Zorgverzekering 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:18

icecreamfarmer

en het is

Safaci schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:33:
[...]

Je krijgt een tandongevallen-verzekering als je via Independer afsluit. ;) Maar goed, zolang je amper naar de tandarts gaat (geen vullingen etc.), kun je die het beste zelf betalen.
Ik had vorig jaar uitgezocht dat je voor €36 per jaar die ook ergens anders los kon afsluiten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 23:14
SavageBrother schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:18:
Ik ben ook maar weer eens aan het kijken. De huidige situatie is als volgt

Besured
Eigen risico €385,-
Tandartsverzekering
€97,80 per maand

Nu heb ik de volgende verzekering op het oog:

AnderZorg
Eigen risico van €885,-
Gratis tandongevallenverzekering als ik via Independer afsluit
€69,- per maand
€811,44 per jaar (€67,62 per maand)

Per maand betalen = €345,60 goedkoper
Per jaar betalen = €362,16 goedkoper

Dit lijkt me toch wel een verstandige keuze, wat jullie?

Wellicht interessant om in acht te nemen;
- 1x per jaar tandarts, eigenlijk nooit bijzonderheden, ik zorg goed voor m'n gebit
- vooralsnog geen medische klachten
- verder geen bijzonderheden
- dit jaar geen plannen om langere tijd naar het buitenland te gaan

Zie ik zaken over het hoofd, of kan ik echt met een paar keer klikken €362,16 per jaar gaan besparen? Verschil komt natuurlijk deels door het verhoogde eigen risico (€500,- extra ER scheelt per maand €21,- = €252,-).

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
toon volledige bericht
Ik heb vergelijkbaar profiel en ben ook naar Anderzorg overgestapt, wel met werelddekking voor medische kosten in buitenland voor €9/jaar. Tandarts betaal ik zelf wel. Als je niets bijzonders hebt dan geeft Anderzorg je relatief veel terug voor een hoger eigen risico wat het aantrekkelijk maakt als je geen/weinig kosten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Thanks voor je input. Het is altijd een beetje koffiedikkijken natuurlijk, maar ik leef geen bijzonder roekeloos leven, zorg goed voor mezelf, heb geen gevaarlijke of bijzonder intensieve baan welke voor stress of gevaarlijke situaties zou kunnen zorgen. Wellicht dat ik die medische kosten in 't buitenland er ook nog bijneem, aangezien ik de kans toch niet uitsluit dat ik nog een weekje de zon op zoek in 't najaar.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Medische kosten buitenland kun je ook meeverzekeren in een (doorlopende) reisverzekering. Wellicht voordeliger dan 9x12 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wilde net zeggen, kijk even of je nu niet 'dubbel' verzekerd bent met een doorlopende reisverzekering.
Soms hebben die zelfs betere voorwaarden (taxi vergoeding, etc) dan je zorgverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:49
Inmiddels gekregen

[ Voor 84% gewijzigd door Boinkie op 22-12-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Overgestapt van jaren Menzis naar Besured. Keer wat anders, en al met al een tientje goedkoper (Y)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
droogmand schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:50:
[...]

Weet iemand of dit probleem - dat je bij afsluiting via Independer geen gebruik kan maken van de kortingsregeling voor betaling van het gehele jaarbedrag in 1x - voor alle verzekeringen via Independer geldt?

Ik was zelf aan het kijken naar een verzekering via Delta Lloyd via independer, en kon die informatie niet terugvinden. Zonder die korting zou die aanbieding een stuk minder interessant zijn!
Bij Kiemer kan het wel. Je kan bij Independer linksboven nadat je een vergelijking hebt gemaakt aangeven dat je per jaar wil betalen. Je zal dan zien dat een hoop verzekeringen ineens verdwijnen (Ohra, Ditzo etc).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Misschien iemand hier die met dit bijltje heeft gehakt...

Vriendin heeft 2 melkhoektandjes. Er zit niets onder, en ze moet eigenlijk implantaten (tand breekt vaak af).
Nu las ik dat dit in haar geval vergoed kan worden onder de basisverzekering.
"100% alleen ivm vervanging van een of meer blijvende snij- of hoektanden die niet zijn aangelegd of door een ongeval ontbreken en na machtiging"
We gaan nu met de tandarts in het nieuwe jaar om tafel om de machtiging te krijgen. Haar hoektanden zijn namelijk niet aangelegd....

Echter, de kronen moeten wel zelf betaald. Iemand ervaring wat de kosten daar van zijn nadat je de implantaten al hebt? veel "aanbieders" zijn inclusief kronen namelijk. :+

EDIT: Een andere vriendin heeft hetzelfde gehad, en die heeft alles vergoed gekregen... maar De Friesland heeft weer een "onder de 25 jaar vergoeden we extra". dus misschien dat het daar van vergoed is...

Het is ook wat raar om vooraf de verzekeraar op te bellen: "vergoeden jullie enkel de dure implantaten, of de nog duurdere implantaten + kronen." :+

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 22-12-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
gysman11 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:00:
Medische kosten buitenland kun je ook meeverzekeren in een (doorlopende) reisverzekering. Wellicht voordeliger dan 9x12 euro per jaar.
Het is gelukkig 9 euro per jaar (0,75 * 12) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:44
Aangezien Zilveren Kruis niks van zich laat horen nadat ik mijn aanvullende tandartsverzekering gewijzigd had van 250 naar 1000 euro, ben ik toch maar overgestapt. Mijn tandarts gaf al aan dat ze waarschijnlijk alsnog een vragenlijst zouden sturen of dat ik het eerste jaar geen aanspraak zou mogen maken op mijn verzekering.

Mede op aanraden van een Tweaker ben ik vandaag overgestapt naar DSW, met max eigen risico (885) en als aanvullende verzekering, het Top pakket. Aangezien ik veel kleine gaatjes heb die gedicht moeten worden en de tandarts een begroting heeft gemaakt van 1500 euro, was dit de beste verzekeraar voor mij. Ze werken namelijk niet met een limiet voor de meest voorkomende behandelingen en kennen geen acceptatieplicht. Bijkomend voordeel is dat dit naast tandartsverzekering ook een aanvullende verzekering is, compleet met fysio (max 36 behandelingen) enz. Totale kosten voor dit jaar: 1275 euro, waar ik ook gebruik van zal maken.

Overigens is dit minder geschikt als je bijvoorbeeld veel kronen nodig hebt, ze vergoeden namelijk maximaal één kroon per jaar voor 250 euro. Gelukkig heb ik één kroon nodig, dus komt allemaal goed uit. Nu nog al die vullingen ondergaan dit jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 20:39
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 23-12-2015 23:11 ]

• inhetveld
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
visje2305 schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:00:
[...]

Als je in Frankrijk een staatsziekenhuis binnenstapt, hoef je je geen zorgen te maken. Net als staatsziekenhuizen in Spanje of Portugal. Maar daar is de zorg dusdanig minder dat je er niet wilt liggen. Op dat moment wil je naar een privé kliniek, en dat wordt op een standaard basis verzekering niet vergoed. Goed opletten dus! Ik zit in deze wereld en heb mensen failliet zien gaan omdat ze het niet nodig vonden om een reisverzekering (of aanvullende zorgverzekering ) af te nemen.
Wanneer ik een Anderzorg verzekering neem met werelddekking weet iemand of dat voldoende zekerheid voor zorg bied in het buitenland?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
SavageBrother schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:18:
Ik ben ook maar weer eens aan het kijken. De huidige situatie is als volgt

Besured
Eigen risico €385,-
Tandartsverzekering
€97,80 per maand

Nu heb ik de volgende verzekering op het oog:

AnderZorg
Eigen risico van €885,-
Gratis tandongevallenverzekering als ik via Independer afsluit
€69,- per maand
€811,44 per jaar (€67,62 per maand)

Per maand betalen = €345,60 goedkoper
Per jaar betalen = €362,16 goedkoper

Dit lijkt me toch wel een verstandige keuze, wat jullie?

Wellicht interessant om in acht te nemen;
- 1x per jaar tandarts, eigenlijk nooit bijzonderheden, ik zorg goed voor m'n gebit
- vooralsnog geen medische klachten
- verder geen bijzonderheden
- dit jaar geen plannen om langere tijd naar het buitenland te gaan

Zie ik zaken over het hoofd, of kan ik echt met een paar keer klikken €362,16 per jaar gaan besparen? Verschil komt natuurlijk deels door het verhoogde eigen risico (€500,- extra ER scheelt per maand €21,- = €252,-).

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
toon volledige bericht
Volgens mij klopt dat wat je schrijft. Al kun je van die €811,44 nog €40 afhalen als je Tip een vriend cashback gebruikt. Dan kom je dus op €771,44 (€64,29 p.m.).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nostordici schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:04:
Aangezien Zilveren Kruis niks van zich laat horen nadat ik mijn aanvullende tandartsverzekering gewijzigd had van 250 naar 1000 euro, ben ik toch maar overgestapt. Mijn tandarts gaf al aan dat ze waarschijnlijk alsnog een vragenlijst zouden sturen of dat ik het eerste jaar geen aanspraak zou mogen maken op mijn verzekering.

Mede op aanraden van een Tweaker ben ik vandaag overgestapt naar DSW, met max eigen risico (885) en als aanvullende verzekering, het Top pakket. Aangezien ik veel kleine gaatjes heb die gedicht moeten worden en de tandarts een begroting heeft gemaakt van 1500 euro, was dit de beste verzekeraar voor mij. Ze werken namelijk niet met een limiet voor de meest voorkomende behandelingen en kennen geen acceptatieplicht. Bijkomend voordeel is dat dit naast tandartsverzekering ook een aanvullende verzekering is, compleet met fysio (max 36 behandelingen) enz. Totale kosten voor dit jaar: 1275 euro, waar ik ook gebruik van zal maken.

Overigens is dit minder geschikt als je bijvoorbeeld veel kronen nodig hebt, ze vergoeden namelijk maximaal één kroon per jaar voor 250 euro. Gelukkig heb ik één kroon nodig, dus komt allemaal goed uit. Nu nog al die vullingen ondergaan dit jaar :(
Ik zat/zit met een soortgelijk probleem. Zilveren Kruis weigerde mijn upgrade naar Tandarts 1000 euro verzoek omdat ik in het verleden al 2 of meer wortelkanaalbehandelingen heb gehad. Heb dus direct de boel opgezegd daar.

Waarschijnlijk ga ik voor een relatief dure zorgverzekering bij Ohra of Delta Loyd; niet de allergoedkoopste, maar ze vergoeden wel van elke tandarts behandeling 100%. Dus geen gezeur met 75% vergoeding voor kronen/verdoving en andere ongein; heb geen zin in onvoorziene lastige kosten.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:19:
Ik zit al jaren bij FBTO (ivm fysio) maar ben nu toch weer eens serieus aan het kijken of het voordeliger kan.

Wat onze vraag is:
- 1 volwassene: 1000 euro fysio per jaar
- 1 volwassene: chiropractor (1 tot 2 keer per maand)
- 2 volwassen: steunzooltjes
- 2 volwassenen en 1 kind (<18): bril

Bij FBTO heb ik nu fysio en chiropractor verzekerd, de rest niet want dat is veel te duur tov wat ze vergoeden.

Iemand tips of het goedkoper kan?
Iemand tips voor mij? (Die chiropractor kan eventueel vervallen.)

Momenteel zit ik overigens bij FBTO en krijg ik alleen fysio en chiropractor vergoed (doordat ik de juiste modules aan heb staan). In 2016 gaat me dat voor het hele gezin 247,96 euro per maand kosten.

Best frusterend: CZdirect heeft een prima aanbieding voor mijn wensen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3l5WB8zZBADAlWEZeInBJ25R/full.jpg

Het enige nadeel is dat ik dan ongeveer 15 fysio-behandelingen mis, en aangezien dat rond de 30 euro per behandeling is kost me dat dan 450 euro extra per jaar.

Ik zit nu hier te kijken, is eigenlijk niet zo interesssant.

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 24-12-2015 14:41 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor de overweldigende reacties! ;)

Vraagje: mijn vrouw komt misschien in aanmerking voor fysio ivm chronische ziekte, dat betekent dat het na de 21ste behandeling onbeperkt wordt vergoed. We krijgen dit echter pas begin 2016 te horen. Stel dat ik nu iets voor 36 behandelingen afsluit, en het blijkt dat het boven de 21 wordt vergoed, dan ben ik zeker geld aan het verspillen (als in: een verzekering draait dat niet terug)? Andersom ook: stel dat ik voor 18 behandelingen iets afsluit, en ze krijgt het toch niet dan betaal ik 18 behandelingen uit eigen zak?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:50:
Dank voor de overweldigende reacties! ;)

Vraagje: mijn vrouw komt misschien in aanmerking voor fysio ivm chronische ziekte, dat betekent dat het na de 21ste behandeling onbeperkt wordt vergoed. We krijgen dit echter pas begin 2016 te horen. Stel dat ik nu iets voor 36 behandelingen afsluit, en het blijkt dat het boven de 21 wordt vergoed, dan ben ik zeker geld aan het verspillen (als in: een verzekering draait dat niet terug)? Andersom ook: stel dat ik voor 18 behandelingen iets afsluit, en ze krijgt het toch niet dan betaal ik 18 behandelingen uit eigen zak?
Wat je kan doen is je huidige verzekering nu opzeggen. Je kan dan tot 31 januari je nieuwe verzekering afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
Ik ben even voor mijn vriendin aan het kijken naar een zorgverzekering.

Dit jaar zit ze bij Zilverenkruis met de CJP-korting, cashback actie en jaarbetaling voor €57,20 per maand (zo uit mijn hoofd). Nu zie ik deze acties niet meer voorbij komen.

Voor 2016 jaar betaald ze bij Zilverenkruis €800,31 (jaarbetaling), maximaal eigen risico, basisverzekering

Kijk ik nu bij Anderzorg dan is dit: €811,44, met 40 euro tip een vriend eraf is dit: €771,44 per jaar (64,29 per maand). Dat is toch best wel een forse premiestijging.

Ze heeft wat kosten gehad voor een diëtiste en tandarts maar dat valt reuze mee.

Maar kijk ik nu bij Anderzorg bij het ziekenhuis bij ons in de buurt dan krijg ik eerst een popup te zien dat je bij alle ziekenhuizen terecht kan. Zoek ik een ziekenhuis op bij ons in de buurt dan lees ik dat ze geen contract hebben met dat ziekenhuis: https://www.anderzorg.nl/...arch=Ziekenhuis&orderby=0 en hier meeer informatie: https://www.anderzorg.nl/...arch=Ziekenhuis&orderby=0

Ik snap er niks van. Is dit nu omdat ze nog geen contract hebben afgesloten of omdat ze definitief geen contract met elkaar hebben? Zilverenkruis is verder goed bevallen dus ik vraag me af of het dan niet beter is om een jaartje te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Anderzorg vergoedt ook in 2016 de zorg bij elk ziekenhuis in Nederland. (...). Het kan voorkomen dat een ziekenhuis nog niet is gecontracteerd, we zijn dan nog in gesprek. Voor jou heeft dit geen gevolgen: Anderzorg vergoedt ook in dat ziekenhuis de zorg.

Waarom bel, mail, chat je niet even met ze?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kijk ook al een tijdje mee in dit topic en heb een aantal zaken onder elkaar gezet.

Huidige situatie
Met een studentenverzekering vorige jaren nauwelijks zorg verbruikt. Sinds Q4 2015 geen studentenverzekering meer en mij laten adviseren om AV-Top af te sluiten. Ik neig sterk om dit te heroverwegen omdat ik nauwelijks de zorgverzekering aanspreek.

DSW Zorgverzekering
Basisverzekering + 385 EUR eigen risico 95 EUR
AV-Top 31,25 EUR
Totaal 126,25 EUR p/m

Mijn zorgverbruik is dit jaar 290 EUR geweest, waarvan 229 EUR vergoed en hiervan het meest ging naar tandheelkunde met 112 EUR. In de jaren daarvoor is dit nog minder geweest. Vorig jaar bijvoorbeeld 130 EUR zorgkosten.

Nieuwe situatie
Must haves
• Jaarlijks betalen, voor 31-12-2015 betalen zou mooi zijn.
• Tandarts ziet 2-3 gaatjes opkomen. Wellicht iets om rekening mee te houden. Ga ieder half jaar naar de tandarts. Voor de rest heeft m'n gebit er altijd goed uitgezien en dit jaar pas m'n eerste gaatje laten vullen.
• Eigen risico mag hoog zijn. Heb ik afgelopen 3 jaar ook nauwelijks gebruikt en ik heb geld achter de hand om dit op te vangen indien nodig.
• Lichamelijk verder geen bijzondere klachten, dus geen extra aanvullende zaken zoals fysio nodig.
• In theorie ben ik nog student (volg een thuisstudie) maar ontvang geen studiefinanciering. Bij de DSW viel ik daardoor niet meer onder de studentenverzekering.

Could haves
• Brildragend -> huidige bril kon ook niet gedeclareerd worden omdat mijn sterkte te laag was. Hoeft eventueel niet meegenomen te worden in verzekering, omdat ik over 2 á 3 jaar wellicht een nieuwe wil of laat laseren.
• Moderne omgeving en klantenservice van DSW bevalt. Hoef dus niet perse over. Ben daar ook al sinds 2011 geregistreerd.
• Vaccinaties buitenland (hepatitis A en DTP) dit jaar gehaald, maar wellicht volgend jaar nog een extra (hepatitis A) vaccinatie halen. Kosten dit jaar: 75 EUR vergoed. Volgend jaar wellicht hetzelfde bedrag.

Met deze gegevens kom ik bij Independer continue uit op Anderzorg + Jong. Omdat ik de zorgverzekering weinig aanspreek en in dit topic zie dat ook veel mensen naar Anderzorg overstappen, wat zouden jullie adviseren? Enig nadeel van Anderzorg Jong vind ik dat ze vullingen voor 80 % dekken en vaak nog niet alle behandelcodes. FBTO doet dit wel en is er voor 89,60 EUR. Als ik overga op Anderzorg + Tand 100 % worden de vaccinaties weer niet vergoed. Dit scheelt dan wel weer 7 euro per maand = 84 EUR waar ik mogelijk die vaccinaties van kan betalen. Lastig verhaal dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 13:12

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen van het Zilverenkruis (student pakket maar dat ben ik inmiddels niet meer) (~€1450) naar Anderzorg ('Jong') (~€1300).

Qua dekking komt het aardig overeen:
- 9x fysio
- extra buitenland dekking tot 2x NL kosten
- Tand: 100% consult, 80% veelvoorkomende behandelingen (hoewel bij het zilverenkruis dit nagenoeg alle behandelingen zijn)
- €100 / 2jaar voor bril/lenzen (mooi meegenomen :p)
- 80% tot €200 alternatief
- en nog een paar dingen

+ vrije keuze zorgverlener (had ik bij het zilverenkruis ook). Scheelt me gewoon €150 in een jaar, best de moeite :)

Zit alleen nog te twijfelen mbt tandarts, op het vergoeding overzicht staan wat code's (https://anderzorg-overzic...Anderzorg&groep=andj&a=AO) maarja geen idee of dat 'gebruikelijk' is. Aan de andere kant, ik doe netjes controle bij de tandarts en eigenlijk geen grote problemen (verwacht) dus waar maak ik me druk om.

Iemand nog andere suggesties?

(o en iemand nog interesse in die tip een vriend actie? 50/50 ofzo?)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik zit zelf dus al jaren bij Anderzorg, vooral vanwege juist het vrije maximum aan tandartskosten. Met bovenstaand voorbeeld met 3 opkomende gaatjes kun je al snel 250€ rekenen (excl. de 2x controle die nog komen gaan) en krijg je dus 80% van terug en 100% van de controles vergoed. Mocht je dan nog een gaatje krijgen, dan zit je i.t.t. de meeste andere tandartsverzekeringen niet op je kostenplafond (gelukkig!).

Voor de comment boven mij, veelvoorkomende behandelingen zijn; consulten, ff wat tandsteen verwijderen, kleine runtgenfoto's, gaatjes en wortelkanaalbehandelingen. Voor bruggen en kronen betaal je de volle prijs. Het is echt geen oplichtersverzekering dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Neodymium op 26-12-2015 14:47 . Reden: Tandsteen vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Neodymium schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:43:
Ik zit zelf dus al jaren bij Anderzorg, vooral vanwege juist het vrije maximum aan tandartskosten. Met bovenstaand voorbeeld met 3 opkomende gaatjes kun je al snel 250€ rekenen (excl. de 2x controle die nog komen gaan) en krijg je dus 80% van terug en 100% van de controles vergoed. Mocht je dan nog een gaatje krijgen, dan zit je i.t.t. de meeste andere tandartsverzekeringen niet op je kostenplafond (gelukkig!).

Voor de comment boven mij, veelvoorkomende behandelingen zijn; consulten, kleine runtgenfoto's, gaatjes en wortelkanaalbehandelingen. Voor bruggen en kronen betaal je de volle prijs. Het is echt geen oplichtersverzekering dus.
Ah ja, kronen en bruggen zijn ook vaker een uitzondering lees ik :p Ach laten we maar niet hopen dat ik dat al nodig heb!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Mattie112 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:47:
[...]

Ah ja, kronen en bruggen zijn ook vaker een uitzondering lees ik :p Ach laten we maar niet hopen dat ik dat al nodig heb!
Je hebt ook helemaal niets aan al die andere tandartsverzekeringen mocht je een kroon/brug nodig hebben, aangezien een kroon een slordige 700€ kost en een brug (enkelvoudig) een slordige 1500€. Daar sta je dan met je 250€ maximum tandartsvergoeding met 75%. Ben je alsnog voor honderden euro's het haasje...

Mocht dit nodig zijn vanwege een ongelukje, dan zou ik daar via een WA/Ongevallen/Reisverzekering gedekt zijn, en mocht het nodig zijn omdat de tandarts dit aangeeft dan kun je het een jaar van te voren zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Neodymium schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:43:
Thanks voor je reactie. Hmm. Dus even onder elkaar gezet:

Anderzorg Basis
Jong
- Tandarts: vergoeding 80 %, zeg 250 euro, 50 euro zelf betalen
- Vaccinaties: inclusief
--- Totaal 1 jaar: 996,60 + 50 = 1.046,60
---- Pro: geen kostenplafond.

Anderzorg Basis
Buitenland Werelddekking + Tand 100% € 250
- Tandarts: vergoeding 100 % tot 250, dus 0,0 zelf betalen
- Vaccinaties: exclusief, 75 euro
--- Totaal 1 jaar: 967,20 + 75 = 1.042,20

FBTO Zorgverzekering (Natura)
Module Zorg in het Buitenland Wereld + Module Tand 250
- Tandarts: inclusief 100 % van 250 EUR
--- Totaal 1 jaar: 1.042,92

------ FBTO Cons: geen brilvergoeding

FBTO Zorgverzekering (Natura)
Module Zorg in het Buitenland Wereld + Module Tand 500
- Tandarts: inclusief 100 % van 500 EUR
--- Totaal 1 jaar: 1.139,76

Dus bij FBTO ben ik niet gek veel meer kwijt. Voor zo'n 93 EUR per jaar meer ben ik 100 % voor 500 EUR voor tandartskosten verzekerd. Morgen even de tandarts bellen om te vragen hoeveel mijn laatste gaatje heeft gekost (hebben ze nog niet gedeclareerd) en hoe groot de kans aanwezig is dat de overige gaatjes komend jaar gevuld moeten worden. Dan weet ik of ik de 250 of 500 EUR moet nemen.
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:20:
[...]
Dan is FBTO uiteindelijk ook wel een interessante keuze.
We zitten met dezelfde opties.. Ben je uiteindelijk voor FBTO gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Voeg nog wel even de 2x 20€ tandartscontrole en 2x 11€ aan 5 min gebitsreiniging (tandsteen) toe (of laat die laatste 11€ weg als je daar nooit last van hebt). Die zijn extra t.o.v. die 250€. Conclusie zal waarschijnlijk blijven: het ontloopt elkaar nog steeds weinig :) Ofwel, vooral in jouw geval, kies een verzekering waar je je goed bij voelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Neodymium op 26-12-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:04:
[...]

We zitten met dezelfde opties.. Ben je uiteindelijk voor FBTO gegaan?
Ja. Volgens mij viel FBTO net wat voordeliger uit dan Anderzorg en gaf dat de doorslag. Qua voorwaarden was Anderzorg ook een prima keuze geweest denk ik.

Heb FBTO trouwens via CashbackXL afgesloten om op die manier nog €40 cashback te verdienen. En bij FBTO de gehele jaarpremie in één keer betaald, heb het geld wel en je moet het bedrag toch betalen uiteindelijk. In één keer betalen leverde daardoor ook nog weer 20-30 euro korting op.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 26-12-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Neodymium schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:12:
Voeg nog wel even de 2x 20€ tandartscontrole en 2x 11€ aan 5 min gebitsreiniging (tandsteen) toe (of laat die laatste 11€ weg als je daar nooit last van hebt). Die zijn extra t.o.v. die 250€. Conclusie zal waarschijnlijk blijven: het ontloopt elkaar nog steeds weinig :) Ofwel, vooral in jouw geval, kies een verzekering waar je je goed bij voelt.
Ah goede tip. :) Extra t.o.v. die 250 euro wat ik als tandartskosten reken of vallen die kosten buiten de verzekering?
ThinkPadd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:14:
[...]

Ja. Volgens mij viel FBTO net wat voordeliger uit dan Anderzorg en gaf dat de doorslag. Qua voorwaarden was Anderzorg ook een prima keuze geweest denk ik.

Heb FBTO trouwens via CashbackXL afgesloten om op die manier nog €40 cashback te verdienen. En bij FBTO de gehele jaarpremie in één keer betaald, heb het geld wel en je moet het bedrag toch betalen uiteindelijk. In één keer betalen leverde daardoor ook nog weer 20-30 euro korting op.
Jaarlijks betalen ga ik idd ook doen. Dit staat er bij mij bij CashbackXL en FBTO: "Let op: Geen cashback op een zorgverzekering." Was dat een tijdelijke actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mattie112 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:38:Iemand nog andere suggesties?

(o en iemand nog interesse in die tip een vriend actie? 50/50 ofzo?)
Je zou nog CZdirect kunnen overwegen als alternatief voor AnderZorg Jong. (107,70 pm bij 385 ER) Ik heb uiteindelijk voor AnderZorg Jong gekozen zodat je een ruimere keuze hebt (budget vs natura) qua zorgverleners. Jaarbetaling levert je 3% op aan korting bij CZdirect tov 2% bij AnderZorg.

geen referrals, direct of indirect

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 27-12-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

JPtjeeNL schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:53:
[...]

Ah goede tip. :) Extra t.o.v. die 250 euro wat ik als tandartskosten reken of vallen die kosten buiten de verzekering?
Die controles worden ook bij Anderzorg Jong voor 100% vergoed, voor die gebitsreiniging is het weer 80%. Het gaat echter om losse euro's dus wat je vergoed krijgt en wat je zou bij moeten betalen. I.i.g. denk ik dat je (ruim) over de 300€ aan tandartskosten zult gaan, waardoor vooral met polissen van 250€ tandarts, je maximumvergoeding zal overschrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:53:
[...]
Jaarlijks betalen ga ik idd ook doen. Dit staat er bij mij bij CashbackXL en FBTO: "Let op: Geen cashback op een zorgverzekering." Was dat een tijdelijke actie?
Dat denk ik dan? Ik heb iig een mail gekregen dat de cashback bevestigd was. Heb het nog niet bij m'n saldo in m'n account staan, maar volgens mij moet ik het gewoon krijgen uiteindelijk.
Maar er zijn wel meer van dat soort cashback sites, even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Neodymium schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:03:
Anderzorg vergoedt ook in 2016 de zorg bij elk ziekenhuis in Nederland. (...). Het kan voorkomen dat een ziekenhuis nog niet is gecontracteerd, we zijn dan nog in gesprek. Voor jou heeft dit geen gevolgen: Anderzorg vergoedt ook in dat ziekenhuis de zorg.

Waarom bel, mail, chat je niet even met ze?
Ik heb even met ze gechat:
Manon
Je krijgt ook in dit ziekenhuis de zorg vergoed.
10:50:19 AM
Wij hebben als organisatie afgesproken dat klanten in elk regulier ziekenhuis in Nederland de zorg uit de Basisverzekering helemaal vergoed krijgt :)
10:50:41 AM
Mij
Oke, het komt dan raar over als er staat dat jullie er geen contract mee hebben
10:51:05 AM
Manon
Dat klopt, we zijn dan nog in onderhandeling met het ziekenhuis
10:51:18 AM
Maar boven in de Zorgvinder staat ook een oranje balk waarin staat dat je ook daar de zorg vergoed krijgt.
10:51:37 AM
Je kunt daar dus gewoon naartoe gaan!
Het staat er een beetje krom dus maar je kunt er dus gewoon heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Joosie200 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:53:
[...]

Je zou nog CZdirect kunnen overwegen als alternatief voor AnderZorg Jong. (107,70 pm bij 385 ER) Ik heb uiteindelijk voor AnderZorg Jong gekozen zodat je een ruimere keuze hebt (budget vs natura) qua zorgverleners. Jaarbetaling levert je 3% op aan korting bij CZdirect tov 2% bij AnderZorg.

Vwb die tip een vriend.. daarvoor moet je bij het kortingsactietopic moeten zijn dacht ik. Men is niet happig op ref-urls of zou je zoiets wel mogen vermelden in je signature? Want ik geef zoals velen 40 euro aan elke overstapper naar AnderZorg toe.
Mja dan kies ik liever voor Anderzorg aangezien ik daar vrije keuze heb. Vind ik toch wel zo prettig ;)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
offtopic:
Als refferals niet mogen, kan dit natuurlijk ook niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Krisp op 27-12-2015 12:13 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
WE cashback van CashbackXXL en Independer is trouwens met 5 euro verlaagd. Nu is het 20 euro in plaats van 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Laatst goed geholpen in dit topic, ik zit echter nog met één vraagje;

Wanneer ik via de refferal link (waar ik er ondertussen voldoende van heb, dank daarvoor) mijn verzekering afsluit, dan loop ik wel de tandongevallen verzekering mis, die ik via Independer zou krijgen. Hoe hebben jullie dit afgevangen? Of durven jullie het risico wel te nemen?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Welke referrars praat men continu over? Gelden deze voor elke verzekering? Is de korting dan groter dan wanneer je via CashbackXXL in combinatie met Independer afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SavageBrother schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:05:
Laatst goed geholpen in dit topic, ik zit echter nog met één vraagje;

Wanneer ik via de refferal link (waar ik er ondertussen voldoende van heb, dank daarvoor) mijn verzekering afsluit, dan loop ik wel de tandongevallen verzekering mis, die ik via Independer zou krijgen. Hoe hebben jullie dit afgevangen? Of durven jullie het risico wel te nemen?
Ik heb nog een ongevallenverzekering als onderdeel van mijn studentenpakket qua combinatie van WA, inboedel en dus ongevallenverzekering als extra erbij.
wcduck schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:23:
Welke referrars praat men continu over? Gelden deze voor elke verzekering? Is de korting dan groter dan wanneer je via CashbackXXL in combinatie met Independer afsluit?
Via AnderZorg kun je via vrienden voor vrienden 40 euro aan de overstapper weggeven of 20 euro voor jou en de overstapper of 40 euro voor jezelf houden als werver. Per drie nieuw aangebrachte klanten kunnen dan een bonus van 40 euro krijgen. Enige wat je nodig hebt is je eigen referral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33
Mattie112 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:00:
[...]

Mja dan kies ik liever voor Anderzorg aangezien ik daar vrije keuze heb. Vind ik toch wel zo prettig ;)
Houd er wel rekening mee dat je het nu over ziekenhuizen hebt. Als je naar een kliniek wilt, of fysio, logopedie etc. kun je wel tegen beperkingen aanlopen. Maar als dit geen probleem is dan kun je prima voor die polis kiezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:15
Ik kwam deze uitzendingen tegen uit 2012 en is echt een aanrader, hier wordt uitgelegd waarom bij VGZ preferente geneesmiddelen niet onder het eigen risico vallen. Momenteel voert de ONVZ label helemaal geen preferentiebeleid, dat is ook de reden dat ik dit jaar ben overgestapt van Avero naar ONVZ.

Deel 1: http://www.npogezond.nl/t...h-beleid-zorgverzekeraars
Deel 2: http://www.radartv.nl/uit...id-medicijnkosten-deel-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je dat dan vergelijkt met een naturapolis waarbij overal waar je komt een contract mee afgesloten is, is dat toch beter?

Als je kijkt naar het prijsverschil tussen resitutie en natura van €30 per jaar (ditzo/anderzorg) dan is het toch meteen logisch. En met de actie van €40 dan is het verschil €70! Maar ziet iemand anders nog een addertje onder het gras?

Ik ga denk ik overstappen naar anderzorg, zowiezo al €30 voordeel, en als het lukt nog veel meer.

Mis ik nog iets/zie ik iets niet?

[ Voor 6% gewijzigd door TechHunter op 27-12-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

jongetje schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:18:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je het nu over ziekenhuizen hebt. Als je naar een kliniek wilt, of fysio, logopedie etc. kun je wel tegen beperkingen aanlopen. Maar als dit geen probleem is dan kun je prima voor die polis kiezen :-)
Yes thx, ik hoop natuurlijk nergens terecht te komen maar mocht er toch iets zijn voor het ziekenhuis (is toch meestal iets "ernstigs") vind ik vrije keuze wel belangrijk. Als het iets is als fysio maakt het me wat minder uit, sowieso heb ik daar geen ervaring mee en zijn er in mijn woonplaats flink wat gecontracteerde praktijken. Tandarts kan je sowieso vrij kiezen en laten we hopen dat ik de rest niet nodig heb :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Neodymium schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:01:
[...]

Die controles worden ook bij Anderzorg Jong voor 100% vergoed, voor die gebitsreiniging is het weer 80%. Het gaat echter om losse euro's dus wat je vergoed krijgt en wat je zou bij moeten betalen. I.i.g. denk ik dat je (ruim) over de 300€ aan tandartskosten zult gaan, waardoor vooral met polissen van 250€ tandarts, je maximumvergoeding zal overschrijden.
Zojuist even m'n tandarts gebeld en ze gaven aan dat de afgelopen keer vullen 68 euro heeft gekost. Nu kost vullen niet altijd even veel en in het ergste geval moet ik dit x3 doen en zit op rond de 204 euro. Omdat de plekjes nog heel pril zijn, is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld 2 vullingen dit jaar te laten doen en de andere het jaar erop.

Nu dus de keus tussen 250 euro en 500 euro vergoeding. Dit scheelt op jaarbasis 97 euro. Stel het zou hoger uitvallen, dan kan ik ook altijd nog zelf iets bijbetalen en kom ik niet aan die 97 euro. Is dit een logische redenering? Dan neem ik FBTO Zorgverzekering (Natura) + Module Tand 250 en zet ik later dit jaar als ik met vakantie ga Module Zorg in het Buitenland Wereld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ja nou uuhh, ik ben geen tandarts, maar 3 gaatjes is dus c.a. 204€. 2 maal controle met wat tandsteen is c.a. 66€. Blijf je verder 100% puntgaaf, dan is het gewoon een questie van winstmaximalisatie voor de keuze van een tandartsverzekering zodat je zoveel mogelijk korting/teruggave van de c.a. 270€ aan kosten krijgt. Ofwel, veel succes daarmee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
IK heb een vraag.

Momenteel zit ik bij Zilveren Kruis Achmea + Tand Compleet (tot 500 euro)
Tand Compleet heb ik er vorig jaar bijgenomen omdat ik het jaar ervoor een wortelkanaal behandeling nodig had. (toen was ik maar voor 250 verzekerd)
En toen moest ik aardig was zelf bijbetalen.

Maar je raad het al, dit jaar heb ik misschien maar 80 euro opgemaakt? (alles was dik in orde)

Als ik bij de zilveren kruis Achema blijf dan betaal ik 129 euro per maand.

Basisverzekering Bruto premie Uw premie
Basis Zeker € 109,45 € 102,88
Aanvullende verzekeringen
Compactpolis € 6,95 € 5,56
Tand Compleet € 25,75 € 20,60

Is totaal 129 euro per maand.

En bij de zilveren kruis Achmea zit dit er ook nog bij ? (Geneesmiddelen buiten GVS (€ 750 100% )) ?
Bij de anderen geloof ik niet.

maar goed, ik slik verder geen medicatie... ik ben verder lichamelijk in orde, fysio heb in principe ook niet nodig...
Maar het is wel verstandig om Fysio er bij te laten? mocht het nooit nodig zijn.

Maar als dit jaar ovrerstap en ik kies voor 100% tandart tot 250 euro.

Dan zit ik bij Anderzorg op 107 euro.
En bij de Friesland 109 euro.
Als ik ditzelfde pakket neem bij de Zilveren kruis dan zit ik ook rond de 130.

Momenteel krijg ik ook nog collectiviteit korting via CJP met zilveren kruis achema...
Maar hier ben ik allang niet meer lid van ... ben ik dit verplicht om te melden of?
Als ik overstap scheelt het wel 20 euro per maand, alleen ik ga een stapje achteruit met tandarts ... 250 ipv 500...

Wat zouden jullie aanraden? hopelijk kunnen jullie een beetje helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Neodymium schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:29:
Ja nou uuhh, ik ben geen tandarts, maar 3 gaatjes is dus c.a. 204€. 2 maal controle met wat tandsteen is c.a. 66€. Blijf je verder 100% puntgaaf, dan is het gewoon een questie van winstmaximalisatie voor de keuze van een tandartsverzekering zodat je zoveel mogelijk korting/teruggave van de c.a. 270€ aan kosten krijgt. Ofwel, veel succes daarmee :-)
Nog even hier en daar overlegd en ben uiteindelijk voor de FBTO Zorgverzekering (Natura) + Module Tand 250 gegaan. Scheelt toch behoorlijk wat euro's nu. :) Bedankt voor de hulp allemaal!

[ Voor 18% gewijzigd door JPtjeeNL op 28-12-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Aggressor schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:36:
IK heb een vraag.

Momenteel zit ik bij Zilveren Kruis Achmea + Tand Compleet (tot 500 euro)
Tand Compleet heb ik er vorig jaar bijgenomen omdat ik het jaar ervoor een wortelkanaal behandeling nodig had. (toen was ik maar voor 250 verzekerd)
En toen moest ik aardig was zelf bijbetalen.

Maar je raad het al, dit jaar heb ik misschien maar 80 euro opgemaakt? (alles was dik in orde)

Als ik bij de zilveren kruis Achema blijf dan betaal ik 129 euro per maand.

(...)

Maar als dit jaar ovrerstap en ik kies voor 100% tandart tot 250 euro.

Momenteel krijg ik ook nog collectiviteit korting via CJP met zilveren kruis achema...
Maar hier ben ik allang niet meer lid van ... ben ik dit verplicht om te melden of?
Als ik overstap scheelt het wel 20 euro per maand, alleen ik ga een stapje achteruit met tandarts ... 250 ipv 500...

toon volledige bericht
Relatief eenvoudig advies, je geeft aan bijna nooit wat te hebben. In principe verzeker je jezelf aanvullend om risico's af te dekken. Zoals bijvoorbeeld dat risico van het nodig hebben van de fysio en/of de tandarts voor die klote wortelkanaalbehandeling.

Zoals eerder geschreven is het een afweging die je zelf moet maken, maar we kunnen je hier natuurlijk wel helpen met het inschatten van de kosten van deze risico's. Mocht je de fysio nodig hebben i.v.m. een spiertje dat vervelend doet, dan kosten zes behandelingen c.a. 200€. Mocht je die tandarts nodig hebben voor die wortelkanaal dan zit je i.d.d. aan de c.a. 500€.

Een pakket wat relatief goedkoop 80% van die wortelkanaalnonsense dekt is Anderzorg Jong, waarbij de fysio dan inbegrepen is. Mocht je geen fysio willen afdekken dan voldoet iedere basisverzekering + tandartsverzekering. Alhoewel dat laatste dus in de smaakjes 250€/500€/80% te vinden is. Aan jou om de redenering af te maken en wellicht kan dat zelfs bij je huidige zorgverzekeringorganisatie.

M.b.t. de collectiviteitskorting, in praktijk kraait er geen haan naar, moreel gezien zou je een google opdracht naar een andere collectiviteit kunnen uitvoeren, grote kans dat je dezelfde korting vindt bij een andere "open" collectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
TechHunter schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:08:
[...]

Als je dat dan vergelijkt met een naturapolis waarbij overal waar je komt een contract mee afgesloten is, is dat toch beter?

Als je kijkt naar het prijsverschil tussen resitutie en natura van €30 per jaar (ditzo/anderzorg) dan is het toch meteen logisch. En met de actie van €40 dan is het verschil €70! Maar ziet iemand anders nog een addertje onder het gras?

Ik ga denk ik overstappen naar anderzorg, zowiezo al €30 voordeel, en als het lukt nog veel meer.

Mis ik nog iets/zie ik iets niet?
Ik zie geen addertjes tussen het verschil van Anderzorg en Ditzo. Ten opzichte van het artikel waar je naar linkte is het wel zo dat je daar waarschijnlijk pas aan het eind van het jaar last van gaat krijgen als de budgetten "op zijn". Dus als je iets hebt wat je kan plannen begin volgend jaar en wat niet door AZ vergoed wordt dan kan je voor Ditzo kiezen. Heb je nu nog niets dan zou ik voor AZ gaan.
Wat je kan doen is de vergelijking maken van beide tandartspakket los, of je die dat waard vindt zoals ook door Neodymium beschreven.

12 x 20 = €240 dus verschil tussen 250 en 500 tandarts heb je er direct al uit. Dan hoef je kosten ook nog niet eens per se te maken om beter uit te zijn :)

Verder zou ik in het algemeen kosten die je niet verwacht te maken en te overzien zijn (lees €200 euro voor fysio) niet verzekeren.

[ Voor 36% gewijzigd door TRG550 op 28-12-2015 16:48 . Reden: 2e reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 15:16
Jaarbetaling wordt wel erg slecht gecommuniceerd..
Ik heb via de Consumentenbond gekozen voor CZ. Je kunt daar heel duidelijk jaarbetaling selecteren, maar in de bevestigingsmail staat er niets over. Ook de premie klopt niet. Bellen met de bond heeft geen nut, ze geven wel aan dat ze het goed hebben doorgegeven aan CZ en dat ik beter bij CZ kan raadplegen. Ik heb CZ maar een mail gestuurd.

Mijn vriendin heeft via PMA een verzekering afgesloten bij Menzis, beetje zelfde verhaal. Je kunt het duidelijk aanvinken maar op het laatst bij de resume staat weer niets...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:36
Kan je aanvullende verzekering, in dit geval tandarts tot 31 januari 2016 veranderen zoals het bij de gewone zorgverzekering mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Pakhtun schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:57:
Kan je aanvullende verzekering, in dit geval tandarts tot 31 januari 2016 veranderen zoals het bij de gewone zorgverzekering mogelijk is?
Zover ik weet heeft alleen FBTO van dergelijke modules die je kostenloos later aan kunt zetten. Of het elders kostenloos mogelijk is, geen idee. Slimmer is het om je huidige verzekering op te zeggen voor eind december, dan heb je tot eind januari om een nieuwe basis + aanvullend + tandarts aan te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
FBTO kan je inderdaad modules later aanzetten. Handig als je een brilvergoeding wil. Zet hem november aan, koop in december een bril....

Soms zitten er wel andere voorwaarden aan. Je kan bijvoorbeeld tand wel aanzetten, maar max 250 euro. Dus niet de 500 of 1000.

Ben nu druk met een excel-file bezig om te vergelijken. De enige echt handige manier.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 29-12-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:09:
FBTO kan je inderdaad modules later aanzetten. Handig als je een brilvergoeding wil. Zet hem november aan, koop in december een bril....

Soms zitten er wel andere voorwaarden aan. Je kan bijvoorbeeld tand wel aanzetten, maar max 250 euro. Dus niet de 500 of 1000.

Ben nu druk met een excel-file bezig om te vergelijken. De enige echt handige manier.
Moet je even per module bekijken. Ik geloof dat je Tand aanvullend alleen ieder jaar kunt inschakelen. Zie: https://www.fbto.nl/zorgv.../aanvullende-modules.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:19
Via de cashback sites en dergelijke kan ik als ik DSW kies/vergelijk geen av student kiezen? De rest van standaard/top etc staat er wel op. Hoort dat zo? Terwijl ik op hun eigen site wel de student av kan kiezen :?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:22:
[...]

Zojuist even m'n tandarts gebeld en ze gaven aan dat de afgelopen keer vullen 68 euro heeft gekost. Nu kost vullen niet altijd even veel en in het ergste geval moet ik dit x3 doen en zit op rond de 204 euro. Omdat de plekjes nog heel pril zijn, is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld 2 vullingen dit jaar te laten doen en de andere het jaar erop.

Nu dus de keus tussen 250 euro en 500 euro vergoeding. Dit scheelt op jaarbasis 97 euro. Stel het zou hoger uitvallen, dan kan ik ook altijd nog zelf iets bijbetalen en kom ik niet aan die 97 euro. Is dit een logische redenering? Dan neem ik FBTO Zorgverzekering (Natura) + Module Tand 250 en zet ik later dit jaar als ik met vakantie ga Module Zorg in het Buitenland Wereld aan.
Ja het is moeilijk...
ik onderhoud mijn gebit ook altijd goed.. af en toe een gaatje.. meestal ziet het er goed uit.
En toen had ik ineens een wortelkanaal behandeling nodig... (had ik ook niet verwacht)?

En dan zit je wel rond de 500 euro hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Aggressor schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:57:
[...]

Ja het is moeilijk...
ik onderhoud mijn gebit ook altijd goed.. af en toe een gaatje.. meestal ziet het er goed uit.
En toen had ik ineens een wortelkanaal behandeling nodig... (had ik ook niet verwacht)?

Dat klopt, wortelkanaalbehandeling is duur. Dit is een mooie site ervoor:
http://www.tandarts.nl/tandartstarieven/kosten-behandeling

Maar voor die 500 euro (100% vergoed) betaal je vaak toch ook wel. Bij (bijvoorbeeld) De Friesland kost dit 240 euro voor een jaar. Als je wat krijgt heb je dus 260 euro "bespaard". Maar als je er onder blijft kost het enkel geld. Bij 75% verzekeringen is die vergelijking nog ingewikkelder.

Zelf ga ik voor anderzorg, 250€ 80% (100% controles, al is dat 2 tientjes). Kan vanaf ~140 euro uit. Ga 2x en heb vaak wel tandsteen. Met 2 controles + tandsteen verwijderen, en 1 vulling kan het uit. Maar met minder betaal ik max 70 euro teveel.

Daarbij heb ik 100 euro vergoed voor mijn bril. Nieuwe bril komt er toch, dus voor (15.75p/m extra*12 maanden -100€ brilvergoeding)=89 euro per jaar heb ik 250 euro vergoeding voor de tandarts. Daar gaat de 2x controle + tandsteen nog vanaf. die paar euro die ik in dat geval teveel betaal (best case) heb ik het risico van hogere kosten niet over.

Beetje vaag verhaal :+ maar als ik het maar snap toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:57:
[...]

Ja het is moeilijk...

Ja klopt. Die zou ik dan uit kunnen stellen naar volgend jaar als ik hier niet direct last van krijg. Aan de andere kant, als ik de komende 2 jaar een lage verzekering houd en geen problemen heb, heb ik die extra 250 euro er ook uit.
Waah schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:31:
[...]

Dat klopt, wortelkanaalbehandeling is duur. Dit is een mooie site ervoor:
http://www.tandarts.nl/tandartstarieven/kosten-behandeling

Maar voor die 500 euro (100% vergoed) betaal je vaak toch ook wel. Bij (bijvoorbeeld) De Friesland kost dit 240 euro voor een jaar. Als je wat krijgt heb je dus 260 euro "bespaard". Maar als je er onder blijft kost het enkel geld. Bij 75% verzekeringen is die vergelijking nog ingewikkelder.

Zelf ga ik voor anderzorg, 250€ 80% (100% controles, al is dat 2 tientjes). Kan vanaf ~140 euro uit. Ga 2x en heb vaak wel tandsteen. Met 2 controles + tandsteen verwijderen, en 1 vulling kan het uit. Maar met minder betaal ik max 70 euro teveel.

Daarbij heb ik 100 euro vergoed voor mijn bril. Nieuwe bril komt er toch, dus voor (15.75p/m extra*12 maanden -100€ brilvergoeding)=89 euro per jaar heb ik 250 euro vergoeding voor de tandarts. Daar gaat de 2x controle + tandsteen nog vanaf. die paar euro die ik in dat geval teveel betaal (best case) heb ik het risico van hogere kosten niet over.

Beetje vaag verhaal :+ maar als ik het maar snap toch? :+
toon volledige bericht
Mooi plaatje. Het is dat ik net een bril heb gekocht en dat ik volgend jaar vaccinaties nodig heb, anders had ik dit ook gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Vergeet trouwens de shopkortingen niet.
https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/pricewise
toch weer 30 euro per polis bij de meeste verzekeringen... en soms meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:04:
Vergeet trouwens de shopkortingen niet.
https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/pricewise
toch weer 30 euro per polis bij de meeste verzekeringen... en soms meer.
Of overweeg CashbackXXL en Independer. 10 euro minder cashback, maar daarvoor krijg je wel een tandongevallenverzekering en verhaalservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 12:28

GeeBee

Oddball

Ik heb wat gelezen bij Ixorg voor de tandartsverzekering.
Als ik het goed heb begrepen, is het geen verzekering, maar een soort spaarplan?

Wat me opvalt:
Bij ixorg leg je maandelijks een vast bedrag in van minimaal 6,85 euro (4,85 euro deelnamekosten plus de maandelijkse inleg van minimaal 2 euro sparen).
Lijkt mij een behoorlijk hoge overhead...
Vallen deze kosten hoger uit, dan moet je dit zelf bijbetalen met de resterende maandtermijnen, zonder rente of andere extra kosten.
Klinkt alsof Ixorg je de rekening voorschiet, voor zover je de rekening nog niet met de (minimaal) €2,- bij elkaar gespaard hebt.
En wat wordt er verstaan onder de "resterende maandtermijnen"?
Voor de resterende termijnen betaal je dan natuurlijk ook steeds de €4,85 deelnamekosten.
In het geval van gebitsschade door ongevallen hoef je niets bij te betalen.
Dat is wel een groot voordeel, maar valt dat normaal gesproken onder je ongevallenverzekering?

Als ik het goed snap:
1) Je spaart je eigen buffer en koopt het recht om gebruik te maken van de buffer van Ixorg zodat je zelf geen geld op voorraad hoeft te hebben voor een grote tandartsuitgave?
2) Als je gebruikt maakt van hun buffer, moet je dat terugbetalen. Je betaalt dus altijd je eigen rekening voor de volle 100%.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:36
Ik heb op dit moment een 4 sterren tandartsverzekering bij zilvere kruis. Dit was vorig jaar de hoogste verzekering wat betreft tandarts.

De tarieven voor 2016 zijn veranderd, indien ik weer voor de hoogste zou gaan dan betaal ik 14 euro meer per maand.

Mijn vraag is dan, wat gebeurd er als ik niks verander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:35
Pakhtun schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:51:
Ik heb op dit moment een 4 sterren tandartsverzekering bij zilvere kruis. Dit was vorig jaar de hoogste verzekering wat betreft tandarts.

De tarieven voor 2016 zijn veranderd, indien ik weer voor de hoogste zou gaan dan betaal ik 14 euro meer per maand.

Mijn vraag is dan, wat gebeurd er als ik niks verander?
Als je het nu hebt en niks veranderd, dan heb je het volgend jaar nog steeds :+
Dus je betaald 14 euro meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 30-12-2015 09:54 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 12:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Zijn er mensen hier die Anderzorg met jaarbetaling hebben gekozen waar het geld al afgeschreven is? Vandaag gekeken maar nog niets afgeschreven, ben op 4 december overgestapt, polis etc is al lang binnen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Fanatic_FS schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:23:
Zijn er mensen hier die Anderzorg met jaarbetaling hebben gekozen waar het geld al afgeschreven is? Vandaag gekeken maar nog niets afgeschreven, ben op 4 december overgestapt, polis etc is al lang binnen.
Gebeurt pas in januari waarschijnlijk. Tenminste, toen ik m'n FBTO afsloot 3 weken geleden, stond er dat er in januari wordt afgeschreven.

M'n vriendin is ook voor Anderzorg gegaan en wilde het dit jaar nog betalen, zij heeft contact opgenomen met Anderzorg waarbij ze het deze maand nog kon overmaken. Ze moest het wel handmatig overmaken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zie door de bomen even het bos niet meer. Mijn wens is volgens mij erg simpel: maximale vrije keuze / service, maximaal eigen risico, en minimale aanvulling (ofwel, niets). Klopt het dan dat je het beste uit bent bij een restitutie verzekeraar, of is een natura verzekering die contracten heeft met alle ziekenhuizen/zorgverleners in praktijk hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:50:
Ik zie door de bomen even het bos niet meer. Mijn wens is volgens mij erg simpel: maximale vrije keuze / service, maximaal eigen risico, en minimale aanvulling (ofwel, niets). Klopt het dan dat je het beste uit bent bij een restitutie verzekeraar, of is een natura verzekering die contracten heeft met alle ziekenhuizen/zorgverleners in praktijk hetzelfde?
DSW

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah heel fijn, wacht altijd tot de laatste dagen van december maar zie dat nog steeds allebei de ziekenhuizen hier geen of nauwelijks contracten hebben voor komend jaar.

Kunnen ze daar geen harde deadline van 1 december voor maken zodat je als consument daar echt een afweging in kan maken. Nu is het een hoog komt wel goed, of niet gehalte met wie gecontracteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:49
sambalbaj schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:01:
Ah heel fijn, wacht altijd tot de laatste dagen van december maar zie dat nog steeds allebei de ziekenhuizen hier geen of nauwelijks contracten hebben voor komend jaar.

Kunnen ze daar geen harde deadline van 1 december voor maken zodat je als consument daar echt een afweging in kan maken. Nu is het een hoog komt wel goed, of niet gehalte met wie gecontracteerd is.
Helemaal voor!

Ik dacht dat ik het goed geregeld had, maar een brief gisteren van het ziekenhuis (beetje laat maar top! _/-\o_ ) wees mij erop dat ik toch beter kan switchen naar een andere zorgverzekeraar.

Ik ben behoorlijk aan het twijfelen en ik zit te staren naar de polissen van Ditzo, DSW en Anderzorg.

Restitutie:

Ik lees bij DSW AV standaard/student 20 fysiobehandelingen waarvan 9 manuele therapie en 9 orthomanuele therapie. Waar zijn de overige twee gebleven? In de polisvoorwaarden hebben ze het in totaal over 18. Waarom staat er iets anders op de website?

Wie heeft er ervaring met Ditzo? Bevalt de verzekeraar?

Natura:

Anderzorg: Wat is het verschil met de andere hierboven genoemde verzekeraars?

[ Voor 23% gewijzigd door Saybia op 30-12-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:01:

Je hebt overigens tot 31 januari de tijd om een verzekering aan te gaan, maar dan moet je al wel je huidige hebben opgezegd.

AnderZorg heeft iig al gegarandeerd dat alle ziekenhuizen vergoed gaan worden. Maar ik ben het wel met je eens dat in het algemeen je eerder duidelijkheid wil als (potentiele klant). Het blijft natuurlijk een onderhandelingstaktiek die plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
In hoeverre verschilt zo'n DSW dan van bijvoorbeeld Ditzo? Op papier zie ik geen verschillen, alleen de laatste is wel 4 euro goedkoper dan DSW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Valorian schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:31:
[...]

In hoeverre verschilt zo'n DSW dan van bijvoorbeeld Ditzo? Op papier zie ik geen verschillen, alleen de laatste is wel 4 euro goedkoper dan DSW.
Fysio (9+9 zoals ik hierboven aangeef) en DSW is iets beter qua tandzorg? Dat laatste weet ik niet zeker dus wie kan ons helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
DSW - geen winstoogmerk
Ditzo is ASW is winstgedreven.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verschil tussen restitutie en natura is in theorie dat je bij restitutie niet gebonden bent aan gecontracteerde verleners maar naar elke zorgverlener toe kan. Zodra jij de nota krijgt declareer je die bij jouw verzekeraar. Bij natura heb je die vrijheid niet. De verzekeraar sluit contracten af met zorgverleners waaruit je kunt kiezen. Je hoeft geen nota te declareren bij de zorgverzekeraar want de zorgverlener dient deze rechtstreeks in bij jouw verzekeraar.

In de praktijk is restitutie niet meer overal echt restitutie en ben je wellicht beter uit bij een natura-polis die de meeste contracten heeft met zorgverleners. Want natura scheelt in premie tov restitutie. Niet zoveel qua basisverzekering maar wel qua aanvullende verzekeringen (vergelijk ONVZ/FBTO/Ditzo e.d. met restitutie vs AnderZorg/CZ/Menzis e.d. met natura qua kosten van aanvullende pakketten)

Ik wil graag terecht kunnen bij zorgverleners in de buurt. En als een natura-polis genoeg onder contract heeft heb ik geen noodzaak aan volledig vrije zorgkeuze. Het beste ben je uit bij een verzekeraar die jouw zorgverleners gecontracteerd heeft. Wil je echt vrije keuze hebben dan moet je kijken naar restitutie. Heb je weinig zorg nodig dan zou ik enkel een basisverzekering afsluiten met hoogste eigen risico. AnderZorg (€69) of Ditzo (€71,35) / Kiemer (€73,95) bijvoorbeeld.

Check independer, Zorgwatch.nl, pricewise en je kunt zelf je voorkeuren aangeven. Zo vergelijk je de prijzen onderling en dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Zelf overgestapt naar Anderzorg. 250 euro tand (100% controle, 80% rest). Verder geen aanvullende verzekeringen.

Voor vriendin (weer) bij FBTO. Puur vanwege het aan kunnen zetten van bepaalde zorg. Die is voor ons planbaar in dit geval (soort van) waardoor het een hele hap scheelt in de kosten. Kan ze alleen niet een bril meer uitzoeken dit jaar, maar dat is niet zo'n ramp. Tandverzekering aangezet (500 euro) ivm eventuele wortelkanaalbehandeling. 750 euro vergoeding had pas nut vanaf 690 euro aan kosten. Voor die 60 euro durf ik het "risico" van een extreem dure behandeling wel aan. Module tand-ongeval ook aangezet. Kost 12 euro per jaar, exclusief collectiviteitskorting.

Je kan gratis collectiviteitskorting krijgen door je aan te melden bij moerstaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Laatst online: 08:33
Fanatic_FS schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:23:
Heb het zelfde probleem met Zilveren Kruis. Drie weken geleden gebeld dat ik graag voor 1 januari wou betalen en werd toen gezegd dat dat goed zou komen. Niet dus :-)

Gisteren weer gebeld (via Engelse lijn want de Nederlandse heeft 20+ minuten wachttijd, vond die gast prachtig want er was blijkbaar verder niemand die zoiets bedenkt...) en mag het ook handmatig overmaken en vervolgens de incasso (die voor 4 januari staat gepland) weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Zojuist geprobeerd in te loggen op mijn Anderzorg om mijn betaling aan te passen van automagische incasso naar handmatig betalen, echter kan ik niet inloggen, BSN niet bekend bij Anderzorg. Telefoonlijn zoals verwacht druk bezet :P

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Na het overstappen blijkt het systeem nog verrotter in elkaar te steken dan gedacht: na overstappen stuurt het IAK waar de oude collectieve verzekering liep:
Nu 100 euro cadeau! U hebt nog 3 dagen om bij ons terug te komen
Schitterend hoe die marktwerking op tig verschillende manieren het solidariteitsprincipe achter de zorg ondermijnt :/

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 30-12-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ook overgestapt naar AnderZorg. Nu even in de gaten houden wanneer ze afschrijven.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
Fanatic_FS schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:25:
Zojuist geprobeerd in te loggen op mijn Anderzorg om mijn betaling aan te passen van automagische incasso naar handmatig betalen, echter kan ik niet inloggen, BSN niet bekend bij Anderzorg. Telefoonlijn zoals verwacht druk bezet :P
SavageBrother schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:32:
Ook overgestapt naar AnderZorg. Nu even in de gaten houden wanneer ze afschrijven.
Telefoonlijn en chat agents zijn onbereikbaar :/
Link naar zelfde vraag voor wie dit jaar nog wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Nu online
TRG550 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:37:
[...]

[...]

Telefoonlijn en chat agents zijn onbereikbaar :/
Link naar zelfde vraag voor wie dit jaar nog wil betalen.
Ik heb dit laatst gecontroleerd. Jaarbetaling wordt 10/11/12 januari afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
TechHunter schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:40:
[...]

Ik heb dit laatst gecontroleerd. Jaarbetaling wordt 10/11/12 januari afgeschreven.
Maar dan telt het nog wel mee op de peildatum van 1 januari voor je vermogensgrens qua box 3 in de inkomstenbelasting. Daarom willen mensen graag de jaarbetaling handmatig overboeken voor 1 januari en niet de automatische incasso afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Nu online
Joosie200 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:48:
[...]

Maar dan telt het nog wel mee op de peildatum van 1 januari voor je vermogensgrens qua box 3 in de inkomstenbelasting. Daarom willen mensen graag de jaarbetaling handmatig overboeken voor 1 januari en niet de automatische incasso afwachten.
Ah zo, ik heb geen rekening te houden met de VRH. Ik doe het voor de 2% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ah, daar zou voor mij nog voordeel in zitten. Even kijken of ik nog wat kan regelen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44
Hoe kan het toch zo zijn dat Zilveren Kruis op basis van mijn huidige pakket voor het aankomende jaar al het gehele jaar bedrag van mijn rekening af haalt terwijl ik gewoon nog steeds de keus heb om over te stappen?? Nu mis ik het geld verder niet maar dit is toch een vreemde gang van zaken? Stel dat ik over stap naar een andere zorgverzekeraar dan ben ik, dan wel tijdelijk, bijna 4000 euro kwijt omdat Zilveren Kruis er maar vanuit gaat dat we daar blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
cverkooyen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:10:
Hoe kan het toch zo zijn dat Zilveren Kruis op basis van mijn huidige pakket voor het aankomende jaar al het gehele jaar bedrag van mijn rekening af haalt terwijl ik gewoon nog steeds de keus heb om over te stappen?? Nu mis ik het geld verder niet maar dit is toch een vreemde gang van zaken? Stel dat ik over stap naar een andere zorgverzekeraar dan ben ik, dan wel tijdelijk, bijna 4000 euro kwijt omdat Zilveren Kruis er maar vanuit gaat dat we daar blijven..
Scheelt toch mooi 50 euro vermogensbelasting! En vanwege die belasting zijn de meeste mensen die per jaar betalen blij met een afschrijving dit jaar i.p.v. begin januari.
Hier werd het bedrag voor januari ook afgeschreven, net na mijn opzegging. Ik neem aan dat het terugkomt. Het resultaat van overheidsbeleid waarbij iedereen in dezelfde paar weken moet overstappen...

Edit: zojuist gestorneerd, hoef ik niet te wachten tot ze het zelf fixen. Ik ben geen betaling verplicht dus wat mij betreft is het klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 30-12-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
cverkooyen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:10:
Komt omdat alles standaard ingesteld staat qua incasso. Maar lang leve storneren. Zulke dingen kun je direct terugdraaien als je toch al overgestapt ben. Heb ik ook gedaan met mijn maandelijkse incasso die ZK voor januari gisteren had afgeschreven terwijl ik naar AnderZorg ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44
Toch blijft dat toch vreemd? Zij schrijven geld af terwijl niet zeker is dat ik daar klant blijf. Ik ben ook benieuwd hoe rap zij zijn met het terug boeken van het geld.

Nu is dit voor ons niet zo'n probleem maar ik kan me voorstellen dat er ook gezinnen zijn die hierdoor tijdelijk in geld problemen zouden kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

cverkooyen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:25:
Toch blijft dat toch vreemd? Zij schrijven geld af terwijl niet zeker is dat ik daar klant blijf. Ik ben ook benieuwd hoe rap zij zijn met het terug boeken van het geld.

Nu is dit voor ons niet zo'n probleem maar ik kan me voorstellen dat er ook gezinnen zijn die hierdoor tijdelijk in geld problemen zouden kunnen komen.
Niks vreemds aan, heb ik ook al gehad, werd in Januari netjes teruggestort.
Oplossingen, niet overstappen, niet op het laatste moment overstappen, storneren.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 04-05 19:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Saybia schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:10:
[...]

[...]

Helemaal voor!

Ik dacht dat ik het goed geregeld had, maar een brief gisteren van het ziekenhuis (beetje laat maar top! _/-\o_ ) wees mij erop dat ik toch beter kan switchen naar een andere zorgverzekeraar.
Ik vind dat zo'n rare gang van zaken. Zorgverleners die patienten benaderen met een verzekeringsadvies. Het is gewoon een pressiemiddel en zou verboden moeten worden.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
DGTL_Magician schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:39:
[...]

Ik vind dat zo'n rare gang van zaken. Zorgverleners die patienten benaderen met een verzekeringsadvies. Het is gewoon een pressiemiddel en zou verboden moeten worden.
Ik vind het pas een pressiemiddel als de zorgverlener mij een product probeert aan te smeren. Op deze manier weet ik tenminste dat mijn huidige verzekeraar,die het afgelopen jaar wel een dekking had ineens geen contract meer heeft. Ik ben het met je eens dat de verzekeraar een bericht had moeten sturen i.p.v. de zorgverlener maar nu waardeer ik het zeer van mijn ziekenhuis. Als ik er niet op gewezen was dan moest ik behoorlijk wat tijd en kilometers moeten investeren voor een simpele ziekenhuisbehandeling/onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 04-05 19:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Saybia schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:50:
[...]

Ik vind het pas een pressiemiddel als de zorgverlener mij een product probeert aan te smeren. Op deze manier weet ik tenminste dat mijn huidige verzekeraar,die het afgelopen jaar wel een dekking had ineens geen contract meer heeft. Ik ben het met je eens dat de verzekeraar een bericht had moeten sturen i.p.v. de zorgverlener maar nu waardeer ik het zeer van mijn ziekenhuis. Als ik er niet op gewezen was dan moest ik behoorlijk wat tijd en kilometers moeten investeren voor een simpele ziekenhuisbehandeling/onderzoek.
Ik snap dat het voor jou persoonlijk handig is om te weten. Maar dit soort acties is precies de reden waarom zorg te duur is en duur blijft, de zorgverleners bepalen zelf de prijzen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:48
Joosie200 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:48:
[...]

Vandaag chatcontact gehad met Anderzorg over de mogelijkheid tot eerder betalen. Ik heb mij gisteren aangemeld via de website en heb dus nog geen polisnummer e.d. ontvangen.
Ze gaven mij aan dat ik het geld kon overschrijven naar hun bankrekening (voor nummer zie hun website) onder vermelding van "Jaarbetaling 2016 + achternaam + geboortedatum".
Dat heb ik gedaan en voor de zekerheid nog even mijn BSN toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
wcduck schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:26:
[...]

Of overweeg CashbackXXL en Independer. 10 euro minder cashback, maar daarvoor krijg je wel een tandongevallenverzekering en verhaalservice.
Hoe werkt dit precies? Want Cashbackxxl werkt met cookies toch om te kijken of je via de juiste verzekeraar registreert. Hoe kan je dan nog via Independer die tand ongevallenverzekering afsluiten?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cverkooyen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:25:

Je hebt toch niet zelf actief opgezegd? Verzekering loopt gewoon door op de manier die je zelf gekozen hebt, het is geen jaarcontract met harde einddatum. En ja bij jaarbetaling is dat een fors bedrag wat je een paar weken dubbel kwijt kan zijn.

• Waah
  • Nu online
Binnetie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:30:
[...]

Hoe werkt dit precies? Want Cashbackxxl werkt met cookies toch om te kijken of je via de juiste verzekeraar registreert. Hoe kan je dan nog via Independer die tand ongevallenverzekering afsluiten?
Gewoon naar de site vaN cashbackxxl en dan independer kiezen. Je krijgt de cashback van Independer, niet (direct) van de verzekering

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
Ik wil vandaag ook nog even overstappen van de Friesland naar Anderzorg met als reden de vrije zorgkeuze. Ik wil mijzelf en een ander helpen door de vriendenkorting van 40euro maar wat schetst mijn verbazing, per maand betalen is goedkoper dan per jaar :z Doe ik iets verkeerds of?

[ Voor 4% gewijzigd door FDMK op 31-12-2015 07:04 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Joosie200
  • Niet online
Rooke schreef op donderdag 31 december 2015 @ 07:04:
Ik wil vandaag ook nog even overstappen van de Friesland naar Anderzorg met als reden de vrije zorgkeuze. Ik wil mijzelf en een ander helpen door de vriendenkorting van 40euro maar wat schetst mijn verbazing, per maand betalen is goedkoper dan per jaar :z Doe ik iets verkeerds of?
Per jaar zou je 2% korting moeten krijgen. Dus doe het jaarbedrag /12 en zie je dan echt geen verschil in prijs? Als in dat je 20-25 euro korting hebt op jaarbasis en maandelijks net aan 2 euro nog wat?

Verder heb je vandaag tot 23:59 de tijd om je oude verzekering op te zeggen. Zodat je tot eind januari de tijd hebt om een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar de diverse cashback zoals de €40 van AnderZorg kun je alleen vandaag nog krijgen.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
Joosie200 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:05:
[...]

Per jaar zou je 2% korting moeten krijgen. Dus doe het jaarbedrag /12 en zie je dan echt geen verschil in prijs? Als in dat je 20-25 euro korting hebt op jaarbasis en maandelijks net aan 2 euro nog wat?

Verder heb je vandaag tot 23:59 de tijd om je oude verzekering op te swaggen. Zodat je tot eind januari de tijd hebt om een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar de diverse cashback zoals de €40 van AnderZorg kun je alleen vandaag nog krijgen.
Op jaarbasis zou ik € 811,44 betalen. En per maand (12*69)-24=804.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Geen referrals voor eigen gewin!