Ik heb in 2013 een Masterclass gedaan.
De masterclass zelf:
het behalen van certificaten is een grote pré, maar biedt geen garantie op een goede klus (je woon locatie (of bereidwilligheid veel te reizen) en al aanwezige ervaring speelt een grotere rol: Veel klanten zoeken toch ervaren mensen tegen junior tarief

Het halen van certificaten zorgt er wel voor dat je gezien wordt in het bedrijf en om die reden adviseer ik je goed je best te doen, naast dat het een goede opsteker voor jezelf is. Zet je privé leven tijdens de masterclass op een laag pitje, want je bent 's avonds en in het weekend ook bezig met leren (mn als er een certificering aan zit).
Studiekosten:
ik had wel getekend en voor mij duurt die regeling nog een klein jaar voor ik er van af ben. Heb er achteraf niet zo'n problemen mee gehad, omdat de Masterclass mij persoonlijk erg goed uitkwam (en ook geld uitspaarde, omdat ik sommige cursussen al wilde doen) en ik redelijk tevreden ben over mijn salarisgroei gedurende afgelopen 2 jaar, maar dat verschilt per persoon en ik ken oude masterclassers die het als een blok ervaren en al lang weg zouden zijn als ze er niet aan vast zaten.
Auto:
als lvl 1 kan je alleen kiezen voor een standaard auto, mits je ver genoeg van je werk woont...
Dus als je die krijgt heb je voorlopig geen 'gedoe' met boetes bij einde dienstverband oid.
Salaris-ontwikkeling/carriére/projecten etc..
Vanuit mijn ervaring kan je ik je vertellen dat het gezien worden (door management & collega's op interessante projecten) de manier is om vooruit te komen binnen het bedrijf en ook om interessante klussen te krijgen (want de meeste klussen zijn al ingevuld voor er officieel een vraag uitgaat).
Ik ken helaas genoeg diverse oud-masterclassers die behoorlijk negatief zijn over CGI (en daarom de amortisatie/studiekostenregeling als een blok aan hun been zien).
Zelf heb ik ook diverse malen voor mezelf op moeten komen. In mijn geval heeft dat mij ook de erkenning en beloning opgeleverd om nu redelijk tevreden te zijn met mijn salarisgroei en positie binnen CGI, maar ik ken ook mensen die al lange tijd stil staan. Maar in hun geval kan de negativiteit ook een self-fullfilling prophecy worden.
Dus mijn advies:
Doe je best tijdens de masterclass
Stel je positief op tov CGI
Probeer te netwerken
En kom voor jezelf op als iets je niet zint of als je juist iets wil, ipv dat je gaat binnenvetten en denkt 'nog x jaar voor de studiekosten regeling
[
Voor 4% gewijzigd door
Metaalhoofd op 13-01-2016 16:38
]