Je kunt ook niet zeggen dat het niet zo is (40GE in 10 jaar standaard) aan de andere kant, dus ik deel je mening wel dat je wellicht beter die 30% nu kan investeren.
Ik zit er zelf straks ook mee voor ons nieuwe huis.
Leidingen voor cameras heb ik nu cat-6 die eenzijdig een aangegoten stekker hebben zodat het buiten niet een issue krijgen en binnen in een cat-6 keystone. Gaat dan maar 100 mbps verbinding over.
Maar interne verbindingen zou ik ook liever op cat-7 maken voor de afscherming zoals jij ook uitgelegd hebt. Alleen zit je met de overgang naar de keystone met het zwakste punt qua afscherming en instraling wellicht.
Niet alles termineren in de meterkast is wellicht slim, daar heb je denk ik meeste kans op vervuiling.
Hangt nu wifi ap, dect zender, lopen "hoge" stromen, ranzige beltrafo etc.
Ik zit er zelf straks ook mee voor ons nieuwe huis.
Leidingen voor cameras heb ik nu cat-6 die eenzijdig een aangegoten stekker hebben zodat het buiten niet een issue krijgen en binnen in een cat-6 keystone. Gaat dan maar 100 mbps verbinding over.
Maar interne verbindingen zou ik ook liever op cat-7 maken voor de afscherming zoals jij ook uitgelegd hebt. Alleen zit je met de overgang naar de keystone met het zwakste punt qua afscherming en instraling wellicht.
Niet alles termineren in de meterkast is wellicht slim, daar heb je denk ik meeste kans op vervuiling.
Hangt nu wifi ap, dect zender, lopen "hoge" stromen, ranzige beltrafo etc.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase