@JottemJ
Ik weet niet precies welke auto je hebt, maar als je het thermostaathuis eventueel gaat vervangen, overweeg dan een metalen variant. Is wel wat duurder, maar veel betrouwbaarder.
Vandaag lekker weer aan het klussen geweest aan de cabrio:
20160707_095458 by
Deepbass 909, on Flickr
Motorsteunen (rubbers) vervangen, diff en motorolie vervangen, voorwielen opnieuw gebalanceerd, dynamo nagekeken (die moet definitief vervangen gaan worden, de sleepringen zijn echt op), oliefilterhuis opnieuw gemonteerd met een iets hoger aanhaalmoment (hopelijk stopt die nu eindelijk eens met lekken) en bergen olie en smeer aan de onderzijde weggepoetst.
En uiteindelijk een APK met vlag en wimpel gehaald
En dankzij de motorsteunrubbers hoef ik waarschijnlijk m'n vliegwiel niet meer te vervangen. Bij het optrekken had ik al een tijdje last van bokken, waarvan ik dacht dat het aan het dubbelmassa vliegwiel zou liggen, maar dat lijkt met de nieuwe rubbers opgelost te zijn.
Nu komend weekend de visco van de fan vervangen voor een nieuwe. Dat durfde ik niet meer aan na m'n debacle vorig jaar wat een fan, radiateur, koelslang en shroud heeft gekost

maar is waarschijnlijk veroorzaakt door een motorblok dat teveel kon bewegen door versleten motorsteunen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier