Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:
  • 346.296 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Was sich liebt, das neckt sich!

Ik heb 17 jaar met hart en ziel voor het bedrijf gewerkt. Ik was succesvol en heb samen successen gevierd. Ik was altijd een flinke cash-cow voor CGI. Desondanks is de relatie stukgelopen omdat afspraken niet meer gerespecteerd werden, ik tot in het diepst van mijn ziel geschoffeerd werd en uiteindelijk bedrogen werd. De core-values van CGI-NL zijn na de overname door CGI dermate veranderd dat er geen match meer was.

Ik ben 3 jaar geleden met pijn in het hart vertrokken. Ik heb er om gerouwd. Ik heb CGI-NL gevolgd en het is alleen maar verder bergafwaarts gegaan. Verantwoordelijke bestuurders zijn inmiddels ook vertrokken.

Het vertrek was goed! Het is uitermate inspirerend om weer te werken voor een succesvol bedrijf en daar een waardevolle bijdrage te leveren. Het vertrek heeft mijn carrière in vele opzichten een flinke impuls gegeven en geholpen een aantal persoonlijke ambities te realiseren. Uiteindelijk ben ik er veel gelukkiger van geworden!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Espace... laat het los jongen..., laat het gaan!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Jacob 8
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-01-2022
Wat mij opvalt is dat veel personen hier reageren vanuit hun ervaringen in het verleden. Hoewel het bedrijf al een aantal jaren als CGI door het leven gaat, is ook binnen deze periode een verandering merkbaar. Zoals hierboven genoemd heeft dit te maken met wisselingen in het management (op alle niveaus), maar ook met de opbouw van het personeelsbestand en de verder ingezette cultuurimplementatie. Dit Werken bij-topic is volgens mij bedoeld om geïnteresseerden te informeren over het werken bij en de ervaringen met CGI. Voor beide categorieën zou ik mij laten bijpraten door personen die nu bij CGI werken.

Mijn tip: kijk op cginederland.nl, zoek jouw interessegebied op (bv onder Trends en thema's) en bel de contactpersoon die bij dit topic wordt genoemd. Neem aan dat iedereen door de 'managementpraat' heen kan prikken en dan kun je tegelijk eens even lekker sparren over jouw interessegebied. Baat het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het netwerk met oud collega's is nog altijd heel goed. De goede herinneringen blijven!

Een CGI alumni borrel zou een mooie netwerk gelegenheid zijn om oude en nieuwe ervaringen te delen en kansen voor CGI te vergroten.

[ Voor 62% gewijzigd door ESPACE op 21-02-2018 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 19:43
Van wat ik hoor van oud-collega's die nog steeds in dienst zijn is er nog steeds geen ruimte voor loonontwikkeling.

Dat is gewoon schrijnend in de huidige markt. Hoe "mooi" het bedrijf ook is.

Als ik dat hoor ben ik echt blij dat ik weg ben gegaan. Inmiddels bijna 4 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 16:18
Montifaud schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:49:
Van wat ik hoor van oud-collega's die nog steeds in dienst zijn is er nog steeds geen ruimte voor loonontwikkeling.

Dat is gewoon schrijnend in de huidige markt. Hoe "mooi" het bedrijf ook is.

Als ik dat hoor ben ik echt blij dat ik weg ben gegaan. Inmiddels bijna 4 jaar geleden.
Er is wel degelijk ruimte echter is de manier van belonen/procedure voor sommige mensen/collega's heel onvoordelig (een niet jaarlijks opgewaardeerd ijkpunt binnen de levels is hiervan de oorzaak). Vraag de gemiddelde nieuwe (jonge) medewerker en je zal horen dat ze uitermate tevreden zijn met de manier van belonen en zij krijgen dan ook jaarlijks (of periodiek) goede verhogingen. Collega's die hoog qua salaris in hun level zitten zijn degene die ontevreden zijn. Dit is dus iets wat vooral mensen raakt die al (heel) lang bij CGI (CMG/Logica) werken. Zelf merk ik dat helaas ook maar om te beweren dat er totaal geen ruimte is niet waar, het gaat om bepaalde goed verdienende collega's die er weinig of niets bij krijgen en begrijpelijk geeft dat natuurlijk een vertekend beeld als hier bepaalde mensen beweren dat er totaal geen ruimte binnen CGI is voor verhogingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
En dan ook de mensen die de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet hebben geaccepteerd die elke groei in salaris kunnen vergeten zolang ze bij dit "prachtige" bedrijf blijven.
Het maakt ook niet uit hoe je presteert wat de motivatie ook niet ten goede komt.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
avotar schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:20:
Je beseft dat je zijn post alleen maar bekrachtigd hebt he ;)
Oke, jij wint :)
Voor juniors met minder dan 5 jaar ervaring is CGI een uitstekende keus.

Alle anderen moeten op een verd_md goed plekje zitten, anders kunnen ze beter snel een andere wg zoeken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 19:43
rikoos schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Er is wel degelijk ruimte echter is de manier van belonen/procedure voor sommige mensen/collega's heel onvoordelig (een niet jaarlijks opgewaardeerd ijkpunt binnen de levels is hiervan de oorzaak). Vraag de gemiddelde nieuwe (jonge) medewerker en je zal horen dat ze uitermate tevreden zijn met de manier van belonen en zij krijgen dan ook jaarlijks (of periodiek) goede verhogingen. Collega's die hoog qua salaris in hun level zitten zijn degene die ontevreden zijn. Dit is dus iets wat vooral mensen raakt die al (heel) lang bij CGI (CMG/Logica) werken. Zelf merk ik dat helaas ook maar om te beweren dat er totaal geen ruimte is niet waar, het gaat om bepaalde goed verdienende collega's die er weinig of niets bij krijgen en begrijpelijk geeft dat natuurlijk een vertekend beeld als hier bepaalde mensen beweren dat er totaal geen ruimte binnen CGI is voor verhogingen.
Ja, maar dat was in mijn tijd ook al zo. Ik kwam 2002 binnen op level 2 en heb in 6 jaar mijn salaris flink zien stijgen. Maar daarna blijf je gewoon jaren hangen. Terwijl je tarief hoog blijft. Ergens blijft er teveel geld hangen aan de strijkstok (aandeelhouders, gebouwen, managers...?)

• Jan Jacob 8
Ik denk dat het klopt dat CGI een hele interessante keuze is voor ambitieuze starters die willen investeren in hun toekomst. Je hebt bij CGI wereldwijd 72.500 collega's die tezamen een gigantisch netwerk aan kennis vormen, je kunt vanwege de organisatie-inrichting zowel domein- als marktkennis opbouwen en je kunt binnen je eigen teampje veel eigen ondernemerschap en verantwoordelijkheid kwijt.

En als je het leuk vindt om met nieuwe technologieën aan de slag te gaan: er is binnen CGI een unit die zich specifiek richt op o.a. Advanced Analytics, Cloud Native Development, Cybersecurity en Blockchain om samen met de industrie-units en 'derden' (zoals klanten, Universiteiten en start-ups) klanten verder te helpen in hun dienstverlening. Zou een prima start van je loopbaan kunnen zijn.

En mocht je na 5 jaar weer verder trekken, dan is dat natuurlijk een persoonlijke keuze. Maar er zijn ook zat voorbeelden van CGI-ers die zich verder ontwikkelen richting een senior expert- of managementrol. En de organisatie is heel plat, dus in 5, 6 stappen zit je op de stoel van de CEO in Canada ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
En die zit vast een stuk beter dan sommige ouwe rotstoelen in onze kantoren. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Jan Jacob 8 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:35:
Maar er zijn ook zat voorbeelden van CGI-ers die zich verder ontwikkelen richting een senior expert- of managementrol.
Klets. De personen die in jouw voorbeeld passen (ik ken ze persoonlijk) kun je op een hand tellen en zijn totaal a-representatief. Ga er maar vanuit dat je vanaf level 3 stil gaat staan. Tenzij je zeeeer getalenteerd bent, op het juiste paard hebt gewed (kwa technologie of team) of bereid bent achterlijk veel te investeren. Level 4 en hoger is voor 90-95% van de level 3 collega' s volstrekt onhaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 16:26

avotar

P0werd by Black Coffee

Montifaud schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Ja, maar dat was in mijn tijd ook al zo. Ik kwam 2002 binnen op level 2 en heb in 6 jaar mijn salaris flink zien stijgen. Maar daarna blijf je gewoon jaren hangen. Terwijl je tarief hoog blijft. Ergens blijft er teveel geld hangen aan de strijkstok (aandeelhouders, gebouwen, managers...?)
Als het zo bekijkt, moet je sowieso niet in de detachering zitten.
ZZP'er is dan wellicht meer voor jou.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iploco
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09-2023
snelkeuze0017 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:42:
[...]Level 4 en hoger is voor 90-95% van de level 3 collega' s volstrekt onhaalbaar.
Ik ken anders genoeg collega's die wel doorstromen in levels. Wel met wat inzet en betrokkenheid, natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Jacob 8
snelkeuze0017 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Klets. De personen die in jouw voorbeeld passen (ik ken ze persoonlijk) kun je op een hand tellen en zijn totaal a-representatief. Ga er maar vanuit dat je vanaf level 3 stil gaat staan. Tenzij je zeeeer getalenteerd bent, op het juiste paard hebt gewed (kwa technologie of team) of bereid bent achterlijk veel te investeren. Level 4 en hoger is voor 90-95% van de level 3 collega' s volstrekt onhaalbaar.
Volgens mij zijn wij het grotendeels eens snelkeuze0017: 'achterlijk veel' is wellicht wat overdreven gesteld, maar dat je moet investeren in een rol die veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt (naar je team, klant en de shareholders) lijkt mij niet meer dan normaal. En zelfs dan is dat niet voor iedereen weggelegd.

En ik heb even voor je gekeken op werkenbijcgi.nl: er zijn op dit moment 11 vacatures op director-niveau: 8 DCS (team, business development, sales, delivery) en 3 DCE/TL (business development, thought leadership). Volgens mij mogelijkheden genoeg dus. Maar je moet er wel wat voor doen en kunnen. Nogmaals; lijkt mij niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
11 + 8 + 3 / 2650 = 0,83%
Jij leeft in een andere wereld ("Volgens mij mogelijkheden genoeg dus.") dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Jacob 8
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:42:
11 + 8 + 3 / 2650 = 0,83%
Jij leeft in een andere wereld ("Volgens mij mogelijkheden genoeg dus.") dan ik.
Ik kijk daar inderdaad anders tegenaan: er zijn binnen CGI Nederland meer dan 200 directorsfuncties en hoger (= potentiele mogelijkheden). Hiervan zijn er op dit moment 11 vacant, waarvan je er – hoe goed je ook bent - precies 1 tegelijk kunt invullen ;) Maar kies vooral je eigen invalshoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Het heeft weinig met invalshoek of perspectief te maken. Meer met realiteit. Ik zie het om me heen, ervaar hetzelf en de cijfers bevestigen het: Na level 3 is er vrijwel geen carrièreperspectief bij CGI. Daar kun je positief of optimistisch tegen aan kijken, maar het verandert niks aan de feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 19:11

Arfman

Drome!

Maak je niet druk, Jan Jacob heeft exact 4 posts gemaakt op dit mooie forum waarvan alle 4 in dit topic ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:02
Arfman schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:34:
Maak je niet druk, Jan Jacob heeft exact 4 posts gemaakt op dit mooie forum waarvan alle 4 in dit topic ;)
Hij weet dus nog niet dat je in dit topic alleen maar negatieve ervaringen uit een ver verleden mag noemen en blijven herhalen. Positieve ervaringen over de afgelopen jaren kunnen alleen maar gekwalificeerd worden als Fake News ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
marcelmg2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:40:
Positieve ervaringen over de afgelopen jaren kunnen alleen maar gekwalificeerd worden als Fake News ;)
Ik vraag je de positieve uitdaging aan te nemen en ons te vertellen hoeveel level 3's jij kent die in de afgelopen paar jaar promotie hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:02
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:43:
[...]

Ik vraag je de positieve uitdaging aan te nemen en ons te vertellen hoeveel level 3's jij kent die in de afgelopen paar jaar promotie hebben gemaakt.
In mijn directe omgeving 2 die het afgelopen jaar van L3-->L4 naar nu DC-SDM zijn gegaan.
Naast een hele rits teamleads (ook L3) die nu DCS zijn.
Maar we kennen allemaal wel iemand die zn hele leven rookte en op 98 jarige leeftijd overleed bij het parachute springen, en iemand die nooit rookte op 20 jarige leeftijd aan iets ergs overleed.
Het beperkte beeld kan zijn omdat jij ze niet ziet in je omgeving, en ik het dan toevallig wel weer zie.

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmg2 op 23-02-2018 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:33
Ik heb hier nooit veel gemeld en inmiddels ben ik alweer een tijdje ex cgi er. Ik heb een mooie stap weten te maken.
Maar wat een gezever in dit topic altijd zeg van dezelfde mensen. Op die manier zal het nooit wat worden met CGI.
Het bedrijf biedt kansen zat als je ze weet te pakken. Misschien ben ik een van die mensen die altijd veel in mezelf en het bedrijf heb geïnvesteerd en daar vruchten van heb geplukt. Ik kijk dus ook gewoon positief terug op mijn tijd.
Maar dat veel mensen stil blijven staan op L3 weet iedereen nu wel. (Zelfs L3 heeft niet iedereen de capaciteiten voor om te bereiken.) Dan moet je of dat stapje extra kunnen leveren om naar L4 te komen, of weggaan of gewoon tevreden zijn met wat je wel hebt bereikt...
Geklaag over van alles en nog wat (koffiemachines, bureaustoelen) is een beetje treurig wat mij betreft.
Ik denk dat CGI voor heel veel mensen een mooie startplek is waar je prima kwaliteiten kan opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
marcelmg2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:51:
[...]

In mijn directe omgeving 2 die het afgelopen jaar van L3-->L4 naar nu DC-SDM zijn gegaan.
Naast een hele rits teamleads (ook L3) die nu DCS zijn.
Da's een level 5 functie DCS.

Naar level 4 lijkt wel iets van een glazen plafond te zitten. Ik ken er eentje die dit de laatste anderhalf jaar gedaan heeft.
Gehakt schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:26:

Geklaag over van alles en nog wat (koffiemachines, bureaustoelen) is een beetje treurig wat mij betreft.
Geklaag hier is sowiso treurig maar in dit geval begrijp ik het wel.
Ik denk dat CGI voor heel veel mensen een mooie startplek is waar je prima kwaliteiten kan opdoen.
Dat is zeker heel erg waar!

[ Voor 38% gewijzigd door Wijnands op 23-02-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 19:11

Arfman

Drome!

[...]

Hij weet dus nog niet dat je in dit topic alleen maar negatieve ervaringen uit een ver verleden mag noemen en blijven herhalen. Positieve ervaringen over de afgelopen jaren kunnen alleen maar gekwalificeerd worden als Fake News ;)
Dat bedoelde ik niet ;)
Zo'n account komt gewoon over als een betaald account om alles een positieve draai te geven. Daar zijn er meer van dan je denkt en zeker niet alleen hier.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan Jacob 8
Arfman schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Dat bedoelde ik niet ;)
Zo'n account komt gewoon over als een betaald account om alles een positieve draai te geven. Daar zijn er meer van dan je denkt en zeker niet alleen hier.
Beste Arfman -

Ik word hier (helaas) niet voor betaald en ja, ik zit alleen op dit topic omdat ik bij CGI werk en (meestal) trots ben om voor dit bedrijf te werken. Ik zou ook niet weten waarom ik mij op een Ervaring werken bij... van een collegabedrijf zou moeten bevinden, als ik daar helemaal geen actuele en eigen informatie van heb.

Waarom ik mij, sinds kort, meng op dit forum is dat het mij steekt dat hier veel vanuit de onderbuik discussies worden gevoerd en daarbij regelmatig in cirkeltjes wordt geredeneerd zonder nieuwe informatie. En omdat ik vind dat we bij CGI Nederland een goede weg zijn ingeslagen, en dat graag onder de aandacht breng.

En ondanks mijn enthousiasme voor CGI (sorry), probeer ik hier met name feiten in te brengen en niemand een mening op te dringen: kijk zelf maar wat je met de informatie doet. Volgens mij is dat precies waar dit forum voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
voor je feiten naar buiten brengt, positief of negatief, adviseer ik wel even om te kijken in de Social Media Policy die je hebt ondertekend als onderdeel van het Ethics vinkje.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LowLevel
[...]

Als negatieve zaken uit het verleden niet worden gecorrigeerd, dan worden het automatisch negatieve zaken uit het heden. En stilstand in groei wordt door de jaren een steeds nagatiever punt uit het heden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
LowLevel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Als negatieve zaken uit het verleden niet worden gecorrigeerd, dan worden het automatisch negatieve zaken uit het heden. En stilstand in groei wordt door de jaren een steeds nagatiever punt uit het heden.
Laat mij dit op persoonlijke noot dan tegenspreken : ik ben zowel qua rol, uitdagende opdracht als salaris de afgelopen jaren flink gegroeid. Dit zal ongetwijfeld niet voor iedereen in de organisatie gelden, maar dat is nergens zo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik ben heel positief bij dit bedrijf binnen gekomen. Daarna is het een verhaal geworden van niet nagekomen afspraken en stagnering in groei. Sorry dat ik daar niet positief van kan worden.Je kan het natuurlijk af doen als oud zeer, of de ervaring van een enkeling, maar dat neemt niet mee dat dat niet is verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 15:30
LowLevel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:05:
Ik ben heel positief bij dit bedrijf binnen gekomen. Daarna is het een verhaal geworden van niet nagekomen afspraken en stagnering in groei. Sorry dat ik daar niet positief van kan worden.Je kan het natuurlijk af doen als oud zeer, of de ervaring van een enkeling, maar dat neemt niet mee dat dat niet is verandert.
Ik ben heel positief bij dit bedrijf binnen gekomen. Daarna is het een verhaal geworden van leuke opdrachten, gezellige collega's en continue groei (in uitdagingen en salaris). Sorry dat ik daar niet negatief van kan worden. Je kan het natuurlijk af doen als naïviteit, of de ervaring van een enkeling, maar dat neemt niet mee dat dat niet is verandert.

Wat maakt oud zeer meer waarheid/waarde hebben dan huidige positieve ervaringen?

Alle ervaringen moeten belicht worden. Dus kom nou niet vanuit oud zeer alle positieve ervaringen als niets waard af doen. (Geld voor meerderen die de soundtrack van Frozen maar niet lijken te snappen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Die positieve ervaringen moeten voor mij dan waarschijnlijk nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-01-2022
Die level 5 DCS functies zijn toch wel de meest bizarre zet die dit bedrijf ooit heeft gedaan.
Level 2 en 3's die opeens (met behoud van salaris) level 5 werden, gewoon hun werk bij de klant bleven doen en wat team management erbij gingen doen. En daarnaast dan DCS'n die helemaal nooit bij de klant komen, behalve om koffie te drinken. Is dat nou echt wat men in Canada bedoelde?

[ Voor 13% gewijzigd door JimmmJohnson op 27-02-2018 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@LowLevel nee jij moet doen wat ik en vele anderen ook deden, accepteren dat de werkwijze van CGI niet bij jezelf past en afscheid nemen. En dan je ex partner het beste wensen en het loslaten. En dus ook de mensen die wel happy zijn bij CGI succes wensen.

uiteindelijk wordt jijzelf daar gelukkiger van en dit topic ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:20:
Laat mij dit op persoonlijke noot dan tegenspreken : ik ben zowel qua rol, uitdagende opdracht als salaris de afgelopen jaren flink gegroeid.
Dan ben je maximaal L3, maar waarschijnlijk L2. En dan voldoe je prima aan de conclusie waar we het met z'n allen wel over eens zijn: CGI is een prima kickstarter voor je carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:06:
[...]

Dan ben je maximaal L3, maar waarschijnlijk L2. En dan voldoe je prima aan de conclusie waar we het met z'n allen wel over eens zijn: CGI is een prima kickstarter voor je carrière.
Je beide aannames zijn niet correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iploco
Voor mij geldt hetzelfde als voor hawkeyenl9393.
hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Je beide aannames zijn niet correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1046529

Ik ben een nieuwe member en voor mij valt het tot nu toe tegen. Het CGI dat mij geschetst werd, verschilt nogal van de werkelijkheid. Voor mij waren voornamelijk training, een hecht team en plezier op het werk de punten die ik onthouden heb van het sollicitatiegesprek.

Nu, vier maanden later, heb ik dat nog niet zo ervaren.

Ik ben vanaf dag 2 ingezet bij de klant, na een middag training van een collega in twee technieken waar ik geen ervaring mee had. Ik voel me nogal in het diepe gegooid. Mijn aanvragen voor training/boeken voor zelfstudie is tot op heden nog niet veel mee gedaan.

Wat betreft hechte teams: Komende van een interne IT afdeling, ben ik geschrokken van hoe niet hecht de teams zijn. Ik zie mensen die op hun laatste werkdag geen enkel afscheid krijgen. Er roepen 2-3 collega's wat vanaf hun bureau en dat was dan je dienstverband bij CGI. Ik snap ook dat het komt door het grote verloop maar desondanks vind ik de oppervlakkigheid van de relaties tussen collega's erg zichtbaar.

Ook is er weinig tijd om elkaar te helpen of bij te springen. Eventjes een uurtje hulp vragen aan een meer ervaren collega (op een ander project) is erg lastig in verband met tijdsdruk en billable uren...

Veel plezier op het werk heb ik ook niet. Collega's spreken vrijwel uitzonderlijk over werkgerelateerde zaken en lunchpauzes worden, bij het aanschuiven van de projectmanager, regelmatig omgetoverd in meetings.

Ik zie ook zeker de voordelen van het werken bij CGI: Er zijn interessante projecten en je kunt er veel leren. Ik zie dan ook voornamelijk jonge mensen, zonder gezin en zonder veel verantwoordelijkheden in hun privé leven: Zij hebben de flexibiliteit die noodzakelijk is om bij een bedrijf als CGI te werken.

Voor mijzelf: Ik geef het nog een aantal maanden om te wennen voordat ik een beslissing maak of ik blijf of wegga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jacob 8
Anoniem: 1046529 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:38:
Voor mijzelf: Ik geef het nog een aantal maanden om te wennen voordat ik een beslissing maak of ik blijf of wegga.
Er is nog een 3e optie, geheel conform de oproep die Dirk de Groot in de laatste Town Halls heeft gedaan: ga 'solliciteren' bij een andere DCS die zijn team wel op orde heeft en die wel (met haar/zijn team) de juiste support geeft aan nieuwe collega's zoals jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja... dat heb ik vandaag ook verteld tegen een grote groep nieuwe collega's. Er kan veel maar je moet er ook zelf wat van maken. Wordt er niks met een training verzoek gedaan? Ga het gesprek aan waarom niet en maak afspraken. Lukt dat niet? Ga naar de volgende management laag!

Gebrek aan sociale cohesie her en der dat zie ik helaas ook wel gebeuren en ik weet niet zo goed wat we daar aan kunnen doen. Als je een beetje een netwerk hebt kom je vanzelf mensen tegen om mee te kletsen maar als je dat nog niet hebt is het lastig... Goede ideeen zijn welkom.

Afscheid nemen van mensen zijn we inderdaad slecht in en dat is ook heel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 1046529 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:38:
Ik ben een nieuwe member en voor mij valt het tot nu toe tegen. Het CGI dat mij geschetst werd, verschilt nogal van de werkelijkheid. Voor mij waren voornamelijk training, een hecht team en plezier op het werk de punten die ik onthouden heb van het sollicitatiegesprek.

Nu, vier maanden later, heb ik dat nog niet zo ervaren.

Ik ben vanaf dag 2 ingezet bij de klant, na een middag training van een collega in twee technieken waar ik geen ervaring mee had. Ik voel me nogal in het diepe gegooid. Mijn aanvragen voor training/boeken voor zelfstudie is tot op heden nog niet veel mee gedaan.

Wat betreft hechte teams: Komende van een interne IT afdeling, ben ik geschrokken van hoe niet hecht de teams zijn. Ik zie mensen die op hun laatste werkdag geen enkel afscheid krijgen. Er roepen 2-3 collega's wat vanaf hun bureau en dat was dan je dienstverband bij CGI. Ik snap ook dat het komt door het grote verloop maar desondanks vind ik de oppervlakkigheid van de relaties tussen collega's erg zichtbaar.

Ook is er weinig tijd om elkaar te helpen of bij te springen. Eventjes een uurtje hulp vragen aan een meer ervaren collega (op een ander project) is erg lastig in verband met tijdsdruk en billable uren...

Veel plezier op het werk heb ik ook niet. Collega's spreken vrijwel uitzonderlijk over werkgerelateerde zaken en lunchpauzes worden, bij het aanschuiven van de projectmanager, regelmatig omgetoverd in meetings.

Ik zie ook zeker de voordelen van het werken bij CGI: Er zijn interessante projecten en je kunt er veel leren. Ik zie dan ook voornamelijk jonge mensen, zonder gezin en zonder veel verantwoordelijkheden in hun privé leven: Zij hebben de flexibiliteit die noodzakelijk is om bij een bedrijf als CGI te werken.

Is dit niet iets wat speelt bij veel detacherders?

Meestal zit je op klus bij de klant en de focus is 'detachering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1046529

Wijnands schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:07:
Ja... dat heb ik vandaag ook verteld tegen een grote groep nieuwe collega's. Er kan veel maar je moet er ook zelf wat van maken. Wordt er niks met een training verzoek gedaan? Ga het gesprek aan waarom niet en maak afspraken. Lukt dat niet? Ga naar de volgende management laag!
Dat doe ik ook zeker. Voor één specifieke training heb ik het zelfs meerdere keren aangegeven/om gevraagd. Elke keer gaan we weer een stapje verder en ik heb er vertrouwen in dat het ooit wel gaat lukken. Maar dat is voor mij geen fijne manier van werken.

Dat is niet simpelweg 'Je moet er zelf ook wat van maken'. Dat is frustrerend en ontmoedigend en het lijkt structureel bij CGI: Als je iets wilt, moet je daar zelf achteraan . Ik heb ook managers gehad (met meer tijd) die mij motiveerden om trainingen te doen en uit zichzelf nog eens vroegen of ik me wel ingeschreven had. Ik weet wel wat ik liever heb. ;)
Viper® schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Is dit niet iets wat speelt bij veel detacherders?

Meestal zit je op klus bij de klant en de focus is 'detachering'.
Zeker mogelijk maar ik heb geen vergelijk. Daarom geef ik mezelf nog wat tijd om te wennen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1046529 op 28-02-2018 14:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 539553

Het enige waar men hier mee schermt in positieve zin is dat je bij grote projecten betrokken kan raken en op veel plekken te werk gesteld kan worden. Waardoor je dan veel ervaring op kan doen.
Alleen beschrijf je hiermee ongeveer 95% van de detacheringsmarkt. Waar bedrijven zich onderscheiden is hoe men voor de eigen werknemers zorgt, ook wanneer ze langer dan 5 jaar werkzaam zijn bij het bedrijf. Daarin schiet CGI (nog steeds) schromelijk te kort.
Dus mocht je als nieuweling willen beginnen is CGI een optie, bij mij zou CGI onder aan het lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04 16:29
Vraagje, ik stond afgelopen week op een recruitmentevenement van CGI (voor CGI ook). Hierin stond bij ons dat we (ik dacht 81% ) pensioenbijdrage hebben van CGI. Is dat ergens te vergelijken met andere werkgevers? En wat houdt dat precies in? Google verduidelijkt het nog niet echt voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 13:49
81% oudt in dat jij uit je brutoloon 19% van de pensioenpremie betaalt en CGI de rest.

Deel 2 en deel 3 van de vraag zijn even belangrijk: wat voor soort gegeling is het en hoe hoog is die pensioenbijdrage in totaal?

Het antwoord op deel 2: het is een beschikbare premie regeling.
Waarmee je deel 3 van de vraag kunt herformuleren als: welk percentage van de staffel wordt gevuld?

https://www.doorneweerd.n...emiestaffel-2018-pensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESPACE
Batiatus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:07:
Vraagje, ik stond afgelopen week op een recruitmentevenement van CGI (voor CGI ook). Hierin stond bij ons dat we (ik dacht 81% ) pensioenbijdrage hebben van CGI. Is dat ergens te vergelijken met andere werkgevers? En wat houdt dat precies in? Google verduidelijkt het nog niet echt voor me.
Volgens mij klopt dit niet. Ik ben hier in het verleden mee bezig geweest. Ik heb cijfers niet meer zo snel paraat, maar de juiste informatie staat in de topic start.

Wijnands in "Ervaring werken bij CGI (deel 7)"

Aan pensioenpremie wordt slechts 73% van de staffel betaald. Dit belangrijke gegeven wordt er helaas niet bij gezegd. Om een pensioengat te voorkomen is het verstandig om zelf voor een aanvullende pensioenvoorziening te zorgen. Van de betaalde premie geldt een eigen bijdrage van 18%. Wat jij aan 82% gehoord hebt is dus een halve waarheid!

De regeling is 4 jaar geleden flink verbeterd. Daarvoor bleven er veel woekerkosten aan de strijkstok hangen bij de tussenpersoon en de verzekeraar. De huidige regeling is niet heel riant maar kun je wel redelijk noemen. Werkgever betaald ongeveer 60% van je pensioenopbouw (niet 82%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ze betalen dus 81% van een premie van 73% van de staffel.

Uitgaande van de staffel als norm van een redelijke pensioenopbouw, betaalt CGI dus 59%. 14% betaal je zelf als verplichte pensioenbijdrage werknemer en 27% betaal je vrijwillig om je pensioen te upgraden tot de volledige staffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Ik zie het al, heb er nog geen kaas van gegeten. Binnenkort eens in gaan verdiepen.. Thanks voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 686712

Cgi betaald nog niet eens de helft van het benodigde pensioen. Stel je verdient 4k en je wilt een volledig pensioen opbouwen dan zal je jaarlijks ongeveer 12000 euro aan pensioen moeten sparen.
Staffels of niet. CGI vraagt van de werknemers een gedeelte maar ze betalen zelf ook niet veel omdat ze die staffels hebben ingesteld. Je moet echt zelf onredelijk veel bijdragen om aan een goed pensioen te komen.
Reken er op dat je ongevver in de huidige tijd 400.000 euro moet hebben om aan 20.000 per jaar aan eigen pensioen te hebben. Hier komt dan de AOW nog bovenop. Met dit bedrag vang je dan ongeveer 2100 netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-04 20:23
Hoe zit het trouwens precies met de leaseregeling? Krijgen members een aparte webportal van Athlon/CGI waar er tegen andere tarieven oid besteld kan worden? Of zijn de prijzen voor CGI-werknemers overeenkomend met hetgeen wat op de gewone Athlon website staat? Moet je tijdens de configuratie rekening houden met het aantal KM's of geldt daar wel een aparte constructie voor? Nogal een verschil in prijs wanneer je 10.000 of 40.000KM opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Was vroeger 48 maanden / 32.000 km.

Check de BTW correctie privégebruik (2.7% cataloguswaarde per jaar). leaseprijzen op internet zijn excl BTW, maar deze correctie wordt wel door de belastjngdienst bij de werkgever neergelegd. Vaak wordt hij doorberekend, soms als eigen bijdrage privégebruik en soms algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03
Er is een Excel sheet met een overzicht van mogelijke auto's en hun leasebedrag (excl opties) op intranet.
Hoe die bestel portal eruitziet weet ik niet; mijn kilometrage kwam onder de minimum grens.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
t_captain schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:11:
Was vroeger 48 maanden / 32.000 km.

Check de BTW correctie privégebruik (2.7% cataloguswaarde per jaar). leaseprijzen op internet zijn excl BTW, maar deze correctie wordt wel door de belastjngdienst bij de werkgever neergelegd. Vaak wordt hij doorberekend, soms als eigen bijdrage privégebruik en soms algemeen.
Even een theoretische berekening, wil weten waar ik (mogelijk) aan toe ben alvorens een keuze te maken :P

Cataloguswaarde auto volgens Athlon (zonder opties): 40k
Bijtelling indicatie per maand: 300 (dus ook hier weer zonder bijkomende opties)

Via de website van Athlon gekozen voor 35.000KM en 48 maanden, komt ie met opties uit op zo'n 900 per maand. Hier staat bij exclusief btw. Hiervan betaalt het meerendeel CGI met het mobiliteitsbudget (wat volgens mij ook nog eens excl. btw is). Zelf het verschil bijleggen.

Wat zou ik dan netto per maand kwijt zijn?

Bijtelling (die hoger dan de bovengenoemde 300 euro is vanwege opties aan de auto)
+
Verschil mobiliteitsbudget en Athlon leaseprijs (dus laten we voor het gemak zeggen 900-700=200). En hier moet ik nog btw bijrekenen?
+
2,7% voor privegebruik?

Heb tot op heden altijd een eigen auto gereden, dus dit alles is nieuw voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
SPee schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:21:
Er is een Excel sheet met een overzicht van mogelijke auto's en hun leasebedrag (excl opties) op intranet.
Hoe die bestel portal eruitziet weet ik niet; mijn kilometrage kwam onder de minimum grens.
Ahh, nog geen toegang tot intranet dus dat is dan maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
900 excl BTW, 990 incl BTW correctie.

(vroeger werd er wel geklaagd dat de auto bij CGI duurder was dan op internet, er werd gesuggereerd dat CGI winst maakte op de auto’s. dat heb ik nooit geloofd, maar het doorberekenen van de BTW correctie ligt wel in de lijn der verwachting).

Netto lasten:
- 290 eigen bijdrage
- 440 bijtelling, pakweg 200 netto
Totale netto kosten een kleine 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

t_captain schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:30:
[...]

Het antwoord op deel 2: het is een beschikbare premie regeling.

[...]
Dat is dus een DC regeling. Dat is wel een risico. DB regelingen zijn duurder, maar geven zekerheid. Bij DC kunnen de resultaten tegenvallen aan het eind van de rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Eens, behalve dat DB ook niet helemaal DB is.

Een persioenfonds heeft geen eindeloze buffers om hun verplichtingen te backen. Als de dekkingsgraad te laag is, stopt de indexatie of kunnen ze zelfs opgebouwde rechten aantasten.

Grootste verschil in risico is de geforceerde aankoop van lijfrente bij DC aan pensioendatum. In die omzetting komt de marktrente met een flinke exponent terug. Iets lagere rente, veel lagere uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ingegno schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:28:

Heb tot op heden altijd een eigen auto gereden, dus dit alles is nieuw voor me :P
Stuur me een berichtje en ik zoek de auto voor je op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
Ondertussen 5 maanden uit dienst bij CGI en sinds 1 februari in dienst bij familiebedrijf, in een andere branche. Daar ben ik nu verantwoordelijk voor letterlijk alles wat ICT gerelateerd is en een korte lijn met de directie.

CGI heb ik geen enkel moment gemist, al heeft dat vooral te maken met de laatste periode dat ik nog bij CGI zat. Grotendeels idle en geen enkele toekomst in het vooruitzicht. Dat ik idle was, had vooral te maken dat ze voor mijn functie bijna geen werkzaamheden/klanten hadden.

Uiteraard was er de mogelijkheid voor herscholing en daar begon ik ook met goede moed aan. Dat was ook echt prima geregeld, je krijgt trainingen/cursussen en alle tijd die je nodig hebt (al is dat laatste geen issue als je idle bent ;) ). Maar tijdens het hele traject van herscholing naar ontwikkelaar, merkte ik dat dat helemaal niet was wat ik wilde. Bovendien waren er verschillende tekenen dat de toekomst daarin voor mij ook heel klein waren.

Afgezien van het feit dat ik idle was, waren er nog tig andere redenen waarom mijn plezier bij CGI verdwenen was. Niet dat alles slecht was, maar voor mij wel te veel. Al had dat niet alleen met CGI te maken maar ook met mij persoonlijk, immers smaken verschillen. Maar financieel gezien kan ik niet anders dan CGI aanwijzen als schuldige. Daar heb je echt weinig kans om financieel door te groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESPACE
In de Q2 rapportage van CGI wordt voor ECS (primarily Netherlands and Germany) gesproken over:
“… savings generated by the Restructuring Program.”
https://www.cgi.com/sites...2-2018-mda-2458241-en.pdf
Heeft er een regorganisatie plaatsgevonden binnen CGI NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@ESPACE daar gingen de laatste vier topics toch over?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
ESPACE schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:50:
In de Q2 rapportage van CGI wordt voor ECS (primarily Netherlands and Germany) gesproken over:
“… savings generated by the Restructuring Program.”
https://www.cgi.com/sites...2-2018-mda-2458241-en.pdf
Heeft er een regorganisatie plaatsgevonden binnen CGI NL?
Ik denk dat er wordt bedoelt dat enkele sectoren zijn samengevoegd binnen CGI NL. Niet het klassieke reorganiseren en personeel eruit schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Nee, reorganiseren in wettelijke zin doen ze al heel lang niet meer. Als ze van collega's af willen wordt een vaststellingsovereenkomst aangeboden. Maar ik hoop dat dit niet nodig is en dat collega's inzetbaar zijn of zoals hierboven genoemd, worden omgeschoold om inzetbaar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pagina 23 van het verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Ingegno schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:28:
[...]

Even een theoretische berekening, wil weten waar ik (mogelijk) aan toe ben alvorens een keuze te maken :P

Cataloguswaarde auto volgens Athlon (zonder opties): 40k
Bijtelling indicatie per maand: 300 (dus ook hier weer zonder bijkomende opties)

Via de website van Athlon gekozen voor 35.000KM en 48 maanden, komt ie met opties uit op zo'n 900 per maand. Hier staat bij exclusief btw. Hiervan betaalt het meerendeel CGI met het mobiliteitsbudget (wat volgens mij ook nog eens excl. btw is). Zelf het verschil bijleggen.

Wat zou ik dan netto per maand kwijt zijn?

Bijtelling (die hoger dan de bovengenoemde 300 euro is vanwege opties aan de auto)
+
Verschil mobiliteitsbudget en Athlon leaseprijs (dus laten we voor het gemak zeggen 900-700=200). En hier moet ik nog btw bijrekenen?
+
2,7% voor privegebruik?

Even afwachten totdat je een linkje krijgt van wagenparkbeheer. Daarmee krijg je toegang tot de portal van Athlon voor CGI. Daar krijg je alle auto's te zien die je kan leasen binnen de CGI richtlijnen. Helaas wordt die keus steeds minder door eisen van CGI omtrent energielabel..
Overigens staat daar de prijs ook inc. BTW genoemd, als ik het me een beetje kan herinneren van 3/4de jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Batiatus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Even afwachten totdat je een linkje krijgt van wagenparkbeheer. Daarmee krijg je toegang tot de portal van Athlon voor CGI. Daar krijg je alle auto's te zien die je kan leasen binnen de CGI richtlijnen. Helaas wordt die keus steeds minder door eisen van CGI omtrent energielabel..
Overigens staat daar de prijs ook inc. BTW genoemd, als ik het me een beetje kan herinneren van 3/4de jaar geleden :)
Toch even nuanceren v.w.b. je opmerking met betrekking tot de beperkte keuze mogelijkheden. Dat heeft te maken met gewijzigde wettelijke regels omtrent de meting van CO2 uitstoot Waardoor met name voor diesels een heleboel auto's in een hogere energieklasse terecht zijn gekomen (waarbij er heel veel van C of D naar minimaal E zijn gegaan). Waarmee die auto's ook een stuk duurder zijn geworden a.g.v. een hogere BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die wetgeving is natuurlijk hartstikke onrealistisch. Een 320d waarmee je in ons vlakke land met gemak 1:20 rijdt, door een D-segment auto lijkt me dat behoorlijk zuinig. D-label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Perenor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:20:
[...]

Toch even nuanceren v.w.b. je opmerking met betrekking tot de beperkte keuze mogelijkheden. Dat heeft te maken met gewijzigde wettelijke regels omtrent de meting van CO2 uitstoot Waardoor met name voor diesels een heleboel auto's in een hogere energieklasse terecht zijn gekomen (waarbij er heel veel van C of D naar minimaal E zijn gegaan). Waarmee die auto's ook een stuk duurder zijn geworden a.g.v. een hogere BPM.
Ja klopt. Maar doordat CGI enkel energielabel a tm c toelaat, beperkt het je keuze wel. Als een hoger energielabel wordt geaccepteerd heb je meer keuze.

Overigens, leuke townhall gisteravond. Ben benieuwd naar Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Batiatus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:54:
[...]
Ja klopt. Maar doordat CGI enkel energielabel a tm c toelaat, beperkt het je keuze wel. Als een hoger energielabel wordt geaccepteerd heb je meer keuze.

Overigens, leuke townhall gisteravond. Ben benieuwd naar Q3.
Daarom mag je nu ook energielabel D kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
In welk level kom je ongeveer binnen bij CGI als een medior systeembeheerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:21
C6DL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:59:
Ik werk niet meer bij CGI, maar level 1 was junior, level 2 medior, level 3 senior (mits ze genoeg deden voor CGI (zoals geven workshops, meewerken aan binnenhalen klanten ed) en level 4 & hoger waren hetzij management, hetzij de superspecialisten die enorm veel deden voor CGI.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Level 1 of 2 afhankelijk waarin je expertise ligt. Maar de kans dat je in 2 komt is vrij groot als je ervaring hebt. Level1 is eigenlijk alleen voor starters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Level 3 bevat(te) eigenlijk niet meer de uitvoerende functies zoals software engineer of systeembeheerder. Je zou dan bijvoorbeeld netwerk architect of software architect moeten zijn (in ieder geval op papier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Je maakt dan het meeste kans op een aanstelling op level 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik ben sinds kort dus ook een CGI-er.
We zijn overgenomen door CGI, dus ik had zelf weinig keus hierin :-)
Wat me opviel van de introductie is dat de medewerkers echt het CGI gevoel proberen uit te dragen.
Vooral betrokkenheid en de CGI droom wordt veelvuldig herhaald.

Hoe is dit in de praktijk als je er werkt?
Is het dan ook allemaal zo knus, en is het echt een familiebedrijf?

Of ligt het echt aan de sector waar je in zit, en onder wie je valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iploco
Ligt er denk ik sterk aan waar je zit. Knus en familiair zou ik CGI niet noemen, al is het ooit klein begonnen door de oprichter die nu nog aan het roer staat. Nu is het eerder groot en zakelijk. Een bedrijf waar de belangrijkste dingen erg goed geregeld zijn en waarin je veel vrijheid en kansen krijgt. Er kan nog genoeg verbeteren, maar ik heb het er na vele jaren nog altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
C6DL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:09:
Wat me opviel van de introductie is dat de medewerkers echt het CGI gevoel proberen uit te dragen.

Dat ligt helemaal aan jezelf! Er zijn heel evenementen waar je je op kan inschrijven (presentaties, trainingen maar ook social dingen als voetballen, Mountain bike clinics, Ropa Run, etc). Je moet het alleen wel zelf doen en zelf in de gaten houden wat er te doen is. Lees de diverse nieuwsbrieven en schrijf je in. Veel zaken zijn niet unit gebonden dus die krijg je dan ook niet te horen vanuit de unit maar uit nieuwsbrieven en mailings. Tip: hou het intranet goed in de gaten want daar staan vaak dingen die niet via een mailing rondgestuurd worden maar wel heel leuk zijn (oa een blockchain info avond).

Wat mijn ervaring is dat dit per unit enorm kan verschillen qua unit evenementen omdat er in bepaalde units nu eenmaal meer mensen zitten die ervan houden dan in andere. Wel zijn er regelmatig etentjes of andere bijeenkomsten vanuit je unit en dat is wel nuttig om bij te zijn want je directe (unit) collega's zie je natuurlijk niet vaak omdat iedereen vaak bij externe klanten zit.

Verder zijn er natuurlijk ook mogelijkheden om zelf dingen te organiseren als je iets leuk vindt (vraag bij je DCS of VPS naar de mogelijkheden). Zo zal ik voor mijn unit binnenkort iets gaan organiseren.

Kortom er is heel veel te doen als je wilt maar als je jezelf afsluit hiervoor dan zal het lijken alsof er niets is te doen. Jij bent zelf de bepalende factor hierin.

Welkom !!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Het ligt er aan hoeveel tijd je aan je werk wilt besteden. Als je 40 uur per week bij de klant zit en dan ook nog een stevige reistijd hebt dan heb je á avonds niet altijd puf om nog naar meetings te gaan.
Zeker niet als je voor de meetings ook nog een eind moet rijden.
Voor de prive-werk balans is er helaas weinig aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
LowLevel schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:55:
Het ligt er aan hoeveel tijd je aan je werk wilt besteden. Als je 40 uur per week bij de klant zit en dan ook nog een stevige reistijd hebt dan heb je á avonds niet altijd puf om nog naar meetings te gaan.
Zeker niet als je voor de meetings ook nog een eind moet rijden.
eens, maar dat geldt voor ieder bedrijf, in het bijzonder voor consultancy/detachering/uitzend/projectenwerk
LowLevel schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:55:
Voor de prive-werk balans is er helaas weinig aandacht.
oneens. Dat is echt pertinent niet waar, al zullen er altijd uitzonderingen zijn.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
C6DL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:09:

Ik heb een donkerbruin vermoeden waar jij voorheen werkte. Had jullie nog op willen zoeken bij de borrel maar mijn workshop liep nogal uit.

ik zit in Rotterdam, zullen we 's afspreken voor koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 16:27
Weet iemand of de athlon configurator een beetje nauwkeurig is? Mijn vriendin mag een auto uitkiezen, maar als ik de bijtelling zie voor een auto van 28k komt deze neer op 152 euro. Als ik de auto vervolgens gewoon via de website van athlon met dezelfde opties samenstel kom ik ruim boven de 200 euro uit. Klopt dit nou gewoon niet of mis ik iets?

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Bijtelling: 22% fiscale waarde - eigen bijdrage.

Ik vermoed dat er een eigen bijdrage op de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 16:27
Kan iemand me vertellen waarom de bijtelling verschilt tussen de athlon portal en websites waar ik de auto met dezelfde opties samenstel? Zelfs tussen de portal en de gewone website van athlon verschilt de bijtelling.

edit: laatste bericht niet gezien. Mijn vriendin gaat wel over het budget heen, maar dit bedrag komt niet overeen met hetgeen dat in mindering wordt gebracht op de bijtelling ten opzichte van de website van Athlon.

edit2: godnondeju, zelfs mijn eigen bericht gemist en vergeten. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door 3clectic op 17-07-2018 16:30 ]

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
CGI Q3 results. Hoe kan het dat NL, ondanks restructuring, nog steeds lagere utilization rates rapporteert?

https://www.cgi.com/en/investors/financial-reports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

3.6.7. ECS
Adjusted EBITwas $22.7 millionin Q32018, an increase of $5.6 millionwhen compared to Q32017. Adjusted EBITmargin increased to 7.0%from 5.7%in Q32017. The increase in adjusted EBITmargin was mainly due to savings generated by the Restructuring Program and the impact of incremental working days.For the nine months ended June 30, 2018, adjusted EBITin the ECS segment remains stable at $69.6 millionwhen compared to the same period last year. Adjusted EBITmargin decreased to 7.3%from 7.9%last year. The change in adjusted EBITmargin was mainly due to the favourable settlement of a client contract in Q2 2017, and the decrease of utilization rates in the Netherlands. This was partly offset by savings generated from the Restructuring Program.
Tsja, veel wijzer wordt je er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Utilization rates zijn toch vrijwel 100% in onze branche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
t_captain schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:46:
Utilization rates zijn toch vrijwel 100% in onze branche?
Je zal de utilization targets bedoelen. Het lijkt me namelijk niet dat bij CGI niemand op de bank zit. :+ De utilisatie rate zal gemiddeld in deze branche rond de 80% liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het lijkt me namelijk niet dat bij CGI niemand op de bank zit.
De feiten worden gerapporteerd: "... the decrease of utilization rates in the Netherlands."
En dan valt het nog mee vanwege: "... savings generated from the Restructuring Program".

Dat is toch best zorgelijk!?

[ Voor 9% gewijzigd door ESPACE op 08-08-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
_vision schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

De utilisatie rate zal gemiddeld in deze branche rond de 80% liggen denk ik.
Lijkt me en heel lage schatting. Ik zit persoonlijk op ongeveer 98% over de afgelopen 8 jaar en ~10 projecten.

Of tel je ook zaken als vakantie mee? Dan kom je nooit boven de 85 a 90%

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 09-08-2018 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
t_captain schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:31:
[...]

Lijkt me en heel lage schatting. Ik zit persoonlijk op ongeveer 98% over de afgelopen 8 jaar en ~10 projecten.

Of tel je ook zaken als vakantie mee? Dan kom je nooit boven de 85 a 90%
Nee, zonder vakantie, maar dat is wat ik in de praktijk heb gezien bij diverse toko's. Je hoeft maar een paar mensen op de bank te hebben om op 80-85% te komen, denk alleen al aan starters die een tijdje op de bank zitten voordat ze een project hebben. Laat nou dat soort partijen vooral jonge mensen aannemen. ;)

P.S. Ik heb bijv. kwartaal verslag van Capgemini gepakt en utilization rates liggen inderdaad rond de 80%. Cap Consulting rond de 70%, want het aard van dat werk is kort cyclischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmmJohnson
Welk Restructuring Program wordt hier bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Welk Restructuring Program wordt hier bedoeld?
3.7.2. Restructuring Costs
The Company previously announced it will incur approximately $185.0 million of restructuring costs to improve profitability by addressing the underutilization of the Company's resources due to the accelerating shift in client demand.
Since inception, the Company incurred a total of $168.9 million of costs related to the announced program (Restructuring Program), of which $20.0 million and $80.3 million were expensed for the three and nine months ended June 30, 2018, respectively. These amounts include restructuring costs for termination of employment, leases of vacated premises, as well as other restructuring costs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het beeld dat ontstaat, is dat de populatie aan beschikbare consultants niet aansluit bij de actuele vraag uit de markt.

Teveel Crystal Reports specialisten en te weinig PowerBI. Of teveel WinForms en te weinig Angular ofzo.

Wat merk je nu van zo’n restructuring? Zie je dat legacy specialisten worden omgeschoold of naar de uitgang gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
"restructuring costs for termination of employment"... ontslag dus (ontslagrondes resp via vaststellingsovereenkomsten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 16:17
Iemand een idee in welke salarisrange je moet denken bij de start als data-scientist bij CGI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
michaelrr schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:34:
Iemand een idee in welke salarisrange je moet denken bij de start als data-scientist bij CGI?
Ik heb de bedragen niet paraat. Maar ik weet wel dat de salarisschalen met bijbehorende ijkpunten sinds 2007(!) niet meer zijn gewijzigd en dat de salarisruimte al vele jaren gering is en niet toereikend is voor compensatie van de prijsstijging.
Hierdoor zit je al snel aan het ijkpunt, het absolute salarisplafond dat meer dan een decinum gelijkstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 16:17
Hoi ESPACE,

Dank voor je reactie. Wel vreemd dat de salarisschalen sinds 2007 niet meer zijn gewijzigd. Je zou denken dat de salarisschalen op z'n minst zouden moeten stijgen vanwege de inflatie en huidige krapte op de arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bij soortgelijke beloningsystemen, wordt jaarlijks de schalen iets verhoogd. In tijden van economische tegenslag, wanneer er geen loonruimte is en je er niets bij krijgt, hoort de afstand tot het ijkpunt te stijgen. Dat gebeurt niet bij CGI. Dit is de manier om loonkosten structureel naar beneden te krijgen en lager te gaan belonen.

Je weet zelf het beste wat je waard bent en wat je hoort te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@ESPACE werk jij er nog? Als het klopt wat je zegt hebben de mensen van optie 1 dus vakantiedagen en pensioen ingeleverd en dat nog steeds niet netto terug? Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Nee. Klopt. Vergeet opties!

Teveel waardevolle collega's zijn vertrokken. Ik vermoed dat men dat indertijd heeft onderschat.

De vraag nu is: Ben je bij CGI waard wat je verdient? Sluiten competenties aan bij de vraag in de markt? Pas als daarin een goede balans is gevonden kan CGI NL weer groeien en salarisschalen worden aangepast.

Elk kwartaal zie ik uit naar goed nieuws!

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.