Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste
Acties:
  • 347.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

CGI is een best leuk bedrijf. Je leert er veel, als je jezelf goed profileert heb je zelf heel veel sturing in de opdrachten. Daarnaast is het ook erg goed voor je netwerk. Je komt (misschien) veel bij klanten, leert veel mensen kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:23:
Ik kan waarschijnlijk bij CGI beginnen maar het lijkt als ik het hier lees geen goed idee..
Maar toch een vraag wat is nu de leaseregeling? Ik kan er niet veel over vinden.
Ik ga zelf per 1 maart weg, heb dus geen reden meer om over optimistisch te posten over CGI,
maar kan je toch vooral aanraden niet af te gaan op de soms wat negatieve berichtgeving in dit forum. Werkelijk iedere werkgever in Nederland heeft zo zijn 'kruisjes'. En, de problemen die werknemers in het verleden gehad hebben hoeven (en zullen waarschijnljk) niet de jouwe zijn. Oud zeer uit het verleden is precies wat het is, oud zeer uit het verleden.

Er zijn mensen die daardoor bij CGI weggegaan zijn of hun vertrouwen in hun werkgever zijn kwijtgeraakt en twijfelen, maar dat heb je naar alle eerlijkheid altijd en bij ieder groot bedrijf dat evolueert. Verloop in het personeelsbestand is gewoon een fact of life, voor ieder willekeurig bedrijf.

Dat gezegd hebbende :

Afhankelijk van jouw startniveau kun je na een paar maanden (proeftijd) zelf een auto uitzoeken (uit de lijst of de pool), of mogelijk gewoon een standaard auto. Ik heb zelf eerst vier jaar in een Astra Sports Tourer gereden en ben daarna overgestapt op de standaard auto. Dat was/is een prima uitgeruste Renault Clio die ik naar volle tevredenheid gereden heb. Mocht dat je niet aanstaan (en je bent geen starter) dan staan de alternatieven dus op de lijst. Die ga ik hier niet posten, en een paar merken staan er momenteel niet (of slechts met een paar auto's) op, maar er is naar mijn idee een ruime keuze. Van veel te klein naar veel te groot (of voor de petrolheads, nog steeds niet groot genoeg).

Als de arbeidsvoorwaarden je aan staan en CGI in jouw regio leuke klanten/opdrachten heeft, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties. Het kleurt iig de negatieve toon. Ik ben geen starter maar vond de lease bedragen wat magertjes bij wat ik nu heb (tot 900 euro excl brandstof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:19:
Bedankt voor alle reacties. Het kleurt iig de negatieve toon. Ik ben geen starter maar vond de lease bedragen wat magertjes bij wat ik nu heb (tot 900 euro excl brandstof).
Afgezien van het bedrag, wat rij je voor dat geld?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:19:
Dat klopt. Leasebedrag is niet meer wat het geweest is. CGI is wat dat betreft niet (meer) marktconform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:35:
[...]

Afgezien van het bedrag, wat rij je voor dat geld?
Ik rij nu Skoda Superb (style businessline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat red je bij ons eigenlijk niet zonder er zelf wat bij te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Wat zou zo'm auto aan EB doen voor een level 2 of level 3 functie? 250, 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor de goedkoopste Superb (1.6 TDI Greentech Ambit 5D 88kW) betekent het voor L3 ongeveer 150 euro de 1.6 TDI Style Bns 5D 88kW zou op een kleine 250 euro EB komen voor een L3.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:27:
Voor de goedkoopste Superb (1.6 TDI Greentech Ambit 5D 88kW) betekent het voor L3 ongeveer 150 euro de 1.6 TDI Style Bns 5D 88kW zou op een kleine 250 euro EB komen voor een L3.
Veel geld dus gezien de fiscale bijtelling die daar nog bovenop komt, mits je prive gaat rijden.....
Mobiliteitsvoorwaarden zijn flink versoberd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:34:

Mobiliteitsvoorwaarden zijn flink versoberd
Wij hebben nog een redelijk goed toegankelijke lease regeling. Zijn er genoeg in onze branche die dat ook niet meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
Wijnands schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Wij hebben nog een redelijk goed toegankelijke lease regeling. Zijn er genoeg in onze branche die dat ook niet meer hebben
Om heel eerlijk te zijn ken ik niet veel bedrijven waar het nog soberder is dan nu bij CGI. Het was in de tijd van Logica al niet heel best en er is nu alleen nog maar verder op beknibbeld sinds CGI.

[ Voor 13% gewijzigd door waldkorn op 01-03-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

waldkorn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Om heel eerlijk te zijn ken ik niet veel bedrijven waar het nog soberder is dan nu bij CGI. Het was in de tijd van Logica al niet heel best en er is nu alleen nog maar verder op beknibbeld sinds CGI.
Buiten die ontzettend goede verzekering en hoeveelheid prive kilometers die je krijgt zonder extra bijdrage bedoel je?

Nee hij is erg goed, alleen heel krom, waardoor het daadwerkelijke leasen vaak duurder uitvalt.
Buiten natuurlijk dat er een volledig arbitraire kilometergrens is tussen benzine en diesel.
Maar dat hebben heel veel bedrijven.

[ Voor 20% gewijzigd door avotar op 01-03-2016 15:52 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

waldkorn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:58:
[...]
Ach...persoonlijk denk ik dat veel mensen de leaseregeling teveel waarde toekennen. In mijn ogen zijn de primaire arbeidsvoorwaarden veel belangrijker. Dat draagt bij aan pensioen en sociale verzekeringen, de waarde van lease niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het beste tel je gewoon het hele plaatje op.
* Maandalaris maal 13;
* procent of 16 voor werknemersverzekeringen;
* duizend of 3 voor inkomensafhankelijke bijdrage zvw;
* pensioenbijdrage werkgever;
* bijdrage zorgpremie;
* indien van toepassing onkostenvergoeding;
* het deel van je leasebedrag wat in relatie staat met prive rijden;
* werkgeversmatch spp;
* het stukje ppp waarvan je verwacht dat je het meestal wel zult krijgen.

Dat is je getal.

Als je liever rekent met uurtarieven dan deel je het met een redelijk aantal declarabele uren, 1600 ofzo.

Mijn getal zat ergens tussen de 60 en 65k, of een goede 40 per uur. Ik vond dat een beetje aan de lage kant, maar daar was de werkgever het niet helemaal mee eens :) Toen kwam er een loonstop overheen en verdwenen mijn doelen uit beeld. Voor mij een beslissende reden om indertijd uit dienst te gaan. Verder was het best een leuk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

t_captain schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:05:
Het beste tel je gewoon het hele plaatje op.
* Jaarsalaris maal 13;

Mijn getal zat ergens tussen de 60 en 65k
Ik hoop dat je dan toch boven die 60/65k uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Wijnands schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Ach, sinds het aantal kilometers niet meer gelimiteerd is kan je in de weekenden aardig bijverdienen als Über chauffeur.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kan me niet voorstellen dat men het verbod om taxi te rijden uit het leaseregelement heeft gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De leaseregeling is prima. Natuurlijk moet je bijleggen, maar dat kun je weer aftrekken bij de fiscus. Gratis rijden bestaat niet. ik maak al 25 jaar gebruik van leaseauto's, ik dus heb enig vergelijkingsmateriaal opgebouwd. Voor 400 euro inc bijtelling kun je een prima middenklasser rijden.

Er is IMHO veel ten goede veranderd sinds we naar Athlon zijn overgestapt. Onder LP was het wel dramatisch slechter geworden, zeker de laatste jaren

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ING was ook niet ideaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:47:
De leaseregeling is prima. Natuurlijk moet je bijleggen, maar dat kun je weer aftrekken bij de fiscus. Gratis rijden bestaat niet. ik maak al 25 jaar gebruik van leaseauto's, ik dus heb enig vergelijkingsmateriaal opgebouwd. Voor 400 euro inc bijtelling kun je een prima middenklasser rijden.

Er is IMHO veel ten goede veranderd sinds we naar Athlon zijn overgestapt. Onder LP was het wel dramatisch slechter geworden, zeker de laatste jaren
Ben ik het niet mee eens. Athlon probeert je bij het inleveren altijd een oor aan te naaien. Bij LP heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
En de leaseregeling is echt niet prima. 400 euro voor een middenklasser??? Wat een geld zeg.
Sinds level afhankelijk tarief is ingevoerd kan je echt niet veel knaps rijden. Ja misschien een C1 of een Fiesta, Clio.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:38:
Ja misschien een C1 of een Fiesta, Clio.......
Die kon je vroeger zonder bijbetalen nog als parttimer (80%) rijden.. tegenwoordig gaat dat echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Clio kan je nog als standaardwagen rijden. Als je hem normaal least red je het niet vanuit je leasebudget. Zeker niet als je er nog iets bij wilt. (andere kleur of zo). :?
Ben wel benieuwd welke middenklasser men weet te leasen voor €400

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:10:
Clio kan je nog als standaardwagen rijden. Als je hem normaal least red je het niet vanuit je leasebudget. Zeker niet als je er nog iets bij wilt. (andere kleur of zo). :?
Ben wel benieuwd welke middenklasser men weet te leasen voor €400
Ik ben L3, en rij de 308SW. Kost mij netto 230 euro p/m. Als je die € 400 zo interpreteert dan zullen er best wat middenklasse auto's tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jaren geleden reed ik als L2 een 307SW met een EB van ongeveer 100 euro en een totale netto kosten van 290. De 308SW was vorig jaar relatief gunstig vanwege de 14% bijtelling, anno 2016 is dat verleden tijd.

Als ik corrigeer voor het bijtellingstarief, dan zou de 308SW ongeveer 100 euro duurder worden. Dan ben je dus als L3 een paar tientjes duurder uit dan ik vroeger als L2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het CGI leasecontract kan, vanwege de extreem hoge inleverboetes, gezien worden als een wurgcontract.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik hou niet van dat soort bewoordingen.

Maar de leaseregeling paste wel in een breder plaatje waarin het vertekken van een werknemer niet te makkelijk werd gemaakt.

Een paar voorbeelden:

- uitbetaling vakantiegeld op een manier waarbij je saldo van -6 naar +6 beweegt i.p.v. 0 tot +12
- geen 13e maand
- bonussen die niet (pro rato) uitkeren als je in het betreffende jaar uit dienst gaat
- leaseauto, dus bij overstap naar een andere werkgever eventueel een auto moeten aankopen i.p.v. verkopen als je naar CGI toegaat
- en de inleverboete

Allemaal kleine drempels die het nét even lastiger kunnen maken om te vertrekken. Met als evolg dat het nét even makkelijker is om mensen te behouden, ook als je maar matig voor ze zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Noem een inleverboete van een paar duizend euro maar een kleinigheidje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Gelukkig kan je tegenwoordig ook een auto zonder leaseboeteregeling nemen; een standaardauto.
Dat is een Clio, een Fiesta of een 208.

Maar...een 13e maand, wat is dat?
Die heb ik echt nog nooit gezien bij logicacmg of cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Inabubble schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:54:
Noem een inleverboete van een paar duizend euro maar een kleinigheidje....
Op die boete heb je zelf de nodige invloed. Als je binnen budget least, zit je excl verzekering en brandstof aan een euro of 400, 500 per maand. In het 3e resp 4e jaar inleveren kost dan ergens tussen 800 en 2000 euro. Ik weet overigens niet of die kosten als eigen bijdrage aftrekbaar zijn.

Als je een nieuwe auto least en snel daarna uit dienst gaat, ben je wel de sjaak. Als je een auto (ver) boven budget least, idem. Ik vind dat wel keuzes waarin je zelf niet vrijuit gaat.

Als je een standaard auto least, heb je nergens last van. Dat laatste is een recente verbetering; je kunt al in een eerder stadium afscheid nemen van je persoonlijke auto (overdracht, einde contract) en een standaard auto gaan rijden tot je vertrek.
izegrin schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:01:

Maar...een 13e maand, wat is dat?
Daarom staat er ook in mijn lijstje "geen 13e maand" :)

Als je uit dienst gaat bij een bedrijf waar het vakantiegeld op de "normale" manier wordt berekend en er wel een 13e maand is, dan heb je altijd tussen de 0.5 en 1.5 maandsalaris tegoed bij uit dienst. Tel daar je verlofsaldo bij op en eventuele (pro rato) winstdeling of bonus die na het jaar volgt, en het is een leuke vertrekpremie.

Bij CGI heb je een saldo van -0.5 tot +0.5 maandsalaris op je vakantiegeld, geen 13e maand, niet al teveel verlofdagen (zeker in de nieuwe AV), geen bonus over het jaar van vertrek, en daarbovenop eventueel een inleverboete.

Iemand moet daarover hebben nagedacht; als vertrekken wat moeilijker is, is het makkelijker om mensen aan boord te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
ESPACE schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:43:
Het CGI leasecontract kan, vanwege de extreem hoge inleverboetes, gezien worden als een wurgcontract.
1e jaar van inlevering het verschil tussen dagwaarde en nieuwwaarde. Dat is inderdaad een ernstig bedrag, ongeacht wat je rijdt. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:56
LowLevel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:45:
[...]

1e jaar van inlevering het verschil tussen dagwaarde en nieuwwaarde. Dat is inderdaad een ernstig bedrag, ongeacht wat je rijdt. :/
Dat leasecontract sluit je zelf toch af? Met andere woorden, op het moment dat je van plan bent om op korte termijn te vertrekken neem je toch simpelweg geen nieuwe leaseauto?

Komt er alsnog een onverwachte kans op je pad valt er vaak wel wat te regelen met een nieuwe werkgever, overdragen van de auto aan een collega of een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:42:
[...]

Beetje oldskool..... Niks mis mee toch? ;-)
[afbeelding]
He... Wat doet die kerel op mijn hobbyzolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
LowLevel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Bij mijn vorige werkgever (één van de concullega's) was er een mogelijkheid om (tegen betaling uiteraard) een optie aan het leasecontract toe te voegen waardoor je de auto kosteloos kon inleveren op het moment dat je uit dienst zou gaan. Ik kan mij haast niet voorstellen dat iets dergelijks bij CGI ook niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tjoekie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:48:
[...]

Bij mijn vorige werkgever (één van de concullega's) was er een mogelijkheid om (tegen betaling uiteraard) een optie aan het leasecontract toe te voegen waardoor je de auto kosteloos kon inleveren op het moment dat je uit dienst zou gaan. Ik kan mij haast niet voorstellen dat iets dergelijks bij CGI ook niet mogelijk is.
Helaas.

Ik had bij één van mijn vorige werkgevers het zelfs zo: je kreeg een budget. Bleef je binnen het budget, dan kreeg je én het verschil bijgestort én kon je de auto kostenloos inleveren.
Ging je er boven, betaalde je gewoon het aantal overgebleven maanden in het contract aan budget overschrijding.
Die auto's gingen dan allemaal een pool in en gingen naar nieuwe medewerkers of mensen die een auto met een beperkte looptijd wilden.

Dat was overigens wel een andere tijd hoor. (10+ jaar geleden).

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met een leasebudget als dat van CGI heb je gauw 150 of 200 euro EB te pakken. Als je dat een maand of 20 moet afkopen, ben je niet veel beter uit dan met de CGI inleverboetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:40:
Met een leasebudget als dat van CGI heb je gauw 150 of 200 euro EB te pakken. Als je dat een maand of 20 moet afkopen, ben je niet veel beter uit dan met de CGI inleverboetes.
Nee, daar ben ik het pertinent mee oneens.
Tenzij je een duurdere smaak hebt.
Er zijn genoeg alternatieven, hoewel "extreem" lange mensen natuurlijk nu boos mogen worden op me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het verschil is vooral dat de CGI inleverboete evenredig is met het leasebedrag (jaar 2 t/m 4; in het 1e jaar niet helemaal maar ook ongeveer). Bij dat andere systeem (ik meen dat Atos het hanteert) is de boete evenredig met de EB.

Dat laatste heeft iets "rechtvaardigs": EB is je eigen keuze dus je eigen probleem. Maar financieel is het in de meeste gevallen niet veel beter of slechter.

Een gemiddelde middenklasser met een cataloguswaarde van pakweg 30k zal een EB hebben van 150 euro per maand (ik heb twee leaseauto's gehad, EUR 26k / EB 110 en EUR 33k / EB 210, en de leaseregeling is sindsdien alleen maar minder ruim geworden). Leasebedrag excl verzekering en brandstofvoorschot zal op ongeveer 550 liggen voor die auto.

* inleveren in 4e jaar: CGI: 1100, afkoop EB: 0-1800
* inleveren in 3e jaar: CGI: 2200, afkoop EB: 1800-3600
* inleveren in 2e jaar: CGI: 3300, afkoop EB: 3600-5400
* inleveren in 1e jaar: CGI (ruwe schatting): 8000-10000, afkoop EB: 5400-7200

Bij CGI zijn je boetevrije alternatieven beperkt tot de standaard-auto's, dat dan wel weer. Maar hoeveel meer heb je aan vrije keuze als je binnen budget moet leasen en moet voldoen aan merken-, modellen- en brandstofbeleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:56:
Maar hoeveel meer heb je aan vrije keuze als je binnen budget moet leasen en moet voldoen aan merken-, modellen- en brandstofbeleid?
Dat is beperkt vanuit jouw redenatie, maar feitelijk is hij dat al. Hoe groter je leaset, hoe meer bijtelling je hebt. Daar moet je ook al rekening mee houden. En dat geldt voor het eventuele inleveren net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Er zijn genoeg alternatieven, hoewel "extreem" lange mensen natuurlijk nu boos mogen worden op me.
Bij deze! :(

;) nee hoor, ben er aan gewend. Enige wat me wel opbreekt is die clausule dat vervangend vervoer een klasse lager is. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik desnoods een wel een VW caddy mee wil hebben als ik er maar in pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Cabrio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Doet me denken aan de vader van een schoolmaatje van me. De man was ruim twee meter lang en reed in een mini cooper. De echte dus uit de 70-er jaren.
Als hij uitstapte leek het wel of hij bleef uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag zou je een Mondeo Wagon Titanium met wat extra's kunnen leasen op lvl 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Uitgaande van de eco-motorisering (1.5 diesel) zou ik een eigen bijdrage van 200 euro schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wijnands schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Bij deze! :(

;) nee hoor, ben er aan gewend. Enige wat me wel opbreekt is die clausule dat vervangend vervoer een klasse lager is.
Soms had ik wel eens gehoopt dat het maar een klasse lager zou zijn :) Ik heb al een Volkswagen Fox en een Fiat 500 gehad als vervangende auto. En een Renault Clio op vakantie in Italie, dat was helemaal dramatisch. En voor zover ik weet haal ik ook de 2 meter wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hangt dat niet ook van je dealer af? Ik kan me herinneren dat ik eens een Mini meekreeg voor mijn 1-serie en een andere keer een 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:52:
Hangt dat niet ook van je dealer af? Ik kan me herinneren dat ik eens een Mini meekreeg voor mijn 1-serie en een andere keer een 1.
In mijn ervaring wel. Zeker als je een beetje meewarig kijkt als je een kleine auto krijgt (bij mij helpt het bv als je twee kinderstoeltjes achterin je auto hebt staan). Standaard vergoedt de leasemaatschappij een klasse lager, maar dealers zijn altijd vrij om daarvan af te wijken.
Zeker omdat ze vaak weten dat leaserijders ook niet moeilijk doen met aftanken bij het inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Van de dealer van alles meegekregen. Reed zelf focus, vaak een Fiesta me. Maar soms ook het slagschip genaamd Mondeo.

Autotaalglas standaard een Mini Cooper Clubman. Leuke kart. Niks voor mij, gaat teveel boetes opleveren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Akelig stil overigens over het zonder-slag-of-stoot aannemen van een 6 maands opslag van internetgegevens.
We geloven het allemaal wel lijkt het. Ik ook hoor, daar niet van. Maar het geeft wel aan dat het vechten tegen windmolens is, met dat management van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wat heb ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 19:40
snelkeuze0017 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:01:
Akelig stil overigens over het zonder-slag-of-stoot aannemen van een 6 maands opslag van internetgegevens.
We geloven het allemaal wel lijkt het. Ik ook hoor, daar niet van. Maar het geeft wel aan dat het vechten tegen windmolens is, met dat management van ons.
De OR was akkoord, dus waar maken we ons zorgen over? O-)
Maar: ik gebruik mijn werklaptop echt alleen voor werkgerelateerde zaken. Even op Tweakers doe ik wel via mn (privé) mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Waarschijnlijk loop je achter met je email. 15 maart, 16:11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat dossier speelde in december. Toen geloof ik een stuk of 6 reacties gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:51:
Na je vraag of mensen erop wilde reageren. En er wilde wel meer mensen reageren, maar een groot deel van de documenten waar naar verwezen werd, werd niet beschikbaar gesteld.
Geen motiverende reden om te reageren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Wijnands schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:51:
|:( |:( |:(
Dit is exact het soort reactie waarom voor mij de OR volledig heeft afgedaan. En ik geef je op een briefje, velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm, ik zag dat de volgende adviesaanvraag op dit gebied alweer klaar stond deze week, ze rammen die laptop helemaal vol met security/monitoring tools. Beetje overdreven dit

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
SithWarrior schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:35:
Hmm, ik zag dat de volgende adviesaanvraag op dit gebied alweer klaar stond deze week, ze rammen die laptop helemaal vol met security/monitoring tools. Beetje overdreven dit
Instemmingsverzoek. Reacties zijn heel welkom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fr3sc0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 21:35
Hi all!

Nogmaals bedankt voor alle tips.

Over twee weken heb ik de cyber security masterclass afgerond en ga ik echt aan de slag.

Tot zover bevalt het werken bij CGI mij goed.

Ik ben van plan na de masterclass ook nog de OSCP training te doen, iemand daar ervaring mee?

Wanneer ik echt aan de slag ga zal ik weer een update geven.

[ Voor 5% gewijzigd door fr3sc0 op 19-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

SithWarrior schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:35:
Tijd om hem in te leveren en de adsl vergoeding weer aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Alleen waar moet ik mijn werk dan op doen bij de klant? 8)7
De klant heeft (nog?) geen omgeving voor ons beschikbaar, dus we werken op onze laptops als ontwikkelmachine.
Soms wil ik wel eens een echte ontwikkelmachine en bijbehorende monitor.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

SPee schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:13:
Alleen waar moet ik mijn werk dan op doen bij de klant? 8)7
De klant heeft (nog?) geen omgeving voor ons beschikbaar, dus we werken op onze laptops als ontwikkelmachine.
Soms wil ik wel eens een echte ontwikkelmachine en bijbehorende monitor.
Als je hem niet meer heb en je komt bij een klant, zal die klant toch met een oplossing moeten komen.
Als je er nu een heb welke je in gebruik heb, gewoon komende jaar niet meer connecten op het CGI netwerk. Niet op kantoor of niet met VPN. Kunnen ze de software ook niet op je systeem pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik neem aan dat je een virtualisatieomgeving (VMware, Oracle, ...) hebt. In de guest heb je toch nog voldoende vrijheid?

Zo niet, clean install van een ander OS? Na je dev project geef je de machine gewoon aan IT om opnieuw in te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Vanwege een openstaande vacature heb ik een tweetal vragen. Mocht in iemand in de gelegenheid zijn om een antwoord te geven - mijn dank is groot.

1) Wat zijn de verschillende levels binnen CGI, van starter t/m senior vice president? Ik ben benieuwd naar de inschaling op ervaringsjaren en -ervaring.

2) Het lijkt, en ik lees hier, dat de managementlaag is geherstructureerd. Merken jullie daar veel van nu? Postitief en/of voor verbetering vatbaar?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:56:
Hallo allemaal,

Vanwege een openstaande vacature heb ik een tweetal vragen. Mocht in iemand in de gelegenheid zijn om een antwoord te geven - mijn dank is groot.

1) Wat zijn de verschillende levels binnen CGI, van starter t/m senior vice president? Ik ben benieuwd naar de inschaling op ervaringsjaren en -ervaring.
Binnen CGI hebben we het grootste deel van de techneuten in de eerste 3 levels van een 7 laags model. Daar zit geen directe koppeling in aan aantal jaren ervaring, dat gaat meer over taak volwassenheid.
2) Het lijkt, en ik lees hier, dat de managementlaag is geherstructureerd. Merken jullie daar veel van nu? Postitief en/of voor verbetering vatbaar?
Reorganisaties en management veranderingen zijn een regelmatig terugkerend fenomeen. Bij de ronde van vorig jaar is er een indeling gekomen die vrijwel alleen maar markt en klant georiënteerd is. Dat merk je wel een beetje als je de competentie, regio en matrix organisaties hebt mee gemaakt die we vroeger hadden. Gevolg van de huidige indeling is dat de markt en klant en je kennis daarover echt belangrijk is. Contact met vakgenoten is voor sommige competenties daardoor wat lastiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Binnen CGI hebben we het grootste deel van de techneuten in de eerste 3 levels van een 7 laags model. Daar zit geen directe koppeling in aan aantal jaren ervaring, dat gaat meer over taak volwassenheid.

[...]

Reorganisaties en management veranderingen zijn een regelmatig terugkerend fenomeen. Bij de ronde van vorig jaar is er een indeling gekomen die vrijwel alleen maar markt en klant georiënteerd is. Dat merk je wel een beetje als je de competentie, regio en matrix organisaties hebt mee gemaakt die we vroeger hadden. Gevolg van de huidige indeling is dat de markt en klant en je kennis daarover echt belangrijk is. Contact met vakgenoten is voor sommige competenties daardoor wat lastiger geworden.
Merci! Geeft een hoop duidelijkheid. Zou je me eventueel ook de levelstructuur kunnen toelichten? Reorganisatie naar klant en markt is mij helder en snap inderdaad de competentie verzuiling. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Verzuiling is in lang niet alle competenties erg hoor. In mijn primaire competentie spreken we elkaar regelmatig ondanks waar we zitten in de organisatie. Voor anderen loopt dat nog niet zo goed.

Level structuur zit ongeveer zo in elkaar:

level 1, juniors, schoolverlaters
level 2, mediors, mensen die hun werk kunnen doen zonder al te veel begeleiding.
level 3, seniors, mensen die hun vak echt goed beheersen en juniors ook kunnen coachen en aansturen
level 4, principal consultants, echte guru's op hun vakgebied die ook regelmatig publiceren en praatjes houden buiten de deur
level 5 en hoger is eigenlijk alleen management.

Primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn enigszins level afhankelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 24-03-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een van onze collega's valt, volledig verdiend, in de prijzen:
http://www.sei.cmu.edu/news/article.cfm?assetID=453682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Wijnands schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:10:

Level structuur zit ongeveer zo in elkaar:

level 5 en hoger is eigenlijk alleen management.
Level 5 en 6 kunnen ook inhoudelijke experts zijn in de rol van Director Consulting Expert en VP Consulting Expert. Met het nieuwe model heb je dus als je inhoudelijk bezig wilt zijn, maar geen managementfunctie wilt vervullen ook mogelijkheden na L4 nog door te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
P_de_B schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:11:
[...]

Level 5 en 6 kunnen ook inhoudelijke experts zijn in de rol van Director Consulting Expert en VP Consulting Expert. Met het nieuwe model heb je dus als je inhoudelijk bezig wilt zijn, maar geen managementfunctie wilt vervullen ook mogelijkheden na L4 nog door te groeien.
Op zich heb je gelijk. Echter deze functies zijn zeer schaars en bij de sollicitatieronde zijn ze bijna allemaal ingevuld op basis van markt kennis en niet op technisch vakgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

De Linda Northrop Software Architecture Award, is dat in IT software architecture land een hele bekende prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:56
Wijnands schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:16:
[...]

Op zich heb je gelijk. Echter deze functies zijn zeer schaars en bij de sollicitatieronde zijn ze bijna allemaal ingevuld op basis van markt kennis en niet op technisch vakgebied.
Wel treffend dat de door jou erboven genoemde prijswinnende collega op technisch vakgebied de rol heeft verkregen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
En zeer verdiend, Eltjo is een echte "asset to the company". Inhoudelijk enorm sterk, aimabele man, en enorm gemotiveerd. Pluim voor hem dat hij een vakbroeder award krijgt, en een opsteker voor CGI. Zo zien al zijn technisch inhoudelijke collega's maar weer eens dat je met voldoende bloed, zweet en tranen binnen CGI echt wel ergens kunt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LowLevel
Blijkbaar moet de waardering van buiten CGI komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DeZaag schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:12:
[...]

Wel treffend dat de door jou erboven genoemde prijswinnende collega op technisch vakgebied de rol heeft verkregen. ;)
:) Daar heb jij weer een punt! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
empheron schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:58:
En zeer verdiend, Eltjo is een echte "asset to the company". Inhoudelijk enorm sterk, aimabele man, en enorm gemotiveerd. Pluim voor hem dat hij een vakbroeder award krijgt, en een opsteker voor CGI. Zo zien al zijn technisch inhoudelijke collega's maar weer eens dat je met voldoende bloed, zweet en tranen binnen CGI echt wel ergens kunt komen.
Eltjo is inderdaad een topper in zijn vak en een hele fijne collega.
SithWarrior schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:01:
De Linda Northrop Software Architecture Award, is dat in IT software architecture land een hele bekende prijs?
Bekend weet ik niet, volgens mij is dit het eerste jaar dat de award wordt uitgereikt. Wel is het een erkenning van een toonaangevend instituut op academisch niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:01:
Helaas heeft mijn vriendin geen abbo op de Linda....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:47:
[...]

Je hoeft niet per definitie flauw te doen hoor. Niet reageren mag best.

Ik vind het een hele leuke erkenning voor iemand die in zijn vakgebied veel betekend heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door P_de_B op 05-04-2016 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:47:
[...]

Dus..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:59:
[...]

Je hoeft niet per definitie flauw te doen hoor. Niet reageren mag best.

Ik vind het een hele leuke erkenning voor iemand die in zijn vakgebied veel betekend heeft.
Ok sorry Gele kaart. Even vergeten dat (flauwe \ foute \ slechte)humor niet wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

Binnenkort een sollicitatiegesprek bij CGI en hier gekomen om me wat in te lezen. Maar wat heb ik een negatieve bagger moeten doorspitten voor een paar bruikbare insights zeg. Voordeel is wel dat het alleen maar mee kan vallen bij CGI 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Ecomonist schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:44:
Binnenkort een sollicitatiegesprek bij CGI en hier gekomen om me wat in te lezen. Maar wat heb ik een negatieve bagger moeten doorspitten voor een paar bruikbare insights zeg. Voordeel is wel dat het alleen maar mee kan vallen bij CGI 8)7
De laatste maanden valt het reuze mee met de hoeveelheid negatieve bagger op dit forum. Veel van de klagers (waaronder ikzelf) besteden op dit moment hun energie aan het vinden van een werkgever die hun het werkplezier kan teruggeven dat CGI de afgelopen jaren beetje bij beetje heeft weggenomen.

Ik moet zeggen dat de voorbije maanden me goed zijn bevallen. Het blijkt op dit moment kinderlijk eenvoudig te zijn om aan een nieuwe baan in de ICT te komen. Terwijl CGI me steeds te kennen heeft gegeven dat ik veel te duur ben, staan er nu meerdere werkgevers te trappelen om mij in dienst te nemen... tegen veel betere arbeidsvoorwaarden!

Met het vertrek van ontevredenen zoals ik zal de hoeveelheid negatief commentaar op dit forum alleen maar afnemen. Het is voor CGI te hopen dat ze het imago van slecht werkgever hierdoor uiteindelijk van zich af zal kunnen schudden. Maar daarvoor zal er binnen het bedrijf nog flink wat moeten veranderen, anders ontstaat er vanzelf een nieuwe groep verbitterde medewerkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Lurker1 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:43:
[...]

De laatste maanden valt het reuze mee met de hoeveelheid negatieve bagger op dit forum. Veel van de klagers (waaronder ikzelf) besteden op dit moment hun energie aan het vinden van een werkgever die hun het werkplezier kan teruggeven dat CGI de afgelopen jaren beetje bij beetje heeft weggenomen.

Ik moet zeggen dat de voorbije maanden me goed zijn bevallen. Het blijkt op dit moment kinderlijk eenvoudig te zijn om aan een nieuwe baan in de ICT te komen. Terwijl CGI me steeds te kennen heeft gegeven dat ik veel te duur ben, staan er nu meerdere werkgevers te trappelen om mij in dienst te nemen... tegen veel betere arbeidsvoorwaarden!

Met het vertrek van ontevredenen zoals ik zal de hoeveelheid negatief commentaar op dit forum alleen maar afnemen. Het is voor CGI te hopen dat ze het imago van slecht werkgever hierdoor uiteindelijk van zich af zal kunnen schudden. Maar daarvoor zal er binnen het bedrijf nog flink wat moeten veranderen, anders ontstaat er vanzelf een nieuwe groep verbitterde medewerkers...
Wat ik me nou afvraag, is dat CGI als top employer wordt gezien en er zelfs awards voor heeft gewonnen. Hoe kan het dan dat er zoveel negativiteit is? Dan zou het toch niet mogelijk moeten zijn om een top employer te zijn? Of zijn die awards gewoon een wassen neus?

Anyway. Sinds februari in dienst, masterclass succesvol afgerond en me nu aan het focussen op een job. Hopelijk al snel, wil niet heel de dag idle op kantoor zitten. Dat is ziel dodend. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Weet iemand wanneer de volgende townhall gepland wordt? De vorige was als ik me niet vergis ergens in de eerste week van januari, dan zou ik er nu weer eentje verwachten zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Batiatus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:04:
[...]

Wat ik me nou afvraag, is dat CGI als top employer wordt gezien en er zelfs awards voor heeft gewonnen. Hoe kan het dan dat er zoveel negativiteit is? Dan zou het toch niet mogelijk moeten zijn om een top employer te zijn? Of zijn die awards gewoon een wassen neus?
Die Top Employer is geen award, maar een audit. M.a.w. de arbeidsvoorwaarden e.d. van CGI voldoen aan de meetlat van de Top Employer auditor.

Daarna mag je de factuur betalen en het Top Employer logo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
filerijder schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:15:
[...]

Die Top Employer is geen award, maar een audit. M.a.w. de arbeidsvoorwaarden e.d. van CGI voldoen aan de meetlat van de Top Employer auditor.

Daarna mag je de factuur betalen en het Top Employer logo gebruiken.
Ah op die fiets. Dan heb ik het hele idee van top employer niet begrepen, dacht dat membertevredenheid er ook een onderdeel van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
En iedereen ervaart het natuurlijk ook anders. Veel mensen hebben zich de afgelopen jaren groen en geel geërgerd aan het gebrek aan waardering, en aan de vele niet nagekomen beloften van het management. Maar daar staan misschien wel evenveel mensen tegenover die wél goede ervaringen bij CGI hebben.

Mocht je als sollicitant de keuze hebben uit meerdere werkgevers, dan ligt het misschien niet voor de hand om voor CGI te kiezen, maar als je geen alternatieven hebt, hoef je niet direct te wanhopen: er zijn genoeg voorbeelden van collega's die de cultuur van CGI veel minder negatief ervaren dan sommige posters op dit forum.

Maar zoals ik daarstraks al zei: er is op dit moment genoeg werk te vinden, dus er zijn genoeg alternatieven voor CGI.

[ Voor 8% gewijzigd door Lurker1 op 08-04-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Batiatus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:04:
Anyway. Sinds februari in dienst, masterclass succesvol afgerond en me nu aan het focussen op een job. Hopelijk al snel, wil niet heel de dag idle op kantoor zitten. Dat is ziel dodend. :O
Welkom!

vwb idle op kantoor zitten, ook daar is een goede mouw aan te passen. Als je daar proactief inzit kun je het drukker hebben dan bij de meeste klanten...
tip: doe na je masterclass nog wat cursussen en certificeringen en ga vooral netwerken bij je collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Batiatus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:14:
[...]
Ah op die fiets. Dan heb ik het hele idee van top employer niet begrepen, dacht dat membertevredenheid er ook een onderdeel van was.
Nop, volgens mij niet.
Enkel een bonuspunt wanneer ze de optie "er is een medewerkers tevredenheid onderzoek" kunnen aanvinken.

On that note: Iedereen dat ingevuld? En wanneer kunnen we de resultaten verwachten?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
peter00 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:04:
[...]

Welkom!

vwb idle op kantoor zitten, ook daar is een goede mouw aan te passen. Als je daar proactief inzit kun je het drukker hebben dan bij de meeste klanten...
tip: doe na je masterclass nog wat cursussen en certificeringen en ga vooral netwerken bij je collega's.
Netwerken ben ik mee begonnen, kan ook niet zeggen dat ik me aan het vervelen ben hoor! Ben nu contact op aan het nemen met alle, voor mij, belangrijke schakels in het security team van CGI zodat ze een oogje in het zijl houden, mocht er iets op hun pad komen wat voor mij interessant is. Volg nu ook CISM in de avonduren. Wil hierna misschien nog ITIL essentials en Prince2 als wat algemenere cursussen/certificeringen doen. Jij nog tips daarvoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

filerijder schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:07:
Weet iemand wanneer de volgende townhall gepland wordt? De vorige was als ik me niet vergis ergens in de eerste week van januari, dan zou ik er nu weer eentje verwachten zo ongeveer.
24 mei is de Q2 town hall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 10:42
Batiatus schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:53:
[...]

Netwerken ben ik mee begonnen, kan ook niet zeggen dat ik me aan het vervelen ben hoor! Ben nu contact op aan het nemen met alle, voor mij, belangrijke schakels in het security team van CGI zodat ze een oogje in het zijl houden, mocht er iets op hun pad komen wat voor mij interessant is. Volg nu ook CISM in de avonduren. Wil hierna misschien nog ITIL essentials en Prince2 als wat algemenere cursussen/certificeringen doen. Jij nog tips daarvoor? :)
In welke richting van security zoek je een job? en op welke locatie zit je?
Wij kunnen bijna altijd wel goede collega's gebruiken en in heel veel richtingen, het is zonde als je op kantoor bent en niks te doen hebt. In mijn team zijn er sinds vorige week 2 bij gekomen.

En erg leuk profiel plaatje, hier loopt een kleine Shiba inu rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
NielsHarley schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:51:
[...]

In welke richting van security zoek je een job? en op welke locatie zit je?
Wij kunnen bijna altijd wel goede collega's gebruiken en in heel veel richtingen, het is zonde als je op kantoor bent en niks te doen hebt. In mijn team zijn er sinds vorige week 2 bij gekomen.

En erg leuk profiel plaatje, hier loopt een kleine Shiba inu rond :)
Ik heb niet echt een voorkeur voor een specifieke richting, maar ben vooral geïnteresseerd in informatiebeveiliging in de zorgsector. Daar heb ik binnen CGI ook een volwassenheidsscan (van de NEN7510) voor ontwikkeld.
Het liefst de eerste paar jaar veel switchen van bedrijven, zodat ik een goed beeld krijg van alle soorten organisaties. Na een aantal jaar zou ik het liefst een CISO rol willen vervullen. Of dat nou over 5 of 10 jaar is, maakt me niet zoveel uit.
Ik zit op het moment in Rotterdam, maar over een paar jaar ben ik het liefst werkzaam in de regio Eindhoven. Daar kom ik vandaan en wil er ook het liefst naar terug :) .

Als ik een huisje met een tuin heb ga ik ook een hondje halen, het liefst een Shiba. Leuke ondeugende beestjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Zo te horen ben een starter. ik zou me als ik jou was voorlopig richten op vakinhoudelijke certificeringen, bijvoorbeeld in Security of Microsoft . Je zou ook eens kunnen kijken bij Testen, dat ligt ook wel goed. ITIL en zeker Prince zou ik nog even op de plank laten, dat komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinmeiryu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik zeg maar, ben al niet meer werkzaam daar, maar deel wel even mijn ervaringen.

CGI is mijn eerste werkgever sinds ik was afgestudeerd. Ik heb een opleiding Software Engineering afgerond en zocht naar een baantje. Ik verbleef toen nog bij mijn ouders in Venlo en wilde in de buurt blijven. Even de punt vermelden dat ik geen rijbewijs had tot na mijn contract. Dit zorgde trouwens voor chaotische reisvergoedingen, aangezien haast niemand bij CGI geen rijbewijs had.

Het vreemde was dat ik aangenomen werd als een frontender en toen uit verwarring werd ik een Java developer (waarschijnlijk door mijn CV verward toendertijd). Mijn vestiging werd Eindhoven, maar mijn Teamlead zat in Rotterdam.

Na de eerste dag in Rotterdam, zat ik letterlijk een week lang alleen maar de bedrijfszaken door te nemen. Pas eind de week hoorde ik dat ik in een Java masterclass werd geplaatst. Helaas begon dit een week later en kon ik weer niks doen.

De training vond plaats in Nieuwegein en dat werd weer leuk op en neer reizen. Tijdens de training had ik 1-2 weken vrij in te delen dagen, waarbij ik zelfstudie deed en mijn examen kon plannen.

Na mijn OCA, begon de cyclus opnieuw voor OCP. Maar tijdens mijn OCP training, werd ik eruit gehaald en werd ik bij een klant gezet, maar niet als Java developer maar als front ender!

Ik begon meteen de dag erna en de klant verwachtte een ervaren iemand van medior-senior niveau. Het was tevens ook flauw om een junior te verwachten die een hele nieuwe taal onder de knie krijgt binnen een week. In dit geval was het PHP, wat ik nooit eerder gedaan had.

Na maanden ploeteren, had ik PHP, JS (JQuery), HTML/CSS (waaronder Bootstrap) eindelijk onder de knie, maar toen kreeg ik een functioneringsgesprek waar ik tehoren kreeg dat mijn contract niet werd verlengd.

Er was geen schijn van kans om mezelf goed te praten, aangezien ik me kon bewijzen in die maanden. Het ergste was, dat de man die mij dit nieuws vertelde mij nooit eerder heeft gesproken en dat hij ook gewoon bleef lachen dat ik nog meer kansen in mijn carriere had.

Verder kreeg ik tehoren dat ze geen vertrouwen in mijn developer skills hadden en moest ik in mijn laatste maanden HR werkzaamheden uitvoeren, IN ROTTERDAM! Ik moet wel zeggen dat dat de leukste tijden waren in CGI, omdat ik nauw met mensen samenwerkten en dat ik niet de enige was.

Conclusie:
Ik ben CGI dankbaar voor de groei en ontwikkeling, waar geld in is gestoken. Maar in begeleiding is er haast geen sprake van. Buiten een masterclass door een derde partij, had ik geen mentor buiten mijn Teamlead. Maar dat was lastig communiceren door de afstand (en toen waren we beiden ingezet bij klanten).

Verder heb ik vaak het bericht te horen gekregen dat we geen nummers zijn, maar dat geldt alleen als je nauw samenwerkt inhouse en niet steeds op pad. In Eindhoven is er ook een zeer ander sfeer dan in Rotterdam. In Rotterdam had ik het verhaal gehoord, als je het niet red, dat je nog een tweede kans kreeg. In mijn geval dus niet.

Ik was onervaren en wist niet wat ik wilde doen en was daarom in detachering beland. Door CGI weet ik dat het niet in me zat en dat is een lichtpunt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tja.. ik wou dat ik kon zeggen dat dit niet waar is of een uitzondering. Enige wat ik er over kan zeggen is dat dit tegenwoordig veel minder voor komt dan vroeger. :(

Het heeft ook een beetje met je eigen instelling te maken. Je moet gewoon voor jezelf opkomen, da's bij detacheerders veel vaker het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinmeiryu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02-2023
Ja, het duurde even een tijdje voor ik er overheen was, aangezien dit mijn eerste baantje was. Voor net afgestudeerden is dit wel zuur.

Het heeft inderdaad wel met je eigen instelling te maken. Dit was wel een redelijk duik in het diepe. Er wordt veel toegelicht en uitgelegd over hoe je moet handelen in situaties. Maar zoals je eerste dag, krijg je in een hele dag zoveel informatie gepompt, dat het zo weer het andere oor weggaat.

Zoals ik eerder aangaf, heb ik niets tegen CGI. Als er iets is waar ik nog aan verwijt, is het de manier van handelen van vestiging Eindhoven. Het kan zijn dat de klantenbase wat anders ligt daar dan in Rotterdam (waar het daar booming leek te zijn).

Ik geef even de opmerking erbij dat ik werkzaam was geweest in 2014 en net geen jaar heb "volgehouden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed dat je het in ieder geval positief oppakt.

Ik ben destijds in Nieuwegein ook begonnen in een C# masterclass. Echter was dat ook de richting uit die ik zelf wilde, erg leuke tijd gehad.

Begeleiding is binnen multi nationals bijna altijd minimaal, hoe mooi ze het ook brengen en vertellen. Vaak zal je zelf een beetje op zoek moeten naar aanknooppunten binnen je team, project of klant waar je zit.

Zelf heb ik ook meedere managers gehad door vertrekken en reorganisaties. Heel vreemd om met iemand een voortgangsgesprek te voeren die je nog nooit eerder gesproken hebt en eigenlijk niks weet over jou projecten en presteren.

Probeer vooral aan jezelf te denken. Kom met trainingen en bekijk opportunities. Diegene met ballen en een grote mond krijgen over het algemeen net iets meer voor elkaar.
Vooral voor bedrijfs en project ervaring zijn detacheerders na studie zeer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:06:
Tja.. ik wou dat ik kon zeggen dat dit niet waar is of een uitzondering. Enige wat ik er over kan zeggen is dat dit tegenwoordig veel minder voor komt dan vroeger. :(

Het heeft ook een beetje met je eigen instelling te maken. Je moet gewoon voor jezelf opkomen, da's bij detacheerders veel vaker het geval.
Sorry hoor maar dit vind ik altijd zo makkelijk gezegd. Helemaal voor schoolverlaters is het soms lastig om direct voor jezelf op te komen. Stuk begeleiding, helemaal in het begin van iemand zijn carriere, is niet meer dan normaal.
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.