Lees al een tijdje mee en nu moet ik er ook aan geloven

internetinfo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:58:
[...]
Dat niet-onderbouwd napraten voegt ook niks toe. De Budget aanvullende verzekering van Anderzorg is een prima investering, ook als je hem enkel voor de tandarts kiest.
Praktijkvoorbeeld van mijzelf:
Periodieke controle C11 €20,01
Gebitsreiniging M03 €47,20
Totaal: €67,21
Totaal per jaar obv 2x: €134,42
Anderzorg dekt daarvan in de aanvullende Budgetpolis 75%, wat neerkomt op €100,81.
12*9,75 minus bovengenoemde dekking houd je €16,19 over wat je "te veel" hebt betaald. Heb je nog 150 euro declaratietegoed over voor nieuwe foto's of een eventueel gaatje. Gaatje vullen kost bij mijn tandarts €44,41 (incl verdoving, ben een poes). Daarvan wordt dus ook €33,30 vergoedt, et voila: zonder poespas €17 verdiend. En dan kan je je nog 9x door je fysio laten aaien...
4x M03 per keer? Dat is normaal maar 2x (dus 10 min) en dus 'maar' €23,60. Verder is de redenering prima. Als vaste kosten al de premie van een aanvullend pakket dekken, dan krijg je de rest in principe gratis.
Een losse tandarts verzekering misschien niet (hangt er ook maar net vanaf of je nu al zeker weet of je kosten gaat krijgen), maar wanneer het onderdeel is van een aanvullend pakket en dat pakket dan ook nog eens dingen vergoed die je normaal ook aan vaste kosten hebt (lenzen bijvoorbeeld) dan dekken die vergoedingen dus in feite de extra premie.
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:04:
Ik heb eens zitten rekenen tussen wat voor mij volgens independer de beste optie is, en wat de goedkoopste zou moeten zijn (Anderzorg met €4,70 aan extras)
Dit is het resultaat
[
afbeelding]
In het rood betalingen, in het zwart vergoedingen.
Verschil is €45 per jaar bij 885 en 10 euro per jaar bij 385.
Maak ik ergens een denkfout? Een nieuwe bril heb ik nodig, dus die komt sowieso. Fysio niet perse 20 behandelingen nodig, maar 9 toch wel.
edit: dit is ongeveer €15 duurder per maand dan dezelfde dekking in 2015. Dank u overheid.
Ìk snap de 4,70 extra van AZ niet? Daarnaast heb je dus geen vaste tandartskosten? Als je sowieso een nieuwe bril nodig hebt, dan moet je eerder kijken naar het pakket jong of extra van AZ. Je vergelijkt nu de verkeerde pakketten volgens mij.
Trichoglossus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:16:
[...]
Ik zit ook al jaren op maximaal eigen risco bij anderzorg, alleen iets meer aanvullend verzekerd ivm lenzen, podotherapie en fysio. 84,75 per maand.
Maximaliseren van eigen risisco levert 288 euro per jaar op. Mocht ik een keer iets hebben in het ziekenhuis, dan is dat te overzien qua extra kosten.
Je rekent je iets te rijk denk ik. Die 288 euro per jaar besparing is alleen als je kijkt naar AZ zelf. Wanneer jij enkel het verplicht eigen risico had gewild, dan was je (denk ik) niet bij AZ uitgekomen. Het bespaart je (kijkend naar de laagste premies) tussen de 204 en 288 euro per jaar

Als je het zeker wilt weten, zou je de 385 euro optie moeten uitzoeken.
Nooit gesnapt hoe men wel per maand een abonnement of verzekering kan ophoesten, maar niet datzelfde bedrag gewoon opzij kan zetten op een spaarrekening. Die 100 euro wordt in de meeste gevallen ook niet 100% vergoed, dus voordat je een premie van 15 euro eruit hebt...
Je ziet dat steeds meer verzekeraars de tandvergoeding uit het aanvullend pakket slopen en het los gaan aanbieden. CZdirect bijvoorbeeld. De prijs van Basic 2015 is eigenlijk hetzelfde als Basic 2016 + Tand 1. In zoverre niets raars. Maar Tand 1 op zich (75% tot 250 euro) kost je maar liefst 7,65 euro. 91,80 euro per jaar aan premie. Je moet dus meer dan 122,40 euro aan tandartskosten hebben om zo'n module te verantwoorden. Maar goed, risico's verzekeren willen we ook en sommige mensen vinden het gewoon een prettig gevoel om iets extra's te betalen voor het geval dat. Vaak niet wetende dat die gebeurtenis die zich eens in de zoveel jaar voordoet, dan in feite uit eigen zak komt.
Ikzelf reken met kosten die ik sowieso al ga hebben. Lenzen (~100) en tandarts (~90). AZ + jong of extra is dan het voordeligst met max eigen risico. Jong is zover ik nu kan zien interessanter, omdat daarmee tandarts ook is afgedekt tegen een heel klein bedrag extra. Ook als je die 50 euro extra brilvergoeding bij jong zou meetellen en uitgaat van 2 tandartscontroles + schoonmaak is het stuivertje wisselen tussen die twee pakketten. Jong verzekerd dan nog alle veelvoorkomende tandarts voor 80% en het risico dat op dat gebied extra kosten komen, dek ik graag af dan. Kost in feite helemaal niets.
Zat voorheen bij CZdirect, maar daar laten ze mijn premie met 10% stijgen...