Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 116 Laatste
Acties:
  • 754.697 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:19
Ik heb sinds vorige week een melding in mijn bmw F20 over koelvloeistofpeil, "Te weinig koelvloeistof. Bij de volgende gelegenheid koelvloeistof bijvullen."
Nu wil ik dat eigenlijk dat zelf doen zodat ik geld bespaart :) maar ik leest dat sommige zeggen dat het eerst moet leeg gemaakt worden (flush) en anderen zeggen dat je moet mixen 50/50 met water ofwel gesteriliseerd water.

Ik heb al ingekeken van welke kleur koelvloeistof heeft momenteel en is blauw. Dus ik denk aan deze product te kopen: https://www.kroon-oil.com...ct/186/coolant-sp-11/537/.
Is dat al premixed of moet ik nog water bijdoen? En sommigen zeggen dat ik moet bijvullen terwijl motor draait?

Kan iemand mij dat verhelderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Staat als het goed is allemaal in je instructieboekje.
Beetje vriendelijke dealer vult trouwens gratis voor je bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

royalt123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:14:
Ik heb sinds vorige week een melding in mijn bmw F20 over koelvloeistofpeil, "Te weinig koelvloeistof. Bij de volgende gelegenheid koelvloeistof bijvullen."
Nu wil ik dat eigenlijk dat zelf doen zodat ik geld bespaart :) maar ik leest dat sommige zeggen dat het eerst moet leeg gemaakt worden (flush) en anderen zeggen dat je moet mixen 50/50 met water ofwel gesteriliseerd water.

Ik heb al ingekeken van welke kleur koelvloeistof heeft momenteel en is blauw. Dus ik denk aan deze product te kopen: https://www.kroon-oil.com...ct/186/coolant-sp-11/537/.
Is dat al premixed of moet ik nog water bijdoen? En sommigen zeggen dat ik moet bijvullen terwijl motor draait?

Ga gewoon naar de dealer. 1 liter kost 7.50 dus met verzendkosten vind je dit gewoon niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Maar ik vrees ervoor kennende service kosten per uur, zal anders prijs indicatie vragen aan hen. Ma als ik rondleest is rond 80 tot 120 wat ik erg veel vindt. Omdat 100 euro per uur service is.
Anoniem: 699209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Ga gewoon naar de dealer. 1 liter kost 7.50 dus met verzendkosten vind je dit gewoon niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Gewoon naar de Action. 1L. voor €1 ofzo. Koelvloeistof is geen wondermiddel en aardig universeel. Niet teveel aan uitgeven zou ik zeggen. Bijvullen is erg simpel, je ziet zo waar je dat moet doen en anders staat het in het boekje.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

royalt123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:14:

Komt hij nog steeds bij de dealer voor onderhoud? Dan gewoon naar de dealer gaan. Dit soort dingetjes doen veruit de meesten als service even bijvullen.

Een flush e.d. is overbodig, de enige melding die je namelijk krijgt is dat het in het reservoir laag staat. Tenzij het reservoir helemaal leeg is, zal er geen lucht in het systeem zitten en kan je gewoon je reservoir vullen tot het aangegeven niveau. Doet dit wel met een koude motor.

En of je moet verdunnen of niet, ligt er helemaal aan welke koelvloeistof je koopt. Sommige merken zijn "pre-mixed", of te wel verdund op vaak -30, andere merken moet je nog zelf verdunnen. 1:1 is een normale verdunning voor Noord-west Europa.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MrFl0ppY schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:13:
Gewoon naar de Action. 1L. voor €1 ofzo. Koelvloeistof is geen wondermiddel en aardig universeel. Niet teveel aan uitgeven zou ik zeggen. Bijvullen is erg simpel, je ziet zo waar je dat moet doen en anders staat het in het boekje.
Lekker G11 met G12 mixen.... Een F20 is hooguit een paar jaar oud dus ga gewoon lekker voor het juiste. Er moet G11 in maar deze is niet zo makkelijk te vinden dus de dealer is de aangewezen plaats.

Verder is koelvloeistof toevoegen makkelijk. Maar let wel op dat de motor koud is, want anders heb je kans op brandwonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb zojuist mailtje gestuurd naar de BMW Dealer erover.
Mijn BMW F20 heeft nog ander halfjaar garantie (premium selectie) dus ga ik nog inderdaad naar de onderhoud bij de BMW.
Het zal eerste keer zijn voor mij, ik hoop dat prijs zal meevallen :)
In verband met dat ik zei van 'flush' was omdat niet zeker is welke vloeistof er momenteel erin is en als men mixt zou slecht zijn daarmee sommigen flush aanraden.
deepbass909 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:24:
[...]

Komt hij nog steeds bij de dealer voor onderhoud? Dan gewoon naar de dealer gaan. Dit soort dingetjes doen veruit de meesten als service even bijvullen.

Een flush e.d. is overbodig, de enige melding die je namelijk krijgt is dat het in het reservoir laag staat. Tenzij het reservoir helemaal leeg is, zal er geen lucht in het systeem zitten en kan je gewoon je reservoir vullen tot het aangegeven niveau. Doet dit wel met een koude motor.

En of je moet verdunnen of niet, ligt er helemaal aan welke koelvloeistof je koopt. Sommige merken zijn "pre-mixed", of te wel verdund op vaak -30, andere merken moet je nog zelf verdunnen. 1:1 is een normale verdunning voor Noord-west Europa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik kan me hier ook melden denk ik. :)
Zaterdag een BMW 318i Touring M SPORT gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/R2BauXOTvM3lHvZUQUmKZ28O/full.jpg

Vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

royalt123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:00:
Ik heb zojuist mailtje gestuurd naar de BMW Dealer erover.
Mijn BMW F20 heeft nog ander halfjaar garantie (premium selectie) dus ga ik nog inderdaad naar de onderhoud bij de BMW.
Het zal eerste keer zijn voor mij, ik hoop dat prijs zal meevallen :)
In verband met dat ik zei van 'flush' was omdat niet zeker is welke vloeistof er momenteel erin is en als men mixt zou slecht zijn daarmee sommigen flush aanraden.

[...]
Je mag bepaalde koelvloeistoffen inderdaad niet mixen, maar als jij naar BMW gaat, krijg je dezelfde vloeistof erin die ook af-fabriek is gebruikt. En gezien de leeftijd zal er nog nooit andere vloeistof ingekomen zijn.

Ook raad ik je aan om je echt aan de fabriekspecs te houden qua vloeistof. De verkeerde vloeistof kan je motorblok aantasten en kunststof delen versneld laten verouderen. Over de kwaliteit koelvloeistof moet je zeker niet te licht denken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Anoniem: 699209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Lekker G11 met G12 mixen.... Een F20 is hooguit een paar jaar oud dus ga gewoon lekker voor het juiste. Er moet G11 in maar deze is niet zo makkelijk te vinden dus de dealer is de aangewezen plaats.

Verder is koelvloeistof toevoegen makkelijk. Maar let wel op dat de motor koud is, want anders heb je kans op brandwonden.
Tsja je moet natuurlijk wel de juiste kopen. Maar dat lijkt me duidelijk. Overigens zie ik dat hij nog garantie heeft. Dan zou ik inderdaad ook mee terug gaan naar de dealer. De kans is namelijk groot dat hij ergens lekt. Koelvloeistof verlies je namelijk niet zomaar.
orf schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:02:

[afbeelding]

Vrijdag ophalen.
Chique bak hoor!

[ Voor 18% gewijzigd door MrFl0ppY op 20-06-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23
orf schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:02:

[afbeelding]

Vrijdag ophalen.
Mooie bak, nu nog een setje styling 193M er onder voor in de zomer en dan niks meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

robpol schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:28:
[...]

Mooie bak, nu nog een setje styling 193M er onder voor in de zomer en dan niks meer aan doen.
Ik heb geen idee wat voor velgen er nu op zitten (standaard M geloof ik), maar als ik Google op 193M, dan vind ik ongeveer dezelfde velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 23:18
orf schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Ik heb geen idee wat voor velgen er nu op zitten (standaard M geloof ik), maar als ik Google op 193M, dan vind ik ongeveer dezelfde velgen?
Alleen dan anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Je vermoed dat het ergens lek? Mijn auto heeft nog maar halfjaar geleden grote onderhoud gehad, dus verwacht eigenlijk wel dat ze dit ook hebben nagekeken. Dus dat er ergens lekt zou wel goed kunnen eigenlijk, zal navragen en aandringen op controle.
MrFl0ppY schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Tsja je moet natuurlijk wel de juiste kopen. Maar dat lijkt me duidelijk. Overigens zie ik dat hij nog garantie heeft. Dan zou ik inderdaad ook mee terug gaan naar de dealer. De kans is namelijk groot dat hij ergens lekt. Koelvloeistof verlies je namelijk niet zomaar.

[...]

Chique bak hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 23:30
deepbass909 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:43:
[...]
Als jij dagelijks van die 7,3 seconden gebruik gaat maken, sta je én heel snel met een lege accu en minimaal 1 keer per jaar bij de bandenboer om de banden van je aangedreven wielen te vernieuwen. Ik durf rustig te stellen dat iedere auto met een 0-100 tijd van 12 seconden of minder meer dan snel genoeg is voor dagelijks verkeer.
Dus nee, sorry, je stelling houdt geen stand.

Overigens vind ik persoonlijk een Tesla in technisch opzicht net zo spannend als een i3, beiden zijn technisch echt bijzonder innovatief hebben alleen een andere aanpak.
Het gaat me niet zozeer om die Tesla, want boeit me eigenlijk niet zo. Het ging erom dat ik acceleratie van een auto en veel vermogen wel belangrijk vind, en niet alleen 0-100 maar ook in tussensprints (wat ook weer samenhangt). Een snelle auto maakt me veel blijer dan een bamboe-interieur. En dat het niet per sé nodig is vind ik een slecht argument, in principe is een oud busje ook voldoende voor iedereen om van A naar B te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Het Fantoom schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:36:
[...]

[...]

Het gaat me niet zozeer om die Tesla, want boeit me eigenlijk niet zo. Het ging erom dat ik acceleratie van een auto en veel vermogen wel belangrijk vind, en niet alleen 0-100 maar ook in tussensprints (wat ook weer samenhangt). Een snelle auto maakt me veel blijer dan een bamboe-interieur. En dat het niet per sé nodig is vind ik een slecht argument, in principe is een oud busje ook voldoende voor iedereen om van A naar B te rijden.
En toch begon de discussie met een vergelijk tussen een Tesla en i3 waarbij in jouw reactie je het blijkbaar belangrijk vind dat een Tesla een top heeft die in Nederland heel illegaal is om te rijden (auto inbeslagname illegaal) ten opzichte van een zware boete illegaal (de i3), en belangrijker dan gebruikte materialen. Prima, maar het is natuurlijk een kul-argument waarom de ene dan beter is dan de ander. Topsnelheid is leuk voor jongetjes met kleine pikkies en op het circuit, buiten Duitsland is het volstrekt irrelevant.

En wat tussensprints betreft, dat staat volledig los van de topsnelheid van een auto. Ja, een Tesla is snel, maar een i3 is daarmee niet langzaam, alleen iets minder snel (van 0 naar 100 in minder dan 8 seconden is echt wel snel).

Lichtgewicht materiaal is bij een EV veel belangrijker en je kan het mooi vinden of niet, maar feit is wel dat juist gebruik van bamboe (en andere materialen) het punt is waarop BMW zich op dit moment heel erg weet te onderscheiden van de concurrentie. Een Tesla, hoe mooi ook, is van binnen behoorlijk ordinair en standaard als je het 15" touchscreen even negeert. En zelfs dat touchscreen begint al in meer auto's te komen, al zij het in een wat kleinere vorm.

Ik ben bij de officiële lancering van de i3 in Nederland geweest. Ik kan je zeggen dat het indrukwekkend is hoe licht en stijf de huidige materialen zijn.

In 2017 moet er overigens een nieuwe versie komen die tot 300km bereik moet gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Hopelijk ook een ander uiterlijk. Ik heb de i3 van dichtbij bekeken en was onder de indruk van de machanische engineering en de materialen. Maar zo'n innovatieve auto het uiterlijk geven van een MPV voor bejaarden, dat is me nét iets te avant garde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
deepbass909 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:16:
[...]

En toch begon de discussie met een vergelijk tussen een Tesla en i3 waarbij in jouw reactie je het blijkbaar belangrijk vind dat een Tesla een top heeft die in Nederland heel illegaal is om te rijden (auto inbeslagname illegaal) ten opzichte van een zware boete illegaal (de i3), en belangrijker dan gebruikte materialen. Prima, maar het is natuurlijk een kul-argument waarom de ene dan beter is dan de ander. Topsnelheid is leuk voor jongetjes met kleine pikkies en op het circuit, buiten Duitsland is het volstrekt irrelevant.
Iemand haalde aan dat een i3 bamboe heeft en dat 'zelfs' bij een Tesla niet voorkomt. Waarop ik aangaf dat een Tesla wel een fatsoenlijk blok heeft, een top van 150 zou mij onacceptabel zijn ook binnen NL, tenzij ze hem naar 180 kunnen brengen en dan ook gewoon vlot doortrekt. Kun je nog zoveel bamboe erin hangen en materialen gebruiken om het licht en stijf te maken, als de prestaties er niet toe doen boeit dat sowieso niet. Snelheden boven de 180 rij ik zelden en zijn voor mij ook niet relevant maar daaronder moet het gewoon vlot aanvoelen.
En wat tussensprints betreft, dat staat volledig los van de topsnelheid van een auto. Ja, een Tesla is snel, maar een i3 is daarmee niet langzaam, alleen iets minder snel (van 0 naar 100 in minder dan 8 seconden is echt wel snel).
Waarom staat dat los van elkaar? Doorgaans betekent meer vermogen ook hogere (irrelevante) top en snellere sprinttijden. In de jaren '80 was 8 secs naar 100 snel, nu stelt het niet veel meer voor, standaard 320i F30 haalt dat al moeiteloos.

Zal best mooie techniek achter i3 zitten maar is geen auto die ik zelf zou kopen, voor een auto om gewoon rustig van A naar B te kachelen zou ik sowieso niet bij BMW shoppen, genoeg andere merken die stadsauto's aanbieden voor een stuk minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

royalt123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:48:
Je vermoed dat het ergens lek? Mijn auto heeft nog maar halfjaar geleden grote onderhoud gehad, dus verwacht eigenlijk wel dat ze dit ook hebben nagekeken. Dus dat er ergens lekt zou wel goed kunnen eigenlijk, zal navragen en aandringen op controle.

[...]
Hoelang heb je nog garantie? Ik zou nu een liter bijvullen en de situatie in de gaten houden. Bij mij verbruikte die 1 liter in de ongeveer 3 weken (750km) dus dat was wel merkbaar. Dan heb je namelijk een indicatie van het verbruik en een stok om mee te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ben langsgeweest bij de garage, ze hebben het bijgevuld tot max en ik moest in oog houden komende week. Niks moeten betalen :)
Ik heb 2 jaar garantie waarvan nu halfjaar gepasseerd is.
Anoniem: 699209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:44:
[...]

Hoelang heb je nog garantie? Ik zou nu een liter bijvullen en de situatie in de gaten houden. Bij mij verbruikte die 1 liter in de ongeveer 3 weken (750km) dus dat was wel merkbaar. Dan heb je namelijk een indicatie van het verbruik en een stok om mee te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Hoi Tweakers,

Ik zit volgens mij met een huge probleem. Onlangs wilde ik mijn BMW e46 318 starten en sloeg de motor niet aan. De startmotor kon je goed horen en het leek wel alsof de startmotor soms wat doorsloeg. Nou goed, resultaat: Auto start niet.

Van de week een kennis opgebeld die als monteur werkt, vandaag had hij tijd om ernaar te kijken.
Mijn god.. hij vertelde me dat de spanner kapot is en dat de kleppen waarschijnlijk krom zijn. Ook hoorde hij een lichte terugslag in het filterhuis, en dat was naar zijn idee geen goed teken.

Nu wist hij nog niet zeker of de kleppen daadwerkelijk krom getrokken zijn, dat zou die morgen met een 'Compressie(?)' testen.

Iemand anders hier met deze ervaringen? Wat zouden hier de kosten van zijn als inderdaad, de kleppen krom zijn? Op internet zag ik ergens 3000 euro voorbijkomen, volgens die maat gaat het wel wat kosten, maar wist ook hij nog niet helemaal wat het zou gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 13:16

page404

Website says no

Heeft iemand ervaring met het Driving Assistent Pack op de 1-serie? Op zich vind ik de rem-assistent en en het automatisch remmen wel wat toevoegen, maar zijn lane-assistent nuttige features of zet iedereen die uit na 3 dagen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:58:
Hoi Tweakers,

Ik zit volgens mij met een huge probleem. Onlangs wilde ik mijn BMW e46 318 starten en sloeg de motor niet aan. De startmotor kon je goed horen en het leek wel alsof de startmotor soms wat doorsloeg. Nou goed, resultaat: Auto start niet.

Van de week een kennis opgebeld die als monteur werkt, vandaag had hij tijd om ernaar te kijken.
Mijn god.. hij vertelde me dat de spanner kapot is en dat de kleppen waarschijnlijk krom zijn. Ook hoorde hij een lichte terugslag in het filterhuis, en dat was naar zijn idee geen goed teken.

Nu wist hij nog niet zeker of de kleppen daadwerkelijk krom getrokken zijn, dat zou die morgen met een 'Compressie(?)' testen.

Iemand anders hier met deze ervaringen? Wat zouden hier de kosten van zijn als inderdaad, de kleppen krom zijn? Op internet zag ik ergens 3000 euro voorbijkomen, volgens die maat gaat het wel wat kosten, maar wist ook hij nog niet helemaal wat het zou gaan kosten?
Haal eerst eens een second opinion, want een E46 die niet start kan ook gewoon een kapotte nokkenassensor zijn en de geluiden die je hoort misschien de motor die probeert te gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:23
page404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:07:
Heeft iemand ervaring met het Driving Assistent Pack op de 1-serie? Op zich vind ik de rem-assistent en en het automatisch remmen wel wat toevoegen, maar zijn lane-assistent nuttige features of zet iedereen die uit na 3 dagen?
Alleen de Adaptive Cruise Control werkt fijn, die lane-assist is wel leuk, maar BMW heeft een steekje laten vallen imho door het niet actief te maken (maw hij stuurt niet zelf een beetje terug) en alleen maar het stuur te laten trillen als je richting de lijnen gaat. Audi heeft dat bv. iets beter voor elkaar, daar kan je je hand losjes op het stuur leggen en stuurt de wagen zelf wat bij.

Wel alleen allemaal leuk als je een automaat hebt, als je een manuele bak hebt zou ik het laten, dan mag je toch nog altijd zelf gaan ontkoppelen en schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 21-06-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

HyperBart schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Alleen de Adaptive Cruise Control werkt fijn, die lane-assist is wel leuk, maar BMW heeft een steekje laten vallen imho door het niet actief te maken (maw hij stuurt niet zelf een beetje terug) en alleen maar het stuur te laten trillen als je richting de lijnen gaat. Audi heeft dat bv. iets beter voor elkaar, daar kan je je hand losjes op het stuur leggen en stuurt de wagen zelf wat bij.

Wel alleen allemaal leuk als je een automaat hebt, als je een manuele bak hebt zou ik het laten, dan mag je toch nog altijd zelf gaan ontkoppelen en schakelen.
Helaas geen adaptive cc op de 116EDE... vraag me niet waarom. ik denk dat ik het wel doe voor de collisiondetection. Iedere aanrijding die ik kan voorkomen is er één, scheelt ook weer geld en rompslomp.
Over Audi gesproken, heb trouwens nog naar de Audi A3 gekeken, die weliswaar iets groter is maar in dezelfde uitvoering ook 4000 euro duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
orf schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Je hebt nu de 194M. Dat is een 17" breedset. De 193M is een 18" breedset en ziet er net wat anders uit inderdaad. De 194 en 193 zijn de standaard velgen op de M-edities. De 193 is zeker mooi maar je het relatief veel. Daarom heb ik zelf gekozen voor de 189 breedset want ik vond de 194 wat braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:24:
[...]
De 193 is zeker mooi maar je het relatief veel. Daarom heb ik zelf gekozen voor de 189 breedset want ik vond de 194 wat braaf.
Dat je ze veel ziet, wat maakt dat nou uit? Is een goede reden voor, is namelijk een hele mooie velg.
Dat iets veel wordt verkocht vind ik een heel raar argument om iets niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Het Fantoom schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:22:
[...]
Dat iets veel wordt verkocht vind ik een heel raar argument om iets niet te nemen.
Ik kan me best voorstellen, dat iemand zich (nuja, zijn auto) wil onderscheiden van de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Radiant schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:12:
[...]

Haal eerst eens een second opinion, want een E46 die niet start kan ook gewoon een kapotte nokkenassensor zijn en de geluiden die je hoort misschien de motor die probeert te gaan lopen.
Precies, ik kan niet claimen dat het onmogelijk is, maar de kans dat door een kapotte kettingspanner de kleppen door de zuigers geraakt worden is erg klein.

Over welk model hebben we het precies (welk bouwjaar)?

Met een kapotte nokkenassensor zou de motor trouwens wel moeten starten, met een defecte krukassensor niet.

Overigens, als een motor geen brandstofinject heeft, kan hij raar licht lijken te draaien tijdens het starten, maar dan is er niks aan de hand.

Zonder de auto zelf te zien/horen is het verder onmogelijk om iets te zeggen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Daarnaast is het héél unlikely dat een spanner ineens kapot gaat terwijl de auto geparkeerd stilstaat en dan ook nog eens zo kapot dat de ketting slipt (dat is sowieso vrij onmogelijk ookal staat de spanner compleet slap volgens mij, aangezien de spanner de eerste paar rotaties ook niets doet tot er oliedruk is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Inderdaad, de motor zal heel beroerd lopen omdat de timing niet meer nauwkeurig en constant is, maar met een ketting loopt hij doorgaans nog wel. Een ander verhaal is het met een riem, maar die ziet er sowieso niet in bij een E46.

Bovendien is het raken van kleppen door een zuiger te horen. En je hoeft geen monteur te zijn om direct te horen dat het foute boel is. Nu lees ik vooral het geluid van een startmotor die lijkt te slippen. Mijn vermoeden is eerder dat de motor geen brandstof meer krijgt en er dus een pomp of relais kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Toff schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:50:
[...]

Ik kan me best voorstellen, dat iemand zich (nuja, zijn auto) wil onderscheiden van de massa.
Ik koop een auto voor mezelf, niet om bij anderen de blits te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Ik had de lokale BMW-dealer om een offerte gevraagd (was ff benieuwd wat zij daarvoor zouden vragen) voor een oliebeurt met flush en het vervangen van de CCV (met omliggende leidingen). Ik kreeg de volgende prijsopgaaf terug:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/lCw6Uy6Pus8ceK2tdrAcQXlH/medium.jpg

Beetje teveel van het goede me dunkt.....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dertien liter olie?
En dan a €22,50 ex.

Mijn 10W60 Castrol kost online nog niet de helft..

Edit: online voor €127,50 incl voor 15 liter. Scheelt €165 als je het zelf mag aanleveren.
BlackthunderAwf schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:24:
Welk bouwjaar en km-stand had die van jouw?
Mijn M5 was uit 1999 en had 190K gelopen. Verkoop was denk ik marktconform bij particuliere verkoop. Als ik de minpunten had aangepakt had ik erop verdiend maar dan was de verkoop ook lastiger en het is altijd een gokje wat je tegenkomt. En om zaken half te repareren is mijn stijl niet.

Ondertussen geeft de Z3 problemen. Zal me leren daar zo enthousiast over te posten.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/hM2a55U3LdUrqw3aTloMJoeO/medium.jpg

Lekke band door spijker. Nu blijkt ook het stalen reservewiel onder de auto verroest te zijn (lek). Ik heb een extra winterset dus niet meteen een probleem maar ik denk dat ik een 12V compressor ga scoren.

Bovendien heb ik sinds deze week een rammel in de katalysator. Ik twijfel aan een cat delete (leeghalen). Dit gezien de leeftijd en mijn eigen idee van hoe lang ik de wagen nog hou. Zou de 1.9 nog door de APK uitstootmetingen komen zonder katalysator?

[ Voor 177% gewijzigd door bombadil op 22-06-2016 18:13 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
En drie flessen Forte flush.
Waarschijnlijk wordt er dus twee keer geflusht, waarvan de tweede keer met verse olie.

Valt reuze mee imho.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn F20 geeft aan 'Verplichte Emissietest'. Iemand een idee wat dit inhoudt, want het lijkt me redelijk nutteloos. Kwam toen de auto exact drie jaar oud was. Wil van deze melding af en dat het liefst zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Je krijgt een emissietest bij de APK, dus wanneer mag ie weer op voor de keuring? Daarna moet alleen die melding wel reset worden.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:05
Auto vanmiddag naar de garage gebracht, heb weer een fantastische leenauto mee: een 528 touring uit '97 met 3,5 ton op de teller. Is nog van de garage eigenaar geweest en is inmiddels al 13 jaar leenauto. Ik denk dat er niet niet meer dan 100 pk nog in zit, niet vooruit te branden :). Maar ach, het rijdt ik vind het prima. Des te meer waardeer ik mijn eigen auto weer als ik 'm vrijdag mag ophalen.

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 22-06-2016 21:46 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
bombadil schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:39:
Dertien liter olie?
En dan a €22,50 ex.
En die garage koopt het in bulk in, voor €4 ex per liter ofzo. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://www.autoblog.nl/ni...lige-hallen-van-bmw-88386

Er staan toch een partij mooie auto's daar opgeslagen. :9 Jammer dat het niet publiekelijk toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theimon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:45:
Je krijgt een emissietest bij de APK, dus wanneer mag ie weer op voor de keuring? Daarna moet alleen die melding wel reset worden.
Volgend jaar dus. Ik denk dus dat die een jaar te vroeg gezet is af-fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Satch schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:01:
http://www.autoblog.nl/ni...lige-hallen-van-bmw-88386

Er staan toch een partij mooie auto's daar opgeslagen. :9 Jammer dat het niet publiekelijk toegankelijk is.
Heel leuk dat ze het oude fabrieksgebouw gebruiken voor deze collectie :) Hopelijk gaan ze het museum daar ook heen verhuizen want die kan wel een update gebruiken.

Maar ook al is het niet publiek toegankelijk, is alles wat er staat wel public knowledge, de echte pareltjes staan diep in de kelders van het FIZ verstopt :p Overblijfselen van 'U-Boot' projecten die helaas nooit het daglicht hebben gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 22-06-2016 22:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het Fantoom schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:42:
[...]
Ik koop een auto voor mezelf, niet om bij anderen de blits te maken.
Ik kan er zelf, in stilte, van genieten, dat er andere zomervelgen onder zitten dan in de winter. Heeft niets met "de blits maken" te maken. Er zijn meer subtiele details die mijn auto onderscheiden, waarvan ik geniet. Zelf vind ik bijvoorbeeld "Anthrazit" hemelbekleding erg fijn, terwijl ik vermoed dat niemand dat ziet. Is dat "patsen" ofzo? Nee hoor, wat mij betreft niet. Ik geef geen Engelse poep om wat de buren met hun Ford Fiesta ofzo denken over mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 11:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zie ik wel hoor ;) Heb hetzelf ook (in een audi).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Imho zie je een zwarte hemel pas als je erin zit, en geniet je er pas (echt) van als je (veel) 's nachts rijdt.

---

Projectje gestart, ik wil namelijk meer functies.
Mijn eerste test is succesvol. Snelheid opgevangen en digitale weergave op display.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HAE5Hum.jpg

Ik wil heel graag (OCD graag) mijn linker en rechter raam even ver (half) open. :')
Stiekem heb ik een hele waslijst met functionaliteit die ik mis en niet te coderen is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zwart hemel betekend ook de stijlen/steilen (??) zwart. Dat zie je dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Als je er echt op gaat letten en je bent er bekend mee, ja. Maar het is geen M badge die je bij het stoplicht direct spot.
Ik heb BMW rijders bij mij in de (vorige) auto gehad die het de eerste tig ritjes niet zagen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:19
Heb op moment een probleem met onze E46 325i.
Hij valt compleet uit, stroom+motor alles weg.
Dit gebeurt niet altijd op hetzelfde moment, alleen wel vaak als er al een rit mee gemaakt is. Dus als die warm is geweest.Bijvoorbeeld als mijn vriendin weer is van het werk (rit van 25km) . Zij komt dan weer en zet hem uit. Ik start hem 5 a 10min later en wil er mee wegrijden. Elke keer als die laag in toeren is omdat ik moet remmen/stoppen voor een afslag of wat dan ook, valt die helemaal uit. Start ik hem weer,
rij ik verder en bij de volgende afslag, valt die weer helemaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Tylen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:34:
Zwart hemel betekend ook de stijlen/steilen (??) zwart. Dat zie je dus wel.
Jazeker, ik heb er zo eentje, megasjiek!

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Als het een beetje meezit wordt volgende week mijn nieuwe lease-auto besteld: BMW 116 EDE in sportuitvoering, Centennial High Executive, Comfortpack, en driver assist pack. Hopelijk kan ie snel geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Oef flinke aderlating vandaag (gisteren, heb eerst maar een paar biertjes genomen... :X ). Apk'tje, helemaal niks alles goed. Helaas waren de draagarmrubbers wel slecht (geen afkeur) en dat stoorde me ook al een tijdje dus die moesten. Ook roest rechtsvoor, leek eerst gefixed te kunnen worden maar bij nadere inspectie was hij van binnen best rot. Dus nieuw, spuiten enzo. Litertje olie bijgevuld (wist ik maar ik had even niet meer). Totaal ruim 1000 euro. Deed even pijn maar toen ik wegreed was ik het al bijna vergeten, zo strak dat ie weer rijdt :).
En van buiten ook helemaal netjes weer natuurlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:07
Iemand die hier reeds heeft gereden met zowel een 116d als een 118d (beiden F20 uiteraard)?

114pk lijkt me toch wat op het randje, niet? Of valt dit best nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:58

GforceNL

Out of memory....

SanderH_ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:54:
Iemand die hier reeds heeft gereden met zowel een 116d als een 118d (beiden F20 uiteraard)?

0-100 best aardig (116d) maar verwacht geen wonderen op de snelweg.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Heel leuk dat ze het oude fabrieksgebouw gebruiken voor deze collectie :) Hopelijk gaan ze het museum daar ook heen verhuizen want die kan wel een update gebruiken.

Maar ook al is het niet publiek toegankelijk, is alles wat er staat wel public knowledge, de echte pareltjes staan diep in de kelders van het FIZ verstopt :p Overblijfselen van 'U-Boot' projecten die helaas nooit het daglicht hebben gezien.
Klopt ja, zoals de monsterlijke M8 die ze helaas nooit in productie hebben genomen. Prachtig als je dit onder je motorkap hebt zitten hoor. :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pinthiscars.com/images/bmw-m8-1990-wallpaper-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

SanderH_ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:54:

Ik heb de 116EDE gereden, die een andere motor heeft dan de 116d maar qua specs nauwelijks onderdoet. Ik vond 'm fijn rijden maar het was inderdaad geen snelheidsmonster. Helaas :P
Wat ik van de verkoper begreep is de 114D eigenlijk nergens op slaat. Voor een paar 100 euro meer heb je een EDE die veel beter rijdt. Wordt ook nauwelijks verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
baronruud schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:00:
Dit gebeurt niet altijd op hetzelfde moment, alleen wel vaak als er al een rit mee gemaakt is. Dus als die warm is geweest.Bijvoorbeeld als mijn vriendin weer is van het werk (rit van 25km) . Zij komt dan weer en zet hem uit. Ik start hem 5 a 10min later en wil er mee wegrijden. Elke keer als die laag in toeren is omdat ik moet remmen/stoppen voor een afslag of wat dan ook, valt die helemaal uit. Start ik hem weer,
Druk je de koppeling wel in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
Het Fantoom schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Druk je de koppeling wel in?
Grapjas, heb al 17 jaar mijn rijbewijs dus daar ligt het niet aan.
Bedankt voor je totaal onzinnige opmerking.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 25-06-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 11:08
Ben al een tijdje op zoek naar een Z3 voor naast mijn BMW 1 serie.
Vandaag bij een Z3 wezen kijken die er op het oog zeer goed uit ziet. Stoelen zien er goed uit, stoelverwarming werkt goed, airco koud 3e eigenaar en historie aanwezig.
De minpunten zijn dat de koppeling bijna op is, het stuur trilt en de remmen ook wel een keer rondom vervangen mogen worden. Zaken waar ik niet heel bang van wordt en binnen de prijs prima mogelijk is.

Echter begon de auto tijdens de proefrit 3x opeens een vreemd brommend geluid te maken, alsof de uitlaat opeens er half onderuit hing, het gebeurde tijdens het rijden maar ook tijdens stilstaan dus een lager kan ik uitsluiten.

Ik denk nu aan
- Een niet goed aansluitende uitlaat
- Een bougie die niet goed vastzit
- Een spanrolveer die versleten is

Het enige wat ik op de apk papieren kan vinden is dat er een aandachtspunt van olie lekkage was feb 2016 die opgelost zou zijn. Dat had de vorige eigenaar echter gedaan (stond nu bij garage) dus wat dat is geweest, geen id.

Samengevat klinkt de auto als laten staan maar een auto van bijna 20 jaar oud mag van mij wel wat gebreken hebben. Koppeling/remmen krijg ik wel opgelost maar als het blok echt gaar is laat ik hem staan.

Iemand enig idee? Ik heb gelukkig een geluid kunnen maken van het vreemde geluid. Je hoort ook dat zodra we de auto iets verzetten (heuveltje van garage oprijden) het geluid weer weg valt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FMw4AgQT_gg]

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 25-06-2016 13:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Komt mij niet bekend voor als een standaard Z3 kwaal. Lekke (aansluiting van de) uitlaat?

Welke motorisering?

Koppeling, remmen, het zijn oude auto`s dus dan kan er idd wat mankeren. Je krijgt er ook wat leuks voor terug.

[ Voor 32% gewijzigd door bombadil op 25-06-2016 21:36 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Nee mij ook niet, (gaat om de 1.9).
Vond het ook als uitlaat klinken maar wel vreemd dat het geluid dan ook vaak afwezig is.
De verkoper/garage ging nog even kijken of ze het konden vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

baronruud schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Het Fantoom is de grote troll in dit topic, het beste advies is dan ook zoals bij elke troll: negeren :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
laurens0619 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:48:
Vandaag bij een Z3 wezen kijken die er op het oog zeer goed uit ziet. Stoelen zien er goed uit, stoelverwarming werkt goed, airco koud 3e eigenaar en historie aanwezig.
De minpunten zijn dat de koppeling bijna op is, het stuur trilt en de remmen ook wel een keer rondom vervangen mogen worden. Zaken waar ik niet heel bang van wordt en binnen de prijs prima mogelijk is.

Echter begon de auto tijdens de proefrit 3x opeens een vreemd brommend geluid te maken, alsof de uitlaat opeens er half onderuit hing, het gebeurde tijdens het rijden maar ook tijdens stilstaan dus een lager kan ik uitsluiten.

Ik denk nu aan

Het enige wat ik op de apk papieren kan vinden is dat er een aandachtspunt van olie lekkage was feb 2016 die opgelost zou zijn. Dat had de vorige eigenaar echter gedaan (stond nu bij garage) dus wat dat is geweest, geen id.

Samengevat klinkt de auto als laten staan maar een auto van bijna 20 jaar oud mag van mij wel wat gebreken hebben. Koppeling/remmen krijg ik wel opgelost maar als het blok echt gaar is laat ik hem staan.

Iemand enig idee? Ik heb gelukkig een geluid kunnen maken van het vreemde geluid. Je hoort ook dat zodra we de auto iets verzetten (heuveltje van garage oprijden) het geluid weer weg valt:
[video]
Voor mij klinkt het als een auto die heel slecht en zo goedkoop mogelijk werd onderhouden. Dus tenzij hij heeeel goedkoop is moet je hem laten staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zou eerder de verkoper mijden. Zo'n geluid valt op, dat moet je merken, als je met een auto rijdt. Blijkbaar heeft deze verkoper totaal geen moeite in deze auto gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

laurens0619 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:48:

Ik denk nu aan

[video]
Filmpje niet gezien maar wellicht dat er iets los zit in de uitlaat/kat dat soms verschuift. Kan een duur grapje zijn als het de kat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ok dank voor de tips. Rest van de auto zag er goed uit en vertrouw de garage ook wel.
Toen ik t melde ging die meteen mee rondje rijden maar toen kwam het geluid uiteraard niet terug :(
Als hij dr geen goede verklaring/fix voor heeft laat ik hem idd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:35
baronruud schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:00:
Zou dit niet een LMM kunnen zijn? Ik weet dat als die slecht of kapot is dat hij ook dit soort dingen gaat doen. Maar waarom dat dan alleen bij een warme motor is weet ik niet.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44

4x2

lộn xộn quá

baronruud schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Dashboard/verlichting/radio valt ook weg ?
Of alleen dat de motor afslaat ?
Laatste geval moet je ff opletten of ie op de toerenteller op 0 toeren staat, ook al rol je uit in de versnelling (met aangegrepen koppeling)
Als dat zo is is de krukassensor een aannemelijke kandidaat.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
4x2 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:16:
[...]
Paar jaar terug iets soortgelijks ervaren met mijn E46. Na zo'n 15 km rijden, sloeg hij gewoon om niks af, waarna het steeds langer duurde, voor ik weer kon starten. Begon ook met "waarschijnlijk de krukassensor", maar dat was het niet. Helaas betaal je wel voor de vervanging ervan en vervolgens voor alle andere mogelijkheden... Ik zou het na moeten kijken (kan er nu niet bij), maar als ik me goed herinner, was ik uiteindelijk zo'n € 1500 kwijt, voor de dealer het had opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
Raymond P schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:17:
Imho zie je een zwarte hemel pas als je erin zit, en geniet je er pas (echt) van als je (veel) 's nachts rijdt.

---

Projectje gestart, ik wil namelijk meer functies.
Mijn eerste test is succesvol. Snelheid opgevangen en digitale weergave op display.

[afbeelding]

Ik wil heel graag (OCD graag) mijn linker en rechter raam even ver (half) open. :')
Stiekem heb ik een hele waslijst met functionaliteit die ik mis en niet te coderen is.
Hoe doe je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
4x2 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:16:
[...]

Dashboard/verlichting/radio valt ook weg ?
Of alleen dat de motor afslaat ?
Laatste geval moet je ff opletten of ie op de toerenteller op 0 toeren staat, ook al rol je uit in de versnelling (met aangegrepen koppeling)
Net, reed ik er 3km mee, koude motor en afslag bij huis viel die weer uit. Weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij alleen de motor die uitvalt. Radio, dashboard deed het nog volgens mij. Lampje motor brand oranje. En toerental was 0. Daarna weer gestart en geen probleem meer.
Headshot_NL schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:26:
[...]

Zou dit niet een LMM kunnen zijn? Ik weet dat als die slecht of kapot is dat hij ook dit soort dingen gaat doen. Maar waarom dat dan alleen bij een warme motor is weet ik niet.
Net toen die koud was ook (zie tekst hierboven), is geen touw aan vast te knopen.

Pas geleden is er wel nieuwe carter ventilatie ingezet. Kan het daar aan liggen misschien?

[ Voor 26% gewijzigd door DeBaroN op 27-06-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik gebruik een extra microcontrollertje en een beetje programmeerwerk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Raymond P schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Ik gebruik een extra microcontrollertje en een beetje programmeerwerk.
Nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

Bij het kopen van mijn BMW 318i Touring M SPORT (2011) heeft de verkoper onder de functietoetsen 1 t/m 8 voorkeuzes ingegesteld. Bijvoorbeeld "Navigeer naar huis" op 1, "bel m'n vriendin" op 2 en "navigatie afbreken" op 8. Dat leek me erg handig, maar als de sleutel uit het contact is geweest, staat nummer 1 op Radio 1 en nummer 8 op Radio Veronica.

Is dat iets softwarematig? Bij een losse radio zou ik denken dat de kabel voor permanente stroom verkeerd zit, maar hier is alles geïntegreerd. Is dit in de software in te stellen, of moet ik gewoon even terug naar de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:23
Dat gaat mee met je profiel, en je profiel is gekoppeld aan de sleutel die je gebruikt.

Gebruik de andere sleutel eens, of wijzig je gebruikte profiel in iDrive even.

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 28-06-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Dat wist ik niet eens, zal mijn 2de sleutel testen.
HyperBart schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:46:
Dat gaat mee met je profiel, en je profiel is gekoppeld aan de sleutel die je gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door royalt123 op 28-06-2016 16:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Stoel instellingen, spiegels etc doen ook mee als het goed is (mits elektrisch).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

HyperBart schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:46:

Dit was het inderdaad. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
page404 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:39:
[...]

Ik heb de 116EDE gereden, die een andere motor heeft dan de 116d maar qua specs nauwelijks onderdoet. Ik vond 'm fijn rijden maar het was inderdaad geen snelheidsmonster. Helaas :P
Wat ik van de verkoper begreep is de 114D eigenlijk nergens op slaat. Voor een paar 100 euro meer heb je een EDE die veel beter rijdt. Wordt ook nauwelijks verkocht.
Die 14d snap ik ook niet. Volgens mij de eerste BMW met een tweecijferig aantal pk's sinds 1993. Om een BMW diesel met minder vermogen te vinden, moet je terug naar de E30 324d ofzo...of het chassis van de Flintstones loopwagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:53:
[...]

Die 14d snap ik ook niet. Volgens mij de eerste BMW met een tweecijferig aantal pk's sinds 1993. Om een BMW diesel met minder vermogen te vinden, moet je terug naar de E30 324d ofzo...of het chassis van de Flintstones loopwagen ;)
BMW heeft gewoon een aantal cashcows en dat moet je maar accepteren. De 114d, 2 Active tourer, X1/2 en de GTs. Als liefhebber walg je er van, maar er zijn mensen die er wel blij van woeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Even m'n progress delen...

Ik krijg het niet voor elkaar de text op het instrumentencluster aan te passen, had graag V daar gehad.
Heb een gebruikte op de kop kunnen tikken, toch een beetje angstig voor de manipulation dot.
De rest van mijn wensjes lukt dan weer wel gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/td1pm4I.jpg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Raymond P schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:11:

Ik krijg het niet voor elkaar de text op het instrumentencluster aan te passen, had graag V daar gehad.
Heb een gebruikte op de kop kunnen tikken, toch een beetje angstig voor de manipulation dot.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Kan jij ook een continue digitale verbruiksmeter programmeren i.p.v. de huidige gemiddelde verbruiks meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 23:18

[afbeelding]
Is het niet makkelijker om het te coderen/programeren in het Boordcomputer schermpje, bijv. onder je km-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SgtPoen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Ziet er goed uit! Kan jij ook een continue digitale verbruiksmeter programmeren i.p.v. de huidige gemiddelde verbruiks meter?
Dat is wel mogelijk, maar die data gaat over CANBUS.
Mijn controller hangt momenteel aan IBUS. Dat zou ik dan moeten bridgen. Met een extra schermpje is dat weer niet nodig.
Purehz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Is het niet makkelijker om het te coderen/programeren in het Boordcomputer schermpje, bijv. onder je km-stand?
Dat is mijn doel. Coderen gaat helaas niet, het is een E46.
Programmeren ben ik nu dus mee bezig, echt makkelijk is dat imho niet door gebrek aan documentatie.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader

[afbeelding]
ik zoek eigenlijk nog een vervangende radio, mijn cassette deck is stuque... waar heb jij e.e.a. op de kop getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Bij Kevin :+. Ooit eens wat gekocht via marktplaats en zijn telefoonnummer opgeslagen. Scheelt een hoop rondbellen en gedoe op marktplaats.
Als je interesse hebt in contactgegevens kan je een pm sturen.

Cassette/radio heb ik trouwens verwisseld voor een cd/radio. Vandaar dat ik die over had.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

418O2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:08:
[...]

BMW heeft gewoon een aantal cashcows en dat moet je maar accepteren. De 114d, 2 Active tourer, X1/2 en de GTs. Als liefhebber walg je er van, maar er zijn mensen die er wel blij van woeden
Ik zie enkel de 114d als cash cow en de 2AT. De X1 is een leuke wagen, zonder meer. De GT doet het gewoon goed. Ik vind het een mooi concept ( geen fan van de break) met heel veel beenruimte achterin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
ScSi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Ik zie enkel de 114d als cash cow en de 2AT. De X1 is een leuke wagen, zonder meer. De GT doet het gewoon goed. Ik vind het een mooi concept ( geen fan van de break) met heel veel beenruimte achterin..
De X1 doet het ook vrij goed geloof ik, ik sprak laatst een verkoper van BMW erover, en de wachttijden liegen er niet om. Ook jong gebruikt (via Qoets) zijn ze niet aan te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
zneek schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:59:
[...]

De X1 doet het ook vrij goed geloof ik, ik sprak laatst een verkoper van BMW erover, en de wachttijden liegen er niet om. Ook jong gebruikt (via Qoets) zijn ze niet aan te slepen.
Dat zeg ik, cashcow. De BMW liefhebber ziet die dingen toch niet staan?

net als de Cayenne. Puristen moeten hem niet, maar het heeft Porsche wel gered.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 30-06-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:55
Is er onder jullie een BMW dealer of garage bekend die betrouwbaar/betaalbaar is? Regio Amsterdam

Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:01:
[...]

Dat zeg ik, cashcow. De BMW liefhebber ziet die dingen toch niet staan?

net als de Cayenne. Puristen moeten hem niet, maar het heeft Porsche wel gered.
Nou, ik wil er wel 1 hoor. Vind de (nieuwe) X1 wel een grappig bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

zneek schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:31:
[...]

Nou, ik wil er wel 1 hoor. Vind de (nieuwe) X1 wel een grappig bakkie.
Ik zie ook niet wat er mis is met een X1. Wel met een X6, maar dat ziet zelfs een blinde :P

Zonder gekkigheid, DE BMW-liefhebber bestaat niet. En EEN BMW liefhebber mag een X1 of 2AT toch mooi vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
page404 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:55:
[...]

Ik zie ook niet wat er mis is met een X1. Wel met een X6, maar dat ziet zelfs een blinde :P

Zonder gekkigheid, DE BMW-liefhebber bestaat niet. En EEN BMW liefhebber mag een X1 of 2AT toch mooi vinden?
De 2AT vind ik wel op (of misschien wel over) het randje. Ik snap hem wel, maar kopen zou ik hem niet denk ik. Maar wie weet, ik hoop ooit nog eens 70 te zijn, en dan is het best een praktisch ding denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

page404 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:55:
[...]

Ik vinde X6 juist super. De X1 daarintegen. Bleeerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

De 2AT vult voor BMW het gat waar anders Mercedes voor ging met zijn B-klasse. Mooi is ie niet, dus wat dat betreft snap ik hem wel. De X1 is ruim en praktisch en heeft wel degelijk bestaansrecht, meer dan een X4 en een X6 wat mij betreft. Ik overweeg hem als nieuwe leasert zelfs ☺

Het gamma is ruim genoeg voor eenieder om zijn gading te vinden. Goed 17 jaar geleden hadden we 3-5-7 (en 8 als sportwagen). Kijk waar we nu staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:46
Ik begrijp dat men alles onder de 3 als melkkoe beschouwt. Realiteit is dat deze wagens net een zeer kostgedreven marktsegment bedienen...
Daardoor worden er misschien opmerkelijke keuzes gemaakt (FF voor X1 en de toekomstige 1, old-school AT voor de X1,...), maar deze zijn kostgedreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ScSi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:17:
De 2AT vult voor BMW het gat waar anders Mercedes voor ging met zijn B-klasse. Mooi is ie niet, dus wat dat betreft snap ik hem wel. De X1 is ruim en praktisch en heeft wel degelijk bestaansrecht, meer dan een X4 en een X6 wat mij betreft. Ik overweeg hem als nieuwe leasert zelfs ☺

Het gamma is ruim genoeg voor eenieder om zijn gading te vinden. Goed 17 jaar geleden hadden we 3-5-7 (en 8 als sportwagen). Kijk waar we nu staan..
En de z natuurlijk.

Het begon al met de 3 compact. Achja, de kachel moet ook roken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Cash cows in de 1 en 2 serie dienen een ander doel dan een Cayenne.

Een Cayenne kost vier keer zoveel en zit jn een segment met hoge marges en nauwelijks prijsdruk. In die klasse heb je bijvoorbeeld een hoge verhouding tussen topmodel en instapmodel.

Die financials zijn heel anders bij de 1 en 2. Ik denk dat die vooral dienen om een schaalvoordeel te halen en daarmee de marges over een brede linie te vergroten.
Een 1-serie is heel vaak een 116 en heel soms een 135, en die 116 wordt ook nog vaak met hoge korting in de lease ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
freelh schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:46:
Ik begrijp dat men alles onder de 3 als melkkoe beschouwt. Realiteit is dat deze wagens net een zeer kostgedreven marktsegment bedienen...
Daardoor worden er misschien opmerkelijke keuzes gemaakt (FF voor X1 en de toekomstige 1, old-school AT voor de X1,...), maar deze zijn kostgedreven...
Onder de 3? De X1 is een stukje duurder dan de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Duseen melkkoe ;) veelste duur.

Pagina: 1 ... 19 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.