Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 347.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:12:
Wat de OR zeker kan doen/had kunnen doen:
Niet instemmen met verandering van de arbeidsvoorwaarden als het om een verslechtering gaat
De achterban adviseren niet te tekenen
Achterban raadplegingen houden en pas instemmen als de meerderheid voor is
Extern advies inwinnen
Etc

Helaas denkt men bij de OR van CGI te vaak dat ze alle wijsheid in pacht hebben
De achterban had ook zelf kunnen vasthouden aan de oude AV. Volgens Nederlandse wetgeving moet bij overname het personeel inclusief bestaande voorwaarden worden overgenomen.

De OR kwam in elk geval niet met een positief advies maar gaf aan dat ze niet in staat waren om betere voorwaarden uit te onderhandelen. Ik heb dat destijds dan ook als negatief advies gezien, nl. dat directie niet te veel wil toegeven.

Dus als die 85% die destijds wel getekend heefft dat niet had gedaan, dan waren die nieuwe AV nooit doorgevoerd. Geen idee wat daar de gevolgen van zouden zijn geweest. Overigens ken ik ook mensen die WEL blij waren met die nieuwe AV.

Niet instemmen had gekund. Dan had de directie na een maand alsnog alles kunnen doorvoeren onder het mom van zwaarwegend belang.

Het is wat het is. Heb je de oude AV, dan ben je een minderheid. Je weet nu waar je aan toe bent. Dus wil je blijven dan kan dat, maar dan of de nieuwe AV tekenen, of wachten tot je net zo duur bent als iemand met de nieuwe AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Logiecaan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:04:
[...]
Dus wil je blijven dan kan dat, maar dan of de nieuwe AV tekenen, of wachten tot je net zo duur bent als iemand met de nieuwe AV.
En dat is nu het gekke: dat laatste heeft geen enkel nut. Ron heeft namelijk in zijn brief duidelijk gesteld dat de oude arbeidsvoorwaarden ALTIJD duurder zullen blijven, en dat ter compensatie de non-signers NOOIT meer loonsverhoging zullen krijgen.

Complete onzin natuurlijk: als Optie-1 maar vaak genoeg een verhoging krijgt, worden de nieuwe voorwaarden vanzelf een keer duurder dan de oude, ook als af en toe iemand van Optie-3 er een anciënniteitsdag bij krijgt. Misschien dat Ron voortaan eerst even zijn rekenmachine kan pakken voor hij onzinnige uitspraken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Logiecaan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:04:
[...]
Overigens ken ik ook mensen die WEL blij waren met die nieuwe AV.
Dat is niet zo vreemd. Mensen die het laatste jaar voor de nieuwe arbeidvoorwaarden waren aangenomen waren aangenomen tegen slechtere voorwaarden. O.a. het aantal vakantiedagen was minder als ik het goed heb. Deze groep ging bij de invoering dus echt vooruit.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
LowLevel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:48:
[...]
Mensen die het laatste jaar voor de nieuwe arbeidvoorwaarden waren aangenomen waren aangenomen tegen slechtere voorwaarden.
O, nu snap ik ineens ook waarom CGI in 2013 bij hoog en bij laag volhield dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden een verbetering waren ten opzichte van de oude: men vergeleek ze niet met de oude Logica-voorwaarden, maar met de extreem sobere voorwaarden waaronder nieuwe CGI-ers tot dan toe waren aangenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
Paar maanden hier niet gekeken en wat zien ik:

Dezelfde klachten.
Dezelfde ex-collega's met anonieme namen die zich graag weer voeden met negativiteit en olie op t vuur gooien.
Dezelfde "vroegah-als-CMG-was-alles-betah" discussies
Dezelfde "de-OR-is-schuldig" discussies
Dezelfde "optie1 vs 3 en waar is de solidariteit" discussies
Dezelfde "menschen-verenigt-u-in-een-vakbond" discussies

En uiteindelijk weer een Modje die het zat is en zegt: "Kappen met dat gezeik, of het topic wordt definitief gesloten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Eddo-79 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:26:
Paar maanden hier niet gekeken en wat zien ik:

Dezelfde klachten.
(...)
En wat is de conclusie die jij daar uit trekt?
  1. De situatie bij CGI is nog steeds niet verbeterd - nog steeds zijn heel veel mensen ontevreden over de manier waarop ze worden behandeld. Triest!
  2. Die klagers verpesten het voor het mooie bedrijf dat CGI in de basis nog altijd is. Laat ze een andere werkgever zoeken en er het zwijgen toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
Allebei, met nuances:

1. Ja en nee. Er is wel verbetering, maar mondjesmaat en misschien niet in het tempo of met de acties zoals een ieder kennelijk wil zien.
2. Ja en nee. Er moet altijd naar feedback en zorgen worden geluisterd (ook negatieve). Maar erin blijven hangen helpt niemand. Dus inderdaad, trek dan je conclusies.

Mijn conclusie is dat het een bepaalde groep mensen zo dwars zit, dat ze na jaren nog steeds op dezelfde onderwerpen blijven hangen, die onderwerpen nog steeds op dezelfde manier adresseren en kennelijk nu ineens een andere uitkomst verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Dan heb je waarschijnlijk gemist dat er afgelopen jaar vage toezeggingen zijn gedaan die afgelopen december volledig de nek zijn omgedraaid. Dan hou je onrust in de toko. Let wel, het zijn niet alleen ex-CGI-ers die hier posten. Volgens mij zelfs het merendeel niet.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Toen ik die toezeggingen voor de eerste keer las, was ik blij verrast: er stond gewoon dat de optie-3-medewerkers voortaan weer zouden gaan meedelen in de salarispot!
Als ik ze met de kennis van nu nog eens teruglees, zie ik dat ze zodanig zijn geformuleerd dat men er toch nog onderuit kon.

Mijn conclusie: het hogere management heeft bewust uitspraken gedaan die leken op concrete toezeggingen, puur en alleen om de opstandige non-signers nog wat langer aan CGI te binden, en op die manier nog wat extra omzet binnen te halen. Men heeft nooit écht de intentie gehad om deze trouwe medewerkers te belonen voor hun jarenlange loyaliteit, en hen in ieder geval een inflatiecorrectie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lurker1
Heb ik trouwens al voldoende duidelijk gemaakt hoe zeer ik er van baal dat ons mooie bedrijf te gronde wordt gericht door die stomme tweespalt tussen optie 1 en optie 3?
Zo niet, dan wordt het misschien tijd voor een wat uitgebreidere post over al het moois dat de laatste jaren door Ron en de zijnen kapot is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 16:06
Lurker1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:27:
[...]

O, nu snap ik ineens ook waarom CGI in 2013 bij hoog en bij laag volhield dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden een verbetering waren ten opzichte van de oude: men vergeleek ze niet met de oude Logica-voorwaarden, maar met de extreem sobere voorwaarden waaronder nieuwe CGI-ers tot dan toe waren aangenomen.
ik ben daar een van en voor mij waren die nieuwe AV een behoorlijke verbetering tov de AV waarop ik in 2013 bij CGI binnengekomen ben (als semi-starter), maar bij het tekenen ging ik er ook vanuit dat de AV beter zouden worden, omdat het al bekend was dat CGI een nieuwe AV-pakket wilde die algemeen zou gelden voor langer-gedienden en joiners van na de overname.

[ Voor 14% gewijzigd door Metaalhoofd op 19-01-2016 15:19 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:46:
Heb ik trouwens al voldoende duidelijk gemaakt hoe zeer ik er van baal dat ons mooie bedrijf te gronde wordt gericht door die stomme tweespalt tussen optie 1 en optie 3?
Zo niet, dan wordt het misschien tijd voor een wat uitgebreidere post over al het moois dat de laatste jaren door Ron en de zijnen kapot is gemaakt.
Ik geloof overigens niet echt dat er sprake is van een tweespalt tussen optie 1 en 3. Wel is er een groep die tevreden is en een groep die ontevreden is. Maar er zijn net zo goed optie 1 kiezers ontevreden als optie 3 kiezers. De eerste groep is er de laatste jaren ook alleen maar op achteruit gegaan. Iets van twee stappen terug en één stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
LowLevel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Ik geloof overigens niet echt dat er sprake is van een tweespalt tussen optie 1 en 3. Wel is er een groep die tevreden is en een groep die ontevreden is. Maar er zijn net zo goed optie 1 kiezers ontevreden als optie 3 kiezers.De eerste groep is er de laatste jaren ook alleen maar op achteruit gegaan.. Iets van twee stappen terug en één stap voorwaarts.
Dat geldt niet voor iedereen. Er zijn ook members die met het akkoord gaan met de nieuwe arbeidsvoorwaarden en de jaren daarna er vooruit op zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
er zijn ook members die getekend hebben die spijt hebben hoor. Ontevreden- , maar ook tevreden leden vind je in beide categorieen.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik kom hier nog af en toe om bevestigd te krijgen dat ik de juiste keuze heb gemaakt een paar jaar terug.
Verder wens ik iedereen het beste in het maken van hun keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
DeZaag schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:46:
[...]

Dat geldt niet voor iedereen. Er zijn ook members die met het akkoord gaan met de nieuwe arbeidsvoorwaarden en de jaren daarna er vooruit op zijn gegaan.
Ik bedoel dan ook met de eerste groep de Optie 1 kiezers die ontevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Montifaud schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:53:
Ik kom hier nog af en toe om bevestigd te krijgen dat ik de juiste keuze heb gemaakt een paar jaar terug.
Verder wens ik iedereen het beste in het maken van hun keuzes.
Het lijkt mij ook heerlijk om over een tijdje alle CGI-ellende van een afstandje te kunnen aanschouwen. Wat moet dat een fantastisch gevoel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:53:
Mee eens ik ben nog maar een paar maanden geleden overgestapt. De arbeidsvoorwaarden van nu zijn stukken beter. (39 vakantiedagen, 200 euro erbij, woon werk verkeer in de baas zijn tijd. ) ik kom nu weer eens aan mezelf toe. Ik heb tijd om hobbies weer op te pakken en te klussen. Ik heb ook een eerlijk management ervoor terug gekregen. Dat is nog eens wat anders dan de arbeidsvoorwaarden van die uitzuigers van CGI.
CGI nl. is gewoon ten dode opgeschreven. Klanten moeten zich ook 10 keer bedenken voor ze zaken doen met dit bedrijf. Als je een goede consultant hebt als klant kan die zomaar worden teruggetrokken door de management mafia van CGI. Je blijft dan als klant met de gebakken peren zitten. Het hele bedrijf is compleet naar de kloten dankzij het vreselijke management en HR beleid wat daar wordt gevoerd.
Sorry dat ik zo fel over dit bedrijf ben met name over het management en HR . Maar vreselijker mensen bestaan er volgens mij in Nederland bijna niet. Het enige waar hun werk uit lijkt te bestaan is het naaien van de medewerkers en de klant. Levenslang opsluiten dat gajes en sleutel weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:36:
[...]
CGI nl. is gewoon ten dode opgeschreven.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Ik ben niet iemand die snel wegloopt, en ik heb heel lang geprobeerd er het beste van te maken, maar mijn ervaring is dat er met het management van CGI gewoon geen fatsoenlijke afspraken vallen te maken.

Als zelfs een loyaal medewerker als ik het niet meer bij CGI ziet zitten, dan voorzie ik dat er voorlopig nog geen einde is gekomen aan de grote krimp, alle mooie woorden van Ron over de voorgenomen groei ten spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
Tja ik lees hier af en toe best enge dingen die zeker voor klanten van CGI heel erg vervelend kunnen zijn.
Zomaar een goede consultant terugtrekken zullen zeker de grotere klanten echt niet snel accepteren, dat kan je 1x doen maar dat gaat je wel goodwill kosten.
Beste wat je op dat moment kan doen is met die klant gaan praten over overstappen, 6 maanden later kan je dan gewoon weer bij die klant in dienst gaan want relatiebeding was dacht ik maar 6 maanden(tenminste zo was het in mijn contract )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Lurker1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:46:
Modbreak:Ja, het is duidelijk. Daarom stel ik voor dat er -tenzij er nieuwe ontwikkelingen zijn- we niet meer in herhaling vallen over optie 1 en optie 3. De standpunten zijn duidelijk, en het topic is niet gebaat bij herhaling. Dat betekent niet dat we niet open staan voor negatieve geluiden, maar op dit gebied voegen nieuwe posts over dit onderwerp niets toe.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Krisp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:20:
[...]

[modbreak]Ja, het is duidelijk. Daarom stel ik voor dat er -tenzij er nieuwe ontwikkelingen zijn- we niet meer in herhaling vallen over optie 1 en optie 3. De standpunten zijn duidelijk, en het topic is niet gebaad bij herhaling. Dat betekent niet dat we niet open staan voor negatieve geluiden, maar op dit gebied voegen nieuwe posts over dit onderwerp niets toe. [/]
Zo'n modbreak werkt wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Plus.... het wordt wel een lekker schoon topic als er gebaad wordt. Topic heeft er inderdaad wel baat bij.

#gelekaart #woordgrap #taalnazi

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 20-01-2016 11:09 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Over schoon gesproken... het e-driver programma lijkt wel degelijk succes te hebben.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

zeker, de winnaars hebben lasogen van de 44 elearnings ;)

(Ik vraag me trouwens af, of ze dat allemaal in eigen tijd doen)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, tijdje niet geweest.

Voor de masterclasser die gaat beginnen of begonnen is, veel succes.
Ik heb in 2005 met veel plezier een masterclass gedaan.
Weinig tot geen haat richting LogicaCMG, misschien dat mijn vertrek een paar dagen voordat de topman vertrokken is en de overname door CGI daar aan meegedragen heeft :D
4 april 2012 10:17
Benelux-directeur Seamus Keating verlaat om persoonlijke redenen per direct ict-dienstverlener Logica. Hij stopt met de dagelijkse leiding en hij stapt uit de raad van bestuur. Zijn rol als directeur wordt tijdelijk waargenomen door coo Serge Dubrana, totdat er een lokale nieuwe baas voor Nederland is gevonden. Voor België en Luxemburg is inmiddels al een nieuwe ceo aangesteld.
https://www.computable.nl...at-per-direct-logica.html
Ik was per 1 april 2012 uit dienst. Ik wist van niks hoor O-)

Veel tips die gegeven zijn gelden overigens voor elk bedrijf, vaak zeker grote detacheerders.

Afspraken zwart op wit is een belangrijke. Je wil niet weten hoe hard je genaaid kan worden door mensen die je dacht goed te kennen.

[ Voor 36% gewijzigd door Viper® op 21-01-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Viper® schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:45:
Afspraken zwart op wit is een belangrijke. Je wil niet weten hoe hard je genaaid kan worden door mensen die je dacht goed te kennen.
Inderdaad. Wat dat betreft is CGI een héél belangrijke leerschool voor me geweest.

Het is wel jammer dat list en bedrog de afgelopen paar jaar hoogtij hebben gevierd bij CGI. Daarvóór heb ik het altijd een heel prettig bedrijf gevonden om voor te werken.
Ik ben van plan CGI z.s.m. te verlaten. Ik hoop dat mijn bittere teleurstelling dan langzaam weer plaats zal maken voor goede herinneringen uit de periode vóór 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ach ja.. Seamus... vreselijk aardig ventje was dat.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:45:
Ach ja.. Seamus... vreselijk aardig ventje was dat.:)
Eerlijk gezegd was ik Seamus al helemaal vergeten... hij heeft blijkbaar weinig indruk op me gemaakt.
Dat is met Ron de Mos wel anders! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Seamus was van zichzelf nogal stil, Ron niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En Andy Green ken ik ook nog *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Hoeveel kritiek ik ook heb op het in mijn ogen weinig menselijke beleid van Ron de Mos, ik moet hem wel nageven dat hij zitvlees heeft. In tegenstelling tot andere topmannen vertrekt hij niet na het aanrichten van de schade met de noorderzon.
Het lijkt erop dat Ron als kapitein het zinkende schip als laatste wil verlaten, en dat siert hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Lurker1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:33:
Hoeveel kritiek ik ook heb op het in mijn ogen weinig menselijke beleid van Ron de Mos, ik moet hem wel nageven dat hij zitvlees heeft. In tegenstelling tot andere topmannen vertrekt hij niet na het aanrichten van de schade met de noorderzon.
Het lijkt erop dat Ron als kapitein het zinkende schip als laatste wil verlaten, en dat siert hem.
Je begint nu wel telkens in herhaling te vallen.... We hebben nu wel door dat je een hekel aan die man hebt... Een hekel aan je bedrijf waar je werkt... Dat je een vertrouwen een deuk opgelopen hebt et cetera... Maar het begint zo langzamerhand wel een beetje zielig te worden hoor....

Ik ben ook vaak genoeg kritisch over ons bedrijf... En er gaat veel mis... Zelf ook voornemen om ergens anders te kijken... Maar je hoeft het niet te overdrijven...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lurker1
DirectZ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:38:
[...]
Ik ben ook vaak genoeg kritisch over ons bedrijf... En er gaat veel mis... Zelf ook voornemen om ergens anders te kijken... Maar je hoeft het niet te overdrijven...
Je hebt gelijk. Mijn mening is erg gekleurd door wat ik heb persoonlijk heb meegemaakt. Tegenover mij staan duizenden trotse CGI-ers die zich wél gewaardeerd voelen door hun werkgever, en daardoor bereid zijn de minpunten van het beleid door de vingers te zien.

Ik zal proberen minder in herhaling te vallen, en me alleen nog in de discussie te mengen als ik iets nieuws te melden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
Lurker1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:46:
[...]
Ik zal proberen minder in herhaling te vallen, en me alleen nog in de discussie te mengen als ik iets nieuws te melden heb.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
[...]
Dat zou fijn zijn... En je hebt minder kans dat er ingegrepen wordt door een mod of uiteindelijk volledige sluiting van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit wat Andy Green nu doet?

Wikipedia: Andy Green

Snel vooruitgegaan in t leven ;)

Maar serieus. Ik heb die 3 (Andy Green, Wilbert Kieboom, en Seamus Keating) ook nog meegemaakt. De laatste heeft ook het minste indruk op me gemaakt. Leek op zich wel een aardige kerel, maar zat er gewoon te kort.

Ben denk ik zo rond het Martin Read tijdperk binnengekomen. Heb het bedrijf verlaten tijdens het bewind van Andy Green.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Zozo, de vlag gaat zelfs uit! En ik maar denken dat de mensen massaal op mijn kritische commentaren zaten te wachten! :)

Misschien wordt het inderdaad tijd dat iedereen die het slecht naar zijn zin heeft bij CGI (inclusief ikzelf) zich terugtrekt van dit forum, zodat er weer ruimte ontstaat voor de vele vrolijke CGI-nieuwtjes die er ongetwijfeld ook te melden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Lurker1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:18:
[...]
Zozo, de vlag gaat zelfs uit! En ik maar denken dat de mensen massaal op mijn kritische commentaren zaten te wachten! :)

Misschien wordt het inderdaad tijd dat iedereen die het slecht naar zijn zin heeft bij CGI (inclusief ikzelf) zich terugtrekt van dit forum, zodat er weer ruimte ontstaat voor de vele vrolijke CGI-nieuwtjes die er ongetwijfeld ook te melden zijn.
Niet zo zwart/wit man. Even in alle redelijkheid de discussies voeren is niks mis mee... Maar op een gegeven moment val je in herhaling.

Ik zal de laatste zijn die halleluja verhalen over CGI gaat zitten verkondigen. Maar het gaat niet over vóór of tégen CGI zijn. Het topic heet "Ervaring werken bij CGI" Dat kunnen dus goede en slechte ervaringen zijn. Overal is ruimte voor...

En het laatste wat ik wil is iemand de mond snoeren, maar ik vond het voor mezelf nodig om er wat van te zeggen. Het is aan jou wat je er mee doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
DirectZ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:58:
[...]
En het laatste wat ik wil is iemand de mond snoeren, maar ik vond het voor mezelf nodig om er wat van te zeggen. Het is aan jou wat je er mee doet...
Als je, zoals ik, vaak een enigszins sarcastische toon aanslaat, loop je het gevaar dat ook je serieuze bijdragen als sarcastisch worden opgevat.
Maar ik meen het serieus als ik zeg dat je eigenlijk wel gelijk hebt, en dat die eindeloze uitingen van frustratie nergens goed voor zijn. Het helpt in ieder geval al lang niet meer om mijn woede te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Lurker1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:24:
[...]
Als je, zoals ik, vaak een enigszins sarcastische toon aanslaat, loop je het gevaar dat ook je serieuze bijdragen als sarcastisch worden opgevat.
Maar ik meen het serieus als ik zeg dat je eigenlijk wel gelijk hebt, en dat die eindeloze uitingen van frustratie nergens goed voor zijn. Het helpt in ieder geval al lang niet meer om mijn woede te verminderen.
Prima, goeie uitleg. Herken ik wel.

Als je toch weet dat het niet helpt je woede te verminderen, dan kan je er beter mee stoppen... Ook beter voor je gezondheid. ;)

Succes met je zoektocht naar wat nieuws... Hou die stip aan de horizon in de gaten, dan komt het vanzelf goed. De tijdspanne er naartoe bepaal je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Met veel van de commentaren van de afgelopen maanden van Lurker1 was/ben ik het roerend eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:04:

Maar serieus. Ik heb die 3 (Andy Green, Wilbert Kieboom, en Seamus Keating) ook nog meegemaakt. De laatste heeft ook het minste indruk op me gemaakt. Leek op zich wel een aardige kerel, maar zat er gewoon te kort.
Ik mis Douglas Gorman heel erg ;-) Lekker in mijn blauwe pak naar het werk, leuke tijd was dat hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die 3 personen die ik noemde mis ik er geen een. Vond het geen van allen hoogvliegers.

Met name Wilbert Kieboom heeft veel reorganisaties doorgevoerd en heeft daarmee zijn zakken goed gevuld. Zijn proeftijdontslagen maakten bij mij veel indruk. Vond het destijds verschrikkelijk om op die manier afscheid te moeten nemen van collega's die net waren overgestapt naar Logica(CMG) en soms daarvoor een eerdere vaste baan hadden opgegeven. Vond het een goed voorbeeld van slechte planning. Die ontslagen waren niet nodig geweest had men het wervingsbeleid eerder bijgestuurd. En ook bij andere ontslagrondes (door Kieboom geinitieerd) heb ik veel gewaardeerde collega's zien vertrekken.

Andy Green liet bij mij de indruk achter van een man die het toen tijdens de jaarbeurs in Utrecht had over inspiratie en wat een geweldig bedrijf Logica was, terwijl iedereen nog pissed en murw was van de door Kieboom doorgevoerde reorganisaties. Ik had steeds het gevoel dat ie niet precies wist wat er op de werkvloer speelde.

Maar Seamus zat er zo kort dat ie eigenlijk bij mij geen indruk kon achterlaten (op zakelijk vlak). Dat pleit niet voor, maar ook niet tegen hem. Hij kwam bij mij gewoon over als een aardige bescheiden man.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
[...]

Tegenover mij staan duizenden trotse CGI-ers die zich wél gewaardeerd voelen door hun werkgever, en daardoor bereid zijn de minpunten van het beleid door de vingers te zien..
:*) _/-\o_ dank Lurker1, goed voor mijn lachspieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Wijnands schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:06:
Over schoon gesproken... het e-driver programma lijkt wel degelijk succes te hebben.
Nog even over succesvolle programma's. Door consultants stil te zetten in loonontwikkeling, door ervaren consultants te vervangen door schoolverlaters, door merkenrestricties zullen kleinere auto's geleasd worden dan voorheen. Door meer intern te werken zijn er minder kilometers naar de klant nodig.
Logisch dat er minder CO2 wordt uitgestoten, kan ook zonder edriver programma. De CO2 uitstoot per kilometer zou moeten dalen; dat is pas een resultaat!
Maar mooier rapporteert CGI de dalende brandstofkosten. Dan is de besparing tientallen procenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat electrisch rijden ook daadwerkelijk schoon is, daar is het laatste woord nog niet over gesproken.......

Maar ja, statistiek hè.... t is maar hoe je t brengt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:07:
over dat electrisch rijden ook daadwerkelijk schoon is, daar is het laatste woord nog niet over gesproken.......
Gaat nogal offtopic, maar electrisch is een stuk efficienter, in de orde van een factor 2 tenminste.

1 liter benzine = 10 KWh aan energie, op 10 KWh rijdt een elektrische auto 50-70 km - dus minstens 1:50. De zuinigste benzineauto's halen 1:25 (en als je dat gemiddeld redt dan ben je echt knap bezig).

Stroom moet opgewekt en vervoerd worden - maar benzine raffineert zichzelf ook niet en loopt ook niet vanzelf naar de pomp.

Het helpt veel als de stroom zo mogelijk lokaal opgewekt wordt. Met de zonnepanelen op je eigen dak bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wilke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Het helpt veel als de stroom zo mogelijk lokaal opgewekt wordt. Met de zonnepanelen op je eigen dak bv.
Het probleem met zonnepanelen is dat je auto overdag meestal niet thuis is. Windenergie is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Modbreak:En nu weer terug on topic

[ Voor 83% gewijzigd door Krisp op 22-01-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Krisp op 22-01-2016 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
We zijn genomineerd voor een glomo award: http://www.globalmobileawards.com/nominees2016/

Best Solution for Growing Smaller or Independent Networksorks
Athonet for Athonet Software Broadband Mobile Core Solution
Luminate Wireless for Cloud-enabled Mobile Networks
Metaswitch for Clearwater IMS Core
Nokia Networks & Du for Precision Network Planning
Enexis, CGI & BroadForward for the world’s first PVNO

en verder staat het jaarverslag 2015 online: http://www.cginederland.nl/jaarverslag-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
*knip niet-constructieve reactie* Ook sarcasme kan geaccumuleerd worden tot ontoelaatbare niveaus

[ Voor 78% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:13
Fijn leesvoer? bekijk dan dit ook even: http://www.cgi.com/sites/...epping-up_white-paper.pdf

Zeer toegankelijk en in mijn ogen interessant verhaal.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
“Keeping up” versus “stepping up” wordt sowiso een belangrijk thema komend jaar. Is ook best een goed thema denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lurker1
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 20-09 10:42
Ben ook weer thuis na avondje Utrecht, een drankje gedaan met collega's bij CGI Next new year's party, bedankt het was weer goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip cloneaccount*

[ Voor 184% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NielsHarley schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:52:
Ben ook weer thuis na avondje Utrecht, een drankje gedaan met collega's bij CGI Next new year's party, bedankt het was weer goed geregeld.
Als je dat nog kan typen dan heb je je netjes gedragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
NielsHarley schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:52:
Nu pas? Dat doen ze normaal in de eerste 2 weken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

rikoos schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:46:
[...]

Nu pas? Dat doen ze normaal in de eerste 2 weken toch?
De NEXT party 2015 was op 24 jan (De Rechtbank in Utrecht)
De NEXT party 2014 was op 25 jan (Onder de Dom in Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Okay... ik ben iets te oud voor de NEXT maar ik dacht altijd dat het vroeger was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Salarisverhoging en PPP zijn slecht. Dus wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Surpherman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:34:
Salarisverhoging en PPP zijn slecht. Dus wat is je punt?
Dat de PPP en salarisverhoging tegen vielen wisten we al langer, dit is nieuw en (als we het over regelingen hebben) een positief signaal voor de SPP. Je bent me echt volledig kwijt op waarom het een punt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor CGI als geheel wel. Als ik de presentatie van de kwartaalcijfers nalees blijft NL helaas wel een zorgenkindje.
Our Netherlands operation, while meeting our profitability targets, remains challenged on the top line, due in part to the shift of more work to global delivery centers by major marquee accounts.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het overall plaatje is er een van beheerste krimp. Winstgevend, omzet licht dalend in stijgende markt, lichte reductie van aandelen, duidiijke schuldreductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:34:
Het overall plaatje is er een van beheerste krimp. Winstgevend, omzet licht dalend in stijgende markt, lichte reductie van aandelen, duidiijke schuldreductie.
Dus voor dit jaar een PPP van 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PPP hoeft toch niet perse te lijden onder een krimpende omzet? Het doel van een onderneming is om rendement te genereren op het eigen vermogen. Als het goed is, zijn bonusregelingen in lijn met de bedrijfsdoelstelling. Dus, zo lang de winstgevendheid in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

PPP = Global -> BU -> land afhankelijk. Altijd zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Da's waar ook, het drievoudige ondernemingsrisico in de regeling. Ik neem aan dat mensen in hun "nieuwe AV" beslssing de PPP niet te zwaar hebben meegewogen.

Ik vrees dat NL nog altijd een factor 0 is op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
t_captain schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:52:
Da's waar ook, het drievoudige ondernemingsrisico in de regeling. Ik neem aan dat mensen in hun "nieuwe AV" beslssing de PPP niet te zwaar hebben meegewogen.

Ik vrees dat NL nog altijd een factor 0 is op het geheel.
Volgens mij hebben veel dat wel gedaan. Ik kan mij herinneren dat er uitspraken zijn gedaan dat de PPP altijd uitbetaald zou zijn geworden in afgelopen jaren. En in de geleverde overzichten om de oude met de nieuwe AV te vergelijken werd volgens mij destijds 100% van de PPP getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Volgens mij hebben veel dat wel gedaan. Ik kan mij herinneren dat er uitspraken zijn gedaan dat de PPP altijd uitbetaald zou zijn geworden in afgelopen jaren. En in de geleverde overzichten om de oude met de nieuwe AV te vergelijken werd volgens mij destijds 100% van de PPP getoond.
Volgens mij was de PPP alleen de eerste 2 jaar gegarandeerd. Dit jaar gaat de vlieger dus niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Volgens mij hebben veel dat wel gedaan. [...]
PPP voor 100% als salaris tellen is net zoiets als gaan freelancen voor 40 euro per uur. On target levert het evenveel op als je bij de baas verdient. En risico heeft geen prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:12:
[...]

Volgens mij was de PPP alleen de eerste 2 jaar gegarandeerd. Dit jaar gaat de vlieger dus niet meer op.
Dit is niet correct. De garantie loopt tot en met FY 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Wijnands schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Dit is niet correct. De garantie loopt tot en met FY 2016.
Was het niet zo dat de garantie elk jaar 25% minder werd? Dus dat je voor FY2016 25% gegarandeerd kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Niet goed voor CGI NL :'(
"Revenue in our ECS segment was $308.8 million in Q1 2016, a decrease of $8.2 million or 2.6% over Q1 2015. On a constant currency basis, revenue decreased by $15.2 million or 4.8%. The decrease in revenue was mainly due to lower work volume and projects completed in the Netherlands and, to a lesser extent, the planned wind down of activities in Switzerland and Latin America with the exception of Brazil."
N.B. ECS=Primarily Netherlands

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Logiecaan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Was het niet zo dat de garantie elk jaar 25% minder werd? Dus dat je voor FY2016 25% gegarandeerd kreeg?
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
[...]
Er werd toen gezegd dat het in de geschiedenis van CGI nog NOOIT voorgekomen was dat de PPP niet uitbetaald werd. Dus volgend jaar hebben we een primeur in NL!

De afgelopen 4 jaar (weet niet heel zeker over het eerste) hadden we al geen recht op PPP, maar door de garanties werd deze toch uitgekeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
welneee...het gaat wel degelijk goed met de winstgevendheid, ook in NL. Ron heeft ook beloofd dat we weer gaan groeien (dit keer met een in mijn ogen eerlijk verhaal erbij), dus ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:47:
welneee...het gaat wel degelijk goed met de winstgevendheid, ook in NL. Ron heeft ook beloofd dat we weer gaan groeien (dit keer met een in mijn ogen eerlijk verhaal erbij), dus ik heb er wel vertrouwen in.
Heb je je account aan iemand anders gegeven? :X
t_captain schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:52:
Dit is overigens wel waar. De PPP werd wel meegerekend in de voorbeeld berekening die je kreeg.
Maar dat is natuurlijk het verhaal met bonussen. Hoe vaak je het ook krijgt, je mag het officieel niet als vast meerekenen.
Ik weer ook dat ik destijds bij de Hypotheker ook vragen kreeg over die netto onkostenvergoeding.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Niet meerekenen van variabel inkomen is imho niet juist, omdat het de waarde van de flexibele component negeert.

Volledig meerekenen is evenmin juist, omdat het het risico bagetaliseert.

Mijn stelregel is dat je een flexibele beloning met enkelvoudig ondernemersrisico voor ongeveer 2/3e van de verwachte opbrengst kunt tellen. PPP heeft een keten van drie risico's (global > bu > country) en zou in dat model voor 8/27e (ongeveer 30%) meetellen. Dan zou 100 euro vast loon een eerlijke ruil zijn tegen een PPP van on-target 300 euro.

Tijdelijke garanties boven deze X% zijn eenmalige inkomsten, niet wezenlijk anders dan een signing bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Heb je je account aan iemand anders gegeven? :X
HAHAHAHA! _O-

nee hoor. Ik heb altijd een broertje dood gehad aan oneerlijkheid en gekonkel. Ons behandelen als een stel inpakkers bij de sociale werkplaats (no offense) . De wal is het schip aan het keren, dat hebben ze nu wel door op Olympus Mons. Dat eerlijk toegeven en openheid van zaken geven, ook over het beleid, is stap 1 naar verbetering van gedrag.

Winstgevendheid zit wel goed. Waar het vervolgens bij de PPP aan schort is een veelheid aan nul-factoren waar je geen invloed op hebt. PPP is geen optelsom, het is een produkt. Je hoeft daar maar 1 arbitraire factor in te zetten om de rest van de verzameling wel degelijk eerlijke optelsommen van je prestatie op nul te zetten. En dat gebeurt nog steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Dat eerlijk toegeven en openheid van zaken geven, ook over het beleid, is stap 1 naar verbetering van gedrag.
In zijn brief geeft Ron de Mos een duidelijke mening over de oude arbeidsvoorwaarden. Hij vergeet gemakshalve dat hij er een even tussenuit is geweest en negeert het feit dat er een dialoog met de betrokkenen heeft plaatsgevonden. Met de CEO, zijn opvolger en voorganger, zijn heel duidelijke afspraken gemaakt!

Wat Ron de Mos doet, is in juridische zin in strijd met één van de basisbeginselen van goed werkgeverschap. Het vertrouwensbeginsel: Het vertrouwensbeginsel houdt in, dat een werknemer mag vertrouwen op verwachtingen die de werkgever bij hem wekt. Doet de werkgever toch iets anders, dan kan hij eventueel worden gedwongen om het gewekte vertrouwen te respecteren.

*knip* respecteer iemands privacy eens: vertrouwen gaat ook de andere kant op. :/

Verder schrijft Ron dat hij de oude arbeidsvoorwaarden te duur vindt. Wat hij niet meldt is dat hij de nieuwe arbeidsvoorwaarden ook te duur vindt. Daar hebben ze ook beleid voor. De salarisschalen behoren jaarlijks onderhouden te worden. Dit om het beloningssysteem zoals afgesproken marktconform te houden. Dit onderhoud wordt met stilzwijgende toestemming van de OR nagelaten.

Een dergelijke aanpassing van de schaalbedragen leidt op dat moment bij gelijkblijvend salaris tot een verlaging van de RSP's van de individuele werknemers. Wanneer je geen loonruimte beschikbaar stelt en tegelijkertijd de schalen niet onderhoudt, maak je het hele systeem op termijn structureel goedkoper omdat het minimum, ijkpunt en maximum dalen t.o.v. de loonontwikkeling in de markt. Wanneer er in de verre toekomst wel loonruimte is, heb je te maken met een lager dan marktconform ijkpunt want dat is de voorgaande jaren uitgehold. Het verbaast me dat de signers en de OR dit niet doorhebben want op dit punt wordt de kluit goed belazerd.

Wat in de brief ook ontbreekt is het feit dat de directie aan HR opdracht heeft gegeven om nieuw beleid te ontwikkelen om het leaseauto gebruik terug te dringen. Maak je borst maar nat voor het volgende mobiliteitsbeleid.

De tijd zal het leren hoe een en ander zich bij CGI ontwikkelt.

[ Voor 1% gewijzigd door Krisp op 30-01-2016 11:40 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Lurker1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:33:
Of hij gelooft niet dat het schip inderdaad zinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Rudolphus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Of hij gelooft niet dat het schip inderdaad zinkt.
Ik denk ook dat hij gelijk heeft. Al hebben een aantal passagiers niet door dat de reis zoals op hun boeking staat, inmiddels iets gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:19
Wat een interessant topic. Ik ben mijzelf aan het "omscholen" (na 5 jaar ICT Sales op verschillende ICT gebieden) en ben via een contactpersoon van mij binnen CGI aan het oriënteren. Kwam hier overigens vanuit een bericht bij Computable terecht, stond ergens een link in de comments.

Nu, na uitvoerig te hebben gelezen, wel erg benieuwd of CGI iets voor mij is. Als het gaat om technische aspecten geloof ik daar zeker in. Valt overigens niet mee om zonder IT papiertje/certificaten ergens binnen te rollen (behalve dan mijn certified sales expert certificaten voor o.a. ITSM) maar dat terzijde.
Nou lees ik tussen de lijnen door wel goede dingen (gelukkig maar) maar ergens krijg ik zo'n onderbuik gevoel.. Is er dan geen enkele organisatie die wel eerlijk omgaat met zijn personeel?

Anyhow, on topic; enige tips en/of trucs? CGI wel aan te raden? Of moet ik toch nog even hard aan de bak om een ander bedrijf te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Je zult weing mensen hier hebben/horen zeggen dat CGI geen goede werkgever is om als eerste (hardcore IT) werkgever IT ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Als opstap voldoet CGI prima.

Het is overal wel wat, maar het is toch wel prettig om o.a. via dit forum ook andere verhalen/geluiden te horen dan het standaard juichende wervingsverhaaltje op de website van het bedrijf (Dat vind je niet voor veel bedrijven. Is dus een groot voordeel als je je aan het orienteren bent op een nieuwe werkgever!). Uit de geluiden op dit forum zou je kunnen concluderen dat CGI niks is, maar zo zwart wit is het allemaal niet. Veel ervan is oud zeer en daar heb je als nieuwkomer niks mee te maken.

Dus kijk goed naar de verschillende meningen en tips en trek je eigen conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
Correct. Als je van buiten komt, en je duidelijkheid hebt over je voorwaarden is er weinig mis met CGI. Zeker niet met collega's en direct management. Groot deel van het gemopper hier gaat over hoe er in het verleden met mensen werd omgegaan. Iets met vertrouwen en paarden.

Tips om je in te verdiepen: relatiebeding, eindpunt/ijkpunt, leasen versus zelf rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een met de sprekers hierboven. Ik ben op 1 jan 2015 binnengekomen en heb tot nu toe eigenlijk alleen positieve gevoelens. Het oud zeer speelt niet voor mij persoonlijk. Ik had van tevoren een duidelijk beeld van de arbeidsvoorwaarden en die zijn wat mij betreft prima.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik ben het niet eens. Bij mij duurde het twee jaar voordat mijn positieve gevoelens omsloegen in negatief.
Kijk voordat je binnen stapt goed om je heen en probeer te vergelijken. En let vooral op de kleine lettertjes en laat alles vastleggen wat er wordt gezegd.
Het blijkt dat arbeidsvoorwaarden makkelijk kunnen wijzigen, dus staar je daar niet blind op. Zaken als persoonlijke ontwikkeling en toekomstperspectief zijn het belangrijkste. Leg afspraken daarover goed vast.

[ Voor 9% gewijzigd door LowLevel op 03-02-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is natuurlijk wel iets om te overwegen idd. Als je als starter begint heb je denk ik toch wel minstens 2-4 jaar nodig voordat je de ervaring hebt opgebouwd om de volgende stap te maken. Dus dat is de horizon waarbinnen je voor jezelf moet bepalen of het bedrijf wel iets voor je is.

Wat Lowlevel zegt over alles vast (laten) leggen en goed de kleine lettertjes lezen dat is ook al verschillende keren als tip voorbijgekomen. Maar daar is CGI niet uniek in. Daar moet je eigenlijk altijd rekening mee houden, ook als je geen starter meer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip gefrustreerd natrappen*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 06-02-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er niet helemaal mee eens.

Als starter is er helemaal niks mis met overwerken en hard werken bij de klant. Je doet dit niet voor het bedrijf of om te slijmen bij het management, maar puur als investering in jezelf. Doe dan ook alleen die dingen (en volg alleen die trainingen) die voor jou nuttig zijn. Je moet je namelijk inderdaad niet gek laten maken en je laten misbruiken, maar draai het om. Je doel zou namelijk moeten zijn het zo snel mogelijk opdoen van de gewenste ervaring en je CV opspekken zodat je EN toegang krijgt tot de leukere/uitdagendere klussen EN dat je in de positie komt dat je altijd wegkunt als het bedrijf je niet meer bevalt. Hoe sneller je dat punt bereikt des te beter.

Als je met die instelling begint is een gewoon starterssalaris ook acceptabel, maar dan moet je planningshorizon echt 4 jaar MAX zijn, want zoals Tantra zegt: reken niet op salarisverhogingen. Alles wat je meer krijgt is meegenomen. Onderhandel dus goed in het begin. Maar ga er vanuit dat je pas NA je tijd bij CGI pas echt stappen kunt maken qua salaris.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben het er helemaal niet meer eens maar tantra komt altijd met dit soort verhalen. Tja... als het al waar is is het heel zeldzaam.

Enige goede punt is profileren, je managers en je collega's moeten weten wie je bent maar ook dat is niet uniek voor CGI.

Een goed presterende starter heeft zeker goede kansen om te groeien in salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Dat helpt zeker. Zorg ervoor dat ze weten wie je bent. En schroom niet als je mensen hoort praten over een project, probleem, waar je kennis van hebt, om in te haken. Als mensen je eenmaal een beetje kennen, komen ze wel naar jou toe.

Zo heeft Wijnands mij vaak genoeg geholpen, en ik hem. Inclusief dat we met zn 2en deense collega's aan het helpen waren. (Hoe is dat afgelopen eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[b][message=45745473,noline]
Zo heeft Wijnands mij vaak genoeg geholpen, en ik hem. Inclusief dat we met zn 2en deense collega's aan het helpen waren. (Hoe is dat afgelopen eigenlijk)
Geloof dat ze toen een Zweed over hebben laten komen die met jou op een lijn zat. Eigenwijze collega's daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip gefrustreerd natrappen*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 06-02-2016 08:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:28:
[...]
Die gaan echt niet allemaal uit zichzelf weg.
Laat ik als oud medewerker even voor mezelf spreken. Ik ben niet afgeserveerd maar voelde me door alle AV perikelen en verhalen die ik als lid van de optie 3 gespreksgroep allemaal over me heen kreeg, niet meer op mijn plek. Vanuit management is een poging gedaan om me te behouden, maar dan moest ik wel voor de nieuwe AV kiezen. En dat laatste was ik zeker niet van plan. Ik had dus gevoelsmatig nog maar één keus en dat is vertrekken. En dat was lastig genoeg want ik had een geweldige opdracht die ik na bijna een jaar nog steeds mis en hele fijne collega's.

Oud-medewerkers, zoals ik, moeten stoppen om eventuele frustraties hier te delen. Dat hebben we in het verleden al genoeg gedaan (ik persoonlijk zowel hier als intern) en het heeft ons probleem niet opgelost. Je valt alleen maar in herhaling en daar wordt niemand beter van. Op een gegeven moment moet je het los laten.

Iedereen die hier kijkt en overweegt om bij CGI te werken krijgt van CGI een aanbod op basis van de nieuwe AV en moet zelf beslissen of dat iets voor hem of haar is. Zo ja, dan kan ik ze adviseren om dat vooral doen. Je krijgt leuke collega's en leuke opdrachten, dus je kan er een leuke tijd hebben.
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.