Waiting on the world to change
Edit: en alweer eruit gegooid.
[ Voor 21% gewijzigd door meintje op 05-07-2020 15:39 ]
Hier hetzelfde, juichen omdat de stream het weer doet, en 2 minuten later weer vloeken omdat de stream er mee stopt. Tot tweemaal toe. Noodgedwongen weer Olav Mol en de tandarts dus.
open gewoon alvast de volgende URL.
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html
Heb, net als duizenden anderen, even een mail en een tweet gestuurd naar F1TV dat dit toch wel echt belachelijk is voot een betaalde dienst
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Success daarmee. Vorig jaar een keer of 3 gedaan maar überhaupt nooit antwoord gehad. Ticket gaat dan automatisch weer dicht na een week oid.Jasphur schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:42:
even een mail en een tweet gestuurd naar F1TV dat dit toch wel echt belachelijk is voot een betaalde dienst
Wel 2 keer refund gehad uit mijn hoofd. Maar dat kreeg iedereen toen geloof ik.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:47:
[...]
Success daarmee. Vorig jaar een keer of 3 gedaan maar überhaupt nooit antwoord gehad. Ticket gaat dan automatisch weer dicht na een week oid.
Abonnementskosten werden vorig wel steeds (deels) automatisch vergoed. Zal na deze race ook wel weer gebeuren.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:47:
[...]
Success daarmee. Vorig jaar een keer of 3 gedaan maar überhaupt nooit antwoord gehad. Ticket gaat dan automatisch weer dicht na een week oid.
Gaat mij niet om een refund oid.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:47:
[...]
Als er een ticket aangemaakt wordt met hetzelfde issue als duizenden anderen worden er hopelijk een aantal managers wakker.
Die paar euro kan ik echt niet warm van worden.....lever gewoon een werkend systeem.KlaasjeNL schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:48:
[...]
Abonnementskosten werden vorig wel steeds (deels) automatisch vergoed. Zal na deze race ook wel weer gebeuren.
Deze problemen zijn niet nieuw, dit speelt al minimaal 3 jaar.Jasphur schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:48:
[...]
Als er een ticket aangemaakt wordt met hetzelfde issue als duizenden anderen worden er hopelijk een aantal managers wakker.
Daar gaat één race weekend geen verandering meer in aanbrengen nee.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:49:
[...]
Deze problemen zijn niet nieuw, dit speelt al minimaal 3 jaar.
Eensch!GertJan2012 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:49:
[...]
Die paar euro kan ik echt niet warm van worden.....lever gewoon een werkend systeem.
Heb dit jaar via cc gekocht op site dus hopelijk kunnen ze nu geen smoes erbij verzinnen.
Jup, I know. Trap er ook elk jaar weer in en verlang mn abbo.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:49:
[...]
Gaat ook niet om of de problemen nieuw zijn, gaat er om dat de problemen de hoogste prio zouden moeten krijgen.
Is Ziggo Select volgende week ook gratis te zien bij KPN? Dan zag ik hem namelijk ook meteen op.Arrne schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:51:
Hoppa, F1TV opgezegd.
Nou ja, we gaan nu pas het 3e seizoen in dat F1TV pro bestaat. Maar leuk is anders.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:49:
[...]
Geen idee, maar ik vertik het hiervoor te betalen.KlaasjeNL schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:54:
[...]
Is Ziggo Select volgende week ook gratis te zien bij KPN? Dan zag ik hem namelijk ook meteen op.
Nou het is een betaalpakket, dus het lijkt me niet. Wellicht alleen vandaag opengezet.KlaasjeNL schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:54:
[...]
Is Ziggo Select volgende week ook gratis te zien bij KPN? Dan zag ik hem namelijk ook meteen op.
3e seizoen, maar ze zijn begonnen in februari 2018, dus 2,5 jaar.sverzijl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Nou ja, we gaan nu pas het 3e seizoen in dat F1TV pro bestaat. Maar leuk is anders.
Of je het nou 3e seizoen, 2 jaar of 3 jaar wilt noemen maakt ook weinig uit. Ze hebben tijd zat gehad om de bugs uit het systeem te krijgen.
Ik denk dat ik dit ook maar ga doen, de waardeloze experience wil ik billijken mits de stream zou werken... ik betaal graag voor de content die ik consumeer maar laat me die dan ook consumeren!Arrne schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:51:
Hoppa, F1TV opgezegd.
Eind maart 2018, dus zelfs nog minder dan 2,5 jaar. Einde van 2019 werkte het prima. Daarna zullen ze amper gebruikers hebben gehad tot aan vandaag. Maar maakt verder niet uit nee. Het is gewoon jammer. Het is dat ik met 50% korting heb aangeschaft.CrashOverDrive schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:00:
[...]
3e seizoen, maar ze zijn begonnen in februari 2018, dus 2,5 jaar.
Of je het nou 3e seizoen, 2 jaar of 3 jaar wilt noemen maakt ook weinig uit. Ze hebben tijd zat gehad om de bugs uit het systeem te krijgen.
Ik kijk het dit seizoen aan, maar als ik alle geluiden zo hoor..... kan het zomaar echt eenmalig geweest zijn.
Het is natuurlijk wel zondag nu he, alle IT-ers die aan dit systeem werken hebben een vrije dag. Enige wat ze nu hebben zijn wat Indiers die een stop/start uit kunnen voeren. Dit hebben ze nu net zolang gedaan totdat het weer werkte.Magic666 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:10:
Eerste ervaring is idd niet top
Ik kijk het dit seizoen aan, maar als ik alle geluiden zo hoor..... kan het zomaar echt eenmalig geweest zijn.
Was niet serieus natuurlijk, maar het lijkt zo af en toe wel. (en ook wel een stukje persoonlijke ervaring bij een paar multinationals. Op papier genoeg support hebben vanuit India, in praktijk totaal incapabel)Magic666 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:14:
Ik zou juist wat IT'ers paraat hebben staan op race day....
[ Voor 28% gewijzigd door sverzijl op 05-07-2020 16:17 ]
Ik heb eigenlijk na de start issues geen andere issues meer gehad. Zelfs geen quality dropspinda powerrr schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:28:
Ik ben noodgedwongen maar naar Ziggo gaan kijken. Zo vaak uitgevallen dat ik het deze race geen kans meer geef.
Edit: toch nog een paar drops
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2020 16:49 ]
dat zijn alle echte F1-fans die dan vertrekken!Holk schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:08:
Na het uitvallen van Max deed de site het ineens, verder 2 drops in kwaliteit gehad maar verder oké.
Maar zonder gein. Op dat moment zijn ze overgeschakeld naar een andere stream. met gewoon een normale fatsoenlijke player, maar zonder de car cams en andere streams.
Ik denk dat ze gewoon altijd die stream moeten uitzenden. en dat die fancy player gebruikt kan worden als die het doet...
Dat zorgt er in ieder geval voor dat we de race kunnen kijken
Verwijderd
Dit mag na bijna 3 jaar niet meer gebeuren. Maar goed, waarschijnlijk volgende week niks meer aan de hand.
...
Toch maar eens even gekeken naar de bovenstaande opties (ik heb een TV Pro account en een TV Shield).RobertMe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13:
[...]
Als je een SHIELD hebt heb je twee opties:
1. De telefoon app sideloaden.
+ Fancy app
- Pointer device is vereist (controller / muis / afstandsbediening met gyroscoop)
- Soms moet je verplicht upgraden
- Schermen zijn in portrait (video uiteraard wel gewoon fullscreen), uit posts van afgelopen week maak ik wel op dat dat via een app te forceren is
2. Kodi installeren met de (uiteraard onofficiële) F1TV addon (gewoon legaal, abo is vereist)
+ Eenvoudige bediening (werkt gewoon met standaard D-pad i.p.v. verplicht pointer device)
? Ik heb alleen vandaag gekeken, maar ik vermoed dat die een vaste 1080p stream pakt i.p.v. wisselende resolutie op basis van bandbreedte
? Hoe lang blijft het werken?
+/- Volledige Kodi app nodig (natuurlijk geen probleem als je die al gebruikt)
- Flinke menu structuur waar je je doorheen moet worstelen
In Kodi krijg ik een foutmelding en die mappen structuur kan mij niet echt bekoren.
En welke APK moet ik hebben om die te kunnen installeren op de Shield?
Ik kom van alles en nog wat tegen maar wat is de juiste?
Of mag dat hier niet vernoemd worden ondanks dat ik een account heb op TV Pro?
Mappen structuur niet fantastisch maar vind ik persoonlijk de moeite waard voor een stream die het verder de hele race foutloos volhield.
Aha dan was dat het probleem dus.Tomcat84 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:39:
Hoe laat probeerde je het met Kodi? Ik kreeg foutmelding toen ik het probeerde op moment dat de stream nog niet online was maar toen ik het later weer probeerde (paar min voor race) werkte het perfect.
Mappen structuur niet fantastisch maar vind ik persoonlijk de moeite waard voor een stream die het verder de hele race foutloos volhield.
Ik heb het later niet meer kunnen proberen (de F1 ergens anders gekeken deze keer) maar volgende week dus eens proberen.
Inmiddels de app wil kunnen installeren alleen met de origine afstandsbediening werkt dat idd niet erg lekker.
En ik krijg de app ook niet op het hoofdscherm (ik kan de app nergens vinden), via een omweg werkt het wel al werkt het niet echt handig zo.
Wordt tijd dat ze eens een fatsoenlijke app brengen of in ieder geval minimaal Chromecast ondersteuning.
Je kan sideload app launcher gebruiken. Die gebruik ik ook om Ziggo TV app te starten, en eventuele andere sideloaded apps.Ad de Jong schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:51:
[...]
Aha dan was dat het probleem dus.
Ik heb het later niet meer kunnen proberen (de F1 ergens anders gekeken deze keer) maar volgende week dus eens proberen.
Inmiddels de app wil kunnen installeren alleen met de origine afstandsbediening werkt dat idd niet erg lekker.
En ik krijg de app ook niet op het hoofdscherm (ik kan de app nergens vinden), via een omweg werkt het wel al werkt het niet echt handig zo.
Wordt tijd dat ze eens een fatsoenlijke app brengen of in ieder geval minimaal Chromecast ondersteuning.
Die had ik inderdaad ook al gevonden.DarkFire1985 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:05:
[...]
Ik kan sideload app launcher gebruiken. Die gebruik ik ook om Ziggo TV app te starten, en eventuele andere sideloaded apps.
De Ziggo app kan ik er ook wel eens proberen.
Alleen jammer dat je zonder een Ziggo verbinding niet de app zelf kan gebruiken op de Shield.
Totdat je de mobile app sideload. Die is niet beperkt.Ad de Jong schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:13:
[...]
Alleen jammer dat je zonder een Ziggo verbinding niet de app zelf kan gebruiken op de Shield.
Hij werkt wel ruk met de afstandsbediening maar weer prima zonder Ziggo netwerk verbinding.
Hopelijk volgende week een (veel) beter weekend wat betreft race/app
Nog niet eens aan gedachtDarkFire1985 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:14:
[...]
Totdat je de mobile app sideload. Die is niet beperkt.
Hij werkt wel ruk met de afstandsbediening maar weer prima zonder Ziggo netwerk verbinding.

Dat ga ik ook eens proberen thnx
Dat heb ik dus met de race. Is er iets wat ik daaraan kan doen? Ik heb het begin gemist en schakelde pas in toen Max heel langzaam reed. Inmiddels heb ik via Youtube via het officiële F1-kanaal wel een samenvatting gezien, maar da's toch anders.Tomba schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Link die je geeft werkt nu wel maar als ik op play druk krijg ik een grote subscribe knop(heb F1TV Pro)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hierop terugkomende. Dit heeft voor mij 100% perfect gewerkt. Kwaliteit ook continu goed, dus geen automatische kwaliteit die naar lagere bitrate ging of zo. Uiteraard tijdens de race wel nog even onbaord gewisseld, maar alle drie de streams hebben perfect gelopen de hele tijd.RobertMe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:04:
Ik snap dat geklaag niet. Op m'n SHIELD had ik de Kodi addon al en om ~14:45 kon ik de stream starten, en op PC & laptop heb ik na 14:30 nog de Kodi addon geïnstalleerd en ook daar kon ik rond 14:45 de stream starten. Heb nu dan ook op TV de main feed, op PC VER onboard, en op laptop de driver tracker.
Uiteraard blijf ik nu wel van alle knoppen af, want ik ben bang dat ik anders ook geen beeld meer krijg
Het probleem lijkt mij dus vrijwel zeker in alles behalve de stream te zitten. Volgens mij is dat iets dat hier vorig jaar ook al langs is gekomen? Dat in ieder geval de website elke X minuten een controle doet of je een geldig abo hebt, en als die controle faalt (door overbelaste server) knalt de stream er dus uit. De Kodi addon doet die controle dan (waarschijnlijk) niet, en zie daar: alles werkt perfect.
Eigenlijk zou dus iemand (met tijd teveel) gewoon even een berg apps en website in elkaar moeten draaien die gewoon de API van F1TV scraped om de stream URLs op te halen en vervolgens gewoon toegang te geven. Dus hetzelfde als de Kodi addon, alleen dan "zonder Kodi". Meteen Chromecast support toevoegen, app voor Android TV en Apple TV en FOM gigantisch voor paal zetten.

Ik ook, heb alle errors gezien die je maar kan verzinnen maar de race dus helaas niet. Heb m s avonds alsnog kunnen kijken, maar dit gaat m voor mij niet worden. Ik heb geen zin in nog een keer deze frustratie. Volgende week zorg ik gewoon voor een alternatieve stream als backup en als F1TV weer zo’n crapshoot is ga ik een refund eisen. Onze zondag was grondig verpest door deze kennismaking met dit streaming platform.Grrrrrene schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:14:
[...]
Dat heb ik dus met de race. Is er iets wat ik daaraan kan doen? Ik heb het begin gemist en schakelde pas in toen Max heel langzaam reed. Inmiddels heb ik via Youtube via het officiële F1-kanaal wel een samenvatting gezien, maar da's toch anders.
Ik vind het trouwens niet erg om te betalen.
Aan die goede backup stream ontbrak het mij gisteren. In het verleden waren er veel engelstalige streams beschikbaar. Vaak keek ik toen ziggo beeld met Brits geluid.Tomba schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:29:
[...]
Ik ook, heb alle errors gezien die je maar kan verzinnen maar de race dus helaas niet. Heb m s avonds alsnog kunnen kijken, maar dit gaat m voor mij niet worden. Ik heb geen zin in nog een keer deze frustratie. Volgende week zorg ik gewoon voor een alternatieve stream als backup en als F1TV weer zo’n crapshoot is ga ik een refund eisen. Onze zondag was grondig verpest door deze kennismaking met dit streaming platform.
Ondertussen zijn die er niet meer c.q. weet ik niet meer waar je ze vindt
Verwijderd
RTL gaat stoppen met de verslaggeving.naish123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:20:
Ik heb een Ziggo sport abonnement, maar ben het comentaar van Olav Mol zat. Als het zo lees is F1TV geen goed alternatief. Blijft over volgens mij RTL Duitsland over?
Dat probleem had ik dus ook, heb de race niet kunnen kijken daar het drama dat F1TV heet. Vóór aankomende race ga ik eens wat harder zoeken.ANdrode schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:22:
[...]
Aan die goede backup stream ontbrak het mij gisteren. In het verleden waren er veel engelstalige streams beschikbaar. Vaak keek ik toen ziggo beeld met Brits geluid.
Ondertussen zijn die er niet meer c.q. weet ik niet meer waar je ze vindt
Een optie is wellicht het commentaar dat je in de Formula1 app zelf kan krijgen? Dat is dus niet F1TV, maar de app die je ook live timing geeft. Heb je ook een abbo voor nodig, trouwens.naish123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:20:
Ik heb een Ziggo sport abonnement, maar ben het comentaar van Olav Mol zat. Als het zo lees is F1TV geen goed alternatief. Blijft over volgens mij RTL Duitsland over?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
En waarom is F1TV geen goed alternatief? Daarin kan je uit verschillende commentatoren kiezen.naish123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:20:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Afgelopen 5 pagina's aan reacties gekeken?Tylen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:40:
[...]
En waarom is F1TV geen goed alternatief? Daarin kan je uit verschillende commentatoren kiezen.
Voor mij werkte het dit weekend redelijk tot goed (alleen begin FP2 niet). Voor anderen was het de hele race niet aan de praat te krijgen, of zeker de eerste ronden niet (totdat Verstappen was uitgevallen, blijkbaar). Tot nu toe is de seizoensstart van F1TV nog slechter dan vorig jaar, en die was al niet heel goed. Maar dat zal vast ook komen doordat Oostenrijk op een tijd is die voor de EU veel vriendelijker is dan Australië. Later in het seizoen waren vorig jaar de problemen ook groter (als in: helemaal niet kunnen kijken etc).
Desnoods gooien ze de stream maar volledig open als blijkt dat het systeem het 10minuten voor de start al niet aan kan.
Dit is een van de redenen om te switchen naar het Engels commentaar. Het is vast al vaker genoemd, maar ook als je op Ziggo kijkt, kun je switchen van het Nederlandse commentaar naar Engels. Check even of er een audio knop op je afstandsbediening zit, of een audio functie op je mediabox. Vaak worden er 2 audiokanalen meegegeven, zo heb ik gister op Ziggo de F2 met engels zitten kijken. Al met al een flinke verbetering.Erwin schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:53:
Zijn er trouwens meer mensen die tijdens de F2 MP-Motorsport bingo spelen met Ronald Van Dam? Tijdens de eerste race had hij na 13 ronden even zovaak "Sander Dorsman" "team uit West Maas" weten te noemen![]()
. Dit is al jaren aan de gang maar bereikt nu een nieuw dieptepunt
.
Dat is een goede tip. Ga ik eens naar kijken.GertJan2012 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
[...]
Dit is een van de redenen om te switchen naar het Engels commentaar. Het is vast al vaker genoemd, maar ook als je op Ziggo kijkt, kun je switchen van het Nederlandse commentaar naar Engels. Check even of er een audio knop op je afstandsbediening zit, of een audio functie op je mediabox. Vaak worden er 2 audiokanalen meegegeven, zo heb ik gister op Ziggo de F2 met engels zitten kijken. Al met al een flinke verbetering.
Omdat F1TV niet werktTylen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:40:
[...]
En waarom is F1TV geen goed alternatief? Daarin kan je uit verschillende commentatoren kiezen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bUfi1Uh3U4sClTRunx2aNqaE.png?f=user_large)
Die heb ik gisterenavond al gekeken, staat hier:StealthyPeanut schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:45:
Weet iemand wanneer / hoe laat de replay sessie van F1TV beschikbaar is van die race? Dit staat er;
[Afbeelding]
https://f1tv.formula1.com...grand-prix-formula-1-race
Ik zie trouwens dat de Highlights er inmiddels ook opstaan:
https://f1tv.formula1.com...e-highlights-austria-2020
[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 06-07-2020 10:49 ]
Jammer dat dat bij de F1 niet kan.GertJan2012 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
[...]
Dit is een van de redenen om te switchen naar het Engels commentaar. Het is vast al vaker genoemd, maar ook als je op Ziggo kijkt, kun je switchen van het Nederlandse commentaar naar Engels. Check even of er een audio knop op je afstandsbediening zit, of een audio functie op je mediabox. Vaak worden er 2 audiokanalen meegegeven, zo heb ik gister op Ziggo de F2 met engels zitten kijken. Al met al een flinke verbetering.
Voor F1TV Pro abonnees een paar minuten nadat de uitzending is afgelopen. Ik weet alleen niet of dat voor F1 Access (waarvan je de screenshot post) ook het geval zijn. Kan zijn dat ze daar een extra beperking/restrictie op hebben en het bv pas 2 uur later is, of een dag later, of whatever.StealthyPeanut schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:45:
Weet iemand wanneer / hoe laat de replay sessie van F1TV beschikbaar is van die race? Dit staat er;
[Afbeelding]
Ook maar eens geprobeerd nu alles weer stabiel werkt.RobertMe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13:
[...]
2. Kodi installeren met de (uiteraard onofficiële) F1TV addon (gewoon legaal, abo is vereist)
+ Eenvoudige bediening (werkt gewoon met standaard D-pad i.p.v. verplicht pointer device)
? Ik heb alleen vandaag gekeken, maar ik vermoed dat die een vaste 1080p stream pakt i.p.v. wisselende resolutie op basis van bandbreedte
? Hoe lang blijft het werken?
+/- Volledige Kodi app nodig (natuurlijk geen probleem als je die al gebruikt)
- Flinke menu structuur waar je je doorheen moet worstelen
Dit werkt goed, beetje onhandige menustructuur inderdaad maar verder ok.
PS: Kanaal 233 (Ziggo Sport Select kanaal) werkt inmiddels niet meer bij KPN. Vanmorgen nog wel, nu staat ie er niet meer tussen (als je er niet voor betaalt tenminste)
[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 06-07-2020 19:45 ]
Maar servus.TV en ORF gaan FTA.
Red Bull owned Servus TV and Austrian channel ORF will show free to air #F1 from 2021.
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) 7 juli 2020
Beide niet te ontvangen bij mijn kabelprovider (Caiway). Blijf dus afhankelijk van F1TV en alhoewel ik met heel veel geluk de afgelopen GP heb kunnen kijken (ineens deed de stream het op 1 device en die heb ik niet meer aangeraakt) heb ik daar absoluut geen vertrouwen in.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Neem aan dat je bij Caiway ook een abo op Ziggo Sport Totaal kunt nemen? Als in: F1TV is niet de enige optie, maar wel de goedkoopste*. Maar als je wilt dat het gewoon werkt kan Ziggo Sport Totaal een optie zijn.Arfman schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Beide niet te ontvangen bij mijn kabelprovider (Caiway). Blijf dus afhankelijk van F1TV en alhoewel ik met heel veel geluk de afgelopen GP heb kunnen kijken (ineens deed de stream het op 1 device en die heb ik niet meer aangeraakt) heb ik daar absoluut geen vertrouwen in.
* Iets met if you pay peanuts, you get monkeys?

Ik wil 65 euro per jaar voor een abonnement op F1TV Pro niet direct peanuts noemen. Op dit moment krijg je nog geen waar voor je geld:RobertMe schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:43:
[...]
Neem aan dat je bij Caiway ook een abo op Ziggo Sport Totaal kunt nemen? Als in: F1TV is niet de enige optie, maar wel de goedkoopste*. Maar als je wilt dat het gewoon werkt kan Ziggo Sport Totaal een optie zijn.
* Iets met if you pay peanuts, you get monkeys?
- problemen met stream opstarten
- problemen met streamen (in mijn geval iPhone/iPad naar AppleTV 4)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Klopt. Ziggo Sport Totaal heeft altijd goed gewerkt alleen vind ik 15 euro per maand best veel voor F1. Ik geef geen ene zier om voetbal maar als F1TV zo blijft haperen moet het maar weer. Wel zonde van het geld wat ik in F1TV heb gestoken.RobertMe schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:43:
[...]
Neem aan dat je bij Caiway ook een abo op Ziggo Sport Totaal kunt nemen? Als in: F1TV is niet de enige optie, maar wel de goedkoopste*. Maar als je wilt dat het gewoon werkt kan Ziggo Sport Totaal een optie zijn.
Mwah, F1TV kostte ook even 50 euro per jaar ofzo (ik had een aanbieding). Normaal is het 65 euro per jaar, dat is in absolute hoeveelheden niet veel geld maar dan moet de dienst wel werken. Je zou mogen verwachten van 1 van de meest hoogstaande technologische sporten ter wereld dat ze een videostreamingdienst kunnen opzetten, helemaal nu ze in het derde jaar zitten en ze 4 maanden extra tijd hebben gehad om de boel nog verder te optimaliseren/uit te breiden/etc.* Iets met if you pay peanuts, you get monkeys?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat zou dan tijdens de live uitzending het geval geweest moeten zijn, want tijdens Ziggo Replay zie ik wel de 2e audiostream staan en deze zou ENG zijn, maar mooi dat ze daar ook het Nederlands laten horen. Toevallig is een replay van een F2 race op dit moment bezig op ZP Racing, daar komt volgende info uit.GertJan2012 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/EZ7Q0OIbOr07c41jC6mX7rPv.png?f=user_large)
Edit: tijdens de replay van de Live F2 race van afgelopen zondag is het Engels wel hoorbaar
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2020 16:59 ]
Testing, one, two ...
Goeie tip, bedankt. Het was mij in ieder geval niet bekend en op de Humax 5200c zit inderdaad een audio knop.GertJan2012 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
Het is vast al vaker genoemd, maar ook als je op Ziggo kijkt, kun je switchen van het Nederlandse commentaar naar Engels. Check even of er een audio knop op je afstandsbediening zit, of een audio functie op je mediabox.
Daar waren ze toch al mee gestopt? Ik bedoel: tot ik overstapt op F1TV werden er gevoelsmatig al meer reclameblokken dan racebeelden uitgezonden. Vaak ook op essentiële momenten.
Afgelopen weekend dankbaar gebruikgemaakt van gratis Ziggo Sport Select bij KPN toen F1TV het af liet weten. Komend weekend toch aangewezen op F1TV. Mocht het weer niet werken, dan schakelen ze hopelijk sneller over naar de back-up stream. Dan maar geen cockpit-cams enz. Zolang ik de race maar kan zien.
Ik vraag mij ook af wat ze überhaupt tijdens de (extra lange) winterstop hebben gedaan achter de schermen. Het lijkt alsof we weer terug bij af zijn en de app heeft nog steeds geen mogelijkheid om te casten. Er is in feite niets veranderd, behalve dat de technisch werking een paar stappen terug heeft gedaan.
Duimen dat het komend weekend goed gaat...
Ik ook.
De laatste jaren steeds meer en langere reclameblokken.
Met een vodafone of hollands nieuwe abo kun je een gratis ziggo pakket kiezen. Kies je Ziggo sport, krijg je er F1TV pro gratis bij.
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee of ze al gestopt waren. Er waren wat mensen die het als alternatief aangaven. Daar reageerde ik op.KlaasjeNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:46:
[...]
Ik ook."Krombacher, das könig der biere"
De laatste jaren steeds meer en langere reclameblokken.
Als je Ziggo hebt, dan is F1TVPro toch sowieso al gratis ?jan390 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:39:
Tip voor mensen met Ziggo die F1TV willen kijken.
Met een vodafone of hollands nieuwe abo kun je een gratis ziggo pakket kiezen. Kies je Ziggo sport, krijg je er F1TV pro gratis bij.
[edit] Oh nee, zo te zien alleen bij een Ziggo Sport Totaal pakket. Never mind dan, heb zelf geen Ziggo.
[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 08-07-2020 12:31 ]
Het was al even bekend ja; IkWilbert in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"jan390 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:39:
Tip voor mensen met Ziggo die F1TV willen kijken.
Misschien zou het in het roze gedeelte opgenomen kunnen worden als hint
Testing, one, two ...
Hi dreester,
We’re sorry you experienced technical issues during the first race weekend of the season.
Our technical team are working hard on the service, and we were hopeful to have delivered a great experience to fans last weekend.
Regrettably, that was not the case. There were separate issues with the pre-race show and start of the race, both of which we are working very hard to address to ensure your experience is improved for the upcoming race weekend.
To apologise for the issues you experienced, we will automatically extend your subscription period by 7 days.
Ahead of the next race and to ensure your settings are correct, please log in and out of your F1 TV account and ensure you have the latest version of the F1 TV app.
Should you need help with anything else, lots of frequently asked questions have been answered at https://support.f1.tv
Thank you for your patience and continued support.
The F1 Team
Vorig jaar kreeg je nog een keer of 2 een refund. Ze hebben nu een goedkopere oplossing gevonden. Verleng het abo met 7 dagen waar je niks aan hebt.dreester schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:38:
N.a.v. de waardeloze F1 TV vertoning afgelopen weekend. Subscription wordt met 7 dagen verlengd. Sowieso ben ik er al over uit dat ik never nooit de volle mep hiervoor wil betalen.
[...]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En toch werkt het nog steeds niet bij mij. Op de website ongeacht de browser en apparaat (OS) krijg ik de "subscribe to watch"-melding, op de net geïnstalleerde F1TV app dat mijn regio niet ondersteund wordt. WTF? Ik zit gewoon in Nederland op wifi en 4G, beide niks.Jasphur schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:49:
Dit konden ze toch van mijlen ver aan zien komen?
[Afbeelding]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zit me telkens het ongans te zoeken.
Verwijderd
Wat voor overzicht bedoel je? Wat moet erin staan?MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:26:
Is er ergens een integraal (en kloppend!) Overzicht te vinden van de F1/F2/F3 die voor elke race actueel is?
Op https://f1tv.formula1.com...season/styrian-grand-prix staat in ieder geval de tijden van dit weekend.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:26:
Is er ergens een integraal (en kloppend!) Overzicht te vinden van de F1/F2/F3 die voor elke race actueel is?
Door kom je door op https://f1tv.formula1.com/en/current-season de betreffende GP aan te klikken. Daar staan ze tot en met de race in Italië al vermeldt.
[ Voor 17% gewijzigd door JohanKupers op 11-07-2020 10:21 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Heb ik ook regelmatig op mijn iPhone, net ook weer. Ondanks dat ik volgens het menu ingelogd ben moet ik toch subscriben to watch. Workaround die voor mij werkt is uitloggen en dan krijg je weer 'subscribe to watch' maar dan met een 'login' link, en dan werkt het wel.Grrrrrene schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:17:
[...]
En toch werkt het nog steeds niet bij mij. Op de website ongeacht de browser en apparaat (OS) krijg ik de "subscribe to watch"-melding, op de net geïnstalleerde F1TV app dat mijn regio niet ondersteund wordt. WTF? Ik zit gewoon in Nederland op wifi en 4G, beide niks.
Dat is ook de reden dat ze altijd aangeven dat je moet uitloggen en weer inloggen bij en na problemen. Op de PC heb ik sitegegevens gewist en bij m'n apps heb ik ook uitgelogd en cache gewist. Tot nu toe dit weekend geen problemen meer.
Ik doe dit dus bewust al sinds dag één wel. Ze stellen geregeld teleur, maar de stabiliteit verbetert wel degelijk (al gaat het langzaam) en als het wel werkt is het gewoon echt een heel goed en mooi product.dreester schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:38:
N.a.v. de waardeloze F1 TV vertoning afgelopen weekend. Subscription wordt met 7 dagen verlengd. Sowieso ben ik er al over uit dat ik never nooit de volle mep hiervoor wil betalen.
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door Tralapo op 11-07-2020 11:26 ]
10:00 formule 3 race
11:00 formule 2 race
12:00 F1 fp3
Zoiets zeg maar. Tis een beetje zoeken in verschillende time tables zo.
Via de directe video link van de race is er een overzicht.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:33:
@Verwijderd @JohanKupers thanks, gaat me vooral om een samengesteld overzicht.
You dream it, I live it.
Verwijderd
https://f1tv.formula1.com...season/styrian-grand-prixMikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:33:
@Verwijderd @JohanKupers thanks, gaat me vooral om een samengesteld overzicht.
Dit?
Wat ik niet snap dat een bedrijf van dit kaliber zijn eigen visitekaartje naar al die jaren niet op order heeft. En dan heb ik het nog niet eens over een fatsoenlijke Android(TV) / ios app
¯\_(ツ)_/¯
Hier hetzelfde gezeik, alleen op mijn Android telefoon gaat het goed en staat by subscription F1 TV Pro. Op alle overige devices krijg ik F1 TV F1 en valt er dus niets live te zien. Ik houd mijn hart weer vast voor morgen en zal alvast op zoek gaan naar een aantal minder legale, maar wel werkende, alternatievenGrrrrrene schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:17:
[...]
En toch werkt het nog steeds niet bij mij. Op de website ongeacht de browser en apparaat (OS) krijg ik de "subscribe to watch"-melding, op de net geïnstalleerde F1TV app dat mijn regio niet ondersteund wordt. WTF? Ik zit gewoon in Nederland op wifi en 4G, beide niks.
Deze functie werkt niet bij F1. Vroeger hadden ze dit ook bij Premier League wedstrijden, maar ook hier is dat omwille van rechten niet meer mogelijk.GertJan2012 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat klopt, maar mijn opmerking was van toepassing op de formule 2. Daar werkt het vaak wel. ( een enkele keer sturen ze het Engelse audio kanaal niet mee )Rivanov schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:33:
[...]
Deze functie werkt niet bij F1. Vroeger hadden ze dit ook bij Premier League wedstrijden, maar ook hier is dat omwille van rechten niet meer mogelijk.
Och gisteren had je op F1 TV bij de F2 race eerst het commentaar van de voetbal wedstrijd. Duurde even voordat het juiste kanaal doorgestuurd werd naar F1 TV vanaf ZiggoGertJan2012 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:29:
[...]
Dat klopt, maar mijn opmerking was van toepassing op de formule 2. Daar werkt het vaak wel. ( een enkele keer sturen ze het Engelse audio kanaal niet mee )
[ Voor 9% gewijzigd door JohanKupers op 12-07-2020 09:15 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Zal bijna een Ziggo abo nemen met een tv kastje met opname functie ben al 2 weken oprij kwaad op mijn telefoon en laptop aan het rammen. Is het zo moeilijk voor ze?
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien.