• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51
eggda schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:03:
[...]

Wow dat is 10x zoveel als ik er ooit voor betaald heb
Holy...... idd, ik heb er jaren geleden eens 75 euro voor betaald idd...... nog steeds blij mee.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:34
Flapperbol schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:54:
"Today we’re announcing an important pricing update. Starting July 1, 2026, the price of a new Lifetime Plex Pass will increase to $749.99 USD*."

Bron

..... :|
Voor nieuwkomers zet Plex zichzelf natuurlijk gewoon volledig buiten spel. Qua core functionaliteit is het verschil met Jellyfin steeds kleiner, en al helemaal geen 750 waard. Ook het abonnement model, voor self hosted software, weegt bijzonder slecht.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Functioneel inderdaad niet, maar qua algemene gebruikerservaring doet Plex het imho nog altijd flink beter dan de alternatieven, iig als je Pass hebt.

Dat neemt echter niet weg dat ik Plex al nauwelijks meer kon aanraden bij nieuwkomers, en nu al helemaal niet meer.

Eerder was het nog een geval van goh neem een maand Pass, en kijk of je het goed genoeg vind om lifetime te kopen. €250 verkroppen de meeste mensen al niet en kon ik dus zelden aanraden, €750 gewoon helemaal niet. Om je eigen media, op je eigen server, over je eigen verbinding ergens anders te kijken..

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2026 09:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 15:12

TRaSH

koffie ?

psychodude schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:09:
[...]

Voor nieuwkomers zet Plex zichzelf natuurlijk gewoon volledig buiten spel. Qua core functionaliteit is het verschil met Jellyfin steeds kleiner, en al helemaal geen 750 waard. Ook het abonnement model, voor self hosted software, weegt bijzonder slecht.
Wacht maar: als je meerdere gebruikers hebt met verschillende devices en wat gewoon werkt met Plex totaal niet werkt met JF (o.a. Firestick die DV HDR10 ondersteunt, maar jouw TV niet, en je hebt een media die DV HDR10 heeft), dan probeert hij met JF de DV-layer af te spelen. Dit probleem is bekend bij JF, maar ze reageren dat je maar een ander mediaplayer-apparaat moet kopen, en dit is maar een paar een van de annoyences met JF.

Maar zolang de eigenaar van de Plex-server Plex Pass heeft, hebben de gebruikers het niet echt nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door TRaSH op 22-05-2026 23:25 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zat is even te denken...

Kijk Plex heeft natuurlijk geld nodig hun schoorsteen moet ook roken. Dus lifetime word zo duur dus maandelijks/jaarlijks zal inkomsten blijven genereren. Maar hoe dan ook lifetime is nog steeds beschikbaar ipv helemaal niet meer.

Wat wij zo 123 niet zien (ja er zijn alternatieven i know). Zal Plex ook groei zien in zijn gebruik? 2/3 jaar Netflix en Disney+ maand abbo en je hebt je lifetime pass ook 'terug verdient'... Die prijzen zijn de afgelopen jaren ook gestegen.

Ook benieuwd als ze nog BF deals doen zo ja wat prijs zal zijn.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
psychodude schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:09:
[...]

Ooit lifetime gekocht voor 75 USD.. straks dus 10 maal dat bedrag. Gekkigheid.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Plex is een commercieel bedrijf, geen hobbyproject waar 1-3 mensen (vrijwillig) aan werken, maar met personeel dat betaald moet worden. Een lifetime-abonnement is gewoon niet realistisch of rendabel genoeg.
Geruchten die ik opgevangen heb van een aantal Plex-medewerkers is dat ze het lifetimeabonnement eigenlijk helemaal willen afschaffen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:31:
Plex is een commercieel bedrijf, geen hobbyproject waar 1-3 mensen (vrijwillig) aan werken, maar met personeel dat betaald moet worden. Een lifetime-abonnement is gewoon niet realistisch of rendabel genoeg.
Geruchten die ik opgevangen heb van een aantal Plex-medewerkers is dat ze het lifetimeabonnement eigenlijk helemaal willen afschaffen.
Zolang mensen die het hebben het maar behouden dan. Ik ben intussen iets teveel gehecht aan Plex en Jellyfin is mijns inziens nog niet stabiel of mature genoeg.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
CH4OS schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:34:
[...]

Zolang mensen die het hebben het maar behouden dan. Ik ben intussen iets teveel gehecht aan Plex en Jellyfin is mijns inziens nog niet stabiel of mature genoeg.
Als ze het van me afnemen dan ben ik weg bij Plex.

• CH4OS
  • Niet online
outlandos schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:47:
Ik vraag me dus af of dat zomaar mag, het gaat immers tegen de overeenkomst in. ;)

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

outlandos schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:47:
[...]

Er waren nooit plannen om het bij bestaande klanten af te nemen. Het gaat om nieuwe klanten, dus totaal niet meer aanbieden.

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:51:
Er waren nooit plannen om het bij bestaande klanten af te nemen. Het gaat om nieuwe klanten, dus totaal niet meer aanbieden.
Aan de andere kant zijn de Plex Pass lifetime eigenaren denk ik wel de grootste groep gebruikers.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

CH4OS schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:34:
[...]

... Jellyfin is mijns inziens nog niet stabiel of mature genoeg.
Elke 6 maanden installeer ik JF opnieuw om te zien of het beter is geworden.

Dit is maar een kleine greep van de issues die ik heb opgevangen bij users die de overstap wilden maken. Zeker de users die de overstap willen maken lopen tegen deze problemen aan, omdat ze gewend zijn dat het gewoon werkt. Users die alleen JF gebruiken, zien dit probleem niet, omdat ze het niet anders gewend zijn.
  • Bij de installatie loop je meteen tegen een bug aan die ik al gemeld heb, maar ze wimpelen het af en zeggen dat het een feature is. (Als je OS in NL is, maar tijdens de installatie kiest je voor Engels als gebruikerstaal, dan gaat de rest van de installatie gewoon verder in de taal van de OS en niet je gekozen taal voor de installatie.)
  • Het resourcegebruik tijdens de initiële library-import is echt belachelijk hoog en JF is tijdens dit proces totaal onbruikbaar. Dit heeft ermee te maken dat hij tijdens de initiële import meteen alle metadata (intro/outro, etc.) verwerkt, en afhankelijk van de grootte van je library kan dit echt een aantal uren duren of zelfs meer dan een dag. Met Plex heb je binnen een paar minuten een library die je gewoon kunt gebruiken en meteen een film of serie kunt kijken. Alleen mis je nog de opties voor intro/outro, etc., omdat Plex dit tijdens de maintenance schedule doet. Ik heb dit ook gemeld, en ze zeiden dat ik tijdens de initiële import die opties niet moet selecteren en pas na de initiële import aan moet zetten (bied het dan niet aan tijdens de initiële import).
  • Algehele resource usage ligt met JF veel hoger, maar dit wordt steeds beter.
  • Elke upgrade van een media file word gezien als een nieuwe toevoeging in je llibrary
  • Voor veel opties die bij Plex standaard zijn, moet je met JF een plugin installeren. Ik ben van mening dat dit gewoon in de core van JF behoort en geen plugin die door een 3de partij beheerd wordt, en ik hoop dat de 3de partij het blijft ondersteunen en updaten.
  • Client support is een stuk minder (met client bedoelen ze media player devices, Apple TV, Firestick, TV apps, etc.). Vaak wordt er aangeraden om een 3rd party app te gebruiken als media player client (Lekker uniform, dat de layout op alle devices er dan totaal anders uitziet).

• CH4OS
  • Niet online
@TRaSH Een aantal van die punten had ik dus ook toen ik JF uittestte een paar jaar geleden. Gek om te zien dat sommige zaken dus ongewijzigd zijn.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21
Er wordt ook altijd heel snel Jellyfin geroepen en ergens wel interesse omdat het lokaal is en niet een bericht voor verbinden naar buiten stuurt. Maar buiten dat ik al een lifetime pass in de goedkopere periode heb, om helemaal over te stappen is ook weer zoiets. Zolang het blijft werken op een normale manier dan.

Maar dat Plex steeds voller wordt, is wel een gegeven. Maar moet ook gewoon nog een keer kijken wat ik wel en niet wil zien.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 17:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is er iemand hier die in Plex het voor elkaar gekregen heeft om TV van bijv XS4ALL toe te voegen?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26

Yucko

One clown to rule them all !

TRaSH schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:51:
[...]

maar ze zouden wel nieuwe features achter een nieuwe abo vorm kunnen stoppen, net zoals Halide dat volgens mij ook ooit gedaan heeft :F

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:34
Arunia schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:40:
Er wordt ook altijd heel snel Jellyfin geroepen en ergens wel interesse omdat het lokaal is en niet een bericht voor verbinden naar buiten stuurt. Maar buiten dat ik al een lifetime pass in de goedkopere periode heb, om helemaal over te stappen is ook weer zoiets. Zolang het blijft werken op een normale manier dan.

Maar dat Plex steeds voller wordt, is wel een gegeven. Maar moet ook gewoon nog een keer kijken wat ik wel en niet wil zien.
Met een lifetime pass, is overstap dan ook niet snel noodzakelijk. Er is op zich namelijk niets mis met Plex als software.

Strategisch gezien daarentegen, maakt het bedrijf zichzelf langzaam kapot.

Het marktaandeel van Plex daalt al jaren. Jellyfin groeit al jaren. Veel van de pro Plex argumenten zoals deze hier vaker voorbijkomen, zijn voor de gemiddelde consument die een self hosted media server opzet, bar weinig relevant.

Vergeet niet, het primaire bestaansrecht van zowel Jellyfin, Plex en kleinere alternatieven vloeit voort uit het digitaal archiveren van al die *kuch* eigen DVD en BluRay collectie.

En zelfs voor de mensen van ons welk al werken met legaal verkregen media, zijn de actuele abonnementen van Plex als service, op verder eigen hardware, natuurlijk ook al gewoon relatief duur. Laat staan nu nog een lifetime abo afsluiten.

Voor nieuwe gebruikers, dan ook weinig interessant. En daarmee is Plex redelijk een sterfhuis constructie ingeslagen. Waarbij het mij niet zal verbazen als lifetime op een gegeven moment zelfs een feature stop krijgt, en een premium abonnement nodig is voor nieuwe toepassingen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21
psychodude schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:40:
[...]

Met een lifetime pass, is overstap dan ook niet snel noodzakelijk. Er is op zich namelijk niets mis met Plex als software.

Strategisch gezien daarentegen, maakt het bedrijf zichzelf langzaam kapot.

Het marktaandeel van Plex daalt al jaren. Jellyfin groeit al jaren. Veel van de pro Plex argumenten zoals deze hier vaker voorbijkomen, zijn voor de gemiddelde consument die een self hosted media server opzet, bar weinig relevant.

Vergeet niet, het primaire bestaansrecht van zowel Jellyfin, Plex en kleinere alternatieven vloeit voort uit het digitaal archiveren van al die *kuch* eigen DVD en BluRay collectie.

En zelfs voor de mensen van ons welk al werken met legaal verkregen media, zijn de actuele abonnementen van Plex als service, op verder eigen hardware, natuurlijk ook al gewoon relatief duur. Laat staan nu nog een lifetime abo afsluiten.

Voor nieuwe gebruikers, dan ook weinig interessant. En daarmee is Plex redelijk een sterfhuis constructie ingeslagen. Waarbij het mij niet zal verbazen als lifetime op een gegeven moment zelfs een feature stop krijgt, en een premium abonnement nodig is voor nieuwe toepassingen.
Je hebt volledig gelijk in mijn ogen.
Ergens verwacht ik ook wel dat het zover kapot wordt gemaakt dat zelfs als je die lifetime pass hebt, het een reden gaat zijn om over te stappen.

Enige wat ik jammer vind is het hele via hun server connectie maken met je eigen server. Wellicht binnenshuis zal het meevallen, maar toch. Ik maak liever rechtstreeks verbinding met mijn eigen server.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste