Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste
Acties:
  • 347.423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:58:
Als je een goed inkomen zoekt, 36 uur, vaste plek en geen leaseauto, dankom je gauw in de financiele sector terecht.
En je in de randstad woont. :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
t_captain schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:58:
Als je een goed inkomen zoekt, 36 uur, vaste plek en geen leaseauto, dankom je gauw in de financiele sector terecht.
Of rijksoverheid.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De vraag is waarom hij daar nog niet werkt, want het klinkt bepaald niet als onmogelijkheid.
Ach, we kunnen dromen, toch?
You have the courage and power to live your dreams!

https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1600&bih=780

It always seems impossible until it's done.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
goed inkomen bij de rijksoverheid vereist wel een academische graad, om het even waarin. Sterker: ze nemen eerder een incapabele drs bomenknuffelen aan dan een capabele bae of basc

het betonnen vooropleidingsplafond heet bij de overheid salarisschaal

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Als inkomen het belangrijkste voor je is zit je bij de overheid sowieso verkeerd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Arfman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:31:
Als inkomen het belangrijkste voor je is zit je bij de overheid sowieso verkeerd.
Och, bij CGI waren ze ook niet vies van de 0-lijn ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bij CGI zijn salarisschalen sinds 2007(!) niet meer gewijzigd. Omdat salarisschalen bij CGI niet jaarlijks worden aangepast wordt elk jaar het beloningssysteem een stukje verder uitgehold. Daarnaast was de loonruimte de afgelopen jaren minimaal en werd deze loonruimte ook aangewend voor reparaties. Vroeger betaalde men boven de markt. Dat is inmiddels gezakt tot onder de markt. Ik vermoed dat de overheid beter betaald dan CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Wijnands schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:40:

Verder zou op mijn lijstje staan:
  • fatsoenlijke tools voor de job (Snelle laptop die vervolgens niet wordt vertraagd met allerlei encrypties, virustools, software centers en andere software., BYOD misschien. Telefoon die niet zo beroerd is, headset, skype for business wat werkt)
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:31:
Mwah, er zijn functies waarvan ik weet dat de overheid altijd de belabberste mensen krijgt omdat ze vast zitten met salarisschalen die te laag zijn voor die functie. Maar er zijn ook zat functies waar de overheid echt niet slecht betaald.

Maar verder zoals @Rukapul al schreef: zo bijzonder is dat lijstje toch niet? Het is wel duidelijk dat een detacheerder compleet de verkeerde plek is voor je als je dat wil. Maar verder is het niet heel bijzonder voor gewoon gemiddelde fatsoenlijke werkgever. Ik heb dat lijstje compleet behalve dat ik 40 uur werk (maar genoeg collega's die 32 uur werken). En ik heb dan wel een concurentiebeding, maar dat is meer een theoretisch iets. (Lang verhaal wat hier niks zou toevoegen). Oh en ik woon niet in de Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 07:18
ESPACE schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:46:
[...]

Bij CGI zijn salarisschalen sinds 2007(!) niet meer gewijzigd. Omdat salarisschalen bij CGI niet jaarlijks worden aangepast wordt elk jaar het beloningssysteem een stukje verder uitgehold. Daarnaast was de loonruimte de afgelopen jaren minimaal en werd deze loonruimte ook aangewend voor reparaties. Vroeger betaalde men boven de markt. Dat is inmiddels gezakt tot onder de markt. Ik vermoed dat de overheid beter betaald dan CGI.
Dat is niet helemaal waar. In 2013 of 2014 is het minimum van een schaal naar beneden bijgesteld...
Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ESPACE schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:46:
[...]

Mwah, als ik hier soms terloops zie wat mensen "slecht" betaald vinden .. zal per functie verschillen hoor. Ik ben een techneut dus geen echte architect of systeemontwerper, maar mijn salarisschaal houdt op bij 3700 bruto ongeveer.

Staat tegenover dat ik op dit moment 4 dagen werk ivm. dochter, elke avond om 17:00 thuis ben, zo'n 50 vakantiedagen per jaar heb, cursussen onder werktijd betaald mag volgen en geen gedoe heb met targets/billable uren. Merk wel dat het lastig is om ervaren mensen te krijgen, die zijn vaak een hoger loon gewend en hebben daar hun thuissituatie op ingericht, die mensen lok je niet met mooie secundaire voorwaarden want ze komen dan financieel gewoon niet rond. Bijna iedereen hier is een soort van intern opgeleid/doorgestroomd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Arfman schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:52:
[...]

Mwah, als ik hier soms terloops zie wat mensen "slecht" betaald vinden .. zal per functie verschillen hoor. Ik ben een techneut dus geen echte architect of systeemontwerper, maar mijn salarisschaal houdt op bij 3700 bruto ongeveer.
Ben ik wel benieuwd waar je werkt. Ik ben hard om me heen aan het kijken.

Oh ja.
1. Logica
2. Ruim 6 jaar in dienst
3. Bezig weg te gaan vanwege de frustratie >:)

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

LowLevel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Ben ik wel benieuwd waar je werkt. Ik ben hard om me heen aan het kijken.

Oh ja.
1. Logica
2. Ruim 6 jaar in dienst
3. Bezig weg te gaan vanwege de frustratie >:)
Ik zit bij de overheid (onderwijs). Ik heb me trouwens vergist, mijn schaal houdt op bij 3.400 bruto. Kun je nagaan hoeveel het me interesseert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Arfman schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Ik zit bij de overheid (onderwijs). Ik heb me trouwens vergist, mijn schaal houdt op bij 3.400 bruto. Kun je nagaan hoeveel het me interesseert ;)
Dus bij een 40 uur werkweek is dat tegen de 4100 euro en 50 dagen is bijna een maand extra vrij tov CGI dus dan is het absoluut geen slecht salaris (Zeker niet bij de overheid).,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

rikoos schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:11:
[...]

Dus bij een 40 uur werkweek is dat tegen de 4100 euro en 50 dagen is bijna een maand extra vrij tov CGI dus dan is het absoluut geen slecht salaris (Zeker niet bij de overheid).,
Ja, met dien verstande dat contracten hier altijd 36,9 uur zijn. Je mag 40 uur werken (doe ik ook normaal) maar dat zijn dan uren die je spaart, waardoor je weer aan die ~50 vrije dagen per jaar komt. Voorjaarsvakantie, zomervakantie (4 weken), herfstvakantie, kerstvakantie, ik pak ze allemaal mee :+ Soms verschoven omdat collega's ook met kinderen zitten maar in goed overleg altijd mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ESPACE
https://www.cgi.com/en/investors/financial-reports

CGI boekt een sterk jaar en vierde kwartaal. Maar, het gaat nog steeds niet goed met CGI NL. Al 3 volle boekjaren, alle 12 afgelopen kwartalen exact hetzelfde liedje.

"... mainly due to lower work volume and projects completed in the Netherlands, which impacted our
utilization."

Het zat er natuurlijk al aan te komen, maar dit belooft weinig goeds voor komende salarisronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

https://www.cgi.com/sites...4-2017-mda-2458065-en.pdf is de directe link.

edit: " The change in margin " is voor mij nieuw? Geen zin nu om alle oudere rapporten te lezen maar dat kan niet alleen aan NL liggen denk ik. Bij weinig volume is een marge relatief minder van invloed op de totale marge ;). /edit

Jammer dat het lek nog steeds niet boven is.

[ Voor 43% gewijzigd door franssie op 09-11-2017 01:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik zie in mijn directe omgeving dat er rondom weinig loyaliteit is voor CGI (nog steeds!). Zolang je het niet voor elkaar krijgt om de mensen voor je te laten rennen, moet je er niet raar van opkijken dat je hooguit de onderste regionen van de forecast binnen haalt. Hier gaat echt weinig veranderen. En als het ooit al economisch goed zal gaan met ons, dan nog zullen we onderaan blijven bungelen. D'r is geen liefde meer. En dat zal zich blijven wreken.
Ik zie wel af en toe collega's rennen, omdat dit tactisch/strategisch gunstig is voor henzelf. Maar daarmee heb je het ook wel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:31:
Ik zie in mijn directe omgeving dat er rondom weinig loyaliteit is voor CGI (nog steeds!). Zolang je het niet voor elkaar krijgt om de mensen voor je te laten rennen, moet je er niet raar van opkijken dat je hooguit de onderste regionen van de forecast binnen haalt. Hier gaat echt weinig veranderen. En als het ooit al economisch goed zal gaan met ons, dan nog zullen we onderaan blijven bungelen. D'r is geen liefde meer. En dat zal zich blijven wreken.
Ik zie wel af en toe collega's rennen, omdat dit tactisch/strategisch gunstig is voor henzelf. Maar daarmee heb je het ook wel gezegd.
Toch begrijp ik dit niet. Als je weinig loyaliteit voelt voor het bedrijf kun je beter vertrekken. In grote getale zijn collega’s een paar jaar geleden vertrokken.

Als je besloten hebt om te blijven, of door omstandigheden gedwongen bent te blijven, is het in je eigen belang om er het allerbeste van te maken en je rot te rennen. Blijf niet bij de pakken neer zitten. Samen zal je er een succes van moeten maken. Anders loopt het alsnog verkeerd af en ga je ten onder met het zinkende schip. Alle hens aan dek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-01-2022
Dalende omzet kan gevolg zijn van dalende headcount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Even een pensioen vraagje. Ik krijg nu al enkele maanden/jaren de volgende terugbetaling: 444 Pens.harmonisatie ts.

Wat is dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Zo'n pensioenvraagje kun je beter aan de HR afdeling stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 10:28
* FreeShooter leest ook mee.

Morgen begin ik bij CGI! De contacten tot nu toe zijn erg fijn verlopen en heb er een goed gevoel over :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreeShooter op 26-03-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
ESPACE schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:50:
[...]

Als je besloten hebt om te blijven, of door omstandigheden gedwongen bent te blijven, is het in je eigen belang om er het allerbeste van te maken en je rot te rennen.
Me rot te rennen? Waarom?

[ Voor 35% gewijzigd door LowLevel op 27-11-2017 15:45 ]

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
FreeShooter schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:58:

Morgen begin ik bij CGI in Straatsburg! De contacten tot nu toe zijn erg fijn verlopen en heb er een goed gevoel over :)
Bienvenue et bonne chance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FreeShooter schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:58:

Morgen begin ik bij CGI in Straatsburg! De contacten tot nu toe zijn erg fijn verlopen en heb er een goed gevoel over :)
Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad, genoten van de crepes, flamme kuche en wat lokale wijnen. Er zijn culinair gezien slechtere regio's om te werken!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
Thanks!

De dag begon heel goed met een vriendelijke uitleg over CGI.
Helaas daarna kreeg ik te horen dat ik voor het komende jaar geplaatst zal worden bij een klant 4 op de 5 dagen op 1u enkele reis, reistijd voor eigen rekening. Tijdens mijn sollicitatie is daar nooit over gesproken. Juist het tegenovergestelde, daar werd aangegeven dat het team waar ik van uit ga maken, altijd intern werkt met incidentele afspraken bij de klant.

Het is nog eens extra vervelend omdat ik pas afgelopen week hier naar toe verhuist ben, en speciaal naar een appartement heb gezocht op fietsafstand van CGI.

Ik heb dit te kennen gegeven (tijdens een gesprek met mijn manager, teamleider, project manager en 'referent'-persoon die integratie begeleid-)
en ze vonden het een vervelende situatie. Maar tegelijkertijd konden ze zich niet echt herinneren dat ze daarover gesproken hadden en is reizen naar de klant ook onderdeel van werken bij een bedrijf als CGI. Er werden allerlei argumenten uit de kast getrokken waarom het toch positief is (kantine bij de klant, 'maar' 4 dagen, na go live over 1 jaar mogelijkheden om 3 of 2 dagen bij de klant te werken) en daarom heb ik het er voor de rest van de middag daarbij gelaten. De project manager heeft wel al allerlei verschillende trajecten gestart voor mijn start bij de klant.

Nu thuis heb ik er nog eens over nagedacht en het verschil tussen 30 minuten fietsen en 2u in de auto per dag is enorm. Zowel op het gebied van tijd als energie.

Ik had zelf natuurlijk ook meer kunnen/moeten vragen. Maar het was voor mij duidelijk dat ik intern zou werken en niet bij de klant.

Ik ga morgen spreken met mijn manager. Iemand advies? Een regeling waarbij ik (deel) van mijn reistijd mag rekenen als werktijd lijkt me onwaarschijnlijk. Ik hoop zelf op een wijziging van missie. Maar ik weet niet of waarschijnlijk is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@FreeShooter dat is behoorlijk balen, zeker omdat je er ook een appartement en zo voor hebt moeten regelen. Het is niet 'maar vier dagen' die vier dagen zijn samen 8 uur reistijd dus als ze die vrijgeven en uitbetalen ;)
Ik weet niet hoe het zit met de opzegtermijn van (naar ik aanneem) Frans contract? Hou dat in de gaten, dan weet je hoe lang je tijd hebt om overeenstemming te bereiken. Hou ook rekening met termijnen hoe je de opzegging moet aangeven, die kunnen heel anders zijn dan in NL.

Niet dat ik je gelijk weg wil bij CGI - zeker niet, maar het is wel goed dat als je gaat onderhandelen dat je weet wat je exit strategie is.
Een optie zou kunnen zijn om er een half-jaar contract van te maken, of 3 maanden. Zeker weten dat het contract met de klant van CGI ook geen 12 maanden is. Dat geeft je denk ik ook tijd om iets anders te zoeken vwb werk en woning mocht de reistijd niet bevallen.

edit:// reistijdloos werken is bijna nergens in loondienst mogelijk. Een uur per dag enkele reis is voor mensen rondom Londen, Rotterdam en zo best wel normaal en in een trein kan je soms ook wat werken of bijslapen. Maar als jij echt op een interne vacature hebt gesolliciteerd ligt dat natuurlijk anders. Heb je die vacature nog ergens?

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 27-11-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
franssie schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:14:
@FreeShooter dat is behoorlijk balen, zeker omdat je er ook een appartement en zo voor hebt moeten regelen. Het is niet 'maar vier dagen' die vier dagen zijn samen 8 uur reistijd dus als ze die vrijgeven en uitbetalen ;)
Ik weet niet hoe het zit met de opzegtermijn van (naar ik aanneem) Frans contract? Hou dat in de gaten, dan weet je hoe lang je tijd hebt om overeenstemming te bereiken. Hou ook rekening met termijnen hoe je de opzegging moet aangeven, die kunnen heel anders zijn dan in NL.

Niet dat ik je gelijk weg wil bij CGI - zeker niet, maar het is wel goed dat als je gaat onderhandelen dat je weet wat je exit strategie is.
Een optie zou kunnen zijn om er een half-jaar contract van te maken, of 3 maanden. Zeker weten dat het contract met de klant van CGI ook geen 12 maanden is. Dat geeft je denk ik ook tijd om iets anders te zoeken vwb werk en woning mocht de reistijd niet bevallen.

edit:// reistijdloos werken is bijna nergens in loondienst mogelijk. Een uur per dag enkele reis is voor mensen rondom Londen, Rotterdam en zo best wel normaal en in een trein kan je soms ook wat werken of bijslapen. Maar als jij echt op een interne vacature hebt gesolliciteerd ligt dat natuurlijk anders. Heb je die vacature nog ergens?
Bedankt. Maar ik heb een vast contract met een proefperiode met 1 week opzegtermijn. Voorlopig richt ik me nog wel een oplossing waarbij ik bij CGI kan blijven.

Ik heb niet gesolliciteerd op een interne vacature. Ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor twee verschillende afdelingen, waarvan 1 er werd gezegd dat het voornamelijk intern is. Deze is het uiteindelijk geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FreeShooter schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:37:
[...]

Bedankt. Maar ik heb een vast contract met een proefperiode met 1 week opzegtermijn. Voorlopig richt ik me nog wel een oplossing waarbij ik bij CGI kan blijven.

Ik heb niet gesolliciteerd op een interne vacature. Ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor twee verschillende afdelingen, waarvan 1 er werd gezegd dat het voornamelijk intern is. Deze is het uiteindelijk geworden.
Zou ik ook doen - wat ik zei bepaal eerst je eigen positie voor je het gesprek aangaat (welk gesprek dan ook overigens) en uiteindelijk als het een leuke en leerzame opdracht is, is het de reistijd ook wel waard. En als je eenmaal ergens zit is en je goed functioneert is er vaak ook wel wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Mondelinge afspraken zijn bij CGI niet veel waard. Altijd zorgen dat alles wordt vastgelegd. Het geheugen van het management is behoorlijk Oost-Indisch.

Maar dat is wijsheid achteraf. Reken er maar niet op dat er iets zal veranderen. Het is dus nu slikken of stikken. (Of wegwezen)

[ Voor 30% gewijzigd door LowLevel op 28-11-2017 08:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Met alle respect, als je voor een detacheerder gaat werken, moet je er vanuit gaan dat je reistijd hebt naar klanten. Anders zit je echt in de verkeerde branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ja en nee. In de basis geef ik je gelijk, ware het niet de CGI zich steeds weer probeert te profileren als iets anders dan een detacheerder. Blijkbaar is dat een onjuiste voorstelling van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
@FreeShooter ben je starter in deze branch? Of als ervaren kracht ingehuurd? Dat maakt zeker in Frankrijk een behoorlijk verschil.

Een uur reistijd enkele reis is niet ongewoon in dit bedrijf en sowiso niet in de detachering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Had ik altijd maar een uur reistijd ;-) Er zijn tijden geweest dat ik anderhalf uur er overdeed terwijl de afstand misschien max 60km is. Helaas is detachering meer dan alleen de afstand door de drukte op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben aangenomen als 'ervaren'. Maar kom van een interne IT afdeling. Ik begrijp ook goed dat het een deel van de job is bij detachering. Maar zo werden de zaken niet voorgesteld. Als ik het van tevoren had geweten, had ik vriendelijk bedankt.

Het betekend voor mij 6u per week extra en daarnaast ook met de auto in plaats van de fiets. Dat is bijna 20% meer uren dan mijn contract.

Vanochtend met mijn manager gesproken, die gaf ook aan dat ze steken hebben laten vallen tijdens de communicatie. Maar dat dit wel een 'part of the game' is. Hij vroeg of het voor mij een onoverkomelijk probleem was, waarop ik heb geantwoord dat ik veel gelukkiger ga zijn als ik op kantoor/dichterbij kan werken.

Hij gaat desondanks kijken voor een oplossing... hij gaf nog wel aan dat maar tijdelijk is, tot de Go-Live van het project volgend jaar. Via via verneem ik wel dat die Go Live al meerdere malen is uitgesteld. Dus daar reken ik niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
wat de anderen zeggen. in deze branche is reistijd part of the job, binnen redelijke grenzen. Er zijn bijzonder weinig bedrijven, en zeker in de huidige trend van flexibilisering, waar je in minder dan een uur op je werk bent. In het westen door de files, in het de regio door de afstanden. bij een interne klus, vaste baan van een zorgverzekeraar of bank maak je de grootste kans te werken waar je woont.

Ga wonen waar je wilt en werken waar je kunt. accepteer dat dat reistijd kan vergen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan moet je als werkgever niet zeggen dat je intern kunt zitten. Wees dan gewoon eerlijk voordat je iemand uit een interne organisatie trekt en laat verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Absoluut waar alleen moet het wel kunnen. Bij mij werd er ook gezegt dat ze er alles aan zouden doen om mij dicht bij huis in te zetten want in mijn regio zouden de klanten zitten die mijn expertise nodig hebben.

Dichtstebij wat ik in al die jaren heb gehad is idd 15 minuten maar toen was er geen werk meer en moest ik gaan reizen, nogmaals dit soort afspraken zijn alleen te rechtvaardigen als je een interne functie hebt en geen consultant bent. Het staat zelfs in je contract geloof ik dus helaas denk ik dat je altijd aan het kortste einde trekt hierin.

Wat kwalijker is dat collega's met dezelfde expertise vanuit Adam naar Den Haag rijden voor een job en ik vanuit Den Haag naar Adam moest rijden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:46:
Dan moet je als werkgever niet zeggen dat je intern kunt zitten. Wees dan gewoon eerlijk voordat je iemand uit een interne organisatie trekt en laat verhuizen.
dat ben ik helemaal met je eens. In de krappe vijver waarin gevist wordt naar talenten worden dat soort inzichten nogal eens weggemoffeld, of minstens verzwegen. Misschien dat over een paar jaar eenzelfde soort gedragscode komt voor HR professionals als voor makelaars en verkopers van woekerpolissen. Een zorgplicht. Op dit moment hebben HR professionals een KPI op zo goedkoop mogelijk binnenhalen, niet om de beste match voor je te vinden. Kijk maar eens in het topic dat gaat over de shitpraktijken van recruiters. Daar vind je wel meer voorbeelden.

dit is een generiek HR probleem, niet alleen voor CGI. In de detacheringsmarkt en headhuntelarij is het echter het meest evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
Update van mijn kant: Naar aanleiding van mijn gesprek dinsdag met mijn manager heeft de projectmanager met de klant onderhandeld. Het gehele team hoeft nu nog maar drie dagen in plaats van vier aanwezig te zijn bij de klant. De andere twee dagen kunnen we vanaf kantoor werken.

Alhoewel ik alsnog liever dichterbij zou werken, is het voor mij een redelijke oplossing voor de komende tijd (in achtnemend dat het mijn eerste week is). Wel grappig om te zien hoeveel invloed een gesprek kan hebben.

@peter00 In mijn geval heeft het niets te maken met HR. Bij mij komt het voort uit een miscommunicatie (naief/postief als ik ben, ga ik er vanuit dat het niet met slechte bedoelingen is geweest) tijdens een sollicitatiegesprek met mijn manager en teamleader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

FreeShooter schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:07:

@peter00 In mijn geval heeft het niets te maken met HR. Bij mij komt het voort uit een miscommunicatie (naief/postief als ik ben, ga ik er vanuit dat het niet met slechte bedoelingen is geweest) tijdens een sollicitatiegesprek met mijn manager en teamleader.
Een aantal posters hier zijn verbitterd en teleurgesteld in CGI. Vergis je niet, dat komt voor een groot deel voor uit ervaringen bij "voorgangers" van CGI.
Maar daarom vermoeden velen dat dit één groot complot was van de kwade HR-dames van CGI om weer een ziel bij te kunnen schrijven in hun grote boek.

Gelukkig werk je bij een bedrijf waar nog steeds mensen werken en mensen maken nu eenmaal dagelijks fouten. Voor velen is het een geweldig goede werkgever.
Veel plezier bij CGI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
peter00 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:33:
[...], vaste baan van een zorgverzekeraar of bank maak je de grootste kans te werken waar je woont.
Dat gaat ook alleen maar goed tot het moment dat je werkgever besluit om je hele afdeling te outsourcen naar een dienstverlener.

Serieus risico bij alle organisaties waar ICT een "noodzakelijk kwaad" is i.p.v. een essentiel onderdeel van hun business. Als je deze organisatie eruit filtert, vallen echt heel veel werkgevers af. Resteren eigenlijk alleen maar technologiebedrijven en start-ups (die zelf ook technologiebedrijf zijn, of een business model bouwen op digitale disruptie van een analoge sector).

Voor mij was dit indertijd een van de belangrijkste argumenten om te gaan freelancen. Ik was tot inzicht gekomen dat de detacheringssector geen levensloop-bestendige werkgevers waren. Leuk voor de eerste 25% van je loopbaan. Toen heb ik gedacht om bij een notoir goede werkgever als een bank in dienst te gaan, maar twee dingen hielden me tegen. Ten eerste leek het me saai en ten tweede kon ik het risico niet uitsluiten dat ik na 5 of 10 jaar via een omweg weer terug bij af zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LowLevel
avotar schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:21:
[...]

Een aantal posters hier zijn verbitterd en teleurgesteld in CGI. Vergis je niet, dat komt voor een groot deel voor uit ervaringen bij "voorgangers" van CGI.
Dit komt niet overeen met het beeld wat ik heb. De overname van Logica door CGI heeft voor velen het werkplezier geen goed gedaan.
Vooral de omzetting van de arbeidsvoorwaarden heeft veel kwaad bloed gezet.
Ook de vele wisselingen op leidinggevend niveau en het nog steeds dalende aantal medewerkers is niet motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Over sollicitaties, beloftes en reistijd: toen ik bij Logica aan tafel zat had mijn toekomstige manager het over een goede klant op 30 km van mijn huis. Ik ben er uiteindelijk nooit consultant geweest (en het betreffende bedrijf heeft die locatie ook gesloten).

Ga dus goed na waar je allemaal daadwerkelijk terecht kunt komen, en of je de bijhorende reistijd ervoor over hebt.

Overigens heb ik inmiddels als interne medewerker ook een uur reistijd, maar dan wel met de trein, 1e klas. Dat is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
waar ik dan wel weer een beetje moe van word zijn die vacatures op tweakers voor DCE/DCS. Alsof we intern geen talent hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
peter00 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:05:
waar ik dan wel weer een beetje moe van word zijn die vacatures op tweakers voor DCE/DCS. Alsof we intern geen talent hebben.
Dat viel mij laatst ook op. Alleen de eerste keer toen deze functies geintroduceerd werden kreeg je als member hier mail over echter daarna heb ik nooit meer hier iets langs over zien komen.

PS we hebben soms zelfs meer goed talent rondlopen dan een aantal huidige mensen op die functies ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DCS is redelijk generiek, DCE absoluut niet. Hoeveel mensen kennen jullie die hierop passen:

https://www.itbanen.nl/va...consulting-expert-oil-gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Wijnands schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:31:
DCS is redelijk generiek, DCE absoluut niet. Hoeveel mensen kennen jullie die hierop passen:

https://www.itbanen.nl/va...consulting-expert-oil-gas
zeker vijf. en dat is NIET overdreven. Weet je hoe groot de Shell/NAM community was? ikzelf heb 15 jaar olie en gas ervaring, in binnen en buitenland, heb daar een gigantisch netwerk. en zo ken ik nog wel een tiental collega's die minstens 10 jaar olie en gas ervaring hebben

[ Voor 9% gewijzigd door peter00 op 07-12-2017 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
/me Allard heeft een hele mooie functie gevonden bij CGI en mag 2 januari beginnen! :) :)

Ik heb een vraag over de mobiele telefoon; ik ben dus sowieso toe aan een nieuwe telefoon, maar nu weet ik dat er een (beperkte) regeling is voor de aanschaf met bijbetaling van een telefoon bij CGI en ik wil mijn werktelefoon ook gewoon privé gaan gebruiken, dus het lijkt me handig om daar gebruik van te maken. Ik lees in dit topic dat twee jaar geleden android verbannen was, maar wat is de actuele situatie; kun je een android telefoon nemen? Ik ben geen iPhone fan, dus ik hoop dat ik daar niet aan hoef te beginnen... ;) En hoeveel is het budget dat je krijgt voor de aankoop een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:39:
[...]

zeker vijf. en dat is NIET overdreven. Weet je hoe groot de Shell/NAM community was? ikzelf heb 15 jaar olie en gas ervaring, in binnen en buitenland, heb daar een gigantisch netwerk. en zo ken ik nog wel een tiental collega's die minstens 10 jaar olie en gas ervaring hebben
ÓK, dan vergis ik me dus. Tja.. merkwaardig dat die mensen dan niet in aanmerking komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
allard_070 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:25:
/me Allard heeft een hele mooie functie gevonden bij CGI en mag 2 januari beginnen! :) :)

Ik heb een vraag over de mobiele telefoon; ik ben dus sowieso toe aan een nieuwe telefoon, maar nu weet ik dat er een (beperkte) regeling is voor de aanschaf met bijbetaling van een telefoon bij CGI en ik wil mijn werktelefoon ook gewoon privé gaan gebruiken, dus het lijkt me handig om daar gebruik van te maken. Ik lees in dit topic dat twee jaar geleden android verbannen was, maar wat is de actuele situatie; kun je een android telefoon nemen? Ik ben geen iPhone fan, dus ik hoop dat ik daar niet aan hoef te beginnen... ;) En hoeveel is het budget dat je krijgt voor de aankoop een telefoon?
Android is nog steeds niet toegestaan. Er is een budget wat genoeg is om de simpelste iphone SE te nemen, wil je meer moet je bij betalen. Er zijn dus nogal wat collega's die met 2 smartphones lopen

Hou er overigens rekening mee dat de kans dat je in je proeftijd al een telefoon mag heel klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Wijnands schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:01:
[...]

Android is nog steeds niet toegestaan. Er is een budget wat genoeg is om de simpelste iphone SE te nemen, wil je meer moet je bij betalen. Er zijn dus nogal wat collega's die met 2 smartphones lopen

Hou er overigens rekening mee dat de kans dat je in je proeftijd al een telefoon mag heel klein is.
Ah ok, dan denk ik dat ik toch 2 telefoons ga houden, jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
allard_070 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:25:

Misschien nog even wachten.. Ik heb regelmatig contact met ons security team (vanuit het security kernteam) en er zijn ontwikkelingen om Android weer terug te brengen. Veel weet ik er nog niet over, maar ik verwacht dat er een beperkt aantal toestellen van Android gaan worden ondersteund. Misschien is dat tegen die tijd wel zo.

Overigens loop ik zelf sowieso liever met gescheiden werk en persoonlijke telefoon rond. Voel ik me minder verplicht om meteen te reageren op werk whatsappjes :+

EDIT: welkom trouwens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Batiatus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:14:
[...]

Misschien nog even wachten.. Ik heb regelmatig contact met ons security team (vanuit het security kernteam) en er zijn ontwikkelingen om Android weer terug te brengen. Veel weet ik er nog niet over, maar ik verwacht dat er een beperkt aantal toestellen van Android gaan worden ondersteund. Misschien is dat tegen die tijd wel zo.

Overigens loop ik zelf sowieso liever met gescheiden werk en persoonlijke telefoon rond. Voel ik me minder verplicht om meteen te reageren op werk whatsappjes :+

EDIT: welkom trouwens :*)
Dank!

Mogelijk goed nieuws, mooi! Opzich zijn ze niet het enige bedrijf die Android weren en enkel voor iPhones gaan omwille van de veiligheid, maar toch heb ik het idee dat nieuwe Android toestellen best hun updates en daarmee ook beveiliging op orde hebben.

Voor mijn eigen werktelefoon stel me flexibel op en kijk wel wat de opties zijn in januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
allard_070 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:52:
[...]

Dank!

Mogelijk goed nieuws, mooi! Opzich zijn ze niet het enige bedrijf die Android weren en enkel voor iPhones gaan omwille van de veiligheid, maar toch heb ik het idee dat nieuwe Android toestellen best hun updates en daarmee ook beveiliging op orde hebben.

Voor mijn eigen werktelefoon stel me flexibel op en kijk wel wat de opties zijn in januari ;)
Volgens mij is het vooral de moeilijkheid doordat er zo veel verschillende versies in omloop zijn. Ik denk dat ze een beperkte groep telefoons toe gaan staan waarvan de security updates zeker 2 jaar blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Batiatus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:37:
[...]
Volgens mij is het vooral de moeilijkheid doordat er zo veel verschillende versies in omloop zijn. Ik denk dat ze een beperkte groep telefoons toe gaan staan waarvan de security updates zeker 2 jaar blijven komen.
De modellen die afgelopen augustus op de lijst stonden, waren Nokia modellen. Deze stonden er helaas alleen op zodat 'proef' personen deze konden bestellen. Ieder ander werd de bestelling geannuleerd :(

Nokias zijn aardig core Android en loopt aardig mee met de uitgebrachte updates.
Ach.. En met Android 8 zouden updates sowieso sneller moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja helaas de keuze is alleen uit Apple. Weinig voor heel veel geld. Wil je toch een beetje fatsoenlijk toestel dan is de IPhone 7 Plus 32GB een keuze. Wel 718 Euro. Een IPhone 8 zit je al op 850 en de Phone X boven de 1000. Een samsung S8 64 GB kost nu bij de mediamarkt 639 (-10 % decemberkorting -50 euro teruggave via Samsung). Uiteindelijk 525 euro. Met de bijdrage van CGI van 350 euro zou je op 175 euro zitten. Mooie deal voor een CGI medewerker maar helaas: geen android toegestaan, zelf toestel kopen dan geen bijdrage CGI. Het is zo makkelijk om iets voor je member te doen. Te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als werkgever kun je telefoons aan mobiel personeel verstrekken. Peimair gebruik is zakelijk.

Los van de vraag of je een eigen bijdrage voor dure toestellen zou moeten vragen, je kunt in ieder geval excl BTW prijzen hanteren. Want voor de omzetbelasting zijn het gewoon zakelijke bestedingen.

Instapmodel iPhone 8 bij Coolblue doet 789,- incl BTW dus 652,- excl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
gewoon twee simpele telefoons. ik gebruik een Iphone 5s voor prive en een 5s voor zakelijk. niks bijleggen, en het ding kan alle moderne apps draaien.

Die prive telefoon draait alweer twee jaar op een sim-only abootje van 20 euro. 10 Gb data en 500 belminuten krijg ik niet op. Batterij net zelf vervangen voor 15 euro, scherm van mn zoon voor 40. Die twee telefoons op elkaar kunnen gewoon samen de broekzak in. Moet je met een iPhone X of zo'n joekel van een Samsung proberen.

iedereen hier die klaagt over het nieuwste model dat door de baas betaald moet worden, want belangrijk, heeft een eerstewereldprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
In het verleden was BlackBerry ook toegestaan. Lijkt me best stoer!

https://www.blackberrymobile.com/android-on-blackberry/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:52:

iedereen hier die klaagt over het nieuwste model dat door de baas betaald moet worden, want belangrijk, heeft een eerstewereldprobleem.
Jij gebruikt duidelijk geen Microsoft Lumia toestel. ;)
ESPACE schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:55:
In het verleden was BlackBerry ook toegestaan. Lijkt me best stoer!

https://www.blackberrymobile.com/android-on-blackberry/
in het verleden telde blackberry ook nog mee.

Wat betreft zelf kopen van android. Hou er rekening mee dat je dan niet zomaar met de CGI mail servers mag verbinden. Verder worden declaraties voor eigen hardware aankopen niet meer vergoed.

Als Android ooit terugkomt verwacht ik Nokia te zien. Van alle spelers van enig formaat hebben zij volgens mij momenteel het beste update beleid.

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 12-12-2017 13:50 ]

• Batiatus
Wijnands schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:46:
[...]

Jij gebruikt duidelijk geen Microsoft Lumia toestel. ;)

[...]

in het verleden telde blackberry ook nog mee.

Wat betreft zelf kopen van android. Hou er rekening mee dat je dan niet zomaar met de CGI mail servers mag verbinden. Verder worden declaraties voor eigen hardware aankopen niet meer vergoed.

Als Android ooit terugkomt verwacht ik Nokia te zien. Van alle spelers van enig formaat hebben zij volgens mij momenteel het beste update beleid.
Of Google's eigen Pixel telefoon. Volgens mij standaard 3 jaar updates. Voor een telefoon die je waarschijnlijk elke 2 jaar gaat vervangen lijkt me dat prima.

• Wijnands
pricewatch: Google Pixel 32GB Zilver
of
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart

Denk dat ik weet waar de voorkeur naar uit gaat gezien het prijsverschil

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

CGI is wel van de privacy optimale oplossingen.

Om toegang te krijgen tot een webshop moet je eerst ongeveer al je gegevens afgeven, voordat je uberhaupt kan kijken of er wat leuks bij zit. Met ook nog eens leuke prijzen..
Te vaak gezien dat de prijzen zo zijn dat zelfs met een korting het in een pricewatch goedkoper te vinden is..

Dit moet toch beter kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:56:
CGI is wel van de privacy optimale oplossingen.

Om toegang te krijgen tot een webshop moet je eerst ongeveer al je gegevens afgeven, voordat je uberhaupt kan kijken of er wat leuks bij zit. Met ook nog eens leuke prijzen..
Te vaak gezien dat de prijzen zo zijn dat zelfs met een korting het in een pricewatch goedkoper te vinden is..

Dit moet toch beter kunnen.....
Prijzen zijn ongeveer gemiddelde in de pricewatch. Da's niet spannend, bruto/netto maakt het wel weer
leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Doodse stilte hier. Iedereen weg bij CGI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESPACE
Er werken nog circa 2.300 collega’s bij CGI NL.

Gisteren rapporteerde CGI de resultaten van Q1 F2018. Gelukkig, eindelijk voor CGI NL een trendbreuk. Na 12 kwartalen hetzelfde liedje over ‘lower work volume and projects completed in the Netherlands’ wordt deze opmerking Q1 F2018 niet meer genoemd. Hopelijk gaan ze weer groeien in NL!

Nu wordt gerapporteerd:
“The increase in revenue [ECS] was mainly driven by new and existing business in Germany. This was in part offset by higher use of our offshore global delivery centers in Asia Pacific by the Netherlands.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 09:35
Ongelooflijk he? Toen ik er nog zat ~eind 2011 zat er nog 7.000 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Dan is het aantal werknemers members weer omhoog toch?
Meen me te herinneren dat ik op een gegeven moment 2500 voorbij zag komen.

Fijn voor ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
BiLLY_daKid schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:47:
Ongelooflijk he? Toen ik er nog zat ~eind 2011 zat er nog 7.000 man.
Dat klopt toch niet helemaal. We waren met ca. 7000 man toen we door Logica zijn overgenomen. Dat is al weer 15 jaar geleden ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Toen ik in 2011 bij Logica kwam, waren wij ca 5500 man sterk (zelf ben ik al bijna 5 jaar weg nu).
Maar inderdaad goed nieuws dat het beter gaat en hopelijk een nieuwe positieve trend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
Rudolphus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:18:
Ik werk er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
avotar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:57:
Dan is het aantal werknemers members weer omhoog toch?
Meen me te herinneren dat ik op een gegeven moment 2500 voorbij zag komen.

Fijn voor ze!
Inderdaad, je hebt 2500 voorbij zien komen. Nu is het rond 2300 members.

Microkid in "Ervaring werken bij CGI (deel 7)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat is toch (200/2500) 8% krimp - niet weinig in deze conjunctuur. Geen idee hoe de andere detacheerders het doen overigens, ik krijg niet de indruk dat de sector als geheel op stoom wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verloop ligt bij vergelijkbare bedrijven rond 15% per jaar. De markt groeit, dus ik neem aan dat HR een recruitment target moet hebben gehad van tenminste 15% en waarscchijnlijk een stuk meer. Educated guess, 25%.

Dat betekent dat de recruitmentbdoelstelling slechts voor 1/3e deel zou zijn gerealiseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Ik ook. Maar ik werk er dan ook pas sinds eind november. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Is dat nu nog de enige discussie hier, wie werkt er nog? #meToo

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
Nog steeds veel seniors die vertrekken, voor zover ik kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Hoe zit het met opdrachten in de omgeving van Rotterdam?
Ben mij aan het oriënteren... Al hoewel ik niet super vrolijk wordt van de berichten in de topic. Aan de andere kant zijn de verhalen bij mijn huidige werkgever niet veel anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3sc0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-08 18:15
Hey!

Waarom staat het pand van de locatie Hoofddorp te huur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

fr3sc0 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:18:
Hey!

Ik gok dat het hier iets mee te maken heeft: t_captain in "Ervaring werken bij CGI (deel 7)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
ESPACE schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:32:
Er werken nog circa 2.300 collega’s bij CGI NL.
waar haal je die wijsheid vandaan?

ik werk er ook nog trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
waterfles schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:34:
kom eens praten, en vorm je eigen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
waterfles schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:34:
Ligt aan je specialisme maar we doen in Rotterdam/den Haag business genoeg
Ben mij aan het oriënteren... Al hoewel ik niet super vrolijk wordt van de berichten in de topic. Aan de andere kant zijn de verhalen bij mijn huidige werkgever niet veel anders :).
Kom 's langs voor een gesprek. Voordat je een formele solliciatie in gaat kan je ook een informeel "informatiefje" doen. Verder.. een hoop van de berichten hier is oud zeer, daar heb je als nieuwkomer eigenlijks niks mee t e doen.
Zo, zit jij er even enorm naast! _O- Nee, daar heeft het echt niets mee te maken.
peter00 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Nou ja, wijsheid.... Ik weet niet of ik headcount hier zo maar wil delen. Maar 2300 is het zeker niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 05-02-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
peter00 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:42:
[...]

kom eens praten, en vorm je eigen beeld.
Ik overweeg het.
Feit is dat het beeld wat wordt geschetst tijdens een sollicitatie gesprek niet altijd de waarheid is.
Daarom zijn dit soort topics interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Wijnands schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ligt aan je specialisme maar we doen in Rotterdam/den Haag business genoeg

[...]

Kom 's langs voor een gesprek. Voordat je een formele solliciatie in gaat kan je ook een informeel "informatiefje" doen. Verder.. een hoop van de berichten hier is oud zeer, daar heb je als nieuwkomer eigenlijks niks mee t e doen.

[...]

Zo, zit jij er even enorm naast! _O- Nee, daar heeft het echt niets mee te maken.

[...]

Nou ja, wijsheid.... Ik weet niet of ik headcount hier zo maar wil delen. Maar 2300 is het zeker niet.
Ik zie dat er vraag is naar Business Analisten...
Ik ga er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
[2.300] Rond de jaar meeting vernomen van een bron bij CGI HR NL. Wellicht is mij een te positief beeld voor gehouden.

Correct me if I'm wrong! Head count van CGI NL is toch niet geheim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

Rudolphus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:18:
Yep, vorig jaar. Kon het gezeik over billable uren en de slechte financiële situatie niet langer aanhoren. Nu voor mezelf begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Maar 2300 is het zeker niet.
Hoeveel dan wel? Waarom wordt daar geheimzinnig over gedaan?

Ik zou het bijvoorbeeld verwachten op de site: https://www.cginederland.nl/werken-bij-cgi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

fr3sc0 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:18:
Hey!

Ik ving op dat ze aan t kijken waren naar een ander pand. HFD was altijd te klein. Veel te klein. De geruchten die ik hoorde zou t wel eens zuid-oost kunnen worden.

@Wijnands kunnen we een bakkie doen, als dat t geval is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Ik ving op dat ze aan t kijken waren naar een ander pand. HFD was altijd te klein. Veel te klein. De geruchten die ik hoorde zou t wel eens zuid-oost kunnen worden.

@Wijnands kunnen we een bakkie doen, als dat t geval is :P
Zou zomaar kunnen ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ESPACE schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:57:
[...]

Inderdaad, je hebt 2500 voorbij zien komen. Nu is het rond 2300 members.

Microkid in "Ervaring werken bij CGI (deel 7)"
Je zit er goed bij. "NL All" bevat nu 2650 namen. 10% er af vanwege dubbelingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Laatst online: 25-04 11:18
waterfles schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:58:
[...]

Ik overweeg het.
Feit is dat het beeld wat wordt geschetst tijdens een sollicitatie gesprek niet altijd de waarheid is.
Daarom zijn dit soort topics interessant.
Je sollicitatie is ook altijd met een vakinhoudelijke member, over t algemeen zal die je best wat willen vertellen over zn eigen ervaringen bij het bedrijf. Zoals gezegd, er zit een hoop oud zeer in dit topic, maar het is nog steeds een gaaf bedrijf of voor te werken. Slechte verhalen kun je overal horen over bedrijven, de vraag is wat zijn redenen voor jou om voor een werkgever te kiezen!

#me2 - 10,5yrs&counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
member.... hij bedoelt: collega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Laatst online: 25-04 11:18
Bedankt voor de correctie, het zit er aardig in geramd inmiddels.. 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snelkeuze0017
hawkeyenl9393 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:14:
[...]Zoals gezegd, er zit een hoop oud zeer in dit topic, maar het is nog steeds een gaaf bedrijf of voor te werken.
Alleen binnen een zeer beperkte bandbreedte van leeftijd/ervaring. Zolang CGI niet structureel de interne problemen wil oplossen, is CGI geen goede keus voor niveau medior+. Het is nog steeds eenrichtingsverkeer. CGI vraagt alles en geeft niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

snelkeuze0017 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 07:00:
[...]

Alleen binnen een zeer beperkte bandbreedte van leeftijd/ervaring. Zolang CGI niet structureel de interne problemen wil oplossen, is CGI geen goede keus voor niveau medior+. Het is nog steeds eenrichtingsverkeer. CGI vraagt alles en geeft niks.
Je beseft dat je zijn post alleen maar bekrachtigd hebt he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een haat richting CGI.

Ben zelf net weggegaan voordat het CGI werd maar mooie jaren gehad, veel geleerd en paar leuke opdrachten/projecten gehad.
Mocht je niet meer op je plek zitten gewoon weggaan op zoek naar een nieuwe uitdaging. Niet te lang blijven hangen en bitter worden :Y)
Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.