Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste
Acties:
  • 347.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:40
snelkeuze0017 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:25:
[...]

Dat zal. Maar iedereen heeft zijn eigen overwegingen om te blijven. En als je blijft, dan mag je kennelijk geen kritiek hebben als er ook de optie is om weg te gaan. Ik vind het vooral stoere praat om maar te zeggen dat er zat leuke klanten zijn. Alsof iedereen zomaar de aanbiedingen op de deurmat heeft liggen. Vooral voor juniors is die keus veel logischer dan voor seniors. En in welke situatie je ook zit, en wat je motieven ook zijn, gerechtvaardigde kritiek is gerechtvaardigde kritiek. En de "waarom blijf je dan" vraag heeft daar geen plaats.
Gerechtvaardigde kritiek heeft absoluut zijn plaats. Ik vraag me echter met name af of Tweakers de juiste plaats is. Ik heb de ervaring dat het NLMT prima benaderbaar is, maar wellicht hebben anderen een andere ervaring.

Daarnaast wordt er in zulke sterke bewoordingen gesproken dat het de relatie blijkbaar dusdanig is beschadigd, dat de "waarom blijf je dan" vraag mijns inziens wel op zijn plaats is. Daar moet dan toch een reden voor zijn die verder gaat dan loyaliteit naar een klant.

Overigens klopt het dat niet iedereen even makkelijk aan een nieuwe werkgever kan komen. Er werd echter gesproken over niet marktconform belonen, dan neem ik voor het gemak aan dat er wel aanbiedingen op de deurmat liggen. Als die er niet zijn of niet interessant genoeg zijn, is de beloning blijkbaar wel marktconform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07
Ik ben oud CMG'er en sinds vorig jaar ex CGI. 13 jaar ervoor gewerkt. In 2010 nog 50 euro gekregen. Daarna niks meer. Altijd ingezet maar hetzelfde verhaal... helaas is er geen ruimte.
Het is voor mij persoonlijk fijn dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Maar erg teleurstellend voor de achterblijvers. Ik weet precies hoe jullie voelen want ik heb het ook jaren meegemaakt.

Het is hier al meer geschreven maar als je competentie goed is... er is werk genoeg. Overal zoeken ze goede mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:53:
[...]

Overigens klopt het dat niet iedereen even makkelijk aan een nieuwe werkgever kan komen. Er werd echter gesproken over niet marktconform belonen, dan neem ik voor het gemak aan dat er wel aanbiedingen op de deurmat liggen. Als die er niet zijn of niet interessant genoeg zijn, is de beloning blijkbaar wel marktconform...
Het probleem is ook de overstap. Want de meeste van ons hebben een gezin, hypotheek etc. Dat was bij mij ook het geval. Ik wist dat ik onder betaald werd en weinig vooruitzichten had (optie3). Maar ik had wel leuk werk bij de klant en voordat je dan zover komt dat je uiteindelijk de knop echt omzet en weggaat. Dat heeft bij mij erg lang geduurt. Dat wilde dus niet zeggen dat er markt conform betaald werd. Ik heb vrij snel een vaste aanstelling gekregen maar toch heb ik even moeten accepteren dat ik in eerste instantie op een jaar contract werd aangenomen. (dit is nu al omgezet naar onbepaalde tijd,na 4 maanden) Maar dat is gewoon geluk hebben. Het grootste probleem is de onzekerheid die heb je minder als je gewoon een vaste baan bij CGI hebt. Bij mij ging pas echt de knop om toe ik zag wat er bepaalde collega's werd aangedaan en op welke smerige manier deze het bedrijf werden uitgewerkt. Ik besloot toen dat ik voor zo'n bedrijf niet meer wilde werken.. Daarom reageer ik af en toe zo fel. Want het nl management (in ieder geval Sake en consorten) zijn gajes van de bovenste plank geweest. Ik hoop echt dat dat nu is verbetert nu deze er uit zijn getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
De overstap... hmm als je een half jaar buffer hebt.. dan kom je echt wel in die tijd aan een nieuwe baan ! Mocht het überhaupt mis gaan.

En ja ik heb ook kids + hyp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:42:
De overstap... hmm als je een half jaar buffer hebt.. dan kom je echt wel in die tijd aan een nieuwe baan ! Mocht het überhaupt mis gaan.

En als je geen half jaar buffer hebt, moet je het hooguit wat rustiger aan doen als je een paar maanden in de WW beland. Overleef je ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Montifaud schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:42:

Waarom niet eerst een paar nieuwe schoenen uitzoeken voordat je je oude weggooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Roadman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:14:
[...]

Waarom niet eerst een paar nieuwe schoenen uitzoeken voordat je je oude weggooid?
Uiteraard... de buffer is als fallback ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerucht gehoord dat er toch enigszins wat wijzigingen gaan plaatsvinden omtrent onze huidige salarismatrix? Oftewel bepaalde regels in de uitleg van HR worden herzien? Onder het mom van: "Er waren te veel negatieve reacties"?

Kan iemand dit bevestigen, of blijft dit bij een gerucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Inderdaad... zolang je nog gewoon bij CGI in dienst bent, kun je de tijd nemen om naar een nieuwe baan te zoeken.

Het enige dat mij tegenstaat is dat CGI dan in de tussentijd nog over mijn rug geld verdient. En na alle valse beloften gun ik ze eigenlijk geen cent omzet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:57:
Gerucht gehoord dat er toch enigszins wat wijzigingen gaan plaatsvinden omtrent onze huidige salarismatrix? Oftewel bepaalde regels in de uitleg van HR worden herzien? Onder het mom van: "Er waren te veel negatieve reacties"?

Kan iemand dit bevestigen, of blijft dit bij een gerucht?
Als CGI zich ook maar iets van negatieve reacties zou aantrekken, zou het aantal werknemers de afgelopen jaren niet zo dramatisch zijn gekelderd.
Dus ik ga er maar vanuit dat het slechts geruchten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Of het slim is om uit frustratie zelf ontslag te nemen en dan zonder werk te zitten weet ik niet.
Besef dat je dan vanuit een "geen werk" situatie moet solliciteren, en dat is altijd ongunstiger.
Besef ook dat door zelf ontslag te nemen je geen aanspraak hebt op WW.

Ik zou dan toch maar gewoon bij CGI doorgaan, maar wel puur op "uitzendkracht" mentaliteit.
Zou alleen nog mijn uren,vakantie,ziekte doorgeven en CGI alleen nog maar mijn salaris laten betalen.
Alle andere activiteiten declinen, reden als jullie mijn AV niet meer willen onderhouden, heeft dit alles geen zin. Dus ook gewoon je review declinen.

En ga vanuit die situatie lekker proberen een andere job te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er veel ten goede is veranderd bij CGI de laatste tijd: informatievoorziening, korte lijnen, niet te moeilijk doen over kleine uitgaven, training, etc. Dingen die weinig kosten over het algemeen.

Waar het stokt, is waar aandeelhouders erbij komen. De Canadezen moeten worden betaald uit de marge die wij bij elkaar harken. Zij eerst, dan wij. Daarna het waterhoofd, welke IMHO nog steeds veel te duur (niet per se te groot) is. En dat is een flinke hap uit onze primaire voorwaarden. Wat mij betreft is een beursnotering de doodsteek voor salarisruimte van de gewone werknemer. Vooral bij een dienstverlener zonder assets.

Waar ik verder een broertje aan dood heb bij CGI is dat inzetbaarheid he-le-maal niets uitmaakt voor je beloning, anders dan dat een lage utilization alleen wordt gebruikt als excuus om je minder te geven. En het eeuwige gebrek aan inflatiecorrectie. Zitten hier nog ex-INGers op het forum (met oud contract)?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:05:
.

Waar ik verder een broertje aan dood heb bij CGI is dat inzetbaarheid he-le-maal niets uitmaakt voor je beloning, anders dan dat een lage utilization alleen wordt gebruikt als excuus om je minder te geven. En het eeuwige gebrek aan inflatiecorrectie. Zitten hier nog ex-INGers op het forum (met oud contract)?
Eensch! Inzetbaarheid dient veel beter beloond te worden dan nu het geval is.
Leuk leesvoer voor de HR Manager:
http://www.bol.com/nl/p/b...isaties/1001004006410299/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 06:43:
[...]

En als je geen half jaar buffer hebt, moet je het hooguit wat rustiger aan doen als je een paar maanden in de WW beland. Overleef je ook wel weer.
Vergis je niet in de hoogte van de WW. Dit is gebonden aan een maximum. Daarnaast kunnen ze stellen dat je verwijtbaar werkeloos bent geraakt als je zelf ontslag hebt genomen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55
peter00 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:05:
Waar het stokt, is waar aandeelhouders erbij komen. De Canadezen moeten worden betaald uit de marge die wij bij elkaar harken. Zij eerst, dan wij. Daarna het waterhoofd, welke IMHO nog steeds veel te duur (niet per se te groot) is. En dat is een flinke hap uit onze primaire voorwaarden. Wat mij betreft is een beursnotering de doodsteek voor salarisruimte van de gewone werknemer. Vooral bij een dienstverlener zonder assets.
Je raakt hier een gevoelige snaar. Als je naar de financials van CGI kijkt dan zie je een bedrijf wat eigenlijk alleen goodwill als equity heeft (door overnames). De schulden die daar tegenoverstaan lost het bedrijf in rap tempo af waarmee het ruimte creeert voor nieuwe overnames (zo heeft het verleden geleerd). Kern van de zaak echter is dat er winst en cash flow nodig is om aandeelhouders return on equity te bieden en de schulden af te lossen. Met een bedrijf waarvoor loonkosten dominant zijn betekent dat dat een klein verschil in de noemer bij gelijke deler meteen hele andere ratios oplevert.

In het kort: lage loonkosten versnellen de groei van het bedrijf (wat ten faveure komt van de aandeelhouder).

Overigens is deze situatie veel en veel beter (ook voor werknemers) dan het oude Logica wat nauwelijks afloste op schulden. Een interessante vraag is of de oude Logica schulden ten laste van de holding zijn gekomen of nog steeds lokaal drukken op de winst. In eerdere financiele rapportages van CGI leek een deel te zijn afgeboekt lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik denk dat de marathon voor de optie-3 groep nu wel gelopen is.
Een VP heeft zijn mond voorbij gepraat.
Uit zeer betrouwbare bron heb ik een citaat in mijn handen waarin een super-senior (optie-3) die zich bovengemiddeld inzet (EE + SEE) een promotie is geblokkeerd en waarvan ook een toegezegde ESR is teruggedraaid. Als anti-optie3 beleid.

Het is over en uit jongen en meisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Deze marathon was al gelopen voordat hij begon. "De regels van het spel" hoor ik hier met enige regelmaat terugkomen. Helaas wordt het spel niet eerlijk gespeeld en veranderen ze de regels tijdens het spel.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Aantoonbaar dat bestuur foutieve informatie geeft? Dat lijkt niet handig voor een beursgenoteerd bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:13:
[...]

Vergis je niet in de hoogte van de WW. Dit is gebonden aan een maximum. Daarnaast kunnen ze stellen dat je verwijtbaar werkeloos bent geraakt als je zelf ontslag hebt genomen.
De maximale hoogte van een WW uitkering is 200 euro per dag (max. ruim 35k per jaar, cijfers van 2015). Je neemt natuurlijk niet zelf ontslag. De meeste mensen zoeken een andere baan en, pas als dat rond is, nemen ze ontslag bij hun huidige werkgever. Als een eventueel jaarcontract bij de nieuwe werkgever dan, om welke reden dan ook, niet verlengd wordt heb je gewoon recht op WW.

Ik zeg overigens nergens dat dat leuk is. Maar je overleeft het echt wel. Als je wat kunt en je wil, dan is er werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:38:
Uit zeer betrouwbare bron heb ik een citaat in mijn handen waarin een super-senior (optie-3) die zich bovengemiddeld inzet (EE + SEE) een promotie is geblokkeerd en waarvan ook een toegezegde ESR is teruggedraaid. Als anti-optie3 beleid.

Ik ben bang dat je gelijk hebt.

CGI wil van optie 3 af. Dat is door directie HR tegen mij persoonlijk verteld in de periode dat ik het bedrijf verliet, maar ook in de maanden daar voor. Men wil af van die diversiteit aan arbeidsvoorwaarden. Een begrijpelijke keuze vanuit het bedrijf gezien, zeker vanwege het kostenaspect. Maar de manier waarop ze dit lijken te willen realiseren is op zijn minst gezegd dubieus.

Als het citaat klopt dan moet je als optie 3 member echt nadenken wat je wil. Als individu bereik je helaas helemaal niets. Management zal iedereen individueel benaderen wat al blijkt uit de persoonlijke uitnodiging van Ron aan [een van de posters hier. Vakbonden krijgen geen voet tussen de deur. Je bent aan de goden overgeleverd.

Je hebt denk ik maar 4 keuzes:
  1. Vasthouden aan optie 3 en proberen om er met management uit te komen
  2. Vasthouden aan optie 3 en doen alsof er niets aan de hand is
  3. Tekenen voor optie 1 en dan hopen dat het de goede kant op gaat
  4. Misschien toch maar eens buiten de deur gaan zoeken naar een groener grasveld
Geen fijne conclusie zo vlak voor de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die uitnodiging was niet aan mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Logiecaan schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:31:
[...]

Je hebt denk ik maar 4 keuzes:
  1. Vasthouden aan optie 3 en proberen om er met management uit te komen
  2. Vasthouden aan optie 3 en doen alsof er niets aan de hand is
  3. Tekenen voor optie 1 en dan hopen dat het de goede kant op gaat
  4. Misschien toch maar eens buiten de deur gaan zoeken naar een groener grasveld
Optie 5: Ga in de OR en haal de vakbonden binnen. En dan wel meteen het FNV bij voorkeur. De reden dat ik dit (nog) niet heb gedaan heeft dezelfde achtergrond dat ik (nog) niet weg ben. Persoonlijke omstandigheden maken dit geen haalbare kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een vakbond binnenhalen in een organisatie zonder collectieve arbeidsvoorwaarden lijkt me slechts van (zeer) beperkt nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Vakbonden is geen optie.
Logica weigerde steevast om met de vakbonden te praten.
Zelfs na onze overgang, waarbij met de vakbonden de overgangsmaatregelen afgesproken waren, weigerde men zelfs met de vakbonden te praten over het niet nakomen van gemaakte afspraken.
Men weigerde zelfs vakbonds mensen toe te laten in de gesprekken tussen de medewerkers en Logica Management
De weg via de rechter was de enige manier om alsnog de vakbonden en Logica met elkaar in contact te brengen.

Ik verwacht niet dat nu het CGI heet, dat aan die instelling ook maar iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 6: zelf wat bijklussen. Voor cgi niet meer doen dan het absolute minimum. Mocht het een succes blijken dan dit doorgeven aan cgi zodat je voor hun minder uren kunt maken. De geleidelijke route naar zzp-en zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI denkt helaas niet mee met mn Kerstgedachte. Had graag al mijn inkopen willen doen vandaag. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:38:

Zou Ron echt de toezeggingen die door Sake zijn gedaan ijskoud overrulen? Dat zou werkelijk SCHANDALIG zijn! :(
Op deze manier kom je als bedrijf wel erg onbetrouwbaar over... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:53:
CGI denkt helaas niet mee met mn Kerstgedachte. Had graag al mijn inkopen willen doen vandaag. Helaas.
Waar doel je op? Op het feit dat je CGI101 vandaag doorloopt?
Is een vrije dag door je DCS teruggedraaid of wilde je een idle dag op kosten van CGI lekker besteden in de mall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:00:
[...]

Waar doel je op? Op het feit dat je CGI101 vandaag doorloopt?
Is een vrije dag door je DCS teruggedraaid of wilde je een idle dag op kosten van CGI lekker besteden in de mall?
Vorig jaar werd salaris op de 22e overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:03:
[...]

Dat was uit je post niet op te maken. Maar bedankt voor de verduidelijking.
Misschien volgens jaar wat gaan sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:05:
[...]
Misschien volgens jaar wat gaan sparen?
Als CGI je elk jaar een salarisverhoging ontzegt, valt er steeds minder te sparen... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:03:
[...]

Staat morgen op je rekening. Inclusief vette PPP bonus (ervan uitgaande dat je optie 1 bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
jouw definitie van vet is anders dan die van mij... :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:01:
jouw definitie van vet is anders dan die van mij... :7
Vergeleken met de verhoging dit jaar, is het een enorm vette eenmalige bonus.

En dan nu een positieve toon voor het komende jaar!

Hitchhikers guide to a happy life
Gebaseerd op kennis en ervaring van een langduring verblijvend member, en met de insteek tot nieuwe werving.

Is CGI een goed/leuk bedrijf voor een starter?
- Jazeker, CGI is een goed bedrijf om als starter te beginnen. Het bied je de mogelijkheid om jezelf te ontplooien tot een voldoende gecertificeerd consultant. Je werkt met leuke collega's (afhankelijk van het project, je kunt namelijk ook alleen ingezet worden bij een bedrijf waar geen andere CGI collega's werken). Eerlijk gezegd heb ik geen enkele keer met een collega gewerkt waarmee ik het niet kon vinden.

Mogelijkheden tot certificering?
- Die zijn er weer ruimschoots aanwezig. Zorg er echter wel voor dat je deze binnen een tijdsbestek van je eerste 3 jaar haalt. Goede tips voor de arbeidsmarkt zijn, Scrummaster, ITIL, BiSL, Prince2 en elke andere variant die je regelmatig op vacatures tegenkomt. Let daarbij ook vooral op de jobaanvragen die bij ons binnenkomen. Dit is namelijk je visitekaartje voor de aankomende jaren van je carrière.

Tips & Tricks?
- Als starter, krijg je te maken met de keuze voor een leaseauto. Zorg er hierbij voor dat je de keuze maakt uit een auto die "gewillig" is op de markt (oftewel dat een collega hem ook zou willen overnemen) en één die je salaris niet keihard onderuit haalt. Als schoolverlater is het aantrekkelijk om een mooie grote auto te nemen, maar denk vanuit het oogpunt dat je wilt investeren in je toekomst en niet in hetgeen dat er op de oprit staat.

- Zorg ervoor dat je dus, zoals al eerder vernoemd, je certificering binnen 3 jaar op orde hebt. Maak een checklist en hou je daar aan. Dit zal tevens resulteren in betere beoordelingen op je eindejaars review en je bent makkelijker in te zetten bij klanten ondanks je gebrek aan werkervaring.

- Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk werkervaring op doet. Doe dit in idle periodes door pacemaker trajecten te volgen en anders uiteraard op basis van klussen die voorbij komen. Je wilt namelijk na 3 jaar een goed gevuld CV hebben met het liefst kennis en ervaring op meerdere vlakken.

- Kijk na 3 jaar waar je staat bij CGI. Heb je inmiddels je waardering gekregen naar level 2 maar zit level 3 of hoger er niet in. Dan wordt het tijd om om je heen te gaan kijken. Je hebt nu het maximale voor jezelf qua ontplooiing uit je werk gehaald. Nu is het tijd om stappen te maken, zijn die er niet binnen CGI dan maak je een keuze tot een overstap. Je bent na 3 jaar van je boeteclausule af en je hebt nu een leaseauto met nog 1 jaar looptijd. Deze is aantrekkelijk op de vraag en aanbod site en dus heb je niets wat je nog weerhoud om je verder te ontplooien tot een gelukkig mens met daarbij een uiteindelijk goed gevulde portemonnee.

Ik heet u allen welkom.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik mag toch aannemen dat de PPP wel enigszins de moeite waard is? Dat is toch waar de members 2 jaar geleden massaal pensioen, vrije dagen en een onkostenvergoeding voor hebben ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:38:
Ik mag toch aannemen dat de PPP wel enigszins de moeite waard is? Dat is toch waar de members 2 jaar geleden massaal pensioen, vrije dagen en een onkostenvergoeding voor hebben ingeleverd?
Als het goed is heb je hierover al informatie ontvangen van je DCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:38:
‘Assumption is the mother of all fuck ups’

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Ik heb augurken gegeten die minder zuur waren dan de laatste paar pagina's van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:41:
[...]
Als het goed is heb je hierover al informatie ontvangen van je DCS.
Nee, ik ben één van die stijfkoppen die niet voor de nieuwe, aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden hebben gekozen. Ik vond de manier waarop ze er door Ron & co werden doorgedrukt zó stuitend, dat ik liever elk jaar de PPP en SPP misliep, dan dat ik tekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:52:
[...]

Nee, ik ben één van die stijfkoppen die niet voor de nieuwe, aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden hebben gekozen. Ik vond de manier waarop ze er door Ron & co werden doorgedrukt zó stuitend, dat ik liever elk jaar de PPP en SPP misliep, dan dat ik tekende.
Alleen met je onkostenvergoeding win je al zesig euro per maand ... dan dek je zo'n beetje al wat je misloopt aan PPP en SPP.
De echte winst zit h'm dan in de extra vrije dagen en de geen eigen bijdrage pensioenpremie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
empheron schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:51:
Ik heb augurken gegeten die minder zuur waren dan de laatste paar pagina's van dit topic.
Tja... dat krijg je als je je medewerkers stelselmatig als voetveeg blijft gebruiken. En dan kun je wel roepen dat Tweakers niet het juiste kanaal is om je gal te spuwen, maar als je niets, maar dan ook niets doet met interne kritiek, dan is dit uiteindelijk het resultaat: slechte reclame op een openbaar forum.

Ik had het onzettend graag anders gewild, want als er iemand hart voor de zaak had, was ik het wel, maar er is nu eenmaal een grens aan wat je als werknemer kunt verdragen van je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:51:
Lurker1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:57:
[...]

Tja... dat krijg je als je je medewerkers stelselmatig als voetveeg blijft gebruiken. En dan kun je wel roepen dat Tweakers niet het juiste kanaal is om je gal te spuwen, maar als je niets, maar dan ook niets doet met interne kritiek, dan is dit uiteindelijk het resultaat: slechte reclame op een openbaar forum.

Ik had het onzettend graag anders gewild, want als er iemand hart voor de zaak had, was ik het wel, maar er is nu eenmaal een grens aan wat je als werknemer kunt verdragen van je werkgever.
Volgens mij was ik juist op een positieve manier aan het posten.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:07:
[...]
En dan nu een positieve toon voor het komende jaar!

Hitchhikers guide to a happy life
Gebaseerd op kennis en ervaring van een langduring verblijvend member, en met de insteek tot nieuwe werving.

Is CGI een goed/leuk bedrijf voor een starter?
- Jazeker, CGI is een goed bedrijf om als starter te beginnen. Het bied je de mogelijkheid om jezelf te ontplooien tot een voldoende gecertificeerd consultant. Je werkt met leuke collega's (afhankelijk van het project, je kunt namelijk ook alleen ingezet worden bij een bedrijf waar geen andere CGI collega's werken). Eerlijk gezegd heb ik geen enkele keer met een collega gewerkt waarmee ik het niet kon vinden.

Mogelijkheden tot certificering?
- Die zijn er weer ruimschoots aanwezig. Zorg er echter wel voor dat je deze binnen een tijdsbestek van je eerste 3 jaar haalt. Goede tips voor de arbeidsmarkt zijn, Scrummaster, ITIL, BiSL, Prince2 en elke andere variant die je regelmatig op vacatures tegenkomt. Let daarbij ook vooral op de jobaanvragen die bij ons binnenkomen. Dit is namelijk je visitekaartje voor de aankomende jaren van je carrière.

Tips & Tricks?
- Als starter, krijg je te maken met de keuze voor een leaseauto. Zorg er hierbij voor dat je de keuze maakt uit een auto die "gewillig" is op de markt (oftewel dat een collega hem ook zou willen overnemen) en één die je salaris niet keihard onderuit haalt. Als schoolverlater is het aantrekkelijk om een mooie grote auto te nemen, maar denk vanuit het oogpunt dat je wilt investeren in je toekomst en niet in hetgeen dat er op de oprit staat.

- Zorg ervoor dat je dus, zoals al eerder vernoemd, je certificering binnen 3 jaar op orde hebt. Maak een checklist en hou je daar aan. Dit zal tevens resulteren in betere beoordelingen op je eindejaars review en je bent makkelijker in te zetten bij klanten ondanks je gebrek aan werkervaring.

- Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk werkervaring op doet. Doe dit in idle periodes door pacemaker trajecten te volgen en anders uiteraard op basis van klussen die voorbij komen. Je wilt namelijk na 3 jaar een goed gevuld CV hebben met het liefst kennis en ervaring op meerdere vlakken.

- Kijk na 3 jaar waar je staat bij CGI. Heb je inmiddels je waardering gekregen naar level 2 maar zit level 3 of hoger er niet in. Dan wordt het tijd om om je heen te gaan kijken. Je hebt nu het maximale voor jezelf qua ontplooiing uit je werk gehaald. Nu is het tijd om stappen te maken, zijn die er niet binnen CGI dan maak je een keuze tot een overstap. Je bent na 3 jaar van je boeteclausule af en je hebt nu een leaseauto met nog 1 jaar looptijd. Deze is aantrekkelijk op de vraag en aanbod site en dus heb je niets wat je nog weerhoud om je verder te ontplooien tot een gelukkig mens met daarbij een uiteindelijk goed gevulde portemonnee.

Ik heet u allen welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:57:
[...]
Alleen met je onkostenvergoeding win je al zesig euro per maand ... dan dek je zo'n beetje al wat je misloopt aan PPP en SPP.
De echte winst zit h'm dan in de extra vrije dagen en de geen eigen bijdrage pensioenpremie.
Dus je beweert dat de oude arbeidsvoorwaarden beter zijn dan de oude? Dat kan toch haast niet? Als dat zo was, hadden toch niet hele volksstammen likkebaardend de nieuwe voorwaarden getekend? We hebben toch een intelligente medewerkerspopulatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:02:
[...]

Dus je beweert dat de oude arbeidsvoorwaarden beter zijn dan de oude? Dat kan toch haast niet? Als dat zo was, hadden toch niet hele volksstammen likkebaardend de nieuwe voorwaarden getekend? We hebben toch een intelligente medewerkerspopulatie?
Voor de korte termijn waren de nieuwe arbeidsvoorwaarden beter, op de langere termijn de oude. Echter heb ik zelf de fout gemaakt om te lang te blijven zitten. Maar goed ik heb mijn lesgeld betaald. Vandaar een nieuw jaar met nieuwe kansen. En tegen een dood paard aanschoppen heeft geen zin, vandaar dus nu ook mijn positieve input voor starters. Want voor een starter is CGI nog steeds een prima bedrijf waar je veel kunt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de huidige omstandigheden zijn de oude AV beter dan de nieuwe AV. Dat verandert natuurlijk (snel) als het echt beter gaat met CGI en de PPP een grotere rol gaat spelen. PPP is overigens wel gemaximaliseerd dus deze flexibele beloning zal dan niet het echte verschil maken maar wel het stijgende salaris.
Optie 3 krijgt die salarisaanpassing niet en zal eerst de huidige voordelen op moeten eten voordat de salarissen weer gaan stijgen.

Maar zoals het nu gaat zul je weinig ontevreden Optie 3ers tegenkomen. Ja, een beetje voor de buhne.

Degene die getekend hebben zijn wel slim geweest als zij direct konden profiteren van een mooie salarisaanpassing in 2013. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:00:
[...]
Volgens mij was ik juist op een positieve manier aan het posten.
[...]
Sorry, ik bedoelde niet te zeggen dat jouw posts negatief van toon zijn. Het was meer algemeen bedoeld: er wordt door sommigen geklaagd dat kritiek op het disfunctioneren van het CGI-management niet op Tweakers zou thuishoren, maar als er intern helemaal niets met je klachten wordt gedaan, heb je op een gegeven moment geen andere mogelijkheid meer om stoom af te blazen.

Overigens was ik een paar weken geleden nog optimistisch gestemd: ik begon langzaamaan een steeds beter gevoel te krijgen over het werken bij CGI. Maar wederom zijn Ron & Henk erin geslaagd dit goede gevoel met de grond gelijk te maken. Ik moet het ze nageven: op dat gebied zijn het echt vaklui. Volgens mij zouden ze zelfs Churandy Martina nog depressief kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Het is voor de waardering van dit topic over CGI echter wel funest dat posts van huidige medewerkers moeilijk te onderscheiden zijn van de posts van ex-medewerkers. Vooral die laatste groep is ongenuanceerd, en durf ik te zeggen soms zelfs haatdragend en wraakzuchtig.

De reacties uit de laatste categorie trekken over het algemeen meer aandacht dan de genuanceerde, humoristische en normaal kritische posts op dit forum. De vorm doet hier gewoon ernstig afbreuk aan de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
empheron schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:29:
Het is voor de waardering van dit topic over CGI echter wel funest dat posts van huidige medewerkers moeilijk te onderscheiden zijn van de posts van ex-medewerkers. Vooral die laatste groep is ongenuanceerd, en durf ik te zeggen soms zelfs haatdragend en wraakzuchtig.

De reacties uit de laatste categorie trekken over het algemeen meer aandacht dan de genuanceerde, humoristische en normaal kritische posts op dit forum. De vorm doet hier gewoon ernstig afbreuk aan de boodschap.
Misschien dat de reacties van ex-werknemers af en toe over-the-top zijn, maar het zegt toch wel wat als mensen die inmiddels een nieuwe baan hebben gevonden, en dus bevrijd zijn van het juk van CGI, hier toch nog geregeld terugkeren om hun hart te luchten.
Blijkbaar hebben deze mensen moeite de vervelende tijd bij CGI een plekje te geven. Dan moet je het als werkgever wel érg bont hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Het is voor de waardering van dit topic over CGI echter wel funest dat posts van huidige medewerkers moeilijk te onderscheiden zijn van de posts van ex-medewerkers
Ik moet je teleurstellen. De meeste zure bijdragen van actieve posters zijn mumbers met een enorm hart voor de zaak. Ga maar tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:04:
[...]
Want voor een starter is CGI nog steeds een prima bedrijf waar je veel kunt leren.
Dat klopt helemaal. "Vertrouw nooit een manager op zijn blauwe ogen" is een levensles die ik nooit meer zal vergeten. Bedankt, CGI!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdjerry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 13:22
Ik deel veel van de kritiek die er in de afgelopen maanden/jaren op dit forum over CGI en haar management is gedeeld. Inmiddels moet voor iedereen toch duidelijk zijn dat het delen van kritiek hier niet resulteert in een daadwerkelijke actie vanuit CGI. Het zal voor CGI waarschijnlijk erg vervelend zijn dat er over hun organisatie op deze manier wordt gesproken, maar dat geldt ook voor de medewerkers die er werken en zelfs voor de personen die deze kritiek uiten. Realiseer je dat je hier niet alleen CGI mee hebt, maar ook je collega's en het meeste jezelf. Er gaat namelijk niets veranderen aan de manier waarop CGI en haar management met deze kritiek omgaat. Tot op heden had je als CGI medewerker bijna uitsluitend de mogelijkheid om individueel of via de OR kritiek te uiten. Zoals ik aangaf deel ik de mening dat hier vrijwel niets mee gedaan is. Echter, sinds kort hebben we de mogelijkheid om via Yammer op een transparante manier onze mening te geven. Hoe meer collega's het lef hebben om deze kritiek op een constructieve manier te uiten en Ron en zijn management op te roepen/te dwingen om de antwoorden open met ons te delen durf ik te beweren dat we als groep daadwerkelijk iets in gang kunnen zetten waarvoor we tot op dit moment de mogelijkheid niet hadden.

@Lurker1 volg het voorbeeld van je collega's en 'durf' te mening ook via Yammer op een transparante manier te ventileren. Via dit forum gaat Ron echt geen actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
't Is naar om te constateren dat deze poging - door een nu zwaar teleurgestelde wijnands - om dit topic een nieuw, evenwichtig leven te geven weer strand in negativiteit, hoe terecht deze ook is. Zolang er nog (oud) zeer leeft bij enkele mondige (ex-)werknemers zal CGI 't voor de werving niet moeten hebben van dit infokanaal..

Hier laat ik het bij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je daar niet mee bedoelt dat we hier niet meer (kritisch) mogen schrijven over ons (!) bedrijf.
Het vervelende is dat er een OR-lid met naam en toenaam meedoet/-deed aan de gesprekken en dat daardoor opmerkingen vaak snel persoonlijk werden (opgevat).
Niet de bedoeling maar we gaan gewoon door. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
I stand corrected :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:36:
[...]
Misschien dat de reacties van ex-werknemers af en toe over-the-top zijn, maar het zegt toch wel wat als mensen die inmiddels een nieuwe baan hebben gevonden, en dus bevrijd zijn van het juk van CGI, hier toch nog geregeld terugkeren om hun hart te luchten.
Blijkbaar hebben deze mensen moeite de vervelende tijd bij CGI een plekje te geven. Dan moet je het als werkgever wel érg bont hebben gemaakt.
Ik ben zo'n ex werknmenr sinds een paar maanden. Maar voordat ik weg ging had ik hier ook al kritische post
Ik heb zeer lang bij het bedrijf gewerkt, En ik ben weggegaan voorval vanwege de houding en het gedrag van HR en de nl top. Ik had een leuke klant en goede collega's. Echter toen ik er achter kwam hoe het top management in combinatie met HR tegen sommige collega's die dit totaal niet verdienden te keer waren gegaan. En ze deze collega's onterecht op straat hebben gegooid omdat ze te lastig werden. Kon ik gewoon niet langer voor het bedrijf werken. Ik ben wel begaan met mijn oude collega's en wil jullie met mijn post echt waarschuwen dat jullie onder het tuig van de richel werken. Die gasten gaan letterlijk over lijken. Er zijn nl. zelfs collega's door overleden. Dit is de reden waarom ik nog steeds post en het mij zo raakt. Ik snap niet dat er niet een onderzoek wordt gestart naar de ethische handel en wandel van die klootzakken. Als Canada hier eens goed naar zou kijken wordt er tot en met een aantal DCS de Nederlandse mangement tak vervangen en juridisch vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:12:
[...]
Ik hoop dat je daar niet mee bedoelt dat we hier niet meer (kritisch) mogen schrijven over ons (!) bedrijf.
(...) Niet de bedoeling maar we gaan gewoon door.
Nee, dat bedoel ik zeker niet. Ik vind het oprecht jammer dat er nog steeds redenen zijn om kritiek te hebben, en die redenen kan ik ook niet ontkennen. Edit: al zijn sommige bijdragen zo tendentieus, over the top en potentieel lasterlijk dat ik die weiger te geloven. En dan doel ik dus op die van tantra he.

Schrijf wat je wil, positief of negatief, ik zal het alleen niet meer gaan lezen, laat staan erop in gaan.
Maar - en dat is echt 't laatste - wees wel oprecht en redelijk in wat je zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door jil_s op 22-12-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik weet niet of dat zo is, en zelfs als het wel zo is, mijn stelling is dat een bedrijf de ex-werknemers met houding jegens hun ex-bedrijf krijgt die het verdient, net zoals met alles in het leven.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet of dat zo is, en zelfs als het wel zo is, mijn stelling is dat een bedrijf de ex-werknemers met houding jegens hun ex-bedrijf krijgt die het verdient, net zoals met alles in het leven.
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Er zijn ook topics over de concurrenten van CGI. En die lees ik soms ook wel eens..... maar die komen nou eenmaal bijna nooit naar boven in de Active Topics en het topic van CGI kom je toch dagelijks tegen. Blijkbaar hebben ze veel mensen stevig op de tenen getrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lurker1
Vroeger, lang voordat de bloedrode letters CGI op de gevel prijkten, werkten we voor een bedrijf dat eerlijkheid hoog in het vaandel had staan: er werd keihard gewerkt, maar daar was de beloning ook naar. En als er iemand wilde overstappen naar een klant of concurrent, dan werd er altijd wel een oplossing gevonden die voor alle partijen acceptabel was. Zo hielden ex-werknemers doorgaans een positief gevoel over aan hun dienstverband. Niet zelden keerden er dan ook mensen terug op het oude nest, waar ze met open armen werden ontvangen.

Hoe anders is dat nu: er wordt alleen maar gestuurd op kille cijfers, en van medemenselijkheid is geen sprake meer. Met persoonlijke belangen van de medewerker wordt geen enkele rekening gehouden zodra het CGI ook maar één cent omzet kost.
Ik vind het heel verdrietig om dit te moeten constateren, maar het bedrijf waar ik ooit zo trots op was, is niet meer het bedrijf waar ik in dienst ben getreden. Lang heb ik gehoopt dat het tij uiteindelijk ten goede zou keren. Uitspraken van Sake gaven me eerder dit jaar even de hoop dat er ook voor mij nog een plezierige toekomst bij CGI in het verschiet lag, maar Ron heeft deze hoop vorige week vakkundig om zeep geholpen.

Mijn afscheid van CGI is nu héél dichtbij, en het zal helaas niet het afscheid worden waarop ik had gehoopt. Ik had glimlachend willen terugkijken op alle mooie momenten die ik met collega's heb meegemaakt, maar dat alles wordt nu overschaduwd door de harteloze, kille manier waarop ik door CGI ben afgeserveerd.
Dat er doden zijn gevallen door het beleid van CGI vind ik een wel erg boude uitspraak, maar dat het een vernietigende uitwerking op je persoonlijke welbevinden kan hebben, kan ik alleen maar beamen.

En voor degenen die vinden dat dit meer op Yammer zou thuishoren: ik zie geen heil in het posten op Yammer. Ik heb intern vaak genoeg te kennen gegeven dat ik niet tevreden was, maar dat is nooit echt serieus genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snelkeuze0017
mrdjerry schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:59:
Echter, sinds kort hebben we de mogelijkheid om via Yammer op een transparante manier onze mening te geven. Hoe meer collega's het lef hebben om deze kritiek op een constructieve manier te uiten en Ron en zijn management op te roepen/te dwingen om de antwoorden open met ons te delen durf ik te beweren dat we als groep daadwerkelijk iets in gang kunnen zetten waarvoor we tot op dit moment de mogelijkheid niet hadden.
Waarom denk je dat op Yammer de grootste zweer en schandvlek van CGI bespreekbaar is terwijl de afgelopen 2 jaar zowel HR als het management geen enkele stap in de richting van de optie-3 groep hebben gedaan?

Waarom denk je dat een bijdrage op Yammer (als het dan toch bespeekbaar is) iets zal veranderen voor de 254 non-signers?

Waarom denk je dat Ron de Mos nu opeens tijdens het "bespreekbaar maken tijdens een kop koffie" van gedachten zal veranderen? Lees zijn quotes op Yammer er maar op na. Het enige aanbod wat je krijgt is in gesprek gaan voor een beter begrip. Met andere woorden, jij leeft in het verleden en hij in de toekomst. Je krijgt een uitnodiging om van kant te wisselen. (als enige mogelijkheid).

Waarom denk je dat Yammer iets zal veranderen aan waar de optie-3 gespreksgroep 1,5 jaar keihard voor heeft gewerkt en gelobbied? En genadeloos voor werd afgeserveerd?

Waarom denk je dat je veilig op Yammer een anti-geluid kunt laten horen, terwijl ons management onbetrouwbaar is gebleken?

Ik vind dit van een ongelooflijke naïviteit getuigen.

En kom me niet aan met de kul smoes dat ik in het verleden blijf hangen. De problemen van de optie-3 groep zijn de problemen van nu, van vandaag. Actueel en relevant. Deze schandvlek zal niet weggepoetst kunnen worden, zonder dat dit aangepakt wordt.

@Ron de Mos: je kunt proberen het weg te snijden en daarmee een geforceerd voordeel halen. Maar de schande zal blijven.En jij kunt er wat aan doen. Kies maar. Schande of eer. Een stinkende wond of verzoening en onze loyaliteit aan CGI. Kies maar. Jouw keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Tja. Dit is al waar ik sinds de overname voor heb gewaarschuwd. Schoffeer je leavers en cash-cows, en je kunt omzet inruilen voor afkeer. Zure sociale media zijn maar een piepklein voorbeeld wat er dan kan gebeuren. iedere leaver is een ambassadeur, later wellicht iemand die je mensen inhuurt. Zo dienen ze ook behandeld te worden. Ze werden we ook behandeld bij CMG. Dat hadden ze tot voor kort niet echt goed begrepen in zowel Canada als bij onze eigen HR.

Je moest eens weten hoeveel ex-CMGers, ex-Logicanen er op key-posities bij klanten zitten.

*Mompelt iets met wal en schip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Snelkeuze 0017 ea:
Ik vrees voor jullie dat Ron de Mos (en cs) al gekozen heeft. Anders hadden ze er al lang iets aan gedaan. Optie 3 members ontslaan gaan ze niet doen. Dat past ook niet bij het personeelsbeleid zoals dat destijds ook bij Logica gold en zo te lezen is er op dat vlak niks veranderd.

Ik voorspel het volgende:

Ze zullen jullie er niks bijgeven de komende jaren en als aparte groep behandelen. Gewoon in de hoop dat jullie zelf weggaan. Denk ook niet dat ze jullie actief zullen wegpesten. Die fase is inmiddels voorbij. De overgebleven groep is inmiddels klein geworden. Ondertussen vangen ze gewoon omzet voor jullie inzet bij de klant. Met elke optie 3 member die vertrekt wordt ook de machtbasis voor de overblijvers steeds minder. Niks aan te doen, maar dit is een verloren zaak vrees ik... En zij weten dat maar al te goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Snelkeuze0017 - Over Yammer, Ron heeft al wel toegezegd zelf bij een consultant binnen te stappen voor een kop koffie ipv andersom. Een kleine stap voor Ron maar misschien wel een grote stap voor CGI ;)

Dus sinds Ron zich sinds twee dagen op Yammer heeft gemeld vind ik dat zelf wel een goede ontwikkeling - het is zeker nog niet inhoudelijk maar wie weet. Voor wie bij CGI in dienst wil (of moet) blijven lijkt het mij verstandig te blijven zeuren en communiceren als een krassende plaat (zoek dat even op google op dat blijkt een specifiek pedagogische term die ik even moet navragen - ok broken record heet het zie bijvoorbeeld http://assertief.nl/nee-zeggen-tips/ ), het is een communicatievorm die het CGI management toepast dus misschien werkt het andersom ook wel :+

@iedereen in het algemeen.
Ik ben hier op tweakers veel en vaak erg kritisch geweest richting CGI omdat ik het beleid en de communicatie slecht vind en vond en ik hoop dat dat gaat verbeteren, maar zo negatief als sommige posts die de afgelopen dagen hier weer gepost zijn, dat herken ik niet (en ja onder Sake zijn er mensen weggetreitert als ik hun emails mag geloven en dat doe ik, de communicatie is beneden peil etc etc) maar kom op dit is tweakers en wat voor de andere topics geld moet hier ook gelden: onderbouwde kritiek kan en mag, uit de losse heup emoties rondslingeren doen we hier op tweakers eigenlijk niet toch? Enig wantrouwen begrijp ik, speculatie ook maar tel tot tien en probeer het dan normaal te verwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 22-12-2015 23:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:35:
@ Snelkeuze 0017 ea:
Ik vrees voor jullie dat Ron de Mos (en cs) al gekozen heeft. Anders hadden ze er al lang iets aan gedaan.
Dat weet ik (en met de rest van je analyse ben ik het ook eens).
Ik weet dat Ron gekozen heeft. Maar het is goed hem hier in het openbaar op te wijzen dat zijn keus consequenties heeft. En dat ik vind dat hij de moreel foute keus maakt. En dat zal aan hem nagedragen worden. En het is goed dat hij dat weet.

@Ron de Mos: Je bent onze leider. Je wordt bekeken. Je wordt beoordeeld. En dit zal jou als een schandvlek achtervolgen als je er niets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:28:
Tja. Dit is al waar ik sinds de overname voor heb gewaarschuwd. Schoffeer je leavers en cash-cows, en je kunt omzet inruilen voor afkeer. Zure sociale media zijn maar een piepklein voorbeeld wat er dan kan gebeuren. iedere leaver is een ambassadeur, later wellicht iemand die je mensen inhuurt. Zo dienen ze ook behandeld te worden. Ze werden we ook behandeld bij CMG. Dat hadden ze tot voor kort niet echt goed begrepen in zowel Canada als bij onze eigen HR.

Je moest eens weten hoeveel ex-CMGers, ex-Logicanen er op key-posities bij klanten zitten.

*Mompelt iets met wal en schip*
Ik vroeg me al af wanneer de "bij CMG was alles beter" eens een keer om de hoek kwam kijken. (no offense overigens). Het merendeel van de optie 3 mensen is uiteindelijk oud-CMG'er vermoed ik?
Jullie beseffen wel dat CMG aan zijn eigen wanbeleid failliet was gegaan als Logica niet was langsgekomen met een zak geld he....

l'Histoire se répète......

Ik ben zelf van na de "fusie" tussen CMG en Logica, maar de sentimenten waren wel erg overeenkomstig eigenlijk, zeker als je ze in de tijdgeest van toen plaatst.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:35:

Ik voorspel het volgende:

Ze zullen jullie er niks bijgeven de komende jaren en als aparte groep behandelen. Gewoon in de hoop dat jullie zelf weggaan. Denk ook niet dat ze jullie actief zullen wegpesten. Die fase is inmiddels voorbij. De overgebleven groep is inmiddels klein geworden. Ondertussen vangen ze gewoon omzet voor jullie inzet bij de klant. Met elke optie 3 member die vertrekt wordt ook de machtbasis voor de overblijvers steeds minder. Niks aan te doen, maar dit is een verloren zaak vrees ik... En zij weten dat maar al te goed!
Op zich is het ook wel grappig om te beseffen dat dit al geroepen werd in die prachtige multimedia hal in Utrecht (waarvan de naam me even ontschoten is) toen voor het eerst de transitie bespreekbaar werd gemaakt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:07:
[...]
Waarom denk je dat op Yammer de grootste zweer en schandvlek van CGI bespreekbaar is terwijl de afgelopen 2 jaar zowel HR als het management geen enkele stap in de richting van de optie-3 groep hebben gedaan?
Wat bij mij als een mokerslag is aangekomen, is dat die stap richting optie-3-groep weldegelijk is gemaakt, maar dat Ron & Co nu weer ijskoud een stap terugzetten.
Eerder dit jaar heeft Sake toegegeven dat het fout is geweest dat de non-signers collectief van de loonrondes zijn uitgesloten, en toegezegd dat er ook voor deze groep voortaan weer de mogelijkheid zou zijn van een salarisverhoging. En wat gebeurt er aan het eind van het jaar, op het moment dat deze belofte moet worden waargemaakt: de hele optie-3-groep wordt doodleuk toch weer uitgesloten, zonder dat er per individu wordt bekeken of opslag (al is het maar een inflatiecorrectie) op zijn plaats zou zijn.

Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat het NL management volslagen onbetrouwbaar is.
CGI wordt hier geregeld geroemd omdat het zo'n leuke plek voor starters zou zijn, maar ik zou me als starter een paar keer achter de oren krabben voordat ik bij een onbetrouwbare club als CGI in dienst zou treden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger zeiden ze bij CMG: No better joiner than a re-joiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
Lurker1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:14:
[...]

Eerder dit jaar heeft Sake toegegeven dat het fout is geweest dat de non-signers collectief van de loonrondes zijn uitgesloten, en toegezegd dat er ook voor deze groep voortaan weer de mogelijkheid zou zijn van een salarisverhoging.
Die opmerking van Sake stond ook gelijk aan zelfmoord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:39:

@iedereen in het algemeen.
Ik ben hier op tweakers veel en vaak erg kritisch geweest richting CGI omdat ik het beleid en de communicatie slecht vind en vond en ik hoop dat dat gaat verbeteren, maar zo negatief als sommige posts die de afgelopen dagen hier weer gepost zijn, dat herken ik niet (en ja onder Sake zijn er mensen weggetreitert als ik hun emails mag geloven en dat doe ik, de communicatie is beneden peil etc etc) maar kom op dit is tweakers en wat voor de andere topics geld moet hier ook gelden: onderbouwde kritiek kan en mag, uit de losse heup emoties rondslingeren doen we hier op tweakers eigenlijk niet toch? Enig wantrouwen begrijp ik, speculatie ook maar tel tot tien en probeer het dan normaal te verwoorden.
Ik voel me hier echt door aangesproken. ik denk dat het lijkt alsof ik hier ook behoorlijk fel uit de hoek kom. . Maar eerlijk gezegd houd ik mij nog in. Het is echt nog veel erger dan ik heb beschreven En ik was ook zo fijn onwetend wat er allemaal gaande was tot ongeveer 2 jaar geleden. Verschillende optie 3 zijn er sindsdien op zo'n ongenadige manier weg gepest dat er zelfs overlijdens gevallen tussen zitten. O.a. Sake heeft met een aantal mensen koffie gedronken en heeft ze een paar maanden er na op een slinkse manier er uit getrapt. Sommige werden zelfs bij de klant van hun project gehaald. Gevolg klant boos en medewerker boos. Terwijl jij dus geweldig je best doet bij de klant verknalt het NL management het voor de mensen en voor CGI bij dezelfde klant. Alleen maar omdat de nl despoten willen laten zien wie de langste heeft. Daarom denk ik ook dat CGI zijn langste tijd heeft gehad. Ik zou geen klant aanraden met die klootzakken in zee te gaan. En daarom raad ik collega's aan zo snel mogelijk de biezen te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
@tantra:
Kun je iets meer vertellen over die sterfgevallen? Waren die het gevolg van langdurige stress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:53:
[...]

Ik vroeg me al af wanneer de "bij CMG was alles beter" eens een keer om de hoek kwam kijken. (no offense overigens). Het merendeel van de optie 3 mensen is uiteindelijk oud-CMG'er vermoed ik?
Jullie beseffen wel dat CMG aan zijn eigen wanbeleid failliet was gegaan als Logica niet was langsgekomen met een zak geld he....
offense taken. Ik bedoel: CMG management was minstens zo megalomaan door gezonde organische groei in te ruilen voor overnames (Admiral) en beursgang. Dat heeft ze IMHO de financiele kop gekost. Dus ja, ook dat was wanbeleid en hebzucht van een kleine groep

Maar wat betreft de omgang met hun belangrijkste assets kan CGI niet in de schaduw staan van CMG. Daarom hebben bijna alle ex-CMGers nog warme gevoelens bij dat bedrijf, al zijn ze vertrokken VOOR de overname. Zoek maar eens op Linkedin. Dat was de kern van mijn bericht.

Ik denk verder dat optie 3 vooral gezocht mag worden bij ex-ING. die hebben goudgerande voorwaarden behouden, zoals prachtpensioen, gegarandeerde periodiekjes, etc (met bijbehorend niet-inzetbaar tarief). Als ik mocht kiezen zou ik weer terug gaan van 1 naar 3. de PPP is minder waarde dan de verloren vakantiedagen en verhoging heb ik al jaren niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door stress zit er een geval tussen. En medeleven van het bedrijf ho maar. Nog niet eens een kaartje van zijn teamlead. Het rare is wel veel reacties van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De positieve verwachtingen van de non-signers waren gebaseerd op diverse uitingen van de directie. De directie heeft haar respect en waardering naar deze groep expliciet uitgesproken en gesteld dat ze het vertrouwen wilden terugwinnen. Na de ‘dialoog’ heeft iedere non-signer persoonlijk een brief ontvangen van de directie. Hieronder tref je de afsluiting van deze brief.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/qyv1j8.jpg

Na deze brief zijn gespreken met de directie voortgezet. Dit met als doel duidelijkheid te krijgen over het beloningsbeleid. Elk jaar zal opnieuw een besluit worden genomen omtrent een eventuele salarisaanpassing. Dit was voor de groep niet voldoende. Er is vervolgens door de directie letterlijk gevraagd om te vertrouwen dat het goed komt! [omdat ik dat vertrouwen niet had, ben ik zelf vertrokken]

De HR director heeft later gemaild naar de groep. De strekking van de brief werd nogmaals bevestigd. Dat de directie het meende bleek uit een management-call. Alle managers zijn gebriefd over het resultaat van de dialoog. De managers is uitdrukkelijk gevraagd om de lijn die is ingezet door de directie daadwerkelijk uit te voeren. Vele non-signers hebben dit teruggekoppeld gekregen via hun teamlead en manager.

Het lijkt er nu heel duidelijk op de Ron de Mos heeft gebroken met dit beleid en de non-signers keihard af serveert. In de recente salarisbrief aan de non-signers wordt dat nog enigszins verhuld. Maar een goede lezer kan er veel uit opmaken. Kansen en mogelijkheden als training en ontwikkeling worden nog genoemd, maar heel subtiel is carrière weggelaten. Geen enkele loonruimte voor non-signers betekent geen promotie en geen ESR. Einde oefening!

Het kwalijke aan de lijn van Ron de Mos is dat CGI als werkgever uitermate onbetrouwbaar blijkt te zijn en dat persoonlijke inzet, beoordeling en toegevoegde waarde die je levert voor klanten en CGI er voor deze groep niet meer toe doen.

Na mijn vertrek heb ik altijd gehoopt dat mijn wantrouwen onterecht zou blijken te zijn. Helaas heeft Ron de Mos mijn allerslechtste verwachtingen overtroffen. Voor mij een goed moment om Optie-3 en CGI af te sluiten. Ik heb inmiddels mijn plek bij een succesvol bedrijf gevonden. Iedereen sterkte, wijsheid, succes en een voorspoedig 2016 toegewenst!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Laatst online: 07-07 08:55
Tja het boeren bedrijf was al jaren geleden een goede voorzet voor :

http://www.hansonexperien...tensieve_menshouderij.pdf

Maar ik denk dat je dat wel op meer plaatsen ziet en niet specifiek voor CGI is. Ik heb jaren in de OR gezeten (toen nog LogicaCMG) en toen ik tot de conclusie kwam dat ik te erg begon te verzuren, heb ik mijn knopen geteld en gekeken naar een mooi exit.

En ik moet zeggen dat het voor mijn gemoedsrust stukken beter was. Als ik de verhalen lees zou ik een aantal mensen sterk adviseren om rustig rond te kijken naar iets anders en je biezen te pakken.

Je gaat op deze manier niet goed je pensioen halen, dus druk maken dat het zo weinig is heeft niet zoveel zin.

Ik wens jullie prettige feestdagen en een beter 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
ESPACE schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:39:
Na mijn vertrek heb ik altijd gehoopt dat mijn wantrouwen onterecht zou blijken te zijn. Helaas heeft Ron de Mos mijn allerslechtste verwachtingen overtroffen.
Ik was zelf met stomheid geslagen toen ik las dat CGI de begin dit jaar gedane beloften nu al verbreekt. Ik wist dat CGI verworden is tot een door-en-door onbetrouwbaar bedrijf, maar ik had verwacht dat ze zich voor de vorm in ieder geval in 2015 nog aan hun eigen toezeggingen zouden houden. Maar niets bleek minder waar: het enige dat de optie-3-groep overhoudt aan wederom een jaar hard werken, is een klap in het gezicht.

ESPACE, hartelijk dank voor alles wat je met de Optie-3-strijders hebt gedaan. Je hebt in ieder geval bereikt dat CGI heeft toegegeven dat het fout zat door de non-signers als oud vuil te behandelen. Dat ze deze handelwijze inmiddels weer vrolijk hebben hervat (ik zie telkens voor me hoe ze ons in hun ivoren toren staan uit te lachen, met een glas champagne in de hand), daar kun jij ook niets aan doen.

@Ron de Mos: Als het de bedoeling is om de optie-3-medewerkers langzaam uit te roken, net zolang tot er geen enkele meer over is, zeg dan gewoon eerlijk dat er voor deze mensen geen plek meer is bij CGI. Dan weet iedereen waar hij aan toe is, zullen de frustraties verminderen en kan iedereen op basis van eerlijke informatie zijn plan trekken voor de toekomst. Mensen valse hoop geven om ze vervolgens keihard onderuit te halen, is echt not done voor een bedrijf dat zich ICT-dienstverlener van het jaar mag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht je nu echt dat onze GM gaat reageren op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:39:
Verwacht je nu echt dat onze GM gaat reageren op Tweakers?
Nee, maar het is voldoende als hij dit leest. Al zal hij waarschijnlijk nooit tot het inzicht komen dat hij wederom een catastrofe heeft aangericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Lurker1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:00:
Nee, maar het is voldoende als hij dit leest. Al zal hij waarschijnlijk nooit tot het inzicht komen dat hij wederom een catastrofe heeft aangericht.
Denk om je bloeddruk he..?? Het is bijna kerst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
DirectZ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:54:
[...]
Denk om je bloeddruk he..?? Het is bijna kerst... ;)
Je hebt gelijk. Is er hier iemand met medische kennis die me kan vertellen hoe lang een woedeaanval doorgaans aanhoudt? Die van mij duurt nu al vijf dagen, en mijn werk bij de klant begint er onder te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Je huisarts misschien?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien net zoals bij de film Office Space bij de hypnotiseur langs ? En dan hopen op hetzelfde effect? ;)

http://youtu.be/Dp7EUUVdrt0

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 23:41 ]

Verwijderd

Lurker1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:30:
[...]

Je hebt gelijk. Is er hier iemand met medische kennis die me kan vertellen hoe lang een woedeaanval doorgaans aanhoudt? Die van mij duurt nu al vijf dagen, en mijn werk bij de klant begint er onder te lijden.
Nee maar hier een aantal tips om woedeaanvallen tegen te gaan.

https://www.salusi.nl/dri...woedeaanvallen-tegengaan/

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
Lurker1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:30:
[...]

Misschien kan je je dan beter ziekmelden misschien eens rustig gaan doen je lijkt wel overspannen en dan zit je zo een aantal weken/maanden thuis. Dat is wel heel erg nadelig voor CGI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Shadowhawk00 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:47:
[...]

Misschien kan je je dan beter ziekmelden misschien eens rustig gaan doen je lijkt wel overspannen en dan zit je zo een aantal weken/maanden thuis. Dat is wel heel erg nadelig voor CGI.
Een aantal maanden overspannen thuis zitten lijkt me in eerste instantie vervelender voor jezelf dan voor CGI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Doe je niet voor je lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lurker1
Shadowhawk00 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:47:
[...]
Ik denk niet dat ik overspannen ben, maar de manier waarop ik door CGI word behandeld, hangt me wel mijlenver de keel uit. Ik ga daarom vanaf nu meer aan mezelf denken.
Ik ben normaal iemand die zich pas in het uiterste geval ziek meldt, maar mocht ik weer een paar nachten niet slapen door de CGI-stress, dan denk ik dat ik me inderdaad beter ziek kan melden. Het is ook niet eerlijk tegenover de klant om die te laten lijden onder het slechte werkgeverschap van CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker, je kunt denk ik het beste afscheid gaan nemen van CGI. Zo doorgaan levert je niks op, alleen maar sjagrijn. Dit gevecht ga je niet winnen. Maak het afscheid echter voor jezelf zo gunstig mogelijk.

Hang je op aan je werk bij je klant. Maak je probleem met CGI eventueel daar bespreekbaar. En probeer daar een tevredenheidsbetuiging mee te krijgen. Als ze als referentie willen dienen dan is dat nog beter.

En dan ondertussen rondkijken naar een andere werkgever. Dat zou prio 1 moeten worden. Alleen al het wisselen van werkgever levert al een verschrikkelijke opluchting op. Laat staan als je er ook nog op vooruitgaat en dat zou zo moeilijk niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Dat klopt, double_whopper. Het is nu onvermijdelijk geworden dat ik ga uitkijken naar een andere werkgever.
Ik vind het erg jammer dat het zo heeft moeten lopen, want ik heb vele jaren met heel veel plezier voor dit bedrijf gewerkt, en had er graag nog een aantal jaren aan toegevoegd. Maar het voortdurende liegen en bedriegen door het NLMT begint nu echt een wissel te trekken op mijn dagelijks functioneren.

@Ron de Mos:
Ik heb lang geprobeerd voet bij stuk te houden, en me niet te laten wegpesten bij het bedrijf waarvoor ik me jarenlang met hart en ziel heb ingezet, en waaraan ik zulke mooie herinneringen koester. Maar ik moet me tot mijn spijt toch gewonnen geven. Voor een bedrijf dat zijn werknemers als oud vuil behandelt, kan ik niet langer blijven werken.
Met andere woorden: je hebt gewonnen. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker, Veel succes met het vinden van een nieuwe baan, Ik heb ook de overstap gemaakt en ik ben daar bijzondeer gelukkig mee. Ik merk aan mezelf dat ik sommige zaken niet meer kan geloven. (ik zit nog een beetje in de CGI modus van stil stand). Na mijn verbazing in december over het feit dat ik een echte 13 e maand kreeg. Kreeg ik na mijn beoordeling weer een loonsverhoging en een vast contract. En dit alles zo ongemerkt dat ik zelfs bij personeelszaken ben gaan navragen of het allemaal wel klopte. Bovendien is de werkdruk vergeleken bij CGI tot de helft teruggebracht. Ik mag cursussen volgen in de baas zijn tijd en ik wordt geacht een aantal beurzen af te lopen en hoeft dit ook niet in eigen tijd te gaan doen.
Maak die overstap slechter dan bij CGI kan je eigenlijk niet zitten, Maar dat weet ik nu pas. Ik heb ook altijd met plezier gewerkt voor het bedrijf. Tot het management me begon te treiteren omdat ik niet wilde tekenen voor de slechtere voorwaarden. Nu ik er weg ben weet ik hoe het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Hoi tantra,

Goed om te lezen dat het gras elders écht groener is dan bij CGI. Ook andere ex-collega's geven aan dat ze dolblij zijn dat ze de stap hebben gemaakt om CGI te verlaten. Ik ga er zeker werk van maken.

Hopelijk kan ook ik hier over een tijdje melden dat ik een plek heb gevonden waar ik wél word gewaardeerd, en dat de CGI-nachtmerrie eindelijk ten einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:43:
Hoi tantra,

Goed om te lezen dat het gras elders écht groener is dan bij CGI. Ook andere ex-collega's geven aan dat ze dolblij zijn dat ze de stap hebben gemaakt om CGI te verlaten. Ik ga er zeker werk van maken.

Hopelijk kan ook ik hier over een tijdje melden dat ik een plek heb gevonden waar ik wél word gewaardeerd, en dat de CGI-nachtmerrie eindelijk ten einde is.
Dat is ook een van mijn goede voornemens. Elders mijn geluk zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:20:
[...]
Dat is ook een van mijn goede voornemens. Elders mijn geluk zoeken
Dan wordt hopelijk iedereen in 2016 gelukkig: wij omdat we een plek vinden waar we worden gewaardeerd, Ron de Mos omdat hij weer een aantal lastpakken heeft weten weg te treiteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:40:
[...]

Dan wordt hopelijk iedereen in 2016 gelukkig: wij omdat we een plek vinden waar we worden gewaardeerd, Ron de Mos omdat hij weer een aantal lastpakken heeft weten weg te treiteren. ;)
Gelukkig word ik wel van andere dingen. Dat laat ik niet van mijn werkgever afhangen. Iets met Prive / zakelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:19:
[...]
Gelukkig word ik wel van andere dingen. Dat laat ik niet van mijn werkgever afhangen. Iets met Prive / zakelijk! :P
Dat was vroeger ook altijd mijn insteek. Ik had verwacht dat het me niet zou raken als ik door mijn werkgever als oud vuil zou worden behandeld, maar 2 jaar nadat ik heb geweigerd te tekenen voor sterk verslechterde arbeidsvoorwaarden, moet ik concluderen dat het scheiden van werk en privé voor mij niet werkt. De gedachte dat Ron en de zijnen er alles aan doen om mij eruit te werken, speelt ook in mijn vrije tijd voortdurend door mijn hoofd.

Wat zal het een opluchting zijn als ik bij CGI weg ben. Ik kan alleen de gedachte niet verdragen dat Ron mij straks breed grijnzend uit zijn Excel-sheet met dwarsliggers verwijdert, terwijl ik al die jaren zo mijn best heb gedaan voor dit bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Voor de non-signers (optie-3) geldt bij CGI al 3 jaar geen enkel beloningsbeleid. Uitgesloten! Maar, ook het onderhoud van het beloningsbeleid van de nieuwe arbeidsvoorwaarden voor de signers (optie-1) wordt door CGI al twee jaar nagelaten.

Met de nieuwe arbeidsvoorwaarden is de OR met de bestuurder een marktconform beloningsbeleid overeengekomen. Beloningsbeleid dient onderhouden te worden. De OR dient daarop toe te zien. Dit om er voor te zorgen dat het zoals afgesproken marktconform blijft. Er is veel gesproken over de merit matrix. Echter, dit is slechts één kant van de medaille. De andere kant zijn de salarisschalen met de ijkpunten. Het heeft mij verbaast dat de salarisschalen in 2014 en 2015 niet zijn onderhouden en dat optie-1 collega's en de OR daar helemaal geen punt van maken?!

De gemiddelde loonontwikkeling 2014 en 2015 was in beide jaren ongeveer 1,5%. Wil je een marktconform beloningsbeleid in stand houden, dan moet men na de introductie in 2013, jaarlijks de salarisschalen aanpassen. De jaarlijkse aanpassing van de salarisschalen behoort men te baseren op basis van de marktconforme loonontwikkeling in sector. Daarvoor moet gebruik worden gemaakt van benchmarkinformatie.

Een dergelijke aanpassing van de schaalbedragen leidt op dat moment bij gelijkblijvend salaris tot een verlaging van de RSP's van de individuele werknemers. Dat is het onderhoud waar het sinds de nieuwe arbeidsvoorwaarden bij CGI al twee jaar aan ontbreekt.

Door niet of nauwelijks loonruimte beschikbaar te stellen gaan CGI collega's er op achteruit. Door de salarisschalen niet jaarlijks te onderhouden wordt het beloningssysteem door CGI op lange termijn structureel verder uitgehold. Optie-1 pas op uw zaak!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
ESPACE schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:14:
Beloningsbeleid dient onderhouden te worden. De OR dient daarop toe te zien. Dit om er voor te zorgen dat het zoals afgesproken marktconform blijft.
Ook in de Logica-tijd zijn de salarisschalen na de introductie in 2007 nooit meer aangepast. Alleen viel dat toen niet zo op, omdat de schalen door het management angstvallig geheim werden gehouden. Ik maakte me er toen ook niet zo druk om, omdat er destijds werd verkondigd dat je bij goed presteren kon doorgroeien tot het maximum van je schaal. Ver voorbij het ijkpunt, dat destijds stond voor het salaris bij volgens verwachting presteren.

Nu het ijkpunt het nieuwe maximum is geworden, wordt het inderdaad extra belangrijk dat CGI de salarisschalen jaarlijks aanpast aan de ontwikkelingen in de markt. Twee jaar geleden had men de mond vol van de benchmarks die men had gebruikt voor het bepalen van de salarisschalen. Sindsdien hoor je er niemand meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
sterker, we hebben een nieuwe achteruitgang. Of we even drie weken zorgpremie willen betalen, want CGI doet dat niet meer. Dubbele inhouding over december, met als verhaal erbij dat je ook gespreid kunt betalen en dat er altijd al vooruit werd betaald.

Tuurlijk, Henk, we hebben allemaal wel 400 euro over in december. Maar de collectiviteit blijft gelden. Yeah right. Ik vermoed dat daar ook mee gegoocheld wordt. Nog naast die drie weken cash flow voordeel voor CGI. 2500 leden maal drie weken maal een euro of 400 netto voor een gezin met twee pubers.

Als jullie nou echt met je leden zouden meeleven dan had je de inhouding van januari vast kunnen uitkeren, maar nee, nu zijn we een bank van lening. En een volgende stap verder in het werknemertje pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe CGI slogan: Geen salarisverhoging voor hardwerkers, Geen externe trainingen, Wel monopoly van members met leaseauto regeling.
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.