Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste
Acties:
  • 347.458 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:57:
Lurker, Veel succes met het vinden van een nieuwe baan, Ik heb ook de overstap gemaakt en ik ben daar bijzondeer gelukkig mee. Ik merk aan mezelf dat ik sommige zaken niet meer kan geloven. (ik zit nog een beetje in de CGI modus van stil stand). Na mijn verbazing in december over het feit dat ik een echte 13 e maand kreeg. Kreeg ik na mijn beoordeling weer een loonsverhoging en een vast contract. En dit alles zo ongemerkt dat ik zelfs bij personeelszaken ben gaan navragen of het allemaal wel klopte. Bovendien is de werkdruk vergeleken bij CGI tot de helft teruggebracht. Ik mag cursussen volgen in de baas zijn tijd en ik wordt geacht een aantal beurzen af te lopen en hoeft dit ook niet in eigen tijd te gaan doen.
Maak die overstap slechter dan bij CGI kan je eigenlijk niet zitten, Maar dat weet ik nu pas. Ik heb ook altijd met plezier gewerkt voor het bedrijf. Tot het management me begon te treiteren omdat ik niet wilde tekenen voor de slechtere voorwaarden. Nu ik er weg ben weet ik hoe het ook kan.
Hier hetzelfde verhaal. In oktober opgestapt en ik ben er nu al na 3 maanden erg blij mee. Geen gezeur aan je hoofd, focus van de werkgever past bij mijn interesses, geen Excel management, dingen doen in de baas zijn tijd, betere studie voorwaarden, leuker salaris, beter pensioen enz enz. Dus ja, het gras kan zeker groener zijn bij de buurman. Zeker voor de seniors die al de nodige ervaring en bagage meenemen.
Ik vind het dan ook zeer treurig om te lezen dat er ook dit jaar qua salarisverhoging zo veel gedoe is en dat de optie-3 tekenaars wederom buiten de boot lijken te vallen. Ik had stille hoop dat het dit jaar beter zou gaan, maar helaas wordt die hoop weer de kop in gedrukt. Ik leef mee met de ex-collega's en kan alleen adviseren: blijf om je heen kijken. De markt voor IT'ers trekt aan dus mogelijk kom je snel wat leuks tegen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Microkid schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:24:
[...]

, dingen doen in de baas zijn tijd, betere studie voorwaarden,
Slechtere studie voorwaarden kan ook bijna niet he? :(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Wijnands schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:30:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb de afgelopen jaren verschillende klassikale trainingen kunnen volgen, zowel tijdens als na werktijd. Online trainingen ben ik zelf geen voorstander van, maar ook daar zijn veel mogelijkheden toe. Mijn ervaring is dat er met een goed verhaal veel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
DeZaag schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:43:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb de afgelopen jaren verschillende klassikale trainingen kunnen volgen, zowel tijdens als na werktijd. Online trainingen ben ik zelf geen voorstander van, maar ook daar zijn veel mogelijkheden toe. Mijn ervaring is dat er met een goed verhaal veel mogelijk is.
True. Met een goed verhaal kan qua studie een hoop, ook buiten de deur tegenwoordig. Het is niet allemaal kommer en kwel. Studie vind ik persoonlijk juist meevallen

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Wijnands schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:30:
[...]
Eh... Wijnands, jij was toch altijd degene die op dit forum voor de positieve noot zorgde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:30:
[...]

True. Met een goed verhaal kan qua studie een hoop, ook buiten de deur tegenwoordig. Het is niet allemaal kommer en kwel. Studie vind ik persoonlijk juist meevallen
Sluit ik me bij aan.
Ik heb de afgelopen periode ook een training (extern bedrijf, wel in eigen tijd) gevolgd. Totale kosten +- 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Een hele tijd niet meer hier geweest, maar wat een negativiteit!

Ik heb maar één advies voor de mensen die er zo negatief in staan: Maak gewoon een keuze. Blijf bij CGI en accepteer de nieuwe situatie of vertrek. Wat je ook kiest, het is beter voor je gemoedsrust, beter voor je hart, beter voor je partner/familie.

Just my two cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
tp2,
Je hebt gelijk: als het CGI-management koppig blijft weigeren het meedogenloze personeelsbeleid te wijzigen, zit er voor de medewerkers weinig anders op dan het te accepteren, of te vertrekken naar groenere weiden.
Maar ik wil graag nog eens benadrukken dat het niet de mensen op dit forum zijn die er negatief instaan. Integendeel: de frequente posters zijn veelal superloyale medewerkers, die de afgelopen jaren hun uiterste best hebben gedaan de situatie bij CGI ten goede te keren. Nee, het zijn de hoge heren in de top van CGI die alle negativiteit veroorzaken door niet te te zeggen wat ze doen, en niet te doen wat ze zeggen.

Als je mijn reacties van vorige maand doorleest, zul je zien dat ik tot voor kort best positief was over de ontwikkelingen binnen het bedrijf: via allerlei kanalen kreeg ik signalen dat CGI eindelijk besefte dat je goede mensen alleen kunt behouden door ze eerlijk te belonen voor hun inspanningen, ongeacht of ze in 2013 voor de verslechterde arbeidsvoorwaarden hebben getekend.
Maar helaas... het eind van het liedje was toch weer een bittere teleurstelling: ook dit jaar heeft CGI haar belofte van openheid en eerlijkheid niet waargemaakt.
Het logische gevolg: negatieve reacties op dit forum... van mensen die jarenlang al hun positiviteit hebben ingezet om te blijven geloven in de CGI-droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Lurker1 schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:03:
[...]

Ik denk niet dat ik overspannen ben, maar de manier waarop ik door CGI word behandeld, hangt me wel mijlenver de keel uit. Ik ga daarom vanaf nu meer aan mezelf denken.
Ik ben normaal iemand die zich pas in het uiterste geval ziek meldt, maar mocht ik weer een paar nachten niet slapen door de CGI-stress, dan denk ik dat ik me inderdaad beter ziek kan melden. Het is ook niet eerlijk tegenover de klant om die te laten lijden onder het slechte werkgeverschap van CGI.
Paar nachten niet slapen klinkt anders dat het je behoorlijk hoog zit, en als het je echt zo raakt is die overspannenheid echt niet ver weg hoor. Meestal begint dat bij gestrest, niet kunnen concentreren en slecht/niet slapen, de RSI krijg je er gratis bij meestal :)

Maar als je inderdaad niet hebt kunnen slapen hierdoor is een dag ziekmelden het netste voor je klant en het beste voor jou. En als ze de arbo arts langssturen en jij met deze klachten aankomt komt die waarschijnlijk tot de conclusie overspannen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Lurker1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:53:
Maar ik wil graag nog eens benadrukken dat het niet de mensen op dit forum zijn die er negatief instaan. Integendeel: de frequente posters zijn veelal superloyale medewerkers, die de afgelopen jaren hun uiterste best hebben gedaan de situatie bij CGI ten goede te keren. Nee, het zijn de hoge heren in de top van CGI die alle negativiteit veroorzaken door niet te te zeggen wat ze doen, en niet te doen wat ze zeggen.
Ik snap en herken wat je bedoeld, toch ben ik het niet met je eens. De medewerkers maken zelf het negatieve sentiment. Een van de dingen die ik geleerd heb, is me te focussen op dingen die je zelf kan beïnvloeden. Zaken die je niet zelf kan beïnvloeden moet je vooral negeren.
Dat het NLMT onverstandig handelt en niet naar haar medewerkers luistert, is al lang duidelijk. Dus daar moet je je vooral niet op richten.
Als je mijn reacties van vorige maand doorleest, zul je zien dat ik tot voor kort best positief was over de ontwikkelingen binnen het bedrijf: via allerlei kanalen kreeg ik signalen dat CGI eindelijk besefte dat je goede mensen alleen kunt behouden door ze eerlijk te belonen voor hun inspanningen, ongeacht of ze in 2013 voor de verslechterde arbeidsvoorwaarden hebben getekend.
Maar helaas... het eind van het liedje was toch weer een bittere teleurstelling: ook dit jaar heeft CGI haar belofte van openheid en eerlijkheid niet waargemaakt.
......
Ik dacht vroeger net als jij, maar inmiddels geleerd om niet te lang te blijven hangen in dit soort teleurstellingen. Gewoon je verlies pakken en je gaan richten op iets nieuws en positiefs. (of het accepteren en je er bij neerleggen, maar mijn inschatting is dat je zo niet in elkaar zit ;) )

En als ik zo vrij mag zijn om je nog een tip mee te geven. Neem echt rust zoals enkele andere posters hier ook al adviseren. Laat CGI los, neem een paar dagen rust en ga daarna lekker om je heen kijken. Over een paar maanden haal jij je voldoening uit het schrijven van een opzeggingsbrief 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat paar dagen rust niet nodig hoeft te zijn als je je richt op (1) je sollicitaties en (2) je werk bij de klant.

Vier jaar geleden stond ik er ook zo in. Ik had me zo ingezet voor het bedrijf maar voelde me ook miskend en misbruikt en had daardoor ook slapeloze nachten. Er kwam nog bij dat mijn laatste manager een echte eikel was. Daardoor voelde ook ik dat ik me net meer 100% kon inzetten voor mijn klant, die wel tevreden over me was.

Door mijn prioriteiten echter drastisch te verzetten kreeg ik ook meer rust en raakte het gedoe bij Logica me niet zoveel meer. Ik probeerde zelfs de reorganisaties van toen in mijn voordeel te gebruiken. Met mijn klant was alles netjes opgelost. Ze wilden om economische redenen mijn inzet niet meer verlengen en die mededeling kwam net op het moment dat ik een nieuw contract had ondertekend. Dat kwam mij prima uit en ik heb op een prettige manier afscheid van ze genomen.

Dus....

Het belangrijkste is echt om daadwerkelijk de stap te zetten om afscheid te gaan nemen van CGI. Zet die knop om!

Zoek alvast wat bedrijven die je wat lijken en stuur ze een open sollicatie oid. Zo bouw je weer routine op en het geeft je het gevoel daadwerkelijk de stap gezet te hebben om weg te gaan. Geef jezelf vervolgens bijv. De opdracht om minstens 2-3 sollicitaties per week te versturen. Of je hebt mensen in je netwerk. Vraag dan 2-3 personen per week of ze je kunnen helpen. Zoiets....

CGI wordt in de tussentijd niet meer dan een betaler van je salaris. Mocht je nog iets van trainingen kunnen doen die je helpen bij je sollicitaties en je toekomstige loopbaan, gewoon er werk van maken. Voor de rest geen energie meer in stoppen. Alleen net genoeg om je baan te houden. Maar aan de andere kant: als je klant tevreden is over je is kunnen ze je verder weinig maken...

Kortom, niet alleen praten over weggaan, maar er alles, maar dan ook echt alles erop richten zo snel mogelijk weg te gaan en dan het liefst met een positieve afsluiting bij je klant. Stel jezelf een doel. Bijv een andere baan vinden binnen 6 maanden en dan een mooi afscheidsfeest bij je klant geven als het zo ver is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
tp2 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:06:
[...]
Over een paar maanden haal jij je voldoening uit het schrijven van een opzeggingsbrief 8)
Ik verheug me er nu al op! En ik kan je nu al voorspellen dat het geen brief van drie regels gaat worden.
De afgelopen jaren heeft CGI kans op kans op kans gemist om van mij weer een tevreden werknemer te maken. Ik ben niet veeleisend: in ruil voor een heel klein beetje respect en waardering had ik nog jarenlang een positieve bijdrage aan CGI's omzet en winst kunnen leveren. Maar het management heeft alle kansen voor open doel gemist, en dat zal ik in mijn opzeggingsbrief nog één keer goed duidelijk maken. (Al zal het vermoedelijk ook die laatste maal aan dovemansoren zijn gericht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Lurker1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:13:
Maar het management heeft alle kansen voor open doel gemist, en dat zal ik in mijn opzeggingsbrief nog één keer goed duidelijk maken. (Al zal het vermoedelijk ook die laatste maal aan dovemansoren zijn gericht.)
Nee joh. Je krijgt na je opzegging nog het volgende in je mik
  • evaluatiegesprek ("waar ging het mis?" - _O- )
  • tegenbod ("als we je nou 20 euro in de maand erbij geven?Ja, bruto.")
  • loze beloften ("ik maak me sterk voor een level promotie als je blijft")
en als je dan toch erbij blijft
  • "Ik heb eigenlijk liever dat je eind van de maand al weggaat."
  • dreigbrieven mbt relatiebeding
  • inleverboete
  • terugbetalen recente studiekosten
Nee, CGI weet hoe ze ambassadeurs wegzetten in de markt... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Of je bewandelt de meer koninklijke weg en maakt er geen lang verhaal van. Indien jij het idee hebt dat daar niet naar geluisterd zal worden (heeft CGI dat de afgelopen jaren naar jouw idee wel gedaan?), waarom dan een ellenlang verhaal. Dat geeft eigenlijk alleen maar aan dat je er nog niet helemaal klaar mee bent.

Vanuit de fases van rouw geredeneerd (ontkenning, boosheid,vechten, depressie, acceptatie) klinkt dat nog steeds als boosheid/vechten. Acceptatie is zoiets als:

"Hierbij zeg ik mijn arbeidsovereenkomst met CGI op per <datum>, met inachtneming van de opzegtermijn."

Veel meer hoeft er dan niet meer in toch? Volgens mij heb je alles al gezegd wat je wilde zeggen, meer lijkt zinloos te zijn.

Vul bovenstaande regel voor de rechtsgeldigheid aan met :

Adresgegevens werkgever,
Jouw personalia + adresgegevens,
plaats, datum, naam, handtekening.

Maak er verder geen drama van. Je wilt immers mogelijk nog een getuigschrift over jouw functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
"Ik heb eigenlijk liever dat je eind van de maand al weggaat."

Als je gedetacheerd bent... natuurlijk niet (slecht voor klantrelatie). Bovendien 4 maanden opzegtermijn voor CGI, 2 voor jou.

dreigbrieven mbt relatiebeding

Als ze daarmee in hun recht staan, prima. Gelijk hebben ze.

Inleverboete

Dat wist je toen je tekende bij in dienst treden. Standaard auto zonder boete clausule, anyone?

terugbetalen recente studiekosten

Als je daarvoor getekend hebt staan ze in hun recht. Overigens alleen als je volgens arbeidsvoorwaarden regel 3.10.3 een studieschuldovereenkomst hebt getekend. Opleidingen die je op verzoek van CGI volgt worden volledig vergoed door CGI.

En verder, bewandel zelf altijd de koninklijke weg, houd het netjes. In het kader van mogelijke conflicten bij de afhandeling van de beëindiging arbeidsovereenkomst moet je er in beginsel voor zorgen dat jouw niets te verwijten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
empheron schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:51:
dreigbrieven mbt relatiebeding

Als ze daarmee in hun recht staan, prima. Gelijk hebben ze.
er is een verschil tussen "herinneren aan" en "dreigen". En dan nog. Als ze weten waar je heen gaat, en dat is niet dezelfde klant, kan dat er net zo goed uitblijven of niet dan?
Inleverboete

Dat wist je toen je tekende bij in dienst treden. Standaard auto zonder boete clausule, anyone?
die is sinds ik mijn contract tekende ruimschoots verdubbeld. voor het tweede jaar 6 keer het leasebedrag vind ik best veul.
En verder, bewandel zelf altijd de koninklijke weg, houd het netjes. In het kader van mogelijke conflicten bij de afhandeling van de beëindiging arbeidsovereenkomst moet je er in beginsel voor zorgen dat jouw niets te verwijten valt.
en dat ben ik dan weer wel met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:12:
[...]

er is een verschil tussen "herinneren aan" en "dreigen". En dan nog. Als ze weten waar je heen gaat, en dat is niet dezelfde klant, kan dat er net zo goed uitblijven of niet dan?
Theoretisch:
Als je tot opzegdatum bij klant/bedrijf A hebt gewerkt, in dienst treedt bij bedrijf B en daar na 6 maand vertrekt om bij bedrijf A te starten, dan overtreedt je alsnog je relatiebeding (er even vanuit gaand dat je het relatiebeding hebt waarin je een jaar na uitdiensttreding niet enz etc).

Maar ik snap je punt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

peter00 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:37:
[...]

Alles kwam bij mij ook voorbij. Details noem ik niet. Is niet zoals hier beschreven. De belofte kwam wel voorbij. As usual. Maar die had ik ook al 2 jaar gehoord.
  • inleverboete
Gewoon de klus netjes afgerond. Geen dreigbrieven. Inleverboete van de Focus wist ik, ik was te vroeg. Studiekosten? hahaha. Welke studie?

En ik kijk nog steeds terug op een leuke tijd bij CGI. Heb ik ook netjes in mijn ontslagbrief geschreven. Ik was gewoon toe aan een volgende stap, die CGI mij klaarblijkelijk niet kon bieden. Ja, die hadden ze wel toegezegd, maar de markt liet het helaas niet toe.
Nog steeds ben ik blij dat ik bij CGI heb gewerkt. Anders was ik misschien niet geweest waar ik nu ben, en waar ik blij mee ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Hier ook een voormalig Logicaan. Zoals al eerder in dit topic (en voorgaande edities) gezegd ben ik ook weggegaan uit onvrede, mismanagement, loze beloftes en een vooruitzicht op een (veel) slechtere situatie. Ik heb met veel ongenoegen de situatie na mijn vertrek gevolgd via dit topic en regelmatig contact met oud-collega's. Het is jammer dat een club met zo veel leuke, interessante en kundige collega's uit elkaar scheurt. Hoe en waar dat aan ligt laat ik in het midden, daar is zoveel al over geschreven.

Waar Logica/CGI mij echt tegen het zere been aan schopte was het evaluatiegesprek. Was met een senior consultant, het schoothondje van mijn toenmalige nieuwe manager. Zodat ik 'objectief' en 'zonder bezwaar' openlijk over mijn manager kon praten. :F
Daarnaast ook de gebruikelijke 'waar ging het mis', 'is het dan niet een beetje jou eigen schuld' opmerkingen. Ik voelde mij in een hoek gedrukt, heb duidelijk aangegeven waarom ik voor een andere werkgever heb gekozen en het gesprek afgesloten. Daarna nog een berg loze beloftes over salarisverhogingen, promoties en andere zaken. ;w

Toch kijk ik naar mijn tijd bij Logica als zeer leerzaam, het heeft mij veel inzicht gegeven hoe ik wil dat dingen niet lopen in een bedrijf. Nu ik bij mijn huidige werkgever een coaching / SME / managing rol heb gekregen haal ik daar heel veel waarde uit. Door die ervaring weet ik mijn consultants veel beter aan te sturen en te laten groeien. Zonder die (vervelende, stressvolle) ervaring bij Logica had ik misschien de zelfde beginnersfouten gemaakt.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Mij is het nu ook duidelijk dat ik mijn langste tijd bij CGI heb gehad. Ik heb lang gehoopt dat er iets zou veranderen, maar het blijft aan modderen. Als ik ook kijk naar de pot die beschikbaar is voor get normale loonsonderhoud dan word ik niet vrolijk. Zolang de winst voor de aandeelhouders boven de werknemers gaat zal dat ook niet veranderen.
Ik hou daar niet zo van.
Mijn opzegbrief zal niet deze maand de deur uit gaan, maar het opzetje zal wel binnenkort gemaakt worden.

Ik wens iedereen veel geluk en wijsheid in het komende jaar. En neem je stappen weloverwogen en niet te veel gebaseerd op emoties.
Denk aan je hart.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
[...]

Het is zonde dat er op deze wijze met uitstromende medewerkers wordt omgegaan, want ik ben er van overtuigd dat op de lange termijn CGI er meer aan heeft als een medewerker met felicitaties, afscheidsborrel, etc. vertrekt dan via de huidige gang van zaken. Veel uitstromende medewerkers komen direct of na enkele jaren terecht op beslissende of beïnvloedende posities bij (potentiële) klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:33:
[...]

Het is zonde dat er op deze wijze met uitstromende medewerkers wordt omgegaan, want ik ben er van overtuigd dat op de lange termijn CGI er meer aan heeft als een medewerker met felicitaties, afscheidsborrel, etc. vertrekt dan via de huidige gang van zaken. Veel uitstromende medewerkers komen direct of na enkele jaren terecht op beslissende of beïnvloedende posities bij (potentiële) klanten.
Heb ik ook nooit begrepen waarom het zo moet. Ex medewerkers kunnen mits netjes behandeld nog altijd ambassadeurs voor je bedrijf zijn en zorgen voor potentiele nieuwe klanten. Maar door ze als oud vuil te behandelen is de gunfactor en opgebouwde goodwill weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:40:
[...]

Heb ik ook nooit begrepen waarom het zo moet. Ex medewerkers kunnen mits netjes behandeld nog altijd ambassadeurs voor je bedrijf zijn en zorgen voor potentiele nieuwe klanten. Maar door ze als oud vuil te behandelen is de gunfactor en opgebouwde goodwill weg.
Helemaal juist, Ik zit nu op zo'n beslissings positie en kan niet alleen voor mijn bedrijf beslissen maar ook nog voor een paar leveranciers. En CGI zal dus ook nooit een opdracht van mij krijgen. Ondanks dat ik weet dat er behoorlijk wat goede collega's rond lopen. Maar de schandalige manier waarop het management mij en een aantal collega's hebben behandeld maakt gewoon dat ze geen ene opdracht meer gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
DeZaag schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:33:
[...]

Eens, bij mijn huidige werkgever ben ik de informele DMU die hoofd van onze consultancy groep van informatie voorzie in potentiële samenwerkingen, aannemen van nieuwe krachten en inhuur van externe. Mede door mijn ervaring bij CGI zal ik ze nooit adviseren.

Opper-prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lurker1
Heel erg jammer dat Ron de Mos hier niet meeleest. Van interne kritiek wordt hij duidelijk niet warm of koud, maar het feit dat slecht behandelde ex-werknemers de inhuur van CGI'ers bij hun nieuwe werkgever blokkeren, zou hem toch moeten verontrusten.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:45
Mail van HR: de lvl's 1 t/m 4 worden, ook als je 'slechts' een ME had, opgetrokken naar het minimum van de schaal. Kan toch weer voor een paar collegae een mooie verhoging bieden. Alle beetjes helpen.

Prettige jaarwisseling en een mooi en gelukkig 2016!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat is ook iets wat ze al beloofd hadden maar nu ook uitvoeren? Gaaf en erg goed nieuws voor zij die het geduld hadden hierop te wachten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lurker1
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen in dit topic (hopelijk ook voor degenen die nu nog bij CGI in dienst zijn)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

• inleverboete
Ik had nog een leukere dreiging destijds, had voor een klant gewerkt waarbij security een issue was.

Je moet wel het forumlier invullen dat je een exitgesprek hebt anders gaan we dit aangeven bij de bevoegde instanties.

Detail, had nog een exit gesprek gehad dus dit zou fraude zijn. Helaas nog niemand van de BVD die met gebeld heeft hierover leek me toch een zeer interessant gesprek.

Relatiebeding is alleen relevant als je bij een kleine klant werkt of je bij een klant werkt die het niet veel uitmaakt. Als een grote klant je echt wil hebben zegt die gewoon tegen CGI "we hebben hier ook nog een mannetje of 40* rondlopen waarvan we het contract moeten gaan verlengen" dan snapt CGI de hint meestal wel.
*40 even een voorbeeld getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

[b]Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:31:[/b

dan snapt CGI de hint meestal wel.
Meestal, maar niet altijd. Soms gaan ze ook tot het gaatje en er doorheen als het moet.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
SithWarrior schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:35:
[...]

Meestal, maar niet altijd. Soms gaan ze ook tot het gaatje en er doorheen als het moet.
Ik heb exact dit bij mijn huidige opdrachtgever zien gebeuren, en een ruim jaar mee mogen maken wat de gevolgen van zoiets zijn. Keiharde handhaving van het relatie-/concurrentiebeding. Zelfs toen daar financiële compensatie tegenover gezet werd, was er geen enkele beweging mogelijk. Gevolg was dat de klant jarenlang geen extra personeel van CGI heeft binnengehaald, een hele slechte naam heeft bij iedere (project)manager binnen de klant (want zo'n actie gaat namelijk een eigen leven leiden). Na lang lobbyen is het me vorig jaar dan toch gelukt iemand binnen te halen. Maar het gaat nooit meer een liefdevolle relatie worden. En dat is jammer want we hebben het over een miljardenbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
empheron schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Ik heb exact dit bij mijn huidige opdrachtgever zien gebeuren, en een ruim jaar mee mogen maken wat de gevolgen van zoiets zijn. Keiharde handhaving van het relatie-/concurrentiebeding. Zelfs toen daar financiële compensatie tegenover gezet werd, was er geen enkele beweging mogelijk. Gevolg was dat de klant jarenlang geen extra personeel van CGI heeft binnengehaald, een hele slechte naam heeft bij iedere (project)manager binnen de klant (want zo'n actie gaat namelijk een eigen leven leiden). Na lang lobbyen is het me vorig jaar dan toch gelukt iemand binnen te halen. Maar het gaat nooit meer een liefdevolle relatie worden. En dat is jammer want we hebben het over een miljardenbedrijf.
Waarom ga jij daarvoor lobbyen dan? Is toch niet jou fout dat iemand binnen CGI zo dom is om een miljardenklant de deur te wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
franssie schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:07:
Dat is ook iets wat ze al beloofd hadden maar nu ook uitvoeren? Gaaf en erg goed nieuws voor zij die het geduld hadden hierop te wachten.
Momentje... CGI hanteert loonschalen en nu zijn ze bereid om je in ieder geval tot het minimum van die schaal te belonen. En dat wordt dan op oudjaarsdag aangekondigd als gevolg van de vele protesten. En dat is goed nieuws? Medewerkers uitpersen tot er niks meer inzit, en dan blij maken met het minimum. Ik vind dit in de kern slecht nieuws. Je wordt genaaid. En je vindt het nog fijn ook. Er gaat geen enkele belofte van uit en bevestigd slechts de schandalige behandeling van de medewerkers.

[ Voor 10% gewijzigd door snelkeuze0017 op 02-01-2016 15:27 . Reden: Nuancering ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Ron taktiek: een verrot slecht nieuws, daarna een kraaltje, en dan zeggen dat er geluisterd wordt... Dat was met de arbeidsvoorwaarden versobering ook zo.
Deze verhoging komt uit bij de mensen met salaris onder de schaal. Zijn DCS-en zojuist in een hogere schaal geplaatst. Dan is weer duidelijk waar de loonruimte is gebleven.

Ik snap dat opdrachtgevers geen CGI-ers willen. Goede kans dat ze de klus niet afmaken omdat ze ontslag nemen. En door het relatie beding mag de consultant niet blijven.

Ik wil ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:47:
[...]

Waarom ga jij daarvoor lobbyen dan? Is toch niet jou fout dat iemand binnen CGI zo dom is om een miljardenklant de deur te wijzen.
Omdat ik tot voor kort nog erg in de meewerk, meedenk en meedoen modus zat. En omdat er bij CGI gewoon uitstekende mensen werken. Ik zou die klant tekort gedaan hebben door bij de pakken neer te gaan zitten.

Ik heb er mijn uiterste best voor gedaan. Daar komt binnenkort een einde aan. Er zijn de afgelopen jaren te veel demotiverende gebeurtenissen geweest om te negeren. De liefde bleek gewoon te vaak van één kant te komen. De klant ga ik missen, we nemen met pijn in het hart afscheid van elkaar. CGI en ik, tja, jammer dat het zo loopt, maar ik heb het wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

snelkeuze0017 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:05:
[...]
<>nu zijn ze bereid om je in ieder geval tot het minimum van die schaal te belonen. En dat wordt dan op oudjaarsdag aangekondigd als gevolg van de vele protesten. En dat is goed nieuws? <>
Ja ik denk dat voor een groot deel van optie 1 dit goed nieuws is, en ook omdat er bij CGI nu ergens een lichtje is gaan branden dat het gras na drie jaar niet bemesten en drie jaar lang niet sproeien nu echt te dor is geworden ;)

Ik heb inmiddels de bevestiging van mijn uitdiensttreding per vorige week, voel me als een vrij man.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Oh jeumig mensen... Jullie maken me echt in de war..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
oh? en wat doen we met de mensen die al vier of meer jaar tegen het ijkpunt eindpunt aanhikken?

het hufterige is dat iemand onderin de volgende schaal, die precies hetzelfde werk doet (of IBA is) voor onderpresteren er WEL wat bijkrijgt en jij niet. Terwijl jouw beoordeling EE is en je al jaren 99% utilization hebt. en hoe kom je in de volgende schaal? juist. Vooral door op kantoor rond te hangen en zo aanwezig te zijn als een eekhoorn met ADHD.

Het beloningssysteem mag wel iets beter verpleegd worden dan het aanbrengen van een noodverbandje. Anders bloedt dit bedrijf binnen een paar jaar leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
CGIanoniem schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:51:
Deze verhoging komt uit bij de mensen met salaris onder de schaal. Zijn DCS-en zojuist in een hogere schaal geplaatst. Dan is weer duidelijk waar de loonruimte is gebleven.
V.w.b. die DCS'en - dat vroeg ik mij dus ook af - of die ook allemaal naar het minimum van hun schaal (5) zijn geplaatst. Dat betekent voor menige DCS een fikse salarisverhoging. En al die niet manager collega's die al enige tijd tussen het minimum en ijk level zaten (waaronder ik zelf), of nog erger, er tegen aan zitten, krijgen er niks bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Perenor op 03-01-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 23:21

3DDude

I void warranty's

Een collega op de klus waar ik zit, gaat ook weg bij CGI. (ik ben extern, niet via CGI ;)).
Ik vroeg waarom; Hij zei ik werk er nu 3 jaar voor ben er wel meetje klaar mee; er speelde iets teveel om op te noemen...
Zo heeft hij bijvoorbeeld in het afgelopen jaar 4 managers gehad. En dan maak je met Pietje afspraken, en vervolgens gaat Pietje weg enz (dat werkt dus niet echt)... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 03-01-2016 09:52 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lurker1
franssie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:40:
[...]
Ik heb inmiddels de bevestiging van mijn uitdiensttreding per vorige week, voel me als een vrij man.
Gefeliciteerd! Ik denk dat dit jaar velen je voorbeeld zullen volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lurker1 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:49:
[...]
Gefeliciteerd! Ik denk dat dit jaar velen je voorbeeld zullen volgen. :)
Gezien de trend in het verloop is dat wel te verwachten....

2003: >7000
.
2006: 6035
2007: 5734
2008: 5942
2009: 5459
2010: 4810
2011: 4470
2012: 3995
2013: 3500
2014: 3000
2015: 2800
2016: 2500 ??
2017: 2300

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 01-02-2018 18:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Gegeven het feit dat groei van het personeelsbestand al jaren het grote doel is, is een tip aan het NLMT misschien wel op zijn plaats: probeer eens een jaartje om je werknemers als mensen te behandelen, en je beloften aan hen na te komen. Misschien blijkt dat wel veel beter te werken dan hen als oud vuil behandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Perenor schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:43:
[...]

V.w.b. die DCS'en - dat vroeg ik mij dus ook af - of die ook allemaal naar het minimum van hun schaal (5) zijn geplaatst. Dat betekent voor menige DCS een fikse salarisverhoging. En al die niet manager collega's die al enige tijd tussen het minimum en ijk level zaten (waaronder ik zelf), of nog erger, er tegen aan zitten, krijgen er niks bij.
De DCS'en vallen buiten deze regeling. Die zijn namelijk per 1 okt. lvl 5. De salarisronde is gebasseerd op 29 september, maar je kan er natuurlijk vergif op innemen dat deze aankomend jaar de ruimte zullen pakken of middels de ESR regelingen zullen worden gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerking over de toelichting op salarisronde -- Kopje "Pay for the job".
Hier staat toch duidelijk aangegeven dat "Members" die onder het minimum van de schaal verdienen, worden opgetrokken tot het minimum.
Waarom komt HR dan nu met een mail dat er een aanpassing plaats vindt zodat dit nu ook geldt voor members die een ME hebben gescoord? Dit zou toch al het geval moeten zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Klopt, daarom was het zo krom. Die uitzondering stond nergens genoemd in de initiele communicatie.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:44:
Klopt, daarom was het zo krom. Die uitzondering stond nergens genoemd in de initiele communicatie.
Conclusie. HR heeft een fout gemaakt en haar eigen beleid niet correct uitgevoerd. HR tracht de fout te herstellen en schets daarmee een situatie alsof dit ten goede komt aan de members.
Dit is echter totaal ongeloofwaardig daar je (ongeacht je prestatie van dat jaar) gelijk getrokken dient te worden aan het minimum van de schaal.. Pay for the job zoals ze dat zo mooi noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Zou HR nu ook alsnog de belofte aan de optie-3-groep (geen collectieve uitsluiting van salarisronden) gaan nakomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Lurker1 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:33:
Gegeven het feit dat groei van het personeelsbestand al jaren het grote doel is, is een tip aan het NLMT misschien wel op zijn plaats: probeer eens een jaartje om je werknemers als mensen te behandelen, en je beloften aan hen na te komen. Misschien blijkt dat wel veel beter te werken dan hen als oud vuil behandelen!
Die groei hebben ze toch elk jaar gehaald.
2014 -200 mensen gegroeid.

Met een beetje creatief redeneren kunnen wij op tweakers dit nog als groei wegzetten dus die gelikte managers kunnen dit toch zeker wel rechtpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Jammer dat de discussie hier stilvalt. Dat zou bij Ron de indruk kunnen wekken dat het allemaal wel meevalt met de boosheid van de members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:17:
Jammer dat de discussie hier stilvalt. Dat zou bij Ron de indruk kunnen wekken dat het allemaal wel meevalt met de boosheid van de members.
Een deel van de mensen zal het zijn hoe de personen die ons verlaten hebben door blijven gaan. Zelf als ze al vrij lang weg zijn. Een deel van de discussie is verder gegaan op yammer. En een deel zit nog in vakantie stemming en heeft (nog) geen zin om zich negatief uit te laten*.

* die wachten om een volgende bommentje om weer los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Het nadeel van Yammer is dat potentiële joiners niet kunnen meelezen over de vele voordelen die een dienstverband bij CGI biedt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:24:
Het nadeel van Yammer is dat potentiële joiners niet kunnen meelezen over de vele voordelen die een dienstverband bij CGI biedt. |:(
Ik zeg ook niet dat alles naar Yammer moet gaan. Vind wel dat onze ex-collega's afgelopen periode maar op één manier extreem konden reageren wat de stemming hier ook niet ten goede is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:09:
[...]

Ik zeg ook niet dat alles naar Yammer moet gaan. Vind wel dat onze ex-collega's afgelopen periode maar op één manier extreem konden reageren wat de stemming hier ook niet ten goede is gekomen.
Zou dat niet komen omdat de meeste collega's de kop in het zand steken. Als je bij het bedrijf zit mag je niet te veel je mond opendoen. Want dat kan je je baan kosten. En als je weg bent wordt je weer verweten dat je te negatief en te extreem reageert. Alles wat is geschreven is helemaal niet extreem het is gewoon waar, Sterker nog ik vind dat er maar weinig oud collega's reageren. Wel is te zien is aan de laatste reacties dat meer mensen beginnen in te zien dat beloften worden gebroken en mensen worden afgebrand en misbruikt.
Dat gaat mij als iemand die zeer lang bij het bedrijf heeft gewerkt en altijd super loyaal is geweest echt aan het hart. En ik vind het mijn plicht iedereen te waarschuwen voor de schoften van HR en het management. Groter tuig is er bijna niet te vinden binnen Nederland. Ze zoeken de grenzen van de wet op en ze gaan letterlijk over lijken en ze verrijken zich op een zeer onbeschamende manier over jullie rug en ze behandelden zelfs sommige klanten als oud vuil .
Helaas willen de meesten de waarheid niet zien en horen. Dat was al zo toen ik er nog werkte.
Ik ben weggegaan omdat ik er gewoon niet meer tegen kon. Ik schaam me zelfs dat ik voor zo'n maffia organisatie heb gewerkt. Het enige wat ik nog kan doen is mijn oud collega's, potentiele joiners en klanten waarschuwen voor dit bedrijf. Ik houd echt mijn mond niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:53:
[...]

Zou dat niet komen omdat de meeste collega's de kop in het zand steken. Als je bij het bedrijf zit mag je niet te veel je mond opendoen. Want dat kan je je baan kosten. En als je weg bent wordt je weer verweten dat je te negatief en te extreem reageert. Alles wat is geschreven is helemaal niet extreem het is gewoon waar, Sterker nog ik vind dat er maar weinig oud collega's reageren. Wel is te zien is aan de laatste reacties dat meer mensen beginnen in te zien dat beloften worden gebroken en mensen worden afgebrand en misbruikt.
Dat gaat mij als iemand die zeer lang bij het bedrijf heeft gewerkt en altijd super loyaal is geweest echt aan het hart. En ik vind het mijn plicht iedereen te waarschuwen voor de schoften van HR en het management. Groter tuig is er bijna niet te vinden binnen Nederland. Ze zoeken de grenzen van de wet op en ze gaan letterlijk over lijken en ze verrijken zich op een zeer onbeschamende manier over jullie rug en ze behandelden zelfs sommige klanten als oud vuil .
Helaas willen de meesten de waarheid niet zien en horen. Dat was al zo toen ik er nog werkte.
Ik ben weggegaan omdat ik er gewoon niet meer tegen kon. Ik schaam me zelfs dat ik voor zo'n maffia organisatie heb gewerkt. Het enige wat ik nog kan doen is mijn oud collega's, potentiele joiners en klanten waarschuwen voor dit bedrijf. Ik houd echt mijn mond niet meer.
Nou nou nou. Ook ik ben zeer ontevreden over de huidige gang van zaken. Om CGI nu te vergelijken met de Mafia gaat mij wat ver.... Overigens ben ik het wel met je eens dat de HR afdeling nog steeds geen verbetering heeft aangetoond. Weet niet wat daar aan de hand is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Nou nou nou. Ook ik ben zeer ontevreden over de huidige gang van zaken. Om CGI nu te vergelijken met de Mafia gaat mij wat ver....
Dat bedoel ik dus. Ik houd mij zelfs nog in Het is namelijk nog veel erger dan dat ik tot nu toe heb beschreven alleen hebben de meeste CGI'ers er geen weet van. Aan een kant is dat maar goed ook want anders kan je helemaal niet meer functioneren. Maar geloof mij echt maar in de top geven ze geen niets om mensen of klanten. Ik heb zeer goede collega's zien ontslaan terwijl ze zeer goed werk leverden bij grote klanten. Ze hebben collega's die midden in projecten zaten bij de klant gewoon weggetrokken en naar huis gestuurd. Alleen maar omdat ze hun mond open deden tegen het management. De klant natuurlijk ook boos maar men heeft b.v. in de kleine letters van hun contracten staan dat ze een medewerker ten allen tijde mogen terugtrekken. Ik heb mensen onder werkdruk zien bezwijken en toen ze in het ziekenhuis belanden keek CGI niet eens naar ze om. Geen kaartje bloemen, niets. Maar wel kregen ze reactie van hun klanten. En toen sommige later weer aan het werk gingen kregen ze nog een trap na omdat ze geen genoeg omzet hadden gedraait. Ook er collega's die zo zijn uitgeknepen dat ze eraan zijn overleden. Maar dit weten de meeste CGI'ers niet. Ik wist dit ook pas het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:49:
[...]
Maar geloof mij echt maar in de top geven ze geen niets om mensen of klanten.
Dat ze in de top letterlijk over lijken gaan, kan ik uiteraard niet controleren, maar dat men geen zier geeft om de belangen van de individuele medewerkers, is mij de afgelopen jaren wel pijnlijk duidelijk geworden.

Zolang je je mond houdt en braaf bij de klant je omzet draait, word je de hemel ingeprezen, maar zodra je er iets voor terug verlangt, geeft men niet thuis, en wordt je verweten dat je niet in de CGI-droom gelooft.
Ik schaam me zelfs dat ik voor zo'n maffia organisatie heb gewerkt.
Echte maffiapraktijken heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt, maar ik moet wel toegeven dat ik me inmiddels ook behoorlijk schaam voor het feit dat ik bij CGI in dienst ben. Als iemand me vraagt waar ik werk, noem ik meestal maar de naam van mijn klant.

[ Voor 21% gewijzigd door Lurker1 op 06-01-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:35:
Als iemand me vraagt waar ik werk, noem ik meestal maar de naam van mijn klant.
CGI kent toch bijna niemand. Klant is makkelijker om uit te leggen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
LowLevel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:51:
[...]
CGI kent toch bijna niemand. Klant is makkelijker om uit te leggen.
Niet ICT-ers kennen de naam CGI inderdaad meestal niet. Maar onder ICT-ers staat CGI inmiddels bekend als "die club die haar medewerkers zo schofterig behandelt."
Als je aan die mensen vertelt dat je voor CGI werkt, kijken ze je meewarig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Afbeeldingslocatie: http://ibin.co/2SVTFmWVNgGi

Sorry, kon het even niet laten.

[ Voor 9% gewijzigd door LowLevel op 06-01-2016 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

.....ontslaan... Alleen maar omdat ze hun mond open deden tegen het management..... bezwijken en toen ze in het ziekenhuis belanden .....collega's die zo zijn uitgeknepen dat ze eraan zijn overleden. .....
Sorry, maar dit kan er bij mij echt niet in.

Buiten dit alles, de discussie is 2 jaar geleden al stil gevallen. Wat daarna gekomen is, is een volledige herhaling van zetten, week na week na week na week.
Maar sorry, de laatste paar posts slaan jullie door.

Ik ben ook weggegaan bij dit bedrijf uit onvrede, maar hier herken ik me totaal niet meer in.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
[...]

Dat bedoel ik dus. Ik houd mij zelfs nog in Het is namelijk nog veel erger dan dat ik tot nu toe heb beschreven alleen hebben de meeste CGI'ers er geen weet van.
Ach, ik hou mezelf in dit topic meestal ook erg in. Het is namelijk om mij heen veel beter dan wat hier allemaal beschreven wordt alleen hebben de meeste (ex)CGI'ers hier daar geen weet van. En die lijken het ook niet te kunnen accepteren dat niet iedereen in de zelfde negatieve situatie als hun zit/zat.

Dat er (grote) verbeteringen mogelijk zijn in de communicatie van NL MT en HR geef ik je gelijk in. Dat ze de menselijkheid uit het oog verliezen kan soms, ze moeten ook gewoon een groot bedrijf financieel winstgevend leiden. Maar dat onpersoonlijke gebeurt bij mij zeker niet op direct management niveau. En ook al mijn communicatie met NL MT is juist open en persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:17:
[...]
Sorry, maar dit kan er bij mij echt niet in.
.......
Ik ben ook weggegaan bij dit bedrijf uit onvrede, maar hier herken ik me totaal niet meer in.
Het klinkt idd ongelovelijk maar dit is echt gebeurt. Ik heb het allemaal zien gebeuren.
Daarom ben ik weg gegaan. Vooral veel optie 3 collega's hebben er ongenadig van langs gekregen.
Vooral degenen die zich niet lieten chanteren door de NL top.
Ik besef wel dat ieders ervaring anders is. En meesten dit gelukkig niet hoeven zien of mee te maken.
CGI schoof dit heel snel onder de mat door b.v. het intranet af te sluiten van CGI'ers die werden ontslagen.
HR heeft in deze spelletjes en het bewust kapot maken van medewerkers een zeer grote rol.

Ik heb echt leuke jaren in de logica tijd gekend en ik vind het super jammer en het ligt absoluut niet in mijn aard de vuile was buiten te hangen. Maar nu er goede collega's er echt aan onderdoor zijn vind ik dat ze aangepakt moeten worden. Maffia figurren zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beticht je dat ze Mafia(maatjes) zijn? ;) Je doet me aan Jort Kelder denken :+

Staat los van het feit dat ik je aantijgingen verder wel ernstig vind hoor. Als het echt waar is mag er best wat van gezegd worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een goed voornemen voor die huilebalken om in 2016 lekker CGI helemaal los te laten en zich te richten op je huidige werkgever / klanten.

Ook ik praat niet alles goed maar zolang het zelfde gezeik elke keer weer terugkomt zal de verandering (zeker hier op tweakers) niet merkbaar zijn.

Ervaringen van mij en heel veel mensen om mij heen is dat als er onvrede is dat er gewoon met management gepraat kan worden en dat je niet gelijk wordt weggepest. Alles hangt natuurlijk wel af aan de manier van communiceren en als ik sommige berichten hier lees begrijp ik dat er niet wordt geluisterd.

En wat betreft in het ziekenhuis belanden "door werk" en geen medeleven niets, dit kan wel eens voorgekomen zijn maar alle situaties die ik heb meegemaakt met zieke medewerkers is dat er wel degelijk contact met ze wordt opgenomen, bij geboortes, huwelijken e.d. worden ook iig kaartjes rond gestuurd. Alles valt of staat met je manager, ben je niet tevreden vraag je om een andere en ja dit kan.

Dus gewoon lekker wegwezen en niet zogenaamd iedereen waarschuwen want dit is jullie doel helemaal niet enige doel is CGI zwartmaken omdat het voor jullie niet heeft gewerkt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<Filosofische modus>

Er zijn zoveel waarheden als er mensen op aarde zijn.

</Filosofische modus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kevert, Je komt er nog wel een keer achter. Ik schrijf echt niet haat en nijd. Want logica heeft wel degelijk voor mij gewerkt en ik heb er een hoop plezier gehad. Het zit ook niet in mijn aard om zo na te trappen maar de laatste 2 jaar is CGI gewoon te ver gegaan . Bij iedere werkgever is wel wat. Maar management van CGI en HR hebben heel wat op hun geweten en ze komen er gewoon mee weg dat vind ik echt erg.
Ze behoren wat mij betreft tot het aller grootste tuig van Nederland.
Alle ellende waar ik over praat is van de laatste 2 jaar. Zolang ben ik nl. ook nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tantra,Ik snap helemaal de boosheid / woede echter zit er weinig meerwaarde om dit elke keer weer hier te posten. Ik hoef er niet achter te komen want ook ik heb het meegemaakt echter zit ik nu gelukkig wel in een goed team.

En ja ook ik had weg kunnen gaan (ga ik dit jaar ook) maar uiteindelijk wel gekozen om nog even te blijven zelfs als optie 1 tekenaar.
Ik zeg zeker niet dat CGI de schoonheidsprijs verdient maar ik merk wel dat ze aan het veranderen zijn, daar zal niet iedereen het mee eens zijn en is ook niet voor iedereen even fijn maar moet helaas wel gebeuren in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:31:
Misschien een goed voornemen voor die huilebalken om in 2016 lekker CGI helemaal los te laten en zich te richten op je huidige werkgever / klanten.

Ook ik praat niet alles goed maar zolang het zelfde gezeik elke keer weer terugkomt zal de verandering (zeker hier op tweakers) niet merkbaar zijn.
De reden dat steeds hetzelfde gezeik terugkomt, is niet dat we het met zijn allen zo leuk vinden om problemen uit het verleden weer op te rakelen. Nee, de reden is dat er binnen CGI de afgelopen twee jaar niets is gedaan om de onvrede bij een grote groep werknemers weg te nemen. De problemen die er twee jaar geleden waren, zijn dus nog steeds actueel.
Ervaringen van mij en heel veel mensen om mij heen is dat als er onvrede is dat er gewoon met management gepraat kan worden en dat je niet gelijk wordt weggepest. Alles hangt natuurlijk wel af aan de manier van communiceren en als ik sommige berichten hier lees begrijp ik dat er niet wordt geluisterd.
De reacties op dit forum zijn vaak misschien een beetje bozig van aard, maar ook dat heeft natuurlijk een oorzaak. Als je twintig keer hebt geprobeerd in vriendelijke bewoordingen je grieven te uiten, en er wordt twintig keer niets gedaan om je klachten weg te nemen, dan is het niet vreemd als je je in iets minder nette bewoordingen gaat uiten.
Dus gewoon lekker wegwezen en niet zogenaamd iedereen waarschuwen want dit is jullie doel helemaal niet enige doel is CGI zwartmaken omdat het voor jullie niet heeft gewerkt. ;w
Het doel van de meeste mensen hier zal absoluut niet zijn om CGI zwart te maken: daar heeft helemaal niemand iets aan!
Ikzelf heb nog steeds de stille hoop dat het steeds herhalen van de kritiek uiteindelijk toch tot gevolg zal hebben dat het NLMT zich achter de oren gaat krabben, en zich gaat afvragen wat er wellicht binnen CGI kan worden verbeterd om de grote groep ontevredenen weer tot blije members te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lurker1, denk niet dat herhalen van kritiek hier tot gevolg zal hebben dat er veranderingen zullen plaatsvinden.
Zelf weet ik ook even niet, anders dan in overleg gaan met mngt, hoe dit duidelijk gemaakt kan worden.
misschien een soort denktank oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:28:

De reden dat steeds hetzelfde gezeik terugkomt, is niet dat we het met zijn allen zo leuk vinden om problemen uit het verleden weer op te rakelen. Nee, de reden is dat er binnen CGI de afgelopen twee jaar niets is gedaan om de onvrede bij een grote groep werknemers weg te nemen. De problemen die er twee jaar geleden waren, zijn dus nog steeds actueel.
Het is als roeren in de beerput. En als het dan even rustig is, dan lijkt het over te zijn, maar keer op keer gebeurt er weer iets waardoor de hele put weer wordt doorgeroerd en alle stront weer komt bovendrijven. Misschien wordt het tijd dat er eens een echte schoonmaak komt.

Zolang dat niet gebeurd zal het proces zich blijven herhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door LowLevel op 06-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:34:
@lurker1, denk niet dat herhalen van kritiek hier tot gevolg zal hebben dat er veranderingen zullen plaatsvinden.
Zelf weet ik ook even niet, anders dan in overleg gaan met mngt, hoe dit duidelijk gemaakt kan worden.
misschien een soort denktank oid
Ik uit mijn kritiek ook nog steeds via andere kanalen. Hoe meer wegen je bewandelt, hoe groter de kans dat de boodschap eindelijk binnenkomt.
Maar inderdaad, het blijft erg moeilijk: het hogere management van CGI draagt een kritiekwerend pantser van gewapend beton, dus je moet van zeer goeden huize komen wil je daar doorheen dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
LowLevel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:45:
[...]
Misschien wordt het tijd dat er eens een echte schoonmaak komt.
Wat stel je je voor bij een echte schoonmaak? Dat alle hoge heren die het hebben verprutst hun biezen moeten pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:49:
[...]

Wat stel je je voor bij een echte schoonmaak? Dat alle hoge heren die het hebben verprutst hun biezen moeten pakken?
Wat de beste oplossing is weet ik niet. Dat de hoge heren hun biezen pakken kunnen we wel vergeten. Dus zal er een andere oplossing gevonden moeten worden. Misschien is het netjes laten afvloeien van de optie3 medewerkers wel de beste oplossing. Of breng de optie3 medewerkers in een apart bedrijfsonderdeel onder en verkoop dit.

Ik ben bang dat daarmee echter maar een deel van het probleem wordt opgelost.
Een bedrijf op Canadees/Amerikaanse leest geschoeid in Nederland zal namelijk de problemen blijven houden waar CGI nu mee kampt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even een inzicht van buitenaf:

Ik denk dat het management eens moet beginnen met eerlijk te zeggen tegen de medewerkers wat ze nou van plan zijn (ook als dat slecht nieuws betekent voor de members) en gedane beloften nakomen. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Als dat betekent dat bepaalde groepen hun biezen moeten pakken, soit....

Nu wordt er aan de ene kant iets beloofd, maar aan de andere kant werken acties van het management het omgekeerde in de hand. Voorbeeld: men zegt meer medewerkers te willen -> steady krimp laten zien en niet willen investeren in medewerkertevredenheid.

Dus NLMT, wees gewoon eerlijk en zeg dan gewoon dat het de bedoeling is het personeelsbestand te verminderen/verjongen of whatever en stel alles in het werk om ervoor te zorgen dat degenen die weg willen ook weg kunnen.

Misschien dat Canada er goed aan doet om beslissers en doeners op de verschillende posten van het NLMT neer te zetten die niet bang zijn door de zure appel te bijten. Ook als de maatregelen niet leuk zijn moeten die worden doorgevoerd, niet halfslachtig en wollig net zoals nu. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:12:
Misschien even een inzicht van buitenaf:

Ik denk dat het management eens moet beginnen met eerlijk te zeggen tegen de medewerkers wat ze nou van plan zijn (ook als dat slecht nieuws betekent voor de members) en gedane beloften nakomen. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Als dat betekent dat bepaalde groepen hun biezen moeten pakken, soit....

Nu wordt er aan de ene kant iets beloofd, maar aan de andere kant werken acties van het management het omgekeerde in de hand. Voorbeeld: men zegt meer medewerkers te willen -> steady krimp laten zien en niet willen investeren in medewerkertevredenheid.

Dus NLMT, wees gewoon eerlijk en zeg dan gewoon dat het de bedoeling is het personeelsbestand te verminderen/verjongen of whatever en stel alles in het werk om ervoor te zorgen dat degenen die weg willen ook weg kunnen.

Misschien dat Canada er goed aan doet om beslissers en doeners op de verschillende posten van het NLMT neer te zetten die niet bang zijn door de zure appel te bijten. Als de maatregelen niet leuk zijn moeten die worden doorgevoerd, niet halfslachtig en wollig net zoals nu. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Waarschijnlijk wil management echt wel dat we groeien en dat medewerkerstevredenheid omhoog gaat (al was het alleen maar voor het halen van hun eigen targets -> ME/EE ;)).

Probleem is dat de middelen daarvoor niet aanwezig zijn. Ofwel dat zien ze zelf niet in ofwel ze durven dat niet tegen Canada te zeggen. In beide gevallen is m.i. sprake van slecht management.
Hetzelfde geldt voor IP's. We investeren niet (kost gaat hierbij altijd voor de baat), dus creëren niets. Ook dat zien ze niet of durven ze niet te communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
ik denk dat er inderdaad veel ten goede is veranderd de laatste tijd. CGI is beslist geen mafia-bedrijf, dat is volslagen onzin. Ook wordt er wel degelijk geluisterd.

Waar naar mijn bescheiden mening de kern van het probleem zit is in het afromen van inkomsten door onze Canadese "vrienden" en financiers.Daardoor blijft er te weinig over voor primaire (en secundaire) voorwaarden. Vooral daar wringt tegenwoordig de schoen. Dat zie je nu aan het hoge verloop - meestal door ervaren mensen met hoge inzetbaarheid. Bij deze mensen speelt namelijk dat de winstgevendheid bij onder druk staande tarieven voor onze broodheren lager ligt dan mediors en juniors. En die marge is nou net wat op nummer 1 staat in Canada. Ook niet raar, want de (groot)aandeelhouders willen ROI.

Voor deze situatie is echter geen goede oplossing, want die beursnotering moet betaald worden. Dat is dus inclusief het kostbare waterhoofd dat hiervoor in stand wordt gehouden. Ik ben dan ook van mening dat de beursgenoteerde warmvleesverhuurders het onderspit gaan delven tegen de kleine en middelgrote ondernemingen. Die kunnen veel meer uit hun tarief gebruiken voor hun personeel, en lagere tarieven hanteren. Waar ook voor gewaakt moet worden is de panacee van beursgenoteerde bedrijven met een grote disconnect tussen blue en white collars: horizontale instroom. Meeuwenmanagement is de doodsteek voor het bedrijf, maar prachtig voor op je management-cv. Geen "fris idee" die het heeft gered de laatste jaren.

conclusie: CGI is prima voor relatief jonge job-snuffelaars en laagbetaalde Indiers, maar meestal niet voor klanten (gebrek aan commitment), soms wel (als resource-uitprobeer-pool) en zeker niet voor senior medewerkers. Up is out. Er is geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jari, een aantal maatregelen nemen hoeft niet veel te kosten. Schrappen van het relatiebeding is er zo een.

Ze kunnen ook eerlijk naar de members aangeven waar ze door Canada worden aangestuurd en waar ze zelf voor staan. Het kweekt dan in elk geval begrip.

En als het management geen slecht nieuws/slechte resultaten naar Canada durft te communiceren mag het van mij subiet en op staande voet worden ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 20-09 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:25:
Ze kunnen ook eerlijk naar de members aangeven waar ze door Canada worden aangestuurd en waar ze zelf voor staan. Het kweekt dan in elk geval begrip.
Morgen is de Townhall meeting / nieuwjaarsborrel dit lijkt mij dan een goed moment om vragen te stellen met een drankje en een hapje er bij, op elke locatie is dan ook management aanwezig.

Tot morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:25:
jari, een aantal maatregelen nemen hoeft niet veel te kosten. Schrappen van het relatiebeding is er zo een.
Relatiebeding schrappen zou ik niet vervelend vinden, maar wat is hiervan het voordeel voor het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Coocoocachoo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Relatiebeding schrappen zou ik niet vervelend vinden, maar wat is hiervan het voordeel voor het bedrijf?
Dan kan je op een nettere manier afscheid nemen van personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat een mail rechtstreeks naar Canada een oplossing is. Met een verwijzing naar dit forum.
Er zal daar vast wel iemand rondlopen die het een en ander kan vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
peter00 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:24:
ik denk dat er inderdaad veel ten goede is veranderd de laatste tijd. CGI is beslist geen mafia-bedrijf, dat is volslagen onzin. Ook wordt er wel degelijk geluisterd.

Waar naar mijn bescheiden mening de kern van het probleem zit is in het afromen van inkomsten door onze Canadese "vrienden" en financiers.Daardoor blijft er te weinig over voor primaire (en secundaire) voorwaarden. Vooral daar wringt tegenwoordig de schoen.

[...]

conclusie: CGI is prima voor relatief jonge job-snuffelaars en laagbetaalde Indiers, maar meestal niet voor klanten (gebrek aan commitment), soms wel (als resource-uitprobeer-pool) en zeker niet voor senior medewerkers. Up is out. Er is geen keuze.
Ik geef de schuld niet aan de beursnotering maar aan de schaalgrootte en marktontwikkelingen in T&M land. Maar voor de rest ben ik het roerend met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:53:
Misschien dat een mail rechtstreeks naar Canada een oplossing is. Met een verwijzing naar dit forum.
Er zal daar vast wel iemand rondlopen die het een en ander kan vertalen.
Denk je dat er tot op heden niemand in Canada is die enig idee heeft van de ontevredenheid die er bij CGI Nederland heerst? Dat zou wel een heel kwalijke zaak zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Denk je dat er tot op heden niemand in Canada is die enig idee heeft van de ontevredenheid die er bij CGI Nederland heerst? Dat zou wel een heel kwalijke zaak zijn!
De Canadezen zien ook de MSAP scores en het teruglopende medewerkers aantal. Dat kwartje is inmiddels echt wel gevallen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:29:
[...]

De Canadezen zien ook de MSAP scores en het teruglopende medewerkers aantal. Dat kwartje is inmiddels echt wel gevallen lijkt mij.
Ja dat is wel zeker. Vorige CEO heeft een periode de kans gekregen om het schip te redden van het zinken. Nu hij dit niet heeft weten te realiseren is er een andere kapitein benoemd. Deze heeft een andere opdracht meegekegen namelijk (hoe pijnlijk dan ook) het zinken van het schip te versnellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wat we wel eens schijnen te vergeten is dat ook Logica een internationaal bedrijf was. Niet alleen de Nederlandse, maar ook de buitenlandse activiteiten zijn overgenomen.
En als de Nederlandse activiteiten niet genoeg opleveren zullen ze hier zo voordelig mogelijk vanaf proberen te komen, zonder op de consequenties voor het personeel te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]
Ja dat is wel zeker. Vorige CEO heeft een periode de kans gekregen om het schip te redden van het zinken. Nu hij dit niet heeft weten te realiseren is er een andere kapitein benoemd. Deze heeft een andere opdracht meegekegen namelijk (hoe pijnlijk dan ook) het zinken van het schip te versnellen
Ah, vandaar dat Ron nu weer aan het roer staat. Ik vroeg me al af waarom ze uitgerekend de kapitein lieten terugkeren die in 2013 eigenhandig de eerste gaten in de romp heeft geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
LowLevel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:44:
Wat we wel eens schijnen te vergeten is dat ook Logica een internationaal bedrijf was. Niet alleen de Nederlandse, maar ook de buitenlandse activiteiten zijn overgenomen.
En als de Nederlandse activiteiten niet genoeg opleveren zullen ze hier zo voordelig mogelijk vanaf proberen te komen, zonder op de consequenties voor het personeel te letten.
Is het dan niet het meest voordelig als CGI eerlijk toegeeft dat ze het schip doelbewust laten zinken? Dat zal de leegloop zeker bevorderen. Zolang de boodschap niet duidelijk wordt gecommuniceerd, zullen er altijd mensen blijven die denken dat ze bij CGI een toekomst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

Lurker1 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Is het dan niet het meest voordelig als CGI eerlijk toegeeft dat ze het schip doelbewust laten zinken? Dat zal de leegloop zeker bevorderen. Zolang de boodschap niet duidelijk wordt gecommuniceerd, zullen er altijd mensen blijven die denken dat ze bij CGI een toekomst hebben.
Ligt er aan wat het doel is, als ze de toko goedkoop willen runnen en in de boeken aantrekkelijk willen maken voor overname (lage personeelskosten, veel omzet naar verhouding etc..) dan is tegen je personeel roepen dat ze maar beter op kunnen krassen desastreus voor de verkoopwaarde.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
vectormatic schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:47:
[...]
Ligt er aan wat het doel is, als ze de toko goedkoop willen runnen en in de boeken aantrekkelijk willen maken voor overname (lage personeelskosten, veel omzet naar verhouding etc..) dan is tegen je personeel roepen dat ze maar beter op kunnen krassen desastreus voor de verkoopwaarde.
Maar overname is uitgesloten. Canada heeft namelijk met grote stelligheid beweerd dat we nooit meer zullen worden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 20-09 10:42
Klopt dat is elk jaar herhaald, CGI zal niet over genomen worden, maar neemt andere over en de doelstelling is ook duidelijk groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groeien globaal gezien of groeien alleen vanuit NL gezien? Dat is een behoorlijk verschil. Kan me wel voorstellen dat ze de NL activiteiten willen laten doodbloeden (of doorverkopen) en de echte groei elders willen realiseren.

CGI zal idd niet worden overgenomen (denk ik). CGI NL moet je niet zo zeker van zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:23:
Groeien globaal gezien of groeien alleen vanuit NL gezien? Dat is een behoorlijk verschil. Kan me wel voorstellen dat ze de NL activiteiten willen laten doodbloeden (of doorverkopen) en de echte groei elders willen realiseren.

CGI zal idd niet worden overgenomen (denk ik). CGI NL moet je niet zo zeker van zijn....
CGI is een redelijk gezond bedrijf. Dat komt o.a door datgene wat goed gaat men blijft doen.
Wat slecht gaat wordt op den duur afgestoten. Lees de artikelen (even googlen) er maar op na.
Dit kan ook met CGI NL gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
CGI heeft klanten gekocht, geen medewerkers, en verkoopt aan deze klanten risicomijdende services en produkten, maar geen diensten zoals consultancy. Voor produkten en services heb je geen lokale medewerkers nodig, alleen verkopers. Dat is geen waardeoordeel maar een constatering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:18
peter00 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:21:
CGI heeft klanten gekocht, geen medewerkers, en verkoopt aan deze klanten risicomijdende services en produkten, maar geen diensten zoals consultancy. Voor produkten en services heb je geen lokale medewerkers nodig, alleen verkopers. Dat is geen waardeoordeel maar een constatering
Dat klopt, vandaar dat ze accepteren dat personeel wegloopt. Zolang dat geleidelijk gebeurt is dat een langzame afname van omzet. Vergelijkbaar met afschrijvingen. Men schakelt over op een ander business model over de hoofden van de harde werkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat waar is montifaud en ze accepteren idd dat er personeel wegloopt, waarom dan die uitspraken dat ze graag personeel bij willen hebben (door bijv. omscholing van niet ict-ers zoals enkele maanden geleden zo bombastisch werd verkondigt). Je zou eerder zeggen dat ze dan op zoek moeten naar verkopers of seniors die commercieel sterk zijn.

Dat rijmt niet met elkaar

Er schiet me overigens een gedachte te binnen. misschien denk ik teveel door....

door sake zijn toezeggingen gedaan richting de optie 3 groep. je zou zeggen dat het namens cgi is gedaan. maar naar ik heb begrepen heeft ron de mos deze toezeggingen deels teruggedraaid. dit is ook namens cgi. is dat op last van canada geweest en heeft sake destijds teveel toezeggingen gedaan? is dat (een van) de reden(en) geweest waarom hij eruitgevlogen is ten gunste van ron die succesvol een voor de members ongunstiger arbeidsvoorwaardenpakket erdoor heeft weten te drukken?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Laatst online: 25-02 14:56
Veel te veel plot... Dit is echt geen Dan Brown serie. NL is een micro-speler in het land van CGI. Niets wat wij hier doen gaat enig indruk maken in de boardroom. Onze successen en onze grootste missers zijn van te kleine omvang.
Het is dat hier ooit in grijs verleden het hoofdkwartier van Logica stond, maar ook die locatie is ondertussen gesloten en naar een stad zonder hart verplaatst.

*edit: ik denk dat we getolereerd worden. "just"

[ Voor 6% gewijzigd door Surpherman op 07-01-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:30:
als dat waar is montifaud en ze accepteren idd dat er personeel wegloopt, waarom dan die uitspraken dat ze graag personeel bij willen hebben (door bijv. omscholing van niet ict-ers zoals enkele maanden geleden zo bombastisch werd verkondigt). Je zou eerder zeggen dat ze dan op zoek moeten naar verkopers of seniors die commercieel sterk zijn.

Dat rijmt niet met elkaar

Er schiet me overigens een gedachte te binnen. misschien denk ik teveel door....

door sake zijn toezeggingen gedaan richting de optie 3 groep. je zou zeggen dat het namens cgi is gedaan. maar naar ik heb begrepen heeft ron de mos deze toezeggingen deels teruggedraaid. dit is ook namens cgi. is dat op last van canada geweest en heeft sake destijds teveel toezeggingen gedaan? is dat (een van) de reden(en) geweest waarom hij eruitgevlogen is ten gunste van ron die succesvol een voor de members ongunstiger arbeidsvoorwaardenpakket erdoor heeft weten te drukken?
Komt er ook wat van terecht of is het alleen maar grootspraak. Het is als bedrijf slecht als je niet roept dat je wilt groeien en dat je er alles aan doet om te groeien. Soort van reclame want als opdrachtgever wil je toch een bedrijf wat in de toekomst ook aan jou vraag kan voorzien en geen bedrijf zonder toekomst.

Ze roepen heel hard dat ze willen groeien maar op dit moment zijn ze in de afgelopen 8 jaar 4000 mensen netto kwijt geraakt. Ik ben techneut en ga voor de feiten en die laten zien dat ze willen krimpen wat ze roepen tja dat is gewoon reclame praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil roepen dat je wilt groeien kun je dat ook op een andere manier zeggen. Bijvoorbeeld dat je op jacht bent naar omzetgroei op mondiaal niveau of zoiets. En gooi er desnoods een prognose bij voor de NL markt. Maar dat geblaat dat je op zoek bent naar consultants terwijl je (wellicht) op weg bent naar een ander business model (alleen klanten, geen NL consultants, ongeveer zoals Peter 00 beschrijft) dan dat is gewoon onnodig. Zeg dan gewoon niets....
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.