Tsja.. We hadden ze genoeg handvatten gegeven... Gekke denen!Wijnands schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:47:
[...]
Geloof dat ze toen een Zweed over hebben laten komen die met jou op een lijn zat. Eigenwijze collega's daar.
Ik heb tot 2 keer aan toe op inleverdag vlakbij onze support man in Hoofddorp gezeten en toch heel veel mensen normaal hun spullen zien inleveren.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:28:
[...]
Het is gewoon waar, Ga maar eens onderzoeken hoe bepaalde collega's er uitgeschopt zijn de laatste jaren.
Het is ook niet zeldzaam. Ga maar eens vragen in Hoofddorp hoe collega's afscheid nemen als ze dit is overkomen. Toen ik weg ging moest ik mijn laptop inleveren. Ik kreeg toen b.v. te horen dat ik de eerste was die dag die netjes zijn laptop inleverde en op zijn vrijwarings papiertje wachte. De 12 personen voor mij hadden de laptop en pasjes over de balie gegooit zo kwaad waren ze. Dus Wijnands je kan je kop heel diep in het zand steken. Maar als je lang genoeg wacht gaat het jou ook een keer overkomen. Heel veel collega's zijn je al voor gegaan. Trouwens je ziet het ook aan de cijfers van het personeels bestand en de laatste 2 jaren zie je ook aan de cijfers dat vooral de wat ouderen afgeserveerd worden. Die gaan echt niet allemaal uit zichzelf weg.
Er gaan mensen weg, vrijwillig of niet, dat klopt helemaal. Soms gaat dat niet netjes, dat klopt helaas ook. Het is echter niet de sweatshop die jij het altijd doet voorkomen. Ik heb je al meerdere malen gevraagd om met namen en data te komen maar dat weiger je continue.
Enige consistente in jouw verhaal is dat je anoniem je ex-werkgever blijft natrappen. Dat zal allemaal wel maar ik snap het gewoon niet. Als je geen fijne tijd hebt gehad en/of op een nare manier afscheid hebt genomen vind ik dat heel vervelend voor je maar voor jou zijn er tientallen mensen die met veel plezier bij CGI hebben gewerkt en door zijn gegaan met hun leven.
[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 04-02-2016 13:24 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Even vanuit het oogpunt van een volledig buitenstaander:Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Ik blijf zeker niet constant natrappen.
Jawel, dat doe je wel
En in dit stukje geef je het zelfs zelf aan dat je continu door zal blijven gaan.Ik heb mijn leven prima op de rit maar ik blijf vinden dat die hufters in de top van CGI en bij HR er niet zomaar mee weg mogen komen en door kunnen gaan met dit soort praktijken.
Daarom vind ik het mijn plicht hierover te schrijven.
Vandaar dat ik nieuwe collega's blijf waarschuwen voor dit bedrijf zolang sommige figuren (die willens en wetens mensen kapot maken) daar nog zitten.
Je punt is duidelijk. Kap er eens mee...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
da's niet de indruk die andere lezers van je krijgenVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Ik blijf zeker niet constant natrappen. Ik heb het nu beter dan bij CGI.
Ik heb je meerdere malen aangeboden om hier in te duiken. De informatie had je kunnen delen via een direct message hier of via een van de vele manieren om volledig anoniem te mailen (mailboxje op sigaint.org via TOR bijv?) Ik heb je ook gewezen ophet volledig anonieme ethics meldpuntt wat CGI heeft en wat echt goed werktik zuig mijn voorgaande verhalen echt niet uit mijn duim en ik houd er niet van dat mensen dat allemaal in twijfel blijven trekken.
Dat ik anomiem blijf en dat ik geen namen met rug nummers noem.
Is ten eerste, dat het internet betreft.
En ten tweede dat ik weet waar toe die klootzakken van CGI in staat zijn. Zoals ik eerder opmerkte mafia praktijken worden er op nagehouden zowel naar de medewerkers, ex medewerkers en naar klanten.
ten derde het is na te trekken als je er een beetje tijd in stopt.
En het enige effect wat je hebt is dat je misschien wat toekomstige collega's af schrikt. De mensen waar jij boos op bent merken er echt niets van.Ik heb mijn leven prima op de rit maar ik blijf vinden dat die hufters in de top van CGI en bij HR er niet zomaar mee weg mogen komen en door kunnen gaan met dit soort praktijken.
Daarom vind ik het mijn plicht hierover te schrijven.
Vandaar dat ik nieuwe collega's blijf waarschuwen voor dit bedrijf zolang sommige figuren (die willens en wetens mensen kapot maken) daar nog zitten.
Dag mensen,
Even een geheel nieuwe, korte vraag. Ik ben sinds kort werkzaam bij CGI, en heb zoals (bijna) iedereen een Dell laptop gekregen (een developer model uit 2013, 15 inch).
Is het mogelijk om een SSD te laten installeren ipv de HDD die er in zit? Ik vind het niet erg om die eventueel zelf te betalen.
Groet,
phero
Even een geheel nieuwe, korte vraag. Ik ben sinds kort werkzaam bij CGI, en heb zoals (bijna) iedereen een Dell laptop gekregen (een developer model uit 2013, 15 inch).
Is het mogelijk om een SSD te laten installeren ipv de HDD die er in zit? Ik vind het niet erg om die eventueel zelf te betalen.
Groet,
phero
[ Voor 3% gewijzigd door eggsforpedro op 04-02-2016 18:22 ]
De eerste laptop die ik in bruikleen kreeg bij CGI was er een voor tijdelijk gebruik, en na een paar maanden werken mocht ik een nieuwe bestellen. Ik zou eerst eens navragen of dat bij jou ook zo werkt, redelijke kans dat je over een paar maanden een nieuwe kunt bestellen waar gewoon een SSD inzit.
Dat mag helaas niet, ook niet zelf installeren. Die vraag heb ik nl. bij het bestellen van diezelfde laptop destijds ook gesteldeggsforpedro schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:17:
Dag mensen,
Groet,
phero
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Verzoek indienen om de encryptie er af te halen.. Dan kun je daarna van de bestaande windows een image voor een virtual machine maken.. Dan installeer je daarna wat je wilt, zolang er maar software op kan die de virtual machine image kan draaien.El Martino schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:58:
Dat mag helaas niet, ook niet zelf installeren. Die vraag heb ik nl. bij het bestellen van diezelfde laptop destijds ook gesteld
Dan heb je compleet eigen OS er en toch kun je nog van CGI-Windows gebruik maken (inclusief domein aanmelding enzo).
What's your destiny? CGI-NL is niet succesvol, krimpt al jaren in omzet en capabilities en heel veel ervaren collega's zijn vertrokken. Het tot dusver gevoerde beleid is niet in staat gebleken het tij te keren. Daarnaast is CGI-NL een bijzonder onbetrouwbare werkgever.
Het is veel leuker en het biedt op alle gebieden veel meer mogelijkheden wanneer je gaat werken voor een succesvol topbedrijf. The winner takes it all!
It always seems impossible until it's done.
Jawel, maar het zit je duidelijk nog steeds erg dwars allemaal.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Ik blijf zeker niet constant natrappen.
Toch wel nieuwsgierig wat ze jou hebben aangedaan.En heb verteld hoe het zit nl. dat het voor een starter een pima bedrijf is en wat je kan verwachten.
ik zuig mijn voorgaande verhalen echt niet uit mijn duim en ik houd er niet van dat mensen dat allemaal in twijfel blijven trekken.
Dat ik anomiem blijf en dat ik geen namen met rug nummers noem.
Is ten eerste, dat het internet betreft.
En ten tweede dat ik weet waar toe die klootzakken van CGI in staat zijn. Zoals ik eerder opmerkte mafia praktijken worden er op nagehouden zowel naar de medewerkers, ex medewerkers en naar klanten.
ten derde het is na te trekken als je er een beetje tijd in stopt.
Te algemeen. Kunnen er hooguit een of twee zijn.Vandaar dat ik nieuwe collega's blijf waarschuwen voor dit bedrijf zolang sommige figuren (die willens en wetens mensen kapot maken) daar nog zitten.
Ik heb er bijna 10 jaar gewerkt, maar kan me totaal niet voorstellen over wie je het hebt.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Ik kan me wel enigszins voorstellen wat Tantra zegt. Mij hebben ze ook geprobeerd kapot te maken. Maar ze hadden met de verkeerde persoon te maken. En ik praat nu niet over CGI maar over Logica. Er zijn ongetwijfeld dingen veranderd. Dus over CGI kan en wil ik niet oordelen.
Maar Tantra heeft ook dingen aangehaald die te ongelooflijk lijken om waar te zijn. Of het waar is of niet, dat kan ik niet controleren. Als het inderdaad waar is dan hoop ik dat de verantwoordelijke personen inmiddels hard zijn aangepakt.
Wat mij destijds is overkomen is het volgende (ik spreek hier dus nog van het Logica tijdperk):
Er ging nog een en ander aan vooraf... Maar tijdens een van mijn laatste job controls ben ik door mijn laatste manager op een bepaalde manier behandeld en gekleineerd waar de honden nog geen brood van lustten. Ik ga niet in op details maar hij bracht me erg dichtbij het plegen van fysiek geweld (verkeerde reactie, gelukkig niet gedaan). De meest verstandige optie was eigenlijk gewoon weglopen, maar ik was te perplex zodat ik ben blijven zitten (ook verkeerde reactie), waarop hij meende te hebben gewonnen. Die zelfvoldane grijns van hem staat nog altijd glashelder in mijn geheugen gegrift. Daarop volgde tijdens de annual review ook nog een beoordeling die zo was geschreven dat hij me probeerde kapot te maken. Daarop ben ik ontploft en heb een klacht ingediend naar hogerop. Ook heb ik hem schriftelijk medegedeeld dat review niet te accepteren. Toen hij mij 2 seconden na ontvangst van de email belde en mij luidkeels begon te bedreigen heb ik hem de wind van voren gegeven. Hij begon ook over de klacht die ik had ingediend (ik had hem niet in de cc gezet, dus hij moet dit van zijn manager te horen hebben gekregen). Besefte hij toen dat hij te ver was gegaan of was het bluf? Ik zal het nooit weten. Zijn toon werd in elk geval toen ineens een stuk liever van aard. Maar ik was er klaar mee.
Maar ik weet wel dat als zo iemand dit (op die manier) met mij flikt, dat ie dat ook anderen aandoet. Je kunt het gewoon zien als iemand tegen zijn eigen zin collega's op een dergelijke manier moet aanpakken, maar je zag m gewoon genieten van het gesprek dus zit ie gewoon zo in elkaar en is dus van het allerergste soort. En als ik iets NIET uit kan staan dan is het matennaaierij en machtsmisbruik. Ik was dus vooral pissig omdat hij hetzelfde hoogstwaarschijnlijk ook bij andere ex-collega's had geflikt.
An sich kan ik dat Logica niet aanrekenen, maar wel het feit dat ze vol achter die klootzak stonden. Ik kon het daarom niet meer opbrengen te werken voor een bedrijf dat dergelijke praktijken toelaat. Dat was voor mij de allerbelangrijkste reden om weg te gaan. Mijn fout is dat ik veel eerder aan de bel had moeten trekken. Als dat Ethics meldpunt er toen was en ik zou weten dat dit bestond had ik er zeer zeker gebruik van gemaakt.
De persoon in kwestie werkt (gelukkig voor de collega's die er nog zitten) al een tijd niet meer bij Logica/CGI. Waarom hij weg is, dat is mij onbekend. Ik hoop het echt voor CGI dat er het een en ander is veranderd sinds het Logica tijdperk, zodat dit soort praktijken niet meer mogelijk zijn.
En ja ik snap ook dat er meer dan genoeg mensen zijn die wel positief terugkijken op hun tijd bij Logica/CGI of whatever. Ik heb genoeg afdelingen gezien en met genoeg managers gesproken die gewoon superaardige kerels waren. Mijn eerste manager bij Logica was ook zo. Dus allemaal zwart wit is het niet. Misschien heb ik gewoon pech gehad....
Mijn eigen reacties zijn wellicht met een zekere negativiteit getint omdat dingen bij mij op deze manier gelopen zijn. Maar dat betekent niet automatisch dat dat voor anderen ook zo geldt. Als anderen zeggen dat ze er anders instaan dan respecteer ik dat ook.
Maar Tantra heeft ook dingen aangehaald die te ongelooflijk lijken om waar te zijn. Of het waar is of niet, dat kan ik niet controleren. Als het inderdaad waar is dan hoop ik dat de verantwoordelijke personen inmiddels hard zijn aangepakt.
Wat mij destijds is overkomen is het volgende (ik spreek hier dus nog van het Logica tijdperk):
Er ging nog een en ander aan vooraf... Maar tijdens een van mijn laatste job controls ben ik door mijn laatste manager op een bepaalde manier behandeld en gekleineerd waar de honden nog geen brood van lustten. Ik ga niet in op details maar hij bracht me erg dichtbij het plegen van fysiek geweld (verkeerde reactie, gelukkig niet gedaan). De meest verstandige optie was eigenlijk gewoon weglopen, maar ik was te perplex zodat ik ben blijven zitten (ook verkeerde reactie), waarop hij meende te hebben gewonnen. Die zelfvoldane grijns van hem staat nog altijd glashelder in mijn geheugen gegrift. Daarop volgde tijdens de annual review ook nog een beoordeling die zo was geschreven dat hij me probeerde kapot te maken. Daarop ben ik ontploft en heb een klacht ingediend naar hogerop. Ook heb ik hem schriftelijk medegedeeld dat review niet te accepteren. Toen hij mij 2 seconden na ontvangst van de email belde en mij luidkeels begon te bedreigen heb ik hem de wind van voren gegeven. Hij begon ook over de klacht die ik had ingediend (ik had hem niet in de cc gezet, dus hij moet dit van zijn manager te horen hebben gekregen). Besefte hij toen dat hij te ver was gegaan of was het bluf? Ik zal het nooit weten. Zijn toon werd in elk geval toen ineens een stuk liever van aard. Maar ik was er klaar mee.
Maar ik weet wel dat als zo iemand dit (op die manier) met mij flikt, dat ie dat ook anderen aandoet. Je kunt het gewoon zien als iemand tegen zijn eigen zin collega's op een dergelijke manier moet aanpakken, maar je zag m gewoon genieten van het gesprek dus zit ie gewoon zo in elkaar en is dus van het allerergste soort. En als ik iets NIET uit kan staan dan is het matennaaierij en machtsmisbruik. Ik was dus vooral pissig omdat hij hetzelfde hoogstwaarschijnlijk ook bij andere ex-collega's had geflikt.
An sich kan ik dat Logica niet aanrekenen, maar wel het feit dat ze vol achter die klootzak stonden. Ik kon het daarom niet meer opbrengen te werken voor een bedrijf dat dergelijke praktijken toelaat. Dat was voor mij de allerbelangrijkste reden om weg te gaan. Mijn fout is dat ik veel eerder aan de bel had moeten trekken. Als dat Ethics meldpunt er toen was en ik zou weten dat dit bestond had ik er zeer zeker gebruik van gemaakt.
De persoon in kwestie werkt (gelukkig voor de collega's die er nog zitten) al een tijd niet meer bij Logica/CGI. Waarom hij weg is, dat is mij onbekend. Ik hoop het echt voor CGI dat er het een en ander is veranderd sinds het Logica tijdperk, zodat dit soort praktijken niet meer mogelijk zijn.
En ja ik snap ook dat er meer dan genoeg mensen zijn die wel positief terugkijken op hun tijd bij Logica/CGI of whatever. Ik heb genoeg afdelingen gezien en met genoeg managers gesproken die gewoon superaardige kerels waren. Mijn eerste manager bij Logica was ook zo. Dus allemaal zwart wit is het niet. Misschien heb ik gewoon pech gehad....
Mijn eigen reacties zijn wellicht met een zekere negativiteit getint omdat dingen bij mij op deze manier gelopen zijn. Maar dat betekent niet automatisch dat dat voor anderen ook zo geldt. Als anderen zeggen dat ze er anders instaan dan respecteer ik dat ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 13:01 ]
Wat ik zelf heb gedaan, is een SSD van Samsung besteld inclusief caddy. De cd-speler eruit geschroefd en de SSD erin gestopt. Dat heb ik toen weten te motiveren omdat (waarschijnlijk mede dankzij encryptie) het opstarten van het programma van de klant 3x zo lang duurde dan bij de medewerkers van de klant zelf. Als dat opstarten bij hun al pak en beet 5 minuten duurde, kun je je voorstellen hoe lang dat bij mij duurde. Komt nog eens bij dat ik voor elke wijziging in de code de boel moest herstarten.arnold_m schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:31:
De eerste laptop die ik in bruikleen kreeg bij CGI was er een voor tijdelijk gebruik, en na een paar maanden werken mocht ik een nieuwe bestellen. Ik zou eerst eens navragen of dat bij jou ook zo werkt, redelijke kans dat je over een paar maanden een nieuwe kunt bestellen waar gewoon een SSD inzit.
Mocht je eventueel je laptop moeten inleveren of iets dergelijks, dan kun je altijd nog de cd-speler terug erin zetten. Het enige waar ik geen ervaring mee heb, is het OS verplaatsen naar de SSD. Gezien alles op de C-schijf staat en alle user-files en dergelijke op de D-schijf staan, heb ik 't niet aangedurfd om te proberen. Desondanks is het plaatsen van de code, files en documenten op de SSD al genoeg voor een fikse versnelling op bijna alle factoren.
Ik had de Dell M4700, ook bekend als stoeptegel. Maar ik had geen PGP, maar bitlocker. Scheelde qua performance een redelijk stukje.
Je moet hier een legitieme reden voor hebben, en de krabbels van je.. DC of hoe dat poppetje tegenwoordig heet.
Je moet hier een legitieme reden voor hebben, en de krabbels van je.. DC of hoe dat poppetje tegenwoordig heet.
Verwijderd
Tantra, die manager van mij is zoals ik heb gezegd ook enige tijd weg en daar mogen de huidige medewerkers van CGI heel erg blij mee zijn. Wat dat betreft is dus CGI er al op vooruitgegaan.
Hij is namelijk de enige persoon die ik eea nog steeds persoonlijk aanreken. Ik merkte dat zelfs nu nog, na al die jaren, tijdens het schrijven van het bovenstaande verhaal dat de rode vlekken van kwaadheid nog steeds naar boven kwamen.
Veel is er weggeebt en ik ben genuanceerder geworden. Maar dat vergeef ik hem nooit meer.
Hij is namelijk de enige persoon die ik eea nog steeds persoonlijk aanreken. Ik merkte dat zelfs nu nog, na al die jaren, tijdens het schrijven van het bovenstaande verhaal dat de rode vlekken van kwaadheid nog steeds naar boven kwamen.
Veel is er weggeebt en ik ben genuanceerder geworden. Maar dat vergeef ik hem nooit meer.
Thanks voor de input omtrent de SSD. Twee vervolgvragen:
- Het model wat ik nu heb gekregen komt uit 2013. Begrijp ik het goed dat je, na een paar maanden, een nieuwe laptop kan bestellen? Want ik geloof dat je bij de nieuwe Dells kan kiezen voor een SS(H)D.
- Hoe zit het met werken op je eigen laptop? Ik heb een vrij nieuwe MacBook. Is het toegestaan daar op te werken, en de Dell alleen te gebruiken als dat echt nodig is (bv als je op intranet moet)?
- Het model wat ik nu heb gekregen komt uit 2013. Begrijp ik het goed dat je, na een paar maanden, een nieuwe laptop kan bestellen? Want ik geloof dat je bij de nieuwe Dells kan kiezen voor een SS(H)D.
- Hoe zit het met werken op je eigen laptop? Ik heb een vrij nieuwe MacBook. Is het toegestaan daar op te werken, en de Dell alleen te gebruiken als dat echt nodig is (bv als je op intranet moet)?
Hybride laatste keer dat ik keekeggsforpedro schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:10:
Thanks voor de input omtrent de SSD. Twee vervolgvragen:
Als je dat ding voorziet van anti-virus software en dat bij houdt wel. Echt data opslaan op het apparaat is wel een dingetje, mag waarschijnlijk officieel niet.- Hoe zit het met werken op je eigen laptop? Ik heb een vrij nieuwe MacBook. Is het toegestaan daar op te werken, en de Dell alleen te gebruiken als dat echt nodig is (bv als je op intranet moet)?
Werkt wel, maar ik zou dit niet doen zonder na te vragen bij de Security Officer.bakkerl schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:00:
[...]
Verzoek indienen om de encryptie er af te halen.. Dan kun je daarna van de bestaande windows een image voor een virtual machine maken.. Dan installeer je daarna wat je wilt, zolang er maar software op kan die de virtual machine image kan draaien.
Dan heb je compleet eigen OS er en toch kun je nog van CGI-Windows gebruik maken (inclusief domein aanmelding enzo).
I took the blue pill…
Macbook. Kan wel, maar:
1. Je kan niet je mail op dat ding ontvangen. Er zijn wegen omheen, maar daar heb ik ooit een waarschuwing voor gekregen.
2. Security moet valideren of je encryptie etc hebt lopen. Anders voldoe je niet aan de procedures etc.. Genoeg gedonder mee gehad.
3. Het is geen CGI supported HW. Zoals gezegd, je hebt geen mail, geen VPN, niks.
@Hierboven: VM maken van je systeem. Kan wel. Support heb je niet. Wordt ook niet ondersteund.
1. Je kan niet je mail op dat ding ontvangen. Er zijn wegen omheen, maar daar heb ik ooit een waarschuwing voor gekregen.
2. Security moet valideren of je encryptie etc hebt lopen. Anders voldoe je niet aan de procedures etc.. Genoeg gedonder mee gehad.
3. Het is geen CGI supported HW. Zoals gezegd, je hebt geen mail, geen VPN, niks.
@Hierboven: VM maken van je systeem. Kan wel. Support heb je niet. Wordt ook niet ondersteund.
Werkt het truukje met exporteren van certificaten nog om zo elke andere machine van de VPN gebruikt te kunnen laten maken?Reneger schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 04:15:
Macbook. Kan wel, maar:
Mijn laptop is ruim een jaar al niet meer aangeweest. Een geeft na het invoeren van het wachtwoord aan dat er geen OS aanwezig is. Kan het dus niet echt zelf meer controleren.
[ Voor 11% gewijzigd door bakkerl op 06-02-2016 08:30 ]
Er gebeurt dan ook niets positiefs om te melden.
[ Voor 6% gewijzigd door LowLevel op 10-02-2016 12:40 ]
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
dat valt best mee de laatste tijd.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik zie mijn voormalig CGI collega's wel veel buiten staan met GPS of landmeter spullen. Is dat een training of een project dat wordt uitgevoerd. Het maakt me wel nieuwsgierig
Bedoel je de landmetertrainingen van Kadaster op het grasveldje naast kantoor Rotterdam?Logiecaan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:53:
Ik zie mijn voormalig CGI collega's wel veel buiten staan met GPS of landmeter spullen. Is dat een training of een project dat wordt uitgevoerd. Het maakt me wel nieuwsgierig
Geen collega's dusCoocoocachoo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:35:
[...]
Bedoel je de landmetertrainingen van Kadaster op het grasveldje naast kantoor Rotterdam?

Ja die
Je bedoelt dat mijn DCS mijn anonieme MSAP alvast met mij wilde invullen?peter00 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:00:
> Er gebeurt dan ook niets positiefs om te melden.
dat valt best mee de laatste tijd.

Ik heb hem maar gauw uit de droom geholpen.
Je hebt toch (altijd/vaak) een inleidende gesprek, zodat je daar ook je cijfers kan onderbouwen en het voor hun geen grote verrassing is? Ik kon wel goed met mijn DCS praten over mijn punten.
Ik heb nu een nieuwe DCS, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik heb nu een nieuwe DCS, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
let the past be the past.
gewoon vragen waarom ie graag wil afwijken van de CGI regels, bij geen afdoende antwoord dezelfde vraag een nivootje hoger stellen ("wilt u een eerlijk of een gewenst antwoord?" ) of melden bij de ethics commissie.snelkeuze0017 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:14:
[...]
Je bedoelt dat mijn DCS mijn anonieme MSAP alvast met mij wilde invullen?
Ik heb hem maar gauw uit de droom geholpen.
Wat ik eerlijkheidshalve moet zeggen dat zoals een aantal voor mij hebben aangehaald is dat veel lijkt af te hangen van de persoonlijkheid van je DCS. In dit geval is het vrij duidelijk. Gewoon NEIN zeggen. Anoniem is anoniem.
niet te moeilijk doen dus.
[ Voor 3% gewijzigd door peter00 op 11-02-2016 09:33 ]
P'cies! Lief glimlachen en nee zeggen. blijkbaar snapt niet elke DCS al hoe MSAP werkt.
Ander nieuws:
Verder heb ik geluncht met mede-tweaker TvanVeen die vol goede moet begonnen is bij CGI en het prima naar zijn zin heeft.
Ander nieuws:
- Nog 2 weken en dan wordt bekend of we een GloMo award hebben gevonden.
- De expert blogs op de publieke website beginnen langzaam aan van de grond te komen.
- Gisteravond heb ik bij een architecten meeting gezeten waar o.a.Unify 3600 werd besproken wat toch wel een erg interessant ding is.
Verder heb ik geluncht met mede-tweaker TvanVeen die vol goede moet begonnen is bij CGI en het prima naar zijn zin heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 11-02-2016 11:35 ]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Het hele CGI management is gericht op het gewenste antwoord! Op alle niveaus worden ze er op afgerekend. Het hemd is nader dan de rok."wilt u een eerlijk of een gewenst antwoord?"
Naast de zaken die echt inhoudelijk bijdragen aan een goede MSAP score is elke manager er op gericht om je te beïnvloeden een zo hoog mogelijke score te laten invullen. Het voorgesprek wordt daarvoor handig gebruikt.
De ene manager doet dat subtieler (je merkt het niet, maar je wordt wel beïnvloed) dan de andere manager en de ene collega is minder onafhankelijk en assertief dan de andere collega.
Bij mij is nooit sprake geweest van enige beïnvloeding en ze wisten dat ik lage scores en commentaar zou toevoegen. Het zal erg van je DCS afhangen denk ik.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ESPACE schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:24:
[...]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Het hele CGI management is gericht op het gewenste antwoord! Op alle niveaus worden ze er op afgerekend. Het hemd is nader dan de rok.
Tsja, Ik heb die MSAP in mijn laatste jaar bij CGI nog een keer ingevuld. En ik ben eerlijk geweest en heb ook gebruik gemaakt van de mogelijkheden om mijn ongenoegen te laten blijken.franssie schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:43:
Bij mij is nooit sprake geweest van enige beïnvloeding en ze wisten dat ik lage scores en commentaar zou toevoegen. Het zal erg van je DCS afhangen denk ik.
Maar ik heb vooraf met TL's en diverse managers gesproken. En geen van hun heeft geprobeerd om mij te beïnvloeden, In alle gevallen werd gezegd dat ik mijn eigen mening moest geven over de verschillende onderdelen in MSAP, ook als het niet positief was. En ze wisten echt wel dat ik niet positief zou zijn op een aantal van die onderdelen.
Er zullen natuurlijk managers zijn die dat anders zien en een poging wagen om jou te beïnvloeden. Want er is natuurlijk een wens om de MSAP score omhoog te krijgen. En daar zal management ook best op worden gestuurd.
Maar jijzelf, jouw directe collega's, jouw management en het bedrijf is alleen gebaat met een eerlijke mening. Alleen dan geef je een signaal af waar het bedrijf iets mee kan en waarvan het voor iedereen beter kan worden. En dan komen die betere MSAP cijfers vanzelf wel.
Verwijderd
Wijnands schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:17:
[...]
De huidige DCS populatie is onder andere getest en goed bevonden op hun leiderschap en omgang met consultants. Daag hem maar 's uit om dit ook te tonen.
Misschien waren de testcriteria destijds niet voldoende beschreven.Wijnands schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:10:
P'cies! Lief glimlachen en nee zeggen. blijkbaar snapt niet elke DCS al hoe MSAP werkt.
En inderdaad hopelijk vinden we die GloMo award.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 15:00 ]
Dat vind ik wat te simpel gesteld.ESPACE schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:24:
[...]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Het hele CGI management is gericht op het gewenste antwoord! Op alle niveaus worden ze er op afgerekend. Het hemd is nader dan de rok.
Ik zal niet ontkennen dat in een MSAP gesprek enige poging tot beïnvloeding plaats vind. Da's op zich niet zo erg vind ik. Het ligt er wel aan hoe dit gedaan wordt. In een open en eerlijk gesprek op een subtiele manier? Prima, geen problemen mee, komt de dialoog ten goede en het helpt je op tafel te krijgen waarom je iets vind. Op een directe, directieve manier? Dan heeft iemand het niet goed begrepenNaast de zaken die echt inhoudelijk bijdragen aan een goede MSAP score is elke manager er op gericht om je te beïnvloeden een zo hoog mogelijke score te laten invullen. Het voorgesprek wordt daarvoor handig gebruikt.
De ene manager doet dat subtieler (je merkt het niet, maar je wordt wel beïnvloed) dan de andere manager en de ene collega is minder onafhankelijk en assertief dan de andere collega.
Mijn laatste teamlead was er heel goed in maar die was sowiso wel een van de betere teamleads. Jammer dat hij geen DCS is geworden.
Herinner je deze nog?
"Bij ons is de dialoog wel geweest na de OU meeting, door alle mensen uit te nodigen die het komende kwartaal MSAP mogen invullen. Zelf heb ik aan dit gesprek deelgenomen. Al kreeg ik soms het gevoel dat men slechts probeerde de MSAP score te managen."
In het kader van herinner je deze nog, zie ik net dat gister CGI NL ook in 2016 een top employer bokaal in de lucht mag houden
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
https://twitter.com/TopEmployersNL/status/697880768777945089
Wow. Daar mogen jullie trots op zijn!CGI Nederland b.v. was awarded the Top Employers Nederland 2016 and Top Employers Europe 2016 certification. Our comprehensive independent research revealed that CGI Nederland b.v. provides exceptional employee conditions, nurtures and develops talent throughout all levels of the organisation and has demonstrated its leadership status in the HR environment, always striving to optimise its employment practices and to develop its employees.
[ Voor 82% gewijzigd door avotar op 12-02-2016 08:39 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"comprehensive independent research" bestaat uit een stagair die naar de door CGI aangeleverde powerpoint kijkt en controleerde of alle steekwoorden erin staan en iemand van de afdeling finance die zit te F5-en op de website van de bank.
Er zijn dit jaar weer een hoop bedrijven "TopEmployer" geworden. Ik denk dat de prijs van dit certificaat groter is dan de waarde.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
dat ben ik dan weer wel met jullie eens. Een gekocht certificaat, met het betrouwbaarheidsgehalte van "Wij van WC-Eend".
"nurtures and develops talent throughout all levels of the organisation"
Maar goed. Ik blijf erbij dat er vooruitgang zit in de houding naar de leden. Nu nog belonen naar toegevoegde waarde in plaats van wie de grootste mond of de bruinste armen heeft.
we zijn iig op de goede weg. Er worden weer mooie deals gesloten.
"nurtures and develops talent throughout all levels of the organisation"

Maar goed. Ik blijf erbij dat er vooruitgang zit in de houding naar de leden. Nu nog belonen naar toegevoegde waarde in plaats van wie de grootste mond of de bruinste armen heeft.
we zijn iig op de goede weg. Er worden weer mooie deals gesloten.
Nou... ik weet het niet hoor... als ik hier kijk en zie waarop onze organisatie gecheckt is denk ik dat het best klopt. Die dingen hebben we allemaal wel.
http://www.top-employers....rofiles/NL/CGI-Nederland/
Theorie en praktijk zijn niet altijd gelijk aan elkaar...Wijnands schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:33:
Nou... ik weet het niet hoor... als ik hier kijk en zie waarop onze organisatie gecheckt is denk ik dat het best klopt. Die dingen hebben we allemaal wel.
Hebben wij tijd-voor-tijd? Dacht dat dat met de overgang naar PSA afgeschaft was en alleen nog onofficieel via schaduwboekhouding gebeurde...Wijnands schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:33:
Verder klopt het lijstje inderdaad wel, maar zijn er een aantal wel onder het mom van "technisch gezien hebben we het, maar...". (Maar als IT-ers zijn we daar natuurlijk wel fan van.)
Op sommige gebieden klopt het plaatje wel aardig. Bijvoorbeeld:
> On-the-job training
leunt vaak op de klant. Bij T&M is dat een beetje "met andermans veren pronken"
> Conferences/congresses/seminars (internal/external)
> Workshops (internal/external)
Voor zover het budget het toelaat.
Maar op andere gebieden klopt er niet veel van.
Part-time werk is problematisch, zeker als je onder de 32 uur wil. Ouderschapsverlof wordt niet doorbetaald dus is ook de minimale wettelijke regeling. En voor borstvoeding heeft CGI ook geen bedrijfsbrede regeling; hooguit is er ad hoc iets geregeld voor de eigen locaties waar dat van toepassing is.
Slechts twee aanmerkigen:Learning and development
Graduate development programmes/traineeships
Internship programmes
Competency-based training programmes
Coaching programmes
Mentor programmes
Soft skill training programmes (e.g. feedback, time management, communication)
On-the-job training
Conferences/congresses/seminars (internal/external)
Workshops (internal/external)
Online training programmes (always available)
180- and/or 360-degree feedback
(Peer) coaching
Mentor groups
e-Learning (module)
Coaching
Communities of Practice
Collaborative Learning Experiences (e.g. Action learning group/Team-based learning)
> On-the-job training
leunt vaak op de klant. Bij T&M is dat een beetje "met andermans veren pronken"
> Conferences/congresses/seminars (internal/external)
> Workshops (internal/external)
Voor zover het budget het toelaat.
Maar op andere gebieden klopt er niet veel van.
Flexibele werktijden, telecommuting/wfh, tijd voor tijd: een groot deel van de werknemers werkt op locatie bij een klant. Voor deze werknemers wordt door de klant bepaald wat wel en niet mogelijk is. Imho mag CGI niet beweren dat zij deze voorwaarden biedt, tenzij er in alle raamcontracten afspraken over worden gemaakt.Flexible Working Conditions
Flexi-time working
Part-time working
Sabbatical/career break
Time off in lieu (TOIL)/Time-for-time
Telecommuting/working from home
Onsite nursing/feeding/mothers’ room
Part-time werk is problematisch, zeker als je onder de 32 uur wil. Ouderschapsverlof wordt niet doorbetaald dus is ook de minimale wettelijke regeling. En voor borstvoeding heeft CGI ook geen bedrijfsbrede regeling; hooguit is er ad hoc iets geregeld voor de eigen locaties waar dat van toepassing is.
Maak daar maar 2500 vanNumber of employees 3000
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
And counting ... down
Ik mis in de beschouwing de primaire arbeidsvoorwaarden.
Er is bij CGI al jarenlang niet of nauwelijks loonruimte. De meeste collega's staan al jaren stil in loonontwikkeling. Loonruimte is vooral nodig voor schrijnende gevallen beneden of onderin het salarisgebouw. Beloning onder het minimum van de schaal is niet ongebruikelijk. Na promotie kan het nog heel lang duren voordat je salaris wordt aangepast. Salarisschalen staan al jaren vast (actief beleid om salariskosten verder te reduceren) waardoor beloning t.o.v. de markt structureel steeds verder daalt. Je pensioenopbouw is bij lange na niet toereikend voor een redelijk pensioen en ook nog eens met een eigen bijdrage.
Vraag je af of je het waard bent om voor CGI te werken of dat je beter verdient!
Er is bij CGI al jarenlang niet of nauwelijks loonruimte. De meeste collega's staan al jaren stil in loonontwikkeling. Loonruimte is vooral nodig voor schrijnende gevallen beneden of onderin het salarisgebouw. Beloning onder het minimum van de schaal is niet ongebruikelijk. Na promotie kan het nog heel lang duren voordat je salaris wordt aangepast. Salarisschalen staan al jaren vast (actief beleid om salariskosten verder te reduceren) waardoor beloning t.o.v. de markt structureel steeds verder daalt. Je pensioenopbouw is bij lange na niet toereikend voor een redelijk pensioen en ook nog eens met een eigen bijdrage.
Vraag je af of je het waard bent om voor CGI te werken of dat je beter verdient!
Dit soort onderzoeken wordt door de werkgever betaald, dus een echt kritische blik zal ze bespaard blijven.
De controversiele (lees: dure) onderwerpen zoals salariëring blijven buiten scope. Om het toch de air van een serieus onderzoek te geven, wordt er wel gekeken naar de policies en procedures. Soort van checklist, voor welke dingen heb je wel of niet een proces in je organisatie. Maar opnieuw, een audit zonder tanden. Want CGI kan bijvoorbeeld vertellen dat ze voor borstvoeding zijn, zonder dat ze hoeven aan te tonen dat ze al hun personeel (incl mobiele functies) kolfruimte bieden.
Idem met flexwerken, de norm is kennelijk "is er een regeling" en niet "is het voor het hele personeel geregeld".
De controversiele (lees: dure) onderwerpen zoals salariëring blijven buiten scope. Om het toch de air van een serieus onderzoek te geven, wordt er wel gekeken naar de policies en procedures. Soort van checklist, voor welke dingen heb je wel of niet een proces in je organisatie. Maar opnieuw, een audit zonder tanden. Want CGI kan bijvoorbeeld vertellen dat ze voor borstvoeding zijn, zonder dat ze hoeven aan te tonen dat ze al hun personeel (incl mobiele functies) kolfruimte bieden.
Idem met flexwerken, de norm is kennelijk "is er een regeling" en niet "is het voor het hele personeel geregeld".
Flexwerken...t_captain schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:07:
ncl mobiele functies) kolfruimte bieden.
Tja het is dat je geen Linux kenner bent ....
Bij de klant zul je toch meestal een vaste stek hebben, tenminste voor de duur van je project daar? Als dat niet meer genoeg is, word het misschien tijd voor een in-house functie 
Maar in het licht van het TopEmployers onderzoek ging het meer over flexibele werktijden en -locaties en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
Voor intern personeel biedt CGI beperkt mogelijkheden. Bij de klant ben je afhankelijk van de policies van die organisatie. Omdat zo'n groot deel van de mensen bij klanten op locatie werkt, vind ik het niet correct om te claimen dat je die flexibele regelingen aanbiedt.
Verder: er was ooit een tijd voor tijd regeling, maar die was al erg inflexibel (boeken in halve of hele dagen) en schijnt later afgeschaft te zijn. Toch staat er ook "tijd voor tijd" in het lijstje.
Maar in het licht van het TopEmployers onderzoek ging het meer over flexibele werktijden en -locaties en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
Voor intern personeel biedt CGI beperkt mogelijkheden. Bij de klant ben je afhankelijk van de policies van die organisatie. Omdat zo'n groot deel van de mensen bij klanten op locatie werkt, vind ik het niet correct om te claimen dat je die flexibele regelingen aanbiedt.
Verder: er was ooit een tijd voor tijd regeling, maar die was al erg inflexibel (boeken in halve of hele dagen) en schijnt later afgeschaft te zijn. Toch staat er ook "tijd voor tijd" in het lijstje.
Verwijderd
Mijn ervaring met flexwerken is juist positief. Ik werk al weer een aantal jaar voor de grote gele schelp en daar is het altijd prima geregeld. Of je nu thuis werkt (wel zelf voor een ergonomische werkplek zorgen) of op kantoor. Er is altijd plek ongeacht de locatie waar je vanuit werkt. |Wijnands schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:04:
[...]
Flexwerken...doe mij 's een bedrijf waar ik een vaste werkplek heb of zelfs de luxe van een eigen kantoor.
De open kantoorruimte is goed voor je netwerk. Zo heb ik al meerdere keren een vervolgopdracht weten te scoren alleen maar door mn oor te luisteren te leggen. Vervolgens even een kop koffie met die persoon drinken en je consultancy skills inzetten plus een dosis geluk...Dan ben je zo weer een aantal maanden onder de pannen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 08:22 ]
Waarom biedt CGI haar medewerkers geen NS-business kaart? Bij de meeste ICT-dienstverleners met gedetacheerd personeel is dat vrij gangbaar. CGI zegt het aantal autokilometers en CO2 te willen terugdringen. De recente beleidswijziging die het gebruik van OV praktisch onmogelijk maakt staat daar haaks op. Kan iemand uitleggen waarom deze arbeidsvoorwaarde is geschrapt?
Een collega reisde tot voor kort tot volle tevredenheid met de intercitytrein naar zijn werk bij de klant. Dit om files en zware belasting van het autorijden te vermijden. In economische zin lag er een positieve business case omdat de besparing aan parkeerkosten en brandstofkosten groter was dan de kosten voor OV (win-win situatie!!). Deze collega mag nu niet meer met de trein en wordt gedwongen om met de auto te reizen. In verband met de hoge parkeerkosten in de stad krijgt hij van HR het advies om naar het transferium aan de rand van de stad te reizen, daar te parkeren en met de tram verder naar het centrum van de stad te reizen.
Een collega reisde tot voor kort tot volle tevredenheid met de intercitytrein naar zijn werk bij de klant. Dit om files en zware belasting van het autorijden te vermijden. In economische zin lag er een positieve business case omdat de besparing aan parkeerkosten en brandstofkosten groter was dan de kosten voor OV (win-win situatie!!). Deze collega mag nu niet meer met de trein en wordt gedwongen om met de auto te reizen. In verband met de hoge parkeerkosten in de stad krijgt hij van HR het advies om naar het transferium aan de rand van de stad te reizen, daar te parkeren en met de tram verder naar het centrum van de stad te reizen.
Hey mensen, misschien een beetje uit de richting van dit topic deze vraag maar ik weet niet waar ik hem anders kan stellen.
Ik heb vorig jaar een half jaar stage gelopen bij cgi en zit nu te wachten op mijn jaaropgave, hebben jullie deze al gehad?
Ik gok dat het via hetzelfde systeem gaat als de loonstroken, maar daar kan ik nu niet meer inloggen gok ik aangezien mijn logingegevens allang verlopen zijn.
Is er hier iemand die mij kan helpen met deze vraag?
Ik heb vorig jaar een half jaar stage gelopen bij cgi en zit nu te wachten op mijn jaaropgave, hebben jullie deze al gehad?
Ik gok dat het via hetzelfde systeem gaat als de loonstroken, maar daar kan ik nu niet meer inloggen gok ik aangezien mijn logingegevens allang verlopen zijn.
Hear hear, helemaal eens.ESPACE schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:18:
Waarom biedt CGI haar medewerkers geen NS-business kaart? Bij de meeste ICT-dienstverleners met gedetacheerd personeel is dat vrij gangbaar. CGI zegt het aantal autokilometers en CO2 te willen terugdringen. De recente beleidswijziging die het gebruik van OV praktisch onmogelijk maakt staat daar haaks op. Kan iemand uitleggen waarom deze arbeidsvoorwaarde is geschrapt?
" Kijk daar is je vaste werkplek: In de serverruimte. Tussen de halon tank en de ups. We lekker fris zo recht onder die airco! Owja, je mag hier niet eten of drinken."erinaceus schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:19:
Been there, done that...
Deze staat normaal altijd op de mijnloonstrook website, als je niet (meer) in dienst bent kan het een uitdaging worden om er bij te komen. Ik verwacht dat het handigste is om HR direct een mail te sturen met deze vraag.bertjuuhh schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:05:
Hey mensen, misschien een beetje uit de richting van dit topic deze vraag maar ik weet niet waar ik hem anders kan stellen.
01101000 01100101 01101100 01110000
Verwijderd
Nope. Deze is tot op heden nog niet beschikbaar gekomen in de loonstrokenportal.bertjuuhh schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:05:
Ik zal het laten weten mocht dit wel het geval zijn....
Broken schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:36:
[...]
Deze staat normaal altijd op de mijnloonstrook website, als je niet (meer) in dienst bent kan het een uitdaging worden om er bij te komen. Ik verwacht dat het handigste is om HR direct een mail te sturen met deze vraag.
Bedankt voor de antwoordenVerwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:38:
[...]
Nope. Deze is tot op heden nog niet beschikbaar gekomen in de loonstrokenportal.
Ik zal het laten weten mocht dit wel het geval zijn....
>> CGI meent de bestedingen aan mobiliteit te willen terugdringen.ESPACE schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:18:
Waarom biedt CGI haar medewerkers geen NS-business kaart? Bij de meeste ICT-dienstverleners met gedetacheerd personeel is dat vrij gangbaar.
> CGI zegt het aantal autokilometers en CO2 te willen terugdringen.
> De recente beleidswijziging die het gebruik van OV praktisch onmogelijk maakt staat daar haaks op.
Kan iemand uitleggen waarom deze arbeidsvoorwaarde is geschrapt?
[...]
>> De recente beleidswijziging die het gebruik van OV praktisch onmogelijk maakt draagt bij aan dat streven.
Ik ben zelf ook vorig jaar uit dienst gegaan. Ik was mijn login kwijt voor de ADP portal, maar een mailtje aan CGI HR (gebruik deze email: GlobalHRSS@cgi.com) heeft dat binnen twee dagen opgelost. Ik was aangenaam verrast door die snelheid. Wel echt het hier genoemde email adres gebruiken, inclusief casing. Ik had alles lowercase en kreeg een mail dat het adres niet meer in gebruik was.bertjuuhh schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:05:
De jaaropgave staat er nog niet. Maar ervaring uit voorgaande jaren is dat die meestal pas eind februari (en dan ook echt op 27 of 28) beschikbaar is
Hmm ook toen ik nog bij klanten zat een vaste werk plek waar de ramen open kunnen (alleen bij gele schelp in Nederland niet). Voor de rest altijd redelijk "rustige" werkplekken, ramen die open kunnen etc." Kijk daar is je vaste werkplek: In de serverruimte. Tussen de halon tank en de ups. We lekker fris zo recht onder die airco! Owja, je mag hier niet eten of drinken."
Heb je toch iets fout gedaan (of ik beter

En ja je zit weleens incidenteel in de server ruimte maar dat geldt voor de windows server boys en networking ook.
Succes bij het vinden van een betere plek (uitdaging elders ??)
Bedankt, ik ga even een mailtje sturen!Logiecaan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:54:
[...]
Ik ben zelf ook vorig jaar uit dienst gegaan. Ik was mijn login kwijt voor de ADP portal, maar een mailtje aan CGI HR (gebruik deze email: GlobalHRSS@cgi.com) heeft dat binnen twee dagen opgelost. Ik was aangenaam verrast door die snelheid. Wel echt het hier genoemde email adres gebruiken, inclusief casing. Ik had alles lowercase en kreeg een mail dat het adres niet meer in gebruik was.
De jaaropgave staat er nog niet. Maar ervaring uit voorgaande jaren is dat die meestal pas eind februari (en dan ook echt op 27 of 28) beschikbaar is
Als ik dat wel was had ik er al voor gezorgd dat de planten in je kantoor er een stuk beter bij stondenerinaceus schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:19:
Oordopjes in, vest mee. Klaar!erinaceus schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:00:
[...]
En ja je zit weleens incidenteel in de server ruimte maar dat geldt voor de windows server boys en networking ook.
[ Voor 34% gewijzigd door Wijnands op 15-02-2016 14:55 ]
Ik zie dat Opel niet meer in de lease-lijst staat. Ik ben nog niet aan de beurt, maar de Astra stond op m'n shortlist...
Ik vermoed dat dat echt door gebrek aan vraag komt. Opel is de laatste 18 maanden ofzo verre van populair geweest.GoodOldMe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:30:
Ik zie dat Opel niet meer in de lease-lijst staat. Ik ben nog niet aan de beurt, maar de Astra stond op m'n shortlist...
Bijzonder, de nieuwe Astra zou toch een impuls moeten geven.
Misschien meer relevant voor "werken bij CGI": wordt er in zo'n geval een ander merk aan de lijst toegevoegd, of wordt de lijst steeds korter?
Misschien meer relevant voor "werken bij CGI": wordt er in zo'n geval een ander merk aan de lijst toegevoegd, of wordt de lijst steeds korter?
Ik zal 's navraag doen. Nu de auto lijst niet continue open staat heb ik er weinig zicht op.t_captain schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:41:
Bijzonder, de nieuwe Astra zou toch een impuls moeten geven.
Er zijn tijden geweest dat ik als PLC programmeur en HP-Ux beheerder daar meer tijd heb doorgebracht dan goed voor me was. Een vest helpt niet tegen steenkoude kramphanden, oordopjes irriteren je oor uit na een uur. Ook dat heb ik allemaal uitgeprobeerd. Vooral bij storingen, backup wissels+check & upgrades mocht je vaak langer in zo'n ruimte rondhangen dan verantwoord
voor de vaak verfoeide kantoortuin zijn er overigens prachtige oplossingen als je je wilt concentreren, alleen zijn die beetje duur: over-ear noise cancelling headphones. Je hoort echt he-le-maal niets meer. Ook niet als ze vragen of je nog koffie moet.
Het gebrek aan vraag naar Opel t/m 2015 is eenvoudig te verklaren door de fiscale bijtelling tot en met 2015. Opel ontbrak in het 14% segment. In 2016 zijn de spelregels veranderd waardoor Opel weer helemaal mee doet op de leasemarkt. Als je nu begin 2016 Opel van de lijst haalt op basis van resultaten uit het verleden heb je ergens wat gemist.Wijnands schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:03:
[...]
Ik vermoed dat dat echt door gebrek aan vraag komt. Opel is de laatste 18 maanden ofzo verre van populair geweest.
Hmmm,
letop als je in de server ruimte moet werken dien je goede gehoor bescherming te gebruiken (ARBO wetgeving) je werkgever is verantwoordelijk. Zodra ik meer als 2x per week en meer dan 30 minuten zo'n hok in moet wijs ik wergever en klanten op de risico's en aansprakelijkheid (altijd duidelijk CC naar je prive email en bewaren) Meestal is de aanschaf van goede gehoor beschermers geen punt, evenals een vest of body warmer bij de ingang. Ik dring altijd aan op ten minste 3 exemplaren. Je werkt met zijn tweeen en als je een externe club op klus hebt is een extra exemplaar nooit weg.
letop als je in de server ruimte moet werken dien je goede gehoor bescherming te gebruiken (ARBO wetgeving) je werkgever is verantwoordelijk. Zodra ik meer als 2x per week en meer dan 30 minuten zo'n hok in moet wijs ik wergever en klanten op de risico's en aansprakelijkheid (altijd duidelijk CC naar je prive email en bewaren) Meestal is de aanschaf van goede gehoor beschermers geen punt, evenals een vest of body warmer bij de ingang. Ik dring altijd aan op ten minste 3 exemplaren. Je werkt met zijn tweeen en als je een externe club op klus hebt is een extra exemplaar nooit weg.
Ik kan maandag als je wilt een paar van mijn favoriete dopjes voor je mee nemenpeter00 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:32:
[...]
Er zijn tijden geweest dat ik als PLC programmeur en HP-Ux beheerder daar meer tijd heb doorgebracht dan goed voor me was. Een vest helpt niet tegen steenkoude kramphanden, oordopjes irriteren je oor uit na een uur. Ook dat heb ik allemaal uitgeprobeerd. Vooral bij storingen, backup wissels+check & upgrades mocht je vaak langer in zo'n ruimte rondhangen dan verantwoord
Mijn DT770 dempt ook zo'n 30db, heerlijk en een must voor de kantoor tuin. Alsnog is het, voor mij, een omgeving waar ik dat soort middelen moet toepassen en die bepaald niet inspirerend werkt ofzovoor de vaak verfoeide kantoortuin zijn er overigens prachtige oplossingen als je je wilt concentreren, alleen zijn die beetje duur: over-ear noise cancelling headphones. Je hoort echt he-le-maal niets meer. Ook niet als ze vragen of je nog koffie moet.
Goede punten die nogal 's ontbreken. Alhoewel gehoorbescherming tegenwoordig vaak aanwezig is.erinaceus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:07:
Hmmm,
Koude wordt steeds minder, moderne DC's draaien grote stukken gewoon kamer temperatuur
[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 17-02-2016 08:18 ]
Dat zou ik vanuit de optiek van werknemersvertegenwoordiging ook ter discussie stellen. Lease is na salaris de duurste arbeidsvoorwaarde. De site dicht houden behalve in de korte periode dat je moet bestellen, is niet transparant. Bovendien geeft het de werkgever de mogelijkheid om de AV stilletjes uit te kleden.Wijnands schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:20:
[...]
Ik zal 's navraag doen. Nu de auto lijst niet continue open staat heb ik er weinig zicht op.
Ik vind het nog al wonderlijk wat ik hier soms lees. Het nieuwe werken, daar moeten we hier allemaal niks van hebben, maar lekker in de server dungeon zitten geen probleem....
[ Voor 7% gewijzigd door SithWarrior op 17-02-2016 11:37 ]
Euhmmmm ik wil niets liever dan het nieuwe werken :-)SithWarrior schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:37:
Ik vind het nog al wonderlijk wat ik hier soms lees. Het nieuwe werken, daar moeten we hier allemaal niks van hebben, maar lekker in de server dungeon zitten geen probleem....
Volgens mij staat deze wel altijd open, via goto/autozoeker krijg ik iig een excelsheet met alle mogelijke leaseauto's en bijbehorende tarieven en gegevens.Wijnands schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:20:
[...]
Ik zal 's navraag doen. Nu de auto lijst niet continue open staat heb ik er weinig zicht op.
Verwijderd
Beetje oldskool..... Niks mis mee toch? ;-)SithWarrior schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:37:

En er is geen Opel erin te vinden.simnl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:03:
[...]
Volgens mij staat deze wel altijd open, via goto/autozoeker krijg ik iig een excelsheet met alle mogelijke leaseauto's en bijbehorende tarieven en gegevens.
Zelfs geen VW Golf Diesel, doorgaans beschouwd als ultiem modaal
Helaas zijn we bij CGI-NL niet anders gewend. De driehoek klant-medewerker-CGI is zelden een driehoek.t_captain schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:01:
(...) De site dicht houden behalve in de korte periode dat je moet bestellen, is niet transparant. Bovendien geeft het de werkgever de mogelijkheid om de AV stilletjes uit te kleden.
CGI werkenbijcgi.nl
Dat staat op de achterruit van mijn nieuwe (standaard) auto.
Ik dacht dat er was afgesproken dat er niet geplakt zou worden op leaseautoś?
Dat staat op de achterruit van mijn nieuwe (standaard) auto.
Ik dacht dat er was afgesproken dat er niet geplakt zou worden op leaseautoś?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Niet helemaal. We hadden het over het omgaan met beide en wat je eraan kan doen om het een beetje dragelijk te maken.SithWarrior schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:37:
Bij mij staat de jaaropgave nu op ADPbertjuuhh schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Bedankt, ik ga even een mailtje sturen!
Het fotoboek is eindelijk af en staat op de publieke website. http://www.cgi.com/en/overview/cgi-history (rechter kolom)
Mooie foto's!
Wel jammer dat kantoor Rotterdam beschreven staat als in Arnhem zijnde op pagina 30.
En werk jij in Hoofdorf?
Wel jammer dat kantoor Rotterdam beschreven staat als in Arnhem zijnde op pagina 30.
En werk jij in Hoofdorf?
Gezien Wijnands' laatste post op facebook zit hij vandaag in Rotterdam
Die van Arnhem had ik gemist. Hoofddorp was in de laatste proof versie nog wel goed geschreven. Nou ja...Coocoocachoo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:13:
Mooie foto's!
En werk jij in Hoofdorf?
Ik hoop binnenkort het boek zelf te ontvangen
Verwijderd
Kunnen we toch nog iets afkrijgen binnen CGI :-) Helaas heeft het weinig met IT te maken maar goed.....Wijnands schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:26:
Het fotoboek is eindelijk af en staat op de publieke website. http://www.cgi.com/en/overview/cgi-history (rechter kolom)
Zit al jaren op het cafatariamodel te wachten en de daarbij behorende tooling. Verder dan een screenshot is men nooit gekomen.....

Ik hoop niet dat we allemaal dat boek krijgen. Lijkt me een ernstige geldverspilling.
Nee. Mensen van wie een foto gepubliceerd is gaan een exemplaar krijgen. Verder is het bedoeld als relatie geschenk.
[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 25-02-2016 16:12 ]
Verwijderd
Ik kan waarschijnlijk bij CGI beginnen maar het lijkt als ik het hier lees geen goed idee..
Maar toch een vraag wat is nu de leaseregeling? Ik kan er niet veel over vinden.
Maar toch een vraag wat is nu de leaseregeling? Ik kan er niet veel over vinden.
CGI kan een heel leuk bedrijf zijn om voor te werken. De negatieve sfeer die je hier terug vindt komt vooral van mensen die (voor een belangrijk deel) uit de periode voor de overname van Logica door CGI komen. Ik zelf ben er weg, maar heb er heel lang met veel plezier gewerkt. En dat kan denk ik nog steeds.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:23:
Ik kan waarschijnlijk bij CGI beginnen maar het lijkt als ik het hier lees geen goed idee..
Lease regeling ben ik niet zo bekend mee, maar sowieso is er een minimum aantal zakelijke kilometers die je moet rijden om in aanmerking te komen voor lease. Wijnands (heel actief hier) kan daar meer over vertellen. Maar als je bij CGI een sollicitatie doet zullen ze je dat ook uit kunnen leggen.
Ik ben ook binnengekomen na de Logicaperiode en heb het prima naar mijn zin. Je moet dit topic wat mij betreft niet als graadmeter hanteren.
In de topicstart van dit topic staat de leaseregeling uitgelegd
In de topicstart van dit topic staat de leaseregeling uitgelegd
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Leaseregeling staat in de topic start uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust (kan ook via een persoonlijk berichtje als je dat liever doet)Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:23:
Als je twijfels hebt over CGI vertel, dan kan je een objectief advies erover krijgen
Dit topic is gesloten.