+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Het is beiden. Maar op een gegeven moment lopen alle ergernissen zo hoog op dat je het zat bent en gaat solliciterenWijnands schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:42:
Maar dan was goed beschouwd bij jou de voornaamste reden gebrek aan een klus in de regio. Daarna kwam salaris als prettige 2e, toch?
Verwijderd
Ik denk dat het meer om het totaalplaatje gaat en dat een random "irritatie" de emmer op een gegeven moment doet overlopen. Dat die ene irritatie dan toevallig tegenvallende (of afwezige) salarisontwikkeling is, wil niet zeggen dat dat DE reden is.Wijnands schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:42:
Maar dan was goed beschouwd bij jou de voornaamste reden gebrek aan een klus in de regio. Daarna kwam salaris als prettige 2e, toch?
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
YouTube: How Motivation is Driven by Purpose - and not Monetary Incentives
Twee hele heldere conclusies:
1. geld is geen goede motivator voor intelligent werk (ik heb de aandacht van HR en management:))
2. verwijder geld uit het aandachtsveld, met andere woorden betaal genoeg dat het geen issue is.
Nummer 2 is natuurlijk persoonlijk van aard. Maar om dit toe te passen op een kostwinnaar met een gezin, moet je wel fors in de buidel tasten (voor een belangrijk deel te danken aan ons belastingstelsel overigens).
Verwijderd
Dat is zeker waar. BIj mijn vorige werkgever (heel andere branche, geen IT) zag je het precies gebeuren. 1 jaar "het gaat niet zo lekker, geen verhoging dit jaar" is nog niet zo'n probleem. De meeste mensen willen best een keer wat inleveren (geen verhoging is gewoon achteruitgang natuurlijk, want de prijzen stijgen wel door). Doe dat een 2e jaar en het wordt al vervelender: mensen beginnen openlijk te klagen over achteruitgang in koopkracht en gaan vooruitgang "eisen" bij CAO onderhandelingen, die dan ineens klappen (nooit eerder gebeurd). Dan begint de uittocht van de collega's die goed in de markt liggen en zich belemmerd voelen in hun ontwikkeling + teleurgesteld zijn in de uitblijvende stijging van hun beloning. Recruiters zijn echte aasgieren. Ze weten dat het wat minder gaat en dat er waarschijnlijk wel wat te halen valt. De rest heb ik niet meer meegekregen, want die uittocht schudde mij wakker en aangezien er voor mij toch niet zo heel veel meer in zat qua groei en ontwikkeling ben ik ook maar vertrokken.peter00 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:49:
geld alleen is geen satisfier. Geen geld (of geen verhoging, maar wel inflatoire ontwikkeling in voorwaarden en kosten) is wel een dissatisfier. (Herzberg).
Ik had geen zin om zonder vooruitzicht op verdere ontwikkeling (reden 1) te blijven zitten met de achterblijvers (reden 2) zonder verdere geloofwaardige kansen op salarisontwikkeling (reden 3). Maar wat ook meespeelde, was het gebrek aan waardering en de tot in het trieste uitkleden van de functie. Die crappy HP budget business laptop ging het niet om, meer om het feit dat er ineens gesteld werd dat ik geen nieuwe meer kreeg omdat ik hem niet nodig zou hebben. 3x raden wie ik aan de telefoon had 's avonds als een of andere manager niet in kon loggen: mijn leidinggevende die volgens hem echt zijn laptop nodig had om dat soort dingen op te kunnen lossen. Tsja, los het dan op in plaats van iemand die zijn middelen heeft in moeten leveren bellen voor hulp. Doei!
Niet in mijn vrienden- en kennissenkring. En altijd één van de eerste dingen die ik hoorde van (ex-)collega's is hoeveel ze financieel opschoten bij de overstap van Logica/CGI naar een andere toko.waldkorn schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:50:
Vertrekken om het geld is taboe in Nederland. Je hoort het zelden iemand toegeven. En toch kennen we een aardige bonuscultuur. Rara hoe kan dat???
Ik merk wel dat bij m'n huidige werkgever er totaal niet over salaris gesproken wordt. Bij eerdere werkgevers (niet alleen Logica/CGI) werd er openlijk over het salaris geklaagd, en bij m'n huidige werkgever wordt het angstvallig vermeden. Het was wel even wennen, maar het zal wel betekenen dat men er tevreden mee is denk ik.
Verwijderd
Het enige wat je beinvloeden kan is je "Leistungszuschlag" die op kan lopen tot 20% je inkomen.
Zelf zit ik nu in de hoogste schaal en heb daar nu mijn eindpunt bereikt. Salaris is nu meer dan genoeg. Door de jaarlijkse CAO verhogingen (2-3% jaarlijks tot nu toe) blijft het ook mooi op peil. Enige wat ik nu nog kan doen om meer salaris te krijgen (bij dezelfde firma) is 40 uur werken (ipv 35) of manager worden, maar ik zie niet in waarom ik dat zou doen...
jij bent ook zo verwend!Reneger schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:04:
Overigens. Ik vind de koffie nog steeds slootwater.
Op de grote gele schelp en de oranje leeuw na, die koffie was ook van aardig slootwaternvieau, heb ik altijd goede koffie gehad...
* Reneger aait zn Jura machine
neemt niet weg dat de gele schelp hele lekkere koffie produceerde uit die Zwitserse machines (stonden niet overal). Tot er bezuinigd werd op de bonen. De smerigste koffie die ik ooit heb gehad was bij een Amerikaans telecombedrijf in Hilversum
De koffie bij CGI op kantoor is van ongekend niveau in vergelijk tot wat het was. Keuze van bonen valt over te twisten, maar je moet eens proberen de espresso met minder water te zetten. Daar zit een keuzetoets op het apparaat. Scheelt een hoop smaak.
onder de streep: goede bedrijfskoffie.
Deze video is een hele leuke. Dit blijkt dus op te gaan boven een bedrag van circa 75.000 Euro per jaar. Dat wordt meestal wel vergeten erbij te zeggen.t_captain schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:04:
Had ik deze wel eens gepost?
YouTube: How Motivation is Driven by Purpose - and not Monetary Incentives
Twee hele heldere conclusies:
1. geld is geen goede motivator voor intelligent werk (ik heb de aandacht van HR en management:))
2. verwijder geld uit het aandachtsveld, met andere woorden betaal genoeg dat het geen issue is.
Nummer 2 is natuurlijk persoonlijk van aard. Maar om dit toe te passen op een kostwinnaar met een gezin, moet je wel fors in de buidel tasten (voor een belangrijk deel te danken aan ons belastingstelsel overigens).
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Verwijderd
75.000 dollar geen euro. Een IT professional met >15 jaar ervaring zou zo rond dit bedrag kunnen zitten. Althans als hij/zij aan carrièreplanning heeft gedaan ;-)LowLevel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:52:
[...]
Deze video is een hele leuke. Dit blijkt dus op te gaan boven een bedrag van circa 75.000 Euro per jaar. Dat wordt meestal wel vergeten erbij te zeggen.
http://content.time.com/t...le/0,9171,2019628,00.html
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 08:50 ]
ik verdien beterVerwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:23:
Hallo zeg, klagen dat je te weinig verdient en dan dure Jura of Philips Saeco machines kopen.
Ik klaag niet.Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:23:
Hallo zeg, klagen dat je te weinig verdient en dan dure Jura of Philips Saeco machines kopen.
Ik ook, maar waar ik ook werk, nergens willen ze het me geven

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dat is nu jammer! Waar zat je dan?Wijnands schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:54:
[...]
Klopt, die worden vandaag vervangen
[...]
Ik zat er ook, kans gemist om je persoonlijk succes te wensen.
Heb er wel een tijdje gezeten die dag (soort van verlatingsangst).
Van Vincent mag ik nog langskomen onder begeleiding.
Ik ken die monitors...Wijnands schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:40:
Hoekje bij het raam aan dat blok waar monitors staan
Maar anderen doen ander werk, voor een ander bedrag, bij een andere unit en/klant, wel/niet dichtbij huis, wel/geen gezin etc. etc.
PS: goede koffie is ook een arbeidsvoorwaarde :-)
[ Voor 5% gewijzigd door jil_s op 16-03-2017 08:28 ]
Verwijderd
En ja, als je (zeg) een ton per jaar krijgt kun je nog wel een stootje hebben, maar niet meer bij het soort salarissen dat door CGI aan consultants wordt uitbetaald. Ik denk daarbij aan een range van 2000-4000 EUR per maand voor de meesten.
Daarnaast zitten de meesten in een fase in hun leven dat ze het geld heel hard nodig hebben (eerste huis kopen, gezinnetje e.d.).
De leaseauto is omgeruild voor een hippe Vespa motorscooter en ik loop in 6 minuten naar mijn werk. Maar naast geld was uiteindelijk het toekomstperspectief doorslaggevend om te vertrekken!
It always seems impossible until it's done.
Ik had van anderen (en in dit topic) wel wat negatieve verhalen gehoord, maar dat zal dan erg te maken hebben met de instelling van de leaver en de verantwoordelijke manager. In mijn geval was er wederzijds begrip en ik kijk dan ook terug zonder rancune op een goede leerzame periode bij CGI.
Zij gaven mij na een carrière-switch de kans om Software ontwikkelaar te worden en ook al gingen veel dingen in eerste instantie niet goed, ik heb daardoor wel geleerd om voor mezelf op te komen en in die periode alsnog gekregen waar ik meende recht op te hebben, zonder veel gedoe (mijn TL's en DC's waren altijd wel meegaand, ik moest hen enkel herinneren aan wat eerdere beloftes). Uiteraard heb ik ook veel andere verhalen gehoord, maar in mijn geval kwam alles toch vrij snel weer op z'n pootjes terecht (ook al was het op zo'n moment wel even frustrerend om weer dingen aan te kaarten).
CGI kon alleen niet meegaan met mijn laatste wens (8 uur minder werken per week met behoud van salaris) en een andere werkgever wel.
(standaard) Lease auto (met wat extra opties, toen het nog kon bij standaard auto's;)) is weer netjes in orde gemaakt en blijkt dat ik hem alsnog mee kan nemen naar mijn nieuwe werkgever.
[ Voor 3% gewijzigd door Metaalhoofd op 24-03-2017 11:06 ]
Verwijderd
Mooi dat het zo ook kan!Metaalhoofd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
Volgende week is mijn laatste werkweek voor CGI, ik moet zeggen dat het exit-proces vooralsnog erg netjes is verlopen.
Ik had van anderen (en in dit topic) wel wat negatieve verhalen gehoord, maar dat zal dan erg te maken hebben met de instelling van de leaver en de verantwoordelijke manager. In mijn geval was er wederzijds begrip en ik kijk dan ook terug zonder rancune op een goede leerzame periode bij CGI.
....
CGI kon alleen niet meegaan met mijn laatste wens (8 uur minder werken per week met behoud van salaris) en een andere werkgever wel.
Zo'n scheidingsproces had ik me ook gewenst. Was voor iedereen beter geweest. Is echter bij mij heel anders gelopen.....
Mijn exit-procedure is destijds ook geheel naar tevredenheid verlopen. Lease-auto meegenomen naar nieuwe werkgever, leuk exit gesprek gehad met manager, en geen sores met allerlei administratieve afwikkelingen (al kan ik me niet meer herinneren of die adminstratieve afwikkelingen er überhaupt waren. Is te lang geleden)
Gefeliciteerd!! En fijn om te horen dat de afhandeling netjes gaat. Waar ga je naartoe?Metaalhoofd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
Volgende week is mijn laatste werkweek voor CGI, ik moet zeggen dat het exit-proces vooralsnog erg netjes is verlopen.
Ik ga naar een kleinere detacheerder, waarvan de Java unit zo'n 35 man teltWijnands schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:23:
[...]
Gefeliciteerd!! En fijn om te horen dat de afhandeling netjes gaat. Waar ga je naartoe?
Vorige week donderdag op intake geweest voor mijn eerste project en verwacht daar vandaag uitsluitsel over
Je bedoelt dus eigenlijk gewoon 20% pay rise?Metaalhoofd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:05:
(standaard) Lease auto (met wat extra opties, toen het nog kon bij standaard auto's;)) is weer netjes in orde gemaakt en blijkt dat ik hem alsnog mee kan nemen naar mijn nieuwe werkgever.
Nou ja, mooi dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Eigenlijk nog een tikje meer vanwege de leaseauto, daarvan daalt de vergoeding immers pro rato je contracturen.
Wat ik altijd unfair heb gevonden jegens de deeltijd-werkende collega's, is dat de normkilometers niet werden verlaagd. Indertijd was de nominale verdeling 18.5 zakelijk + 13.5 privé = 32.000 km/jaar totaal. Als iemand 4 dagen werkt zou het imho redelijk zijn om 20% van de zakelijke ritten afvte tellen en dus een leaseauto te berekenen op 28.300 km/jaar.
Zo kan je het ook stellen jaavotar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Je bedoelt dus eigenlijk gewoon 20% pay rise?
Nou ja, mooi dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen.
Natuurlijk is het de vraag of ik zo'n verhoging ook zou hebben gekregen als ik 40 uur wilde blijven werken of dat er ook een bepaalde gun-factor mee heeft gespeeld.
Mijn eerste project is ook zo goed als zeker (wel screening ivm financiële instelling, maar ik verwacht daar geen problemen mee).
Als wie die lijn doortrekken zou dan niet eigenlijk het privé gedeelte verhoogt moeten worden, aangezien iemand met 2 ipv 3 dagen weekend waarschijnlijk meer privé kilometers gaat maken....t_captain schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:53:
5/4 is plus 25%
Eigenlijk nog een tikje meer vanwege de leaseauto, daarvan daalt de vergoeding immers pro rato je contracturen.
Wat ik altijd unfair heb gevonden jegens de deeltijd-werkende collega's, is dat de normkilometers niet werden verlaagd. Indertijd was de nominale verdeling 18.5 zakelijk + 13.5 privé = 32.000 km/jaar totaal. Als iemand 4 dagen werkt zou het imho redelijk zijn om 20% van de zakelijke ritten afvte tellen en dus een leaseauto te berekenen op 28.300 km/jaar.
Klopt. Rekenen blijft moeilijk voor veel CGI werknemers zagen we al eerder bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Fair is fair. Pro rato je vrije tijd zouden dat 850 km extra zijn. Een veel kleinere factor dan de 3700 minder-kilometers door 20% van je zakelijke ritten te besparen.Tjoekie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:17:
[...]
Als wie die lijn doortrekken zou dan niet eigenlijk het privé gedeelte verhoogt moeten worden, aangezien iemand met 2 ipv 3 dagen weekend waarschijnlijk meer privé kilometers gaat maken....
De precieze aantallen kun je wat nader onderzoeken, rittenregistraties correleren aan deeltijdpercentage lijkt me een goede start.
Op dit moment zie ik dat veel deeltijd werkenden in de ICT sector maar afzien van de leaseauto, omdat deze netto te duur is. Het verlies van de pro rato korting op het leasebudget gaat immers naar de werknemer, de winst van de ongereden kilometers gaat naar de baas. Uiteindelijk loopt de werknemer een stukje loon in natura mis (de alternatieve regelingen voor eigen rijders zijn lang niet altijd on par met het voordeel van een leaseauto).
Dat bedrijven dit issue niet oppakken, wekt de indruk van een sector die eigenlijk geen deeltijdwerkers wil, of met zachte hand probeert om mensen te weerhouden van deeltijdwerk. Dat is anno 2017 een beetje ouderwets
Overigens, sectorbrede issue.
Als je dan ook nog kijkt dat bij het ene project thuiswerken aangemoedigd wordt en bij de ander juist weer ontmoedigd wordt kom je regelmatig de situatie tegen dat iemand met een 40 urige werkweek, 2 dagen per week thuiswerkt (dus maar 3 dagen per week reist voor werk), maar dat iemand met een 32 urige werkweek wel 4 dagen op locatie bij de klant zit.
Bij meer dan 32000 km was het verplicht een dieselauto te nemen, het was niet de grens voor wel of niet mogen leasen. Parttimers konden vaak benzine bestellen (bij minder dan 32000 km), wat de mogelijkheid gaf om goedkoper auto's te nemen met logischerwijze ook minder bijtelling. Wat dan weer goed uitkwam gezien het lagere salaris en het lagere toegestane leasebedrag. Met de simpelste auto's (< 10.000 euro) kon je zelfs als parttimer nog geld over houden na verrekening van de de bijtelling.t_captain schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:53:
alsof je part time werkend niet aan die 32k kan komen.t_captain schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:07:
Die 32.000 nam ik niet vanwege wel/geen leaseauto "mogen", maar vanwege de normkilometers en daarmee de prijs. Als je met een km-onderbouwing een benzine kon leasen had je inderdaad een meevaller (waarom mag iedereen niet gewoon kiezen, het leasebedrag is incl brandstof dus dat zou de kosen al moeten dekken). Maar nog steeds moet je met 32.000 km/jaar rekenen terwijl je er structureeel minder rijdt.
Bij mijn huidige werkgever worden leaseauto (en vergoeding ziektekosten premie) niet naar rato bepaald op basis van het aantal uur dat je wil werken. Mijn collega's die 32 uur werken krijgen dus dezelfde vergoeding voor de leaseauto als ik met 40 uur. Naast natuurlijk ook NS Business card.
Maar bij veel bedrijven zijn dat soort zaken inderdaad naar rato verrekend.
Verwijderd
Ik ben er vandaag. Inderdaad geen gewonden gevallen, pand is door de BHV organisatie netjes ontruimt.
Verwijderd
Goed te horen, dank voor de updateWijnands schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:49:
http://nieuwsopbeeld.nl/2...rge-hintzenweg-rotterdam/
Ik ben er vandaag. Inderdaad geen gewonden gevallen, pand is door de BHV organisatie netjes ontruimt.
Ik bewaar de eerste HR nieuwsbrief van het fiscal year daarom goed.Batiatus schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:39:
Ze hebben de CGI dagen wel flink verstopt op de mysite pagina dit jaar. Kan ze buiten het public holidays document nergens vinden i.t.t. voorgaande jaren.
Dinsdag 27 december 2016
In overleg met je manager kun je kiezen uit één van de twee flexibele dagen:
· Vrijdag 14 april 2017, Goede Vrijdag
· Vrijdag 26 mei 2017, de dag na Hemelvaart
27 december plus een dag naar keuze (uit de genoemde 2) zijn volgens mij 2 dagen.t_captain schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:16:
Het waren toch altijd twee dagen, is dat eenmalig of structureel naar 1 veranderd?
Dat is voeding voor
My bad, over 27-12 heen gelezen. Goed dat ze twee opties bieden voor de dag in het voorjaar.DeZaag schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:22:
[...]
27 december plus een dag naar keuze (uit de genoemde 2) zijn volgens mij 2 dagen.
Verwijderd
Sterk staaltje van de afdeling van Communicatie... #watskebeurt?bakkerl schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:29:
22 minuten van te voren een "een belangrijke All Staff call" aankondigen, zonder onderwerp op te geven...
Dat is voeding voor
heel even wachten nog, persbericht komt er als het goed is zo aan.Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:46:
[...]
Sterk staaltje van de afdeling van Communicatie... #watskebeurt?
[ Voor 226% gewijzigd door Emos op 07-04-2017 15:28 ]
Emos
Nee, da's een interne memo, da's wat anders.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:01:
Die is er al lang. Zie email @ 10:02
Maar als er nog een 2e rotje is afgeschoten...
@Wijnands bedoelt dat een interne mail niet hetzelfde is als een persbericht. De inhoud van de call was inderdaad wat in die interne mail stond.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:12:
Ik was niet in de call. Maar het leek me voor de hand liggen.
Maar als er nog een 2e rotje is afgeschoten...
Juist. En tot de inhoud daarvan ook via een persbericht oid bekend is gemaakt ga ik het hier niet bespreken.Coocoocachoo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:19:
[...]
@Wijnands bedoelt dat een interne mail niet hetzelfde is als een persbericht. De inhoud van de call was inderdaad wat in die interne mail stond.
https://www.computable.nl...ecteur-cgi-nederland.html
wat een reclame blad.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Of hij de eer aan zichzelf heeft gehouden is natuurlijk niet helemaal duidelijk. Misschien heeft hij de hoop opgegeven dat die vanuit Canada geeiste groei er gaat komen.
Benieuwd of deze wijziging in de top ook een verandering in beleid met zich meebrengt.
zonde dat de goede man stopt.ESPACE schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:02:
CGI NL heeft met Ron Mos de weg naar boven niet gevonden en de laatste 9 kwartalen continue krimpende omzet en dalende winst gerapporteerd. Ron de Mos maakt de 10 niet vol en houdt de eer aan zichzelf. #nepceo
https://www.computable.nl...ecteur-cgi-nederland.html
Ondanks de meningen verder over hij professioneel wel of niet goed gedaan heeft, ik vond het een erg sympathieke kerel.
Je hashtag getuigt van een totaal gebrek aan respect voor een lange carriere van de man en komt mij een beetje sneu over.
Ik maak elke dag wel een fout, hoe hoog ik inmiddels ook in de boom zit. Iets met de eerste steen.
Kennelijk is er ook wel tevredenheid over een aantal stappen die meneer de Mos wel heeft weten te zetten, of op zijn minst een stukje begrip voor de Nederlandse markt, anders was er wel eerder ingegrepen. Maar onder de streep bleef de groei toch te lang uit, en dan ga je in overleg. Vervroegd pensioen en een neutrale ontbinding in ruil voor geheimhoudingsplicht.
Tja, hij zal ongetwijfeld een goede vader voor zn kinderen zijn. Maar daar kun je de CGI wereld niet mee redden.avotar schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:55:
[...]
zonde dat de goede man stopt.
Ondanks de meningen verder over hij professioneel wel of niet goed gedaan heeft, ik vond het een erg sympathieke kerel.
En dat mag. Ik maak ze ook. Maar na enkele jaren overname op alle fronten in een dalende lijn zitten is voor ons als CGI dodelijk. Dan heb je de plank volledig misgeslagen als CEO. Of moet ik de cijfers nog eens herhalen? En dus ja: #nepceo en #opgeruimdstaatnetjes. Nou vooruit, om het aardig te houden: #nieuwebezemsvegenschoon.Je hashtag getuigt van een totaal gebrek aan respect voor een lange carriere van de man en komt mij een beetje sneu over.
Ik maak elke dag wel een fout, hoe hoog ik inmiddels ook in de boom zit.
Weet je wie ook een erg sympathieke kerel was? Daar koop je helemaal niets voor!avotar schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:55:
[...]
zonde dat de goede man stopt.
Je hashtag getuigt van een totaal gebrek aan respect voor een lange carriere van de man en komt mij een beetje sneu over.
Ik maak elke dag wel een fout, hoe hoog ik inmiddels ook in de boom zit. Iets met de eerste steen.
Met de cijfers van de afgelopen jaren laten de prestaties van Ron de Mos bij CGI NL zich het best beoordelen. In 2013 heeft Ron een flinke hand zand in de machine gegooid en tot op heden heeft hij het niet meer aan de praat gekregen.
#nepceo was een knipoog naar de sneue neptitel 'CEO van het jaar'.
[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 08-04-2017 23:29 ]
Héél toevallig stonden we bij dezelfde koffieautomaat. Op de dag nadat hij deze titel had gewonnen. Hij had het er over met een collega en hij zei "daar krijg ik dan zoveel energie van".ESPACE schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:07:
#nepceo was een knipoog naar de sneue neptitel 'CEO van het jaar'.
En ik begrijp daar dus helemaal niets van: waardeloze economische cijfers, een MSAP score die nooit boven matig uitkomt en een loyaliteit van de medewerkers wat absoluut geen visitekaartje is. En dan krijg je energie van een flut miss-Zuid-Holland verkiezing. Na alle perikelen van afgelopen jaren was deze opmerking voor mij echt het demasqué van RdM.
Verwijderd
Ik ken de beste man niet, maar geeft alleen maar aan dat ie er niks van snapt. Dit soort "prijzen" zijn gekocht en heeft niks te maken met je daadwerkelijke performance. Dat kan ook niet anders, wanneer de financiële resultaten achterblijven.snelkeuze0017 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:57:
[...]
Héél toevallig stonden we bij dezelfde koffieautomaat. Op de dag nadat hij deze titel had gewonnen. Hij had het er over met een collega en hij zei "daar krijg ik dan zoveel energie van".
Ik zie het een beetje als sportman van het jaar. Dat het dit jaar Max Verstappen is geworden, terwijl Michael van Gerwen bijvoorbeeld in 2016 veel beter heeft gepresteerd. En ja, ik zie darts ook als sport....
Niet dat ik het Max (of iemand anders voor mijn part) misgun overigens, maar hij gaf het zelf ook al aan dat MvG die prijs meer verdiende....
Je zou het kunnen zien als een soort blijk van erkenning. Dat ze toen al wisten dat Ron met pensioen zou gaan en ze zijn opvolger al in het oog hadden.....
Kijk zelf maar wie je nog kent:Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:47:
Volgens mij is nu de gehele top weg die er in 2014 zat.
https://www.cginederland.nl/management-team
Mark zit er nog steeds zie ik. Eric B. inmiddels ook al weg?Wijnands schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:42:
[...]
Kijk zelf maar wie je nog kent:
Jaavotar schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 06:36:
[...]
Mark zit er nog steeds zie ik. Eric B. inmiddels ook al weg?
Grappig, Richard Jacobs die ken ik nog uit mijn CMG tijd, toen hij team-manager was in Maastricht.Wijnands schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:42:
[...]
Ik ken Paardekoper en Sommeling nog. Verder voor mij allemaal new facesWijnands schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:42:
[...]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ron de Mos heeft de 10 gehaald en is inmiddels vertrokken. CGI NL boekt voor het tiende (!) op een volgende kwartaal: Decrease in revenue, lower work volume and project completions, lower utilization.
https://www.cgi.com/en/investors/financial-reports
Dat is de erfenis van Ron de Mos. Hij heeft het bedrijf in 2013 succesvol getransformeerd naar CGI. Operatie geslaagd, patiënt overleden! Ik hoop dat zijn opvolger de boel weer op de rit krijgt.
De markt is ook ontzettend zwak al jaren lang dus dat kun je een bedrijf of een CEO moeilijk aanrekenen. Maar ook het hele detacheringsmodel van (te) hoge uurtarieven, veel overhead, minimale salarissen dus ook geen goede mensen kunnen krijgen, wurgconstructies van leaseboetes zodat de werknemer privé risico op zich neemt voor bedrijfsmiddelen, etc heeft weinig bestaansrecht meer. Je ziet het aantal detacheerders terecht ook al afnemen de laatste jaren.ESPACE schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:40:
Vandaag rapporteerde CGI de F17 Q2 resultaten. Mooie cijfers maar niet voor CGI NL.
Ron de Mos heeft de 10 gehaald en is inmiddels vertrokken. CGI NL boekt voor het tiende (!) op een volgende kwartaal: Decrease in revenue, lower work volume and project completions, lower utilization.
https://www.cgi.com/en/investors/financial-reports
Dat is de erfenis van Ron de Mos. Hij heeft het bedrijf in 2013 succesvol getransformeerd naar CGI. Operatie geslaagd, patiënt overleden! Ik hoop dat zijn opvolger de boel weer op de rit krijgt.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
"The increase in revenue [in ECS segment] was mainly due to increased work volume in Germany, Belgium and Eastern Europe. This was partly offset by lower work volume and project completions in the Netherlands."
Daarnaast - ik vraag me ook af in hoeverre de overhead van CGI in Nederland nog steeds de inkomsten drukt. Zo las ik onlangs een interessant verhaal op Yammer over de levels/salarissen van managers vanaf team niveau. Mijns inziens nogal buitensporig. Ik vind het niet passen om hier op de details daarover in te gaan. Maar collega's kunnen dat in ieder geval op Yammer volgen.
- ervaren mensen;
- technische rollen zoals developers;
- moderne en actuele kennis (cloud, security, front-end, app en big data)
Een extra factor is dat grote bedrijven afgelopen najaar wat huiverig zijn geworden om met zelfstandigen te werken vanwege de dreiging van wet DBA. Dat moet je terugzien in de aanvragen bij detacheringsbedrijven.
Ik vrees dat de teruggang in omzet niet relateert aan een neergang van de markt, maar aan de uitstroom van consultants met bovengenoemde profielen.
Overigens: ik heb ook increased work volume in beide buurlanden dit jaar
Dat CGI nog slecht presteert is met name omdat ze de goede naam van het bedrijf naar de knoppen hebben geholpen door werknemers te schofferen met belachelijke arbeidsvoorwaarden en de jarenlange nullijn.
Daardoor weinig nieuwe aanwas en weinig senioriteit om grote deals aan te pakken (dat laatste was trouwens toch al niet te doen). Verder zit er in de middenlijn nog steeds de oude garde die er al 20 jaar zit.
Ik ben sinds 2014 weg en tot nu toe nog geen dag zonder opdracht gezeten.
- IT is een commodity geworden. Heb je internet, en kun je logisch denken, dan kun je ook leren programmeren. Don't overrate yourself
- Voortdurend blaten dat er te weinig IT-ers zijn (die zijn er zat, maar ouwe poep eruit gooien/pesten en schoolverlaters een kunstje leren is makkelijker en op de korte termijn vooral goedkoper dan omscholen of bijscholen). Heel vreemd, omdat deze schoolverlaters na max vier jaar stilstand weer weg zijn. Je bent zo houdbaar als je leasecontract. De oude poep wordt je nieuwe klant bij een ander bedrijf. Hoop je.
- Schaarste pretenderen is alleen goed voor HR professionals. Als er echt schaarste was, gingen (start)salarissen minimaal inflatoir omhoog.
- Overhead. Juridische-, HR- en matrix-grootverdieners die inhoudelijk helemaal niets met het IT werk of het oorspronkelijke bedrijf hebben en na vier jaar weer zijn vertrokken moeten ook betaald worden. Internationalisering vereist een speciaal soort overhead...
- beursgang is een killer voor personeel. ROI in de tarieven (aandeelhoudersrendement en terugverdientijd overnamesom) drukken tot in lengte van jaren op je tarief
- Hoe groter het bedrijf, hoe meer er is dichtgetimmerd en hoe minder flexibiliteit. Die je keihard nodig hebt in deze snel veranderende markt
- Niet-organisch groeien en bijkomende cultuurclashes, waardoor een waanzinnige inefficiëntie ontstaat. Kijk maar om je heen bij een bedrijf dat vaak overnames doet
- India heeft wel technische IT kennis maar snapt geen drol van de cultuur of bedrijfsvoering hier, laat staan van de business zelf. Zelfs niet na vele jaren. Been there, done that. Nearshoring is veel minder erg.
mijn motto: "We kunnen het goed, goedkoop en snel. U mag er twee kiezen"
Je suggereert (niet voor het eerst) dat de overhead te hoog is vanwege buitensporige salarissen van managers. Incidenteel zal het voorkomen. Echter de (overhead) kosten heeft men binnen CGI juist goed op orde en men handhaaft deze op basis van heel scherpe ratio’s. Niet de overhead maar de utilization drukt de NL winst. Beschikbare consultants zijn onvoldoende inzetbaar.Daarnaast - ik vraag me ook af in hoeverre de overhead van CGI in Nederland nog steeds de inkomsten drukt.
“The change in adjusted EBIT margin was mainly due to lower utilization in the Netherlands.”
Als beschikbare consultants onvoldoende inzetbaar zijn moeten ze worden omgeschoold. Ook daar maakt CGI werk van. Utilization is echt niet een-op-een te wijten aan inzetbaarheid. Dat kan een veelheid aan factoren hebben. CGI heeft prima inzetbare collega's, dat zou jij toch moeten weten. :-)
Arbeidsmigratie, outsourcing en cloud services maken je speelveld langzaam maar zeker een stuk internationaler. Voor landen waar de beloning ver boven het internationaal gemiddelde lag, betekent dat een rem op de loonontwikkeling.
Als ik kijk naar de afgelopen vijf jaar, zie ik een veel positiever beeld. In jaren met een zeer matige conjunctuur 2012 tot medio 2014) hielden de tarieven stand. De afgelopen twee jaar is er een sterke trend omhoog.
Als ik de korte en lange trendlijnen combineer tot een nonlineair lange-termijnmodel, lijkt het op een zachte landing. De neergaande trend lijkt inmiddels gestopt.
Verwijderd
1) Toen jullie begonnen, heette het toen CMG, LogicaCMG, Logica of CGI?
2) Hoe lang ben je al in dienst / hoe lang ben je al weg?
Dit om even een beeld te krijgen van het aantal tevreden/ontevreden werknemers en tevreden/ontevreden ex-werknemers.
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Dit roept om een pollXochiquetzal schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:11:
Even een vraagje aan de mensen hier...
1) Toen jullie begonnen, heette het toen CMG, LogicaCMG, Logica of CGI?
2) Hoe lang ben je al in dienst / hoe lang ben je al weg?
Dit om even een beeld te krijgen van het aantal tevreden/ontevreden werknemers en tevreden/ontevreden ex-werknemers.
tip: Vraag twee geeft twee antwoorden in veel gevallen hier - dus uiteindelijk drie vragen
edit:// en als je die drie vragen niet kan minen weet je nog niets over de 12 to 15 posters van dit topic
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 13-05-2017 20:55 ]
Dit topic is gesloten.