Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.630 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Nice, net een spiegel. 8) Die 330i, is dat die grijs/blauwe op de achtergrond?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Hey verrek, daar staat hij nog ook ja :D. Dat is hem inderdaad. Die gaat nu de verkoop in. Klote verkoop omdat het een ongeplande verkoop was. Laatst in een 650i gereden, verliefd geworden op de V8 en het geluid en vanaf nu daar mijn zinnen op gezet. De 3-serie staat net op gloednieuwe Bridgestone Potenza S001 banden. Liefhebbers weten hem wel te waarderen, handelaren slaan er hooguit een slaatje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Typhone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:25:
Hey verrek, daar staat hij nog ook ja :D. Dat is hem inderdaad. Die gaat nu de verkoop in. Klote verkoop omdat het een ongeplande verkoop was. Laatst in een 650i gereden, verliefd geworden op de V8 en het geluid en vanaf nu daar mijn zinnen op gezet. De 3-serie staat net op gloednieuwe Bridgestone Potenza S001 banden. Liefhebbers weten hem wel te waarderen, handelaren slaan er hooguit een slaatje uit.
Is het een handbak? Doe es meer details ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

noes schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Is het een handbak? Doe es meer details ;)
Auto: BMW 330i E90
Carrosserie: Sedan
Bouwjaar: 05/2005
Tranmissie: Automatisch
KM-Stand: 261.000
Leeggewicht: 1448kg
Cilinders: 6-in-lijn
Brandstof: Benzine
Kleur: Arktis Metallic
Bekleding: Dakota Leder, Beige

Opties-af-fabriek:
205 – Automatische versnellingsbak
217 – Active Steering
240 – Met leder bekleed stuurwiel
249 – Multi-Functioneel Stuurwiel
302 – Alarm Systeem
321 – Externe delen in carrosseriekleur gespoten
497 – Middenarmsteun achterin inclusief 2 bekerhouders
4AB – Interieurlijsten Burr-Walnoot
423 – Vloermatten, velours
428 – Gevarendriehoek
430 – Automatisch dimmende buitenspiegels
431 – Automatisch dimmende binnenspiegel
441 – Rokers pakket
494 – Stoelverwarming voorstoelen
508 – Parkeersensoren voor/achter
520 - Mistlampen voor
534 – Klimaatcontrole
544 – Cruise Controle met remfunctie
548 – Snelheidsmeter met KM/aanduiding
609 – Navigatie Systeem Professioneel
620 – Voice-controle systeem
8SP – COP Controle
863 – Europe/Dealer Directory
877 – Deletion Cross-over Documentation
879 – German / On-Board Documentation
9AA – External Skin Protection

Opties zelf toegevoegd (sinds 07/2013):

Originele BMW Xenon koplampen (factuur aanwezig)
Originele BMW Blackline achterlampen (factuur aanwezig)
Originele BMW Styling 313M velgen 18” (voorzien van 1 seizoen oude Bridgestone Potenza S001 banden)
Originele BMW Styling 189 velgen 18” (voorzien van gloednieuwe Bridgestone Potenza S001 banden)
Origineel BMW-Led binnenverlichting
BMW-Telefonie origineel
Nieuwe beige verloursmatten (nog in verpakking)
Spiegels automatisch inklapbaar
BMW CIC Navigatiesysteem (opvolger van het CCC-systeem)
Dension Gateway 500s
Audio upgrade Focal BMW Extreme
Luxe-kentekenplaten

Beeld:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/10669282_719082214837566_5254646111834922999_o.jpg

Deze auto hoeft van mij niet weg, maar ik mag er geen 3 hebben van mijn vriendin :(. Ze heeft het aanbod om de mijne over te nemen afgeslagen dus op deze manier gaat het balletje rollen.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 19-07-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mooi ding hoor! Maar automaat is voor mij dealbreaker ;) succes met verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

noes schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:16:
Mooi ding hoor! Maar automaat is voor mij dealbreaker ;) succes met verkoop!
Haha, automaat is erg fijn. Helaas past de nieuwe 8-traps er niet in want die is nog fijner. Voor de sportieve rijders snap ik de handbak overigens wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Want in de F1 rijden ze ook met een handbak? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik moest er ook niks van hebben, maar ik vind het nu wel relaxt moet ik zeggen. Je moet even wennen aan het feit dat je veel moet bij-remmen. En iets eerder op het gas moet als je wil terugschakelen in een bocht :P

Maar ik heb een bejaarde bak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik heb nu een E46 325i automaat. Fijne auto, qua interieur, stoelen, looks, maar de automaat maakt m toch een beetje sloom voelen (is ie niet, maar toch een seconde langzamer naar de 100). Het is niet persé het schakelen wat ik mis, maar de directere aandrijving: bij gas intrappen wil ik meteen reactie, een automaat heeft toch een 'twijfel' momentje. Daarom besloten: de volgende wordt een handbak. Aan SMG ga ik me niet wagen.
Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:54:
Stiekem is dat de échte reden ja ;)

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 19-07-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Dat wordt mooi opgevangen wanneer je de auto in D/S zet :). Dan blijft hij hoger in de toeren en schakelt hij niet terug. Gevolg: gas geven is een directe gasrespons. Ik heb in mei de ventielkleppen laten veranderen en voor het eerst sinds 2007 (!) een ECU-update laten toepassen. Toen reageerde de motor ook direct op het gas. Sindsdien is het vertragingsmoment wat ik had in bochten ook volledig weg. Maar ik heb nooit met een handbak gereden dus of het verschil t.o daarvan zoveel groter is weet ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja die standen ken ik wel, en de automaat uit de E90 is misschien wel weer iets scherper dan die uit de E46, maar een handbak is echt nog directer. Plus dat ik de automaat in S stand zelfs een tikkie nerveus vind ;) het is ook nooit goed he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Daarom veel investeren in de auto, lang van genieten en op gezette tijden naar een nieuwe auto jumpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
noes schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:58:
Aan SMG ga ik me niet wagen.
Nou, een e46 M3 SMG lijkt me wel wat hoor :) Nooit in een SMG gereden overigens, maar die bakken zijn gewoon goed toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

sig69 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Nou, een e46 M3 SMG lijkt me wel wat hoor :) Nooit in een SMG gereden overigens, maar die bakken zijn gewoon goed toch?
Die staan erom bekend regelmatig problemen te hebben. Elektrische problemen waardoor je een nieuwe bak nodig hebt of een nieuwe headunit. Maargoed, staat erom bekend is meteen een zwaar begrip.

Als ik zo lees waar een E90 om 'bekend' staat en als ik dan mijn auto bekijk waarmee ik in 3 jaar 130.000km heb gereden dan is daar niks van waar. 1x een Bobine kapot gehad waardoor de motor even inhield en onregelmatig liep. Verder DSC/DTC- en remlampjes die aangingen. Oorzaak: kapotte ABS sensor rechtsachter. Dat waren alle "problemen" die ik ooit heb gehad. Ohja, 1x per 30.000km gaat het remlichtje gemiddeld defect omdat je die (automaat hè) wat vaker gebruikt dan normaal. Dat is echter ook letterlijk binnen 1 minuut gefixed. Zoeken welke het remlichtje ook alweer was kost meer tijd dan het vervangen zelf :D

Zal wel loslopen met de SMG-bakken denk ik :)

[ Voor 49% gewijzigd door Typhone op 19-07-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Het is een automatisch bediende handbak. De bak zelf is dus allemaal geen rocket-science, maar de pomp, solenoids etc gaan nog wel es stuk en die zijn niet goedkoop.

Dat is echter niet de reden dat ik er niet aan ga wagen: ik ben bang dat het me toch zal teleurstellen op den duur. Een maatje heeft in de E60 M5 gereden (alleen met SMG binnen Europa). Hem viel vooral het lompe schakelen van de bak op: ofwel heel sloom, ofwel heel ruig (knikkebollen in de auto ;) ) en was er niet enthousiast over. Hij rijdt frequent zowel automaat (E39 540i) als handbak (E46 325i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02

mr_petit

opperprutser

Ja, sequentiele handbak afaik. Komt technisch nog het meest overeen met een versnellingsbak van een motorfiets (dus volgens mij hebben al die bakken een schakelrol).
Dus andere techniek dan een conventionele automaat, dsg/dct of smg.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 19-07-2016 13:58 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Typhone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:09:
[...]
Deze auto hoeft van mij niet weg, maar ik mag er geen 3 hebben van mijn vriendin :(.
Jij laat zoiets serieus door je vriendin bepalen...?
Zou wel weten wie er dan uit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Het Fantoom schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:24:
[...]

We zijn met 2 en hebben nu 5 auto's.. 2 zijn weliswaar zakelijk, maar 3 zijn privé.
Ooit is het goed hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Typhone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:25:
[...]

We zijn met 2 en hebben nu 5 auto's.. 2 zijn weliswaar zakelijk, maar 3 zijn privé.
Ooit is het goed hè ;)
ok je wilt er dus wel graag vanaf maar gebruikt je vriendin als excuus ;)
Zulke keuzes zou ik namelijk niet aan mijn vriendin overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Liefste niet. De V8 heeft m'n hart (oren) gestolen en aangezien ik veel rijd is de 3-serie de eerste die in aanmerking komt te vertrekken. Ergens heb je wel gelijk ook. Vrouw eruit is beter. Om de opvolger sneller in huis te hebben kan ik echter beter een V10 kopen :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het Fantoom schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:24:
[...]

Nou, met vijf auto's voor twee personen moet je het wel kunnen begrijpen. Als ik geen derde motor mocht kopen zou ik dat ook niet raar vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

De SMG II die in een E46 zit, is al een stuk beter, de SMG uit de E36 M3 moet je inderdaad vermijden. Een kennis van mij heeft z'n E36 M3 Cabrio zelfs laten ombouwen van SMG naar hand. Maar het zijn sowieso geen soepele bakken, de schakelen vrij hard.
mr_petit schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Ja, sequentiele handbak afaik. Komt technisch nog het meest overeen met een versnellingsbak van een motorfiets (dus volgens mij hebben al die bakken een schakelrol).
SMG (Sequential Manual Gearbox) is juist sequentieel ;) Dus alles behalve conventioneel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:29:
Die staan erom bekend regelmatig problemen te hebben. Elektrische problemen waardoor je een nieuwe bak nodig hebt of een nieuwe headunit. Maargoed, staat erom bekend is meteen een zwaar begrip.
Het is eigenlijk alleen de smg pomp die stuk gaat.
Dat zou niet eens zo erg zijn als hij niet zo onmetelijk duur was bij BMW (3000 euro oid).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik snap ook niet zo goed waarom er een pomp in zou moeten. Gewoon zo'n hendel rechts van het stuurwiel, met kabels of stangen aan de sequentiële bak. Dat lijkt me echt iets voor een M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik heb mij laten vertellen door iemand die er een aan het restaureren was dat de SMG pomp hetzelfde was als de stuurbekrachtiging pomp van (ik geloof) een Peugeot.

Het fijne weet ik er niet van.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:10:
[...]

SMG (Sequential Manual Gearbox) is juist sequentieel ;) Dus alles behalve conventioneel.
Je leest m'n post volgens mij niet helemaal goed.
(ik zeg niet dat een smg conventioneel is en ik zeg dat een f1 bak op een ander technisch principe schakelt)
t_captain schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:23:
Gewoon zo'n hendel rechts van het stuurwiel, met kabels of stangen aan de sequentiële bak. Dat lijkt me echt iets voor een M3.
Dan moet je met Quaife gaan praten. Die maken dat soort spul :)

Dan krijg je zoiets:
YouTube: quaife 6speed sequential
Beetje luidruchtig door de rechte vertanding, maar best wel hardcore.
ander voorbeeldje
YouTube: A lap of the Nordschleife (Nurburgring) in a K20 Quaife Sequential H...

[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 19-07-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:28:
[...]

Je leest m'n post volgens mij niet helemaal goed.
(ik zeg niet dat een smg conventioneel is en ik zeg dat een f1 bak op een ander technisch principe schakelt)

[...]
Je zegt toch echt dit:
In die laatste zin zeg je toch echt dat een smg andere techniek is dan een sequentiële handbak, of ben ik nou gek? :?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mr_petit schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Nu heb je het over de techniek erachter. De user experience in een F1 auto is gewoon hetzelfde als een automaat met flippers in een normale auto. Er is geen koppelingspedaal aanwezig. Het zinnetje "ik wil een handbak want dat is sportiever" is, wat mij betreft, ouderwets. Tegenwoordig racen ze zonder koppelingspedaal en flippers. En okk met een normale handbak moet je terug schakelen om in de juiste powerband te zitten. Of terugschakelen voor een bocht. Met de automaten van tegenwoordig gaat dat allemaal veel sneller en kan je ook van te voren het juiste verzet klaarzetten.

Maar dit is puur mijn eigen mening. ;) En ja, ik heb tonnen gereden in zowel manuals als automatic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen de flippers in de F1 kwamen had je nog een koppelingspedaal. Gebruikte je voor het wegrijden. Schakelen zonder koppeling maar met ontstekingsonderbreking.

@mr_petit: dát is precies het gevoel wat een M3 naar de straat zou moeten brengen.

Voor wie een ontaard snelle drie wil, mag BMW een M350d en/of een 345iM bouwen. Zoals je bijvoorbeeld ook de 135iM, M550xD of X6M hebt. Of bij de concurrent een RS4.

Voor mij moet een M3 zoiets zijn als een F288GTO. Of een 911 GT3RS. Straatlegaal Le Mans materiaal. Carbon remmen, instelbare settings voor traction control, ABS, rembalans, zover als je binnen de wet mag gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door t_captain op 19-07-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:12:
[...]

Tegenwoordig racen ze zonder koppelingspedaal en flippers.
over welke klasse heb je het nu precies? waar er dus volautomatisch geschakeld wordt?

Nu heb ik nog nooit in een f1 auto gezeten, maar ik denk dat de user experience daarvan met echt niets zal te vergelijken zijn.
Bijna hetzelfde om te zeggen dat "het bestelbusje ook 4 wielen heeft net als een formule 1 auto, dus is de user experience ook hetzelfde."

Elke vorm van versnellingsbak heeft z'n eigen feel omdat ze technisch allemaal anders zijn. Als je gevoel ophoudt bij 'je moet op een knopje drukken' of je moet een pookje bewegen' dan heb je geen gevoel voor aandrijflijnen.
Of iets een koppeling heeft of een koppelomvormer is bijv. al een heel groot verschil.
En verschil dubbele koppeling of enkele koppeling natuurlijk.
Wat ook vaak vergeten wordt is dat bijv automaat bijna 40kg zwaarder is dan een handbak en een deel daarvan zit ook nog in roterende massa.
Dus veel mensen zien als verschil een knopje of een pookje, en daar zal het dan volgens hun dan ook wel bij blijven. Leken in mijn ogen, maar goed iedereen mag voor zichzelf uitmaken waar hij/zij het verschil legt.
t_captain schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:16:
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen de flippers in de F1 kwamen had je nog een koppelingspedaal.
Een F1 heeft idd gewoon een koppelingspedaal, maar die zit aan het stuur (hendel).
Die is idd nodig als de auto stil moet staan, want het is een sequentiele bak met schakelrol.
Schakelen kan koppelingsvrij want de bak is ongesynchroniseerd (dus wordt alleen de ontsteking onderbroken), maar stilstaan kan natuurlijk niet zonder koppeling. Er zit geen koppelomvormer in oid.

[ Voor 59% gewijzigd door mr_petit op 19-07-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Handmatig schakelen is op de keper beschouwd ook sportiever want meer lichaamsbeweging :P
Zelf vind ik een goede handbak veel leuker dan een automaat. Alleen vind ik de handbakken van de enkele recente BMW's die ik de laatste jaren heb gereden niet echt top, en aangezien mijn volgende auto een BMW moet worden ('moet' als in merkenbeleid is zo uitgekleed dat het nog de enige fatsoenlijke optie is) wordt het lastig kiezen, ook omdat ze ongeveer de beste automaten hebben. De recente handgeschakelde BMW's die ik heb gereden waren allemaal benzine, zijn de handbakken van de diesels beter? (lees: ze trillen niet als een gek?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:11:
[...]

Je zegt toch echt dit:

[...]

In die laatste zin zeg je toch echt dat een smg andere techniek is dan een sequentiële handbak, of ben ik nou gek? :?
Kijk ff wie ik quotte,
Vraagstelling: "Want in de F1 rijden ze ook met een handbak? ;)"
antwoord: "Ja, sequentiele handbak afaik." (dus een handbak, maar sequentieel)
Volgende zin, slaande op eerdere zin: "Komt technisch nog het meest overeen met een versnellingsbak van een motorfiets (dus volgens mij hebben al die bakken een schakelrol)."

Toelichting op die zin (dus het feit dat ze het meest overeenkomen met een motorfietsbak vanwege de schakelrol):
"Dus andere techniek dan een conventionele automaat, dsg/dct of smg."

Kortom een sequentiele versnellingsbak met schakelrol werkt anders dan conventionele automaat (koppelomvormer en planeetstelsels met individuele natte koppelingen, anders dan dsg/dct (dubbele koppeling gerobotiseerde handbak) of smg (enkele koppeling gerobotiseerde handbak)

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 19-07-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol. Leuke discussie ;). Maar een consumenten automaat met ippers aan het stuur daar kan ik heel sportief mee rijden.

Op mijn racer (motor) zit ook een quickshifter om koppelingsvrij op te kunnen schakelen. (Omlaag moet helaas wel met koppeling). Dit is veel sportiever dan als ik de koppeling er ook nog bij moet gebruiken. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:41:

Op mijn racer (motor) zit ook een quickshifter om koppelingsvrij op te kunnen schakelen. (Omlaag moet helaas wel met koppeling). Dit is veel sportiever dan als ik de koppeling er ook nog bij moet gebruiken. Just my 2 cents.
En dat is wat t_captain ook wil, en daarvoor moet ie naar quaife, met ongeveer 10 mille.

Maar ehhhh welke raceklasse had je het nou over waarbij flippervrij geraced wordt en zonder koppelingspedaal?

Dat je heel sportief kan rijden met consumentenautomaat met flippers is mooi, maar ff afhankelijk over welke automaat je het specifiek hebt is ie dus wel een stuk zwaarder.
Probeer maar eens 40kg gewicht te besparen. Dat valt tegen hoor. En is al de helft van een extra passagier en dat is iets wat ik iig zeer goed merk. evenals of er een koppelomvormer zit. Daar heb je tot de lockup toch minder feedback van.
Maar goed, sportief rijden is natuurlijk een heel rekbaar begrip.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 19-07-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vrouwlief heeft flippers op de DSG. Vind het niet goed passen bij een stuurwiel dat >1 omwenteling van links naar rechts maakt. User interface beslommeringen: moeten de flippers meedraaien met het stuur? Of liever (zoals bij de VW op de stuurkolom vast)? Als je je stuur 180 graden draait, moeten de twee flippers van betekenis wisselen? :)

Doe mij maar zo'n Quaife o.i.d. voor een uitgesproken sportieve auto, een goede automaat met koppelomvormer voor een luxe auto, of anders maar zo'n ouderwetse H-grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Abbadon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:38:
(lees: ze trillen niet als een gek?)
Oh neen :D , ik had een F20 pre-LCI, overlaatst een F31 Pre LCI mee, allemaal vrolijke trillers! Allemaal diesels ook trouwens, die F20 was een 116d Non-EDE, dus 20 met ECU, die F31 was een 318d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:41:
Lol. Leuke discussie ;). Maar een consumenten automaat met ippers aan het stuur daar kan ik heel sportief mee rijden.

Ja, als ik datzelfde in n auto kon krijgen, zou ik er erg blij van worden ;)

Denk alleen, gezien de lasten bij n auto erg anders zijn dan bij n motor, dat het spul relatief snel stuk zou gaan.

Overigens, het is vooral de koppelomvormer die ik vervelend vind in de automaat: Het indirecte gevoel. Dubbele koppeling automaat zou ik nog wel willen proberen, maar is nu nog te duur wat mij betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door noes op 20-07-2016 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
HyperBart schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:54:
[...]

Oh neen :D , ik had een F20 pre-LCI, overlaatst een F31 Pre LCI mee, allemaal vrolijke trillers! Allemaal diesels ook trouwens, die F20 was een 116d Non-EDE, dus 20 met ECU, die F31 was een 318d.
De nieuwe diesels van BMW trillen er inderdaad lekker op los. De oude M47 trilde veel minder dan de N47. Sowieso de handbak van BMW niet echt geweldig. Schakelt hakerig en van 1 naar 2 gaat ook niet echt vloeiend.

Aan de andere kant vind ik de automaat ook pas echt goed bij de F30 serie. Daarvoor is de standaard automaat redelijk maar wel met de nadelen van een automaat duidelijk aanwezig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

MrFl0ppY schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:29:
[...]

De nieuwe diesels van BMW trillen er inderdaad lekker op los. De oude M47 trilde veel minder dan de N47. Sowieso de handbak van BMW niet echt geweldig. Schakelt hakerig en van 1 naar 2 gaat ook niet echt vloeiend.

Aan de andere kant vind ik de automaat ook pas echt goed bij de F30 serie. Daarvoor is de standaard automaat redelijk maar wel met de nadelen van een automaat duidelijk aanwezig.
Wat is het grote nadeel van de GA6HP19Z (wat in de E90 ligt)? Sinds ik de automaat en differentieel heb laten spoelen i.c.m. software update (inmiddels 2x) heb ik geen enkel verschil gemerkt met de nieuwere BMW's. Ik heb een M550D (2012), 528i (2013) 340i (2015) en 320i (2013) gehad. De diesels schakelen bokkeriger dan de benzinemodellen.

Ik heb wat Amerikaanse bakken gereden en een Fransoos (Renault Megane) en dat is WEL een wereld van verschil. De Amerikanen zijn sloom en de Fransman 'hakkelde'.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 20-07-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mr_petit schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:49:
[...]

Maar ehhhh welke raceklasse had je het nou over waarbij flippervrij geraced wordt en zonder koppelingspedaal?
Ik denk dat ik het verkeerd getikt heb of jij mij verkeerd begrepen ;) Geen pedaal, wel flippers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Handmatig schakelen is op de keper beschouwd ook sportiever want meer lichaamsbeweging :P
Zelf vind ik een goede handbak veel leuker dan een automaat. Alleen vind ik de handbakken van de enkele recente BMW's die ik de laatste jaren heb gereden niet echt top, en aangezien mijn volgende auto een BMW moet worden ('moet' als in merkenbeleid is zo uitgekleed dat het nog de enige fatsoenlijke optie is) wordt het lastig kiezen, ook omdat ze ongeveer de beste automaten hebben. De recente handgeschakelde BMW's die ik heb gereden waren allemaal benzine, zijn de handbakken van de diesels beter? (lees: ze trillen niet als een gek?)
6-cylinder kopen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Toen ik op zoek was naar f20 modellen had ik met verschillende motoren gereden en wat mij opvalt is dat juist diesels stevig trilt tegenover benzine zoals mijne huidge trilt amper tot niks.

[ Voor 52% gewijzigd door royalt123 op 20-07-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Hmmm, dan toch maar eens een recente combinatie diesel en handbak uitproberen, stemt iig weinig hoopvol 8)7. Vind dat getril in de bak en pook nml. erg onrustig. En idd, niet elk verzet is even vloeiend in te leggen.
Als het kon :P Vast door mijn leeftijd, maar BMW's zijn voor mij 6-in-lijns met een kartgevoel in het stuur, dat zijn ze altijd geweest. Echter, de 6-cilinders zijn tegenwoordig de onbetaalbare topmodellen en het kartgevoel is in geen velden of wegen meer te bekennen.
Maar ik doelde met de trillingen niet op de motor maar op de pook (kan zijn dat het samenhangt vanwege de klassieke constructie van lengterichting geplaatse motor met daarachter de bak en daar bijna bovenop direct de pook, dit in tegenstelling tot veel andere auto's).

Wel, het is geen directe afknapper maar kan er wel voor zorgen dat ik toch de 20e eeuw ga verlaten en het koppelingspedaal vaarwel zeg (ik verdenk BMW er dan ook van dat dit een vooropgezet verkoopplan is!!!)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:54

f.h

Ik ben al bekend met het updaten van mijn CIC-navigatie (na aanschaf van mijn E81 direct zelf van 2012 naar 2016-2 gegaan).

Het enige wat ik nog niet precies weet is wat (ongeveer) de release cyclus is van BMW. Iemand hier die me dat kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

2x per jaar dacht ik. De 2016-II geeft aan dat je dus de versie hebt voor de 2e helft van het jaar.

Net als met tijdschriften waar je nu het augustus-nummer kan kopen loopt de nummering iets voor..

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 20-07-2016 21:51 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46

Tomatoman

Fulltime prutser

f.h schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:39:
Ik ben al bekend met het updaten van mijn CIC-navigatie (na aanschaf van mijn E81 direct zelf van 2012 naar 2016-2 gegaan).

Het enige wat ik nog niet precies weet is wat (ongeveer) de release cyclus is van BMW. Iemand hier die me dat kan vertellen?
Twee keer per jaar. De meest recente update 2016-2 is volgens mij in juni verschenen en volgens mij loopt de informatie op de kaarten altijd ongeveer een half jaar achter op het moment van verschijnen. De A4 Delft-Schiedam is rond Kerst 2015 opengesteld en staat er nu nog niet op.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die updates gaan tegenwoordig toch OTA? Dan is 6 maanden een lange release cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:54

f.h

bombadil schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:51:
2x per jaar dacht ik. De 2016-II geeft aan dat je dus de versie hebt voor de 2e helft van het jaar.

Net als met tijdschriften waar je nu het augustus-nummer kan kopen loopt de nummering iets voor..
Dat vermoeden had ik inderdaad ook ja. Maar gebaseerd op het feit dat 2016-2 in ieder geval in (en dus mogelijk nog eerder) april al beschikbaar was zou je denken dat 2017-1 (?) nog ergens dit jaar beschikbaar zou moeten worden.
Tomatoman schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Twee keer per jaar. De meest recente update 2016-2 is volgens mij in juni verschenen en volgens mij loopt de informatie op de kaarten altijd ongeveer een half jaar achter op het moment van verschijnen. De A4 Delft-Schiedam is rond Kerst 2015 opengesteld en staat er nu nog niet op.
Ik heb 2016-2 er begin april opgezet. Maar kon niet achterhalen wanneer die precies uitgegeven was.
t_captain schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:59:
Die updates gaan tegenwoordig toch OTA? Dan is 6 maanden een lange release cycle.
Geen idee precies, maar bij de CIC in ieder geval nog niet (en voor zover ik weet de NBT ook niet). Dat is nog steeds (als je de officiële weg neemt dan ;) ) voor €120,- een paar usb stickjes kopen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
USB sticks zijn zó 2005. En dan stop je ze in een auto met een geplande EOL rond 2030. Voor een IT specialist is dat een beetje vreemd.

Je moet een auto bouwen om mee te kunnen gaan met de tijd. Dat betekent bij introductie voorlopen. Zoals de PS3 bij introductie ook 30x zo snel was als de CPU van een toenmalige PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het nieuwe systeem kan het voortaan wel OTA. Weet zo niet of je daarvoor een bepaalde service moet afnemen.
Typhone schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:34:
[...]

Wat is het grote nadeel van de GA6HP19Z (wat in de E90 ligt)? Sinds ik de automaat en differentieel heb laten spoelen i.c.m. software update (inmiddels 2x) heb ik geen enkel verschil gemerkt met de nieuwere BMW's. Ik heb een M550D (2012), 528i (2013) 340i (2015) en 320i (2013) gehad. De diesels schakelen bokkeriger dan de benzinemodellen.

Ik heb wat Amerikaanse bakken gereden en een Fransoos (Renault Megane) en dat is WEL een wereld van verschil. De Amerikanen zijn sloom en de Fransman 'hakkelde'.
Het zijn zeker geen slechte automaten maar dan heb ik het over; pas terugschakelen nadat je gas geeft met kleine vertraging en meer verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Typische tekortkoming van een automaat: opschakelen voor een bocht. Je rijdt immers met een kleine throttle/rpm verhouding.

Ik meen dat BMW al heeft geexperimenteerd met een GPS-gearbox koppeling om dit tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik moet zeggen dat ik met sportief rijden eigenlijk weinig problemen heb met mijn automaat.

Toen ik dit weekend moest filerijden (hallo waalbrug nijmegen met de vierdaagse) was ik toch wel erg blij met de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

MrFl0ppY schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:13:
Het nieuwe systeem kan het voortaan wel OTA. Weet zo niet of je daarvoor een bepaalde service moet afnemen.

[...]

Het zijn zeker geen slechte automaten maar dan heb ik het over; pas terugschakelen nadat je gas geeft met kleine vertraging en meer verbruik.
Dat probleem had ik ook maar lag niet aan de automaat maar aan de ECU :). Ik had als ik hem stationair in de N had staan en ik drukte het pedaal vol in een vertraging van 0.5s ofzo. Dat was direct verholpen toen ik een update kreeg. Sindsdien reageert alles direct tenzij je 80km/h rijdt en de kickdown inschakelt. Dan kun je beter in de D/S sportstand rijden. De nieuwere zijn met name in de stad wel echt een verbetering. Die 8-traps automaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
418O2 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:49:
Ik moet zeggen dat ik met sportief rijden eigenlijk weinig problemen heb met mijn automaat.
Schakel je met de hand terug voor een bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
t_captain schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Schakel je met de hand terug voor een bocht?
Nee. Maar ik ben misschien ook gewoon anders gaan rijden. Komt ook deels door het motorrijden, vind hard rijden in de auto niet meer zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Hard rijden en sportief een bochtje pakken is niet hetzelfde.
De automaat in de E46 330i erger ik mij vaak genoeg aan. Als ik 'm handmatig bedien gaat het stukken leuker.

Wat betreft trillen: in december heb ik de koppeling en tweemassa vliegwiel (en bakolie, iets dunner) laten vervangen op de e90 318d bij 186.000km. Sindsdien trilt deze een stuk minder, maar het blijft een dieselmotor :p.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:40
Al een tijdje aan het speuren naar een leuke set voor onder mijn E90. Ik ben verliefd op styling 193M :9~ en heb een tweedehands set het oog. Zouden deze zonder problemen passen?

Volgens deze site wel, maar blijkbaar moet je voorzichtig zijn met de ET waarde?

Gaat om 225/40/18 vooraan en 255/35/18 achteraan, maar de banden zijn wel vrij versleten.

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 21-07-2016 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

t_captain schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:26:
Typische tekortkoming van een automaat: opschakelen voor een bocht. Je rijdt immers met een kleine throttle/rpm verhouding.

Ik meen dat BMW al heeft geexperimenteerd met een GPS-gearbox koppeling om dit tegen te gaan.
De G11/12 heeft dat idd :) "Navigation-data-based shift strategy"

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 21-07-2016 16:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eigenlijk vreemd dat ze dit debuteren op de 7.

Het lijkt me bij uitstek een feature voor de wat sportievere modellen. Een debuut op de 6-serie en de wat duurdere modellen in de 4-serie lijkt me logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

t_captain schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:56:

Het lijkt me bij uitstek een feature voor de wat sportievere modellen. Een debuut op de 6-serie en de wat duurdere modellen in de 4-serie lijkt me logischer.
De 7-serie is de zogenaamde Innovationsträger. Net als de S-klasse bij MB, daar komen alle nieuwe snufjes op die later naar opvolgers van andere modellen doorstromen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
SanderH_ schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:19:
Al een tijdje aan het speuren naar een leuke set voor onder mijn E90. Ik ben verliefd op styling 193M :9~ en heb een tweedehands set het oog. Zouden deze zonder problemen passen?

Volgens deze site wel, maar blijkbaar moet je voorzichtig zijn met de ET waarde?

Gaat om 225/40/18 vooraan en 255/35/18 achteraan, maar de banden zijn wel vrij versleten.
Volgens http://felgenkatalog.auto-treff.com/ betreft het een breedset met een ET van 34/37, geleverd voor de E90. Dat moet dus wel passen ;).
http://www.realoem.com/ meldt ook dat ze onder mijn E90 zouden passen.

Je hoort inderdaad niet al te veel af te wijken van de opgegeven ET waarden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

t_captain schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:56:

Het is ook comfortabeler dan halverwege in een bocht eerst nog schakelen als je accelereren gaat. Vanuit die zienswijze logisch te verklaren op t topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Raymond P schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:50:
Hard rijden en sportief een bochtje pakken is niet hetzelfde.
De automaat in de E46 330i erger ik mij vaak genoeg aan. Als ik 'm handmatig bedien gaat het stukken leuker.
Dat wel, maar het zuipt ook nog een stuk meer omdat ik veel later schakel dan de automaat zou doen... :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
SanderH_ schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:19:

Deze passen zonder problemen. Ze zijn juist voor de E90 serie uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Dat zuipen heb ik inmiddels voor lief genomen.

Zojuist de 200.000 weer eens gepasseerd.
En gevierd met een polish van de motorkap:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7mLmpW.jpg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Even een x-post uit de HK

Afgelopen vrijdag/zaterdag was ik met m'n din een nachtje slapen in een wel heel leuk kasteeltje. Daar moest de cabrio dus even poseren.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8645/27882259744_f43f6169fb_h.jpgP1040423 by Deepbass 909, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8787/28420833181_103dde46d1_h.jpgP1040422 by Deepbass 909, on Flickr

Jammer genoeg was het tussen 11.00 en 12.00 uur nog er bewolkt bij Roermond... Aan de andere kant, nu kan je niet zien dat hij eigenlijk niet schoon was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Raymond P schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:22:
Dat zuipen heb ik inmiddels voor lief genomen.
Ik ook hoor, zuinig gaat ie nooit worden..
Zojuist de 200.000 weer eens gepasseerd.
En gevierd met een polish van de motorkap:

[afbeelding]
Strak d:)b Zoek ook nog iemand in de buurt met zo'n ding. Of misschien maar samen met een vriend van me aanschaffen, heeft net een nieuwe auto gekocht en wil 'm dit keer toch wel netjes houden.
Er kwam vanavond ook nog even een M6 langs het terras knallen.. Die stond duidelijk in sportstand want hij rochelde lekker in de uitlaat bij het afremmen :) Mooi spul

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 24-07-2016 00:16 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Gisteren de kleppendekselpakking aangepakt. Dat mocht wel weer eens. Het was meer plastic dan rubber.

Het werk an sich viel me nog alleszins mee :) Een klusboer had het waarschijnlijk sneller gedaan, maar ja, je moet toch ergens zelf beginnen ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:04
Waarschijnlijk heb je er wel wat van geleerd en een heel beroerd klusje is het ook niet dacht ik. Geeft je wel meer voldoening als het gelukt is dan wanneer een klusboer het had gedaan.

Vorige week zondag met een aantal M-modellen afgesproken een meet/fotoshoot te doen. Helaas zijn er een aantal naar Syndikat Asphaltfieber geweest waardoor er maar drie verschillende modellen waren. Dit mocht de pret niet drukken, want ze waren stuk voor stuk een plaatje om te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/i57p6d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ndlx0w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9a3hjd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2196zhe.jpg

Ik heb wat zitten mughappen de heenreis (200 km), waardoor de voorkant er niet helemaal schoon meer uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:48:
[...]

De G11/12 heeft dat idd :) "Navigation-data-based shift strategy"
Ik zou graag de cruise-control die reageert op de navigatie en op eerder gereden stukken. Bij een scherpe bocht of helling remt hij toch voelbaar een beetje af. Terwijl de auto na een tijdje (als je er al eerder bent geweest) echt zou moeten weten dat dit heuveltje er zit.

Volgende stap is de data uit andere BMW trekken zodat dit ook werkt op stukken waar je nooit geweest bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BlackthunderAwf schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:38:
Waarschijnlijk heb je er wel wat van geleerd en een heel beroerd klusje is het ook niet dacht ik. Geeft je wel meer voldoening als het gelukt is dan wanneer een klusboer het had gedaan.
Afhankelijk van het type motor is het vooral veel werk. Bij mijn 6 cilinder zijn het iets van 40 bouten en moertjes in totaal die los moeten. Allemaal makkelijk, maar het is gewoon verdomde veel...
Vorige week zondag met een aantal M-modellen afgesproken een meet/fotoshoot te doen. Helaas zijn er een aantal naar Syndikat Asphaltfieber geweest waardoor er maar drie verschillende modellen waren. Dit mocht de pret niet drukken, want ze waren stuk voor stuk een plaatje om te zien:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb wat zitten mughappen de heenreis (200 km), waardoor de voorkant er niet helemaal schoon meer uit zag.
Nice, wat stond er allemaal? Ik zie vooral E39's, E36, E46 en een Z3.

PS, de url die je als watermerk hebt, werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Afhankelijk van het type motor is het vooral veel werk. Bij mijn 6 cilinder zijn het iets van 40 bouten en moertjes in totaal die los moeten. Allemaal makkelijk, maar het is gewoon verdomde veel...
328, dus ook 6-cylinder. 4 voor de enginecovers,15 voor de valvecover, 2 per bobine plus 3 kleinere voor de massadraden. 34 in totaal, dus je zat er niet ver vandaan met 40 :) Veel werk inderdaad en de achterste zijn niet helemaal lekker bereikbaar (wat ook slecht voor m'n rug was, heb ik gemerkt :X)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:04
deepbass909 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:24:

Nice, wat stond er allemaal? Ik zie vooral E39's, E36, E46 en een Z3.

PS, de url die je als watermerk hebt, werkt niet...
Op de Z3 na, heb je het goed gezien. Er waren helaas maar drie modellen.

Het zijn niet mijn eigen foto's, maar van iemand die mee was. Overigens staan de foto's ook niet op zijn website (www.schaeferfotografie.nl) maar op zijn flickr-account. Ik heb wel een linkje naar 159 foto's, als je die wilt hebben moet je mij even een PB'tje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Theimon schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:09:
[...]

328, dus ook 6-cylinder. 4 voor de enginecovers,15 voor de valvecover, 2 per bobine plus 3 kleinere voor de massadraden. 34 in totaal, dus je zat er niet ver vandaan met 40 :) Veel werk inderdaad en de achterste zijn niet helemaal lekker bereikbaar (wat ook slecht voor m'n rug was, heb ik gemerkt :X)
Ik wist even niet meer hoeveel er op het deksel zelf zaten, vandaar m'n iets te hoge gok van 40 ;) Na de zomer staat er een vergelijkbare klus op de planning, maar dan aan de onderzijde. Het carter zit met 21 boutjes vast, samen met de rest dat los moet, ga je ook richting 30 à 40 bouten en moeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Man man man, Bmw martinistad is echt een slechte Toko. Mijn vriendin heeft er meer dan een uur gezeten voordat ze door hadden dat de nieuwe sleutel niet goed was, de startonderbrekerchip werkte niet. Nu moet er een nieuwe worden besteld.

En ze gaven haar ook het gevoel dat ze maar lastig was. 170 euro betalen voor een sleutel en dan zo afgescheept worden, matig.

Gelukkig zit er voor letterlijk alle andere klussen een specialist vlakbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Ik reed met alle plezier door naar Zwolle om die toko te mogen overslaan voor onderhoud aan mijn auto. Zegt genoeg toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JottemJ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:21:
Ik reed met alle plezier door naar Zwolle om die toko te mogen overslaan voor onderhoud aan mijn auto. Zegt genoeg toch? ;)
Ja Maja, ik dacht een sleutel, dat moet wel lukken toch.

2 augustus naar auto Marinus. Als het goed is, is dat een echte vakidioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
JottemJ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:21:
Ik ook. Met mijn vorige auto (e92 335i) reed ik graag vanuit Groningen naar Zwolle voor onderhoud bij (toen nog) Oolbekkink ipv MartinistadBMW... Rotbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toch echt bespottelijk dat het uithangbord van zo'n mooi merk, zo verschrikkelijk slecht wordt gerepresenteerd in het noorden.

Ik dacht dat het misschien te maken had met dat we met een oude auto komen, maar dat is het niet eens.

Heb vanavond wel nieuwe toetsen in de sleutel gezet, die is weer als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/GwZs9yzzYpg/maxresdefault.jpg

Dat idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
Met Dijker in Pekela heb ik wel goede ervaringen.

Weet iemand overigens een site waar je een beetje fatsoenlijke info en tips vindt over connected drive, bmw apps, bmw remote en dergelijke?

Mijn F30 uit 2012 heeft veel van die opties maar ik krijg het niet echt aan de praat. De connectie met de usb kabel werkt niet en het is mij bijvoorbeeld onduidelijk of je nu een op de site een premium of standard pakket moet kopen om het allemaal aan de praat te krijgen of dat dat pakket onzin is.
Er zit ook nog per auto en modeljaar verschil tussen wat er mogelijk is, dus zie door bomen het bos niet meer 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door dirkjesdirk op 25-07-2016 23:09 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Update

Ze belde net. Er is ooit een andere startonderbreker in gekomen en daardoor werkt de nieuwe sleutel niet. volgens martinistad is een nieuwe met sloten 1500 euro.

Volgens de specialist kan je een blanco ews kopen en die programmeren op dit chassis en ben je 200 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Och, is maar een klein verschil..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
418O2 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:21:
Update

Ze belde net. Er is ooit een andere startonderbreker in gekomen en daardoor werkt de nieuwe sleutel niet. volgens martinistad is een nieuwe met sloten 1500 euro.

Volgens de specialist kan je een blanco ews kopen en die programmeren op dit chassis en ben je 200 kwijt.
Holy shit, €1500 op een e39 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:21:
Update

Verschil is alleen dat de BMW-versie, vanwege begrijpelijke policy's, geprogrammeerd en wel uit München (of waar het depot precies staat) komt, en direct werkt op de ECU. Zo'n blanke EWS moet nog volledig gesynchroniseerd worden e.d. en dat zijn werkzaamheden die de dealer officieel niet kan uitvoeren (dat deel in de software is voor dealers afgeschermd).

Neemt niet weg dat ik ook voor de €200 optie zou gaan.

Overigens kan een goede specialist met Inpa wel nieuwe sleutels koppelen, vraag is alleen of de communicatie goed opgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Ik heb met mijn E46 compact de volgende ergernis:

Vanwege een aanrijding bijna een jaar geleden is de linker koplamp vervangen. Maar nu is van de rechter koplamp de xenon lens dof geworden waardoor de licht opbrengst nogal verschilt. Bolletjes zijn allebei vorig jaar tegelijk vervangen dus die zijn het niet. Je ziet echt dat de lens dof is geworden. Alleen om bij een compact bij de koplamp te komen mag ik de bumper gaan demonteren. Ook is de koplamp gesealed dus als je die al open krijgt wordt het nog leuk om hem weer dicht te krijgen.

Iemand hier eerder last van gehad? Had ik nou maar een coupé genomen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Die dofheid zit van buiten. Dus je kan proberen de koplamp in-situ te polijsten. Er zijn zat youtubefilmpjes te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
wheez50 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:48:
Die dofheid zit van buiten. Dus je kan proberen de koplamp in-situ te polijsten. Er zijn zat youtubefilmpjes te vinden :)
Het is niet de buitenkant maar de lens van de projector. Heb ze juist de buitenkant laten polijsten om dat verschil niet te krijgen.

Hier een topic van bimmerportal: http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=5358. Ik zit dus alleen met het probleem dat ik veel werk moet verrichten om bij die lens te komen.

[ Voor 21% gewijzigd door SgtPoen op 27-07-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

wheez50 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:48:
Ook van binnen wordt een koplamp dof. Niet door aantasting van het glas, maar door condens en olie-aanslag. Dat geeft een wittige waas op de lens en reflector. In sommige gevallen kan je de unit openen en voorzichtig de reflector en lens oppoetsen tot ze weer helder zijn. Maar bij gesealde units is dat zo goed als onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:16:
[...]

Ook van binnen wordt een koplamp dof. Niet door aantasting van het glas, maar door condens en olie-aanslag. Dat geeft een wittige waas op de lens en reflector. In sommige gevallen kan je de unit openen en voorzichtig de reflector en lens oppoetsen tot ze weer helder zijn. Maar bij gesealde units is dat zo goed als onmogelijk...
Ik denk dat ik me er ook maar bij neer moet leggen, teveel moeite om hem even schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SgtPoen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat ik me er ook maar bij neer moet leggen, teveel moeite om hem even schoon te maken.
Ik heb het bij m'n projectors in de de Cabrio wel gedaan, maar daarvan kan je de voorste lenzen ook makkelijk loshalen. En zelfs dan is het een lastige klus.

Ik heb het momenteel met de mistlampen:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7406/27059603001_82009fb2b8_h.jpg20151213_152510 by Deepbass 909, on Flickr
Een halfjaar terug is de linker gesneuveld en is er een nieuwe lamp ingekomen. Nu is links helder en rechts wittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:55:
[...]

Ik heb het bij m'n projectors in de de Cabrio wel gedaan, maar daarvan kan je de voorste lenzen ook makkelijk loshalen. En zelfs dan is het een lastige klus.

Ik heb het momenteel met de mistlampen:
[afbeelding]20151213_152510 by Deepbass 909, on Flickr
Een halfjaar terug is de linker gesneuveld en is er een nieuwe lamp ingekomen. Nu is links helder en rechts wittig.
Ja dan is het al een stuk makkelijker :) . Alleen heb ik nu eerst een ander klusje te doen, namelijk de oliefilterhuis pakking. Ik had de laatste tijd al dat ik olie moet bijvullen, elke keer kleine beetjes 0.5L. Want nu dat de niveau sensor het weer doet hoef ik zelf niet elke keer te kijken. Maar ik ben net even met een kleine camera wat wezen kijken of er op de bekende plekken olie lag. Toen ik hem net achter het oliefilter naar beneden stak werd ik begroet met dit tafereel: Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/4tnmwoj11/DSC_1519.jpg

Dit kan volgens mij alleen maar het lekken van het oliefilterhuis zijn? Als ik op internet kijken hebben ze het over een soort wafel achtig patroon waar dan olie in ligt. Daar lijkt mij dit op. Vanmiddag maar even langs de materialen boer om de pakking te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SgtPoen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:34:
[...]

Ja dan is het al een stuk makkelijker :) . Alleen heb ik nu eerst een ander klusje te doen, namelijk de oliefilterhuis pakking. Ik had de laatste tijd al dat ik olie moet bijvullen, elke keer kleine beetjes 0.5L. Want nu dat de niveau sensor het weer doet hoef ik zelf niet elke keer te kijken. Maar ik ben net even met een kleine camera wat wezen kijken of er op de bekende plekken olie lag. Toen ik hem net achter het oliefilter naar beneden stak werd ik begroet met dit tafereel: [afbeelding]

Dit kan volgens mij alleen maar het lekken van het oliefilterhuis zijn? Als ik op internet kijken hebben ze het over een soort wafel achtig patroon waar dan olie in ligt. Daar lijkt mij dit op. Vanmiddag maar even langs de materialen boer om de pakking te bestellen.
Moeilijk te zeggen aan de hand van je foto, maar oliefilterhuis is wel één van de plekken waar vaak olie lekt. De oliedruk is daar maximaal.
Ik zie het bij mijn cabrio vooral omdat er direct achter het oliefilterhuis een waaiervormige natte plek zat, die bij het filterhuis het smalst was en naar achteren toe bredere. Bij een dergelijke tekening weet je gewoon dat het filterhuis de bron van de lekkage is.

Op zich is vervangen niet moeilijk, je moet alleen wel het één en ander demonteren (dynamo, servo) voor je erbij kan.

Een tip die ik voor mijn motorblok kreeg, was om de fabrieksspecificatie van het aanhaalmoment van de bouten van het huis (22 Nm) niet aan te houden, maar de bouten aan te trekken tot 28 Nm. Te strak geeft risico op breuk van het filterhuis of strippen van de schroefdraad in het aluminium blok, maar bij te weinig kan de olie onder de pakking door geperst worden. Bovendien is het een contactafdichting (metaal op metaal) met een rubber pakking die in een groef ligt. Je wilt daarom wel dat alle bouten even strak zitten. Natrekken met een momentsleutel is daarom sterk aan te raden. Hou er wel rekening mee dat een gemiddelde 1/2" momentsleutel hier niet voor geschikt is, daarvoor is het benodigde aanhaalmoment veel te laag. Dit gaat alleen met een 3/8".

Maak voor montage wel even de contactoppervlakken goed schoon en hou er rekening mee dat zodra je het filterhuis los haalt, er altijd olie uit loopt, zelfs als er geen filter meer inzit en je hebt de olie ruim de tijd gegeven uit te zakken. Dus zorg voor een opvangbak onder de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Moeilijk te zeggen aan de hand van je foto, maar oliefilterhuis is wel één van de plekken waar vaak olie lekt. De oliedruk is daar maximaal.
Ik zie het bij mijn cabrio vooral omdat er direct achter het oliefilterhuis een waaiervormige natte plek zat, die bij het filterhuis het smalst was en naar achteren toe bredere. Bij een dergelijke tekening weet je gewoon dat het filterhuis de bron van de lekkage is.

Op zich is vervangen niet moeilijk, je moet alleen wel het één en ander demonteren (dynamo, servo) voor je erbij kan.

Een tip die ik voor mijn motorblok kreeg, was om de fabrieksspecificatie van het aanhaalmoment van de bouten van het huis (22 Nm) niet aan te houden, maar de bouten aan te trekken tot 28 Nm. Te strak geeft risico op breuk van het filterhuis of strippen van de schroefdraad in het aluminium blok, maar bij te weinig kan de olie onder de pakking door geperst worden. Bovendien is het een contactafdichting (metaal op metaal) met een rubber pakking die in een groef ligt. Je wilt daarom wel dat alle bouten even strak zitten. Natrekken met een momentsleutel is daarom sterk aan te raden. Hou er wel rekening mee dat een gemiddelde 1/2" momentsleutel hier niet voor geschikt is, daarvoor is het benodigde aanhaalmoment veel te laag. Dit gaat alleen met een 3/8".

Maak voor montage wel even de contactoppervlakken goed schoon en hou er rekening mee dat zodra je het filterhuis los haalt, er altijd olie uit loopt, zelfs als er geen filter meer inzit en je hebt de olie ruim de tijd gegeven uit te zakken. Dus zorg voor een opvangbak onder de auto.
Ik had al wat DIY's doorgelezen en ik heb hier genoeg momentsleutels dus dat komt wel goed. Verder denk ik vrijwel zeker dat die pakking lek is. Als ik foto's zie van de DIY's is de plek waar ik de foto nam direct naast het oliefilterhuis. Alleen is de lange riem die daar zit lastig los te halen in je eentje. De riemspanner gaat veels te strak. slaat echt nergens op. En er zit zo'n lekkere torq bout in waar je precies druk moet houden anders schiet je eruit. Echt een drama. Maar het moet gebeuren want het olie verbruik is echt veels teveel. Eigenlijk zou ik denken dat er meer aan de hand is want dit kan niet de enige verbruiker zijn. Laatst 2 keer 0,5L bijgevuld op allbei nog geen 1000Km per stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 28-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deepbass909 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:46:
[...]

Verschil is alleen dat de BMW-versie, vanwege begrijpelijke policy's, geprogrammeerd en wel uit München (of waar het depot precies staat) komt, en direct werkt op de ECU. Zo'n blanke EWS moet nog volledig gesynchroniseerd worden e.d. en dat zijn werkzaamheden die de dealer officieel niet kan uitvoeren (dat deel in de software is voor dealers afgeschermd).

Neemt niet weg dat ik ook voor de €200 optie zou gaan.

Overigens kan een goede specialist met Inpa wel nieuwe sleutels koppelen, vraag is alleen of de communicatie goed opgezet kan worden.
Ik zal het even met hem overleggen. Hij kan de startonderbreker van een sleutel toch niet aanpassen? Volgens hem kon hij die EWS wel inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zo, mijn E46 320i staat eindelijk te koop. Hij is zonder problemen door de keuring voor verkoop geraakt :)

Nu hopen dat ik wat normale reacties krijg in een leesbare taal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SgtPoen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Ik had al wat DIY's doorgelezen en ik heb hier genoeg momentsleutels dus dat komt wel goed. Verder denk ik vrijwel zeker dat die pakking lek is. Als ik foto's zie van de DIY's is de plek waar ik de foto nam direct naast het oliefilterhuis. Alleen is de lange riem die daar zit lastig los te halen in je eentje. De riemspanner gaat veels te strak. slaat echt nergens op. En er zit zo'n lekkere torq bout in waar je precies druk moet houden anders schiet je eruit. Echt een drama. Maar het moet gebeuren want het olie verbruik is echt veels teveel. Eigenlijk zou ik denken dat er meer aan de hand is want dit kan niet de enige verbruiker zijn. Laatst 2 keer 0,5L bijgevuld op allbei nog geen 1000Km per stuk.
Je hebt een 6-inlijn, die heeft inderdaad lekker weinig ruimte aan de voorkant voor de riem... Vorige week had ik de dynamo uit de auto, en ik ben haast langer bezig geweest met het terugplaatsen van de riem dan met het uit- en inbouwen van de dynamo :X Overigens scheelt het met de riem heel veel als je vanaf onderen kan werken, dan kan je er net wat lekkerder bij en gaat het een stuk makkelijker.

Met een halve liter per 1000km verwacht ik inderdaad nog wel andere punten. Mijn motorblok is zeiknat aan de onderzijde (druppelt nog net niet :O )
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7191/26853550530_7e308c6ca3_h.jpgP_20140612_104125 by Deepbass 909, on Flickr
En het verbruik is ongeveer een liter per 15.000km, dus haast een factor 10 minder... En ik vind dit eigenlijk al te veel.

Bij mij is het carter de bron, die gaat na de zomer, bij de eerst volgende beurt er daarom ook onderuit voor een nieuwe pakking. Hopelijk zijn dan alle lekken bij mij opgelost (hoewel de stuurbekrachtiging nooit lekvrij zal worden bij een BMW :+ )
418O2 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Ik zal het even met hem overleggen. Hij kan de startonderbreker van een sleutel toch niet aanpassen? Volgens hem kon hij die EWS wel inleren.
Volgens mij heeft de E39 dezelfde EWS-versie als mijn E36 (EWS-II uit m'n hoofd). Daarbij moet in de EWS-module de chip uit de sleutel ingelezen worden en dat is mogelijk met INPA. De EWS uit mijn auto kan tot 10 chips (en dus sleutels) herkennen.

Waar de dealer tegen aan loopt, is dat in de database van BMW AG die 10 codes al aan de auto gekoppeld zijn. Als zij een sleutel nabestellen, dan krijgt die automatisch één van die 10 codes (uiteraard één van de niet eerder gebruikte codes). Die hoeft dus ook niet meer gekoppeld te worden aan de auto. Alleen als je niet meer de originele EWS hebt, dan klopt die database niet meer en loop je tegen jouw probleem aan. De officiële weg is dan een nieuwe EWS uit München die weer match met de database en dat is kostbaar...
Maar als je INPA zelf installeert, dan kies je doorgaans voor de vestiging van BMW waar testen en diagnose worden uitgevoerd, ipv de dealer installatie. Op dat moment krijg je ineens hele leuke opties erbij, zoals het kunnen programmeren van de EWS.

[ Voor 24% gewijzigd door deepbass909 op 28-07-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Mijn M43-blok drinkt nog geen druppel olie tussen de beurten in, maar die schijnt ook niet in een echte BMW te horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Mijn kleppendeksel pakking is een paar maanden oud, net als de Carter ventilatie. Dat er op die plek zoveel olie ligt hoort natuurlijk zowieso niet, dus die oliefilterhuis pakking moet gewoon vervangen worden. Daarna kan ik gaan kijken wat het olie verbruik doet en dan weer verder kijken. Vanmorgen kwamen de nieuwe achterlichten binnen voor de Compact, ziet er zoveel beter uit dan die heldere die erop zaten :X.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/sm5j00haj/DSC_1520.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 28-07-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:52:
Mijn M43-blok drinkt nog geen druppel olie tussen de beurten in, maar die schijnt ook niet in een echte BMW te horen :+
Mijn oude 316i Compact (ook met een M43-blok) had ook nagenoeg 0 verbruik. De M43 was zo slecht nog niet, je moet ze alleen niet warm laten lopen, dat vindt de koppakking namelijk niet zo leuk.
SgtPoen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:25:
Mijn kleppendeksel pakking is een paar maanden oud, net als de Carter ventilatie. Dat er op die plek zoveel olie ligt hoort natuurlijk zowieso niet, dus die oliefilterhuis pakking moet gewoon vervangen worden. Daarna kan ik gaan kijken wat het olie verbruik doet en dan weer verder kijken. Vanmorgen kwamen de nieuwe achterlichten binnen voor de Compact, ziet er zoveel beter uit dan die heldere die erop zaten :X.

[afbeelding]
Je had eerst die heldere "lexus-look" lichten die BMW ook heeft gebruikt? Deze zien er wel netjes uit.

Het is trouwens wel een leuk bommetje, een Compact met 6-inlijn. Ergens wil ik eigenlijk nog wel een E36 323i (170pk op 1100kg met de speelse E30 achteras :9~ ), maar goede beginnen zeldzaam en duur te worden. Als ik na ga hoe leuk de 316i met maar 100pk was, dan moet 170pk met hetzelfde chassis helemaal leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Mijn oude 316i Compact (ook met een M43-blok) had ook nagenoeg 0 verbruik. De M43 was zo slecht nog niet, je moet ze alleen niet warm laten lopen, dat vindt de koppakking namelijk niet zo leuk.

[...]

Je had eerst die heldere "lexus-look" lichten die BMW ook heeft gebruikt? Deze zien er wel netjes uit.

Het is trouwens wel een leuk bommetje, een Compact met 6-inlijn. Ergens wil ik eigenlijk nog wel een E36 323i (170pk op 1100kg met de speelse E30 achteras :9~ ), maar goede beginnen zeldzaam en duur te worden. Als ik na ga hoe leuk de 316i met maar 100pk was, dan moet 170pk met hetzelfde chassis helemaal leuk zijn.
Ja die lexus-look lichten, kon ze niet meer uitstaan. En die compact is een leuke auto hoor. Hoevaak zie je nou een compact 325 met executive pakket. Als je ergens aan komt rijden denkt iedereen eerst daar heb je weer zo'n 316 compact totdat ze het typeplaatje zien :P
Pagina: 1 ... 21 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.