Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Nee, zij het heel beperkt maar dat is ook niks helaas ...CLB schreef op maandag 21 maart 2016 @ 03:13:
[...]
Ook niks te vinden op: Cherry Mobile G1 of General Mobile 4?
reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde
Ik kan me goed in deze review vinden, vind het echt een geweldig toestel tot nu toe en presteert echt goed; ook qua foto's etc. Dat kun je in de test ook zien tov de rest.
Geweldig dat ze dit gedaan hebben en goed werk Wileyfox; keep up the good work
- The Neo and Only -
Maar ... ik heb nu wel een vreemde melding. Niks heel ernstigs, maar toch. Als ik een SMS verstuur, dan krijg ik de volgende melding:
Ik heb nog even ingelogd bij mijn providers (ik ben een KPN-sim van het werk en een Youphone-sim prive), maar bij beiden zie ik geen sms-aantallen die ik niet zelf heb verstuurd (dus malware of iets dergelijks is het volgens mij niet).Berichten verzendt moment een groot aantal sms-berichten. Wilt u toestaan dat deze app berichten blijft verzenden? (Weigeren/toestaan)
@Wileyfox Is dit probleem bekend, en zo ja: is er een oplossing?
Is voor 99,9% CyanogenOS-gerelateerd, op andere devices met deze software heb ik dat ook vaker gezien.Kroesss schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:45:
@Wileyfox Is dit probleem bekend, en zo ja: is er een oplossing?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Consultant - Autogek
Okee, De telefoon draait welliswaar geen CyanogenMod, maar CyanogenOS, maar die twee hangen natuurlijk wel dicht tegen elkaar aan.CLB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:48:
[...]
Is voor 99,9% CyanogenMod-gerelateerd, op andere devices met deze software heb ik dat ook vaker gezien.
Weet je ook of er oplossingen zijn voor deze problemen, of is het een kwestie van "mee leren leven"? Zoals gezegd, het stoort me niet heel erg, zo vaak stuur ik geen sms, maar als het simpel op te lossen is dan is dat uiteraard beter.
------------------------------
Edit: nevermind, ik heb het al gevonden. Blijkbaar stond in de instellingen, onder beveiliging de sms-limit zonder toestemming op "geen". Gen idee of ik dat zelf heb gedaan, volgens mij niet, maar het is nu dus opgelost door deze instelling te wijzigen
[ Voor 19% gewijzigd door Kroesss op 22-03-2016 13:31 ]
"... kan niet worden gedownload. Probeer het opnieuw. Als het probleem blijft optreden, kun je hulp krijgen bij de probleemoplossing. (Foutcode:963)"
Deze zelfde melding komt ook met foutcode 907. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar een zoektocht via Google leverde te tip op om de sd-kaart te unmounten tijdens het installeren. Nu kon ik geen unmount-functie vinden bij de instellingen, maar na het verwijderen van de sd-kaart uit de telefoon kunnen de desbetreffende apps ineens wel geïnstalleerd worden.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is hier wellicht een echte oplossing voor te bedenken? Of moet ik gewoon maar wachten en hopen dat de upgrade naar Android 6 het probleem oplost...
Ah dom van me, dankKroesss schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:25:
Okee, De telefoon draait welliswaar geen CyanogenMod, maar CyanogenOS
That did the trick, nice!Edit: nevermind, ik heb het al gevonden. Blijkbaar stond in de instellingen, onder beveiliging de sms-limit zonder toestemming op "geen". Gen idee of ik dat zelf heb gedaan, volgens mij niet, maar het is nu dus opgelost door deze instelling te wijzigen
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Het is dus een Android-probleem en niet zo zeer Swift / CyanogenOS gerelateerd.4play schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:10:
Ik heb die Google play foutmelding ook maar mijn dochter heeft het ook met haar moto e.
Kent iemand een makkelijke manier om de SD-kaart te mounten en unmounten? Bij mijn vorige toestel was dat een optie bij de instellingen, maar op de Swift kan ik die optie niet vinden. Als ik iedere keer fysiek de SD-kaart uit het toestel moet halen, ben ik bang dat de backcover het op den duur gaat begeven...
Consultant - Autogek
Sinds gisteren uurtje of 17:00 van de lader gehaald.
Ik heb altijd bluetooth aan, bel / mail en whatsapp toch best veel.
Ik haal dus gemiddeld 2 dagen prima; dus prima voor een smartphone.
Daarnaast voor deze telefoon gekozen voor de dual-sim + micro-SD optie; dit zie je niet vaak, daar is het óf dual-sim óf single-sim+micro-SD optie.
Dit heeft Xiaomi Redmi 3 de dus ook:
http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_3-7862.php
Specs; MEMORY Card slotm microSD, up to 128 GB (uses SIM 2 slot)
Ook Cyanogen maakt het geweldig om te tunen als je dit wilt.
Kortom, geweldige telefoon voor een geweldige prijs
[ Voor 13% gewijzigd door NeoFoX op 23-03-2016 11:10 ]
- The Neo and Only -
CyanogenOS met de belofte van 2-3 jaar updates waren ook een groot pluspunt voor mij.
Bovendien kun je 'm gewoon in Nederland kopen en ziet ie er gewoon goed uit!
Consultant - Autogek
Zoals hierboven genoemd: de batterij is voor mij meer dan voldoende.matthewk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:04:
Waarom kozen jullie eigenlijk voor deze telefoon en niet voor de Xiaomi redmi 3 ? Ik lees dat de batterijduur van de wileyfox niet goed is, wat is jullie mening hierover?
Daarnaast is het ook een plus dat ik hem kon kopen bij coolblue, dus mét nederlandse garantie, maar een van de belangrijkste redenen was dat de chinese merken (inclusief Xiaomi) de 800-band voor 4G nauwelijks ondersteunen.
Qua prijs doen ze elkaar niet veel volgens mij, en dan vind ik bovenstaande punten toch wel meewegen.
Verwijderd
Ik denk er ook over na om de Swift te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:39:
Ik heb dan toch maar besloten om de Wileyfox te kopen, het was een moeilijke keuze. Nu een paar hoesjes proberen te kopen
Echter ben ik benieuwd hoe de GPS is en werkt? In de review, die onlangs is gepubliceerd, wordt niet gesproken over hoe de GPS werkt.
Consultant - Autogek
Zijn nog wel wat meer reviews en ervaringen te vinden tochKrasloos schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:37:
Echter ben ik benieuwd hoe de GPS is en werkt?
In de review, die onlangs is gepubliceerd, wordt niet gesproken over hoe de GPS werkt.
Deze heb ik trouwens gehaald. Het oranje is lekker opvallend. Ik ben benieuwd hoe goed de kwaliteit is, maar ik MOET een case hebben die over het scherm heen komt want ik ben een dikke kneus met gsm's
Consultant - Autogek
Thx
Verwijderd
Wat zijn jullie ervaringen hiermee na verloop van tijd, slijtage?
Is dat nodig met Gorilla Glass III?
Ik ben al super content ermee :D!
'k Heb de afgelopen jaren een paar Wolfgang (Aldi) telefoons gehad en daar beschadigde het scherm best wel. Voor de Swift gebruikte ik de Vodafone Smart 4 Power (Alcatel Onetouch S7) en daar heb ik eigenlijk geen beschadiging op het scherm, terwijl ik nooit een hoesje of screenprotector heb gebruikt.
@Wileyfox, wordt er per fabrikant of per processor een IOT met de verschillende operators gedaan? M.a.w. voert Qualcomm voor elke van z'n VoLTE-geschikte processors een IOT uit?Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:59:
[...]
Maar dat wil niet zeggen dat VoLTE ook automatisch gaat werken op het moment dat een Nederlandse operator dat gaat aanbieden. Daarvoor moet Qualcomm eerst een IOT (nee, geen Internet of Things, maar Internal Operator Test) uitvoeren met die betreffende operator (softwarematig).
Vanaf komende week ben ik één van de gelukkigen die VoLTE bij Tele2 mag testen. We krijgen daarvoor tijdelijk een Samsung S7. 'k Zou het fijn vinden als ik na de testfase van 1 à 2 maanden ook met m'n Swift VoLTE kan gebruiken om te bellen (mits ik tevreden ben uiteraard)
"play store is gestopt"
"instellingen is gestopt"
"kiezer is gestopt"
Voorlopig niet tevreden
[ Voor 10% gewijzigd door matthewk op 25-03-2016 08:25 ]
Consultant - Autogek
Heb je zelf al apps geïnstalleerd?
En je hebt hem al even teruggezet naar fabrieksinstellingen?matthewk schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:24:
De Fox is binnen... krijg feel errors
"play store is gestopt"
"instellingen is gestopt"
"kiezer is gestopt"
Voorlopig niet tevreden
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Je kiest bewust voor een extra batterij i.p.v. een powerbank?
Jup. Dat werkte. Raar.Momus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:49:
[...]
En je hebt hem al even teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Voorlopig:
- Niet super tevreden over camera. Heel veel ruis
- Heel erg tevreden over snelheid
- MEGA tevreden over batterij
- Enorm tevreden over de looks
Consultant - Autogek
PowerBank heb ik al, maar met oog op toekomst en intensief gebruik kon ik nergens een batterij vinden om te kunnen vervangen. Nergens wordt er iets aangeboden. (China etc. ook allemaal niet).Cranberry schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:30:
Je kiest bewust voor een extra batterij i.p.v. een powerbank?
Zojuist telefonisch contact gehad met WileyFox. Ze verwachten wel, dat ze gaan komen maar kon dit niet met zekerheid zeggen.
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Verwijderd
Ik heb een vraag: ik heb voor het eerst een smartphone. In het begin van het gebruik stonden al mijn apps op alfabet gerangschikt. Nu staan ineens al mijn apps niet meer op alfabetische volgorde, maar door elkaar. Het is op een scherm te zien.
Hoe krijg ik nu weer terug op alfabet???
Met vriendelijke groet,
Lyse
Weet iemand hoe ik een screenshot kan maken ?
En waar kan ik zien welk systeem en versie ik draai ?
Thx
[ Voor 97% gewijzigd door ramrodwillem op 26-03-2016 07:59 ]
Instellingen - over de telefoon = gegevens mbt versie etc.
Dich bis echt unne foëzen haas
Contacten overzetten van mn Lumia naar de Swift wil ook niet lukken , via BT lukt het me niet ....
Ik hoop hier toch wel 2 á 3 jaar mee te kunnen doen. Hopelijk blijft Wileyfox telefoons maken onder de 200 euro met dual SIM en een vrijwel kale Android. Dan blijf ik in ieder geval vaste klant!
Verwijderd
Iconen zien er ook wat kinderachtig uit vindt ik , div thema,s geprobeerd maar het is het allemaal net niet .
Nog maar wat spelen met de Swift voorlopig , weet niet of ik hem hou .
[ Voor 80% gewijzigd door ramrodwillem op 26-03-2016 17:13 ]
Het briljante van Android; je kan andere launchers installeren die de layout van je startscherm er heel anders uit laten zien.ramrodwillem schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:38:
Komend van een IPhone en ook Lumia is dit wel erg wennen zeg , weinig intuïtief vindt ik , micro aansluiting zit net wat dieper als bij andere toestellen , andere kabeltjes passen maar zeer moeizaam .
Iconen zien er ook wat kinderachtig uit vindt ik , div thema,s geprobeerd maar het is het allemaal net niet .
Nog maar wat spelen met de Swift voorlopig , weet niet of ik hem hou .
Inderdaad , waarom dit zo gedaan is echt een raadsel ,erg slecht .
Het geluid tijdens het bellen is ook het minste van de 3 toestellen waar ik ervaring mee heb , klink vrij blikkerig .
Ook raar dat er nog geen losse batterijen te koop zijn .
>Het briljante van Android; je kan andere launchers installeren die de layout van je startscherm er heel anders uit laten zien.
Tot nu toe 1 van de weinige voordelen maar vindt het er wat kinderachtig uit zien .
Het is dat er voor de Lumia niet echt veel App's zijn , een aantal heb ik nodig die zijn er niet , anders had ik de Lumia gehouden .
Ik bedoel niet de thema's op de telefoon maar andere launchers in de playstore, die komen met andere iconen, andere lay-out, tot zelfs een windows of apple thema.ramrodwillem schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:50:
>Het briljante van Android; je kan andere launchers installeren die de layout van je startscherm er heel anders uit laten zien.
Tot nu toe 1 van de weinige voordelen maar vindt het er wat kinderachtig uit zien .
Het is dat er voor de Lumia niet echt veel App's zijn , een aantal heb ik nodig die zijn er niet , anders had ik de Lumia gehouden .
Verwijderd
+ CyanogenOS
+ Minimalistisch en daardoor 'premium' ogend design
+ Accu
- Rear camera
- Te felle meldingsled
Indien ze komen niet voor een zacht prijsje, gok ik.BadpunK schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:12:
[...]
Zojuist telefonisch contact gehad met WileyFox. Ze verwachten wel, dat ze gaan komen maar kon dit niet met zekerheid zeggen.
Afgelopen dagen een beetje zitten spelen met alle settings. Het Smart Unlock krijg ik niet aan de praat, iemand enig idee waar het aan kan liggen? Zowel de trusted location als de gezichtsherkenning lijken beide niet te werken... blijf de pattern optie zien.
En ander puntje van kritiek is het feit dat foto's niet geroteerd lijken te worden. Op het scherm toont hij ze wel goed, maar in the gallery staat alles 90 graden gedraaid. Alle foto's die in landscape genomen zijn staan zeg maar "verkeerd" in Google Photos.
[ Voor 23% gewijzigd door DeFeCt op 28-03-2016 19:31 ]
Wel supertevreden over de telefoon. Snel zat en makkelijk te rooten (wel met wipe, maar je kunt wel gewoon de stock rom blijven draaien). De tip van Obscurax om er TWRP op te zetten, voor het gemakkelijk maken van backups, ga ik nog overwegen. Ik wil eigenlijk de telefoon zo origineel mogelijk houden. Ik ben wel een beetje klaar met de custom roms
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 29-03-2016 01:05 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dat is wel gaar want ik weet zeker dat er ook met de cashback werd geadverteerd bij Bol.Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 01:04:
Verdorie! Ik kom er net achter dat de cashback-actie alleen voor Coolblue geldtIk heb hem dus via Bol gekocht en vis daarmee achter het net.
Toch wel, he? Ik meen dat ook gezien te hebben. Hmm! Dat is interessante informatie. Iemand toevallig een screenshot?DeFeCt schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:55:
[...]
Dat is wel gaar want ik weet zeker dat er ook met de cashback werd geadverteerd bij Bol.
Wat was daar storend dan? Ik merk niks vervelends bij het schakelen. Qua performance is ie vergelijkbaar met de Moto X 2014 (mijn vorige telefoon).Lanithro schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:50:
Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vrouw. Ze heeft nu een 2014 MotoG. Is er een merkbaar verschil bij bijvoorbeeld wisselen tussen apps? Daar loopt ze nu tegen aan en is nogal storend en frustrerend voor haar.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Webcache checken...Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:20:
[...]
Toch wel, he? Ik meen dat ook gezien te hebben. Hmm! Dat is interessante informatie. Iemand toevallig een screenshot?
Het wisselen tussen apps duurt heel lang en vaak hapert het toestel. waardoor ze vaak de telefoon maar weg legt...Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:20:
[...]
Wat was daar storend dan? Ik merk niks vervelends bij het schakelen. Qua performance is ie vergelijkbaar met de Moto X 2014 (mijn vorige telefoon).
Goeie tip, thanks! Maar helaas is die niet beschikbaar.
Dat gaat soepel met de Wileyfox Swift (met Cyanogen OS 12.1).Lanithro schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:25:
[...]
Het wisselen tussen apps duurt heel lang en vaak hapert het toestel. waardoor ze vaak de telefoon maar weg legt...
http://webcache.googleuse...0056485749/#product_titleRoom42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:30:
[...]
Goeie tip, thanks! Maar helaas is die niet beschikbaar.
rechts op het scherm staat het...
Dich bis echt unne foëzen haas
Die van BOL.com kun je dus gewoon tussen 30 en 60 dagen na aankoop indienen.
Verwijderd
Ja, Qualcomm is degene die een IOT doet met de operator.Cranberry schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:18:
[...]
@Wileyfox, wordt er per fabrikant of per processor een IOT met de verschillende operators gedaan? M.a.w. voert Qualcomm voor elke van z'n VoLTE-geschikte processors een IOT uit?
Vanaf komende week ben ik één van de gelukkigen die VoLTE bij Tele2 mag testen. We krijgen daarvoor tijdelijk een Samsung S7. 'k Zou het fijn vinden als ik na de testfase van 1 à 2 maanden ook met m'n Swift VoLTE kan gebruiken om te bellen (mits ik tevreden ben uiteraard)
Of alle QC, VoLTE enabled SoC's na die IOT werken, of alleen maar een bepaalde serie is mij niet bekend. Maar ik mag toch hopen dat Qualcomm (in dit geval) dat goed voor elkaar heeft, zodat er maar 1 IOT nodig is.
Je homescreen lang vasthouden -> omhoog swypen -> onder 'Instellingen Overzicht' -> Indeling zetten op 'Verticaal'.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:06:
Ik heb een vraag: ik heb voor het eerst een smartphone. In het begin van het gebruik stonden al mijn apps op alfabet gerangschikt. Nu staan ineens al mijn apps niet meer op alfabetische volgorde, maar door elkaar. Het is op een scherm te zien.
Hoe krijg ik nu weer terug op alfabet???
Bij mij niet. Kun jij nog snel een screenshot plaatsen op imgur.com? (daar kun je direct met Ctrl+V plakken)DeFeCt schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
[...]
http://webcache.googleuse...0056485749/#product_title
rechts op het scherm staat het...
Ik heb wel inmiddels antwoord van Bol.com klantenservice die melden dat de actie inderdaad geldig zou zijn. Ik ga navragen hoe zeker zij dit weten, gezien de informatie op de Wileyfox actiepagina.
Zie mijn post.Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:41:
[...]
Bij mij niet. Kun jij nog snel een screenshot plaatsen op imgur.com? (daar kun je direct met Ctrl+V plakken)
Ik heb wel inmiddels antwoord van Bol.com klantenservice die melden dat de actie inderdaad geldig zou zijn. Ik ga navragen hoe zeker zij dit weten, gezien de informatie op de Wileyfox actiepagina.
http://imgur.com/HzgLhRRRoom42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:41:
[...]
Bij mij niet. Kun jij nog snel een screenshot plaatsen op imgur.com? (daar kun je direct met Ctrl+V plakken)
...maar zie ook de reactie van @Momus. (alhoewel het dan wel vreemd is dat de actie nu is verdwenen van de pagina van Bol.com)
Waarom is dat vreemd? Hij loopt nu niet meer, dus haal je hem eraf, vrij logisch.DeFeCt schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:50:
[...]
http://imgur.com/HzgLhRR
...maar zie ook de reactie van @Momus. (alhoewel het dan wel vreemd is dat de actie nu is verdwenen van de pagina van Bol.com)
Ok, jij zegt dus dat de lijst die nu op de actiepagina staat 'nieuwe' informatie is, en dat bol.com daarvan is weggehaald? Maar dat de actie dus wel geldt voor alle aankopen voor 25-3? Dat zou mijn probleem oplossen, thanks.
Top, dankje!DeFeCt schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:50:
[...]
http://imgur.com/HzgLhRR
Momus schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Waarom is dat vreemd? Hij loopt nu niet meer, dus haal je hem eraf, vrij logisch.
Maar wat is dan nu de nog lopende cashback actie? Want ook bij Coolblue zie je geen melding meer van acties + het lijstje van Wileyfox geeft als datum ook tot de 25e. De link op de bol.com pagina ging naar dezelfde website. Het lijkt er dus op dat het lijstje met retailers niet volledig is.Momus schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:22:
Die oude actie liep tot de 25ste. Dat lijstje van Wileyfox is de nog lopende cashback.
Die van BOL.com kun je dus gewoon tussen 30 en 60 dagen na aankoop indienen.
https://wileyfoxpromotion...back/qualifying-retailers
Heb jij soms auto-rotate uit staan?DeFeCt schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:26:
[...]
En ander puntje van kritiek is het feit dat foto's niet geroteerd lijken te worden. Op het scherm toont hij ze wel goed, maar in the gallery staat alles 90 graden gedraaid. Alle foto's die in landscape genomen zijn staan zeg maar "verkeerd" in Google Photos.
Ik gebruik "Rotation" om per app de orientatie te regelen. Dat wil zeggen; standaard is portrait maar per app kan ik uitzonderingen selecteren (zoals auto-rotate enabled voor de camera app).
Ik heb overigens net telefonische terugkoppeling gehad van Bol.com dat zij wel degelijk meededen aan de actie en de cashback-actie dus gewoon van kracht is.
[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 29-03-2016 13:28 ]
Nope auto-rotate staat aan, misschien moet ik eens een andere camera app proberen.Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:54:
[...]
Heb jij soms auto-rotate uit staan?
Ik gebruik "Rotation" om per app de orientatie te regelen. Dat wil zeggen; standaard is portrait maar per app kan ik uitzonderingen selecteren (zoals auto-rotate enabled voor de camera app).
edit:
Ik heb overigens net telefonische terugkoppeling gehad van Bol.com dat zij wel degelijk meededen aan de actie en de cashback-actie dus gewoon van kracht is.
Ik had vorige week een vraagje mbt de gps-signaal. Dat is prima, geen problemen mee.
Verder vind ik het meldingenpaneel erg groot naar voren komen. Er is weinig ruimte voor andere notificaties, dat komt door het instellingenpaneel die daarboven zit. Is er niet een mogelijkheid om die instellingenpaneel op de Touchwiz-paneel of de Windows-paneel te laten lijken? Zodat alles op 1 rij zit, nu heb ik er 4 rijen voor staan. Ik heb al wat in de instellingen zitten neuzen, maar kom er niet uit.
Verder dik tevreden over dit apparaatje van Wileyfox, snelheid, accu is prima in orde.
Probeer eens aan de andere kant van je notificatiebalk te swypen. Je krijgt dan de datum en de tijd te zien, samen met batterij, netwerk en profiel (Bij mijn OPO (zelfde software) neemt dit 1/10 van mijn scherm in) en daaronder de notificaties.Krasloos schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:37:
Verder vind ik het meldingenpaneel erg groot naar voren komen. Er is weinig ruimte voor andere notificaties, dat komt door het instellingenpaneel die daarboven zit. Is er niet een mogelijkheid om die instellingenpaneel op de Touchwiz-paneel of de Windows-paneel te laten lijken? Zodat alles op 1 rij zit, nu heb ik er 4 rijen voor staan. Ik heb al wat in de instellingen zitten neuzen, maar kom er niet uit.
Er staat standaard ingesteld dat een swipe aan de linkerkant je notificaties opent en een swype aan de rechterkant de lijst met quick tongles. Je kan dit omdraaien of uitschakelen bij Instellingen -> Meldingenpaneel -> Snel openen -> Rechts / Links / Uit.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 29-03-2016 16:17 ]

Ik verwacht niet dat dit het probleem oplost. Hiermee maak je alles kleiner, waardoor er meer oppast. Maar het meldingenpaneel opent dan nog steeds gewoon full screen.Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:56:
Tip, als je goede ogen hebt, kun je de geavanceerde opties aanzetten en dan bij display de DPI verlagen, waardoor alles wat kleiner wordt (niet alleen de tekst). Ik gebruik 280 DPI (in plaats van 320).
[afbeelding] -> [afbeelding] -> [afbeelding]
Dit is een mooie tip. Nu neemt hij rechterkant geen quick toggles (noem je dat zo?) mee.rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:16:
Probeer eens aan de andere kant van je notificatiebalk te swypen. Je krijgt dan de datum en de tijd te zien, samen met batterij, netwerk en profiel (Bij mijn OPO (zelfde software) neemt dit 1/10 van mijn scherm in) en daaronder de notificaties.
Er staat standaard ingesteld dat een swipe aan de linkerkant je notificaties opent en een swype aan de rechterkant de lijst met quick tongles. Je kan dit omdraaien of uitschakelen bij Instellingen -> Meldingenpaneel -> Snel openen -> Rechts / Links / Uit.
Thanks voor de tip. Dit heb ik geprobeerd, echter worden de quick toggles niet kleiner. Tekst wordt bij mij ook niet kleiner. Het verschil wat ik tot nu toe kan zien als je de DPI verlaagt is dat je meer apps kwijt kunt op je startscreen(s).Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:56:
Tip, als je goede ogen hebt, kun je de geavanceerde opties aanzetten en dan bij display de DPI verlagen, waardoor alles wat kleiner wordt (niet alleen de tekst). Ik gebruik 280 DPI (in plaats van 320).
'Quick Toggles' inderdaad of 'Snelle Instellingen'. Maar het probleem is nu opgelost?Krasloos schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:34:
[...]
Dit is een mooie tip. Nu neemt hij rechterkant geen quick toggles (noem je dat zo?) mee.
Je kan inderdaad meer apps op je homescreen kwijt, maar de tekst wordt ook wel degelijk kleiner. Switch maar eens van de hoogste DPI naar het kleinste, je kan dan goed het verschil zien.Het verschil wat ik tot nu toe kan zien als je de DPI verlaagt is dat je meer apps kwijt kunt op je startscreen(s).
Als ik een Email stuur staat er onder aan de mail automatisch een mededeling dat deze mail is verstuurd vanaf mijn Cyanogen telefoon , hoe krijg ik dit voorgoed weg .
Als ik een mail via Gmail binnen krijg krijg ik hem 2x binnen , 1 keer via mn gecombineerde mail postbus en nohg een keer gewoon van Gmail denk ik .... hoe los ik dit op , alleen een mail in mn gecombineerde mailbox lijkt me voldoende .
Thx
- Notificaties van Gmail-app uitschakelen...? Of gewoon je account niet syncen met die app...
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 30-03-2016 15:47 ]
'E-mail' -> 'Instellingen (drie puntjes)' -> 'Juiste account selecteren' -> 'Handtekening'ramrodwillem schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:22:
Als ik een Email stuur staat er onder aan de mail automatisch een mededeling dat deze mail is verstuurd vanaf mijn Cyanogen telefoon , hoe krijg ik dit voorgoed weg .
Waarschijnlijk ontvang je je Gmail in zowel de Standaard app als in de Gmail-app. Je kan het synchroniseren van de Gmail app uitzetten bij:Als ik een mail via Gmail binnen krijg krijg ik hem 2x binnen , 1 keer via mn gecombineerde mail postbus en nohg een keer gewoon van Gmail denk ik .... hoe los ik dit op
'Gmail' -> 'Instellingen' -> 'Account selecteren' -> 'Gmail synchroniseren uitvinken'.
Mocht dit niet voldoende zijn, kan je Gmail synchroniseren ook nog uitzetten bij:
'Instellingen' -> 'Accounts' -> 'Google' -> 'Gmail uitzetten'.
Daarnaast mooi meegenomen dat ie met cashback slechts een kleine 160 euro was.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Processor en werkgeheugen is ruim voldoende voor een beetje e-mailen, whatsapp, spotify e.d.
Cyanogen werkt super; veel aan te passen en voelt vloeiend en snel (genoeg) aan.
Erg fijn vind ik de "Smart Lock" Functionaliteit.
Een paar kleine nadelen/opmerkingen;
- Opladen duurt 2 á 3 uur om geheel op te laden;
- Contacten synct hij niet met mijn auto via bluetooth;
Deed een andere telefoon met Android dit wel?TwistedVision schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:00:
- Contacten synct hij niet met mijn auto via bluetooth;
Ja, ik heb hiervoor een Sony Xperia Z1 Compact. Ik gebruik al jaren mijn google account om contacten op te slaan.rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:18:
[...]
Deed een andere telefoon met Android dit wel?
Meer mensen hier last van?
Dat zou het verschil dus niet uit mogen verklaren. Is er tijdens het koppelen niet gevraagd om toestemming om je contacten te lezen?TwistedVision schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:19:
[...]
Ja, ik heb hiervoor een Sony Xperia Z1 Compact. Ik gebruik al jaren mijn google account om contacten op te slaan.
Meer mensen hier last van?
Je zou even kunnen kijken of bij de instellingen kan aangeven dat je carkit gebruik mag maken van je contacten. Dit kan zo doen:
'Instellingen' -> 'Bluetooth' -> 'Carkit (settings knopje)' -> 'Gebruiken voor:'
Als ik hierbij kijk staat er inderdaad geen toestemming tot lezen van contacten tussen. Audio, berichten e.d. staan er wel tussen. Enig idee hoe ik dit kan toevoegen/oplossen?rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:26:
[...]
Dat zou het verschil dus niet uit mogen verklaren. Is er tijdens het koppelen niet gevraagd om toestemming om je contacten te lezen?
Je zou even kunnen kijken of bij de instellingen kan aangeven dat je carkit gebruik mag maken van je contacten. Dit kan zo doen:
'Instellingen' -> 'Bluetooth' -> 'Carkit (settings knopje)' -> 'Gebruiken voor:'
Heb even zitten kijken bij mijn gekoppelde carkits en ook daar staat geen contacten tussen, maar ik heb wel degelijk een carkit die mijn contacten kan lezen. Dus dat zou op zich niet uit mogen maken.TwistedVision schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:50:
[...]
Als ik hierbij kijk staat er inderdaad geen toestemming tot lezen van contacten tussen. Audio, berichten e.d. staan er wel tussen. Enig idee hoe ik dit kan toevoegen/oplossen?
Je zou nog kunnen proberen om opnieuw te verbinden om te kijken of je die pop-up toch krijgt.
Thanks, Dat ga ik vanmiddag even proberen!rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:59:
[...]
Heb even zitten kijken bij mijn gekoppelde carkits en ook daar staat geen contacten tussen, maar ik heb wel degelijk een carkit die mijn contacten kan lezen. Dus dat zou op zich niet uit mogen maken.
Je zou nog kunnen proberen om opnieuw te verbinden om te kijken of je die pop-up toch krijgt.
Als je naar je contactenlijst gaat binnen Cyanogen op je Wileyfox, heb je ook keuze uit meerdere lijsten. Mijn carkit kan hiermee niet overweg; doordat hij normaliter maar 1 lijst verwacht.
Daarnaast heb ik ook ingesteld dat ik altijd wil kiezen met welk nummer ik uitbel, ook hier gaat de carkit niet lekker mee overweg. Ik dien altijd nog op mijn telefoon aan te geven met welke SIM ik wil uitbellen.
Dus ja
- The Neo and Only -
Ik verwacht niet dat dit met je dual sim te maken heeft. Al mijn Android telefoons hebben meerdere lijsten:NeoFoX schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:05:
Als je naar je contactenlijst gaat binnen Cyanogen op je Wileyfox, heb je ook keuze uit meerdere lijsten. Mijn carkit kan hiermee niet overweg; doordat hij normaliter maar 1 lijst verwacht.
- Gmail
- Simkaart
- Hotmail
- Exchange
Dat er dan met dual sim een 2e reeks Simkaart contacten bij komt, zou eigenlijk niks uit mogen maken, toch?
Dat de carkit moeite heeft met meerdere simkaarten kan ik begrijpen. Het is niet meer dan een externe microfoon en wat knopjes. Dus als jij wilt bellen stuur je een signaal naar de telefoon. Ik wil '06123456789' bellen. Jou telefoon ontvangt dat en denkt...Met welke simkaart?Daarnaast heb ik ook ingesteld dat ik altijd wil kiezen met welk nummer ik uitbel, ook hier gaat de carkit niet lekker mee overweg. Ik dien altijd nog op mijn telefoon aan te geven met welke SIM ik wil uitbellen.
Dit ben ik met je eens, ik denk ook dat het bij mij daar niet aan ligt. Dit heb ik namelijk ook op mijn z1c.rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:15:
[...]
Ik verwacht niet dat dit met je dual sim te maken heeft. Al mijn Android telefoons hebben meerdere lijsten:
- Gmail
- Simkaart
- Hotmail
- Exchange
Dat er dan met dual sim een 2e reeks Simkaart contacten bij komt, zou eigenlijk niks uit mogen maken, toch?
Dat snap ik nog, echter zou je zo geen probleem mogen hebben als je instelt altijd met een vast nummer te bellen.[...]
Dat de carkit moeite heeft met meerdere simkaarten kan ik begrijpen. Het is niet meer dan een externe microfoon en wat knopjes. Dus als jij wilt bellen stuur je een signaal naar de telefoon. Ik wil '06123456789' bellen. Jou telefoon ontvangt dat en denkt...Met welke simkaart?
Ik heb mijn auto opnieuw gekoppeld met de WF. Ik blijf hetzelfde probleem houden; Hij vindt wel alle contacten en het lijkt erop dat hij ze over begint te pompen, echter op het eind geeft hij de melding dat er een probleem is met het overbrengen van een of meerdere contacten.
Gek genoeg als ik nu kijk bij
Dan staat er wel de optie 'Contacten delen'. Deze staat uiteraard aangevinkt. (met deze uitgeschakeld begint hij ook niet aan (de poging tot) het overpompen van de contacten)'Instellingen' -> 'Bluetooth' -> 'Carkit (settings knopje)' -> 'Gebruiken voor:'
https://wileyfoxpromotions.com/nl/nl/pages/cashback/home
[ Voor 18% gewijzigd door ramrodwillem op 31-03-2016 19:04 ]
Scroll even terug en begin te lezen vanaf Room42 in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"ramrodwillem schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:03:
Als ik op de site voor de €25 cashback kijk zie ik net dat Bol.com er niet bij staat om je €25 terug te krijgen , Coolblue wel ....
https://wileyfoxpromotions.com/nl/nl/pages/cashback/home
[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:38 ]
[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:38 ]
[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:38 ]
Heb jij hem al 30 dagen geleden gekocht? Ik moet wachten tot 24 april.ramrodwillem schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:12:
Tja Bol.com kan wel zeggen dat je hem in kan dienen maar op de site van WF staat Bol er toch niet tussen en wordt je aanvraag niet geaccepteerd
*weg
[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:38 ]
[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:39 ]
*wegramrodwillem schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:23:
Daar ziet niemand op te wachten , jou toon ...
Bol.com zegt gewoon keurig dat het meedeed met de actie, zoals ook in de webcache terug te vinden is. Alleen liep de boel op 26 maart af.
Wellicht kan de bedrijfsaccount van Wileyfox hier wat zinnigs over zeggen?
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:39 ]
[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:39 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support