Ecomonist schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:55:
Ik werk nu een paar maanden bij CGI en heb gemerkt dat het echt typisch een bedrijf is waar je aardig wat herrie moet maken om te krijgen wat je wil. Best wat mensen hier in de afwachtende houding die onderling lekker mopperen en roepen "Ja maar het management moet dit en dat" en ondertussen al jaren stil staan. En dat zijn ook de mensen die compleet in de vergetelheid raken met 40uur detachering en je verder niet ziet of hoort. Je moet er bij CGI wel echt zelf iets van maken, dat is me wel duidelijk geworden. Als dat je ligt is het een leuke club.
Dit is ook mijn ervaring. Sinds ik bij CGI werk heb ik wel elk jaar herrie moeten maken om te krijgen wat ik wil (terwijl ik veel mensen tegen kwam die dingen niet kregen, maar ook erg afwachtend waren of soms al besloten hadden hun amortisatie-regeling of lease-tijd uit te zitten en dan te vertrekken).
Desondanks toch altijd wel dingen voor elkaar gekregen en ging ook regelmatig naar bijeenkomsten. (Het komt alleen laatste tijd privé niet uit)
Voor ik bij CGI werkte liet ik veel dingen gebeuren (ik handelde vaak conflictvermijdend), maar vaak vond ik die dingen niet erg genoeg. Bij CGI aardig wat dingen meegemaakt waar ik best boos om kon worden en nadat ik weer tot rust was gekomen kon ik dat op een rustige, maar duidelijke manier aankaarten en alsnog mijn doel bereiken.
Nu is mijn amortisatie-regeling afgelopen (dus vrij om te gaan) en wil ik iets (of eigenlijk meerdere dingen), dus ben benieuwd of het mij ditmaal ook lukt of dat ik inderdaad daad bij het woord moet voegen en hetgeen wat ik wil elders moet zoeken.
Waar veel ex-collega's uit frustratie dit bedrijf hebben verlaten, ervaar ik dat nog niet zo. Hoewel ik het wel vermoeiend vind, houdt het mij ook scherp (wat wil ik? Durf ik de confrontatie aan? Etc) en het werken bij CGI heeft me geleerd om meer voor mezelf op te komen.