Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Via de eerste site vind ik wel wat modellen die ik zou willen voor een schappelijke prijs - 2006/2007, <125000 KM, BMW 3 330 ~€9000/12000. BPM zal met deze leeftijd niet heel hoog zijn verwacht ik (max 2k?). Auto's zien er beter uit dan in NL, en toch goedkoper. Misschien wel de moeite van uitzoeken waard.LopendeVogel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:37:
Hey kerels!
Zelf ben ik meer van de Audi (niet slaan niet slaan!! haha), maar af en toe een oogje in dit forum vind ik altijd wel leuk!
Persoonlijk ging ik hier meer uit van nieuwe modellen / aankopen, maar ik lees veel over 2e hands..
Ik heb wel goede ervaringen met de volgende 2 verkoop / 2e hands sites:
www.mobile.de
www.automobile.de
Voordelen vind ik van een Duitse auto uit Duitsland laten komen: meestal een veel betere staat en een veel lagere prijs..
Zelf ben ik aan het loeren voor een nieuwere versie RS4 Avant, maar er staan uiteraard ook zeer veel bmw's voor zeer leuke prijzen in zeer goede staat. De APK daar is totaal niet zoals wij dat hier kennen, daar worden ze van binnen tot buiten bekeken tot op de schroef. Ook maar iets niet in orde = vervangen / repareren. Oftewel, de kans dat je een slechte auto koopt (zoals die in NL gewoon groot is) is daar een stuk kleiner.
Succes jongens, ennnn zeer leuke auto's zie ik hier voorbij komenVroeger thuis de 745i 2003 gehad (de paps), heerlijke bak (om achterin te mogen zitten want ik had mijn rijbewijs toen nog niet jeeej)!
Ja ik vind het zeer zeker de moeite waard, je vind het hier in NL gewoon niet in die staat voor die prijs (letterlijk: win-win). Invoer is ook snel geregeld, vooral als je de auto bij een dealer haalt dan is alles zo ''gepiept'', daar waar de dealer er alle verstand van heeft.Zebby schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:38:
[...]
Via de eerste site vind ik wel wat modellen die ik zou willen voor een schappelijke prijs - 2006/2007, <125000 KM, BMW 3 330 ~€9000/12000. BPM zal met deze leeftijd niet heel hoog zijn verwacht ik (max 2k?). Auto's zien er beter uit dan in NL, en toch goedkoper. Misschien wel de moeite van uitzoeken waard.
Je ziet het ook aan de onderdelen / reparatieprijzen in Duitsland, dat is daar zo laag vergeleken NL. Logisch dat men daar eerder bepaalde reparaties laat doen, het kost een fractie van wat het hier in NL kost. In NL heeft men snel zoiets van; ah laat maar zitten, kan het door de APK? Ja? oké dan doe maar niks, alleen APK en dan verkoop ik hem.
Maar again, ik weet dit alleen over de Duitse auto's, maar daarvoor zit ik wel in het juiste topic hoop ik haha.
In ieder geval, veel plezier met de 2 sites, genoeg om naar te kijken en te onderzoeken
Enige echt interessante aanpassing vind ik het uitschakelen van start / stop systeem, overige dingen zijn grappig maar niet echt heel boeiend. Start / stop zet die altijd uit aangezien in 95% van de gevallen de motor 2 seconden uitstaat en daarna weer gestart word wat alleen maar onnodige slijtage veroorzaaktgauchov6 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:52:
[...]
Is een zeer ervaren codeerder, heeft begin dit jaar ook m'n 120i aangepast aan mijn wensen.![]()
Omdat er nog garantie op de auto zat, wilde ik alleen een ervaren persoon.
https://www.facebook.com/codeerjebmw/posts/1701670813417161
Ik had al van te voren precies alle opties opgezocht of fora, maar bijna alle opties wist hij zo uit z'n hoofd en hoe en waar aan te passen.

Een chiptuner moet zoiets toch ook kunnen lijkt me?. Eind december is mijn auto uit de garantie en wil ik hem eigenlijk laten chippen (F30 320iA). Van 184 > ~265pk is natuurlijk wel lucratief
Enige wat ik me afvraag; wat is de impact bij de dealer? (naast het feit dat hij natuurlijk zal kunnen zien dat hij gechipped is...). Eea wordt ook bij allerlei bedrijven aangeboden.....
Wil b.v. niet dat hij in de normale modes onnodig aggeresief word, lichte tune in normale stand en full power in sport zou prima zijn b.v.
[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 27-11-2016 10:57 ]
Het is jammer dat ze het start stop systeem zo onintuitief hebben gemaakt bij BMWTortelli schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:54:
[...]
Enige echt interessante aanpassing vind ik het uitschakelen van start / stop systeem, overige dingen zijn grappig maar niet echt heel boeiend. Start / stop zet die altijd uit aangezien in 95% van de gevallen de motor 2 seconden uitstaat en daarna weer gestart word wat alleen maar onnodige slijtage veroorzaakt

Maar heel handig is dat natuurlijk niet. Bij VW hebben ze dat toch echt veel beter voor elkaar. Daar gaat de motor gewoon niet uit als je licht remt, pas als je iets verder doordrukt gaat ie ook uit. Zo kan je altijd zelf bepalen of je hem uit wilt hebben of niet.It is possible to prevent engine shut down once stopped in order to be able to drive off quickly. Within one second of stopping apply additional force to the brake pedal and then release the additional pressure and continue holding the brake pedal with "normal" force.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het is vooral irritant en onnodig in mijn daily drive routes. Van de 100x dat hij af zou slaan (ik disable het systeem altijd direct als ik de auto start) heeft het 1 of 2x nu als ik voor een trein >30 seconden sta te wachten. De rest van de tijd staat de motor maximaal 10 seconden uit ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 27-11-2016 13:19 ]
Verwijderd
Volgens mij scoren alle A-merk gewoon goed en zijn allemaal ongeveer even duur. Bovendien heb je sowieso niet zoveel keuze uit banden met *-markering dus ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. Volgens mij is dat momenteel Pirelli.t_captain schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:52:
Zit te oriënteren op nieuwe banden voor de 530d. Zoek comfortabele banden met goede performance op nat (waarmee 80% van ons winterweer is gedekt, die andere 20% laat ik de auto wel staan). Aanraders en afraders?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2016 14:11 ]
Je moet deze zaken eigenlijk los van elkaar zien. Bij het "chippen" (blijf het een ongepast woord vinden) verwacht ik dat men of een DME/DDE ECU flash uitvoert met nieuwe waardes (turbodruk en dat soort meuk) of dat men een box plaatst, zoals een JB4. Daar komt zelfs geen ECU aanpassing bij kijken. Het is eventueel ook mogelijk om een flash tune te "stapelen" met een box om het maximale eruit te halen. De ECU waardes zijn ook bij een ontgrendelde geflashte ECU gelimiteerd, met een box kan je de limieten nog net iets hoger tillen. Daarvoor moet je echter al erg goed je best doenTortelli schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:54:
[...]
Een chiptuner moet zoiets toch ook kunnen lijkt me?. Eind december is mijn auto uit de garantie en wil ik hem eigenlijk laten chippen (F30 320iA). Van 184 > ~265pk is natuurlijk wel lucratief.
Enige wat ik me afvraag; wat is de impact bij de dealer? (naast het feit dat hij natuurlijk zal kunnen zien dat hij gechipped is...). Eea wordt ook bij allerlei bedrijven aangeboden.....
Wil b.v. niet dat hij in de normale modes onnodig aggeresief word, lichte tune in normale stand en full power in sport zou prima zijn b.v.
Dit staat los van het start/stop systeem. Dit systeem wordt namelijk aangestuurd door een andere ECU, namelijk FEM_BODY. Als je tuner een ENET2ODB kabel heeft met de juiste software (bijv: E-Sys), dan kunnen ze deze en andere ECU's programmeren.
Ik wil er wel op wijzen dat dit niet hetzelfde is als het programmeren van de DME/DDE ECU. De DME/DDE ECU locked zichzelf na de eerste tien bedrijfsuren. Programma's als E-Sys kunnen dan wel de waardes uitlezen, maar ze kunnen geen aanpassingen meer maken. Tunen en zaken als het verwijderen van de 250km/h snelheidsbegrenzer kunnen enkel en alleen met een flashtune aangepast worden.
Voor de beeldvorming: voor een flash moet men fysiek bij de DME/DDE ECU komen, voor de andere ECU's kan het via de ODB poort. Sommige tuners bieden de mogelijkheid om de ECU te unlocken, waarna je deze kunt flashen via de ODB poort (zie bijvoorbeeld bootmod3 van Pro Tuning Freaks).
Impact bij de dealer zal normaal wel meevallen. Een flash tune zien ze niet (box eventueel wel natuurlijk) en zal ook weinig problemen geven. Mocht je echter je motor in de soep rijden hoef je ook niet op coulance te rekening als BMW een onderzoek eist. Als ze dan naar je ECU gaan kijken kan het zo maar eens zijn dat ze constateren dat je turbo iets beter haar best heeft gedaan dan formeel de bedoeling is
Ik zou als ik jou was overigens wel eerst uitzoeken hoe goed de OEM chargepipe van de N20 geschikt is voor tuning. Voor zo ver ik weet is dit bij zowel de N20 als N55 een zwak punt als je gaat tunen. De OEM chargepipe is van plastic en schijnt bij hogere temperaturen en turbo druk nog wel eens de geest te geven. Ik heb voor mijn auto inmiddels een Evolution Racewerks alu chargepipe uit de VS besteld, omdat mijn auto op korte termijn ook wat meer vermogen gaat krijgen.
N.B. bovenstaande informatie heeft betrekking op Fxx BMWs. Geen idee hoe het zit bij Exx BMWs.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Zijn in totaal toch 16 minuten per dag dat je motor nu onnodig loopt te stomenTortelli schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:18:
Echt heel veel last heb je er niet van als de motor afslaat, je mis wel 0,5 seconden ofzo als je snel wilt accelareren vanuit stilstand als je motor niet loopt (motor gaat met een automaat pas aan als je de rem los laat..., Bij een handbak heb je daar minder last van. Voordat je de koppeling ingedrukt hebt en hem in de versnelling hebt loopt de motor al lang.
Het is vooral irritant en onnodig in mijn daily drive routes. Van de 100x dat hij af zou slaan (ik disable het systeem altijd direct als ik de auto start) heeft het 1 of 2x nu als ik voor een trein >30 seconden sta te wachten. De rest van de tijd staat de motor maximaal 10 seconden uit ofzo.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bij het zoeken had ik twijfels over een 4 cilinder ten opzichte van mijn huidige 6 cilinder (E91, 325i Touring), maar het is een totaal andere rijbeleving dan ik had verwacht. De 8 traps automaat is mega soepel en de auto voelt gretig. De motor klinkt anders, maar niet slecht.
Het helpt ook dat de auto werkelijk is behangen met opties: Electrische wegklapbare trekhaak, camera's waar maar camera's kunnen hangen (incl. de trekhaak), park assist, dynamic cruize controle (wel wennen omdat deze "nogal" veel afstand houdt), stoeverwarming, panoramadak, comfort access, Harman Kardon speakers, etc, etc.
Echt een heerlijke reisauto en de 325i houden we ernaast voor mijn vrouw.
Wel heb ik er meteen winterbanden bij gekocht (17"), maar helaas komen die pas over 1.5 weken
En een paar foto's (klikbaar voor groter)

http://www.deyterra.com
Op nat denk ik meteen aan Uniroyal. Niet voor niets "The Rain tyre". Op de rest meestal een constante subtopper maar ook net iets vriendelijker geprijst dan de klassieke A merken. Denk ook even aan de snelheidscodering, de 530 heeft denk ik V nodig?t_captain schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:52:
Zit te oriënteren op nieuwe banden voor de 530d. Zoek comfortabele banden met goede performance op nat (waarmee 80% van ons winterweer is gedekt, die andere 20% laat ik de auto wel staan). Aanraders en afraders?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik zal eens wat tests lezen over Uniroyal, bedankt voor de tip. Verder heb ik de Continental EcoSportContact 5 op de shortlist staan en de Michelin Primacy 3. Van Goodyear zou ik de Eagle F1 Asymetric 3 overwegen (schijnt het prima in de regen te doen), maar als ik het profiel van die band zie dan houdt het gauw op als het op winterse neerslag gaat lijken.
Waarom? Lelijke hoge hokken zijn juist heel populair in Nederland.Toff schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:45:
Niks tegen elektrisch rijden en het bereik is voor mij in 90% van de gevallen ruim voldoende, daar niet van, maar geef zo'n hok dan een beetje een fatsoenlijk uiterlijk...
Mooie bak! Heb als huurauto een keer een 328i meegehad, rijdt zeker lekker met de achttraps automaat. Vind het grootste nadeel de ruimte, valt beetje tegen als je een 5-serie gewend bentrally schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:04:
Ik heb vorige week ook een "nieuwe" (2e hands, BMW Select) gekocht. Een BWM 328i Touring.
Bij het zoeken had ik twijfels over een 4 cilinder ten opzichte van mijn huidige 6 cilinder (E91, 325i Touring), maar het is een totaal andere rijbeleving dan ik had verwacht. De 8 traps automaat is mega soepel en de auto voelt gretig. De motor klinkt anders, maar niet slecht.
Het helpt ook dat de auto werkelijk is behangen met opties: Electrische wegklapbare trekhaak, camera's waar maar camera's kunnen hangen (incl. de trekhaak), park assist, dynamic cruize controle (wel wennen omdat deze "nogal" veel afstand houdt), stoeverwarming, panoramadak, comfort access, Harman Kardon speakers, etc, etc.
Echt een heerlijke reisauto en de 325i houden we ernaast voor mijn vrouw.
Wel heb ik er meteen winterbanden bij gekocht (17"), maar helaas komen die pas over 1.5 wekenen een iPhone 6/7 snap-in adapter. Ook erg handig.
En een paar foto's (klikbaar voor groter)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder lekkere opties! Surround view leek me ook wel fijn. Een van de weinige dingen die ik "mis".
Mooie dreier man! Maar wat houdt die dynamic cruise control precies in? Je zegt dat hij nogal wat afstand houdt maar ik zie op de plek waar de knoppen om de afstand in te kunnen stellen bij jou twee lege vlakken. Of is dit het kleine broertje van de active cruise control en kun je de afstand niet zelf regelen?rally schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:04:
Ik heb onlangs een andere 5 Touring gekocht, een F11 uit Duitsland. Daarbij heb ik ook heel even getwijfeld over een 528i maar ik ben toch voor de kracht en sound van de 535i gegaan.
Qua opties mag ik ook niet klagen. De vorige eigenaar heeft zich aardig uitgeleefd op de bestellijst. Er zit een leuke 3 serie aan opties op mijn F11. (Het aantal opties dat er niet op zit is op één hand te tellen.
Ik weet nog wel meer lekkere opties die ik zeker niet meer wil missen.The_MAN schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:07:
[...]
Verder lekkere opties! Surround view leek me ook wel fijn. Een van de weinige dingen die ik "mis".
Maar ook opties die ik zelf nooit zou bestellen: Night Vision. Geinig maar werkt niet echt. Actieve stoelen met massage functie. Alsof je op een trillende steen zit afwisselend links en rechts. Lane departure warning. Is te vaak over enthousiast. De flippers aan het stuur zijn grappig maar zitten veel te vaak in de weg. Opberg pakket, wat heb je er aan? Softclose deuren: veel te gevaarlijk met kindervingertjes. En zo'n entertainment systeem achterin is heel erg duur. 2 iPads zijn veelzijdiger en goedkoper. (dat hoor je toch niet vaak over Apple producten!)
[ Voor 30% gewijzigd door IQM op 27-11-2016 22:17 ]
Ik bedoelde adaptive cruize controlIQM schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:59:
[...]
Mooie dreier man! Maar wat houdt die dynamic cruise control precies in? Je zegt dat hij nogal wat afstand houdt maar ik zie op de plek waar de knoppen om de afstand in te kunnen stellen bij jou twee lege vlakken. Of is dit het kleine broertje van de active cruise control en kun je de afstand niet zelf regelen?
Ik heb onlangs een andere 5 Touring gekocht, een F11 uit Duitsland. Daarbij heb ik ook heel even getwijfeld over een 528i maar ik ben toch voor de kracht en sound van de 535i gegaan.
Qua opties mag ik ook niet klagen. De vorige eigenaar heeft zich aardig uitgeleefd op de bestellijst. Er zit een leuke 3 serie aan opties op mijn F11. (Het aantal opties dat er niet op zit is op één hand te tellen.

Maar die knopjes voor de afstand ontbreken inderdaad. De dealer vertelde me dat het de enige BMW was die hij heeft gezien met Adaptive Cruize Control, maar zonder de mogelijkheid om de afstand in te stellen.

Maar als je in de linkerbaan zit maakt het niet veel uit 😛
M-onderstel is trouwens wel lekker en surround vision went erg snel. Zeker met 18" velgen, zodat je die minder snel tegen de stoep beschadigd.
Park assist is meer geinig dan nuttig. Ik kan zelf net zo goed (waarschijnlijk wel beter) inparkeren.
http://www.deyterra.com
(oftewel een gestripte Webasto)
Tja, B & O mis ik niet zo, standkachel heb ik (heerlijk vanochtend!), elektrische achterklep en HUD heb ik ook, dus verder heb ik niet het idee dat ik wat echt mis. Lane departure warning vind ik trouwens nog best wel goed, Lane change warning is wel beetje pessimistisch soms met invoegen, maar houdt je wel alert.IQM schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:59:
[...]
Ik weet nog wel meer lekkere opties die ik zeker niet meer wil missen.B & O geluid, adaptive drive en de standkachel. Naast de vrij standaard electrische achterklep, M- Sportstuur en Head up display.
Maar ook opties die ik zelf nooit zou bestellen: Night Vision. Geinig maar werkt niet echt. Actieve stoelen met massage functie. Alsof je op een trillende steen zit afwisselend links en rechts. Lane departure warning. Is te vaak over enthousiast. De flippers aan het stuur zijn grappig maar zitten veel te vaak in de weg. Opberg pakket, wat heb je er aan? Softclose deuren: veel te gevaarlijk met kindervingertjes. En zo'n entertainment systeem achterin is heel erg duur. 2 iPads zijn veelzijdiger en goedkoper. (dat hoor je toch niet vaak over Apple producten!)
Flippers achter het stuur... echt zonde, heb je totaal niets aan.
Mijn zoontje vond het jammer dat er geen stoelverwarming achterin zit
Bedoel je standkachel? Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Zie wel dat je het niet kan configureren. Kan komen omdat het een EDE uitvoering is.Leipo schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:58:
weet iemand of de huidige 320d EDE's standaard met een bijverwarming geleverd worden?
(oftewel een gestripte Webasto)
[ Voor 12% gewijzigd door The_MAN op 28-11-2016 09:07 ]
Maar ik ben op zich wel benieuwd naar je ervaringen met de x28i motor. Het is een N20 motor welke afgeleid is van de N55. Maar ik hoorde dat het een motor is die je hoog in de toeren moet houden om op te schieten. Dat is de reden dat ik een 535i heb gekozen. Die loopt meestal tussen de 1000 en 1600 toeren. En is dan nog steeds beresterk als je wilt versnellen.
M-Sport onderstel is prima, adaptive drive is beter!
De reden dat ik Lane Departure niet prettig vind is dat het soms ook afgaat terwijl het niet aan staat. Echt irritant. Of dat je ondanks het knipperlicht toch een trilling voelt.
De laatste BMW die een softwarematig geblokkeerde Webasto had was de E39. Die kon je met een simpele hack weer aanzetten. Maar BMW was ook niet gek. Daarna kwamen de 'blow-by' heaters...
Mooie auto!rally schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:04:
Ik heb vorige week ook een "nieuwe" (2e hands, BMW Select) gekocht. Een BWM 328i Touring.
[...]
[...]
Ook goed om te zien dat BMW het tenminste gesnapt heeft wat betreft het zelf schakelen bij een automaat, dus het pookje naar je toe trekken voor opschakelen ipv van je af duwen zoals bij het VAG concern.
nee geen standkachel (al is het in de basis wel hetzelfde): sommige diesels hebben vanuit de fabriek een bijverwarming om de motor op temperatuur te brengen/houden. Deze draait dan alleen mee als de motor draait.The_MAN schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:02:
Bedoel je standkachel? Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Zie wel dat je het niet kan configureren. Kan komen omdat het een EDE uitvoering is.
omdat dit in principe gestripte standkachels zijn (meestal alleen zonder eigen pomp) kun je die dan om laten bouwen tot een volwaardige standkachel voor een wat vriendelijker prijsje als een volledig nieuwe standkachel (je hebt immers dan al een deel van de kachel in je auto zitten
heb dezelfde vraag ook al uitstaan bij een standkachelinbouwbedrijf, maar vroeg me af of mensen het hier wisten
NL website geeft nu een directe download naar de software: https://www.bmw.nl/nl/con...ieen/software-update.htmlArjant2 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:21:
Aangezien mijn Samsung S6 niet helemaal lekker werkt met mijn F10 uit 2015 (oa Spotify krijg ik niet via de usb kabel op mijn scherm te zien) dacht ik laat ik eens kijken of er een update beschikbaar is.
Dus naar http://www.bmw.com/com/en...ooth_software_update.html gegaan en de laatste 7 karakters van mijn VIN ingevoerd, maar dan krijg ik de melding:
The Vehicle Identification Number you entered is not correct. Please check your entry.
Meer mensen met dit probleem?
Heb hem nog niet uitgeprobeerd.
edit: heb het zojuist geprobeerd, auto meldt dat hij niet geupdate kan worden. Leek me ook al sterk dat een 29kB bestand een verschil ging maken...
edit2: heb maar even met de klantenservice gebeld, ze zijn bezig om een nieuwe Bluetooth update op de website te zetten en dat kan nog even duren. Geen enkele VIN op BMW.com wordt op dit moment herkent.
Afwachten dus.
[ Voor 18% gewijzigd door The_MAN op 28-11-2016 12:35 ]
Kijk eens in je optielijst. Grote kans dat daar een optie 4NE Blowbyheater oid. staat. Volgens mij is dat de electrische hulpverwarming en heeft helemaal niets (meer) met een standkachel te maken. Dat was in de tijd van de E39...Leipo schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:13:
[...]
nee geen standkachel (al is het in de basis wel hetzelfde): sommige diesels hebben vanuit de fabriek een bijverwarming om de motor op temperatuur te brengen/houden. Deze draait dan alleen mee als de motor draait.
heb dezelfde vraag ook al uitstaan bij een standkachelinbouwbedrijf, maar vroeg me af of mensen het hier wisten
Die update op de NL site staat er al een hele tijd, dat is echter geen geldige update, de NL site verwijst ook door naar .com website voor de laatste versie.The_MAN schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:49:
[...]
NL website geeft nu een directe download naar de software: https://www.bmw.nl/nl/con...ieen/software-update.html
edit: heb het zojuist geprobeerd, auto meldt dat hij niet geupdate kan worden. Leek me ook al sterk dat een 29kB bestand een verschil ging maken...
edit2: heb maar even met de klantenservice gebeld, ze zijn bezig om een nieuwe Bluetooth update op de website te zetten en dat kan nog even duren. Geen enkele VIN op BMW.com wordt op dit moment herkent.
Afwachten dus.
Thanks voor navragen bij klantenservice.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 28-11-2016 13:31 ]
bombadil schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:34:
[...]
Op nat denk ik meteen aan Uniroyal. Niet voor niets "The Rain tyre". Op de rest meestal een constante subtopper maar ook net iets vriendelijker geprijst dan de klassieke A merken. Denk ook even aan de snelheidscodering, de 530 heeft denk ik V nodig?
Om nog even hier op in te haken: Ik zou Uniroyal afraden. De ervaringen met Rainsport banden zijn wisselend. Meestal doen ze het onder lichte auto's wel prima maar zijn ze onder zwaardere auto's flut, veel te zacht en zo versleten.t_captain schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:45:
Snelheidscodering is W, top ligt net boven de 240 km/h. Gelukkig zijn de meeste banden tegenwoordig W (of zelfs Y). Niet meer zoals vroeger dat VR duurder was dan HR en nog sneller echt zeldzaam en duur was.
Ik zal eens wat tests lezen over Uniroyal, bedankt voor de tip. Verder heb ik de Continental EcoSportContact 5 op de shortlist staan en de Michelin Primacy 3. Van Goodyear zou ik de Eagle F1 Asymetric 3 overwegen (schijnt het prima in de regen te doen), maar als ik het profiel van die band zie dan houdt het gauw op als het op winterse neerslag gaat lijken.
Wat over het algemeen wel prima rijdt zijn Michelin Pilot Sport (waar je ook meteen de hoofdprijs voor betaald), Dunlop SP Sport en ik heb zelf goede ervaringen met Falken FK453. Al is dat weer onder een veel lichtere Z3.
Met de genoemde Continental, Michelin Primacy en Goodyear banden heb ik geen ervaring. Maar probeer bij reviews en testuitslagen in ieder geval na te gaan onder wat voor soort auto ze zijn getest en in welke maat.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ze zullen zeker geen 30.000km halen maar zijwaartse grip is zeker ok.
- knip -
Exterieur is Sophistograu Brillanteffekt met High gloss shadow line lijsten. Interieur in leder Dakota/Schwarz.
Voorlopig heel blij mee. Nooit gedacht dat ik ooit met zo'n wagen zou kunnen rijden. Het wennen aan de automaat heeft welgeteld één minuut geduurd en qua comfort/rijplezier is dit gewoon enkele klasses hoger dan wat ik gewend ben/was. (vorige wagen was een Opel Insignia ST, daarvoor: Mégane III Grandtour, Golf VII variant, Passat B7 variant, BMW 118d E87, Golf 6, Golf 5,...)
Zoals hier ook al gemeld werkt de site voor het downloaden van updates met mijn VIN ook niet.
Nog enkele foto's:
Blog (Linux-related)
Geniet ervan!
DSK schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:57:
Sinds vorige week mag ik het met een F11 doen met volgende opties: Automaat, Sportstuur, Sportzetels, Navi professional, Hifi speakers, Trekhaak en al de standaardzaken die erop zitten.
Exterieur is Sophistograu Brillanteffekt met High gloss shadow line lijsten. Interieur in leder Dakota/Schwarz.
Voorlopig heel blij mee. Nooit gedacht dat ik ooit met zo'n wagen zou kunnen rijden. Het wennen aan de automaat heeft welgeteld één minuut geduurd en qua comfort/rijplezier is dit gewoon enkele klasses hoger dan wat ik gewend ben/was. (vorige wagen was een Opel Insignia ST, daarvoor: Mégane III Grandtour, Golf VII variant, Passat B7 variant, BMW 118d E87, Golf 6, Golf 5,...)
Zoals hier ook al gemeld werkt de site voor het downloaden van updates met mijn VIN ook niet.
Nog enkele foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niks mis mee een F11DSK schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:57:
Sinds vorige week mag ik het met een F11 doen met volgende opties: Automaat, Sportstuur, Sportzetels, Navi professional, Hifi speakers, Trekhaak en al de standaardzaken die erop zitten.
Nog enkele foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar eh, niet geheel onbelangrijk: welke motor ligt er in?
Lijkt goed te gaan met de BMW tweakers hier, steeds meer 5-series! Ben benieuwd wanneer de eerste jonge X5/X6/6/7-serie komt
Als je wilt dan kan ik je wel een link naar de BIN file sturen. Maar het kan ook heel goed dat er nog een nieuwe versie uitkomt. Dan kun je die beter downloaden.DSK schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:57:
Edit:
Ik zie het nu pas, heb je wel leer maar geen stoelverwarming? Dat is een heel opvallende combinatie.
Hehe, ik zeg altijd gekscherend: Het zijn net hondjes, altijd even aan de achterkant snuffelen.The_MAN schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:13:
[...]
Niks mis mee een F11![]()
Maar eh, niet geheel onbelangrijk: welke motor ligt er in?
Lijkt goed te gaan met de BMW tweakers hier, steeds meer 5-series! Ben benieuwd wanneer de eerste jonge X5/X6/6/7-serie komt
Hij heeft een dubbele uitlaat links dus vallen de 550 en 535-ers al af. Een Belgisch kenteken betekent dat een 530d te duur is dus ik verwacht een 4 cilinder...
Vergis je trouwens niet, de gemiddelde leeftijd van Tweakers gaat aardig omhoog. Dat verklaart denk ik het steeds groter wordende aantal fünfers onder ons.
[ Voor 18% gewijzigd door IQM op 29-11-2016 12:44 ]
Ik ga ook uit van een 520D. Geen stoelverwarming viel mij ook op, kom je bijna nooit tegen met leer.IQM schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:10:
[...]
Als je wilt dan kan ik je wel een link naar de BIN file sturen. Maar het kan ook heel goed dat er nog een nieuwe versie uitkomt. Dan kun je die beter downloaden.
Edit:
Ik zie het nu pas, heb je wel leer maar geen stoelverwarming? Dat is een heel opvallende combinatie.
[...]
Hehe, ik zeg altijd gekscherend: Het zijn net hondjes, altijd even aan de achterkant snuffelen.![]()
Hij heeft een dubbele uitlaat links dus vallen de 550 en 535-ers al af. Een Belgisch kenteken betekent dat een 530d te duur is dus ik verwacht een 4 cilinder...
Vergis je trouwens niet, de gemiddelde leeftijd van Tweakers gaat aardig omhoog. Dat verklaard denk ik het steeds groter wordende aantal fünfers onder ons.
Uiteraard komt het door de stijgende leeftijd, heb er zelf ook last van
IK BEN HELEMAAL NIET OUDIQM schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:10:
Vergis je trouwens niet, de gemiddelde leeftijd van Tweakers gaat aardig omhoog. Dat verklaard denk ik het steeds groter wordende aantal fünfers onder ons.
oja toch wel een beetje
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 29-11-2016 10:28 ]
Broekie418O2 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:28:
[...]
IK BEN HELEMAAL NIET OUD
oja toch wel een beetje
Leeftijd begint wel te tellen. Hoewel ik op mijn 23e ook al een 5 had.
Ik ben vrij lang en dan is een 5 toch wel prettig. En daarbij komen ze op toevallige wijze steeds goedkoop op mijn pad.
Het is nog "erger": 518dThe_MAN schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:17:
[...]
Ik ga ook uit van een 520D. Geen stoelverwarming viel mij ook op, kom je bijna nooit tegen met leer.
Uiteraard komt het door de stijgende leeftijd, heb er zelf ook last van
Blog (Linux-related)
Mijn 535d E61 heeft anders gewoon (af fabriek) een dubbele linkse uitlaat.IQM schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:10:
Hij heeft een dubbele uitlaat links dus vallen de 550 en 535-ers al af.
Net trouwens gebeld door de garage, boordcomputer gaf aan dat de remblokken achter op waren. Blijkt dat alle vier de remmen ver op zijn en de twee remschijven vóór ook... Ik ben niet zo handig om dat allemaal zelf te doen, dus dat wordt weer een kleine 900 euro neertellen. Niet de leukste verrassing op de dinsdagochtend

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Oh oh... Nou ja, als ik 95% van de tijd in BE or NL zou rijden zou ik liever een 518d rijden dan een 330d, liever ruimere auto met kleinere motor dan.
Sowieso heerlijke auto ook al is het "maar" een 518d!
De 535d F11 heeft links en rechts een uitlaat.DexterDee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:02:
[...]
Mijn 535d E61 heeft anders gewoon (af fabriek) een dubbele linkse uitlaat.
Net trouwens gebeld door de garage, boordcomputer gaf aan dat de remblokken achter op waren. Blijkt dat alle vier de remmen ver op zijn en de twee remschijven vóór ook... Ik ben niet zo handig om dat allemaal zelf te doen, dus dat wordt weer een kleine 900 euro neertellen. Niet de leukste verrassing op de dinsdagochtend
Tja, remschrijven/blokken wordt je nooit vrolijk van...
[ Voor 47% gewijzigd door The_MAN op 29-11-2016 11:57 ]
We hebben het hier over een F11 en dan heeft de 535-er aan weerszijden een enkele (ronde) uitlaat.DexterDee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:02:
[...]
Mijn 535d E61 heeft anders gewoon (af fabriek) een dubbele linkse uitlaat.
Remschijven en blokken bij een E61 is echt niet moeilijk. Hiervoor heb ik ook 7 jaar een E61 gehad. De remmen heb ik altijd zelf gedaan. Je hebt alleen wel een inbus sleutel 7 nodig welke niet in de standaard setjes zit. En evt. een apparaat om de zuiger terug te duwen. (Maar dat kan ook met de hand of een tang.) Omdat ik bij elke bandenwissel de remmen controleer weet ik wanneer ze op zijn. Dan is het geen verrassing.
Ander nadeel van een 535: de remmerij is zwaar uitgevoerd en daarmee duur. En met goedkope rommel op een BMW kom je altijd op de koffie. Zelfs de Zimmerman Sportremschijven op mijn F11 waren krom toen ik hem kocht.
Wel, mijn vorige wagen was, zoals gemeld, een Insignia ST met 130pk, daar deed niemand moeilijk over. De 518d heeft 150pk (en 360Nm vs. 300Nm) met een relatief gelijkwaardig gewicht.The_MAN schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:56:
[...]
Oh oh... Nou ja, als ik 95% van de tijd in BE or NL zou rijden zou ik liever een 518d rijden dan een 330d, liever ruimere auto met kleinere motor dan.
Sowieso heerlijke auto ook al is het "maar" een 518d!
Blog (Linux-related)
Het is niet zo dat ik twee linkerhanden heb, ik wissel zomer- en winterbanden ook zelf. Even de momentsleutel erop en klaar is keesIQM schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:55:
Remschijven en blokken bij een E61 is echt niet moeilijk. Hiervoor heb ik ook 7 jaar een E61 gehad. De remmen heb ik altijd zelf gedaan. Je hebt alleen wel een inbus sleutel 7 nodig welke niet in de standaard setjes zit. En evt. een apparaat om de zuiger terug te duwen. (Maar dat kan ook met de hand of een tang.) Omdat ik bij elke bandenwissel de remmen controleer weet ik wanneer ze op zijn. Dan is het geen verrassing.
Kleine andere reparaties doe ik ook zelf, maar ik merk wel dat de auto relatief complex is ten opzichte van de autos die ik hiervoor heb gehad. Een kapot lampje in de koplamp unit vervangen is bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk zonder de hele koplamp unit los te schroeven. Dat is behoorlijk simpel, maar ik heb niet de calibratie-apparatuur om de koplamp daarna weer te stellen. In eerdere auto's is het gewoon een kwestie van kapje los, clipje los, lampje wisselen, clipje vast en kapje vast. Onder de motorkap van de 535d is echter elke millimeter volgebouwd en kom je al snel aan het demonteren van onderdelen als je ergens bij moet.
Met de remmen mag het allemaal dan wel niet zo moeilijk zijn, ik zou het best aandurven als er een monteur de eerste keer zou meekijken. Helaas ken ik zo 1, 2, 3 niemand in mijn omgeving die monteur is. En om geheel zonder enige praktische voorkennis de remmen te vervangen voelt toch als een onacceptabel risico.
Bij BR-Performance kun je daar, relatief goedkoop, "iets meer" van maken; 220 pk en 440 NmDSK schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:16:
[...]
Wel, mijn vorige wagen was, zoals gemeld, een Insignia ST met 130pk, daar deed niemand moeilijk over. De 518d heeft 150pk (en 360Nm vs. 300Nm) met een relatief gelijkwaardig gewicht.
https://www.br-performanc...x-2010-10-2016/6416-518d/
Even de wielen wisselen is kinderspel. Dat kan zelfs iemand met 2 linker handen. Gewoon even op internet uitzoeken waar je op moet letten.DexterDee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:22:
[...]
Het is niet zo dat ik twee linkerhanden heb, ik wissel zomer- en winterbanden ook zelf. Even de momentsleutel erop en klaar is kees
Is een 535d dan zoveel voller en complexer onder de motorkap dan een benzine 6 cilinder? Of is dat wat je gewend bent? Bij mijn E61 had ik voldoende ruimte om de koplampunit er zo uit te halen. Daar hoefde je de koplamphoogte niet opnieuw af te stellen. Je schroeft de schroeven los en hij schuift zo naar voren. Dan kun je ook bij de PDC sensoren voor. Die heb ik ook wel eens zelf vervangen. Dat had ik toen ook nog niet eerder gedaan en kostte een kwartiertje. Daarna heb ik ook zelf de Xenon lampen vervangen. Die waren een heel stuk minder geworden na 8 jaar branden. En bij de dealer betaal je meer dan het dubbele!DexterDee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:22:
[...]
Kleine andere reparaties doe ik ook zelf, maar ik merk wel dat de auto relatief complex is ten opzichte van de autos die ik hiervoor heb gehad. Een kapot lampje in de koplamp unit vervangen is bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk zonder de hele koplamp unit los te schroeven. Dat is behoorlijk simpel, maar ik heb niet de calibratie-apparatuur om de koplamp daarna weer te stellen. In eerdere auto's is het gewoon een kwestie van kapje los, clipje los, lampje wisselen, clipje vast en kapje vast. Onder de motorkap van de 535d is echter elke millimeter volgebouwd en kom je al snel aan het demonteren van onderdelen als je ergens bij moet.
Bij onze huidige F11 (en F20) zou ik het ook gewoon zelf doen. Ook al zijn die ook weer een stukje complexer dan de E61
Begin met een goede voorbereiding. Alles staat op internet. Bimmerportal, Youtube dat werk. Daar leer je enorm veel van. Dat zijn ook heel ervaren monteurs. En het past altijd maar op één manier: de goede. Mits je de juiste onderdelen hebt natuurlijk.DexterDee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:22:
Met de remmen mag het allemaal dan wel niet zo moeilijk zijn, ik zou het best aandurven als er een monteur de eerste keer zou meekijken. Helaas ken ik zo 1, 2, 3 niemand in mijn omgeving die monteur is. En om geheel zonder enige praktische voorkennis de remmen te vervangen voelt toch als een onacceptabel risico.
Het basisprincipe van de remmen is bij alle BMW's hetzelfde. Alleen de bevestiging van de veer is anders. Ik kijk best vaak mee in de garage en dan valt het mij op hoe makkelijk die zijn. (laten de remklauw gewoon aan de remleiding hangen... die hang ik altijd keurig aan een spin zodat er geen kracht op komt) Het is ook een kwestie van durven en gewoon doen. Als je het niet aandurft is dat geen probleem, de monteurs moeten ook werk houden. Alleen als het een specialistisch of vies klusje is laat ik het bij een bevriende garage doen. Dat zijn ook autoliefhebbers en vinden het geweldig om aan een dikke BMW te sleutelen.
mooie bak en kleur ook.DSK schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:57:
Nog enkele foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Was me een dikke 535d zeg. Maarja, RIP.
Back to a cheapass Rover
Wat heb je zelf al geprobeerd?zneek schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:05:
Rare gewaarwording, iets wat erger lijkt te worden, tenzij ik het me inbeeld. Als ik achteruit rijdt dan lijkt het rechtervoorwiel aan te lopen c.q. de vering/demper lijkt tegen te werken. Vooruit rijdend nergens last van? Iemand enig idee? Vooral wanneer ik achteruit rijdt van mijn oprit af, stoeprand af lijkt het rechtervoorwiel te reageren. Hij loopt niet echt aan, maar ik voel iets van een reactie, een trilling...?
De auto opgekrikt en er met de hand vooruit en achteruit een slinger aan gegeven? Hoor je dan iets? Kun je het wiel -als de auto opgekrikt is- met de hand heen en weer bewegen? Zit er speling op het wiel of de stuurinrichting? Zitten er misschien aanloop sporen in de wielkast? Is de auto verlaagd? Blijft het geluid als je met het stuur een snelle slinger naar links en rechts geeft? Is het na het remmen erger of minder erg? Al dit soort vragen maken het zoeken naar een oorzaak en oplossing wel gemakkelijker...
Maar je kunt natuurlijk altijd even bij een garage langs gaan
Dat ga ik maar even doenIQM schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:30:
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd?
De auto opgekrikt en er met de hand vooruit en achteruit een slinger aan gegeven? Hoor je dan iets? Kun je het wiel -als de auto opgekrikt is- met de hand heen en weer bewegen? Zit er speling op het wiel of de stuurinrichting? Zitten er misschien aanloop sporen in de wielkast? Is de auto verlaagd? Blijft het geluid als je met het stuur een snelle slinger naar links en rechts geeft? Is het na het remmen erger of minder erg? Al dit soort vragen maken het zoeken naar een oorzaak en oplossing wel gemakkelijker...
Maar je kunt natuurlijk altijd even bij een garage langs gaan

Er was eigenlijk niet zoveel loos: alles werkt, alleen de navigatie moest 'opwarmen' om te starten. Dus: bij het wegrijden bootte deze niet, maar pas na 15 minuten rijden of zo de Dynavin even rebooten en ook de navigatie (windows CE) doet het.
De MP3 speler, carkit, Digitale TV, radio etc. werkt dus wel gewoon prima. Ik vermoed dat een echte electra-tweaker wel kan uitzoeken welke condensator(?) te vervangen om ook de navigatie weer nieuw leven in te blazen, maar ik niet. (het ding is als nieuw overigens, geen krasjes etc.)
Hoe dan ook, ik heb nu de nieuwste versie in mijn auto; en de oude gaat weg... Moch iemand 'm (gratis)willen hebben; PM me even (woon in de buurt van Leiden). Zo niet dan gaat tie over een paar weken met de vuilnis mee... wel een beetje zonde, dus vandaar dit bericht...
[ Voor 7% gewijzigd door Frost_Azimov op 29-11-2016 23:12 ]
Mits in de buurt heb ik wel interesseFrost_Azimov schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:03:
Ik heb recentelijk mijn Dynavin (V3) vervangen in mijn E46.
[afbeelding]
Er was eigenlijk niet zoveel loos: alles werkt, alleen de navigatie moest 'opwarmen' om te starten. Dus: bij het wegrijden bootte deze niet, maar pas na 15 minuten rijden of zo de Dynavin even rebooten en ook de navigatie (windows CE) doet het.
De MP3 speler, carkit, Digitale TV, radio etc. werkt dus wel gewoon prima. Ik vermoed dat een echte electra-tweaker wel kan uitzoeken welke condensator(?) te vervangen om ook de navigatie weer nieuw leven in te blazen, maar ik niet. (het ding is als nieuw overigens, geen krasjes etc.)
Hoe dan ook, ik heb nu de nieuwste versie in mijn auto; en de oude gaat weg... Moch iemand 'm (gratis)willen hebben; PM me even (woon in de buurt van Leiden). Zo niet dan gaat tie over een paar weken met de vuilnis mee... wel een beetje zonde, dus vandaar dit bericht...
Ja vond ik ook wel. Volgens de brandexpert was het brandstoflekkage. Volgens mijn garage kan dat misschien als er tijdens het rijden olie druppelde ofzo (gebeurde dus tijdens het rijden).Leipo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:06:
Fikkende diesel? Das knap
Foto's!Soundless schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:43:
[...]
Ja vond ik ook wel. Volgens de brandexpert was het brandstoflekkage. Volgens mijn garage kan dat misschien als er tijdens het rijden olie druppelde ofzo (gebeurde dus tijdens het rijden).
Had je 'm bij Jetcars gekocht?Soundless schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:43:
[...]
Ja vond ik ook wel. Volgens de brandexpert was het brandstoflekkage. Volgens mijn garage kan dat misschien als er tijdens het rijden olie druppelde ofzo (gebeurde dus tijdens het rijden).
Damn, wat zonde, dat zal flink schrikken geweest zijn
Sterkte met de afhandeling.
Drama... Ben inderdaad benieuwd naar de oorzaak en waarom de verzekering niet wil betalen! Ff linkje als je topic aanmaaktSoundless schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:04:
[...]
Alstu
[...]
lol, was particulier
Ik denk dat ik hier nog wel een topic over maak. Verzekering betaald namelijk niet uit en heb wel een hoop vragen waar ik niet uit kom.
Verwijderd
Ben benieuwd, ik heb zelf nu ook last van allemaal olie onder de motorkap, hoop dat mijne echter niet afbrandSoundless schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:06:
Ik denk dat ik vanavond de topic aanmaak. Ik zal hem hier ook linken.
Vandaag wel even afspraak maken met de garage
Hier ook Dunlop SP Sport Blue onder de cabrio (maat 205/55R16). Op droge weg bakken grip, op een natte weg wil de kont nog weleens een uitstapje maken. Maar dat ligt misschien ook aan mijn rechtervoetMadMarky schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:37:
[...]
[...]
Om nog even hier op in te haken: Ik zou Uniroyal afraden. De ervaringen met Rainsport banden zijn wisselend. Meestal doen ze het onder lichte auto's wel prima maar zijn ze onder zwaardere auto's flut, veel te zacht en zo versleten.
Wat over het algemeen wel prima rijdt zijn Michelin Pilot Sport (waar je ook meteen de hoofdprijs voor betaald), Dunlop SP Sport en ik heb zelf goede ervaringen met Falken FK453. Al is dat weer onder een veel lichtere Z3.
Met de genoemde Continental, Michelin Primacy en Goodyear banden heb ik geen ervaring. Maar probeer bij reviews en testuitslagen in ieder geval na te gaan onder wat voor soort auto ze zijn getest en in welke maat.

Maar als je voor echt goed wilt gaan, moet je naar Michelin Primacy kijken, dat zijn imho de beste banden die je kan krijgen (maar ook gelijk de duurste).
Natuurlijk kan diesel ook branden, maar net als met motorolie moet het wel eerst goed verhit worden zodat brandbare damp ontstaat (in vloeistofvorm wil het maar moeilijk branden).Soundless schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:43:
[...]
Maar knap balen... Heb je net een dikke bak, moet je er al weer afscheidt van nemen...
Begreep ik het goed, je had hem net 2,5 uur? Dan was hij waarschijnlijk nog niet door de acceptatie van de verzekering heen en alleen basaal verzekerd (WA). En daar valt brand niet onder... Wellicht dat er via de klachtenprocedure nog wel iets te redden valt, maar de verzekering zal hoe dan ook moeilijk doen. Het risico op fraude is namelijk behoorlijk groot in dit geval, dus zijn ze extra kritisch in de afhandeling.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar ik heb afgelopen week mijn nieuwe auto verzekerd en het zou werkelijk belachelijk zijn als hij niet per direct all-risk verzekerd was, dan mogen ze dat op zijn minst even melden! (wat zeker niet gebeurd is!).deepbass909 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:47:
[...]
Begreep ik het goed, je had hem net 2,5 uur? Dan was hij waarschijnlijk nog niet door de acceptatie van de verzekering heen en alleen basaal verzekerd (WA). En daar valt brand niet onder... Wellicht dat er via de klachtenprocedure nog wel iets te redden valt, maar de verzekering zal hoe dan ook moeilijk doen. Het risico op fraude is namelijk behoorlijk groot in dit geval, dus zijn ze extra kritisch in de afhandeling.
Nog iets leuks over de verzekering: All-risk verzekerd zonder alarm was maar liefst €2 duurder dan verzekeren met alarm. En dat voor een 3 jaar oude auto met nieuwwaarde van net boven de €80k
Toch maar geen alarm inbouwen dus
Klopt helemaal. Dit is precies wat er nu gebeurd dus en ook waarom ze mij niet willen uitbetalen.deepbass909 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:47:
[...]
Natuurlijk kan diesel ook branden, maar net als met motorolie moet het wel eerst goed verhit worden zodat brandbare damp ontstaat (in vloeistofvorm wil het maar moeilijk branden).
Maar knap balen... Heb je net een dikke bak, moet je er al weer afscheidt van nemen...
Wat klopt? Het WA gedeelte of vermoeden van fraude?Soundless schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:13:
[...]
Klopt helemaal. Dit is precies wat er nu gebeurd dus en ook waarom ze mij niet willen uitbetalen.
De hele post. Maar dat is niet het hele verhaal en niet de enige reden van afwijzing. Volledige post volgt vanavond hopelijkThe_MAN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:15:
[...]
Wat klopt? Het WA gedeelte of vermoeden van fraude?
Zolang je nog niet door de volledige acceptatie procedure bent, ben je officieel nog niet volledig verzekerd maar alleen tegen het wettelijk verplichte deel van de WA. Er word/werd daar simpelweg teveel mee gefraudeerd door goedkoop een relatief kostbare auto te kopen (onderhands bijv.), deze maximaal te verzekeren en vervolgens een scenario in scene te zetten waarbij de verzekering maximaal uitbetaald. De tenaamstelling verloopt dan via een katvanger, zodat de dader buiten schot blijft, zoals in bonus-malus als strafzaak.The_MAN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:12:
[...]
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar ik heb afgelopen week mijn nieuwe auto verzekerd en het zou werkelijk belachelijk zijn als hij niet per direct all-risk verzekerd was, dan mogen ze dat op zijn minst even melden! (wat zeker niet gebeurd is!).
Nog iets leuks over de verzekering: All-risk verzekerd zonder alarm was maar liefst €2 duurder dan verzekeren met alarm. En dat voor een 3 jaar oude auto met nieuwwaarde van net boven de €80k
Toch maar geen alarm inbouwen dus
Daar is afgelopen jaar behoorlijk wat om te doen geweest.
Zeker een motorbrand is heel makkelijk om in scene te zetten (wat benzine morsen is genoeg), en laat vrijwel geen bruikbare sporen achter van opzet, aangezien de motorruimte tijdens de brand sowieso besmet raakt met diezelfde stoffen.
Aangezien Soundless precies dat is overkomen, gaan bij een verzekeraar gelijk alle alarmbellen af, of dat nou terecht is of niet.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ok, maar als de mevrouw aan de telefoon mij verteld dat de verzekering geaccepteerd is terwijl wij aan de telefoon zijn ga ik ervan uit dat ik per direct all-risk verzekerd ben. Zou raar zijn als dat niet zo zou zijn. Dat ze een onderzoek starten als mijn auto binnen 3uur afbrand lijkt me niet meer dan logisch, als ik uiteindelijk maar betaald krijg natuurlijk!deepbass909 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:44:
[...]
Zolang je nog niet door de volledige acceptatie procedure bent, ben je officieel nog niet volledig verzekerd maar alleen tegen het wettelijk verplichte deel van de WA. Er word/werd daar simpelweg teveel mee gefraudeerd door goedkoop een relatief kostbare auto te kopen (onderhands bijv.), deze maximaal te verzekeren en vervolgens een scenario in scene te zetten waarbij de verzekering maximaal uitbetaald. De tenaamstelling verloopt dan via een katvanger, zodat de dader buiten schot blijft, zoals in bonus-malus als strafzaak.
Daar is afgelopen jaar behoorlijk wat om te doen geweest.
Zeker een motorbrand is heel makkelijk om in scene te zetten (wat benzine morsen is genoeg), en laat vrijwel geen bruikbare sporen achter van opzet, aangezien de motorruimte tijdens de brand sowieso besmet raakt met diezelfde stoffen.
Aangezien Soundless precies dat is overkomen, gaan bij een verzekeraar gelijk alle alarmbellen af, of dat nou terecht is of niet.
Maar anderszijds weet ik dat sommige verzekeraars werken met een zogenaamde voorlopige dekking. Dan is het inderdaad alleen WA. Beide kan dus.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Mijn E92 had het alom bekende probleem met de airbag sensor in de passagiers stoel. Ik wilde dit gefixt hebben en ben dus naar de BMW dealer gegaan.
In de computer zagen ze meteen dat mijn auto onder garantie viel en het zou allemaal geen probleem zijn.
Heb dus al mooi 130 euro mogen betalen zonder dat er ook maar iets gemaakt is. 50 euro aan diagnoses en 63 euro voor leen-mini. Belachelijk dat je voor een leenauto moet betalen als jij de auto noodgedwongen achter moet laten bij de garage wegens een defect dat onder garantie valt.
Diagnose wordt schijnbaar altijd in rekening gebracht en niet vergoedt door BMW Premium Selection. Lekker is dat als je problemen met je motor hebt, en ze zijn uren bezig met alleen de diagnose...
Moraal van het verhaal: die BMW Premium Selection is enkel een marketing-truc om mensen tweedehands BMW's bij dealer te laten kopen. Leenauto en diagnose worden niet eens vergoed.
Ik ga maar weer snel op zoek naar een fijne Japanner.
Geen flauwekulletjes
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Uit de voorwaarden:
Kosten van demontage en onderzoek worden slechts vergoed (overeenkomstig de geldende standaardtijden zoals vastgesteld door BMW Group Nederland) wanneer deze verband houden met een geldige claim
Het 2e vetgedrukte is ook discutabel natuurlijk.
Punt 3 http://www.bmw.nl/nl/cont.../garantievoorwaarden.html
Over garantie gesproken... Wat me trouwens opvalt is dat de nieuwe prijslijsten van januari 2017 praten over 3 jaar BMW garantie ipv de huidige 2 jaar. Het is nog geen KIA met 7 jaar, maar het begin is er
[ Voor 19% gewijzigd door Morpheusk op 30-11-2016 21:49 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Heb bij de Ford garage nog nooit een cent hoeven betalen voor een leenauto of diagnoses. Als ik de auto voor een beurt bracht kreeg ik zelfs gratis een leenauto mee voor 2 dagen...
Geen flauwekulletjes
Hoeveel range halen jullie nu bij dit (koude) weer?
Echt heel raar. Bij mijn garagist (wel bmw specialist) krijg ik een leenauto zonder kosten mee. Ze verwachten alleen dat je ongeveer tankt wat je er uit gereden hebt. Ok, de leenauto's zijn wat ouder maar ik kom met een 330 dus geven ze me ook geen polo mee ofzo. Heb een 325 cabrio gehad, een 530 etc. Stukje service en nadenken wat bij de dealer blijkbaar niet meer zo gewoon is. Heb van de laatste onderzoek kosten niet eens een rekening gehad terwijl ik er echt op aangedrongen heb dat ik hun uren gewoon wilde betalen..Y3LLoW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:29:
Vandaag mijn eerste ervaring met de BMW Premium Selection gehad.
...
[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 01-12-2016 01:21 ]
Zowel bij de dealer hier in Almelo, als bij de BMW specialist hier in de buurt krijg ik zonder problemen een leenauto mee zonder kosten als het nodig is. Ligt inderdaad aan het bedrijf lijkt me.sig69 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 01:18:
[...]
Echt heel raar. Bij mijn garagist (wel bmw specialist) krijg ik een leenauto zonder kosten mee. Ze verwachten alleen dat je ongeveer tankt wat je er uit gereden hebt. Ok, de leenauto's zijn wat ouder maar ik kom met een 330 dus geven ze me ook geen polo mee ofzo. Heb een 325 cabrio gehad, een 530 etc. Stukje service en nadenken wat bij de dealer blijkbaar niet meer zo gewoon is. Heb van de laatste onderzoek kosten niet eens een rekening gehad terwijl ik er echt op aangedrongen heb dat ik hun uren gewoon wilde betalen..
Verder ben ik al meerdere keren bij de dealer hier geweest voor kleine dingen die ze dan even snel binnen 10-15 min gecheckt/opgelost hebben en ik nooit een rekening voor gehad heb.
Heb afgelopen week gebak meegenomen voor de werkplaats, ze hadden mijn auto er even tussendoor gedaan toen ik een dag van tevoren vroeg om winterbandenwissel, dat onthouden ze vast nog wel even
Wat een vreemd verhaal! Ik heb vroeger een BMW Huisselectie auto gehad en daar heb ik nooit voor een leenauto moeten betalen. En het onderzoek hoort ook bij de reparatie. Dat was bij Smudde, tegenwoordig Broekhuis Oost in Enschede. De garantie was destijds TOP! Net als op een nieuwe auto. Dus ik snap niet hoe dit kan.Y3LLoW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:29:
Vandaag mijn eerste ervaring met de BMW Premium Selection gehad.
Mijn E92 had het alom bekende probleem met de airbag sensor in de passagiers stoel. Ik wilde dit gefixt hebben en ben dus naar de BMW dealer gegaan.
In de computer zagen ze meteen dat mijn auto onder garantie viel en het zou allemaal geen probleem zijn.
Heb dus al mooi 130 euro mogen betalen zonder dat er ook maar iets gemaakt is. 50 euro aan diagnoses en 63 euro voor leen-mini. Belachelijk dat je voor een leenauto moet betalen als jij de auto noodgedwongen achter moet laten bij de garage wegens een defect dat onder garantie valt.
Diagnose wordt schijnbaar altijd in rekening gebracht en niet vergoedt door BMW Premium Selection. Lekker is dat als je problemen met je motor hebt, en ze zijn uren bezig met alleen de diagnose...
Moraal van het verhaal: die BMW Premium Selection is enkel een marketing-truc om mensen tweedehands BMW's bij dealer te laten kopen. Leenauto en diagnose worden niet eens vergoed.
Ik ga maar weer snel op zoek naar een fijne Japanner.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met BMW Klantenservice (KIS) en dit voorleggen. Een officiële klacht lijkt me wel op zijn plaats. En uiteraard je klacht bij de dealer zelf neerleggen maar dat heb je waarschijnlijk al wel gedaan. Mag ik vragen welke dealer dit betrof?
Mijn ervaring is hetzelfde met Smudde Almelo (nu Broekhuis Oost Almelo). Denk dat het per dealer wel verschilt...IQM schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:51:
[...]
Wat een vreemd verhaal! Ik heb vroeger een BMW Huisselectie auto gehad en daar heb ik nooit voor een leenauto moeten betalen. En het onderzoek hoort ook bij de reparatie. Dat was bij Smudde, tegenwoordig Broekhuis Oost in Enschede. De garantie was destijds TOP! Net als op een nieuwe auto. Dus ik snap niet hoe dit kan.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met BMW Klantenservice (KIS) en dit voorleggen. Een officiële klacht lijkt me wel op zijn plaats. En uiteraard je klacht bij de dealer zelf neerleggen maar dat heb je waarschijnlijk al wel gedaan. Mag ik vragen welke dealer dit betrof?
Ik heb de auto daar binnengebracht en na een klein kwartiertje kwamen ze al weer terug met de conclusie dat de motor van de ruitenwisser kapot was. Reparatie van de motor was niet mogelijk, het hele mechaniek inclusief draagarmen, knik-constructie en wissers was één BMW partnummer en niet los te bestellen. Reparatie zou € 680,84 gaan kosten. Needless to say schrok ik me een piepklein beetje kapot van dat bedrag. Ik heb vervolgens gevraagd of ik daar een offerte van mocht hebben om er over na te denken. Dat kon, hoefde ik alleen maar de onderzoekskosten te betalen. Deze waren € 88 en heb ik ter plekke voldaan.
Uiteindelijk mijn "huisgarage" gebeld en met spoed de ruitenwissers en mechaniek laten vervangen voor een bedrag van € 272. Ik ben in ieder geval genezen van het inschakelen van een officiële BMW garage voor een auto die uit de garantie is.
En ja, er is een groot verschil tussen de diverse BMW dealers. Daar kwam ik al snel achter toen ik op 28 jarige leeftijd mijn eerste BMW dealerauto (Huisselectie) ging kopen. Ik heb toen bijna alle BMW dealers in Nederland bezocht. Slechts 2 ! dealers belden een paar dagen na de proefrit terug. Om over niet serieus genomen worden bij de vraag voor een proefrit nog maar te zwijgen...
Maar het kan nog erger hoor. Mijn vader was vorig jaar november op zoek naar een auto met een hogere zit. Mercedes spande de kroon. Daar nam men niet eens de moeite ons aan te spreken. Ik heb die dealer later nog gebeld met de vraag waarom men ons niet zag staan. Tja, op zulke vragen weet men geen antwoord te verzinnen. Wel stelden ze de vraag of ze een nieuwe afspraak konden maken. Nee hoor dat hoeft niet. Mijn vader heeft inmiddels een BMW X1 gekocht...
Of iemand bij de BMW dealer kennen die je de onderdelen met flinke korting mag verkopen418O2 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:16:
Ja er zijn een heleboel slechte BMW garages. Zodra je garantie weg is kan je beter een specialist zoeken
Om ze dan vervolgens ergens anders te laten monteren
Er leeft bij veel dealers nog een soort arrogantie die niet past bij de huidige vraag naar duurdere auto'sIQM schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:30:
Maar het kan nog erger hoor. Mijn vader was vorig jaar november op zoek naar een auto met een hogere zit. Mercedes spande de kroon. Daar nam men niet eens de moeite ons aan te spreken. Ik heb die dealer later nog gebeld met de vraag waarom men ons niet zag staan. Tja, op zulke vragen weet men geen antwoord te verzinnen. Wel stelden ze de vraag of ze een nieuwe afspraak konden maken. Nee hoor dat hoeft niet. Mijn vader heeft inmiddels een BMW X1 gekocht...
heb ondertussen voor weer vervangen voor Kumho Ecsta , prima band en fijn geprijsddeepbass909 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:47:
[...]
Hier ook Dunlop SP Sport Blue onder de cabrio (maat 205/55R16). Op droge weg bakken grip, op een natte weg wil de kont nog weleens een uitstapje maken. Maar dat ligt misschien ook aan mijn rechtervoet(met de winterbanden is dat nog een tandje erger). Ik vond ze vooral erg prettig geprijsd ten opzichte van andere banden.
Maar als je voor echt goed wilt gaan, moet je naar Michelin Primacy kijken, dat zijn imho de beste banden die je kan krijgen (maar ook gelijk de duurste).
[...]
Natuurlijk kan diesel ook branden, maar net als met motorolie moet het wel eerst goed verhit worden zodat brandbare damp ontstaat (in vloeistofvorm wil het maar moeilijk branden).
Verwijderd
De vraag naar dure premium auto's is eigenlijk niet gedaald tijdens de crisis. De middenklasse merken waren voornamelijk aan de beurt.418O2 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:53:
[...]
Er leeft bij veel dealers nog een soort arrogantie die niet past bij de huidige vraag naar duurdere auto's
Eerste probleem was dat koelvloeistof lekte, opgelost onder garantie.
2de probleem was dat ik op vakantie mijn kofferslot begaf, daar gerepareerd en betaald dan met papieren bij mijn garage ingediend en terugbetaald behalve btw wat ik nog kan begrijpen.
3de probleem sinds eergisteren, aandrijving probleem. gisteren gekomen en autolaten uitlezen, conclusie was motorolie was te laag (ik geloof zelf niet goed). En het bleekt gisteren dat probleem terug gekomen is dus vandaag auto wel achtergelaten maar had vrienden die me konde terugbrengen
Het verschilt inderdaad behoorlijk per dealer (en verkoper). Ik heb aardig wat positieve en minder positieve ervaringen gehad met diverse merkdealers.IQM schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:30:
En ja, er is een groot verschil tussen de diverse BMW dealers. Daar kwam ik al snel achter toen ik op 28 jarige leeftijd mijn eerste BMW dealerauto (Huisselectie) ging kopen. Ik heb toen bijna alle BMW dealers in Nederland bezocht. Slechts 2 ! dealers belden een paar dagen na de proefrit terug. Om over niet serieus genomen worden bij de vraag voor een proefrit nog maar te zwijgen...
Ik was destijds op zoek naar een vervanger voor mijn Citroën Ds3. Ik wilde wat sportievers hebben zonder daarbij comfort in te moeten leveren. Heb toen aardig wat verschillende auto's geprobeerd. Mijn ervaring met een Alfa dealer was erg goed en die met een Volkswagen dealer ook. Daarentegen was mijn ervaring bij een andere Volkswagen dealer juist weer minder. Ook ging het wat minder fijn bij een Opel dealer. Een Ford dealer spande de kroon.
Ik had in die periode op één dag twee proefrit afspraken staan. Eén bij een BMW dealer (Bert Story, Den Bosch) en een Ford dealer (waarvan ik gelukkig vergeten ben waar die zit).
Ik eerst samen met een vriend (beide 24 jaar oud destijds) naar de BMW dealer. We liepen er gewoon normaal bij (net overhemd, nette spijkerbroek, je kent het wel). Aardige dame bij de receptie gaf aan op de hoogte te zijn van de afspraak en belde de verkoper om de auto buiten te rijden. Ze vroeg hoelang ik de auto mee wilde nemen, waarop ik vroeg wat gebruikelijk was bij hun. Ze zei vrij losjes en nonchalant "Oh, joh, de meeste nemen hem een goed uurtje mee, kijk maar!". Fijne proefrit gehad en een paar dagen later ook besloten die auto te kopen.
Vanuit de BMW dealer vertrokken naar de Ford dealer. Ten eerste was men totaal niet geïnteresseerd en kreeg ik al direct het idee dat de verkoper helemaal geen zin had om de auto te verkopen. Ook stond hij erop achter mij aan te rijden om mij in de gaten te houden. Heb het na 5 minuten al voor gezien gehouden en aangegeven dat ze aan mij niks gingen verkopen met die mentaliteit.
Vorige jaar bij Renova in Breda aangegeven interesse te hebben in een 228i of M235i. Nou, dat was ook echt een succes (liep zelf in een los effen shirtje rond en Nikes, dus dat zal mogelijk invloed gehad hebben
Ik begrijp echt niet hoe bepaalde dealers nog steeds bestaan....
QFT. Rare is dat ik bij dezelfde dealer (Egberink in Almelo, voormalig Seat) zowel goede als slechte ervaringen heb. Proefrit met een 1.6 Altea destijds, die, toen ik hem eenmaal naar buiten had gereden, er een stuk minder florissant uitzag dan op internet. Overal butsen en krassen (typische mama-met-kleine-kinderen-auto) maar de verkoper ging dat bijna staan ontkennenwjjkoevoets schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:27:
Ik begrijp echt niet hoe bepaalde dealers nog steeds bestaan....

Toen ik daarna problemen had met de Altea 2.0 (die ik elders gekocht had maar naar een dealer moest voor deze reparatie) werd dit netjes opgelost, behalve dan het tientje wat ze me in rekening brachten voor het uitlezen van de auto na reparatie. Ja doei
Nu gelukkig weer een mannetje gevonden die mijn auto's onderhoud voor een schappelijke prijs en waarvan ik ook zeker weet dat hij de dingen goed oplost.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 22:09 ]
Vroeger werkte er bij Smudde Enschede een heel fijne verkoper. (waar ik mijn eerste BMW ook bij gekocht heb.) Na een tijdje stapte deze man over naar de lokale Audi dealer. Niet lang daarna werden er opvallend veel BMW's bij de Audi dealer ingeruild.... Deze man had een dusdanige klantenbinding opgebouwd die sterker was dan merkentrouw. Maar ik moet toegeven, zijn collega die achterbleef bij de BMW dealer was geen prettige man om zaken mee te doen.wjjkoevoets schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:27:
[...]
Het verschilt inderdaad behoorlijk per dealer (en verkoper). Ik heb aardig wat positieve en minder positieve ervaringen gehad met diverse merkdealers.
Mijn persoonlijke ervaring met de dealers:
BMW Heerenveen: Slecht. Men luisterde niet wat de klant zocht.
BMW Hoogeveen: Bedroevend slecht. Afspraak gemaakt voor proefrit. Kom je daar, zijn de platen net weg. Of we een nieuwe afspraak wilden maken... Ja, daaaag!
BMW Epse: Prima bedrijf! Helpen je ook op zaterdagmiddag laat uit de brand.
BMW Apeldoorn: Wisselend. Dicht bij werk
BMW Arnhem: Jonge verkoper, strebertje
BMW Uden: Matig. Zijn niet helemaal eerlijk over een tweedehands auto. (Gelukkig liepen we de vorige eigenaar tegen het lijf in de showroom. Verkoper verschoot van kleur...
BMW Numansdorp: Bedroevend slecht. Liegen over een auto maar laten je wel 180km enkele reis maken om langs te komen.
BMW Eindhoven: Prima bedrijf, staan direct voor je klaar als je binnen komt vallen
BMW Roosendaal/Goes: Geweldig bedrijf met uitstekende service! Komen een auto die niet helemaal 100% perfect afgeleverd is met een trailer ophalen en gratis vervangende Mini Cooper S erbij.
BMW Rotterdam: Matig, toonden weinig interesse
BMW Wateringen: Slecht, ze zagen me niet staan.
BMW Almelo: Slecht. Zoekopdracht gegeven maar bellen niet terwijl in Enschede de auto staat die ik zoek
BMW Enschede: Uitstekend bedrijf met geweldige service!
BMW Hilversum: Prima bedrijf, helpen je als je langs komt
BMW Naarden: Mwah, net niet...
BMW Assen: Matig. Draaien je een poot uit als je langs komt met twee kapotte kentekenplaat lampjes
BMW Service Gorinchem: Vergane glorie
BMW Nijkerk: Goed. Denken tenminste met je mee
BMW Zeist: Redelijk. Erg praktisch vanuit werk.
BMW Zwolle: Goed. Service wisselend
Wellicht ben ik er nog een paar vergeten maar ik heb er in de afgelopen 12 jaar aardig wat bezocht.
Ik heb alleen kleine ervaring met Groningen. Vooral nare gladde gasten. Zneek is ook niet echt over ze te spreken geloof ik
[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 01-12-2016 22:42 ]
Kalfsbeek Brielle, Schiedam, of Wateringen? Het ligt er maar net aan, welke verkoper je treft. Sommige verkopers zijn na een half jaar al weer weg, waar ander personeel meer dan 30 jaar bij dezelfde werkgever in dienst blijft. Je kunt een bedrijf niet afrekenen op één verkoper, die je toevallig treft.Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:07:
Iedereen heeft zo zijn slechte ervaringen. Zo kreeg ik bij Kalfsbeek niet eens een blik waardig... Toen ik voor mijn 1-serie aan het kijken was is het mij niet eens gelukt een verkoper aan te spreken. Daarna naar Breeman gegaan en daar top geholpen. Nooit een probleem om een proefrit te maken daar want ze snappen daar tenminste dat een BMW zichzelf verkoopt door iemand erin te laten rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 15-12-2016 16:34 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
bmw.com/update is weer up and running.The_MAN schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:49:
[...]
NL website geeft nu een directe download naar de software: https://www.bmw.nl/nl/con...ieen/software-update.html
Afwachten dus.
Dus software gedownload, maar krijg nu de melding in de auto als ik de update wil uitvoeren dat de software niet compatible is met deze auto. Hmmz, iemand nog tips?
[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 02-12-2016 09:38 ]
Ook wel eens bij een Peugeot dealer geweest en toen werden we gewoon bijna letterlijk weer naar buiten gestuurd... Prima, dan niet, genoeg alternatieven.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dit topic is gesloten.