Zorgverzekering 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:55

Zenix

BOE!

Radeoxx schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:35:
[...]

Die is minder goed dan studentgoedverzekerd en ook slechter dan shell...
Niet minder goed dan studentengoedverzekerd. Ik had die eerst en het is voor mij zo'n 50 euro goedkoper. Vergeet niet dat sinds vorig jaar de studentencollectiviteit maar korting geeft tot 2 sterren. Heb je drie of vier sterren dan is United Insurance veel voordeliger.

Edit: ook met twee of minder sterren is United Insurance voordeliger. 20% korting op aanvullende verzekering tegenover 10% bij studentencollectiviteit.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 30-11-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:44:
[...]

Touché. Had de exacte benaming die Ditzo hanteert niet helemaal goed voor ogen. Op zoek dan maar naar een verzekeraar die wel een echte brilvergoeding kent. Zodat je wel vergoeding en korting kunt combineren ;)
Kun je nagaan hoeveel mensen dit óók denken en halverwege het jaar van een koude kermis thuis komen. Nu ben je ook niet gebonden aan één opticien ;) Denk dat je eens moet kijken naar AZ met jong of extra (afhankelijk van je andere wensen). Met max ER kan ik iig niks beters vinden.
kraades schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:15:
[...]

Is dat lijstje nog ergens boven water te krijgen?

Edit:
Hier de Kassa uitzending. http://kassa.vara.nl/tv/a...rgelijkingssites/speel/1/
Ergens aan het begin van het 'vragenuurtje'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit. Dit weekend een vervanger gekozen voor IZZ. In plaats van 30 euro meer, ga ik bijna 30 euro minder betalen per maand. De vergoedingen sluiten ook veel beter aan bij mijn te verwachten kosten.

Tip aan alle individuele IZZ deelnemers met een Extra 3 verzekering: direct overstappen, want je mag 30 euro per maand meer gaan betalen dan de collectieve deelnemers vanaf 2016 (die krijgen daarnaast nog korting ook!) en de verzekering is dat geld totaal niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

icecreamfarmer schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:25:
Alleen kaakchirurg. Tenzij dat veranderd is.
Zou kunnen. Daar ben ik dan misschien mee in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:32:
[...]

Kun je nagaan hoeveel mensen dit óók denken en halverwege het jaar van een koude kermis thuis komen. Nu ben je ook niet gebonden aan één opticien ;) Denk dat je eens moet kijken naar AZ met jong of extra (afhankelijk van je andere wensen). Met max ER kan ik iig niks beters vinden.
En hoe zit het met minimum ER/385 ER? :) Das mijn queeste zoals elk jaar. AZ met jong of extra komt op een whopping 107/108 euro, vind ik een beetje teveel v/h goede (zat nu via studentgoedverzekerd bij ZK voor 92 euro maandelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:45:
[...]

En hoe zit het met minimum ER/385 ER? :) Das mijn queeste zoals elk jaar. AZ met jong of extra komt op een whopping 107/108 euro, vind ik een beetje teveel v/h goede (zat nu via studentgoedverzekerd bij ZK voor 92 euro maandelijks)
Dus je hebt enkel verplicht ER i.c.m. een budget verzekering? Heb je een reden om je ER niet te verhogen? Ben zelf niet zo'n fan van die budget verzekering, omdat je maar bij 40 ziekenhuizen terecht kan.

92 euro betekent dat je dus ZK budget i.c.m. Aanvullend 1 ster hebt. Misschien dat je dan eens moet vergelijken met CZdirect + Basic of Besured + All-in-one. Ik ken niet al je zorgwensen, dus situaties doorrekenen gaat dan erg lastig. Zo op het eerste gezicht lijken ze duurder, maar je krijgt 100 euro vergoed ipv 50 euro voor bril/lenzen.

En je zegt dat je dit jaar ook al bij ZK zat? Afgelopen jaar de vergoeding van lenzen/bril opgemaakt? Zo ja, dan moet je sowieso overstappen. Je kunt namelijk maar 1x in de 3 jaar aanspraak maken op die 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Freakster86 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:32:
[...]

Kun je nagaan hoeveel mensen dit óók denken en halverwege het jaar van een koude kermis thuis komen.
Tsja.. er zijn een hoop wan-producten op de markt.. Zo zag ik ook een verzekeraar waarbij 385 + 400 euro ER uiteindelijk 12 euro duurder is dan 385 + 500 euro ER. Kortom, wie voor die keuze zou gaan zou 12 x 12 = 144 euro meer premie betalen voor 100 euro minder eigen risico 8)7 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:05:
[...]

Dus je hebt enkel verplicht ER i.c.m. een budget verzekering? Heb je een reden om je ER niet te verhogen? Ben zelf niet zo'n fan van die budget verzekering, omdat je maar bij 40 ziekenhuizen terecht kan.

92 euro betekent dat je dus ZK budget i.c.m. Aanvullend 1 ster hebt. Misschien dat je dan eens moet vergelijken met CZdirect + Basic of Besured + All-in-one. Ik ken niet al je zorgwensen, dus situaties doorrekenen gaat dan erg lastig. Zo op het eerste gezicht lijken ze duurder, maar je krijgt 100 euro vergoed ipv 50 euro voor bril/lenzen.

En je zegt dat je dit jaar ook al bij ZK zat? Afgelopen jaar de vergoeding van lenzen/bril opgemaakt? Zo ja, dan moet je sowieso overstappen. Je kunt namelijk maar 1x in de 3 jaar aanspraak maken op die 50 euro.
Correct. Ik zit er niet mee. Mijn ziekenhuis in mijn plaats is gecontracteerd voor planbare zorg. Voor spoedeisende zorg kan ik overal terecht. Dus een budget/uitgekleedde variant van de naturapolis vrees ik niet. Kwestie van de juiste verzekeraar kiezen die wel contracten heeft met jouw lokale ziekenhuis/fysio/andere zorgbehandelaar. Zat dit jaar bij ZK met 2 sterren aanvullend dus 150 euro vergoeding, maar had al 50 euro jaar ervoor opgemaakt, dit jaar 100. Dus moet idd verkassen :P Kwestie van een andere zorgconglomeraat kiezen (3 v/d andere 4 grote verzekeraars) en je kan vrolijk weer de volle mep declareren. Volgend jaar weer naar een ander, rinse and repeat. Elk jaar een andere bril omdat het kan.

Zat zelf Promovendum/Besured te overwegen. Met 'all in one' aanvullend krijg je 115 euro brilvergoeding vanaf +3/-3 (heb -3 aan linkeroog, -2,5 rechteroog) + 10x fysio en andere zut die ik toch niet benut. Kost: 100,80 euro in de maand met 385 ER. Waarom maar 385 ER? Omdat ik dat al opmaak aan mijn consulten in het ziekenhuis + verplicht voorgeschreven medicatie want chronisch ziek. Kost me 3 euro meer dan bij ZK blijven, maar voor 36 euro op jaarbasis weer 115 euro kunnen claimen + fysio vind ik het wel best. Duurder gaat het toch worden, hoe duur bepaal ik zelf. Maar daarom leek mij op het eerste oog Ditzo wat. (hogere vergoeding wat gewoon korting is en dus ipv wat opticiens zelf aanbieden)

AZ met Jong voor 108,75 euro ipv 100,80 euro zou ook kunnen. Heb je 100 euro bril + tandarts. En wellicht 40 euro overstapkorting als je een referal gebruikt. Dus netto 3,33 per maand korting = 105,45. Maargoed dan zit je met een verschil van 4,65 x 12 = 55,80 euro op jaarbasis meer betalen om 80% bij de tandarts te kunnen claimen voor de usual stuff. (controle, tandsteen verwijderen in 5 min x2) Ergo: dat loont de moeite niet, zeker als je tegen wettelijke tandartstarieven op 36 euro per consult zit. Bespaar ik liever 55,80 euro om toch 15 euro meer aan brilvergoeding te hebben èn 1x fysio behandeling meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 30-11-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
MarvinG schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:23:
Handig inderdaad met die modules bij FBTO.
Zit zelf al een paar jaar bij FBTO. Heb voor aankomend jaar maar mijn Tandarts en Fysio module uitgezet.. scheelt me ruim 20 euro in de maand.. laatste jaren nooit naar de fysio geweest (in het verleden wel vaak) en altijd enkel een periodieke controle bij de tandarts.
Let op dat je die modules net niet kunt aanzetten gedurende het jaar.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:24:
[...]

Correct. Ik zit er niet mee. Mijn ziekenhuis in mijn plaats is gecontracteerd voor planbare zorg. Voor spoedeisende zorg kan ik overal terecht. Dus een budget/uitgekleedde variant van de naturapolis vrees ik niet. Kwestie van de juiste verzekeraar kiezen die wel contracten heeft met jouw lokale ziekenhuis/fysio/andere zorgbehandelaar. Zat dit jaar bij ZK met 2 sterren aanvullend dus 150 euro vergoeding, maar had al 50 euro jaar ervoor opgemaakt, dit jaar 100. Dus moet idd verkassen :P Kwestie van een andere zorgconglomeraat kiezen (3 v/d andere 4 grote verzekeraars) en je kan vrolijk weer de volle mep declareren. Volgend jaar weer naar een ander, rinse and repeat. Elk jaar een andere bril omdat het kan.

Zat zelf Promovendum/Besured te overwegen. Met 'all in one' aanvullend krijg je 115 euro brilvergoeding vanaf +3/-3 (heb -3 aan linkeroog, -2,5 rechteroog) + 10x fysio en andere zut die ik toch niet benut. Kost: 100,80 euro in de maand met 385 ER. Waarom maar 385 ER? Omdat ik dat al opmaak aan mijn consulten in het ziekenhuis + verplicht voorgeschreven medicatie want chronisch ziek. Kost me 3 euro meer dan bij ZK blijven, maar voor 36 euro op jaarbasis weer 115 euro kunnen claimen + fysio vind ik het wel best. Duurder gaat het toch worden, hoe duur bepaal ik zelf. Maar daarom leek mij op het eerste oog Ditzo wat. (hogere vergoeding wat gewoon korting is en dus ipv wat opticiens zelf aanbieden)

AZ met Jong voor 108,75 euro ipv 100,80 euro zou ook kunnen. Heb je 100 euro bril + tandarts. En wellicht 40 euro overstapkorting als je een referal gebruikt. Dus netto 3,33 per maand korting = 105,45. Maargoed dan zit je met een verschil van 4,65 x 12 = 55,80 euro op jaarbasis meer betalen om 80% bij de tandarts te kunnen claimen voor de usual stuff. (controle, tandsteen verwijderen in 5 min x2) Ergo: dat loont de moeite niet, zeker als je tegen wettelijke tandartstarieven op 36 euro per consult zit. Bespaar ik liever 55,80 euro om toch 15 euro meer aan brilvergoeding te hebben èn 1x fysio behandeling meer.
Enkel basis met verplicht ER kost 86,- (Zekur). Als het je enkel om de brilvergoeding is te doen (en de rest je niet uitmaakt) dan is 14,80 x 12 = 177,60 voor 115 brilvergoeding misschien wat teveel? Aangezien je Jong links laat liggen, omdat je tand niet wil afdekken?

Jong is juist interessant vanwege de tand dekking. Iedereen gaat wel eens per jaar, toch? Controle met schoonmaak scheelt je bij jong al ong. 36 euro (100% controle en 80% "rest" vs niks.) Lijkt mij wel tegen die 1 extra fysio op te wegen imho. Kans dat je een gaatje krijgt, lijkt mij groter dan dat je die 10e fysio nodig hebt. En dan nog, fysio kost gemiddeld 30 tot 40 euro. Tandkosten kunnen veel hoger oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik zou graag de collectiviteit willen wisselen van studentgoedverzekerd naar relaties van klap

Krijg ik echter deze berekening voor m'n neus getoverd...ra ra wat klopt hier niet

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rvzpz5.png

En dit op de homepage...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25ilkqh.png

Welke van de berekeningen zou nu kloppen? En let er op dat je bij relaties van klap dus minder korting op de basisverzekering krijgt. Het lijkt nu maar een paar euro te schelen op jaarbasis. Bij studenten krijg je wel een diagnose sportarts er gratis bij.

[ Voor 42% gewijzigd door radeoxx op 30-11-2015 20:45 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43
Euhm, leeftijd misschien?

Had ik ook afgelopen jaar toen ik in het jaar 30 werd. De ene berekening van Zilverenkruis gaf het niet aan, de andere wel. Uiteindelijk zal je altijd die hogere dan betalen.

Of je huidige situatie.. zelfde eigen risico?

[ Voor 10% gewijzigd door DutX op 30-11-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Interessant leesvoer: http://www.zorgvisie.nl/F...s-kiezersbedrog-1666234W/

Meteen een vraag: als je verzekeraar bij je behandelaar aan een omzetplafond zit, kun je toch altijd declareren? Je behandelaar heeft geen grond om nee te verkopen, want hij factureert jou. En je verzekeraar moet gewoon vergoeden, want dat plafond is voor jou niet transparant genoeg (consumententecht) en de redelijke verwachting wordt gezet door de marketingslogan "vrije zorgkeuze". Ik snap het probleem dus niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
kraades schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:33:
[...]

Let op dat je die modules net niet kunt aanzetten gedurende het jaar.
Ben ik inderdaad van op de hoogte ;)
Heb de laatste jaren nooit problemen gehad, dus verwacht dat dit jaar ook niet.
Mocht het wel zo zijn, dan heb ik gegokt en verloren helaas....

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:49
Misschien dat iemand een gouden tip heeft? Ik ga in februari voor 5 maanden naar Oeganda en moet daarom aan ruim €650,- tot €700,- aan vaccinaties/medicijnen hebben.

Belangrijk is, is dat rabiës (hondsdolheid) ook in het pakket zit.

Weet iemand bij welke zorgverzekeraar de het beste pakket heeft hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:28:
[...]

Enkel basis met verplicht ER kost 86,- (Zekur). Als het je enkel om de brilvergoeding is te doen (en de rest je niet uitmaakt) dan is 14,80 x 12 = 177,60 voor 115 brilvergoeding misschien wat teveel? Aangezien je Jong links laat liggen, omdat je tand niet wil afdekken?

Jong is juist interessant vanwege de tand dekking. Iedereen gaat wel eens per jaar, toch? Controle met schoonmaak scheelt je bij jong al ong. 36 euro (100% controle en 80% "rest" vs niks.) Lijkt mij wel tegen die 1 extra fysio op te wegen imho. Kans dat je een gaatje krijgt, lijkt mij groter dan dat je die 10e fysio nodig hebt. En dan nog, fysio kost gemiddeld 30 tot 40 euro. Tandkosten kunnen veel hoger oplopen.
Ja, zo kun je het ook berekenen. Die fysio heb ik meer als back-up, mocht het nodig zijn heb je het iig. Qua tanden heb ik al sinds kleins af aan verrekte weinig problemen *afkloppen* Dus ja, een losse tandartsverzekering vind ik onnodig, wil juist wel die 10k verzekering bij een ongeval. Want die bedragen van een reguliere tandartsverzekering laten je als nog diep in de buidel tasten. Als er echt flink verbouwd moet worden qua gebit zeg maar.

Naja, als iets me wel duidelijk is dat het tijd gaat worden voor een excel sheet invullen met eigen parameters. Tot op de kleine lettertjes doorspitten en hopelijk komt er nog een leuke cashback op gang in december. Enige eis die ik heb: basis + 10k verzekering als je gebit aan diggelen ligt na een ongeval + als het even kan een nieuwe bril goedkoop kunnen kopen. Rest is leuke extra, maar niet perse nodig. Ben dan wel chronisch ziek, wil niet zeggen dat ik chronisch /pun intended :') de deur plat loop van de fysio. *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:53:
[...]

[...], wil juist wel die 10k verzekering bij een ongeval. Want die bedragen van een reguliere tandartsverzekering laten je als nog diep in de buidel tasten. Als er echt flink verbouwd moet worden qua gebit zeg maar.

[...]
Via independer krijg je nu bij sommige verzekeringen een 10k ongevallen verzekering voor je gebit bij. Misschien daar eens naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Cheezborger schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:40:
Misschien dat iemand een gouden tip heeft? Ik ga in februari voor 5 maanden naar Oeganda en moet daarom aan ruim €650,- tot €700,- aan vaccinaties/medicijnen hebben.

Belangrijk is, is dat rabiës (hondsdolheid) ook in het pakket zit.

Weet iemand bij welke zorgverzekeraar de het beste pakket heeft hiervoor?
Zilveren kruis achmea vanaf 1 ster aanvullend! Goedkoop en 100% vergoed! Ook malariatabletten

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik moet eens kijken wat voor zorgverzekering ik zal nemen. Ik ben student, en zal begin volgend jaar bij GGZON terecht komen en mag ervan uit gaan dat ik al mijn eigen bijdrage wel op gaat. Waarschijnlijk wordt dat dus vooral kijken wat bij lage eigen bijdrage het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Radeoxx schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:26:
[...]

Zilveren kruis achmea vanaf 1 ster aanvullend! Goedkoop en 100% vergoed! Ook malariatabletten
Wow goede tip! Super, dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 18:29
Freakster86 schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:09:
[...]

Via independer krijg je nu bij sommige verzekeringen een 10k ongevallen verzekering voor je gebit bij. Misschien daar eens naar kijken ;)
Ook indien je niet overstapt kan je hier gebruik van maken.
Wil zelf de basisverzekering bij Menzis houden en kon (volgens zowel Menzis als Independer) "overstappen" voor de extra ongevalvergoeding.

Daarnaast nog even gevraagd over een omzetplafond, maar dat kennen ze niet bij Menzis :)
Eenmaal gecontracteerd op de website, kan je er het hele jaar terecht werd mij verteld.

VGZ accepteert ook losse aanvullende verzekeringen, dus die heb ik daar afgesloten (ivm brilvergoeding is dat minimaal duurder en stuk betere dekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Radeoxx schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:41:
Ik zou graag de collectiviteit willen wisselen van studentgoedverzekerd naar relaties van kla

Welke van de berekeningen zou nu kloppen? En let er op dat je bij relaties van klap dus minder korting op de basisverzekering krijgt. Het lijkt nu maar een paar euro te schelen op jaarbasis. Bij studenten krijg je wel een diagnose sportarts er gratis bij.
Bij mij klopte de bovenste gewoon. Je krijgt bij bij beiden gewoon 10% korting op basisverzekering dat klopt dus niet. Je kan één keer naar zo'n sportarts dat heeft weinig nut voor mij persoonlijk. Aangezien jij maar twee sterren aanvullend hebt is de korting minder dan als je ook tandarts hebt en nog meer sterren. Bij mij scheelde het maar liefst 60 euro en als je nog meer sterren hebt loopt dat nog meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 01-12-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Zijn er dit jaar nog verzekeringen met acties waardoor ze bijzonder goedkoop zijn?

Zo had vorig jaar AnderZorg meerdere acties, sowieso hadden ze al de laagste basispremie met hoog eigen risico, maar als je vrienden ook liet inschrijven kreeg je nog weer is 40 euro per persoon die je lid maakte. Dit had ik afgelopen jaar dus gedaan maar kan voor dit jaar nog niet veel vinden...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In 2015 was het bij Ohra mogelijk tussentijds (in het lopende jaar) je aanvullend te verzekeren. Zojuist kwam ik er achter dat dit niet meer mogelijk is. Je kan je alleen je aanvullende verzekering wijzigen in de volgende gevallen:
U bent zwanger
U adopteert een kindje
U gaat samenwonen
U gaat verhuizen
U gaat scheiden
Uw kinderen gaan het huis uit
U gaat met pensioen
U verliest uw baan
In geval van overlijden

Dit is een flinke teruggang ten opzichte van vorige jaar. Als ik het goed begrijp (http://www.ohra.nl/zorgve...-verzekering/wijzigen.jsp) is ook alleen wijzigen mogelijk. Je moet dus al een aanvullende verzekering hebben voordat je deze kan wijzigen.

Het alternatief voor een restitutiepolis zou Ditzo zijn. Zij zijn goedkoper, maar vergoeden tot 100% van het wettelijk tarief bij niet gecontracteerde zorg. Is iemand daar wel eens tegenaan gelopen, of komt dit in de praktijk vrijwel nooit voor?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Zijn er ook vergelijking websites welke collectiviteiten en acties mee nemen?
Want dat lijkt overal te ontbreken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat komt door het belang €€€ van de vergelijkingssites.
Maar zou idd wel interessant zijn.

Ik zat aan FBTO te denken maar als ik de reviews bekijk komt deze er wel heel bekaaid van af!
http://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/fbto/reviews
Herkenbaar?

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 02-12-2015 15:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
kraades schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:

Ik zat aan FBTO te denken maar als ik de reviews bekijk komt deze er wel heel bekaaid van af!
Herkenbaar?
zie maar 1 slechte review? en GGZ is uit het basispakket gehaald.... dus daar kan het wel eens door komen dat ze er een maximum aan stellen (imho belachelijk om psychische zorg uit het pakket te halen, maargoed)

Hier wel tevreden over FBTO. Alleen jammer dat ze, ondanks aangeven niet meer zwanger te zijn, toch de zwangerschapsdoos stuurde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Vanaf pag. 2...
Termen als oplichting, onbeschoft, liegen, teleurgesteld, slechte klantenservice etc. etc.

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 02-12-2015 16:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ik zie het ja :+
Zelf geen ervaring mee. Tot nu toe alles keurig uitgekeerd gekregen (vooral direct betaald door). Modules aanzetten ging ook prima. Meeste gaan in op de 1e van de volgende maand. Dus 10 april aanzetten betekend ingangsdatum 1 mei.

Maar volgens mij komen er heel veel zorgverzekeringen daar slecht af in de reviews. Zeiken is immers makkelijk op een consumentenbond-site. En ik ga ook geen positieve reviews schrijven voor iets als een zorgverzekeraar

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 02-12-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:11:
[...]

zie maar 1 slechte review? en GGZ is uit het basispakket gehaald.... dus daar kan het wel eens door komen dat ze er een maximum aan stellen (imho belachelijk om psychische zorg uit het pakket te halen, maargoed)

Hier wel tevreden over FBTO. Alleen jammer dat ze, ondanks aangeven niet meer zwanger te zijn, toch de zwangerschapsdoos stuurde 8)7
GGZ zit toch gewoon in het basispakket? https://www.rijksoverheid...et-van-de-zorgverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Enkel eerstelijns psychiatrie ( en dus geen nabehandeling) en de eerste 3 jaar in een instelling wanneer nodig. Dat lag een aantal jaar heel anders. Wordt ook idioot veel bezuinigd en gesloten in de GGZ en psychiatrie. En de gevolgen zijn deels al zichtbaar. Maar misschieb ligt het er ook aan dat mijn vriendin en zus binnen de psychiatrie en ggz werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

kraades schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:

Herkenbaar?
Daar is dus nog een markt voor.

Heb het zelf hier en nooit gezeik gehad, alles werd zonder te vragen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De vergelijkingssites kopen de gegevens en krijgen een vergoeding van de verzekeraar zodra er een verzekering wordt afgesloten.
Een collectief initiatiefnemer is denk ik per definitie een losstaand iets.
Ik denk niet dat je hier een levensvatbare site omheen kunt bouwen.
Mijns inziens...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Shopbuddie geeft vakanties weg zo te zien, kan me niet voorstellen dat zoiets uit kan

bv, via PriceWise naar de Friesland verzekeraar, krijg je bij anderen 30 euro voor. Hier 10€ en een minicruise.
edit, of zelfs direct en dan 12,50€ + vliegvakantie turkije.
What's the catch?

https://www.shopbuddie.nl/zorgverzekering/korting

[ Voor 10% gewijzigd door DutX op 02-12-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Def1ant schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:51:
Shopbuddie geeft vakanties weg zo te zien, kan me niet voorstellen dat zoiets uit kan

bv, via PriceWise naar de Friesland verzekeraar, krijg je bij anderen 30 euro voor. Hier 10€ en een minicruise.
edit, of zelfs direct en dan 12,50€ + vliegvakantie turkije.
What's the catch?

https://www.shopbuddie.nl/zorgverzekering/korting
Bij de reis staat er bij dat er elke dag excursies zijn, deze zijn optioneel en moet je los bijbetalen. Waarschijnlijk moet je hier veel geld voor betalen. Daarnaast zijn er allerlei toeslagen (Voor diverse vertrekdata en vertrekplaatsen geldt een afstands- en/of seizoenstoeslag.)
Er staan nergens prijzen bij van de optionele excursies en toeslagen, je weet dus niet wat je gaat betalen. Dit is pure marketing. Zal me niks verbazen dat je als nog honderden euro's p.p. betaald uiteindelijk. Je denkt eerst een gratis tot zeer goedkope reis naar Turkije te krijgen en nadat je polis is afgesloten (en zij de commissie hebben gevangen) en je de informatie krijgt, zal vast blijken dat je veel kosten moet maken.

En als ik het pand zo zie van Shopbuddie krijg ik daar ook niet echt vertrouwen van. :|

https://www.google.nl/map...JAhUELA8KHesuCaQQpx8IbTAN

[ Voor 10% gewijzigd door Cheezborger op 03-12-2015 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Cheezborger schreef op donderdag 03 december 2015 @ 03:43:
[...]

Bij de reis staat er bij dat er elke dag excursies zijn, deze zijn optioneel en moet je los bijbetalen. Waarschijnlijk moet je hier veel geld voor betalen. Daarnaast zijn er allerlei toeslagen (Voor diverse vertrekdata en vertrekplaatsen geldt een afstands- en/of seizoenstoeslag.)
Er staan nergens prijzen bij van de optionele excursies en toeslagen, je weet dus niet wat je gaat betalen. Dit is pure marketing. Zal me niks verbazen dat je als nog honderden euro's p.p. betaald uiteindelijk. Je denkt eerst een gratis tot zeer goedkope reis naar Turkije te krijgen en nadat je polis is afgesloten (en zij de commissie hebben gevangen) en je de informatie krijgt, zal vast blijken dat je veel kosten moet maken.

En als ik het pand zo zie van Shopbuddie krijg ik daar ook niet echt vertrouwen van. :|

https://www.google.nl/map...JAhUELA8KHesuCaQQpx8IbTAN
Als ik zo snel even 'scan' dan komt het volgens mij neer op:
- 2 vliegtickets
- Hotelovernachtingen
- Verplichte kosten (als je verder niets afneemt via hen): € 98 euro (2x 49 euro luchthavenbelasting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Na jaren ONVZ via het werk (met korting, en de werkgever betaald het per jaar, werknemers per maand) wil ik overstappen naar DSW.
Reden : tandarts en fysio heb ik nodig en voor 19,75 per maand heb je dat erbij.
Als ik de eigen risico op 885 zet dan kom ik op ongeveer 95 euro per maand bij DSW.

Bij ONVZ kost fysio (12 behandelingen) al 21,39 per maand. Wil ik er ook nog wat tandarts vergoeding bij kost mij dat ook 25 euro per maand meer.

Wel tevreden over ONVZ, maar DSW lijkt qua pakket keuze voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit al jaren bij FBTO (ivm fysio) maar ben nu toch weer eens serieus aan het kijken of het voordeliger kan.

Wat onze vraag is:
- 1 volwassene: 1000 euro fysio per jaar
- 1 volwassene: chiropractor (1 tot 2 keer per maand)
- 2 volwassen: steunzooltjes
- 2 volwassenen en 1 kind (<18): bril

Bij FBTO heb ik nu fysio en chiropractor verzekerd, de rest niet want dat is veel te duur tov wat ze vergoeden.

Iemand tips of het goedkoper kan?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 03-12-2015 14:28 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoboy1479
Een tip voor de studenten met bril: Studenten Goed Verzekerd biedt een €150 brilvergoeding voor iets meer dan €150 aan premie (2*, bij jaarbetaling zelfs minder). Indien je toch een bril gaat aanschaffen scherpe deal dus.
Zit nog fysio, tandongeval, preventie cursussen (EHBO) en buitenland bij.

Kan ook los worden afgesloten als je ergens anders een basisverzekering (en aanvullende) wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
kevertje1977 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:49:
Na jaren ONVZ via het werk (met korting, en de werkgever betaald het per jaar, werknemers per maand) wil ik overstappen naar DSW.
Reden : tandarts en fysio heb ik nodig en voor 19,75 per maand heb je dat erbij.
Als ik de eigen risico op 885 zet dan kom ik op ongeveer 95 euro per maand bij DSW.

Bij ONVZ kost fysio (12 behandelingen) al 21,39 per maand. Wil ik er ook nog wat tandarts vergoeding bij kost mij dat ook 25 euro per maand meer.

ONVZ is heel goed, maar wel vrij duur. Op de basis restitutiepolis scheelt het een euro of 8 per maand (volgens http://alleverzekeringenopeenrij.nl/restitutiepolis/).

Fysiotherapie 12x voor 21 euro per stuk, dan moet je er wel tenminste 8 gebruiken om winst te maken. Eigenlijk is je neerwaartse risico op die dekking (21*12=250 euro weggegooid geld als je geen fysio gebruikt) groter dan je opwaarts risico (maximale vergoeding bepaart je een euro of 400 - 250 premie = 150 netto bij gebruik van tenminste 12 consulten). Geeft te denken, je neemt een gok met 250 euro voor een maximale winst van 150 bovenop je inleg.

Tandartspolissen hebben een soortgelijk karakter: ze kosten een paar honderd euro en vergoeden de eerste paarhonderd euro. De dekking die ik graag zou hebben is: 10.000 euro tandartskosten met eigen risico van de eerste 1000. Dat is verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
t_captain schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:23:
Tandartspolissen hebben een soortgelijk karakter: ze kosten een paar honderd euro en vergoeden de eerste paarhonderd euro. De dekking die ik graag zou hebben is: 10.000 euro tandartskosten met eigen risico van de eerste 1000. Dat is verzekeren.
Al eens naar https://www.ixorg.nl/ gekeken? Minimaal 6,85 inleg per maand om je zorgkosten te dekken en tot €10k verzekerd bij ongevallen. Met een jaarlijkse controle en reiniging verhoog je je inleg een beetje en heb je er verder geen omkijken meer naar je tandartskosten. Wat er overblijft kan je meenemen naar volgend jaar of terug laten storten.

[ Voor 7% gewijzigd door Rafe op 03-12-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gaat me niet om ongevallen maar om een volledige tandartsdekking. Voor de rest is het een spaarproduct, geen verzekering.

Een goede verzekering is er eentje die de grote kosten dekt. Dat is immers de essentie van verzekeren: de kosten afdekken die je niet zelf kunt betalen. Een flink eigen risico kan de premie weer in proportie brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Nog goedkoper dan Anderzorg met max. eigen risico is de Menzis Basis Voordelig polis als je deze afsluit via IAK: https://iak.nl/zorgverzekering/zorgvergelijker
€65,80 per maand

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k E
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2018
blu-fox schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:38:
Nog goedkoper dan Anderzorg met max. eigen risico is de Menzis Basis Voordelig polis als je deze afsluit via IAK: https://iak.nl/zorgverzekering/zorgvergelijker
€65,80 per maand
Volgens mij kan je geen andere kortingen (collectiviteit/referral/jaarbetaling) sprokkelen. Hierdoor kom je op €789.60 per jaar. Met de referralkorting en jaarbetaling van €40 ben je toch goedkoper uit bij Anderzorg (€771.44). Als je toch voor een maandbetaling gaat, zijn ze ongeveer even duur (referral korting van Anderzorg meegerekend)
Natuurlijk moet je bij bij beide verzekeringen goed bekijken of je terecht kan bij 'jouw' ziekenhuis etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Waah schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:11:

Waah schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:05:
Enkel eerstelijns psychiatrie ( en dus geen nabehandeling) en de eerste 3 jaar in een instelling wanneer nodig. Dat lag een aantal jaar heel anders. Wordt ook idioot veel bezuinigd en gesloten in de GGZ en psychiatrie. En de gevolgen zijn deels al zichtbaar. Maar misschieb ligt het er ook aan dat mijn vriendin en zus binnen de psychiatrie en ggz werken.
De link waar je op reageert doet het nu niet, maar hoe bedoel je dat GGZ uit het basispakket is gehaald? Als ik hier kijk, staat daar gewoon dat GGZ door de basisverzekering vergoed wordt?

En ook op de site van de overheid staat:
specialistische geneeskundige geestelijke gezondheidszorg (GGZ), inclusief behandeling door een psychiater;
Valt gewoon onder vergoeding.
Ja, een aantal "normale life-events" (rouwverwerking, werkloosheid, scheiding) valt niet meer onder de eerstelijns GGZ, maar voor écht psychische hulp, is er toch nog gewoon vergoeding?

Goed, er worden steeds meer instellingen gesloten, en wachtlijsten lopen op tot langer dan anderhalf jaar voordat je zelfs maar kan starten met behandeling, maar áls je dan hulp krijgt, wordt de rekening nog steeds betaald door de zorgverzekering.

[ Voor 43% gewijzigd door Ardana op 04-12-2015 01:27 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer. Ik heb afgelopen 10 jaar geen husiarts bezocht. Sinds mijn laatste baan ben ik ook niet ziek geworden, verwacht daar geen kosten. Heb altijd goedkoopste zorgverzekering gehad van CZ, nu aan het rondkijken. Waarom?

Ik weet dat er 4 verstandskiezen getrokken gaan worden, moeten worden. Liever niet door de tandarts zelf, maar door chirurg en het liefst ook met verdoving ^^. Ik zie bijvoorbeeld Friesland zorg als goedkoopste met 99 euro p/m en tandarts 100% vergoed tot 500 euro. Vervolgens lees ik op hun site zelf, dat alles behalve controle en gaatjes vullen maar voor 80% wordt vergoed. Iemand tips die in hetzelfde bootje zit? :)

http://www.ziektekosten-v...nde-verzekering/tandarts/

885 eigen risico, aavullende tandarts 100% tot 1000e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
iamzero456 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:44:
Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer. Ik heb afgelopen 10 jaar geen husiarts bezocht. Sinds mijn laatste baan ben ik ook niet ziek geworden, verwacht daar geen kosten. Heb altijd goedkoopste zorgverzekering gehad van CZ, nu aan het rondkijken. Waarom?

Ik weet dat er 4 verstandskiezen getrokken gaan worden, moeten worden. Liever niet door de tandarts zelf, maar door chirurg en het liefst ook met verdoving ^^. Ik zie bijvoorbeeld Friesland zorg als goedkoopste met 99 euro p/m en tandarts 100% vergoed tot 500 euro. Vervolgens lees ik op hun site zelf, dat alles behalve controle en gaatjes vullen maar voor 80% wordt vergoed. Iemand tips die in hetzelfde bootje zit? :)

http://www.ziektekosten-v...nde-verzekering/tandarts/

885 eigen risico, aavullende tandarts 100% tot 1000e
Volgens mij vallen verstandskiezen trekken bij de chirurg onder basis verzekering. Dus beter geen tandartsverzekering nemen maar juist laag eigen risico. Precies andersom wat jij wilt.

Heb een paar jaar terug hetzelfde meegemaakt :)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

remcoboy1479 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:14:
Een tip voor de studenten met bril: Studenten Goed Verzekerd biedt een €150 brilvergoeding voor iets meer dan €150 aan premie (2*, bij jaarbetaling zelfs minder). Indien je toch een bril gaat aanschaffen scherpe deal dus.
Zit nog fysio, tandongeval, preventie cursussen (EHBO) en buitenland bij.

Kan ook los worden afgesloten als je ergens anders een basisverzekering (en aanvullende) wil.
Die optie krijg ik nergens gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
ik houd even het nieuwe initiatief Zorgeloos in de gaten (www.zorgeloos.care)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
icecreamfarmer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:14:
[...]

Die optie krijg ik nergens gevonden :?
Die staat ook niet genoemd :)
Een aantal verzekeraars biedt losse aanvullende verzekeringen aan (linkje is eerder in dit topic gepost). Via Zilveren Kruis chat even nagevraagd, geen extra voorwaarden of premies bij losse Studenten Goed Verzekerd AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

remcoboy1479 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:15:
[...]

Die staat ook niet genoemd :)
Een aantal verzekeraars biedt losse aanvullende verzekeringen aan (linkje is eerder in dit topic gepost). Via Zilveren Kruis chat even nagevraagd, geen extra voorwaarden of premies bij losse Studenten Goed Verzekerd AV.
Ik moet dus via de chat een aanvullende verzekering aanvragen :?
Dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

evleerdam schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 07:19:
[...]

Volgens mij vallen verstandskiezen trekken bij de chirurg onder basis verzekering. Dus beter geen tandartsverzekering nemen maar juist laag eigen risico. Precies andersom wat jij wilt.

Heb een paar jaar terug hetzelfde meegemaakt :)
Klopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
Mogelijk dat deze vraag vaker gesteld is, maar ik zie het niet zo snel staan: iemand enig idee wat de risico's zijn als je ingeschreven blijft staan bij een collectief (studentengoedverzekerd) terwijl je eigenlijk niet meer studeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Lan Mandragoran schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:28:
Mogelijk dat deze vraag vaker gesteld is, maar ik zie het niet zo snel staan: iemand enig idee wat de risico's zijn als je ingeschreven blijft staan bij een collectief (studentengoedverzekerd) terwijl je eigenlijk niet meer studeert?
Volgens mij het grootste risico dat je de korting moet terugbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:04
Dak vd tip van United Insurance, mooie open collectiviteit, ben dus overgestapt van Fitland (9% basis) naar United Insurance/Relaties Klap (7% basis + 20% aanvullend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
icecreamfarmer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:32:
[...]

Ik moet dus via de chat een aanvullende verzekering aanvragen :?
Dat gaat hem niet worden.
Formulier "Aanvraagformulier zorgverzekering" van https://www.zilverenkruis...l=1&vergoedingenset=90882 gebruiken waarbij je collectiviteitsnummer 207000892 (Studenten Goed Verzekerd) invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk na lang beraad gekozen voor CZ + Top aanvullend + €885 ER + Jaarbetaling.

Netto komt die, na alle vergoedingen, en eigen bijdragen uit op €152 per maand. DWZ, dan heb ik ook €360 ER zelf betaald aan medicatie.

Op dit moment met Avero Achmea is het net zo duur, maar dan met €375 ER. Dus voor hetzelfde betaal ik dit jaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Laatst online: 21-08 13:25
NielsTn schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:41:
ik houd even het nieuwe initiatief Zorgeloos in de gaten (www.zorgeloos.care)
Ik gok zo dat het pas volgend jaar begint:

'Als het aan de initiatiefnemers ligt, is Nederland in 2017 een zorgverzekeraar rijker'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
iamzero456 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:47:
[...]

Ik gok zo dat het pas volgend jaar begint:

'Als het aan de initiatiefnemers ligt, is Nederland in 2017 een zorgverzekeraar rijker'
Klopt, maar wel een initiatief om in de gaten te houden. Ik heb me vrijblijvend aangemeld om op de hoogte te blijven

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zie liever een enorme verlichtibg van de regeldruk en de toetteding van een aantal buitenlandse partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Frieda schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:59:
Delta Lloyd heeft geen medische acceptatie, via een collectief is die nog best interessant, ben er nu zelf ook naar aan het kijken. Zilveren Kruis heeft me inmiddels bij het aanbod 2 sterren teruggezet en geweigerd voor een hogere polis dus die kan ik je niet aanbevelen.
Dank, ik ga zeker kijken bij Delta Lloyd, hoewel collectief er voor mij niet in zit.
Prive teveel voor kiezen gehad afgelopen jaren, waardoor geen energie, tijd en ruimte om verzekeringen te gaan uitzoeken. In leven blijven was prio 1.
Ardana schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:59:
Hier kun je kijken welke verzekeraars medische acceptatie hebben voor aanvullende verzekeringen. De meesten zijn hier trouwens vanaf gestapt.
Dank voor link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Bi-zonder schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:12:
[...]
Dank, ik ga zeker kijken bij Delta Lloyd, hoewel collectief er voor mij niet in zit.

[...]
Prive teveel voor kiezen gehad afgelopen jaren, waardoor geen energie, tijd en ruimte om verzekeringen te gaan uitzoeken. In leven blijven was prio 1.

[...]
Dank voor link.
Die van United Insurance (Klap) is vrij toegankelijk, scheelt een boel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Zijn er eigenlijk nog verzekeringen waar je in het lopende jaar je aanvullend kan verzekeren? Bij Ohra is dit sinds dit jaar redelijk dichtgetimmerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
wcduck schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:11:
Zijn er eigenlijk nog verzekeringen waar je in het lopende jaar je aanvullend kan verzekeren? Bij Ohra is dit sinds dit jaar redelijk dichtgetimmerd.
Bv. FBTO via modules die je gedurende het jaar aan kunt zetten. Staat ergens in dit topic paar pagina's terug een stukje over.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
kraades schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:22:
[...]

Bv. FBTO via modules die je gedurende het jaar aan kunt zetten. Staat ergens in dit topic paar pagina's terug een stukje over.
Klopt inderdaad! FBTO heeft een aantal modules die je gedurende het jaar aan kunt zetten. Wel even goed uitzoeken welke dit zijn, want niet alle modules bieden deze mogelijkheid. Zoals de module voor Tandheelkunde bijvoorbeeld... die moet je aan het begin van het jaar aan of uit hebben staan.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:14
wcduck schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:11:
Bij DSW kan je ook in de loop van het jaar aanvullend verzekeren, extra administratiekosten zijn dan 12,50 en je hebt een wachttijd van 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
MarvinG schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:53:
[...]

Klopt inderdaad! FBTO heeft een aantal modules die je gedurende het jaar aan kunt zetten. Wel even goed uitzoeken welke dit zijn, want niet alle modules bieden deze mogelijkheid. Zoals de module voor Tandheelkunde bijvoorbeeld... die moet je aan het begin van het jaar aan of uit hebben staan.
Volgens mij fysio (of bewegen-module) ook.

Het ligt er trouwens aan waarom je je aanvullend wil verzekeren. Meerdere verzekeraars bieden namelijk wel de mogelijkheid om je (extra) aanvullend te verzekeren als je zwanger bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Laatst online: 02-09 22:25
€65,80 per maand
Interessant, ik had er niet echt bij nagedacht dat het ook nog uitmaakt als je via een bepaalde tussenpartij afsluit.

Bij Independer zie ik voor diezelfde polis € 70,75. Zie: https://www.independer.nl/zorgverzekering/resultaat/snel

Scheelt toch weer €5,- in de maand.

Iemand al een basisverzekering onder de €65,80 gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
€65,80 per maand
Anderzorg is per saldo 65,67 euro per maand, als je overstapt met 40 euro overstapbonus (tip-een-vriendactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
Hebben jullie ervaring met een zorgverzekering afsluiten bij die Iak partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
haribold schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:40:
[...]
Anderzorg is per saldo 65,67 euro per maand, als je overstapt met 40 euro overstapbonus (tip-een-vriendactie).
OK dank! Dat lijken dan wel de goedkoopste basisverzekering te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36
iFlames schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:23:
Hebben jullie ervaring met een zorgverzekering afsluiten bij die Iak partij?
Gaat op zich prima. Zijn groot in collectieve verzekeringen in regio Eindhoven. Weet alleen niet hoe deze Menzis verzekering daarin past aangezien ik alleen onder IAK label ervaring heb wat onder water VGZ was. Daarbij had ik wel altijd de vraag of ze er zelf echt tussen zaten net als een soort gevolmachtigde voor hun schadeverzekeringen. Vorig jaar kregen ze het in elk geval niet voor elkaar om me de jaarpremie voor het nieuwe jaar te laten betalen door de drukte in de laatste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
.

[ Voor 100% gewijzigd door technorabilia op 07-12-2015 09:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
Goed om alle tips & tricks te lezen. Graag jullie advies voor het volgende: vriendin is 5 mnd zwanger en prefereert het bevallen in het ziekenhuis. Wel aanvullend verzekeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36
Het valt allemaal wel mee, maar in de praktijk moet je naar de volgende eigen bijdrages kijken en dan even rekenen:
http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/ziekenhuisbevalling
http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/kraamzorg

Op commando laten schijten in het vruchtwater kan je centen laten besparen op een aanvullende verzekering :P

Eventueel kun je ook nog rekening houden met fysio voor klachten aan het bekken. En mocht je je niet in kunnen houden als het aankomt op externe hulp dan kun je nog euro's stukslaan op een lactatiekundige (kans is wel aanwezig dat je na zo'n profeet ook GGZ nodig hebt :+).

Bottom line is dat het eigenlijk allemaal klein bier (orde grootte paar honderd euro totaal max), maar nog wel wat kan optimaliseren. Moet je zin in hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 06-12-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Frieda schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:59:
[...]

Delta Lloyd heeft geen medische acceptatie, via een collectief is die nog best interessant, ben er nu zelf ook naar aan het kijken. Zilveren Kruis heeft me inmiddels bij het aanbod 2 sterren teruggezet en geweigerd voor een hogere polis dus die kan ik je niet aanbevelen.
Even mezelf quoten-- na het indienen van een klacht bij Zilveren Kruis is deze weigering teruggedraaid met de volgende motivatie: ik had nooit teruggezet mogen worden van 3 sterren naar 2.

Ik blijf dus nog even 3 sterren aanvullend verzekerd bij Zilveren Kruis. Over een eventuele uitbreiding naar 4 sterren heb ik het niet gehad. Ik vermoed dat ik dan weer hetzelfde gezeur krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er1k E schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:55:
[...]

Volgens mij kan je geen andere kortingen (collectiviteit/referral/jaarbetaling) sprokkelen. Hierdoor kom je op €789.60 per jaar. Met de referralkorting en jaarbetaling van €40 ben je toch goedkoper uit bij Anderzorg (€771.44). Als je toch voor een maandbetaling gaat, zijn ze ongeveer even duur (referral korting van Anderzorg meegerekend)
Natuurlijk moet je bij bij beide verzekeringen goed bekijken of je terecht kan bij 'jouw' ziekenhuis etc.
Zoek in de zorgvinder van de verzekeraar (Menzis/Anderzorg bijvoorbeeld) ook naar de Apotheek. Kan een eind rijden zijn.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
haribold schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:40:
[...]
Zijn er dan nu mensen die 40 euro uitkeren? Want dat is toch iets wat men zelf kan bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
alessandro01 schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:39:
Goed om alle tips & tricks te lezen. Graag jullie advies voor het volgende: vriendin is 5 mnd zwanger en prefereert het bevallen in het ziekenhuis. Wel aanvullend verzekeren of niet?
Je gebruikt de volledige 49 uur kraamzorg in helemaal (ik dacht eerst ook, kan wel minder). De eigen bijdrage daarvoor (ik meen 4,15 euro per uur (dus al goed 200 euro)) wordt door veel verzekeraars vergoed in aanvullende verzekeringen. Daarnaast wil je misschien in het ziekenhuis bevallen en dat zit ook weer in veel aanvullende paketten, net zoals vergoedingen voor zwangerschapscursussen en de lactatiekundige.
In mijn ervaring bood ohra een erg goede dekking voor een goed tarief (als je een collectief kunt scoren).
Elect schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:04:
[...]
Zoek in de zorgvinder van de verzekeraar (Menzis/Anderzorg bijvoorbeeld) ook naar de Apotheek. Kan een eind rijden zijn.
Even informeren bij AZ. AZ gaf vorig jaar bij mij aan dat eigenlijk alle apotheken ook elk jaar weer gecontracteerd worden die dat het jaar ervoor ook waren. Die onderhandelingen duren alleen langer...
Zeker weet je het echter niet.
Xepos schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:09:
[...]
Zijn er dan nu mensen die 40 euro uitkeren? Want dat is toch iets wat men zelf kan bepalen?
Genoeg te vinden, even zoeken of informeren.

[ Voor 39% gewijzigd door keko12 op 08-12-2015 11:35 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
keko12 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:28:

Genoeg te vinden, even zoeken of informeren.
Ik weet dat voorgaande jaren er op tweakers paar mensen dat deden, zijn er dit jaar weer mensen die dat doen?
Ik gun die 3 vrienden bonus liever aan een Tweaker dan een willekeurige persoon op marktplaats.

*Edit: het is geregeld, dankjewel

[ Voor 5% gewijzigd door Xepos op 08-12-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:23
Hier ook weer aan het kijken. Heb eigenlijk nooit wat op algemeen zorggebied, alleen tandarts valt meestal vrij duur uit ;(

Mijn idee was: hoogste eigen risico + aanvullende tandartsverzekering (100% 500 euro).
Want als ik het goed begrijp, gaat een tandartsverzekering niet van je eigen risico af toch?

Is alleen vrij lastig zoeken, via www.independer.nl lijkt het allemaal rooskleurig, maar ga je dan de voorwaarden van die tandartsverzekeringen bekijken, dan hebben ze wel 100% dekking maar alleen voor de controles bijv. De behandelingen wordt dan maar 80% / 75% vergoed (FBTO, OHRA meen ik).... pfff. Of ik moet eerst een intake doen (Delta Lloyd).

Tot nu toe lijkt Anderzorg voor mij het beste. En dan niet de standaard tandverzekering, maar de 'Zelf samenstellen' module. Daarmee heb je wel 100% vergoeding van alles, totdat je aan de max. van de €500 zit.

Als je het allemaal een beetje doorrekent (verschil in premie per maand tussen ER van €385 en ER van €885) dan is een hoog eigen risico helemaal zoveel geld nog niet. Je moet met een laag eigen risico al behoorlijk wat kosten maken voordat dat echt uit kan.

Nog een tip: bij sommige zorgverzekeraars kun je ook de premie voor het hele jaar in één keer betalen en profiteer je van wat extra korting. Bij m'n vriendin scheelde dat zo'n 20-30 euro meen ik, door het in één keer te betalen i.p.v. maandelijks. Dat verdien je niet in één jaar op je spaarrekening. Kan ook schelen als je veel spaargeld hebt waar je anders belasting over moet afdragen. In dat geval even contact opnemen en vragen of je de premie in december dit jaar nog kunt voldoen :z

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:26:
Hier ook weer aan het kijken. Heb eigenlijk nooit wat op algemeen zorggebied, alleen tandarts valt meestal vrij duur uit ;(

Mijn idee was: hoogste eigen risico + aanvullende tandartsverzekering (100% 500 euro).
Want als ik het goed begrijp, gaat een tandartsverzekering niet van je eigen risico af toch?

[...]
Als je een aanvullend pakket hebt, dan betaal je die kosten niet zelf nee. Wat voor jou het meest interessante pakket is, valt zo niets over te zeggen. Als je veel tandartskosten hebt/verwacht zou ik eerst eens de codes in kaart brengen. Pas als je dat weet (en dus ook weet hoeveel dat je maximaal kost) dan kun je een goed pakket zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*knip* ook indirect je eigen referrallink dumpen is niet de bedoeling

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 09-12-2015 00:19 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
kevertje1977 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:49:

DSW leek mij ook interessant tot je in hun voorwaarden duikt. Ik heb zelf ook altijd belang bij een goede tandarts verzekering. Ze vergoeden echt een hoop codes niet, en zeker als je een keer iets met kronen ofzo krijgt valt dit niet in het standaard pakket je moet dan het dure top pakket a 32,75 per maand hebben om de tandarts goed ingedekt te hebben.

Ik zit nu bij de Friesland die vergoeden in ieder geval met een budget pakket al veel meer. Nog even verder speuren of het voordeliger kan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Freakster86 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:38:
[...]

Als je een aanvullend pakket hebt, dan betaal je die kosten niet zelf nee. Wat voor jou het meest interessante pakket is, valt zo niets over te zeggen. Als je veel tandartskosten hebt/verwacht zou ik eerst eens de codes in kaart brengen. Pas als je dat weet (en dus ook weet hoeveel dat je maximaal kost) dan kun je een goed pakket zoeken.
Ik wil juist niet klooien met die behandelcodes e.d. Ik heb er nu geen zicht op, op wat er komend jaar misschien moet gebeuren. Ik wil gewoon een aanvullende tandartsverzekering die alles 100% vergoed tot een max. van 500 euro. Het is dus alleen even goed uitzoeken waar ik dat het gunstigste kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Het valt mij op dat er eigenlijk tussen alle vergelijkers en topics zelden of nooit iets staat over de umc zorgverzekering. Deze is ook gewoon af te sluiten voor mensen die niet in de zorg werken, alleen krijg je geen collectieve korting. Over het algemeen vind ik de manier van vergoedingen wel gunstig voor mezelf. Voorheen was ik bij Menzis FNV collectief verzekerd nu UMC zorgverzekering collectief. UMC zorgverzekering is weer een onderdeel van VGZ geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:54:
[...]

Ik wil juist niet klooien met die behandelcodes e.d. Ik heb er nu geen zicht op, op wat er komend jaar misschien moet gebeuren. Ik wil gewoon een aanvullende tandartsverzekering die alles 100% vergoed tot een max. van 500 euro. Het is dus alleen even goed uitzoeken waar ik dat het gunstigste kan afsluiten.
Je weet toch wel ongeveer wat er zou kunnen gebeuren? Gaatjes, kronen of iets totaal anders? Niet willen klooien met codes snap ik, maar in dit geval zou 't erg kunnen lonen. Je kijkt nu naar een aanvullend pakket dat je 342 euro per jaar kost om maximaal 500 euro vergoed te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Van de week nog een gesprek gehad met een relatief kleine zorgverlener. Eerlijk wat over de verzekeringswereld gesproken vanuit zijn visie.
Hij heeft voor komend jaar geen contract met VGZ. Bewuste keuze, de contracten dwingen hem voor een fooi te werken. Hij kan daar niet mee uit en moet of concessies doen aan de kwaliteit of uit eigen middelen zorg verlenen.
Hij kiest ervoor om dan maar geen VGZ patienten meer aan te nemen. Gezien zijn goede naam in de regio en bij de artsen/ziekenhuizen heeft hij nog wel een goed gevulde agenda. Maar, hij vreest wel de contracten van CZ en Menzis. Als hij die patienten ook moet gaan weigeren wordt het onmogelijk zijn praktijk voort te zetten.

Misschien toch iets om over na te denken als je een paar tientjes per jaar wil besparen op je premie. De kleine praktijken worden uitgeknepen en zullen verdwijnen. Terwijl die meestal juist de beste zorg verlenen (die moeten het niet hebben van grote naamsbekendheid maar van mond tot mond reclame)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Freakster86 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:22:
[...]

Je weet toch wel ongeveer wat er zou kunnen gebeuren? Gaatjes, kronen of iets totaal anders? Niet willen klooien met codes snap ik, maar in dit geval zou 't erg kunnen lonen. Je kijkt nu naar een aanvullend pakket dat je 342 euro per jaar kost om maximaal 500 euro vergoed te krijgen...
Ik heb sowieso nog een behandeling voor volgend jaar staan die al 275 euro kost. Verder zal ik volgend jaar sowieso nog 2x op controle moeten net als iedereen, ook 2-3 tientjes per keer. Met die behandeling + 2x controle heb ik dus de kosten van de verzekering er al uit.

Houd ik nog 158 euro (500 min 342) over voor evt. andere onvoorziene behandelingen. Als die meer kosten dan 158 euro moet ik pas zelf weer bijleggen. In mijn geval kan het dus echt wel uit.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:55:
Misschien toch iets om over na te denken als je een paar tientjes per jaar wil besparen op je premie. De kleine praktijken worden uitgeknepen en zullen verdwijnen. Terwijl die meestal juist de beste zorg verlenen (die moeten het niet hebben van grote naamsbekendheid maar van mond tot mond reclame)
Heel kort door de bocht: dat is het risico van de ondernemer.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pven schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:09:
[...]

Heel kort door de bocht: dat is het risico van de ondernemer.
Klopt, maar is idd wel heel kort door de bocht.

Waar het om gaat is het speelveld om te kunnen ondernemen. Met steun van de overheid (heeft dat iets met ondernemen te maken?) wordt het speelveld door slechts enkele verzekeraars beperkt en kan er niet meer ondernomen worden. Straks heb je alleen nog zorgverleners in (verkapte) loondienst van twee of drie verzekeraars.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 09:50

Asteroid9

General Failure

Grappig, ik zit al bij Menzis (Basis voordelig met maximaal eigen risico) en mijn nieuwe premie zou 70,75 worden, maar via dit topic zie ik dat via IAK dezelfde polis 64,39 kost!
Ik heb deze nu maar gewoon via IAK opnieuw afgesloten en verwacht dat de lagere premie dan gaat gelden, er staat nergens dat het alleen voor nieuwe klanten geldt.

Even de bevestiging afwachten, anders kan ik alsnog even verder kijken.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hier kun je nu je zorgverzekering afsluiten en kiezen voor een cadeau:
*knip* refferals zijn niet toegestaan.

Je kunt kiezen uit ASUS T100 Convertible Netbook (pricewatch: pricewatch: Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B Zwart )
Xbox One Pakket
HP Notebook met windows 10

Iemand ervaring er mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Krisp op 14-12-2015 23:56 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Via independer even gekeken, Menzis staat bovenaan, heb vorige jaar ditzo genomen, die staat nu nr 2. Weinig zin om voor een paar euro over te stappen.

Wel heb ik nog het standard Eigen risico, die ga ik denk ik aanpassen naar maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
miicker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:14:
Hier kun je nu je zorgverzekering afsluiten en kiezen voor een cadeau:
*knip*

Je kunt kiezen uit ASUS T100 Convertible Netbook (pricewatch: pricewatch: Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B Zwart )
Xbox One Pakket
HP Notebook met windows 10

Iemand ervaring er mee?
:F

Waar denk je dat dat soort cadeaus van betaald worden? Net even snel gekeken, en via Independer ofzo ben je veel voordeliger uit. Van de besparing kun je dan zelf wel een Xbox kopen...
Ook is het pas vanaf 2 volwassenen of meer staat er.

[ Voor 15% gewijzigd door Krisp op 14-12-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 09:50

Asteroid9

General Failure

Inderdaad, in plaats van 64 betaal ik daar dan 92, en met (92-64)*12 is dat 336 euro per jaar extra! Dus die cadeau's betaal je uiteraard royaal zelf....

Zelfs zonder gedoe met cadeau's betaal je 82 ipv 64, totaal niet interessant dus.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito

Nog een tip: bij sommige zorgverzekeraars kun je ook de premie voor het hele jaar in één keer betalen en profiteer je van wat extra korting. Bij m'n vriendin scheelde dat zo'n 20-30 euro meen ik, door het in één keer te betalen i.p.v. maandelijks. Dat verdien je niet in één jaar op je spaarrekening.
Goede tip! Zie independer voor welke korting de verschillende verzekeraars geven.
Kan ook schelen als je veel spaargeld hebt waar je anders belasting over moet afdragen. In dat geval even contact opnemen en vragen of je de premie in december dit jaar nog kunt voldoen :z
Als ik het goed begrijp scheelt dit vermogensbelasting? Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik wist niet dat het kon en heb het ook nooit gedaan. Ik neem trouwens aan dat deze tip niet strijdig is met een wet of belastingregel? En heeft iemand misschien een rekensommetje wat dit kan schelen?
aanvulling: even wat research gedaan en op deze site wordt deze tip ook genoemd. Ze geven daar aan dat je ongeveer € 15,- kan besparen.Dit hangt denk ik ook af van hoeveel vermogen je bezit.

[ Voor 8% gewijzigd door Unito op 09-12-2015 14:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Grapjas, maar dan viezig.

[ Voor 123% gewijzigd door Krisp op 09-12-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Unito schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:28:
[...]

Goede tip! Zie independer voor welke korting de verschillende verzekeraars geven.

[...]

Als ik het goed begrijp scheelt dit vermogensbelasting? Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik wist niet dat het kon en heb het ook nooit gedaan. Ik neem trouwens aan dat deze tip niet strijdig is met een wet of belastingregel? En heeft iemand misschien een rekensommetje wat dit kan schelen?
aanvulling: even wat research gedaan en op deze site wordt deze tip ook genoemd.
Als je het geld hebt liggen en niet nodig hebt:

[totale jaarpremie verzekering] x [1,2% - rente bank] = winst.

Dus stel 1200 jaarpremie en een rente van 0,8%: 1200 x 0,4% = 4,80 euro bespaard.
Toch 1 menu bij de MacDonalds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was net ingelogd bij ditzo, maar nu lijkt de website niet meer te werken :P
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Geen referrals voor eigen gewin!