Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.608 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Arjant2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:24:
[...]

bmw.com/update is weer up and running.
Dus software gedownload, maar krijg nu de melding in de auto als ik de update wil uitvoeren dat de software niet compatible is met deze auto. Hmmz, iemand nog tips?
Ik heb deze afgelopen week geïnstalleerd (IQM had een link gestuurd), bij mij ging de installatie zonder problemen. Neem aan dat je voldoet aan alle voorwaarden:

Software update with BMW ConnectedDrive.
This updated software was specially provided to support the use of new mobile devices with Connectivity products from BMW:

- Hands-free kit with USB audio interface (optional equipment, code 6NH)
- Mobile phone preparation Bluetooth connectivity with USB audio interface (optional equipment, code 6NK)
- Mobile phone preparation Bluetooth connectivity with USB audio interface including BMW Assist (optional equipment, code 6NL)
- ConnectedDrive Services (optional equipment, code 6AK)
- Intelligent emergency calling (optional equipment, code 6AC)
- Convenience telephony with extended smartphone connectivity (optional equipment, code 6NS)
- Apps (optional equipment, code 6NR)

This update is valid for vehicles with production date from July 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
The_MAN schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:11:
[...]

Ik heb deze afgelopen week geïnstalleerd (IQM had een link gestuurd), bij mij ging de installatie zonder problemen. Neem aan dat je voldoet aan alle voorwaarden:

Software update with BMW ConnectedDrive.
This updated software was specially provided to support the use of new mobile devices with Connectivity products from BMW:

- Hands-free kit with USB audio interface (optional equipment, code 6NH)
- Mobile phone preparation Bluetooth connectivity with USB audio interface (optional equipment, code 6NK)
- Mobile phone preparation Bluetooth connectivity with USB audio interface including BMW Assist (optional equipment, code 6NL)
- ConnectedDrive Services (optional equipment, code 6AK)
- Intelligent emergency calling (optional equipment, code 6AC)
- Convenience telephony with extended smartphone connectivity (optional equipment, code 6NS)
- Apps (optional equipment, code 6NR)

This update is valid for vehicles with production date from July 2012.
Ja de auto voldoet zeker aan de eisen, ik heb connected drive en alles werkt nu ook behalve dat spotify niet werkt en dat ik een melding krijg als ik mijn S6 aansluit dat de software moet worden bijgewerkt.
Kan je mij wellicht die link ook doorsturen (PM), wellicht een andere versie als op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

VincentG schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:33:
Ook wel eens bij een Peugeot dealer geweest en toen werden we gewoon bijna letterlijk weer naar buiten gestuurd... Prima, dan niet, genoeg alternatieven.
Dit is juist goede service van die dealer. "Nee!! Je wil absoluut geen Peugeot kopen!! Get out while you can!!!" met blinde paniek in zijn ogen ;)

De coupé kan weer een jaar mee met een fonkelnieuwe APK. Kost me een setje remblokken, remschijven en banden achter, maar de rest was prima in orde :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Theimon op 03-12-2016 06:13 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

wjjkoevoets schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:58:
[...]

Je moet deze zaken eigenlijk los van elkaar zien. Bij het "chippen" (blijf het een ongepast woord vinden) verwacht ik dat men of een DME/DDE ECU flash uitvoert met nieuwe waardes (turbodruk en dat soort meuk) of dat men een box plaatst, zoals een JB4. Daar komt zelfs geen ECU aanpassing bij kijken. Het is eventueel ook mogelijk om een flash tune te "stapelen" met een box om het maximale eruit te halen. De ECU waardes zijn ook bij een ontgrendelde geflashte ECU gelimiteerd, met een box kan je de limieten nog net iets hoger tillen. Daarvoor moet je echter al erg goed je best doen ;)

*knip*

N.B. bovenstaande informatie heeft betrekking op Fxx BMWs. Geen idee hoe het zit bij Exx BMWs.
Kortom je kunt eigenijk veel beter een box plaatsen als je geen gezeur wilt hebben. Alleen corrigeert de motor zichzelf niet als zo'n box een poosje aangesloten is geweest???
Mensen met ervaring?.

Er zijn hier wel wat mensen met een gechipte 114i geloof ik?, alleen is dat dan een flash natuurlijk.
t_captain schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:10:
Ik zou bij dergelijke aanpassingen tenminste een grotere intercooler en oliekoeler meenemen. Verder even checken dat je motor mechanisch niet onderdoet voor een 25d (2.0 218pk); dan valt het surplus wel mee en zal je het met een zachte rechtervoet wel heelhouden. Zitten er nog mechanische verschillen tussen de 20d en 25d, die onderdelen ook even patchen.
Ik heb een 320iA >> benzine motor dus. Die motor is mechanisch (turbo, drijfstangen etc) identiek aan de 328i (@245pk) waardoor je hem ook zo ver gechipt krijg. Downpijp is wel een beperking, vervang je die krijg je hem > 280pk.
De remmen zijn wel anders. Op mijn 320 past b.v. 16", op de 428i van mijn pa past dit niet ivbm grotere remschijven.
fsfikke schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:24:
[...]

Zijn in totaal toch 16 minuten per dag dat je motor nu onnodig loopt te stomen :7 Ook het wegrijden heeft VW dan weer beter voor elkaar, even licht het gaspedaal aantippen de de motor gaat weer aan (de auto-hold houdt hem nog steeds op z'n plek).
Ik rij ~1 uur per dag en sta daarvan misschien 2 minuten stil. Kortom veel winst is er niet te halen met start / stop ;). De truc om afslaan te voorkomen kende ik niet overigens. Gewoon knopje indrukken does the job nu!.
rally schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:04:
Ik heb vorige week ook een "nieuwe" (2e hands, BMW Select) gekocht. Een BWM 328i Touring.
Bij het zoeken had ik twijfels over een 4 cilinder ten opzichte van mijn huidige 6 cilinder (E91, 325i Touring), maar het is een totaal andere rijbeleving dan ik had verwacht. De 8 traps automaat is mega soepel en de auto voelt gretig. De motor klinkt anders, maar niet slecht.
Fraai! :9~.
De x28i motor mist het 6 cilinder geluid (wat sound engineering en nep geluid zorgt ervoor dat het alsnog aaridg klikt). Qua prestaties maakt de motor gehakt van de oude 3.0, vooral omdat hij veel meer vermogen onderin toeren levert (350nm @ 1250rpm).
De ZF 8 bak is 8).
The_MAN schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:02:
[...]

Tja, B & O mis ik niet zo, standkachel heb ik (heerlijk vanochtend!), elektrische achterklep en HUD heb ik ook, dus verder heb ik niet het idee dat ik wat echt mis. Lane departure warning vind ik trouwens nog best wel goed, Lane change warning is wel beetje pessimistisch soms met invoegen, maar houdt je wel alert.

Flippers achter het stuur... echt zonde, heb je totaal niets aan.
Harman Kardon @ 3/4 serie is wel een topper imo. Klinkt goed en de optie is relatief betaalbaar.
Mijn vader heeft op advies vd dealer deze optie niet genomen, de "premium" non Harman Kardon zou volgens hem bijna net zo goed zijn. Ben ik het niet mee eens, de extra ~€600 was het imo zeker waard geweest.
Pa heeft in de R8 een B&O a €5000 waar gewoon een matig geluid in zit. Mega veel bas maar echt een goed neutraal geluid kun je er niet uit krijgen.

Schakelflippers zijn soms leuk als je aan het gassen bent, of hem wilt laten afremmen op de motor. Echt veel gebruik ik ze niet.

Optie welke ik vooral mis is een neerklapbare achterbank :D 8)7 |:(, het nadeel van shoppen in de 2e hands markt....

[ Voor 67% gewijzigd door Tortelli op 03-12-2016 13:55 . Reden: beetje late reactie, was een weekje in Canada voor werk..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tortelli schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:39:
[...]

Kortom je kunt eigenijk veel beter een box plaatsen als je geen gezeur wilt hebben. Alleen corrigeert de motor zichzelf niet als zo'n box een poosje aangesloten is geweest???
Mensen met ervaring?.

Er zijn hier wel wat mensen met een gechipte 114i geloof ik?, alleen is dat dan een flash natuurlijk.
Ik kan alleen spreken voor de N54 en N55 (waarschijnlijk ook wel van toepassing op de 4-cyl N20), maar een box is inderdaad makkelijker te plaatsen dan het uitvoeren van een flash tune. Daarnaast is een goede box veel flexibeler dan een flash tune. Ik ga zelf gebruik maken van een F-series JB4 voor de N55.

De box heeft een leuk aantal voordelen t.o.v. een flash tune. Zo kan je (grafische) logging inschakelen en zien of je auto naar behoren functioneert. Je kan de gelogde parameters (AFR, boost, inlaat temperatuur, hoge/lage brandstofpomp druk, temperaturen enz.) ook eventueel live uitlezen middels Bluetooth op je telefoon of tablet (logs kan je laten checken op N54Tech). Tevens is het mogelijk om te switchen tussen verschillende maps. Slechte weersomstandigheden? Stock map. Dagje op het circuit? Race map. De box biedt daarnaast ook ondersteuning voor methanol injectie kits, waarbij je enkel een andere map selecteert om de kit in of uit te schakelen. De box functioneert als een boost controller.

Ervaringen? Internet staat er vol mee. Zie N54Tech, Bimmerportal en Bimmerfest fora voor ervaringen met betrekking tot flash tunes en deze specifieke box. Iets dichter bij huis vinden we Peter met zijn M135i (540pk/770nm - JB4 + vele upgrades):

7(8)7 :)B 7(8)7

Hij heeft nu maar een M3 gekocht, want de rek is er wel een beetje uit op de 135 :+ Hele vriendelijke kerel overigens, hij heeft voor mij e.e.a. geregeld :D

Al met al is een box dus wat eenvoudiger en biedt het wat meer opties. Moet je auto voor regulier onderhoud naar de dealer? Trek je box onder de motorkap vandaan en klaar :) Voor een flash tune, mag je naar de tuner om hem eraf te laten halen.

Voor beide geldt echter: Rijdt je je motor aan gort en BMW stelt een formeel onderzoek in, dan zien ze het naar alle waarschijnlijkheid toch wel. Bij een flash tune sowieso, bij een box moeten ze iets verder graven.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb vanmiddag een E39 540i touring gekocht. :*) Heerlijke motor hoor, zo'n V8. Foto's volgen. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:29

Ik heb een 320iA >> benzine motor dus. Die motor is mechanisch (turbo, drijfstangen etc) identiek aan de 328i (@245pk) waardoor je hem ook zo ver gechipt krijg. Downpijp is wel een beperking, vervang je die krijg je hem > 280pk.
Zo ver ik weet heeft de 320i een iets hogere compressieverhouding. Wat wat beter verbruik met zich op levert, maar minder goed met extra turbodruk om kan. De 328i zal uiteindelijk verder kunnen gaan dan de 320i op dezelfde brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

wjjkoevoets schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:32:
[...]

Ik kan alleen spreken voor de N54 en N55 (waarschijnlijk ook wel van toepassing op de 4-cyl N20), maar een box is inderdaad makkelijker te plaatsen dan het uitvoeren van een flash tune. Daarnaast is een goede box veel flexibeler dan een flash tune. Ik ga zelf gebruik maken van een F-series JB4 voor de N55.

De box heeft een leuk aantal voordelen t.o.v. een flash tune. Zo kan je (grafische) logging inschakelen en zien of je auto naar behoren functioneert. Je kan de gelogde parameters (AFR, boost, inlaat temperatuur, hoge/lage brandstofpomp druk, temperaturen enz.) ook eventueel live uitlezen middels Bluetooth op je telefoon of tablet (logs kan je laten checken op N54Tech). Tevens is het mogelijk om te switchen tussen verschillende maps. Slechte weersomstandigheden? Stock map. Dagje op het circuit? Race map. De box biedt daarnaast ook ondersteuning voor methanol injectie kits, waarbij je enkel een andere map selecteert om de kit in of uit te schakelen. De box functioneert als een boost controller.

"knip"
Kortom ik moet zo'n box hebben ;), kun je ze ook in NL krijgen of gewoon via http://www.burgertuning.com/N20_Jb4.html kopen? :P.

Installatie lijkt niet lastig te zijn, vooral wat gepruts met stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53

IQM

[...]
Fraai! :9~.
De x28i motor mist het 6 cilinder geluid (wat sound engineering en nep geluid zorgt ervoor dat het alsnog aaridg klikt). Qua prestaties maakt de motor gehakt van de oude 3.0, vooral omdat hij veel meer vermogen onderin toeren levert (350nm @ 1250rpm).
[...]
De x28i (N20) is een heel mooie motor maar laat dat gehakt maken maar weg.
Het verschil in de F11 is welgeteld 0,2s op de 0-100 acceleratie en de koppelkromme is niet zo stijl en vlak als bijv. de x35 (N55) motor waar hij van afgeleid is. Kijk zelf maar.
Ook is de topsnelheid van de oude 3.0 (N53) begrensd op 250 km/h, de N20 haalt 244km/h. Het grootste verschil is het verbruik (volgens fabrieksopgave.)
Harman Kardon @ 3/4 serie is wel een topper imo. Klinkt goed en de optie is relatief betaalbaar.
Mijn vader heeft op advies vd dealer deze optie niet genomen, de "premium" non Harman Kardon zou volgens hem bijna net zo goed zijn. Ben ik het niet mee eens, de extra ~€600 was het imo zeker waard geweest.
Pa heeft in de R8 een B&O a €5000 waar gewoon een matig geluid in zit. Mega veel bas maar echt een goed neutraal geluid kun je er niet uit krijgen.
...
Optie welke ik vooral mis is een neerklapbare achterbank :D 8)7 |:(, het nadeel van shoppen in de 2e hands markt....
De BMW Premium zonder Harman Kardon klinkt geweldig in de F10/F11. Daar hoef je inderdaad geen duurdere HK of B&O voor te kiezen. Wat dat betreft ben ik het wel met die dealer eens.
En je geeft het zelf al aan, tweedehands moet je sommige opties helaas accepteren. :+

Die neerklapbare achterbank is trouwens standaard op een Touring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Arjant2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:24:
[...]

bmw.com/update is weer up and running.
Dus software gedownload, maar krijg nu de melding in de auto als ik de update wil uitvoeren dat de software niet compatible is met deze auto. Hmmz, iemand nog tips?
Bijzonder, ik zie dat er voor zowel het CIC als NBT systeem is geen nieuwere softwareversie geplaatst. Zouden ze wellicht een storing hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

IQM schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:22:
[...]

De x28i (N20) is een heel mooie motor maar laat dat gehakt maken maar weg.
Het verschil in de F11 is welgeteld 0,2s op de 0-100 acceleratie en de koppelkromme is niet zo stijl en vlak als bijv. de x35 (N55) motor waar hij van afgeleid is. Kijk zelf maar.
Ook is de topsnelheid van de oude 3.0 (N53) begrensd op 250 km/h, de N20 haalt 244km/h. Het grootste verschil is het verbruik (volgens fabrieksopgave.)
Je hebt een uitdraai van een verkeerde motor volgens mij;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/N20_vs_N52.PNG
De 528i (F10) loopt ook gewoon 250 en doet 0-100 in 6.2 seconden (bron). Daarmee is hij 0,3 seconden sneller dan een oude E60 530i met 272pk, dat terwijl de F10 zo'n 70kg zwaarder is.

Hier kun je ook nog het eea aan info vinden;
http://amt.nl.s3-eu-centr...ent-001_1380196375529.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 03-12-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Zat een beetje M3's te kijken, wel/niet smg etc en zo klik je maar door en kwam ik deze tegen:
YouTube: Augusto Farfus and his wife in a M3 in Nürburgring HD
Wel geinig en volgens mij nog niet gezien hier

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
IQM schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:30:
[...]

Bijzonder, ik zie dat er voor zowel het CIC als NBT systeem is geen nieuwere softwareversie geplaatst. Zouden ze wellicht een storing hebben gehad?
Rare is als ik zo die bijbehorende pdf zie dat de software versie met een 2 begint. Mijne begint met een 3?
Mijne is mn-003.011.002. Is dat de meest recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
Tortelli schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:55:
[...]

Kortom ik moet zo'n box hebben ;), kun je ze ook in NL krijgen of gewoon via http://www.burgertuning.com/N20_Jb4.html kopen? :P.

Op bimmerpost kom ik nog wel eens de box van www.tmcmotorsport.com tegen. Daar heb je de keuze uit een manualbox of één met telefoonbediening. Geen idee wat verder de verschillen tussen een JB4 en deze is, maar wellicht handig voor de vergelijking om te bekijken..

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tortelli schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:46:
[...]
Je hebt een uitdraai van een verkeerde motor volgens mij;
[afbeelding]
De 528i (F10) loopt ook gewoon 250 en doet 0-100 in 6.2 seconden (bron). Daarmee is hij 0,3 seconden sneller dan een oude E60 530i met 272pk, dat terwijl de F10 zo'n 70kg zwaarder is.

Hier kun je ook nog het eea aan info vinden;
http://amt.nl.s3-eu-centr...ent-001_1380196375529.pdf
Dank voor het artikel. Mag ik je vragen of je al deze motoren ook zelf gereden hebt of baseer je je alleen op de cijfertjes? (Ik ken deze motoren namelijk uit de praktijk. Ik rij er nu zo'n 7 jaar mee.)

Om kort te gaan: Ja er is verschil. De x28i is zeker beter maar gehakt maken van de oude is te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb zowel de 320i (mijn auto), 428i Grand Coupe (mijn vader), 525i E60 (ex vader) 530i E60 (ex buurman), 335i (kennis), x5 3.0i / 35D / 4.4i (ex buurman) gereden dus heb wel wat ervaring ;).

Het gehakt maken is natuurlijk niet helemaal waar, afhankelijk van bouwjaar levert de oude 330 / 530 ook meer topvermogen (272 pk) en lopen ze magnifiek.
De *28i turbo motor is vooral helemaal onderin toeren sterker, daarboven maakt het minder uit. De 8 traps automaat helpt natuurlijk ook mee, de oude 3.0 6 in lijn is nooit verkocht met de ZF 8 bak volgens mij?.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 04-12-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een 325i Touring (E91) en nu dus de 328i Touring (F31) en het verschil is echt als dag en een nacht, waarbij de motor van de 325i wel "lekkerder" klinkt en spint als een poesje.

Door de soepele 8-bak en dubbele turbo voelt de 328 een stuk soepeler om te rijden. De 325i komt pas in de buurt als ik die in de S-stand zet.

Er zit ook behoorlijk wat verschil in leeftijd van de auto's natuurlijk, maar om eerlijk te zijn mis ik de 2 extra cilinders niet bij de 328 (sorry...).

Eigenlijk heb ik ook zelden of nooit het idee dat ik zelf moet schakelen bij de ZF 8 bak, terwijl ik dat bij de "oude" 6 bak dat gevoel regelmatig heb.

Alleen bij sportief rijden wil ik nog wel eens met de flippers 2 verzetjes terug schakelen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso vind ik de stap van de Exx naar de Fxx voor alle modellen enorm. De turbo-motoren zijn in het dagelijks gebruik echt heel goed, de ZF8-automaat fantastisch en op gebied van ondersteltechniek icm de RFT hebben een enorme stap gemaakt. Per saldo zijn de auto's in vergelijk met de vorige generatie sportiever en comfortabeler geworden. Voor mij is het verschil zo groot dat ik de oude Exx-modellen niet eens meer overweeg. Ja, de BMW's waren vroeger mooier maar het is de Fxx-modellen zijn qua rijden zo gebalanceerd dat mij dat niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Er is een heel groot nadeel aan de nieuwe F modellen; elektrische stuurbekrachtiging. Echt veel stuur feedback krijg je niet, ook met een M onderstel en 18" :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:49
Tortelli schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:34:
Ik heb zowel de 320i (mijn auto), 428i Grand Coupe (mijn vader), 525i E60 (ex vader) 530i E60 (ex buurman), 335i (kennis), x5 3.0i / 35D / 4.4i (ex buurman) gereden dus heb wel wat ervaring ;).

Het gehakt maken is natuurlijk niet helemaal waar, afhankelijk van bouwjaar levert de oude 330 / 530 ook meer topvermogen (272 pk) en lopen ze magnifiek.
De *28i turbo motor is vooral helemaal onderin toeren sterker, daarboven maakt het minder uit. De 8 traps automaat helpt natuurlijk ook mee, de oude 3.0 6 in lijn is nooit verkocht met de ZF 8 bak volgens mij?.
De f10 530i is er nog wel een tijdje geweest volgens mij. Zijn er jammer genoeg niet veel van verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Tortelli schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:59:
Er is een heel groot nadeel aan de nieuwe F modellen; elektrische stuurbekrachtiging. Echt veel stuur feedback krijg je niet, ook met een M onderstel en 18" :'(.
Het is een kwestie van gewenning. In de Sportstand krijg je al iets meer feedback trouwens, maar ik zou elektrische SB eerder als "subtiel" omschrijven dan als "te weinig feedback" gevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Theimon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 04:42:
De grootste fout die een dealer kan maken is afgaan op uiterlijk. Als een dealer niet wil helpen als er iemand in shirt en sneakers binnen stapt, verliest ie geld. Genoeg mensen met kapitaal die niet zitten te wachten om iedere keer een overhemd e.d. aan te doen. Maar die dan wel op zoek zijn naar een leuke auto uiteraard ;)
Bij de (toen net geopende) vestiging van Dusseldorp in Deventer zagen ze me nauwelijks staan toen ik binnen kwam. Stelletje ballen daar zeg |:(
Voor mijn doen was ik net gekleed (bloesje, nette spijkerbroek, etc) maar ik was natuurlijk met eind-twintig niet oud genoeg om een serieuze klant te zijn en kwam natuurlijk ook nog eens met een oud barrel aan (Z3 uit 2000). Heb het idee dat die vestiging met z'n grote glazen-paleis-showroom alleen maar draait om het verkopen van zoveel mogelijk nieuwe auto's.

Neem dan Ekris in Velp. Altijd behulpzaam als je onderdelen nodig hebt en krijg zelfs complimentjes over de staat van de auto als ik er voor de APK kom. Is er tijdens onderhoud een keer een onderdeel niet op voorraad? Krijg ik gratis een leen-Mini mee waarna ik de volgende dag alsnog de Z3 weer op kan halen. Zo ga je met je klanten om d:)b

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Toff schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:12:
[...]

Het is een kwestie van gewenning. In de Sportstand krijg je al iets meer feedback trouwens, maar ik zou elektrische SB eerder als "subtiel" omschrijven dan als "te weinig feedback" gevend.
Nou, uiteindelijk wen je er natuurlijk wel aan. Maar het haalt wel de fun uit de auto en dat komt met gewenning niet meer terug. En dat is voor mij wel HET argument om voor BMW te kiezen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ach, ik verhaspel "stuurbekrachtiging" vaak als "stuurverkrachting", maar dat geldt evenzeer voor de hydrolische versie. Het verschil tussen geen en hydrolisch is veel groter dan tussen hydrolisch en elektrisch. Ik heb langer BMW zonder dan met SB gereden, maar men moet met z'n tijd mee toch? Misschien wil ik over 10 jaar ofzo wel een automaat. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Toff schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:12:
[...]

Je krijg niet veel meer feedback, hij gaat vooral zwaarder sturen. Als ik het vergelijk met mijn oude E46 coupe is het echt een flinke achteruitgang. Rij maar eens met een auto die echt een goeie feedback geeft, dan zal het je opvallen hoe doods de huidige auto's zijn.

De F30 is nog een van de betere elektrische stuurbekrachtiging auto's die ik gereden heb, meeste koekblikken zijn nog veel slechter ;).
MadMarky schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:50:
[...]

Neem dan Ekris in Velp. Altijd behulpzaam als je onderdelen nodig hebt en krijg zelfs complimentjes over de staat van de auto als ik er voor de APK kom. Is er tijdens onderhoud een keer een onderdeel niet op voorraad? Krijg ik gratis een leen-Mini mee waarna ik de volgende dag alsnog de Z3 weer op kan halen. Zo ga je met je klanten om d:)b
Mijn auto komt uit Velp, belde vandaag toevallig op dat mijn remvloeistof in december vervangen moet worden. Had dat meteen even gedaan toen die een beurt kreeg in maart.......
Me niet opbellen als je remschijven vervang (~€300) maar me wel terug laten komen voor remvloeistof, iets wat misschien €30 kost...... 8)7. Ik wacht wel even tot januari, kan hij meteen gratisssssss door de APK :D.
Toff schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:55:
Ach, ik verhaspel "stuurbekrachtiging" vaak als "stuurverkrachting", maar dat geldt evenzeer voor de hydrolische versie. Het verschil tussen geen en hydrolisch is veel groter dan tussen hydrolisch en elektrisch. Ik heb langer BMW zonder dan met SB gereden, maar men moet met z'n tijd mee toch? Misschien wil ik over 10 jaar ofzo wel een automaat. :$
Er zijn best wel auto's die een fatsoenlijke feedback geven met stuurbekrachtiging b.v. een E46, Alfa 147. R8 en exoten als een F430 & 458 staan mij goed bij. Zonder stuurbekrachtiging is leuk in lichte auto's als een Lotus Elise ofzo, in de huidige (zwarte) auto's is het wel een no-go.

Honda S2000 heeft mijn vader jaren gehad, had een elektrisch aangedreven hydro systeem, fantastische auto maar de feedback is (met stock 16") niet geweldig. Auto was vrij listig en moeilijk uitdagend > 8/10e mee te rijden.

[ Voor 69% gewijzigd door Tortelli op 05-12-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tortelli schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:36:
[...]
Als ik het vergelijk met mijn oude E46 coupe is het echt een flinke achteruitgang
[...]
Er zijn best wel auto's die een fatsoenlijke feedback geven met stuurbekrachtiging b.v. een E46, Alfa 147. R8 en exoten als een F430 & 458 staan mij goed bij. Zonder stuurbekrachtiging is leuk in lichte auto's als een Lotus Elise ofzo, in de huidige (zwarte) auto's is het wel een no-go.
Bij Slotemakers Zandvoort worden slipcursussen gegeven met recente 1- en 3-series. De feedback van beide voertuigen is voldoende om de meest ingewikkelde toeren uit te halen op een niet eens zo brede baan. Ook driften op de rotonde gaat probleemloos. Ik durf te beweren dat een recente 1 beter stuurt dan een E30 in nieuwstaat ooit gedaan heeft, ondanks dat het gewicht met een paar honderd kilo is toegenomen.

Het blijft subjectief. We ervaren het beiden anders en dat mag natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Toff op 15-12-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Tortelli schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:34:

Gelukkig, we zitten weer op dezelfde lijn. :) En qua rij ervaring komen we ook aardig in de buurt.
Volgens mij is de N53 motor (de laatste atmosferische zes in lijn) wel met de nieuwe schakelhendel geleverd maar nooit met de ZF 8 bak.

Maar eerlijk gezegd, ik heb nu een dikke maand een F11 met 8 bak maar ik vind hem de eerste meters net zo slecht van zijn plek komen als de oude 6 bak. Gewoon traag... pas daarna gaat hij als een dolle sleuren. Ik denk dat ik de adaptiewaarden maar eens moet proberen te resetten. Maar het kan ook een slecht functionerende LMM zijn. Daar gaf 'ie bij vollast een melding van.
Toff schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:51:
[...]
De overgang naar E46 beviel kwa sturen heel slecht, omdat het nogal vaag voelde. Van E46 naar F2* was kwa besturing meer een soort thuiskomen.
...
Ik durf te beweren dat een recente 1 beter stuurt dan een E30 in nieuwstaat ooit gedaan heeft, ondanks dat het gewicht met een paar honderd kilo is toegenomen.

Het blijft subjectief. We ervaren het beiden anders en dat mag natuurlijk.
Geloof mij, de F20 van mijn vrouw stuurt echt veel lichter dan mijn F11. Dat is gewoon (te) zwaar. Net alsof je geen SB hebt. Wat dat betreft reed mijn E61 echt prettiger. Wellicht toch eens kijken of daar nog iets aan te coderen oid. valt. En ja de E46 die ik voor de E61 reed was nog lichter. Maar wel met gevoel. Bij de E46 heb ik wel gemerkt dat een SB per auto verschilt. Hoe het kan weet ik niet maar elke E46 die ik meekreeg als tijdelijke auto voelde anders.

[ Voor 40% gewijzigd door IQM op 05-12-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

Mijn auto komt uit Velp, belde vandaag toevallig op dat mijn remvloeistof in december vervangen moet worden. Had dat meteen even gedaan toen die een beurt kreeg in maart.......
Me niet opbellen als je remschijven vervang (~€300) maar me wel terug laten komen voor remvloeistof, iets wat misschien €30 kost...... 8)7. Ik wacht wel even tot januari, kan hij meteen gratisssssss door de APK :D.
Als ik me niet vergis moet de remvloeistof iedere twee jaar vervangen worden. Om dat dan 9 maanden te vroeg te doen is een beetje onzin, vind je zelf ook niet?

Remschijven en dergelijke vallen gewoon onder slijtdelen, als ze daarvoor steeds klanten apart moeten bellen hebben ze een extra telefoniste nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door MadMarky op 05-12-2016 22:08 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
[...]

Zeiken om het zeiken, man man man :N

Laat me raden, 9 maanden geleden was je helemaal uit je pan gegaan omdat ze dan je remvloeistof te vroeg zouden vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vraagje; voor onze privé F20 heb ik een sportstoelen gekocht en nu wil ik het hele interieur opnieuw laten bekleden (leder). Wie heeft goede ervaringen en kan een bedrijf aanbevelen?

Nb. de bedoeling is om een zoveel mogelijk OEM-bekleding qua type / model erin te zetten (kleur: Dakota Terra of Mokka).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
nl.mark schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:06:
Vraagje; voor onze privé F20 heb ik een sportstoelen gekocht en nu wil ik het hele interieur opnieuw laten bekleden (leder). Wie heeft goede ervaringen en kan een bedrijf aanbevelen?

Nb. de bedoeling is om een zoveel mogelijk OEM-bekleding qua type / model erin te zetten (kleur: Dakota Terra of Mokka).
In Veendam zit een bekleder die écht goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

FabianGTI schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:41:
[...]

Zeiken om het zeiken, man man man :N

Laat me raden, 9 maanden geleden was je helemaal uit je pan gegaan omdat ze dan je remvloeistof te vroeg zouden vervangen
Ik had me niet beseft dat ze dit iedere 2 jaar doen. Das best snel imo.
Apk is pas 2018.. kortom zal binnenkort wel een afspraak maken. Geen zin dit nu zelf in de kou te doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
nl.mark schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:06:

Cools in eindhoven is het adres voor BMW en MB

http://www.coolsbekledingen.nl/het-bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dank! Wel erg prijzig. Wat maakt dat zij 'het' adres zijn in jouw optiek?
418O2 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:19:
[...]

In Veendam zit een bekleder die écht goed is.
Heb je ook een naam van dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nl.mark schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:16:
[...]

[...]

http://www.koning-autobekleders.nl/autostoelen

die denk ik, zal het navragen.

edit: Dat is hem inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 06-12-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
IQM schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:01:
[...]

Gelukkig, we zitten weer op dezelfde lijn. :) En qua rij ervaring komen we ook aardig in de buurt.
Volgens mij is de N53 motor (de laatste atmosferische zes in lijn) wel met de nieuwe schakelhendel geleverd maar nooit met de ZF 8 bak.

Maar eerlijk gezegd, ik heb nu een dikke maand een F11 met 8 bak maar ik vind hem de eerste meters net zo slecht van zijn plek komen als de oude 6 bak. Gewoon traag... pas daarna gaat hij als een dolle sleuren. Ik denk dat ik de adaptiewaarden maar eens moet proberen te resetten. Maar het kan ook een slecht functionerende LMM zijn. Daar gaf 'ie bij vollast een melding van.

[...]

Geloof mij, de F20 van mijn vrouw stuurt echt veel lichter dan mijn F11. Dat is gewoon (te) zwaar. Net alsof je geen SB hebt. Wat dat betreft reed mijn E61 echt prettiger. Wellicht toch eens kijken of daar nog iets aan te coderen oid. valt. En ja de E46 die ik voor de E61 reed was nog lichter. Maar wel met gevoel. Bij de E46 heb ik wel gemerkt dat een SB per auto verschilt. Hoe het kan weet ik niet maar elke E46 die ik meekreeg als tijdelijke auto voelde anders.
Ik vind de F11 van mij helemaal niet zo slecht van zijn plek komen, maar van een E61 520D naar een F11 530D scheelt best wel. Ik moest wel heeeeel erg wennen aan het sturen in de F11, ten eerste merk je heel goed dat er meer gewicht onder motorkap ligt en ten 2e vond (vind nog een beetje) ik hem erg onrustig als je rechtdoor gaat. Het is iets beter met de 17" RFT 225 winterbanden, maar met de 18" RFT 245 banden vond ik het best tegenvallen eigenlijk. De E61 deed altijd precies wat ik verwachtte, dat heb ik met de F11 nog niet, maar moet zeggen dat het wel begint te wennen nu.

Verder stuurde onze E46 ontzettend zwaar, de F11 stuurt wat mij betreft het lichtste van de 3. Grappig dat het bij jou totaal anders uitpakt. Heb meerdere mensen in de E46 gehad in het verleden die nog nooit zo zwaar gestuurd hadden in een auto met stuurbekrachtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
nl.mark schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:16:
[...]

[...]

Prijzig maar neemt bijna alle import BMW's die met stof binnen komen voor zijn rekening. Ook niet van BMW leder te onderscheiden (durf niet 100% te zeggen dat het hetzelfde leer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

The_MAN schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:10:
[...]
Ik vind de F11 van mij helemaal niet zo slecht van zijn plek komen, maar van een E61 520D naar een F11 530D scheelt best wel. Ik moest wel heeeeel erg wennen aan het sturen in de F11, ten eerste merk je heel goed dat er meer gewicht onder motorkap ligt en ten 2e vond (vind nog een beetje) ik hem erg onrustig als je rechtdoor gaat. Het is iets beter met de 17" RFT 225 winterbanden, maar met de 18" RFT 245 banden vond ik het best tegenvallen eigenlijk. De E61 deed altijd precies wat ik verwachtte, dat heb ik met de F11 nog niet, maar moet zeggen dat het wel begint te wennen nu.

Verder stuurde onze E46 ontzettend zwaar, de F11 stuurt wat mij betreft het lichtste van de 3. Grappig dat het bij jou totaal anders uitpakt. Heb meerdere mensen in de E46 gehad in het verleden die nog nooit zo zwaar gestuurd hadden in een auto met stuurbekrachtiging.
Als ik de rem loslaat en een beetje gas geef dan voel ik de auto gewoon een moment langzaam rollen voordat hij echt oppakt. Tuurlijk, als ik de rem loslaat en direct het gaspedaal vloer dan issie ook wel sneller maar het eerste moment reageert de 8 bak precies zoals de oude 6 bak in de E61. De bak is al gespoeld, daar kan het niet aan liggen. Wellicht hadden ze nog wat oude koppelomvormers liggen?

Dat wennen aan het sturen komt zeker door de elektrische stuurbekrachtiging. Misschien ook door de meesturende achteras? Wie zal het zeggen... Er ligt bij mij maar iets meer gewicht onder de motorkap maar dat ligt toch achter de vooras. Dat voel je niet zo goed als bij Audi.
Zomer- of winterbanden zijn bij mij allebei 245-ers. Zomer 19", winter 18" maar ook dat was ik gewend in mijn E61.
Maar qua sturen vond ik de E61 top! Je kon hem precies daar zetten waar je hem hebben wilde. Dat gevoel heb ik bij de F11 (nog) niet. Ook qua onderstel was de E61 heerlijk direct en sportief.
Maar verder ben ik wel tevreden :) over mijn overstap van een E61 525i naar een F11 535i (bijna) full options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Tortelli schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:55:
[...]

Nou ja, het is een ideale box om mee te beginnen. Het geeft van zichzelf een basistune, maar is out-of-the-box compatible met eventuele toekomstige mods zoals een downpipe, methanol kit of wat dan ook. Ik heb hem, omdat ik ook een downpipe heb aangeschaft. De andere boxen van Dinan, AFE, Mannhart e.d. bieden deze opties vaak ook niet en zijn doorgaans nog een stuk duurder ook.

Overigens nog een voordeel van de JB4: Mocht je toch besluiten een catless downpipe aan te schaffen i.t.t. een catted downpipe, dan zorgt de JB4 ervoor dat je als gevolg van het ontbreken van de cat geen CEL krijgt.

In NL zijn ze niet te krijgen voor zo ver ik weet. Je kan hem inderdaad direct bij BMS bestellen of anders bij Extreme Power House (x-ph.com).

Mocht je overigens gegarandeerd geen downpipe o.i.d aan gaan schaffen kan je ook eventueel kijken of de JB+ een optie is voor je auto (of een andere box). Dit is min of meer hetzelfde als een JB4 zonder de uitgebreide functies en zonder compatibiliteit met toekomstige mods. En goedkoper uiteraard.

Ik kan vanaf volgende week vrijdag mijn ervaring delen met de JB4 + downpipe + chargepipe + RON98 (BP Ultimate).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op wat voor auto? Hoeveel extra vermogen verwacht je? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ok, de E46 staat eindelijk te koop, wordt druk geboden, hopelijk snel weg :)

Iemand nog een tip hoe onderhands te verkopen? Cash aannemen of over laten maken? Heb nog nooit onderhands een auto verkocht... Of iets anders dat meer dan €500 waarde had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cash en ter plekke storten of overmaken. Zonder bevestiging auto niet overschrijven en vooral de sleutel niet weggeven. Ook niet de auto meegeven voordat die overgeschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_MAN schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:02:

Iemand nog een tip hoe onderhands te verkopen? Cash aannemen of over laten maken? Heb nog nooit onderhands een auto verkocht... Of iets anders dat meer dan €500 waarde had :)
Link toevallig naar advertentie? zelf ook nog op zoek naar een auto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:41:
[...]

Link toevallig naar advertentie? zelf ook nog op zoek naar een auto :')
http://link.marktplaats.nl/m1115116627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Coenen schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:34:
Op wat voor auto? Hoeveel extra vermogen verwacht je? Ik ben benieuwd.
Op een 235i.

Onderstaande grafiek geeft een indicatie van hoe de auto zonder mods presteert op RON95:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5iXQQ1D.jpg
Zeg 305 PK / 423 NM op de wielen. Auto lijkt dus ook wat underrated te zijn op papier (326 PK / 450 NM).

Deze grafiek geeft de prestaties aan met diverse mods:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iQ1KV5R.png
Het gaat dan specifiek om map 2. Mijn mods zijn vergelijkbaar (standaard intake + ER chargepipe + Wagner downpipe + MPE uitlaat + JB4) en ik tank RON98 dus het verschil wat de intake maakt wordt wel voor een stuk gecompenseerd. Map 1 is alleen interessant als je een standaard DP hebt, Map 7 is alleen voor RON100 (tenzij je het lak hebt aan je turbo).

Zeg 360 PK / 540 NM op de wielen (385 PK / 575 NM "op papier" ofzo?).

Dus er is best wat winst mee te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-08 13:44

Zorg dat je bij overmaken het bedrag zelf op je bankrekening ziet staan. Accepteer geen "printscreen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk

Cash -> Bank storten -> postkantoor overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Morpheusk schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:02:
[...]

Cash -> Bank storten -> postkantoor overschrijven.
Zat er aan te denken het precies zo te doen. Dank je. Iemand ervaring met het via PayPal te laten betalen? Kans dat PayPal het terughaalt?

[ Voor 15% gewijzigd door The_MAN op 07-12-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je die zo kwijt. Ziet er netjes uit en laag geprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The_MAN schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:25:
[...]

Zat er aan te denken het precies zo te doen. Dank je. Iemand ervaring met het via PayPal te laten betalen? Kans dat PayPal het terughaalt?
https://tikkie.me/

Maakt een iDeal betaalverzoek aan en dan krijg je direct de bevestiging van de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:04:
[...]

Volgens mij ben je die zo kwijt. Ziet er netjes uit en laag geprijsd.
Ik hoop het, 1e koper klaagde al over tellerrapport dat "onlogisch" aangaf, staat blijkbaar een foutieve waarde in, kost tot 5 werkdagen om te corrigeren... Wil niet kopen zonder goed tellerrapport, of niet meer dan €1500 ipv €2000. 2e koper cancelled bod nadat ik vraag wanneer hij wil komen, 3e koper reageert niet... Onder de €1950 wil ik nog niet gaan. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Onder de €1950 (dat is 20% van je vraagprijs af!! Gemiddeld wordt er 10% afgeluld)? Dat je überhaupt al aan die prijs denkt. Of je moet er echt vanaf willen. Maar als ie niet weg hoeft, gewoon minimaal €2200-2250 vangen voor dat ding. Lange APK, clima, PDC, laat ze maar lappen.

Slechte prijs kan je altijd nog krijgen.

En gewoon cash laten afrekenen die handel. Zoveel geld is het nou ook weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Theimon op 07-12-2016 20:20 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Theimon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:19:
Onder de €1950? Dat je überhaupt al aan die prijs denkt. Of je moet er echt vanaf willen. Maar als ie niet weg hoeft, gewoon minimaal €2200-2250 vangen voor dat ding. Lange APK, clima, PDC, laat ze maar lappen.

Slechte prijs kan je altijd nog krijgen.

En gewoon cash laten afrekenen die handel. Zoveel geld is het nou ook weer niet.
Ik wil er wel redelijk snel af ja, kost €165 per maand aan verzekering + wb. Ik heb nog wel een paar weken tijd. Maar moet niet veel langer duren, staat ik de weg ;)

Maar bedankt voor de tips, ik was eerder met €1750 al akkoord gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vandaag heeft de cabrio een mooie stand bereikt:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5801/31445527986_4fd1c9ed78_c.jpgIMG_0647 by Deepbass 909, on Flickr
Of voor de Europeanen, 357dkm. And still going strong na inmiddels 19 jaar ervaring.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

wjjkoevoets schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:56:
[...]

Zeg 360 PK / 540 NM op de wielen (385 PK / 575 NM "op papier" ofzo?).

Dus er is best wat winst mee te halen :+
Ik zie dat je op meerdere fora actief bent. De GA8HP45Z bak in je M235i kan volgens de specs max. 500Nm trekkracht aan. Je kunt wel denken: "Ik ken iemand die er 700Nm op zet en het gaat goed!" maar jij kunt ook net die ene zijn waar het misgaat. En dan kun je helemaal nergens op terugvallen dan je eigen portemonnee.
En ja, ik heb al verhalen voorbij zien komen van mensen die hun 525d getuned hadden naar de waarden van een 530d. Bij volgas ging er een rare trilling door de hele auto die er voor het tunen niet was ... :? (De 530d heeft een bak die 700Nm aan kan, die van de 525d niet.) Dat was trouwens Tunex maar dit terzijde.

[ Voor 22% gewijzigd door IQM op 08-12-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
De M235i is bovenal een sportieve auto.

Tunen op (nog) meer koppel zou niet mijn keuze zijn, ik zou vooral een licht vliegwiel en een hoge toerenbegrenzer willen. 450 Nm bij 9000 rpm is 575 pk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

IQM schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:12:
[...]

Ik zie dat je op meerdere fora actief bent. De GA8HP45Z bak in je M235i kan volgens de specs max. 500Nm trekkracht aan. Je kunt wel denken: "Ik ken iemand die er 700Nm op zet en het gaat goed!" maar jij kunt ook net die ene zijn waar het misgaat. En dan kun je helemaal nergens op terugvallen dan je eigen portemonnee.
En ja, ik heb al verhalen voorbij zien komen van mensen die hun 525d getuned hadden naar de waarden van een 530d. Bij volgas ging er een rare trilling door de hele auto die er voor het tunen niet was ... :? (De 530d heeft een bak die 700Nm aan kan, die van de 525d niet.) Dat was trouwens Tunex maar dit terzijde.
Dat is niet helemaal correct. De benzine variant heeft "maar" een max van 450 nm. De diesel variant heeft wel een limiet van 500 nm, maar deze is ook niet hetzelfde (ondanks hetzelfde modelnummer). Geloof me, ik heb mezelf goed geïnformeerd alvorens ik deze beslissing heb genomen. De auto haalt stock op de wielen al 423 nm, dus het is aannemelijk dat die officiële limiet van 450 nm op een standaard auto overschreden wordt. De ZF8 is wel het minste van mijn zorgen, die box is underrated.

Ik heb Peter als specifiek dicht-bij-huis voorbeeld genoemd, maar dit is uiteraard niet het enige voorbeeld. Voor de beeldvorming, hij heeft er zo'n 94.000 km probleemloos mee rond gereden (daily drive + circuit). Hij is echt niet de enige (nogmaals, zie n54tech, bimmerportal en bimmerpost fora van tig 1 t/m 4 series die een vergelijkbare tune hebben als mij op dezelfde hardware met een ZF8). Dit moet echter niet opgevat worden als "het kan geen kwaad!". Risico's zijn er om in te calculeren :+

Ik ben niet bekend met Tunex, maar gezien de prijzen die ze vragen voor stage 1 en stage 2 zou ik daar ook niet veel van verwachten :+
t_captain schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:54:
De M235i is bovenal een sportieve auto.

Tunen op (nog) meer koppel zou niet mijn keuze zijn, ik zou vooral een licht vliegwiel en een hoge toerenbegrenzer willen. 450 Nm bij 9000 rpm is 575 pk :)
9000 rpm lijkt me niet echt verstandig op dit turbo blok :+

Een hoger vermogen bovenaan het toerentalbereik heb alleen nog gezien op dit blok wanneer de turbo is vervangen. Dan ga je echter weer tegen het probleem lopen dat je brandstofsysteem niet afdoende is. In mijn geval zou ik dan al naar een stage 2 LPFP (+ wat andere brandstofsysteem upgrades) moeten kijken samen met een methanol kit en intercooler. Dat is al makkelijk zo'n €2.500. Vervolgens mag je dan een fatsoenlijke turbo aanschaffen. Een stage 2 PureTurbo kost ergens tussen de €5.000 - €7.000 inclusief afstellen en installatie. Dan ben je alles bij elkaar zo'n beetje €11.000 kwijt en dan zit je qua vermogen nog "maar" op zo'n 550 pk (Zie Peter's M135i of de M235i van Luminous op bimmerpost).

Ik heb ze niet liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
The_MAN schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:23:
[...]

Ik wil er wel redelijk snel af ja, kost €165 per maand aan verzekering + wb. Ik heb nog wel een paar weken tijd. Maar moet niet veel langer duren, staat ik de weg ;)

Maar bedankt voor de tips, ik was eerder met €1750 al akkoord gegaan :)
1750? dan zou ik hem zelf kopen om er winst op te maken ;)

Zo te zien is hij nog in prima staat.

Ik zou niet teveel van je prijs doen; nog vrij mooi exemplaar en dat blok kan 500k aan zonder probleem.
Je hebt een van de enige zaken al laten fixen (de turbo).

Succes

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 01:04:
Vandaag heeft de cabrio een mooie stand bereikt:
[afbeelding]IMG_0647 by Deepbass 909, on Flickr
Of voor de Europeanen, 357dkm. And still going strong na inmiddels 19 jaar ervaring.
Netjes!
MPH etc zou vast wel even wennen zijn? Zag laatst in Nederland ook eentje te koop in miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wjjkoevoets schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:34:
[...]

Dat is niet helemaal correct. De benzine variant heeft "maar" een max van 450 nm. De diesel variant heeft wel een limiet van 500 nm, maar deze is ook niet hetzelfde (ondanks hetzelfde modelnummer). Geloof me, ik heb mezelf goed geïnformeerd alvorens ik deze beslissing heb genomen. De auto haalt stock op de wielen al 423 nm, dus het is aannemelijk dat die officiële limiet van 450 nm op een standaard auto overschreden wordt. De ZF8 is wel het minste van mijn zorgen, die box is underrated.

Ik heb Peter als specifiek dicht-bij-huis voorbeeld genoemd, maar dit is uiteraard niet het enige voorbeeld. Voor de beeldvorming, hij heeft er zo'n 94.000 km probleemloos mee rond gereden (daily drive + circuit). Hij is echt niet de enige (nogmaals, zie n54tech, bimmerportal en bimmerpost fora van tig 1 t/m 4 series die een vergelijkbare tune hebben als mij op dezelfde hardware met een ZF8). Dit moet echter niet opgevat worden als "het kan geen kwaad!". Risico's zijn er om in te calculeren :+

Ik ben niet bekend met Tunex, maar gezien de prijzen die ze vragen voor stage 1 en stage 2 zou ik daar ook niet veel van verwachten :+

[...]

9000 rpm lijkt me niet echt verstandig op dit turbo blok :+

Een stage 2 PureTurbo kost ergens tussen de €5.000 - €7.000 inclusief afstellen en installatie. Dan ben je alles bij elkaar zo'n beetje €11.000 kwijt en dan zit je qua vermogen nog "maar" op zo'n 550 pk (Zie Peter's M135i of de M235i van Luminous op bimmerpost).
Da's ergens het probleem van turbo's. Supereenvoudig om extra vermogen te halen via de electronische weg, maar een echt racy karakter krijgen ze er niet van. Integendeel, de blokken krijgen een soort "TDI karakter", heel veel koppel in het middengebied met een beetje aan/uit gasrespons.

Echte tuning blijft een kostbare zaak. Een 320i (1.6 turbo) met 300+ pk voor het WTCC kost ook twee ton zonder BTW en BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:00:
[...]

Netjes!
MPH etc zou vast wel even wennen zijn? Zag laatst in Nederland ook eentje te koop in miles.
Het scheelt dat er een dubbele schaal in de snelheidsmeter zit, maar na 6 jaar er al in rijdend, kijk ik niet eens echt meer naar de snelheidsmeter. Vooral in de 5de versnelling zit er een hele mooie verhouding tussen werkelijke snelheid en toerental (1500rpm = 60km/u, 2000rpm = 80km/u, 2500rpm = 100km/u, etc), dus ik kijk onbedoeld heel veel op de toerenteller omdat die makkelijker af te lezen is :p

Het enige echt lastige is de odometer, vrij regelmatig wil ik toch de stand in kilometer weten, en dat moet ik altijd even omrekenen.

Er zijn er meer met mijlen-tellers, wat eigenlijk wel wat bizar is, want de echt leuke BMW's worden traditioneel alleen in de EU geleverd (buiten de EU zijn de topmodellen of niet te koop of lichter getuned). Mijn cabrio is ook "slechts" een 323i, terwijl je hier of de 318i of 325i/328i ziet (de 320i zie je af en toe ook wel, maar relatief weinig).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In plaats van de kilometerteller om te rekenen kun je ook de snelheidsaanduiding van de weg terugrekenen. Draai je een snelweg op, 120 km/h --> 75 of 130 km/h? --> 80.
In de stad mag je 30 en in woonwijken 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:41
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Say81kJ.jpg

Geen briefje uiteraard... :(

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Raymond P schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:23:
<snip>

Geen briefje uiteraard... :(
Dat is echt lelijk :(

Altijd fijn als iemand jouw auto sloopt en je er ook nog eens voor op laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Onvergeeflijk natuurlijk, maar het lijkt vrij oppervlakkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:41
Daar lijkt het nu op ja, morgen maar even bij daglicht bekijken.

Weinig trek in roest daar.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik kreeg vandaag een stuk troep op de Duitse autobahn tegen mijn nummerbord/gril... Stukje van de nummerbordhouder afgebroken en 2 stukjes van de gril... Tis niet veel, maar echt zonde na 2 weken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 16:53
Met dit ellendige weer eigenlijk niet schoon te houden. M'n trouwe 1-serie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DhXOGlv.jpg

Samen met de Estoril Blauwe 1 serie van de buurman:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hTRABB3.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Super mooie kleur dat blauw. 8)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Eens! Blauw doet het goed op de wat kleinere, sportieve BMWs. Ben zelf ook heel erg te spreken over EB.

Toen ik de auto kocht was het wel even wennen, want had daarvoor twee grijze en een zwarte auto gehad. Geen moment spijt van gehad.

Intussen heb ik het weer in m'n bol gekregen om naast de geplande mods ook meteen het M2 M Performance stuurt aan te schaffen. Heb het hele carbon interieur al, enige wat nog ontbreekt is het stuur om het af te maken :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lke4ITm.jpg

De reden om te kiezen voor het M2 M Performance stuur en niet het F22 M Performance stuur is vrij simpel: De eerste oogt m.i. een stuk sportiever (leder/alcantara mix vs volledig alcantara) en heeft bovenin een blauwe ring i.p.v. een rode ring. Blauw past een stuk beter bij de auto (blauwe lak, blauwe remklauwen enz.).

[ Voor 43% gewijzigd door wjjkoevoets op 11-12-2016 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Beetje aan het rond surfen en kwam deze nette auto tegen uit 2013 met slechts 580.000 km, hoezo rij je ff 2 ton per jaar _/-\o_

*edit link vergeten

[ Voor 44% gewijzigd door Morpheusk op 11-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:42:
Beetje aan het rond surfen en kwam deze nette auto tegen uit 2013 met slechts 580.000 km, hoezo rij je ff 2 ton per jaar _/-\o_

*edit link vergeten
Dat halen taxi's niet eens in zo'n korte tijd. Vraag me echt af wat het verhaal is achter zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:16:
[...]
Dat halen taxi's niet eens in zo'n korte tijd. Vraag me echt af wat het verhaal is achter zo'n auto.
Ik ook! www.autovaneerde.nl zet altijd erg leuke verhalen bij hun auto's! Had deze mooi bijgekund :)
k stond laatst bij één van onze BMW-dealers buiten met een verkoper te praten, toen er een 1 Serie Coupé het pad op reed. De bijzondere kleur, het motorgeluid, het geroffel van brede banden over de klinkers en de zelfverzekerde wijze waarop de bestuurder vlotjes het parkeervak in draaide: binnen een fractie van een seconde had mijn brein besloten dat het hier om iets bijzonders ging. “Die wil ik hebben!” Was mijn spontane, en ietwat komisch bedoelde reactie.

Uit de auto stapte een eigenzinnig type, die met vastberaden tred de showroom in liep. Het bleek te gaan om een vaste klant van de dealer-vestiging, die van zijn werkgever te horen had gekregen dat zijn ( kennelijk voorheen riante ) autokostenregeling vervangen ging worden door een leaseregeling. Of men dus interesse had zijn auto in te kopen, en hem een prijslijst van de nieuwe 3 Serie te verstrekken?

Hoe het mij verder is vergaan kunt u wel raden….

[ Voor 60% gewijzigd door Morpheusk op 11-12-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idutchman schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:38:
Met dit ellendige weer eigenlijk niet schoon te houden. M'n trouwe 1-serie:
[afbeelding]

Samen met de Estoril Blauwe 1 serie van de buurman:
[afbeelding]

:)
Niet schoon te houden noemt die dit :D Als je weet hoe mijn 1-serie eruit ziet... dit weekend heb ik de kentekenplaat maar schoongemaakt omdat die niet meer leesbaar was en ik geen zin had om daar een bekeuring voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Nou, vandaag voor het eerst sinds ik vorige week de auto gekocht heb kans gehad om in het licht foto's te maken :)

E39
BMW 540i E39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IHushO6LYN7OizfjNZx1IWjt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pIPyhpddi8s213cJUGZaWk94/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ob7TWgFfAfRTAXKSgFACNc7A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0VCbT5F5QHOGtu0HijlPa6L9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FOOwsiTDHhxM8wf111rZTAmL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rcZuUPfKm4mcOABCP199I3tk/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nd3DfRnVN8LqCBwjcgRBljJb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XB9OYJGSsTnQXBrsVtJJEYJ2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O5rG0h44SYCw00ii3Jitq19W/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NN4YZ8JBNwfMChetRZyyPHbm/thumb.jpg

Optisch moet er nog wel het een en ander aan gebeuren, maar technisch is de auto in goede staat. Schakelt soepel en de motor klinkt en trekt goed. Ik denk er wel aan de distributie preventief te gaan vervangen als het weer weer wat warmer wordt (geen zin om in de kou te klussen :p), deze blokken hebben een bekend zwak punt dat de geleiders slijten en het is niet bekend of dit al gebeurd is. Verder moet er wat afgesteld worden in/aan de automaat omdat deze af en toe niet helemaal pakt in de P stand (vrijdag stond de auto aan het eind van de dag 1,5 meter verder naar voren dan waar ik hem had geparkeerd). Ik kan de motor ook niet starten in P omdat hij niet ziet dat ie in die stand staat. Volgens een vriend van me die meer aan automaat BMW's heeft gesleuteld is dat een klein klusje, dus daar gaat ie binnenkort even voor op de smeerkelder.

Gisteren ook voor 2 tientjes een MP3 interface voor aan de cd-wisselaar gehaald van marktplaats. Werkt niet perfect, maar is beter dan niets. :)

Het rijdt wel super, zo'n dikke V8 maar ik weet nog niet of ik wel ga wennen aan het automaat rijden.

Ja, ik moet gaan bladharken..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
OK, ik doe ook maar eens een bijdrage. Inmiddels is de wagen al bijna een jaar oud maar sinds Januari heb ik een 435i en nog altijd heb ik een grote glimlach op m'n gezicht als ik even dat pedaal intrap.

De auto is af fabriek (motor)getuned, het is verder een M-sport versie in Tansanit blauw. Het is de high exec met nog wat losse opties en met het dashboard ook leder. De bekleding is ook individual line overal, dat witte stiksel en de geweven deur inleg is super mooi.

Heb even niet meer foto's maar:

Stukje door Duitsland (ik was vrij snel in Denemarken......)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ugz403.jpg

Met de 19" zomervelgen.. winterwielen zijn 18".

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/eah0z8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Iemand hier die zijn vensters after-market heeft laten tinten? Het zou er volgens mij wel lekker uitzien, maar ik huiver van de zogenaamde "dot matrix" problemen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
SanderH_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:44:
Iemand hier die zijn vensters after-market heeft laten tinten? Het zou er volgens mij wel lekker uitzien, maar ik huiver van de zogenaamde "dot matrix" problemen... :X
Ik weet dat ik in de leasebranch heel veel ramen achteraf getint worden (want achteraf is geen bijtelling) dus volgens mij moet dat wel goed gaan als je niet de eerste beun neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

pipo de C schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:19:
OK, ik doe ook maar eens een bijdrage. Inmiddels is de wagen al bijna een jaar oud maar sinds Januari heb ik een 435i en nog altijd heb ik een grote glimlach op m'n gezicht als ik even dat pedaal intrap.

De auto is af fabriek (motor)getuned, het is verder een M-sport versie in Tansanit blauw. Het is de high exec met nog wat losse opties en met het dashboard ook leder. De bekleding is ook individual line overal, dat witte stiksel en de geweven deur inleg is super mooi.

Die kleur blauw staat de 4-serie uitstekend! Strak, zakelijk, maar tegelijkertijd ook sportief. Ook hele nette velgen!

En de N55 is een parel uiteraard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave bak! Is dat alleen niet ontzettend oncomfortabel met 19"???

Wat voor een af fabriek tuning zit er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Deze M-performance kit:

http://www.bmw.nl/nl/cont...ail.accessoryId=8913.html

En nee, ik merk qua comfort geen verschil tussen de 18" en 19". Toevallig afgelopen zaterdag de winterwielen eronder laten zetten maar het voelt hetzelfde aan.. Of ik heb gewoon geen gevoel in m'n kont.. dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 20:24
BMW Liefhebbers jullie zijn mijn laatste hoop :+

Ik heb een probleem, waar mijn monteur schijnbaar niet uit komt.

Ik heb momenteel een E92 325i, deze start soms wel soms niet.
Het leek in eerste instantie een CAS Unit te wezen, echter is deze vervangen en blijkt het niet te wezen.

Het probleem is in het kort: De auto reageert op de sleutel, elektronica gaat ook aan. Wanneer de start knop word ingedrukt is er 0 reactie, geen geluid vanuit de starter etc. motor lijkt gewoon dood.

Echter is het vreemde dat het soms wel gewoon werkt en dan is er niks aan de hand.

De monteur ziet echter ook iets vreemds tijdens het uitlezen van de ODB poort, deze schijnt structureel een versnelling lager aan te geven dan de auto in staat. (Bijvoorbeeld P i.p.v.

Er komen geen duidelijke foutmeldingen uit de auto, hier kan ik dus niet op bouwen.

Is er toevallig iemand die het zelfde heeft ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb geen idee, maar naar welke garage ga je? Dit klinkt als iets waar je een specialist naar wil laten kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 12-12-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Heel suf misschien, maar moet je je rem intrappen als je de auto wil kunnen starten? Zo ja, branden je remlichten wel op het moment dat hij NIET wil starten?

Kan zoiets sufs zijn als een kapotte rempedaalschakelaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Of de schakelaar in de startknop gewoon stuk.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
De bovenstaande punten zijn inderdaad gecontroleerd, de remlichten branden en het pedaal maakt ook goed verbinding wanneer het probleem zich voor doet.

De garage is een bekende van me, heeft er ook een monteur bij gehaald die voor BMW werkt. Schijnt lastig te zijn gezien het probleem "soms wel soms niet" voordoet. Het is overigens wel een monteur die ervaring heeft met moderne auto's, niet de gemiddelde monteur van de hoek zeg maar.

De start knop zorgt er wel voor dat de elektronica aan gaat, maar zou voor de zekerheid nog doorgemeten kunnen worden.

Al met al wel vervelend, geen eenduidig probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakietweak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:16:
BMW Liefhebbers jullie zijn mijn laatste hoop :+

Ik heb een probleem, waar mijn monteur schijnbaar niet uit komt.

Ik heb momenteel een E92 325i, deze start soms wel soms niet.
Het leek in eerste instantie een CAS Unit te wezen, echter is deze vervangen en blijkt het niet te wezen.

Het probleem is in het kort: De auto reageert op de sleutel, elektronica gaat ook aan. Wanneer de start knop word ingedrukt is er 0 reactie, geen geluid vanuit de starter etc. motor lijkt gewoon dood.

Echter is het vreemde dat het soms wel gewoon werkt en dan is er niks aan de hand.

De monteur ziet echter ook iets vreemds tijdens het uitlezen van de ODB poort, deze schijnt structureel een versnelling lager aan te geven dan de auto in staat. (Bijvoorbeeld P i.p.v.

Er komen geen duidelijke foutmeldingen uit de auto, hier kan ik dus niet op bouwen.

Is er toevallig iemand die het zelfde heeft ervaren?
Is de sensor in de bak niet gewoon stuk. Lijkt me eigenlijk een vrij aannemelijke storing gezien het gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
SanderH_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:44:
Ik heb immens veel spijt dat ik mijn 420d GC niet heb laten tinten af-fabriek, met imperial blauw had dat de auto toch al een pak meer "af" gemaakt. Losstaand van de kostprijs bij een tint-service was dat inderdaad ook een PAK mooier geweest.

Die dot matrix ga je hoe dan ook altijd last van hebben, je plakt nu eenmaal die folie over die dots heen. Een goede vriend van me heeft zijn Tesla laten tinten (ging schijnbaar niet af-fabriek) bij http://www.glascoatingsomeren.nl/ maar hun website lijkt even down te zijn. Die jongens weten wel wat ze doen en ik vind persoonlijk de dotting bij zijn Model S prima meevallen.

Voor ons beide een les voor volgende keer dan maar zeker? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 12-12-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom staat je teller op 4500? Bij topsnelheid zou je toch ~6200 moeten draaien? Of was je al opgeschakeld naar D7/D8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

t_captain schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:24:
[...]

Waarom staat je teller op 4500? Bij topsnelheid zou je toch ~6200 moeten draaien? Of was je al opgeschakeld naar D7/D8?
De automaat staat op de foto in comfort. De automaat zal dan altijd naar de hoogste versnelling neigen. 4500 RPM bij deze snelheid zou betekenen dat de automaat in de 8e versnelling staat, wat te verwachten is.

In sport stand zal de automaat niet hoger gaan dan de 7e versnelling. Topsnelheid is haalbaar in de 6e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
wd200 schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:52:
[...]

Ik weet dat ik in de leasebranch heel veel ramen achteraf getint worden (want achteraf is geen bijtelling) dus volgens mij moet dat wel goed gaan als je niet de eerste beun neemt.
Misschien hier even informeren? Lees het volgende op de website.

Dot-matrix (lelijke witte luchtranden)

Wij minimaliseren de lelijke witte luchtranden rondom achterruiten met een speciaal door ons ontwikkelde techniek. Deze “witte randjes” ontstaan doordat de stippen van de keramische coating aan de binnenzijde van het ruit, de folie omhoog drukt en in deze tussenruimte lucht aanzuigt wat een witte zilveren rand veroorzaakt. Voor veel mensen is dit een doorn in het oog en vaak een drempel om dan te kiezen voor raamfolie montage. Bij Ruitblinderen.nl gaan wij een stap verder en leveren standaard in ons pakket de dot-matrix behandeling waardoor de kwaliteit vrijwel niet meer te onderscheiden is van origineel af-fabriek getint glas. Lees ook de recensie’s bij Ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Dit dus ja.

Het acceleren naar 250 deed ie wel met 6 en 7. Reed daar al even constant tempo en foto is geloof ik net nadat ie opschakelt.
wjjkoevoets schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:04:
[...]

De automaat staat op de foto in comfort. De automaat zal dan altijd naar de hoogste versnelling neigen. 4500 RPM bij deze snelheid zou betekenen dat de automaat in de 8e versnelling staat, wat te verwachten is.

In sport stand zal de automaat niet hoger gaan dan de 7e versnelling. Topsnelheid is haalbaar in de 6e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Morpheusk schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:38:
[...]

Misschien hier even informeren? Lees het volgende op de website.

Dot-matrix (lelijke witte luchtranden)

Wij minimaliseren de lelijke witte luchtranden rondom achterruiten met een speciaal door ons ontwikkelde techniek. Deze “witte randjes” ontstaan doordat de stippen van de keramische coating aan de binnenzijde van het ruit, de folie omhoog drukt en in deze tussenruimte lucht aanzuigt wat een witte zilveren rand veroorzaakt. Voor veel mensen is dit een doorn in het oog en vaak een drempel om dan te kiezen voor raamfolie montage. Bij Ruitblinderen.nl gaan wij een stap verder en leveren standaard in ons pakket de dot-matrix behandeling waardoor de kwaliteit vrijwel niet meer te onderscheiden is van origineel af-fabriek getint glas. Lees ook de recensie’s bij Ervaringen.
Zo is het inderdaad bij de Tesla ook. Maar die dotjes ga je dus altijd zien, het verschil zit 'm in de kunde van de tinter en die side by side shot toont dat mooi bij die jongens van ruitblinderen.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tweakietweak schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:04:
De bovenstaande punten zijn inderdaad gecontroleerd, de remlichten branden en het pedaal maakt ook goed verbinding wanneer het probleem zich voor doet.

De garage is een bekende van me, heeft er ook een monteur bij gehaald die voor BMW werkt. Schijnt lastig te zijn gezien het probleem "soms wel soms niet" voordoet. Het is overigens wel een monteur die ervaring heeft met moderne auto's, niet de gemiddelde monteur van de hoek zeg maar.

De start knop zorgt er wel voor dat de elektronica aan gaat, maar zou voor de zekerheid nog doorgemeten kunnen worden.

Al met al wel vervelend, geen eenduidig probleem |:(
Klink gelijk aan een kapotte nokkenas sensor (dacht ik) wat mijn vader bij een oude 3 had. Startmotor ging dan iets van 50% van de tijd niet draaien omdat dat niet mocht van de kapotte sensor.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[afbeelding]
Rij je nou 1 op 10? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

If only :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Haha. Uhuh, 1 op de 10 tankstations moet ik wel bij stoppen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
YakuzA schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:37:
[...]

Klink gelijk aan een kapotte nokkenas sensor (dacht ik) wat mijn vader bij een oude 3 had. Startmotor ging dan iets van 50% van de tijd niet draaien omdat dat niet mocht van de kapotte sensor.
Deze heb ik nog niet eerder gehoord, is de moeite waard om even achter aan te gaan.
Thanks!

Ook de andere reacties bedankt uiteraard, meedenken word gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Kapotte nokkenassensor zou wel foutmeldingen moeten geven op de OBD, though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Een nieuwe sieruitlaat laten plaatsen (klik om te vergroten):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qrqMK2vm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ePIVdZmm.jpg

Toch wel een wereld van verschil. Ziet er veel beter uit. Stoorde me al vanaf dag 1 aan de ovalen uitlaat.

Next up, eventueel achterste ruiten laten tinten... maar dat is dan wel het laatste dat ik nog doe qua mods.

Misschien eerst even wassen :+
Pagina: 1 ... 32 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.