restitutie. Ze hebben meer weg van naturapolissen als in: je krijgt minder vergoed bij zorgverleners waar geen afspraken mee zijn gemaakt.

Dit soort "misbruik" van de naam restitutiepolissen werd ook aangekaart in de Kassa uitzending. Ben even het lijstje van verzekeraars vergeten die dit doen. Maar wat jij zegt dat restitutie dus per definitie restitutie is (en dus zorgeloos) is niet waar! Je moet altijd controleren of je bij jouw zorgverlener alles krijgt vergoed.

Die presentatrice van Kassa bakt er trouwens maar weinig van. Chaotische gesprekken, niet kritische vragen stellen of genoegen nemen met een vaag antwoord. En conclusies trekken ho maar. Wat is dat programma toch achteruit gegaan. Ook die vergelijking tussen de verschillende vergelijkingssites sloeg werkelijk nergens op. Daar is echt helemaal niemand wijzer van geworden. En het mooiste vond ik nog wel het "keurmerk onafhankelijk vergelijken" van Independer. Wij van WC eend raden WC eend aan en, oh ja, wij hebben hier een keurmerk opgericht dat dus aantoont dat WC eend goed is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:04:
[...]

Nee, denk dat je nu twee dingen door elkaar haalt, namelijk: korting vs vergoeding.

Met de Ditzo module krijg je:

[...]

Jouw quote van Eyewish gaat over "vergoedingen". Je krijgt echter niks vergoed. Je krijgt enkel korting.
Touché. Had de exacte benaming die Ditzo hanteert niet helemaal goed voor ogen. Op zoek dan maar naar een verzekeraar die wel een echte brilvergoeding kent. Zodat je wel vergoeding en korting kunt combineren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Joosie200 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:44:
[...]

Touché. Had de exacte benaming die Ditzo hanteert niet helemaal goed voor ogen. Op zoek dan maar naar een verzekeraar die wel een echte brilvergoeding kent. Zodat je wel vergoeding en korting kunt combineren ;)
Waarom hecht je zoveel waarde aan alleen een aanvullende polis voor je bril? Dit loont alleen als je ook andere zaken uit het aanvullend pakket wilt verzekeren zoals kraamzorg / fysio / homeopaat etc. In de meeste gevallen betaal je anders 15euro per maand meer en dan je 150 euro voor brillenglazen in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Freakster86 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:13:
[...]

Ben even het lijstje van verzekeraars vergeten die dit doen. Maar wat jij zegt dat restitutie dus per definitie restitutie is (en dus zorgeloos) is niet waar! Je moet altijd controleren of je bij jouw zorgverlener alles krijgt vergoed.
Is dat lijstje nog ergens boven water te krijgen?

Edit:
Hier de Kassa uitzending. http://kassa.vara.nl/tv/a...rgelijkingssites/speel/1/

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 30-11-2015 09:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Volgens hun FAQ niet:

[...]

Is jou dit nog gelukt om het te wijzigen? Als ik het wil wijzigen lukt het niet! Naar een andere collectiviteit overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FBTO lijkt mijn wensen gehoord te hebben.
Ze hebben het een stuk onduidelijker gemaakt maar er is nu wel eindelijk een verzekering die tandartskosten denkt tot €10.000 bij ongevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Ja ik heb mijn collectiviteit nu gewijzigd in die van United Insurance: 'Relaties van Klap' (207074994)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
blu-fox schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:25:
Ja ik heb mijn collectiviteit nu gewijzigd in die van United Insurance: 'Relaties van Klap' (207074994)
Die is minder goed dan studentgoedverzekerd en ook slechter dan shell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Die collectiviteit geeft veel meer korting op de aanvullende verzekering dan StudentenGoedVerzekerd en dat maakt hem interessant. Als je alleen een basisverzekering neemt kun je inderdaad beter StudentenGoedVerzekerd gebruiken.

Die Shell collectiviteit is geen 'open' collectiviteit dus je moet in principe werknemer van Shell zijn om van die collectiviteit gebruik te kunnen maken. Echter weet ik niet of dit ook echt gecontroleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

icecreamfarmer schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:23:
FBTO lijkt mijn wensen gehoord te hebben.
Ze hebben het een stuk onduidelijker gemaakt maar er is nu wel eindelijk een verzekering die tandartskosten denkt tot €10.000 bij ongevallen.
Tandartskosten bij ongevallen vallen toch onder basisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
jongetje schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:54:
[...]

Waarom hecht je zoveel waarde aan alleen een aanvullende polis voor je bril? Dit loont alleen als je ook andere zaken uit het aanvullend pakket wilt verzekeren zoals kraamzorg / fysio / homeopaat etc. In de meeste gevallen betaal je anders 15euro per maand meer en dan je 150 euro voor brillenglazen in 2 jaar.
Gewoon elk jaar switchen... dan kan je elk jaar een bril uitzoeken 8)
Dan kost het je dus 30 euro voor alle andere zorg die erbij zit.

Vriendin had FBTO dit jaar, ivm zwangerschap (bij 5 maanden aangezet, goed ook want met 6 maanden "bevallen") en ik heb vorige maand de brilvergoeding ook aangezet. betaal je ~2 tientjes voor een nieuwe bril a 150 euro. En stap dit jaar gewoon weer over.

Het is inderdaad een belachelijk systeem, maar zolang ze het blijven voeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:28:
[...]

Gewoon elk jaar switchen... dan kan je elk jaar een bril uitzoeken 8)
Dan kost het je dus 30 euro voor alle andere zorg die erbij zit.

Vriendin had FBTO dit jaar, ivm zwangerschap (bij 5 maanden aangezet, goed ook want met 6 maanden "bevallen") en ik heb vorige maand de brilvergoeding ook aangezet. betaal je ~2 tientjes voor een nieuwe bril a 150 euro. En stap dit jaar gewoon weer over.

Het is inderdaad een belachelijk systeem, maar zolang ze het blijven voeren :+
Fantastisch systeem. Dit jaar nieuwe zonnebril, volgend jaar nieuwe normale bril. Was toch nodig, dus de rest van de aanvullende verzekering is spot goedkoop (200e vergoeding, 360e extra kosten aanvullend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08
Terpen Tijn schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:12:
[...]

Valorian schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:37:
[...]

Ah, voor mij zijn de minimale meerkosten ook een no-brainer, wordt gewoon weer restitutie.
Ik heb even gemist over welke jullie het hebben? Ben namelijk ook op zoek naar de ' goedkoopste' restitutie...

Edit: Ditzo neem ik aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
pelt schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:41:
[...]

[...]

Ik heb even gemist over welke jullie het hebben? Ben namelijk ook op zoek naar de ' goedkoopste' restitutie...

Ja Ditzo. In reactie op die Kassa-gerelateerde waarschuwing: Hun restitutiepolis komt met de voorwaarde dat je in principe 100%, maar maximaal het "marktconforme tarief" vergoed krijgt. Staat hier:

www.ditzo.nl/zorgverzeker...niet-gecontracteerde-zorg

Dit is volgens mij een faire voorwaarde; betere dan deze 100%-tot-marktconform heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Handig inderdaad met die modules bij FBTO.
Zit zelf al een paar jaar bij FBTO. Heb voor aankomend jaar maar mijn Tandarts en Fysio module uitgezet.. scheelt me ruim 20 euro in de maand.. laatste jaren nooit naar de fysio geweest (in het verleden wel vaak) en altijd enkel een periodieke controle bij de tandarts.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
pelt schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:41:
[...]

[...]

Was een beetje een mix van discussies. Maar zelf ben ik inderdaad ook op zoek naar goedkoopste restitutie. Ik zit nu bij PNO Zorg en dat scheelt t.o.v. Ditzo maar een paar euro per maand. Daar ga ik an zich niet voor wisselen, vooral ook omdat PNO hoog aangeschreven staat (is een label van ONVZ, een van de weinige zorgverzekeraars die niet onder de grote mega-verzekeraars vallen). Qua dekking bij alleen basis maakt het dus geen verschil, maar qua service misschien wel. Maar knoop nog niet 100% doorgehakt, zag ook nog wel leuke 'extraatjes' her en der, zoals een gratis tandongevallenverzekering bij afsluiten via Independer, een gratis sportmedische keuring bij OHRA (maar fors duurdere premie), etc.

Verder gaven enkelingen hier aan dat sommige restitutie 'misbruik' maken van die term en eigenlijk ook gewoon beperkter vergoeden als je zelf je ziekenhuis kiest. Daar weet ik verder niets van, ben wel benieuwd naar de namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

downtime schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:18:
[...]

Alleen kaakchirurg. Tenzij dat veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
downtime schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:18:
[...]

Volgens het reclamezinnetje bij Independer betekent crashen met je fiets dat je zelf je voortanden mag betalen, tenzij je daar apart een verzekering voor afsluit...
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Geen referrals voor eigen gewin!