Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste
Acties:
  • 347.425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Begonnen bij CMG, mijn 20 jaar is in zicht.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xochiquetzal schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:11:
Even een vraagje aan de mensen hier...

1) Toen jullie begonnen, heette het toen CMG, LogicaCMG, Logica of CGI?
2) Hoe lang ben je al in dienst / hoe lang ben je al weg?

Dit om even een beeld te krijgen van het aantal tevreden/ontevreden werknemers en tevreden/ontevreden ex-werknemers.
1) LogicaCMG
2) Bijna 6 jaar gewerkt, inmiddels ruim 3 jaar geleden vertrokken.

Destijds met een ontevreden gevoel vertrokken. Inmiddels de gang van zaken wel een plekje gegeven en als ik het over kon doen zou ik weer bij LogicaCMG gaan werken, alleen zou ik dan een jaartje eerder vertrekken. Ik heb er veel geleerd, veel fijne collega's leren kennen en overall een fijne tijd gehad. En zonder de ervaring en kennis die ik heb opgedaan bij Logica(CMG) was ik niet terechtgekomen bij mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

1) Logica
2) 4.5 jaar
3) Bijna 2 jaar

Weg gegaan omdat ik toe was aan een nieuwe stap. Heb altijd leuke dingen kunnen doen binnen CGI, en een goed netwerk kunnen bouwen. Heb nog steeds wel contact met wat oud collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 09:14
1) CGI
2) 3,5 jaar
3) 1,5 maand

Vertrokken omdat ik binnen CGI te weinig financiële doorgroei mogelijkheden zag. Elders een flinke stap vooruit kunnen maken qua salaris.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:13
1) CMG
2) 13 jaar
3) 3 jaar

Vertrokken vanwege mindere projecten, achteruitgang salaris, weinig binding meer met bedrijf. Hele leerzame tijd gehad maar eigenlijk een paar jaar te lang blijven plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
1) Logica
2) 5 jaar en een beetje
3) 1 jaar en een beetje

Vertrokken omdat mijn opdrachtgever me graag voor zichzelf wou hebben. Ik ben er zelf mede flink op vooruit gegaan, in verschillende opzichten.
Desondanks waardeer ik de gelegenheid die ik gehad heb om bij Logica iets anders (passender en leuker) te gaan doen na 12 jaar mainframe.

[ Voor 31% gewijzigd door jil_s op 16-05-2017 15:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

1. CMG
2. 16 jaar
3. Ander half jaar geleden.

Ik wilde al weg maar besloot de overname door CGI af te wachten in de hoop dat er positieve veranderingen zouden komen. Een van mijn grootste 'leermomenten'.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jil_s
Zijn er behalve Wijnands en peter00 nog actieve members hier? Anders kan dit draadje wel opgedoekt worden .. of op zijn minst hernoemd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

jil_s schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:38:
Zijn er behalve Wijnands en peter00 nog actieve members hier?
Zeker zeker

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ert_44
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2017
CMG/bijna 21 jaar nog steeds actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
1) Logica
2) Meer dan 5 jaar
3) Nog steeds in dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
1) LogicaCMG
2) in september 10 jaar
3) nog steeds in dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
1)CMG
2) 8 jaar 3 maanden
3) al 7 jaar weg

Ontevreden weg gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
1) CMG
2) 22 jaar
3) ik doe nog steeds leuke dingen. Never a dull moment.

CMG was mn 5e werkgever overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door peter00 op 17-05-2017 09:56 ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
1) Logica
2) 3 jaar
3) 3.5 jaar - Ik voelde mij nooit thuis binnen het Logica. Wel veel geleerd en leuke collegas gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
1) CMG
2) Bijna 17 jaar
3) Nog steeds in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
1) CGI
2) 1,5 jaar (2 jaar inc. internship)

Nog prima naar m'n zin. Wel rustig opzoek naar een nieuwe klant, inmiddels wel gezien bij m'n huidige. Leer vakinhoudelijk niet veel meer en met mijn leeftijd wel belangrijk om bij zoveel mogelijk klanten te zitten. Zit hier toch al een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
1) CMG 1994-1999
LogicaCMG/CGI 2011-heden
2) 11 jaar dus met een tussenpauze

Best naar mijn zin alleen het bedrijf is wel veranderd in de loop der jaren, ik mis echt de saamhorigheid en de waardering die ten tijde van CMG er was. Dat was echt een top tijd met collega's. Hiërarchisch gezien was het toen veel opener en waardeerde men de mensen wel beter heb ik het gevoel (vooral financieel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3sc0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-08 18:15
1) CGI
2) 1 jaar nu bij Fox-IT sinds maart

Ben destijds aangenomen met de belofte dat er genoeg opdrachten in cyber security waren. Helaas kwam ik er al snel achter dat dit niet zo bleek te zijn (althans niet voor mij). Vandaar een overstap naar een bedrijf waar de core business cyber security is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:05
1) CGI
2) Ruim drie jaar / nvt; nog steeds in dienst

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

1) LogicaCMG
2) 2005 begonnen, voelde als een warm bad
3) 2014 vertrokken met pijn in mijn hart.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het tegenwoordig met de amortisatieovereenkomst? Is die ondertussen al voor iedereen afgeschaft?

Ben 2 jaar geleden bij CGI gestart met een masterclass, maar als ik het allemaal goed heb gelezen (nieuwsbrieven etc), dan geldt deze regeling nog steeds voor mij?

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

*Beetje jammer, dat hier ook weer een selectie is gemaakt, i.p.v. eerlijke kansen voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:48:
Hoe zit het tegenwoordig met de amortisatieovereenkomst? Is die ondertussen al voor iedereen afgeschaft?

Ben 2 jaar geleden bij CGI gestart met een masterclass, maar als ik het allemaal goed heb gelezen (nieuwsbrieven etc), dan geldt deze regeling nog steeds voor mij?

*Beetje jammer, dat hier ook weer een selectie is gemaakt, i.p.v. eerlijke kansen voor iedereen
Volgens mij niet (max 1 jaar) maar dat kan je het beste even navragen bij HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:48:

HR Nieuwsbrief maart 2017 staat uitgelegd wat er veranderd. Als jij 2 jaar geleden een masterclass hebt gehad kan ik me niet goed voorstellen dat je nog veel studieschuld hebt.

Neem anders even contact op met HR of met mij via interne email, wil ook wel kijken of ik kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:08:
[...]

HR Nieuwsbrief maart 2017 staat uitgelegd wat er veranderd. Als jij 2 jaar geleden een masterclass hebt gehad kan ik me niet goed voorstellen dat je nog veel studieschuld hebt.

Neem anders even contact op met HR of met mij via interne email, wil ook wel kijken of ik kan helpen
Bedankt, ik heb het allemaal even nagelezen en het lijkt er op dat ik dus nog steeds een studieschuld heb, wel minder dan de volle 15, maar helaas toch nog een aardig bedrag (als bagage)

Jammer dat het niet voor iedereen is afgeschaft, wel fijn voor de nieuwe MC-ers of de MC-ers die een jaar geleden gestart zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

1) LogicaCMG

2) 2007 begonnen bij Outsourcing services AMS.
Eerste 1.5 jaar daar erg leuk gewerkt. Manager daar was een toffe peer en mijn collega's daar ook. Daarna een klote periode waarin ik idle kwam te zitten. In 2010 na lang knokken eindelijk een opdracht weten te krijgen en daardoor was ook een overstap naar C&PS mogelijk . Ik was een van de zeer weinigen van OS die dat had klaargespeeld en daar ben ik achteraf nog steeds trots op. Echter het had achteraf veel eerder moeten gebeuren. Ik had dan heel anders naar Logica gekeken waarschijnlijk. Toen ik naar C&PS ging stond ik voor mijn gevoel al met 1 voet buiten de deur (was het idle zijn verschrikkelijk beu. Zat tegen een bore out aan) en heb er ook weer een werkritme moeten opdoen. Geen goede start dus. Bij C&PS al die tijd ingezet geweest en heb er eindelijk die werkervaring kunnen opdoen om fatoenlijk weg te kunnen.
Positieve ontwikkelingen bij C&PS waren dat klanten waar ik was ingezet zeer tevreden over me waren (in combinatie met de groeiende werkervaring en werkroutine). Met collega's heb ik nauwelijks problemen gehad en kon met vrijwel iedereen goed overweg (op een enkeling na).
Het zijn de klanten en mijn collega's geweest, die me de laatste 2 jaar erdoorheen gesleept hebben.

3) 2012 vertrokken.
Reden: M'n manager bij C&PS was een kl..tz.k (zodanig dat ik het niet eens meer als zakelijk geschil zie maar het hem persoonlijk aanreken hoe hij mij (en waarschijnlijk ook andere collega's) behandeld heeft, en ik hoef m ook nooit meer te zien). Van zijn werkwijze was ik absoluut niet van gediend (en van zijn "beoordelingsgesprekken" met mij nog veel minder). De stilstand in salaris en de voortdurende kans op idle zijn speelden ook een grote rol. Op het laatst werd mijn contract door de laatste klant niet verlengd, maar toen was de timing perfect. Als dat niet zo was gelopen was ik waarschijnlijk weer idle komen te zitten en zou het met mijn manager totaal onwerkzaam zijn geworden. Ik had op dat moment een officiële klacht tegen hem lopen...
Met de organisatie had ik op een gegeven moment niks meer (mede omdat de praktijken die mijn manager erop na hield blijkbaar door de organisatie werden aangemoedigd, en de schuld van het idle zijn volledig bij de consultant neerleggen). Ik wilde zo graag weg uiteindelijk dat ik het zelfs voor een minder salaris wilde doen.

Gelukkig is het na mijn Logica tijd wel goed gelopen ;) Nu zit ik nu wel lekker in mijn vel en mijn arbeidsvoorwaarden zijn meer dan verbeterd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Lekker bezig. Yammer is sinds vandaag ook al verboden. Iemand een pot verf bij de hand om de vlag van een populair stalinistisch totalitair regime op de voorgevel te spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

-O-

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De Democratische Volksrepubliek van Korea - ik dacht daar ook aan. Vaak genoeg in de vreemde valuta tabellen Noord en Zuid bijna door elkaar gehaald haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Ach, dan gaan jullie toch gewoon verder op cynergi? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
snelkeuze0017 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:56:
Lekker bezig. Yammer is sinds vandaag ook al verboden.
Dan zal het hier wel weer drukker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
WTF, dat menen jullie niet? Is dat soms de reden dat we er via CGI niet meer op kunnen komen?

Nou, dan gaan we maar weer in anonimiteit hier posten.

[ Voor 23% gewijzigd door Perenor op 01-06-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Is heel Yammer om moverende redenen uitgezet?
Of zijn alleen specifieke groepen weggejorist?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik kan er via het CGI netwerk überhaupt niet meer op... Nogal draconische actie, vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montifaud
dat is wel Yammer, dat het is uitgezet.

Is de organisatie nog steeds niet ingericht om met zelfkritiek om te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetjah
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 14:52
Waar halen jullie de informatie vandaan dat CGI Yammer heeft geblokkeerd? Ik zie alleen een ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR foutmelding, en geen CGI "This site is blocked" pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odyssey
  • Laatst online: 15-09 13:02
Op verzoek tijdelijk verwijderd. Onderhandelingen weer bezig

[ Voor 118% gewijzigd door Odyssey op 12-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Joetjah schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:11:
Waar halen jullie de informatie vandaan dat CGI Yammer heeft geblokkeerd? Ik zie alleen een ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR foutmelding, en geen CGI "This site is blocked" pagina.
Omdat ik het thuis wel kan bekijken :-) zodra ik via het CGI netwerk het wil benaderen dan krijg je idd deze melding.

Wel apart want Ron de Mos was ook tot zijn vertrek gewoon actief op Yammer. Ik gebruikte het ook veel voor diverse groepen en perfecte plaats om vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ESPACE schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:21:
Is heel Yammer om moverende redenen uitgezet?
Of zijn alleen specifieke groepen weggejorist?
Niet meer dan dat het een niet-gesanctioneerd kanaal is, waarvoor de social media code geldt.
En die code is niet meer dan een " verboten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Waar halen jullie de informatie vandaan dat CGI Yammer heeft geblokkeerd? .
Daar heb je een email over gehad. En de praktische invulling daarvan, daar heb je geen fantasie voor nodig.

De SSL error zal wel te maken hebben met de MITM en SSL off-loading waarvan CGI gebruik maakt om hun medewerkers te kunnen controleren. Als je het CGI root certificaat hebt geinstalleerd (dat certificaat krijg je gratis en voor niets gepushed) dan krijg je die melding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:19:
[...]

Niet meer dan dat het een niet-gesanctioneerd kanaal is, waarvoor de social media code geldt.
En die code is niet meer dan een " verboten"
hmmm, hoe lang zal het duren voordat Tweakers ook op die lijst terecht gaat komen? Alles sanctioneren op het rode boekje van CGI na? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tja.. aan de andere kant.. er zijn best wel wat werkgevers die het ook overnmeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Wijnands schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:56:
tja.. aan de andere kant.. er zijn best wel wat werkgevers die het ook overnmeen.
En zo kun je er altijd wel een positieve draai aan geven :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Arfman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:16:
[...]

En zo kun je er altijd wel een positieve draai aan geven :)
Tja, ach, je weet waar je aan begint vind ik. Aan de andere kant, juist het ontbreken van een amorisatieregeling was destijds voor mij de reden om voor CMG te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:58:
[...]

hmmm, hoe lang zal het duren voordat Tweakers ook op die lijst terecht gaat komen? Alles sanctioneren op het rode boekje van CGI na? :X
De Tweakers kleuren zijn toch ook rood?
Aan de ene kant logisch om zoiets als yammer als sociale media te bestempelen. Aan de andere kant raar dat het na lange tijd en zo onverwacht is. Misschien dat ze meer mensen op cynergy willen of toch yammer niet vertrouwen.

Mijn gevoel is wel dat de interne cgi systemen achterlopen. Van zoveel van de systemen zijn er nieuwere, betere of snellere versies. Interne processen die niet snel gaan. Etcetera. Als enabler moet je ook je members wel (kunnen) enablen. Niet enkel dat in de brochure zetten. Hebben jullie bv gezien hoeveel (en welke) innovatie projecten er zijn aangemeldt. Ik vind het voor verbetering vatbaar.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Yammer is redelijk afgeschermd. Daar zijn nog meer mogelijkheden voor als je gaat betalen, iets wat nogal wat grote organisaties doen.. Op het moment dat de mogelijkheid om yammer te gebruiken weg valt gaat men echt niet massaal over op cynergi. De weg ernaar toe is vaak onhandig of traag en men lijkt zich daar niet vrij te voelen om te kletsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Wat belangrijk is om te weten, is dat CGI bezig is met een evaluatie en consolidatie van cloud services, betaald of gratis. Yammer is zo'n service. Voor inhoudelijke discussies zijn interne systemen als Cynergi aangewezen (en uiteraard meer secure). Bedrijven die verantwoordelijk met klantgegevens (ook projectinfo!) omgaan moeten hier over nadenken. Daar is niks mis mee. Ook ik vind het jammer, maar ik begrijp de argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Open hem maar is met IE ipv FF of Chrome, dan krijg je de proxy meldingen te zien ipv errors.

Overigens snap ik corp wel. Het werd gebruikt als een soort cynergi met client details en alles, op een platform waar je igg onbetaald geen inzicht hebt als CGI in wie er nou allemaal bij kunnen/wie meelezen.

In NL zaten er ook een aantal mensen van het MT op, wat het voor de rest (inclusief ik) legitimeerde als semi bedrijfscommunicatie middel.

Als je van corp een statement wil afgeven, is een memo dan niet meer genoeg. Nu kan niemand het meer ontkennen, CGI wil niet dat je yammer gebruikt: dikke punt/einde discussie. (anders had ik daar nog wel wat discussies over zien ontstaan in de trant van ja er staat wel niet gebruiken maarrrrrr. OR input mogen we heus wel bespreken, want dat gaat niet over clients, etc etc).

[ Voor 55% gewijzigd door SithWarrior op 02-06-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Wijnands schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:10:
Op het moment dat de mogelijkheid om yammer te gebruiken weg valt gaat men echt niet massaal over op cynergi. De weg ernaar toe is vaak onhandig of traag en men lijkt zich daar niet vrij te voelen om te kletsen.
[Een paar hele grote stappen achteruit voor wat over view] In dat opzicht vind ik CGI een erg cynisch bedrijf en kil bedrijf geworden. En dat is een enorm verlies. Zaken als slagkracht, onderscheidend vermogen en commitment drijven op de bijdrage en persoonlijke investering van medewerkers. En CGI denkt daaraan voorbij te kunnen gaan. Dat zwarte cijfers in de boeken voldoende is. In mij directe omgeving is er vrijwel niemand meer die nog om CGI geeft. Nou ja, het gaat ook niet voor niets zo slecht met ons.
Ik hoop dat Dirk de boel weer op de rails krijg en CGI weer een hart weet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat ze Yammer niet meer willen gebruiken snap ik ondertussen - voor de grap eens op de link in de TS geklikt en chrome logt me nog steeds automatisch in, ben nu anderhalf jaar weg bij CGI ... Ik had verwacht dat daar wel wat onderhoud op gepleegd zou worden maar blijkbaar kost dat dus geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:58:
Dat ze Yammer niet meer willen gebruiken snap ik ondertussen - voor de grap eens op de link in de TS geklikt en chrome logt me nog steeds automatisch in, ben nu anderhalf jaar weg bij CGI ... Ik had verwacht dat daar wel wat onderhoud op gepleegd zou worden maar blijkbaar kost dat dus geld?
CGI geeft naar de buitenwereld toe hoog op over de eigen oplossingen (IP). Echter is het bedrijf intern niet in staat om fatsoenlijke oplossingen te ontwikkelen en of onderhoud te plegen. Heb in de afgelopen tijd heel veel ideeen / uitwerkingen zien sneuvelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Binnen Yammer is het mogelijk om op een link te klikken dat een bepaald persoon er niet meer werkt. Maar er zijn maar weinig mensen die dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:58:
het ligt iets gecompliceerder. De userdata werd nog niet gesynched, want open service waar CGI niet actief bij betrokken was, dus viel er ook niks op te schonen. Dat gaat wel gebeuren. Alle ex-leden worden automagisch geëxcommuniceerd als de link er ligt. Als er alleen maar actieve leden over zijn, gaat er wellicht pas gekeken worden hoe secure Yammer en vergelijkbare cloudservices zoals office365 zijn voor bedrijfsgevoelige info. Tot die tijd wil CGI niet dat het gebruikt wordt voor knowledge sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:35:
Binnen Yammer is het mogelijk om op een link te klikken dat een bepaald persoon er niet meer werkt. Maar er zijn maar weinig mensen die dat doen.
Ga ik dan toch maar 's uitproberen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilyasse15
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08-2023
Vervelend verhaal, maar toen ik het woord burn-out zag kon ik eigenlijk al stoppen met lezen. Bij werkgevers gaan alle alarmbellen af als ze dat woord horen, dus verbaast me helemaal niets dat ze je eruit hebben gegooid helaas...

[ Voor 91% gewijzigd door ilyasse15 op 12-06-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilyasse15 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Vervelend verhaal, maar toen ik het woord burn-out zag kon ik eigenlijk al stoppen met lezen. Bij werkgevers gaan alle alarmbellen af als ze dat woord horen, dus verbaast me helemaal niets dat ze je eruit hebben gegooid helaas...
Ben het deels met je eens. Echter ze zouden het wel wat schappelijker kunnen benaderen vind ik. Het is "maar" een afstudeerstage en ze hoeven die persoon niet in dienst te nemen.

Uit het verhaal blijkt niet dat Odyssey voortijdig heeft gecommuniceerd dat ie klachten had (want een diagnose voor burnout komt niet zomaar uit de lucht vallen). Of het is niet duidelijk genoeg gecommuniceerd. Dus dat pleit tegen hem.

Wat ik echter wel goed vind is dat Odyssey heeft gecommuniceerd dat ie een burnout had en een oplossingsrichting heeft aangedragen om toch de afstudeerstage tot een succesvol einde te kunnen brengen. CGI had op dat moment met hem het gesprek aan kunnen gaan om indien dit niet niet conform de wensen van CGI ging en om te kijken hoe ze de stage toch nog in de gewenste richting (en een succesvol einde) te kunnen brengen. Odyssey heeft namelijk aangegeven dat ie die ambitie had ondanks de burnout en ik vind ook dat in zijn voordeel pleiten.

Dat gesprek kan natuurlijk alle kanten op en het zou kunnen zijn dat CGI daardoor de stage stopgezet had. Dat hebben ze echter niet gedaan en ook is er geen definitieve oplossing voor dit probleem overeengekomen, dus is CGI absoluut niet vrij van blaam in deze.

En ook zijn er blijkbaar daarna meerdere (voortgangs)gesprekken met de stagebegeleider geweest en deze heeft niet aangegeven dat zaken niet in de gewenste richting gingen. Dan had Odyssey nog kunnen bijsturen (Vergeet niet: hij is nog in opleiding). Vooral dat vind ik erg slecht van CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
ilyasse15 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, maar toch een hard verhaal, niet echt menselijk. Ik heb tijdens mijn CGI-enVoorgangers-tijd een stuk of 3 afstudeerders begeleid. Een afstudeerder wordt gekoppeld aan een techneut, een consultant, die inhoudelijk de student begeleidt, coordineert, toetst, helpt etc. Wat was de rol van deze consultant in deze zaak?
Zelf zou ik iemand helpen in zo'n geval, en niet de grond in boren of afwimpelen. Ik lees in zijn verhaal: begeleider en manager. (is dit dezelfde persoon?)
Het hele verhaal is niet zo fraai: afspraken zijn gemaakt, werk is (wat later) opgeleverd, en dan wordt zonder controleren (zo lijkt) de stekker er uit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Montifaud schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, maar toch een hard verhaal, niet echt menselijk. Ik heb tijdens mijn CGI-enVoorgangers-tijd een stuk of 3 afstudeerders begeleid. Een afstudeerder wordt gekoppeld aan een techneut, een consultant, die inhoudelijk de student begeleidt, coordineert, toetst, helpt etc. Wat was de rol van deze consultant in deze zaak?
Zelf zou ik iemand helpen in zo'n geval, en niet de grond in boren of afwimpelen. Ik lees in zijn verhaal: begeleider en manager. (is dit dezelfde persoon?)
Het hele verhaal is niet zo fraai: afspraken zijn gemaakt, werk is (wat later) opgeleverd, en dan wordt zonder controleren (zo lijkt) de stekker er uit getrokken.
Hij is al die tijd ziek geweest, geen moment meer op kantoor geweest.
Leuk dat hij van goede wil, maar hij heeft niet kunnen doen wat hij heeft moeten doen.
En zijn verhaal lezend alles verder gebouwd op basis van wat brainstorms met een begeleider die al met een been buiten de deur stond.

Maar boven alles, hij is ziek. Rot voor hem, maar zo werkt het nou eenmaal.
Het enige wat jammer is, is dat hij zelf niet beseft heeft en echt dacht goed bezig te zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Ik zie hierin een situatie waar beide partijen onhandig bezig zijn geweest. Als ervaringsdeskundige zou ik - ook in het algemeen - zeggen: burn-out? Eerst herstellen, dan pas verder werken. Dat is de verantwoordelijkheid van werknemer en werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
  • Laatst online: 01-09 18:05

Dit om even een beeld te krijgen van het aantal tevreden/ontevreden werknemers en tevreden/ontevreden ex-werknemers.
1. Ik ben begonnen in Jan 2000, het was toen CMG
2. Ik ben weggegaan in April 2007 (naar de klant, er is toen een compensatie regeling getroffen met de klant, zodat ik bij de klant in dienst kon komen). Dit was in de tijd dat het LogicCMG was

Salaris en 'binding' met LogicaCMG waren de voornaamste redenen om weg te gaan (in de tijd van CMG waren er nog locale vestigingen, met veel locale activiteiten en company meetings), later viel ik onder een centrale vestiging in rotterdam (was eerst Eindhoven). Ik zat laatste jaren 100% billable bij de klant, LogicaCMG werd meer en meer alleen een naam bovenaan mijn salarisstrook. Ook de salaris ontwikkeling was niet bijster op het laatste. de CAO verhoging van de werknemers bij de klant was vaak al hoger dan mijn salarisstijging (beoordeling was goed, goede beoordeling van de klant, maar "met jou niveau verwachten we dat ook")

Maar ik heb bij CMG/LogicaCMG veel geleerd, en met leuke collega's gewerkt (ik zit bij een clubje ex-CMG'ers en we ontmoeten elkaar nog zo'n 3x per jaar)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odyssey
  • Laatst online: 15-09 13:02

[ Voor 139% gewijzigd door Odyssey op 12-06-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Odyssey schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:21:
succes !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
Vind het leuk hier iets achter te laten, omdat ik mede door dit topic en het Helloworld evenement bij CGI in dienst bent gekomen. Ik kom als software ontwikkelaar van een klein bedrijf, dat als kerntaak geen softwareontwikkeling deed.

Ben bij CGI in een warm bad terecht gekomen. Heb een opleiding gevolgd gezien ik nog niet eerder met de veelgebruikte talen in aanraking gekomen was (gegaan van web naar backend). Deze goed afgerond en nu inmiddels aan de slag. Ik zit in een team met leuke jonge collega's, er wordt veel georganiseerd op recreatief vlak (CGI Next), en qua kennisdeling komen er ook steeds meer evenementen. Het werken aan je eigen ontwikkeling wordt ook enorm gestimuleerd. Zo heb ik oa een Pluralsight subscription vergoed gekregen. Kan iedereen die op zoek is naar een professionele omgeving met een goede werk balans, en toffe collega's met verschillende kennisniveau's zodat je altijd wat kan leren en ook je eigen kennis over kan dragen.

Ik raadt wel aan zelf een pro actieve instelling te hebben. Dus actief met collega's communiceren, aangeven wat je wil en achter leuke opdrachten aan gaan. Maar dit geldt overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Snuurtje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:27:
Vind het leuk hier iets achter te laten, omdat ik mede door dit topic en het Helloworld evenement bij CGI in dienst bent gekomen. Ik kom als software ontwikkelaar van een klein bedrijf, dat als kerntaak geen softwareontwikkeling deed.

Ben bij CGI in een warm bad terecht gekomen. Heb een opleiding gevolgd gezien ik nog niet eerder met de veelgebruikte talen in aanraking gekomen was (gegaan van web naar backend). Deze goed afgerond en nu inmiddels aan de slag. Ik zit in een team met leuke jonge collega's, er wordt veel georganiseerd op recreatief vlak (CGI Next), en qua kennisdeling komen er ook steeds meer evenementen. Het werken aan je eigen ontwikkeling wordt ook enorm gestimuleerd. Zo heb ik oa een Pluralsight subscription vergoed gekregen. Kan iedereen die op zoek is naar een professionele omgeving met een goede werk balans, en toffe collega's met verschillende kennisniveau's zodat je altijd wat kan leren en ook je eigen kennis over kan dragen.

Ik raadt wel aan zelf een pro actieve instelling te hebben. Dus actief met collega's communiceren, aangeven wat je wil en achter leuke opdrachten aan gaan. Maar dit geldt overal.
Goed om te horen dat je in een warm bad terecht bent gekomen! Je ziet hier wat teveel de negatieve ondertoon gevoerd worden, dan zijn dit ook wel eens fijne berichten :) .

Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik begonnen, toentertijd stond de masterclass nog in de kinderschoenen, maar het concept was in ieder geval goed.
CGI Next gaat steeds grotere vormen aannemen, vooral voor de jongere generatie een hele leuke toevoeging. Karten, dagje naar Zandvoort, voetballen, BBQ's etc. allemaal goed om de jongeren te binden.

Wat je ook zegt betreffende een pro actieve houding klopt zeker. Je moet jezelf pro actief opstellen, je laten zien in de organisatie. Daarmee zorg je er wel voor dat je makkelijker promotie kan maken. Vaak staan de managers niet onwelwillend tegenover een promotie, maar moet je wel aan kunnen tonen dat je het verdiend.

Ik heb inmiddels promotie naar level 2 af kunnen dwingen.. Ik vraag me wel af hoe CGI de medior consultant lang vast wil gaan houden. Als ik kijk wat voor aanbiedingen qua salaris andere organisaties bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Batiatus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Goed om te horen dat je in een warm bad terecht bent gekomen! Je ziet hier wat teveel de negatieve ondertoon gevoerd worden, dan zijn dit ook wel eens fijne berichten :) .

Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik begonnen, toentertijd stond de masterclass nog in de kinderschoenen, maar het concept was in ieder geval goed.
CGI Next gaat steeds grotere vormen aannemen, vooral voor de jongere generatie een hele leuke toevoeging. Karten, dagje naar Zandvoort, voetballen, BBQ's etc. allemaal goed om de jongeren te binden.

Wat je ook zegt betreffende een pro actieve houding klopt zeker. Je moet jezelf pro actief opstellen, je laten zien in de organisatie. Daarmee zorg je er wel voor dat je makkelijker promotie kan maken. Vaak staan de managers niet onwelwillend tegenover een promotie, maar moet je wel aan kunnen tonen dat je het verdiend.

Ik heb inmiddels promotie naar level 2 af kunnen dwingen.. Ik vraag me wel af hoe CGI de medior consultant lang vast wil gaan houden. Als ik kijk wat voor aanbiedingen qua salaris andere organisaties bieden..
4 jaar geleden had ik een masterclass gedaan bij CGI, staat het dan al jaren lang in de kinderschoenen?

Voor een starter/junior is CGI een interessante werkgever, omdat je op grote projecten kan werken en in de eerste 2 jaar aardige stappen qua salaris kan zetten (startersregeling, lvl2 verhoging), maar daarna raakt het wel een beetje in het slop.
Medior consultants vasthouden is lastig als er beknibbeld wordt op jaarlijkse salarisverhogingen (percentages liepen afgelopen jaren ieder jaar terug), wat voor mij een reden was om elders te gaan solliciteren.

Heb altijd wel fijne managers gehad bij CGI, maar als meerdere (kleinere) concurrenten 20% meer boden, terwijl CGI zelf vond dat ik op een goed salarisniveau zat en er geen ruimte was voor een extra verhoging (buiten de jaarlijkse verhoging) dan was voor mij de keus snel gemaakt en om dezelfde reden zijn de meesten van hen met wie ik samen de masterclass deed afgelopen jaar vertrokken.

Ik weet niet of er een bewuste strategie achter zit of dat er simpelweg te weinig middelen zijn om de mediors aantrekkelijke salarisvooruitzichten te blijven bieden (wat dus meer moet zijn dan een schamele 0-2% per jaar afh van je positie tov het ijkpunt halverwege de schaal, zonder enig andere inflatie-correctie oid), maar het loont de moeite om na een paar jaar ervaring binnen CGI elders rond te kijken.
Het lijkt er vnl op dat CGI zich richt op starters/juniors of gericht seniors binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Metaalhoofd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:04:
[...]

4 jaar geleden had ik een masterclass gedaan bij CGI, staat het dan al jaren lang in de kinderschoenen?

Voor een starter/junior is CGI een interessante werkgever, omdat je op grote projecten kan werken en in de eerste 2 jaar aardige stappen qua salaris kan zetten (startersregeling, lvl2 verhoging), maar daarna raakt het wel een beetje in het slop.
Medior consultants vasthouden is lastig als er beknibbeld wordt op jaarlijkse salarisverhogingen (percentages liepen afgelopen jaren ieder jaar terug), wat voor mij een reden was om elders te gaan solliciteren.

Heb altijd wel fijne managers gehad bij CGI, maar als meerdere (kleinere) concurrenten 20% meer boden, terwijl CGI zelf vond dat ik op een goed salarisniveau zat en er geen ruimte was voor een extra verhoging (buiten de jaarlijkse verhoging) dan was voor mij de keus snel gemaakt en om dezelfde reden zijn de meesten van hen met wie ik samen de masterclass deed afgelopen jaar vertrokken.

Ik weet niet of er een bewuste strategie achter zit of dat er simpelweg te weinig middelen zijn om de mediors aantrekkelijke salarisvooruitzichten te blijven bieden (wat dus meer moet zijn dan een schamele 0-2% per jaar afh van je positie tov het ijkpunt halverwege de schaal, zonder enig andere inflatie-correctie oid), maar het loont de moeite om na een paar jaar ervaring binnen CGI elders rond te kijken.
Het lijkt er vnl op dat CGI zich richt op starters/juniors of gericht seniors binnenhaalt.
Het betrof bij mij de cybersecurity masterclass, die was nog niet zo lang beschikbaar.
Verder eens. Binnen CGI hangt de consensus ook dat je beter als junior binnen kan komen, als medior weg kan gaan en vervolgens na een aantal jaar weer terug kan komen als senior.
Je zou toch zeggen dat je liever een stroom van junior -> medior -> senior hebt, zodat je op alle niveaus wat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Batiatus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Het betrof bij mij de cybersecurity masterclass, die was nog niet zo lang beschikbaar.
Verder eens. Binnen CGI hangt de consensus ook dat je beter als junior binnen kan komen, als medior weg kan gaan en vervolgens na een aantal jaar weer terug kan komen als senior.
Je zou toch zeggen dat je liever een stroom van junior -> medior -> senior hebt, zodat je op alle niveaus wat hebt.
Veel senior-CGI-ers zijn mensen die als junior bij CMG of Logica zijn begonnen. Ben een hoop mensen tegengekomen die 20+ jaren ervoor hebben gewerkt, maar het was schrijnend om te zien dat zeker 75% van de mensen met wie ik tegelijkertijd als junior was begonnen na 3 jaar al weer weg was toen ze eenmaal medior waren en elders een beter aanbod kregen.

Maar hoeveel vertrekkende mediors zijn bereid om later terug te komen als senior? Misschien dat ze in eerste instantie een goed salaris aangeboden krijgen als senior, maar de ervaringen mbt beperkte jaarlijkse groei tijdens hun beginnend medior-schap (waardoor ze besloten te vertrekken) nemen ze wel mee als ze terugkomen als senior en als dan blijkt dat de verdere salarisontwikkeling niet verbeterd is, zullen ze ook weer vertrekken zodra hun (bijna) stilstaande senior-loon ingehaald wordt door concullega's.

Op zich zou ik er in de toekomst mogelijk voor openstaan om terug te keren naar CGI (al zit ik nu prima waar ik zit, dus zie er vooralsnog geen reden toe), maar als dan blijkt dat ik op een boven-gemiddeld salaris-aanbod ben binnengehaald, maar vervolgens een aantal jaar stil sta, omdat ik op of boven het ijkpunt zit, dan ben ik ook zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Batiatus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Binnen CGI hangt de consensus ook dat je beter als junior binnen kan komen, als medior weg kan gaan en vervolgens na een aantal jaar weer terug kan komen als senior.
Dan moet de organisatie voor twee dingen zorgen:

1. mensen moeten vertrekken zonder frustratie en met een hoop goede herinneringen, opdat ze een aantal jaar later graag terugkomen. Ook goed is om informeel contact te houden met de ex-werknemers.

2. het bedrijf moet arbeidsvoorwaardelijk genoeg bieden om een overstap aantrekkelijk te maken. Vergeet daarbij niet dat overstappen een bepaalde frictie kent. Er zit een range tussen het loon dat zo laag is dat het je doet vertrekken en het aanbod dat zo hoog is dat het je doet tekenen. Een bestaande werkgever kan in die range betalen, een nieuwe werkgever moet de bovenste grens raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:10
t_captain schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:00:
[...]

1. mensen moeten vertrekken zonder frustratie en met een hoop goede herinneringen, opdat ze een aantal jaar later graag terugkomen. Ook goed is om informeel contact te houden met de ex-werknemers.
Volgens mij zitten ze nog steeds in de "trap na" modus, zeker voor mensen die bijv. overstappen naar een klant. Op dit vlak heeft CGI echt een slechte reputatie (en die is gezien de opmerkingen in dit topic niet echt onverdiend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Veel senior-CGI-ers zijn mensen die als junior bij CMG of Logica zijn begonnen. Ben een hoop mensen tegengekomen die 20+ jaren ervoor hebben gewerkt, maar het was schrijnend om te zien dat zeker 75% van de mensen met wie ik tegelijkertijd als junior was begonnen na 3 jaar al weer weg was toen ze eenmaal medior waren en elders een beter aanbod kregen.
Het schijnt dan ook dat CGI Nederland problemen heeft om mediors binnen te krijgen. Dat is natuurlijk ook de groep die het flexibelste is op de arbeidsmarkt.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
LowLevel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:45:
[...]
Het schijnt dan ook dat CGI Nederland problemen heeft om mediors binnen te krijgen. Dat is natuurlijk ook de groep die het flexibelste is op de arbeidsmarkt.
Dat is niet een CGI probleem maar een probleem voor alle grote jongens. Veel kleinere bedrijven in de markt richting zich ook vooral op deze groep waardoor de aanwas gewoon heel beperkt is (ook betalen de kleinere bedrijven beter als het om het basis salaris gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mediors, dat zijn mensen met een jaar of 5 a 8 werkervaring na hun studie. Qua leeftijd vaak tegen de 30. De periode waarin mensen vaak bezig zijn om een gezin te stichten en een woning te kopen.

Zit je in die situatie, dan is een salaris vaak even belangrijker dan een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

t_captain schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:59:
Mediors, dat zijn mensen met een jaar of 5 a 8 werkervaring na hun studie. Qua leeftijd vaak tegen de 30. De periode waarin mensen vaak bezig zijn om een gezin te stichten en een woning te kopen.

Zit je in die situatie, dan is een salaris vaak even belangrijker dan een leaseauto.
30e heb ik CGI verlaten. Was toen 7,5 jaar actief op de arbeidsmarkt als software engineer, waarvan 4,5 bij CGI.
Huis had ik al. Gezin was ik niet mee bezig. Voor mij was het vooral een stukje vrijheid. Had het gevoel dat ik al even stil stond binnen CGI qua uitdaging. Er waren wel plannen. Maar na 2 jaar plannen te hebben gehoord, misschien wel langer, vond ik het leuk geweest. De wortel die mij voor werd gehouden begon wel heel erg uit te drogen.
Heb het er wel erg naar mijn zin gehad, en een goed netwerk op kunnen bouwen. Profiteer ik nu van als ZZPer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterkey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Hmz, weet iemand of de Vraag en Aanbod pagina nog wel in de lucht is? Ben opzoek naar een werkent linkje ;) PB altijd goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Heb je al gezocht op Vraag en Aanbod? Vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Is in de lucht..... Gisteren nog gekeken. Local Tools en dan de laatste link (pagina2). Linkjes versturen via deze site lijkt mij geen goed idee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een aantal jaar dat geleden dat ik dit topic heb bekeken. Maar de vragenlijst:
1) Logica
2) 4 jaar in dienst
3) 2,5 jaar al weer weg

Tja na de overname door CGI werden de practices opgeheven en uiteindelijk werd de 'thuisbasis' van mijn nieuwe unit Rotterdam. Ik vind autorijden niet erg, maar Rotterdam is een beetje uit de richting voor mij. Ook werd de leaseregeling een stuk minder voor een lvl2 (als ik dezelfde auto weer wilde lease was ie ineens bijna 70euro pm duurder...). Toen een beetje het gevoel met CGI verloren als er dan een aanbod komt met beter bruto salaris, een beter leaseregeling en een opdracht die precies in je straatje past dan is de keuze snel gemaakt. Ik ben ook als MC-er begonnen, maar van mijn masterclass groep van 17, zijn er nog 3 mensen in dienst bij CGI. Ook de toenmalige logica practise director en de unit managers zijn momenteel allemaal buiten CGI in dienst. Daar is dus helaas het een en ander afgebroken volgens mij. Bij mijn huidige klus valt het ook op dat het geen CGI-ers in worden aangeboden (terwijl het toch een grote NL multinational is in regio Ehvn). In het verleden (van wat ik hoor) er toch wel mensen ingehuurd werden van Logica /CGI. Dan gaat het om Technical software engineers/system architecten/testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Als het over Philips gaat dan heb je verkeerd gekeken ;-) daar werken er heel veel hoor.

Maar leuk om een oude naam weer in het topic te zien !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
CGI reports strong Q3 growth of 6.4%. CGI doet het goed!
https://www.cgi.com/en/20...s-strong-Q3-growth-of-6-4.

Helaas heeft CGI NL na drie jaar het lek nog steeds niet boven water (check MD&A file op Revenue en EBIT). Hoe lang kan dat nog doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
ESPACE schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:08:
CGI reports strong Q3 growth of 6.4%. CGI doet het goed!
https://www.cgi.com/en/20...s-strong-Q3-growth-of-6-4.

Helaas heeft CGI NL na drie jaar het lek nog steeds niet boven water (check MD&A file op Revenue en EBIT). Hoe lang kan dat nog doorgaan?
Uit de rapportage:
Revenue in our ECS segment:
The increase in revenue was mainly due to increased work volume across all geographies, with the exception of the Netherlands.

Ik denk dat je vraag terecht is. Nederland wordt ook wel heel erg specifiek genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door LowLevel op 08-08-2017 14:02 ]

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een iets andere formulering dan de 10 keer herhaalde statement "lower work volume and projects completed". Een formulering die NL nadrukkerlijker neerzet als (negatief) afwijkend in een opwaartse trend.

• ESPACE
t_captain schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48:
Een iets andere formulering dan de 10 keer herhaalde statement "lower work volume and projects completed". Een formulering die NL nadrukkerlijker neerzet als (negatief) afwijkend in een opwaartse trend.
Blader even door van de Revenue sectie naar de EBIT sectie. Het is al 33 (!) maanden hetzelfde liedje en het staat er voor de 11e keer. :'(

• JimmmJohnson
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-01-2022
Wat is eigenlijk de actuele head count van CGI NL?
(En hoe groot de optie-3-groep?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024

Ik ben alweer een tijdje weg.

1) LogicaCMG (2006)
2) Precies 9 jaar in dienst geweest (2015)

Redenen om weg te gaan was gewoon slechte vooruitzichten. Ik zat al 3 jaar bij een klant en de constructie was inmiddels zo dat het mij netto grof geld zou gaan kosten om naar een andere klant te gaan voor een job. Dan zit je gewoon vast en als die klant dan op een gegeven moment je niet meer hoeft, dan heb je al die tijd verder qua technische ontwikkeling stil gestaan.

Complicerende factor is dat (in mijn tijd) technische carrière paden niet echt bestonden anders dan waar je klant voor wilde betalen.

Persoonlijk liep ik ook continu tegen het feit aan dat een boel managers niet goed met academisch opgeleide mensen om konden gaan. Ik herinner mij een bijzonder gesprek waarbij een accountmanager helemaal verward was waarom ik door de klant in hun research afdeling was neergezet (zonder hem dat te vertellen). "Ben je goed of zo?" was zijn verbaasde vraag. :? Ik denk dat dit genoeg zegt.

Ik heb er voor gekozen om naar een klein ingenieursbureau te gaan waar ik zelf mijn pad kan bepalen en niet afhankelijk heb van vage bonus/vergoeding structuren. Ik heb nu geen gezeur over leaseauto's en vergoedingen, maar gewoon een redelijk salaris, een 13e maand en winstdeling.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb in die 9 jaar mogen werken aan bijna alle kroonjuwelen van het Logica(CMG)/CGI en veel daarbij geleerd en met prima collega's gewerkt. Ik heb gewerkt aan 80% van de 'geweldige projecten' die op een gegeven moment in het promotie boekje stonden (o.a. Galileo, Maeslantkering). Ben dan ook niet met ruzie weggegaan, maar op een gegeven moment moet je gewoon eieren voor je geld kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 jaar bij CGI gewerkt als sr java ontwikkelaar, steeds gehoord dat ik het heel goed doe. Voor de projecten was ik onmisbaar. Echter aan het eind van elk jaar kon mijn manger toch iets klein kunnen vinden zoals weinig cursus gevolgd of geen duidelijke ontwikkelplan om mij geen exceed expectation te gunnen. Alleen EE krijgt salaris vehoging dat men wel iets van merkt, terwijl de aandelen van CGI steed grooien. Ik zeg CGI is puur een klassieke capitalistische organisatie die geen zorgen maakt over de arbeiders. Het is een aantal jaren dat sr. ontwikkelaars CGI verlaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

1. Logica
2. Ruim 6 jaar in dienst
3. Bezig weg te gaan en deel inmiddels de frustratie. Heb het lang uitgehouden hier niet negatief te reageren.
Ik zal jullie de details besparen en het bij 1 belangrijk minpunt houden, maar wil in alle eerlijkheid ook een belangrijk pluspunt noemen.

Een van de pluspunten: ze hebben echt leuke greenfield projecten bij diverse klanten. En heb daar ook de afgelopen jaren een leuke tijd gehad. En met nieuwe technieken mogen werken.

Een belangrijk minpunt dat publiek bekend is of zou moeten zijn:
Voor iedereen die er over denkt bij een detacheerder te willen werken, vraag je jezelf eens af waarom de relatiebedingen/concurentiebedingen zo stevig verwoord zijn. Als ze werkelijk een goed werkgever zijn zou je toch niet over willen stappen na een aantal jaren ?
En we leven tenslotte niet meer in een tijd dat je graag 20 jaren of langer voor dezelfde werkgever wilt werken. Dus tegen de tijd dat je bij een leuke klant een overstap wilt maken.... tja dan leer je opeens de echte kant van een bedrijf als CGI kennen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Ik ken één detacheerder die er een principe van heeft gemaakt om geen relatiebedingen te hebben, dat is TMC.

Zoals zij het tegen mij verwoordden: ze weten dat ze als werkgever permanent in concurrentie staan voor de diensten van de werknemer, en waarom zouden ze dat willen beperken?

Ik vond dat een verhaal dat zowel naar de werknemer als naar de klant integer klinkt.

Persoonlijk vind ik het een kwestie van goed werkgeverschap (of: excellent werkgeverschap) om je mensen te helpen met hun levensdoelen. Ook als je dan uit elkaar groeit.

Een mooi voorbeeld kwam ik tegen bij een klant. In het team zat een developer die 1 dag per week aan een eigen start-up werkte. Dat begon een beetje te lopen en de werkgever liet hem toen vrij om van 80% naar 60% te gaan. In een functie die eigenlijk 80-100% was. Met een evaluatiemoment na 6 maanden, terug opschalen naar tenminste 80% of uit dienst. Het is het tweede geworden. Een persoonlijk succes voor de ex-werknemer, waaraan de ex-werkgever op een mooie manier heeft kunnen bijdragen.

Werkgeverschap gaat niet alleen over winstdoelen maar vooral over mensen. Zaken als een relatie- en concurrentiebeding, een beding tegen nevenactiviteiten, leaseauto's met hoge boetes, amortisatie van studiekosten... het komt allemaal zo defensief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

spacy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:55:
1. Logica
2. Ruim 6 jaar in dienst
3. Bezig weg te gaan en deel inmiddels de frustratie. Heb het lang uitgehouden hier niet negatief te reageren.
Ik zal jullie de details besparen en het bij 1 belangrijk minpunt houden, maar wil in alle eerlijkheid ook een belangrijk pluspunt noemen.

Een van de pluspunten: ze hebben echt leuke greenfield projecten bij diverse klanten. En heb daar ook de afgelopen jaren een leuke tijd gehad. En met nieuwe technieken mogen werken.

Een belangrijk minpunt dat publiek bekend is of zou moeten zijn:
Voor iedereen die er over denkt bij een detacheerder te willen werken, vraag je jezelf eens af waarom de relatiebedingen/concurentiebedingen zo stevig verwoord zijn. Als ze werkelijk een goed werkgever zijn zou je toch niet over willen stappen na een aantal jaren ?
En we leven tenslotte niet meer in een tijd dat je graag 20 jaren of langer voor dezelfde werkgever wilt werken. Dus tegen de tijd dat je bij een leuke klant een overstap wilt maken.... tja dan leer je opeens de echte kant van een bedrijf als CGI kennen.
En dat minpunt is nu juist niet CGI specifiek. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Ik tekende destijds bij CMG omdat ze de enige waren die mij een aanbod deden (had er nog 5 op zak) zonder amortisatie van studiekosten. Vertrouwen wat dat uitstraalde sprak mij enorm aan. Ach ja, andere tijden, lang, lang geleden.

[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 19-09-2017 15:16 ]

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

spacy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:55:
Als ze werkelijk een goed werkgever zijn zou je toch niet over willen stappen na een aantal jaren ?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:09:
Ik tekende destijds bij CMG omdat ze de enige waren die mij een aanbod deden (had er nog 5 op zak) zonder amortisatie van studiekosten. Vertrouwen wat dat uitstraalde sprak mij enorm aan. Ach ja, andere tijden, lang, lang geleden.
Die houding is in ieder geval wel weer gedeeltelijk terug, de amortisatieregeling graduate class voor joiners/starters is eind 2016 afgeschaft.

• SithWarrior

SithWarrior

Mephisteus schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:00:
[...]

Die houding is in ieder geval wel weer gedeeltelijk terug, de amortisatieregeling graduate class voor joiners/starters is eind 2016 afgeschaft.
Doen we überhaupt nog actief master/graduate classes dan?

• t_captain
Minder hiring? Of minder focus op schoolverlaters?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

avotar schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:09:
[...]

En dat minpunt is nu juist niet CGI specifiek. :X
Je hebt gelijk, als ik er goed over nadenk ben ik klaar met 'detachering', maar zo had ik het minpunt ook een beetje omschreven. De andere minpunten die ik ervaar kunnen persoonlijk zijn, maar hebben bijna allemaal ook te maken met het werken bij een detacheringsbedrijf. dus idd niet CGI specifiek.

Wat ik graag zou willen is:
-vaste werk locatie met acceptabele reistijden
-band met collega's opbouwen voor lange duur
-eerlijk loon voor 36 uur, ipv melkoe zijn bij 40 uur en boete krijgen op oa leaseauto wanneer je minder wilt werken.
-minder administratie
-geen leaseauto maar gewone vergoeding van km of OV
-cursussen tijdens de projecten die je doet gewoon op werklocatie, waarvan de gezamenlijke cursusmomenten ook gewoon betaalde werktijd zijn.
-avonden of uitjes in de regio van je werklocatie en niet andere kant van NL.
-thuiswerk mogelijkheden in overleg en betere verlof regelingen
-geen relatie of concurrentiebeding meer in contract

• t_captain
Klinkt als een kandidaat voor een verzekeringsbedrijf :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Of overheid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
spacy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:49:
[...]

Je hebt gelijk, als ik er goed over nadenk ben ik klaar met 'detachering', maar zo had ik het minpunt ook een beetje omschreven. De andere minpunten die ik ervaar kunnen persoonlijk zijn, maar hebben bijna allemaal ook te maken met het werken bij een detacheringsbedrijf. dus idd niet CGI specifiek.

Wat ik graag zou willen is:
-vaste werk locatie met acceptabele reistijden
-band met collega's opbouwen voor lange duur
-eerlijk loon voor 36 uur, ipv melkoe zijn bij 40 uur en boete krijgen op oa leaseauto wanneer je minder wilt werken.
-minder administratie
-geen leaseauto maar gewone vergoeding van km of OV
-cursussen tijdens de projecten die je doet gewoon op werklocatie, waarvan de gezamenlijke cursusmomenten ook gewoon betaalde werktijd zijn.
-avonden of uitjes in de regio van je werklocatie en niet andere kant van NL.
-thuiswerk mogelijkheden in overleg en betere verlof regelingen
-geen relatie of concurrentiebeding meer in contract
  • Band met collega's is inderdaad vaak moeizaam bij een detacheerder.
  • Eerlijk loon..tja.. wat is eerlijk?
  • minder administratie zou ik zeggen minder self service op allerlei onhandige portals.
  • Cursus onder werktijd zo af en toe lijkt me ook wel wat.
  • Geen relatiebeding ook
Verder zou op mijn lijstje staan:
  • fatsoenlijke tools voor de job (snelle laptop, BYOD misschien. Telefoon die niet zo beroerd is, headset, skype for business wat werkt)
  • fijne leaseauto en een ov kaart voor de momenten dat dat handig is
  • kantoor waar je kan werken en waar ook concentratie werkplekken zijn.
  • maar bovenal
  • Toekomstperspectief! Een carrièreplan maken voor verder dan 3 maanden en dan werk en training combineren om daar te komen. Een plan waar ikzelf en mijn leidinggevende ons aan committeren en ook echt werk van maken!
ach, we kunnen dromen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:29
t_captain schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:57:
Klinkt als een kandidaat voor een verzekeringsbedrijf :)
Deze stereotypen aanhalen klinkt bijna als een sneer :P

Het lijstje kan toch opgaan voor elke grotere werkgever in industrie of zakelijke dienstverlening. De vraag is waarom hij daar nog niet werkt, want het klinkt bepaald niet als onmogelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je een goed inkomen zoekt, 36 uur, vaste plek en geen leaseauto, dankom je gauw in de financiele sector terecht.
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.