RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:34:
Bij MPV zou het me dan ook weer niks verbazen als je de live stream kunt pauzeren, kun je meteen meerdere streams/players gelijk zetten.
Voordeel is dan dat main feed trager is, dus met die op TV (in mijn geval via Kodi op SHIELD) kan ik laptop erbij met onboard of driver tracker even laten pauzeren zodat die gelijk loopt met de main feed.
Yup, yup en yup. Toevallig (nou ja) ben ik twee weken geleden ook naar f1viewer geswitched omdat de officiele website aan het bokken was. f1viewer geeft mij een veel betere ervaring. De meeste problemen zitten in de website van F1TV, de achterliggende streaming servers worden door Amazon verzorgd en die hebben voor mij altijd gewerkt.
mpv is een superieure ervaring boven de website. Niet alleen kun je, zoals je al vermoedde, bufferen, pauseren en meerdere streams naast elkaar hebben, twee weken geleden had ik 4 picture-in-pictures actief naast de hoofdstream.
Daarnaast is de userinterface van MPV beter, terwijl de speler op de website enorm primitief is niet eens keyboard shortcuts heeft. Met MPV kan ik snel 10 sec terug springen om de actie nog een keer te bekijken. Als ik daarna weer synchroon met live wil komen kan ik weer vooruit springen, of de afspeelsnelheid tijdelijk verhogen.
Daarbij heb ik liever MPV de post-processing features van MPV om het input signaal op te krikken dan wat mijn TV er zelf van maakt.
Het enige probleem dat ik dusver ben tegengekomen (en ik weet niet of het aan f1viewer ligt of aan MPV of aan mijn configuratie) is dat het geluid uitvalt als ik de audio-track verander, en het komt niet meer terug tot ik de stream herstart. Gelukkig wil ik typische het Britse commentaar luisteren dat de default stream is, maar anders zou het lastiger kunnen zijn.
Ik ben zo tevreden dat ik er haast niet over durf te schrijven uit angst dat een of andere F1 jurist er lucht van krijgt en er problemen mee heeft. Voor duidelijkheid: ik betaal voor F1 en doe in mijn ogen niks verkeerd. Helaas ben ik van F1 gewend dat het enorme control-freaks zijn die liever niet samenwerken en alles als bedreiging zien.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.