Dan heb je echt geen idee waar je het over hebt. Echt kneiter asociaal om op een publiek forum deze hardwerkende mensen zo af te vallen als collega.
Verwijderd
Woord dat je niet zo vaak hoort.pagani schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:32:
Dan heb je echt geen idee waar je het over hebt. Echt kneiter asociaal om op een publiek forum deze hardwerkende mensen zo af te vallen als collega.
KNEITER ASOCIAAL :-) Mooie!!
Verwijderd
Ik snap echter niet waarom er een streven is naar groei, als je je huidige populatie aan werknemers nog niet eens kunt (op)waarderen. Dan is groei wel het laatste waar je aan moet denken. Ik zie CGI als een noodlijdend bedrijf dat schijnbaar op de afgrond van faillissement staat. Het salarisplafond is bereikt en het enige wat we nu nog kunnen doen is hopen op betere tijden. Meer inzet tonen als werknemers dus ipv de 50 tot 60 uur die we maken voor een ME waardering liever nog wat meer.
(hopelijk kan men sarcasme onderscheiden van realiteit)
Wat betreft ons OR, dat zijn de mensen waarmee je samenwerkt op projecten en je directe collega's. Om die af te vallen is gewoon jammer. Echter is het OR zoals in veel organisaties een hulpeloos orgaan die weinig anders kan doen dan zwijgen en ja-knikken. Heeft niets met de mensen ansicht te maken, die proberen er ook maar het beste van te maken.
Om nog even terug te komen op de huidige behandeling. Hoe verwacht ons management dat wij aan buitenstaanders kunnen motiveren om bij CGI aan de slag te gaan? Dmv een kerstpakket aan het einde van het jaar? Helaas betaal ik daar mijn rekeningen niet mee.
Ik zou tevens een hele lijst kunnen maken met tegenargumenten van onze openingspost hier, maar dat ga ik hier niet doen. Spijtig genoeg zit er al genoeg negativiteit in mijn post, wat ik ten zeerste jammer vind omdat ik persoonlijk liever iets positiefs over CGI post.
(hopelijk kan men sarcasme onderscheiden van realiteit)
Wat betreft ons OR, dat zijn de mensen waarmee je samenwerkt op projecten en je directe collega's. Om die af te vallen is gewoon jammer. Echter is het OR zoals in veel organisaties een hulpeloos orgaan die weinig anders kan doen dan zwijgen en ja-knikken. Heeft niets met de mensen ansicht te maken, die proberen er ook maar het beste van te maken.
Om nog even terug te komen op de huidige behandeling. Hoe verwacht ons management dat wij aan buitenstaanders kunnen motiveren om bij CGI aan de slag te gaan? Dmv een kerstpakket aan het einde van het jaar? Helaas betaal ik daar mijn rekeningen niet mee.
Ik zou tevens een hele lijst kunnen maken met tegenargumenten van onze openingspost hier, maar dat ga ik hier niet doen. Spijtig genoeg zit er al genoeg negativiteit in mijn post, wat ik ten zeerste jammer vind omdat ik persoonlijk liever iets positiefs over CGI post.
Bedankt voor informatieve posts jongens! Ik denk dat ik als starter beter af ben bij de andere grote detacheerders, als ik dit zo lees.
Verwijderd
@ cubes of ice,
Sorry hoor maar het management zit er niet voor de werknemers. Die zitten er voor zichzelf en om de aandeelhouders blij te maken.Wat Peter00 beweerde (dat ze betaald worden voor krimp) kan best wel eens waar zijn, maar ze zullen dat natuurlijk nooit hardop zeggen.
In elk geval: als het waar is wat ik hier zo lees is het weer een jaar van stilstand (voor wat betreft de salarisontwikkeling), terwijl (voor zover ik heb gegrepen) de marktontwikkeling best aardig is. Dat geeft al aan dat de medewerkers voor hun niet belangrijk zijn.
Als ik nog werknemer van CGI zou zijn dan zou ik me geschoffeerd voelen in elk geval.
Ik heb eerder gezegd dat je een nieuw management altijd een nieuwe kans moet geven, maar als dit het signaal is wat ze af willen geven dan is het wel duidelijk denk ik waar het naartoe gaat. Misschien goed om ze eens op de man af te vragen of dit het beleid wordt voor de komende jaren?
Sorry hoor maar het management zit er niet voor de werknemers. Die zitten er voor zichzelf en om de aandeelhouders blij te maken.Wat Peter00 beweerde (dat ze betaald worden voor krimp) kan best wel eens waar zijn, maar ze zullen dat natuurlijk nooit hardop zeggen.
In elk geval: als het waar is wat ik hier zo lees is het weer een jaar van stilstand (voor wat betreft de salarisontwikkeling), terwijl (voor zover ik heb gegrepen) de marktontwikkeling best aardig is. Dat geeft al aan dat de medewerkers voor hun niet belangrijk zijn.
Als ik nog werknemer van CGI zou zijn dan zou ik me geschoffeerd voelen in elk geval.
Ik heb eerder gezegd dat je een nieuw management altijd een nieuwe kans moet geven, maar als dit het signaal is wat ze af willen geven dan is het wel duidelijk denk ik waar het naartoe gaat. Misschien goed om ze eens op de man af te vragen of dit het beleid wordt voor de komende jaren?
Rechtstreeks vanuit een andere grote detacheerder roep ik je hierbij een welgemeend "Welnee!" toe. Allemaal hetzelfde verdienmodel. Nauwelijks verschillen als het gaat om salaris en carriereperspectief.Gambal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:45:
Bedankt voor informatieve posts jongens! Ik denk dat ik als starter beter af ben bij de andere grote detacheerders, als ik dit zo lees.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik moet zeggen dat er aan sommige keuzes ook verschillende kanten zitten. Als je een EE/SEE scoort, en vervolgens 15 euri meer aan verhoging krijgt dan iemand met een MEE is het ook weer niet goed,en lopen de mensen die het in de ogen van beoordelaars goedhebben gedaan weg. De vraag is wie hou je, met de given means,liever aan boord: mensen die je kennelijk bovengemiddeld goed vind presteren, of maakt het niet uit wie er weg loopt?
Dat de markt het goed doet momenteel is een ander verhaal, maar volgens mij gaat het er bij andere grote tokos niet anders aan toe momenteel. De beoogde groei zou logischerwijs meer omzet moeten geven, wat juist meer ruimte kan geven voor salaris rondes.
En daarnaast blijft het een beursgenoteerd bedrijf met aandeelhouders....
Dat de markt het goed doet momenteel is een ander verhaal, maar volgens mij gaat het er bij andere grote tokos niet anders aan toe momenteel. De beoogde groei zou logischerwijs meer omzet moeten geven, wat juist meer ruimte kan geven voor salaris rondes.
Verwijderd
Welke groei???? Met de huidige ontwikkelingen wordt de leegloop alleen maar versneld....hawkeyenl9393 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:57:
"En weer verlaat een tevreden klant het pand" zoals Herman Finkers ooit zei.....Gambal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:45:

Af en toe lees ik hier mee, en verbaas me over het verschil in verwachtingen tussen werknemers en werkgever. Wordt de boodschap niet duidelijk vertelt of wil men de boodschap niet horen? Hoe het ook zij: de buitenwereld gaat CGI niet meer betalen omdat er ontevreden werknemers zijn.
Verwijderd
Dat vind ik nu weer onzin. Ik heb gewoon kritiek op het ja-knik-gedrag van de OR binnen onze organisatie. Daarmee val ik niemand af als collega. We werken allemaal hard voor deze club en kritiek is nooit asociaal!pagani schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:32:
Verwijderd
"Verkoopt u ook kussentjes?"GMAT schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:02:
[...]
"En weer verlaat een tevreden klant het pand" zoals Herman Finkers ooit zei.....
"Nou we hebben ze wel maar we verkopen ze niet"
CGI variant:
"Is er mogelijkheid tot salarisgroei?"
"Nou die is er wel, alleen hanteren we hem nooit"
Moet ik je namen en rugnummers geven voordat je dit gelooft?pagani schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:32:
Als je de OR reakties leest die ik in mijn mailbox heb zitten, werkelijk geen idee waarom ze vertegenwoordigers heten. Daar zakt je broek van af.
overheid.nl:
"Wat doet een ondernemingsraad (OR)?
De ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van het personeel in een onderneming. De OR mag ook meepraten over bedrijfseconomische beslissingen van de directie."
Verwijderd
Nee, dat wordt binnen CGI wel heel duidelijk bewezen!Highland schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:11:
Juist, maar een OR is geen vakbond.
Verwijderd
Wat ik eigenlijk bedoel. Wat jullie onder salarisverhoging verstaan is eigenlijk de inflatiecorrectie. Deze is de afgelopen jaren bij LogicaCMG, daarna Logica en daarna CGI, eigenlijk zo goed als nul geweest.
Beursgenoteerd of niet. Elk bedrijf dient zijn werknemers fatsoenlijk te behandelen anders verdienen ze de loyaliteit van de werknemers niet.
Beursgenoteerd of niet. Elk bedrijf dient zijn werknemers fatsoenlijk te behandelen anders verdienen ze de loyaliteit van de werknemers niet.
Verwijderd
Trouwens, apart hoe we trots zijn op één award en het niet schandelijk vinden dat we hier nog niet eens in de top 10 belanden.
https://www.werf-en.nl/09/12/2015/32209/
https://www.werf-en.nl/09/12/2015/32209/
Gambal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:45:
Vanuit (waarschijnlijk een andere) grote detacheerder kan ik DeBolle alleen maar bijvallen, bij ons is thema van de dag ook bezuinigingen, nu maak ik me weinig zorgen over mijn baan, maar ik ken kantoorstaf die momenteel met samengeknepen billetjes zit. Daarnaast zal ik volgend jaar wel aan de beurt zijn met een bezuiniging op de leaseregeling (en heb daarbij de pech dat mijn huidige auto in mei volgend jaar "op") is.DeBolle schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:54:
[...]
Rechtstreeks vanuit een andere grote detacheerder roep ik je hierbij een welgemeend "Welnee!" toe. Allemaal hetzelfde verdienmodel. Nauwelijks verschillen als het gaat om salaris en carriereperspectief.
Nou moet ik zeggen dat het volgens mij momenteel overal het zelfde gezeik is, vooral proberen nieuwe mensen binnen te halen (voor de groei die de aandeelhouders zo graag willen), maar ondertussen de achterdeur wagenwijd open zetten omdat bestaand personeel wordt genegeerd, en zich maar afvragen waaromd ie groei maar niet wil lukken met al die nieuwe mensen er bij.
Als je net begint in Deta-land zijn er best goede constructies te vinden, YP programma's met gegarandeerde salarisgroei etc.. Maar als je een aantal jaar in het vak zit stagneert dat, en is je enige optie voor salarisgroei jobhoppen, want nieuwe mensen binnenhalen, daar is wel budget voor.
[ Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 10-12-2015 10:25 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Deze reaktie, en dan samengevoegd met alles wat er nu speelt, ga ik steeds meer een donkere kant zien.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:39:
Ik snap echter niet waarom er een streven is naar groei, als je je huidige populatie aan werknemers nog niet eens kunt (op)waarderen.
In het begin (zo vlak naar de overname) dacht ik: Inderdaad dat doet pijn, maar het het moet ff.
Daarna bleef de ellende. Toen dacht ik: "Ze zijn niet goed bij hun hoofd en maken er een potje van."
En nu, met deze kromme combinatie van zoeken naar groei terwijl je huidige mederwerkes schoffeert, zou het me niet verbazen als er in Canada een plan wordt uitgewerkt om CGI-NL klaar te maken voor verkoop.
Zoals het nu gaat wordt CGI-NL steeds kleiner en lopen de seniors weg. Als je dat combineert met een waardevolle klantenportefeuile (zie Peter00 zijn eerder opmerking:
denk ik dat er een ander spel gaande is.peter00 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 06:27:
(ik blijf erbij, CGI heeft Logica's klanten gekocht, geen werknemers)
Mijn advies: geniet er van zolang het nog kan, want eerdaags (nou ja, niet overdrijven) gaat er een strik omheen en gaan we in de verkoop.
Verwijderd
Hear Hear!snelkeuze0017 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:33:
[...]
Deze reaktie, en dan samengevoegd met alles wat er nu speelt, ga ik steeds meer een donkere kant zien.
In het begin (zo vlak naar de overname) dacht ik: Inderdaad dat doet pijn, maar het het moet ff.
Daarna bleef de ellende. Toen dacht ik: "Ze zijn niet goed bij hun hoofd en maken er een potje van."
En nu, met deze kromme combinatie van zoeken naar groei terwijl je huidige mederwerkes schoffeert, zou het me niet verbazen als er in Canada een plan wordt uitgewerkt om CGI-NL klaar te maken voor verkoop.
Zoals het nu gaat wordt CGI-NL steeds kleiner en lopen de seniors weg. Als je dat combineert met een waardevolle klantenportefeuile (zie Peter00 zijn eerder opmerking:
[...]
denk ik dat er een ander spel gaande is.
Mijn advies: geniet er van zolang het nog kan, want eerdaags (nou ja, niet overdrijven) gaat er een strik omheen en gaan we in de verkoop.
Slogan: Werken bij CGI. Leuker kunnen we het niet maken, Wel............
Zo, en weer zijn er een paar promoties naar Vice President aangekondigd.
Verwijderd
Aha daar gaat dus al het geld naar toe..........Perenor schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:57:
Ik wist wel dat ik ergens voor werkte
Gaaf om te zien hoe ik met mijn bijdrage de zwakkeren onder ons kan bijstaan.
Misschien een paar andere pagina's lezen (Sogeti, Cap, Atos). Overal vergelijkbaar geklaag.Gambal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:45:
Desondanks, voor een starter denk ik dat het nog best aantrekkelijke werkgevers zijn. Over tien jaar is het een ander verhaal.
Promotie? Nee joh, dat is de salarisronde voor het Glazen Plafond. De Stoelendans waarvoor de werkvloer het gelach betaaltPerenor schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:57:
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Je bedoelt gelag, neem ik aan? Of bedoel je dat de deelnemers aan De Stoelendans het gepeupel keihard uitlachen?peter00 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:54:
[...]
Promotie? Nee joh, dat is de salarisronde voor het Glazen Plafond. De Stoelendans waarvoor de werkvloer het gelach betaalt
in deze context kunnen beide, stelletje taalpuristen...
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
Overigens wil ik wel even wat meer toelichting geven op mijn situatie. Aangezien dit topic gemaakt is om ervaringen prijs te geven omtrent het werken bij CGI.
Ik ben inmiddels langer dan 5 jaar in dienst bij CGI. (tevens de reden waarom ik aangaf dat ik onze startpost punt voor punt onderuit kan halen) waardoor de salarismatrix zoals beschreven door onze HR alleen nog op mij van toepassing is als ik EE of SEE rating heb behaald. Echter dat was net als voor zovelen ME. Grappig dat er dan genoemd wordt:
Bij deze besluitvorming verbaast het mij dat er niemand van het OR heeft kunnen inzien dat dit tot nog meer verloop zal leiden. Omdat je loyaal aan een bedrijf bent gebleven en je altijd voor de volle 100% hebt ingezet krijg je nu nog eens eens schop na. Over transparantie gesproken, niets binnen CGI is transparant. We hebben 3 letters ingeleverd en zijn van geel naar rood gegaan, maar het zelfde beleid als 4 jaar geleden wordt nog steeds gehanteerd.
Maar goed, dit is ook mijn laatste post in dit topic en over dit onderwerp. De boodschap is duidelijk en het gebrek aan reageren van onze vakbekwame DCS's zegt ook weer voldoende. Mocht iemand overwegen om voor dit bedrijf te willen werken na het lezen van al deze reacties. Het is een prima bedrijf om te starten, maar pak je koffers na 3 jaar en blijf zeker niet langer zitten.
Ik ben inmiddels langer dan 5 jaar in dienst bij CGI. (tevens de reden waarom ik aangaf dat ik onze startpost punt voor punt onderuit kan halen) waardoor de salarismatrix zoals beschreven door onze HR alleen nog op mij van toepassing is als ik EE of SEE rating heb behaald. Echter dat was net als voor zovelen ME. Grappig dat er dan genoemd wordt:
Oftewel ben je langer in dienst en zit je alsnog ver verwijderd van het gestelde ijkpunt, dan is de deur open voor je om weg te gaan. Want je gaat er simpelweg niets bij krijgen. Dit noemt men dan een ongewenste situatie voor alles korter dan 5 jaar. Alles langer dan 5 jaar is schijnbaar geen ongewenste situatie.Members die korter dan 5 jaar in dienst zijn, verdienen relatief gesproken minder dan hun directe
collega’s. Dat leidt tot een hoog verloop in deze groep. Dit is ongewenst, vanwege het verlies aan kennis,
maar ook vanuit de investering die we hebben gedaan voor wat betreft recruitment en opleiding (al dan
niet on the job).
Bij deze besluitvorming verbaast het mij dat er niemand van het OR heeft kunnen inzien dat dit tot nog meer verloop zal leiden. Omdat je loyaal aan een bedrijf bent gebleven en je altijd voor de volle 100% hebt ingezet krijg je nu nog eens eens schop na. Over transparantie gesproken, niets binnen CGI is transparant. We hebben 3 letters ingeleverd en zijn van geel naar rood gegaan, maar het zelfde beleid als 4 jaar geleden wordt nog steeds gehanteerd.
Maar goed, dit is ook mijn laatste post in dit topic en over dit onderwerp. De boodschap is duidelijk en het gebrek aan reageren van onze vakbekwame DCS's zegt ook weer voldoende. Mocht iemand overwegen om voor dit bedrijf te willen werken na het lezen van al deze reacties. Het is een prima bedrijf om te starten, maar pak je koffers na 3 jaar en blijf zeker niet langer zitten.
Waarop baseer je dat?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:37:
Bij deze besluitvorming verbaast het mij dat er niemand van het OR heeft kunnen inzien dat dit tot nog meer verloop zal leiden.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Een vrij logische conclusie gebaseert op de aanname dat de OR de matrix van gisteren heeft goedgekeurt. Dat is niet aan de orde geweest. De OR heeft de methode van een matrix goedgekeurt. Op de invulling per jaar heeft de OR niets te zeggenVerwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:56:
[...]
Omdat het er doorheen is gekomen? Lijkt me een vrij logische conclusie.
Verwijderd
En in dat geval val ik terug op mijn eerdere standpunt, dat een OR niets anders is dan een hulpeloos orgaan met totaal geen enkele meerwaarde. Je zou het haast een dorpsblaadje kunnen noemen die eens in de zoveel tijd een nieuwsbrief verstuurd.Wijnands schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:58:
[...]
Een vrij logische conclusie gebaseert op de aanname dat de OR de matrix van gisteren heeft goedgekeurt. Dat is niet aan de orde geweest. De OR heeft de methode van een matrix goedgekeurt. Op de invulling per jaar heeft de OR niets te zeggen
Verwijderd
Valt dit ook onder het 'afvallen van hard-werkende collega's'?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:00:
[...]
En in dat geval val ik terug op mijn eerdere standpunt, dat een OR niets anders is dan een hulpeloos orgaan met totaal geen enkele meerwaarde. Je zou het haast een dorpsblaadje kunnen noemen die eens in de zoveel tijd een nieuwsbrief verstuurd.
Of dat of de roep om een vakbond?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:04:
[...]
Valt dit ook onder het 'afvallen van hard-werkende collega's'?
Verwijderd
Nee ik trek de inzet van het OR niet in twijfel, maar de functionaliteit binnen het bedrijf wel. Ik vind het jammer dat deze mensen energie steken in iets waar ze zoals ik het nu zie niets uit kunnen halen. Daar bouwen ze in sommige landen een muur voor, met hetzelfde resultaat.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:04:
[...]
Valt dit ook onder het 'afvallen van hard-werkende collega's'?
Persoonlijk ben ik nog nooit een tegenstander geweest van een vakbond of een CAO. Ik heb gedaan wat jij eerder adviseerde (bijvoorbeeld om mijn DCS eens uit te dagen tot een redelijke uitleg) en ik moet tot de conclusie komen dat we of voor een ander bedrijf werken of dat ik gewoon in de verkeerde regio zit waar het schijnbaar normaal is om zo met mensen om te gaan.
Het lijkt er daarmee op dat de CGI OR de bestuurder een blanco check heeft gegeven inzake het beloningsbeleid. De OR zou bij het besluit over de invulling van de matrix, met name bij de besluiten in het verhaal achter de matrix, een beroep kunnen doen op haar instemmingsrecht.Een vrij logische conclusie gebaseert op de aanname dat de OR de matrix van gisteren heeft goedgekeurt. Dat is niet aan de orde geweest. De OR heeft de methode van een matrix goedgekeurt. Op de invulling per jaar heeft de OR niets te zeggen.
Artikel 27. Het instemmingsrecht van de OR
1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
c. een belonings- of een functiewaarderingssysteem;
It always seems impossible until it's done.
Ben ik helemaal mee eens. Het is veel te makkelijk om weg te kijken. Je kunt m.i. (ben geen WOR deskundige) met gemak die discussie aangaan, omdat het toekennen van globale beloning via de matrix best als "systeem" uitgelegd kan worden. Op het moment dat een gehele populatie onder een normering valt, dan is er geen sprake meer van persoonlijke situatie of discretionaire beslissing. Gewoon je er tegen bemoeien dus. Maar dat is te moeilijk voor onze OR. De comfortzone is veel te, uh comfortabel.
Het is misschien een grijs gebied maar de invulling van de algehele beloningsruimte is aan de bestuurder voor zover ik weet, die weer afhankelijk is van het budget dat er vanuit Canada wordt toegekend.ESPACE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:37:
[...]
<>
1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Tja, er zijn (denk ik) twee soorten acties mogelijk:Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:15:
Persoonlijk ben ik nog nooit een tegenstander geweest van een vakbond of een CAO. Ik heb gedaan wat jij eerder adviseerde (bijvoorbeeld om mijn DCS eens uit te dagen tot een redelijke uitleg) en ik moet tot de conclusie komen dat we of voor een ander bedrijf werken of dat ik gewoon in de verkeerde regio zit waar het schijnbaar normaal is om zo met mensen om te gaan.
( A ) Het personeel loopt nog harder weg. Maar daar zijn degenen die zich wel voor het bedrijf willen inzetten (en diegenen die niet weg kunnen of willen) niet bij gebaat. Men zal nog wel wat aan recruiting doen om de gaten te vullen maar je kunt de kwaliteit van het personeel (en daarmee de geleverde diensten) daaree niet op peil houden. En als een bepaalde drempel overschreden is dan sluit het management gewoon de tent en stappen ze massaal over naar een ander bedrijf waar hetzelfde weer van voren af aan begint. Werk je met optie A eigenlijk niet gewoon (indirect) mee aan de plannen die het management al heeft ?
( B ) Het personeel maakt een vuist en gaat op de barricaden. Ze geven massaal aan dat het genoeg is. Als ultieme middel wordt de vakbond binnengehaald en daarmee is de medezeggenschap van het personeel (en de macht van de OR) een stuk groter. Risico is het wel dat het management er dan nog sneller de stekker uittrekt. Maar als je optie A bekijkt heb je als personeel toch niets meer te verliezen.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een voorstander van de vakbond is (ikzelf ook niet), maar ik denk ook dat veel van jullie de afgelopen jaren hebben gezien dat het bedrijf niet met de gegeven vrijheid kan omgaan en niet aan de belangen denkt van diegenen die het geld binnenhalen en het werk moeten doen. Het is altijd het argument geweest dat zonder vakbond meer mogelijk is, maar dat heeft LogicaCMG/Logica/CGI de laatste jaren niet laten zien.
Zoals gezegd, ik ben persoonlijk geen voorstander van een vakbond, maar als ik (mocht ik nog medewerker zijn van CGI) zou kunnen kiezen tussen jarenlange stilstand (met eeuwige beloften dat het allemaal goedkomt) of een jaarlijkse periodiek van 1% en met meer inspraak en duidelijke spelregels voor iedereen, nou dan dan weet ik het wel.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat geen enkele vakbond serieus werk maakt van de grotere detacheerders, want de (wan)toestanden zijn daar allemaal ongeveer gelijk. Je zou zelfs kunnen stellen dat het reeds bestaande CAO voor de uitzendbranche ook voor deze grote detacheerders zou moeten gelden (om zo een basis te vormen), want detacheren en uitzenden is ongeveer hetzelfde.
Verwijderd
Je zegt het goed: het systeem, niet over de financiele invulling er van. Zodra het over de hoogte van een geldsom, of welk budget dan ook gaat, heeft de OR er niks over te zeggen, en dus zeker geen instemming! De OR staat het altijd vrij om een advies aan de bestuurder te geven, maar dat mag de bestuurder zonder meer naast zich neer leggen. En bij grote beursgenoteerde ondernemingen zal een ondernemer dat altijd naast zich neerleggen omdat budgetten niet ter discussie staan en op een ander niveau zijn vastgesteld.ESPACE schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:37:
[...]een beroep kunnen doen op haar instemmingsrecht.
(...)
Om een voorbeeld te geven: de OR heeft instemming over hoe een pensioenregeling wordt ingevuld (welke verzekeraar, allerhande verdelingen e.d.) maar heeft niks te vertellen over de hoeveelheid geld die de bestuurder daarvoor beschikbaar stelt.
Veel mensen denken nog steeds dat een OR een soort vakbond is, maar een OR is niks anders als een wettelijke regeling om medewerkers een minimale vorm van inspraak te geven over HOE het HOEVEEL wordt ingevuld. Over het HOE mag de OR wat roepen, niet over het HOEVEEL.
Leg me nog eens een keer uit dat het invullen van een salarismatrix (dat staat los van de hoogte van het absolute bedrag) geen systeem is?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:48:
Je zegt het goed: het systeem, niet over de financiele invulling er van.
De OR gaat niet over de hoogte van 1,25% loonruimte. Maar is de verdeelsleutel van die loonruimte geen onderdeel van het beloningssysteem? Het besluit om boven ijkpunt collectief niet te belonen en het besluit om prestaties volgens verwachting collectief niet te belonen kun je uitleggen als wijziging van het systeem.
Mijn gevoel op dit moment: zelfs als je nu bijv. een ESR weet te regelen/verkrijgen op het moment dat je aangeeft te willen vertrekken, kun je je op basis van de huidige invulling van de salaris matrix voor de komende jaren afvragen of dat veel oplost. Want geheid dat dit nu elk jaar zo gaat ingevuld worden. En als je dan niet naast je tijd bij de klant ook nog eens vele uren in de week gaat besteden aan CGI, kun je je een EE of SEE op de buik schrijven, en zelfs dan kun je er nog niet zeker van zijn. En dus ook een salarisverhoging. M.a.w. het overgrote deel van de goed bij de klant presterende collega's gaan geen salarisverhoging meer krijgen. En hoe hoger je level, des te eerder dat gaat gelden. Mij is in ieder geval de boodschap duidelijk nu.
[ Voor 3% gewijzigd door Perenor op 10-12-2015 14:27 ]
de boodschap was mij al sinds de nieuwe AV duidelijk, dit is wel de bevestiging. Van alle hoop op een nieuwe wind met CGI - die ik eerst nog had is - niets over, al even niet. CGI heeft zoals het nu al drie jaar gaat voor mij geen toegevoegde waarde en ik verwacht niet dat dat nog gaat komen.Perenor schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:21:
<>
Mij is in ieder geval de boodschap duidelijk nu.
Voor starters denk ik nog steeds een leuk bedrijf en als je in een groot project zit zal het vast ook leuk werken zijn maar ik pas niet in het model.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
[quote]Wijnands schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:58:
[...]
[...]
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 14:35 ]
Verwijderd
Waardoor je ook kunt concluderen dat een einde-jaars review overbodig is geworden, mits je niet minimaal 60+ uur extra draait in de week om een kans te maken op een EE of SEE beoordeling.Perenor schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:21:
Mijn gevoel op dit moment: zelfs als je nu bijv. een ESR weet te regelen/verkrijgen op het moment dat je aangeeft te willen vertrekken, kun je je op basis van de huidige invulling van de salaris matrix voor de komende jaren afvragen of dat veel oplost. Want geheid dat dit nu elk jaar zo gaat ingevuld worden. En als je dan niet naast je tijd bij de klant ook nog eens vele uren in de week gaat besteden aan CGI, kun je je een EE of SEE op de buik schrijven. En dus ook een salarisverhoging. M.a.w. het overgrote deel van de goed bij de klant presterende collega's gaan geen salarisverhoging meer krijgen. En hoe hoger je level, des te eerder dat gaat gelden. Mij is in ieder geval de boodschap duidelijk nu.
Fijn dat je dan ooit een contract hebt getekend voor 40 uur, wat overal in Nederland te boek staat als FULLTIME. Kortom het is inderdaad een vrij duidelijke boodschap richting het personeel. Gaarna zo spoedig mogelijk uw spullen inpakken en wegwezen. CMG/LogicaCMG kreeg ooit eens een prijs als werkgever van het jaar (die in onze OP onterecht wordt toegekend aan CGI), maar zo'n prijs pakken ze nooit weer (daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken).
Goed moment om de motivatie voor menig consultant al vroeg in het jaar de kop in te drukken. Waarschijnlijk zullen onze meetings nu nog meer bezocht worden.
Ik zou echter wel graag zien dat ons relatiebeding bij deze ook wordt opgeheven. Kan het OR daar geen rol in betekenen? Als het bedrijf zo graag wil dat ik ga, maak het dan ook wat makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 14:35 ]
Verwijderd
Ik doe gewoon mijn best bij de klant en zorg dat deze 40 uur per week tevreden is over mijn inzet en resulaten.
Bij CGI laat ik me niet meer zien. Ik koester mijn oude arbeidsvoorwaarden en boven-ijkpunt salariering.
Natuurlijk stoor ik me mateloos aan de houding van management en dat begint nu al bij de DCS.
Bij CGI laat ik me niet meer zien. Ik koester mijn oude arbeidsvoorwaarden en boven-ijkpunt salariering.
Natuurlijk stoor ik me mateloos aan de houding van management en dat begint nu al bij de DCS.
Overigens geldt er zo ver ik mij goed kan herinneren in de Nederlandse wetgeving een maximum van 55 uur die je in een week mag overwerken, waarbij je verplicht bent over een periode van 12 a 13 weken dit terug te brengen naar 45 uur per week. Maar ja, de uren die je extra in CGI steekt, gelden niet als officiële werkuren. Daarnaast zijn ze ook niet (meer) zwart op wit aantoonbaar. Vroeger in de CMG tijd was dat toch beter geregeld, doordat er van je verwacht werd dat je extra uren (inclusief meetings) in de timesheet applicaties registreerde. Waarbij er overigens op een gegeven moment ten tijde van Logica gevraagd werd die daadwerkelijke extra uren niet meer te registreren.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:32:
[...]
Waardoor je ook kunt concluderen dat een einde-jaars review overbodig is geworden, mits je niet minimaal 60+ uur extra draait in de week om een kans te maken op een EE of SEE beoordeling.
Fijn dat je dan ooit een contract hebt getekend voor 40 uur, wat overal in Nederland te boek staat als FULLTIME. Kortom het is inderdaad een vrij duidelijke boodschap richting het personeel. Gaarna zo spoedig mogelijk uw spullen inpakken en wegwezen. CMG/LogicaCMG kreeg ooit eens een prijs als werkgever van het jaar (die in onze OP onterecht wordt toegekend aan CGI), maar zo'n prijs pakken ze nooit weer (daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken).
Goed moment om de motivatie voor menig consultant al vroeg in het jaar de kop in te drukken. Waarschijnlijk zullen onze meetings nu nog meer bezocht worden.
Ik zou echter wel graag zien dat ons relatiebeding bij deze ook wordt opgeheven. Kan het OR daar geen rol in betekenen? Als het bedrijf zo graag wil dat ik ga, maak het dan ook wat makkelijker.
Verwijderd
Vwb de werkuren. Misschien handig om zelf een lijst bij te houden en daarnaast een overzicht van de meetings en trainingen die je in eigen tijd hebt moeten bijwonen voor CGI. Ofwel een ECHT overzicht van de gewerkte uren.
En wie dat mailtje nog heeft dat extra uren niet meer geregistreerd mogen worden: filen dat ding!
Mocht je het nu niet willen gebruiken, in een later stadium kan het wel eens nuttig zijn.
En wie dat mailtje nog heeft dat extra uren niet meer geregistreerd mogen worden: filen dat ding!
Mocht je het nu niet willen gebruiken, in een later stadium kan het wel eens nuttig zijn.
Hier ook weer ME en voor het zoveelste jaar niets erbij, ze weten je toch wel extreem goed te motiveren. Wellicht kunnen ze deze review ook alvast geven voor de komende jaren, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Ondertussen verwachten ze wel dat we verplicht naar een Annual Tour, Essentials en tig andere meetings en bijeenkomsten gaan, uiteraard in eigen tijd met alleen al een halve werkdag aan reistijd per keer.
Verwijderd
Mijn excuses, ik dacht dat je het percentage van de loonruimte bedoelde. Over de verdeling ervan binnen de matrix heeft de OR uiteraard instemmingsrecht.snelkeuze0017 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:12:
[...]
Leg me nog eens een keer uit dat het invullen van een salarismatrix (dat staat los van de hoogte van het absolute bedrag) geen systeem is?
Wel typisch overigens, lijkt er op dat nu niet meer alleen de hardwerkende optie 3 groep uitgesloten is van de salarisronde, maar nu ook een overgroot deel van de hardwerkende optie 1 groep.
Ik heb dit in de loop van de jaren met een aantal adviseurs besproken. Elke keer krijg ik hetzelfde antwoord.
Een systeem zoals in de wet beschreven is wil zeggen de methodiek. Dit kunnen bijv. periodieken zijn, schalen waar je automatisch of na het behalen van een bepaalde beoordeling een trapje omhoog gaat. In ons geval is het een matrix geworden waarin RSP en beoordelingsscore zijn opgenomen.
Hoe de cijfers worden ingevuld wordt gezien als een primaire arbeidsvoorwaarden en valt buiten de OR.
http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:RBZLY:2012:BX0072 is denk ik een relevant voorbeeld van wat de adviseurs ook altijd gezegd hebben.
Een systeem zoals in de wet beschreven is wil zeggen de methodiek. Dit kunnen bijv. periodieken zijn, schalen waar je automatisch of na het behalen van een bepaalde beoordeling een trapje omhoog gaat. In ons geval is het een matrix geworden waarin RSP en beoordelingsscore zijn opgenomen.
Hoe de cijfers worden ingevuld wordt gezien als een primaire arbeidsvoorwaarden en valt buiten de OR.
http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:RBZLY:2012:BX0072 is denk ik een relevant voorbeeld van wat de adviseurs ook altijd gezegd hebben.
Even snel gescant. Dus niet al te subtiel:
Dit is een slecht voorbeeld omdat het om de hoogte van de totale som gaat. Ofwel de manier waarop die totale som berekent wordt. Het gaat in deze zaak niet om "de invulling van de matrix".
3.2.
De invoering van de EBITDA als grondslag voor de berekening van het salaris is geen wijzi-ging van een beloningssysteem als bedoeld in artikel 27 WOR.
..
De formule aan de hand waarvan het variabel loon wordt berekend, is zelf een primaire arbeidsvoorwaarde.
4.6.
Tijdens de parlementaire behandeling (MvA, Eerste Kamer, 1978-1979, 13954, nr. 8d, blz. 22) is in algemene zin over artikel 27 WOR opgemerkt:
Onder de werking van artikel 27 vallen alleen besluiten van algemene strekking, d.w.z. rege-lingen die betrekking hebben op het gehele personeel of op een of meer groepen daarvan, dus geen besluiten ten aanzien van individuele werknemers. Ook elke wijziging van zo’n regeling is aan het instemmingsrecht van de ondernemingsraad onderworpen.
4.7.
Het beloningssysteem en de wijzigingen ervan moeten voor de toepassing van artikel 27 WOR betrekking hebben op het gehele personeel of daarin te onderscheiden groepen, maar niet op een individuele werknemer. Zie artikel 27 WOR lid 1 slot.
Het lijkt me dat de OR zich wel degelijk met de matrix kan bemoeien.
Dit is een slecht voorbeeld omdat het om de hoogte van de totale som gaat. Ofwel de manier waarop die totale som berekent wordt. Het gaat in deze zaak niet om "de invulling van de matrix".
3.2.
De invoering van de EBITDA als grondslag voor de berekening van het salaris is geen wijzi-ging van een beloningssysteem als bedoeld in artikel 27 WOR.
..
De formule aan de hand waarvan het variabel loon wordt berekend, is zelf een primaire arbeidsvoorwaarde.
4.6.
Tijdens de parlementaire behandeling (MvA, Eerste Kamer, 1978-1979, 13954, nr. 8d, blz. 22) is in algemene zin over artikel 27 WOR opgemerkt:
Onder de werking van artikel 27 vallen alleen besluiten van algemene strekking, d.w.z. rege-lingen die betrekking hebben op het gehele personeel of op een of meer groepen daarvan, dus geen besluiten ten aanzien van individuele werknemers. Ook elke wijziging van zo’n regeling is aan het instemmingsrecht van de ondernemingsraad onderworpen.
4.7.
Het beloningssysteem en de wijzigingen ervan moeten voor de toepassing van artikel 27 WOR betrekking hebben op het gehele personeel of daarin te onderscheiden groepen, maar niet op een individuele werknemer. Zie artikel 27 WOR lid 1 slot.
Het lijkt me dat de OR zich wel degelijk met de matrix kan bemoeien.
Twee observaties:
1. De loonruimte lijkt aanzienlijk kleiner dan de ontwikkeling van de uurtarieven (ik schat die in op +5% op jaarbasis). Hoewel mijn blik op de uurtarieven beperkt is en dus een aanzienlijke fout kan bevatten, lijkt het erop dat de payout daalt.
2. De keuze om alleen maar loonsverhoging te geven aan de werknemers die boven verwachting presteren, is niet in lijn met de zakelijke realiteit van een detacheringsbedrijf. In een normaal salarissysteem zit de bulk van de werknemers op "conform verwachting". In een T&M constructie dragen zij ook goed bij aan de omzet. Toch worden ze gekort met inflatie + 1 onbetaald ancienniteitsjaar.
Stel dat je als starter binnenkomt en 10 jaar lang volgens het boekje presteert. Na die tijd ben je senior developer, maar verdien je reeel 15 a 20% minder dan toen je van school kwam. Dat lijkt me niet juist.
1. De loonruimte lijkt aanzienlijk kleiner dan de ontwikkeling van de uurtarieven (ik schat die in op +5% op jaarbasis). Hoewel mijn blik op de uurtarieven beperkt is en dus een aanzienlijke fout kan bevatten, lijkt het erop dat de payout daalt.
2. De keuze om alleen maar loonsverhoging te geven aan de werknemers die boven verwachting presteren, is niet in lijn met de zakelijke realiteit van een detacheringsbedrijf. In een normaal salarissysteem zit de bulk van de werknemers op "conform verwachting". In een T&M constructie dragen zij ook goed bij aan de omzet. Toch worden ze gekort met inflatie + 1 onbetaald ancienniteitsjaar.
Stel dat je als starter binnenkomt en 10 jaar lang volgens het boekje presteert. Na die tijd ben je senior developer, maar verdien je reeel 15 a 20% minder dan toen je van school kwam. Dat lijkt me niet juist.
Verwijderd
Nou, Dit was te verwachten, Dit loon resultaat is een van de onderdelen waar ik de hele tijd voor waarschuwde. Men belooft en belooft maar en de CGI'ers blijven maar hopen en trappen er keer op keer in. Volgend jaar is het gewoon weer zo. En als het een keer wel een jaar goed gaat dan veranderen ze weer je DCS en de nieuwe man zegt ik weet nergens van bewijs je nog maar weer eens een jaar dan kijken we dan wel verder. M.a.w. je krijgt weer niets.
Nu een positief. De meeste CGI'ers die ik ken zijn gewoon steengoed in hun vak en kunnen veel meer.
Jullie moeten echt eens op de markt gaan kijken. Ik was misdadige werkwijze van CGI zo zat. Dat ik op een gegeven moment daar niet meer tegen kon en de knop heb omgezet. (en ik ben ook de jongste niet meer)
Ik had na een week solliciteren 3 banen waar ik kon beginnen. Ik ben nu super blij, Heb een vast contract en werk sinds jaren weer eens normale uren tegen betere voorwaarden.
Daarbij komt nog dat steeds meer klanten ook weten hoe CGI met z'n personeel omgaat. Bij de 3 genoemde bedrijven komt CGI niet eens meer binnen. Want men is bang dat er geen kwaliteit meer wordt geleverd door het personeel van CGI omdat deze keer op keer wordt geschoffeerd door het management.
Nu een positief. De meeste CGI'ers die ik ken zijn gewoon steengoed in hun vak en kunnen veel meer.
Jullie moeten echt eens op de markt gaan kijken. Ik was misdadige werkwijze van CGI zo zat. Dat ik op een gegeven moment daar niet meer tegen kon en de knop heb omgezet. (en ik ben ook de jongste niet meer)
Ik had na een week solliciteren 3 banen waar ik kon beginnen. Ik ben nu super blij, Heb een vast contract en werk sinds jaren weer eens normale uren tegen betere voorwaarden.
Daarbij komt nog dat steeds meer klanten ook weten hoe CGI met z'n personeel omgaat. Bij de 3 genoemde bedrijven komt CGI niet eens meer binnen. Want men is bang dat er geen kwaliteit meer wordt geleverd door het personeel van CGI omdat deze keer op keer wordt geschoffeerd door het management.
Dat spreek elkaar tegen en zou toch juist een reden moeten zijn om CGI mensen binnen te halen....Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:21:
Daarbij komt nog dat steeds meer klanten ook weten hoe CGI met z'n personeel omgaat. Bij de 3 genoemde bedrijven komt CGI niet eens meer binnen. Want men is bang dat er geen kwaliteit meer wordt geleverd
Verwijderd
Onderschrijf ik geheel! Veel van mijn ex collega's waar ik mee heb samengewerkt vond ik aardig en het waren (en zijn!) echte vakmensen. Velen zijn weggegaan maar sommigen werken nog steeds bij jullie. Een persoon op dit forum is een collega van me geweest bij LogicaCMG/Logica, maar ken ik persoonlijk alleen uit mijn privesfeer. Al die mensen gun ik nog steeds het allerbeste.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:21:
Vwb weggaan. Bij mij was het een pijnlijkere bevalling die veel te lang had geduurd. De frustratie was (te) hoog opgelopen en dat heeft mij erg getekend (hoewel het nu wel begint te slijten). Toen ik na 5 jaar wegkon, was ik zo ongelofelijk blij en opgelucht. En mijn nieuwe baan bood me bijna wat ik wilde, alleen geen vast contract. Dus na een jaar moest ik weer van baan wisselen. Maar toen had ook ik het voor het uitkiezen en had ik wel precies wat ik wilde.
En nu, sinds 3 jaar heb ik eindelijk het gevoel dat dingen eindelijk mijn kant opvalllen. Gewoon lekker mijn werk doen tegen veel betere arbeidsvoorwaarden, met fijne collega's en vooral geen stress meer.
Wat is destijds de motivatie van de OR geweest om het matrixsysteem positief te beoordelen? Het biedt de werknemer geen enkele zekerheid, omdat het management naar believen elke cel van de matrix met een percentage 0 kan vullen.Wijnands schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:01:
De hele soap rond de arbeidsvoorwaarden heeft op mij ook een zeer grote impact gehad. Vroeger dacht ik altijd dat ik ongevoelig was voor werkgerelateerde stress, maar nu weet ik wel beter. Ik voelde me als oud vuil behandeld, en heb lang wrok gekoesterd jegens het management van CGI.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:45:
[...]
Vwb weggaan. Bij mij was het een pijnlijkere bevalling die veel te lang had geduurd. De frustratie was (te) hoog opgelopen en dat heeft mij erg getekend (hoewel het nu wel begint te slijten).
De laatste tijd leek het een stuk beter te gaan, maar als de salarisruimte voor optie 3 even krap blijkt te zijn als die van optie 1, zal het vermoedelijk nooit meer goedkomen tussen mij en CGI.
Optie 3 is gewoon weer uitgesloten van de (welke?) salarisronde.
In het gesprek wordt gewoon gezegd: Geen verhoging want je bent optie 3.
Effectief is het voor velen nog immer de betere keuze om optie 3 te zijn en blijven.
Overigens kan het de DCS niet eens aangerekend worden, die heeft zich ook maar te voegen naar de corporate beslissingen.
Ach, zolang je nog een leuke opdracht en collega's hebt...
Effectief is het voor velen nog immer de betere keuze om optie 3 te zijn en blijven.
Overigens kan het de DCS niet eens aangerekend worden, die heeft zich ook maar te voegen naar de corporate beslissingen.
Ach, zolang je nog een leuke opdracht en collega's hebt...
Verwijderd
Even nog reageren op bakkerl, CGI als bedrijf zien de klanten niet zo meer zitten. Maar men weet wel dat er veel goede en loyale mensen zitten. Dus de mensen van CGI willen ze best in dienst nemen. Maar men wil niet meer indirect die vreselijke overhead betalen en vooral niet als deze zo raar met het personeel en klanten om gaat.
Bij 1 van mijn banen waarop ik solliciteerde waren ze nl. ook nog eens boos op CGI omdat die zijn afspraken niet was nagekomen Wegens intene management strubbelingen en de klant met de brokken had laat zitten.
Bij 1 van mijn banen waarop ik solliciteerde waren ze nl. ook nog eens boos op CGI omdat die zijn afspraken niet was nagekomen Wegens intene management strubbelingen en de klant met de brokken had laat zitten.
Verwijderd
Het is gewoon zo sneu om te zien dat die knurften van het management zo'n in potentie mooi bedrijf als CGI naar de galemiezen helpen..... En dat niet alleen, dat ze daarmee ook het imago van grote detacheerders als werkgever en als leverancier van ict experts mee naar de knoppen helpen.
En er waarschijnlijk nog voor worden beloond ook...
Het is gewoon niet eerlijk.
En ik verbaas me ook dat er nog steeds niemand is die dit een halt toeroept. Vanuit Canada hoef je het niet te verwachten, want die bepalen het beleid en sturen het NL management aan.
En er waarschijnlijk nog voor worden beloond ook...

Het is gewoon niet eerlijk.
En ik verbaas me ook dat er nog steeds niemand is die dit een halt toeroept. Vanuit Canada hoef je het niet te verwachten, want die bepalen het beleid en sturen het NL management aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 18:36 ]
Verwijderd
Tot zover de gedachte we beginnen met een (positieve) schone lei.
Laatste 2 dagen is het weer (negatief) los gegaan op dit forum. Geheel op het conto van de bestuurder.
Communicatie is uiteraard weer in zn geheel niet aanwezig. Ik moest gisteren het nieuws brengen aan mijn DCS hoe de salarisronde er dit jaar uitziet........... Wat een drama....
Laatste 2 dagen is het weer (negatief) los gegaan op dit forum. Geheel op het conto van de bestuurder.
Communicatie is uiteraard weer in zn geheel niet aanwezig. Ik moest gisteren het nieuws brengen aan mijn DCS hoe de salarisronde er dit jaar uitziet........... Wat een drama....
Is dat jouw voorgevoel, of weet je meer dan ik?Inabubble schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:10:
Optie 3 is gewoon weer uitgesloten van de (welke?) salarisronde.
Sake heeft eerder dit jaar toch duidelijk gecommuniceerd dat het collectief uitsluiten van optie 3 voor salarisverhogingen een fout is geweest?
De communicatie is inderdaad weer beroerd... nog steeds geen officieel bericht over de salarisronde, terwijl er eerder door HR is beloofd dat we begin december bericht zouden krijgen. Wat is hun definitie van "begin december"? We zitten al bijna op de helft van de maand.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:36:
Verwijderd
Ik had het graag ook anders gezien en had ook heus wel positieve punten gepost mochten die zijn voorgekomen. Maar wederom is het op en top teleurstelling. Het boeit ons management niets, mijn DCS zei ijskoud dat hij er volgende week wel eens op terug zou komen. Dat zijn dan de mensen waarbij je terecht zou moeten kunnen op een moment van vragen.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:36:
Ik hoop ook oprecht dat CGI dit jaar NIET met een kerstpakket of andere nutteloze rommel komt aankakken, aangezien ik toch hoop dat men nu wel inziet dat het personeel er liever maandelijks wat extra's bij heeft ipv dat ze hun werkgever geld zien spenderen aan overbodige rotzooi.
Nee de klant gaat niets merken van mijn motivatie want voor hun zal ik me in blijven zetten, maar wat betreft CGI is het niets meer nog dan mijn uitzendbureau. Reviews, jobcontrols en andere nutteloze tijdsbestedingen mogen ze wat mij betreft nu schrappen. De enige die van mij nog een positief cijfer zal krijgen is mijn opdrachtgever. Tot ik iets nieuws vind. Want op deze manier gaat het simpelweg niet meer.
Feit, geen gerucht of voorgevoel. Woorden van Sake liggen gewoon in de prullenbak...Lurker1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:38:
[...]
Is dat jouw voorgevoel, of weet je meer dan ik?
Sake heeft eerder dit jaar toch duidelijk gecommuniceerd dat het collectief uitsluiten van optie 3 voor salarisverhogingen een fout is geweest?
Hoe ben je dit te weten gekomen? Er is toch nog niets officieel gecommuniceerd?Inabubble schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:49:
[...]
Feit, geen gerucht of voorgevoel. Woorden van Sake liggen gewoon in de prullenbak...
Zeker wel, de persoonlijke informatie ronde is al begonnen.Lurker1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:50:
[...]
Hoe ben je dit te weten gekomen? Er is toch nog niets officieel gecommuniceerd?
Als blijkt dat de mooie praatjes over het gelijkwaardig behandelen van optie-3-medewerkers één grote leugen zijn geweest, heeft CGI wat mij betreft afgedaan.
Wat denk je zelf?Lurker1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:56:
Als blijkt dat de mooie praatjes over het gelijkwaardig behandelen van optie-3-medewerkers één grote leugen zijn geweest, heeft CGI wat mij betreft afgedaan.
Ik ben benieuwd naar de email met de formulering van de boodschap aan de Optie-3 medewerkers.Zeker wel, de persoonlijke informatie ronde is al begonnen.
Is het gelijke behandeling (in de malaise) geworden? Dan de email goed bewaren voor de toekomst wanneer er weer iets te verdelen valt! Of is het een juridisch listige formulering, zonder garanties voor de toekomst?
Ik moet ook bekennen dat ik dit topic nog steeds volg, omdat ik ergens hoop dat ik spijt krijg dat ik ben weggegaan.
Dat het met dit mooie bedrijf toch weer de goede kant opging.
Ik wens iedereen succes en motivatie toe, want ik moet toch mijn schrik constateren dat er echt helemaal niets is veranderd.
Dat het met dit mooie bedrijf toch weer de goede kant opging.
Ik wens iedereen succes en motivatie toe, want ik moet toch mijn schrik constateren dat er echt helemaal niets is veranderd.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Ik vrees dat zolang Canada hun managers uit dezelfde pool blijft halen, dat er niks verandert.
Om dit om te buigen heb je radicaal anders denkende managers nodig. Mensen die niet te beroerd zijn om de rot uit de managementlagen te snijden en te zorgen voor een radicaal andere bedrijfscultuur. Leiders dus die dingen niet met hun mond beleiden maar dit ook omzetten in daden.
Masr ja, vind ze maar eens...
Om dit om te buigen heb je radicaal anders denkende managers nodig. Mensen die niet te beroerd zijn om de rot uit de managementlagen te snijden en te zorgen voor een radicaal andere bedrijfscultuur. Leiders dus die dingen niet met hun mond beleiden maar dit ook omzetten in daden.
Masr ja, vind ze maar eens...
En niet alleen radicaal andere denkers, je hebt ook druk nodig. Net na de overname en tijdens de AV discussie was die druk er. Een splitsing door CGI van Logica was toen wel een optie geweest in een CGI-NL en een Logica sterfhuis.
Maar ja, het toenmalige management had een korte termijn groei doelstelling en weinig financiële middelen om dat te doen dus zit CGI nu in de klem van een ongecontroleerde sanering waar je dat beter gecontroleerd zou willen doen.
Na drie jaar hebben ze het roer nog steeds niet gevonden of het nog niet los kunnen krijgen om het om te gooien.
Maar ja, het toenmalige management had een korte termijn groei doelstelling en weinig financiële middelen om dat te doen dus zit CGI nu in de klem van een ongecontroleerde sanering waar je dat beter gecontroleerd zou willen doen.
Na drie jaar hebben ze het roer nog steeds niet gevonden of het nog niet los kunnen krijgen om het om te gooien.
Verwijderd
nee Franssie. Het beleid word in Canada bepaald. Dus wat CGI NL nu meemaakt is een bewuste keuze. En dat door Canada gedicteerde beleid word door het NL MT gewoon klakkeloos uitgevoerd. Dat kan niet anders....
Als er al fouten zijn gemaakt bij de overname dan zijn die allang gecorrigeerd. 3 jaar is een hele lange tijd in het Anglosaksisch denken....
Met het drukdeel van je ben ik het wel eens. Daarom spreek ik ook van doeners. Eigenlijk een soort van dictators, maar als je snel het roer om wil gooien (en dat moet als je het vertrouwen terug wil winnen) dan is een polderaar niet de juiste persoon.
Als er al fouten zijn gemaakt bij de overname dan zijn die allang gecorrigeerd. 3 jaar is een hele lange tijd in het Anglosaksisch denken....
Met het drukdeel van je ben ik het wel eens. Daarom spreek ik ook van doeners. Eigenlijk een soort van dictators, maar als je snel het roer om wil gooien (en dat moet als je het vertrouwen terug wil winnen) dan is een polderaar niet de juiste persoon.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 19:33 ]
Beetje meer daadkracht had best gekund. Als ik het voor het zeggen had, was NLMT direct vervangen voor een half dozijn Canadezen bij de overname. Al was het maar om het signaal wat je daarmee afgeeft, dat er echt wat zou gaan veranderen.
Verwijderd
Even dromen:t_captain schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:21:
Beetje meer daadkracht had best gekund. Als ik het voor het zeggen had, was NLMT direct vervangen voor een half dozijn Canadezen bij de overname. Al was het maar om het signaal wat je daarmee afgeeft, dat er echt wat zou gaan veranderen.
Ik zou het volgende gedaan hebben:
Je wil er echt iets van maken:
- Een aantal Canadezen onderdeel laten uitmaken van het NL MT. Zo hou je als HQ een dikke vinger aan de pols
- Je haalt een deel binnen via extern. Die hoeven niet eens een IT achtergrond te hebben. Hoofdzaak is dat je een frisse blik van buitenaf inbrengt, met nieuwe, pragmatische ideeen. Je kunt bijvoorbeeld een aantal managers binnenhalen die uit het MKB komen (die bekijken zaken over het algemeen veel pragmatischer). Doel is om je weer duidelijk te onderscheiden van alle andere grote detacheerders.
- Vervolgens kijk je wie van de oude garde wil meewerken aan het nieuwe beleid. Degenen die valide argumenten hebben respecteer je ten dele. Maar degenen die dat niet willen stamp je eruit.
- Daarna kijk je in de organisatie in de lagere regionen wie deel kan/wil uitmaken van het MT. Dat zou best eens een level 2 consultant kunnen zijn. Zo zorg je voor verticale instroom. Mensen uit de organisatie die met de poten in de modder hebben gestaan.
- Het nieuwe MT gaat werken in eerste instantie voor een loon gelijk aan dat van een level 3 consultant. Zodra de resultaten aantonbaar verbeteren gaat dat omhoog naar een meer normaal MT niveau.
- Als je het nieuwe MT gevormd heb laat je ze een verklaring tekenen dat ze staan voor het ingezette beleid. Dat laat je ook naar de medewerkers zien. Mochten er dingen misgaan dan is het MT daar om de shit op te lossen. Ontslag wordt dan niet geaccepteerd. Zij zijn verantwoordelijk en ze mogen dat niet ontlopen. Degenen die zich aan wanbestuur schuldig maken vliegen er wel uit en worden persoonlijk aangeklaagd.
- Van de medewerkers wordt ook verwacht dat ze meedenken en oplossingen aanbrengen. Deze worden serieus bekeken en indien deze bruikbaar zijn worden ze omgezet. Kritiek leveren wordt aangemoedigd. Managers, teamleads e.d. die dit ontmoedigen/tegenwerken vliegen eruit.
- Geen overbodige poespas meer zoals nieuwe logotjes, geschuif met afdelingen, overbodige managementlagen, nutteloze meetings en zinloze trainingen. Doel is klanten binnenhalen en omzet maken./li]
- Medewerkers komen een dag per week naar kantoor om aan zaken mee te werken (Indien mogelijk). Als er trainingen gegeven worden dan zijn die onder werktijd./li]
- Geen loze beloftes meer./li]
- Er komt een helder en duidelijk beloningsbeleid. Geen vage criteria meer. Doel is verhogen van de medewerkertevredenheid./li]
- Weg met de landenorganisaties. Er wordt op Europees niveau gewerkt. Het enige je nog landelijk moet doen zijn HR, en Legal en deels Sales. Vestigingen in de grensstreek kunnen nu ook klanten van over de grens binnenhalen./li]
Vervangen door alleen Canadezen of het NLMT intact laten. Maakt niks uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 09:36 ]
Weet je dat ik me steeds meer ga ergeren aan deze uitspraak? De constante vergelijking met een vakbond, alsof de OR daarom maar zijn tanden niet hoeft te laten zien. Want ze zijn immers geen vakbond.Wijnands schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:11:
Of dat of de roep om een vakbond?
Door het woord vakbond er steeds bij te halen is dit een perfect voorbeeld van "framing". En dat vanuit onze eigen volksvertegenwoordiging.
@Wijnands: als OR man: hier moeten jullie echt mee stoppen. Je bent OR en dus vertegenwoordiger. De vergelijking met een vakbond moet je thuis laten. Dat is tegelijkertijd schadelijk voor je achterban en je eigen positie verzwakkend.
Verwijderd
Niet alleen het management(tot en met alle dcs) zou volledig moeten worden vervangen.
Maar ook de volledige HR staf. (waar ook geen zinnige discussie mee is te voeren)
Dat HR met het management mee heult is algemeen bekend maar ze voeren af en toe op eigen houtje een beleid die ook de schoonheids prijs niet verdient. Net als avotar volg ik dit topic alleen nog om te kijken of het nu beter gaat en of ik de juiste beslissing heb genomen. Het is echter reuze jammer te moeten lezen dat en bedrijf met zulke goede mensen naar de kloten wordt geholpen door het inhalige management.
Eigenlijk zouden alle medewerkers ontslag moeten nemen en gezamelijk in een nieuw op te richten bedrijf verder moeten gaan bij de bestaande klanten. Gevolg klant bilij en medewerkers blij. En het management heeft het nakijken. Volgens mij telet het concurrentie beding dan ook niet meer omdat het management een aantoonbaar wanbeleid voert.
Maar ook de volledige HR staf. (waar ook geen zinnige discussie mee is te voeren)
Dat HR met het management mee heult is algemeen bekend maar ze voeren af en toe op eigen houtje een beleid die ook de schoonheids prijs niet verdient. Net als avotar volg ik dit topic alleen nog om te kijken of het nu beter gaat en of ik de juiste beslissing heb genomen. Het is echter reuze jammer te moeten lezen dat en bedrijf met zulke goede mensen naar de kloten wordt geholpen door het inhalige management.
Eigenlijk zouden alle medewerkers ontslag moeten nemen en gezamelijk in een nieuw op te richten bedrijf verder moeten gaan bij de bestaande klanten. Gevolg klant bilij en medewerkers blij. En het management heeft het nakijken. Volgens mij telet het concurrentie beding dan ook niet meer omdat het management een aantoonbaar wanbeleid voert.
Verwijderd
Ik denk op dit moment, na 10 jaar trouwe dienst, idd sterk na over het indienen van mijn ontslag.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:40:
Niet alleen het management(tot en met alle dcs) zou volledig moeten worden vervangen.
Wat een ***** toko is dit geworden zeg,

Begrijp me niet verkeerd. Voor starters is het een prima tent om kennis en ervaring op te doen.
Als je tussen de 7 - 10 jaar werkervaring hebt dan raad ik sterk aan om ergens anders te gaan werken waar je wel wordt gewaardeerd. Tenzij je het prettig vindt om keer op keer geschoffeerd te worden of gebruikt te worden als schandknaapje voor het hogere management. Want ja daar hebben we er nog niet genoeg van getuige wederom een 3-tal VP benoemingen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 09:52 ]
Verwijderd
Dat is enigszins al gebeurt, het bedrijf heet bartosz. Echter is deze voor zover ik het weet nog niet landelijk operationeel.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:40:
Misschien is het 1 maart wederom de grote leegloop dagen. Maar of ons management daar ooit wakker van schud, ik gok van niet. Overigens om nog even weer terug te komen op de OR, ik weet dat daar een aantal mensen in zitten met een vrij sterke persoonlijkheid die zich niet zo snel van de wijs laten brengen. Ik vrees echter dat het overgrote deel wat er nog bij zit deze mensen toch helaas de mond weet te snoeren.
Wat betreft DCS is het ook vrij simpel, ik heb er nu 3 gehad (voorheen teamlead), waarvan er maar 1 in mijn ogen capabel was om ook daadwerkelijk de belangen van beide partijen te behartigen. De andere 2 waren niets anders dan puppets-on-a-string. Dus hoe men erbij komt dat deze mensen nu ineens enorm gekwalificeerd zijn voor de job, ik weet het niet.
Dat is mijn grote frustratie: je kunt dreigen op te stappen als zaken niet verbeteren, maar dat interesseert het management helemaal niets. Zelfs als mensen massaal hun onvrede tonen door ontslag te nemen, laat het hen volkomen koud.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:49:
[...]
Misschien is het 1 maart wederom de grote leegloop dagen. Maar of ons management daar ooit wakker van schud, ik gok van niet.
Om wat voor reden dan ook ziet men nog steeds niet het verband tussen het CGI-beleid en de grote krimp.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:40:

Dat zou ik wel eens willen zien!
Mocht het relatiebeding nog steeds geldig zijn, dan kunnen de medewerkers dat negeren. Het management zelf heeft het geld niet meer voor het voeren van 1000 rechtszaken.
Vandaar mij "donkere-kant" reactie van gisteren. Anders valt het gewoon niet uit te leggen.Lurker1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:03:
Om wat voor reden dan ook ziet men nog steeds niet het verband tussen het CGI-beleid en de grote krimp.
Er is een hoger spel gaande. Kan niet anders.We worden pan-klaar gemaakt.
Als ze ons weg willen hebben, waarom zeggen ze dat dan niet gewoon? Dan weet iedereen waar hij aan toe is.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:24:
[...]
Vandaar mij "donkere-kant" reactie van gisteren. Anders valt het gewoon niet uit te leggen.
Er is een hoger spel gaande. Kan niet anders.We worden pan-klaar gemaakt.
Het grote probleem voor de Nederlandse vestiging van CGI zijn de absurde rendementseisen die er vanuit Canada worden gesteld. In de huidige markt is 15% winst een onredelijke als je ook je personeel op een normale wijze wilt bijscholen en de arbeidsvoorwaarden wilt onderhouden op een redelijke manier.
Ook geen ruimte voor investeringen in leuke dingen.
Ze leggen Canadese normen langs de Nederlandse maatlat en dat gaat niet werken zolang de IT-markt niet gaat boomen als in de 90-er jaren.
En als we de eisen niet halen komt er vanuit Canada geen ruimte voor loonsverhoging en zullen alleen individuele gevallen (gedeeltelijk) worden aangepast. Dus verwacht er voorlopig maar niet te veel van.
Sorry, ik kan het ook niet positiever maken.
Ze leggen Canadese normen langs de Nederlandse maatlat en dat gaat niet werken zolang de IT-markt niet gaat boomen als in de 90-er jaren.
En als we de eisen niet halen komt er vanuit Canada geen ruimte voor loonsverhoging en zullen alleen individuele gevallen (gedeeltelijk) worden aangepast. Dus verwacht er voorlopig maar niet te veel van.
[ Voor 3% gewijzigd door LowLevel op 11-12-2015 10:58 ]
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Al sinds het vertrek van Sake heb ik het idee dat zijn terugtreden hier iets mee te maken heeft. Ben helaas niet in de positie geweest dit aan hem persoonlijk te vragen. Dat de rendementseisen absurd zijn durf ik overigens te betwijfelen. Dat wij in Nederland op dit moment moeite hebben aan deze eisen te voldoen wil nog niet zeggen dat de lat te hoog ligt.LowLevel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:57:
Het grote probleem voor de Nederlandse vestiging van CGI zijn de absurde rendementseisen die er vanuit Canada worden gesteld. In de huidige markt is 15% winst een onredelijke als je ook je personeel op een normale wijze wilt bijscholen en de arbeidsvoorwaarden wilt onderhouden op een redelijke manier.
[ Voor 8% gewijzigd door empheron op 11-12-2015 11:20 . Reden: nuancering ]
* Reneger zet een nieuwe emmer stront klaar
Ik snap dit hele gezeik even niet meer. Als t je niet zint, ga dan weg, en loop geen stront te gooien over CGI op een publiekelijk forum. Be the bigger guy.
Ik snap dit hele gezeik even niet meer. Als t je niet zint, ga dan weg, en loop geen stront te gooien over CGI op een publiekelijk forum. Be the bigger guy.
Verwijderd
Reneger, Niemand loopt met stront te gooien. Iedereen is volgens mij alleen maar verbaast en vraagt zich af wat het hogere plan is. Hoe kan het nu dat in een aantrekkende markt voor IT'ers en met een groep goede mensen die CGI heeft er zo verschrikkelijk raar vanuit het management wordt gehandeld richting die groep.
Al het management handelen werkt demotiverend inplaats van inspirerend.
CGI mag in zijn handjes knijpen men beseft niet wat men aan potentie in handen heeft maar men is dit in rap tempo aan het afbreken en wat voor doel dient dat. En communicatie over de achtergronden van dit idiote management gedrag wordt niet gegeven.
CGI mag in zijn handjes knijpen men beseft niet wat men aan potentie in handen heeft maar men is dit in rap tempo aan het afbreken en wat voor doel dient dat. En communicatie over de achtergronden van dit idiote management gedrag wordt niet gegeven.
Dat is precies wat er gebeurt en de reden dat ik er ooit ben uitgestapt. Echter, de OR is wel een zeer representatieve afspiegeling van de populatie CGI medewerkers. Het overgrote deel stemde bij de poll eerst tegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden, draaide en tekende vervolgens vrijwillig voor verslechterde arbeids voorwaarden. Het krimpen en herverdelen van salarissen was een van de doelen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden....Overigens om nog even weer terug te komen op de OR, ik weet dat daar een aantal mensen in zitten met een vrij sterke persoonlijkheid die zich niet zo snel van de wijs laten brengen. Ik vrees echter dat het overgrote deel wat er nog bij zit deze mensen toch helaas de mond weet te snoeren.
Een heel contingent is al vertrokken. Het verloop zegt ook iets over de arbeidsmarktpositie van de achterblijvers en de kwaliteit van wat CGI nog kan leveren. Sinds het arbeidsvoorwaardendebacle is de geest uit de fles en is er sprake van een negatieve spiraal. Het is door het NL_MT zelf geïnitieerd, de vraag is of ze er op tijd weten uit te komen.Eigenlijk zouden alle medewerkers ontslag moeten nemen ...
Kunnen? Of willen?ESPACE schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:39:
Een heel contingent is al vertrokken. Het verloop zegt ook iets over de arbeidsmarktpositie van de achterblijvers en de kwaliteit van wat CGI nog kan leveren. Sinds het arbeidsvoorwaardendebacle is de geest uit de fles en is er sprake van een negatieve spiraal. Het is door het NL_MT zelf geïnitieerd, de vraag is of ze er op tijd weten uit te komen.
En dit is nieuw?Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
Reneger, Niemand loopt met stront te gooien. Iedereen is volgens mij alleen maar verbaast en vraagt zich af wat het hogere plan is. Hoe kan het nu dat in een aantrekkende markt voor IT'ers en met een groep goede mensen die CGI heeft er zo verschrikkelijk raar vanuit het management wordt gehandeld richting die groep.
Nee, dit is niet nieuw. Het probleem is dat het niet 'oud' wordt oftewel blijvend is. En ik vind zelf dat je de buitenwereld best mag vertellen wat je lange termijn perspectief is bij CGI. Daar is dit forum juist voor.
Ik beperk mijn mening verder tot op Yammer, maar ben net zo positief gestemd als de collega's hier.
Ik beperk mijn mening verder tot op Yammer, maar ben net zo positief gestemd als de collega's hier.
[ Voor 3% gewijzigd door jil_s op 11-12-2015 11:57 ]
Ik vind dat je dit niet zo kunt stellen, ja er is veel kwaliteit vertrokken en aan het vertrekken.ESPACE schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:39:
[...]
<>
Een heel contingent is al vertrokken. Het verloop zegt ook iets over de arbeidsmarktpositie van de achterblijvers en de kwaliteit van wat CGI nog kan leveren. <>
En nog ken ik veel goede collega's die bij CGI prima werk afleveren en misschien nog wel wat hoop hebben op een betere toekomst of gewoon nog wachten op een mooie kans.
De groep wordt kleiner, maar CGI kan nog wel kwaliteit leveren.
Beetje makkelijk, vindt je ook niet, om dit vanuit je luie stoel vanaf te overkant naar ons te toeteren?Reneger schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:18:
* Reneger zet een nieuwe emmer stront klaar
Ik ben blij voor je dat een een nieuwe wg hebt gevonden. Maar ik wil mijn huidige baan absoluut niet kwijt. Daarvoor is het spelletje veel te leuk. Neemt niet weg dat ik gruwelijk ontevreden ben over de huidige stavaza binnen CGI. En (zoals eerder gezegd) kennelijk is dat nog niet vaak genoeg herhaald. Ik zal blijven knokken om deze ellende aan de kaak te stellen. Wel vanuit de anonimiteit, want één keer hardhandig en pijnlijk geschoren worden is voldoende.
Heb ik de afgelopen twee jaar al een keer vermeld dat ik niet begrijp hoe het ooit zover is gekomen, en dat het eeuwig zonde is dat we niet gewoon met z'n allen een vuist hebben gemaakt?ESPACE schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:39:
[...]
Het overgrote deel stemde bij de poll eerst tegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden, draaide en tekende vervolgens vrijwillig voor verslechterde arbeidsvoorwaarden.
Ik ben nog steeds gelieerd aan CGI. Ik lees ook Yammer, en schuw niet om mijn mening te uiten, zelfs onder mijn volledige naam.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:22:
[...]
Beetje makkelijk, vindt je ook niet, om dit vanuit je luie stoel vanaf te overkant naar ons te toeteren?
Ik ben blij voor je dat een een nieuwe wg hebt gevonden. Maar ik wil mijn huidige baan absoluut niet kwijt. Daarvoor is het spelletje veel te leuk. Neemt niet weg dat ik gruwelijk ontevreden ben over de huidige stavaza binnen CGI. En (zoals eerder gezegd) kennelijk is dat nog niet vaak genoeg herhaald. Ik zal blijven knokken om deze ellende aan de kaak te stellen. Wel vanuit de anonimiteit, want één keer hardhandig en pijnlijk geschoren worden is voldoende.
Misschien is het makkelijk voor mij. Maar andere kant, ik heb compleet geen wrok jegens CGI. Ik heb er jaren lang gewerkt, met heel veel plezier. En de salarisrondes, ach. bij zoveel werkgevers gaat het ook zo. Mijn eerste werkgever was ook geen vetpot. Bij CGI heb ik altijd het geluk gehad dat ik er wat bij kreeg, andere kant, ik heb er altijd gruwelijk hard voor gewerkt. De reden dat ik weg ben gegaan is omdat ik het vond voor een volgende stap. Een stap die al jaren in mijn hoofd ronddoolde.
Ik snap de wrok, de negativiteit. Maar op de manier zoals het nu hier op tweakers geventileerd wordt is in mijn ogen gewoon niet goed. En ik denk dat jullie jezelf hiermee ook hard in de vingers snijden. Waarom?
Nieuwe potentiele medewerkers, de jonge honden, lezen dit ook. De junioren waar iedereen het over heeft. Jonge jongens, of meisjes, die een zeer positieve invloed kunnen hebben op de winst van CGI NL. Waardoor er dus een groter budget is voor verhogingen.
Uiteraard is dit afhankelijk van de matrix, maar dan nog.
In het geval van nu snap ik het dat de EE en hoger beloond worden. EE is een indicatie dat die persoon de ballen uit de broek werkt, goede dingen doet. En já, binnen CGI gaat het ook om zichtbaarheid wat gewaardeerd wordt. En já, dat is lastig naast een fulltime klus. Maar het is niet onmogelijk. Het zijn kleine zaken als het vaak aanwezig zijn op OU meetings. Of een presentatie geven. Of collega's uit de brand helpen. Kleine zaken die weliswaar tijd kosten, buiten de 40 uur om soms. Maar op die manier strijdt je wel voor je eigen positie. Uiteraard is het ook afhankelijk van de beoordelend persoon. Misschien is dat een stukje geluk wat je moet hebben, maar ook daar heb je invloed op. (Optie3 daar gelaten, daar brand ik mn vingers niet aan).
Dit topic is gesloten.