Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Je kunt ook niet zeggen dat het niet zo is (40GE in 10 jaar standaard) aan de andere kant, dus ik deel je mening wel dat je wellicht beter die 30% nu kan investeren.
Ik zit er zelf straks ook mee voor ons nieuwe huis.
Leidingen voor cameras heb ik nu cat-6 die eenzijdig een aangegoten stekker hebben zodat het buiten niet een issue krijgen en binnen in een cat-6 keystone. Gaat dan maar 100 mbps verbinding over.
Maar interne verbindingen zou ik ook liever op cat-7 maken voor de afscherming zoals jij ook uitgelegd hebt. Alleen zit je met de overgang naar de keystone met het zwakste punt qua afscherming en instraling wellicht.
Niet alles termineren in de meterkast is wellicht slim, daar heb je denk ik meeste kans op vervuiling.
Hangt nu wifi ap, dect zender, lopen "hoge" stromen, ranzige beltrafo etc.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:23
djkavaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:22:
[...]

Klopt dit is mijn order momenteel:

[afbeelding]

Ze zijn nu aan het printen, geen idee wanneer ik ze op kan halen maar ik laat het wel even weten wanneer ik ze heb.
Ik moet ook even kijken wanneer het bij mij schikt om ze op te halen >:)
Ben echt benieuwd.
Geen idee ook of van die order nog een Fee naar het platform gaat. Daarom heb ik ook gekozen voor ophalen, kijken of ik een dealtje kan maken.
Als dit goed gaat ga ik er wel 100 van elk bestellen. Om alles overal te organiseren.
En, al wat ontvangen van die 3D prints? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 12:42
thomasv schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

En, al wat ontvangen van die 3D prints? Ben benieuwd!
Heb ze toevallig gisteren opgehaald.

Mooi spul alleen had hij dus net iets dunnere kabels als ik heb.
Ze snijden nu een beetje in de kabel.
Maar deze kan ik zo een beetje vijlen zodat de scherpe randjes er vanaf zijn.
En de maat verder is goed mag echt 1mm meer ruimte in zitten maar verder perfect spul.

Zie hier:

http://d.pr/i/13pl8+

http://d.pr/i/xfEF+

http://d.pr/i/14VlZ+

http://d.pr/i/XBqA+

Even linkjes gemaakt. Als je foto's post, resize dan, of link naar de fullres fotos. Denk aan de mobiele medeGOTter!

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 28-10-2016 21:54 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:23
djkavaa schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:04:
[...]

En de maat verder is goed mag echt 1mm meer ruimte in zitten maar verder perfect spul.

Zie hier:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool, das goed nieuws. Onthouden voor als ik het een keer nodig heb! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.J. van Rijst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11
Mooi spul, hoe kom ik aan dat adres om hier ook een bestelling over te maken

[quote]djkavaa schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:04:
[...]

Zie hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
F.J. van Rijst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:39:
Mooi spul, hoe kom ik aan dat adres om hier ook een bestelling over te maken

[quote]djkavaa schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:04:
[...]

Zie hier:
Heb het via 3dhubs.com gedaan zijn gewoon mensen door heel nederland die zich hebben aangemeld kies er dus een welke je aanspreekt etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.J. van Rijst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11
Bedankt, maar snap er niet veel van. Moet ik iets doen op die 3dbhubs? Ik kom alleen maar diverse links tegen van personen, en niet waar je het over heb zoals het voorbeeld over die cable runners.
groeten
djkavaa schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:37:
[...]

Heb het via 3dhubs.com gedaan zijn gewoon mensen door heel nederland die zich hebben aangemeld kies er dus een welke je aanspreekt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
F.J. van Rijst schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:38:
Bedankt, maar snap er niet veel van. Moet ik iets doen op die 3dbhubs? Ik kom alleen maar diverse links tegen van personen, en niet waar je het over heb zoals het voorbeeld over die cable runners.
groeten

[...]
Via 3d hubs kan je iemand zoeken die voor jou je tekening wilt printen voor een vergoeding. De tekening zelf zal je of van een andere site moeten halen of zelf moeten maken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Downloader_NL schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Via 3d hubs kan je iemand zoeken die voor jou je tekening wilt printen voor een vergoeding. De tekening zelf zal je of van een andere site moeten halen of zelf moeten maken.
Klopt je upload dus die tekeningen, en dan kies je een persoon uit die ze voor je gaat printen 3dHub weet dan wat de prijs is en laat die aan je zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 11:07
djkavaa schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:37:
[...]

Welk materiaalkeuze heb je gedaan om te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
m3gA schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:58:
[...]

Welk materiaalkeuze heb je gedaan om te printen?
PLA Dacht ik... Het is niet erg flexibel en alsnog stevig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-10 22:37

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Na vele mooie netwerk gezien te hebben, laat ik nu mijn eigen LAN zien.
Hopelijk vinden jullie het ook wat... vast wel. :), het is in elk geval erg netjes.

En dan komen nu de foto's:

LAN4 - meterkast rechts

Hier zien we de meterkast (dat was vast al duidelijk), van links naar rechts en van boven naar beneden:
  • De Qnap TS453A met twee keer WD red 3 TB en een Samsung 850 pro 256 GB.
  • De groepen kast van Hager (is niet echt LAN)
  • De Experia v10 van KPN, glasvezel 500/500mbit.
  • Het patchpaneel met de aansluitingen naar de kamers, zie andere latere foto. Het meeste is cat6.
  • Een Netgear GS105E, deze kon ik gratis van KPN krijgen. Wordt later misschien nog vervagen door een TP-Link SG2008
  • De gast-wifi router, die twee zwarte sprieten achter de laptop. Het is een D-Link DIR-605L
  • Een oude Dell laptop, hierop staan netwerktools, die zitten dan niet in de weg op de pc. Ik heb er een mooi houdertje voor gemaakt, hierdoor kan de deur ook nog netjes dicht. ;)
LAN6 - meterkast links

Hier zien wij de andere kant van de meterkast met ook de NT van KPN/Reggerfiber. Ik ga misschien ook nog extra plankjes onder de nas maken.

LAN1 - netwerkkabel eigenschappen

Dit zijn de eigenschappen van de kabels en een legenda van de kleuren.

LAN2 - aansluiting muur

Dit is de aansluiting bij de piano, bestaande uit een cat3 en een cat5e keystone voor de telefoon en printer.

LAN3 - achter tv

Dit is achter de tv, niet echt LAN, maar wel netjes weggewerkt. Met helemaal rechts op de foto het kastje van KPN.

LAN5 - kabel naar airport

Dit is achterop de kast die je op de vorige foto ziet. Ook weer netjes afgewerkt, hierop staan de Airport Extreme en de Phillips Hue Bridge.

Ik hoop nu ook een bijdrage geleverd te hebben aan dit topic. Ik hoor graag jullie reacties. _/-\o_

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:05
Netjes hoor! Ziet er goed uit.

Ik heb de aannemer de meterkast breder laten maken voor onze nieuwe woning. In onze meterkast komt een deur van 93cm ipv de normale 73. Net iets makkelijker wegwerken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

JaMaaT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:51:
Netjes hoor! Ziet er goed uit.

Ik heb de aannemer de meterkast breder laten maken voor onze nieuwe woning. In onze meterkast komt een deur van 93cm ipv de normale 73. Net iets makkelijker wegwerken allemaal.
Dat is wel slim. Ik ben in mei begonnen met het netwerk, nu staat get huis er al 10 jaar, vroeger zijn er geen loze extra leidingen aangelegd, dus het moet allemaal met gaten door de muur en achter plinten. Dan mag ik mijn creativiteit gebruiken. :) :)

Bij een nieuw huis in elk geval meer loze leidingen, schilt een hoop gedoe. ;)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
We moeten nog naar de installateur. Afhankelijk wat de kosten precies zijn komen er hier ook heel wat loze leidingen.

Sowieso 2 op zolder, elke slaapkamer 1, keuken 1 en kamer 2.

En dan heb ik het alleen over netwerkkabels. Er komen ook nog diverse loze leidingen voor de screens/rolluiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

JaMaaT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:56:
We moeten nog naar de installateur. Afhankelijk wat de kosten precies zijn komen er hier ook heel wat loze leidingen.

En dan heb ik het alleen over netwerkkabels. Er komen ook nog diverse loze leidingen voor de screens/rolluiken.
Dat zijn geen loze leidingen, dat zijn gewoon leidingen voor netwerkkabels. :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Voor de installateur is het een loze leidingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

JaMaaT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:56:

Als ik 10 jaar geleden wist dat bedraad internet zo belangrijk is en dat wifi de wensen overlaat, hadden we ook een loze leiding naar elke kamer. Voor een volgend huis naar elke kamer een of meerdere loze leidingen.

Als het kan zou ik (een gedeelte van de leidingen) als 19 mm laten aanleggen, dan heb je meer mogelijkheid later met dikkere kabels. 2 cat6 ftp kabels gaan moeilijk door een 16mm buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Nou ja, ons huis is straks ook af, en (doordat ik dit topic niet heb bekeken voordat ik alles kon aangeven) moet ik er nog achter komen hoe dik de loze leidingen zijn (schijnt dat standaard nog steeds 5/8e is?)

Gelukkig wel nog het idee gehad dat loze leidingen altijd handig zouden kunnen worden, dus ze liggen er wel, alleen is het even de vraag wat er nou precies door gaat komen (coax + audio kabels .. grmbl)

Het is lastig om te weten te komen hoeveel kabels er nou door bepaalde buisjes kunnen komen, evt. over 2 maanden een foto van de meterkast, maar je opmerking over cat6 kabel doet me weer doomdenken (mischien had je het over S/FTP cat6 ...) (sowieso op websites weinig info over diameter)

Ik vond de videos van die blogpost best ok, nou ga ik zelf waarschijnlijk niet voor cat7(a), maar er werd redelijk duidelijk uitgelegd hoe/wat, voor mensen die een nieuwbouw huis kopen, vraag op een gegeven moment over de pijpjes :)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

yamAUchi schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 05:19:
Nou ja, ons huis is straks ook af, en (doordat ik dit topic niet heb bekeken voordat ik alles kon aangeven) moet ik er nog achter komen hoe dik de loze leidingen zijn (schijnt dat standaard nog steeds 5/8e is?)
Ja, standaard in inderdaad nog steeds 16 mm (5/8) buis.
Gelukkig wel nog het idee gehad dat loze leidingen altijd handig zouden kunnen worden, dus ze liggen er wel, alleen is het even de vraag wat er nou precies door gaat komen (coax + audio kabels .. grmbl)

Het is lastig om te weten te komen hoeveel kabels er nou door bepaalde buisjes kunnen komen, evt. over 2 maanden een foto van de meterkast, maar je opmerking over cat6 kabel doet me weer doomdenken (mischien had je het over S/FTP cat6 ...) (sowieso op websites weinig info over diameter)
De kabel die ik gebruikt heb, komt van www.netwerkproducten.com. Ik heb ook de utp kabel van ze, daar passen wel twee door een buis. En de rest voor het netwerk, zoals wanddozen en keystones.
Ik vond de videos van die blogpost best ok, nou ga ik zelf waarschijnlijk niet voor cat7(a), maar er werd redelijk duidelijk uitgelegd hoe/wat, voor mensen die een nieuwbouw huis kopen, vraag op een gegeven moment over de pijpjes :)
Goed idee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 29-10-2016 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vince22 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:44:
In november is het zover, ik ga (weer) verhuizen!
Mijn huidige minipatchkast ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Wat je ziet:
* Aerohive AP121 (erbovenop)
* Digitus 12-poorts Cat5e 10 inch patchpaneel
* Rangeerpaneeltje
* HP 1410 16 poorts Gbit switch
* Omgedraaide verdeelstekker

Aangezien ik nu alles heb aangesloten met Cat5e, ga ik straks alles met Cat6 bekabelen en afmonteren.
Wat ik geleerd heb in de afgelopen vier jaar is dat ik bij de tv toch behoefte heb aan minimaal 4 aansluitingen (tv, ps4, settopbox, receiver), maar liefst meer. De rest van de ruimtes kan bij mij ruim volstaan aan 1-2 netwerkaansluitingen met daarbij coax, dus ik denk dat ik in het volgende huis zo veel mogelijk een combi-aansluiting maak.
Voor achter de tv was mijn oog gevallen op deze badboy van Gira:
https://www.elektroshop.n...-wit-glanzend-569803.html
[afbeelding]
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe moet je deze afmonteren, aangezien hier geen keystones inzitten zo te zien. Met deze zou ik op de plek waar ik normaal 2x2 aansluitingen zou doen, 2x4 aansluitingen maken, hoe ideaal is dat bij de tv!?
Mooie set man! Die indeling ziet er goed uit. Komen je kabels vanuit boven of onder? Ik denk dat ik ze straks vanuit onder laat komen en daarom dezelfde opstelling in reverse ga zetten.

Kwam die HP switch ook met een 10" rack mount kit? Het is nog best een uitdaging om een 10" switch te vinden die ook in een 10" rack past met een mount kit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-10 19:51
JPtjeeNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Mooie set man! Die indeling ziet er goed uit. Komen je kabels vanuit boven of onder? Ik denk dat ik ze straks vanuit onder laat komen en daarom dezelfde opstelling in reverse ga zetten.

Kwam die HP switch ook met een 10" rack mount kit? Het is nog best een uitdaging om een 10" switch te vinden die ook in een 10" rack past met een mount kit. :)
Vaak kan je de 19" beuges bij een 10" switch los halen en andersom monteren voor 10" montage. Dus de lange zijde aan de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ro3lie schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Vaak kan je de 19" beuges bij een 10" switch los halen en andersom monteren voor 10" montage. Dus de lange zijde aan de switch.
Ooh op die manier. Ja dat zou handig zijn! Ken je een product waarbij dat het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:01:
Na vele mooie netwerk gezien te hebben, laat ik nu mijn eigen LAN zien.
Hopelijk vinden jullie het ook wat... vast wel. :), het is in elk geval erg netjes.

En dan komen nu de foto's:

[afbeelding]

Hier zien we de meterkast (dat was vast al duidelijk), van links naar rechts en van boven naar beneden:
  • De Qnap TS453A met twee keer WD red 3 TB en een Samsung 850 pro 256 GB.
  • De groepen kast van Hager (is niet echt LAN)
  • De Experia v10 van KPN, glasvezel 500/500mbit.
  • Het patchpaneel met de aansluitingen naar de kamers, zie andere latere foto. Het meeste is cat6.
  • Een Netgear GS105E, deze kon ik gratis van KPN krijgen. Wordt later misschien nog vervagen door een TP-Link SG2008
  • De gast-wifi router, die twee zwarte sprieten achter de laptop. Het is een D-Link DIR-605L
  • Een oude Dell laptop, hierop staan netwerktools, die zitten dan niet in de weg op de pc. Ik heb er een mooi houdertje voor gemaakt, hierdoor kan de deur ook nog netjes dicht. ;)
[afbeelding]

Hier zien wij de andere kant van de meterkast met ook de NT van KPN/Reggerfiber. Ik ga misschien ook nog extra plankjes onder de nas maken.

[afbeelding]

Dit zijn de eigenschappen van de kabels en een legenda van de kleuren.

[afbeelding]

Dit is de aansluiting bij de piano, bestaande uit een cat3 en een cat5e keystone voor de telefoon en printer.

[afbeelding]

Dit is achter de tv, niet echt LAN, maar wel netjes weggewerkt. Met helemaal rechts op de foto het kastje van KPN.

[afbeelding]

Dit is achterop de kast die je op de vorige foto ziet. Ook weer netjes afgewerkt, hierop staan de Airport Extreme en de Phillips Hue Bridge.

Ik hoop nu ook een bijdrage geleverd te hebben aan dit topic. Ik hoor graag jullie reacties. _/-\o_
Ziet er netjes uit! Alleen stekkerdoos op stekkerdoos? Zou ik persoonlijk niet doen!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

BaZnGaNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Ziet er netjes uit! Alleen stekkerdoos op stekkerdoos? Zou ik persoonlijk niet doen!
Daar moet inderdaad nog een oplossing voor komen, is nu inderdaad niet ideaal. Ik ga even kijken wat er nog aan gedaan kan worden. Ik denk dat 2 achtvoudige stekkerblokken beter is. Er is alleen maar 1 vrij stopcontact dus daar moeten we het even mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10 18:55
JPtjeeNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Thanks! De kabels komen van boven, de switch kwam geloof ik wel met beugels maar niet met moeren en schroeven (zo uit mn hoofd)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vince22 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Thanks! De kabels komen van boven, de switch kwam geloof ik wel met beugels maar niet met moeren en schroeven (zo uit mn hoofd)
Oké thanks! Cool!

Edit: heb 'm net besteld, thanks nog! :)

[ Voor 7% gewijzigd door JPtjeeNL op 31-10-2016 18:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Ik heb weer een nieuwe video in mijn home networking serie (zijn jullie mij nog niet beu?)!

Er zijn weer een hoop zaken gedaan en we zitten in de eind spurt. Met een beetje mazzel zitten we er nog voor het einde van het jaar in, maar dat gaat spannend worden. Ik kom ook steeds dichterbij wat meer technische zaken te kunnen doen. We hebben inmiddels al wel zo'n 40 a 50 netwerk kabels erin zitten, maar daar komt binnenkort nog een aparte video over!

Vragen of opmerkingen, altijd welkom!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

rally

Deyterra Consultancy

Mooie progressie hoor.

Wat voor internetverbinding krijg je daar? En laat je die dan afmonteren in de meterkast of bij je netwerkaansluitingen?

En als deze in de meterkast komt, heb je dan ook kabels van daar naar je centrale netwerkpunt getrokken?

En hoe monteer je de netwerkkabels af? In een volledige patchkast of in een kleine kast?

Erg interessant en mooi project!

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

rally schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:49:
Mooie progressie hoor.

Wat voor internetverbinding krijg je daar? En laat je die dan afmonteren in de meterkast of bij je netwerkaansluitingen?

En als deze in de meterkast komt, heb je dan ook kabels van daar naar je centrale netwerkpunt getrokken?

En hoe monteer je de netwerkkabels af? In een volledige patchkast of in een kleine kast?

Erg interessant en mooi project!
Thnx!

Op dit moment ligt er in het dorp helaas nog geen fiber. Maar ze hebben wel Ziggo dus ik behoud de 300/30 die ik nu ook heb. Down is dat prima, up zou meer mogen met de 4K youtube filmpjes. ;)

Ziggo modem komt gewoon in de meterkast inderdaad. Kabeltje richting de patchkast en klaar.

De netwerkkabels komen inderdaad in een patchkast die in mijn kantoor komt te hangen. Daar zit een nis waar nu ook alle netwerk kabels uitkomen. In de toekomst meer hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Quindor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:31:
Ik heb weer een nieuwe video in mijn home networking serie (zijn jullie mij nog niet beu?)!

Er zijn weer een hoop zaken gedaan en we zitten in de eind spurt. Met een beetje mazzel zitten we er nog voor het einde van het jaar in, maar dat gaat spannend worden. Ik kom ook steeds dichterbij wat meer technische zaken te kunnen doen. We hebben inmiddels al wel zo'n 40 a 50 netwerk kabels erin zitten, maar daar komt binnenkort nog een aparte video over!

[video]

Vragen of opmerkingen, altijd welkom!
Heel leuk om te zien, heb alles van je gezien😃
Maar wat een kabels zeg. Kan je vertellen waarom je er zoveel nodig denkt te hebben?

Ga straks zelf ook verhuizen en neem per kamer een loze leiding. Woonkamer misschien twee en een kabel naar de overloop. Vrij standaard maar jij hebt er 40/50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

40/50 kabels en ook nog cat7! Wat ga je ermee doen ???!!! Heb je een half serverpark thuis met 40 Gbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

@Wackmack en @T.Kreeftmeijer

Leuk dat jullie het gekeken hebben! Qua kabels telt het naar mijn ervaring nogal snel op.

Elke slaapkamer krijgt bijvoorbeeld 2 pijpjes waarvan ik er nu 1 gevuld heb met 2x netwerk. In sommige kamers heb ik ook nog de 2de pijp in gebruik om bijvoorbeeld aan de gevel een IP camera op te kunnen hangen.

Verder komen er 3 of 4 access-points. 2 beneden, 1tje in de tuin en 1 op zolder. Ik ben een groot voorstander van enkele zwakke access-points in plaats van 1 access-point die alles in zijn 1tje moet regelen.

Dan heb ik inderdaad 2 servers en ben ik vaak nog wel aan het prutsen met meer apparatuur dus een aansluiting hiervoor her en der komt altijd van pas!

Ook wil ik bijvoorbeeld gaan werken met KVM over Ethernet en HDMI over Ethernet, die hebben allemaal weer een eigen poortje nodig!

En als je niet kunt beslissen of je home theater setup aan de eene kant of aan de andere kant van de kamer komt, tjah dan maar naar beide kanten 2 pijpjes met uiteindelijk dus 4 kabels trekken, liever geen switch!

Zo gaat het hard! Maar, liever wat kabels en pijpjes te veel, dan ergens te weinig! Dat is dan ook wel te zien in de uitvoering. :P

Over CAT7 heb ik laatst nog een video gemaakt. Ik investeer liever nu en hoef daarmee de kabel de komende 15 jaar a 20 jaar niet te vervangen dan dat ik over 5 jaar alles moet vervangen om dat ik naar 10Gbit wil. 10 jaar geleden hadden we ook nog geen Gigabit en nu is dat heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Quindor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:18:
. In sommige kamers heb ik ook nog de 2de pijp in gebruik om bijvoorbeeld aan de gevel een IP camera op te kunnen hangen
Zet je dan een boor vanuit een doos zo door de muur heen om buiten te komen ?

Ik ben van plan een pijp door de muur te gaan vragen waar dan een montage beugel voor de camera overheen valt. (Dahua in mijn geval) grote nadeel is dat je dan al van te voren moet kiezen wat waar komt, maar ik heb maar mini ptz cameras gekozen, dan kan ik nog draaien en zoomen.

Ik heb deze beugels ergens op een huis gezien en het ziet er geweldig uit (tenminste vergeleken met de buizen die ik nu over de muur moest trekken)

Maar helemaal met je eens, beter paar buizen te veel dan 1 te weinig. Je komt er anders alleen met veel moeite.

Ook jou opzet van alle kabels ergens anders uit laten komen dan de meterkast heeft wel wat.
Je kunt in een standaard meterkast niet echt makkelijk 2x 24 poorts rangeerpanelen kwijt en nog een switch.
De oplossing met een deur maken in plaats van de blindplaat boven de deur in de meterkast geeft je wel weer wat meer ruimte voor netwerk.

Ik ga er nog maar eens over nadenken. Wil een technische ruimte op 2 hoog, en daar komt ook een 19" rack voor mijn servers. Zou ook de poe switch en midspan units in kunnen komen voor de ip cameras en ir.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

jacovn schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:49:
[...]

Zet je dan een boor vanuit een doos zo door de muur heen om buiten te komen ?

Ik ben van plan een pijp door de muur te gaan vragen waar dan een montage beugel voor de camera overheen valt. (Dahua in mijn geval) grote nadeel is dat je dan al van te voren moet kiezen wat waar komt, maar ik heb maar mini ptz cameras gekozen, dan kan ik nog draaien en zoomen.
Nee nee, ik heb netjes pijpjes in de buitenmuur uit laten komen. Maar deze zitten dicht tegen de dakrand aan dus zijn haast niet te zien vanaf de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Quindor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:18:
@Wackmack en @T.Kreeftmeijer

Leuk dat jullie het gekeken hebben! Qua kabels telt het naar mijn ervaring nogal snel op.
Il had nog niet gekeken, maar alleen evennde omschrijving gelezen. Ik ga nog wel kijken.
Elke slaapkamer krijgt bijvoorbeeld 2 pijpjes waarvan ik er nu 1 gevuld heb met 2x netwerk. In sommige kamers heb ik ook nog de 2de pijp in gebruik om bijvoorbeeld aan de gevel een IP camera op te kunnen hangen.

Verder komen er 3 of 4 access-points. 2 beneden, 1tje in de tuin en 1 op zolder. Ik ben een groot voorstander van enkele zwakke access-points in plaats van 1 access-point die alles in zijn 1tje moet regelen.

Dan heb ik inderdaad 2 servers en ben ik vaak nog wel aan het prutsen met meer apparatuur dus een aansluiting hiervoor her en der komt altijd van pas!

Ook wil ik bijvoorbeeld gaan werken met KVM over Ethernet en HDMI over Ethernet, die hebben allemaal weer een eigen poortje nodig!
Dan heb je veel kabels nodig.
En als je niet kunt beslissen of je home theater setup aan de eene kant of aan de andere kant van de kamer komt, tjah dan maar naar beide kanten 2 pijpjes met uiteindelijk dus 4 kabels trekken, liever geen switch!

Zo gaat het hard! Maar, liever wat kabels en pijpjes te veel, dan ergens te weinig! Dat is dan ook wel te zien in de uitvoering. :P
Mee eens, dan hoef je bij een herinrichting niet met kabelgootjes te gaan werken.
Over CAT7 heb ik laatst nog een video gemaakt. Ik investeer liever nu en hoef daarmee de kabel de komende 15 jaar a 20 jaar niet te vervangen dan dat ik over 5 jaar alles moet vervangen om dat ik naar 10Gbit wil. 10 jaar geleden hadden we ook nog geen Gigabit en nu is dat heel normaal.
Toekomst...
Ik heb voor cat6 gekozen. Cat6 kan 10Gbit aan tot 35 meter. De langste kabel is is van 33 meter. Dus we kunnen nog wel even vooruit. Ik denk zelf dat voor de gewone gebruiker iets als 5Gbit komt en later pas 10Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb in mijn (nieuwbouw) appartement destijds ook in iedere kamer minimaal twee netwerkkabels getrokken, en 1x coax.

Zelfs naar de berging heb ik nog 6 kabels liggen omdat daar mijn server stond en router en alleen daarvoor had ik al 4 verbindingen nodig. Totaal 30 ethernetkabels naar de meterkast.

Helaas indertijd (2008) allemaal CAT5e, maar dat gaat voorlopig nog wel even mee. Maximale kabellengte is 26.5 meter, dus een beetje rek qua snelheid zit er nog wel in.

Mochten we ooit weer een nieuwe woning kopen, dan zou ik ook gaan voor CAT7. Dan is het de komende jaren zeker afgedekt qua performance.

Voorlopig is dergelijke netwerkapparatuur nog onbetaalbaar (voor mij althans)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Zijn er ook enkele inbouw dozen met 4 netwerk aansluitingen? Tot 3 kan ik vinden, maar 4 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 16:09
MeTooPV schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:55:
Zijn er ook enkele inbouw dozen met 4 netwerk aansluitingen? Tot 3 kan ik vinden, maar 4 nog niet.
Zo te zien heeft in ieder geval Gira ze.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 00:48
MeTooPV schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:55:
Gemakkelijker is het om 2 dozen naast elkaar te plaatsen met elk 2 aansluitingen.
Als je al 4 aansluitingen in 1 doos hebt dan moet je zowieso 2 buizen er naar toe leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:36
Allereerst, ik heb geen idee of dit hier hoort of in een eigen topic.

Hoe dan ook, familie van me heeft me gevraagd hun netwerk inzichtelijk te maken. Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk wat door kantoor, prive en gasten wordt gebruikt. Er is geen documentatie of iets aanwezig.

Nu ben ik daar even rond gaan kijken en op hun centrale punt komt een glasvezel lijn binnen, deze gaat naar een firewall / router, deze gaat naar een switch en vandaar gaat hij naar een gastnetwerk.
Echter er liggen nog meer switches op tientallen locaties soms 3 of meer aan elkaar geknoopt. Nu is het enorm veel werk om hier kabels naartoe te graven omdat het best grote afstanden zijn. Dus hier zal ik in eerste instantie niets aan veranderen.
Wel zou ik graag op het centrale punt duidelijkheid willen hebben. Nu lijkt het mij handig om dit te doen doormiddel van een patchpaneel, dan kan er d.m.v. verschillende kleuren kabels duidelijk worden gemaakt wat waar naar toegaat.

De gebruikte apparatuur die ze nu hebben:
-Genexis modem
-Zywall 110
-HP v1910-24G
-GIS-R20

Dit ligt allemaal op elkaar gestapeld zonder rack o.i.d. Graag zou ik een 6U of 8U wall mount bracket + patchpaneel aanschaffen om dit netter af te werken.

1. Is dit de juiste manier van werken, of pak ik het helemaal verkeerd aan?
2. Kunnen de Zywall, HP switch en GIS-R20 allemaal in een patchkast/wallmount bracket. De dozen en alle accesoires zijn er niet meer dus mogelijk moeten er wat rack mount dingen worden aangeschaft.

TL;DR; Hoe maak je een onoverzichtelijk bedrijfsnetwerk inzichtelijk en geordend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Famous Copra schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:10:
Allereerst, ik heb geen idee of dit hier hoort of in een eigen topic.

Hoe dan ook, familie van me heeft me gevraagd hun netwerk inzichtelijk te maken. Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk wat door kantoor, prive en gasten wordt gebruikt. Er is geen documentatie of iets aanwezig.

Nu ben ik daar even rond gaan kijken en op hun centrale punt komt een glasvezel lijn binnen, deze gaat naar een firewall / router, deze gaat naar een switch en vandaar gaat hij naar een gastnetwerk.
Echter er liggen nog meer switches op tientallen locaties soms 3 of meer aan elkaar geknoopt. Nu is het enorm veel werk om hier kabels naartoe te graven omdat het best grote afstanden zijn. Dus hier zal ik in eerste instantie niets aan veranderen.
Wel zou ik graag op het centrale punt duidelijkheid willen hebben. Nu lijkt het mij handig om dit te doen doormiddel van een patchpaneel, dan kan er d.m.v. verschillende kleuren kabels duidelijk worden gemaakt wat waar naar toegaat.

De gebruikte apparatuur die ze nu hebben:
-Genexis modem
-Zywall 110
-HP v1910-24G
-GIS-R20

Dit ligt allemaal op elkaar gestapeld zonder rack o.i.d. Graag zou ik een 6U of 8U wall mount bracket + patchpaneel aanschaffen om dit netter af te werken.

1. Is dit de juiste manier van werken, of pak ik het helemaal verkeerd aan?
2. Kunnen de Zywall, HP switch en GIS-R20 allemaal in een patchkast/wallmount bracket. De dozen en alle accesoires zijn er niet meer dus mogelijk moeten er wat rack mount dingen worden aangeschaft.

TL;DR; Hoe maak je een onoverzichtelijk bedrijfsnetwerk inzichtelijk en geordend?
Tja beetje roeien met de riemen die je hebt, echt mooi/strak zal het nooit helemaal worden.

Als er geen rackmount brackets zijn kan je het altijd nog op een 19inch shelf plaatsen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
dreamscape schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:11:
[...]

Zo te zien heeft in ieder geval Gira ze.
Bedankt, beter duur dan niet te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59
Heb je ook zoiets met 2 x utp en 1 x coax?

Ik zie ze alleen in 1 x utp en 1 x coax uitvoering

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
Quindor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:03:
[...]<Verhaal over IP Camera's>

Nee nee, ik heb netjes pijpjes in de buitenmuur uit laten komen. Maar deze zitten dicht tegen de dakrand aan dus zijn haast niet te zien vanaf de grond.
Let wel op, als de camera's allemaal bij de dakrand hangen heb je goede camera's nodig om beeld te krijgen waarop personen herkenbaar zijn. Zoek naar plaatsen waar je echt van dichtbij beeld kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
MeTooPV schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:30:
[...]

Let wel op, als de camera's allemaal bij de dakrand hangen heb je goede camera's nodig om beeld te krijgen waarop personen herkenbaar zijn. Zoek naar plaatsen waar je echt van dichtbij beeld kan maken.
Inderdaad als kwaadwillende petjes langs komen, met dus petjes op, zie je weinig van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Good point, maar daar ben ik me wel van bewust. Ik heb voornamelijk wat voorbereidingen getroffen. Overzicht van de tuin (bij de grote openslaande deuren) en bij de voordeur hangen lager. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Check https://tweakers.net/aanbod

[ Voor 109% gewijzigd door Equator op 04-11-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36
Qosmic schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:27:
Heb je ook zoiets met 2 x utp en 1 x coax?

Ik zie ze alleen in 1 x utp en 1 x coax uitvoering
Dat moet je niet willen, een CAT 6 kabel met een fatsoenlijke COAX kabel netjes afmonteren in een 50 mm doos is al behoorlijk krap. Daar krijg je echt geen extra RJ45 bij incl kabel. Zoals iemand anders al aangaf zit je daarnaast al vast aan 2 buizen, dus waarom dan niet ook direct maar 2 dozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
JPtjeeNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:39:
Iemand die toevallig nog een HP Procurve 1410-16G heeft liggen? Dit is zowat de enige gigabit switch die in een 10" patchkast past! :(
https://tweakers.net/pricewatch/280446/zyxel-gs1100-16.html past ook zoals ik al vaker heb gemeld in dit topic.

of

https://tweakers.net/pricewatch/394722/zyxel-gs1900-16.html als je managed wilt, zul je alleen buiten Europa moeten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

JPtjeeNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:39:
Iemand die toevallig nog een HP Procurve 1410-16G heeft liggen? Dit is zowat de enige gigabit switch die in een 10" patchkast past! :(
voila!
https://www.buyitdirect.c...Lef4YDLjtACFcGfGwodWGQMWw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Dat is de switch zonder de "G" op het eind en dus zonder gigabit :(
Niels.68 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:32:
[...]

https://tweakers.net/pricewatch/280446/zyxel-gs1100-16.html past ook zoals ik al vaker heb gemeld in dit topic.

of

https://tweakers.net/pricewatch/394722/zyxel-gs1900-16.html als je managed wilt, zul je alleen buiten Europa moeten scoren.
Die heb ik ook op m'n lijstje staan, alleen zie ik op verschillende reviews dat ze na 3 jaar stuk gaan. Geeft toch niet zo'n goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-10 14:29
JPtjeeNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:21:
[...]

[...]

Die heb ik ook op m'n lijstje staan, alleen zie ik op verschillende reviews dat ze na 3 jaar stuk gaan. Geeft toch niet zo'n goed gevoel.
Hp geeft levenslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
vincedd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:28:
[...]
Hp geeft levenslange garantie.
Maar niet op switches van ZyXel die kapot gaan :)

Ik zocht overigens ook zoiets, maar ik denk dat ik het in mijn nieuwe huis toch anders ga doen. Ik heb nu een 8-poorts switch van Netgear. Daarvan koop ik gewoon een tweede exemplaar en die twee leg ik bovenop elkaar op een 10-inch legplankje. Die heeft dan waarschijnlijk wel 1,5 U nodig, maar dat is niet zo'n punt. Die oplossing is in ieder geval veel goedkoper dan een Procurve kopen en daarbij een oude switch overhouden.

Alles op 19" gaan doen is natuurlijk handiger, maar dan wordt het weer zo'n lomp grote kast. Ik moet plek hebben voor een APC UPS550, daarboven een plank met twee nassen en helemaal bovenin een patchpanel en ruimte voor switches

[ Voor 62% gewijzigd door dreamscape op 04-11-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

JPtjeeNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:21:
[...]

[...]
Deze dan? Alleen minimaal een weekje levertijd :|

https://www.buyitdirect.c...-switch/j9560a-abb/827492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja da's ook een optie. Alleen 230 euro?! 8)7

Heb toevallig laatst geprobeerd die switch bij een bedrijf te kopen waar stond dat hij binnen enkele dagen leverbaar was. Betaalde ik 139 EUR voor, maar helaas kreeg ik na twee dagen een mailtje dat hij niet meer te verkrijgen is.
dreamscape schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:32:
[...]

Maar niet op switches van ZyXel die kapot gaan :)

Ik zocht overigens ook zoiets, maar ik denk dat ik het in mijn nieuwe huis toch anders ga doen. Ik heb nu een 8-poorts switch van Netgear. Daarvan koop ik gewoon een tweede exemplaar en die twee leg ik bovenop elkaar op een 10-inch legplankje. Die heeft dan waarschijnlijk wel 1,5 U nodig, maar dat is niet zo'n punt. Die oplossing is in ieder geval veel goedkoper dan een Procurve kopen en daarbij een oude switch overhouden.

Alles op 19" gaan doen is natuurlijk handiger, maar dan wordt het weer zo'n lomp grote kast. Ik moet plek hebben voor een APC UPS550, daarboven een plank met twee nassen en helemaal bovenin een patchpanel en ruimte voor switches
True, same here. Dit soort bedragen gaan nergens over. Misschien neem ik ook gewoon een goedkope unmanaged switch die in die kast past + legplankje. Waarschijnlijk stel ik het 1x in en kijk ik er nooit meer naar om.

Weet je trouwens hoe je het makkelijkste kunt zoeken op de breedte van een switch bij een grote zaak? Ik zie bij Tweakers, Amazon, HWI etc. dat je helaas niet op formaat kunt zoeken.

[ Voor 53% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-11-2016 10:19 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-11-2016 10:19 . Reden: Dubbele post - graag verwijderen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
JPtjeeNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:07:
Weet je trouwens hoe je het makkelijkste kunt zoeken op de breedte van een switch bij een grote zaak? Ik zie bij Tweakers, Amazon, HWI etc. dat je helaas niet op formaat kunt zoeken.
Geen idee. Ik heb net nog even bij Alternate door de productdatabase zitten neuzen en kwam daar nog één 16-poorts exemplaar tegen dat smal genoeg is: de LevelOne GEU-1621 van 216mm breed. Wordt geleverd met beugels voor 19", maar dat is te tweaken. Ik zet liever niet de haakse slijper in mijn apparatuur, maar een beugeltje afzagen en er een nieuw gat in boren, dat vind ik niet zo'n punt.

Bij Alternate en in Tweakers pricewatch ziet hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1336405769.jpeg

Maar bij LevelOne op de website staat inmiddels v2. En die is met 280mm dus te breed:
Afbeeldingslocatie: http://global.level1.com/pimages/GEU-1621-v2/p_2001_1_b.jpg

Bij Alternate staat 'levertijd 8 werkdagen', dus die is niet bij hun op voorraad. Kan is vrij groot dat je na bestelling dus v2 geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:36:
[...]

Geen idee. Ik heb net nog even bij Alternate door de productdatabase zitten neuzen en kwam daar nog één 16-poorts exemplaar tegen dat smal genoeg is: de LevelOne GEU-1621 van 216mm breed. Wordt geleverd met beugels voor 19", maar dat is te tweaken. Ik zet liever niet de haakse slijper in mijn apparatuur, maar een beugeltje afzagen en er een nieuw gat in boren, dat vind ik niet zo'n punt.

Bij Alternate en in Tweakers pricewatch ziet hij er zo uit:
[afbeelding]

Maar bij LevelOne op de website staat inmiddels v2. En die is met 280mm dus te breed:
[afbeelding]

Bij Alternate staat 'levertijd 8 werkdagen', dus die is niet bij hun op voorraad. Kan is vrij groot dat je na bestelling dus v2 geleverd krijgt.
Ja die heb ik ook voorbij zien komen, maar zegt het merk LevelOne jou iets? Deze is ook nog een optie met PoE, maar ook dat merk zegt mij vrij weinig. Is wel 8 poorts: https://netwerkproducten....e-gsd-804p-p-4239800.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
JPtjeeNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:41:
[...]

Ja die heb ik ook voorbij zien komen, maar zegt het merk LevelOne jou iets? Deze is ook nog een optie met PoE, maar ook dat merk zegt mij vrij weinig. Is wel 8 poorts: https://netwerkproducten....e-gsd-804p-p-4239800.html
LevelOne zegt mij niet zoveel... wat dat betreft neig ik eerder naar HP of Netgear met hun levenslange garantie.

Acht poorten heb ik nu al, dus dat schiet niet echt op. Heb niet meteen alle zestien nodig, vandaar mijn idee voor een tweede switch. Die sluit ik dan met een tweede kabel op de router aan en dan heb ik in de patchkast 14 bruikbare punten. Da's voor mij voldoende om beide nassen en een 12-poorts patchpanel te kunnen bekabelen.

Ik zat nog even te puzzelen of ik de 4 lan-poorten van de router zou gaan gebruiken en een GS105 naast mijn GS108 zou leggen, maar ook dat past net niet naast elkaar op een 10" plankje.

Overstappen naar 19" maakt het allemaal veel makkelijker, maar ik heb geen behoefte aan zo'n grote kast...

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 04-11-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Ik heb ook 2x Netgear op elkaar. Ik heb ze echter doorgelust aangezien mijn router nogal ver van de switches afstaat.

[ Voor 190% gewijzigd door Niels.68 op 04-11-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:46:
[...]

LevelOne zegt mij niet zoveel... wat dat betreft neig ik eerder naar HP of Netgear met hun levenslange garantie.

Acht poorten heb ik nu al, dus dat schiet niet echt op. Heb niet meteen alle zestien nodig, vandaar mijn idee voor een tweede switch. Die sluit ik dan met een tweede kabel op de router aan en dan heb ik in de patchkast 14 bruikbare punten. Da's voor mij voldoende om beide nassen en een 12-poorts patchpanel te kunnen bekabelen.

Ik zat nog even te puzzelen of ik de 4 lan-poorten van de router zou gaan gebruiken en een GS105 naast mijn GS108 zou leggen, maar ook dat past net niet naast elkaar op een 10" plankje.

Overstappen naar 19" maakt het allemaal veel makkelijker, maar ik heb geen behoefte aan zo'n grote kast...
Heeft Netgear ook levenslange garantie? Dat is niet gek.

Nee ik kan ook wel 19" kwijt, maar heb het totaal niet nodig. Is een klein (56 m2) appartement met een paar patchpuntjes. Eigenlijk was een patchkast al overbodig, maar toch. Daar ben je IT'er voor. :)

EDIT: Heb even gechat met Buy IT Direct: "het is wel een wat ouder model zie ik waar geen voorraad voor is". Ook hier werd de 1420 (opvolgmodel) aangeraden, maar die past natuurlijk niet in een 10" patchkast.
Ik was al aan het F5'en om je reactie te zien veranderen, lol. :9

[ Voor 7% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-11-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
JPtjeeNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:04:
[...]

Ik was al aan het F5'en om je reactie te zien veranderen, lol. :9
Ik heb er al een iets zinnigere post van gemaakt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Na de chat met Buy IT Direct de hoop opgegeven. Zojuist die ZyXEL voor 5 tientjes bij Amazon.de besteld. Toch 4x zo goedkoop als de gemiddelde HP switch op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat ik nog niet heb gezien op Tweakers zijn Skeletek Racks

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil namelijk kijken of de Skeletek Mini iets voor mij is.
De Mini is eventueel uit te breiden door een rack er bovenop te monteren. :)

Anjunabeats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik mis de plaatjes :'(

[ Voor 4% gewijzigd door frankwopereis op 04-11-2016 21:05 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
Je mag zelf anders ook wel eens ff wat posten.. ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

BaZnGaNL schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:30:
[...]

Je mag zelf anders ook wel eens ff wat posten.. ;)
Komt nog ;)
Geld is op haha, lan afwerking moet nog even wachten ;)
Kan wel eens posten hoe ver het nu is :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

frankwopereis schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:18:
[...]

Komt nog ;)
Geld is op haha, lan afwerking moet nog even wachten ;)
Kan wel eens posten hoe ver het nu is :)
Dat is ook leuk, dan krijgen we een soort voor/na geval. In elk geval beter dan geen plaatjes ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
JPtjeeNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:41:
[...]

Ik ken ze, de 8 poort PoE versie om precies te zijn.
Switches werken op zich prima, maar de fannetjes maken redelijk wat geluid.
Na een vrij korte tijd begonnen ze bij ons nog veel meer herrie te maken, en stopten er soms zelfs mee.
We hadden er een paar op de zaak, Retour gestuurd en nu Ubiquiti unifi 8p PoE switches geplaatst, opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
nick_haak schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:00:
[...]

Ik ken ze, de 8 poort PoE versie om precies te zijn.
Switches werken op zich prima, maar de fannetjes maken redelijk wat geluid.
Na een vrij korte tijd begonnen ze bij ons nog veel meer herrie te maken, en stopten er soms zelfs mee.
We hadden er een paar op de zaak, Retour gestuurd en nu Ubiquiti unifi 8p PoE switches geplaatst, opgelost :D
Goed dat ik die dus niet besteld heb, thanks! :) Ubiquiti is ook top spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
JPtjeeNL schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:01:
[...]

Goed dat ik die dus niet besteld heb, thanks! :) Ubiquiti is ook top spul!
We zijn erg blij met die Unifi switches inderdaad, werkt prima.

De Levelone switches die we hadden waren volgens mij GEP-1020 of GEP-1021, 8xRJ45 en 2xSFP iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:42
Ik ga morgen denk ik ook weer even aan de slag.
De PoE switch is naar beneden gevallen, aangezien deze niet aan de muur gehangen kan worden had ik dubbelzijdig tape gebruikt. Dat werkt dus niet.
Daarnaast een nieuwe groep maken speciaal voor de meterkast.

Vandaag wat spulletjes besteld, hopelijk morgen binnen.

Zal voor en na foto's maken

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/sp3wpzvlv/IMG_9832.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 07-11-2016 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 24-10 11:26
Leuk topic om wat ideeën op te doen betreft het indelen van de meterkast. Dinsdag ga ik over van Ziggo naar Vodafone glasvezel. Dit weekend dus al mijn coax vervangen voor ethernet.

Gelijk de kans om mijn meterkast opnieuw in te delen. Heb tevens nog een Raspberry Pi liggen die ik denk ik wil gaan omdopen naar een NAS.

• dreamscape
Afgezien van de bungelende switch ziet het er best oké uit. Netter dan sommige 'na'-foto's die je tegenkomt.

• rinkel
Thx!

Het "probleem" van die PoE switch is dat ie geen ophangpunten heeft. Daar moet ik nog niets op verzinnen.
Misschien iets van klittenband oid.

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 14:52

cobo

I’m not make it, I create it

rinkel schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:24:
Thx!

Het "probleem" van die PoE switch is dat ie geen ophangpunten heeft. Daar moet ik nog niets op verzinnen.
Misschien iets van klittenband oid.
Met deze haakjes is het mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/493/380/72/DV_120x116_8527228_01_4c_DE_20131012141727.jpg
Je gebruikt er 2 onder en aan beide zijkanten ook een. Op deze manier valt hij nooit naar beneden. Op deze manier heb ik dat ook bij mijn router gedaan. Ze zijn te koop hier.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 19:20
In onze nieuwbouwwoning heb ik ook netwerkaansluitingen aan laten leggen in wandcontactdozen en de kabels hiervan komen nu in 1 grote bos uit in de meterkast. Het gaat om 10 kabels totaal. Ik heb zelf tot totaal geen ervaring met het aansluiten van patchkasten oid, maar na wat leeswerk onder andere hier: https://computertotaal.nl...k-deel-1-aanleggen-63455/ moet het volgens mij als volgt aangesloten worden.

Losse kabels > RJ11 stekker knijpen > naar patchkast > patchkabel met RJ45 stekker naar switch > deze aansluiten op router = klaar.

Ik moet dan zelf RJ11 stekkers knijpen op de kabels uit het plafond met een speciale tang waarschijnlijk, patchkabels met RJ45 kan ik kant-en-klaar kopen.

Heb ik dit zo goed begrepen of kan ik het beter anders aanpakken? Alle tips zijn welkom! _/-\o_

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

cobo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]
Je gebruikt er 2 onder en aan beide zijkanten ook een. Op deze manier valt hij nooit naar beneden. Op deze manier heb ik dat ook bij mijn router gedaan. Ze zijn te koop hier.
Of gewoon bij de lokale bouwmarkt kopen, wel op de lengte letten. Ander steekt die te ver uit of moet die te veel de muur in.

• dreamscape
JunkO schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:02:
In onze nieuwbouwwoning heb ik ook netwerkaansluitingen aan laten leggen in wandcontactdozen en de kabels hiervan komen nu in 1 grote bos uit in de meterkast. Het gaat om 10 kabels totaal. Ik heb zelf tot totaal geen ervaring met het aansluiten van patchkasten oid, maar na wat leeswerk onder andere hier: https://computertotaal.nl...k-deel-1-aanleggen-63455/ moet het volgens mij als volgt aangesloten worden.

Losse kabels > RJ11 stekker knijpen > naar patchkast > patchkabel met RJ45 stekker naar switch > deze aansluiten op router = klaar.

Ik moet dan zelf RJ11 stekkers knijpen op de kabels uit het plafond met een speciale tang waarschijnlijk, patchkabels met RJ45 kan ik kant-en-klaar kopen.

Heb ik dit zo goed begrepen of kan ik het beter anders aanpakken? Alle tips zijn welkom! _/-\o_
Kabels in de muur zijn waarschijnlijk stugge kabels. Die moet je eigenlijk met een LSA-tool vastprikken in een patchpanel. Vervolgens prik je tussen patchpanel en switch een voorraadje korte RJ45-kabels.

Er zijn ook RJ45-stekkers voor stugge kabel. Dan prik je ze rechtstreeks in je switch. De oplossing met patchpanel is echter wat netter. Dat alles is ook afhankelijk van de ruimte in je meterkast.

Ik snap alleen niet waarom je het hebt over RJ11. Ik neem niet aan dat je een enorm analoog telefoonnetwerk wilt aanleggen, of wel soms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

JunkO schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:02:

Kijk ook hier voor nog wat informatie. In het filmpje wordt goed uitgelecht over hoe je het moet aansluiten. !!Stugge kabels altijd vastmaken in een wantdoos/patchkast/keystone met LSA stroken, nooit direct in een RJ45 stekker, ook niet als deze voor stugge kabels!!, er zijn uitzonderingen, maar alleen als het echt niet ander kan. Als je RJ45 pluggen voor stugge kabels neemt, is de kans groot dat je een slechte verbinding krijgt, zeker als je niet zo ervaren bent met het knijpen van kabels.

Bij www.netwerkproducten.com hebben zo goed spul voor een prima prijs. Ik heb daar mijn netwerkkabels en bijkomend gereedschap besteld en het is prima spul.

[ Voor 9% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 10-11-2016 16:11 ]

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 19:20
dreamscape schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:06:
[...]

Kabels in de muur zijn waarschijnlijk stugge kabels. Die moet je eigenlijk met een LSA-tool vastprikken in een patchpanel. Vervolgens prik je tussen patchpanel en switch een voorraadje korte RJ45-kabels.

Er zijn ook RJ45-stekkers voor stugge kabel. Dan prik je ze rechtstreeks in je switch. De oplossing met patchpanel is echter wat netter. Dat alles is ook afhankelijk van de ruimte in je meterkast.

Ik snap alleen niet waarom je het hebt over RJ11. Ik neem niet aan dat je een enorm analoog telefoonnetwerk wilt aanleggen, of wel soms?
Zoals ik al zei ben ik nogal een noob op dit gebied, maar het verhaal voer RJ11 mag je dus inderdaad negeren, telefonie is niet aan de orde! :+ Je dient de stugge kabels dus zonder stekker in de patchkast steken, ik zie het nu.

Afbeeldingslocatie: http://static.computertotaal.nl/uploads/w/a/wa4475vk66uvfvz2.png
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:09:
[...]

Kijk ook hier voor nog wat informatie. In het filmpje wordt goed uitgelecht over hoe je het moet aansluiten. !!Stugge kabels altijd vastmaken in een wantdoos/patchkast/keystone met LSA stroken, nooit direct in een RJ45 stekker, ook niet als deze voor stugge kabels!!, er zijn uitzonderingen, maar alleen als het echt niet ander kan. Als je RJ45 pluggen voor stugge kabels neemt, is de kans groot dat je een slechte verbinding krijgt, zeker als je niet zo ervaren bent met het knijpen van kabels.

Bij www.netwerkproducten.com hebben zo goed spul voor een prima prijs. Ik heb daar mijn netwerkkabels en bijkomend gereedschap besteld en het is prima spul.
Ik zal eens kijken naar de genoemde keystones en LSA stroken, bedankt voor de nuttige tips! d:)b

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

JunkO schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:23:
[...]

Ik zal eens kijken naar de genoemde keystones en LSA stroken, bedankt voor de nuttige tips! d:)b
Ik heb in het afgelopen jaar heel veel informatie opgezocht over het inrichten van een netwerk, het trekken van kabels, eigen alles wat maar nodig is voor het aanleggen van een goed netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
[afbeelding]
[...]
De foto die je hieboven plaatst is een patchpanel. Zo'n ding heb je dus nodig. Keystones zijn onderdeel van de 'stopcontacten' die door de aannemer waarschijnlijk al zijn geregeld en kunnen onderdeel zijn van een uitgebreider patchpanel, maar dat lijkt me in jouw geval niet nodig. Tenzij je een maatwerk patchpanel wilt gaan maken waarin je ook coax-aansluitingen gaat verwerken of zoiets. Maar dan schieten we wellicht het doel voorbij. (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Keystone_module)

LSA-stroken zijn de witte balkjes die je op de foto ziet zitten in het patchpanel. In die strookjes duw je de aders van je netwerkkabel vast met een speciaal gereedschap, een punch down tool.

Aannemende dat de wandcontactdozen met netwerkaansluitingen al aanwezig zijn, heb je dus nodig:

- patchpanel
- punch down tool
- switch
- korte patchkabels tussen switch en panel

Kies als patchpanel dan een model voor wandmontage of in ieder geval iets dat je dicht kunt maken, zodat de boel niet vol stof komt te zitten. Er zijn namelijk ook goedkopere open versies, maar die zijn bedoeld voor montage in een patchast/serverkast.

Tenzij je genoeg ruimte hebt om in je meterkast een kleine 10 inch patchkast te monteren. Dan stijg je meteen op de 'nette lan afwerking'-ladder :)

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 10-11-2016 16:40 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb keystones in de meterkast gebruikt omdat het panneeltje ook een rj11/12 en coax bevat, heb je dien niet, dan is zo'n patchpaneel met 8/12 poorten prima.

• rinkel
cobo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]
Dat is idd wel een idee, ik heb t nu even op een latje met een elastiekje gedaan.
Zal morgen even die dingen halen, heb ze niet meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 00:48
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:21:
Ik heb keystones in de meterkast gebruikt omdat het panneeltje ook een rj11/12 en coax bevat, heb je dien niet, dan is zo'n patchpaneel met 8/12 poorten prima.
Je kunt RJ11 ook gewoon in RJ45 prikken.
Als je zowel RJ45 in de patchbeugel als in de muur hebt, dan kun je aan beide kanten RJ11 prikken voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hondapower schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:27:
[...]

Je kunt RJ11 ook gewoon in RJ45 prikken.
Als je zowel RJ45 in de patchbeugel als in de muur hebt, dan kun je aan beide kanten RJ11 prikken voor telefonie.
Dat had vast gekund, maar dan heb je nog coax, en het zit al. Ok had wel gelezen dat de rj45 aansluiting (niet dev stekker maar de andere kant) beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Om die laatste reden heb ik gewoon RJ45 stekkers aan mijn telefoonsnoertje gezet. ;) Telefoonkabel met aan de ene kant RJ45 (voor in de muur/patchpanel), aan de andere kant een RJ11 (voor in de telefoon/modem).

Voordeel is wel dat je die aansluitingen zo voor iets anders kunt gebruiken. Jij hebt van te voren moeten beslissen waar de telefoon kwam te staan en als je die outlet nu voor een netwerkprinter zou willen gebruiken dan heb je er heel wat meer werk aan dan ik. ;)

Heel mooi dat je liever geen RJ45 aansluiting beschadigt, maar jouw RJ11 aansluiting is qua gebruik al sinds het begin net zo beperkt als die beschadigde RJ45 connector. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10 14:06
[...]

Zoals ik al zei ben ik nogal een noob op dit gebied, maar het verhaal voer RJ11 mag je dus inderdaad negeren, telefonie is niet aan de orde! :+ Je dient de stugge kabels dus zonder stekker in de patchkast steken, ik zie het nu.

[afbeelding]

[...]

Zoals dreamscape al aangeeft heb je onder andere een LSA punchdown tool nodig. Die kun je los kopen, maar ik zou je adviseren om een netwerk gereedschapssetje zoals deze aan te schaffen. De knijptang en de LSA punchdown tool zijn kwalitatief niet heel geweldig, maar voor die paar keer dat je ze nodig hebt meer dan prima en de kabeltester is echt een handig dingetje om de kabels en aansluitingen te controleren. Het kan je een hoop frustratie besparen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 23:18
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:09:
[...]

Voor mijn nieuwe woning heb ik voor de accespoints op elke verdieping een loze leiding die uit het plafond komt. Aangezien ik met een stugge kabel wil gaan werken zodat het in de meterkast in een patchpaneel kan, wat raad je dan aan voor bij het plafond? RJ45 voor stugge kabel of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

3ssen schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:49:
[...]

Voor mijn nieuwe woning heb ik voor de accespoints op elke verdieping een loze leiding die uit het plafond komt. Aangezien ik met een stugge kabel wil gaan werken zodat het in de meterkast in een patchpaneel kan, wat raad je dan aan voor bij het plafond? RJ45 voor stugge kabel of iets anders?
Niemand wil een data-wcd in zijn plafond, dus gewoon RJ-45 (voor stugge kabel) en rechtstreeks in het AP.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Xander schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:16:
Om die laatste reden heb ik gewoon RJ45 stekkers aan mijn telefoonsnoertje gezet. ;) Telefoonkabel met aan de ene kant RJ45 (voor in de muur/patchpanel), aan de andere kant een RJ11 (voor in de telefoon/modem).

Voordeel is wel dat je die aansluitingen zo voor iets anders kunt gebruiken. Jij hebt van te voren moeten beslissen waar de telefoon kwam te staan en als je die outlet nu voor een netwerkprinter zou willen gebruiken dan heb je er heel wat meer werk aan dan ik. ;)

Heel mooi dat je liever geen RJ45 aansluiting beschadigt, maar jouw RJ11 aansluiting is qua gebruik al sinds het begin net zo beperkt als die beschadigde RJ45 connector. ;)
Ik heb er ook een internet aansluiting naast zitten, en ik had nog een meter of 10 telefoon kabel dus vond ik dit de beste oplossing, als ik geen kabel meer had, had ik waarschijnlijk wel gewoon een internet aansluiting met een speciaal kabeltje gemaakt. Er ligt nog een lege leiding dus extra netwerk poorten is zo gedaan.
[...]

Waarschijnlijk kan je het beste gewoon een soepele kabel nemen, of als je wat ervarener bent kan je best proberen om connectoren op stugge kabels te knijpen. Als je er genoeg hebt en rustig de kabels maakt, moet het vast lukken.

Dat zei c0ne ook al, lees ik nu. Dat is dus het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 23:18
Ok, dan wodt het dus gewoon met de RJ45 op stugge kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
[...]

Dit is één van de weinige uitzonderingen waarvoor ik een RJ45 voor stugge kabel zou gebruiken. :)

Voor vast aangesloten apparatuur zoals access points, IP-camera's, etc.
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:27:

Waarschijnlijk kan je het beste gewoon een soepele kabel nemen, of als je wat ervarener bent kan je best proberen om connectoren op stugge kabels te knijpen. Als je er genoeg hebt en rustig de kabels maakt, moet het vast lukken.
Het zal aan mij liggen, maar stekkertjes monteren op stugge kabel vind ik echt 10x makkelijker dan op soepele kabel... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Xander schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:31:
[...]

[...]

Het zal aan mij liggen, maar stekkertjes monteren op stugge kabel vind ik echt 10x makkelijker dan op soepele kabel... :P
Dat kan, ik heb zelf alleen nog soepele kabels geknepen, ik wel op veel plekken gelezen dat goede verbinding op stugge kabels lastiger te krijgen is. Heb het zelf nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
[...]

In de installatie techniek kun je single end kabels krijgen, dat is harde kern aan een zijde connector aangesloten.
Die heb ik in cat6 voor de camera's, dan kun je zelfs de wartels voor de vochtdichte verbinding naar een camera over de kabel schuiven voordat je hem invoert.

Dat zit bij mij op een keystone paneel in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met rj45 stekkers op stugge kabel en ik denk dat ik toch zeker 100meter stugge cat5e UTP kabel per week (de afgelopen 5 jaar) trek met aan beide kanten een rj45 stekkertje eraan.

Gewoon zorgen dat je de kabel goed doordrukt in het stekkertje en een goede krimptang gebruiken.

cat6 is wel stukje moeilijker omdat die aders net een slagje dikker is.

Zelf heb ik al mijn accespoints en camera en andere apparatuur zo aangesloten en 0.0 problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 11-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:42
[...]

Ik ben ook bezig voor een nieuwe woning, en ik wil het denk ik doen d.m.v. de volgende oplossing:
Buisje in het plafond, en daar een "kant en klare patchkabel" doorheen trekken waar aan 1 zijde de RJ45 connector afgeknipt wordt (makkelijker voor het trekken), daarna weer een RJ45 erop knijpen en dan in het patchpaneel een koppel keystone plaatsen, in mijn optiek een zeker net zo makkelijke manier als werken met stugge kabel. ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Annuk schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:45:
[...]

Ik ben ook bezig voor een nieuwe woning, en ik wil het denk ik doen d.m.v. de volgende oplossing:
Buisje in het plafond, en daar een "kant en klare patchkabel" doorheen trekken waar aan 1 zijde de RJ45 connector afgeknipt wordt (makkelijker voor het trekken), daarna weer een RJ45 erop knijpen en dan in het patchpaneel een koppel keystone plaatsen, in mijn optiek een zeker net zo makkelijke manier als werken met stugge kabel. ;)
Dat zou ik om meerdere redenen niet doen!

1 het is duurder dan gewoon UTP van rol trekken

2 die rj45 stekker zit versmolten met dat bescherm kapje waardoor je stukken minder flexibel bent als met een eigen geknepen tj45 stekker zonder het extra kapje.

3 die patch kabels zijn vaak niet 100% koper
Pagina: 1 ... 10 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2