Hier ook weer aan het kijken. Heb eigenlijk nooit wat op algemeen zorggebied, alleen tandarts valt meestal vrij duur uit
Mijn idee was: hoogste eigen risico + aanvullende tandartsverzekering (100% 500 euro).
Want als ik het goed begrijp, gaat een tandartsverzekering niet van je eigen risico af toch?
Is alleen vrij lastig zoeken, via
www.independer.nl lijkt het allemaal rooskleurig, maar ga je dan de voorwaarden van die tandartsverzekeringen bekijken, dan hebben ze wel 100% dekking maar alleen voor de controles bijv. De behandelingen wordt dan maar 80% / 75% vergoed (FBTO, OHRA meen ik).... pfff. Of ik moet eerst een intake doen (Delta Lloyd).
Tot nu toe lijkt Anderzorg voor mij het beste. En dan niet de standaard tandverzekering, maar de 'Zelf samenstellen' module. Daarmee heb je wel 100% vergoeding van alles, totdat je aan de max. van de €500 zit.
Als je het allemaal een beetje doorrekent (verschil in premie per maand tussen ER van €385 en ER van €885) dan is een hoog eigen risico helemaal zoveel geld nog niet. Je moet met een laag eigen risico al behoorlijk wat kosten maken voordat dat echt uit kan.
Nog een tip: bij sommige zorgverzekeraars kun je ook de premie voor het hele jaar in één keer betalen en profiteer je van wat extra korting. Bij m'n vriendin scheelde dat zo'n 20-30 euro meen ik, door het in één keer te betalen i.p.v. maandelijks. Dat verdien je niet in één jaar op je spaarrekening. Kan ook schelen als je veel spaargeld hebt waar je anders belasting over moet afdragen. In dat geval even contact opnemen en vragen of je de premie in december dit jaar nog kunt voldoen
[
Voor 41% gewijzigd door
ThinkPad op 08-12-2015 16:48
]