Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 17:03

l3p

www.^.nl

chickpoint schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:23:
[...]

Je kan hem natuurlijk ook laten staan, kan vast hilarische beelden opleveren :D
Ziet er verder strak uit!! Denk alleen niet dat ik thuis weg zou komen met zo'n spiegel.
De eerste beelden zijn binnen, meer 'wtf' dan 'oh mooi' :+
Step schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Hoe heb je die spiegel aan de deur gemonteerd? :) Erg mooi gedaan!
Gewoon het gat rondom 5mm kleiner dan de spiegel zelf.
Verder alleen 5mm brede 3M automotive tape gebruikt. Het is plexiglas dus weegt niets.
Aequitis schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:16:
[...]

Misschien gaaf om een smart mirror ervan te maken... scherm erachter en dan via een raspi oid aansturen en gegevens weer laten geven :D
Ziet er best gaaf uit.... had er zelfs 1 gezien die em ook met touchscreen gemaakt had :)
Ik heb het ook eens gezien, maar dat gaat me dan net weer iets te ver haha.
Voor het merendeel staat de verlichting gewoon uit en zie je alleen de groene en blauwe ledjes er door heen.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doludizgin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 13:35
Binnenkort wordt mijn nieuwbouw huis opgeleverd. ik zou graag op elke etage een Nano HD willen ophangen.

Het mooist zou zijn als ik deze aan een bestaand lichtpunt kan hangen en via daar de bekabeling kan laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee. is het uberhaupt wel mogelijk om naar een plafond lichtpunt kabels te trekken (uiteraard er lopen kabels heen) ipv naar wanddozen. In mijn idee zijn de plafonddozen aan elkaar verbonden met nul draden etc. Dan zou je alle bestaande bekabeling eruit moeten halen.

Of heeft iemand een ander idee, ik vind het minder mooi als je vanaf een utp doos een kabelgoot omhoog laat lopen naar een AP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:27
doludizgin schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:20:
Binnenkort wordt mijn nieuwbouw huis opgeleverd. ik zou graag op elke etage een Nano HD willen ophangen.

Het mooist zou zijn als ik deze aan een bestaand lichtpunt kan hangen en via daar de bekabeling kan laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee. is het uberhaupt wel mogelijk om naar een plafond lichtpunt kabels te trekken (uiteraard er lopen kabels heen) ipv naar wanddozen. In mijn idee zijn de plafonddozen aan elkaar verbonden met nul draden etc. Dan zou je alle bestaande bekabeling eruit moeten halen.
Wat jij 'bekabeling' noemt, is waarschijnlijk draad. De 'plafonddozen' zijn waarschijnlijk centraaldozen (en die zijn niet alleen met een nuldraad met elkaar verbonden).

UTP en draad in hetzelfde pijpje zou ik niet aan beginnen...
Of heeft iemand een ander idee, ik vind het minder mooi als je vanaf een utp doos een kabelgoot omhoog laat lopen naar een AP.
Ja, dat is lelijk. Voor je AP's had je loze leidingen moeten laten leggen (of na oplevering zelf aan de slag).

[ Voor 13% gewijzigd door wheel op 27-03-2019 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24

rally

Deyterra Consultancy

In mijn (net opgeleverde) nieuwbouwhuis heb ik op iedere etage een loze leiding in het plafond laten leggen zodat ik daarop NanoHD's kan monteren (zonder draad of kabelgoot in het zicht). Op de zolder (plafond is 3.90meter hoog) gebruik ik een InWall Pro (omdat ik de switchpoorten wel handig vind).

Bij diverse buren heb ik het anders opgelost, want die hebben loze leidingen in de muur laten zetten voor internet. Daar komt op iedere etage centraal een InWall (normale versie) te hangen.

Je kunt *niet* via electra bekabeling netwerkkabels laten lopen. Ten eerste is het verboden en ten tweede fysiek vrijwel onmogelijk om er nog een kabel bij te trekken.

Alternatief is dat als je je plafond verlaagt je daar nog gebruik van maakt om een loze leiding te leggen.
Je zou er ook een losse netwerkkabel naar toe kunnen leggen, maar als er dan iets mis is met de kabel kun je het nooit meer herstellen zonder het plafond er uit te halen.

Hopelijk heb je hier iets aan?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tenzij je heel veel 4x4 apparaten hebt zou ik dat plan lekker vergeten en gewoon de AC Lite of de basis versie van de In-Wall modellen pakken! d:)b
rally schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:11:
Bij diverse buren heb ik het anders opgelost, want die hebben loze leidingen in de muur laten zetten voor internet. Daar komt op iedere etage centraal een InWall (normale versie) te hangen.
Ik heb zelf de oude telefoonleiding hergebruikt : Zat al CAT5E UTP in namelijk en zowel de begane grond als de twee verdiepingen hadden er al minimaal één! :Y)

In-Wall modellen FTW!!! _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

nero355 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:33:
[...]

Tenzij je heel veel 4x4 apparaten hebt zou ik dat plan lekker vergeten en gewoon de AC Lite of de basis versie van de In-Wall modellen pakken! d:)b

[...]
Ik vond de NanoHD gewoon veel mooier. Bovendien is die 4x4 antenne setup niet alleen voor apparaten met 4 antenne's. Het is ook voor beamforming zodat clients met minder antenne's optimale snelheid krijgen.

Ook het idee dat ik "toekomstvast" ben is een reden geweest voor mij om voor de NanoHD te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rally schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:58:
Ik vond de NanoHD gewoon veel mooier. Bovendien is die 4x4 antenne setup niet alleen voor apparaten met 4 antenne's. Het is ook voor beamforming zodat clients met minder antenne's optimale snelheid krijgen.

Ook het idee dat ik "toekomstvast" ben is een reden geweest voor mij om voor de NanoHD te gaan.
IMHO allemaal overkill, weggegooid geld en onnodig moeilijk gedoe voor thuis :

Als je gewoon wat AC Lite's of In-Wall modellen pakt en alles zo afstemt dat je hele huis (eventueel inclusief voor en achtertuin) goed gedekt is dan moet dat meer dan genoeg zijn, tenzij je elk weekend feestjes geeft voor 200 man of zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VanZijll
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-03 23:08
rally schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:58:
[...]
Je bent je bewust van het feit dat ax WiFi om de hoek komt kijken? Dus zo toekomstbestendig ben je eigenlijk niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

VanZijll schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Je bent je bewust van het feit dat ax WiFi om de hoek komt kijken? Dus zo toekomstbestendig ben je eigenlijk niet. :P
Yup, ben ik me heel goed bewust van. Maar er zijn nog geen producten van Unifi aangekondigd (teminste.... niet die ik heb gezien), of te koop in de Beta Store.

Dus voorlopig zit ik prrrrima en ook de snelheid van de verbinding is vooralsnog voldoende.

En als er weer nieuwe technologie is zal ik waarschijnlijk weer upgraden (heb ik met de HD ook gedaan toen de NanoHD's uitkwamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

[b]rally schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:11

Je kunt *niet* via electra bekabeling netwerkkabels laten lopen. Ten eerste is het verboden en ten tweede fysiek vrijwel onmogelijk om er nog een kabel bij te trekken.
Maar als je xmvk gebruikt? Mag het dan niet wel? Aangezien dat dubbel geisoleerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Mr_gadget schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Maar als je xmvk gebruikt? Mag het dan niet wel? Aangezien dat dubbel geisoleerd is.
Het mag nooit samen in een buis volgens het bouwbesluit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 21:52
[...]

Probeer jij maar eens een xmvk + utp door een 16/19 mm buisjes te krijgen >:) alleen een xmvk kabel loopt in de eerste bocht al volledig vast :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 22-09 20:27
[...]

Hoe groot acht je de kans dat zijn centraaldozen met xmvk met elkaar verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:48
PcDealer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:35:
[...]

Het mag nooit samen in een buis volgens het bouwbesluit.
Ligt weer aan de situatie, met XMvK mag het sws niet, met YMvK is het mogelijk (maar dat gaat je alsnog niet lukken in een 5/8" of 3/4" buisje, en ook in een 1" buisje nog niet).
Het mag dan wel weer in bepaalde kabelgoten/ladders, mantelbuizen etc.
wheel schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 05:28:
[...]

Hoe groot acht je de kans dat zijn centraaldozen met xmvk met elkaar verbonden zijn?
Normaly spoken NIET :P
Ik ken alleen mensen die zelf een flinke verbouwing hebben gedaan en vanaf de meterkast tot aan de eerste centraaldoos alles hebben uitgevoerd met YMvK door 3/4" buis heen, maar dat is meer uitzondering dan regel.
(die mafkees had een haspel van 500m op de kop getikt voor minder dan een setje van 4 dozen VD-draad)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 23-09 20:39
Nu ik de foto's van l3p bekijk, weet ik niet of mijn project nog veel toevoegt. Helaas heb ik dit topic pas gevonden nadat ik de meeste kabels al had getrokken. Ik heb dus wel cat5e getrokken.
Factor was toch wel de prijs, met name ook van de wandcontactdozen. En ik las op veel plekken dat 2 cat6(a) kabels niet door een 16 mm buis zou gaan lukken. Ik heb zelfs met de kabels naar de zolder, die door een loze leiding van ongeveer 25 - 30 meter lengte lopen, erg veel moeite gehad om twee cat5e kabels te krijgen.
Bovendien gebruik ik de kabels met name om internet naar alle kamers te krijgen en ik denk niet dat onze aansluiting snel boven de 1 Gbit verbinding gaat komen. Ik kopieer verder weinig grote bestanden over het netwerk, behalve ultra HD films, maar die bitrate komt bij lange na niet aan de 1 Gbit. En 10 Gbit apparatuur is nu nog erg duur. Als ik opnieuw zou kunnen beginnen, koos ik voor Cat6, maar voor nu ben ik erg tevreden met de snelheden.
Hier eerst een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rMaiX9TyZIYLhif0BlF3roLd/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7ZZOpb0UKHjj0mgL5QCsf4T/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xWrKvHeimjwtZ2sRuzJqOgUt/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2wD5RxyyFfqjbHT0TmmxSnAQ/thumb.jpg

Ik heb gekozen voor een 10 inch patch kast met daarin twee 10 inch patchpanelen met elk 12 poorten. Er staat een Gbit switch in van Netgear met 24 poorten. Deze staat los op de bodem van de patch kast. Van het Ziggo modem in bridge modus loopt een kabel via het patch paneel naar mijn woonkamer. Daar staat mijn Asus Onhub router. Die wilde ik graag in de woonkamer hebben. Achteraf had die in de meterkast kunnen blijven. Het eerste punt in je Google Wifi netwerk moet direct aan het modem verbonden worden.
Vanaf de Onhub loopt weer een kabel terug naar de meterkast die via het patchpaneel de switch ingaat. Vanaf de switch loopt dan weer een kabel naar de woonkamer om daar internet naar toe te brengen. Ik had twee loze leidingen, dus inclusief de coaxkabel genoeg ruimte voor een dergelijke constructie.
Verder heb ik op de eerste verdieping en de zolder een Google wifi punt, die netjes opgeruimd in een steun hangt die ik op Amazon heb besteld.
Ik ben erg tevreden met het resultaat. Het was de eerste keer dat ik zoiets zelf heb gedaan. Eigenlijk idioot dat je elke kabel aan beide kanten met 8 dunne draadjes moet verbinden. Dat moet makkelijker kunnen, maar alle poorten doen het. Bedankt voor de tips die ik hier heb kunnen krijgen. Mocht iemand nog informatie willen over de specifieke producten, dan hoor ik het graag.

[ Voor 42% gewijzigd door AgeOfPanic op 30-03-2019 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
AgeOfPanic schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:30:
Nu ik de foto's van l3p bekijk, weet ik niet of mijn project nog veel toevoegt. Helaas heb ik dit topic pas gevonden nadat ik de meeste kabels al had getrokken. Ik heb dus wel cat5e getrokken.
Factor was toch wel de prijs, met name ook van de wandcontactdozen. En ik las op veel plekken dat 2 cat6(a) kabels niet door een 16 mm buis zou gaan lukken. Ik heb zelfs met de kabels naar de zolder, die door een loze leiding van ongeveer 25 - 30 meter lengte lopen, erg veel moeite gehad om twee cat5e kabels te krijgen.
Bovendien gebruik ik de kabels met name om internet naar alle kamers te krijgen en ik denk niet dat onze aansluiting snel boven de 1 Gbit verbinding gaat komen. Ik kopieer verder weinig grote bestanden over het netwerk, behalve ultra HD films, maar die bitrate komt bij lange na niet aan de 1 Gbit. En 10 Gbit apparatuur is nu nog erg duur. Als ik opnieuw zou kunnen beginnen, koos ik voor Cat6, maar voor nu ben ik erg tevreden met de snelheden.
Zolang het geen flexbuis 5/8" is en/of er geen al te scherpe bochten in zitten kan je prima de al vaak genoemde Belden 7965e door een buisje krijgen met wat beleid (en evt. kabel-glijmiddel)
Hier eerst een paar foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je foto's zijn hier niet zichtbaar.. waarschijnlijk in een private map staan o.i.d.
Ik heb gekozen voor een 10 inch patch kast met daarin twee 10 inch patchpanelen met elk 12 poorten. Er staat een Gbit switch in van Netgear met 24 poorten. Deze staat los op de bodem van de patch kast. Van het Ziggo modem in bridge modus loopt een kabel via het patch paneel naar mijn woonkamer. Daar staat mijn Asus Onhub router. Die wilde ik graag in de woonkamer hebben. Achteraf had die in de meterkast kunnen blijven. Het eerste punt in je Google Wifi netwerk moet direct aan het modem verbonden worden.
Vanaf de Onhub loopt weer een kabel terug naar de meterkast die via het patchpaneel de switch ingaat. Vanaf de switch loopt dan weer een kabel naar de woonkamer om daar internet naar toe te brengen. Ik had twee loze leidingen, dus inclusief de coaxkabel genoeg ruimte voor een dergelijke constructie.
Verder heb ik op de eerste verdieping en de zolder een Google wifi punt, die netjes opgeruimd in een steun hangt die ik op Amazon heb besteld.
Ben benieuwd naar die beugeltjes.. en evt. een linkje voor de andere liefhebbers hier :)
Ik ben erg tevreden met het resultaat. Het was de eerste keer dat ik zoiets zelf heb gedaan. Eigenlijk idioot dat je elke kabel aan beide kanten met 8 dunne draadjes moet verbinden. Dat moet makkelijker kunnen, maar alle poorten doen het. Bedankt voor de tips die ik hier heb kunnen krijgen. Mocht iemand nog informatie willen over de specifieke producten, dan hoor ik het graag.
Tsjah.. dat is de consequentie van gigabit willen :+ de specificatie v/d kabels is nu eenmaal zo en niet anders.. als je genoegen neemt met 100Mbit had je je UTP-kabel ook kunnen "splitten" en kan je 2x 100Mbit doen over 1 utp kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 23-09 20:39
Annuk schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Zolang het geen flexbuis 5/8" is en/of er geen al te scherpe bochten in zitten kan je prima de al vaak genoemde Belden 7965e door een buisje krijgen met wat beleid (en evt. kabel-glijmiddel)

[...]

Je foto's zijn hier niet zichtbaar.. waarschijnlijk in een private map staan o.i.d.

[...]

Ben benieuwd naar die beugeltjes.. en evt. een linkje voor de andere liefhebbers hier :)

[...]

Tsjah.. dat is de consequentie van gigabit willen :+ de specificatie v/d kabels is nu eenmaal zo en niet anders.. als je genoegen neemt met 100Mbit had je je UTP-kabel ook kunnen "splitten" en kan je 2x 100Mbit doen over 1 utp kabel..
Ik zal zo even naar de links kijken. Heb ze nu via het fotoalbum gedeeld.
Voor nu laat ik het maar even bij cat5e. Ben al lang blij dat ik nu overal mijn wifi punten op volle snelheid kan aansluiten. Ik denk eerlijk gezegd dat ik de komende jaren hier prima mee vooruit kan. Misschien dat we over een paar jaar wel glasvezel door het huis trekken.

Dit zijn de beugels die ik gebruik heb. Ik heb ze bij Amazon besteld. Outlet Wall Mount Holder Bracket...

[ Voor 14% gewijzigd door AgeOfPanic op 30-03-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 16:57
@HYM1100S
Waar heb jij die T7 gekocht? Ik heb me helemaal het schompes gezocht naar dat apparaat, maar het lijkt alsof je hem alleen in de VS kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:20
Volgende week krijgen we de sleutel van onze nieuwbouwwoning en kan ik het thuisnetwerk gaan aanleggen. Ik heb op 11 plaatsen loze leidingen waar ik overal 2 netwerkkabels naar toe wil gaan trekken, dat worden dus 22 aansluitingen.

Nu vraag ik me af hoeveel meter kabel ik hiervoor nodig zou hebben? De woning is een normaal formaat (denk ik) 2-onder-een-kap woning met 143m2 vloeroppervlakte en 581m3 inhoud.

Ik schat zelf in dat 2 dozen van 100 meter niet volgende zal zijn. Maar wat is dan wijsheid? 4 Dozen van 100 meter of 2 dozen van zelfs 300 meter bestellen?

[ Voor 0% gewijzigd door Repsect op 05-04-2019 09:22 . Reden: Typo ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
DjRik schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:09:
Volgende week krijgen we de sleutel van onze nieuwbouwwoning en kan ik het thuisnetwerk gaan aanleggen. Ik heb op 11 plaatsen loze leidingen waar ik overal 2 netwerkkabels naar toe wil gaan trekken, dat worden dus 22 aansluitingen.

Nu vraag ik me af hoeveel meter kabel ik hiervoor nodig zou hebben? De woning is een normaal formaat (denk ik) 2-onder-een-kap woning met 143m2 vloeroppervlakte en 581m3 inhoud.

Ik schat zelf in dat 2 dozen van 100 meter niet volgende zal zijn. Maar wat is dan wijsheid? 4 Dozen van 100 meter of 2 dozen van zelfs 300 meter bestellen?
Ik had 2x 300m voor evenveel aansluitingen als jij. Ik heb erg veel over. Ik heb, helaas, niet naar de markeringen gekeken op de kabel voor ik begon, dus ik weet niet hoeveel meter ik nou precies heb gebruikt, maar ik schat tegen de 300m in totaal. Mijn meterkast zit vrij centraal in het pand. Als het bij jou in de garage zit, zou ik gewoon voor 2x 300m gaan. Zit het ook centraal, 3x 100m wellicht een optie?

Zelf heb ik nu een hoop over, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Heb nog wat familie die binnenkort gaat verhuizen, die willen misschien ook nog wel een paar meter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

meterkast

Nette outlets in de muur, speakerbanaan-aansluitingen in de muur. Ja, na de verbouwing, alles superstrak!

moet alleen die tochtstrip nog even weghalen zie ik. :+

[ Voor 12% gewijzigd door NeFoRcE op 05-04-2019 10:09 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NeFoRcE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:49:
[Afbeelding: meterkast]

Nette outlets in de muur, speakerbanaan-aansluitingen in de muur. Ja, na de verbouwing, alles superstrak!
Wat is dat zwarte vierkant? En heb je nu kabels getrokken met flexibele kern?Of connectoren gezet op kabels met harde kern?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

rens-br schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:59:
[...]

Wat is dat zwarte vierkant? En heb je nu kabels getrokken met flexibele kern?Of connectoren gezet op kabels met harde kern?
Stickers :) Ga geen reclame maken :+

En links zie je een switch + NAS, maar dat bedoelde je vast niet :).

Ik heb kabels getrokken met vaste kern, alle kabels naar outlets en door pvc-buizen zijn CAT-6 vaste kern met bijbehorende RJ45 voor vaste kern. Alle kabels uit uit uitlets zijn CAT 6 soepel. Managed gigabit switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NeFoRcE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:08:
[...]
En links zie je een switch + NAS, maar dat bedoelde je vast niet :).

Ik heb kabels getrokken met vaste kern, alle kabels naar outlets en door pvc-buizen zijn CAT-6 vaste kern met bijbehorende RJ45 voor vaste kern.
Ik bedoelde de kabels die uit je switch komen en in de PVC buis verdwijnen. :) Maar daar zitten dus vaste kern RJ45 connectoren op. Vind het persoonlijk altijd mooier/beter om een patchpaneel te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

rens-br schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:12:
[...]

Ik bedoelde de kabels die uit je switch komen en in de PVC buis verdwijnen. :) Maar daar zitten dus vaste kern RJ45 connectoren op. Vind het persoonlijk altijd mooier/beter om een patchpaneel te gebruiken.
Absoluut mee eens. Ik was even al eens op zoek naar een 19" switch, en dan alles netjes in de trapkast te verwerken. Wellicht doe ik dat ook nog, maar eerst gaat de vloer eruit in de zomer. Misschien dat ik dan de boel verplaats. :) Strakker is het zeker, maar dit is een goed alternatief :) _/-\o_ al zeg ik het zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
NeFoRcE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:49:
[Afbeelding: meterkast]

moet alleen die tochtstrip nog even weghalen zie ik. :+
Wat is dit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AlhJ8LN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

haha, dat ziet er erger uit dan het is, die kabels gaan naar een lampje in't verlaagde plafond aan de andere kant van de muur. Er zitten twee lampen aan, die met lasklemmen verbonden zijn, die zijn alleen chill met vaste-kern kabels (installatiedraad bijv.) en gezien die stekker er toch nooit meer uit gaat, vond ik het prima zo :+

edit:
Oudere foto geupload zie ik, de stekker zit al in de WCD namelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door NeFoRcE op 05-04-2019 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
NeFoRcE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:23:
[...]

haha, dat ziet er erger uit dan het is, die kabels gaan naar een lampje in't verlaagde plafond aan de andere kant van de muur. Er zitten twee lampen aan, die met lasklemmen verbonden zijn, die zijn alleen chill met vaste-kern kabels (installatiedraad bijv.) en gezien die stekker er toch nooit meer uit gaat, vond ik het prima zo
Deze lasklemmen zijn ook geschikt voor soepel draad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
NeFoRcE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:23:
haha, dat ziet er erger uit dan het is,...
Het risico op beschadiging van deze losse installatiedraden (en dientengevolge kortsluiting) is inderdaad een stuk lager omdat er aan het andere uiteinde een lampje hangt in plaats van een inductieplaat... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

dreamscape schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:01:
[...]

Het risico op beschadiging van deze losse installatiedraden (en dientengevolge kortsluiting) is inderdaad een stuk lager omdat er aan het andere uiteinde een lampje hangt in plaats van een inductieplaat... ;)
Ik ruik sarcasme haha! Maar hier gebeurd niets mee, niemand die eraan zit. Maar wellicht, als alles in de trapkast verdwijnt nadat de vloer eruit gaat, zal ik de boel vast wel weer in handen krijgen en ombouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:17
-Paul- schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:38:
[...]

Deze lasklemmen zijn ook geschikt voor soepel draad.
Die zijn inmiddels opgevolgd door lasklemmen die eruit zien zoals die voor masieve draad, maar toch klemmetjes hebben zoals deze. Voordeel vind ik dat ze compacter zijn.

Edit:
DezeAfbeeldingslocatie: https://www.elektrototaalmarkt.nl/media/catalog/product/cache/ecd051e9670bd57df35c8f0b122d8aea/w/a/wago-221-lasklem-4154710_1.jpg https://www.elektrototaalmarkt.nl/wago-221-lasklem-4154710

[ Voor 24% gewijzigd door My-life op 07-04-2019 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:01
Prutswerk en brand gevaarlijk. Het andere eind van de buis zit ook niet in de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HYM1100S
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Max-Imus schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:42:
@HYM1100S
Waar heb jij die T7 gekocht? Ik heb me helemaal het schompes gezocht naar dat apparaat, maar het lijkt alsof je hem alleen in de VS kan kopen.
Bij AC-Infinity zelf inderdaad.

Het apparaat zelf is bij AC-Infinity een stuk goedkoper dan op Amazon of Ebay, maar met de bezorgkosten erbij (die stevig zijn) en importheffing komt de prijs ongeveer hetzelfde uit als Amazon en Ebay.
Omdat de prijs ongeveer gelijk was heb ik besloten hem rechtstreeks bij de fabrikant te kopen.

Ik had het apparaat binnen een week in huis. Verder heb je een reiststekker nodig om de standaard US adapter te gebruiken. (zie mijn eerdere post)

Het is misschien nog wel de moeite waard te informeren wat het verschil in geluidproductie en airflow tussen de Cloudplate T7 Exhaust en de Airframe T7 Exhaust is in de verschillende snelheden (1 t/m 6).
(Staat niet duidelijk vermeld op de website.) De Airframe heeft grotere ventilatoren dan de Cloudplate welke mogelijk stiller zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door HYM1100S op 10-04-2019 11:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Na een tijdje volgen en lezen op dit forum, heb ik ook beslist om mijn lan netwerk te verbeteren/uitbreiden.

Van een klein netwerkje zijn we hier geëvolueerd naar een iets groter netwerk (vooral bovenverdiepingen). Op de benedenverdieping staat deze D-Link DGS-108.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sHmC4fM/20190306-150324.jpg
Van boven naar beneden:Van deze plek loopt een voorlopige Action 8)7 cat5e 10m kabel. Deze zal vervangen worden door een cat6 f/utp om storing te vermijden met een elektr. kabel voor zonnepanelen die er nog moet komen (goede keuze?). In de zolder zal ik het dan even anders aanpakken:
Met dank aan @Oystein voor inspiratie, zal ik deze kast maken.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/W65ywDX/rack-render.jpg
Met:
  • D-Link DGS-1210-24P switch
  • Patchpaneel (of gewoon kabeldoorvoer, want budget stijgt wanneer je 2 patchpanelen nodig hebt met keystones ==> kwam aan €160 (2x patchpaneel, 24 keystones | merk: Gigamedia) :| iemand tips/goedkopere opslossing?)
  • laptop als server/receiver
Er zijn al 5 van de 8 kabels getrokken, nog niet afgewerkt (cat6):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hMZDq18/20190407-182420.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fkGYKcL/20190407-182427.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JH9tfNv/20190407-182153.jpg

Wanneer alles klaar is post ik het eindresultaat :) iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
als je op budget zit, zou ik gans dat patchpaneel skippen ...
wat je toch kan doen als je wel netjes wil zijn zonder grote budgetten uit te geven , koop gewoon een blindplaat en boor daar netjes gaatjes door (liefst machinaal want ik heb OCD)

cat6 werkt evengoed als je er rechtstreeks een 8P8C connector opzet , ik zou wel specifiek cat6 connectoren zoeken en laat iemand die het echt goed kan het voordoen
je lipje hoort de buitenmantel vast te houden en alle aders dienen juiste volgorde te zitten en gans tot vanvoor
wat heb je dan nodig ? blindplaatje van 10€ , doosje stekkers ala 20€ , redelijke rj45 tang,25 € tang (of lenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Arthurky schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:23:

• Patchpaneel (of gewoon kabeldoorvoer, want budget stijgt wanneer je 2 patchpanelen nodig hebt met keystones ==> kwam aan €160 (2x patchpaneel, 24 keystones | merk: Gigamedia) :| iemand tips/goedkopere opslossing?)
Heb je nu alle keystones nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
ijske schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:35:
als je op budget zit, zou ik gans dat patchpaneel skippen ...
wat je toch kan doen als je wel netjes wil zijn zonder grote budgetten uit te geven , koop gewoon een blindplaat en boor daar netjes gaatjes door (liefst machinaal want ik heb OCD)

cat6 werkt evengoed als je er rechtstreeks een 8P8C connector opzet , ik zou wel specifiek cat6 connectoren zoeken en laat iemand die het echt goed kan het voordoen
je lipje hoort de buitenmantel vast te houden en alle aders dienen juiste volgorde te zitten en gans tot vanvoor
wat heb je dan nodig ? blindplaatje van 10€ , doosje stekkers ala 20€ , redelijke rj45 tang,25 € tang (of lenen)
Ik heb al 25 cat6 connectoren voor stugge kabel, dus dat komt in orde. Als afwerking zou ik dan gewoon zoiets kopen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/261363/files/240220067/550x550x2/kabelinvoer-paneel-19-inch-met-borstel-d-type-zwar.jpg
PcDealer schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:18:
[...]

Heb je nu alle keystones nodig?
2 patchpanelen = 12 per paneel = 24

1 patchpaneel zou dan voor een andere locatie zijn die er momenteel zo uitziet 8)7 :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qWdCk6F/20190411-155539.jpg

Iemand tips om dit net te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
Arthurky schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:05:
[...]
Iemand tips om dit net te maken?
als ik het was (maar ik ben natuurlijk erg handig op dat vlak)
op de lijn van de stopcontacten zou ik een 4 of 6x stekkerdoos vastschroeven (overschot kabel errond strappen)

daaronder , op 1 mooie lijn alles van tv versterkers

gans rechts verticaal naar beneden en evt ook nog horizontaal als dat kan, mooie DLP 50x80mm goot
kan je ineens je utp's afmonteren in de DLP goot en kunnen ze in een mooi bundeltje naar je switch gaan
modem zet ik liefst los ergens op zodat hij optimale antenneplaatsing en verlichting heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Na een tijdje volgen en lezen op dit forum, heb ik ook beslist om mijn lan netwerk te verbeteren/uitbreiden.

Van een klein netwerkje zijn we hier geëvolueerd naar een iets groter netwerk (vooral bovenverdiepingen). Op de benedenverdieping staat deze D-Link DGS-108.
[Afbeelding]
Van boven naar beneden:Van deze plek loopt een voorlopige Action 8)7 cat5e 10m kabel. Deze zal vervangen worden door een cat6 f/utp om storing te vermijden met een elektr. kabel voor zonnepanelen die er nog moet komen (goede keuze?). In de zolder zal ik het dan even anders aanpakken:
[Afbeelding]
Met:
  • D-Link DGS-1210-24P switch
  • laptop als server/receiver
Er zijn al 5 van de 8 kabels getrokken, nog niet afgewerkt (cat6):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wanneer alles klaar is post ik het eindresultaat :) iemand tips?
Waarom wil je keystones? 2 patchpaneeltjes van 12 en je bent 50 euro verder ipv 160. Keystones zijn prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:48
Als RJ45-RJ45 keystones goed zijn gewoon het patchpaneel bij FS.com bestellen, ben je een paar tientjes kwijt voor een 24ports patchpaneel incl. keystones.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oystein
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09 18:24

[Afbeelding]

Mooie 3D rendering van je nieuwe te bouwen kast d:)b

Maar waarom zou je alles in Keystone uitvoeren (als je bijvoorbeeld alleen maar RJ45 nodig hebt ??)
De reden voor mij om keystone te gebruiken is omdat is ook andere modules erbij wilde hebben naast de RJ45 zoals USB, HDMI, LED's en drukknop.

Als je alleen RJ45 nodig hebt waarom niet een standaard patch strip ? Die zijn stukken betaalbaarder :)

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/LKv3uOqcvoZX/360.jpg

8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02
Ebay afstruinen. Vast genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Oystein schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:31:
[...]

Mooie 3D rendering van je nieuwe te bouwen kast d:)b

Maar waarom zou je alles in Keystone uitvoeren (als je bijvoorbeeld alleen maar RJ45 nodig hebt ??)
De reden voor mij om keystone te gebruiken is omdat is ook andere modules erbij wilde hebben naast de RJ45 zoals USB, HDMI, LED's en drukknop.

Als je alleen RJ45 nodig hebt waarom niet een standaard patch strip ? Die zijn stukken betaalbaarder :)

[Afbeelding]
Dit is best cool! Ik had alleen nog maar over coax en lan nagedacht, maar dit is natuurlijk ook een optie. Tof, ik ga je voorbeeld opvolgen.

Ondertussen, nog under construction, de nieuwe meterkast. Overigens komt hier niet de netwerkkast. Maar wilde 'm toch graag showen <3 .

Er moet nog een spotje bovenop, en fibraro binary sensor tussen deurbel.
Ook worden wel de netwerkkabels hierdoor naar souterrain getrokken, waar serverkastje komt te staan.
En dan hier eventueel een Ubiquity NanoHD.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gPWBxsA.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 12-04-2019 16:24 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 17:03

l3p

www.^.nl

En nog even een blindplaatje voor je meterkast :P

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Ik neem aan dat hij nog wat wil doen met die kast... De beltrafo had best in de linker kast gekund, dus dan zou het een dure manier zijn om een opbouw wcd te maken. Waarschijnlijk komt er dus nog meer spul in die kast. Zie ook de opmerking 'nog under construction'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

We hebben 'm op uitbreiding laten installeren. We wilde graag wat meer uniformiteit in de kast. En wellicht komt er wat meer, maar misschien ook niet. Iig voor de uitbreiding, 3fasen oid. Blindplaten komen nog. Ik had overigens wel het idee dat hij ze zou verdelen, maar dit maakte meer sense voor hem. (De buizen zaten al goed op hun plek).

Electricien wilde eerst een kleine en een grote ophangen, maar wilde het gelijk hebben. Zo gezegd, zo gedaan :-) morgen even kijken of het af is betreft de kast & netwerk. Ook krijgen we nieuw schakelmateriaal van Jung (ls990 serie)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
adjego schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Sinds gisteren overgestapt van de RT-AC66U naar de Edgerouter Lite ism twee Ubiquiti UniFi AP AC LR accesspoints.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[mbr]
Reclame maken voor je V&A advertentie is niet gewenst.
[/]
Weer een update. Ook nu een POE switch gekocht en daarnaast ook meteen een speciale 19" shelf gekocht met daarin allemaal voorgestanste gaten voor het monteren van heel veel verschillende soorten apparatuur in een 19" rack. Hierop pasten beide mijn nieuwe POE switch, en mijn huidige router.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/x7Pn2rL/IMG-0575.jpg

Switch: ZyXEL GS1200-5HP v2
19" Shelf: Thon Rack Adapter 1U 25

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 23:40
Vandaag UTP getrokken, door het hele huis zit 5/8 buis. Prima voor wat KNX en schakeldraad. Voor de UTP zag ik in de meterkast 3/4 buis zitten, vol goede moed 3x UTP ingestopt, maar dat hield snel op. Ging over in 5/8 buis. Wel 2x UTP Cat6 doorheen gekregen. Als ik de 7965E zou gebruiken, kan ik er dan 3 doorheen krijgen?

Andere loze leiding liep al een enkele UTP doorheen, dus ik trek die eruit, krijg ik de trekveer er dus met geen mogelijkheid niet meer doorheen. Vanaf beide kanten loopt ie vast...
Wil het liefst 3xUTP naar de TV hebben, anders maar een fiber trekken met een switch :+

[ Voor 8% gewijzigd door Kobus Post op 17-04-2019 17:21 ]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kobus Post schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:12:
Voor de UTP zag ik in de meterkast 3/4 buis zitten, vol goede moed 3x UTP ingestopt, maar dat hield snel op. Ging over in 5/8 buis. Wel 2x UTP Cat6 doorheen gekregen. Als ik de 7965E zou gebruiken, kan ik er dan 3 doorheen krijgen?
Ik zit met hetzelfde gezeik hier en ga er gewoon 2 stuks doorheen knallen, hoewel dat waarschijnlijk al een flinke uitdaging wordt... ;(
Andere loze leiding liep al een enkele UTP doorheen, dus ik trek die eruit, krijg ik de trekveer er dus met geen mogelijkheid niet meer doorheen. Vanaf beide kanten loopt ie vast...
Wil het liefst 3xUTP naar de TV hebben, anders maar een fiber trekken met een switch :+
Gewoon 1 of 2 kabels trekken en dan een switchje plaatsen! d:)b

EDIT :
Wafeltje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:38:
Als je nog een AP wilt ophangen misschien deze In-Wall?
Ik heb al 3 maal het gewone model, maar hij zou dat inderdaad wel kunnen doen! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 18-04-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
nero355 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:31:
[...]

Ik zit met hetzelfde gezeik hier en ga er gewoon 2 stuks doorheen knallen, hoewel dat waarschijnlijk al een flinke uitdaging wordt... ;(

[...]

Gewoon 1 of 2 kabels trekken en dan een switchje plaatsen! d:)b
Als je nog een AP wilt ophangen misschien deze In-Wall?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20
Kobus Post schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:12:
Vandaag UTP getrokken, door het hele huis zit 5/8 buis. Prima voor wat KNX en schakeldraad. Voor de UTP zag ik in de meterkast 3/4 buis zitten, vol goede moed 3x UTP ingestopt, maar dat hield snel op. Ging over in 5/8 buis. Wel 2x UTP Cat6 doorheen gekregen. Als ik de 7965E zou gebruiken, kan ik er dan 3 doorheen krijgen?
Afgelopen weekend heb ik 3 x 7965E door een 5/8 buis weten te trekken. Dat viel me niet tegen; met 2 personen: eentje rustig trekken en de ander de 3 kabels netjes leiden/duwen.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst; het hangt natuurlijk ook van de bochten af.
Als het met een trekveer niet lukt kan je het met touw en een stofzuiger proberen: neem een licht touw, bind aan het uiteinde bijvoorbeeld een klein stukje stof vast. Aan de ene kant van de buis houd je de stofzuiger en aan de andere kant van de buis stop je het stukje stof er in......is al meerdere keren mijn redding geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door ocmer op 17-04-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 20:58
Goedenavond,

Even een vraagje we gaan bij mij aankomende week het thuisnetwerk aanleggen, nu wou ik weten of deze 2 samen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/u/busch_jaeger_balance_2xrj45-rj11_afdekking_alpinwit_hagelwit_1803-02-914.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/u/rutenbeck_netwerk_telefoon_basiselement_dubbel_cat.6_afgeschermde_uitvoering_.jpg

Dit allen icm met 140 meter 7965E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:54
robino007 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:19:
Goedenavond,

Even een vraagje we gaan bij mij aankomende week het thuisnetwerk aanleggen, nu wou ik weten of deze 2 samen gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedoel je 140 meter aan een stuk? In beginsel is ethernet bedacht voor een maximale lengte van 90 meter plus patchkabels van 5 meter aan beide einden wat een totaal van 100 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:58
Goedenavond,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan het niet helemaal goed zien op de afbeelding maar als de ingangen op de afdekplaat ook schuin naar boven gaan dan gaat dit werken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
FrankHe schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:00:
[...]

Bedoel je 140 meter aan een stuk? In beginsel is ethernet bedacht voor een maximale lengte van 90 meter plus patchkabels van 5 meter aan beide einden wat een totaal van 100 maakt.
Nee 140 in totaal over een loze leiding of 10.
Robbie T schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:11:
[...]

Ik kan het niet helemaal goed zien op de afbeelding maar als de ingangen op de afdekplaat ook schuin naar boven gaan dan gaat dit werken :-).
Dankje, we gaan er gewoon voor een afdekplaatje kopen kan altijd nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:54
robino007 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:39:
[...]
Nee 140 in totaal over een loze leiding of 10.
Oh op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
Goedenavond,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk het wel. Koop je ze toevallig bij SanderVunderink? Daar geeft ie volgens mij ook een soort van advies bij een pagina welke er zouden passen.

Let je er wel op dat er ook nog een raampje moet om dat afdekplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
Wafeltje schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:50:
[...]

Ik denk het wel. Koop je ze toevallig bij SanderVunderink? Daar geeft ie volgens mij ook een soort van advies bij een pagina welke er zouden passen.

Let je er wel op dat er ook nog een raampje moet om dat afdekplaatje?
Dankje, heb het nagekeken en het moet gaan.
Raampjes zitten er al omheen aangezien er ook stopcontacten zitten. Werkje van klepje eruit wippen en deze erin klikken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Goedenavond,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind dat dus echt zoo vreselijk lelijk met die zichtbare schroef! :/

Uiteindelijk heb ik dit model gekocht : https://www.netwerkkabel....003-verticale-invoer.html

IMHO veel mooier en je hebt ook nog eens plek voor een labeltje boven je poorten! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
En dat is verkrijgbaar met een plaatje dat past bij bestaand schakelmateriaal van Peha, Jung, Berker of Busch-Jaeger?

Want ik heb veel liever een zichtbaar schroefje in materiaal dat bij de rest past dan een onzichtbaar schroefje in een volkomen afwijkend stuk materiaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dreamscape schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:44:
En dat is verkrijgbaar met een plaatje dat past bij bestaand schakelmateriaal van Peha, Jung, Berker of Busch-Jaeger?

Want ik heb veel liever een zichtbaar schroefje in materiaal dat bij de rest past dan een onzichtbaar schroefje in een volkomen afwijkend stuk materiaal. ;)
Valt IMHO reuze mee :
Afbeeldingslocatie: https://netwerkkabel-f86d.kxcdn.com/media/image/7a/12/22/NP0024V-2_600x600.pngAfbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/u/busch_jaeger_balance_2xrj45-rj11_afdekking_alpinwit_hagelwit_1803-02-914.jpg

Het is niet zo dat aan de zijkant een of ander ontwerp is toegepast bij beiden en dat het totaal niet op elkaar lijkt...

Daarnaast vind ik de merken die je noemt één groot overpriced zooitje over het algemeen, want ik zie echt totaal geen reden om € 25 of meer aan iets uit te geven wat ook voor € 10 kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafeltje
nero355 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:54:
[...]

Valt IMHO reuze mee :
[Afbeelding][Afbeelding]

Het is niet zo dat aan de zijkant een of ander ontwerp is toegepast bij beiden en dat het totaal niet op elkaar lijkt...

Daarnaast vind ik de merken die je noemt één groot overpriced zooitje over het algemeen, want ik zie echt totaal geen reden om € 25 of meer aan iets uit te geven wat ook voor € 10 kan!
Doosje + afdekplaatje = 13 euro. Wat mij betreft een no-brainer als je net al je schakelmateriaal uit die serie hebt.

Bovendien, als je 2 inbouwdozen naast elkaar hebt, past die van jou niet, omdat die daar niet voor gemaakt zijn. Ik heb nu 2x stopcontact en 1 zo'n Rutenbeck bij elkaar in 1 raam, en dan is dat schroefje echt geen issue hoor (zelfs mijn vrouw vindt dit zo mooi :o)

Maar ach, smaken verschillen gelukkig, anders zou het maar saai worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Voor mijn tuinhuis achter in de tuin heb ik een mantelbuis, ymvk-as grondkabel en waterleiding naast elkaar in de grond gegraven. De mantelbuis is beoogd voor UTP en coax maar ik sluit niet uit dat er in de toekomst een extra grondkabel voor elektra bij wordt getrokken. Betreft een afstand van ruim 35 meter.

Ik lees een hoop berichten op internet van diverse bronnen waar de een beweerd dat ‘gewoon’ UTP voldoende is en de ander juist inzet op FTP of zelfs S/FTP. Kan iemand mij overtuigen om de juiste kabel voor deze casus in te zetten. Ik heb bijvoorbeeld nog voldoende 7965E liggen maar leg er bijvoorbeeld graag cat 6 S/FTP grondkabel in als dat nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Laatst online: 09:47
Gewoon geen risico nemen. Ik heb na blikseminslag trouwens een defecte switch overgehouden, nu bij m'n nieuwe woning tussen huis en mancave glas!

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wafeltje
detonated schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:16:
Voor mijn tuinhuis achter in de tuin heb ik een mantelbuis, ymvk-as grondkabel en waterleiding naast elkaar in de grond gegraven. De mantelbuis is beoogd voor UTP en coax maar ik sluit niet uit dat er in de toekomst een extra grondkabel voor elektra bij wordt getrokken. Betreft een afstand van ruim 35 meter.

Ik lees een hoop berichten op internet van diverse bronnen waar de een beweerd dat ‘gewoon’ UTP voldoende is en de ander juist inzet op FTP of zelfs S/FTP. Kan iemand mij overtuigen om de juiste kabel voor deze casus in te zetten. Ik heb bijvoorbeeld nog voldoende 7965E liggen maar leg er bijvoorbeeld graag cat 6 S/FTP grondkabel in als dat nodig is!
In principe moet je gewone UTP kunnen gebruiken. Immers zijn utp, grondkabel en coaxkabel allen al voorzien van enige isolatie. Zeker omdat je nog UTP hebt liggen, zou ik die lekker gebruiken.

Als je bang bent voor blikseminslag (gezien afstand van 35 meter buiten), is glas de enige optie.
Bij FS.com heb je 40m fibre al voor €11,38 (even op customised klikken bij de lengte, kun je zelf iets leuks invullen. Er komen dan nog wel SFPs bij, en ervanuitgaande dat je aan beide kanten een SFP-poort vrij hebt, is dit wellicht the way to go.
Voor grondkabel betaal je voor die lengte namelijk ook al €54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Off topic maar hoe trek je glasvezel door een buis? Gewoon met een trekveer? Of heb je speciale solid glasvezel kabel?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

kevinl schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:03:
Off topic maar hoe trek je glasvezel door een buis? Gewoon met een trekveer? Of heb je speciale solid glasvezel kabel?
Blijkbaar zo :
[YouTube: Pulling Fiber Optic wire through existing conduit]

Alleen vind ik de manier waarop ze met de fiber omgaan wel erg grof :$ :?

Lang leve de SFP+ DAC kabel : Veel minder stress! :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:49
nero355 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:45:
[...]

Blijkbaar zo :
[YouTube: Pulling Fiber Optic wire through existing conduit]

Alleen vind ik de manier waarop ze met de fiber omgaan wel erg grof :$ :?

Lang leve de SFP+ DAC kabel : Veel minder stress! :P :+
Los van dat het lomp gaat, vind ik de afwerking van de outlets ook niet netjes en mooi. De RJ45 (telefonie?) wordt gewoon over de glasvezel geschroefd, en op zijn kop ook nog. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
Mwa fiber kan wel wat hebben hoor zolang je het maar niet gaat knikken. Dit lijkt me overigens ook een flat gebouw oid en zijn die buizen rechttoe rechtaan. En de fiber die ze gebruiken lijken me ook een slagje dikker dan de bekende gele fiber.

*Edit 1mm doorsnede en minimale radius van 2.5mm

https://www.lightwaveonli...-buildings-and-homes.html

Voor wat betreft @detonated zijn vraag. Je kan gewoon utp gebruiken. Heb ik ook al jaren en 0,0 problemen. De kans dat bliksem in de utp inslaat is net zo groot als dat hij in de 230v kabel inslaat die ernaast ligt.

Heb je al sfp en gbics liggen dan zou je een fiber kunnen overwegen natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Jan-man op 26-04-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
Bedankt allen voor de reacties! Had geen rekening gehouden met mogelijke blikseminslag (ondanks kleine kans natuurlijk). Heb SFP op de unifi switch dus dat is wel een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
detonated schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 23:01:
Bedankt allen voor de reacties! Had geen rekening gehouden met mogelijke blikseminslag (ondanks kleine kans natuurlijk). Heb SFP op de unifi switch dus dat is wel een optie.
De bliksem zal er niet op inslaan want dat slaat op het hoogste punt in dus je huis/boom/schuur oid. Het zou wel kunnen doorslaan maar ipv dat het nu de utp pakt dan pakt hij wel de stroomkabel naar je schuur dus alsnog je spullen in de schuur defect en alles in huis waarschijnlijk ook.

Kom het elk jaar meerdere keren tegen in mijn werkveld en 99,9% van de gevallen slaat het in/door op de 230v of op de koperen xdsl/coax.

Vorig jaar nog 1 waar het insloeg in een huis 5 deuren verderop maar bij die klant lag de meterkast letterlijk uit elkaar en geen enkel apparaat in huis werkte meer.

En een dag later zelfde verhaal ergens anders. Daar sloeg het in de boom in en bij 5 huizen was al het elektronische spul defect. Zelfs de cv ketel :P

In beide gevallen hadden ze glasvezel internet (ftth). Dus ja utp of glas maakt echt niks uit bliksem schade zal indirect inslaan ook al gebruik je een glas kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
Jan-man schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 23:19:
[...]

De bliksem zal er niet op inslaan want dat slaat op het hoogste punt in dus je huis/boom/schuur oid. Het zou wel kunnen doorslaan maar ipv dat het nu de utp pakt dan pakt hij wel de stroomkabel naar je schuur dus alsnog je spullen in de schuur defect en alles in huis waarschijnlijk ook.

Kom het elk jaar meerdere keren tegen in mijn werkveld en 99,9% van de gevallen slaat het in/door op de 230v of op de koperen xdsl/coax.

Vorig jaar nog 1 waar het insloeg in een huis 5 deuren verderop maar bij die klant lag de meterkast letterlijk uit elkaar en geen enkel apparaat in huis werkte meer.

En een dag later zelfde verhaal ergens anders. Daar sloeg het in de boom in en bij 5 huizen was al het elektronische spul defect. Zelfs de cv ketel :P

In beide gevallen hadden ze glasvezel. Dus ja utp of glas maakt echt niks uit bliksem schade zal indirect inslaan ook al gebruik je een glas kabeltje.
Oké met die kennis is het inderdaad een ander verhaal. Je bent dus altijd de sjaak! ;w haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

detonated schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 23:26:
Oké met die kennis is het inderdaad een ander verhaal. Je bent dus altijd de sjaak! ;w haha
Gelukkig is de kans op inslag heel klein, tenzij je op een boerderij woont of zo :)

/EDIT :
Annuk schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 02:04:
Niet persé boerderij hoor (hier in de regio veel lint-bebouwing van boerderijen en is dus bijna een dorpskern opzich aan boerderijen) maar meer dat je in/op de vrije vlakte woont ;)
Dat is misschien wel wat mooier uitgelegd inderdaad! :D

[ Voor 39% gewijzigd door nero355 op 27-04-2019 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
detonated schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 23:26:
[...]

Ga daar maar vanuit inderdaad.
Als de bliksem in de buurt inslaat is meestal wel een groot deel (zo niet alles) wat aan het net o.i.d. is gekoppeld wel gefrituurd.
nero355 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:15:
[...]

Gelukkig is de kans op inslag heel klein, tenzij je op een boerderij woont of zo :)
Niet persé boerderij hoor (hier in de regio veel lint-bebouwing van boerderijen en is dus bijna een dorpskern opzich aan boerderijen) maar meer dat je in/op de vrije vlakte woont ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HKLM_
Vandaag begonnen aan het maken van mijn lack rack :D

Gisteren bij een mede tweaker drie kabel management modules opgehaald waarvan er nu 1 voorop zit. De andere twee volgen nog (1 aan de binnen kant en 1 achter. (Denk ik nu)

To Do voor de komende tijd:

- 19 Inch Power unit fixen
- Iets verzinnen voor de CloudKey
- Kabel Management
- Wachten op mijn 19" mount voor de USG
- Nieuwe kabels kopen/ trekken/ maken zodat het allemaal netjes verwerkt kan worden.
- Ding op zijn definitieve plaats zetten maar nu ff snel zo anders heeft de vrouw straks geen WiFi :+

Lack

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 27-04-2019 17:12 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

HKLM_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:27:
Vandaag begonnen aan het maken van mijn lack rack :D
NICE!!! :D d:)b
- Iets verzinnen voor de CloudKey
Zoiets is best leuk : https://www.thingiverse.com/thing:3297801 :)
- USG upgraden naar een USG Pro zodat die net als de switch kan hangen.
Maakt wel herrie en voor de normale USG zijn gewoon brackets beschikbaar voor 19" gebruik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:42:
[...]

NICE!!! :D d:)b

[...]

Zoiets is best leuk : https://www.thingiverse.com/thing:3297801 :)

[...]

Maakt wel herrie en voor de normale USG zijn gewoon brackets beschikbaar voor 19" gebruik!
Je bent echt mijn held :D heb dat cloudkey bracket gelijk naar mijn vader gestuurd die gaat hem printen!

Ik weet dat de usg pro geluid maakt... dacht aan de fans veranderen. Ik weet dat er een bracket is voor de usg3p maar die laten importeren is te duur... en iets in nederland/europa heb ik nog niet gevonden helaas.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LOL! :*)
heb dat cloudkey bracket gelijk naar mijn vader gestuurd die gaat hem printen!
NICE! d:)b
Ik weet dat de usg pro geluid maakt... dacht aan de fans veranderen. Ik weet dat er een bracket is voor de usg3p maar die laten importeren is te duur... en iets in nederland/europa heb ik nog niet gevonden helaas.
Amazon USA geprobeerd :?

Die berekent gelijk voor je wat het geheel gaat kosten om richting Nederland te versturen!

Op eBay heb je ook nog weleens verkopers die hetzelfde doen, maar dat is een beetje een kwestie van geluk hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:48:
[...]

LOL! :*)

[...]

NICE! d:)b

[...]

Amazon USA geprobeerd :?

Die berekent gelijk voor je wat het geheel gaat kosten om richting Nederland te versturen!

Op eBay heb je ook nog weleens verkopers die hetzelfde doen, maar dat is een beetje een kwestie van geluk hebben...
Is alweer een tijd geleden dag ik daar naar gezocht heb ga dat weer eens oppakken. En misschien is iets uit de 3D printer ook nog wel een optie :P

Kleine zoektocht gedaan en het is deze geworden via Amazon.de
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Denk dat ik een half jaar geleden ofzo ook gezocht had en toen was het aanbod minder i.i.g naja deze komt eind volgende week binnen als het goed is :D Scheelt i.i.g een bak met geld haha

USG Mount

[ Voor 34% gewijzigd door HKLM_ op 27-04-2019 17:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

Toppe

Oké ✅

Niet bijzonder, maar misschien zit een nog een idee tussen voor een willekeur ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SH40RQ5gUF0ZPl4bAQtn6fe3/full.jpg
Moet nog een keer een fatsoenlijke stekkerdoos monteren om te boel netjes af te werken...

Overigens moet ik eerdaags de gang gaan verbouwen en zit te twijfelen of ik een patchkast ga plaatsen, enigste nadeel is dat deze niet dieper mag zijn dan 40cm en ik geen zin heb om er heel veel geld aan uit te geven, het is tenslotte alleen maar voor de afwerking.

Tevens verwacht ik in de toekomst niet heel veel extra apparatuur te gaan bij plaatsen, een 4 of 5U model zou dus al voldoende zijn.

Iemand ook zo’n kast in de gang hangen?

[ Voor 69% gewijzigd door Toppe op 28-04-2019 07:59 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:08
Toppe schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:27:
Niet bijzonder, maar misschien zit een nog een idee tussen voor een willekeur ;)

[Afbeelding]

Tevens verwacht ik in de toekomst niet heel veel extra apparatuur te gaan bij plaatsen, een 4 of 5U model zou dus al voldoende zijn.

Iemand ook zo’n kast in de gang hangen?
Ik heb sinds een tijdje een 4U model hangen. Zo uit m'n hoofd ook een centimeter of 38 diep. ;) GermanPivo in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijske

[Afbeelding]
[
dit is niet echt ok voor mij... je kan je stoppen bereiken maar als er ooit werk aan je electrakast is kan je alles gaan uitbouwen ...
de bovenste 10cm waar nu je patchpanel hangt zou je prima kunnen gebruiken voor een volledig horizontaal paneel voor je hue , USG enzo, (evt kabelgoot erachterop monteren zodat je geen 20 kabels dwars door je meterkast hebt) maar ik zou dat patchpanel en switch 90 graden draaien en rechts hangen

stoppenkast moet imho 100% vrij blijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
ijske schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:30:
[...]

dit is niet echt ok voor mij... je kan je stoppen bereiken maar als er ooit werk aan je electrakast is kan je alles gaan uitbouwen ...
de bovenste 10cm waar nu je patchpanel hangt zou je prima kunnen gebruiken voor een volledig horizontaal paneel voor je hue , USG enzo, (evt kabelgoot erachterop monteren zodat je geen 20 kabels dwars door je meterkast hebt) maar ik zou dat patchpanel en switch 90 graden draaien en rechts hangen

stoppenkast moet imho 100% vrij blijven
Je haalt me de woorden uit de mond wat @Toppe betreft met z'n opstelling.

@Toppe Kijk even of je evt. je spulletje 90 graden kunt draaien en links v/d groepenkast kunt plaatsen.
Evt. kan je er een fan aan de onderkant hangen om geforceerd koele(re) lucht rond te blazen bij je switch etc.

Maar zorg a.u.b. dat je groepenkast vrij blijft zodat je daar altijd snel bij kunt wanneer nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Annuk schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:35:
[...]

Je haalt me de woorden uit de mond wat @Toppe betreft met z'n opstelling.

@Toppe Kijk even of je evt. je spulletje 90 graden kunt draaien en links v/d groepenkast kunt plaatsen.
Evt. kan je er een fan aan de onderkant hangen om geforceerd koele(re) lucht rond te blazen bij je switch etc.

Maar zorg a.u.b. dat je groepenkast vrij blijft zodat je daar altijd snel bij kunt wanneer nodig.
90 graden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zq47Kr8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door kevinl op 28-04-2019 12:30 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
om nog verder in de advies kant te gaan "wat dan wel te doen"...
is het niet handiger om die grote 19" dingen gewoon weg te doen en bv eens te kijken naar een NETGEAR GS116LP switch in combinatie met een 10" / 8 poort patchpaneeltje ?
die switch is btw, net zoals je huidige devices, wel unmanaged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Niet bijzonder, maar wel in strijd met het bouwbesluit.

[Afbeelding]
Ik hoop niet dat je een keer brand hebt en de brandweer de elektriciteit wil afsluiten. Je hebt ook geen verzekering tegen brand, want die keert dan toch niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen paniek mensen!

Nooit zo nagedacht, dus wil de boel op termijn gaan verhuizen.

Heb ondertussen een lijstje:
- Patchkast
- Patchpaneel
- 2x Stekkerdoos
- 2x Legbord
- Rangeer paneel

Maar eens opnemen in de financiële planning volgende maand :)

Edit: Ik dacht dat m'n switch zowel als 10" als 19" ingezet kon worden (daar had ik 'm destijds wel op gekocht...) maar blijkbaar is hij 29cm breedt...

[ Voor 226% gewijzigd door Toppe op 29-04-2019 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 02:58
Ik vond de unifi doosjes horizontaal vrij warm worden dus nu verticaal gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pbK4zP65vKcrX0LTDGZT8Yyt/medium.png

[ Voor 50% gewijzigd door Stanley22_7 op 29-04-2019 20:46 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Oystein
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09 18:24
Met een paar planken en losse rails kun je ook een custom diepte maken:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/U94fC6sSzNKG/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/0vq1oqgIV9Pn/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/8kxPJX6DJT4z/540.jpg

8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 02:58
Ziet er netjes uit. Word het niet warm?
Ik had eerst houten schappen waar de apparaten tussen stonden (Pax Meterkast :p) en daar kon maar moeizaam lucht doorheen stromen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stanley22_7 op 30-04-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00
Oystein schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:34:
Met een paar planken en losse rails kun je ook een custom diepte maken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Keurige oplossing zo. Welke patchkabels heb je gebruikt als ik vragen mag? Zoek nog wat flexibelere bescheiden kabels en dit ziet er lekker clean uit!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ziert er supernice uit. Ik heb gisteren een start gemaakt met de patchkast en rangeerpaneel. De Cat6 keystones/e.d. kost meer tijd om op de kabels te zetten dan verwacht. Dus nog even wachten met de fotos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wafeltje
Na lange tijd hier inspiratie te hebben opgedaan, en wat ervaringen te hebben gedeeld, voel ik me nu zeker genoeg om mijn plaatjes eindelijk te laten zien.

Enkele maanden geleden hebben we de sleutel gekregen van onze nieuwbouwwoning. Hierbij hebben we vele loze leidingen laten leggen, die allemaal uitkomen in de meterkast. Ik had graag gehad dat de meterkast 10cm dieper was, wat waarschijnlijk velen hier ook hebben ervaren. Het past allemaal met moeite, en er gaat nogal wat tijd zitten om de juiste componenten op de juiste plek te kunnen krijgen.

Patchrack closup
Dit is eigenlijk een 8u patchrack, waarbij de bovenste 2u niet meer bruikbaar zijn. Ik had eigenlijk in gedachte om het rack lager te hangen, maar de elektra-afdeling neemt meer plek in beslag dan aanvankelijk verwacht.

Uiteindelijk heb ik een 2u legplank gepakt, waarin ik een uitsparing heb moeten maken voor de groepenkast, zodat deze er omheen schuift. Ook heb ik 2 extra gaatje geboord, zodat deze op de onderste 1u bevestigd kan worden. Veel gewicht ligt er niet op, en het is verrassend stevig nog.

Meterkast

Wat je ziet, van boven naar onder:
  • Patchstrook
  • Rangeerpaneel
  • Unifi 24p 250W PoE switch
  • Rangeerpaneel
  • PDU
  • Legplank, met daarop Unifi USG3p
  • Server/NAS, draait Windows Server als fileserver, met Hyper-V voor PiHole en Enifi controller
  • FTU
  • Cemm
  • Lege legplank waar mijn toekomstige UPS ooit komt :)
  • Coaxaansluiting Ziggo (niet gebruikt)
Wat je niet ziet:
  • NTU
  • Media converter
  • Huawei modem
Deze 3 heb ik op de eerste dag al er uit gesloopt. Vanuit het FTU loopt de kabel naar de SFP poort in mijn switch, welke de vlans voor TV/internet split, en doorstuurd naar mijn TVs/USG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Aesculapius schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:57:
Keurige oplossing zo. Welke patchkabels heb je gebruikt als ik vragen mag? Zoek nog wat flexibelere bescheiden kabels en dit ziet er lekker clean uit!
- Oystein in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
- Oystein in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
Vanmorgen de USG mount binnen gehad en gelijk opgehangen. De pootjes van de LACK zijn niet massief waardoor de beugel zich niet strak trekt en je dus best een naad hebt m.b.t de kable mount. Dit is helaas niet anders momenteel.

Over drie weken ben ik een week vrij en hoop ik tijd te hebben om de kabels aan te pakken :)

Met USG Mount

Aankomend weekend weer eens langs mijn ouders. Mij vader heeft de de 3D printer aangezet.

Unifi CK G1 mount
CK Mount

Philips Hue Mount
Hue Mount

Al met al begint het ergens op te lijken.. Vraag is alleen voor hoelang aangezien de vrouw over kinderen is begonnen en mijn kamer dan weg moet :X -O-

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 04-05-2019 09:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HKLM_ schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:54:
Vanmorgen de USG mount binnen gehad en gelijk opgehangen. De pootjes van de LACK zijn niet massief waardoor de beugel zich niet strak trekt en je dus best een naad hebt m.b.t de kable mount. Dit is helaas niet anders momenteel.

Over drie weken ben ik een week vrij en hoop ik tijd te hebben om de kabels aan te pakken :)

[Afbeelding: Met USG Mount]

Aankomend weekend weer eens langs mijn ouders. Mij vader heeft de de 3D printer aangezet.

Unifi CK G1 mount
[Afbeelding: CK Mount]

Philips Hue Mount
[Afbeelding: Hue Mount]

Al met al begint het ergens op te lijken.. Vraag is alleen voor hoelang aangezien de vrouw over kinderen is begonnen en mijn kamer dan weg moet :X -O-
Zou het kunnen dat de tray zelf wat door gaat hangen? De onderkant is natuurlijk niet verstevigd... even een roerhoutje aan de onderkant houden, zie je het zo :)

November verwachten wij ook een kleine, wil zelf nog het een en ander doen in de meterkast maar volgens de vrouw ‘heeft dit geen prioriteit’ :')

Heb boven de meterkast nog een flinke loze ruimte (30 hoog, 80 breed en 35 diep ofzo) waar ik mooi al netwerk apparatuur kan plaatsen. Mijn voorkeur gaat uit naar een fatsoenlijke beugel met rangeerpaneel, stekkerdoos en een legplank... of ik moet zelf wat gaan kloten met 2 houten beugels... keuzes :9

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 04-05-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 08:26
Hoe pas je een 10 inch switch het best het mooist in 19 inch patch kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:03
boomer21 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:18:
Hoe pas je een 10 inch switch het best het mooist in 19 inch patch kast?
Met beugels?

@HKLM_

Heb je die mount voor de USG zo gekocht? En zo ja, waar?

[ Voor 15% gewijzigd door GioStyle op 05-05-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
GioStyle schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Met beugels?

@HKLM_

Die heb ik van amazon.de
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 08:26
GioStyle schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Met beugels?

@HKLM_

Met beugels heb je een voorbeeld? en hangt ie dan stevig ook achterkant want met beugels zit ie alleen voor
Vast maar dan zit wel netjes (heb totaal geen ervaring ermee, ben aan het inlezen.)
Pagina: 1 ... 44 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2