Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Probleemloos doosje. Hangt bij ons in 1 van de melkveestallen met 2 IP camera's die via PoE gevoed worden. Eigenlijk geen omkijken naar gehad in de laatste 2 jaar (de IPcamera's is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

frankwopereis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:28:
[...]

Minder dan 25 cm diep is heel veel in te vinden.. De meeste wandpatchkasten zijn namelijk ook niet diep. 40cm hoog is erg veel, dat zijn meerdere panelen boven elkaar.
Heb je toevallig wat links daarvan? Ik kom steeds 30cm en dieper tegen. Moet 19" breed zijn, hoogte bepaal ik nog, maar vooral de diepte is limiting bij mij.

Enige die net onder de 25 komt is deze https://netwerkproducten....tch-beugel-p-3968000.html

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 19-09-2016 19:20 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Tallguy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:56:
Ik probeer nu een 19"patch panel te vinden dat niet dieper is dan zo'n 25cm. Hoogte mag wel 40+ cm zijn. Heeft iemand die wel eens gezien?

Of wordt het dan toch zelf wat in elkaar zetten met wat stukken hout?
Tallguy schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:18:
[...]

Heb je toevallig wat links daarvan? Ik kom steeds 30cm en dieper tegen. Moet 19" breed zijn, hoogte bepaal ik nog, maar vooral de diepte is limiting bij mij.

Enige die net onder de 25 komt is deze https://netwerkproducten....tch-beugel-p-3968000.html
Met het hout had er bij mij eigenlijk een belletje moeten gaan rinkelen 8)7
Echter had je het over een patch panel, dat is heel wat anders dan een wandbeugel waar je naar linkt O-)

Edit: toch even gekeken voor je: http://www.digitusshop.nl/contents/nl/d105.html
20cm diep

[ Voor 4% gewijzigd door frankwopereis op 19-09-2016 22:49 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Voor de mensen die het volgen, een nieuwe update in mijn "Home Networking" serie! Hoewel het de laatste afleveringen voornamelijk nog om het bouwen gaat hoop ik de komende tijd meer te kunnen laten zien van alle technische zaken die in het huis zullen gaan!

Voor de mensen die geintereseerd zijn, er is ook nog een kleine blog post over!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
nl.mark schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:31:
Ik ben voor in m'n 10" patchkast op zoek naar een 8 of 16-poort switch. Liefst met PoE, maar is geen must (er hangen nml 2 AP's aan die PoE supporten). Is er wellicht een handige manier om te zoeken in de Pricewatch naar 10" switches? Ik kom nml niet verder dan een filter op 19" en wat hoogtes..
Ik heb deze over: https://netwerkproducten....-inch-switches-c-394.html
Past netjes met schroeven in een 10" kast. Werkt goed, bevat wel een fan die altijd draait. Als je 'm wil overnemen, stuur maar een berichtje.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Quindor schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:43:
Voor de mensen die het volgen, een nieuwe update in mijn "Home Networking" serie! Hoewel het de laatste afleveringen voornamelijk nog om het bouwen gaat hoop ik de komende tijd meer te kunnen laten zien van alle technische zaken die in het huis zullen gaan!
Leuk hoor. Doet me denken aan de bouw van mijn eigen huis.
Wel veel zonnepanelen. Met 33 ga je stroom overproduceren of heb je straks een warmtepomp/airco's?
Je moet anders goed je best doen om 7500 kWh te verstoken in een nieuwbouwwoning.

• Quindor

Quindor

hondapower schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:30:
[...]

Leuk hoor. Doet me denken aan de bouw van mijn eigen huis.
Wel veel zonnepanelen. Met 33 ga je stroom overproduceren of heb je straks een warmtepomp/airco's?
Je moet anders goed je best doen om 7500 kWh te verstoken in een nieuwbouwwoning.
We verbruiken nu al rond de 5000kWh (Aquarium, servers, etc.) en gaan straks electrisch koken (inductie) en met een lucht-water warmtepomp verwarmen. Dat is denk ik al genoeg om alles op te krijgen, daarnaast rijd ik een plug-in hybride lease auto dus alles wat er eventueel over zou blijven gaat daarin (~10kWh per dag). Daarmee verdien ik een deel ook automatisch terug over de komende jaren.

Dus opkrijgen gaat niet het probleem worden verwacht ik. 8)

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Quindor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:12:
[...]

We verbruiken nu al rond de 5000kWh (Aquarium, servers, etc.) en gaan straks electrisch koken (inductie) en met een lucht-water warmtepomp verwarmen. Dat is denk ik al genoeg om alles op te krijgen, daarnaast rijd ik een plug-in hybride lease auto dus alles wat er eventueel over zou blijven gaat daarin (~10kWh per dag). Daarmee verdien ik een deel ook automatisch terug over de komende jaren.

Dus opkrijgen gaat niet het probleem worden verwacht ik. 8)
Nee, dan zou ik er nog een paar bij gaan leggen.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Quindor schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:43:

[video]

Voor de mensen die geintereseerd zijn, er is ook nog een kleine blog post over!
Ziet er gaaf uit. Erg slim bedacht zijn de ac en dc leidingen/stroomnetten. Dat is veel handiger dan overal losse adapters hebben. Ik wil ooit later ook een hi-tech huis bouwen met veel domotica en moderne snufjes. Veel succes met kabels trekken. Wij hebben zelf 10 zonnepanelen en dat levert ongeveer een derde van ons stroomverbruik. Meer past niet door de dakkapel. Op een normale zonnige dag leveren ze >1500 watt, dus erg netjes.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:14:
[...]

Ziet er gaaf uit. Erg slim bedacht zijn de ac en dc leidingen/stroomnetten. Dat is veel handiger dan overal losse adapters hebben. Ik wil ooit later ook een hi-tech huis bouwen met veel domotica en moderne snufjes. Veel succes met kabels trekken. Wij hebben zelf 10 zonnepanelen en dat levert ongeveer een derde van ons stroomverbruik. Meer past niet door de dakkapel. Op een normale zonnige dag leveren ze >1500 watt, dus erg netjes.
offtopic:
passen er nog op je dakkapel ? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• T.Kreeftmeijer
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

MdO82 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:16:
[...]

offtopic:
passen er nog op je dakkapel ? ;)
Nee, daarboven zitten ze op het dak, dus dat gaat niet. Het dak zit echt vol.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:38
Iemand ervaring met de Attema 1882 patchkast? Deze lijkt erg op een groepenkast en is zo mooi te integreren in de meterkast

http://www.attema.com/nl_.../1882-patchkast-data-wit/

COTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
Interessant, wel een afbeelding gevonden, kan handig zijn als een 10" of 19" paneel niet past.

Afbeeldingslocatie: https://www.elektromegastore.nl/media/catalog/category/cat_att12patch.png

Wel tegen de 50€ voor 12 aansluitingen.

[ Voor 16% gewijzigd door jacovn op 25-09-2016 21:30 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
jacovn schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:27:
Interessant, wel een afbeelding gevonden, kan handig zijn als een 10" of 19" paneel niet past.

[afbeelding]

Wel tegen de 50€ voor 12 aansluitingen.
En dat is dan zonder keystones he?
En niet eens echt compact. Ik vind het eigenlijk best een groot kastje voor 12 aansluitingen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
Zo'n 'patchkast' ook bij ons in de bedrijfshal zitten. Vind 't persoonlijk niet echt mooi. Maar paste anders ook niet in de meterkast. Nu hangen er allemaal losse kabels naar een switch een meter verder. Niet echt een probleem, maar ziet er niet uit. 10/19 inch patchkastje met switch staat toch wat strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Als ruimte het probleem is kun je ook zoiets aan de muur schroeven toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GlKqJgDTMO6V4IQeuB2WTsIO/full.jpg

Nog een stuk compacter.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb het nu zo opgelost:

Met monitor:
Met monitor

Monitor weggedraaid:
Zonder monitor

Gewoon 4U rails verticaal vastgemaakt en dan past het naast de installatie.
Niet super netjes maar functioneel is het wel.

Boven op de plank staan nvr en firewall.
Zit een 8 poort poe d-link voor de camera's en een 16 poort d-link voor de rest.

[ Voor 43% gewijzigd door jacovn op 26-09-2016 06:05 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Vind je het nou echt verstandig om je meterkast zo vol te bouwen met spullen dat je eerst een dingen opzij moet zetten voor je bij je groepenkast kunt? Dat lijkt mij niet echt een wenselijke situatie.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Doen vrij veel mensen, officieel mag het volgens mij niet (?).
Ik heb alle patchpunten naar de zolder, en zet daar een kast neer met wat apparatuur erin :)
Meterkast bevat enkel een router.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je een monitor nodig in een meterkast? Kan je niet met remote access / RDP / Temviewer of iets dergelijks bij je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:25:
Waarom heb je een monitor nodig in een meterkast? Kan je niet met remote access / RDP / Temviewer of iets dergelijks bij je PC?
Dat zou me ook makkelijker lijken.

Leuk topic! Mooie setups en oplossingen om te onthouden :)

Gezien ik zelf in een appartementje woon Heb ik er zelf niet veel aan kunnen doen. Maar op zich is er wel enigszins overga gedacht, hoewel ze op rare plaatsen hangen. In het midden van een muur bijvorbeeld. Maar goed, in de woonkamer 2x 2 utp aansluitingen handig dus voor de vaste computer. In beide slaapkamers zit er telkens 1 utp aansluiting. Er zit cat 5e verwerkt dus snelheid genoeg :) Enkel 1 desktop, playstation4 en een Raaspberry(fileserver) hangen aan een vaste aansluiting kwa computers.
Ik heb 2 Ubuquite UniFi hangen voor wireless, 1 in de woonkamer en de andere in de gang bij de slaapkamers. Dat werkt prima voor de gsm en inmiddels een 3 laptops. Erg schaamgelijk gezien we er met 2 wonen. De macbook pro gaat er uit. Daar kan ik mijn schoonzus een plezier mee doen, al moet ze er wel iets van geld voor geven :+ (van vorig jaar dus ja die geef ik niet zomaar weg)

We huren op dit moment en we zijn wel stilletjes aan het kijken om iets te kopen dan wil ik er wel wat meer van maken. Nu is het voor mij goed genoeg.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:25:
Monitor voor de NVR device. Kijken naar wat in de nacht is gebuurt, Er waren veel inbraken in auto's en alle vermoedelijke beelden met eventuele daders zijn naar de politie gestuurd door 4 a 5 buurtbewoners.
Weinig last meer na die tijd hopenlijk heeft het geholpen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Die NVR heeft geen webinterface :?

• jacovn
Jawel, op pc kun je wel mooi kijken naar de beelden. Op de nvr kun je wel makkelijk zoeken en exporteren naar usb stiick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Laatst online: 12-09 14:17
Afgelopen woensdag mijn patchkast opgehaald.komt in de garage te staan.kan ik langzaam aan mijn cat 6 netwerk weer gaan opbouwen(op de flat had ik het ook cat 6.). Cat 6 kabel regel ik op mijn werk.daar zijn nu datamonteurs aan het werk en die zorgen dat ik lengtes van 15 tot 25 meter krijg.voor hun is dat afval. Maandag ook even een kabelmat regelen voor in de patchkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bmFeaTANKmbeqTahfKV50zRL/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/chYlbx10oAfZ0yaZlgV2kM9h/medium.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door vincedd op 02-10-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

vincedd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:27:
Afgelopen woensdag mijn patchkast opgehaald.komt in de garage te staan.kan ik langzaam aan mijn cat 6 netwerk weer gaan opbouwen(op de flat had ik het ook cat 6.). Cat 6 kabel regel ik op mijn werk.daar zijn nu datamonteurs aan het werk en die zorgen dat ik lengtes van 15 tot 25 meter krijg.voor hun is dat afval. Maandag ook even een kabelmat regelen voor in de patchkast.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je plaatjes werken niet?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Je kan ze alleen niet vergroten :P
We zijn nog niks of ik moet hele slechte ogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Jordyz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Je kan ze alleen niet vergroten :P
We zijn nog niks of ik moet hele slechte ogen hebben.
Ligt niet aan jouw ogen, ik kan er ook weinig op zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
frankwopereis schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Ligt niet aan jouw ogen, ik kan er ook weinig op zien..
Ik heb ze nu groter gemaakt voor jullie.zelfs met bril op kon ik het zelf ook niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/chYlbx10oAfZ0yaZlgV2kM9h/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bmFeaTANKmbeqTahfKV50zRL/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Tjee,wat ga je doen thuis joh? Dit soort kasten heb ik wel eens ingericht voor grote bedrijven. Wat moet je er thuis mee?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Volstaat een 6U patchkastje in dit geval niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:32
Sircuri schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:31:
[...]
Tjee,wat ga je doen mijn huis joh? Dit soort kasten heb ik wel eens ingericht voor grote bedrijven. Wat moet je er thuis mee?
Voor de goede orde, dit zijn de afbeeldingen van vincedd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Dat soort opstellingen komen ook geregeld voorbij in https://www.reddit.com/r/homelab/ en https://hardforum.com/threads/network-pics-thread.1275272/

Hoe meer dikke 1U/2U servers hoe beter lijkt daar het motto, het vreet alleen ontzettend veel stroom dus dan is de lol er voor mij gauw af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Sircuri schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Tjee,wat ga je doen thuis joh? Dit soort kasten heb ik wel eens ingericht voor grote bedrijven. Wat moet je er thuis mee?
Kon hem voor 20 euries ophalen.wilde eigenlijk een kleine.maar dit was goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier ook een 42U kast op de hobby/studeerkamer.. 8) :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jYutZTgydq6AApAjrJLK28Gf/medium.jpg

Deels voor het 'productienetwerk' :+ 8) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nVbSLNht815fywhaVkZTEQPe/medium.jpg

Deels voor mijn Cisco LAB: 8)7 :X >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iUVU7xWf5dw7vigPORv2pzqy/medium.jpg

Inmiddels is de situatie weer anders... blijft toch hobby eh ;)

Edit:

Inmiddels alle bekabeling in huis vervangen voor CAT7, alles voorzien van WCD's aan de ene kant en aan de andere kant netjes op het patchpaneel ipv houtje-touwtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rOgWMokrkUr5jKczvfMvGqGa/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-10-2016 15:07 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Vandaag ook weer aan de knutsel geweest. Vond het voor vandaag wel eerst genoeg geweest volgende week weer verder.

Album: https://www.dropbox.com/s...AADJqLd5GmuH-5zoVYkvAOBKa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:59
Na een jaar klussen aan ons nieuwe huis (niet alleen hieraan hoor) is het nu klaar:

PK MrTre

De kast bevat o.a. 2 switches, waarvan de bovenste PoE voor wifi-AP's (blauwe kabels). Onderling via glasvezel kabeltje verbonden (omdat mijn ik de Gbic's nog had, dus puur omdat het kan). Een ESXi bakje met wat hobbydingen én dingen die gebruikt worden:
- Active directory+radius server voor wifi-authenticatie;
- Media server voor o.a. streamen naar mijn xbox;
- Hobby-VM's, redelijk wat verloop ;p
- Backup-server

Daaronder hangt nog een UPS en de unit die mijn verwarmingen aanstuurt (EQ-3 Max cube Lan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MrTre schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:31:
Na een jaar klussen aan ons nieuwe huis (niet alleen hieraan hoor) is het nu klaar:

[afbeelding]

De kast bevat o.a. 2 switches, waarvan de bovenste PoE voor wifi-AP's (blauwe kabels). Onderling via glasvezel kabeltje verbonden (omdat mijn ik de Gbic's nog had, dus puur omdat het kan). Een ESXi bakje met wat hobbydingen én dingen die gebruikt worden:
- Active directory+radius server voor wifi-authenticatie;
- Media server voor o.a. streamen naar mijn xbox;
- Hobby-VM's, redelijk wat verloop ;p
- Backup-server

Daaronder hangt nog een UPS en de unit die mijn verwarmingen aanstuurt (EQ-3 Max cube Lan).
Nice hoor :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ik heb weer een nieuwe video gemaakt over dit onderwerp. Dit keer gaat het over alle spullen die je nodig hebt voor het trekken van netwerk kabel in je nieuwbouw huis! Ook komt hier mijn DIY Easy cable roller in voor. ;)

Je kunt mijn blog post erover hier vinden of uiteraard meteen naar de video kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Leuk hoor Quindor, om zo op afstand de verbouwing te volgen. Ook de praktische tips. En die cable roller komt vast nog een keer voorbij op Pinterest ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Quindor schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:08:
Ik heb weer een nieuwe video gemaakt over dit onderwerp. Dit keer gaat het over alle spullen die je nodig hebt voor het trekken van netwerk kabel in je nieuwbouw huis! Ook komt hier mijn DIY Easy cable roller in voor. ;)

Je kunt mijn blog post erover hier vinden of uiteraard meteen naar de video kijken:
[video]
Wat straks ook erg handig is om de kabels in de patchkast netjes te krijgen is het volgende.

https://goo.gl/images/BERjKd

Dit laatst ook gebruikt om 180 Cat7 kabels te ordenen ;)

Succes met de verbouwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Wat straks ook erg handig is om de kabels in de patchkast netjes te krijgen is het volgende.

https://goo.gl/images/BERjKd

Dit laatst ook gebruikt om 180 Cat7 kabels te ordenen ;)

Succes met de verbouwing!
Beste prijs voor 2 van die dingen.. Minstens 100 $ te duur.. Panduit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00

[video]
Goede tips! En eindelijk een gezicht bij de stem :9
frankwopereis schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

Inderdaad, waarom moet dit zoveel opbrengen? Ziet eruit als een random stukje plastic uit de 3D-printer. 8)7 Lijkt me voor een flinke bundel kabels wel praktisch, maar meer dan een tientje per stuk hoeft dat volgens mij niet te kosten :X Het lijkt me ook sterk dat er niet al iemand is die een soortgelijk ontwerp gratis voor 3D-printer-eigenaren beschikbaar heeft gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 08-10-2016 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[video]
Leuk project zo. Herkenbaar!

Je gebruikt overigens dezelfde kabel als hier door het huis ligt.

pricewatch: Digitus CAT 7 S-FTP PIMF

Prima kabel, kostte wel moeite op sommige punten hier maar voelt zeer solide aan.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

frankwopereis schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

Valt mee hoor. Gewoon bij de Technische Unie gehaald voor €35,-
Op internet is dit inderdaad veel durder zie ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Als je handig bent, kan je hem ook van hout maken en wat klittenband aan de buitenzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

@all
Thnx's for the comments! :)

@totaalgelipt
Mwah, dat lijkt mij voor thuis met mijn ~50 kabels net wat overdreven. Zelf ordenen met klitteband gaat prima werken verwacht ik. ;)

@MisteRMeesteR
Yup, klopt, die was qua prijs het gunstigste. Bij andere had je voor dezelfde prijs vaak alleen maar CAT6A of zelfs CAT6! Het stugge/solide van de kabel vind ik juist erg handig met doorvoeren als de trekveer er eenmaal aan zit! De rest van de producten ga ik bij http://www.netwerkwinkel.com halen denk ik. Maar ik ben nog alle totalen aan het vergelijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Quindor op 10-10-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
@Quindor
Psst, er zit een typo in je url ;) linkje werkt niet.
Nette kabel als ik dat zo zie, die gaat eventjes in de bookmarks voor tegen de tijd dat ik weer eens kabels moet gaan trekken:)
Leuke video's en blogposts ook trouwens, mooi project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Dat is enigszins acceptabel ja. Hoe kan het verschil nou 100 dollar/euro zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Hoe matchen jullie de aansluitingen in de kamers met bestaand schakelmateriaal? Alles in huis is hier creme/ivoor, maar ik vind alleen óf 2x UTP creme of 2x keystone wit (nog even los van het verdere uiterlijk).

Ik zou het wel netjes vinden om alles gelijkend te houden, maar zit niet zo te wachten alles in huis te vervangen. Heb nu Jung materiaal, maar zo te zien is dat een heel basic serie.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

80000

mrox

Ethirty schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:46:
Hoe matchen jullie de aansluitingen in de kamers met bestaand schakelmateriaal? Alles in huis is hier creme/ivoor, maar ik vind alleen óf 2x UTP creme of 2x keystone wit (nog even los van het verdere uiterlijk).

Ik zou het wel netjes vinden om alles gelijkend te houden, maar zit niet zo te wachten alles in huis te vervangen. Heb nu Jung materiaal, maar zo te zien is dat een heel basic serie.
Geen idee welke Jung je hebt, maar had ook een bestaand huis gekocht met jung schakelmateriaal. Het mooie van Jung materiaal dat er nog steeds allerlei frontjes te krijgen is ook het (oude) cremewit of het nieuwe wit (tegen de RAL9010 bedoel ik).
Persoonlijk de Jung frontjes (AS500) vervangen, gekocht bij de hornbach, qua kosten te overzien.
UTP dat in het zicht was en er goed uit moest zien: de Gira 2xUTP past in de Jung fronts (ook bij de hornbach, wel belachelijk duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 16:30

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Zover was ik ook al. Het gaat me er ook mede om dat het erop lijkt dat alle keystone-opties alleen in helder wit te krijgen zijn en niet passen of lijken op normaal schakelmateriaal.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik weet niet wat jij normaal vind (90% van alle nieuwbouw is Peha creme dus misschien is dat wel normaal), maar ik zie op die links gewoon alle jung variaties staan en geloof me jung heeft ongeveer het meest uitgebreide assortiment.

Verstel iss wat jij van jung hebt aan wcd's?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Geen idee waar ik mijn vraag moet stellen, dus misschien hier maar?

Ik ben bezig overal UTP aan te leggen en ook een kabel naar een nieuw AP wat in het trapgat moet komen. Daar zit in de bocht van de trap een koof waar wel meerdere buizen doorlopen. Peace of cake dacht ik, gat boren en netwerkkabel er doorheen en de zwaartekracht zal vast wel helpen. Nu blijkt echter dat die koof voor een groot deel gevuld is met steenwol. Daar prik ik op zich wel doorheen, maar hoe krijg ik na 10cm steenwol de netwerkkabel nog 4meter naar beneden richting de kruipruimte?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Trekveer? Daarmee kun je meer kracht zetten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

De koof wordt waarschijnlijk afgedekt door een plaat die is geschroefd. Kan je de plaat losschroeven en overal makkelijk bij. Heb bij mij toen ook loze leidingen vanuit de kruipruimte naar zolder gelegd. Krijg je ook geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
rhos schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:59:
Trekveer? Daarmee kun je meer kracht zetten.
Met een trekveer ga je die 4 meter niet halen, dat is toch echt te lang om door steenwol te prikken. Dan raak je op een gegeven moment alle 20 meter van je trekveer kwijt en vind je hem aan de andere kant nog steeds niet :Y)
GEi schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 04:50:
De koof wordt waarschijnlijk afgedekt door een plaat die is geschroefd. Kan je de plaat losschroeven en overal makkelijk bij. Heb bij mij toen ook loze leidingen vanuit de kruipruimte naar zolder gelegd. Krijg je ook geen spijt van.
Dit is inderdaad de meest makkelijke optie! Veel rijtjes huizen hebben (bijvoorbeeld in de hoek van de trap naar boven) een koof naar boven toe lopen met leidingen voor de CV, veelal afgedekt met een houten plaat, omdat de CV monteur bij lekkage ook bij moet kunnen.

Leg er in ieder geval een PVC buis in zodat je makkelijk je kabels er doorheen kan halen en eventueel kan vervangen.

Andere optie (mits genoeg ruimte) als je lui bent om te proberen met een shuin afgeknipte/ gezaagde PVC buis door de steenwol te steken en hem zo boven te krijgen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Laatst online: 18:55
vincedd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:36:
[...]

Als je handig bent, kan je hem ook van hout maken en wat klittenband aan de buitenzijde
psstt... Wie een MakerBot heeft kan ze zelf printen..
http://www.thingiverse.com/thing:1320948

Ik zie een Tweakers-creëer-en-verkoop-actie O-)

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
HMaster_II schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

Heb al vaker naar die dingen lopen zoeken om gewoon kabels in een Rack netjes te maken en voor als er weer een kabel uit moet zodat je dan niet de klittenband los hoeft te halen.
Weet iemand waar je die dingen evt. kant en klaar kunt kopen.
Dus niet dat je ze zelf moet printen (Heb geen 3D Printer)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Komt in de buurt maar bedoel dus echt zoiets:
http://www.thingiverse.com/thing:1320948 zoals hierboven werd genoemd

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Download het model van die website en upload het naar deze site:
http://www.shapeways.com/create

en klaar is kees ;)

(ik heb het zelf nog nooit gebruikt, dus kan zijn dat het iets minder eenvoudig is dan dat, maar deze weg zou je kunnen bewandelen natuurlijk)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
NovapaX schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:43:
Download het model van die website en upload het naar deze site:
http://www.shapeways.com/create

en klaar is kees ;)

(ik heb het zelf nog nooit gebruikt, dus kan zijn dat het iets minder eenvoudig is dan dat, maar deze weg zou je kunnen bewandelen natuurlijk)
Is te proberen inderdaad, maar vraag me af of die dingen niet gewoon te koop zijn ergens.
In de zin van niet 3d geprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00
HMaster_II schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

Ik zei het toch! Voor dit soort eenvoudige dingen zijn die 3D-printers echt een geweldige uitkomst. In plaats van 100 dollar van een of ander megalomaan bedrijf kost het je dan nog slechts een paar cent aan plastic (en eventueel verzendkosten als je het buitenshuis laat printen). Lang leve de technologie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Jerrythafast schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:51:
[...]

Ik zei het toch! Voor dit soort eenvoudige dingen zijn die 3D-printers echt een geweldige uitkomst. In plaats van 100 dollar van een of ander megalomaan bedrijf kost het je dan nog slechts een paar cent aan plastic (en eventueel verzendkosten als je het buitenshuis laat printen). Lang leve de technologie :Y)
Iemand die een 3D Printer heeft en er een aantal tegen betaling wil printen?
Natuurlijk wel een normaal prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
djkavaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:27:
[...]

Iemand die een 3D Printer heeft en er een aantal tegen betaling wil printen?
Natuurlijk wel een normaal prijsje.
Geen idee wat het gaat kosten maar je kunt eens via https://www.3dhubs.com/ proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
m3gA schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:03:
[...]

Geen idee wat het gaat kosten maar je kunt eens via https://www.3dhubs.com/ proberen?
Als ik vlug kijk, dan heb je er daar al een (voor 8 kabels) voor nog geen 3 euro, (2,50 setup en 48 cent materiaal).

[ Voor 2% gewijzigd door 3ssen op 11-10-2016 09:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
3ssen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

Als ik vlug kijk, dan heb je er daar al een (voor 8 kabels) voor nog geen 3 euro, (2,50 setup en 48 cent materiaal).
Interessant, heb er een uit gouda gevonden, lekker dichtbij en laat hem eens wat maken. Ben benieuwd.

Order geplaatste, betaald en wordt z.s.m. geproduceerd. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Kavaa op 11-10-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Laatst online: 18:55
djkavaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

Interessant, heb er een uit gouda gevonden, lekker dichtbij en laat hem eens wat maken. Ben benieuwd.

Graag uitgebreid reviewen, want ik denk, dit topic te lezen, dat er meerdere Tweakers belang hebben bij een Comb. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door HMaster_II op 11-10-2016 12:25 . Reden: typos ]

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Ik zal vanavond de printer eens bovenstaande ontwerp laten printen, kan hier zelf met een meterkast vol kabels goed gebruik van maken. Ik zal even laten weten wat het ontwerp doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
[...]

Ik zag dat als je er meerdere laat maken het per stuk bijna niks meer kost. Als ze bevallen ga ik eens kijken of ik er ook een paar laat printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:56
[...]

Ben benieuwd, heb interesse dus hoop op een goeie review :P !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
m3gA schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:22:
[...]

Ik zag dat als je er meerdere laat maken het per stuk bijna niks meer kost. Als ze bevallen ga ik eens kijken of ik er ook een paar laat printen.
Klopt dit is mijn order momenteel:

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/WOPm+

Ze zijn nu aan het printen, geen idee wanneer ik ze op kan halen maar ik laat het wel even weten wanneer ik ze heb.
Ik moet ook even kijken wanneer het bij mij schikt om ze op te halen >:)
Ben echt benieuwd.
Geen idee ook of van die order nog een Fee naar het platform gaat. Daarom heb ik ook gekozen voor ophalen, kijken of ik een dealtje kan maken.
Als dit goed gaat ga ik er wel 100 van elk bestellen. Om alles overal te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:35
Dacht ik vandaag mooi even 2 kabels per loze leiding te kunnen trekken in mijn nieuwbouw huis, blijkt dat de bouwer het laatste stukje van de loze leiding (van vloer naar wcd, ca 25cm) gebruik heeft gemaakt van flexibele buis i.p.v. 19mm buis zoals de rest van de leiding. :'(

2x de Digitus CAT 7 S-FTP kabel die ik had gekocht met buitendiameter 7,5mm gaat dus niet passen in flexbuis van 12mm inwendig.

Wie weet wat ik het beste kan doen? Muur openbreken om 25cm buis te vervangen is geen optie :+

Het zou in theorie passen als ik de laatste 25cm van de CAT7 kabel de kunststof huls strip, maar dit lijkt mij niet bevorderlijk voor het functioneren van de kabel. Dus ik dacht zelf om dunnere kabel aan te schaffen, wel graag hoger dan CAT5e, stug, 100% koper.
2x de draka UC400 Cat.6 U/UTP met buitendiameter 5,3mm zal wel moeten passen, echter alleen haspel van 500m..
Weet iemand of er nog meer kabels zijn met max buitendiameter van 5,5mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 17:06
Chic schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:10:
Dacht ik vandaag mooi even 2 kabels per loze leiding te kunnen trekken in mijn nieuwbouw huis, blijkt dat de bouwer het laatste stukje van de loze leiding (van vloer naar wcd, ca 25cm) gebruik heeft gemaakt van flexibele buis i.p.v. 19mm buis zoals de rest van de leiding. :'(

2x de Digitus CAT 7 S-FTP kabel die ik had gekocht met buitendiameter 7,5mm gaat dus niet passen in flexbuis van 12mm inwendig.

Wie weet wat ik het beste kan doen? Muur openbreken om 25cm buis te vervangen is geen optie :+

Het zou in theorie passen als ik de laatste 25cm van de CAT7 kabel de kunststof huls strip, maar dit lijkt mij niet bevorderlijk voor het functioneren van de kabel. Dus ik dacht zelf om dunnere kabel aan te schaffen, wel graag hoger dan CAT5e, stug, 100% koper.
2x de draka UC400 Cat.6 U/UTP met buitendiameter 5,3mm zal wel moeten passen, echter alleen haspel van 500m..
Geld terug eisen van de bouwer en met dat geld kun je die 500 meter haspel wel kopen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Twee normale cat6 krijg je ook wel door die 25 cm flexibele buis, zeker als die ook gewoon 3/4 is.

Ik heb in thuis door een stuk van 6m 5/8 buis een coaxkabel (koka 799) en een utp cat 6 kabel getrokken.
Viel niet mee maar is toch gelukt.

CAT 7 is toch onzin voor thuis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Hiero 4 stuks cat 6 van draka in een 3/4 buis van 3.5 mtr lang. Zit alleen geen bocht in.2 cat6 gaat makkelijk in een 3/4 buis.ook in een flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:35
Ben(V) schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:33:
Twee normale cat6 krijg je ook wel door die 25 cm flexibele buis, zeker als die ook gewoon 3/4 is.

Ik heb in thuis door een stuk van 6m 5/8 buis een coaxkabel (koka 799) en een utp cat 6 kabel getrokken.
Viel niet mee maar is toch gelukt.

CAT 7 is toch onzin voor thuis gebruik.
Het gaat om 5/8 flexbuis.
Wanddikte hiervan is nog dikker dan van 5/8 rechte buis. Dus wellicht dat het jou daarom toch gelukt is Ben(V), of had je ook 5/8 flex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
Flexbuis wordt je niet vrolijk van..., weet niet of je daar de combi utp en cat6 door krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Chic schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:04:
[...]

Het gaat om 5/8 flexbuis.
Wanddikte hiervan is nog dikker dan van 5/8 rechte buis. Dus wellicht dat het jou daarom toch gelukt is Ben(V), of had je ook 5/8 flex?
Ik had over de hele lengte flexbuis, die ook nog op drie plaatsen in een strakke bocht lag, maar cat6 is behoorlijk wat beter te doen als cat7.
Wel met twee mensen werken anders lukt het nooit en eventueel een bus van dat special kabeltrek smeermiddel kopen.
Absoluut geen zeep of vet gebruiken dan metsel je de hele buis dicht, dat speciale spul verdampt gewoon weer maar werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Chic schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:10:

S/FTP cat6 is volgens mij dunner dan de normale cat6 vanwege crosstalk, bij normale moet er wat ruimte tussen zitten als ik het me goed herinner.

Have fun :P
djkavaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:22:
[...]

Klopt dit is mijn order momenteel:

[afbeelding]

Ze zijn nu aan het printen, geen idee wanneer ik ze op kan halen maar ik laat het wel even weten wanneer ik ze heb.
Ik moet ook even kijken wanneer het bij mij schikt om ze op te halen >:)
Ben echt benieuwd.
Geen idee ook of van die order nog een Fee naar het platform gaat. Daarom heb ik ook gekozen voor ophalen, kijken of ik een dealtje kan maken.
Als dit goed gaat ga ik er wel 100 van elk bestellen. Om alles overal te organiseren.
Ik koop een rol velcro, kan ik er wel 5 voor halen en dan doe ik zeker 10x zoveel. Wat is het voordeel van deze dingen??

[ Voor 24% gewijzigd door Nox op 15-10-2016 01:00 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Heb je toevallig ook een overzichtje met 10 inch poe switches?

Verder dan: https://netwerkproducten....e-gsd-804p-p-4239800.html kom ik helaas niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ik heb weer een nieuwe video over het huis. Of nou ja, voornamelijk over wat voor netwerk kabel je in je huis kunt gebruiken en de verschillen tussen de vele kabels die op dit moment verkrijgbaar zijn.

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van denken! Zoals ik de video al begin, er is veel controversie over dit onderwerp, de een geeft aan dat je gek bent als je nog CAT5e gebruikt terwijl de ander juist precies het tegenover gestelde zegt. Hoe dan ook, mijn standpunt lijkt me duidelijk in de video (Wat mijn persoonlijke keuzes zijn komt ergens rond 13:00 minuten) maar ik heb getracht de video zo neutraal mogelijk te houden en vooral informatie te bieden en niet zozeer te vertellen wat je MOET nemen.

Zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar jullie mening!

Zoals altijd is er ook een gekoppelde blog post op mijn blog! Deze kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Cat-5e is 100 MHz
Cat-6 is 250 MHz
Cat-6a is 500MHz
Cat-7 is 600 MHz
Cat-7a is 1000 MHz
Cat-8 is 1600 MHz

Nu lijkt Cat-7 alleen geen standaard te zijn volgens de TIA/EIA-568 standaard.
Cat8 wel weer: ANSI/TIA-568-C.2-1 "Specifications for 100 Ω Category 8 Cabling"

802.3bz is de specificatie voor 2.5/5.0 gbps over koper.
Wikipedia: 2.5GBASE-T and 5GBASE-T
Je heb dan 100/250 MHz gecertificeerde kabels nodig.

De alliantie voor de ontwikkeling (NBase-T) is hier te vinden: http://www.nbaset.org/

Het is denk ik wachten op soho producten. Als je bij Cisco (Niet echt Soho) kijkt noemen ze het: Cisco Catalyst Multigigabit Technology, maar als ik het zo lees lijkt het haast dat ze het toepassen voor 802.11ac Wave 2 waarbij je niet meer genoeg hebt aan 1 gigabit verbinding.

10 gigEthernet is helaas nog veel te duur. Ik heb het tussen file servers en PC zitten met Direct Attach kabels (sfp+) Kabels zijn te betalen, op ebay de NIC kaarten ook nog wel, maar de switches zijn nog steeds duur (100€ per 10ge poort)

Deze is wel goedkoper )12 poorten voor 700€): pricewatch unsorted: Ubiquiti EdgeSwitch 16, 12 SFP+ Ports, 4 RJ45 Ports, ES-...

[ Voor 28% gewijzigd door jacovn op 20-10-2016 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:54
Quindor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:12:
Ik heb weer een nieuwe video over het huis. Of nou ja, voornamelijk over wat voor netwerk kabel je in je huis kunt gebruiken en de verschillen tussen de vele kabels die op dit moment verkrijgbaar zijn.

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van denken! Zoals ik de video al begin, er is veel controversie over dit onderwerp, de een geeft aan dat je gek bent als je nog CAT5e gebruikt terwijl de ander juist precies het tegenover gestelde zegt. Hoe dan ook, mijn standpunt lijkt me duidelijk in de video (Wat mijn persoonlijke keuzes zijn komt ergens rond 13:00 minuten) maar ik heb getracht de video zo neutraal mogelijk te houden en vooral informatie te bieden en niet zozeer te vertellen wat je MOET nemen.

Zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar jullie mening!

[video]

Zoals altijd is er ook een gekoppelde blog post op mijn blog! Deze kun je hier vinden.
Interessant filmpje! Zijn er ook patchpanelen voor CAT7? Of moet je dit zelf ook weer met keystones doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Luuk84 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:56:
[...]

Interessant filmpje! Zijn er ook patchpanelen voor CAT7? Of moet je dit zelf ook weer met keystones doen?
Alleen met keystones volgens mij. Maar die gaan in keystone patch panelen. Zowel 19" als voor in de muur.

[ Voor 12% gewijzigd door jacovn op 20-10-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

CAT7 is nog een beetje lastig. Er zijn (voor zover ik weet) geen echte officiele CAT7 keystones voor RJ45. Ik ben dan ook van plan om er "voor nu" CAT6A 600Mhz keystones op te zetten. Dat maakt alles tot max 100 meter geschikt voor 10 Gigabit.

Als er in de toekomst oplossingen komen voor 40 Gigabit (korter dan 100m aangezien daarvoor CAT8 nodg is) dan kan ik die altijd nog op de 1200Mhz CAT7 kabel zetten die ik nu heb. Je hebt geloof ik 1600Mhz nodig voor 40 Gigabit tot 100 meter dus met 1200Mhz zouden kortere lengtes wel moeten werken.

Ik heb de CAT7 kabel ook deels voor andere toepassingen dan netwerk connecties zoals HDMI over Ethernet en KVM, etc.

Naast keystones heb je ook speciale pluggen voor hogere bandbreedte connecties. Deze zijn echter niet compatible met standaard netwerk aansluitingen. Voor 10 Gigabit heb je ook super dure (10 euro per stuk) RJ45 pluggen, beetje duur, maar er zal vast een toepassing voor zijn!

[ Voor 23% gewijzigd door Quindor op 20-10-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Rj45 connectors zullen nooit Cat 7 gecertificeerd worden, de afstsnd tussen de connectors is daar te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
de cat 7 word een hele andere connector: http://handheldpyrometer.com/cat-7-connector .het is de connector met de gele kabel.Je ziet de scheidingen van de aderparen.word weer een hoop verloopjes maken naar rj45 ,ner zoals vroeger met 110 blokken naar rj45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
hier nog wat linkjes over cat 7 kabels en connectoren : http://www.americanteledata.com/cat7cable.htm http://www.cabling.datwyl...tera-4p-2p-1p-and-1p.html http://www.bluehelix.co.uk/Product.aspx?id=844

[ Voor 4% gewijzigd door vincedd op 20-10-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is maar een optie, voor hetzelfde geld wordt het deze.

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Tera_steckverbinder.JPG

De standaard is nog niet vastgesteld

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 20-10-2016 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Wanneer komen de foto's weer?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Sorry, mijn nieuwbouwhuis staat nog steeds in de stijgers :/ Nog 1.5 maand hoop ik.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

vincedd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:01:
de cat 7 word een hele andere connector: http://handheldpyrometer.com/cat-7-connector .het is de connector met de gele kabel.Je ziet de scheidingen van de aderparen.word weer een hoop verloopjes maken naar rj45 ,ner zoals vroeger met 110 blokken naar rj45.
Niet helemaal waar, maar het nieuws hierover is nog wel zeer recent. Er komen varianten van 40 Gigabit bekabeling via de standaard RJ45 / 8P8C connector die we kennen. Daarmee is het dus backward compatbile met het stekkertje die we allemaal gebruiken.
40GBASE-T
40GBASE-T is a port type for 4-pair balanced twisted-pair Cat.8 copper cabling up to 30 m defined in IEEE 802.3bq.[31] IEEE 802.3bq-2016 standard was approved by The IEEE-SA Standards Board on June 30, 2016.[32]
En als we bij CAT8 kijken dan zijn daar 2 varianten in, waarvan 1tje met de RJ45 connector die we nu allemaal gebruiken.
Class I channel (Category 8.1 cable): minimum cable design U/FTP or F/UTP, fully backward compatible and interoperable with Class EA (Category 6A) using 8P8C connectors
Class II channel (Category 8.2 cable): F/FTP or S/FTP minimum, interoperable with Class FA (Category 7A) using 8P8C or TERA/GG-45/ARJ-45 connectors

Also in March 2013, technical recommendation TIA TR42.7 defined that 40GBASE-T will require a new cabling system defined to at least 1.6 GHz and up to 2 GHz, currently called Category 8, which will use the standard 8P8C connector.[9]

Category 8 should be fully backward compatible with Category 6A and below, and will be covered by ANSI/TIA-568-C.2-1 "Specifications for 100 Ω Category 8 Cabling".[10]
Oftewel je zult kabels nodig hebben die 2000Mhz (2Ghz!) kunnen dragen maar als je die hebt zul je 40 Gigabit over 8P8C kunnen transporteren. Er staat niet helemaal bij met wat voor lengte, ik hoop persoonlijk tot 100 meter zodat ik met mijn 1200Mhz kabel bijvoorbeeld nog 30 of 40 meter kan halen! Maar we gaan het zien.

In het begin was 10 Gigabit ook gelimiteerd en moeilijk, dat is tegenwoordig allemaal "opgelost". Ik verwacht dat over 10 jaar (of hoe lang dan ook) hetzelfde ook met 40 Gigabit zal gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Quindor op 20-10-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Alleen voor thuisgebruik is 40 gigabit ethernet een beetje veel.
Ik kan nog niet eens een 10 gigabit link vullen met een raid-z2 volume van 10 * 7200 rpm discs copy naar net zo'n ander volume in een andere server. Dat topt dan op 880 MB/sec terwijl boven de 1000 mogelijk zou moeten zijn. Met 10 stuks ssd zal het minder een issue zijn.. :)
Dan kopieer je overigens 20TB volumes in een uur of 6 over.

Waar ik werk hebben we wel 100 gigabit ethernet operationeel, maar dat is in een mpls core van een grote service provider.
Je ziet ook die koppelingen naar Internet exchanges steeds meer komen.

[ Voor 5% gewijzigd door jacovn op 20-10-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

jacovn schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:10:
Alleen voor thuisgebruik is 40 gigabit ethernet een beetje veel.
Ik kan nog niet eens een 10 gigabit link vullen met een raid-z2 volume van 10 * 7200 rpm discs copy naar net zo'n ander volume in een andere server. Dat topt dan op 880 MB/sec terwijl boven de 1000 mogelijk zou moeten zijn. Met 10 stuks ssd zal het minder een issue zijn.. :)
Dan kopieer je overigens 20TB volumes in een uur of 6 over.

Waar ik werk hebben we wel 100 gigabit ethernet operationeel, maar dat is in een mpls core van een grote service provider.
Je ziet ook die koppelingen naar Internet exchanges steeds meer komen.
Oh, ik zeg ook zeker niet dat de komende 10 jaar, 40 Gigabit voor thuis gebruik normaal gaat worden. Van 10 Gigabit hoop ik wel (Zoals ik in het filmpje al zeg) dat het nu eindelijk wat sneller zal gaan vanwege de tussen standaarden van 2,5Gbit en 5Gbit. Dat maakt automatisch poorten die alle drie aankunnen en servers die met 10Gbit zijn verbonden noodzakelijk en daarmee dus ook meer massa productie en lagere prijzen.

Maar, waar we nu RAID arrays hebben (Draai zelf ook een ZFS storage doos) met mechanische disken is het niet ondenkbaar dat over 10 jaar we hetzelfde hebben maar dan met SSD's die per stuk gemakkelijk 500MB/sec doen (dat doen ze nu al). Dus daar een beetje op voorbereid zijn, kan geen kwaad naar mijn mening. Of laat ik het anders zeggen, als ik nu kabel in de muur kan trekken die ik mogelijk niet hoef te vervangen voor 10 Gbit en 40 Gbit, vind ik dat een goede keuze, ondanks de (30% a 40% meer prijs). Maar zoals ik ook al in het filmpje aangeef, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. :)

Pagina: 1 ... 9 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2